Ik kan me vanaf vandaag officieel gaan melden als kampeerder in dit topic, vandaag het grootste gedeelte van mijn online bestellingen binnen gehad. Mijn vrouw heeft vroeger altijd gekampeerd met haar moeder en ik heb vroeger altijd geglampt m.b.v. Eurocamp. Ondanks dat ik niet perse fan ben van een tent opzetten en afbreken, ben ik de afgelopen jaren zo ontzettend geschrokken van hoogseizoen prijzen voor safaritenten/huisjes dat het onderwerp "een eigen tent" kopen de laatste jaren best vaak omhoog kwam.Dus nadat het al jaren kriebelde hebben we dit jaar de knoop doorgehakt om toch gewoon een tent en alle benodigdheden daarvoor te kopen.
De volgende zaken hebben we gekocht:
Tent: Safarica Boa Vista Air 400 (bij de Wit voor 700 euro) (incl. grondzeil, tenttapijt)
Koken: Cadac Safari Chef en Cadac 2cook kookplaat, via marktplaats 2 gasflessen gekocht, kookmeubel bij de Decathlon
Slapen: Exped duo slaapmat 10 cm en slaapzakken bij de Decathlon, de kids hadden nog luchtbedden
Naast bovenstaande zaken ook nog een tafel, stoelen, lamp, jerrycan, etc.
We zijn een gezin met 3 kinderen, dus ons doel was met name een tent te vinden die snel op te zetten was en niet perse een tent die voor het leven zou zijn. De verwachting is dat de kinderen over een aantal jaar een eigen tent willen, dus dan hebben wij ook de vrijheid om wat kleiners op te zoeken. Want we hoeven niet altijd een dergelijke enorme tent te hebben.
Ik ga nog een dakkoffer kopen, en we hopen eind juni voor de eerste keer te gaan proefkamperen. Hopelijk past alles in de auto (Station plus dakkoffer), want ik schrok best wel van de ruimte die het allemaal nodig heeft

.