Om het makkelijk te maken voor @aerofreakGonadan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:11:
[...]
Beiden zijn goede tenten, het blijft toch een beetje een persoonlijke keuze. Ik vind ze allebei lomp.
Scheerlijnen zijn meestal niet zo'n punt, maar ook niet verplicht. Die aan de zijkanten van de Bardani zijn voor de stormvastheid, dus die kun je laten zitten tot het echt nodig is. Ik doe ze meestal wel gewoon, als kinderen rondom m'n tent gaan klieren jaag ik ze toch meteen het veld weer op.
Je bent nu begonnen over tentdoek, da's er één van de bingo dus bereid je voor op een paar pagina's.
Heel kort door de bocht is dat technisch katoen van Ten Cate gewoon half plastic en half katoen. Dus ademt minder en droogt sneller. Ik weet wel waar mijn voorkeur ligt, maar kan niet voor jullie beslissen.
Zelf doe ik nu ruim dertien jaar met m'n Bardani en dat bevalt nog steeds erg goed. De zakken slijten harder dan de tent, die is nog tip top*. Ook bij vochtig en wisselvallig weer zoals vorige week blijft alles mooi droog en als het dan even droog is dan is de tent ook zo weer droog.
Beide tenten zijn gewoon goed en ontlopen elkaar functioneel niet zo veel denk ik. In zo'n geval zou ik ze beiden grondig in het echt gaan bekijken en dan letten op praktische verschillen. Gemak van opzetten, kan dat bij regen, handigheidjes bij extra flappen open of dicht, ventilatie mogelijkheden, etc. Daar zit vaak dan de doorslag in.
Neem bijvoorbeeld de ramen van de Bardani. Erg leuk voor licht en zicht, als je ze daadwerkelijk open hebt. Initieel deden wij dat veel, maar na een aantal campings waar de buren het als tv gebruiken ben ik er toch terughoudender in. En dan zijn het niet meer dan lelijke stukken kreukelplastic.
*tent zelf is na al die jaren nog perfect. De kuip heb ik moeten plakken, maar daarvan leg ik de schuld bij die achterlijke campingeigenaren die tegenwoordig een grindvloer op alle velden aan het maken zijn (note to self: volgend jaar is dat een veto).
De zakken hebben wat meer te lijden, mede omdat ik niet lief voor ze ben (moet je gewoon mee kunnen smijten vind ik) dus die hebben wel eens wat aandacht nodig gehad, maar dat zou bij een ander merk net zo zijn ben ik bang.
[Afbeelding]
Dit kwam ik gisteren bij thuiskomst tegen, gelukkig heb ik een naaimachine.
Dit is dus ook de reden dat ik altijd eerst het vloerkleed op de lederen bank van mijn auto leg voordat ik de zak met stokken daar rechtop op zet.
Katoen ademt beter als het droog is , bijna niet als het nat is en blijft langer nat
TC ademt minder bij droog maar beter als het nat is, en droogt sneller
Afhankelijk wat je belangrijk vindt maak je je keuze .
Voor ons was de keuze voor TC niet zo moeilijk. Wij gaan meestal naar gebieden waar het soms wat langer kan regenen en onze Bardani voldeed niet aan de eisen die wij stelden . Wat niet wil zeggen dat het slechte tenten zijn. Wij hebben hem 5 jaar lang met plezier gebruikt.
Nadeel van de Falco tov de Bardani ( voor ons ) is de pakmaat
[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 19-07-2020 10:52 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021