[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 69 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:49
Gonadan schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:09:
Zitten we nog in het kampeertopic? Ik weet dat de tijden van hard schuim van 1cm wel voorbij zijn, maar dat dik 10cm noodzakelijk is om überhaupt lekker te kunnen liggen is ook wel weer het andere uiterste. :D
Ja, inderdaad, kampeer topic, niet krepeer. :+ sorry flauw maar kon het niet laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:09:
Zitten we nog in het kampeertopic? Ik weet dat de tijden van hard schuim van 1cm wel voorbij zijn, maar dat dik 10cm noodzakelijk is om überhaupt lekker te kunnen liggen is ook wel weer het andere uiterste. :D
Wij hebben ook 10cm matrassen hoor omdat die net dik genoeg zijn om lekker te kunnen liggen... Wij worden er ook niet jonger op! (vroeger kon ik, met hetzelfde gewicht, wel comfortabel liggen op 5cm, maar nu niet meer...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
Djeen84 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:13:
Ai, 9 centimeter klinkt niet echt als veel comfort. Misschien nog even 20 kilo afvallen, want die 100 kilo helpt ook niet mee 😢
Tsja, 20kg aan overtollig lichaam verliezen is wel de voordelige benadering en geeft veel prettige bijeffecten. Gaat je alleen niet voor deze zomervakantie meer lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
franssie schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:20:
Ja en nee. Vroeger sliep ik op een (vlakke!) betonnen vloer in een 700 grams slaapzak nog. Nu ben ik toch wel afhankelijk van meer comfort en voldoet mijn veldbed ook niet meer (die ik standaard in de auto had voor wilde logeerfeesten).
Nu ik al meer dan 20 jaar meer op mijn zij slaap kom ik ook niet meer weg met een selfinflatable.

Dus dat het voor jou werkt zegt niets over een ander.
Wat je dus feitelijk zegt is dat tweakers vergrijzing doormaakt met het bijbehorende overwicht waardoor de perceptie gaat heersen dat je onder de 10cm niet meer lekker kunt slapen? :D ;)

Wij hebben ook gewoon van die exped units, mede omdat het onderstel van de vrouw na bevalling wat veeleisender is geworden, en dat ligt inderdaad lekker. Ik vind het alleen grappig om te zien hoe de eis verschuift over de jaren, binnenkort is zelfs het meest luxe matje niet meer afdoende. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ST10©DE schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:40:
[...]

Is dat een Aart Kok achter jullie?
Geloof het wel :)

Sowieso vrij veel vouwwagens hier, misschien wel evenveel als caravans. Dat is wel eens anders geweest, paar jaar terug stonden we in Oostenrijk waar bij ik alleen een andere Holtkamper heb gezien. Ik heb toen nog een Duits stel in de tent gehad om het frame en de wagen te laten zien die hadden überhaupt nog nooit een vouwwagen gezien :+ En het bejaarde stel naast ons was op de dag van ons vertrek vol verbazing dat alles op/in die aanhanger ging. :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:37:
[...]
binnenkort is zelfs het meest luxe matje niet meer afdoende. :P
dan zouden we een probleem hebben en niet meer met de cabrio kunnen kamperen :D Zodra dat gebeurt, wordt die camper aangeschaft :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:37
Wailing_Banshee schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:52:
[...]

dan zouden we een probleem hebben en niet meer met de cabrio kunnen kamperen :D Zodra dat gebeurt, wordt die camper aangeschaft :p
Waarom niet combineren :)
https://www.autoblog.nl/n...-camper-met-garage-112212

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ja, zoiets hebben we een keer gezien (op een camping in Spanje). Mij veel te groot, ik wil een camperbus! (formaat Fiat Duplo)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:59:
[...]

Ja, zoiets hebben we een keer gezien (op een camping in Spanje). Mij veel te groot, ik wil een camperbus! (formaat Fiat Duplo)
Afbeeldingslocatie: https://www.campingtrend.nl/wp-content/uploads/2019/01/Skydancer-Apero-2019.jpg
Gewoon combineren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

En dat aansluiten op een 6 AH stroomaansluiting :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Die is gaaf! Kunnen we ook sterrenkijken vanuit bed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:37
Wailing_Banshee schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:21:
[...]

Die is gaaf! Kunnen we ook sterrenkijken vanuit bed...
Nee man, lekker met je biertje in de hand de rest van de camping van commentaar voorzien vanaf je hoge uitzichtpunt.
/sarcasm

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bijzonder toch dat sommigen de Victor poppetjes gewoon in de berm of bosjes kieperen omdat ze anders op de camping de ideale lijn niet kunnen houden. 8)7
Ik snap dat 5km/u lastig is met een auto, maar stapvoets moet toch kunnen. En gewoon kinderen voorrang zoals gevraagd en niet zorgen dat ze de kant in moeten vluchten. Om over elektrische fietsen nog maar even niet te beginnen. }:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Gonadan heb je daar niet een campingmeester voor of hoe dat heet?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:28
Gonadan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:59:
Bijzonder toch dat sommigen de Victor poppetjes gewoon in de berm of bosjes kieperen omdat ze anders op de camping de ideale lijn niet kunnen houden. 8)7
Ik snap dat 5km/u lastig is met een auto, maar stapvoets moet toch kunnen. En gewoon kinderen voorrang zoals gevraagd en niet zorgen dat ze de kant in moeten vluchten. Om over elektrische fietsen nog maar even niet te beginnen. }:|
Wut? Welke poppetjes? Die gele dingen? Eerlijk gezegd niet geweten dat die zo heten. Eens dat je rekening moet houden met kinderen en dat je als auto te gast bent... Van de andere kant betekend dat niet dat je je kinderen niet kan leren/aanwijzen dat ze als er een auto aankomt even aan de kant kan gaan... (meegemaakt dat ouder kind gewoon voor de auto liet doorlopen en ik me maar moest aanpassen... Is weer het andere uiterste imho)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:45:
[...]
<>iet dat je je kinderen niet kan leren/aanwijzen dat ze als er een auto aankomt even aan de kant kan gaan... (meegemaakt dat ouder kind gewoon voor de auto liet doorlopen en ik me maar moest aanpassen... Is weer het andere uiterste imho)
Mag je toch weer eens je theorieboekje erbij pakken. In een (woon)erf is de auto/fiets secundair aan de voetganger.
Die ouder (en dus ook het kind) had daar dus gewoon recht op.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:01
Ik ken die poppetjes uit woonwijken, maar staan ze tegenwoordig ook op campings? Seriously?

De hele camping is toch een soort Victor Veilig / stapvoets rijden-terrein?

Wat voor fucking snowflakes zetten daar dan nog van die poppetjes neer? :X

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

dreamscape schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:55:
Ik ken die poppetjes uit woonwijken, maar staan ze tegenwoordig ook op campings? Seriously?

De hele camping is toch een soort Victor Veilig / stapvoets rijden-terrein?
Zou je denken toch?
Wat voor fucking snowflakes zetten daar dan nog van die poppetjes neer? :X
Omdat ze buren hebben die denken dat ze met de auto wel voorrang hebben, hard mogen rijden etc - en er dus blijkbaar geen toezicht is op zo'n tokkie-camping.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Blijkbaar is het inderdaad niet meer zo evident dat je rustig rijdt op een camping. Dat wisten we overigens al jaren, op elke camping rijdt de helft gewoon als een hork.

@Hopjesvla79 dat kinderen aan de kant gaan is logisch en veilig. Dat de bestuurder de regels van de camping, staan nota bene zelfs op een bord bij de ingang, negeert en de kinderen aan de kant jaagt is een heel ander verhaal.
In dit verhaal is er geen nodeloos nuancerende andere kant, als je in z'n twee met het gas erop over een camping rijdt ben je asociaal. Zeker omdat overal hoge heggen staan met onoverzichtelijke uitgangen van de velden. Daar staan dan ook de poppetjes voor, om te voorkomen dat men via de ideale lijn vlak langs de heggen de binnenbocht neemt. Precies daar waar ook de voorgangers lopen.
Persoonlijk zou ik gewoon bloembakken of zo neer zetten. :P

@franssie de campingburgermeester?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:45:
[...]

Van de andere kant betekend dat niet dat je je kinderen niet kan leren/aanwijzen dat ze als er een auto aankomt even aan de kant kan gaan...
Vanaf 9 jaar, ja. Om kinderen onder de 6 op de camping dan maar aan de ketting te leggen is geen succes :+ Verantwoording hoort bij wie het kan dragen; de automobilist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Zeker eens dat de automobilist ondergeschikt is etc, maar waar ik op doelde is dat, IMHO dat niet betekend dat je als ouder totaal geen verantwoordelijkheid meer neemt en ook niet je kind leert /wijst dat er auto's zijn en rijden. En dat dus in de situatie dat zowel auto, als kind en ouder ter plekke zijn. In de campingsituatie kan dat nog wel goed gaan, maar als de kinderen hierdoor leren dat dit de normale situatie is, kan het later nogal eens fout gaan. Bedoelde dus niet dat de kinderen zich maar moeten aanpassen, ging mij meer om het bewustmaken van die kinderen. (in mijn situatie liepen dus de ouders er gewoon bij, ieder normaal persoon zou dan de kinderen waarschuwen dat er een auto aankomt en vragen om even aan de kant te gaan)

[ Voor 12% gewijzigd door Hopjesvla79 op 11-07-2020 09:28 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

backupdevice

Boeh!

Bagagewagen is klaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JDef50-TmD5yH64HxZZQfO5i_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCvu0HmuBo021mOmN2m6NAR9.jpg?f=fotoalbum_large

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ziet eruit als een hoop werk. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Hopjesvla79
Er is echter niemand geweest die heeft beweerd dat ouders geen verantwoordelijkheid meer hoeven te nemen, dus waarom je dat punt probeert te maken is mij volledig een raadsel. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:36:
Ziet eruit als een hoop werk. :+
Alleen die fietsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Welke hoogte wordt dit zo? Scheelt toch een stuk met op je dak zetten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:53
Wij hebben sinds kort ook zo’n soort wagentje en ik wil nog op zoek naar zo’n fietsenrek. Moet ik ergens specifiek op letten? Of zijn er bepaalde merken beter dan de ander?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:45:
[...]

Welke hoogte wordt dit zo? Scheelt toch een stuk met op je dak zetten.
De wagen is ongeveer 1.30 hoog. Dus tel daarbij. De hoogte van je fietsen.
Cass Casey schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:45:
[...]

Wij hebben sinds kort ook zo’n soort wagentje en ik wil nog op zoek naar zo’n fietsenrek. Moet ik ergens specifiek op letten? Of zijn er bepaalde merken beter dan de ander?
Kijk eerst hoeveel je auto mag trekken. Ik zou sowieso een iets grotere bagagewagen nemen.

Voor de fietsen , afhankelijk van hoe zwaar ze zijn koop je je thule beugels .

Done.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzNpBBbxQHRCrhugc0EfZUeFR_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F4qxVp6BQzTTNyrForwG3kzj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door backupdevice op 11-07-2020 17:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Het is bijna genant. Ik ga straks 400 euro uitgeven om 80 euro te besparen. :$

Normaal gaan we 3 weken naar Schotland. Dakkoffer, grote tent, slaapmatjes en -zakken, stoelen, tafels, de hele rambam. Dit jaar vanwege quarantaine en gezeur van de kinderen een keer een weekje naar de Middellandse Zee. Maar goed, die tolwegen... 80 euro enkele reis voor een normale auto, 120 voor een auto hoger dan 2 meter. En de onze is inclusief dakkoffer, jawel, 2,04...

Dus even kijken of het zonder dakkoffer kan. Matjes niet nodig, in plaats daarvan luchtbedden. Geen vier, maar drie slaapzakken. Geen extra dekens nodig. Dus alles kan zowaar achter in de auto. Oh nee, de tent van 1,20x65x40 moet nog. Dat past niet... :X

Net even bij Decathlon gekeken: Quechua Air Seconds 4 persoons Cool en Dark (wel mooi in Frankrijk) is 75x40x40cm. Die past wel...

* Bra-Jo rijdt zo even naar Decathlon :$

Moet er wel bij zeggen dat we sowieso van plan waren om over 1-2 jaar een kleinere tent te kopen, omdat dan de oudste niet meer mee gaat; dus het is een vervroegde investering. Maar toch...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:49
Bra-Jo schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:08:
Het is bijna genant. Ik ga straks 400 euro uitgeven om 80 euro te besparen. :$

Normaal gaan we 3 weken naar Schotland. Dakkoffer, grote tent, slaapmatjes en -zakken, stoelen, tafels, de hele rambam. Dit jaar vanwege quarantaine en gezeur van de kinderen een keer een weekje naar de Middellandse Zee. Maar goed, die tolwegen... 80 euro enkele reis voor een normale auto, 120 voor een auto hoger dan 2 meter. En de onze is inclusief dakkoffer, jawel, 2,04...

Dus even kijken of het zonder dakkoffer kan. Matjes niet nodig, in plaats daarvan luchtbedden. Geen vier, maar drie slaapzakken. Geen extra dekens nodig. Dus alles kan zowaar achter in de auto. Oh nee, de tent van 1,20x65x40 moet nog. Dat past niet... :X

Net even bij Decathlon gekeken: Quechua Air Seconds 4 persoons Cool en Dark (wel mooi in Frankrijk) is 75x40x40cm. Die past wel...

Moet er wel bij zeggen dat we sowieso van plan waren om over 1-2 jaar een kleinere tent te kopen, omdat dan de oudste niet meer mee gaat; dus het is een vervroegde investering. Maar toch...
Ik check de anwb en dakkoffer telt niet mee in de hoogte zeggen ze?
https://www.anwb.nl/vakan...rmatie/tol/tariefklassen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

ebk71 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:40:
[...]

Ik check de anwb en dakkoffer telt niet mee in de hoogte zeggen ze?
https://www.anwb.nl/vakan...rmatie/tol/tariefklassen/
Ik heb gekeken op de site van Frankrijk (https://nl.france.fr/nl/b...ute-plannen-en-tolprijzen) waar ze verwijzen naar ASFA (https://www.autoroutes.fr/index.htm?lang=en). Daar heb ik alleen kunnen vinden dat de grens op 2m ligt, "- Vehicle with overall height under 2 metres and GVW not exceeding 3.5 tonnes". Heb niet kunnen vinden of dat met of zonder koffers, fietsen enz is. Dus ik ga het (kleine) risico niet nemen. Scheelt ook weer benzine (verbruik) om zonder het ding te rijden. Ach, we doen het maar gewoon zo, beslissing is nu genomen. ;)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Laatst online: 14:56

Knutselsmurf

LED's make things better

Bra-Jo schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:02:
[...]

Ik heb gekeken op de site van Frankrijk (https://nl.france.fr/nl/b...ute-plannen-en-tolprijzen) waar ze verwijzen naar ASFA (https://www.autoroutes.fr/index.htm?lang=en). Daar heb ik alleen kunnen vinden dat de grens op 2m ligt, "- Vehicle with overall height under 2 metres and GVW not exceeding 3.5 tonnes". Heb niet kunnen vinden of dat met of zonder koffers, fietsen enz is. Dus ik ga het (kleine) risico niet nemen. Scheelt ook weer benzine (verbruik) om zonder het ding te rijden. Ach, we doen het maar gewoon zo, beslissing is nu genomen. ;)
En anders wat lucht uit de banden laten lopen :)

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
Er wordt echt niet gemeten hoor. Allemaal op oog volgens mij door de bediende. Bij de automatische slagbomen vraag ik mij af of zij op die cm nauwkeurig afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Bra-Jo schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:08:

Wel die rode pomp erbij kopen, dan is ie in seconds vol :D. Electrisch pompen is zwaar overbodig iig.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:33

Garyu

WW

Ik zit ook te kijken naar de Quechua 5.2, toch ietsje groter en net groot genoeg om met het gezin in te kunnen maffen? Maar hier schijnen de ervaringen dan toch wisselend te zijn (het ding kost bijna 500 euro), of ik lees hier toch wat minder positieve feedback? Is het zo'n budget merk dan?

Ik wil vooral ruimte in de auto sparen. Een aanhanger o.i.d. gaat het niet worden, en mijn vrouw weet zonder campeerspullen erbij de auto al helemaal vol te laden (Volvo V50), dus elke mm die ik kan besparen is gewonnen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Garyu schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:25:
Ik zit ook te kijken naar de Quechua 5.2, toch ietsje groter en net groot genoeg om met het gezin in te kunnen maffen? Maar hier schijnen de ervaringen dan toch wisselend te zijn (het ding kost bijna 500 euro), of ik lees hier toch wat minder positieve feedback? Is het zo'n budget merk dan?

Ik wil vooral ruimte in de auto sparen. Een aanhanger o.i.d. gaat het niet worden, en mijn vrouw weet zonder campeerspullen erbij de auto al helemaal vol te laden (Volvo V50), dus elke mm die ik kan besparen is gewonnen.
Wij kijken hier toevallig ook naar. Nadeel wat wij vinden is de minimale luifel en de deur je je lastig half kunt open zetten.

We neigen puur op basis van afbeeldingen nu meer naar de easy camp match air 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

TgR_KILLER schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:53:
[...]

Wel die rode pomp erbij kopen, dan is ie in seconds vol :D. Electrisch pompen is zwaar overbodig iig.
Ach, die elektrische pomp had ik al voor de andere oppomptent, dus die mag gewoon mee. Scheelt ook dat die bij de reserveband in de auto kan, en die rode was weer extra ruimte geweest. Plus ik hoef nu de luchtbedden niet zelf op te blazen (of pompen). d:)b

Voor ons is het ook een beetje een gok, last-minute aankoop. Ik kan over een kleine twee weken ervaringen delen, als je wil.
Grootste nadeel lijkt me dat de cabines niet heel groot zijn, 1.40x2.60. Dus onze meiden moeten nu samen op 1 luchtbed. Maar goed, dat doen ze soms thuis ook vrijwillig, bij elkaar logeren, dus zal wel loslopen. En die 5.2 is groter, dus dat zou al niet van invloed zijn.
Ik ben vooral benieuwd naar het Cool&Dark. Wat ik me van vakanties vroeger in Fr herinner, is dat je om 8u je tent uitgedreven komt. Kijken of dat met deze beter is.

[ Voor 55% gewijzigd door Bra-Jo op 12-07-2020 21:16 ]

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
En anders toch gewoon die dakkoffer. :D Uit ervaring kan ik melden dat deze inderdaad niet meegerekend wordt voor de tol.

Toch geen €80,- bespaard dus. Maar wel €400,- uitgegeven? ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Phony op 12-07-2020 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier voorbereidingen ook in volle gang. Het kost even wat moeite, maar de (mogelijke) uitjes staan ook in Google Maps (via My Maps) :D

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TkRD45t/IMG-7022.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:33

Garyu

WW

Cheesy schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:08:
Hier voorbereidingen ook in volle gang. Het kost even wat moeite, maar de (mogelijke) uitjes staan ook in Google Maps (via My Maps) :D

[Afbeelding]
Dat zijn aardig wat uitjes die je daar gepland hebt :D. Mijn schoonfamilie woont in die hoek van Oostenrijk, dus ben er ook regelmatig. Erg mooi in ieder geval :).

Daar waar je hartje ongeveer staat, waar is dat? Sankt Gerold / Sonntag? Daar is het erg mooi wandelen, en in de winter een mooi klein ski-gebiedje :)

[ Voor 14% gewijzigd door Garyu op 13-07-2020 12:08 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:43

Hegeman

Weet van alles wat

[Afbeelding]
Goeie tip, ipv op de camping te klooien kan je dit op deze manier mooi inzichtelijk maken. Deze week maar eens mee stoeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Heerlijke dag in Zeeland. Jammer dat het vanavond gaat regenen en tot Donderdag een beetje muf weer wordt. Maar ja. E-reader is vol dus we komen de tijd wel door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Garyu schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:57:
[...]

Dat zijn aardig wat uitjes die je daar gepland hebt :D. Mijn schoonfamilie woont in die hoek van Oostenrijk, dus ben er ook regelmatig. Erg mooi in ieder geval :).

Daar waar je hartje ongeveer staat, waar is dat? Sankt Gerold / Sonntag? Daar is het erg mooi wandelen, en in de winter een mooi klein ski-gebiedje :)
Ik zie nu je edit ;) Die locatie klopt helemaal leuk om te horen dat het een mooie omgeving is, dat belooft veel goeds 8)
Die pins zijn vooral van de V-Card. Waarschijnlijk pakken we alle bergbanen en de Silvrettapas en nog een paar zwembaden. Als het regenachtig is misschien een museum. Ik kan nu wel mooi filteren in m'n Google Maps. Vorig jaar had ik hetzelfde gedaan met de Karintie-Card en dat werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Volgens mij hoort dit niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YB6zI-UhaQJhq-bwj_VN6pmdHPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q8qgoyWKPY0d58LstKPMRzx4.jpg?f=fotoalbum_large

}:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Oops, kijken we naar een stoel?
Goed excuus om weer een middagje campingwinkel te doen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Goed je best gedaan!

Dacht heel ff dat er een stuk staal door je knie zat :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Yup, is de bovenste horizontale stang aan de voorpoten. Gebeurt bij beide stoelen, komt langzaam door het aluminium heen.
Op zich nog geen ramp, maar thuis toch maar iets aan doen. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzTAh6NxkoU0fTT993W6GpxgDcY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MLKYuNwtLLT4Mvjy7N7kYz9C.jpg?f=user_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER

Wij zijn 2 jaar weg geweest met de 5.2 vooral omdat die dus veel meer ruimte in het slaap deel had. Beviel ons echt perfect.
Wij hadden de normale, mijn broertje heeft de F&B versie en is er ook super tevreden mee.

Toen we onze te koop zette ging hij bijna tegen nieuwprijs weg, mensen vielen over elkaar om hem te mogen kopen, dus zo slecht zal het wel niet gesteld zijn..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Mwoah, populariteit zegt in die zin niet zoveel. Action en aliexpress zijn ook retepopulair, maar om andere redenen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
backupdevice schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:07:
Heerlijke dag in Zeeland. Jammer dat het vanavond gaat regenen en tot Donderdag een beetje muf weer wordt. Maar ja. E-reader is vol dus we komen de tijd wel door
Nou, nog steeds droog hier hoor. Zo even kampvuur maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Zonnetje staat idd nog lekker te branden . Zie trouwens op buienradar dat het allemaal goed komt na Woensdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39
Als er een fatsoenlijke luifel en/ of buitenruimte bij de opblaasbare tenten van decathlon had gezeten hadden we daar onze tent gekocht. Toch jammer dat al de grotere tenten bij decathlon dat niet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29
Wat laat, zoals gewoonlijk hier, maar eindelijk op zoek naar wat campings in Nederland, eens een jaar niet te ver weg... mocht er iets met een 2e uitbraak, lockdowns of andere ongein gebeuren zijn we zo ingepakt en weer thuis. Ook weinig zin om bij veel bewegingen buiten de tent met een mondkapje op te moeten lopen.

Nadeel is wel dat meer mensen nu denken zoals wij en in eigen land op pad gaan, veel campings zitten al goed vol :p Hopelijk krijgen we snel reactie op mails of er nog plek is.

En dan nog eens kijken of er geen gaten in mn tent gevreten zijn, wat ik eigenlijk wel wil weten voor we de boel inpakken, kijken of vaders nog wat plek op zn grasveld heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Blik1984 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:55:
Als er een fatsoenlijke luifel en/ of buitenruimte bij de opblaasbare tenten van decathlon had gezeten hadden we daar onze tent gekocht. Toch jammer dat al de grotere tenten bij decathlon dat niet hebben
Wat heb je nu dan gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39
cverkooyen schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:52:
[...]

Wat heb je nu dan gekocht?
Een Safarica Boa Vista Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:25:
Mwoah, populariteit zegt in die zin niet zoveel. Action en aliexpress zijn ook retepopulair, maar om andere redenen. ;)
Dat zijn winkels, geen producten. Als een product echt ruk is dan verkoopt t niet lijkt me in deze wereld van de reviews..

Maar goed, as said, Wij hebben er 0 problemen mee gehad. Zelfs niet in aardige hoosbuien die de tent te verwerken kreeg in een nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:12:
Dat zijn winkels, geen producten. Als een product echt ruk is dan verkoopt t niet lijkt me in deze wereld van de reviews..
Maakt ook niets uit. Mensen zijn bereid troep periodiek te moeten vervangen als ze daarmee toch goedkoop zouden zijn.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de tent ruk is, ik ken hem verder niet. Maar de redenatie dat wanneer mensen hem willen hij wel goed moet zijn ga ik niet zomaar in mee. ;)
Maar goed, as said, Wij hebben er 0 problemen mee gehad. Zelfs niet in aardige hoosbuien die de tent te verwerken kreeg in een nacht.
Het maakt ook nog wel uit hoe lang je met zo'n tent wil doen. Het eerste jaar zijn ze allemaal prima waterdicht. Die ervaringen vind je helaas minder goed in reviews terug.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Bra-Jo schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:02:
[...]

deze link https://www.autoroutes.fr...ication-des-vehicules.htm
daar staat het mooi uitgelegd.

inz dakkoffer, dat kun je reclameren als je verkeerd wordt aangeslagen staat bij ANWB onderaan de pagina te lezen. Wij zijn met dakkoffer (en automatische tolpoort met tolpas) nog nooit verkeerd aangeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Dit weekend ga ik ook met de dakkoffer door Frankrijk, maar is het eenvoudig te zien voor wel tarief ik aangeslagen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Deveon schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:19:
Dit weekend ga ik ook met de dakkoffer door Frankrijk, maar is het eenvoudig te zien voor wel tarief ik aangeslagen wordt?
bij het poortje volgens mij zie je het op het display. Wellicht ook op het kaartje geprint als je alleen maar een ticket moet pakken. Verder staat het op de factuur wanneer je een tolpas hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Gewoon lekker geen tolwegen rijden, zie je ook nog eens wat van het land ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
harley schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:42:
Daar maak ik op de volle achterbank geen vrienden mee, daarnaast heb ik het na een uurtje buiten de tolwegen het ook wel weer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Kost je naar het zuiden van Frankrijk wel 3 uur extra :)
Maar volgens mij was het als grapje bedoeld ;)

Ik kan naar Oostenrijk ook tolwegen vermijden (10 minuten omrijden), maar is met uitjes net echt makkelijk dus gewoon een vignet aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hangt erg van de doorstroming op de tolwegen af, maar als die goed is pak ik die inderdaad ook gewoon. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Iemand nog tips voor campings in de Picos de europa in Spanje? Is een niet zo heel bekend gebied maar staat op ons lijstje van potentiële bestemmingen dit jaar als de situatie het toelaat.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
we gaan dit jaar naar normandië, tolwegen uit scheelt in dat geval niet heel veel in de tijd. 1e stuk rijden we ook snelweg, even km's maken. Laatste stuk gaan we juist lekker binnendoor.

Met de motor krijg je ook wel iets meer mee van de omgeving en is het gewoon een stuk relaxter rijden.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Is zeker aan te raden, maar niet als je dat niet als hoofdreden hebt (dus alleen van A naar B wilt).

In Oostenrijk doen we dat nog wel eens, dus zonder vignet van Hongarije naar Duitsland. Kost wel een paar uur extra, maar we hebben daardoor wel hele mooie plekken gezien. En wij hebben natuurlijk geen kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Zijn er toevallig ervaringsdeskundigen (lees: mensen die er nu zijn) in Zuid-Frankrijk die wat kunnen zeggen over de situatie met mondkapjes waar wel en waar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Hegeman schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:08:
Zijn er toevallig ervaringsdeskundigen (lees: mensen die er nu zijn) in Zuid-Frankrijk die wat kunnen zeggen over de situatie met mondkapjes waar wel en waar niet?
Wat is er dat je niet gelooft aan de ANWB info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

maartend schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:13:
[...]

Wat is er dat je niet gelooft aan de ANWB info?
Suggereer ik met mijn reactie dat ik de info van de ANWB niet geloof? Dan heb ik een verkeerde indruk gewekt.
Ik was meer nieuwsgierig hoe het er in de praktijk aan toe gaat en dat er misschien nu al iemand van dit forum daar zat om een kleine/korte indruk te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Hegeman schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:16:
[...]

Suggereer ik met mijn reactie dat ik de info van de ANWB niet geloof? Dan heb ik een verkeerde indruk gewekt.
Ik was meer nieuwsgierig hoe het er in de praktijk aan toe gaat en dat er misschien nu al iemand van dit forum daar zat om een kleine/korte indruk te typen.
Aah, op die manier. Dan hoef ik het ook niet aan vriendin van me te vragen, die si sinds gisteren terug, maar zat veel hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:32

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:25:
niet. Maar de redenatie dat wanneer mensen hem willen hij wel goed moet zijn ga ik niet zomaar in mee. ;)

[...]

Het maakt ook nog wel uit hoe lang je met zo'n tent wil doen. Het eerste jaar zijn ze allemaal prima waterdicht. Die ervaringen vind je helaas minder goed in reviews terug.
Zoals met je stoel? ;)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Na dertien jaar minimaal met het maximale draagvermogen belasten mag ik niet klagen dacht ik zo. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

[Afbeelding]
Ha tof! M'n vriendin doet dat ook met alle dingen over de hele wereld waar ze nog heen wil. In Europa kan ze bijna niet meer zien waar de landsgrenzen staan in de Alpen, zo vol heeft ze dat staan met sterretjes. In de voorbereiding zet ze van een land overal sterretjes waar we mogelijk heen zouden kunnen gaan. Of als ze ergens een leuk artikel leest over een must-visit, dan gaat ze even naar Maps en zet ze daar weer een sterretje bij.

We gebruiken dat al jarenlang en het scheelt een hoop gedoe op locatie en maakt het super overzichtelijk wat waar te doen is.

EDIT:
Niet komend weekend, maar 't weekend er op willen we gaan kamperen. We hebben nu al een mini tentje, wat ik gebruik voor festivals en wanneer ik met de motor op pad ging. Dat is alleen een beetje klein om met z'n tweeën op pad te gaan. Daarom zoeken we nu een tent om mee met de auto op pad te gaan. Complicerende hierbij is dat we met een cabrio gaan en dus niet zo veel bergruimte hebben. Misschien kunnen jullie me helpen, want ik kom er niet uit. Wat we zoeken is 't volgende:
- Kleine pakmaat (ivm cabrio)
- Katoen / polyester buitentent in verband met het klimaat
- Ruime slaapcabine voor twee personen
- Ruimte om in de voortent te zitten met twee personen + bagage
- Stahoogte is niet nodig, maar als 't wel aanwezig is is 't mooi natuurlijk
- Aluminium stokken

We blijven vaak een dag of twee, maximaal drie op een camping staan en trekken dan weer verder. We zijn gewend licht te kamperen omdat we vroeger altijd met de motor gingen en we hebben dus niet per sé de behoefte aan een mega grote tent, want we zijn er vaak toch alleen maar in de avond. Als het echt slecht weer is pakken we ook gerust een nachtje een hotel, daarom is stahoogte geen vereiste.

En het liefst wil ik een koepeltent, zodat de tent zelfstandig kan staan. Ik heb al de volgende opties gevonden:
https://www.baxrecreaties...ica-blackhawk-220-tc.html - maar dit is dus een tunneltent en met glasfiber stokken. Verder lijkt ie me wel perfect, ook mooi geprijsd.
https://www.dewitschijnde...tang-220-rstc-tunneltent/ - ook een tunneltent, wel met aluminium stokken.
https://www.dewitschijnde...-220-tc-opblaasbare-tent/ - ook een tunneltent, met opblaas functionaliteit. Alleen weer een veel grotere pakmaat.

Maar een koepeltent met de specificaties die wij zoeken kan ik nog niet echt vinden. Hebben jullie misschien nog ideeën?

[ Voor 52% gewijzigd door Koehandelaar op 15-07-2020 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Katoen en kleine pakmaat gaat niet echt samen.
Wij hebben veel plezier gehad van een eurotrail momphis tent. Katoen met inritsgrondzeil en stahoogte in het leefgrdeelte.
Vrij snel op te zetten maar formaat kleine vuilniszak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Welliswaar opblaasbaar en 1 binnentent thuislaten;

https://www.decathlon.nl/...s/_/R-p-157654?mc=8572950

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
Hopjesvla79 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:56:
Iemand nog tips voor campings in de Picos de europa in Spanje? Is een niet zo heel bekend gebied maar staat op ons lijstje van potentiële bestemmingen dit jaar als de situatie het toelaat.
Of je het tips moet noemen, weet ik niet maar mijn ervaringen van enkele jaren geleden daar zijn:

Camping Picos de Europa bij Avín aan de noordkant, vrij vlak, bosachtig, riviertje, restaurant, een ouder en een jonger sanitairgebouw die (mn het jongere gebouw) wel op aardige loopafstand van het tentenveld liggen. Toen wij er waren, begin september, uitgesproken rustig maar toch een gemoedelijke uitstraling.

Camping La Viorna bij Potes in het oosten, veel drukker, vrij veel Nederlanders, had vast te maken met de Vuelta die juist die dagen daar aandeed. Terrassencamping, veel opener en duidelijk droger met op sommige plaatsen een magistraal uitzicht op de Picos. Alles is hier netjes aangeharkt, letterlijk en figuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Bacchus schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:22:
[...]

Of je het tips moet noemen, weet ik niet maar mijn ervaringen van enkele jaren geleden daar zijn:

Camping Picos de Europa bij Avín aan de noordkant, vrij vlak, bosachtig, riviertje, restaurant, een ouder en een jonger sanitairgebouw die (mn het jongere gebouw) wel op aardige loopafstand van het tentenveld liggen. Toen wij er waren, begin september, uitgesproken rustig maar toch een gemoedelijke uitstraling.

Camping La Viorna bij Potes in het oosten, veel drukker, vrij veel Nederlanders, had vast te maken met de Vuelta die juist die dagen daar aandeed. Terrassencamping, veel opener en duidelijk droger met op sommige plaatsen een magistraal uitzicht op de Picos. Alles is hier netjes aangeharkt, letterlijk en figuurlijk.
top, had beiden al gevonden, goed om jouw ervaringen te horen.Idee is om oa. de GR-202 te gaan lopen, maar vooralsnog is er minstens een hut nog dicht (Vega de Enol), en daarnaast wat te gaan klettersteigen/klimmen daar.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Dat is echt te groot qua pakmaat, dat gaan we niet mee krijgen denk ik.
DopdeDouwer schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:48:
Katoen en kleine pakmaat gaat niet echt samen.
Wij hebben veel plezier gehad van een eurotrail momphis tent. Katoen met inritsgrondzeil en stahoogte in het leefgrdeelte.
Vrij snel op te zetten maar formaat kleine vuilniszak.
Hmm, dat kan interessant zijn. Ik heb mogelijk een interessantere optie gevonden:
https://www.baxrecreaties...ica-blackhawk-260-tc.html

Die spreekt me erg aan. Stahoogte, pakmaat van 64 x 32, technisch katoen, ruime slaapcabine en genoeg ruimte om binnen te zitten. Alleen geen aluminium stokken. Maar eens die glasfiber kapot zijn bestel ik dan wel nieuwe. Denk dat dit em gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Koehandelaar schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:12:
[...]
Complicerende hierbij is dat we met een cabrio gaan en dus niet zo veel bergruimte hebben. Misschien kunnen jullie me helpen, want ik kom er niet uit. Wat we zoeken is 't volgende:
<snip>
Maar een koepeltent met de specificaties die wij zoeken kan ik nog niet echt vinden. Hebben jullie misschien nog ideeën?
ja, zoek naar motor tenten. De pakmaat daarvan is vaak maar klein en ze zijn licht.

Wij hebben deze:

https://www.khyam.co.uk/s...t-clearance-c744/biker-p5

Past perfect op de cabrio :p

Met bepakking

Dit is gepakt voor 2 weken trekken door de Alpen, theoretisch zou het in de kofferbak passen als we een weekend weg zouden gaan.

(goene zak is de tent, rode zak zijn twee matjes en de blauwe zak is een vouwstoeltje, er lig er nog een aan de andere kant van die rode zak)

[ Voor 5% gewijzigd door Wailing_Banshee op 16-07-2020 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:01
Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:21:
[...]

ja, zoek naar motor tenten. De pakmaat daarvan is vaak maar klein en ze zijn licht.

Wij hebben deze:

https://www.khyam.co.uk/s...t-clearance-c744/biker-p5

Past perfect op de cabrio :p

[Afbeelding: Met bepakking]

Dit is gepakt voor 2 weken trekken door de Alpen, theoretisch zou het in de kofferbak passen als we een weekend weg zouden gaan.

(goene zak is de tent, rode zak zijn twee matjes en de blauwe zak is een vouwstoeltje, er lig er nog een aan de andere kant van die rode zak)
Voor een 'motortent' en het formaat tent dat in die link staat, vind ik die groene tas eigenlijk nog wel best heel erg groot.

Wellicht kan ik de afmetingen niet goed schatten, maar ik had vroeger een driepersoons tunneltentje dat qua slaapruimte vergelijkbaar was, maar met een iets ruimere voortent, en die paste in een tasje van 40 cm lang en 25 cm doorsnede (rond).

Dit ziet er uit alsof het ding een flink stuk groter is. Tas van 35 x 35 cm en 60 cm lang, of zoiets?

* dreamscape heeft het kleine tentje van zijn vriendin nog liggen, dus op zo'n manier licht kamperen is best wel een mogelijkheid. Toch maar eens op zoek naar een leuk klein sportief auto'tje... :)

[ Voor 7% gewijzigd door dreamscape op 16-07-2020 07:35 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

dreamscape schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:33:
[...]

Voor een 'motortent' en het formaat tent dat in die link staat, vind ik die groene tas eigenlijk nog wel best heel erg groot.

Wellicht kan ik de afmetingen niet goed schatten, maar ik had vroeger een driepersoons tunneltentje dat qua slaapruimte vergelijkbaar was, maar met een iets ruimere voortent, en die paste in een tasje van 40 cm lang en 25 cm doorsnede (rond).

Dit ziet er uit alsof het ding een flink stuk groter is. Tas van 35 x 35 cm en 60 cm lang, of zoiets?

* dreamscape heeft het kleine tentje van zijn vriendin nog liggen, dus op zo'n manier licht kamperen is best wel een mogelijkheid. Toch maar eens op zoek naar een leuk klein sportief auto'tje... :)
Pakmaat is 60 x 20 x 20. Past ook perfect op de motor. Hij is redelijk zeldzaam op het vasteland van Europa (het is een echt Engels merk, wordt niet veel in Nederland verkocht), maar toen we een paar jaar geleden op een camping in Slovenie stonden, kwam er een internationale motorclub aan (die hadden elk jaar een bijeenkomst en dat was toevallig op die camping :p). En daar waren ook een paar Schotten (getuige de vlag die ze bij de tent hadden staan :p) met dezelfde tent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:22
Nu in Normandië, nergens mondkapje verplicht waar ik ben geweest. Wel zie je veel mensen er nog 1 dragen in een supermarkt, maar is niet verplicht.

Pharmacie niet geweest, maar daar volgens mij wel verplicht. Net als het OV en taxi's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

mathy_ schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:51:
[...]

Nu in Normandië, nergens mondkapje verplicht waar ik ben geweest. Wel zie je veel mensen er nog 1 dragen in een supermarkt, maar is niet verplicht.

Pharmacie niet geweest, maar daar volgens mij wel verplicht. Net als het OV en taxi's.
Thanks, praktische informatie altijd fijn! We nemen een doos vol mondkapjes mee en die leggen we in de auto. Dan bepalen we zelf per situatie of we ze gebruiken of niet. Zwemmen met een mondkapje is ook al zo wat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hegeman schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:26:
[...]

Thanks, praktische informatie altijd fijn! We nemen een doos vol mondkapjes mee en die leggen we in de auto. Dan bepalen we zelf per situatie of we ze gebruiken of niet. Zwemmen met een mondkapje is ook al zo wat :+
Frankrijk wordt strenger wat betreft mondkapjesplicht:
https://www.nu.nl/buitenl...-mondkapjesplicht-in.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Wij zitten in de buurt van Fréjus. Hier is het een beetje los-vast. Sommige zaken hebben een bordje op de deur dat ze verplicht zijn, maar lang niet overal. Gebruik door klanten is ook mondjesmaat, denk ongeveer 50/50. Het personeel heeft ze wel bijna altijd op. Wij hebben ieder een stoffen kapje mee en een doos wegwerp, gebruiken ze als we ergens naar binnen gaan.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:03
harley schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:10:
we gaan dit jaar naar normandië, tolwegen uit scheelt in dat geval niet heel veel in de tijd. 1e stuk rijden we ook snelweg, even km's maken. Laatste stuk gaan we juist lekker binnendoor.

Met de motor krijg je ook wel iets meer mee van de omgeving en is het gewoon een stuk relaxter rijden.
Zo zijn wij vorig jaar ook teruggekeerd, onderweg nog een paar mooie plekjes meegenomen (Beuvron-en-Auge!) en pas voorbij Rouen de snelweg weer op. De gewestwegen in die streek zijn best goed te doen, weinig verkeer en niet met tig rotondes, want dat breekt de gemiddelde snelheid wel.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Zojuist is onze gehuurde dakkoffer (300L) gemonteerd, maar voor mijn gevoel iets te ver naar voren. Zijn er hier dakkoffer experts die weten of je beter naar voren kan plaatsen (gewichtsverdeling) of naar achter (geluidsoverlast)? Het betreft een Passat GTE station dus kan zeker nog een cm of 30 naar achter verplaatsen. Gezien de accu onder de achterbank zit met daarop drie kinderen (6,4,2) verwacht ik eigenlijk niet dat de achteras het té zwaar krijgt en neig ik naar zo ver mogelijk naar achter ivm geluidsoverlast. Er gaan geen fietsen of aanhanger achter de auto en ook geen zware kampeerspullen mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 17-07-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Deveon meestal zitten er indicatoren op je rails waar de dragers moeten komen.
Vanwege geluidsoverlast naar achteren heb ik nog nooit van gehoord. Je wilt hem gewoon een beetje in het midden. Ver genoeg naar voren zodat je achterklep open kan, maar niet zover dat hij boven je raam komt.

Vaak loopt ook het dak wat rond en je wilt niet dat de koffer achterover helt.

[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 17-07-2020 16:59 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:44:
Ver genoeg naar voren zodat je achterklep open kan, maar niet zover dat hij boven je raam komt.
Thanks, dan lijkt mijn gevoel te kloppen dat die te ver naar voren zit, want hij steekt boven de voorruit uit en zit lang niet tegen de klep. Vanavond maar even aanpassen, wel een beetje jammer dat de verhuurder het niet in één keer goed doet.

Inmiddels ook een VW draadje gevonden waar in het besproken wordt en waar die in het boekje ook een stuk verder naar achter zit, misschien gaat er nog wel een wereld voor mij open aangezien ik ze altijd wat lawaaierig vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Deveon ik schreef wel meer, je citeert nu alleen wat je mening bevestigt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:10:
@Deveon ik schreef wel meer, je citeert nu alleen wat je mening bevestigt. :P
Of wat relevant is :+

Vroeger heb ik een dakkoffer van 230cm gehad op een kleinere auto gehad, toen was het net voor de antenne en dat de klep nog open kon en nog stak die uit boven de voorruit :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dakkoffer die zichtbaar is heeft soms voordelen bij lage parkeergarages :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:50
Of bij hoge snelheden op de autobahn, weet je tenminste zeker dat ie er nog op zit 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:58:
Dakkoffer die zichtbaar is heeft soms voordelen bij lage parkeergarages :+
Het was al even wennen dat de lichtinval door het dak opeens een stuk minder is ;)

Heb trouwens net de dakkoffer een cm of 40 naar achter gezet (conform specificatie van de fabrikant) en de lijn van voorruit naar dakkoffer is nu een stuk “eleganter”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:00

aerofreak

Steve Jobs

Al een tijdje op zoek naar een (nieuwe) tent. Het kamperen is al weer wat jaartjes geleden, maar nu willen we toch (weer) gaan kamperen. Inmiddels ook 2x vader mogen worden dus we zijn met z'n vieren.

Na een lange zoektocht en vergelijken zijn we inmiddels tot een shortlist gekomen van 2 tenten, deze hebben we ook allebei bekeken.

Mijn vrouw vindt de Bardani Prestige Royal 360 of 440 RSC een mooie tent. Pluspunten voor haar zijn de verduisterende slaapcabines en dat de tent van katoen is in plaats van Ten Cate materiaal op de Falco.

Zelf zou ik liever de Falco Havik 400 kopen omdat, geen scheerlijnen, dus de kinderen kunnen daar i.i.g. niet over struikelen, Ten Cate katoen wat sneller droog schijnt te zijn i.t.t. regulier katoen en vind em wat minder lomp ogen.

Nu zitten we in een patstelling :P Iemand nog tips of aanbevelingen om voor 1 van deze 2 tenten te kiezen? Zelf komen we er niet meer uit..

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

aerofreak schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:53:
Al een tijdje op zoek naar een (nieuwe) tent. Het kamperen is al weer wat jaartjes geleden, maar nu willen we toch (weer) gaan kamperen. Inmiddels ook 2x vader mogen worden dus we zijn met z'n vieren.

Na een lange zoektocht en vergelijken zijn we inmiddels tot een shortlist gekomen van 2 tenten, deze hebben we ook allebei bekeken.

Mijn vrouw vindt de Bardani Prestige Royal 360 of 440 RSC een mooie tent. Pluspunten voor haar zijn de verduisterende slaapcabines en dat de tent van katoen is in plaats van Ten Cate materiaal op de Falco.

Zelf zou ik liever de Falco Havik 400 kopen omdat, geen scheerlijnen, dus de kinderen kunnen daar i.i.g. niet over struikelen, Ten Cate katoen wat sneller droog schijnt te zijn i.t.t. regulier katoen en vind em wat minder lomp ogen.

Nu zitten we in een patstelling :P Iemand nog tips of aanbevelingen om voor 1 van deze 2 tenten te kiezen? Zelf komen we er niet meer uit..
Kids en scheerlijnen .. hmm denk dat jij er eerder overheen lazert terug wandelend met wat go-go juice op dan de kids :)

koop van die 1 euro solar lights .. bovenop een doorzichtige kan gevuld met water mooie tafel verlichting, snachts ideaal bij de scheerlijn :)
Pool noodle in stukjes van 5cm oid mooie "stootkussen" ..

afhankelijk v.d leeftijd v.d kids en de verwachte levensduur .. zou ik meer bv op de groei kiezen .. 3 slaapkabines oid .. / flexibele indeling

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Wij hadden eerst een Katoenen Bardani . Niks mis mee , behalve dat als je een paar dagen nat weer had het doek door en door nat was en alles binnen vochtig werd. Zeker met kleine kinderen mogelijk om van het doek af te blijven.

We hebben toen een Falco Zeearend gekocht en dat was voor ons zeker wel een upgrade . Binnenklimaat is veel beter , bij zowel droog en nat weer.

De Zeearend is bijv maar 200 euro duurder, ik zou zeker voor de Falco gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 22:54

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wij zitten nu in Frankrijk (Ardeche) bij musea, kastelen ed zijn ze verplicht. Bij winkels verschilt, staat meestal aangegeven met een bordje/papiertje maar wij hebben het uit fatsoen altijd gedaan) Bij het betreden van een restaurant is het ook verplicht, als je eenmaal zit niet, maar ik merk dat veel Fransen dit ook niet doen. Ik las wel dat Frankrijk het binnenkort in alle openbare ruimtes verplicht wil maken.

Maar til er niet te zwaar aan, koop een doosje van die wegwerpdingen en zorg dat je er een aantal in je tas en auto hebt liggen. Als je ze 1x hebt gebruikt is er niets vreemds meer aan, kun je mooi wennen voor als ze in Nl ook verplicht worden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 19-07-2020 08:50 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

Beiden zijn goede tenten, het blijft toch een beetje een persoonlijke keuze. Ik vind ze allebei lomp. :+

Scheerlijnen zijn meestal niet zo'n punt, maar ook niet verplicht. Die aan de zijkanten van de Bardani zijn voor de stormvastheid, dus die kun je laten zitten tot het echt nodig is. Ik doe ze meestal wel gewoon, als kinderen rondom m'n tent gaan klieren jaag ik ze toch meteen het veld weer op.

Je bent nu begonnen over tentdoek, da's er één van de bingo dus bereid je voor op een paar pagina's. ;)
Heel kort door de bocht is dat technisch katoen van Ten Cate gewoon half plastic en half katoen. Dus ademt minder en droogt sneller. Ik weet wel waar mijn voorkeur ligt, maar kan niet voor jullie beslissen.

Zelf doe ik nu ruim dertien jaar met m'n Bardani en dat bevalt nog steeds erg goed. De zakken slijten harder dan de tent, die is nog tip top*. Ook bij vochtig en wisselvallig weer zoals vorige week blijft alles mooi droog en als het dan even droog is dan is de tent ook zo weer droog.

Beide tenten zijn gewoon goed en ontlopen elkaar functioneel niet zo veel denk ik. In zo'n geval zou ik ze beiden grondig in het echt gaan bekijken en dan letten op praktische verschillen. Gemak van opzetten, kan dat bij regen, handigheidjes bij extra flappen open of dicht, ventilatie mogelijkheden, etc. Daar zit vaak dan de doorslag in.
Neem bijvoorbeeld de ramen van de Bardani. Erg leuk voor licht en zicht, als je ze daadwerkelijk open hebt. Initieel deden wij dat veel, maar na een aantal campings waar de buren het als tv gebruiken ben ik er toch terughoudender in. En dan zijn het niet meer dan lelijke stukken kreukelplastic.

*tent zelf is na al die jaren nog perfect. De kuip heb ik moeten plakken, maar daarvan leg ik de schuld bij die achterlijke campingeigenaren die tegenwoordig een grindvloer op alle velden aan het maken zijn (note to self: volgend jaar is dat een veto).
De zakken hebben wat meer te lijden, mede omdat ik niet lief voor ze ben (moet je gewoon mee kunnen smijten vind ik) dus die hebben wel eens wat aandacht nodig gehad, maar dat zou bij een ander merk net zo zijn ben ik bang. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HZGUa_h35jwgSxunYbvnCQaNv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KM2HwkvD5zzB9euFdRLDDCoJ.jpg?f=fotoalbum_large
Dit kwam ik gisteren bij thuiskomst tegen, gelukkig heb ik een naaimachine.
Dit is dus ook de reden dat ik altijd eerst het vloerkleed op de lederen bank van mijn auto leg voordat ik de zak met stokken daar rechtop op zet. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 69 ... 277 Laatste