[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 64 ... 257 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wij hebben een ander budget merk wat zijn werk ook prima doet. Als die sneuvelt komt er een Mobicool voor terug. Iedereen is daar tevreden mee, sommige gaan wel 10 jaar mee.

Wat betreft ruimte valt het ook wel mee. Zijn zat andere zaken die ik liever thuis laat. Tegenwoordig in de caravan gaat er ook nog een extra tafelmodel koelkast mee (caravan zelf heeft geen koelkast meer).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 23:05
Nou op 12 oktober vorig jaar besteld, vandaag eindelijk opgehaald. Enerverend dagje geweest (op de heenweg richting dagcamping Doornse gat al hagel en regenbuien gehad waar je U tegen kan zeggen.). Maar hij staat nu veilig bij de stalling.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pvTm9NJ/IMG-4923.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2qCn6WZ/IMG-4918.jpg

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Veel plezier er mee, ziet er luxe uit hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Deveon schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:14:
Wij hebben een ander budget merk wat zijn werk ook prima doet. Als die sneuvelt komt er een Mobicool voor terug. Iedereen is daar tevreden mee, sommige gaan wel 10 jaar mee.

Wat betreft ruimte valt het ook wel mee. Zijn zat andere zaken die ik liever thuis laat. Tegenwoordig in de caravan gaat er ook nog een extra tafelmodel koelkast mee (caravan zelf heeft geen koelkast meer).
Dat en op 12V kan ie in de auto ook koelen, dus neemt wel wat ruimte in beslag maar dan heb je wel verse melk, koud bier, broodbeleg etc bij aankomst.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
franssie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:50:
Dat en op 12V kan ie in de auto ook koelen, dus neemt wel wat ruimte in beslag maar dan heb je wel verse melk, koud bier, broodbeleg etc bij aankomst.
Doe ik niet meer. De nacht voor vertrek staat hij gewoon thuis aan het stopcontact met alles er al in. Bij aankomst is alles dan nog voldoende koel, ook al staat hij uit.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:52:
[...]

Doe ik niet meer. De nacht voor vertrek staat hij gewoon thuis aan het stopcontact met alles er al in. Bij aankomst is alles dan nog voldoende koel, ook al staat hij uit.
Dat lukt wel een uur of 18 denk ik. Ik ben vaak op doorreis en dan eet je wat, vul je aan (bier en wijn) en dan is actieve koeling wel fijn.
Hoe dan ook, mijn punt was meer; ja het neemt ruimte in maar het is geen loze ruimte als je 'm vult met lekkere dingen.
Ik heb nu een dometic compressor koelbox, gaat niet zo heel veel in maar die kan vriezen dus dan kan ik koelelementen invriezen voor in een tweede passieve koelbox.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:50:
[...]

Volgens mij is het op 12V meer koud houden, niet zo zeer echt koelen. Voor de heen en terug reis heb ik ook regelmatig het servies erin gehad. Als ruimte schaars is neem je alleen mee wat je niet daar kan kopen. Voor bier heb ik tegenwoordig gewoon een gekoeld handschoenenvakje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Deveon schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:06:
[...]

Volgens mij is het op 12V meer koud houden, niet zo zeer echt koelen.
Zou kunnen en bij absorbtie wil je warmte ook niet in je wagen.
Voor de heen en terug reis heb ik ook regelmatig het servies erin gehad. Als ruimte schaars is neem je alleen mee wat je niet daar kan kopen. Voor bier heb ik tegenwoordig gewoon een gekoeld handschoenenvakje :9
Precies - het is gewoon een krat dat kan koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Yup, voer en drank voor de eerste avond of dat nu gekoeld hoeft of niet.
keukenmeuk zit in een afgemeten krat, anders zou ik dat er ook rustig in stoppen inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:37
maartend schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:26:
Zo. Met sleurhutje op een hele stllie csamping in Luxemburg. Men is gewoon welkom. Boodschappen gedaan en vanaf nu enkel maar wandelen en MTB'en. Heerlijk
Ik ben een noob wat camperen betreft. Vorig jaar een tent gekocht en kort geleden een aanhangertje. Wat ik nog niet weet is hoe ik rustige, leuke campings vind. Zeker waar je nu terecht kan. Mag ik vragen welke camping jij staat? En heb jij (en anderen) tips hoe je leuke campings kan vinden. Websites te over, nogal overweldigend.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik zoek meestal via anwb kamperen. Ooit die campinggids gekocht (papier.. weggegooid geld..) vul op die website datums etc. in en dan gewoon rond kijken en foto's kijken. eventueel googelen. Krijg je vaak wel een aardig beeld van de camping.

En pas een leuke camping gevonden door idd gewoon op forums rond te neuzen enzo.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:31
Cass Casey schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:31:
[...]

Ik ben een noob wat camperen betreft. Vorig jaar een tent gekocht en kort geleden een aanhangertje. Wat ik nog niet weet is hoe ik rustige, leuke campings vind. Zeker waar je nu terecht kan. Mag ik vragen welke camping jij staat? En heb jij (en anderen) tips hoe je leuke campings kan vinden. Websites te over, nogal overweldigend.
Er is een FB pagina Eenvoudig kamperen met je tent(je) of vouwwagen. Daar kun je tips halen. En verder? Google en ik vraag gewoon op FB in een andere pagina : Ik zoek een camping. Geef ik op wat ik zoek, komen altijd wel tips. En vaak ga ik vandaar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Soms is het wel lastig inderdaad. De in mijn ogen leukere (natuurlijk, rustig, minder commercieel) zijn vaak een stuk minder goed in online marketing. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Gonadan schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:01:
Soms is het wel lastig inderdaad. De in mijn ogen leukere (natuurlijk, rustig, minder commercieel) zijn vaak een stuk minder goed in online marketing. :P
Zij wel, de bezoekers vaak niet. Die weten het wel te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
maartend schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:20:
Zij wel, de bezoekers vaak niet. Die weten het wel te plaatsen
Dan moet je vast actief zijn op 'sociale' media om dat mee te krijgen? O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 13:48

Gallus

Cheesy

maartend schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:09:
[...]

Er is een FB pagina Eenvoudig kamperen met je tent(je) of vouwwagen. Daar kun je tips halen. En verder? Google en ik vraag gewoon op FB in een andere pagina : Ik zoek een camping. Geef ik op wat ik zoek, komen altijd wel tips. En vaak ga ik vandaar verder.
Bedankt voor deze tip, ik ga me even aanmelden. Wij hopen maandag 15 juni op de bonnefooi naar het zuiden van Frankrijk te (mogen) vertrekken. We hadden oorspronkelijk in Italië twee campings met luxe 'glamping' tenten gereserveerd, maar die zijn allebei geannuleerd. Nu voor maximale flexibiliteit gekozen en besloten om dan maar met onze eigen tent op stap te gaan. Voor de eerste keer ,met ons zoontje van 1, dus dat wordt wel even anders dan we gewend zijn. Ik ben heel benieuwd of we alles in de auto gaan krijgen. We hebben nu wel een (smalle) dakkoffer, dus dat moet compenseren voor de kinderspullen die we mee moeten nemen (en de kleine man zelf naturlijk :P. Nog wel even een ACSI CampingCard regelen, want wanneer je buiten het seizoen gaat, dan krijg je bij heel veel campings interessante kortingen.

Mocht er iemand nog een tip hebben voor een niet al te grote, tentvriendelijke camping in Zuid-Frankrijk, met een zwembad en kinderbadje, dan houd ik me aanbevolen!

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Gonadan schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:23:
[...]

Dan moet je vast actief zijn op 'sociale' media om dat mee te krijgen? O-)
Mwah. Ben zelf moderator bij 1 groep, maar de andere groepen zoek ik vooral. Ik ben enkel actief in 5G groepen, tot ik er weer word uitgekieperd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 21:52
@TgR_KILLER Nette caravan hoor, een 495 UFE?

[ Voor 4% gewijzigd door 205Gutmann op 07-06-2020 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:36
Gallus schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:36:
[...]

Bedankt voor deze tip, ik ga me even aanmelden. Wij hopen maandag 15 juni op de bonnefooi naar het zuiden van Frankrijk te (mogen) vertrekken. We hadden oorspronkelijk in Italië twee campings met luxe 'glamping' tenten gereserveerd, maar die zijn allebei geannuleerd. Nu voor maximale flexibiliteit gekozen en besloten om dan maar met onze eigen tent op stap te gaan. Voor de eerste keer ,met ons zoontje van 1, dus dat wordt wel even anders dan we gewend zijn. Ik ben heel benieuwd of we alles in de auto gaan krijgen. We hebben nu wel een (smalle) dakkoffer, dus dat moet compenseren voor de kinderspullen die we mee moeten nemen (en de kleine man zelf naturlijk :P. Nog wel even een ACSI CampingCard regelen, want wanneer je buiten het seizoen gaat, dan krijg je bij heel veel campings interessante kortingen.

Mocht er iemand nog een tip hebben voor een niet al te grote, tentvriendelijke camping in Zuid-Frankrijk, met een zwembad en kinderbadje, dan houd ik me aanbevolen!
Klein is ie niet te noemen maar paar jaar geleden hebben wij ons hier goed vermaakt. Goed schoon sanitair en Nederlandse leiding dus de kleine snapte alles en heeft veel activiteiten meegedaan.
https://www.rcn.nl/nl/cam...cn-domaine-de-la-noguiere

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:36
Gallus schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:36:
[...]

In de Bourgogne, camping Chateau Montrouant. Klein, rustig, zwembad, croissants en wijnproeverij. (Plus eigen wijngaard)
Topsanitair ook.
Animatie bestaat uit 2x per week met trekker en kinderen in de aanhanger een rondje op de camping.
Is alleen wel de Bourgogne, waar het weer niet altijd gunstig is.
Wij gaan iig nog wel een keer een weekje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:15
Wij zijn ons aan het oriënteren. Bestemming Oostenrijk.

We gaan met de tent. Regio staat nog niet vast.
Eisen: niet te netjes, voldoende ruimte, geen massa camping, actieve omgeving (wandelen/wielrennen), restaurant in de buurt, zwemgelegenheid in de buurt

Iemand nog tips voor een camping in Oostenrijk die aan onze eisen voldoet?

[ Voor 51% gewijzigd door ThijsM op 07-06-2020 21:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:42
ThijsM schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:36:
Toch maar is wat aan het oriënteren
En heeft 'Toch maar' al iets gevonden, of is 'ie nog aan het oriënteren?

Je bedoelt 'eens'. Het is wellicht flauw om daarop te reageren, maar in tegenstelling tot een simpele d/t-fout leest zoiets gewoon ontzettend k#t.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Hier ervaringen met een jametic 1.2.3?
Lijkt ons een leuke starter vouwwagen aangezien de tent net de klein is. En bovendien de auto inmiddels te klein is om met 2 kids en de tent op pad te gaan.

Ps. We zijn in de markt voor een 2e hands exemplaar.

[ Voor 12% gewijzigd door DopdeDouwer op 07-06-2020 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
ThijsM schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:36:
Toch maar is wat aan het oriënteren in de zomervakantie. Bestemming Oostenrijk.

Iemand nog mooie tips voor een camping in Oostenrijk? We gaan met de tent. Regio staat nog niet vast.
Eisen: niet te netjes,voldoende ruimte, geen massa camping, actieve omgeving, restaurant in de buurt, zwemgelegenheid in de buurt.
https://www.camping-maltatal.at/nl/
Is geen megacamping maar ook geen 20 plekken camping, het veldje naast het sanitair gebouw was wel maximaal 12 plaatsen en zo waren de meeste veldjes, Het is dan ook een terassencamping, zitten wat dieren op het terrein, de kinderen mogen achter de trekker mee en de beestjes eten geven of paardje rijden, genoeg dagtripje's in de regio of binnen 2 uur rijden. Zwembad is gemeentelijk niet verwarmd zwembad. Alleen wel in een dal dus als het slechts weer is blijft het slecht weer.....

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:59:
Hier ervaringen met een jametic 1.2.3?
Lijkt ons een leuke starter vouwwagen aangezien de tent net de klein is. En bovendien de auto inmiddels te klein is om met 2 kids en de tent op pad te gaan.

Ps. We zijn in de markt voor een 2e hands exemplaar.
Wanneer je in dit topic zoekt op Jametic of op Trigano Odyssee, dan vind je wel wat ervaringen ja. Zijn nagenoeg dezelfde wagens heb ik begrepen. Ik zie het niet zozeer als een starter-model. Het zijn echt wel volwaardige vouwwagens hoor. Er past met gastencabine zelfs met gemak 8 man in. HET grote voordeel van dit type is dat het een snelklapper is, en dat scheelt naast het inrichten toch wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wij hadden voorheen de Jamet Dakota, echt een hele fijne vouwwagen voor een gezin met kleine kinderen. Heel veel ruimte en redelijk eenvoudig op te zetten, zeker niet snel, maar snel genoeg. We bleven tot nu toe ook altijd 2 of 3 weken op dezelfde plek.

Nu zijn we aan het kijken naar een echte snelle opzetter en een slag kleiner zodat er ook nog een tent voor de (ondertussen iets oudere) kinderen naast kan. Daarnaast kunnen we dan makkelijker meerdere campings aandoen.
Op dit moment staat de Combi-camp Country bovenaan de lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:52

Wailing_Banshee

You're Next

TgR_KILLER schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:31:
Ik zoek meestal via anwb kamperen. Ooit die campinggids gekocht (papier.. weggegooid geld..) vul op die website datums etc. in en dan gewoon rond kijken en foto's kijken. eventueel googelen. Krijg je vaak wel een aardig beeld van de camping.

En pas een leuke camping gevonden door idd gewoon op forums rond te neuzen enzo.
Wij gebruiken die papieren camping gids eigenlijk altijd.... Niet thuis, maar wel onderweg! Een camping zoeken via z'n klein rotschermpje (ervan uitgaande dat je internet hebt) vind ik maar niets.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 17:09
Wailing_Banshee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:28:
[...]

Wij gebruiken die papieren camping gids eigenlijk altijd.... Niet thuis, maar wel onderweg! Een camping zoeken via z'n klein rotschermpje (ervan uitgaande dat je internet hebt) vind ik maar niets.
Voor het "ervan uitgaande dat je internet hebt" geeft iig ACSI je ook de optie heel de database lokaal op te slaan. Blijft over dat de algemene ANWB-gids vooral een lijst is van campings waar ik liever wegblijf..

[ Voor 9% gewijzigd door Bacchus op 08-06-2020 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Bacchus schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:39:
[...]

Voor het "ervan uitgaande dat je internet hebt" geeft iig ACSI je ook de optie heel de database lokaal op te slaan. Blijft over dat de algemene ANWB-gids vooral een lijst is van campings waar ik liever wegblijf..
We hebben toch hele mooie kleine campings gevonden via de gids. Er zijn wel meerdere gidsen, je hebt de grote waar alle campings in staan, en een kleinere waar alleen kleinere campings in staan. Die grote nemen we natuurlijk niet mee, maar die kleine wel.

(internet is niet het enige probleem, stroom is een andere, internet vreet batterij en wij kunnen alleen in de auto onderweg opladen...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:37:
[...]
(internet is niet het enige probleem, stroom is een andere, internet vreet batterij en wij kunnen alleen in de auto onderweg opladen...)
Tijd voor een powerbank ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Leuk om te lezen hoe iedereen een camping selecteert. Wij gaan nooit op de bonnefooi kamperen, dus ik heb altijd tijd genoeg om thuis een camping uit te zoeken. Wij bepalen eigenlijk eerst het land / de streek waar we willen kamperen en dan zoek ik gewoon op Google Maps heel simpel op 'camping'. (Tip: vinkje zetten bij "Resultaten updaten wanneer kaart beweegt").

De reviews en afbeeldingen op Maps zijn voor mij voldoende om hier heel snel in te selecteren. Zo kom ik vaak tot een lijst van ca. 10 - 15 camping. Dan maak ik een shortlist van 2 of 3 camping en in overleg met vrouwlief selecteren we dan de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Die 5-sterren units ben ik ook niet zo van inderdaad, maar vaak had je ook nog weer andere boekjes zoals die groene. Daar haalde ik ook nog wel eens wat uit.

Voorheen ging ik ook gewoon rustig rijden naar Frankrijk of Duitsland zonder überhaupt wat uit te zoeken, aldaar ga ik wel op zoek naar een camping. Soms was je snel klaar, soms reed je er zes langs voordat je wat leuks had, ook een beetje onderdeel van de lol.
Tegenwoordig met een kleine durf ik dat niet meer aan. Die wil uiteindelijk gewoon de auto uit en we stellen nu toch een klein beetje meer eisen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Cheesy schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:03:
Leuk om te lezen hoe iedereen een camping selecteert. Wij gaan nooit op de bonnefooi kamperen, dus ik heb altijd tijd genoeg om thuis een camping uit te zoeken. Wij bepalen eigenlijk eerst het land / de streek waar we willen kamperen en dan zoek ik gewoon op Google Maps heel simpel op 'camping'. (Tip: vinkje zetten bij "Resultaten updaten wanneer kaart beweegt").

De reviews en afbeeldingen op Maps zijn voor mij voldoende om hier heel snel in te selecteren. Zo kom ik vaak tot een lijst van ca. 10 - 15 camping. Dan maak ik een shortlist van 2 of 3 camping en in overleg met vrouwlief selecteren we dan de beste.
Dat doe ik vaak ook. Maar we hebben wel eens gehad dat die camping gewoon niet meer bestond of dat we onze route hebben moeten aanpassen (bijv. door grote vertraging onderweg, of toch verkeken op de totale reistijd, die is meestal 4 uur volgens google maps) waardoor we niet meer op de camping konden komen die we oorspronkelijk bedacht hadden. En dan is het handig dat je toch een gids hebt met campings. We hebben ook wel eens gewoon de bordjes "camping" gevolgd (de camping die we op het oog hadden zat vol... toen maar de bordjes gevolgd naar de volgende. Niet echt een camping om langere tijd te zitten, maar goed genoeg voor 1 avond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Bijna! Het is een 460 UFe :). We wilden max 1500 KG achter de auto hangen (met het oog op de toekomst, de Land Cruiser is een Diesel dus niet het eeuwige leven in de huidige wereld..) en de 495 was direct 1550 KG jammer genoeg.
Wailing_Banshee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:28:
[...]
Wij hebben nog nooit onderweg een camping opgezocht. Daar zie ik inderdaad wel in dat papier makkelijker gaat zijn :). Tot nu toe hebben we altijd de campings van te voren geboekt. Overigens nemen wij straks ook gewoon de laptop mee (dient ook als TV) dus ook dan zal online zoeken niet zo'n groot probleem zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
TV mee op de camping? Denk dat dat al een discussie is waar je een topic mee kunt vullen. :D
Wailing_Banshee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:37:
Je moet ook niet van jouw zelfgekozen beperkingen een algemeen probleem maken hè. :> ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
van het weekend onze rapido record verkocht en daar een prachtige https://www.outdoorxl.nl/outwell-stone-lake-5atc.html voor gekocht.

super blij.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 08-06-2020 17:29 . Reden: een linkje naar een html pagina tussen img tags zetten werkt niet zo lekker :P ]

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-06 23:32
Exocet schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:21:
Nu zijn we aan het kijken naar een echte snelle opzetter en een slag kleiner zodat er ook nog een tent voor de (ondertussen iets oudere) kinderen naast kan. Daarnaast kunnen we dan makkelijker meerdere campings aandoen.
Laat eventuele overwegingen maar weten. Wij zijn ook rustig aan het oriënteren en deze lijkt interessant. Gaat qua prijs ook snel weer in de richting van een Holtkamper Cocoon (keuken 4k :X) als je wat spulletjes er bij neemt. De disselbak kan fijn zijn, maar misschien toch eens denken aan fietsen meenemen. Die heb ik dan weer liever op de dissel dan op de (vouw)wagen.

We hebben nu best een mooie tent, maar het in en uitruimen van de auto ben ik wel een beetje klaar mee. De kofferbak zit al tot de nok vol vanwege de tent en slaapspullen. Dan de achterbank met rammelend servies, koelbox, tassen kleding. Uitdragerij ;). Dan 's ochtends wachten tot die tent eindelijk droog is, want nat in je auto wil je ook niet. En dan thuis al die zooi weer naar zolder.

Voelde me laatste keer kamperen wel een beetje mweh. Sta je met een station naast een stel met een Yaris waar ook alles in ging. Wel polyester vs katoen, klein stoeltjes vs grote stoelen, yoga-matjes vs self-inflatables met een schuimhoes etc. Maar toch... Als ik dan wegrijd en nog net door m'n achteruitkijkspiegel kan kijken heb ik toch het idee dat ik iets fout doe ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

-MD- schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:10:
[...]

<>
Voelde me laatste keer kamperen wel een beetje mweh. Sta je met een station naast een stel met een Yaris waar ook alles in ging. Wel polyester vs katoen, klein stoeltjes vs grote stoelen, yoga-matjes vs self-inflatables met een schuimhoes etc. Maar toch... Als ik dan wegrijd en nog net door m'n achteruitkijkspiegel kan kijken heb ik toch het idee dat ik iets fout doe ;).
Wij hadden de neiging om steeds meer mee te nemen 'want vast wel handig' en dan gaat het hard. Apart voor slechtweer dingne nemen wat we niet gebruikt hebben niet meer mee (in het zeilbootje of het campertje, scheel vwb opslagruimte weinig) en dat werkt prima.
Hebben we plots echt iets nodig, dan kopen we dat maar nieuw.
edit: en onderweg plannen we altijd een wasdag in, scheelt een hoop kleding), of we houden het wat bij op de hand.

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 08-06-2020 15:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-03 11:23
@-MD- @Exocet

Combicamp Country eigenaar meldt zich :)
Als jullie vragen hebben over gebruik in de praktijk, hoor ik dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:55

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik moet zeggen dat mijn Yaris ook wel echt een geniaal goeie kleine auto was :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:30:
TV mee op de camping? Denk dat dat al een discussie is waar je een topic mee kunt vullen. :D

[...]

Je moet ook niet van jouw zelfgekozen beperkingen een algemeen probleem maken hè. :> ;)
Nee, maar je moet er ook niet vanuit gaan dat iedereen een caravan of grote tent op een grote plek met stroomvoorziening gebruikt :p

Voor ons is een papieren gids soms handiger dan een elektronische...
Pathogen schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:33:
Ik moet zeggen dat mijn Yaris ook wel echt een geniaal goeie kleine auto was :Y
Wij noemden hem altijd "the little car that could" :D Heeft ons geen moment in de kou laten staan, zelfs niet toen we na 2 weken alpen er thuis achter kwamen dat de radiator lek was ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:43:
Nee, maar je moet er ook niet vanuit gaan dat iedereen een caravan of grote tent op een grote plek met stroomvoorziening gebruikt :p
Mwoah, je bundel is Europees en in elk pleehokje kan je opladen. Je mag er best vanuit gaan dat mensen een werkende mobiel mee hebben tegenwoordig. ;)
Voor ons is een papieren gids soms handiger dan een elektronische...
Het leest ook gewoon leuker dan continu met je bakkes voor zo'n schermpje. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Henkiejoo schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:29:
@-MD- @Exocet

Combicamp Country eigenaar meldt zich :)
Als jullie vragen hebben over gebruik in de praktijk, hoor ik dat wel.
Ben wel benieuwd of je er ook een luifel bij hebt en hoe deze bevalt.
Daarnaast ook benieuwd naar het grondzeil, lijkt me aan de ene kant heel praktisch omdat je alles redelijk goed afsluit ermee, maar wel een nadeel omdat je deze bij het opruimen extra moet schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 22:10
Worteldoek eronder en dan blijft het redelijk schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 22:10
Exocet schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:21:
Wij hadden voorheen de Jamet Dakota, echt een hele fijne vouwwagen voor een gezin met kleine kinderen. Heel veel ruimte en redelijk eenvoudig op te zetten, zeker niet snel, maar snel genoeg. We bleven tot nu toe ook altijd 2 of 3 weken op dezelfde plek.

Vind zelf de plank niet zo praktisch.
Weer een ding wat je waterpas moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
@Henkiejoo
Heb je de wagen al eens op een schuin lopende plek opgezet? Stel dat je de wagen recht zet en de voorzijde is bijvoorbeeld 15 centimeter verder van de grond verwijderd dan de achterzijde. Hoe goed gaat dat met het klapgedeelte? Ik kan daar online niets over vinden. Die hangt dan meer aan de wagen dan dat hij op de grond ligt? Hoe stevig is die constructie en moet je die dan ondersteunen ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkiejoo
Wij hebben hem al heel wat jaren, alles is een beetje op gemak/snelheid bedacht.

Wel een grondzeil, die was toen nog niet inritsbaar (met opstaande losse stokjes). 1 keer gebruikt op een modderplek, daarna nooit meer.
Wij vinden gras in de voortent geen probleem, is wel soms vochtig natuurlijk.
Binnenstromend water bij een hoosbui hebben we ook af en toe, voordeel is dat het er ook zo weer uitstroomt. Niks schoon te maken-> snel weer weg dus.
We hebben alleen een droogloopmatje bij de ingang van de klep van de vouwwagen

Zonneluifel hebben we ook. Af en toe gebruikt, maar vinden we eigenlijk teveel werk wanneer we rondtrekken. Best wat gedoe met haringen en scheerlijnen.
Het voordeel van de Combicamp is nu juist dat je dat bijna niet hoeft te doen.

Als noodoplossing bij situaties waar we geen bomen hebben, nemen we soms een opklapbare partytent mee. Die staat in 2 minuten en is ook in 2 minuten weer ingeklapt.

Scheef opzetten is soms wel een dingetje.
Eigenlijk worden we daar ook wat makkelijker in tegenwoordig. Eerder probeerden we alles perfect waterpass te krijgen. Dat lukt niet altijd.
Wanneer de plek in zijn geheel netjes afloopt is er niet echt een probleem. Paar blokken onder de hoek van de klep en klaar.Alleen de keuken is dan soms erg hoog of laag.

Wanneer de plek grote kuilen heeft is openklappen soms wel lastig. Komt gelukkig niet veel voor. Dan even verplaatsen.
Exocet schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:14:
[...]

Ben wel benieuwd of je er ook een luifel bij hebt en hoe deze bevalt.
Daarnaast ook benieuwd naar het grondzeil, lijkt me aan de ene kant heel praktisch omdat je alles redelijk goed afsluit ermee, maar wel een nadeel omdat je deze bij het opruimen extra moet schoonmaken.

[ Voor 15% gewijzigd door Henkiejoo op 08-06-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Henkiejoo schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:27:
Wij vinden gras in de voortent geen probleem, is wel soms vochtig natuurlijk.
Binnenstromend water bij een hoosbui hebben we ook af en toe, voordeel is dat het er ook zo weer uitstroomt. Niks schoon te maken-> snel weer weg dus.
We hebben alleen een droogloopmatje bij de ingang van de klep van de vouwwagen
Wat dit betreft ben ik eigenlijk wel benieuwd naar meer ervaringen. Ik zit zo nog erg in dubio of ik bij een eventuele vouwwagen (mocht het überhaupt zover komen) zou gaan voor en voortent met kuip of juist bewust niet.

Op dit moment heb ik een flinke tent met slaapcabine en binnendeel, dat heeft allemaal een inritsbaar kuipzeil dus blijft droog. Ook al drijft je tent zo'n beetje. Onder de luifel ligt dan gewoon niets en dat is inderdaad snel droog als het daadwerkelijk droog wordt.
Voordeel hiervan is dat we een redelijk ruim binnendeel hebben voor als het slecht weer is en ook wanneer het kouder wordt sluit het goed af dus kan je nog even blijven zitten voordat je je bed in moet.

De vouwwagens die ik interessant vond hadden dan in het deel wat direct uit klapt een kuipzeil, dat is dan ongeveer het formaat van de kar zelf. Feitelijk te klein om met een gezin echt in te leven als het slecht weer of koud is, het is meer een plek om je droog en beschut om te kleden.
Dan kan er een luifel aan en daarbij kan je kiezen om die met of zonder kuip te doen. Met kuip is dan handig, maar voelt gelijk weer alsof je een veel te grote tent aan het bouwen bent en bij knap weer (waar je toch op uit bent) zit je liever gewoon in het gras. Hooguit zijwanden dicht ritsen als het waait en klaar.
Hij kan ook zonder kuip, met dan eventueel zijwanden en ook nog voorwand als je het wil. Dus helemaal dicht maar dan zonder bodem.
Op zich klinkt dat aantrekkelijker, dan bouw je hem alleen dicht als het echt nodig is en verder is het gewoon 'buiten'. Alleen ben ik dan ergens bang dat het daarbinnen niet echt aangenaam zal zijn als het flink slecht weer is of koud wordt. De kleine kan dan nog wel in het echte binnendeel spelen waar wel een kuip is, maar daarbuiten heb je wellicht laarzen nodig. :P

Iemand die daar meer ervaring mee heeft of soortgelijke overwegingen heeft gemaakt? :)

Uiteraard is het idee om te zorgen dat je gewoon pleite bent als het slecht weer wordt of koud is, maar die optie hebben we nu eenmaal niet altijd. Ik wil dan toch zorgen dat wanneer je er niet onderuit komt het wel aangenaam te maken is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
@Gonadan Als je de kuip hebt heb je een keuze, andersom niet. Ga je ook kamperen als het slechter weer kan zijn zou ik zelf altijd een kuip aanraden. In mijn huidige tent heb ik een kuipzeil dat je er als laatste in ritst. Ideaal, rondom een opstaande rand van ca 10 cm en je moet je tent wel heel slecht positioneren wil je natte voeten halen. Bij het opruimen van de tent is het eerst het kuipzeil los ritsen en er uit, de tent tocht lekker door terwijl het kuipzeil droogt (onderzijde). Eventueel kun je bij een vieze ondergrond de tent op het kuipzeil opvouwen.

Het nadeel is wel dat het een flink zeil is wat met rits daarbij ook wel weer wat weegt. Daarnaast is het geen geheel met de tent, dus altijd er in ritsen wat nog best een klusje kan zijn bij hoge temperaturen ;). En bij mijn huidige tent heb ik geen keuze, het is heel de tent voorzien van een kuipzeil of niet. De binnentent heeft zelf ook een zeil, maar in dat opzicht is het wel fijn dat die altijd schoon blijft.

Dat luifeltje is optioneel.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/c6/07/2b/c6072bb67c962a224520231b0f890497--aspen-glamping.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
Voordat we de Combicamp hadden, kampeerden we in een grote tunneltent met kuipzeil.
Dat is zeker comfortabeler dan nu met de Combicamp wat dat betreft.

De vouwwagen is weer veel comfortabeler in een aantal andere opzichten.

Hoe wij het zagen:
Wil je een hele grote vouwwagen: geen combicamp
slaapplek voor 2 grote kinderen erbij: geen combicamp
Wil je veel binnenruimte met een kuipzeil: geen combicamp
Wil je meer een echt tent gevoel( vorm) : liever een holtkamper/aart kok dan een Combicamp

Wil je op vrijdagmiddag in een weekendtasje een paar kleren meenemen, de inhoud van je koelkast thuis in de koelbox doen. Tot 6 fietsen op de deksel. Rijden naar de camping: openklappen en een biertje . Zondagavond inklappen en weer naar huis -> wel een combicamp!

N.B. de grotere kinderen kunnen dan zelf hun tentje opzetten, toen ze klein waren sliepen ze wel in een klein bedje op de klep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Laatst online: 16:28
Even kijken naar de kracht van de gathering. Wij bezoeken jaarlijks een aantal festivals. Zoals bekend wordt dat dit jaar wat lastiger. Als alternatief zijn we nu op zoek naar een "festivalcamping" in Nederland. Een camping die zich niet op de jeugdigen of de ouderen richt, maar juist enkel wat daar tussenin valt.
Helaas blijkt dit lastig te vinden op internet, wel hadden we https://forrestglamp.nl/ al gevonden, maar deze zit helaas al vol in het weekend dat we voor ogen hebben.
Heeft er toevallig iemand tips voor mij?
Alvast vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Kuipzeil is voor mij wel een must sinds ik met een tent zonder zelfs vocht in mijn waterdichte horloge kreeg door de vochtige ondergrond i.c.m. hoge luchtvochtigheid |:(
Daarna tent met Kuipzeil en nu vouwwagen met Kuipzeil in de tent, maar zonder bij de luifel.
Daar leggen we zelf (bij >1 nacht) zo'n geperforeerd doek van de campingwinkel neer in een minuutje. Is comfortabel aan de voeten, en geen angst voor lekkage op rotsachtige bodems.
Doordat het open is droogt het s'ochtends ook snel en goed. (Wij hebben alleen luifel, geen voortent, dan is het waarschijnlijk wel handig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-06 15:30
karazz schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:59:
Even kijken naar de kracht van de gathering. Wij bezoeken jaarlijks een aantal festivals. Zoals bekend wordt dat dit jaar wat lastiger. Als alternatief zijn we nu op zoek naar een "festivalcamping" in Nederland. Een camping die zich niet op de jeugdigen of de ouderen richt, maar juist enkel wat daar tussenin valt.
Helaas blijkt dit lastig te vinden op internet, wel hadden we https://forrestglamp.nl/ al gevonden, maar deze zit helaas al vol in het weekend dat we voor ogen hebben.
Heeft er toevallig iemand tips voor mij?
Alvast vriendelijk bedankt!
Ik hoor veel over Camping Buitenland in Zandpol. Zelf nooit geweest, mede omdat het hier vlakbij ligt (wie gaat er nu "om de hoek" op vakantie?) Floortje Dessing is een van de mede-eigenaren en er schijnt een ontspannen/festivalachtige sfeer te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Laatst online: 16:28
emil_406 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:34:
[...]

Ik hoor veel over Camping Buitenland in Zandpol. Zelf nooit geweest, mede omdat het hier vlakbij ligt (wie gaat er nu "om de hoek" op vakantie?) Floortje Dessing is een van de mede-eigenaren en er schijnt een ontspannen/festivalachtige sfeer te hangen.
Ziet er goed uit, dankje! (helaas al volgeboekt in juli)

Volgend jaar eens in de gaten houden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emil_406
  • Laatst online: 15-06 15:30
karazz schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:52:
[...]

Ziet er goed uit, dankje! (helaas al volgeboekt in juli)

Volgend jaar eens in de gaten houden..
Dan heb je ook nog Huttopia, een hele keten van vakantieparken in europa waar net even een andere sfeer hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:54

Garyu

WW

Mijn vriendin en ik zijn nu >15 jaar samen en de laatste keer dat we gekampeerd heb en was in 2005. Inmiddels drie kinderen later willen we wel weer een keer voor het camping feeling gaan......

Maar:

Echt geen idee waar we nu moeten beginnen. We hebben vrijwel nul spul, en zijn dus met zijn vijven ondertussen. En ook iets meer behoefte aan iets van comfort tov dat ene koepel tentje van 180cm lang waar ik met mijn bijna twee meter net diagonaal inpaste :+.

Waar zou ik (online) kunnen gaan kijken naar een tent en de basics? Twee oudere kinderen krijgen dan een eigen tentje, maar wij willen wel iets groter, waar bij eventuele Regenwald ook nog iets gedaan kam worden...

Marktplaats ben ik op zich een grote fan van, maar ik weet ook niet echt waar ik dan op zou moeten letten?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Laatst online: 16-06 22:26
@Garyu kijk goed naar de ruimte die je hebt.

Wij deden vorig jaar hetzelfde na 12 jaar niet Campersen. Op goed geluk een de Waard van MP getrokken, slechts 40 jaar oud. Nieuwe koelbox, matjes, slaapzakken, luchtbed, gasstel, stoeltjes. Volgens mij waren we zo’n 1000€ kwijt uiteindelijk voor de hele camping uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

TWCRay schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:37:
@Garyu kijk goed naar de ruimte die je hebt.

Wij deden vorig jaar hetzelfde na 12 jaar niet Campersen. Op goed geluk een de Waard van MP getrokken, slechts 40 jaar oud. Nieuwe koelbox, matjes, slaapzakken, luchtbed, gasstel, stoeltjes. Volgens mij waren we zo’n 1000€ kwijt uiteindelijk voor de hele camping uitzet.
Het plan is om een auto te huren, maar dus géén aanhanger of vouwwagen of zo.

1000€ had ik ook als max ongeveer in mijn hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Garyu schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:40:
[...]

Het plan is om een auto te huren, maar dus géén aanhanger of vouwwagen of zo.

1000€ had ik ook als max ongeveer in mijn hoofd :)
Vouwwagens zijn wel erg praktisch hoor, misschien een idee om die (ook) te huren? (Geen belang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Deveon schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:45:
[...]

Vouwwagens zijn wel erg praktisch hoor, misschien een idee om die (ook) te huren? (Geen belang).
Wordt ingewikkeld, dan heb je ook een huurauto met trekhaak nodig.
Daarnaast woon ik niet in Nederland maar in Oostenrijk, waar een trekhaak veel minder voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@emil_406 bedankt voor de tips! Ik ben een lijstje aan het maken van potentiële bestemmingen en ik hou heel erg van dit soort campings.

Wij zijn vorig jaar op deze "kinder natuurcamping" geweest, de camping zelf vond ik echt heerlijk maar de omgeving is me wat mwah (niet dat je de camping af hoeft voor iets anders dan booschappen):
https://www.campinglolotte.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 17:09
-MD- schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:10:
[...]
We hebben nu best een mooie tent, maar het in en uitruimen van de auto ben ik wel een beetje klaar mee. De kofferbak zit al tot de nok vol vanwege de tent en slaapspullen. Dan de achterbank met rammelend servies, koelbox, tassen kleding. Uitdragerij ;). Dan 's ochtends wachten tot die tent eindelijk droog is, want nat in je auto wil je ook niet. En dan thuis al die zooi weer naar zolder.

Hm, die Yaris zouden wij kunnen zijn. :) Technisch katoen 4P tunnel, dikke TaR selfinflatables, tafel, stoelen, 40 l absorptie-koelbox, kleding en wat los spul en behalve de koelbox steekt er niets boven de raamdrempel uit.

Die tent pakken we ook rustig, met de nodige tegenzin maar je moet wat, nat in. We hebben weleens in een hoosbui ingepakt waarbij bij het uitpakken op de volgende camping, in de stralende zon natuurlijk, ongevraagd uitgebreid de voeten gespoeld werden. :o

Mocht het je echt dwarszitten dat je veel volume meeneemt: Ruil de katoenen tent in voor een kleinere van polyester of technisch katoen en kies een kleinere koelbox. Of ruil je station in voor een Yaris en voel de ruimte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Bedankt allemaal, nu wil ik weer een Yaris. Altijd spijt van gehad dat we die hebben ingeruild. We zagen het niet zitten om een 3-deurs auto te blijven gebruiken met de eerste baby op komst, en het budget voor een 5-deurs uitvoering was er niet.

Onze Space Star is ook heel fijn qua ruimte, maar slurpt een stuk meer en zit intussen tegen de 2 ton aan. We hebben hem wel kunnen uitrusten met:
- dakdragers, met dakkoffer én daarnaast een grote katoenen tunneltent, of een kinderfiets als we naar een huisje gingen
- tweede kinderfiets achterin, volwassen fietsen achterop en meer dan genoeg speelgoed naast de gewone bagage om iedereen bezig te houden :)

Heck ik heb er zelfs een steigerhouten stapelbed mee vervoerd includief zware stalen auping bedbodems :P maar dat heeft dan weer niks met kamperen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:24
Gisterenmiddag een bezoekje gebracht aan een kampeerspecialist in Brabant en ons uitgebreid voor laten lichten over vouwwagens. We zijn een gezin met twee kleine kinderen.

Voor ons springen er nu vier modellen uit:Alle vouwwagens hierboven zijn geschikt voor weekendjes weg, korte vakanties en lange vakanties. Door de compacte buitenafmetingen kunnen we op alle soorten campings uit de voeten en hebben we bij de meeste weersomstandigheden voldoende leefruimte. Ook zijn de slaapgedeeltes en leefgedeeltes snel op te zetten en af te breken. Handig als we laat aankomen of op doorreis zijn.

Jametic
+ prijs
+/- twee ongebruikte slaapplaatsen over als de kinderen in eigen tent slapen
- minst praktisch tent
- bermkeuken (niet nodig)

Malawi 2.0
+ meest praktische tent
+ beste afwerking
+/- prijs

Fat Freddy
+ enorme bagageruimte (1500 liter)
+/- prijs
+ voortent als leefgedeelte en luifel te gebruiken
- kleinste leefgedeelte

Lazy Jack
+ groot leefgedeelte
+ kinderslaapcabine in dezelfde moeite mee op te zetten
+ inclusief matras voor kinderslaapcabine
+ kinderslaapcabine kan weggelaten worden
- prijs

De bagageruimte van de Campooz is voor mij een voordeel, omdat mijn (dure) mountainbike daarin past.

Wat het lastig maakt is dat we met deze adviesprijzen weinig concessies willen doen. Daardoor valt de Jametic eigenlijk af. De Malawi 2.0 is een no-brainer, maar de Campooz-modellen zijn wel enorm sexy.

Misschien moeten we voor de komende paar jaar toch maar eens voor een tweedehands Jametic Outdoor kijken. Met prijzen onder de 3000 EUR is het minder erg om concessies te moeten doen.

Keuzes, keuzes, keuzes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
@Joris748 Wellicht kun je ook in brabant nog langs de vouwwagenspecialist, daar hebben ze nog andere merken, bovendien ook wel wat tweedehands staan. Die zijn ook op de website terug te vinden.
https://vouwwagenspecialist.nl/occasions/vouwwagens/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
@DaWayne Wat is jouw ervaring met het luifel van je Lazy Jack? Hoe zit het met tocht en wind als je onder het luifel zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:16
Wij hebben sinds vorig jaar een Cabanon Monaco en ik verdenk jou er van dat je bij onze dealer DW te S bent geweest :)

Onze gezinssituatie is alsvolgt: ouder + ouder + kind 2 jaar + kind 0 jaar (laatste kindje was on the way toen we hem kochten)

Vorig jaar zijn wij in nederland met HE-PI weggeweest en 3 weken naar Frankrijk. Onze afweging is geweest bij aankoop: wellicht komt er nog een derde kind, dat past dan eigenlijk niet goed meer in de Malawi achtige opzet constructies. En ik wil gewoon mijn kindjes tot sint juttemis bij mij in de vouw/bouwwagen hebben liggen. Als ze zelf op hun 4e verjaardag een tentje vragen omdat ze dat stoer vinden dan is dat ook prima, maar ik wil ze zeker niet uit de grote vouwwagen jagen :+

Voor jezelf moet je goed gaan afpellen is hoe vaak denk je van een functionaliteit gebruik te gaan maken en wat heb ik daarbij nodig om het te kunnen 'compenseren'. Zo vonden wij het easy pack systeem wel echt een pre van de malawi en de campoozen, maar de Campooz was ik niet zo weg van het inklimmen en ik ben tot heden nog geen strak opgezette campooz tegen gekomen. Wat wij nu heel makkelijk gaan vinden aanstaande zomer is dat we zoon 1 op een deryan tentje op het tweede openklap bed zetten, zoon 2 in het campingbed in het middenpad en wijzelf liggen op het andere openklap bed zoon 3 te verwekk..... :+

En volgend jaar draaien we het om dan ligt de oudste zoon in het tweede openklap bed en zoon 1 in het gangpad. Hierdoor heb je overdag nooit 'rommel' in de weg staan en kun je het mooi afsluiten.

Ook vinden wij de 'bunkers' onder de bedden ideaal. Daar zetten we al het eten neer, maar ook alle ongebruikte zaken als tassen, zijwandjes en dergelijke belanden daar.

Wij hebben hem met keuken gekocht. Het is een dure accesoire, maar we vinden het wel heel handig dat je een goed afsluitbare plek hebt waar je stabiel op kunt koken. Mocht je meer info zoeken: ga vooral eens rondneuzen op www.vouwwagenclub.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Sammy_tukker schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:09:
[...]

Wij hebben sinds vorig jaar een Cabanon Monaco en ik verdenk jou er van dat je bij onze dealer DW te S bent geweest :)
Bingo
Onze gezinssituatie is alsvolgt: ouder + ouder + kind 2 jaar + kind 0 jaar (laatste kindje was on the way toen we hem kochten)
Ons gezin is compleet ;)
Vorig jaar zijn wij in nederland met HE-PI weggeweest en 3 weken naar Frankrijk. Onze afweging is geweest bij aankoop: wellicht komt er nog een derde kind, dat past dan eigenlijk niet goed meer in de Malawi achtige opzet constructies. En ik wil gewoon mijn kindjes tot sint juttemis bij mij in de vouw/bouwwagen hebben liggen. Als ze zelf op hun 4e verjaardag een tentje vragen omdat ze dat stoer vinden dan is dat ook prima, maar ik wil ze zeker niet uit de grote vouwwagen jagen :+
Zolang ze we willen dat ze in de vouwwagen slapen, doen ze dat 8)
Voor jezelf moet je goed gaan afpellen is hoe vaak denk je van een functionaliteit gebruik te gaan maken en wat heb ik daarbij nodig om het te kunnen 'compenseren'. Zo vonden wij het easy pack systeem wel echt een pre van de malawi en de campoozen,
Easypack is inderdaad een must. Wil gewoon comfortabel op de inrit alles in kunnen pakken. Bedoeling is ook dat de meeste spullen gewoon in de vouwwagen opgeslagen blijven.
maar de Campooz was ik niet zo weg van het inklimmen en ik ben tot heden nog geen strak opgezette campooz tegen gekomen.
Thx, zal ook op het strak opzetten letten. Ben ook nog niet helemaal van overtuigd van het het ontbreken van een binnentent.
Wat wij nu heel makkelijk gaan vinden aanstaande zomer is dat we zoon 1 op een deryan tentje op het tweede openklap bed zetten, zoon 2 in het campingbed in het middenpad en wijzelf liggen op het andere openklap bed zoon 3 te verwekk..... :+
Zet je de pootjes wel goed uit? })
En volgend jaar draaien we het om dan ligt de oudste zoon in het tweede openklap bed en zoon 1 in het gangpad. Hierdoor heb je overdag nooit 'rommel' in de weg staan en kun je het mooi afsluiten.

Ook vinden wij de 'bunkers' onder de bedden ideaal. Daar zetten we al het eten neer, maar ook alle ongebruikte zaken als tassen, zijwandjes en dergelijke belanden daar.
Daarom willen we graag een ruime aanhanger, gemakkelijke toegankelijke aanhanger, zodat die spullen daarin kunnen.
Wij hebben hem met keuken gekocht. Het is een dure accesoire, maar we vinden het wel heel handig dat je een goed afsluitbare plek hebt waar je stabiel op kunt koken.
We vinden primitief koken op Campingaz pitjes een te belangrijk onderdeel van de campeerervaring 8)7
Mocht je meer info zoeken: ga vooral eens rondneuzen op www.vouwwagenclub.nl
d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
Joris748 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:08:
@DaWayne Wat is jouw ervaring met het luifel van je Lazy Jack? Hoe zit het met tocht en wind als je onder het luifel zit?
Wij hadden alleen de trekking luifel en hebben vorig jaar met 3 trips nooit last gehad van wind of kou. (Onze voorgaande tent had niet eens een luifel :) )
Met Pinksteren op Texel bij windkracht 5 was het wel fris. Deze waaide onder de luifel door en vanaf 21:30 was het niet aangenaam meer, zelfs met fleece vest aan. (Alle buren zaten in voortent of caravan)
Daarom vorige week een zijwand gescoord, zodat we in zo'n geval uit de wind kunnen zitten.
Ik ben wel echt een mooi weer kampeerder en zou niet snel een echte voortent opzetten, of in de wagentent gaan zitten. Onder de luifel zit je droog en dat is voor ons tot nog toe in 4 vd 5 trips voldoende geweest.

@Joris748 die van mij staat altijd vrij strak hoor. En dat vind ik voor kamperen voldoende. Dat moet wel je ding zijn als je voor Campooz kiest. Dat geldt ook voor de ontbrekende binnentent.
Die heb ik geen moment gemist, daardoor meer ruimte en meer ventilatie.

Uiteindelijk moet je gewoon zelf een keuze op gevoel maken denk ik. Zo te zien aan de reacties zijn alle keuzes op je lijstje goed:)

[ Voor 18% gewijzigd door DaWayne op 09-06-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
DaWayne schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:26:
[...]

Wij hadden alleen de trekking luifel en hebben vorig jaar met 3 trips nooit last gehad van wind of kou. (Onze voorgaande tent had niet eens een luifel :) )
Met Pinksteren op Texel bij windkracht 5 was het wel fris. Deze waaide onder de luifel door en vanaf 21:30 was het niet aangenaam meer, zelfs met fleece vest aan. (Alle buren zaten in voortent of caravan)
Daarom vorige week een zijwand gescoord, zodat we in zo'n geval uit de wind kunnen zitten.
Ik ben wel echt een mooi weer kampeerder en zou niet snel een echte voortent opzetten, of in de wagentent gaan zitten. Onder de luifel zit je droog en dat is voor ons tot nog toe in 4 vd 5 trips voldoende geweest.
Thx, welke zijwand heb je gekocht? Dicht, gaas of met raam?

En nog een domme vraag: koop je die per twee of per stuk? De website en de prijslijsten zijn daar niet duidelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Pathogen schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:04:
Wij zijn vorig jaar op deze "kinder natuurcamping" geweest, de camping zelf vond ik echt heerlijk maar de omgeving is me wat mwah (niet dat je de camping af hoeft voor iets anders dan booschappen):
https://www.campinglolotte.nl/
Ik kijken, nog ruimte ook. Kalender mooi groen, dus dat knaagt. Staan er ergens kleine lettertjes dat ze toch stiekem al vol zitten en geen boekingen meer accepteren.
Zet je systeem dan ook gewoon dicht voor die periode, wat heb je er anders aan? :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaWayne
Joris748 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:30:
[...]

Thx, welke zijwand heb je gekocht? Dicht, gaas of met raam?

En nog een domme vraag: koop je die per twee of per stuk? De website en de prijslijsten zijn daar niet duidelijk over.
Met raam, ik heb er 1 gekocht, kan links en rechts gebruikt worden Als de wind van beide zijden komt ga ik wel ergens anders heen :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpnwTdqpNDjsRil-j8QzewfXiyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZEumQ5N7s5T3ZiRneQpPmqTb.jpg?f=fotoalbum_large

Staat best strak toch voor een half uurtje werk inclusief uitpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
Bacchus schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:19:
[...]

Hm, die Yaris zouden wij kunnen zijn. :)
Als dat op Flower Camping La Beaume | Camping Verdon was 6 jaar geleden dan kan dat ;).
Technisch katoen 4P tunnel, dikke TaR selfinflatables, tafel, stoelen, 40 l absorptie-koelbox, kleding en wat los spul en behalve de koelbox steekt er niets boven de raamdrempel uit.

Die tent pakken we ook rustig, met de nodige tegenzin maar je moet wat, nat in. We hebben weleens in een hoosbui ingepakt waarbij bij het uitpakken op de volgende camping, in de stralende zon natuurlijk, ongevraagd uitgebreid de voeten gespoeld werden. :o

Mocht het je echt dwarszitten dat je veel volume meeneemt: Ruil de katoenen tent in voor een kleinere van polyester of technisch katoen en kies een kleinere koelbox. Of ruil je station in voor een Yaris en voel de ruimte. ;)
Die station is inmiddels al een tijdje vertrokken, dus ik moet sowieso wat minderen. Probleem was vooral dat m'n vriendin destijds een koukleum en een slechte slaper was. Dan ontkom je niet aan dikke dekens, dik slaapmateriaal, stevig kussen. Dat tikt aan. Ikzelf heb het daarentegen altijd warm dus een polyester tent is niets voor mij en een lichte mummy slaapzak al voldoende.

Maar het probleem is natuurlijk ook: heb je de ruimte, dan ga je het vullen. Waterkoker, koffiezetapparaat en (ja echt) een inductie kookplaat van de Lidl. Kan prima zonder hoor, maar zo gaat het natuurlijk hard ;).

Overigens ben ik ook wel eens met een backpack door de bossen gegaan hoor. Soms groeien dingen gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Gonadan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:32:
[...]

Ik kijken, nog ruimte ook. Kalender mooi groen, dus dat knaagt. Staan er ergens kleine lettertjes dat ze toch stiekem al vol zitten en geen boekingen meer accepteren.
Zet je systeem dan ook gewoon dicht voor die periode, wat heb je er anders aan? :F
Ja, ze zijn wel kneuterig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Oh wat lees ik nu?
HANDIG OM TE WETEN
• Onze camping is autovrij. Voor het vervoeren van bagage hebben wij trekkarren staan.
En doorrrrr. Autovrij vind ik best prettig, maar bij opzetten en afbreken wil ik toch echt gewoon even m'n auto bij de plek.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:13:
[...]
En doorrrrr. Autovrij vind ik best prettig, maar bij opzetten en afbreken wil ik toch echt gewoon even m'n auto bij de plek.
Ik weet niet over welke camping dat gaat, maar hoe doe je dat met een caravan of vouwwagen dan? Dat wordt aardig trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:55
Joris748 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:50:
Gisterenmiddag een bezoekje gebracht aan een kampeerspecialist in Brabant en ons uitgebreid voor laten lichten over vouwwagens. We zijn een gezin met twee kleine kinderen.

Voor ons springen er nu vier modellen uit:
Als ik naar de campooz kijk. Dan vind ik de lazy Jack wel heel erg breed(7,10m) excl scheerlijn.
De Fast Freddy heeft een mooiere afmeting. Maar het schijnt dat de ugly Betty niet handig is op te zetten en een waterzak boven op de tent heeft.
Voor mij springt dan de Malawi er uit. Ook al vind ik de campooz mooier.
Nadeel van de Malawi vind in de ronde luifel/voortent. Deze is niet mee in te klappen zoals de trekking luifel van de campooz.
Elke vw heeft zijn voordeel en nadelen. Vind het zelf ook lastig om te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:48:
Ik weet niet over welke camping dat gaat
Die informatie is een paar klikken weg. :>
maar hoe doe je dat met een caravan of vouwwagen dan? Dat wordt aardig trekken :+
Die mogen er wel op, maar op vaste tijden. Dan snap ik niet waarom ik dat niet zou mogen. Hang er gewoon een tijdslimiet aan en ik zeil die auto in tien minuten leeg hoor. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Gonadan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:02:
[...]

Die informatie is een paar klikken weg. :>

[...]

Die mogen er wel op, maar op vaste tijden. Dan snap ik niet waarom ik dat niet zou mogen. Hang er gewoon een tijdslimiet aan en ik zeil die auto in tien minuten leeg hoor. :P
Vorig jaar konden we gewoon met auto en al het veld op maar werd verzocht hem zsm weer weg te zetten. Ik denk dat je met een telefoongesprek idd een stuk verder komt.
Het is een redelijk nieuwe camping en ik heb het gevoel dat ze nog druk aan het werken zijn aan wat wel en niet binnen hun concept past. Statische tekst op een website doet daar geen recht aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
Ik had ook altijd liever mijn auto bij de tent/caravan. Tot ik een keer het heb uitgeprobeerd omdat het plekje toch wel heel mooi was. Was eigenlijk wel prettig. Ja, het vergt wat aanpassingen in sommige dingen maar het is wel een stuk rustiger/ruimtelijker/natuurlijker op en rondom je kampeerplaats.

Heb geen kinderen, misschien dat dat scheelt met de boodschappen die makkelijk in een tas kunnen (ook al tikt het glaswerk aan ;) )

offtopic:
@Gonadan Onvolledige berichten plaatsen met een half citaat helpt niet, want er staat dat het mag alleen tussen bepaalde tijdstippen (vandaar dus de opmerking van @TgR_KILLER ). Daarnaast had ik het niet specifiek tegen jou maar een ervaring over 'autovrije campings' in het algemeen, anders had ik je wel gequote/getagged whatever.

[ Voor 29% gewijzigd door -MD- op 09-06-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@-MD- je leest niet goed. :>
offtopic:
@Gonadan Onvolledige berichten plaatsen met een half citaat helpt niet, want er staat dat het mag alleen tussen bepaalde tijdstippen (vandaar dus de opmerking van @TgR_KILLER ). Daarnaast had ik het niet specifiek tegen jou maar een ervaring over 'autovrije campings' in het algemeen, anders had ik je wel gequote/getagged whatever.
De discussie ging over bagage en uitrusting droppen, niet over de auto op je plek houden. Als je daarop aan sluit doe ik inderdaad de aanname dat je mee doet in plaats van iets los staands post. Context is alles. :)

En er staat niet dat het tussen bepaalde tijdstippen mag, het mag gewoon niet. Wederom goed lezen. Met een tent mag je lekker aan de trekkar, met een caravan of vouwwagen alleen op een vast tijdstip.
Daarom verbaast het mij dat je dat met een tent dan niet zou mogen. Al blijkt dus dat ze best flexibel zijn al sje maar brutaal genoeg bent. :P

[ Voor 94% gewijzigd door Gonadan op 09-06-2020 13:32 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
-MD- schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:11:
@Gonadan Als je de kuip hebt heb je een keuze, andersom niet.
Daar is geen speld tussen te krijgen, maar het bepaalt in dit geval ook het type luifel wat ik moet kiezen. Bij de boogluifel kan je een kuipzeil nemen, bij de klassieke luifel niet. De klassieke vind ik eigenlijk mooier, maar die kan dus geen kuip en is minder handig qua dicht bouwen. Die lijkt echt meer gericht op beter weer.
Ga je ook kamperen als het slechter weer kan zijn zou ik zelf altijd een kuip aanraden. In mijn huidige tent heb ik een kuipzeil dat je er als laatste in ritst. Ideaal, rondom een opstaande rand van ca 10 cm en je moet je tent wel heel slecht positioneren wil je natte voeten halen. Bij het opruimen van de tent is het eerst het kuipzeil los ritsen en er uit, de tent tocht lekker door terwijl het kuipzeil droogt (onderzijde). Eventueel kun je bij een vieze ondergrond de tent op het kuipzeil opvouwen.

Het nadeel is wel dat het een flink zeil is wat met rits daarbij ook wel weer wat weegt. Daarnaast is het geen geheel met de tent, dus altijd er in ritsen wat nog best een klusje kan zijn bij hoge temperaturen ;). En bij mijn huidige tent heb ik geen keuze, het is heel de tent voorzien van een kuipzeil of niet. De binnentent heeft zelf ook een zeil, maar in dat opzicht is het wel fijn dat die altijd schoon blijft.
Dat heeft mijn huidige tent ook en dat maakt dat ik hoe dan ook een stuk kuip wil. De vraag is nu alleen of ik het óók in een voortent zou willen. Het is niet heel veel werk, maar toch wel extra werk. Je kunt hem inderdaad ook gewoon kopen en in je bak leggen voor het geval dat, maar het punt is dus dat de luifelkeuze er van af hangt.

Wij gaan sowieso elk voorjaar in Nederland kamperen, in de avonden kan het dan best nog wel eens vochtig en kil zijn. Heb ook vorst meegemaakt, al is dat uitzonderlijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Henkiejoo schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:21:
Voordat we de Combicamp hadden, kampeerden we in een grote tunneltent met kuipzeil.
Dat is zeker comfortabeler dan nu met de Combicamp wat dat betreft.

De vouwwagen is weer veel comfortabeler in een aantal andere opzichten.

Hoe wij het zagen:
Wil je een hele grote vouwwagen: geen combicamp
slaapplek voor 2 grote kinderen erbij: geen combicamp
Wil je veel binnenruimte met een kuipzeil: geen combicamp
Wat heb je nu precies dan? Zo'n hardtopklapper met alleen een luifel?
Wil je meer een echt tent gevoel( vorm) : liever een holtkamper/aart kok
Hear hear!

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
DaWayne schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:21:
Kuipzeil is voor mij wel een must sinds ik met een tent zonder zelfs vocht in mijn waterdichte horloge kreeg door de vochtige ondergrond i.c.m. hoge luchtvochtigheid |:(
Daarna tent met Kuipzeil en nu vouwwagen met Kuipzeil in de tent, maar zonder bij de luifel.
Daar leggen we zelf (bij >1 nacht) zo'n geperforeerd doek van de campingwinkel neer in een minuutje. Is comfortabel aan de voeten, en geen angst voor lekkage op rotsachtige bodems.
Doordat het open is droogt het s'ochtends ook snel en goed. (Wij hebben alleen luifel, geen voortent, dan is het waarschijnlijk wel handig)
Dat is inderdaad het alternatief als ik geen kuipzeil in de voortent/luifel zou nemen. Dan zo'n gaatjesvloerkleed op het gras, dat heb ik nu ook gewoon op het kuipzeil liggen. Maakt alles een heel stuk comfortabeler.
Ik kan mij ook voorstellen dat je anders onder de luifel al het gras aan gort loopt doordat je steeds hetzelfde paadje pakt.S

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Gonadan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:28:
[...]
Daar is geen speld tussen te krijgen, maar het bepaalt in dit geval ook het type luifel wat ik moet kiezen. Bij de boogluifel kan je een kuipzeil nemen, bij de klassieke luifel niet. De klassieke vind ik eigenlijk mooier, maar die kan dus geen kuip en is minder handig qua dicht bouwen. Die lijkt echt meer gericht op beter weer.
[...]
Ja, dat is dan een lastige keuze. Ik zou toch kiezen voor de kuip en dat staat dan hieronder
Dat heeft mijn huidige tent ook en dat maakt dat ik hoe dan ook een stuk kuip wil. De vraag is nu alleen of ik het óók in een voortent zou willen. Het is niet heel veel werk, maar toch wel extra werk. Je kunt hem inderdaad ook gewoon kopen en in je bak leggen voor het geval dat, maar het punt is dus dat de luifelkeuze er van af hangt.
Mijn ervaring bij een flink aantal campings in het zuiden is dat plaatsen best wel eens vies kunnen zijn, een droog grasloos stuk of modderig als het wat slechter weer is. Oplossing: kuipzeil. Maar ook als je wat langer op een plek staat. Stel je hebt je luifel gezet en je staat er een paar weken, maar na een week begint dat stuk onder je luifel toch wel vies/dor/stoffig te worden. Kuipzeil er over en je hebt in ieder geval weer even een schone plek. Stel het wordt toch baggerweer en je moet een paar dagen in je tent verblijven buiten de uitstapjes om: kuipzeil. Het is een keuze, maar wel een lastige als je de klassieke een stuk aantrekkelijker is.
Wij gaan sowieso elk voorjaar in Nederland kamperen, in de avonden kan het dan best nog wel eens vochtig en kil zijn. Heb ook vorst meegemaakt, al is dat uitzonderlijk.
En dan is het dus de vraag: zit je dan prima in je binnentent of had je dan toch liever de mogelijkheid gehad voor een kuipzeil.

Kamperen is maar lastig. De hotels zijn weer open? ;)

Edit: je kunt natuurlijk ook nog een los kleed/zeil of wat dan ook meenemen. Dat is voor de meeste zaken nog een prima oplossing in voor-/najaar.

[ Voor 3% gewijzigd door -MD- op 09-06-2020 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Een kuipzuil is voor mij een must. Water kan stromen/komen waar je het niet verwacht. Niets vervelender dan natte spullen tijdens de vakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkiejoo
Combicamp Country, hardtopklapper inderdaad.
Deksel open => vloertje van een paar m2 diezelf niet de grond raakt. Dus ook niks schoon te maken.

Luifel is eigenlijk het dak van de voortent. De luifel is standaard mee ingeklapt,en staat dus altijd op. De voor en zijkanten ritsen we er wel vaak in als we in Nederland kamperen. Is niet zoveel werk.
Gonadan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:28:
[...]

Wat heb je nu precies dan? Zo'n hardtopklapper met alleen een luifel?

[...]

Hear hear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
-MD- schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:35:
[...]
Ja, dat is dan een lastige keuze. Ik zou toch kiezen voor de kuip en dat staat dan hieronder
[...]

Mijn ervaring bij een flink aantal campings in het zuiden is dat plaatsen best wel eens vies kunnen zijn, een droog grasloos stuk of modderig als het wat slechter weer is. Oplossing: kuipzeil. Maar ook als je wat langer op een plek staat. Stel je hebt je luifel gezet en je staat er een paar weken, maar na een week begint dat stuk onder je luifel toch wel vies/dor/stoffig te worden. Kuipzeil er over en je hebt in ieder geval weer even een schone plek. Stel het wordt toch baggerweer en je moet een paar dagen in je tent verblijven buiten de uitstapjes om: kuipzeil. Het is een keuze, maar wel een lastige als je de klassieke een stuk aantrekkelijker is.

[...]

En dan is het dus de vraag: zit je dan prima in je binnentent of had je dan toch liever de mogelijkheid gehad voor een kuipzeil.

Kamperen is maar lastig. De hotels zijn weer open? ;)
Daar zit de crux. In het binnendeel zal je prima zitten, maar niet als het langduriger is. Daar is het gewoon te krap voor denk ik.
Tegen stof of modder kan zo'n gaatjeskleed (eventueel met plastic eronder) altijd nog een uitkomst bieden, tegen water is dat lastiger. Als het echt een paar dagen regent wil je gewoon een ruim binnendeel hebben, dus ook de voortent.
Het nadeel van een kuip in de voortent leggen is dat het niet meer als buiten voelt. Dan krijg je dus de neiging die veel mensen hebben, om er dan nóg weer een luifel aan te hangen. En dan zit je met zo'n slagschip van 10 meter. Daar heb ik geen behoefte aan. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Joris748 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:54:
Een kuipzuil is voor mij een must. Water kan stromen/komen waar je het niet verwacht. Niets vervelender dan natte spullen tijdens de vakantie.
Spullen staat uiteraard gewoon binnen, maar een stoel of tafel mag best natte pootjes krijgen toch? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Goed nieuws voor alle tent kampeerders!
13:21

Het Outbreak Management Team moet nog wel akkoord gaan, maar als het aan het kabinet ligt mogen campinggangers volgende week weer naar hartenlust naar het toilet en onder de douche. De voorzieningen gaan op 15 juni weer open. Twee weken eerder dan oorspronkelijk de bedoeling was.

Om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen, waren zowel de wc's als ook de washokken op kampeerplaatsen gesloten. Vanaf de 15de zijn echter de buitenlandse toeristen weer welkom, dus is dat een logisch moment beiden weer te openen, meent het kabinet. De reisbranche drong vorige week aan op de vervroeging.
Klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Gonadan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:03:
[...]

Spullen staat uiteraard gewoon binnen, maar een stoel of tafel mag best natte pootjes krijgen toch? ;)
Stoelen en tafels geen probleem inderdaad. Sorry, had niet begrepen dat het om een luifel ging.

Zoals je zelf als aangeeft staat het onder zo'n luifel al snel te vol als er gewoon een kuipzeil in ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Joris748 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:12:
[...]

Stoelen en tafels geen probleem inderdaad. Sorry, had niet begrepen dat het om een luifel ging.

Zoals je zelf als aangeeft staat het onder zo'n luifel al snel te vol als er gewoon een kuipzeil in ligt.
Heb er even plaatjes bij gezocht om mijn dilemma te visualiseren.

De plattegrond zou zo zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcJo2eG60FrnytAunQru4PRABSI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BdiMklxPxt2lNjMVLtfxtBe7.png?f=fotoalbum_large
Kort gezegd heb je dus een stukje van 2 bij 3 om met z'n drieën in te leven bij takkeweer, tenzij de voortent ook een kuipzeil krijgt.

Dan krijg je dit idee (al hebben ze hier meteen weer een luifel toegevoegd, die moet je even wegdenken):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrMzjXoRklk8dqGjW402nO2zrkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/07LmmLyNtYyNuknPx6b3QoJw.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf vind ik de klassiekere mooier en ook meer een buitengevoel geven, zeker als je de zijwanden nog weg laat bij echt goed weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5i-y6brklGBhwhBRz4yY3N0ECPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hf1yvlmxLLKuDqRHNwm8CAtv.jpg?f=fotoalbum_large

Als je dan de achtertent erbij zou nemen dan heeft m'n dochter een eigen plek en heb je ook gelijk wat meer binnenruimte.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
@Gonadan Ja die klassiekere is inderdaad mooier. Toch zou ik dan om eerdere genoemde redenen toch voor een kuipzeil variant kiezen. Al zo ontzettend vaak plezier gehad van een goede waterdichte binnentent. Dan is een buitje ook ineens minder erg en maak je je minder druk om het weer. Daarnaast gaan we ook af en toe met vrienden op stap en zitten we dan gezamenlijk in één van de tenten bij slecht weer, dus voor mij sowieso een no-brainer.

Het lijk mij ook afhankelijk van je gezelschap, hoe goed zij zich kunnen vermaken bij slecht weer (en vlak jezelf uiteraard misschien ook niet uit ;) )? Niet iedereen kan daar even goed tegen en als het na een dag slecht weer al ongezellig begint te worden... In dat geval zou ik er ook niet eens meer over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
We hebben vrijdag een Combi Camp Flexi XL met boogluifel en kuipzeil gekocht. Eerder twijfelden we of we er kantelbeugels bij wilden nemen, maar dat hebben we toch maar niet gedaan. Nu neemt het meer ruimte in in de garage, maar dat is dan maar zo. Het betekent wel dat we minder plaats in de garage hebben, waardoor er hebben moeten opruimen. Ook moet een nieuwe hangende opslag maken die gedeeltelijk boven de vouwwagen komt.

Wij hebben juist voor de boogluifel en kuipzeil gekozen om genoeg binnenruimte te hebben voor slecht weer en toch een buitengevoel te hebben. Natuurlijk heb je met de kuip minder een buitengevoel, maar dit is maar van beperkte invloed. Naar buiten kijken geeft veel meer een buitengevoel dan wat je aan jouw voeten hebt. Dus de voorwand uit de vouwagen en de ramen maximaal open voor het buitengevoel. En meestal zitten we toch voor onze tent/vouwwagen in de buitenlucht.

[ Voor 35% gewijzigd door L.N. op 09-06-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Gonadan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:47:
[...]

Heb er even plaatjes bij gezocht om mijn dilemma te visualiseren.

De plattegrond zou zo zijn:
[Afbeelding]
Kort gezegd heb je dus een stukje van 2 bij 3 om met z'n drieën in te leven bij takkeweer, tenzij de voortent ook een kuipzeil krijgt.

Dan krijg je dit idee (al hebben ze hier meteen weer een luifel toegevoegd, die moet je even wegdenken):
[Afbeelding]

Zelf vind ik de klassiekere mooier en ook meer een buitengevoel geven, zeker als je de zijwanden nog weg laat bij echt goed weer.
[Afbeelding]

Als je dan de achtertent erbij zou nemen dan heeft m'n dochter een eigen plek en heb je ook gelijk wat meer binnenruimte.
De belangrijkste reden om voor een kuipzeil te kiezen is om je spullen droog te houden. Vraag is of je ten alle tijden je spullen onder het luifel droog wilt houden? Als het anwoord 'nee' is, dan kun je kiezen voor het klassieke luifel icm een goed grondzeil/tentmat.

Dan leg je die bij een langere periode van slecht weer onder het luifel. Je leefruimte wordt dan een stuk groter. Je kunt dan alleen geen spullen laten liggen die niet nat mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001

m0nk

16-09-2003 15.15

Voor ons springen er nu vier modellen uit:
Oeh, ik zag die Campooz Lazy jack ook van het weekend bij de Wit in Schijndel staan. Echt een hele mooie vouwwagen.. Bij Campooz "krijg" je nu ook die speciale bedbodem er "gratis" bij.. Ben benieuwd wat je gaat kiezen..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Bovendien wordt een kuipzeil bij steeds meer modellen vastgezet met klittenband, waardoor je de kunt gebruiken als je nodig denkt te hebben. Mocht de verwachting zijn dat het een week droog blijft, dan is zo'n kuipzeil niet nodig om droog te blijven.

Voor ons springen er nu vier modellen uit:Alle vouwwagens hierboven zijn geschikt voor weekendjes weg, korte vakanties en lange vakanties. Door de compacte buitenafmetingen kunnen we op alle soorten campings uit de voeten en hebben we bij de meeste weersomstandigheden voldoende leefruimte. Ook zijn de slaapgedeeltes en leefgedeeltes snel op te zetten en af te breken. Handig als we laat aankomen of op doorreis zijn.

Jametic
+ prijs
+/- twee ongebruikte slaapplaatsen over als de kinderen in eigen tent slapen
- minst praktisch tent
- bermkeuken (niet nodig)

Malawi 2.0
+ meest praktische tent
+ beste afwerking
+/- prijs

Fat Freddy
+/- prijs
+ voortent als leefgedeelte en luifel te gebruiken
- kleinste leefgedeelte

Lazy Jack
+ groot leefgedeelte
+ kinderslaapcabine in dezelfde moeite mee op te zetten
+ inclusief matras voor kinderslaapcabine
+ kinderslaapcabine kan weggelaten worden
- prijs

De bagageruimte van de Campooz is voor mij een voordeel, omdat mijn (dure) mountainbike daarin past.

Wat het lastig maakt is dat we met deze adviesprijzen weinig concessies willen doen. Daardoor valt de Jametic eigenlijk af. De Malawi 2.0 is een no-brainer, maar de Campooz-modellen zijn wel enorm sexy.

Misschien moeten we voor de komende paar jaar toch maar eens voor een tweedehands Jametic Outdoor kijken. Met prijzen onder de 3000 EUR is het minder erg om concessies te moeten doen.

Keuzes, keuzes, keuzes...
Kijk ook eens bij die andere vouwwagenspecialist in Brabant. Die hebben allemaal andere merken en dan kun je de vergelijking pas echt maken. In ieder geval zitten de Trigano Odyssee en Combi Camp Flexi zitten in een vergelijkbare prijsklasse (misschien iets duurder). Mogelijk zijn er ook nog andere modellen die aan jouw eisen voldoen.

[ Voor 85% gewijzigd door L.N. op 09-06-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
-MD- schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:04:
@Gonadan Ja die klassiekere is inderdaad mooier. Toch zou ik dan om eerdere genoemde redenen toch voor een kuipzeil variant kiezen. Al zo ontzettend vaak plezier gehad van een goede waterdichte binnentent. Dan is een buitje ook ineens minder erg en maak je je minder druk om het weer. Daarnaast gaan we ook af en toe met vrienden op stap en zitten we dan gezamenlijk in één van de tenten bij slecht weer, dus voor mij sowieso een no-brainer.

Het lijk mij ook afhankelijk van je gezelschap, hoe goed zij zich kunnen vermaken bij slecht weer (en vlak jezelf uiteraard misschien ook niet uit ;) )? Niet iedereen kan daar even goed tegen en als het na een dag slecht weer al ongezellig begint te worden... In dat geval zou ik er ook niet eens meer over nadenken.
Heb ik ook wel eens gedaan, ging eigenlijk ook best, maar ik ga geen formaat van m'n kampeermiddel af laten hangen van die enkele keer dat ik eens gasten heb. Meestal zijn we gewoon met het gezin. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Joris748 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:16:
De belangrijkste reden om voor een kuipzeil te kiezen is om je spullen droog te houden. Vraag is of je ten alle tijden je spullen onder het luifel droog wilt houden? Als het anwoord 'nee' is, dan kun je kiezen voor het klassieke luifel icm een goed grondzeil/tentmat.

Dan leg je die bij een langere periode van slecht weer onder het luifel. Je leefruimte wordt dan een stuk groter. Je kunt dan alleen geen spullen laten liggen die niet nat mogen worden.
Klopt, maar ook jezelf. In een voortent heb je toch niet meer dan tafel, stoelen en eventueel kookspullen zoals toestel of koelkast. Dat mag vaak best nat worden (aan de onderkant) en is ook makkelijk te verhogen.
Het idee van een vouwwagen is natuurlijk ook dat je zoveel mogelijk in de bak laat zitten en de binnentent en slaapdeel zijn dan sowieso voorzien van een kuip.

Daarom ben ik nu even aan het vergelijken qua oppervlak met m'n huidige tent. Die heeft een kuip van 3 bij 2,5 meter (exclusief slaapdeel). Dat is dus wel iets groter dan de 3 bij 2 van de vouwwagen, maar in m'n huidige tent staat dat binnendeel vol met meuk zoals kookspullen en een hoop kleding. Het zou dus zomaar kunnen dat ik ondanks het kleinere oppervlak netto toch meer ruimte heb in de binnentent die er standaard bij zit. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
@Gonadan Mogelijk heb ik het gemist, maar naar welk merk/type vouwwagen ben je aan het kijken?
Pagina: 1 ... 64 ... 257 Laatste