[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 62 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
PageFault schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:21:
[...]

Nee, ik denk niet dat zij die individuele facebook pagina's van de paalcampings beheren. Maar toch is er dus ergens een keer iets gecommuniceerd, anders wisten die lui het ook niet.
Ik heb dit verhaal vanavond gecheckt bij een bevriende boswachter die een van de paalkampeerplekken in zijn beheer heeft.

Hij wist van niets! Sterker nog, het leek hem hoogst onwaarschijnlijk omdat er vorig jaar intern bij SBB nog is gesproken over eventuele uitbreiding van het aantal paalkampeerplekken.

Vreemd ook dat SBB hier verder niet over communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ofwel, het is niet meer dan een gerucht op dit moment?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Nee er zijn echt diverse gesloten om nooit meer open te gaan. Faciliteiten zijn ook weg gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
PageFault schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:31:
Nee er zijn echt diverse gesloten om nooit meer open te gaan. Faciliteiten zijn ook weg gehaald.
Zooitje achterlijke idioten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Joris748 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:34:
Heb al op veel manieren gekampeerd. Vroeger met mijn ouders (en broertje) met motor met zijspan. Daarna zelf met motor en kanotas achterop. Ben dus gewend om heel minimalistisch te kamperen.

Voor mij is het belangrijk om een tent snel, met droge binnentent en liefst alleen op te kunnen zetten. Scheelt veel stress als je toch wat later op de camping aankomt dan verwacht. Zeker als er twee kinderen net iets te lang op de achterbank hebben gezeten.

Het liefst zou ik met een tent kamperen, maar gezien de wensen van mijn vrouw :P moet er dan ook een aanhanger achter de auto. Als we dan toch niet aan een aanhanger ontkomen, dan kiezen we liever voor een vouwwagen.
Precies de zelfde redenatie hier. Er zijn nu best leuke 2e handsjes te vinden. Zon snel opzetter lihkt ons wel wat. Het corona vertroubeld nog wel een beetje de vakantieplannen. Normaal zouden we gewoon op de bonnefooi naar FR gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 21:51
Iemand enig idee waar ze Coleman fuel stove zouden kunnen repareren ?
Mijn 413h heeft een probleempje. Heb de linkse draaiknop te ver uitgedraaid en nu sluit die niet meer af. Heb Coleman zelf al gemaild evenals de wit in Schijndel maar beide geen reactie tot op heden :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
harley schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:49:
Heb Coleman zelf al gemaild evenals de wit in Schijndel maar beide geen reactie tot op heden :(
Voor de gemiddelde Tweaker vaak wat lastig, maar toch: bel ze even, dan heb je meteen antwoord.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
maartend schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:34:
[...]
Zooitje achterlijke idioten.
Volgens mij werd er van sommige paalkampeerplaatsen ook wel meer mis- dan ge-bruik gemaakt. Om dan ineens heel de stekker eruit te trekken is rigoreus maar ik kan me er ook wel wat bij voorstellen dat staatsbosbeheer het vandalisme en vuilnis een beetje zat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:09
Bacchus schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:31:
[...]

Volgens mij werd er van sommige paalkampeerplaatsen ook wel meer mis- dan ge-bruik gemaakt. Om dan ineens heel de stekker eruit te trekken is rigoreus maar ik kan me er ook wel wat bij voorstellen dat staatsbosbeheer het vandalisme en vuilnis een beetje zat is.
Dat kan ik me ook voorstellen, maar volgens mij is het simpel om te lossen door gebruik te maken van een reserveringssysteem met een kleine bedrag voor een overnachting. Ik denk zomaar dat dit een hoop kan gaan schelen. Beetje hetzelfde systeem als wat er al is op campings van staatsbosbeheer eigenlijk.
Het is wel erg makkelijk om gewoon alles maar dicht te gooien.

In NL mag je niet wildkamperen (met grotendeels goede redenen), maar wat is dan het alternatief? Een camping is toch echt anders (ook al is het een natuurcamping). Een paalkampeerplek gaf, naar mijn mening, toch dat beetje extra. Er is nu niks meer, en dit werkt wildkamperen in de hand. Nu zijn de wildkampeerders misschien niet de types die die paalkampeerplaatsen afbreken (dat hoop ik althans), maar het is op zijn zachts gezegd wel vreemd dat je nu eigenlijk niks meer hebt voor de mensen die back to basic willen...

[ Voor 26% gewijzigd door Luuk84 op 28-05-2020 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Bacchus schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:31:
[...]

Ik weet dat dat gebuerde, maar weet je, je moet je dan ook werkelijk waar we afvragen of je de dingen op 20 meter van een parkeerplaats moet gaan plaatsen. Je komt er dan nu achter dat er veel mensen naar toe rijden, feestje geven en alles achterlaten.
Als je die meuk gewoon midden in een bos plaatst, dan heb je dat een stuk minder.

Maar nee, zo kijkt SBB blijkbaar niet. Het is ; we gooien het dicht.

En ja, over zo'n houding kan ik me echt over opwinden. Controleren en beheersen. Zulk patriarchaal gedrag.

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 28-05-2020 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Joh, ik snap dat het niet leuk is dat ze die paalcampings dicht gooien, maar bekijk het eens van de andere kant? Er is overal binnen de overheid geld tekort, en personeelstekort. Steeds meer drugs- en overige afvaldumps in de bossen. Aanhoudende droogte en alle daarbij horende problemen. Crossers en mountainbikers die komen waar ze niet horen, met bijbehorende agressie naar boswachters toe wanneer ze er op aangesproken worden. Ik kan me heel goed voorstellen dat een betere oplossing voor het hele paalcamping-gebeuren dan geen prioriteit krijgt. Jammer dat er met de botte bijl doorheen gegaan wordt, en natuurlijk, hartstikke lullig als je er gebruik van wilde maken, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
bericht SBB op mijn vraag;

Staatsbosbeheer Hoi Jantje, Helaas, dit is waar. We hadden echt teveel overlast op de paalkampeerterreinen. We begrijpen goed dat anderen het verpesten voor de mensen die de terreinen wel gebruiken waar ze voor bedoeld zijn. Je kunt ons bericht lezen hierover met onderaan de link waar nog wel mogelijkheden zijn.

https://www.staatsbosbehe...iten-paalkampeerterreinen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:24
maartend schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:07:
bericht SBB op mijn vraag;

Staatsbosbeheer Hoi Jantje, Helaas, dit is waar. We hadden echt teveel overlast op de paalkampeerterreinen. We begrijpen goed dat anderen het verpesten voor de mensen die de terreinen wel gebruiken waar ze voor bedoeld zijn. Je kunt ons bericht lezen hierover met onderaan de link waar nog wel mogelijkheden zijn.

Huisregels
Paalkamperen was decennialang dé manier om gratis legaal en met minimale middelen te overnachten midden in de natuur. Volgens de huisregels is er plek voor maximaal drie kleine trekkerstenten die binnen een straal van tien meter rond de paal moeten worden opgezet. Een verblijf mag niet langer dan 72 uur duren. Water moet men zelf meenemen. Koken mag op een campingbrander. Open vuur is niet toegestaan en bij vertrek mag niets achtergelaten worden, dus ook geen afval.
Bij de eerste twee wildkampeerplaatsen die ik aanklik op die website (waar bij staat dat ze gesloten worden) wordt gepraat over, en foto's getoond, van kampvuur. Niet zo gek dat SBB de plekken sluit als er zo omgesprongen wordt met de regels.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
LordSinclair schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:14:
[...]

[...]

Bij de eerste twee wildkampeerplaatsen die ik aanklik op die website (waar bij staat dat ze gesloten worden) wordt gepraat over, en foto's getoond, van kampvuur. Niet zo gek dat SBB de plekken sluit als er zo omgesprongen wordt met de regels.
jawel. Ze kunnen gaan kijken hoe het wel houdbaar is ze te behouden. En dta is ; verder van de bewoonde wereld. Meer is niet nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
maartend schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:15:
[...]

jawel. Ze kunnen gaan kijken hoe het wel houdbaar is ze te behouden. En dta is ; verder van de bewoonde wereld. Meer is niet nodig
Open vuur en midden in een bos zijn nooit een goede combinatie geweest. Zolang mensen denken dat de regels niet voor hun gelden en de SBB geen zin heeft om te handhaven (wat al niet nodig zou moeten zijn) dan is het toch einde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
LordSinclair schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:17:
[...]

Open vuur en midden in een bos zijn nooit een goede combinatie geweest. Zolang mensen denken dat de regels niet voor hun gelden en de SBB geen zin heeft om te handhaven (wat al niet nodig zou moeten zijn) dan is het toch einde verhaal.
open vuur wordt heel vaak veroorzaakt door de feestvierders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
maartend schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:15:
[...]

Verder van de bewoonde wereld zou kunnen helpen. Echter is dat misschien ook het probleem in NL, er is vaak wel een weg o.i.d. in de buurt zodat je er toch vrij gemakkelijk bij komt.
maartend schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:24:
[...]

Oneens. Genoeg 'natuurmensen' die een vuurtje ook leuk vinden en dit ook doen. Daarnaast heb je de bushrafters die ook vaak een vuurtje maken. Ik zelf trouwens ook, even de discussie daar gelaten of het slim is en waar en wanneer ik dit doe.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk84 op 28-05-2020 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
maartend schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:24:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.wild-kamperen.nl/wp-content/uploads/2016/04/Schermafbeelding-2017-04-05-om-20.34.38.png?resize=1024%2C575&ssl=1

Zo ziet de gemiddelde feestvierder er niet uit in mijn ogen

bronnen:
https://www.wild-kamperen...aties/salandse-heuvelrug/
https://www.wild-kamperen...caties/locatie-het-schot/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
I stand corrected. Dit is idd kneiterstom. Echt kneiterstom.

Ok, niet helemaal ;
Note: Op deze wildkampeerlocatie hadden wij volledig toestemming van de grondeigenaar, aangezien het afweek van de standaard regels voor het paalkamperen.

[ Voor 60% gewijzigd door maartend op 28-05-2020 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het staat ook op hun site:

Ik snap dat het zuur is dat je geen legaal plekje meer hebt om in het bos te gaan staan, maar het moet voor SBB ook wel behapbaar blijven. Mensen maken er steeds vaker een zootje van, ook in recreatieparken en natuurgebieden, dus ik kan mij voorstellen dat het steeds meer aandacht vergt. Aangezien het allemaal mooi gratis is en door de staat betaald moeten ze het waarschijnlijk met een beperkt budget doen.
Heel diep in het bos dan een paal neer zetten is natuurlijk leuk voor die ene heikneuter die daar zin in heeft, maar veel mensen komen niet lopend of met de fiets naar zo'n paalplaats en qua handhaving wordt het ook onevenredig veel lastiger. SBB moet dan ook heel diep het bos in om steeds die plekken te controleren, tenzij de boswachter het in elk rondje gaat opnemen. Hoe dan ook, dat is ook weer extra werk.

Het blijft gewoon zuur dat dergelijke initiatieven verpest worden door een groep misbruikers. Het kan overigens nog steeds als ik het zo lees, maar dan betaald. Nadeel van betaalde plekken is dat mensen het gevoel hebben nóg meer te kunnen maken omdat ze betaald hebben. :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 10-09 22:38
Ik zag een jaar of wat geleden ergens een groot stuk bos / land te koop staan voor iets van 17k ofzo. Er mocht niet op gebouwd worden, het was dus geen bouw grond. Misschien daarom 'goedkoop'. Maar als een organisatie dat nou eens koop tis het privé grond en kan je kamperen wat je wil :P

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 10-09 19:15
TgR_KILLER schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:44:
Ik zag een jaar of wat geleden ergens een groot stuk bos / land te koop staan voor iets van 17k ofzo. Er mocht niet op gebouwd worden, het was dus geen bouw grond. Misschien daarom 'goedkoop'. Maar als een organisatie dat nou eens koop tis het privé grond en kan je kamperen wat je wil :P
Die vlieger gaat niet op, het moet in het bestemmingsplan passen, je mag niet zomaar een kampeerterrein of wat dan ook er van maken.

Hier staan zat huizen met hecteres aan grond, waar een huis op staat, klein tuintje en de rest bos. Ze mogen geen 1 boom kappen ter verruiming van bijv. je terras waar je wil zitten....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik zet ook niet dat je er een kampeer terrein van moet maken ;).. Toch maar even 5 seconden googlen besteed:

https://www.bosgrond.nl/v...-kamperen-in-je-eigen-bos
In principe ben je eigenaar van je eigen stukje bos en mag je dus kamperen in je eigen bos.

De site camperpunt geeft een overzicht hoe verschillende gemeenten omgaan met kamperen op je eigen grond. De specifieke gebruiksregels staan aangegeven in de APV per gemeente Algemene Plaatselijke Verordening (APV).
En
https://www.bosgrond.nl/te-koop

Hier als voorbeeld: https://www.bosgrond.nl/te-koop/169-st-jorisweg-horst
Lijkt mij toch een prachtig stuk grond.. Kan je best wat af kamperen op je eigen privé camping ;)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
TgR_KILLER schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:37:
Ik zet ook niet dat je er een kampeer terrein van moet maken ;).. Toch maar even 5 seconden googlen besteed:

https://www.bosgrond.nl/v...-kamperen-in-je-eigen-bos

[...]

En
https://www.bosgrond.nl/te-koop

Hier als voorbeeld: https://www.bosgrond.nl/te-koop/169-st-jorisweg-horst
Lijkt mij toch een prachtig stuk grond.. Kan je best wat af kamperen op je eigen privé camping ;)
Voor 19K kan je ook aardig wat wildkampeerboetes incasseren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Je mag vrij weinig in zo'n bos met bestempeling Natuur. Kijk maar eens in ruimtelijkeplannen.nl en de APV van de gemeente waarin dat perceel ligt met bestemming. Je mag er geen hut bouwen, geen huisje, nog geen afdak en je kunt er ook geen auto parkeren. Je mag er een picnicbank en de hele dag chillen. Toevallig mag je in Horst aan de Maas er wel snachts verblijven als het je eigendom is in een kampeermiddel (APV 4:18). (Heb het zelf ook wel eens bekeken uit romantisme)

[ Voor 4% gewijzigd door Jochem op 28-05-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:30
Wie van jullie heeft er ervaring met kantelbeugels voor vouwwagens? Zoals ik al eerder schreef willen wij een vouwwagen kopen (nou ja, ik wil er 1, maar mijn vriendin twijfelt nog). Nu waren wij naar een externe stalling aan het kijken, maar zag nu dat er ook kantelbeugels waren. Dan zou de vouwwagen in de garage passen. ideaal is het niet, want de keuken moet eraf en de vouwwagen leeg. Dit is niet alleen wat meer werk, maar ook deze spullen moet je ergens kunnen plaatsen. Maar de vraag is vooral hoe gemakkelijk je de vouwwagen kantelt. Het zou gaan om een Combi Camp Flexi van circa 400 kg (excl. keuken).

Afbeeldingslocatie: https://combi-camp.com/content/uploads/2020/02/Combi-Camp-FLEXI-vouwwagen-kantelbeugels@2x.jpg

Afbeeldingslocatie: https://combi-camp.com/content/uploads/2020/01/Kantelbeugels-detail-2@2x.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door L.N. op 29-05-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik zou allereerst even checken bij de fabrikant of de constructie niet te veel lijdt onder het kantelen van de wagen. Volgens mij is dat bij een vouwwagen niet per definitie zonder risico.

En dan zie ik nu dat de link naar de beugels van de fabrikant zelf gaat. :D :F

[ Voor 19% gewijzigd door Gonadan op 29-05-2020 10:05 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mijn ouders hadden dat zo voor onze vouwwagen. Maar dat was met name tijdens mijn jeugd, dus ik heb hem voor zover ik mij herinner nooit zelf gekanteld. Werkte volgens mij verder wel prima.

400kg lijkt me prima te kantelen met 2 man. Een groot deel van het gewicht steunt immers op het wiel aan de muurkant en daarna de beugel. En anders zou je evt. nog een hijsconstructie aan de muur / het dak kunnen maken, zodat je je gewicht in de strijd kan gooien, in plaats van te tillen (en evt. met katrollen ook nog een 1:2 constructie kan maken of zo).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Orion84 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:22:
Mijn ouders hadden dat zo voor onze vouwwagen. Maar dat was met name tijdens mijn jeugd, dus ik heb hem voor zover ik mij herinner nooit zelf gekanteld. Werkte volgens mij verder wel prima.

400kg lijkt me prima te kantelen met 2 man. Een groot deel van het gewicht steunt immers op het wiel aan de muurkant en daarna de beugel. En anders zou je evt. nog een hijsconstructie aan de muur / het dak kunnen maken, zodat je je gewicht in de strijd kan gooien, in plaats van te tillen (en evt. met katrollen ook nog een 1:2 constructie kan maken of zo).
Ik heb een elektrische lier en die zou ik aan het dak van de garage kunnen hangen. Maar ik moet eens goed nadenken of dat zin heeft. Dat zou namelijk betekenen dat de vouwwagen de garage in moet rijden en dan pas kantelen. Daarvoor moet ik dus genoeg ruimte in de garage vrijhouden dat ik deze erin moet rijden en ik weet niet of er dan nog kasten in de garage passen. Als er geen kasten meer naast passen, dan heeft kantelen ook geen zin. Het meest plaatsbesparend is buiten de garage kantelen en dan de gekantelde vouwwagen de garage in rijden. Maar dan kan ik de lier niet gebruiken.

Een andere optie is om de huidige kasten in de garage gedeeltelijk of helemaal te vervangen door hangende kasten en de vouwwagen eronder parkeren. Dat zou maken dat we ongeveer 1/3 aan opslagruimte verliezen en dat je bij een aantal kasten lastig komt. Maar omdat er spullen in zitten die weinig gebruikt worden is dat niet zo'n probleem. Het voordeel is dat alle spullen in de vouwwagen kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Probeer anders gewoon eens je vouwwagen (zonder keuken en zo) aan een kant een stukje op te tillen met z'n tweeën. Dan zie je snel genoeg hoe makkelijk dat gaat (het eerste stuk is hoe dan ook het zwaarst). Wellicht valt dat enorm mee.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Het lastige is dat we de vouwwagen nog niet gekocht hebben, dus proberen kan niet. Ik denk dat ik ga vragen of de dealer de beugels heeft en dan gewoon eens proberen. Indien het niet lukt of niet handig is, dan kunnen we kijken of de vouwwagen toch in de garage past of een externe stalling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:30

Sherlock

No Shit

Ik heb een Jametic die bij mijn zwager in de garage staat, en met dat in ons achterhoofd hadden we ook van die beugels aangeschaft. Met z'n tweeën geprobeerd dat ding op z'n kant te tillen en vervolgens 8 weken bij de fysio gelopen :X Ding staat nog steeds op z'n wielen dus :o

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 16:23
aReaRe© schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:02:
Weet iemand een leuke camping in de buurt van Ootmarsum of Winterswijk voor een tent kampeerder :?
Voorwaarde is aanwezigheid van een eetgelegenheid / café voor als ik te lui ben om te koken.
Ik ben vrijgezel, dus een recreatieteam voor kids is geen voorwaarde :+
Ook geen camping met een kermis attracties op het terrein :>
woon zelf dicht bij Ootmarsum, en weet niet of je nog zoekt maar "Dal van de mosbeek" ligt op 15 minuutjes fietsen en is een vrij mooie / luxe, verder zijn er dichterbij inderdaad een aantal SVR campings.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 12:57
Weet iemand de lengte van de luifel van een trigano odysee sport uit 2017?
Dit is een luifel die je vastmaakt door de ringetjes( gaatjes ) door de pinnetjes op de stokken te drukken.

Ik wil namelijk over de lengte nog een stang hebben, ( links, rechts en het midden ), maar ik kan nergens vinden hoelang de luifel precies is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Sherlock schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:23:
Ik heb een Jametic die bij mijn zwager in de garage staat, en met dat in ons achterhoofd hadden we ook van die beugels aangeschaft. Met z'n tweeën geprobeerd dat ding op z'n kant te tillen en vervolgens 8 weken bij de fysio gelopen :X Ding staat nog steeds op z'n wielen dus :o
De dealer zegt "Als de wagen op zijn kant staat is het niet zo dat je hem even op z'n wielen zet om een weekendje te gaan kamperen. Je moet het echt zien als alternatief voor de winterstalling."

Ik denk dat ik hem gewoon op de wielen in de garage ga zetten. Ik zal dat kasten moeten maken, maar ik doe ook aan houtbewerking waardoor dat geen probleem is. Dat zal wel behoorlijk wat aan materialen kosten, maar niet meer dan dat de beugels kosten of de stalling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:27

ST10©DE

Dus.............

L.N. schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:30:
[...]

De dealer zegt "Als de wagen op zijn kant staat is het niet zo dat je hem even op z'n wielen zet om een weekendje te gaan kamperen. Je moet het echt zien als alternatief voor de winterstalling."

Ik denk dat ik hem gewoon op de wielen in de garage ga zetten. Ik zal dat kasten moeten maken, maar ik doe ook aan houtbewerking waardoor dat geen probleem is. Dat zal wel behoorlijk wat aan materialen kosten, maar niet meer dan dat de beugels kosten of de stalling.
Ik heb onlangs een soort entresol gemaakt waaronder wij de vouwwagen hebben staan in de garage, zo behoud je redelijk wat opbergruimte in de garage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Brwfc6HoE4XdLaamDn10ABWvTkI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Og9bEXMEGxZSTxauzuuIQH2.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 20% gewijzigd door ST10©DE op 29-05-2020 12:34 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Een entresol zou normaal een goede oplossing zijn, maar de garage is maar 210 cm hoog (onderzijde dakbalken). Waar de kantelpoort zit is het zelfs maar 185 - 190 cm en daar kun je geen entresol in maken.

Edit: ik zie nu jouw foto. Dat zou eventueel wel kunnen, maar dan maak ik eerder kastjes of open schappen. Een dergelijk platform waar je niet op kunt gaat bij ons een verzamelplaats voor troep worden. Open kastjes met bakken, zodat je alles er in 1 keer uit kunt halen. Met wat opruimen en wat verplaatsen naar de nog te bouwen terrasoverkapping moet het wel lukken.

[ Voor 49% gewijzigd door L.N. op 29-05-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
L.N. schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:36:
Een entresol zou normaal een goede oplossing zijn, maar de garage is maar 210 cm hoog (onderzijde dakbalken). Waar de kantelpoort zit is het zelfs maar 185 - 190 cm en daar kun je geen entresol in maken.

Edit: ik zie nu jouw foto. Dat zou eventueel wel kunnen, maar dan maak ik eerder kastjes of open schappen. Een dergelijk platform waar je niet op kunt gaat bij ons een verzamelplaats voor troep worden. Open kastjes met bakken, zodat je alles er in 1 keer uit kunt halen. Met wat opruimen en wat verplaatsen naar de nog te bouwen terrasoverkapping moet het wel lukken.
Waar komt de vouwwagen in de picture? Ga je die dan nog steeds op de kant plaatsen?

Ik heb vorig jaar bijna een Aart Kok vouwwagen in de deur van mijn auto gehad op een camping. Deze aanhanger werd door 4 man (!) op een iets hoger gelegen campingplaats (ca 30/40 cm hoger) opgeduwd en ging toen toch zijn eigen weg zoeken. Ook zelf even zo'n kar manhandlen om hem te verslepen valt tegen. Je tilt zo'n wagen met tent niet zomaar op zijn kant is mijn inschatting. Zeker niet als je 'handig' ook je stoelen en tafels nog erin wilt stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Jochem schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:10:
[...]

Waar komt de vouwwagen in de picture? Ga je die dan nog steeds op de kant plaatsen?

Ik heb vorig jaar bijna een Aart Kok vouwwagen in de deur van mijn auto gehad op een camping. Deze aanhanger werd door 4 man (!) op een iets hoger gelegen campingplaats (ca 30/40 cm hoger) opgeduwd en ging toen toch zijn eigen weg zoeken. Ook zelf even zo'n kar manhandlen om hem te verslepen valt tegen. Je tilt zo'n wagen met tent niet zomaar op zijn kant is mijn inschatting. Zeker niet als je 'handig' ook je stoelen en tafels nog erin wilt stallen.
Ik weet niet precies welke picture jij bedoelt, maar geen van de foto's is van mijn garage. Het in onze garage krijgen is geen probleem, want de oprit is vlak en de drempel naar de grage is maar 1,5 cm. Het kantelen mogelijk wel, maar dat kan ik moeilijk inschatten. Vandaar dat ik hier naar ervaringen vraag.

Een vouwwagens of caravan die zijn eigen weg zoekt is te wijten aan een slechte aanpak. Zeker als je dat met 4 personen doet. Zet er 1 bij de disselbak en die trekt de rem aan als de vouwwagen er vandoor dreigt te gaan in voorwaardse richting. Achterwaards kun je gemakkelijk voorkomen door een balkje, dikke tak of steen voor de wielen te gooien/leggen. Onze huidige bagagewagen met inhoud weegt de helft en die trek ik met 1 hand (en in mijn eentje) op de camping op zijn plek. Daarbij maakt het niet uit of het grind of ongelijk gras is. Ik trek aan de dissel omdat ik dan beter kan sturen. Met duwen ben je sterker, waardoor ik niet denk dat de vouwwagen op zijn plek krijgen met 2 personen (1 duwen en 1 trekken) een probleem zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:28
DaWayne schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:05:
[...]

Ik heb een Campooz Lazy Jack :)
Met trekking luifel.
Is qua opzetten echt heel snel en simpel trouwens.
Bed heeft een Froli systeem (optionele schotels die druk verdelen) en is erg lang, een reden waardoor de niet Nederlandse merken voor mij snel afvielen (ben bijna 2 meter).

Bijtent is voor de kinderen, die slapen gewoon op een soort schuimrubber matjes die bij de Lazy Jack zitten. Voor hen prima.

Voor ons waren de redenen om voor Campooz te gaan:
1 formaat bed
2 geen dubbelklapper (kinderen gaat met een paar jaar in een pop-up tentje verwachten wij)
3 hij is anders, houden we van
4 trekking luifel is snel en heel erg fraai

Andere opties die we bekeken waren Aart Kok (vond de sfeer in hun fabriekswinkel niet fijn, mensen niet aardig) en Holtkamper (viel buiten budget)
Vraagje. Was vandaag in de kampeerwinkel om de lazy Jack te bekijken. Hij is behoorlijk breed 7m en ik vind de hoogte in de voortent tegenvallen.

Lopen jullie tegen een probleem aan met de breedte op camping plekken? Auto moet er vaak ook nog bij.

En qua hoogte ik ben ook 1,95. Heb jij het gevoel dat je vaak moet bukken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deborah12
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-12-2020
aReaRe© schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:02:
Weet iemand een leuke camping in de buurt van Ootmarsum of Winterswijk voor een tent kampeerder :?
Voorwaarde is aanwezigheid van een eetgelegenheid / café voor als ik te lui ben om te koken.
Ik ben vrijgezel, dus een recreatieteam voor kids is geen voorwaarde :+
Ook geen camping met een kermis attracties op het terrein :>
Vrienden van mij zijn een paar keer geweest bij Vakantiepark de Witte berg in Ootmarsum. Moet een leuke camping zijn waar een visvijver is en ook horeca dus lijkt me voor jou ideaal. En ze hebben volgensmij ook privé sanitair wat zeker handig is in deze rare tijd. https://www.dewitteberg.n...01lAOMEAAYASAAEgLwtfD_BwE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Vanmorgen mijn nieuwe rijbewijs met BE opgehaald, en morgen even naar onze stalling om het toegangspasje op te halen. En dan volgende week om 9 uur (vandaag definitief besproken) onze caravan halen bij de dealer :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Hoe denken jullie over de meerwaarde van een tempo 100 keuring voor vouwwagen in Duitsland? Geen idee hoe streng er op snelheid gecontroleerd wordt, maar richting Tsjechië rijdt het misschien toch iets lekkerder door?

Op zich maakt die 2,5 uur op zo'n rit geen enorm verschil, dus t gaat me meer om het lekker kunnen meerijden. Ik zit in dubio.... kost toch weer €200,- bij elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kost in verhouding een fooi dus? Zou het zonder twijfel neerleggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:00
Phony schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:37:
Hoe denken jullie over de meerwaarde van een tempo 100 keuring voor vouwwagen in Duitsland? Geen idee hoe streng er op snelheid gecontroleerd wordt, maar richting Tsjechië rijdt het misschien toch iets lekkerder door?

Op zich maakt die 2,5 uur op zo'n rit geen enorm verschil, dus t gaat me meer om het lekker kunnen meerijden. Ik zit in dubio.... kost toch weer €200,- bij elkaar.
Ik rijd (ook) in Duitsland meestal zo'n 96 km/h op de GPS, en heb nog nooit een boete ontvangen. Uiteraard wel even afremmen bij snelheidscamera's. Snelheidsboetes in Duitsland zijn ook lang niet zo duur als in NL.
(€50,- voor 96(-3 km correctie) waar je tachtig mag).

Houd er ook rekening mee (als je via Nürnberg rijdt, that is), dat op flinke delen van de A3 een inhaalverbod voor auto's met aanhanger geldt. Daar moet je sowieso kilometers lang tussen de vrachtwagens blijven.

Ik rijd deze snelheid overigens voornamelijk, omdat ik dan het brandstofverbruik nog redelijk vind opwegen tegen het vlot doorrijden (en niet steeds tegen dezelfde vrachtwagen aankijken). Daarnaast denk ik dat ca 10 km harder rijden weinig tijdswinst oplevert. Je bent na de tankstops toch vaak weer dezelfde auto's aan het inhalen, en wordt ook regelmatig meerdere keren door dezelfde auto's ingehaald op een dag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-09 21:38
deborah12 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:45:
[...]

Vrienden van mij zijn een paar keer geweest bij Vakantiepark de Witte berg in Ootmarsum. Moet een leuke camping zijn waar een visvijver is en ook horeca dus lijkt me voor jou ideaal. En ze hebben volgensmij ook privé sanitair wat zeker handig is in deze rare tijd. https://www.dewitteberg.n...01lAOMEAAYASAAEgLwtfD_BwE
We hebben afgelopen jaar ook op deze camping gestaan. Erg leuk voor een gezin met kinderen. Er zijn wel wat rustige hoekjes, maar ik weet niet of dit is wat je zoekt als je alleen bent met een tent.
Een boete voor 100 rijden met een aanhanger in Duitsland is niet heel spannend. 20-30 euro ofzo, dus niet de moeite van het keuren waard. Twee jaar geleden heb ik wel een brief ontvangen uit Duisland, waarbij ik iets van 90 reed.. en ik snapte niks van het bedrag. Bleek dat ik ook een inhaalverbod had overtreden :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Tito129 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:20:
[...]

Vraagje. Was vandaag in de kampeerwinkel om de lazy Jack te bekijken. Hij is behoorlijk breed 7m en ik vind de hoogte in de voortent tegenvallen.

Lopen jullie tegen een probleem aan met de breedte op camping plekken? Auto moet er vaak ook nog bij.

En qua hoogte ik ben ook 1,95. Heb jij het gevoel dat je vaak moet bukken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpnwTdqpNDjsRil-j8QzewfXiyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZEumQ5N7s5T3ZiRneQpPmqTb.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is wel groot ja, maar tot nog toe past het altijd. Zo staat hij er nu bij.

Qua bukken, tsja, toch wel veel. Maar dat is eigenlijk altijd wel op vakantie. En ik ben zoveel mogelijk buiten om dat te voorkomen.

Toevoeging, 1 van de belangrijkste zaken voor mij was het bed van 210x180. Daardoor lig ik nooit met mijn voeten of hoofd tegen het tentdoek!

[ Voor 6% gewijzigd door DaWayne op 29-05-2020 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Vanmorgen het toegangspasje voor de stalling opgepikt, wat een klote kleine straatjes in dat dorp trouwens, dat wordt nog leuk met de Hobby erachter xD.

En ff het disselslot wat ik heb gekocht bij de dealer afgegeven. voor SCM goedkeuring moeten 2 borgmoeren met speciaal aanhaal moment enzo vastgezet worden. Daar ga ik zelf niet aan beginnen, dus de dealer gevraagd dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Geen idee of het de crisis is, de camping op zich, het feit dat de gasten normaal ver weg in Frankrijk zouden zitten, de luxe van privé sanitair, of iets anders. Maar wat een hoop onaangepast en luidruchtig volk zit er op de camping.
Voor de zomer maar extra hard zoeken naar iets met natuur en rust.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
Vannacht wordt de eerste nacht in de nieuwe tent. Liggen in de tuin zodat we zo naar binnen kunnen als het niks wordt ;)

De kids hebben lekker live naar de spaceX zitten kijken en vielen daarna als een blok in slaap. Vandeweek (nadat het huis geschilderd is) maar een paar dagen op pad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3rk874BAsavwZxi3zOyQy2PY3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cp9t8sDsprhg9AeKLd2owYWl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NaAPg8sH_NaRt1AbWh9UpCABngg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWn1jtnTNVH9qIXAnPSj5Tfv.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:13

backupdevice

No Risk , Full Push

Gonadan schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:37:
Geen idee of het de crisis is, de camping op zich, het feit dat de gasten normaal ver weg in Frankrijk zouden zitten, de luxe van privé sanitair, of iets anders. Maar wat een hoop onaangepast en luidruchtig volk zit er op de camping.
Wen er maar aan.

Ben bang dat er in de zomer een hoop volk gaat komen wat niet perse kampeer volk is en daarbij een ander dynamiek teweegbrengt.

Wij gaan gelukkig niet ver en als het een camping met feestgangers wordt gaan wij gewoon weer naar huis

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Rene schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 23:29:
Vannacht wordt de eerste nacht in de nieuwe tent. Liggen in de tuin zodat we zo naar binnen kunnen als het niks wordt ;)

De kids hebben lekker live naar de spaceX zitten kijken en vielen daarna als een blok in slaap. Vandeweek (nadat het huis geschilderd is) maar een paar dagen op pad.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er geweldig uit en niet in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
backupdevice schreef op zondag 31 mei 2020 @ 06:35:
Wen er maar aan.

Ben bang dat er in de zomer een hoop volk gaat komen wat niet perse kampeer volk is en daarbij een ander dynamiek teweegbrengt.

Wij gaan gelukkig niet ver en als het een camping met feestgangers wordt gaan wij gewoon weer naar huis
Ben er ook bang voor. Toch maakt type camping ook veel uit dus daar ga ik wel moeite in steken. Voordeel is dat mijn type camping waarschijnlijk minder snel vol is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Wij hebben een mini camping geboekt, in Zeeland.

Ben benieuwd hoe dat gaat worden. Zeker mbt het strand en eventuele musea’s etc. Als heel Nederland thuis blijft dan wil ik het nog wel ff zien hoe we de 1.5mtr gaan handhaven op de stranden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
backupdevice schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:10:
Wij hebben een mini camping geboekt, in Zeeland.

Ben benieuwd hoe dat gaat worden. Zeker mbt het strand en eventuele musea’s etc. Als heel Nederland thuis blijft dan wil ik het nog wel ff zien hoe we de 1.5mtr gaan handhaven op de stranden
Genoeg strand hier in Zeeland 😉
Als niet iedereen neerploft bij de strandovergangen, komt het vast goed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
Luuk84 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:38:
[...]

Genoeg strand hier in Zeeland 😉
Als niet iedereen neerploft bij de strandovergangen, komt het vast goed
Nou, als alle Germans hier ook nog naar toe komen, gaat het krapjes worden.
Maar ja, gezien het optreden van veiligheidsregio Zeeland moeten wij zeeuwse inwoners dan naar huis en mogen de toeristen blijven.

[ Voor 17% gewijzigd door maartend op 31-05-2020 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ja, ik merk het hier ook. Speciaal in het voorseizoen gegaan om de verwachte drukte te vermijden. Zo te horen kunnen we van de zomer gelukkig wel de grens over. De camping is dit weekend volgestroomd met volk die normaal gesproken all inclusive zit en nu met de Model X vol gas over de camping naar de juiste huurtent zoekt. Stonden bijna bij ons binnen. De luidruchtige crèche kids worden de hele dag in de speeltuin gedumpt.
En dan staan we nog helemaal in de hoek op het natuur deel. Morgen laatste dag NL en dan hopelijk in de zomer weer naar > 2000 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
maartend schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:41:
[...]

Nou, als alle Germans hier ook nog naar toe komen, gaat het krapjes worden.
Maar ja, gezien het optreden van veiligheidsregio Zeeland moeten wij zeeuwse inwoners dan naar huis en mogen de toeristen blijven.
Hier op Walcheren zijn al heel veel Germans. Niet zoveel als normaal met Pinksteren, maar het zijn er stiekem al best veel. Daarnaast zit Zeeland (Walcheren in ieder geval) in de zomer al redelijk vol qua accommodatie, dus er is toch al niet veel plek meer over om te overnachten (lees meer toeristen)
En met krapjes valt dat ook wel mee. Het probleem is alleen, iedereen is te bedonderd om ook maar 200 meter verder het strand op te lopen na de strandovergang waar wel ruimte is.
Neemt niet weg dat ik het vreemd vind dat wij (nog) niet naar Duitsland mogen en zij wel naar hier. En of al die verplaatsingen echt slim zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het is niet een kwestie van mogen maar van ontraden, de grens zit niet echt op slot zoals bij België.
Gezien het feit dat op mijn kampeerveld meer Duitsers dan Nederlanders staan moge het duidelijk zijn dat een significant deel schijt heeft aan de adviezen. Maar goed, dat is voor Nederlanders niet anders.
Met de versoepeling voor de deur en de vooruitzichten van meer vrijheid zou ik het nog bijna begrijpen ook, bijna.
De campinghouder kan je het ook niet helemaal kwalijk nemen dat die toch nog omzet probeert te harken.

Dat is dan in België beter geregeld, daar ben je aan de ontvangende kant ook gewoon niet welkom. Maakt het een stuk duidelijker.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:37:
Zo stonden wij ooit op een camping in de Ardennen, het was de eerste keer met onze tent en nog te vroeg in t seizoen, buiten dat we t mega koud hadden stond er een giga groep Fransen met een paar tenten / caravans achter ons. Wat een lawaai maakte dat volk tot diep in de nacht :/. Daarna gelukkig nooit meer gehad. Wij zoeken meestal ook rustige kleinere campings. We zijn er overdag normaal toch weinig en we hebben geen kinderen dus het hoeft niet van alles te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik rijd meestal 100 of 110 op de cruise en ben de afgelopen 5 jaar elke zomervakantie door Duitsland gereden zonder tempo 100 keuring. Mijn conclusie de pakkans is klein :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tito129 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:20:
[...]

Breedte is juist geen probleem, veel campings zijn vooral ingericht op caravans en die staan ook in de breedte.

Wij hebben een Trigano Odyssee en die is erg diep en dat heeft er een aantal keer voor gezorgt dat we overdwars op onze plek moesten staan. Dat is opzich ook geen probleem want dan doen we de zijkant vd luifel omhoog.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 31-05-2020 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:58

franssie

Save the albatross

Chaoss schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:33:
[...]

Ik rijd meestal 100 of 110 op de cruise en ben de afgelopen 5 jaar elke zomervakantie door Duitsland gereden zonder tempo 100 keuring. Mijn conclusie de pakkans is klein :P
Aan de andere kant zo'n keuring geeft je lijkt mij ook wel een vertrouwd gevoel dat de lagers een de remmen het aankunnen. Soort mini apk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

franssie schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:41:
[...]

Aan de andere kant zo'n keuring geeft je lijkt mij ook wel een vertrouwd gevoel dat de lagers een de remmen het aankunnen. Soort mini apk.
Enig technisch verschil is dat mijn vouwwagen schokbrekers moet hebben, banden en remmen moeten sowieso goed zijn. En aangezien tempo 100 keuring niet jaarlijks is maar slechts eenmalig kun je het niet zien als apk keuring.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 31-05-2020 13:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 23:23
Erapaz schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:00:
Ja, ik merk het hier ook. Speciaal in het voorseizoen gegaan om de verwachte drukte te vermijden. Zo te horen kunnen we van de zomer gelukkig wel de grens over. De camping is dit weekend volgestroomd met volk die normaal gesproken all inclusive zit en nu met de Model X vol gas over de camping naar de juiste huurtent zoekt. Stonden bijna bij ons binnen. De luidruchtige crèche kids worden de hele dag in de speeltuin gedumpt.
En dan staan we nog helemaal in de hoek op het natuur deel. Morgen laatste dag NL en dan hopelijk in de zomer weer naar > 2000 meter.
Doet mij denken toen ik een weekendje naar De Lievelinge; allemaal van die proleterige types die veel te hard praten en alles fantastisch vinden, vooral zichzelf.
Ik heb mij nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld op een camping, maar kan natuurlijk ook aan mij liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:58

franssie

Save the albatross

Djeen84 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:34:
[...]

Doet mij denken toen ik een weekendje naar De Lievelinge; allemaal van die proleterige types die veel te hard praten en alles fantastisch vinden, vooral zichzelf.
Ik heb mij nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld op een camping, maar kan natuurlijk ook aan mij liggen.
Ik heb een aantal kennissen die daar graag naartoe gaan en inderdaad is het een bepaald type dat denkt dat ze echt alternatief op vakantie zijn maar eigenlijk liever op Ibiza zouden zitten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Laatst online: 19-09 15:16
Er zijn ook al veel Belgen en al is het strand enorm, je ziet niet dat er een 1.5m regel is. Met Hemelvaart was dat ook al opvallend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malandro
TgR_KILLER schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:51:
[...]

Zo stonden wij ooit op een camping in de Ardennen, het was de eerste keer met onze tent en nog te vroeg in t seizoen, buiten dat we t mega koud hadden stond er een giga groep Fransen met een paar tenten / caravans achter ons. Wat een lawaai maakte dat volk tot diep in de nacht :/. Daarna gelukkig nooit meer gehad. Wij zoeken meestal ook rustige kleinere campings. We zijn er overdag normaal toch weinig en we hebben geen kinderen dus het hoeft niet van alles te hebben.
Wij hebben 2 jaar terug in de Vogezen gestaan op een SVR camping met duidelijk regelement (22u stilte).
Tot 3u of zelfs later werdt er flink gezopen, gelachen en gek*t bij de 'slapende' gasten. Bleken de Nederlandse eigenaren zelf te zijn samen met familie en vrienden die te gast waren. Erover klagen gaf daardoor nog een averechts resultaat en toen mijn oudste gebeten werdt door een loslopende hond terwijl overal bordjes staan dat deze aangelijnd moeten zijn [was de hond van een vaste gast met seizoensplek ], heb ik alles ingepakt en zijn we gegaan.

Vorig jaar op een camping gestaan waar om 21u ineens 3 bussen met scouts aankwamen, die gingen met zijn allen rond onze plek staan. Wij hadden echt zoiets van: " nee he, weer zo'n vakantie...."
Om 22u lagen ze allemaal in bed en om 22u15 was het stil! Zo kan het dus ook :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Chaoss schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:44:
Enig technisch verschil is dat mijn vouwwagen schokbrekers moet hebben, banden en remmen moeten sowieso goed zijn. En aangezien tempo 100 keuring niet jaarlijks is maar slechts eenmalig kun je het niet zien als apk keuring.
Maar het is wel een keuring dat hij er überhaupt op gebouwd is. Kleine moeite en kost weinig, aangezien het toch maar eenmalig is.
Redeneren op basis van pakkans vind ik altijd wat zwak. Als je het niet doet voor de zekerheid en veiligheid, doe het dan voor de aansprakelijkheid. Mocht er wat gebeuren en je bleek ongekeurd harder te rijden dan zijn er genoeg buitenlandse politiediensten die je er voor over hebben. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate

Nog even in aanvulling op mijn eerdere reactie:
Het gaat je echt geen 2,5 uur verschil opleveren. Zelfs al zou je je in beide gevallen keurig aan de maximumsnelheid houden, bij 80 km/h hoef je nooit in te halen, en nooit af te remmen voor iemand die voor je rijdt, want je bent de langzaamste op de weg. Bij 100 km/h moet je regelmatig afremmen, om een gaatje te vinden om in te kunnen halen. Daarnaast zoals eerder genoemd inhaalverbod op een aanzienlijk deel van de route. Je mag blij zijn als je er een uur mee wint.

EDIT: Waarmee ik trouwens niet wil zeggen, dat je dan maar de langzaamste op de weg moet worden. Maar het rijdt veel relaxter om je een beetje aan te passen aan de verkeersstroom, en op drukke stukken weinig tot niet in te halen.
Gonadan schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:06:
[...]

Maar het is wel een keuring dat hij er überhaupt op gebouwd is. Kleine moeite en kost weinig, aangezien het toch maar eenmalig is.
Redeneren op basis van pakkans vind ik altijd wat zwak. Als je het niet doet voor de zekerheid en veiligheid, doe het dan voor de aansprakelijkheid. Mocht er wat gebeuren en je bleek ongekeurd harder te rijden dan zijn er genoeg buitenlandse politiediensten die je er voor over hebben. :P
Elke enigszins moderne caravan (inclusief mijn 26 jaar oude Chateau) is er op gebouwd. Enige extra eis die gesteld wordt, is een stabilisatorkoppeling (waar volgens mij ook maar weinig caravans zonder rijden). Dot-code op de banden kan je ook zelf controleren.

Als je wilt weten dat je caravan goed onderhouden is, kan je hem beter wegbrengen voor een beurt. Of het zelf doen, zoals ondergetekende.

Als je véél te hard rijdt, zal je inderdaad gedoe hebben bij een ongeluk, maar ik geef het ze te doen om aan te tonen dat je 15-20 km te hard reed. De mate van onderhoud van je caravan daarentegen is wel achteraf aan te tonen, dus gewoon zorgen dat de boel goed onderhouden is, in plaats van schijnveiligheid ophangen aan een eenmalige keuring.

[ Voor 44% gewijzigd door Wild Chocolate op 31-05-2020 16:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Natuurlijk zal de fabrikant (mondeling) zeggen dat 160 ook prima kan. Juist daarom zijn keuringsinstanties onafhankelijk. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:30:
Natuurlijk zal de fabrikant (mondeling) zeggen dat 160 ook prima kan. Juist daarom zijn keuringsinstanties onafhankelijk. ;)
Mondeling vast, maar in de papieren van onze caravan staat duidelijk dat hij max 100 mag, daar is hij op gebouwd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Elke vouwwagen is gebouwd om 100km/h daar wordt niet eens bij de keuring naar gekeken. De wagen moet geremd zijn, de banden mogen niet ouder dan 5 jaar en de aanhanger moet van schokbrekers voorzien zijn. Volgens mij wordt ook nog gekeken wat de trekkende auto is, behoorlijke wassen neus dus.

Daarnaast mag elke aanhanger in Frankrijk al 130kmh, tempo 100 is enkel en alleen voor duitsland. Dan is kosten 1 overweging, moeite is een andere overweging :+ als meerpijs kost het op een nieuwe vouwwagen meestal 300-350 euro. Als je het zelf kunt doen ben je met 100 euro aan materiaal klaar dan nog een keuring van 100 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 31-05-2020 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Wat wordt er volgens jou dan gecontroleerd bij zo'n "keuring"?
Ik vind alleen dat er gecontroleerd of hij aan de eisen voldoet. Niet of het benodigde ook werkt! En gezien het feit dat Dekra ook aan huis deze "keuringen" komt doen, ben ik er 100% zeker van dat ze de werking van je remmen en schokbrekers niet gaan testen!

Bron:
https://www.dekra-claims-and-expertise.nl/nl/tempo-100/

Het enige wat je dus weet als je een dergelijke keuring laat doen, is of je caravan (en auto) alle benodigde systemen gemonteerd heeft, die nodig zijn om veilig 100 te rijden. Niet of ze ook werken.

Om maar niet in te gaan op je 160 km, waarmee je de discussie in het onzinnige probeert te trekken.
Ik hoop dat je volgende reactie wel onderbouwd is.

Kortom, mijn punt blijft, dat als je wilt weten of je veilig 100 kunt rijden met je caravan, je hem beter voor een onderhoudsbeurt kunt sturen, niet voor zo'n keuring.

[ Voor 8% gewijzigd door Wild Chocolate op 31-05-2020 17:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zojuist een rondje over de camping gedaan, toch eens kijken wat voor andere plekjes er nog zijn. Op zich nog best wat leuke, maar toch niet mijn stijl.

Wat wel op viel is dat wij gewoon de enige met tent zijn op de hele camping. :D

Groot deel van het privé sanitair geclaimd door caravans die gewoon eigen sanitair hebben. Zo zijn ze snel op inderdaad. :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ben benieuwd of de meegeleverde banden daar ook voor geclassificeerd zijn en dit ook in de handleiding staat. Het zal mij niet verbazen dat de meeste aanhangers in Frankrijk ook te hard rijden voor de gemonteerde banden. Het is ook al keer op keer aangetoond dat de meeste caravans ruim overbeladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Wild Chocolate zullen we maar niet op de man gaan spelen? :)

Fabrikanten beweren vanalles in hun eigen voordeel wat niet per definitie hoeft te kloppen volgens onze maatstaven. Daarom sterft het van de nationale en internationale keurmerken. Ooit wel eens van KEMA, CE TUV, etc. gehoord? Is dat dan ook allemaal een wassen neus omdat de fabrikant het wel kan bepalen?

Recent de Stint, of Chinezen die je proberen te misleiden met een vals CE keurmerk. Nee, de fabrikant kan je met dit soort dingen niet vertrouwen en ik snap de Duitsers heel goed dat zij eigen eisen stellen.

Natuurlijk hoef je daar niet aan mee te doen als je te krepserig bent voor dingen als een 100 sticker of een milieuvignet, maar geef dat dan gewoon toe. :>

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Gonadan schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:31:
@Wild Chocolate zullen we maar niet op de man gaan spelen? :)

Fabrikanten beweren vanalles in hun eigen voordeel wat niet per definitie hoeft te kloppen volgens onze maatstaven. Daarom sterft het van de nationale en internationale keurmerken. Ooit wel eens van KEMA, CE TUV, etc. gehoord? Is dat dan ook allemaal een wassen neus omdat de fabrikant het wel kan bepalen?

Recent de Stint, of Chinezen die je proberen te misleiden met een vals CE keurmerk. Nee, de fabrikant kan je met dit soort dingen niet vertrouwen en ik snap de Duitsers heel goed dat zij eigen eisen stellen.

Natuurlijk hoef je daar niet aan mee te doen als je te krepserig bent voor dingen als een 100 sticker of een milieuvignet, maar geef dat dan gewoon toe. :>
Waar speel ik op de man? Ik vraag alleen om je mening te onderbouwen. En wat bedoel je precies met te krepserig zijn? ;)

Jij hangt iets op aan een tempo-100 keuring, wat je er niet aan kan ophangen. Omdat men Tüv ziet denkt men gelijk dat het een hele goede, onafhankelijke keuring is. Ik weet genoeg van Kema, ISO, Tüv etcetera, om te weten dat ze een heleboel normen omvatten, en dat het dus pas wat zegt, als je kijkt tegen welke norm er gecertificeerd wordt, en wat die norm precies inhoudt. Overigens kan je deze "keuring" ook bij heel veel caravandealers laten uitvoeren, daar gaat je onafhankelijkheid.

Je laat nergens zien dat ze in dit geval echt wat testen (daarmee bedoel ik dan controleren of het echt werkt, want dat is in mijn optiek nodig om vast te stellen of je veilig 100 km/h kan rijden), terwijl er in het stukje van Dekra staat wat ze wèl doen.
- Ze kijken of je caravan een oplooprem heeft, dat kan ik zelf ook zien, sterker nog ik heb de werking en de staat van de remschoenen gecontroleerd, gesmeerd en afgesteld. Er staat nergens dat Tüv, Dekra of wie dan ook de werking er van test.
- Ze kijken of je caravan hydraulische schokbrekers heeft, dat kan ik zelf ook zien, sterker nog ik heb ze 2 jaar geleden vervangen voor spiksplinternieuwe. Er staat nergens dat Tüv, Dekra of wie dan ook de werking er van test.
- Ze kijken of je banden minder dan 6 jaar oud zijn, check 2 jaar terug vervangen, ook het reservewiel.
- Ze kijken of je banden de juiste snelheidsindex hebben. Ik geef het je te doen om banden met de juiste maat en loadindex voor een caravan te vinden, die een te lage snelheidsindex hebben.

Kortom, in de eisen van dit onafhankelijke keurmerk komt nergens voor dat de systemen ook op hun werking gecontroleerd worden. Wek dus ook niet de suggestie dat dat wel zo is, tenzij je een bron hebt waaruit dat blijkt.

Nogmaals, als je doel is om te weten of je caravan veilig 100 km/h kan rijden kan je beter gewoon onderhoud (laten) plegen, als je daar niet te eigenwijs voor bent.
Als je legaal 100 wilt kunnen rijden, dan moet je een tempo 100 keuring laten doen. Maar je moet dan niet verwachten dat er ook gecontroleerd is of je caravan veilig is!

Tüv is overigens ook gewoon een commercieel bedrijf, waar je bijvoorbeeld ook aankoopkeuringen door kan laten doen. Mijn vorige auto was zo ook goedgekeurd door Tüv, voordat ik hem importeerde, had niet de indruk dat dat tegen een officiële norm was. Wel had hij ook een HU en AU gehad, ook door Tüv. Die laatste 2 zijn dan weer om te testen of de auto voldoet aan de Duitse veiligheids- en milieu-eisen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het is simpel, je moet én goed onderhouden én de juiste keurigen regelen. Natuurlijk zijn keuringen en instanties ook niet perfect, maar het is nog altijd beter dan blind de fabrikant geloven.

Het 'krepserig' is inderdaad een aanname. Kijk ik echter naar discussies over keuringen, onderhoud of al dat soort gerelateerde zaken dan komt het eigenijk altijd weer op hetzelfde neer. Het kost teveel geld en/of moeite en daar wordt de argumentatie heen geleuterd. :)

Zullen we het nu weer gewoon over kamperen hebben? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 31-05-2020 18:06 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
M'n kooktoestel raakt een beetje aan vervanging toe. Op zich doet hij het prima, maar de grill plaat is ruk (en onderhand kaal) en het in elkaar zetten is te veel gepruts.
Voordeel is alleen wel dat hij een grill plaat had en op hoogte was. Zoiets :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ghzj8LvzPjLfHIFyocKRT4jYb0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D2FFFrRLU68zqhFeAsbaEAA1.jpg?f=user_large

Eigenlijk zoek ik iets vergelijkbaars, maar dan makkelijker en minder lomp. Zelfs twee pitten is niet per se nodig denk ik.
Ik wil alleen geen gekloot met bezine, dat weet ik wel.
iemand tips?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Campingaz heeft volgens mij zo'n ding met 1 stuk grilplaat en 1 pit.
Wij hebben hem altijd op een campingkastje staan, wel makkelijk en ook op hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Gonadan schreef op zondag 31 mei 2020 @ 08:40:
[...]

Ben er ook bang voor. Toch maakt type camping ook veel uit dus daar ga ik wel moeite in steken. Voordeel is dat mijn type camping waarschijnlijk minder snel vol is. ;)
Een naturisten camping :Y) :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Dank voor de vele reacties op mijn vraag over de tempo 100 keuring. _/-\o_ Het gaat me niet om beknibbelen op onderhoud, dat is heel iets anders. In andere landen mag je harder en daar is het apparaat ook op gebouwd, dus daar zit t probleem ook niet. Mijn vraag ging of het nodig is om met het verkeer mee te rijden en uit de antwoorden concludeer ik dat dat niet zo is. In het ideale geval zal het idd 2,5 uur schelen, maar in de praktijk wellicht minder.

Die kosten van €200,- zijn voor slechts alleen extra schokbrekers + keuring. Dat is idd niet te vergelijken met een apk. Ik vind het echter geen fooitje en daarom stel ik de vraag.

Ik concludeer uit jullie reacties dat ik best zonder de keuring wel vlot mee kan rijden. Dank daarvoor. Rond de 90 - 95 vind ik best als dat nodig is :)

Ik zal extra letten op inhaalverboden, dat is een goede tip, want dat ben ik nog niet vaak tegengekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Phony op 31-05-2020 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:49:
Campingaz heeft volgens mij zo'n ding met 1 stuk grilplaat en 1 pit.
Wij hebben hem altijd op een campingkastje staan, wel makkelijk en ook op hoogte.
Ja die had ik ook langs zien komen, maar dan moet ik nog wel even de plaat bekijken. M'n oude was ook van campingaz en daar werd ik ook weer niet heel enthousiast van.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Wij zijn onze rapido record aan het verkopen (als je nog een liefhebber weet) en gaan een outwell stone lake kopen. Goeie deal gezien.

En hop naar Frankrijk.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Chaoss schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:40:
[...]

Breedte is juist geen probleem, veel campings zijn vooral ingericht op caravans en die staan ook in de breedte.
Afgelopen zomer stonden we op een camping waar alle caravans in de lengte erin moesten en als je een luifeltje had kon je die er soms net aanzetten... Auto in file aan de kopse kant ervoor

Had mijn kleine de Waard tentje bij, die kon qua breedte net met de scheerlijnen op een vrij fatsoenlijke lengte.

En toch kreeg iemand het voor elkaar om een grote de Waard op een plek achter ons neer te zetten... knappe prestatie :p

Dit jaar maar zien of we weg kunnen, misschien net de grens over als we geluk hebben, anders kijken binnen Nederland, maar van bovenstaande verhalen ga ik ook niet heel blij worden. Al zal type camping ook wel veel schelen... ik hoef gelukkig niks groots, met zwembad en animatieteam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:30
Even voortborduren op de kooktoestel vraag. Ik zit zelf een beetje in dubio 2 manieren van koken in of rond de tent.

Optie 1 zou een 2pits kooktoestel zijn, met daarbij dan mogelijk een grillplaat als optie bovenop. Bijvoorbeeld deze: https://www.dewitschijnde...-cook-deluxe-kooktoestel/

Optie 2 zou een Cadac Carri Chef zijn, met daarbij dan een grillplaat en plancha plaat. https://ilovekamperen.nl/...ac-carri-chef-2-ervaring/

Optie 1 lijkt me iets praktischer qua koken, want 2 pitten en dus makkelijker om iets makkelijks als een pasta te maken. Is ook compacter om mee te nemen. Zet hem op je kastje en klaar. Optie 2 geeft me wel een meer camping-gevoel, en ook wel het idee dat je toch nog een beetje aan het bbq-en bent bij je tent. Maar je hebt wel maar 1 pit, dus lastiger om iets te maken waar je ook voor moet koken zoals een pasta.

Ik bedenk me nog een optie 3, een 1 of 2 pitter voor het koken kopen en de carri chef.

Jullie ervaringen? En hoe regel je het dan met gas, neem je 2 gasflessen mee?

[ Voor 7% gewijzigd door Blik1984 op 31-05-2020 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:17:
oja, ik reis met een 3-srie touring en een dakkoffer maar probeer daar maar eens de tent (2 zakken), tafel, stoeltjes, kleding, kookgerei en weet ik het wat nog meer in te krijgen. Daarom zoek ik voor nu zo klein mogelijk. Zondag ga ik de tent ophalen en kan ik passen in de auto.
Nou, de tent is binnen. Ik heb hierboven niks teveel gezegd. De achterbak is zo'n beetje in 1 keer vol.et een dakkoffer erbij hebben we zeker niet genoeg ruimte....

In de kampeer winkel (oitdoorxl Barendrecht) lieten ze ook een bagagedrager voor op je trekhaak zien.daar kan dan de tent op staan. Heeft iemand daar ervaring mee? Het leek een beetje op een fietsendrager met een plank erop waardoor ik meteen dacht, misschien kan ik dan beter een fietsendrager kopen, dan kan ik die op twee manieren gebruiken.

Een andere optie is een bagage wagentje. Niet te fancy of te groot maar groot genoeg voor de tent en stoeltjes en tafeltje denk ik. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
@Blik1984 Voor het echte camping gevoel gebruiken wij al jaren de coleman 414 met een coleman bakplaat erop. De coleman werkt wel op benzine. (euro95), sindsdien ligt de cadac stof te happen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

thejoker80 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 06:31:
[...]

Nou, de tent is binnen. Ik heb hierboven niks teveel gezegd. De achterbak is zo'n beetje in 1 keer vol.et een dakkoffer erbij hebben we zeker niet genoeg ruimte....

In de kampeer winkel (oitdoorxl Barendrecht) lieten ze ook een bagagedrager voor op je trekhaak zien.daar kan dan de tent op staan. Heeft iemand daar ervaring mee? Het leek een beetje op een fietsendrager met een plank erop waardoor ik meteen dacht, misschien kan ik dan beter een fietsendrager kopen, dan kan ik die op twee manieren gebruiken.

Een andere optie is een bagage wagentje. Niet te fancy of te groot maar groot genoeg voor de tent en stoeltjes en tafeltje denk ik. Suggesties?
Bagage wagen . Is echt een uitkomst .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malandro
thejoker80 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 06:31:
[...]

In de kampeer winkel (oitdoorxl Barendrecht) lieten ze ook een bagagedrager voor op je trekhaak zien.daar kan dan de tent op staan..

...
Let op het maximum draaggewicht van zo'n bagagedrager EN de maximale kogeldruk van je trekhaak. Net als bij een dakkoffer ben je daarin best beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Op de trekhaak zou ik alleen lichtere spullen mee nemen, dat is een stuk lekkerder voor de stabiliteit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Malandro schreef op maandag 1 juni 2020 @ 08:09:
[...]

Let op het maximum draaggewicht van zo'n bagagedrager EN de maximale kogeldruk van je trekhaak. Net als bij een dakkoffer ben je daarin best beperkt.
dat eerste moet lukken, de tent weegt zon 45 kilo. Dat laatste weet ik eigenlijk niet maar van de reacties die ik nu lees denk ik dat een wagentje slimmer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Heerlijk zo’n wagen . Al je kampeer spullen in de bagage wagen, fietsen erop en alleen je kleding en slaap spullen in de auto. CC op 95 en gaan!

Wij hebben een Fiesta en deze is op de koffers in de achterbak en kussen tussen de kinderen helemaal leeg . Alles in de wagen. Wij slepen een Zeerarend mee die bestaat uit 4 zaken en 65 KG weegt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PQwOB93mbqHsHmlxOAf1JRDlw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NcHmd7GuMfJQLXRCjxeig24f.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door backupdevice op 01-06-2020 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@thejoker80
Dak mag meestal zo'n 75 of 100 kg dragen, afhankelijk van type auto. Trekhaak meestal 75 of enkele gevallen 50 kg.
Op het dak zit het meestal met meer punten vast en zit centraler, dat rijdt stabieler. Behalve met een 2CV. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:30
harryvos schreef op maandag 1 juni 2020 @ 06:39:
@Blik1984 Voor het echte camping gevoel gebruiken wij al jaren de coleman 414 met een coleman bakplaat erop. De coleman werkt wel op benzine. (euro95), sindsdien ligt de cadac stof te happen.
Op benzine roept bij mij geen camping-gevoel op. daarnaast koken in mijn tent op benzine, heb ik een beetje mixes feelings bij. Terecht danwel onterecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Die benzine dingen zijn eigenlijk voor als je met je terreinwagen en twee reserve jerrycans benzine door de rimboe trekt. Dan is zoiets fantastisch.

Zelf heb ik ook liever gewoon een toestel op gas.

Die party grill is op zich ook nog wel grappig. Alleen twijfel ik nu of ik de windschermen niet ga missen.

[ Voor 21% gewijzigd door Gonadan op 01-06-2020 09:18 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@backupdevice verkoop jij die wagentjes of zo? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtFsNN9GdDY9TplKMsNDRug5nfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dsOCsHpE6U4O4A5IQn1GzOQK.jpg?f=fotoalbum_large

WGA, kettle en een skillet is all you need

@Gonadan Nee joh, maar ik ben een “ex alles in de wagenpropper “ en hebben doordat wij een leasewagen alleen zakelijk zijn gaan rijden de switch moeten maken naar een Fiesta , en daar gaat niet eens de stokken zak in 😀

Dus ik ben ervaringsdeskundige aan beide kanten

[ Voor 24% gewijzigd door backupdevice op 01-06-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
backupdevice schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:19:
[Afbeelding]

WGA, kettle en een skillet is all you need
Ik zocht juist iets minder lomps, zo kom je al aan een bagagewagen inderdaad.
Al zit ik nog steeds wel te denken om een vouwwagen te kopen zodat ik een WGA mee kan nemen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 62 ... 277 Laatste