[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 71 ... 260 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:34
Cheesy schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:39:
[...]

Wat voor Nespresso heb je? Ik zit ook naar een klein machientje te kijken, alleen die zitten toch al snel op 1450 watt en dat is meer dan 6 Ampere, geen idee hoeveel last je daarvan in de praktijk hebt (lees: de stoppen slaan door).
Eerst wilde ik een Wacaco nanopresso, maar ik vind dat toch teveel gedoe en er komt weinig uit.
Een Krups Essenza Mini, want die is klein en een van de goedkopere. Deze is 1310W en daarmee minder dan 6A. Daar had ik eigenlijk geen rekening mee gehouden, maar gaat dus goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:35
Over ervaringen in Frankrijk na de invoering van de mondkapjes per 20 juli; je bent verplicht in winkels een mondkapje op te hebben. Ik heb nog helemaal niemand in de winkels gezien die het niet doet. Bij grote winkels (Auchan enzo) staat nog wel eens een beveiliger. Na 5 minuten zo’n ding op merk je er niets meer van. In die eerste 5 minuten beslaat nog nog je bril. Afstand houden in Frankrijk is 1 meter overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 15:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Rukapul schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:26:
Kom ik aan met mijn 15 euro waterkoker en een pot oploskoffie :+ Nul gedoe :P
Ik zat op fluitketel en oploskoffie, maar wilde na al die jaren toch wel weer eens iets wat ik ook echt koffie kan noemen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:47
Cass Casey schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:15:
[...]

Juist tijdens kamperen vind ik het fijn om de tijd ervoor te nemen. Ik gebruik er zelfs een handmolen bij voor de bonen.
[Afbeelding]
Thuis gebruik ik Nespresso. 🙂
Brandzaak daar haal ik mijn koffie ook, heb je ook een maler voor de bonen
met de hand?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Slasher schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:38:
[...]

Verwarmen, kost gas, en is relatief duur t.o.v elektriciteit op de caming, dat zou mijn reden zijn om aan zoiets niet te beginnen.
Daar sta je dan, op je bergcamping, zonder stroom, om 7 uur ‘s ochtends bij 12 graden je klaar te maken voor de wandeling. Waar haal je dan je koffie vandaan? Zo’n klein mokka potje is ideaal, geen stroom nodig, dus ook onderweg op de bergpas naast de auto lekker een bakkie zetten. En mega snel ook, als we ‘s ochtends het plan hebben om vroeg weg te gaan vul ik hem de avonds en heb ik binnen een paar minuten koffie, zelfs als we al aan het inpakken zijn.
Dan ga je toch voor die paar cent per bakkie niet helemaal een koffiezetapparaat of water koker meesleuren? En dan ook nog het risico lopen de filters te vergeten... mokka potje + blik Lavazza, meer heb je niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:28

ST10©DE

Dus.............

Wij hadden eerst ook een bialetti . Dat was nog in de tijd dat we geen elektriciteit nodig hadden. Sinds we elektriciteit nemen, hebben we onze oude nespresso apparaat mee. Nog nooit problemen mee gehad, ook niet tijdens het gebruik als we onze verwarming aan hadden staan.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:18
Of je drinkt enkel thee. Weliswaar echte thee, maar blijft gewoon water koken en losse thee in zeef (van Ali);

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

franssie

Save the albatross

Erapaz schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:55:
[...]

Daar sta je dan, op je bergcamping, zonder stroom, om 7 uur ‘s ochtends bij 12 graden je klaar te maken voor de wandeling. Waar haal je dan je koffie vandaan? Zo’n klein mokka potje is ideaal, geen stroom nodig, dus ook onderweg op de bergpas naast de auto lekker een bakkie zetten. En mega snel ook, als we ‘s ochtends het plan hebben om vroeg weg te gaan vul ik hem de avonds en heb ik binnen een paar minuten koffie, zelfs als we al aan het inpakken zijn.
Dan ga je toch voor die paar cent per bakkie niet helemaal een koffiezetapparaat of water koker meesleuren? En dan ook nog het risico lopen de filters te vergeten... mokka potje + blik Lavazza, meer heb je niet nodig.
Ik dnek dat het ook wel verschil maakt of je naar een camping gaat om 10+ dagen te staan of zoals jij en ik gewend bent om om de paar dagen te verkassen (ik dan met campertje of weekeindzeilbootje). Ik vindt het uitrollen en innemen van het netsnoer meer werk dan het zetten van koffie. En thuis heb ik een volautomaat (bijna espresso) en een goed filterapparaat, die moka koffie zit er lekker tussenin, het ultieme compromis wat mij betreft.
230 gebruiken wij alleen als de accu leeg begint te raken het het (mobiele 80w) zonnepaneeltje het niet kan bijhouden (meestal een dag of 4 zonder stroom prima) - want naast lekkere koffie houden we ook van koud bier, wijn en vers vlees/vis.

maartend schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:24:
Of je drinkt enkel thee. Weliswaar echte thee, maar blijft gewoon water koken en losse thee in zeef (van Ali);
Of dat inderdaad. Maar kook je dan water op een gaspitje of met de waterkoker, zo begon het uiteindelijk ;)

Wel grappig hoe de onderwerpen in golven zich afwisselen in dit topic. Kampeerwagens > tenten > koffie > kampeerwagens > mondkapjes > tenten > koffie

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 25-07-2020 22:29 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Stroom hebben we tegenwoordig meestal wel, maar ik vind het een beetje anders doen dan thuis ook gewoon de charme van kamperen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-07 15:39
Maar om in dat 'anders doen' dan maar thee te drinken en geen koffie, dat gaat me toch echt te ver. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-07 14:40
Slasher schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:38:
[...]

Verwarmen, kost gas, en is relatief duur t.o.v elektriciteit op de caming, dat zou mijn reden zijn om aan zoiets niet te beginnen.
Gas duur? Voor 10 euro heb je 20 liter LPG.
In 3 weken stook ik dat er niet door heen incl koelkast, koken en verwarmen. Beetje camping vraagt zo 3 tot 6 euro voor 1 dag stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Jochem schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:10:
Over ervaringen in Frankrijk na de invoering van de mondkapjes per 20 juli; je bent verplicht in winkels een mondkapje op te hebben. Ik heb nog helemaal niemand in de winkels gezien die het niet doet. Bij grote winkels (Auchan enzo) staat nog wel eens een beveiliger. Na 5 minuten zo’n ding op merk je er niets meer van. In die eerste 5 minuten beslaat nog nog je bril. Afstand houden in Frankrijk is 1 meter overigens.
Le Mont-Saint-Michel bezocht. Mondkapje verplicht (met die drukte ook geen moment gedacht het niet te dragen) maar ik vind het toch moeilijk ademen. En voor je vakantie foto's is het ook geen plaatje;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

mathy_ schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:30:
[...]

In 3 weken stook in dat er niet door heen incl koelkast, koken en verwarmen. Beetje camping vraagt zo 3 tot 6 euro voor 1 dag stroom.
Ik heb daar ook wel eens naar gekeken, maar dat is in NL dacht ik niet toegestaan (accijns) maar nu zijn dus ook de onbemande stations zonder LPG. Ik weet dat in het buitenland speciale LPG tanks bestaan met drukmeter waardoor het daar wel mag. Heb jij zo een fles of zijn de regels in zeg Duitsland of België zo andrs dan hier?
Ik heb ook wel een verloop nippel waarmee ik in theorie een propaan fles van zeg benegas kan hervullen met LPG - maar dat ding meer uit rebellie gekocht en nooit gebruikt, leek me ooit wel leuk vor de terras verwarmer maar die is nu elektrisch.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:08

The Legend

*Plop*

Tito129 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:11:
[...]

Ja dat was dus het punt wat mij knap tegen viel. Ook onder de luifel weinig sta hoogte. Vooral de LJ laag.
Cabanon en Europa Camper hebben modellen met boogtent die in het midden 2,40m hoog zijn en bedden hebben van 2,12m. Ik ben 2 meter en kan prima staan en liggen in onze Suncruiser.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-06 19:21
mathy_ schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:35:
[...]

Le Mont-Saint-Michel bezocht. Mondkapje verplicht (met die drukte ook geen moment gedacht het niet te dragen) maar ik vind het toch moeilijk ademen. En voor je vakantie foto's is het ook geen plaatje;)
Zijn er verder ik die regio nog beperkingen of dingen echt gesloten ? Wij vertrekken volgend weekend naar die regio, met onze de waard tent, op de motor.
franssie schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:42:
[...]

Ik heb daar ook wel eens naar gekeken, maar dat is in NL dacht ik niet toegestaan (accijns) maar nu zijn dus ook de onbemande stations zonder LPG. Ik weet dat in het buitenland speciale LPG tanks bestaan met drukmeter waardoor het daar wel mag. Heb jij zo een fles of zijn de regels in zeg Duitsland of België zo andrs dan hier?
Ik heb ook wel een verloop nippel waarmee ik in theorie een propaan fles van zeg benegas kan hervullen met LPG - maar dat ding meer uit rebellie gekocht en nooit gebruikt, leek me ooit wel leuk vor de terras verwarmer maar die is nu elektrisch.
Is gewoon toegestaan mits de juiste fles gebruikt wordt. Bijvoorbeeld : https://multiflame.nl/product/lpg-gasdamptank-staal/
Een butaan propaan fles mag niet gevuld worden ivm kans op overvullen. Dus die verloop nippel is niet toegestaan.. Die in de link heeft een max 80% vulling klep erin zitten en is dus gewoon LPG gekeurd en heeft ook direct een LPG aansluiting.

[ Voor 22% gewijzigd door harley op 26-07-2020 09:00 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:22
harley schreef op zondag 26 juli 2020 @ 08:58:
[...]
Is gewoon toegestaan mits de juiste fles gebruikt wordt. Bijvoorbeeld : https://multiflame.nl/product/lpg-gasdamptank-staal/
Een butaan propaan fles mag niet gevuld worden ivm kans op overvullen. Dus die verloop nippel is niet toegestaan.. Die in de link heeft een max 80% vulling klep erin zitten en is dus gewoon LPG gekeurd en heeft ook direct een LPG aansluiting.
In Nederland is dit niet toegestaan, in het buitenland mogelijk wel, maar de regels verscherpen de laatste jaren. Dus voordat je meer dan 200 euro uitgeeft, zou ik wel goed uitzoeken of dit toekomst bestendig is.
https://www.kampeermagazi...er-legaal-of-niet-legaal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
jurjen_g schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:10:
[...]

In Nederland is dit niet toegestaan, in het buitenland mogelijk wel, maar de regels verscherpen de laatste jaren. Dus voordat je meer dan 200 euro uitgeeft, zou ik wel goed uitzoeken of dit toekomst bestendig is.
https://www.kampeermagazi...er-legaal-of-niet-legaal/
Ik heb er zo 1, en in 2 jaar tijd 1x een vraag gehad. Toen het certificaat laten zien wat er bij zat en ik mocht als nog vullen. In heel Europa geweest en overal geen probleem. Ook bij de bemande pompen in NL niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

mathy_ schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:30:
[...]

In 3 weken stook ik dat er niet door heen incl koelkast, koken en verwarmen. Beetje camping vraagt zo 3 tot 6 euro voor 1 dag stroom.
ik heb de relatief dure Campingaz 907, dan ga ik die niet opbranden aan koffiezetten :)

Stroom wil ik altijd hebben, vanwege opladen van diverse communicatieapparaten, en mijn koelbox,

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
harley schreef op zondag 26 juli 2020 @ 08:58:
[...]

Zijn er verder ik die regio nog beperkingen of dingen echt gesloten ? Wij vertrekken volgend weekend naar die regio, met onze de waard tent, op de motor.

[...]

Eigenlijk niet. Alles was/is gewoon open. Maar van mondkapje aangeraden is het naar verplicht gegaan. Verder zijn de Fransen zelf vest makkelijk en afstand bewaren kennen velen niet echt.

Verder waren er op het begin overal alleen maar Franse kenteken platen. Maar dat veranderde hard afgelopen week in NL BE en ES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
mathy_ schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:40:
[...]

Ik heb er zo 1, en in 2 jaar tijd 1x een vraag gehad. Toen het certificaat laten zien wat er bij zat en ik mocht als nog vullen. In heel Europa geweest en overal geen probleem. Ook bij de bemande pompen in NL niet.
Ok, blijkbaar wordt er niet op gehandhaafd dan. Formeel mag het niet, maar met zo'n 80% beveiligings ventiel lijkt het me niet veel gevaarlijker dan de gastank van je auto vullen. Overigens moet je best wel wat verbruiken wil het voordeliger zijn dan de grijze fles, en is LPG minder schoon dan propaan/butaan voor je kooktoestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
Slasher schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:43:
[...]

ik heb de relatief dure Campingaz 907, dan ga ik die niet opbranden aan koffiezetten :)

Stroom wil ik altijd hebben, vanwege opladen van diverse communicatieapparaten, en mijn koelbox,
Wow zit daar goud in? Waarom zijn die zo duur. 2.7 kg is 5 liter inhoud? Voor 30 euro plus. Ja oke dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Slasher schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:43:
[...]

mathy_ schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:42:
[...]

Wow zit daar goud in? Waarom zijn die zo duur. 2.7 kg is 5 liter inhoud? Voor 30 euro plus. Ja oke dat is een ander verhaal.
Nou nou. Even de manier van koffiezetten daargelaten (gas of electra): wij hebben ook een 907, wordt voor 25-30 euro gevuld. We doen ondertussen al vier jaar met een vulling, totaal 10 weken koken en koffiezetten. Dus totaal voor nog geen 3 euro per week aan gas verbruikt. Op een vakantie van 2-3k stelt dat toch geen reet voor man.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Bra-Jo schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:11:
[...]

[...]

Nou nou. Even de manier van koffiezetten daargelaten (gas of electra): wij hebben ook een 907, wordt voor 25-30 euro gevuld. We doen ondertussen al vier jaar met een vulling, totaal 10 weken koken en koffiezetten. Dus totaal voor nog geen 3 euro per week aan gas verbruikt. Op een vakantie van 2-3k stelt dat toch geen reet voor man.
Euh ik geef geen 2-3k uit aan een kampeervakantie
:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003

ralpje

Deugpopje

mathy_ schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:42:
[...]

De enige reden dat die dingen zo duur zijn is dat je ze werkelijk overal kunt omruilen voor een vol exemplaar. Geen gedoe met een winkel zoeken die toevallig jouw merk gasfles voert zodat je ze kunt wisselen of een vulstation zoeken, gewoon de campingwinkel inlopen en dat ding omruilen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Slasher schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:34:
[...]

Euh ik geef geen 2-3k uit aan een kampeervakantie
:)
Fair enough. :) Maar zelfs als je kampeert voor 250 euro, dan stelt die 3 euro nog geen bal voor. IMO dan.

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bra-Jo schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:11:
Nou nou. Even de manier van koffiezetten daargelaten (gas of electra): wij hebben ook een 907, wordt voor 25-30 euro gevuld. We doen ondertussen al vier jaar met een vulling, totaal 10 weken koken en koffiezetten. Dus totaal voor nog geen 3 euro per week aan gas verbruikt.
Dit. Vanuit Hollandsch principe ben ik ook niet begonnen met campingaz want een stuk duurder dan gewoon propaan.
Na jaren zeulen met die groene fles kon ik mij eigenlijk niet eens meer herinneren wanneer hij voor het laatst vervangen was een deed het soms al preventief voordat hij leeg was (voordeel van de lage prijs).

Nu overgestapt op een 904. Duurder per vulling maar een heel stuk handzamer en altijd wel ergens om te ruilen voor een volle.
Afgelopen vakantie gemeten en inclusief koffie én thee zetten op gas ga ik alsnog twee à drie jaar met de vulling kunnen doen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:28
Wel echt nederlands dit, gaan lopen discussiëren over de goedkoopste manier van koffiezetten... terwijl merendeel hier in een tent/vouwwagen/caravan slaapt van meerdere duizenden euro’s

Kamperen is geen creperen, dus ik slaap op een goed matje met een goed kussen. Kampeer alleen met elektriciteit, want ik wil koud bier/wijn hebben en heb 2 gasflessen (kooktoestel en gas-bbq). Moet wel leuk blijven allemaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Blik1984 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:58:
terwijl merendeel hier in een tent/vouwwagen/caravan slaapt van meerdere duizenden euro’s
Dat kon wel eens een stuk minder waar zijn dan je denkt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
franssie schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:25:
[...]

Of dat inderdaad. Maar kook je dan water op een gaspitje of met de waterkoker, zo begon het uiteindelijk ;)
Brander als ik trektocht doem .waterkoker in groete tent of sleurhut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Iemand een lastminute-welke-camping-is-nog-beschikbaar-site gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 00:08
DopdeDouwer schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:36:
Welk land?

Bij twijfel gewoon bellen.

Ik stond in Normandië op een goede camping en daar was meer dan genoeg ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Gonadan schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:52:
[...]

Dit. Vanuit Hollandsch principe ben ik ook niet begonnen met campingaz want een stuk duurder dan gewoon propaan.
Na jaren zeulen met die groene fles kon ik mij eigenlijk niet eens meer herinneren wanneer hij voor het laatst vervangen was een deed het soms al preventief voordat hij leeg was (voordeel van de lage prijs).

Nu overgestapt op een 904. Duurder per vulling maar een heel stuk handzamer en altijd wel ergens om te ruilen voor een volle.
Afgelopen vakantie gemeten en inclusief koffie én thee zetten op gas ga ik alsnog twee à drie jaar met de vulling kunnen doen. :D
Ik werkte altijd met die kleine Campinggaz busjes die je doorprikte. Die werden pas duur over de jaren heen. Immitatie lekte vrijwel gegarandeerd.

Nu een 2.5kg stalen fles. In combinatie met waterkokertje gebruiken we 82gr gas per kookdag.

Als ik dat grof benader dan komt dat op EUR 6 voor het gas (om het jaar vullen) en EUR 4 voor de fles (afschrijving danwel keuringsjaar) per jaar.

Het nadeel van zo'n gasfles is wel het formaat want aan onderkant en bovenkant gaat best veel ruimte verloren. En dan is zo'n Campinggaz eigenlijk het enige campacte alternatief. Als je de fles eenmaal hebt vallen de meerkosten voor het gas wel mee bij kleinverbruikers zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
Camping hier is ook echt niet vol. Ik schat 1/3 bezet. Dus kan mij niet voorstellen dat het moeilijk is een plekje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-07 12:15
Wat voor een camping en in welke omgeving zoek je?
Misschien hebben we hier nog tips voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Een hele rustige kleine camping in het zwarte woud zou fijn zijn...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 16:10
Deze misschien http://www.camping-hochschwarzwald.de/index.php/nederlands

Paar keer gestaan, Nederlandse eigenaren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Rukapul schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:30:
[...]

Ik werkte altijd met die kleine Campinggaz busjes die je doorprikte. Die werden pas duur over de jaren heen. Immitatie lekte vrijwel gegarandeerd.
Daar loop je op leeg inderdaad. :D
Nu een 2.5kg stalen fles. In combinatie met waterkokertje gebruiken we 82gr gas per kookdag.

Als ik dat grof benader dan komt dat op EUR 6 voor het gas (om het jaar vullen) en EUR 4 voor de fles (afschrijving danwel keuringsjaar) per jaar.

Het nadeel van zo'n gasfles is wel het formaat want aan onderkant en bovenkant gaat best veel ruimte verloren. En dan is zo'n Campinggaz eigenlijk het enige campacte alternatief. Als je de fles eenmaal hebt vallen de meerkosten voor het gas wel mee bij kleinverbruikers zoals ik.
Voordeel is dat ze bij bosjes op markplaats staan voor weinig. Staat maakt feitelijk niet uit want je ruilt hem toch meteen in voor een volle.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:57
Gonadan schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:45:
[...]
Voordeel is dat ze bij bosjes op markplaats staan voor weinig. Staat maakt feitelijk niet uit want je ruilt hem toch meteen in voor een volle.
Toch even opletten. Heb die van mij 4 jaar geleden omgeruild in Kroatië, bleek al dusdanig oud te zijn dat de keuring verlopen was en in NL en in FR niemand hem wilde omruilen/vullen 🤔
Beginnersfoutje schaar ik het onder, maar wel een dure als je een nieuwe fles van 4kg mag aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
DaWayne schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:01:
[...]

Toch even opletten. Heb die van mij 4 jaar geleden omgeruild in Kroatië, bleek al dusdanig oud te zijn dat de keuring verlopen was en in NL en in FR niemand hem wilde omruilen/vullen 🤔
Beginnersfoutje schaar ik het onder, maar wel een dure als je een nieuwe fles van 4kg mag aanschaffen.
Ben je dan niet gewoon belazerd door de winkel in Kroatië met een fles niet nagevuld door Campinggaz?

En wat is dan de regel hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-06 22:20
Campinggaz flessen zijn netzoals andere flessen toch verzegeld?

Wij hebben ook een Campinggaz flesje voor ons Campinggaz gasstel die we voor het tent kamperen gebruikten. Bedoeling is om die ook mee te nemen als we lang weg gaan om ermee in de voortent te koken. Tot nu toe enkel weekendjes weg geweest dus hem nog niet meegenomen. En gewoon 2x 6 KG lichtgewicht gasflessen in de Hobby. Prijzen boeien me echt heel weinig. Met hoeveel gas wij gebruiken kost de 1e of andere optie misschien een tientje meer of minder per jaar. laat het 2 zijn of 3.. boeie xD gemak = priceless

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:45:
[...]
<>
Klopt, zelf gratis af te helen (ook de 55 eur benegas flessen) - ik moet nog eens uitrekenen of ik daar een handeltje van kan maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

DaWayne schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:01:
[...]

Die blauwe campingaz 904 en 907 hebben geen keuring, alleen een verzegeling als ze vol zijn.

Die groene flessen van andere merken hebben/hadden keuringen.

En campingaz kent geen 4KG flessen, die 2,75kg is de grootste

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 26-07-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:57
Ik was net de vouwwagen aan het inpakken en is idd 2,75 kg. (Voelt zwaarder aan)
En ja ik ben besodemieterd destijds (of geflest) maar was zelf ook niet scherp. Kreeg gewoon een fles die vol was terug, heb niet naar data (deze was al te oud blijkbaar) gekeken maar gewoon in de wagen gedaan en naar de camping gereden.
Vandaar ook de tip dat je wel checked of je een goede courante fles mee terugkrijgt, anders ben je je geld dus wel kwijt.

[ Voor 16% gewijzigd door DaWayne op 26-07-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ze zijn met rood zegel verzegeld als ze officieel gevuld zijn. Leeg zijn er geen eisen aan en moeten ze ze gewoon aannemen.

Klinkt dan bijna alsof het überhaupt geen officiële campingaz fles was die je gekregen had.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik kan (mobiel) sowieso al geen voorwaarden vinden voor het omruilen van die Campingaz flessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-06 09:07
Binnenkort ga ik een paar dagen kamperen. Voor het koken wil ik een kleine gasblik kopen. Deze hebben ongeveer een diameter van 11cm en een hoogte van 15cm (zoals deze). Na afloop zal deze vast nog niet leeg zijn, en hoewel ze weinig kosten, wil ik hem eigenlijk bewaren als voorraad, zodat ik niet eerst langs de winkel moet als ik spontaan een weekend weg wil.

Nou is het niet zo verstandig om gasblikken in huis te bewaren en helaas heb ik geen schuur. Buiten heb ik wel een hoek waar nooit zon komt, dus ik heb het idee om daar een kist(je) neer te zetten waar ik het gasblik in kan bewaren. Het zou mooi zijn als deze kist ventilatiegaten heeft zodat het gas weg kan als het gasblik zou gaan lekken. Tegelijk zou het fijn zijn als er gaas (oid) voor de gaten zitten zodat ik geen spinnenfamilie in de kist aantref wanneer ik het gasblik wil pakken. Ik heb al gezocht op internet, maar daar kan ik zoiets niet vinden.

Weten jullie of zoiets te koop is? (Anders ga ik zelf iets klussen.)

[ Voor 6% gewijzigd door Steamwitz op 26-07-2020 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Steamwitz gewoon een klein voertonnetje en dan gewoon oppassen als je deze openmaakt?
https://voertonnen.nl/voertonnen-vaten/kleine-voertonnen/
ook handig om bij het kamperen of in de kano wat spullen waterdicht te bewaren.

edit: en natuurlij gewoon kopen bij een welkoop oid

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 26-07-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

GeertH schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:35:
[...]

Wat voor een camping en in welke omgeving zoek je?
Misschien hebben we hier nog tips voor je.
O sorry in NL.
Frankrijk is denk ik juist wel goed te doen om op de bonnefooi te gaan (doen we anders ook altijd).
Ivm corona gedoe blijven we wss toch in nl.
Of alle frankrijk gangers hier moeten aangeven dat het nog steeds heel ongedwongen en relaxed is in .fr.
We waren van plan naar de baai vd Somme te gaan; camping Chateau Drancourt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 20:11

mutsje

Certified Prutser

We zijn lekker .... na hoosbui aan camperen in Zeeland..wat ik enorm mis zijn de fietsen. Heeft er iemand een smidveld vouwwagen met die fietsendrager en wil er detail foto's van maken. Ben vooral opzoek hoe ze het aan de wagen bevestigd hebben. Ga het dan zelf maken van vierkante ijzeren buizen. Mijn dank en van de rest is groot. Foto's van de smidveld volgen na vakantie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

franssie schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:36:
[...]

Klopt, zelf gratis af te helen (ook de 55 eur benegas flessen) - ik moet nog eens uitrekenen of ik daar een handeltje van kan maken :+
Als je het "statiegeld" ergens kan innen gaat het snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-06 13:19

Ursamajor

Astrofotograaf

DopdeDouwer schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:09:
[...]

Of alle frankrijk gangers hier moeten aangeven dat het nog steeds heel ongedwongen en relaxed is in .fr.
Net aangekomen op onze overnachtingscamping, superrelaxed hier, prima corona regels en frequente schoonmaak.
Ik denk dat het hier minder druk is dan in Nederland, omdat veel vakanties zijn geannuleerd of omgeboekt.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

DopdeDouwer schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:18:
[...]

Als je het "statiegeld" ergens kan innen gaat het snel.
yup benegas kan je blijkbaar nu zonder statiegeld certificaat inleveren (wat ze wel diefstalgevoeliger maakt).
campgaz gewoon omruilen voor een volle en voor de halve prijs op faebook zetten, win win ;)
Als ik nog student was zou ik het doen, moet je een paar honder euro per week mee kunnen verdienen denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
Steamwitz schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:49:
Binnenkort ga ik een paar dagen kamperen. Voor het koken wil ik een kleine gasblik kopen. Deze hebben ongeveer een diameter van 11cm en een hoogte van 15cm (zoals deze). Na afloop zal deze vast nog niet leeg zijn, en hoewel ze weinig kosten, wil ik hem eigenlijk bewaren als voorraad, zodat ik niet eerst langs de winkel moet als ik spontaan een weekend weg wil.

Nou is het niet zo verstandig om gasblikken in huis te bewaren en helaas heb ik geen schuur. Buiten heb ik wel een hoek waar nooit zon komt, dus ik heb het idee om daar een kist(je) neer te zetten waar ik het gasblik in kan bewaren. Het zou mooi zijn als deze kist ventilatiegaten heeft zodat het gas weg kan als het gasblik zou gaan lekken. Tegelijk zou het fijn zijn als er gaas (oid) voor de gaten zitten zodat ik geen spinnenfamilie in de kist aantref wanneer ik het gasblik wil pakken. Ik heb al gezocht op internet, maar daar kan ik zoiets niet vinden.

Waarom zoveel moeite doen? Voor 7 euro leg je een ongebruikt blik op voorraad. Dan kun je ook een weekend weg.

Maargoed: de aansluiting betreft de EN417 standaard. Het is een vrij gangbare schroefdraad zodat je wellicht zelfs nog wel een extra dop kunt vinden om het niet af te laten hangen van het zelfdichtende ventiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:28

Bij mij ligt zo'n blikje, meestal een volle en een gebruikte gewoon op zolder in het kampeerkrat. Daar zit zekere een bepaald risico aan, maar voor spontaan lekken ben ik niet zo bang (ik koppel ze wel altijd af). Mocht er kans op ontploffing zijn door warmte dan vermoed ik dat als dat risico er is ik al een groter probleem heb (aka huis in de fik). Maar desalniettemin goed om er over na te denken. Misschien ook maar eens in de schuur gaan leggen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 15:37

Wailing_Banshee

You're Next

Nou is het niet zo verstandig om gasblikken in huis te bewaren
Wij gebruiken al sinds onze eerste vakantie (ondertussen al bijna 30 jaar!) dat soort blikken (alleen van Campingaz). En hebben hem altijd gewoon in huis bewaard. Ik zou niet weten waarom je hem niet in huis zou kunnen bewaren...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nu we het toch over die blikjes hebben, wij hebben een klein brandertje met zo'n prik-blikje.
Op het blik staat GAS-STOP. Maar is die nou af te koppelen? Normaal / vroeger liep die dan leeg.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GfmWSBh/2537727-5203917402225-111-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik heb mijn 2 904 campingaz-flessen gewoon in de berging staan, waar zou je anders moeten bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Cheesy schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:52:
Nu we het toch over die blikjes hebben, wij hebben een klein brandertje met zo'n prik-blikje.
Op het blik staat GAS-STOP. Maar is die nou af te koppelen? Normaal / vroeger liep die dan leeg.

[Afbeelding]
nee, dit is gewoon een priktankje (of je zou een prik-naar-schroef-adapter moeten hebben, maar die zijn dermate exotisch dat ik er niet van uit ga dat je die heb ;) )

Ik snap de verwarring wel door dat gas-stop. misschien heb ik het verkeerd, maar vooralsnog lijk het me gewoon een priktankje. Misschien met onder het prikgedeelte iets van een sort-of afsluiter die lekkage voorkomt nadat deze doorgeprikt is? Maar betwijfel of dit werkt als je daarna de brander afkoppelt.

[ Voor 22% gewijzigd door Hopjesvla79 op 27-07-2020 08:31 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Wailing_Banshee schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:43:
[...]

Wij gebruiken al sinds onze eerste vakantie (ondertussen al bijna 30 jaar!) dat soort blikken (alleen van Campingaz). En hebben hem altijd gewoon in huis bewaard. Ik zou niet weten waarom je hem niet in huis zou kunnen bewaren...
precies, inde winkel liggen ze ook gewoon in de schappen. Je zou een grotere kans op lekkage kunnen verwachten nadat je het blik gebruikt heb, maar ik denk dat je dat al heel snel doorheb na afkoppelen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Hier dan ook maar een gas related vraagje. Ik heb de campingaz 904 en een
Bade G-909 gas installatiesetje. Deze passen volgens mij niet op elkaar omdat ik een andere drukregelaar moet hebben. We gaan later vandaag naar de lokale Decathlon maar ik dacht het toch even hier te vragen voor de zekerheid.

2e vraag, niet had gerelateerd: we hebben een bardani 340tc (opblaas tent, behalve de voorste stok) waarvan de voorste stok op 1 plek gebroken is. Iemand enig idee waar ik zoiets vandaan haal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 14:36
Rukapul schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:39:
[...]
Waarom zoveel moeite doen? Voor 7 euro leg je een ongebruikt blik op voorraad. Dan kun je ook een weekend weg.
Plus dat je met een weegschaal dan kan wegen hoeveel gas er ontbreekt in je gebruikte blik en dat je dus een beetje kan inschatten of je er nog een paar nachten mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

thejoker80 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:36:
Bade G-909 gas installatiesetje. Deze passen volgens mij niet op elkaar omdat ik een andere drukregelaar moet hebben. We gaan later vandaag naar de lokale Decathlon maar ik dacht het toch even hier te vragen voor de zekerheid.

2e vraag, niet had gerelateerd: we hebben een bardani 340tc (opblaas tent, behalve de voorste stok) waarvan de voorste stok op 1 plek gebroken is. Iemand enig idee waar ik zoiets vandaan haal?
Zo lang is dat model er nog niet toch? Een airwave? Lijkt mij garantie? Ik zou het bij de winkel proberen of direct bij Bardani.

Ik heb deze tent op het oog, enig idee hoe het is gebeurd? Van alle tenten die ik heb (gehad) is nog nooit een stok gebroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
thejoker80 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:36:

Op je 2de vraag, bijvoorbeeld bij de wit: https://www.dewitschijnde...-aFfOg_Nto5xoCXDUQAvD_BwE

Weet alleen niet of dit degene is die je nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ojjorz schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:59:
[...]

Zo lang is dat model er nog niet toch? Een airwave? Lijkt mij garantie? Ik zou het bij de winkel proberen of direct bij Bardani.

Ik heb deze tent op het oog, enig idee hoe het is gebeurd? Van alle tenten die ik heb (gehad) is nog nooit een stok gebroken.
Helaas, een airwolf en 2de - hands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Blik1984 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:00:
[...]

Op je 2de vraag, bijvoorbeeld bij de wit: https://www.dewitschijnde...-aFfOg_Nto5xoCXDUQAvD_BwE

Weet alleen niet of dit degene is die je nodig hebt
Dat is hem iig niet (die van ons is veel dikker) maar ik zal ze eens mailen. Tnx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Cheesy schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:52:

[Afbeelding]
Toevallig dat ik dit blik meegenomen had bij de Action laatst. Helaas bleek die te lekken op ons Campingaz kooktoestel. Hij liep wel helemaal leeg daarop :+

Het officiële Campingaz blik bleek tot mijn verrassing ook zo'n gasstop te hebben toen ik het bij afloop afkoppelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:43:
Wellicht verwarring omdat het bij grotere flessen meer risico heeft, maar die bevatten een stuk meer gas.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
franssie schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:31:
[...]

yup benegas kan je blijkbaar nu zonder statiegeld certificaat inleveren (wat ze wel diefstalgevoeliger maakt).
Mag ik vragen hoe? Ik heb onlangs nog een mail wisseling met benegas gehad omdat ik mijn certificaat nergens kan vinden, maar ze konden na zoeken me helaas niet helpen. Kan ik de fles gewoon inleveren en krijg ik zonder overleggen van bewijs mijn geld terug?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 23:54

djidee

Mr. Slungel

We moeten er maar eens aan geloven (ik ben een 'huisjes' mens, bij voorkeur Kroatië)...

Maar met 2 jongens van 6 en 4, en een vriendin met kampeeropvoeding, zijn we nu aan het oriënteren op een vouwwagen. Voor hun eigenlijk ook leuker, en los van de initiële aanschaf kun je dan ook vaker erop uit voor flink minder geld dan huisjes.

Dus ook ff bij dealers geweest (Jamet Noord Burgum, en gisteren in Schijndel bij zowel Jamet/Cabanon (was op zondag open, wel stukje rijden vanuit Marum ;))

We hebben wat spaargeld, en zitten nu erg te dubben:

Kopen we nu ongeveer een 2e hands Jamet Air/Dakota of een Cabanon Mercury (rond de 6k) van een paar jaar oud, of sparen we even rigoureus door voor een nieuwe, al zit je dan op 9k voor de Jamets en iets boven de 10k voor een Mercury.

We komen op die modellen uit met de binnenruimte (ben zelf 2.06), ruimte voor bermkeuken etc.
De Air hoor ik wisselende dingen over, maar die is wel de ruimste van de 3. De Dakota is onhandig met de voortent (schuine hoeken) en de Mercury is iets minder breed, maar wel praktischer. Alleen ff bukken voor een zonneluifel en hij is een slag duurder.

Mijn gevoel zegt dat in het najaar de 2020 in de sale gaat nieuw (Jamet heeft jubilieumjaar met wat mooie aanbiedingen), maar eigenlijk is dat nog net iets te gek nu. Hoe kijken jullie als meer ervaren kampeerders daar tegenaan?
Volgend jaar nog wat beperkt (leaseauto, en haar auto (fiesta'tje) beide zonder trekhaak, maar welwillende schoonouders om hem ergens neer te zetten), maar daarna zal een nieuwe leasert ook aanhanger proof zijn

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
DopdeDouwer schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:09:
[...]

O sorry in NL.
Frankrijk is denk ik juist wel goed te doen om op de bonnefooi te gaan (doen we anders ook altijd).
Ivm corona gedoe blijven we wss toch in nl.
We waren van plan naar de baai vd Somme te gaan; camping Chateau Drancourt.
Wij zitten uurtje ten zuiden van Orleans en om eerlijk te zijn gaat het erg goed. Mondkapjes zijn veel beter te handhaven dan afstand (1m in FR) en iedereen doet ze gewoon op. Zelfs buiten op het terras bij de vele kastelen hier. Wij hebben ipv vouwwagen huren dit jaar wel een huisje/chalet genomen met eigen sanitaire en dat is wel prettig voor de mentale rust. Bij alle winkels, tankstations en restaurants is het mondkapje verplicht en die hebben we dus gewoon op zak. Iedereen doet het en het is de normaalste zaak vd wereld binnen een dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

jurjen_g schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:01:
[...]

Mag ik vragen hoe? Ik heb onlangs nog een mail wisseling met benegas gehad omdat ik mijn certificaat nergens kan vinden, maar ze konden na zoeken me helaas niet helpen. Kan ik de fles gewoon inleveren en krijg ik zonder overleggen van bewijs mijn geld terug?
Misschien lees ik het verkeerd (ik ben mijn certificaten ook kwijt maar hoef ze niet in te ruilen nog):
Statiegeld.

De BENEGAS Light gasflessen kunt u niet kopen, de gasflessen worden op statiegeld basis aan de gebruiker verstrekt.
De voordelen zijn dat u geen omkijken heeft naar onderhoud en keurtermijn, en als u geen gebruik weer wilt maken van de gasfles levert u hem in bij een erkende BENEGAS Light dealer, u ontvangt een bewijs, stuurt het bewijs op naar BENEGAS Nederland en het betaalde statiegeld wordt volledig overgemaakt naar een door opgegeven bankrekening nummer.
Er werd mij verteld dat dat daar zo lukte maar dus geen eigen ervaring mee helaas.

EDIT: op Benegas staat er een ander verhaal:
Statiegeldbewijs kwijt, maar de fles wel geregistreerd? Neem contact met ons op en we doen ons best je een nieuw statiegeldbewijs te sturen.
Op dat statiegeldbewijs komt een stempel van het verkooppunt dat de fles inneemt met dagtekening en handtekening.
Vergeet niet te checken of het een officieel Benegas Light verkooppunt is; deze staan op de Flessenzoeker.
Stuur het statiegeldbewijs per mail op naar: info@benegas.com of per post naar: Benegas B.V., Postbus 34, 3880 AA Putten
Je ontvangt binnen 2 weken het statiegeld op het bankrekening dat je hebt ingevuld op het statiegeldbewijs.
Dus waarschijnlijk kan het inderdaad niet ...

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 27-07-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Jochem schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:55:
[...]

Wij zitten uurtje ten zuiden van Orleans en om eerlijk te zijn gaat het erg goed. Mondkapjes zijn veel beter te handhaven dan afstand (1m in FR) en iedereen doet ze gewoon op. Zelfs buiten op het terras bij de vele kastelen hier. Wij hebben ipv vouwwagen huren dit jaar wel een huisje/chalet genomen met eigen sanitaire en dat is wel prettig voor de mentale rust. Bij alle winkels, tankstations en restaurants is het mondkapje verplicht en die hebben we dus gewoon op zak. Iedereen doet het en het is de normaalste zaak vd wereld binnen een dag.
Idem in de Dordogne. Mondkapjes in gebouwen doet iedereen en een je snel aan. Afstand houden is moeilijker. Camping is super chill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:09:
[...]

Dat is hem iig niet (die van ons is veel dikker) maar ik zal ze eens mailen. Tnx.
Inmiddels gemaild, ze zeggen er een nieuw stuk aan te kunnen zetten, ze verkopen geen hele stokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Afgelopen weekend voor de 3de keer weg geweest met de Caravan, op het oog een super mooi terrein enkel lag het gras er niet zo strak bij (kuiltjes) als de vorige camping. Meteen dikke problemen want waar we de vorige keer de caravan makkelijk met de hand verplaatsen met zijn 2tjes was er nu geen beweging in te krijgen, echt gewoon, geen..

Dus komend weekend toch maar langs de dealer om te kijken hoeveel een halfautomaat mover ons gaat kosten.. Want we gaan nog veel weekendjes weg, en heb echt geen zin om aan te klooien xD

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
We willen broodjes bakken op zo'n Cadac BBQ/bak ding. Maar hoe?
Zowaar vind ik op YouTube heel weinig en geen extra onderdelen vanuit Cadac zelf.

Heeft iemand ervaring mee?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ibbangin1
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-06 02:42
Leuk! Ik ontdek met toeval dit kampeertopic. Ik en mijn vrouw trekken er regelmatig weekendjes en ook de vakanties op uit met ons buscampertje. Dit wordt een topic dat ik blijf volgen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2TtGUH16xJtZGiZTI1XdVeUL-Cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jWctoaZVbv5XIyzGWcXXRTGu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
@Jelte
Ik heb vorig jaar een Omnia oven gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://www.mujcaravan.cz/fotky38314/fotos/_vyrp14_26718450460302786672.jpg
Maar vind het niet echt ideaal, te klein naar mijn mening.

Morgen komt als het goed is de Coleman oven binnen. (is opvouwbaar dus compact mee te nemen)
Afbeeldingslocatie: https://www.qvist.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/0/2/020_001_a.jpg
Past mooi op de volledig gereviseerde fuelstove. Heeft nu een nieuwe branderunit van de 414 en de tank is voorzien van nieuwe dichtingen. Ben benieuwd !

[ Voor 14% gewijzigd door harley op 28-07-2020 21:20 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbangin1
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-06 02:42
Die omnia hebben wij ook... maar eigenlijk nog nooit gebruikt! Je coleman ziet er goed uit!
harley schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:18:
@Jelte
Ik heb vorig jaar een Omnia oven gekocht:
[Afbeelding]
Maar vind het niet echt ideaal, te klein naar mijn mening.

Morgen komt als het goed is de Coleman oven binnen. (is opvouwbaar dus compact mee te nemen)
[Afbeelding]
Past mooi op de volledig gereviseerde fuelstove. Heeft nu een nieuwe branderunit van de 414 en de tank is voorzien van nieuwe dichtingen. Ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@harley ik had gehoopt de broodjes op de Cadac af te kunnen bakken. Nauwelijks ruimte om extra ovens etc mee te nemen.

Dacht meer aan een rooster ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Jelte schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:44:
We willen broodjes bakken op zo'n Cadac BBQ/bak ding. Maar hoe?
Zowaar vind ik op YouTube heel weinig en geen extra onderdelen vanuit Cadac zelf.

Heeft iemand ervaring mee?
Yup, op het grillrooster met deksel erop. Hamkaascroissants waren erg lekker. :9

Nadeel is dat het gas na een paar minuten uit moet anders wordt de grillplaat te heet. Dus ik zit nu te denken aan een kleine siliconen onderlegger, liefst geribbeld, om de directe hitte te verminderen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Jelte schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:43:
@harley ik had gehoopt de broodjes op de Cadac af te kunnen bakken. Nauwelijks ruimte om extra ovens etc mee te nemen.

Dacht meer aan een rooster ofzo?
Dat is het mooie van de Coleman oven die is opgevouwen slechts 5cm dik en 33x33 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Een week geleden voor het eerst gekampeerd van mijn leven. Ik moet zeggen het is goed bevallen en smaakt zelfs naar meer. Van te voren allerlei spulletjes aangeschaft bij de Decathlon waar ik tot dusver erg tevreden over ben zeker gezien de prijs. Het enige wat eigenlijk niet voldeed was mijn slaapzak. Met mijn onkunde heb ik namelijk een slaapzak gekocht die geschikt was tot ongeveer 20 graden Celsius. In de praktijk bleek de temperatuur in de nacht zo ongeveer rond de 12 graden te liggen en werd het toch wat frisjes. Wat ik heb gecompenseerd door een trui aan te trekken. Nu ben ik dus opzoek naar een andere slaapzak die geschikt is voor temperaturen van zo rond de 5 a 10 graden in de nacht en die ook makkelijk is mee te nemen. Het liefst geen cocoon daar word ik wat claustrofobisch van. Hebben jullie een idee?

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ik heb zelf de Nomad blazer XL (winter) en een polydaun model weer ik zo niet (zomer)
Allebei geen gladde polyester binnenzijde maar wel lekker lang en breed.

[ Voor 30% gewijzigd door harley op 28-07-2020 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
pizzacabonara schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:37:
Een week geleden voor het eerst gekampeerd van mijn leven. Ik moet zeggen het is goed bevallen en smaakt zelfs naar meer. Van te voren allerlei spulletjes aangeschaft bij de Decathlon waar ik tot dusver erg tevreden over ben zeker gezien de prijs. Het enige wat eigenlijk niet voldeed was mijn slaapzak. Met mijn onkunde heb ik namelijk een slaapzak gekocht die geschikt was tot ongeveer 20 graden Celsius. In de praktijk bleek de temperatuur in de nacht zo ongeveer rond de 12 graden te liggen en werd het toch wat frisjes. Wat ik heb gecompenseerd door een trui aan te trekken. Nu ben ik dus opzoek naar een andere slaapzak die geschikt is voor temperaturen van zo rond de 5 a 10 graden in de nacht en die ook makkelijk is mee te nemen. Het liefst geen cocoon daar word ik wat claustrofobisch van. Hebben jullie een idee?
Loop Decathlon binnen. Of bever. Of K2. Dit is zo ongeveer vragen. Ik zoek een auto, max 4,30 meter lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:57:
[...]

Yup, op het grillrooster met deksel erop. Hamkaascroissants waren erg lekker. :9

Nadeel is dat het gas na een paar minuten uit moet anders wordt de grillplaat te heet. Dus ik zit nu te denken aan een kleine siliconen onderlegger, liefst geribbeld, om de directe hitte te verminderen.
Kan het natuurlijk gewoon proberen met de grilplaat. Ben alleen bang dat ze van onder simpelweg zwart worden, terwijl de bovenkant nog wit is.

@harley vind een plaat van 5cm dik nog aardig wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
In de praktijk bleek de temperatuur in de nacht zo ongeveer rond de 12 graden te liggen en werd het toch wat frisjes. Wat ik heb gecompenseerd door een trui aan te trekken. Nu ben ik dus opzoek naar een andere slaapzak die geschikt is voor temperaturen van zo rond de 5 a 10 graden in de nacht en die ook makkelijk is mee te nemen. Het liefst geen cocoon daar word ik wat claustrofobisch van. Hebben jullie een idee?
Open een willekeurige webshop en je vind er zat.. temperaturen staan er altijd wel bij.
Ik heb, uit mijn hoofd, een Eurotrail brooks slaapzak. Ik had eerst een cocoon/mummy maar daar had ik te weinig bewegingsvrijheid in. Die Eurotrail beviel prima daarna.
Overigens altijd laagjes werken als je op de grond slaapt. Wij hadden een (ook van Decathlon) plaid op de grond, daarop luchtbed daarop een fleece deken en daar pas weer op de slaapzak. Overigens gingen wij steeds naar de bergen en werd het alsnog wel koud. Dus we sliepen alsnog eigenlijk wel vaak met een trui aan, gewoon net wat comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:09
Jelte schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:58:
[...]
Kan het natuurlijk gewoon proberen met de grilplaat. Ben alleen bang dat ze van onder simpelweg zwart worden, terwijl de bovenkant nog wit is.
Je kan ook nog een pizza steen proberen met daarop een laag rooster waar je de broodjes op legt. Dan verbranden ze niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
@pizzacabonara Probeer voor jezelf nog te bedenken hoe zwaar ;) gewicht van je slaapzak telt. Donzen mummyslaapzakken isoleren het meest efficiënt (tov massa en volume) maar zijn wat onhandig en kostbaar.

Over de temperatuurrating: Die wordt bepaald voor een volwassen man met een laagje ondergoed aan. Let op dat je je met een 12°C slaapzak nog steeds beperkt tot gemiddelde Hollandse zomernachten (of warmer); Als je weleens in ons voorjaar (of op een wat hoger gelegen camping in bv de Alpen) de tent opzet, of zelfs maar wat pech hebt met een zomernacht hier, zul je de zekerheid van een warmere zak waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:55
Een slaapzak gevuld met dons is dan echt aan te raden. Die zijn over een groot temperatuurbereik comfortabel en vaak ook nog compact in te pakken.

In mijn donsslaapzaak, slaap ik van het vroege voorjaar tot het late najaar in een boxer en t-shirtje. Ik ben een behoorlijke koukleum.

Wat wel enorm veel verschil kan maken is het luchtbed of matras waar je op ligt. Over het algemeen trekken luchtbedden koud op. Met een geïsoleerde slaapmat heb je daar geen last meer van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sikerdebaard
  • Laatst online: 16:20
Een thermo liner in je slaapzak steken helpt al enorm en houdt je slaapzak schoon van binnen waardoor je hem minder vaak hoeft te wassen. Bijvoorbeeld de thermolite reactor xtreme +15 graden zal in jouw geval goed werken: https://www.bol.com/nl/p/...nd-rood/9200000040112363/

En daarnaast thermo kleding / een pyjama aantrekken en een matje dat je goed isoleert van de grond. Bijvoorbeeld de forclaz 700 air van decathlon: https://www.decathlon.nl/...air-l-geel/_/R-p-X8493395

Mijn go-to slaapzak voor de winter is de Hyke & Byke Shavano 0 graden dons slaapzak, te vinden op amazon.nl, eventueel met thermo kleding en een thermo liner afhankelijk van de temperatuur. Dit is een erg gunstig geprijsde slaapzak met dons vulling dus ook erg licht. Hoewel het een mummy model is, zit deze slaapzak erg ruim van binnen.

Edit: linkje naar de Hyke & Byke Shavano 0 graden: https://www.amazon.nl/Hyk...mieslaapzak/dp/B01CDWAO30

Ik heb de lengte 'normaal' wat met mijn 1.83m zonder problemen past. De zak is echt belachelijk goedkoop op het moment omdat het zomer is, in de winter worden ze al snel 50 euro duurder.

[ Voor 19% gewijzigd door Sikerdebaard op 29-07-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@pizzacabonara mijn stem gaat ook op voor een donzen zak. Dat is de beste aankoop die wij ooit gedaan hebben (die van ons begint nu echt wel iets te slijten, maar die hebben we al vanaf 1997 :p)

@Sikerdebaard vroeger, toen ik nog thuis woonde, hadden we ook altijd zo'n liner. Ik heb er altijd een hekel aan gehad omdat ik daar compleet mee in de knoop kwam. Als ik in een slaapzak slaap, slaap ik er nu ook nooit in, altijd eronder. Als je met z'n tweeën bent, is dat natuurlijk logisch, omdat je dan maar 1 slaapzak nodig hebt :p

Wat altijd wel handig is, is om je slaapzak overdag eens over je waslijn te hangen (met de binnenkant buiten natuurlijk), gewoon om te luchten.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Bepaal je budget en wat je er mee wil gaan doen. Autokamperen: neem een dekenslaapzak, gewicht en pakvolume zullen minder van belang zijn dan. Prijs geen probleem: dons, prijs wel probleem: synthetisch.

Wil je er ook mee gaan rondtrekken, oftewel hij moet ook in de rugzak passen (pakvolume) en licht zijn (gewicht) dan is er eigenlijk maar een materiaal het beste (en het duurste) dons. Nu is er dons en dons (eend/gans/ dubieus geplukt/ diervriendelijker geplukt), allemaal factoren die de prijs bepalen. Ook welke tijk je wil: als het heel extreem moet zijn kan dat zelfs van Goretex zijn. Een punt wat je zul gaan zien als je naar de lichte en compacte slaapzakken wil gaan is dat het voornamelijk mummymodellen zijn -> oftwel lekker 'snug'. Zelfs de Decathlon heeft tegenwoordig best prima donsslaapzakken (wel mummy) voor een zeer goede prijs. Andere optie is synthetisch (een goede synthetische slaapzak is trouwens ook zeer zeker niet goedkoop). Heeft als grote voordeel dat het beter tegen vocht kan (een natte donzen slaapzak doet weinig meer qua isolatie, synthetisch heeft dat probleem niet)

Een optie is om op zoek te gaan naar een zgn semi-rectangle, maar uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat deze lastig te verkrijgen zijn (heb je wel het voordeel van de mummy , maar is ruimer bij de voeten) (ik heb er een (kan ook niet tegen mummy), maar die valt budgettair wel in een iets andere prijscategorie) dus dan maar gewoon kijken of je op basis van specs iets kan bestellen, of nog beter: ga naar de winkel en kijk wat daar te halen valt.

Of, heel goed punt: de liner, een reactor van Sea to Summit kan zeker voor als je nu geen grote uitgaves meer wil doen de warmte van je slaapzak flink oprekken (en kan als heel dun slaapzakje dienen als het erg warm is)

Ander goed punt is je matje: isolerend vermogen van een slaapzak is natuurlijk minder op de kanten waarop je ligt: dan komt het isolerende matje om de hoek kijken Neem er een die minstens tot 0 gaat, bij voorkeur nog lager, dan zal dat namelijk nooit een issue zijn (het opwarmen van de aarde met je lichaam gaat je niet lukken..de aarde zal aan het einde van de nacht altijd winnen ;) )

enne..welkom in het kampeerwereldje waar geld snel kan rollen ;) Wat dan wel weer is: goed spul behoud z'n waarde en is altijd weer goed door te verkopen indien nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 29-07-2020 09:13 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Wailing_Banshee schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:04:
Wat altijd wel handig is, is om je slaapzak overdag eens over je waslijn te hangen (met de binnenkant buiten natuurlijk), gewoon om te luchten.
qft.
Een vochtige slaapzak is zwaarder en isoleert slechter dan een droge, dus luchten zodra het kan doet wonderen voor je slaapcomfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikerdebaard
  • Laatst online: 16:20
Wailing_Banshee schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:04:

[..]

@Sikerdebaard vroeger, toen ik nog thuis woonde, hadden we ook altijd zo'n liner. Ik heb er altijd een hekel aan gehad omdat ik daar compleet mee in de knoop kwam. Als ik in een slaapzak slaap, slaap ik er nu ook nooit in, altijd eronder. Als je met z'n tweeën bent, is dat natuurlijk logisch, omdat je dan maar 1 slaapzak nodig hebt :p

Roger. Wij zijn meer van het hiken / kamperen in de bergen dus alles moet zo licht en klein mogelijk. Samen in een slaapzak slapen wordt dan al snel lastig.

Een liner (thermo of geen thermo) is voor een dons slaapzak altijd aan te raden want dan komt er minder vuil in de dons waardoor ze luchtig blijven en niet zo snel gaan samenklonteren. Wassen haalt het vuil natuurlijk weg maar je verliest dan ook altijd een beetje van de isolerende werking van het dons. Zo een zak wil je dus eigenlijk zo min mogelijk wassen. I get your feeling though, mijn knieën moeten altijd wennen aan dat beknelde gevoel de eerste paar dagen in de bergen.

Luchten is inderdaad een must, want zodra dons vochtig of nat wordt verliest het enorm veel isolerend vermogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sikerdebaard op 29-07-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hoewel ik dons zeer kan waarderen moet ik het zelf echt niet in m'n slaapzak hebben. Ik kan mij in de nacht gemakkelijk een ongeluk zweten en wij wassen de slaapzakken dan ook met regelmaat. Synthetisch droogt heel veel sneller en beter en heeft minder kans op klonteren.
Dons is wel lekker licht en compact.
Jelte schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:58:
Klopt, daarom deed ik het gas uit anders werd de onderkant wel erg krokant. Een siliconen matje (bakmat o.i.d.) zou dan als hitteschild kunnen werken waardoor het feitelijk gewoon een heteluchtoven wordt.

De tip van een roostertje hierboven gaat niet werken, aangezien een roostertje zelf ook gewoon heet wordt op den duur en dus strepen in je brood gaat zetten. Daarnaast blokkeert dat de stralingswarmte van de grillplaat niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:33:
Hoewel ik dons zeer kan waarderen moet ik het zelf echt niet in m'n slaapzak hebben.
Ik kan dons juist helemaal niet waarderen (geef mij maar een heerlijk wollen dekbed, ook in de zomer!), alleen maar in m'n slaapzak :D

Maar omdat wij onder een slaapzak liggen (als zijnde een dekbed), is het ook heel makkelijk terug te slaan als je het warm zou krijgen (de slaapzak is aan het onderlaken vastgeritst, in ieder geval aan de onderkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:33:

[...]

Klopt, daarom deed ik het gas uit anders werd de onderkant wel erg krokant. Een siliconen matje (bakmat o.i.d.) zou dan als hitteschild kunnen werken waardoor het feitelijk gewoon een heteluchtoven wordt.

De tip van een roostertje hierboven gaat niet werken, aangezien een roostertje zelf ook gewoon heet wordt op den duur en dus strepen in je brood gaat zetten. Daarnaast blokkeert dat de stralingswarmte van de grillplaat niet.
siliconen matje hebben we liggen, dat kan zo mee. Gaan we proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Jelte schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:58:
siliconen matje hebben we liggen, dat kan zo mee. Gaan we proberen :)
Check wel even welke hitte dat matje aan kan, sommigen gaan prima tot 250 maar anderen maar tot 160.

Overigens zou ik het persoonlijk eerst thuis eens proberen, kan je tenminste nog vrijuit experimenteren. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Gonadan och op de camping heb ik de tijd ;) en backup eten gaan we wel regelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Jelte schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:34:
en backup eten gaan we wel regelen :D
Thuisbezorgd.nl of de lokale vreetschuur van de camping :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1 ... 71 ... 260 Laatste