[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 72 ... 252 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:04:

@Sikerdebaard vroeger, toen ik nog thuis woonde, hadden we ook altijd zo'n liner. Ik heb er altijd een hekel aan gehad omdat ik daar compleet mee in de knoop kwam.
Dit. Nooit meer een liner voor mij. Verder is alles volgens mij al wel zo'n beetje gezegd over slaapzakken. Ik heb zelf twee types net-iets-wijder-dan-mmummy slaapzakken. Wel ruimte bij de voeten en knieën, maar toch heerlijk warm. Allebei van dons en van Exped. De een gaat tot -4 comfort temperatuur (heerlijk in september, hoog in de Alpen O+) dacht ik en de ander tot iets van 5 graden comforttemperatuur. Ooit eens gekocht bij de Bever voor € 75,- per stuk, toen ze een foutje op hun website hadden gemaakt. Normaal tussen de € 350 en € 475. En ze wilden ze niet eens terug :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 15:10

Wailing_Banshee

You're Next

Koehandelaar schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:54:
[...]

Dit. Nooit meer een liner voor mij. Verder is alles volgens mij al wel zo'n beetje gezegd over slaapzakken. Ik heb zelf twee types net-iets-wijder-dan-mmummy slaapzakken. Wel ruimte bij de voeten en knieën, maar toch heerlijk warm. Allebei van dons en van Exped. De een gaat tot -4 comfort temperatuur (heerlijk in september, hoog in de Alpen O+) dacht ik en de ander tot iets van 5 graden comforttemperatuur. Ooit eens gekocht bij de Bever voor € 75,- per stuk, toen ze een foutje op hun website hadden gemaakt. Normaal tussen de € 350 en € 475. En ze wilden ze niet eens terug :9
Ach, als ik het koud heb, kruip ik wel tegen m'n partner aan :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:22

Smurf

Detri

Gonadan schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:52:
[...]

Dit. Vanuit Hollandsch principe ben ik ook niet begonnen met campingaz want een stuk duurder dan gewoon propaan.
Na jaren zeulen met die groene fles kon ik mij eigenlijk niet eens meer herinneren wanneer hij voor het laatst vervangen was een deed het soms al preventief voordat hij leeg was (voordeel van de lage prijs).

Nu overgestapt op een 904. Duurder per vulling maar een heel stuk handzamer en altijd wel ergens om te ruilen voor een volle.
Afgelopen vakantie gemeten en inclusief koffie én thee zetten op gas ga ik alsnog twee à drie jaar met de vulling kunnen doen. :D
Ik heb toen ik overstapte naar "luxe kamperen" ook de keuze gemaakt voor zo'n groene benegaz fles (5kg). Alleen dit jaar is deze bijna leeg dus heb voor een paar tientjes een setje campinggaz bussen (904 en 907) en een 3-pits kookstel van MP af gehaald. Idee was om als reserve de 904 (leeg) mee te nemen zodat ik die kon inwisselen in Oostenrijk, mocht dat nodig zijn. Echter bleek in beide bussen nog ruim een kilo gas te zitten, dus nu neem ik alleen de 907 mee en blijft de Benegaz maar thuis. Stook hem wel leeg met barbecueen.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:56
We staan hier op een camping in de Dordogne en hebben veel bruine insecten die werkelijk overal komen.

Wat zijn dit voor beestjes?
Niemand maakt zich er druk over, en ik ook niet maar het is af en toe wel irritant dat ze overal zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCpNfhgatV_U-iM9wHQnf-nNFUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcMMhSLVTH87xNG8WQevESHC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_M6MZbPrzNgLJXElJ_8ym-_QUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DdkYoKbjgwA9f1dLc4GtGZ7G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:13

Ursamajor

Astrofotograaf

Als er een prijs is voor meest ongezellige verlichting (waar wij op uitkijken), zou die naar deze tent met looplamp gaan. VERSCHRIKKELIJK!
En dan zijn ze niet eens thuis...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_J5Ptwx98-SWPMw29nGvziIxPcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwrqpDsmFAkIvnOCGUquDW5t.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Ursamajor op 31-07-2020 00:01 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Ursamajor schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:57:
Als er een prijs is voor meest ongezellige verlichting (waar wij op uitkijken), zou die naar deze tent met looplamp gaan. VERSCHRIKKELIJK!
[Afbeelding]
Helaas is praktisch alles wat (niet belachelijk duur) bij de vrijbuiter en aanverwanten te koop is in kleurtemperatuur 6500K 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-05 22:11
[Afbeelding]
Gewoon uit doen.......

Na weer streng toegesproken te zijn door de italiaanse camping eigenaresse over de scheerlijnen heb ik nu el cheapo 2 van die solar kleine priklampjes gescoord voor in de grond. Maar we hebben ook een barebones lampje, duur, maar mooie verlichting en oplaadbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

FRANQ schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 00:08:
[...]

Helaas is praktisch alles wat (niet belachelijk duur) bij de vrijbuiter en aanverwanten te koop is in kleurtemperatuur 6500K 8)7
Ja ik zou gewoon dan maar wat duurder halen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
ebk71 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:55:
[...]

Gewoon uit doen.......

Na weer streng toegesproken te zijn door de italiaanse camping eigenaresse over de scheerlijnen heb ik nu el cheapo 2 van die solar kleine priklampjes gescoord voor in de grond. Maar we hebben ook een barebones lampje, duur, maar mooie verlichting en oplaadbaar.
Toegesproken over scheerlijnen? Zijn die verboden daar? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-05 22:11
Gonadan schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:17:
[...]

Toegesproken over scheerlijnen? Zijn die verboden daar? :D
Dat is een camping gerund door 2 zussen en een nichtje. Ze zijn ontzettend
vriendelijk maar die ene zus wil het allemaal op haar manier gedaan hebben. En daar heb je eigenlijk alleen bij de aankomst een beetje last van. Maar dan is het wel weer lachen als er iemand aankomt en ze is daar mee bezig. Prachtig toneel. En over die scheerlijnen, we hadden duidelijk tegen haar gezegd hoeveel ruimte we nodig hadden en tja, toen staken de scheerlijnen nog iets uit, ( Op een hele brede doorgang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:44
bol.com dagdeal op kamperen, dus als er iemand nog op zoek is naar wat basic kampeerspullen?

https://www.bol.com/nl/ra...-outdoor-FKO_1_1100000172

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:44

backupdevice

Boeh!

FRANQ schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:39:
We staan hier op een camping in de Dordogne en hebben veel bruine insecten die werkelijk overal komen.

Niemand maakt zich er druk over, en ik ook niet maar het is af en toe wel irritant dat ze overal zitten.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die hadden wij ook 3 jaar geleden in de Dordogne . Geen idee wat het waren maar ik vond ze letterlijk overal. Gelukkig zaten onze kleren en eten is afsluitbare kosten.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd met je kakkerlakken / cafard.

Bij de lokale hypermarche verkopen ze waarschijnlijk wel gif. Best cool zenuwgas wat ook uitstekend op mieren en andere levende organismen werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:44

backupdevice

Boeh!

Idd . Wij hadden gelukkig alle kleding en eten in afsluitbare kisten, en ook het slaap gedeelte kon helemaal afgelosten worden.

Wij zagen ze vooral in de avond. Hebben terug in Nederland wel alle spullen goed schoongemaakt en we kwamen wel 30 dode beestjes tegen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[Afbeelding]
Wel fijn natuurlijk om bij terugkomst bij de tent wat licht te hebben en niet iedereen heeft een Biolite Base Lantern met bluetooth proximity feature B)

Fraai is anders inderdaad :/

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wat is er mis met een kaarsje? :P

elektronica is veel te goedkoop tegenwoordig, al die gadgetmeuk op de camping. meh.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-04 21:34
Gonadan schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:18:
Wat is er mis met een kaarsje? :P

elektronica is veel te goedkoop tegenwoordig, al die gadgetmeuk op de camping. meh.
Brandrisico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat is bij zo'n AliExpresslamp hoger dan bij een citronellapotje hoor. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
Gonadan schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:32:
Dat is bij zo'n AliExpresslamp hoger dan bij een citronellapotje hoor. ;)
Er stond nergens bij dat het van ome Ali was :) Maar open vuur houd ik zover mogelijk bij mijn tent vandaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Je snapt dat het een grapje was hoop ik? Los daarvan, vraag ik mij dan af hoe je kookt. ;)

Persoonlijk heb ik honderd keer liever een kaarsje op tafel of de grond dan een elektrische lamp, zeker als het boven de 3000K wordt.
Maar mensen die gewoon zo een lamp aan laten staan bij de tent terwijl ze er zelf niet zijn snap ik echt niet. Wat voegt dat toe behalve onmeunig veel lichtvervuiling? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
Gonadan schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:49:
Je snapt dat het een grapje was hoop ik? Los daarvan, vraag ik mij dan af hoe je kookt. ;)

Persoonlijk heb ik honderd keer liever een kaarsje op tafel of de grond dan een elektrische lamp, zeker als het boven de 3000K wordt.
Maar mensen die gewoon zo een lamp aan laten staan bij de tent terwijl ze er zelf niet zijn snap ik echt niet. Wat voegt dat toe behalve onmeunig veel lichtvervuiling? :?
Grapje begrepen :9

Ik kook normaal gesproken een paar meter van mijn tent vandaan. We hebben een Campinggaz geval op pootjes met een slang en een 904 gasfles. Voor het grillen hebben we een Cadac Safari Chef ook aan een 904.

Als ik naast mijn tent aan tafel zit wil ik ook wel een kaarsje (keramieken bakje met citronella) aan hebben. Dat is mooier om te zien en houdt ook de muggen wat weg. Maar in de tent heb ik een ouderwets klem lampje (aan een tentstok) en daar zit een ledlamp in met zacht wit licht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:41

ST10©DE

Dus.............

Ik bedenk me net dat ik nog een oude hue Hub, wat ongebruikte osram tuinverlichting en hue lampen liggen. Ivm met een rpi die ook Luft te verstoffen zie ik mogelijkheden voor volgend jaar als we op de camping staan

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Wij hebben een olielampje met ledverlichting gekocht, op een oplaadbare batterij die heel mooi warm wit licht geeft. Op zijn zwaksts flakkert ie als een kaars en de fellere standen zijn stabiel warm licht. Ik schat zo'n 2000k. 25 euro most ie, zal zo'n looplamp van de bouwmarkt ook wel kosten. Maarja, je kan niet in iemands portomonee kijken... Mentaliteit is een ander verhaal.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Wij hebben 2 van deze jongens onder de tent hangen. Een in de voortent, en een onder de luifel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxYTdT6ugQy4Bb4Kibaw5LswErI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FHoVWW36SNrjvHBM62Hx8eBH.png?f=user_large
Maar dan in het blauw en van Vrijbuiter eigen merk. Gekocht tijdens de "sla-je-slag avonden" met dat faillissement. Ding is via afstandbediening(!) dimbaar in 3 standen. De zwakste stand is perfect als nachtlampje onder de luifel en door de kap kijk je ook niet rechtstreeks in de lichtbron.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:15

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit lijken op kakkerlakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
MichielK71 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:21:
Grapje begrepen :9

Ik kook normaal gesproken een paar meter van mijn tent vandaan. We hebben een Campinggaz geval op pootjes met een slang en een 904 gasfles. Voor het grillen hebben we een Cadac Safari Chef ook aan een 904.

Als ik naast mijn tent aan tafel zit wil ik ook wel een kaarsje (keramieken bakje met citronella) aan hebben. Dat is mooier om te zien en houdt ook de muggen wat weg. Maar in de tent heb ik een ouderwets klem lampje (aan een tentstok) en daar zit een ledlamp in met zacht wit licht.
Ik gebruik sinds de laatste keer de safari chef voor alles, dus ook gewoon koken in de tent. Heb jij wellicht een tent van plastic dat je zo voorzichtig bent?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:31
Weet iemand hoe dik een topmatras voor een combi Camp Flexi mag zijn? We vinden de matras toch de hard en willen een topmatras. Het gaat erom dat deze kan blijven liggen als de vouwwagen ingeklapt is. Het gaat om het bed boven de bak (rechts als je in de vouwwagen staat). Ik heb topmatrassen gevonden vanaf 3 cm dik. Maar nu heeft Emma Matras uitverkoop en een 5 cm dikke topmatras in de aanbieding. Ik weet alleen niet of die te dik is. De vraag heb ik ook al gestuurd naar de verkoper, maar door de drukte daar heb ik nog geen antwoord gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 27-05 22:50
L.N. schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:39:
Weet iemand hoe dik een topmatras voor een combi Camp Flexi mag zijn? We vinden de matras toch de hard en willen een topmatras. Het gaat erom dat deze kan blijven liggen als de vouwwagen ingeklapt is. Het gaat om het bed boven de bak (rechts als je in de vouwwagen staat). Ik heb topmatrassen gevonden vanaf 3 cm dik. Maar nu heeft Emma Matras uitverkoop en een 5 cm dikke topmatras in de aanbieding. Ik weet alleen niet of die te dik is. De vraag heb ik ook al gestuurd naar de verkoper, maar door de drukte daar heb ik nog geen antwoord gehad.
Je moet even heel goed kijken of het materiaal zelf 3 cm dik is, of hij 3 CM dik is inclusief tijk.. Wij hebben een Topper van de Ikea, die is ongeveer 4 CM, maar met tijk, het materiaal van het matras zelf is nog iets dunner. maar minder dan een 3 CM heb je in mijn ogen sowieso niks aan, dat voegt zo weinig toe..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Rukapul schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:14:
[...]

Gefeliciteerd met je kakkerlakken / cafard.

Bij de lokale hypermarche verkopen ze waarschijnlijk wel gif. Best cool zenuwgas wat ook uitstekend op mieren en andere levende organismen werkt :+
Nou gefeliciteerd ;(

Buiten zijn ze irritant maar binnen in de slaaptent nog veel meer.
Morgen maar eens wat halen bij de brico
banaliteit schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:53:
[...]

Dit lijken op kakkerlakken...
Ja was er al bang voor.
Gelukkig schijnt het er wel een te zijn die niet schadelijk is en ook niet in huis overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
FRANQ schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:51:
[...]

Nou gefeliciteerd ;(

Buiten zijn ze irritant maar binnen in de slaaptent nog veel meer.
Morgen maar eens wat halen bij de brico.
Ik had ze een paar jaar geleden overal in grote aantallen. Niet de slaaptent door de ritsnazi, maar ze zaten zelfs in het derde remlicht zich voort te planten 8)7

Die beesten komen in Frankrijk gewoon voor net zoals zoveel insecten.

Maar ze zijn prima te bestrijden. Ik heb alles in Frankrijk bespoten en de tent eerst in de garage gelegd voor ik hem op zolder weglegde. Al het andere thuis gecontroleerd en waar nodig nogmaals bespoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
Gonadan schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:30:
[...]

Ik gebruik sinds de laatste keer de safari chef voor alles, dus ook gewoon koken in de tent. Heb jij wellicht een tent van plastic dat je zo voorzichtig bent?
Wij hebben een Robens Vista 500, type tunneltent. De buitentent is van polykatoen en dat zal nog wel gaan. Normaal gesproken kamperen wij ergens in Toscane of Zuid Frankrijk en kan je prima buiten koken.

In de tent staat aan 1 kant van de voortent een campingkastje met borden, kopjes, glazen bestek etc. En daarnaast onze koelbox op een verhoger. Aan de andere kant van de tent hebben we kratjes met eten en drinken wat niet koel hoeft te blijven. Dus erg veel ruimte over hebben we niet.

En zou het eens slecht weer zijn dan eten we wel bij het restaurant op de camping :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Nou begin van de middag toch maar naar de dealer geweest en een mover gekocht. Naja besteld, eerste week van september wordt hij gemonteerd en moeten we hem ook betalen. Het is een Enduro halfautomaat geworden. Tot dan nog 2 keer een weekendje weg en daarna kunnen we moveren :P

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:31
TgR_KILLER schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Je moet even heel goed kijken of het materiaal zelf 3 cm dik is, of hij 3 CM dik is inclusief tijk.. Wij hebben een Topper van de Ikea, die is ongeveer 4 CM, maar met tijk, het materiaal van het matras zelf is nog iets dunner. maar minder dan een 3 CM heb je in mijn ogen sowieso niks aan, dat voegt zo weinig toe..
Mee eens dat je aan minder dan 3 cm niets hebt. Welke topper van Ikea heb jij? Er staan er meerdere op de website van Ikea, maar nergens staat de dikte vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
L.N. schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:55:
[...]

Mee eens dat je aan minder dan 3 cm niets hebt. Welke topper van Ikea heb jij? Er staan er meerdere op de website van Ikea, maar nergens staat de dikte vermeld.
Wij hebben de Talgje gekocht. Liefst zou ik een nog iets dikkere hebben genomen, maar dan zaten al mijn lichtschakelaars (die aan t kopeind zitten) achter het matras, en aangezien ons hele bed omhoog klapt als we eronder moeten zijn en hij in de uitsparing van het voorraam valt kwamen we daar dan ook in de knoei. En last but not least zit hij dan niet lekker meer aan 1 kant van het bed. Dus de Talgje was de hoogste die we kwijt konden. Slaapcomfort is zeker verbeterd. De eerste keer had ik enorm last van mijn rug/schouders toen we nog geen topper hadden. De laatste 2x kamperen waarvan de laatste keer 2 nachten helemaal geen last meer gehad en goed geslapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Afgelopen dagen ook met toppers in de weer geweest.
De talgje vd ikea leek ons niet zoveel toevoegen aangezien die nogal dun is idd.
Daarom uitgekomen op een T30 gold van Jisk, traagschuim ding. Maar die is met €130 voor 140cm breed redelijk prijzig. Ons vouwwagen bed is 150. Een redelijk duur experiment om een matras van €160 in te korten.
Dus uiteindelijk gegaan voor een Tuddal van de ikea van 160cm breed die we hebben ingekort met 10cm.
Mocht iemand nog een strookje tuddal willen van 10 cm ;) ?

Bij het opvouwen van het bed zag ik dat het frame van de lattenodem losgeschroefd kan worden. Moet ik onthouden voor wanneer dit geen succes wordt. Dan maak ik afstandsbusjes zodat de bodem als het ware iets zakt en je meer ruimte krijgt voor een normaal formaat matras.

[ Voor 10% gewijzigd door DopdeDouwer op 01-08-2020 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ja hij is dun inderdaad, maar het enige wat ik fatsoenlijk kwijt kon. Daarnaast is onze caravan nieuw dus de matrassen niet 'slecht' ofzo, was me enkel net te hard. En het voegt gewoon net genoeg toe zo :).

Na de mover voor de caravan vanmorgen ook nog even 5 nieuwe banden gekocht voor de auto. Ruim 2000 euro uitgegeven vandaag.. duur dagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 16:04
Wij zitten in Frankrijk nabij Orleans en het valt ons op dat ook op de tweede camping waar we zitten het behoorlijk leeg is. We schatten dat maar 1/4 tot 1/3 van de plaatsen bezet is. Vorig jaar waren we rond dezelfde tijd (met vouwwagen) op dezelfde camping en toen was het echt veel drukker.

Hebben jullie diezefde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Onze camping in de Ardeche is nog heel goed gevuld. Met Fransen, Belgen en genoeg Nederlanders.
Alleen geen Nederlandse animatie ivm corona. Regeltjes zijn wel wat krom, in het winkeltje op de camping moet je per se een mondkapje op terwijl 's avonds iedereen gezellig op het terras zit gepropt zonder mondkapje. Alleen obers dragen er een, soms met de neus vrij of doen ze 'm even af als ze zich beter verstaanbaar moeten maken door de harde muziek.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:55
Ursamajor schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:25:
Onze camping in de Ardeche is nog heel goed gevuld. Met Fransen, Belgen en genoeg Nederlanders.
Alleen geen Nederlandse animatie ivm corona. Regeltjes zijn wel wat krom, in het winkeltje op de camping moet je per se een mondkapje op terwijl 's avonds iedereen gezellig op het terras zit gepropt zonder mondkapje. Alleen obers dragen er een, soms met de neus vrij of doen ze 'm even af als ze zich beter verstaanbaar moeten maken door de harde muziek.
Overdag is er controle, in de avond dus niet. Dat is wel zo duidelijk. Heeft niks met kromme regels te maken, heeft met kromme navolging van de mensen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Jochem schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:57:
Wij zitten in Frankrijk nabij Orleans en het valt ons op dat ook op de tweede camping waar we zitten het behoorlijk leeg is. We schatten dat maar 1/4 tot 1/3 van de plaatsen bezet is. Vorig jaar waren we rond dezelfde tijd (met vouwwagen) op dezelfde camping en toen was het echt veel drukker.

Hebben jullie diezefde ervaring?
Dat gebied is redelijk oranje rood gekleurd op het covid 19 dashboard volgens mij (kaartjes werken niet op mobiel).

etalab-covid19-dashboard Suivi de l’épidémie de COVID-19 en France
https://dashboard.covid19...pidemique?location=REG-24

[ Voor 14% gewijzigd door DopdeDouwer op 02-08-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
DopdeDouwer schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:49:
[...]

Dat gebied is redelijk oranje rood gekleurd op het covid 19 dashboard volgens mij (kaartjes werken niet op mobiel).

etalab-covid19-dashboard Suivi de l’épidémie de COVID-19 en France
https://dashboard.covid19...pidemique?location=REG-24
Waar wij zitten is niets oranje of rood. Dat is meer richting Le Mans, Tours, Nantes naar de kust. Ook niet voor het Belgisch reisadvies, noch het Nederlandse (Buza app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
https://www.nederlandwere...ankrijk/reizen/reisadvies
Zover ik kan zien is alles geel, niks oranje.

Heeft iemand nog een tip voor een camping in Frankrijk?
We zoeken een kleine camping tot 150 plekken ongeveer. Met zwembad (met verwarmd peuterbad) en een beetje natuurlijke indeling. (niet van die laantjes) glijbaan zou leuk zijn voor mijn dochter maar hoeft niet perse.

We zitten nu in de Dordogne bij mollieres (of sarlat) we hadden bedacht woensdag naar het jura(tegen Zwitserland aan) te rijden. Maar nog niet echt iets gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Juist om bovenstaande gedoe blijven wij lekker in NL dit jaar. Ik wilde in sept heel graag nog naar Duitsland. Maar mocht het reisadvies ineens veranderen kan je je spullen pakken en je vakantie afbreken. 2 weken quarantaine is voor ons gewoon niet te doen met werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-05 21:24
Zo, de eerste paar dagen vakantie zitten er op, dit keer niet naar een camping. We hebben de caravan bij mijn zwager neergezet, die een boerderij heeft met +/- 60 melkkoeien. Kon ik mooi helpen door een paar uur op een shovel te rijden, en de kids vermaakten zich prima met hun neefjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

TgR_KILLER schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:00:
Juist om bovenstaande gedoe blijven wij lekker in NL dit jaar. Ik wilde in sept heel graag nog naar Duitsland. Maar mocht het reisadvies ineens veranderen kan je je spullen pakken en je vakantie afbreken. 2 weken quarantaine is voor ons gewoon niet te doen met werk.
Het liefst zou ik eigenlijk niet naar het buitenland gaan, dit jaar. Niet dat ik bang ben voor een wijziging in reisadvies (twee weken quarantaine is geen enkel probleem hier) maar omdat ik eigenlijk helemaal geen zin heb in het gedoe om er te komen. Vooral het tanken en de grensovergangen zijn iets waar ik geen lekker gevoel bij heb.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Voor ons is het eigenlijk 95% het reisadvies wat gewoon druk brengt. Als we in quarantine moeten dan moeten we dat van onze eigen vakantie uren doen, en die hebben we geen 2 weken meer :p

Tanken met mondkapje / handschoenen is niet zo'n issue. Grensovergangen lijken me ook niet zo'n probleem? Tenzij je naar Rusland wil ofzo.. in EU is alles gewoon open toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

TgR_KILLER schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:59:
Voor ons is het eigenlijk 95% het reisadvies wat gewoon druk brengt. Als we in quarantine moeten dan moeten we dat van onze eigen vakantie uren doen, en die hebben we geen 2 weken meer :p
Ik ben sinds maart nu 3 keer op kantoor geweest, dus 2 weken extra moet ook nog wel kunnen :p (mijn man heeft hetzelfde, alleen gaat die sinds kort weer 1 keer per week naar kantoor, ik 1x per 2 weken).
Tanken met mondkapje / handschoenen is niet zo'n issue. Grensovergangen lijken me ook niet zo'n probleem? Tenzij je naar Rusland wil ofzo.. in EU is alles gewoon open toch?
Ja, de EU is "open", maar zijn alle grensposten gewoon open? Vooral Hongarije is een land wat "soms" de EU regels aan z'n laars lapt het het hem zo uitkomt... (en wij gaan niet via een grote grensovergang de grens van Oostenrijk naar Hongarije over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 12:55
TgR_KILLER schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:59:
Als we in quarantine moeten dan moeten we dat van onze eigen vakantie uren doen, en die hebben we geen 2 weken meer :p
Als je in een land zit dat geel is op het moment dat je er komt en dan plots in rood klapt, dan ligt het toch net even wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Wailing_Banshee jouw probleem is dan ook dat niet in Nederland blijven meestal betekent dat je helemaal naar de andere kant van Europa rijdt. Dat vergroot natuurlijk wel de kans op gedoe.

Zelf heb ik ook niet zo'n zin in gedoe. Ik ben wel de grens over geweest maar dat was alleen naar buurlanden. Voor de vakantie met het gezin zijn we lekker in Nederland gebleven. Al hebben wij weer het voordeel niet per se ver weg te hoeven voor een vakantiegevoel.

Even in het algemeen, ik weet dat het in jouw geval om familie gaat. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Goedemorgen, regendagje vandaag in Oostenrijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2KkPjfg/39383063-4393-4359-9-A84-3-E8-AF79-DDD79.jpg

Ben de heenweg alleen per ongeluk door de milieuzone van Ulm gereden zonder vignet. :/
Wel apart, dat is een stukje route wat geen Autobahn is.

[ Voor 30% gewijzigd door Cheesy op 03-08-2020 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Cheesy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:45:
Ben de heenweg alleen per ongeluk door de milieuzone van Ulm gereden zonder vignet. :/
Waarom niet gewoon een vignet kopen dan? Zo duur is zo'n ding niet. Toen we 2 jaar terug naar Duitsland gingen, ook al kwamen we niet bij een milieuzone, wel meteen een vignet gekocht. Kost geen drol en je hoeft er daarna nooit meer aan te denken. Bij andere landen (zoals Oostenrijk) is het anders want daar zijn die dingen beperkt geldig, maar in Duitsland ben je voor de rest dat je die auto hebt klaar.
maartend schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:35:
[...]

Als je in een land zit dat geel is op het moment dat je er komt en dan plots in rood klapt, dan ligt het toch net even wat anders.
Nou, nee, regels bij ons @ work zijn daar redelijk duidelijk in, ook bij mijn vriendin aangezien het een internationaal bedrijf is. Je neemt zelf het risico. Meestal heb je wel een dag / halve dag voor de overheid het aanpast van geel naar oranje zodat je weg kan. Maar ik ga zo geen vakantie houden dat ik met een schuin oog alles in de gaten moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48

Voor zover ik weet controleren ze alleen als je geparkeerd staat..... ben ook wel eens door Ulm gereden op weg naar wintersport en gestopt in Ulm bij de Opel dealer omdat de koplamp stuk was.

Ook zonder vignet en zonder ooit een bekeuring te hebben mogen ontvangen...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:57:
Waarom niet gewoon een vignet kopen dan? Zo duur is zo'n ding niet. Toen we 2 jaar terug naar Duitsland gingen, ook al kwamen we niet bij een milieuzone, wel meteen een vignet gekocht. Kost geen drol en je hoeft er daarna nooit meer aan te denken. Bij andere landen (zoals Oostenrijk) is het anders want daar zijn die dingen beperkt geldig, maar in Duitsland ben je voor de rest dat je die auto hebt klaar.
Omdat het een lelijke sticker is? :+

Zelf had ik hem ook nooit en ook wel eens per ongeluk door zo'n zone gereden, geen last mee gehad. Uiteindelijk heb ik er toch maar één besteld (heb toch een Duitse auto), pas na twee jaar daadwerkelijk erop geplakt en eigenlijk nooit meer in een milieuzone geweest. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem
Wailing_Banshee schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:44:
[...]

Het liefst zou ik eigenlijk niet naar het buitenland gaan, dit jaar. Niet dat ik bang ben voor een wijziging in reisadvies (twee weken quarantaine is geen enkel probleem hier) maar omdat ik eigenlijk helemaal geen zin heb in het gedoe om er te komen. Vooral het tanken en de grensovergangen zijn iets waar ik geen lekker gevoel bij heb.
Grensovergangen België-NL en FR-B zijn gewoon nog steeds onbemand en kun je met 90+ km/h doorrijden. Tanken is in de buitenlucht en je staat ruim van elkaar en overal in winkels of tankshops doe je gewoon een mondkapje op. Verder heeft iedere winkel desinfectiepompjes. Dat is echt 0,0 een probleem. Iedereen heeft hem op in alle winkels. Vanuit het perspectief vanaf hier is het raar dat dit in NL nog niet is ingevoerd omdat mondkapje op in winkels gewoon beter te handhaven is (je hebt hem op of niet) en afstand houden daarmee minder een probleem vormt. Dat zijn dus 2 lagen ‘safety’ ipv alleen afstand houden zoals in NL. Voelt in ieder geval wel comfortabel om een mondkapje op te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem
[...]

Nou, nee, regels bij ons @ work zijn daar redelijk duidelijk in, ook bij mijn vriendin aangezien het een internationaal bedrijf is. Je neemt zelf het risico. Meestal heb je wel een dag / halve dag voor de overheid het aanpast van geel naar oranje zodat je weg kan. Maar ik ga zo geen vakantie houden dat ik met een schuin oog alles in de gaten moet houden.
Reisapp van Buitenlandse Zaken. Stel de landen waar je komt of doorkruist in als favoriet en je krijg een pushbericht bij gewijzigde situatie. Je kunt je ook abboneren via email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:36

Oh, dan ben je zeker 'binnendoor' gereden over de B10, terwijl je een stukje door had kunnen rijden, om vervolgens de A7 op te slaan?

Op zich niet heel gek dat je daar 'verkeerd' bent gegaan, de meeste navs sturen je binnendoor. Waren er nog steeds werkzaamheden? Die helpen ook niet echt op dat punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Jochem schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:28:
[...]

Reisapp van Buitenlandse Zaken. Stel de landen waar je komt of doorkruist in als favoriet en je krijg een pushbericht bij gewijzigde situatie. Je kunt je ook abboneren via email.
Dat snap ik ook wel ;). Maar als ik op vakantie moet gaan met in het achterhoofd dat het zomaar ineens kan veranderen (net als Kroatië) dan ga ik niet lekker op vakantie en blijf ik wel in eigen land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:56:
[...]

Omdat het een lelijke sticker is? :+
Inderdaad! Daarom plakken wij hem niet op het raam, maar op zo'n statische stikker, mag officieel niet...
Zelf had ik hem ook nooit en ook wel eens per ongeluk door zo'n zone gereden, geen last mee gehad. Uiteindelijk heb ik er toch maar één besteld (heb toch een Duitse auto), pas na twee jaar daadwerkelijk erop geplakt en eigenlijk nooit meer in een milieuzone geweest. :D
Hadden wij ook, in het Zwarte Woud ergens :p Kwamen we pas achter toen we die zone uitreden :D
Jochem schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:21:
[...]

Grensovergangen België-NL en FR-B zijn gewoon nog steeds onbemand en kun je met 90+ km/h doorrijden.
Niet iedereen gaat alleen naar Belgie of Frankrijk. Kom ter zelfs niet eens in de buurt... En dat tanken zelf heb ik geen problemen mee, maar meer het feit of alle tankstations open zijn (dus niet alleen die langs de snelweg, daar tanken we eigenlijk nooit) en dat in combinatie met een nieuwe auto waarvan we geen idee hebben hoe onzuinig die rijdt op de autobahn :p

Het zijn die kleine dingen die mij stress bezorgen. Ik zou het liefst op de bonnefooi weggaan, niets vastleggen Ik heb een hekel aan regeltjes :p
Gonadan schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:54:

Even in het algemeen, ik weet dat het in jouw geval om familie gaat. :)
als het niet om familie was gegaan, waren we zeker ook niet gegaan! En zelfs dan, als mijn moeder niet nu net dit jaar was verhuisd, waren we ook niet gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:08:
Hadden wij ook, in het Zwarte Woud ergens :p Kwamen we pas achter toen we die zone uitreden :D
Freiburg gok ik, daar leidt de doorgaande snelweg je zo een zone in. Daar ging ik ook nat. Bij het erin rijden zag ik het nog net maar geen schijn van kans meer om dat te voorkomen.

Uiteindelijk wel een boete gehad, maar dat was omdat ik te hard uit een tunnel kwam en ze blijkbaar daar expres flitsen. Blijven toch echte Duitsers. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:35
Al dat gedoe over Corona, het ging hier toch om kamperen?

Anyways, wij hebben dit weekend voor het eerste de (voor ons) nieuwe caravan opgezet. Viel een beetje tegen hoe lang dat duurt.Hopelijk gaat de volgende keer sneller. Is ook onze eerste caravan dus even ervaring opdoen. Zal vanavond even een foto'tje bijvoegen.

Wij zijn van plan om dit weekend een leuke camping te kunnen vinden voor een weekendje weg, iemand nog tips?

En in September willen we nog 3 weken weg naar het buitenland, wij wachten rustig even af. Het plan is om rustig wat campings uit te zoeken in verschillende landen en dan last minute te beslissen waar heen te gaan. Rekening houdend met corona en het weer natuurlijk. Als iemand hier nog tips voor heeft zijn ook welkom natuurlijk.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 16:58
Wij komen net terug van 3 weken kamperen met onze nieuwe vouwwagen (Cabanon Manga). Enorm goed bevallen. We zaten op 3 plekken in Duitsland (nabij Frankfurt, Koblenz en het zwarte woud) en hebben een prima vakantie gehad. Het weer zat mee, wat natuurlijk belangrijk is maar ook de vouwwagen is ons prima bevallen. Onze jongens (2 en 4) hebben het geweldig naar hun zin gehad en sliepen na wat nachtjes wennen ook prima.

Wat achteraf wel slim was denk ik, was om wat minder toeristische gebieden op de zoeken. Hierdoor maar 1 keer om moeten keren vanwege een rij van 1,5 uur bij een hangbrug en eigenlijk ook geen last gehad van wachtrijen bij het zwembad oid. En ja op het telkens opdoen van mondkapjes is niet ideaal maar ook niet dermate hinderlijk dat het de vakantiepret beïnvloed. Nu weer aan het werk :( .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:16
Vandaag de campeerspullen van zolder gehaald voor onze tuin campeer weken.

Eens kijken of alles goed is.
Onze aerobed (nooit gebruikt en al helemaal niet in de tent) is goed, maar onze oude 2001 luchtbed kleur rood/blauw) blijkbaar loopt wel leeg. Pff. Opzoek naar een nieuwe, maar geen idee hoe en wat. Die dikke luchtbedden zijn er uiteraard niet meer te koop.

Onze werp tent van Quechua 3 seconds moeten we nog op zetten en onze bardani modena. Alhoewel die laatste zal wel op zijn verwacht ik. Die is zo vaak gebruikt.

Nou, de werp tent is de onderkant helemaal van verweert.

[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 03-08-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 21:35

franssie

Save the albatross

Pindakaas schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:35:
<>
Wij zijn van plan om dit weekend een leuke camping te kunnen vinden voor een weekendje weg, iemand nog tips?<>
Regio, vermaak, - let op het weerbericht het kon wel eens gaan onweren - Eerste keer een beetje in de buurt van je huis is soms handig als je niet met checklists werkt om te weten dat ook echt alles aan boord is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
renegrunn schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:46:
[...]

Oh, dan ben je zeker 'binnendoor' gereden over de B10, terwijl je een stukje door had kunnen rijden, om vervolgens de A7 op te slaan?

Op zich niet heel gek dat je daar 'verkeerd' bent gegaan, de meeste navs sturen je binnendoor. Waren er nog steeds werkzaamheden? Die helpen ook niet echt op dat punt :)
Correct. Google Maps stuurt je daar door en toen ik het bord zag was het al te laat natuurlijk.
Nou, we zien het wel ;)
[...]

Zo’n lelijke sticker ga ik natuurlijk niet voor de lol kopen, deze route had ik niet (goed) ingeschat.
En als je elke 3-4 jaar een andere auto aanschaft koop je die dingen voor niets. Grote Duitse steden staan nou niet echt op m’n lijstje om te bezoeken met de auto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
franssie schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:16:
[...]
Eerste keer een beetje in de buurt van je huis is soms handig als je niet met checklists werkt om te weten dat ook echt alles aan boord is.
Ik heb nog nooit met checklists gewerkt en ook nooit daarom in de buurt daarom gecampeerd. Ik neem altijd genoeg betaalpassen mee.

Heb daarom al wel een mooie verzameling mengkommen :+ En afgelopen maand is het beslag voor pannenkoeken gemaakt in een speelgoedemmertje voor het strand :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Arunia schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:51:
Onze werp tent van Quechua 3 seconds moeten we nog op zetten en onze bardani modena. Alhoewel die laatste zal wel op zijn verwacht ik. Die is zo vaak gebruikt.

Nou, de werp tent is de onderkant helemaal van verweert.
Tijd voor een mooie upgrade want het zijn inmiddels 2s pop-up tenten. Op papier dan want ik vond het best vermakelijk te kijken hoe hij voor de eerste keer werd ontvouwen.

(Tentje gekocht zodat de kinderen in de tuin kunnen slapen. Tent nr 4 op zolder :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:16
@Rukapul we gaan vanavond ook eens kijken. Deze kwam zelfs nog uit het concept center bij Chammonix. Dus best aan de leeftijd als je bedenkt dat het de eerste generatie is.

Grote tent morgen maar eens testen. Ben bang omdat die ouder is en ruim meer gebruikt dat die ook helemaal weg is. Nahja, binnenkort maar eens een bezoek langs de gemeentewerf maken. Moet nog meer spul die kant op.

Mijn vrouw wil graag zo'n opblaas variant. Is wellicht ook wel compacter. Dit is echt een joekel van een schijf wat je nergens kwijt kunt qua vervoer en opslag.

Eerst keer opgooien de foto camera neergezet voor een reeks actie shots.
Je ziet hem op de foto open klappen en ondersteboven landen. En mij daarna op de grond rollen van het lachen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem
Wailing_Banshee schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:08:

[...]

Niet iedereen gaat alleen naar Belgie of Frankrijk. Kom ter zelfs niet eens in de buurt... En dat tanken zelf heb ik geen problemen mee, maar meer het feit of alle tankstations open zijn (dus niet alleen die langs de snelweg, daar tanken we eigenlijk nooit) en dat in combinatie met een nieuwe auto waarvan we geen idee hebben hoe onzuinig die rijdt op de autobahn.
[...]
We (in dit geval ik) delen hier alleen de ervaringen. Niet het volledig spectrum aan grensovergangen. Het helpt als je meld waar je wel naartoe gaat zodat we voor jouw bubble de specifieke ervaringen kunnen cateren.

Waarom zouden tankstations naast de snelweg dicht zijn? Wel europees land heb je het over waar dat een zorg zou zijn? Wellicht zijn ze wel door wc papier heen ivm hamster-na-weëen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jochem op 03-08-2020 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:26:
[...]

Freiburg gok ik, daar leidt de doorgaande snelweg je zo een zone in. Daar ging ik ook nat. Bij het erin rijden zag ik het nog net maar geen schijn van kans meer om dat te voorkomen.

Uiteindelijk wel een boete gehad, maar dat was omdat ik te hard uit een tunnel kwam en ze blijkbaar daar expres flitsen. Blijven toch echte Duitsers. :D
Geen snelweg (we waren aan het trekken met de MX5 en dus zo goed als geen snelweg!), maar we stonden de avond ervoor op een camping in Alpirsbach. Na een uurtje rijden ofzo zagen we ineens een dat we in zo'n groene zone zaten (ergens bij een tunnel stond een bord). We wilden naar de A81 (even een klein stukje doorsteken om bij Schaffhausen weer van de snelweg af te gaan).
Pindakaas schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:35:
Al dat gedoe over Corona, het ging hier toch om kamperen?
Helaas gooit dat "gedoe over Corona" heel veel roet in het eten (en da's best vervelend als je aan het kamperen bent, want we hebben geen grote voorraadkast bij ons!)
Jochem schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:48:
[...]

Waarom zouden tankstations naast de snelweg dicht zijn? Wel europees land heb je het over waar dat een zorg zou zijn? Wellicht zijn ze wel door wc papier heen ivm hamster-na-weëen.
Duitsland. Maar goed, ik zal mijn zorgen niet meer neerzetten, want blijkbaar vinden sommige mensen het toch maar raar dat je het niet prettig vindt dat je niet onbezorgd op vakantie kunt gaan. Ik durf op dit moment zelfs niet eens naar de stad te gaan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:41

ST10©DE

Dus.............

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:52:
[...]

[...]

Duitsland. Maar goed, ik zal mijn zorgen niet meer neerzetten, want blijkbaar vinden sommige mensen het toch maar raar dat je het niet prettig vindt dat je niet onbezorgd op vakantie kunt gaan. Ik durf op dit moment zelfs niet eens naar de stad te gaan...
Ik kan je verzekeren, als inwoner van Duitsland, dat alle tankstations gewoon open zijn. Ook in de dorpen en langs b-wegen. Geen idee wat je zorgen zijn, maar in Duitsland kan je gewoon op vakantie, alles is open. Zorg alleen dat je een mondkapje (In de breedste zin van het woord, eensjaal mag bijvoorbeeld ook) hebt.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:12
Gonadan schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:26:
[...]

De snelweg die ineens normale weg wordt dwars door Freiburg heen is stickervrij ... ik had de sticker klaar liggen om later te plakken maar na het zien van dat bord heeft m’n vriendin hem tijdens het rijden nog snel (en lelijk) geplakt ... achteraf dus onnodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:45:
[...]

De snelweg die ineens normale weg wordt dwars door Freiburg heen is stickervrij ... ik had de sticker klaar liggen om later te plakken maar na het zien van dat bord heeft m’n vriendin hem tijdens het rijden nog snel (en lelijk) geplakt ... achteraf dus onnodig
Geldt dat dan speciaal voor die weg of is dat nieuw? De borden vertelden mij toen wat anders, al is dat wel heel veel jaren geleden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:12
Ik was er 2-3 jaar geleden en toen las ik het

En het is echt alleen die doorlopende weg, waar de snelweg in verandert

[ Voor 45% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 04-08-2020 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-05 21:04

[Afbeelding]

als je die afslag niet had genomen, maar gewoon rechtdoor was gegaan had je bij het volgende autobahnkreuz (elchingen) er af kunnen gaan, dan rijd je een paar KM om maar geen flitsers, geen umwelt zone en gewoon autobahn :)

edit: oops: @renegrunn heeft dit ook al gemeld :)

[ Voor 4% gewijzigd door Reloader op 04-08-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 13:26
Wij hebben dit jaar voor het eerst gekampeerd met de vouwwagen (Cabanon evasion). Deze hebben we vorig jaar in een opwelling gekocht op MP. Helaas bleek hij na een weekend regen toch niet zo waterdicht als geadverteerd....
Wij kregen de tip van een medekampeerder om de gehele tent met de hogedrukreiniger schoon te spuiten en hem hierna grondig van binnen en buiten opnieuw te impregneren. (Niet met een spuitbusje, maar met een blokkwast drenken in impregneermiddel tot de tent door en door nat is).
Nu klinkt dit goed, maar vroeg ik mij af of anderen al eens een hele tent opnieuw geïmpregneerd hebben en op welke manier dit gedaan is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Wij zijn gisteren aangekomen op camping castel lez eaux (Frankrijk)
Mooie camping helaas wel alle openbare ruimtes mondkapjes plicht zelfs in het overdekte zwembad 8)7

Verder is het niet vol maar toch wel behoorlijk druk. Onderweg eigenlijk geen file's gehad behalve bij le havre voor de brug kwartiertje voor het tolpoortjes maar de halve brug was maar open dus enkel rijbaan per kant. En LPG is vrij prijzig in Frankrijk tot wel een euro per liter aan de snelweg en 75 cent in de stad. Maar het blijft goedkoper rijden dan E5 ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHlsDkiespMfT1umiKt0I3WKL7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dm405RHnbyLp9ATv082LIUjM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRrnqCEvX2PstouX-Lm8vBsSt3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRg7nOKzPFRQlhZRG7PMm5xr.jpg?f=fotoalbum_large
Ook de Coleman werkt weer zoals het hoort incl oventje nu :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTyvyHK_bbxnddFwps64wwRBb9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRhgCdawwiluLnor15GiApjf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door harley op 04-08-2020 13:44 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-05 21:04
Dr.Snuggles schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:21:
Wij hebben dit jaar voor het eerst gekampeerd met de vouwwagen (Cabanon evasion). Deze hebben we vorig jaar in een opwelling gekocht op MP. Helaas bleek hij na een weekend regen toch niet zo waterdicht als geadverteerd....
Wij kregen de tip van een medekampeerder om de gehele tent met de hogedrukreiniger schoon te spuiten en hem hierna grondig van binnen en buiten opnieuw te impregneren. (Niet met een spuitbusje, maar met een blokkwast drenken in impregneermiddel tot de tent door en door nat is).
Nu klinkt dit goed, maar vroeg ik mij af of anderen al eens een hele tent opnieuw geïmpregneerd hebben en op welke manier dit gedaan is.
Ik heb dit gedaan bij mijn '77 walker viva, is al wat jaren geleden maar werkte erg goed is in de 3 jaren daarna dat hij gebruikt is altijd waterdicht gebleken. (en staat sindsdien in de stalling :9 )

Mij staat bij dat dat destijds is gebeurd met zo'n planten/tuinspuit ding wat je op moet pompen en dan vervolgens het spul over de tent verneveld. een druksproeier?

spul heb ik toen gekocht bij de lokale kampeerwinkel en was een beetje melkachtig

[ Voor 4% gewijzigd door Reloader op 04-08-2020 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zo vandaag eerste poging gedaan om broodjes te bakken op onze Cadac Grillo Chef 2.

Op de grilplaat, waar aan de buitenrand gaten zitten om warme lucht door te laten (en vet te laten vallen).
Eerste poging ding opgewarmd en daarna zacht gezet, bakmatje erop en daarop de broodjes. Dat begon snel te roken, want het matje lag over de luchtgaatjes. Dan maar zonder matje de broodjes direct op de plaat. Geen succes. Als in grilplaat blijft te warm en de broodjes krijgen mooie bruine strepen. Door op te letten en de broodjes te draaien was de schade beperkt. En de broodjes prima eetbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBybFd-4TyMbYcfBBkKUz_IcRX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HRiStxa9T4WGgzFJussy2vKT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik dacht, laat ik het proberen met een minder warme grilplaat en het bakmatje zo opvouwen dat het niet over de gaatjes valt. En vuur op laag en soms zelfs uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BjZkOLNr1Wk53IrEuaX6fyBp3BI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YD6xowXnmDvsIdXEQ2LpHolJ.jpg?f=fotoalbum_large
Ook hier opletten op verbranden, maar met regelmatig draaien krijg je prima broodjes.
Onder de eerste lichting, boven de tweede.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/leS8hWknskmOHTs3ErttlCDVlkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66CbFrQjPei9OsfxlJsmRwr5.jpg?f=fotoalbum_large

Succes wat mij betreft. Even matje een keer op maat knippen en bij de standaard uitrusting doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zou het met een op maat geknipt pyramide/noppen matje niet nog beter gaan? Scheelt misschien draaien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Gonadan owh vast. Een luchtlaagje tussen de plaat en de broodjes zal zeker helpen.
Maar ik ken dat niet. Heb je linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Jelte schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:47:
@Gonadan owh vast. Een luchtlaagje tussen de plaat en de broodjes zal zeker helpen.
Maar ik ken dat niet. Heb je linkje?
Zoiets bijvoorbeeld, deze kan tot 230 graden en mag je knippen.
https://www.amazon.de/LUO...-Backmatte/dp/B01N5CB1GS/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

harley schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:43:
Wij zijn gisteren aangekomen op camping castel lez eaux (Frankrijk)
Mooie camping helaas wel alle openbare ruimtes mondkapjes plicht zelfs in het overdekte zwembad 8)7

Verder is het niet vol maar toch wel behoorlijk druk. Onderweg eigenlijk geen file's gehad behalve bij le havre voor de brug kwartiertje voor het tolpoortjes maar de halve brug was maar open dus enkel rijbaan per kant. En LPG is vrij prijzig in Frankrijk tot wel een euro per liter aan de snelweg en 75 cent in de stad. Maar het blijft goedkoper rijden dan E5 ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook de Coleman werkt weer zoals het hoort incl oventje nu :)
[Afbeelding]
Sinds wanneer rijden brommers op LPG :? :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
De mijne al 20 jaar ofzo.
Het is niet gebruikelijk maar een motorfiets verschilt qua techniek niet zoveel van een auto ;)
Was wel een dingetje want de Franse tankstations kennen het blijkbaar ook niet. Dus dan geven ze de pomp niet vrij. Cassiere moest echt met eigen ogen komen verifiëren dat er een LPG tank in het zijspan lag en niet dat ik een losse gasfles wilde vullen.
Krijg wel vaker de opmerking dat je moet koken op gas en rijden op benzine, maar ja dwars hé ;)

Rijden doen we op gas koken op benzine (coleman duel stove)

[ Voor 32% gewijzigd door harley op 04-08-2020 19:55 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Laatst online: 08-05 17:17
Ik ben met mijn gezin (ik + vriendin en kind van 4) van plan de komende jaren te gaan kamperen. Minimaal 1 keer per jaar, bijvoorbeeld een zomervakantie in europa of lang weekend/midweek in nederland. We zijn geen ervaren kampeerders, maar wel vaker gedaan.

We hebben de Obelink Miami 6 easy air op het oog, na veel vergelijken komen we op deze uit. Lekker ruim, makkelijk opzetten, technisch katoen voor prettig klimaat en levensduur. Wat ons alleen tegen blijft staan is de pakmaat en het gewicht van 66 kilo (verdeeld over 2 zakken waarvan zwaarste 48 kilo).

Graag hoor ik van kampeerders met ervaring of dat in de praktijk tegenvalt, of valt het wel mee? Weegt het comfort van de tent op tegen het gewicht en de pakmaat? Zijn er nog andere factoren of eigenschappen waar we rekening mee moeten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Onze oude quechua tent was 33 kilo ofzo, dat vond ik al behoorlijk zwaar en log om mee te slepen. Ik zou nooit gaan slepen met een tas van 48 kilo, nooit van mijn leven haha. Maar ik weet niet hoe sterk jij bent ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
X-plosive schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:48:
Ik ben met mijn gezin (ik + vriendin en kind van 4) van plan de komende jaren te gaan kamperen. Minimaal 1 keer per jaar, bijvoorbeeld een zomervakantie in europa of lang weekend/midweek in nederland. We zijn geen ervaren kampeerders, maar wel vaker gedaan.

We hebben de Obelink Miami 6 easy air op het oog, na veel vergelijken komen we op deze uit. Lekker ruim, makkelijk opzetten, technisch katoen voor prettig klimaat en levensduur. Wat ons alleen tegen blijft staan is de pakmaat en het gewicht van 66 kilo (verdeeld over 2 zakken waarvan zwaarste 48 kilo).

Graag hoor ik van kampeerders met ervaring of dat in de praktijk tegenvalt, of valt het wel mee? Weegt het comfort van de tent op tegen het gewicht en de pakmaat? Zijn er nog andere factoren of eigenschappen waar we rekening mee moeten houden?
Mooie tent wel.
Zou wel een geschikte elektrische pomp erbij kopen want in die opzetinstructie staat die gast zich de ****** te pompen. :X
Ik heb dan ervaring met Karsten, en die zijn ook zwaar.
Dat was nooit echt een probleem omdat hij in een aanhangwagen lag met alle campingspullen.
Als het in de auto moet en op zolder dan is het 3x ruk..

Onze oude vrijbuiter tent (redwood) hebben we gekocht voor 900 euro en deze zomer voor 250 verkocht.
In 2018 was het hoogste bod 150 euro.
Tent was uit 2015 en maar 2 x 3weken gebruikt.
Die eigen merk tenten hebben gewoon geen restwaarde.

Voor dat geld zou ik persoonlijk eerder een tweedehands karsten tent kopen.
Of meer in je straatje een deWaard tunnel tent.
Helemaal super degelijk, en de waarde is veel vaster.
Zelfs na 15 jaar nog.

Voordeel van de karsten is dat je je hoofdtent neergooit, 4 haringen slaat en de compressor de 2 buizen vol laat bléhren in 2 minuten of iets stiller in een minuut of tien terwijl jij aan een biertje zit.
Wij konden hem hebben staan in 15 minuten voor een overnachting. 0 scheerlijnen nodig, enkel 4 haringen op de hoeken. Met 20 minuten konden we het bed in.

Nee geen aandelen, slaap nu zelf in een CampooZ 8)

[ Voor 13% gewijzigd door FRANQ op 04-08-2020 23:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:06
Tja wat wil je? Grote tent is nu eenmaal zwaar en neemt veel ruimte in beslag. Wij hebben ook een grote 6 persoons tunnel en in mijn oude auto (Megane) nam de tent de helft van de kofferbak in beslag. Dan blijft er niet veel ruimte meer over. Bij ons was een dakkoffer wel noodzakelijk.

Je hebt wel enorm veel leefruimte. Als het slecht weer is, is dit echt ideaal. Zeker met kinderen. Anders zou ik hem ook niet kopen. Veel te groot dan.

Die van ons staat nu in 30/45 minuten. Maar dat is nog met stokken. Volgens mij ben je met een opblaasbare zo klaar. Voor ons was dat niet zo'n dealbreaker. Tent opzetten hoort ook bij vakantie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Precies wat @Highfive95 zegt. Wij hebben een Kampa Croyde Air 6, ding van 7x4 meter. Heerlijk als het in Schotland een keer (lang) regent, plek zal om je kont te keren en elkaar niet in de weg te zitten. Wij moeten ook met een dakkoffer, want we tent neemt echt wel veel ruimte in, maar ik zou niet kleiner willen met twee grote pubers.

Grootste nadeel is het gewicht, maar normaal gesproken heb je het ding twee keer in je hand, bij het uitladen en bij het inladen.

Een elektrische pomp hebben we sinds dit jaar. Op zich wel lekker, maar met de handpomp werkt het ook prima, 6 buizen in een kwartiertje opgepompt.

We hebben sinds dit jaar ook een kleinere Quechua, voor in Frankrijk. Handzamer, kleiner maar (veel) minder geschikt voor een natte vakantie.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 19:38

Wij hebben het kleine zusje. De Rome easy air.
Hiervoor hadden wij een Firino6. Wij zijn iets kleiner gegaan, maar alleen omdat de tent in Frankrijk en Spanje vaak niet op het plekje past. De tent is wel zo groot dat wij altijd op één plaats blijven. De tent staat bizar snel.
2 minuten met de geleverde pomp.
Elektrische pomp lukt niet. De tent geeft veel tegendruk.
Met een mini compressor kan wel. Maar daar komt weer heel weinig lucht uit en maakt een takke herrie.

Onze kids gaan nog steeds mee (17 + 19). Wij rijden daarom altijd met een (huur)aanhanger om alle zooi mee te nemen.
Kastjes, bijzettent, zeilen, worteldoek, 4 stoelen, tafel, kook zooi etc etc. past nooit in een auto. :)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:44
We hebben ook een grote opblaasbare tunneltent, gezin met 3 kids. Ik vind het ideaal, al hebben we de binnenruimte nog niet veel nodig gehad dit jaar. Wij gebruiken gewoon de bijgeleverde handpomp, en dat werkt perfect. Denk ook dat een elektrische pomp niet werkt wegens teveel tegendruk. De handpomp schroef je vast aan het opblaaskanaal. Die van ons staat binnen 30 Min helemaal strak, en eigenlijk heb ik alleen bij het strak neerleggen van de tent en bij het opzetten van de tentstokken in de luifel een extra set handen nodig. De rest doe ik in mijn eentje.

Het weer strak opbergen van de tent is wel een uitdaging, je krijg hem nooit weer zo opgeborgen als dat je hem de eerste keer krijgt. Hou daar rekening mee

[ Voor 9% gewijzigd door Blik1984 op 04-08-2020 23:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
Ik ben met mijn gezin (ik + vriendin en kind van 4) van plan de komende jaren te gaan kamperen. Minimaal 1 keer per jaar, bijvoorbeeld een zomervakantie in europa of lang weekend/midweek in nederland. [...]

We hebben de Obelink Miami 6 easy air op het oog, [...] Wat ons alleen tegen blijft staan is de pakmaat en het gewicht van 66 kilo (verdeeld over 2 zakken waarvan zwaarste 48 kilo).
Deze tent is echt gigantisch, zeker zo groot als de gemiddelde woonkamer thuis. Dat zie je dus inderdaad ook aan het gewicht. Daarmee zie ik deze tent eerder als geschikt voor grote (ouders plus drie à vier kinderen) gezinnen (of vier volwassenen in totaal) die langere tijd (weken) op dezelfde plaats in een land met zo-zo weer (Nederland/Schotland) staan.

Ik zou kleiner kijken (ik heb sowieso overigens een voorkeur voor kleiner/lichter kamperen):
* Met bijna 70 kg aan alleen al tent sjouwen voor een paar nachten gaat je tegenstaan.
* Je hebt ongeveer 1½ persoon om de tent op te zetten, de andere ½ houdt je kind in de gaten.
* Ik zou verwachten dat je een lange vakantie in een gebied met bestendig weer doorbrengt en korte kampeersessies heroverweegt als het dagenlang slecht wordt.
* Je keuze in campings wordt beperkt door een hele grote tent.
* Mijn idee is dat je gaat kamperen om buiten te zijn, niet om in je tent te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 20:15

Metro2002

Memento mori

Dat ding is echt e-norm (onze 3 persoonstent past daar denk ik 3 keer in). Veel te groot veel veel campings,enorme verpakking en loeizwaar.
Ik zou echt een paar maten kleiner zoeken of een dan maar gewoon een caravan pakken als je liever niet buiten bent :P

Ter vergelijking, onze tent weegt ongeveer 10 kilo (en dat is nog de grote tent, we hebben ook nog een 2 persoons van 3 kilo en een 1 persoons tent die 1kg weegt voor wandel/fiets vakanties) :P :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6FD7kOUgO44QyrQHKOGZzipQYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nSebnBahvNPVOO0BDYmpyKFg.jpg?f=fotoalbum_large

Wij gaan aankomende zondag weg richting de provence in Frankrijk, hopelijk blijft Frankrijk nog even een paar weken geel gebied.

[ Voor 24% gewijzigd door Metro2002 op 05-08-2020 10:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Qua formaat valt het eigenlijk wel mee. Althans, dat is in het licht van wat men tegenwoordig graag gebruikt, persoonlijk heb ik hem ook liever kleiner maar hij is niet voor mij. :P
Een lengte van 6 à 7+ meter is vrij standaard voor een tunnel, de breedte varieert dan van 3 tot ruim 4,5 meter afhankelijk van voor hoeveel personen bedoeld. Je ziet dan de cabines daarin vaak mee schalen in aantal of afscheidingsmogelijkheden.
De meeste gezinnen die ik op een camping zie staan hebben dat formaat of zelfs een caravan/vouwwagen met liefst voortent én luifel.

Qua gewicht is hij wel significant en met name dat het maar twee tassen zijn zou mij tegen staan. Onze tent is 42kg geloof ik, maar dan verdeeld over drie tassen. Dat is voor m'n vriendin nog te tillen maar handelbaar al niet meer te noemen, laat staan als één tas al zoveel weegt. Nu doe ik het sjouw en opzet werk meestal zelf, maar je kunt je afvragen hoe praktisch het is.
Zijn er concrete plannen voor nog meer kinderen als vragen mag? In dat geval zou ik een dergelijk formaat wel kunnen begrijpen, maar houd je het bij drie of hooguit vier dan is het in mijn ogen wel erg ruim.
Wij hebben een gezin van drie en doen het met 3,2m breed. Nu snap ik dat niet iedereen dezelfde ruimte wil maar 4,6m voor drie personen is wel heel erg ruim, ik zou overwegen een stap smaller te nemen.

Mijn ervaring is dat wanneer je dingen als moeite gaat ervaren het plezier wat er tegenover staat groot genoeg moet zijn om het de moeite waard te maken.
Hoe snel jullie iets als moeite ervaren kunnen wij niet beoordelen, maar ik kan mij voorstellen dat zeulen met een aanzienlijke tent en veel spullen uiteindelijk toch als moeite ervaren wordt. De vraag is dan of een lang weekend nog genoeg plezier betekent om het die moeite waard te maken.
Lang verhaal kort: als de keuze voor een grote en zware tent ervoor zou zorgen dat je de lange weekendjes toch niet gaat doen dan zou dat zonde zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Zaterdag naar de Alpen in Frankrijk voor 2 weken, alleen zaterdag is het zwarte zaterdag. :/
We kunnen helaas niet eerder, want mn vrouw moet nog werken tot 13 uur op vrijdag en later vertrekken is ook niet echt een optie want maandag de 24e wacht de baas weer :'( . Vrijdag ben ik wel vrij om het rustig aan te doen en de auto in te pakken.

Ik heb nu bedacht om 2300h te gaan rijden, auto ingepakt voor het avondeten, daarna zelf nog even 4 uurtjes slapen en dan vertrekken.

Globaal tijdschema:
Vertrek: 2300h
Luxemburg: 0200h (tanken en toilet)
Dijon : 0530h
Lyon: 0830h?
Camping: 1100h? (150 km vanaf lyon)

Volgens deze site zou ik er dan redelijk vanaf komen, behalve op de A43 of A48. Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar dit lijkt het beste of heeft iemand anders nog een gouden tip? :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 16:23
Gouden tip heb ik niet, maar zelfs buiten het 'hoogseizoen; is het bij Lyon altijd een drama, dus dat zal nu wel helemaal zo zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 20:15

Metro2002

Memento mori

aerofreak schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:32:
Zaterdag naar de Alpen in Frankrijk voor 2 weken, alleen zaterdag is het zwarte zaterdag. :/
We kunnen helaas niet eerder, want mn vrouw moet nog werken tot 13 uur op vrijdag en later vertrekken is ook niet echt een optie want maandag de 24e wacht de baas weer :'( . Vrijdag ben ik wel vrij om het rustig aan te doen en de auto in te pakken.

Ik heb nu bedacht om 2300h te gaan rijden, auto ingepakt voor het avondeten, daarna zelf nog even 4 uurtjes slapen en dan vertrekken.

Globaal tijdschema:
Vertrek: 2300h
Luxemburg: 0200h (tanken en toilet)
Dijon : 0530h
Lyon: 0830h?
Camping: 1100h? (150 km vanaf lyon)

Volgens deze site zou ik er dan redelijk vanaf komen, behalve op de A43 of A48. Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar dit lijkt het beste of heeft iemand anders nog een gouden tip? :)
Moet je perse op zaterdag weg? Ik vind het met kamperen juist altijd fijn dat ik op zondag kan gaan rijden. Véél rustiger en relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Metro2002 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:42:
[...]

Moet je perse op zaterdag weg? Ik vind het met kamperen juist altijd fijn dat ik op zondag kan gaan rijden. Véél rustiger en relaxter.
Ja eigenlijk wel, want dat is anders weer een dag verloren.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
MEN-O schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:38:
Gouden tip heb ik niet, maar zelfs buiten het 'hoogseizoen; is het bij Lyon altijd een drama, dus dat zal nu wel helemaal zo zijn.
Afgelopen maandagmiddag was het prima te doen. Er stond wel een kleine file, maar was goed te doen. Mogelijk speelt Covid wel een rol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

@X-plosive Zoals meerdere aangeven heb je met een maatje kleiner echt nog ruimte zat. Wij zijn zelf een gezin van 4 (kinderen van 4 en 7 jaar), en hebben een Outwell Concorde L tent. Qua lengte scheelt dat niet eens zo heel veel, maar in de breedte scheelt dat ruim een meter. Gewicht is nog steeds fors, maar met 43 kilo toch wel te doen.

Een nadeel van deze tent bleek, zoals altijd achteraf, wel dat doordat de beide uiteinden schuin aflopen er niet echt een "droge ingang" is bij slecht weer. Een van de zij ingangen had wel een soort luifel erboven, maar als de tent verkeerd om op het plekje stond, omdat dat weer handiger was met de hoofduitgang dan zat deze aan de achterkant en had je daar dus niks aan.
In een "mooi weer land" zou ik er niks aan gedaan hebben, maar wij gaan nou eenmaal naar Oostenrijk dus dit hebben we een jaar later opgelost door de luifel uitbreiding erbij te kopen.

)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 19:36

mutsje

Certified Prutser

Nu toch een compleet plaatje van onze smidveld reubist met het boogluifel :) ben er reuze blij mee. De binnententjes hebben we niet opgezet nemen aldus dochters teveel ruimte in. Kwam er wel achter dat we de fietsen toch wel heel erg missen. Dus dat word een fietsenrek bouwen die ik op de aanhanger kan monteren. Ze verkopen ze ook maar 500 euro voor wat buizen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qe4jCgzPF_Ota-21Wf2-gSQncg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3QoMSuNZGKlXm2FZV6DOMDF4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door mutsje op 05-08-2020 15:01 ]

Pagina: 1 ... 72 ... 252 Laatste