[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 63 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:13

backupdevice

No Risk , Full Push

Gonadan schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:21:
[...]

Ik zocht juist iets minder lomps, zo kom je al aan een bagagewagen inderdaad.
Al zit ik nog steeds wel te denken om een vouwwagen te kopen zodat ik een WGA mee kan nemen. :+
Hij is groot en hoog inderdaad. Maar wel veel ruimte en hoge banden . Dus geen probleem met hete banden en te weinig ruimte.

Deze was 450 euro , 2e hands uiteraard .

[ Voor 5% gewijzigd door backupdevice op 01-06-2020 09:58 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 11:35
thejoker80 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 06:31:
[...]
In de kampeer winkel (oitdoorxl Barendrecht) lieten ze ook een bagagedrager voor op je trekhaak zien.daar kan dan de tent op staan. Heeft iemand daar ervaring mee? Het leek een beetje op een fietsendrager met een plank erop waardoor ik meteen dacht, misschien kan ik dan beter een fietsendrager kopen, dan kan ik die op twee manieren gebruiken.
Jep, alweer een jaar of 10, bak-rak uit Engeland. Perfect met 3 kinderen. Het is super handig dat de tent zowel als eerste kan worden afgeladen, als als laatste erop binden, inpakken kan dan zelfs in stromende regen nog redelijk ok.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gIF6DGq17TmAeoVhHzKQ1ZPsU4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IDXGrEqP1mKp73LF9I5o9RpK.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uibTVDbjllpAPK8hKmAdmuUdZVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gp53t8zKGoD5cika8dWlH4d1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door jurjen_g op 01-06-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
Gonadan schreef op maandag 1 juni 2020 @ 08:12:
Op de trekhaak zou ik alleen lichtere spullen mee nemen, dat is een stuk lekkerder voor de stabiliteit.
Dat valt heel erg mee hoor, meeste auto's kunnen probleemloos 50 tot 70 kilo op de trekhaak, zelfs mijn De Waard haalt de 50 kg (inclusief bak-rak) net niet. Daarnaast rijdt het prima stabiel, beter dan met een kar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Hoppa. Binnenkort paar dagen naar noorden van Luxemburg, lekker de camping op. Kunnen we gelijk onze nieuwe 2p kajak uitproberen. Nu al zin in. Belgie mag ik door en op de camping geen privesanitair verplicht..

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 01-06-2020 13:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:30
Zo, de kogel is door de kerk. Zojuist hebben we een Combi Camp Flexi XL met boogluifel en kuipzeil besteld. Met wat geluk gaan we die vrijdag halen. Deze is het geworden, maar dan met een andere luifel:

Afbeeldingslocatie: https://combi-camp.com/content/uploads/2018/04/Combi-Camp-FLEXI-Vouwwagen.jpg

De meningen over de kantelbeugels zijn verdeeld. Het scheelt dat ik een elektrische lier heb, waardoor het kantelen mogelijk makkelijker gaat.

Nu moet ik nog snel ruimte maken in de garage en onze Nomad Lodge 4 en Daxara 147 bagagewagen te koop zetten. Hopelijk verkopen we de bagagewagen snel, want die past niet samen met de vouwwagen in de garage. Desnoods zetten we hem bij familie, maar liever verkoop ik deze.
Blik1984 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:11:
[...]

Op benzine roept bij mij geen camping-gevoel op. daarnaast koken in mijn tent op benzine, heb ik een beetje mixes feelings bij. Terecht danwel onterecht
Het voordeel van koken op benzine is dat je geen grote zware gasfles mee hoeft te nemen. Natuurlijk zijn er ook kleine lichte gasblikjes, maar die zijn duur in gebruik en niet overal even goed te krijgen. Benzine of Coleman fuel is voor mijn gevoel veiliger dan gas, omdat het minder vervliegt en daardoor minder snel last hebt van een gaslek. Ik heb jarenlang op een MSR Wisperlite gekocht.
thejoker80 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 06:31:
[...]

Een andere optie is een bagage wagentje. Niet te fancy of te groot maar groot genoeg voor de tent en stoeltjes en tafeltje denk ik. Suggesties?
Een bagagewagen is fijn, omdat deze vaak smaller is dan een reguliere aanhanger. Daardoor heb je minder het gevoel dat je iets trekt. Gewoon door de binnenspiegel naar achter kijken kan gewoon. Wij rijden 110 -120 km/u met onze Daxara in de landen waar dat mag. Dat lukt ook met mijn 208 met 82 pk. Goede merken zijn bv Daxara, Anssems en Saris. Goedkoper is Humbaur, maar dat is iets meer een gewone kleine aanhanger die voorzien is van een klep. Kijk wel naar de maat. soms zijn ze behoorlijk klein (bv 800 liter) en ik zou toch eerder voor minstens 1000 liter gaan.

[ Voor 53% gewijzigd door L.N. op 01-06-2020 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Op zich zijn die karretjes wel interessant inderdaad, want het is een stuk makkelijker smijten. In die zin snap ik @backupdevice wel.
Maar dan heb ik mijn fietsendrager weer een beetje voor niets gekocht. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
jurjen_g schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:24:
Dat valt heel erg mee hoor, meeste auto's kunnen probleemloos 50 tot 70 kilo op de trekhaak, zelfs mijn De Waard haalt de 50 kg (inclusief bak-rak) net niet. Daarnaast rijdt het prima stabiel, beter dan met een kar...
Lees de rest anders ook even. ;)
Hoe minder gewicht op de trekhaak des te beter.
Liever de zware spullen tussen de wielen en dan het lichte spul in een bak op de trekhaak. Mits dat kan uiteraard.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Met een caravan wil je juist gewicht op je trekhaak, wordt je combinatie alleen stabieler van. Al kan je zo'n bagage wagen niet vergelijken met een caravan. Als je t alleen hebt over een fietsen/bagage rek op de trekhaak, geen idee, nooit gehad. Maar volgens mij wil je het gewicht tussen/op je assen inderdaad, niet erachter.
Kogeldruk is overigens niet echt snel een issue volgens mij hoor, tenzij je een kleine / hybride auto hebt misschien. Mijn trekhaak mag 140 KG hebben en de auto 130... de Caravan straks max 100 KG.. dus ruimte zat om te spelen.

Zo'n bagage plank op de trekhaak vind ik er toch altijd maar vreemd uit zien, Even onderweg wat uit de kofferbak pakken is er dan ook niet meer bij dus even goed bedenken hoe en wat je waar laad. Maar een bagage aanhanger moet je wel weer plek voor hebben, anders kost dat je ook weer stalling.

[ Voor 11% gewijzigd door TgR_KILLER op 01-06-2020 15:41 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:40:
Met een caravan wil je juist gewicht op je trekhaak, wordt je combinatie alleen stabieler van. Al kan je zo'n bagage wagen niet vergelijken met een caravan. Als je t alleen hebt over een fietsen/bagage rek op de trekhaak, geen idee, nooit gehad. Maar volgens mij wil je het gewicht tussen/op je assen inderdaad, niet erachter.
Kogeldruk is overigens niet echt snel een issue volgens mij hoor, tenzij je een kleine / hybride auto hebt misschien. Mijn trekhaak mag 140 KG hebben en de auto 130... de Caravan straks max 100 KG.. dus ruimte zat om te spelen.
Het belang van dat soort onderwerpen wordt steevast onderschat. Het bepaalt je gedrag en stabiliteit bij onverwachte situaties. Voor gewoon rustig rechtdoor rijden zijn inderdaad niet zoveel eisen. :P

Ik had het zuiver over een losse belading op de trekhaak inderdaad. In het geval van een getrokken lading met eigen wielen is het inderdaad van belang wel enige kogeldruk te hebben, dat maakt de combinatie stabieler en beter te controleren.
Maar dat is meer omdat je het anders achterin de aanhanger gooit waardoor er niet op de kogel gedrukt wordt maar aan getrokken. Dat kost je de grip achterin.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Behalve dat het grip kost, teveel gewicht achterin de aanhanger (wat voor soort dan ook) helpt slingeren alleen maar in de hand. Dat zal met een bagage wagen vast meevallen, maar met een caravan wil je echt wel (zoveel mogelijk) kogeldruk hebben.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Er worden minimum en maximum waarden gegeven voor de auto, trekhaak en aanhanger/ caravan. Dát bepaalt de juiste kogeldruk. Als "zoveel mogelijk" daar binnen past is dat inderdaad prima.

En gewicht uiteraard op of voor de as, liever niet erachter ivm slingeren.

[ Voor 43% gewijzigd door Phony op 01-06-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Volgens mij is het advies tussen de 5 en 10% zo lang het binnen de limieten van de combinatie valt. De Clio Estate mag bijvoorbeeld 1200kg trekken en maar 60 kg kogeldruk. Nog even los van dat de volledig trek gewicht ten koste gaat van het beladen van de auto zelf (combinatie gewicht is lager dan maximale trekgewicht + maximale eigen gewicht).

Zo geld voor het vervoeren van fietsen het liefste in de caravan, daarna voorop en als laatste optie achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:26
L.N. schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:41:
Zo, de kogel is door de kerk. Zojuist hebben we een Combi Camp Flexi XL met boogluifel en kuipzeil besteld. Met wat geluk gaan we die vrijdag halen. Deze is het geworden, maar dan met een andere luifel:

[Afbeelding]
Mooi hoor veel plezier! Ben benieuwd naar je ervaringen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

TgR_KILLER schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:06:
Behalve dat het grip kost, teveel gewicht achterin de aanhanger (wat voor soort dan ook) helpt slingeren alleen maar in de hand. Dat zal met een bagage wagen vast meevallen, maar met een caravan wil je echt wel (zoveel mogelijk) kogeldruk hebben.
Zo heb ik het niet geleerd, zeker bij voorwiel aangedreven auto's gaat kogeldruk ten koste van grip op de voorwielen. Dat kan problemen opleveren bij glad wegdek (niet kunnen sturen) of helling op rijden (vaak genoeg auto's en terrassen camping niet zien halen omdat de voorwielen onvoldoende grip hadden op het grind). Maar te weinig is ook niet goed idd. 5 tot 7% wordt vaak aanbevolen. Dus wel voldoende, niet zo veel mogelijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
Gonadan schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:18:
[...]

Lees de rest anders ook even. ;)
Hoe minder gewicht op de trekhaak des te beter.
Liever de zware spullen tussen de wielen en dan het lichte spul in een bak op de trekhaak. Mits dat kan uiteraard.
Uiteraard is zoveel mogelijk gewicht tussen de assen het beste, maar niet iedereen heeft een VW Transporter ;). Ik wilde alleen aangeven dat een bagagerek achterop beduidend prettiger rijdt dan met een kar. Daarnaast is 50 kilo buiten de assen echt niet veel hoor, en door de constructie van de meeste trekhaken zit het gewicht vrij dicht op de as. Plus dat het voor kamperen echt een voordeel is dat je tent voor het grijpen ligt, en niet onder alle andere kratten koffers gastanks etc.

Een kar heeft natuurlijk wel meer voordelen, meer ruimte, fietsen erbovenop. Maar ook nadelen voor kleiner behuisden, stallingskosten, onderhoud banden, tempo 100 keuring enzovoorts. En het beïnvloedt je weggedrag aanzienlijk meer dan een bagagerek. Bron: eigen ervaring.

Het liefst had ik een uittrekbare auto, die voor vakanties ineens 2 meter extra laadruimte voor de achteras heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
TgR_KILLER schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:40:

Even onderweg wat uit de kofferbak pakken is er dan ook niet meer bij dus even goed bedenken hoe en wat je waar laad.
Dat valt mee hoor, bij zowel de Ford focus, de Toyota Auris TS als nu de Citroën C4 kan de achterklep nog open, hij gaat precies boven dat tent langs.

Nog een voordeeltje: In Nederland hoef je geen extra verlichting op het rek te voeren, zolang de lichten van de auto niet worden belemmerd door de bagage. De regels kunnen wel per land verschillen.

[ Voor 20% gewijzigd door jurjen_g op 01-06-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@jurjen_g dat geloof ik hoor, daarom heb ik een dakkoffer en fietsendrager en nog geen kar. Maar je voelt zoiets evengoed, ook al is een kar nog erger en mijn auto best wel stevig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:13

backupdevice

No Risk , Full Push

Enige waaraan ik merk dat er een wagen achter hangt is dat de auto minder snel trekt. Voor de rest goed gewicht verdelen in de bak en geen centje pijn .

Tja , je moet geen 130 gaan rijden want dan voel je hem wel maar in Frankrijk de CC op 110 en in NL op 90 is geen probleem. Voel niks

[ Voor 31% gewijzigd door backupdevice op 01-06-2020 18:29 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
franssie schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:52:
[...]

Zo heb ik het niet geleerd, zeker bij voorwiel aangedreven auto's gaat kogeldruk ten koste van grip op de voorwielen. Dat kan problemen opleveren bij glad wegdek (niet kunnen sturen) of helling op rijden (vaak genoeg auto's en terrassen camping niet zien halen omdat de voorwielen onvoldoende grip hadden op het grind). Maar te weinig is ook niet goed idd. 5 tot 7% wordt vaak aanbevolen. Dus wel voldoende, niet zo veel mogelijk.
Zit al een paar maanden op het caravan forum mee te lezen, en daar wordt minimaal 80 KG altijd wel aanbevolen. Die mensen hebben wat meer praktijk ervaring dan de 'regeltjes' die je overal kan vinden. ;)

Caravantrekker geeft ook wel handig advies, je kan zelfs de gewichten van de combi aanpassen. Volgens die site moet ik zo rond de 85 KG kogeldruk gaan rijden.. Ik ga het straks wel zien :P Overigens is 7% voor mijn caravan al 98 KG... Dus dat komt dan ongeveer wel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@TgR_KILLER Maar bij een Defender kan dat ook prima natuurlijk :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:08:
Die mensen hebben wat meer praktijk ervaring dan de 'regeltjes' die je overal kan vinden. ;)
Toch zou ik daarmee voorzichtig zijn. Genoeg internetridders die het allemaal beter weten dan de regels en dan weer in de krant staan als een combinatie geschaard is.
Daarmee will ik niet zeggen dat de regels altijd gelijk hebben, maar op een forum moet je altijd maar afwachten hoeveel relevante ervaring er daadwerkelijk achter zit of dat het meer borrelpraat is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 10:34

Dit geeft uitstekend weer wet de gevolgen kunnen zijn van onjuiste kogeldruk met een aanhanger.

[ Voor 46% gewijzigd door harmageddon op 01-06-2020 19:52 ]

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Ik heb een vraagje over trekgewichten icm caravans. Wij hebben een Volvo V70 met een maximaal trekgewicht van 1500kg. De toegestane maximum massa is 2180 kg. Ik heb rijbewijs B.

Kan ik dan bijvoorbeeld een caravan kopen met een maximale technische massa van 1500 kg, een leeg gewicht van 1100 kg?

Volgens mij wel maar ik mag hem dan maar beladen tot 3500 - 2180 kg = 1320 kg toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 17:53
@Markprinsen
Als je geen BE hebt moet je de MTM gewichten bij elkaar optellen.
Met jouw rijbewijs mag je een aanhanger trekken van 1320kg.

Je bent in de war met het maximaal te trekken gewicht van he trekkend voertuig, dan wordt er wel gekeken naar het daadwerkelijke laadgewicht.

Je kunt dit op 3 manieren oplossen:

1: BE rijbewijs halen
2: MTM trekkend voertuig naar beneden aan laten passen op kenteken (naar 2000kg als je een caravan van 1500 wilt trekken)
3: MTM van de caravan op kenteken naar beneden aan laten passen zodat het treingewicht onder de 3500kg blijft.

Voor optie 2 en 3 geldt dat ze beide omkeerbaar zijn, het betreft een administratieve handeling welke, ik dacht, ongeveer 50 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Deze regelgeving is al zo vaak veranderd de laatste jaren dat ik daar niets meer over durf te zeggen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 17:53
@Gonadan Zie de informatie van de Rijksoverheid.
Dit is de meest actuele stand van zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
205Gutmann schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:15:
@Gonadan Zie de informatie van de Rijksoverheid.
Dit is de meest actuele stand van zaken.
Ja dat bedoel ik. Ooit heb ik het geleerd, toen veranderde het weer en heb ik dat onthouden maar puntje bij paaltje kan ik het beter gewoon opzoeken als ik het wil weten. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:22:
[...]
Toch zou ik daarmee voorzichtig zijn. Genoeg internetridders die het allemaal beter weten dan de regels en dan weer in de krant staan als een combinatie geschaard is.
Daarmee will ik niet zeggen dat de regels altijd gelijk hebben, maar op een forum moet je altijd maar afwachten hoeveel relevante ervaring er daadwerkelijk achter zit of dat het meer borrelpraat is. ;)
Eens, maar het caravan forum zit vol met oudgedienden die t al 30+ jaar doen, das niet een facebook groep met tokkies waar allerlei rare adviezen worden gedeeld. (die is er overigens ook xD maar daar moet je geen advies van aannemen).
Markprinsen schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:16:
Ik heb een vraagje over trekgewichten icm caravans. Wij hebben een Volvo V70 met een maximaal trekgewicht van 1500kg. De toegestane maximum massa is 2180 kg. Ik heb rijbewijs B.

Kan ik dan bijvoorbeeld een caravan kopen met een maximale technische massa van 1500 kg, een leeg gewicht van 1100 kg?

Volgens mij wel maar ik mag hem dan maar beladen tot 3500 - 2180 kg = 1320 kg toch?
Wat 205Gutmann al zegt.

Je MAX gewicht MOET onder de 3500 KG blijven voor rijbewijs B. dus je aanhanger mag max 1320 wegen.

Waar je mee in de war bent is dat je aanhanger op zich zwaarder mag wegen maximaal, zeg 1600 KG, maar omdat je auto maar 1500 mag trekken mag je dus maar 1500 KG laden in die aanhanger ook al mag hij maximaal wel meer hebben. Maar die regel zegt enkel iets over wat je auto mag trekken, heeft niks met rijbewijs te maken.

Ik heb net mijn BE gehaald, dus ken de regeltjes wel xD

[ Voor 41% gewijzigd door TgR_KILLER op 01-06-2020 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die actuele stand van zaken is al 7 jaar de actuele stand van zaken :P

Daarvoor had je inderdaad nog de extra beperking dat de max. massa van de aanhanger niet hoger mocht zijn dan het leeggewicht van het trekkende voertuig.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Laatst online: 28-12-2022
Dan lijkt het meest makkelijke het terugkeren van de mtm van de auto naar 2000kg. De kosten zijn overigens 59 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:43:
Eens, maar het caravan forum zit vol met oudgedienden die t al 30+ jaar doen, das niet een facebook groep met tokkies waar allerlei rare adviezen worden gedeeld. (die is er overigens ook xD maar daar moet je geen advies van aannemen).
En dat is nu precies wat mij altijd zorgen baart bij adviezen. Ik doe het al dertig jaar zo en nooit problemen gehad. Dat riep men ook toen de autogordel geïntroduceerd werd.
Niet om hen te willen diskwalificeren, maar regels zijn er niet voor niets en evolueren meestal beter dan de praktijk ervaring van ome Henk. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Die 5 tot 7% is ook geen regel toch? ;) das ook maar advies.
Overigens is er ook zo'n advies dat je caravan maar max 75% van de auto in beladen toestand mag wegen. Waar overigens iedereen het daar op zich wel mee eens is.

Als je ziet hoeveel mensen met een caravan rijden die bijna zwaarder is als de trekker. Ook al mag je hem trekken volgens alle cijfertjes, je combinatie wordt er niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 21:51
dreamscape schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:58:
[...]

Voor de gemiddelde Tweaker vaak wat lastig, maar toch: bel ze even, dan heb je meteen antwoord.
Heb inmiddels antwoord van de wit maar zei geven aan dat er geen onderdelen meer voor zijn. Maar voor zover ik kan beoordelen is het intern niks anders als de huidige benzinebranders van Coleman. Alleen het type wat ik heb is geen Nederlands geleverd model, dus kennen ze niet.
Iemand enig idee van een bedrijfje in Nederland wat gespecialiseerd is in benzinebranders en wel verder dan hun neus durven en kunnen kijken ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:37
Markprinsen schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:16:

Ja, dat kan. Jij kunt een caravan kopen met een MTM van 1500 kg. Helaas zul je er dan niet zelf mee kunnen rijden, omdat de totale MTM van auto en caravan boven de 3500 kg uit komt.

MTMauto+MTMcaravan = 2180+1500 = 3680 kg

De twee meest voor de hand liggende opties zijn.
  1. Caravan laten keuren op MTMcaravan 1320 kg.
  2. Rijbewijs BE halen.
In beide gevallen mag je met jouw auto de caravan beladen tot 1320 kg.

Ik adviseer je om rijbewijs BE te halen, dan leer je ook nog wat vaardigheden die je goed kunt gebruiken bij het rijden met een dergelijke combinatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 02-06-2020 10:30 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Markprinsen schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:23:
Dan lijkt het meest makkelijke het terugkeren van de mtm van de auto naar 2000kg. De kosten zijn overigens 59 euro.
MTM van de auto aanpassen naar 2000 kg zou ik niet doen, dit gaat ten kosten gaat van het laadvermogen van de auto. Wat is rijklare gewicht van je auto?

[ Voor 6% gewijzigd door Joris748 op 02-06-2020 10:28 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Joris748 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:21:
[...]

Ja, dat kan. Jij kunt een caravan kopen met een MTM van 1500 kg. Helaas zul je er dan niet zelf mee kunnen rijden, omdat de totale MTM van auto en caravan boven de 3500 kg uit komt.

MTMauto+MTMcaravan = 2180+1500 = 3680 kg

De twee meest voor de hand liggende opties zijn.
  1. Caravan laten keuren op MTMcaravan 1320 kg.
  2. Rijbewijs BE halen.
In beide gevallen mag je met jouw auto de caravan beladen tot 1320 kg.

MTM van de auto aanpassen naar 2000 kg, zou ik niet doen om dit ten kosten gaat van het laadvermogen van de auto.

Ik adviseer je om rijbewijs BE te halen, dan leer je ook nog wat vaardigheden die je goed kunt gebruiken bij het rijden met een dergelijke combinatie.
Waarom mag je bij optie 2 maar beladen tot 1320 volgens jou?

205Gutmann in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2" zet mijns inziens alle opties al compleet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Cheesy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:27:
[...]

Waarom mag je bij optie 2 maar beladen tot 1320 volgens jou?

205Gutmann in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2" zet mijns inziens alle opties al compleet uit.
Sorry, mijn fout. Bij optie 2 mag hij tot 1500 kg beladen. Heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Nou, we mogen los hoor :D
https://nos.nl/l/2335949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik zit nog meer te wachten tot de landen ons ook daadwerkelijk toelaten. Daar heeft onze overheid niet zoveel over te zeggen toch? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:34:
Ik zit nog meer te wachten tot de landen ons ook daadwerkelijk toelaten. Daar heeft onze overheid niet zoveel over te zeggen toch? :P
De meeste landen laten per 15 juni toeristen toe.
Zelf heb ik Oostenrijk in de gaten gehouden, en de president spreekt klare taal ;)
https://www.facebook.com/bvdstaay/posts/10218406828104433

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cheesy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:15:
[...]

De meeste landen laten per 15 juni toeristen toe.
Zelf heb ik Oostenrijk in de gaten gehouden, en de president spreekt klare taal ;)
https://www.facebook.com/bvdstaay/posts/10218406828104433
Ik wacht op België, die zijn niet zo vlot.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:34:
Mwa, zolang onze overheid het reisadvies op Oranje houd voor die landen en o.a. je zorgverzekering je niet dekt ga ik daar nog altijd niet heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:29:
Mwa, zolang onze overheid het reisadvies op Oranje houd voor die landen en o.a. je zorgverzekering je niet dekt ga ik daar nog altijd niet heen.
Heb je daar ook een bron voor? Laatst hadden we daar ook discussie over maar geen feiten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Gonadan schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:31:
[...]

Heb je daar ook een bron voor? Laatst hadden we daar ook discussie over maar geen feiten.
FBTO ;
https://www.fbto.nl/reisv...f-reisadvies-vakantieland

Ga je toch op vakantie naar een land, terwijl er een negatief reisadvies was voor je vertrok? Dan ben je niet verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Bronen heb ik toen ook al eens gepost, kijk gewoon bij je eigen verzekering, staat er in ongeveer alle gevallen kraakhelder op de website.

o.a. https://www.klaverblad.nl...e-landen-in-de-wereld.htm
Reis annuleren bij een negatief reisadvies

Voor onze doorlopende reisverzekering geldt dat zowel code oranje als rood wordt gezien als een negatief reisadvies. Als u toch afreist naar uw bestemming terwijl er een negatief reisadvies geldt, dan ben u volgens onze polisvoorwaarden niet verzekerd. Wij kunnen dan ook geen hulp verlenen. Ook als u nu nog een reis boekt, dan is het negatieve reisadvies (bijvoorbeeld vanwege het coronavirus) geen reden meer om de reis te annuleren wanneer u een annuleringsverzekering heeft. U had de gebeurtenis namelijk kunnen verwachten.

*edit* die van FBTO had ik toen ook gevonden, geen zin om meer dan 2 sec googlen eraan te besteden vandaag :p

[ Voor 6% gewijzigd door TgR_KILLER op 02-06-2020 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
maartend schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:34:
FBTO ;
https://www.fbto.nl/reisv...f-reisadvies-vakantieland

Ga je toch op vakantie naar een land, terwijl er een negatief reisadvies was voor je vertrok? Dan ben je niet verzekerd.
Bij FBTO ja, komen we dus toch op hetzelfde als toen. Checken bij je eigen verzekeraar want er is gewoon niet één waarheid.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ja, dat was de conclusie toen ook al idd ;). Maar de overheid kan dus echt wel van invloed zijn of je op reis gaat of niet. Dus je niet dood staren of de andere landen je willen hebben, dat was meer de strekking van de opmerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:38:
Ja, dat was de conclusie toen ook al idd ;). Maar de overheid kan dus echt wel van invloed zijn of je op reis gaat of niet. Dus je niet dood staren of de andere landen je willen hebben, dat was meer de strekking van de opmerking.
Ah zo, dan blijft het punt nog steeds dat zolang België mij niet wil hebben ik niets aan een advies van onze overheid heb. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Gonadan schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:17:
[...]

Ik wacht op België, die zijn niet zo vlot.
Ja leuk dat we naar Frankrijk kunnen maar als de belgen de grens dichthouden sta je daar met je sleurhut bij Breda.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Okee ik ben overtuigd @jurjen_g, ik koop een Bakrak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Slasher schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:31:
[...]

Ja leuk dat we naar Frankrijk kunnen maar als de belgen de grens dichthouden sta je daar met je sleurhut bij Breda.
Ik vertrek vrijdag naar Luxemburg, mag gewoon door Belgie met een speciale boekingsbevestiging van de camping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

maartend schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:34:
[...]

Ik vertrek vrijdag naar Luxemburg, mag gewoon door Belgie met een speciale boekingsbevestiging van de camping.
Dit hoor ik echt voor het eerst dat dit kan, heb je een bron hiervoor? Het blijft op dit moment een niet essentiele reis.

[ Voor 7% gewijzigd door Slasher op 02-06-2020 19:40 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Slasher schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:39:
[...]

Dit hoor ik echt voor het eerst dat dit kan, heb je een bron hiervoor? Het blijft op dit moment een niet essentiele reis.
Komt gewoon van de camping af in Luxemburg. Maar weet het van meerdere campings in Luxemburg. Stond op hun sites. Maar ik zal eens zoeken.

Hoppa ; https://campingkohnenhof....nfo_8_5_20_1588972581.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 02-06-2020 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

En Duitsland dan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Update vanuit Noorwegen:
Noorwegen en Denemarken zijn overeen gekomen om vanaf 15 juni de grenzen opnieuw te openen en reizen tussen de twee landen toe te staan
Wel apart, je mag dus niet met de boot van Duitsland naar Noorwegen, reis je via Denemarken dan mag dat wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 19-09 20:32
Exocet schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:20:
Update vanuit Noorwegen:

[...]

Wel apart, je mag dus niet met de boot van Duitsland naar Noorwegen, reis je via Denemarken dan mag dat wel?
Nou, ik las in de link van @Cheesy , dat Denemarken nog helemaal geen toeristen wil ontvangen...

Ik vond dit artikel trouwens wel informatief, met een kaartje met per land een stukje informatie. Kwam ik ook op via bovenstaande link van Kees B

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

maartend schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:34:
[...]

Ik ben normaal allen op doorreis in Luxemburg maar orige jaar geprobeerd er me een weekje te vermaken.
Dat lukte dus niet. We houden best wel van wandelen maar liever niet op een weg waar de locals 90 rijden.
Verder kwam het wat saai over (wat niet gek is voor toch een redelijk landgoed met het inwoneraantal van de stad Utrecht).

Dus heb je tips waar wel naartoe te gaan? De natuur is er schitterend maar na 3 campings zijn we naar Duitsland gereden, betere wijn en beter eten in onze beleving maar toch blijft het mij trekken dat Luxemburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
franssie schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:30:
[...]

Ik ben normaal allen op doorreis in Luxemburg maar orige jaar geprobeerd er me een weekje te vermaken.
Dat lukte dus niet. We houden best wel van wandelen maar liever niet op een weg waar de locals 90 rijden.
Verder kwam het wat saai over (wat niet gek is voor toch een redelijk landgoed met het inwoneraantal van de stad Utrecht).

Dus heb je tips waar wel naartoe te gaan? De natuur is er schitterend maar na 3 campings zijn we naar Duitsland gereden, betere wijn en beter eten in onze beleving maar toch blijft het mij trekken dat Luxemburg.
1 tip ; Mullertal. En dan staan wij altijd op camping Martbusch. Maar nu gaan we naar noord-luxemburg

Maar ok. Martbusch. Geweldig wandelgebied. En je kunt e klimmen en mountainbiken en we hebben nu ook een kano. Oh, en je kunt naar Luxemburg of Triers.

Maar ja, het hangt er helemaal van af wat je zoekt. Zoek je vertier ende vermaeck? Lekker doorrijden dan denk ik. Want het hangt daar idd van jezelf af.

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 02-06-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

maartend schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:32:
[...]

1 tip ; Mullertal. En dan staan wij altijd op camping Martbusch. Maar nu gaan we naar noord-luxemburg

Maar ok. Martbusch. Geweldig wandelgebied. En je kunt e klimmen en mountainbiken en we hebben nu ook een kano. Oh, en je kunt naar Luxemburg of Triers.

Maar ja, het hangt er helemaal van af wat je zoekt. Zoek je vertier ende vermaeck? Lekker doorrijden dan denk ik. Want het hangt daar idd van jezelf af.
Nee gewoon veilig vanaf de camping kunnen wandelen en fietsen, en wat goede horeca in de buurt is ook wel fijn (ik kook zelf graag maar op vakantie is het ook wel eens leuk om regelmatig een goed restaurant te bezoeken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
franssie schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:37:
[...]

Nee gewoon veilig vanaf de camping kunnen wandelen en fietsen, en wat goede horeca in de buurt is ook wel fijn (ik kook zelf graag maar op vakantie is het ook wel eens leuk om regelmatig een goed restaurant te bezoeken).
Camping Martbuch is echt de geweldigste camping om vanaf te gaan wandelen. Er zit een imbiss bij, maar die gaat aankomende periode ook op de schop. Echternach is niet zo ver, daar zijn wel wat leuke tentjes om even wat te eten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
@franssie De Luxemburg Card vinden wij ook heel fijn om allerlei attracties etc. te bezoeken. Zat ook vrij reizen met openbaar vervoer in, maar dat is sinds kort helemaal gratis dacht ik. Hoe die Card nu met Corona werkt weet ik even niet, maar wij vonden 'm fijn.

Mullerthal is inderdaad prachtig, maar ook het noorden (Ardennen) vind ik heel mooi, bijvoorbeeld om te fietsen. Uiteraard moet je wel van natuur houden ;)
Esch-sur-Sûre moet je ook even bezocht hebben, leuk klein stadje. Kanoën over de Our is ook prachtig, verschillende aanbieders en erg leuk om een dagtocht met een gezin te maken. Vianden en het kasteel moet je ook geweest zijn, Echternach is al genoemd.
De wijnstreek bij rond de Moezel is ook prachtig. Bijvoorbeeld een bezoek van de wijnkelders in Grevenmacher. Goed te combineren met een fietstocht langs de Moezel vanuit Schengen (ja dat plaatsje van het akkoord).
Ben je in Luxemburg uitgekeken dan kan je nog uitwijken naar België. Uiteraard is er vanalles te beleven in o.a. de Ardennen. Het museum in Bastenaken vonden wij zelf heel erg mooi.

Ik ben 3 of 4 zomervakanties naar Luxemburg geweest. Mooi land, was daarna wel weer toe aan iets nieuws (maargoed iets met familie die graag naar hetzelfde gaat :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

[...]

Omrijden via Duitsland :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Hoek van Holland --> Harwich --> Dover --> Calais

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Wild Chocolate schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:45:
[...]

Leuke road trip :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

"ja je vakantie begint met de heenreis"... Blegh :P

Neem aan dat die 'code oranje' de huiduge situatie is, als Nederland en het land van bestemming aangeven dat reisen mag per 15 juni dan zal de code oranje ook op dat moment pas vervallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 02-06-2020 23:36 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Wild Chocolate schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:45:
[...]

2 weken quarantaine in UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Maar uh waar komt dat vandaan dat België nog dicht is? Tot zover ik weet mag je wel door België reizen enkel niet daar stoppen. Of is dat weer veranderd?

*edit* meen toch echt paar weken geleden te hebben gelezen dat je wel België mocht doorkruizen zolang je maar niet stopte.. Maar kan er nu niks meer van vinden :/ gelukkig hoef ik er niet heen.

[ Voor 38% gewijzigd door TgR_KILLER op 03-06-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:01:
Maar uh waar komt dat vandaan dat België nog dicht is? Tot zover ik weet mag je wel door België reizen enkel niet daar stoppen. Of is dat weer veranderd?

*edit* meen toch echt paar weken geleden te hebben gelezen dat je wel België mocht doorkruizen zolang je maar niet stopte.. Maar kan er nu niks meer van vinden :/ gelukkig hoef ik er niet heen.
Ja, zie ook het linkje van maartend in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"

Voor de Belgen zelf zit België aardig op slot.
https://crisiscentrum.be/...als-je-de-grens-over-moet

[ Voor 10% gewijzigd door Cheesy op 03-06-2020 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ja, linkjes van campings zelf moet je nooit geloven dus.. natuurlijk willen die dat je komt.

Op elke website die ik kan vinden zowel Nederlandse als Belgische federale sites staat dat doorreizen voor toerisme tot minimaal 8 juni verboden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Is er iemand die nog een gouden tip heeft voor Duitsland of Oostenrijk een leuke camping?
Beetje vergelijkbaar met Tom's camping in Tsjechië? We zoeken in de alpen zodat er bergtochten gemaakt kunnen worden. Mag al iets op hoogte liggen maar is geen must.
Dus een kleine, informele camping zonder animatie-team of andere gekkigheid ergens in het alpengebied (en geen Italië)?
Ik zoek me suf en kom steeds op dezelfde campings uit die eigenlijk veelal 50+ plaatsen zijn.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:14

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Saffie_time Geen ervaring in dat gebied of met Tom's camping, maar heb je ook hier gekeken: https://www.kleinenfijncampings.nl/ Asci heeft een speciale selectie gemaakt van kleine campings voor mensen die wat minder poes-pas believen. Ik zie zo snel al een stuk of 4 campings in het alpengebied in Beieren.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Saffie_time schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:18:
Is er iemand die nog een gouden tip heeft voor Duitsland of Oostenrijk een leuke camping?
Beetje vergelijkbaar met Tom's camping in Tsjechië? We zoeken in de alpen zodat er bergtochten gemaakt kunnen worden. Mag al iets op hoogte liggen maar is geen must.
Dus een kleine, informele camping zonder animatie-team of andere gekkigheid ergens in het alpengebied (en geen Italië)?
Ik zoek me suf en kom steeds op dezelfde campings uit die eigenlijk veelal 50+ plaatsen zijn.
Vorig jaar naar Lindlerhof geweest. Beviel heel goed. Is aan de zuidkant van Grossglockner.

https://goo.gl/maps/BwHUWxfeNfCtVEZLA
Zie ook de positieve reviews. Er komen veel Nederlanders.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 03-06-2020 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:12
Vorige jaar deze geweest:

https://www.camping-dachstein.at/nl/

heel klein campinkje, erg relax. Vanaf daar kan je paar mooie wandelingen maken. De Koenigsetappe is wel aan te bevelen, mooie dagtocht.
https://www.outdooractive...in/koenigsetappe/1543843/

Verder veel klettersteigs in de omgeving.
(als je het leuk vind, en weet wat je aan het doen bent dan is deze wel erg gaaf (en zwaar):https://www.bergsteigen.com/touren/klettersteig/intersport-klettersteig-donnerkogel/ )

Daar het weer slechter werd zijn we verdere gereden naar de al eerder aangegeven Lindnerhof (met prima eigen bier), ook wel een chill camping, paar dagen gestaan. Misschien dat je vanuit de Lindnerhof ook lopend een paar mooie wandelingen kan maken, maar we zijn met de auto richting de Lienzer dolomiten gereden voor een paar dagtochten. Het zag er wel uit dat dit de meest relaxte camping was daar, bij Lienz zag ik toen alleen maar de grote campings liggen.

Daarna een huttentocht door de nabijgelegen Schobergruppe

Wikipedia: Schobergruppe – Wikipedia

[ Voor 8% gewijzigd door Hopjesvla79 op 03-06-2020 10:15 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:01:
Bij mijn weten altijd alleen voor essentiële reizen geweest, toerisme valt daar wat hen betreft niet onder.

Zelf heb ik contact met een eigenaar van een huis in de Ardennen waar ik heen zou gaan, die mag ons gewoon nog niet ontvangen. De datum hebben we nu wat opgeschoven naar een nog vrije plek, maar het is afwachten of het überhaupt gaat lukken voor de zomer.
Het probleem is dat de Belgen nogal niet van het communiceren zijn en als ze het doen is het ineens op het laatste moment ergens vaak voorbij gekomen. Vanuit de overheid dan, want de verhuurder doet het hartstikke prima. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Ik zoek nog een camping op zo'n 500-700km rijden in Duitsland. Ergens tussen München en Nederland. Gezin met 2 kinderen, beetje animatie is gewenst. Voor 3 a 4 dagen, geen doorreiscamping. Iemand tips?

[ Voor 10% gewijzigd door DaWayne op 03-06-2020 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Is Abtenau een optie? Heeft wel 50 standplaatsen, maar is erg mooi gelegen en was rustig toen ik er ca 10 jaar geleden was. Maar misschien wat te vlak, vergeleken met andere voorstellen. (hoewel er wel ski-voorzieningen schijnen te zijn, camping is daar ook op ingericht).
Zo klein als Tom's camping is het niet, maar dat zijn er denk ik ook maar weinig... Daar een paar jaar geleden ook een paar weken geweest, die heeft maar 8 of 10 plekken...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
DaWayne schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:03:
Ik zoek nog een camping op zo'n 500-700km rijden in Duitsland. Ergens tussen München en Nederland. Gezin met 2 kinderen, beetje animatie is gewenst. Voor 3 a 4 dagen, geen doorreiscamping. Iemand tips?
Bedoel je met animatie dat je niet zelf je kinderen bezig hoeft te houden, of gewoon dat er genoeg te doen is? En nog voorkeur voor een regio / in het midden tussen NL en München, of overal tussen NL en München?

Eifel een optie?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Nu online
Wild Chocolate schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:54:
[...]

Bedoel je met animatie dat je niet zelf je kinderen bezig hoeft te houden, of gewoon dat er genoeg te doen is? En nog voorkeur voor een regio / in het midden tussen NL en München, of overal tussen NL en München?

Eifel een optie?
Qua animatie hebben wij genoeg aan een minidisco en verder genoeg speelplekken. Meer ook zodat er voor de kinderen ook speelkameraadjes zijn.
Die camping ziet er goed uit trouwens. Zoek zoiets maar dan liefst een uurtje oostelijker. (We zitten een week in de buurt van Salzburg en zoeken een "tussenstop" voor wat dagen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
@DaWayne Wij verbleven dan vroeger vaak in Kitzingen. Die camping voldoet echter niet echt aan jouw omschrijving. En in de jaren 80 en eerste helft 90 was daar veel meer bedrijvigheid in het stadje. Ik kom er nog steeds eens in de paar jaar wel, maar animatie laat staan een disco hebben ze daar niet. Wel een héél gaaf zwembad pal naast de camping, met 10 meter toren, glijbaan en héél veel grasveld er omheen.

Maar je zou eens kunnen kijken in de Taunus, dat is redelijk in het midden van jouw route, en een heel mooie omgeving. Ik heb daar niet echt ervaring met campings (vroeger wel een gemeentecamping in Idstein, maar die was kaal en bestaat nu niet meer), mijn broer woont tegen de Taunus aan en het is echt 1 van de mooiere stukken van Duitsland. En de A3 loopt er midden door, dus binnen een half uur van je route kom je een heel eind.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
DaWayne schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:32:
[...]

Qua animatie hebben wij genoeg aan een minidisco en verder genoeg speelplekken. Meer ook zodat er voor de kinderen ook speelkameraadjes zijn.
Die camping ziet er goed uit trouwens. Zoek zoiets maar dan liefst een uurtje oostelijker. (We zitten een week in de buurt van Salzburg en zoeken een "tussenstop" voor wat dagen.)
Dan kan ik je https://www.kleinenzhof.de/nl/ aanraden. Geen minidisco, maar genoeg te spelen. Klein beekje met vlotten erin, paar geitjes en een waterspeeltuintje. Zorg alleen dat je dichtbij de speeltuin staat. Last heb je er niet van, maar zicht op kinderen die op/bij het water spelen vind ik zelf wel zo prettig.
Binnen en buitenzwembad erbij. Prima.sanitair. Wij baalden vorig jaar dat we er niet langer konden blijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Phony op 04-06-2020 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Nu online
Phony schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 01:00:
[...]

Dan kan ik je https://www.kleinenzhof.de/nl/ aanraden. Geen minidisco, maar genoeg te spelen. Klein beekje met vlotten erin, paar geitjes en een waterspeeltuintje. Zorg alleen dat je dichtbij de speeltuin staat. Last heb je er niet van, maar zicht op kinderen die op/bij het water spelen vind ik zelf wel zo prettig.
Binnen en buitenzwembad erbij. Prima.sanitair. Wij baalden vorig jaar dat we er niet langer konden blijven.
Thanks, deze ziet er erg goed uit, ik ga hem reserveren voor augustus!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:27
Ik kan me vanaf vandaag officieel gaan melden als kampeerder in dit topic, vandaag het grootste gedeelte van mijn online bestellingen binnen gehad. Mijn vrouw heeft vroeger altijd gekampeerd met haar moeder en ik heb vroeger altijd geglampt m.b.v. Eurocamp. Ondanks dat ik niet perse fan ben van een tent opzetten en afbreken, ben ik de afgelopen jaren zo ontzettend geschrokken van hoogseizoen prijzen voor safaritenten/huisjes dat het onderwerp "een eigen tent" kopen de laatste jaren best vaak omhoog kwam.Dus nadat het al jaren kriebelde hebben we dit jaar de knoop doorgehakt om toch gewoon een tent en alle benodigdheden daarvoor te kopen.

De volgende zaken hebben we gekocht:
Tent: Safarica Boa Vista Air 400 (bij de Wit voor 700 euro) (incl. grondzeil, tenttapijt)
Koken: Cadac Safari Chef en Cadac 2cook kookplaat, via marktplaats 2 gasflessen gekocht, kookmeubel bij de Decathlon
Slapen: Exped duo slaapmat 10 cm en slaapzakken bij de Decathlon, de kids hadden nog luchtbedden
Naast bovenstaande zaken ook nog een tafel, stoelen, lamp, jerrycan, etc.

We zijn een gezin met 3 kinderen, dus ons doel was met name een tent te vinden die snel op te zetten was en niet perse een tent die voor het leven zou zijn. De verwachting is dat de kinderen over een aantal jaar een eigen tent willen, dus dan hebben wij ook de vrijheid om wat kleiners op te zoeken. Want we hoeven niet altijd een dergelijke enorme tent te hebben.

Ik ga nog een dakkoffer kopen, en we hopen eind juni voor de eerste keer te gaan proefkamperen. Hopelijk past alles in de auto (Station plus dakkoffer), want ik schrok best wel van de ruimte die het allemaal nodig heeft :D.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Pas wanneer niet in juli alles weer op marktplaats staat mag je je officieel kampeerder noemen. :Y) ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
Gonadan schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:12:
Pas wanneer niet in juli alles weer op marktplaats staat mag je je officieel kampeerder noemen. :Y) ;)
Ik zal me weer melden na ons eerste weekend proefkamperen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:12:
LOL _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Meteen nog een n00b-vraag, als glamper had ik altijd een koelkast in de tent. Wil nu een elektrische koelbox kopen. Wat voor formaat gebruiken jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik begon met een https://www.coolblue.nl/p...te-25-l-12vdc-230vac.html. Leuk, doet het prima maar maakt een hoop geluid bij warm weer en dan trekt hij het eigenlijk niet meer.
Toen m'n gezin uitgebreid werd over gestapt op: https://www.coolblue.nl/p...b40-ac-dc-elektrisch.html
Meer ruimte van binnen, koelt beter, maar eigenlijk takketyfusgroot in de kofferbak. Maar koud bier gaat boven alles. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 20:30

BoGu5

hmmmz

Dat ligt natuurlijk voor een groot deel aan jezelf en vooral hoeveel ruimte je auto straks nog over heeft.

Wij hebben jarenlang met een unit van de lidl gekampeerd (2 personen) die lijkt op de eerste van @Gonadan maar hebben inmiddels een slag groter: https://www.dewitschijnde...00-egp-absorptie-koelbox/. Wij gaan dit jaar niet kamperen, nu met een 1-jarige en nummer twee onderweg zie ik het niet gebeuren dat we onze De Waard Albatros opgezet krijgen en dat mijn vrouw comfortabel drie weken slaapt op een exped mat.

Voor daarna zit ik serieus te overwegen om een kleine bagagekar te gaan regelen. Ik zie alles wat we nodig hebben niet zo een twee drie passen in een VW Passat.

request.getCookies();

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Blik1984 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:10:
Meteen nog een n00b-vraag, als glamper had ik altijd een koelkast in de tent. Wil nu een elektrische koelbox kopen. Wat voor formaat gebruiken jullie?
Uiteindelijk kom je toch uit bij een compressorkoelbox van Mobicool. Dat zijn echt de beste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:13:
Toen m'n gezin uitgebreid werd over gestapt op: https://www.coolblue.nl/p...b40-ac-dc-elektrisch.html
Meer ruimte van binnen, koelt beter, maar eigenlijk takketyfusgroot in de kofferbak. Maar koud bier gaat boven alles. :Y)
Die hebben wij ook, staat op zolder nu. In de auto was formaat geen issue, ging mee met tent kamperen. Perfect ding en hield alles lekker koel en voldoende inhoud om alles kwijt te kunnen.

Met de caravan nemen we hem maar niet meer mee, maar hebben hem gehouden aangezien hij ook kan vrienzen. Thuis met de vriezer ontdooien komt hij wel van pas, en met verjaardagen zette we hem ook aan, lekker koel drinken wat in de koelkast niet allemaal past voor de hele familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
emil_406 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:39:
[...]

Uiteindelijk kom je toch uit bij een compressorkoelbox van Mobicool. Dat zijn echt de beste.
Die opmerking heb ik al vaker gehoord, dat het een topding is. Dus uiteindelijk komt die er misschien ook wel. Maar dat gaat voor nu niet passen, dan moet ik ook een bagagewagen gaan kopen. Vind ik nog een brug te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Nu online
[b]Gonadan in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"Gonadan schreef
Wij hebben dezelfde koelboxcarriere. Die mobicool leek redelijk formaat bij de vrijbuiter, maar eenmaal in de kofferbak van de Passat bleek hij huge. Maar kwalitatief enorm verschil met alle goedbedoelde koelboxen voorheen. Nu altijd koude dranken, en ook lekkere vleeswaren van de lokale slager meerdere dagen koel en lekker bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Hier ook zo'n overstap van klein peltier koelboxje naar een grotere absorptiekoelbox. Een niet te onderschatten voordeel is het geluid dat zo'n ding (niet) maakt in je tent waar je ook ligt te slapen...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 20:30

BoGu5

hmmmz

dreamscape schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:59:
Hier ook zo'n overstap van klein peltier koelboxje naar een grotere absorptiekoelbox. Een niet te onderschatten voordeel is het geluid dat zo'n ding (niet) maakt in je tent waar je ook ligt te slapen...
Zo! Dat mis misschien nog wel de grootste vooruitgang.

Bij nader inzien hebben wij ook die blauwe mobicool btw :)

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zo. Met sleurhutje op een hele stllie csamping in Luxemburg. Men is gewoon welkom. Boodschappen gedaan en vanaf nu enkel maar wandelen en MTB'en. Heerlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Wij kamperen zonder koelbox/kast. Gewoon elke dag even boodschappen doen net voordat we weer terug van een uitje op de camping komen. Hofer en Lidl ftw :p En een (zon)dag zonder koude producten overleven we ook best.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TgR_KILLER
DaWayne schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:29:
[...]

Wij hebben dezelfde koelboxcarriere. Die mobicool leek redelijk formaat bij de vrijbuiter, maar eenmaal in de kofferbak van de Passat bleek hij huge. Maar kwalitatief enorm verschil met alle goedbedoelde koelboxen voorheen. Nu altijd koude dranken, en ook lekkere vleeswaren van de lokale slager meerdere dagen koel en lekker bewaard.
Valt toch wel mee hoe groot die is?
Je kan hem bijna niet eens zien staan... (en als we de rest van de spullen bij hadden zag je hem niet eens staan :P)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/c1S71xL/IMG-3779.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Laatst online: 06-09 13:55
TgR_KILLER schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:34:
[...]

Valt toch wel mee hoe groot die is?
Je kan hem bijna niet eens zien staan... (en als we de rest van de spullen bij hadden zag je hem niet eens staan :P)

[Afbeelding]
Maar die auto waar ie in staat is ook niet bepaald een Opel Kadett.....

Gelukkig past ie ook makkelijk in onze stationbak. En ik heb ook nog eens een huifaanhangertje mee als we gaan kamperen. Een goede koelkast is voor mijn een onmisbaar iets op de camping....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Laatst online: 19-09 10:59
Idd, hier ook een mobicool, heerlijk stil en ruim, belangrijk met een paar kinderen. Ik heb wel het ‘geluk’ dat ik een aanhanger heb en die dus ook achter de auto hang. Niks proppen, alles op de aanhanger en de mobicool in de achterbak zodat ie lekker kan koelen
Pagina: 1 ... 63 ... 277 Laatste