[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 70 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:04

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:11:
[...]

Beiden zijn goede tenten, het blijft toch een beetje een persoonlijke keuze. Ik vind ze allebei lomp. :+

Scheerlijnen zijn meestal niet zo'n punt, maar ook niet verplicht. Die aan de zijkanten van de Bardani zijn voor de stormvastheid, dus die kun je laten zitten tot het echt nodig is. Ik doe ze meestal wel gewoon, als kinderen rondom m'n tent gaan klieren jaag ik ze toch meteen het veld weer op.

Je bent nu begonnen over tentdoek, da's er één van de bingo dus bereid je voor op een paar pagina's. ;)
Heel kort door de bocht is dat technisch katoen van Ten Cate gewoon half plastic en half katoen. Dus ademt minder en droogt sneller. Ik weet wel waar mijn voorkeur ligt, maar kan niet voor jullie beslissen.

Zelf doe ik nu ruim dertien jaar met m'n Bardani en dat bevalt nog steeds erg goed. De zakken slijten harder dan de tent, die is nog tip top*. Ook bij vochtig en wisselvallig weer zoals vorige week blijft alles mooi droog en als het dan even droog is dan is de tent ook zo weer droog.

Beide tenten zijn gewoon goed en ontlopen elkaar functioneel niet zo veel denk ik. In zo'n geval zou ik ze beiden grondig in het echt gaan bekijken en dan letten op praktische verschillen. Gemak van opzetten, kan dat bij regen, handigheidjes bij extra flappen open of dicht, ventilatie mogelijkheden, etc. Daar zit vaak dan de doorslag in.
Neem bijvoorbeeld de ramen van de Bardani. Erg leuk voor licht en zicht, als je ze daadwerkelijk open hebt. Initieel deden wij dat veel, maar na een aantal campings waar de buren het als tv gebruiken ben ik er toch terughoudender in. En dan zijn het niet meer dan lelijke stukken kreukelplastic.

*tent zelf is na al die jaren nog perfect. De kuip heb ik moeten plakken, maar daarvan leg ik de schuld bij die achterlijke campingeigenaren die tegenwoordig een grindvloer op alle velden aan het maken zijn (note to self: volgend jaar is dat een veto).
De zakken hebben wat meer te lijden, mede omdat ik niet lief voor ze ben (moet je gewoon mee kunnen smijten vind ik) dus die hebben wel eens wat aandacht nodig gehad, maar dat zou bij een ander merk net zo zijn ben ik bang. :P

[Afbeelding]
Dit kwam ik gisteren bij thuiskomst tegen, gelukkig heb ik een naaimachine.
Dit is dus ook de reden dat ik altijd eerst het vloerkleed op de lederen bank van mijn auto leg voordat ik de zak met stokken daar rechtop op zet. :D
Om het makkelijk te maken voor @aerofreak

Katoen ademt beter als het droog is , bijna niet als het nat is en blijft langer nat

TC ademt minder bij droog maar beter als het nat is, en droogt sneller

Afhankelijk wat je belangrijk vindt maak je je keuze .

Voor ons was de keuze voor TC niet zo moeilijk. Wij gaan meestal naar gebieden waar het soms wat langer kan regenen en onze Bardani voldeed niet aan de eisen die wij stelden . Wat niet wil zeggen dat het slechte tenten zijn. Wij hebben hem 5 jaar lang met plezier gebruikt.

Nadeel van de Falco tov de Bardani ( voor ons ) is de pakmaat

[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 19-07-2020 10:52 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
backupdevice schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:33:
Maar nog steeds minimaal en niet zolang het echt regent. Het voordeel is dat juist omdat hij dan niet ademt en hij minder vocht opneemt waardoor het binnen minder snel klam schijnt te worden. (moet je ook niet teveel ventileren :P)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:49:
[...]

Maar nog steeds minimaal en niet zolang het echt regent. Het voordeel is dat juist omdat hij dan niet ademt en hij minder vocht opneemt waardoor het binnen minder snel klam schijnt te worden. (moet je ook niet teveel ventileren :P)
Ik kan alleen maar reageren vanuit mijn eigen ervaring. En die is dat de Bardani die wij hadden stopte met ademen op het moment dat het doek nat was . En met TC hebben wij die ervaring niet .

Voor de rest is het aan @aerofreak .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Snap ik, maar ik houd het graag bij feiten. :)

Als je het echt simpel wilt houden:
Katoen ademt en neemt vocht op, plastic beiden niet. TC is een combinatie dus zit in feite midden tussen die twee.

Om te ademen is contact met de lucht nodig en bij regen is dat niet het geval. Daarom moet je bij je dure outdoor elk jaar impregneren zodat het water gaat parelen en geen laagje vormt. Anders komt de stof niet in contact met de lucht en ademt je jas gewoon niet. :)

Een verzadigde tent moet z'n vocht ook weer kwijt en doet dat niet alleen naar buiten toe, dat kan een nadeel zijn bij opdrogen want dan wordt het klam. Uiteinden ben je met elke tent de sjaak als het lang genoeg regent dus kan je beter gewoon verkassen naar mooier weer. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Anyway, @aerofreak ik hoop dat wij het je makkelijker hebben gemaakt.

Ga je voor mening gebaseerd op feiten of gebaseerd op ervaringen .

Keuzes keuzes

[ Voor 38% gewijzigd door backupdevice op 19-07-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Er waren hier meer bezitters van een kooktoestel met grillplaat toch? Ik heb mijn Cadac Safari Chef naar volle tevredenheid gebruikt maar vroeg mij wel af hoe goed jullie zoiets schoon maken.

Nu weet ik dat er nogal verschillende definities van schoon zijn, maar de lekbak krijgt bijvoorbeeld snel van die zwarte aanslag zoals in je oven. Da's vaak toch weer even boenen. En al die gaatjes in de grillplaat maken het ook niet makkelijker. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@backupdevice vergeet niet dat een verschil in klimaat ook kan komen omdat je tent gewoon beter ontworpen is, je vergelijkt immers twee verschillende tenten. Die Falco's zijn aardig aan de prijs en dat is niet voor niets, het zijn ook gewoon goede tenten. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:19:
@backupdevice vergeet niet dat een verschil in klimaat ook kan komen omdat je tent gewoon beter ontworpen is, je vergelijkt immers twee verschillende tenten. Die Falco's zijn aardig aan de prijs en dat is niet voor niets, het zijn ook gewoon goede tenten. :)
Zag dat de Bardani die hij aangaf maar 200 euro goedkoper was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Gonadan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:13:
Er waren hier meer bezitters van een kooktoestel met grillplaat toch? Ik heb mijn Cadac Safari Chef naar volle tevredenheid gebruikt maar vroeg mij wel af hoe goed jullie zoiets schoon maken.

Nu weet ik dat er nogal verschillende definities van schoon zijn, maar de lekbak krijgt bijvoorbeeld snel van die zwarte aanslag zoals in je oven. Da's vaak toch weer even boenen. En al die gaatjes in de grillplaat maken het ook niet makkelijker. :P
Ik heb hem van te voren “geseasoned”. Dus goed schoonmaken, heel dun (maar dus ook heel dun) insmeren met een plantaardige olie en verhitten. Doe ik met alle gietijzer, maar werkt ook met dit. Was een stuk makkelijker af, maar nog steeds is het schoonmaken van dat ding een stuk lastiger dan de paellapan. Daar glijdt echt alles zo vanaf.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
backupdevice schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:25:
Zag dat de Bardani die hij aangaf maar 200 euro goedkoper was.
De prijs van katoen is de afgelopen jaren behoorlijk gestegen, dus het zou best kunnen dat die Bardani's wat duurder vallen dan vroeger. Of is het model niet helemaal vergelijkbaar?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cass Casey schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:44:
Ik heb hem van te voren “geseasoned”. Dus goed schoonmaken, heel dun (maar dus ook heel dun) insmeren met een plantaardige olie en verhitten. Doe ik met alle gietijzer, maar werkt ook met dit. Was een stuk makkelijker af, maar nog steeds is het schoonmaken van dat ding een stuk lastiger dan de paellapan. Daar glijdt echt alles zo vanaf.
Die grillplaat is helemaal geen gietijzer maar gewoon antiaanbak (aan de bovenkant). :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Nu online
Gonadan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:51:
[...]

Die grillplaat is helemaal geen gietijzer maar gewoon antiaanbak (aan de bovenkant). :?
Daarom zeg ik ook “maar werkt ook met dit” ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:02

aerofreak

Steve Jobs

Zo dat waren meer reacties dan verwacht :)
Gonadan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:11:
[...]

Beiden zijn goede tenten, het blijft toch een beetje een persoonlijke keuze. Ik vind ze allebei lomp. :+

Scheerlijnen zijn meestal niet zo'n punt, maar ook niet verplicht. Die aan de zijkanten van de Bardani zijn voor de stormvastheid, dus die kun je laten zitten tot het echt nodig is. Ik doe ze meestal wel gewoon, als kinderen rondom m'n tent gaan klieren jaag ik ze toch meteen het veld weer op.

Je bent nu begonnen over tentdoek, da's er één van de bingo dus bereid je voor op een paar pagina's. ;)
Heel kort door de bocht is dat technisch katoen van Ten Cate gewoon half plastic en half katoen. Dus ademt minder en droogt sneller. Ik weet wel waar mijn voorkeur ligt, maar kan niet voor jullie beslissen.

Zelf doe ik nu ruim dertien jaar met m'n Bardani en dat bevalt nog steeds erg goed. De zakken slijten harder dan de tent, die is nog tip top*. Ook bij vochtig en wisselvallig weer zoals vorige week blijft alles mooi droog en als het dan even droog is dan is de tent ook zo weer droog.

Beide tenten zijn gewoon goed en ontlopen elkaar functioneel niet zo veel denk ik. In zo'n geval zou ik ze beiden grondig in het echt gaan bekijken en dan letten op praktische verschillen. Gemak van opzetten, kan dat bij regen, handigheidjes bij extra flappen open of dicht, ventilatie mogelijkheden, etc. Daar zit vaak dan de doorslag in.
Neem bijvoorbeeld de ramen van de Bardani. Erg leuk voor licht en zicht, als je ze daadwerkelijk open hebt. Initieel deden wij dat veel, maar na een aantal campings waar de buren het als tv gebruiken ben ik er toch terughoudender in. En dan zijn het niet meer dan lelijke stukken kreukelplastic.

*tent zelf is na al die jaren nog perfect. De kuip heb ik moeten plakken, maar daarvan leg ik de schuld bij die achterlijke campingeigenaren die tegenwoordig een grindvloer op alle velden aan het maken zijn (note to self: volgend jaar is dat een veto).
De zakken hebben wat meer te lijden, mede omdat ik niet lief voor ze ben (moet je gewoon mee kunnen smijten vind ik) dus die hebben wel eens wat aandacht nodig gehad, maar dat zou bij een ander merk net zo zijn ben ik bang. :P

[Afbeelding]
Dit kwam ik gisteren bij thuiskomst tegen, gelukkig heb ik een naaimachine.
Dit is dus ook de reden dat ik altijd eerst het vloerkleed op de lederen bank van mijn auto leg voordat ik de zak met stokken daar rechtop op zet. :D
Lomp groot zijn ze inderdaad, maar dat heb ik toe moeten geven aan mn vrouw.. De hoeveelheid ramen was ik ook verbaasd over, maar wel lekker licht. We hebben ze allebei al bekeken en mn vrouw viel voor het de ingeritste slaapcabines iets wat de falco niet heeft.
backupdevice schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:33:
[...]

Om het makkelijk te maken voor @aerofreak

Katoen ademt beter als het droog is , bijna niet als het nat is en blijft langer nat

Afhankelijk wat je belangrijk vindt maak je je keuze .

Voor ons was de keuze voor TC niet zo moeilijk. Wij gaan meestal naar gebieden waar het soms wat langer kan regenen en onze Bardani voldeed niet aan de eisen die wij stelden . Wat niet wil zeggen dat het slechte tenten zijn. Wij hebben hem 5 jaar lang met plezier gebruikt.

Nadeel van de Falco tov de Bardani ( voor ons ) is de pakmaat
De pak maat was ook wel een beetje schrikken, maar er moet sws een koffer op het dak of we moeten als nog voor polyester gaan O-)

Ik denk dat je een goed punt aansnijdt wat betreft de bestemmingen. Ik denk toch dat vooral droge gebieden zullen zijn waar het dus weer goed toeven is met een katoenen tent. Maar ik vind dit wel waardevolle informatie.

Qua prijs doen ze niet zoveel voor elkaar onder... De Falco is inderdaad iets duurder, maarja we zien het wel als een lange termijn aankoop, dus voor minimaal de komende 10 jaar ofzo.
backupdevice schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:11:
Anyway, @aerofreak ik hoop dat wij het je makkelijker hebben gemaakt.

Ga je voor mening gebaseerd op feiten of gebaseerd op ervaringen .

Keuzes keuzes
Tsja blijft lastig maar ik zal het mn vrouw ook eens laten lezen en dan maar eens kiezen... :*)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kijk dan goed naar de ventilatie. Inritsen staat leuk maar sluit ook de luchtstroom van voor naar achter af.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Ander voordeel die wij hadden was dat wij de Falco kunnen stellen met de tentstokken. Konden wij met de Bardani niet , weet niet of dat nu wel kan.

En het afspannen gebeurt dmv deze bandjes . Geen scheerlijnen

Zie hieronder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieCucwaMiWwP8XU5rFGVbCdUpnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wiPD3PzTzlemq5na5QOqv9zu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcey8dymE9Ut6IPgujyZmd_R7vM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DUDWd4w1T3E1m6aBAHjro49f.jpg?f=fotoalbum_large

Sowieso ga je aan beide tenten veel plezier beleven. Zoals eerder aangegeven hebben wij jaren met plezier van de Bardani gebruikt gemaakt en is de Falco een logische keuze voor ons geweest ivm wat wij “miste “ met de Bardani

[ Voor 10% gewijzigd door backupdevice op 19-07-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cass Casey schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:57:
Daarom zeg ik ook “maar werkt ook met dit” ;)
De bovenkant is het punt om niet zo, die ros je met een beetje borstel wel schoon. Het is meer de onderkant en al die gaatjes. En de lekbak die gewoon email is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
backupdevice schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:07:
Ander voordeel die wij hadden was dat wij de Falco kunnen stellen met de tentstokken. Konden wij met de Bardani niet , weet niet of dat nu wel kan.
Wat voor versie hadden jullie dan, was die nog ouder? Want dat kan op die van mij van dertien jaar oud ook al. Daar heb je van die pootjes voor, ook met iets betere gewichtsverdeling als die op de foto. Niet dat het ooit nodig is, hij staat vanzelf goed. Misschien als je veld echt heel erg ongelijk is?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:12:
[...]

Wat voor versie hadden jullie dan, was die nog ouder? Want dat kan op die van mij van dertien jaar oud ook al. Daar heb je van die pootjes voor, ook met iets betere gewichtsverdeling als die op de foto. Niet dat het ooit nodig is, hij staat vanzelf goed. Misschien als je veld echt heel erg ongelijk is?
Wij hadden de Villanova 320. Die had inderdaad van die pootjes met die knopjes. Maar idd , bij een ongelijke grond is het wel een voordeel. Vorig jaar in de UK was het een maanlandschap en was het wel een uitkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Waarom zeg je dan dat je de Bardani niet kon stellen? :D

Zo erg als wat jij beschrijft heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt, maar dat is waarschijnlijk ook omdat m'n vriendin steeds net even te nette campings uit zoekt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:46:
Waarom zeg je dan dat je de Bardani niet kon stellen? :D

Zo erg als wat jij beschrijft heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt, maar dat is waarschijnlijk ook omdat m'n vriendin steeds net even te nette campings uit zoekt. :P
Ik kan het niet anders uitleggen dat ik de Falco met de palen stel en dan ben ik eigenlijk klaar. De lussen zijn voor finetuning. Dat had ik bij de Bardani niet . Kan ook aan mijn kunsten liggen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kan dus wel gewoon. Die lussen zijn inderdaad meer om de flap onderop mooi vast te zetten. Zodat de rits van de kuip afgeschermd blijft.

Dat is wel het mooie van tunneltenten, in feite is stokken met twee scheerlijnen genoeg om hem strak op te zetten. De rest is extra.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Jij moet echt het laatste woord hebben hè? Ik heb mijn ervaring en verschillen doorgegeven van beide tenten en aan de vragensteller mijn motivatie gegeven en ben vervolgens met jou aan het steggelen.

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 19-07-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kan me voorstellen dat het zo voelt, maar je schets het beeld dan ook dermate gekleurd dat ik getriggerd wordt om wederom de objectieve feiten op tafel te leggen. Ik zal erover ophouden. Uiteindelijk moet de vrouw van @aerofreak beslissen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Nu online
@aerofreak , wij hebben de Eureka The Grand BTC RS. Vraag me niet waar al die letters voor staan, maar TC staat voor technical cotton, of wel dat spul waar ook de Bardani van gemaakt is. Onze ervaring is heel positief, maar vergelijken kunnen we niet (ja, mijn vriendin met een professioneel hikers tentje van Dyneema, maar dat is een andere tak van sport). Ademt goed, maar mogelijk ook door de vele mogelijkheden van ventilatie. Droogt ook snel gelukkig. Ik denk dat je echt moet gaan kijken naar wat je de fijnste tent vindt. Beiden geen miskoop vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:11:
Kan me voorstellen dat het zo voelt, maar je schets het beeld dan ook dermate gekleurd dat ik getriggerd wordt om wederom de objectieve feiten op tafel te leggen. Ik zal erover ophouden. Uiteindelijk moet de vrouw van @aerofreak beslissen. :+
Heb jij een Bardani en een Falco? Ik heb praktijkervaring met beide ,jij ? . Lijkt mij voor de koper interessant om die te melden .

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 19-07-2020 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:27

vhal

ಠ_ಠ

Wij hebben een Havik 4000 maar eerlijk gezegd zetten we hem zonder het aanritsbare tunnelgedeelte op (dus alleen het basisdeel). Met het voorste gedeelte geplaatst vind ik het maar een donker ding maar dit is inherent aan een tunneltent. Wel hebben we een extra boogluifel. Voor minder dan een week zou ik hem niet zo snel opzetten, ongemerkt heb je toch wat tijd kwijt.

De Havik 4600 is helemaal lomp groot qua pakmaat en volgens mij is dit ook een reden waarom het model bij bosjes aangeboden wordt op MP :+

[ Voor 17% gewijzigd door vhal op 19-07-2020 13:49 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

vhal schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:47:
Wij hebben een Havik 4000 maar eerlijk gezegd zetten we hem zonder het aanritsbare tunnelgedeelte op (dus alleen het basisdeel). Met het voorste gedeelte geplaatst vind ik het maar een donker ding maar dit is inherent aan een tunneltent. Wel hebben we een extra boogluifel. Voor minder dan een week zou ik hem niet zo snel opzetten, ongemerkt heb je toch wat tijd kwijt.

De Havik 4600 is helemaal lomp groot qua pakmaat en volgens mij is dit ook een reden waarom het model bij bosjes aangeboden wordt op MP :+
Op de camping staat ook een 4000 en die is idd donker vanbinnen, en laag. De Zeearend is veel lichter en hoger . Ik kan met mijn 1.93 rechtop staan met ruimte .

Ben het wel met je eens dat ze redelijk lomp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Die getallen zeggen vaak iets over de breedte in meters. @aerofreak twijfelde tussen een 360 en 440, daar zit al best een verschil tussen qua lompheid (en ook cabines volgens mij). De 400 Falco valt daar dan precies tussen en is qua formaat dan een mooi compromis wellicht. Iets minder lomp dan de 440.
backupdevice schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:32:
Heb jij een Bardani en een Falco? Ik heb praktijkervaring met beide ,jij ? . Lijkt mij voor de koper interessant om die te melden .
offtopic:
Ik dacht dat je er over op wilde houden? Laat het dan zelf ook rusten.

Ik heb puur je feitelijke onjuistheden tegen gesproken, niets meer en niets minder. En dat is het laatste wat ik er over zeg. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cass Casey schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:17:
@aerofreak , wij hebben de Eureka The Grand BTC RS. Vraag me niet waar al die letters voor staan, maar TC staat voor technical cotton, of wel dat spul waar ook de Bardani van gemaakt is.
Dat geldt voor de Bardani alleen voor de binnentent als ik het zo lees, de buiten tent is van ripstop katoen en dat is puur katoen met een versterkte draad erin verweven.
Dan vraag ik mij wel af wat het nut is van een binnen tent van technisch katoen, maar wellicht gewoon kosten besparen.

Overigens lees ik ook dat de Falco een wat dikker kuipzeil heeft, dat is dan zwaarder maar wel meer bestendig tegen lek gaan door grind of takjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 19-07-2020 14:07 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:04:
Die getallen zeggen vaak iets over de breedte in meters. @aerofreak twijfelde tussen een 360 en 440, daar zit al best een verschil tussen qua lompheid (en ook cabines volgens mij). De 400 Falco valt daar dan precies tussen en is qua formaat dan een mooi compromis wellicht. Iets minder lomp dan de 440.

[...]

offtopic:
Ik dacht dat je er over op wilde houden? Laat het dan zelf ook rusten.

Ik heb puur je feitelijke onjuistheden tegen gesproken, niets meer en niets minder. En dat is het laatste wat ik er over zeg. :)
Ok , als je feiten en persoonlijke ervaringen als hetzelfde ziet kunnen wij beter stoppen ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Togi schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:53:
Of bij hoge snelheden op de autobahn, weet je tenminste zeker dat ie er nog op zit 😉
+ Schoonmoeder inside :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:27

vhal

ಠ_ಠ

backupdevice schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:55:
[...]

Op de camping staat ook een 4000 en die is idd donker vanbinnen, en laag. De Zeearend is veel lichter en hoger . Ik kan met mijn 1.93 rechtop staan met ruimte .

Ben het wel met je eens dat ze redelijk lomp zijn.
Het scheelt wel aanzienlijk als we de Havik 4000 opzetten zonder het voorste gedeelte, dan is het qua lay-out vergelijkbaar met een kleinere Zeearend. Ik vind het ook wel jammer dat er geen (kleinere) Zeearend 4 of vergelijkbaar in het assortiment zit.

Binnenkort ga ik de binnententen eens wassen met zwarte textielverf, wat donkerder kan geen kwaad :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Laat ff weten hoe die binnenrent eruit ziet na die textielwas beurt.

Ja je moet wel van groot houden met de 4000 en Zeearend. Voor ons is die grootte nu wel ok met twee jonge kinderen , maar als zij straks groter zijn dan gaan wij wel een slag kleiner .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:21
Wij hebben een zeearend gehad en deze verkocht en een buizerd 3500 ter vervanging gekocht. We zijn met zijn 4en en vinden de zeearend te groot als je vnl in het buitenland gaat. Bij warm weer ga je niet de tent zitten geloof me. Ga je wat vaker in Nederland dan zou ik een havik 4000 een goede keuze vinden. Let ook op de slaapcabines dat deze aan de achterzijde van je tent zo recht mogelijk zijn want dat is met slapen weer echt fijn. Vrienden van ons hebben een bardani en deze was na een een dag en nacht regenen behoorlijk nat van binnen terwijl de Falco van ons dit niet had. Ook was het minder klam in onze tent. Ook is het opzetgemak bij Falco tenten erg fijn, kuip op de grond, 3 boogstokken erop leggen, buitentent erop en rondom vastristsen, boogstokken omhoog tillen en binnen in een sleeve ritsen en de tent staat. Het dikke kuipzeil vinden wij ook een plus, lekker sterk.

[ Voor 17% gewijzigd door bukkum op 19-07-2020 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:21:
[...]

ja, zoek naar motor tenten. De pakmaat daarvan is vaak maar klein en ze zijn licht.

Wij hebben deze:

https://www.khyam.co.uk/s...t-clearance-c744/biker-p5

Past perfect op de cabrio :p

[Afbeelding: Met bepakking]

Dit is gepakt voor 2 weken trekken door de Alpen, theoretisch zou het in de kofferbak passen als we een weekend weg zouden gaan.

(goene zak is de tent, rode zak zijn twee matjes en de blauwe zak is een vouwstoeltje, er lig er nog een aan de andere kant van die rode zak)
Haha ik heb jaren motor gereden en gekampeerd met nog veel kleinere tentjes dan dat, heb nu deze namelijk. Maar nu willen we juist net iets groter, omdat je volgens mij iets meer ruimte hebt met de cabrio. Het is nu een tweedehands Safarica Frontera TC geworden. Ik heb alleen nog geen cabrio, maar ik vraag me serieus af of dit ooit gaat passen. Gelukkig kostte hij maar € 100,- dus mocht 't te groot zijn kan ik em vast wel weer voor vrijwel hetzelfde geld verkopen via Marktplaats :P

Hoe ervaar je het kamperen met de MX-5 overigens? Is dat een beetje goed te doen met bagage voor 3 weken? Vanuit 't kamperen met de motor heb ik alles al in super kleine pakmaat, dus ik zou verwachten dat 't moet lukken maar ben wel benieuwd naar meer ervaringen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:14

Wailing_Banshee

You're Next

Koehandelaar schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:57:
[...]

Haha ik heb jaren motor gereden en gekampeerd met nog veel kleinere tentjes dan dat, heb nu deze namelijk. Maar nu willen we juist net iets groter, omdat je volgens mij iets meer ruimte hebt met de cabrio. Het is nu een tweedehands Safarica Frontera TC geworden. Ik heb alleen nog geen cabrio, maar ik vraag me serieus af of dit ooit gaat passen. Gelukkig kostte hij maar € 100,- dus mocht 't te groot zijn kan ik em vast wel weer voor vrijwel hetzelfde geld verkopen via Marktplaats :P
Wij hebben altijd gekampeerd met de fiets (met aanhanger) en trein. Maar wij hebben nooit in hele kleine tentjes geslapen. Ik wilde altijd al een 3 persoons tent hebben zodat we onze spullen altijd droog konden neerleggen. Toen dat niet meer kon met onze eerste tent (doek was doorzichtig geworden :p) hebben we onze eerste Khyam gekocht. Was wel wat zwaarder, maar ook iets groter, maar we gingen ook niet meer interrailen, maar op fietsvakantie (wel met aanhanger) en dus konden we die iets grotere pakmaat wel kwijt (met name de stokken zijn zwaarder en groter, vanwege het quick erect systeem). En die hebben we daarna vervangen door degene die we nu hebben omdat die een grotere luifel heeft. Qua pakmaat en gewicht is hij nauwelijks groter (onze andere Khyam is juist veel geschikter voor een fietsvakantie omdat die ook een achterluifel heeft waar we onze fietskar kunnen plaatsen)
Hoe ervaar je het kamperen met de MX-5 overigens? Is dat een beetje goed te doen met bagage voor 3 weken? Vanuit 't kamperen met de motor heb ik alles al in super kleine pakmaat, dus ik zou verwachten dat 't moet lukken maar ben wel benieuwd naar meer ervaringen.
Zolang je niet al te veel luxe wilt (zoals sommige hier die nog net geen koelkast meenemen :p) werkt het perfect. Nu hebben wij natuurlijk wel dat rekje achterop de kofferbak waardoor we iets meer kunnen meenemen en heeft onze versie van de MX5 (de NB) een "enorme" kofferbak en ook veel plek achter de stoelen (voor de dagelijkse boodschappen!). Onze tent, matjes en stoeltjes (beetje luxe mag wel!) liggen dus op de kofferbak waarmee we in de kofferbak heel veel ruimte overhouden voor de dagelijkse dingen. Maar als je altijd op de motor weg bent gegaan zou het verder niet heel anders moeten zijn, gewoon handig inpakken en proppen...

Bepakt en bezakt

Hier een detail hoe het eruit ziet als onderweg zijn :p

(en ik heb nu helemaal weer zin om te trekken!)

Edit:
nog even gezocht, maar ik heb nog een foto gevonden van onze vorige tent, met de fietsen.

Zwitserse koeien

en als je je afvraagt hoe we die tent meekregen op die fietsen:
Klaar voor vertrek!

[ Voor 13% gewijzigd door Wailing_Banshee op 20-07-2020 08:08 ]

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het gaat hier een aantal keer over de slaapcabines van de Falco Havik. De nieuwe(re) versie heeft "donkere binnententen met vernieuwd ophangsysteem". Ik neem aan dat dit verduisterend is. Mooie verbetering, niet dat ik het echt mis maar voor kinderen is het wel fijn als het wat langer donker blijft.

https://www.falcotenten.nl/producten/falco-tent-havik-4000/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Cheesy schreef op maandag 20 juli 2020 @ 07:57:
Het gaat hier een aantal keer over de slaapcabines van de Falco Havik. De nieuwe(re) versie heeft "donkere binnententen met vernieuwd ophangsysteem". Ik neem aan dat dit verduisterend is. Mooie verbetering, niet dat ik het echt mis maar voor kinderen is het wel fijn als het wat langer donker blijft.

https://www.falcotenten.nl/producten/falco-tent-havik-4000/
Ja dat heb ik ook gezien, alleen nergens kan ik er foto's van vinden..

Ik heb gewoon even met Bax gebeld. De cabines zijn nu van donkere stof. Ik denk dat de keuze gemaakt is :)

[ Voor 9% gewijzigd door aerofreak op 20-07-2020 10:31 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deborah12
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-12-2020
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:15:
Wat laat, zoals gewoonlijk hier, maar eindelijk op zoek naar wat campings in Nederland, eens een jaar niet te ver weg... mocht er iets met een 2e uitbraak, lockdowns of andere ongein gebeuren zijn we zo ingepakt en weer thuis. Ook weinig zin om bij veel bewegingen buiten de tent met een mondkapje op te moeten lopen.

Nadeel is wel dat meer mensen nu denken zoals wij en in eigen land op pad gaan, veel campings zitten al goed vol :p Hopelijk krijgen we snel reactie op mails of er nog plek is.

En dan nog eens kijken of er geen gaten in mn tent gevreten zijn, wat ik eigenlijk wel wil weten voor we de boel inpakken, kijken of vaders nog wat plek op zn grasveld heeft :p
Camping de Noetselerberg in Nijverdal is zeker een aanrader om een te gaan. Overijssel heeft sowieso veel leuke campings en lekker in de natuur. En Duitsland is ook om de hoek. Ik weet niet zeker of er nog plek is maar hierbij een linkje naar hun site: https://www.noetselerberg.nl/camping-nijverdal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 22:40
Zo overstag.

Van het weekend om te beginnen een obelink familia 6 ophalen. Via marktplaats geregeld. Genoeg ruimte en een leuk luifeltje. Een dingetje in een tunneltent lijkt me toch wel het koud houden en bewaren van je drinken en voedsel. Voor alsnog willen we in Nederland gaan oefenen. Een skottelbraai heb ik al binnen en de rest volgt nog.

Nu zag ik deze https://www.obelink.nl/tr...b-7645-hc-45-koelbox.html
Volgens de reviews moet dit een goede zijn. Heeft er iemand hier tips over? De tips op obelink zijn al handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 20 juli 2020 @ 07:55:
[...]

Wij hebben altijd gekampeerd met de fiets (met aanhanger) en trein. Maar wij hebben nooit in hele kleine tentjes geslapen. Ik wilde altijd al een 3 persoons tent hebben zodat we onze spullen altijd droog konden neerleggen. Toen dat niet meer kon met onze eerste tent (doek was doorzichtig geworden :p) hebben we onze eerste Khyam gekocht. Was wel wat zwaarder, maar ook iets groter, maar we gingen ook niet meer interrailen, maar op fietsvakantie (wel met aanhanger) en dus konden we die iets grotere pakmaat wel kwijt (met name de stokken zijn zwaarder en groter, vanwege het quick erect systeem). En die hebben we daarna vervangen door degene die we nu hebben omdat die een grotere luifel heeft. Qua pakmaat en gewicht is hij nauwelijks groter (onze andere Khyam is juist veel geschikter voor een fietsvakantie omdat die ook een achterluifel heeft waar we onze fietskar kunnen plaatsen)

[...]

Zolang je niet al te veel luxe wilt (zoals sommige hier die nog net geen koelkast meenemen :p) werkt het perfect. Nu hebben wij natuurlijk wel dat rekje achterop de kofferbak waardoor we iets meer kunnen meenemen en heeft onze versie van de MX5 (de NB) een "enorme" kofferbak en ook veel plek achter de stoelen (voor de dagelijkse boodschappen!). Onze tent, matjes en stoeltjes (beetje luxe mag wel!) liggen dus op de kofferbak waarmee we in de kofferbak heel veel ruimte overhouden voor de dagelijkse dingen. Maar als je altijd op de motor weg bent gegaan zou het verder niet heel anders moeten zijn, gewoon handig inpakken en proppen...

[Afbeelding: Bepakt en bezakt]

Hier een detail hoe het eruit ziet als onderweg zijn :p

(en ik heb nu helemaal weer zin om te trekken!)

Edit:
nog even gezocht, maar ik heb nog een foto gevonden van onze vorige tent, met de fietsen.

[Afbeelding: Zwitserse koeien]

en als je je afvraagt hoe we die tent meekregen op die fietsen:
[Afbeelding: Klaar voor vertrek!]
Haha, dat snap ik. Moet zeggen dat deze ook wel erg knus is met z'n tweeën, 't kan net maar ook niet meer dan dat. Comfort kun je 't niet noemen, maar daar zijn we ook niet naar op zoek. Denk dat we wat dat betreft dezelfde types zijn qua kamperen.

Ziet er echt prima uit zo met de spullen achterop. Dat zal het ook wel worden voor ons. Hebben jullie er al mooie trips mee gemaakt?

Heeft er iemand nog tips hier voor een leuke camping op max. 3 uur rijden vanaf Deventer? We zijn met twee, zoeken een rustige camping in een mooie omgeving. Liefst iets waarbij ook valt te kajakken en vuurtjes te stoken zijn. En we willen graag komend weekend. Zo veel campings zitten al vol.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:03
Rukapul schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:58:
* Rukapul heeft ook weer een kapitaal uitgegeven en dat is (deels) jullie schuld.

Werd op dag 3 wakker op de harde Deense grond en de nacht erop weer :( Kortom luchtbed lek.

In het kader van never waste a good crisis dit topic erbij gepakt voor de wat betere comfortabele matjes en Google maps voor campingwinkels. Dat werd dus het equivalent van Bever in een stad verderop maar dan met de Deense vermenigvuldigingsfactor... Anyway, ben nu de trotse eigenaar van een Exped Synmat 9 LW. Nu nog uitvinden hoe ik er fatsoenlijk op kan slapen op zowel rug als zij :P
Nog een voordeel van de Exped gevonden: hij isoleert zo goed dat ik niet in maar onder de slaapzak kan slapen :)

In Normandië waar het niet erg koud noch warm is' s nachts.

Volgende keer een hoes meenemen :)

Edit: afgelopen koudere nacht was het eigenlijk wel net te fris.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 21-07-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46
Wailing_Banshee schreef op maandag 20 juli 2020 @ 07:55:
[...]

[Afbeelding: Bepakt en bezakt]
Jij hebt nog een mooi rekje, mijn NA had destijds (12 jaar geleden alweer zag ik net :x) wel strips over de kofferbak lopen, maar geen echt rekje, eerst nog geprobeert eea vast te zetten met een spin op dat rekje, maar die trok die strips los. Uiteindelijk maar een spanband om een flinke tas en klep zelf gedaan :p

En weet nog dat het flink proppen was, maar als ik naar de exif data van de foto's kijk had ik nog een flinke rugzak met fotospul bij... helemaal gek :D

Uiteindelijk wel helemaal richting Nice gereden, was best een leuke vakantie, jammer genoeg was de auto vrij rot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Rukapul schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:20:
[...]

Nog een voordeel van de Exped gevonden: hij isoleert zo goed dat ik niet in maar onder de slaapzak kan slapen :)

In Normandië waar het niet erg koud noch warm is' s nachts.

Volgende keer een hoes meenemen :)
Yep, das ook onze overweging geweest om een fatsoenlijk dikke mat te kopen: geen optrekkende kou meer van de grond. Vooral op koelere lokaties (UK) is het echt een wereld van verschil met een luchtbed, al dan niet in combinatie met een thermo-matje. d:)b

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Koehandelaar schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:04:
[...]

Haha, dat snap ik. Moet zeggen dat deze ook wel erg knus is met z'n tweeën, 't kan net maar ook niet meer dan dat. Comfort kun je 't niet noemen, maar daar zijn we ook niet naar op zoek. Denk dat we wat dat betreft dezelfde types zijn qua kamperen.

Ziet er echt prima uit zo met de spullen achterop. Dat zal het ook wel worden voor ons. Hebben jullie er al mooie trips mee gemaakt?
We hebben hem begin 2015 gekocht. Dus we wilden in mei van dat jaar naar m'n moeder rijden (woont in het zuidwesten van Hongarije) Snel door Duitsland, en dan vanaf Passau langs de Donau naar Bratislava en dan doorstoeken naar m'n moeder. Drie dagen rijden (1500km totaal) en twee hotelletjes. Helaas is die trip niet helemaal gegaan zoals we wilden, halverwege Wenen hadden we een gesmolten riem (en dat op vrijdag middag). De mensen van de Oostenrijkse ANWB hebben met veel moeite een garage gevonden die op zaterdag ochtend open was en de auto weer gangbaar kon maken. Dus toen in 1 stuk door naar m'n moeder gereden (biddend dat de riem niet weer zou smelten). Een onderdeel van de dynamo was een beetje heel erg verroest en liep niet heel erg soepel. Dus in Hongarije heeft hij daarna een halve week bij een garage gestaan (in Pecs) maar toen was hij weer helemaal gemaakt. Dus toen we hem weer ophaalden, gelijk een mooi stuk gereden (de omgeving van Pecs is prachtig, zeer de moeite waard om op vakantie gaan!). En toen kwamen we in the middle of nowhere stil te staan. Lekke band... Gelukkig hebben we een reserve band (want we stonden echt in de middle of nowhere, zelfs geen dekking voor de telefoon!) en konden we toch thuis komen. Toen had ik helemaal geen zin meer in die vakantie :p De volgende dag een nieuwe band gekocht en de dag daarna zijn we (in 1 stuk :D) naar huis gereden...

Het tweede jaar was een heel stuk beter, toen hebben we een fantastische rit gemaakt door de Alpen (waar die foto die boven staat ook genomen is). Alleen de helft van de eerste dag met dak dicht gereden (snelweg richting Frankfurt) daarna alleen nog maar dak open gehad (met uitzondering van een half uur op laatste dag, toen er even een hoosbui voorbij kwam :p)

Ik wilde dit jaar eigenlijk die rit van 2015 opnieuw doen (maar dan met tent en iets langer onderweg)... Maar dat durf ik nu gewoon niet aan. Dus we gaan gewoon met de grote auto, en in 1 stuk (wel met tent, en die zetten we dan bij m'n moeder in de achtertuin op :p)

We hebben gewoon meer vakantiedagen nodig, want in 2017, 2018 en 2019 hadden we onze vakantie dagen al op een andere manier opgemaakt.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Deef_K schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:11:
Nu zag ik deze https://www.obelink.nl/tr...b-7645-hc-45-koelbox.html
Volgens de reviews moet dit een goede zijn. Heeft er iemand hier tips over? De tips op obelink zijn al handig.
Ik zou voor ongeveer hetzelfde geld een Mobicool halen, iets meer kwaliteit voor mijn gevoel. Wij hebben er ook 1 gekocht toen we met de tent gingen kamperen. Op 230 kan ie ook vriezen, maakte niet enorm veel lawaai en hij bleef zelfs in hoog zomer heerlijk koel.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
de hybride mobicool is nu zelfs maar 185 bij amazon. Had hem al besteld maar bedacht me dat ik hem dit jaar niet meer ga gebruiken dus wacht wel tot volgend jaar op hopelijk een goede aanbieding ivm garantie,

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 07:41:
[...]

We hebben hem begin 2015 gekocht. Dus we wilden in mei van dat jaar naar m'n moeder rijden (woont in het zuidwesten van Hongarije) Snel door Duitsland, en dan vanaf Passau langs de Donau naar Bratislava en dan doorstoeken naar m'n moeder. Drie dagen rijden (1500km totaal) en twee hotelletjes. Helaas is die trip niet helemaal gegaan zoals we wilden, halverwege Wenen hadden we een gesmolten riem (en dat op vrijdag middag). De mensen van de Oostenrijkse ANWB hebben met veel moeite een garage gevonden die op zaterdag ochtend open was en de auto weer gangbaar kon maken. Dus toen in 1 stuk door naar m'n moeder gereden (biddend dat de riem niet weer zou smelten). Een onderdeel van de dynamo was een beetje heel erg verroest en liep niet heel erg soepel. Dus in Hongarije heeft hij daarna een halve week bij een garage gestaan (in Pecs) maar toen was hij weer helemaal gemaakt. Dus toen we hem weer ophaalden, gelijk een mooi stuk gereden (de omgeving van Pecs is prachtig, zeer de moeite waard om op vakantie gaan!). En toen kwamen we in the middle of nowhere stil te staan. Lekke band... Gelukkig hebben we een reserve band (want we stonden echt in de middle of nowhere, zelfs geen dekking voor de telefoon!) en konden we toch thuis komen. Toen had ik helemaal geen zin meer in die vakantie :p De volgende dag een nieuwe band gekocht en de dag daarna zijn we (in 1 stuk :D) naar huis gereden...

Het tweede jaar was een heel stuk beter, toen hebben we een fantastische rit gemaakt door de Alpen (waar die foto die boven staat ook genomen is). Alleen de helft van de eerste dag met dak dicht gereden (snelweg richting Frankfurt) daarna alleen nog maar dak open gehad (met uitzondering van een half uur op laatste dag, toen er even een hoosbui voorbij kwam :p)

Ik wilde dit jaar eigenlijk die rit van 2015 opnieuw doen (maar dan met tent en iets langer onderweg)... Maar dat durf ik nu gewoon niet aan. Dus we gaan gewoon met de grote auto, en in 1 stuk (wel met tent, en die zetten we dan bij m'n moeder in de achtertuin op :p)

We hebben gewoon meer vakantiedagen nodig, want in 2017, 2018 en 2019 hadden we onze vakantie dagen al op een andere manier opgemaakt.
Dat klinkt wel echt als een nachtmerrie die eerste keer. Hoop dat dat met mijn toekomstige auto een stuk beter gaat. }:O Is Hongarije zo mooi rijden? Ik ben een keer in de buurt van Siofok geweest, maar vond 't landschap daar in de buurt niet heel bijzonder. Als ik op de kaart kijk zie ik ook niet echt heel veel bergen ofzo in de buurt?

Wel een gaaf plan voor dit jaar! Maar waarom niet de tent mee en met de cabrio in 1 stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-41
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:35

WD-41

Ik smeer hem!

Heeft iemand nog tips voor leuke campings of eventueel mooie camperplaatsen in de Harz? We gaan met de camper en 2 kids, van 7 en 9, dus een meertje of beekje is dan wel erg leuk.

Prahljust en Camping Okertalsperre zien er op de site in ieder geval wel interessant uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:33

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik lees even mee voor de Harz, maar ik ben eigenlijk op zoek naar gezellig, knus en kleinschalig :) Ook met een camper(busje) maar zonder kinderen.

Edit: Vijf jaar geleden toen ik nog met een tent op pad ging heb ik op Campingplatz Braunlage gestaan. Dat is mij toen niet zo bevallen. Er stond toen ook een grote groep van de Jeugdbrandweer op de camping. Het sanitair was daardoor op bepaalde tijden overvol. Gecombineerd met slecht weer werd dat een zooitje. Het was toen ook erg koud, dat hielp ook niet mee. Misschien verdient het nog een 2e kans.

[ Voor 58% gewijzigd door Yukkie op 21-07-2020 16:25 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Er waren hier meer Jametic en Odyssee eignaren toch. Ik heb er ook eentje, uit 2006, die heeft de bergruimte onder de lange banken in 3 delen gedeeld.
De stokken vr luifel etc passen daar nu niet in en liggen in het middenpad.
Ik wil eigenlijk aan de rechterkant een tussenschotje verwijderen zodat de stokken erin passen.
Het middenpad blijft dan vrij en vol geshuffeld worden met kratten die ik er zo in kan schuiven als ik het keukentje weg til.

Zijn maar 4 popnagels dus zal toch wel te verwijderen zijn?

De wat latere modellen hebben volgens mij 1 grote bak zonder schotjes?

Iemand al eens geprobeerd of kennis van de verschillende modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

DopdeDouwer schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:55:
Er waren hier meer Jametic en Odyssee eignaren toch. Ik heb er ook eentje, uit 2006, die heeft de bergruimte onder de lange banken in 3 delen gedeeld.
Ik wil eigenlijk aan de rechterkant een tussenschotje verwijderen zodat de stokken erin passen.
Het middenpad blijft dan vrij en vol geshuffeld worden met kratten die ik er zo in kan schuiven als ik het keukentje weg til.

Zonder enige kennis van zaken: popnagels = metalen schotjes dus? Kun je niks met een gatenzaag en eventueel nog een decoupeerzaag? Dan kun je het gat ook op maat maken in plaats van het hele schot eruit halen.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Koehandelaar schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:53:
[...]
Wel een gaaf plan voor dit jaar! Maar waarom niet de tent mee en met de cabrio in 1 stuk?
Omdat de Toyota cruisecontrol heeft, rustiger rijdt als je 130km/u rijdt en hoger zit. En het is wel 1500km (dus minimaal 15 uur) dus de Toyota is dan gewoon veel comfortabeler. En een andere reden is dat mijn moeder haar huis verkocht heeft en ik graag een paar dingen mee naar huis wil nemen (ze gaat kleiner wonen) zoals foto albums. En dat gaat nu eenmaal wat beter met de grote auto :D
Dat klinkt wel echt als een nachtmerrie die eerste keer. Hoop dat dat met mijn toekomstige auto een stuk beter gaat. }:O Is Hongarije zo mooi rijden? Ik ben een keer in de buurt van Siofok geweest, maar vond 't landschap daar in de buurt niet heel bijzonder. Als ik op de kaart kijk zie ik ook niet echt heel veel bergen ofzo in de buurt?
De omgeving van Siofok ken ik (nog) niet. Mijn moeder woont nu iets zuidelijker (Szigetvar) en gaat nu net onder Siofok wonen :p
Maar nee, bergen heb je daar niet (het is de poesta), daarvoor moet naar het noord oosten. Maar de omgeving van Pecs (de grote stad in het zuidwesten) is heuvelachtig en heel ruim. En, wat wij heel belangrijk vinden, heel rustig (er is wel toerisme, er zijn fantastische historische bouwwerken, maar er is geen massa toerisme)

Oh, nog een andere reden om met de grote auto te gaan: we hebben hem op 31 januari gekocht. En sindsdien nauwelijks ermee kunnen rijden (een keer van Groningen naar de Efteling en weer terug, op 31 januari :p), en een keer van Groningen naar Deventer en weer terug). Voor de rest alleen maar kleine tripjes (van huis naar de stad Groningen, zo'n 35km, omdat we nu 1x in de 2 weken naar kantoor kunnen) en van huis naar de winkel (zo'n 10km met de kortste route).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

DopdeDouwer schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:55:

Wij hebben een Trigano Odyssee uit 2007, maar onze bak is gewoon een bak. Enige obstakels zijn de wielkasten en bij ons een paar houten schotjes die de lattenbodem ondersteunen. Deze laatst wel verplaatst zodat er wat opbergbakken beter tussen passen.
Wellicht kun je met een foto illustreren wat je bedoelt?

De tenststokken plaatsen we dwars net voor de wielen van de VW. De 2 stokken voor de voortent haal ik er apart uit, omdat ik alleen deze wil monteren voor de overnachtingscamping :-)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:27:
[...]

Omdat de Toyota cruisecontrol heeft, rustiger rijdt als je 130km/u rijdt en hoger zit. En het is wel 1500km (dus minimaal 15 uur) dus de Toyota is dan gewoon veel comfortabeler. En een andere reden is dat mijn moeder haar huis verkocht heeft en ik graag een paar dingen mee naar huis wil nemen (ze gaat kleiner wonen) zoals foto albums. En dat gaat nu eenmaal wat beter met de grote auto :D

[...]

De omgeving van Siofok ken ik (nog) niet. Mijn moeder woont nu iets zuidelijker (Szigetvar) en gaat nu net onder Siofok wonen :p
Maar nee, bergen heb je daar niet (het is de poesta), daarvoor moet naar het noord oosten. Maar de omgeving van Pecs (de grote stad in het zuidwesten) is heuvelachtig en heel ruim. En, wat wij heel belangrijk vinden, heel rustig (er is wel toerisme, er zijn fantastische historische bouwwerken, maar er is geen massa toerisme)

Oh, nog een andere reden om met de grote auto te gaan: we hebben hem op 31 januari gekocht. En sindsdien nauwelijks ermee kunnen rijden (een keer van Groningen naar de Efteling en weer terug, op 31 januari :p), en een keer van Groningen naar Deventer en weer terug). Voor de rest alleen maar kleine tripjes (van huis naar de stad Groningen, zo'n 35km, omdat we nu 1x in de 2 weken naar kantoor kunnen) en van huis naar de winkel (zo'n 10km met de kortste route).
Haha dat zijn goede redenen. Even dubbelchecken natuurlijk, als je zo'n mooie cabrio hebt moet je em ook gebruiken :P

Hongarije klinkt interessant, ben sowieso van plan om ook Oost Europa meer aan te gaan doen als ik de cabrio heb. M'n laatste motorreis eindigde in Roemenië, dus de rest van de Balkan en Oost Europa had ik nog niet gehad toen. Mocht je trouwens weer een keer in Deventer zijn, doe gerust een berichtje. Welkom in m'n stadje :)

In ieder geval een fijne trip gewenst!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Nu online
Beetje een crosspost met het koffietopic, maar ben erg blij met eindelijk echt lekkere koffie op de camping of strand. Brandertje van onze Chinese vrienden, Bialletti van Bol, koffie van het Rotterdamse Brandzaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NhCbcWoCNjqDuBJSgNo03pohJY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GK4rOGNjvBXQYGV6RW6iq0yR.jpg?f=user_large

We staan sinds maandagmiddag op camping De Blekkenhorst in Den Ham. Op zich een prima camping, maar de plek die we hebben is echt een achteraf hoekje. Wel eigen sanitair overal. Dat is wel fijn. Helaas weinig warm waterdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Koehandelaar schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:34:
[...]

Haha dat zijn goede redenen. Even dubbelchecken natuurlijk, als je zo'n mooie cabrio hebt moet je em ook gebruiken :P
Absoluut en er is gewoon niets leukers (vinden wij :D) dan op de bonnefooi lekker te trekken. Maar de cabrio heeft wel een voordeel boven de motor: je zit naast elkaar! En als je midden op een bergweg stil staat (omdat ze bomen aan het rooien zijn die op de weg zullen rollen) is het in die cabrio iets comfortabeler dan op de motor: geen motorpak... (die motoren die achter ons stonden zijn gelijk naar die fontein gereden die in dat dorpje stond toen we eindelijk door konden rijden :p)
Hongarije klinkt interessant, ben sowieso van plan om ook Oost Europa meer aan te gaan doen als ik de cabrio heb. M'n laatste motorreis eindigde in Roemenië, dus de rest van de Balkan en Oost Europa had ik nog niet gehad toen. Mocht je trouwens weer een keer in Deventer zijn, doe gerust een berichtje. Welkom in m'n stadje :)

In ieder geval een fijne trip gewenst!
Het noordoosten van Hongarije (met de grens van Slowakijke) is ook fantastisch mooi (natuurschoon). Maar het zuidwesten (wij zijn nog niet in het zuidoosten geweest, dus de Donau niet overgegaan) is heel rijk in cultuur. We gingen eens van de hoofdweg af (zat een wesp in de auto...) en toen kwamen we in een druiven gebied, met een heel mooi kasteel. Geen idee waar dat precies was, alleen dat het ergens in de buurt van Villány was... (wij vinden meestal de mooiste plekjes per ongeluk :p)

En Deventer is de stad van de helft van m'n jeugd (de andere helft was in Gorssel) omdat mijn ene opa en oma in Deventer woonden en de andere in Gorssel :D En we gingen altijd de hele zomervakantie bij opa en oma logeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

aerofreak schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:53:
Al een tijdje op zoek naar een (nieuwe) tent. Het kamperen is al weer wat jaartjes geleden, maar nu willen we toch (weer) gaan kamperen. Inmiddels ook 2x vader mogen worden dus we zijn met z'n vieren.

Na een lange zoektocht en vergelijken zijn we inmiddels tot een shortlist gekomen van 2 tenten, deze hebben we ook allebei bekeken.

Mijn vrouw vindt de Bardani Prestige Royal 360 of 440 RSC een mooie tent. Pluspunten voor haar zijn de verduisterende slaapcabines en dat de tent van katoen is in plaats van Ten Cate materiaal op de Falco.

Zelf zou ik liever de Falco Havik 400 kopen omdat, geen scheerlijnen, dus de kinderen kunnen daar i.i.g. niet over struikelen, Ten Cate katoen wat sneller droog schijnt te zijn i.t.t. regulier katoen en vind em wat minder lomp ogen.

Nu zitten we in een patstelling :P Iemand nog tips of aanbevelingen om voor 1 van deze 2 tenten te kiezen? Zelf komen we er niet meer uit..
Nou we zijn er uit hoor :)

We hebben een Steenarend 5800 aangeschaft, gelijk ook een scherm voor de voorkant erbij en nog de extra luifel :9

Thanks voor de adviezen!

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Haha het is in ieder geval geen kleintje geworden. :D

Maar mooie tent hoor, ga je zeker plezier aan beleven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brammel
  • Laatst online: 14-09 20:47
aerofreak schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:57:
[...]

We hebben een Steenarend 5800 aangeschaft, gelijk ook een scherm voor de voorkant erbij en nog de extra luifel :9

Thanks voor de adviezen!
Exact dezelfde combinatie die wij hebben. Vorig jaar de tent en het scherm gekocht. Erg fijne tent met lekker veel ruimte. Vooral de hoogte is ideaal waardoor je nergens hoeft te bukken.

Dit jaar er een luifel bij gekocht omdat we vorig jaar in Frankrijk toch wat schaduw te kort kwamen. Extra rits aan de luifel laten maken zodat beide tegelijk gebruikt kunne worden.

Alles meekrijgen in de auto (Ford Focus station + dakkoffer) is wel een uitdaging. Vorig jaar lukte dat nog, maar nu met mijn tweede zoontje (3 maanden) er bij gaat het niet meer passen. Aangezien we dit jaar een camping om de hoek hebben (30min rijden) is dat geen probleem. Eerst opzetten en dan de rest van de familie en de laatste spullen ophalen. Volgend jaar wordt het denk ik toch een karretje waar dan de fietsen op komen te staan. Iemand tips voor een goede bagagewagen waar uiteindelijk 4 fietsen op passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Cass Casey schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:59:
Beetje een crosspost met het koffietopic, maar ben erg blij met eindelijk echt lekkere koffie op de camping of strand. Brandertje van onze Chinese vrienden, Bialletti van Bol, koffie van het Rotterdamse Brandzaak.

[Afbeelding]

We staan sinds maandagmiddag op camping De Blekkenhorst in Den Ham. Op zich een prima camping, maar de plek die we hebben is echt een achteraf hoekje. Wel eigen sanitair overal. Dat is wel fijn. Helaas weinig warm waterdruk.
Nois. :) Welke maat Bialetti is dat en hoeveel krijg je er concreet uit?
Het ding dat wij mee hebben gehad, was iets mis mee. Koffie was niet te drinken. Ik heb nog geëxperimenteerd met verschillende hoeveelheden koffie en water, en zelfs een fles bronwater geprobeerd. Niks niet. Dus ik schroef 'm van de week ff open, kijken of ie misschien vies is van binnen. Zo niet, gaat ie de kliko in en komt er een Bialetti voor volgend jaar.

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Bra-Jo check even het koffie topic, daar hebben we het al over dat ding.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

[...]

Thanks voor de adviezen!
Veel plezier met je aanschaf, hoop alleen dat de tent in meerdere zakken verpakt is :+ Ik schrok een beetje van het gewicht :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:22:
@Bra-Jo check even het koffie topic, daar hebben we het al over dat ding.
Linkje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ursamajor schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:26:
[...]

Wij hebben een Trigano Odyssee uit 2007, maar onze bak is gewoon een bak. Enige obstakels zijn de wielkasten en bij ons een paar houten schotjes die de lattenbodem ondersteunen. Deze laatst wel verplaatst zodat er wat opbergbakken beter tussen passen.
Wellicht kun je met een foto illustreren wat je bedoelt?

De tenststokken plaatsen we dwars net voor de wielen van de VW. De 2 stokken voor de voortent haal ik er apart uit, omdat ik alleen deze wil monteren voor de overnachtingscamping :-)
Ah.
Wij hebben een zitje waar we een kinderbed em opstelplek voor een campingbedje hebben.
Helaas niet zo'n omhoogklappend 2persoonsbed.

Internetplaatje van het zitje en tussenschotjes in de bankjes.
Afbeeldingslocatie: https://images.app.goo.gl/Sk4MhrHNCfMTxv3r9
Afbeeldingslocatie: http://www.kscaravans.nl/wp-content/uploads/2018/06/Jamet-6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Ah met gasveer en wel. Wij moeten handmatig het bed omhoog tillen en dan een stok die aan het bed vast zit draaien zodat het bed erop kan steunen. Net als bij een motorkap ongeveer.
Ik denk dat je de hele binnenkant gewoon naar je eigen zin kan aanpassen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

[...]

Thanks voor de adviezen!
Nice! Veel campeer plezier gewenst!

Wij gaan vandaag langzaam beginnen met opruimen. Zouden eerst zaterdag gaan maar morgen is er kans op regen en zaterdag zeker regen. Wil graag de tent droog inpakken en we zijn wel toe om weer naar huis te gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door backupdevice op 23-07-2020 08:13 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:01
Wij zijn nu 2 weken aan het kamperen met onze Combi Camp Flexi en dus is het tijd voor een eerste mini review.

Het rijden met de Flexi stelt niets voor. De vouwwagen is laag, waardoor je goed zicht hebt via de binnenspiegel. De wagen is leeg 400 kg en gevuld een kleine 500 kg (schatting). Dat merk je wel wat met rijden, maar niet veel. We hebben 120 km/u gereden met de vouwwagen over Belgische snelwegen en dat ging zonder problemen.

Het laden van de Flexi gaat gemakkelijk doordat de zijkant omhoog scharniert. Dat is met gasveren en gaat gemakkelijk. De bagageruimte is ongeveer 1500L en daarmee flink groot. Als de vouwwagen opgezet is, dan kun je bij de bagageruimte door het bed op te tillen (met gasveren).
Het opzetten en inrichten moeten we nog wat oefenen, maar gaat nu steeds sneller. We doen er nu 75 minuten over (incl boogluifel, kuipzeil en inrichten), maar binnen een uur moet kunnen. Dat komt doordat je maar 5 stokken hebt, waaronder een t-stuk. De boogluifel is nog 1 extra stok. Het opzetten is even wennen. De vouwwagen is moeilijk heel strak te zetten. Dat komt waarschijnlijk doordat je de 2 slaapcabines horizontaal zet, waardoor de afstand van de rest van het tentdoek tot de grond niet overal Hetzelfde is. Het helpt om de haringen er eerst in te slaan en dan pas af te spannen door de buizen uit te schuiven. Dat is dus het tegenovergestelde dan bij een tunneltent. De meegeleverde plastic haringen zijn van slechte kwaliteit en zijn gelijk vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pK4L2uexpDr7mgixmKk1GCrGBKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pyZmQ1LicMMZK5Kixw8TXLZY.jpg?f=fotoalbum_large

De slaapcabines zijn fijn, maar met een harde matras. Ook is de opstap naar de slaapcabines groot, zeker op een wat ongelijke grond. Daar gaan we we nog een extra trede maken. De achterkant van de slaapcabines kun je open zetten voor meer verluchting of meer licht. Het buitendoek van de slaapcabines kun je niet echt afspannen, waardoor je niets zwaars tegen het doek van de slaapcabines moet leggen, want dan gaat het via het buitendoek doorlekken. Het geheel wiebelt wel wat, waardoor je het merkt als iemand omdraait in bed. De vier uitdraaipoten kunnen dat niet voorkomen.

De binnenleefruimte is ruim genoeg voor ons 4, maar zal te klein zijn bij een lange periode van slecht weer. Je kunt dan ook nog onder de boogluifel zitten, maar dan is aan 1 kant open (tenzij je de optionele “deuren” voor de boogluifel koopt). Fijn is dat je een gedeelte van de spullen onder de beide bedden kunt leggen.

De boogluifel zelf is heel fijn. Genoeg ruimte voor een behoorlijk tafel met 4 stoelen, de keuken, een stapel schoenen en wat klein spul. De zijkant van de boogluifel kan open voor een betere luchtdoorstroming. De keuken heeft genoeg ruimte voor onze pannen, borden, bekers en bestek. Ook de gasfles en koelkast staan er in. Er is zelfs een bestekla. De keuken is wel zwaar en te zwaar voor mijn vriendin om deze met mij te tillen. Door de koelkast eruit te halen lukt het ons wel. Dat maakt wel dat de keuken een vaste plek onder de luifel heeft. Het gasstel heeft 3 pitten. Deze hebben het bekende kampeerkookeuvel: wel 3 pitten, maar deze staan te dicht op elkaar zodat er niet genoeg ruimte voor 3 pannen is. Door de 4 instelbare poten is de keuken waterpas te zetten. De keuken hangt achter op de vouwwagen bij het rijden en neemt daardoor geen bagageruimte in. Je kunt deze ook laten hangen bij het kamperen en kun je de keuken als opstap naar de slaapcabine gebruiken. Dan moet de koelkast er wel uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8HYSe9A_-qg7d02KzFjcV4qp7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDsiC6ukud0dpSZH1xAKZn64.jpg?f=fotoalbum_large

De Combi Camp Flexi lijkt heel goed gebouwd. Overal sterk en degelijk Ten Cate doek en met goede ritsen. Het zeil over het tentdoek (bij het rijden) is ruim genoeg om er nog 4 flinke stoelen en een wasrek bij te plaatsen. Met een lengte van ruim 8,5m (incl boogluifel) heb je wel een ruime plek nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIFwC1EWEiNCEwiiFnV7HddvTW8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sx7XBqUZ2V4BECoPdmEA40d8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Leuke review! Wel raar dat hij zelfs met de pootjes niet stabiel te krijgen is, ik en mijn vriendin draaien echt mega vaak, dus zouden helemaal gek worden vrees ik xD.

Wij gaan morgen de Hobby weer halen voor een weekend weg. Als ik mijn weer app moet geloven is het een heel weekend vol regen, hoop toch dat dat enigszins mee valt.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
Zo. Lanshan 2 gekocht. Nu wachten tot hij binnen is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

aReaRe schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:36:
[...]

Veel plezier met je aanschaf, hoop alleen dat de tent in meerdere zakken verpakt is :+ Ik schrok een beetje van het gewicht :P
7 Zakken... :o

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
@TgR_KILLER Het verbaast mij ook dat de vouwwagen wat wiebelt. Het is niet heel veel hoor. Ik denk dat de wagen wiebelt op de vering van de wielen. Ik kan de poten verder uitdraaien, maar dan steunt de wagen minder op de wielen en meer op de poten. Ik weet niet hoe ver ik daarin kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Misschien zijn de pootjes te ielig?

Als ik zo ff snel een plaatje opzoek van zo'n Combi Camp Flexi, zit het pootje (iig bij de pootjes achter) niet met een extra brede triangel aan de wagen vast. Dat zou een heel stuk helpen bij de stabiliteit. Ik heb altijd geleerd dat je je vouwwagen of caravan niet alleen op zijn pootjes moet laten steunen, dat zou ik nu dus zeker niet doen. Ik denk zelfs dat het een averechts effect kan hebben op de stabiliteit van je wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 09:49
Maar.... stomme vergelijking, een kraanwagen staat ook met de wielen los van de grond op poten vanwege de stabiliteit..zou dit voor een vouwwagen ook niet gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Daar heb je gelijk in (toevallig zag ik gister nog een ladderwagen van de Brandweer waarbij dat ook het geval is). Echter zijn de stempels van een kraanwagen veel groter en massiever dan de pootjes van een vouwwagen of caravan, waarbij elke gram telt. Deze zijn ook verbonden met het chassis van de kraanwagen, waarbij (volgens mij) dit bij vouwwagens/caravans niet altijd het geval is. Daar zijn ze nog wel eens aan de houten bodem geschroeft. De plaatsing van de stempels bij een kraanwagen is ook anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Yukkie op 24-07-2020 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
TWCRay schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:59:
Maar.... stomme vergelijking, een kraanwagen staat ook met de wielen los van de grond op poten vanwege de stabiliteit..zou dit voor een vouwwagen ook niet gelden?
Stempels van een kraan zijn daarvoor bedoeld, de pootjes van een vouwwagen/caravan niet. Gewicht moet op zijn assen zitten / neuswiel. Dat is ervoor gemaakt. pootjes is enkel voor stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Volgens mij kan je een vouwwagen met de poten wel enigszins 'uit zijn vering tillen' zolang het wiel de grond maar blijft raken. Bovendien zul je ook wel moeten als je je bed horizontaal wil hebben op heel veel campingplekken.
Of je moet zoiets gebruiken:

Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/media/wysiwyg/blog/Hoe_kan_ik_mijn_caravan_waterpas_zetten/leveller.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Luuk84 op 24-07-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Yukkie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:12:
Daar heb je gelijk in (toevallig zag ik gister nog een ladderwagen van de Brandweer waarbij dat ook het geval is). Echter zijn de stempels van een kraanwagen veel groter en massiever dan de pootjes van een vouwwagen of caravan, waarbij elke gram telt. Deze zijn ook verbonden met het chassis van de kraanwagen, waarbij (volgens mij) dit bij vouwwagens/caravans niet altijd het geval is. Daar zijn ze nog wel eens aan de houten bodem geschroeft. De plaatsing van de stempels bij een kraanwagen is ook anders.
Vouwwagens weet ik niet maar bij caravans heb ik enkel nog gezien dat het onderdeel is van de dragende constructie. Overigens zou ik hem zelf nooit met de wielen van de grond opschroeven, maar je wilt de wielen wel ontlasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 19:56
Woensdag rondje vouwwagen zaken gedaan. Ik was altijd verliefd op de campooz. Maar wat is die laag.. continu bukken. Ik ben maar 1,95. Maar daar ga ik mij wel aan ergeren.
Mijn vriendin vond de alpenkreuzer parada ook een veel praktischer wagen. Met 2 hoge bedden zodat de kids niet op de grond slapen. Ik vind hem er maar uit zien als een bungalow tent. Maar qua hoogte en grootte binnen tent is de wagen wel ideaal. Daarna nog even doorgereden naar Aart Kok. De Kavango vind ik wel een mooie wagen. Loungebank voor slecht weer en Panorama dak. Staat tegen over deze heeft geen zij ramen zoals de combi-camp flex heeft.

Gelukkig hoeven we nog niet te kiezen. Ook al kregen we direct 1000,- korting op de Alpenkreuzer als we deze wilden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 18:30
Vouwwagen van combi-camp en aart kok kunnen zeker weten NIET op de pootjes staan.
Deze verbuigen onder het gewicht.

Campooz daarentegen moet je op de poten laten steunen anders krijg je het doek niet afgespannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Yukkie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:49:
Misschien zijn de pootjes te ielig?

Als ik zo ff snel een plaatje opzoek van zo'n Combi Camp Flexi, zit het pootje (iig bij de pootjes achter) niet met een extra brede triangel aan de wagen vast. Dat zou een heel stuk helpen bij de stabiliteit. Ik heb altijd geleerd dat je je vouwwagen of caravan niet alleen op zijn pootjes moet laten steunen, dat zou ik nu dus zeker niet doen. Ik denk zelfs dat het een averechts effect kan hebben op de stabiliteit van je wagen.
Volgens de handleiding moet de Flexi op de wielen blijven staan. De poten zitten overigens aan het frame vast. De poten zijn niet heel stevig en hebben wat speling zolang ze niet op de grond staan. Op de grond staan ze vast.
Luuk84 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:23:
Volgens mij kan je een vouwwagen met de poten wel enigszins 'uit zijn vering tillen' zolang het wiel de grond maar blijft raken. Bovendien zul je ook wel moeten als je je bed horizontaal wil hebben op heel veel campingplekken.
Of je moet zoiets gebruiken:

[Afbeelding]
Ik zal eens een simpele leveller gebruiken om te zien of dat helpt. Die heb ik heb ik vandaag gekocht, maar staan er nu niet onder. Het is is niet handiger om die er onder te zetten als de vouwwagen al staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Tito129 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:32:
Woensdag rondje vouwwagen zaken gedaan. Ik was altijd verliefd op de campooz. Maar wat is die laag.. continu bukken. Ik ben maar 1,95. Maar daar ga ik mij wel aan ergeren.
Mijn vriendin vond de alpenkreuzer parada ook een veel praktischer wagen. Met 2 hoge bedden zodat de kids niet op de grond slapen. Ik vind hem er maar uit zien als een bungalow tent. Maar qua hoogte en grootte binnen tent is de wagen wel ideaal. Daarna nog even doorgereden naar Aart Kok. De Kavango vind ik wel een mooie wagen. Loungebank voor slecht weer en Panorama dak. Staat tegen over deze heeft geen zij ramen zoals de combi-camp flex heeft.

Gelukkig hoeven we nog niet te kiezen. Ook al kregen we direct 1000,- korting op de Alpenkreuzer als we deze wilden hebben.
Die alpenkreuzer is wel goedkoop. Zeker met de 1000 euro korting. Wat mij er niet handig van lijkt: Je slaapt naast elkaar dus hebt geen ruimte in de bak om te zitten. Dus voor een overnachtingsplek moet je ook de voortent helemaal opzetten. Er zit geen keuken aan (los bij te kopen) en die staat dan volgens mij altijd in je voortent in de weg te staan (of hij 'hangt' aan de verkeerde kant en dan sta je dus niet droog te koken). En als laatste: geen ruimte voor fietsen op de bak of andere spullen op de bak.

Waarom kijk je niet eens naar een gebruikte Combi Camp country met gastencabine oid? Wij hebben een oudere Venezia maar idee is hetzelfde. Maken veel gebruik van de deksel als verkeersruimte en voor wat kastjes voor kleding. Waar laat je die in de alpenkreuzer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 13:24
Tito129 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:32:

Ben benieuwd hoe groot succes de Alpenkreuzer werkelijk is, want er zijn nog maar twee modellen en de site is ook niet heel recent bijgewerkt.... Oh oh die twijfel.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
Markprinsen schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:43:
[...]

Die alpenkreuzer is wel goedkoop. Zeker met de 1000 euro korting. Wat mij er niet handig van lijkt: Je slaapt naast elkaar dus hebt geen ruimte in de bak om te zitten. Dus voor een overnachtingsplek moet je ook de voortent helemaal opzetten. Er zit geen keuken aan (los bij te kopen) en die staat dan volgens mij altijd in je voortent in de weg te staan (of hij 'hangt' aan de verkeerde kant en dan sta je dus niet droog te koken). En als laatste: geen ruimte voor fietsen op de bak of andere spullen op de bak.
Dat zelfde nadeel heeft ook een aart kok kavango en de flexi
Beetje inherent aan type vouwwagen en 2 bedden naast elkaar. Dan moet je altijd de voortent mee opzetten. Volgens mij zei @Gonadan het laatst er is niet echt een ideale vouwwagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
@Tito129 ik weet niet welk nadeel jij specifiek noemt, maar de meeste gelden voor de Flexi niet. De “voortent” zit aan de slaapcabines vast en zet je in 1 keer met de slaapcabines op. De keuken hangt in de voortent, maar kan er ook af. Standaard heeft de Flexi geen luifel, dus je kookt in de voortent of buiten. Natuurlijk kun je er wel een luifel bij kopen en dan heb je keuze uit 2 modellen. De keuken zit standaard bij de Flexi XL of Lounge, maar niet bij de Tent&Trailer. Er is ruimte fietsen op de dissel (of een disselbak).

Maar met een lengte van 1,95 is de Flexi denk ik niet geschikt voor jou, want de bedden zijn maar 200 cm lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
L.N. schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:32:
@Tito129
Maar met een lengte van 1,95 is de Flexi denk ik niet geschikt voor jou, want de bedden zijn maar 200 cm lang.
Denk dat ik daar bij de meeste vw tegen aanloop. Of bed te kort of tent te laag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Tito129 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:39:
[...]

Denk dat ik daar bij de meeste vw tegen aanloop. Of bed te kort of tent te laag..
Aart Kok heeft een aantal modellen met een langer bed (standaard of als optie). Maar ik weet niet hoe hoog deze vouwwagens zijn. Maar er zijn er vast meer. O.a. De Holtkamper Cocoon (bed 210cm) en Nano (bed 215 cm).

[ Voor 25% gewijzigd door L.N. op 24-07-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
@Tito129 kijk ook een bij campooz. Die hebben standaard een groot bed. Je blijft wel problemen houden bij de deur met jou lengte... het midden deel van de tent is wel hoog genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ziet er goed uit, maar is dat niet teveel gedoe voor een bakje koffie? Ik heb op de camping een gewoon koffiezetapparaatje van 15 euro van de Tristar :D

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Luuk84 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:19:
@Tito129 kijk ook een bij campooz. Die hebben standaard een groot bed. Je blijft wel problemen houden bij de deur met jou lengte... het midden deel van de tent is wel hoog genoeg.
Ja dat was dus het punt wat mij knap tegen viel. Ook onder de luifel weinig sta hoogte. Vooral de LJ laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Nu online
Slasher schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:21:
[...]

Ziet er goed uit, maar is dat niet teveel gedoe voor een bakje koffie? Ik heb op de camping een gewoon koffiezetapparaatje van 15 euro van de Tristar :D
Juist tijdens kamperen vind ik het fijn om de tijd ervoor te nemen. Ik gebruik er zelfs een handmolen bij voor de bonen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NhCbcWoCNjqDuBJSgNo03pohJY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GK4rOGNjvBXQYGV6RW6iq0yR.jpg?f=user_large
Thuis gebruik ik Nespresso. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Slasher schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:21:
Waar zit het gedoe dan in? Want het is nog steeds gewoon koffie erin, water erin en wachten.
Alleen hoef je bij een filter minder schoon te maken, al moet je wel weer meer mee nemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:03
Kom ik aan met mijn 15 euro waterkoker en een pot oploskoffie :+ Nul gedoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Gonadan schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:21:
[...]

Waar zit het gedoe dan in? Want het is nog steeds gewoon koffie erin, water erin en wachten.
Alleen hoef je bij een filter minder schoon te maken, al moet je wel weer meer mee nemen.
Verwarmen, kost gas, en is relatief duur t.o.v elektriciteit op de caming, dat zou mijn reden zijn om aan zoiets niet te beginnen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Coldbrew, 12 tot 24 uur koffie in koud water laten staan, filteren en je hebt koffie. Kan warm gedronken worden met kokend water of zelfs koud met ijsblokjes. De gezette koffie kan je 2-3 dagen bewaren en beste is om sterk te zetten en vervolgens te verdunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Cass Casey schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:15:
[...]

Juist tijdens kamperen vind ik het fijn om de tijd ervoor te nemen. Ik gebruik er zelfs een handmolen bij voor de bonen.
[Afbeelding]
Thuis gebruik ik Nespresso. 🙂
We hebben een Nespresso (sinds 2 dagen) voor in de vouwwagen en een Jura E6 volautomaat thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Slasher schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:38:
Verwarmen, kost gas, en is relatief duur t.o.v elektriciteit op de caming, dat zou mijn reden zijn om aan zoiets niet te beginnen.
Tja, zo'n zuinige Hollander ben ik niet. Eten en water koken doen we ook altijd al op gas.

Overigens hangt ook weer van de camping af, laatst werd elektriciteit gewoon gemeten en verbruik afgerekend.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
L.N. schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:44:
[...]

We hebben een Nespresso (sinds 2 dagen) voor in de vouwwagen en een Jura E6 volautomaat thuis.
Wat voor Nespresso heb je? Ik zit ook naar een klein machientje te kijken, alleen die zitten toch al snel op 1450 watt en dat is meer dan 6 Ampere, geen idee hoeveel last je daarvan in de praktijk hebt (lees: de stoppen slaan door).
Eerst wilde ik een Wacaco nanopresso, maar ik vind dat toch teveel gedoe en er komt weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Laatst online: 16-09 19:09

zwelgh

-**-

Tito129 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:39:
[...]

Bij de Flexi (en ook diverse Aart Kok’s) kan je een bedverlenger bijkopen. Daarmee wordt het bed 240 cm lang. Ideaal. Ik kan prima vertoeven in onze Flexi met mijn 200 cm lengte. Rechtop staan lukt in de voortent ook prima. Alleen de luifel is wat laag.

[ Voor 8% gewijzigd door zwelgh op 25-07-2020 17:16 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 277 Laatste