Gonadan schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:31:
@
sjroorda sowieso verbaast het mij hoe vaak kamperen met 'goedkoop' geassocieerd wordt. Vaak wordt de vergelijking gemaakt en veel niet-kampeerders snappen de charme niet dus gaan er automatisch van uit dat het vanwege het geld gebeurt.
Persoonlijk ken ik eigenlijk niemand die kosten besparen als primaire motivator heeft. Bijna iedereen doet het om lekker buiten te zijn, in de natuur en vrijheid te hebben. Die worden gewoon niet gelukkig van een hotel of resort.
Dat buiten het feit dat verhoudingen in kosten geheel aan je eigen keuzes liggen. Elke vorm van vakantie kan je goedkoop én heel duur maken.

Nou, aangenaam kennismaken dan. Kosten besparen geldt voor mij wel degelijk als de grootste motivator om met de caravan op vakantie te gaan.
Ik geef het geld liever uit aan lekker eten, een pretpark een dag of wat Le Mans en noem het maar op. Stop het liever niet in mijn accommodatie.
Luuk84 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 07:45:
[...]
Die vouwwagen was vast geen 9 oud? 😉
[...]
Jij bent blijkbaar tevreden met wat ouder materiaal als ik het zo inschat? dan snap ik dat je €25 per dag veel vind. Persoonlijk zou ik dan weer niet in een vrij oude vouwwagen op vakantie willen. En laten we eerlijk zijn, voor €25 + kosten camping, zit je nog steeds niet in een hotel 😉. Althans niet in de vakantieseizoenen en er vanuitgaande dat je een beetje fatsoenlijk hotel wil hebben.
Nee, iets ouder dan 9 jaar inderdaad. Ik had dat ding dan ook niet voor het mooi, maar om droog in te overnachten. En daarvoor voldeed hij 100% zo goed als een nieuwe. Ok, de kleur was niet zo modern

, soit.
Ik had dat ding ook maar omdat ik een paar dagen voor mijn eerste vakantie sinds ik (5 jaar eerder) op mezelf was gaan wonen, dacht even een tent bij mijn ouders van zolder te plukken. Je zou denken, dat als je broer en zus samen 3 tenten hebben, en de één emigreert naar Duitsland, en de ander naar Australië, dat ze dan niet al hun tenten mee geëmigreerd hebben...
Nou, dat hadden ze dus wel

Maar mijn moeder wist dat mijn neefje nog een goedkope vouwwagen had, die hij met vrienden als geintje voor een voetbaltoernooi (team HSV-wagen) had gekocht als kleedkamer. Dat ding bleek beter dan hij dacht, en stond in de weg. Dus terwijl ik met z'n vader bij dat ding ging kijken, ging hij die €50,- alvast opzuipen in de kroeg...
Geweldige vakantie mee gehad, meisje leren kennen, en daarna nog een jaar of wat mee weggeweest.
De caravan ook een paar weken voor een vakantie van Marktplaats gehaald, beetje in verdiept, Chateau en Adria hadden begin jaren 90 een redelijk tijdsbestendig interieur, en behoorlijke bouwkwaliteit, dus een Chateau gekocht.
Af en toe eens een klusje om het ding in orde te houden, doe zelf het onderhoud en nog steeds heel veel plezier van. Volgende week een paar dagen naar de Antwerpse Kempen. Ik geloof niet dat ik voor €500,- afschrijving per jaar ook navenant meer plezier zou hebben. Dat geef ik dan liever uit 2 jaarkaarten voor Disney (2 jaar geleden) of kaarten voor Le Mans (vorig jaar), of een keertje niet (dit jaar, net een andere auto, en alles wordt toch afgelast).