[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 61 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19
Blik1984 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:24:
Zijn er hier mensen met ervaring met de opblaastenten van Decathlon? Speciaal met deze:

https://www.decathlon.nl/...artimenten/_/R-p-X8492638

Zijn met een gezin van 5 (kids van 7,4 en 2 jaar oud) en het opzetgemak en de donkere slaapcompartimenten leken me handig. Het gebrek aan een buitenliving en luifel minder handig. Iemand ervaring of ideeen hierbij op basis van jarenlange kampeerervaring :)
Niet met die specifiek. wij hadden de 5.1 tot vorig jaar. Werkte perfect, wel de grote rode luchtpomp van de Decathlon zelf erbij kopen, dan heb je dat ding in enkele minuten staan. Wij zijn er weken mee op pad geweest en 0 problemen dat ze zacht werden ofzo.. Zou wel voor de fresh and black gaan overigens, dat scheelt echt heel veel. Die waren pas net nieuw toen wij de tent kochten en vonden we te duur, maar mijn broertje heeft er 1 en dat is echt perfect.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:41
TgR_KILLER schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:43:
[...]

Niet met die specifiek. wij hadden de 5.1 tot vorig jaar. Werkte perfect, wel de grote rode luchtpomp van de Decathlon zelf erbij kopen, dan heb je dat ding in enkele minuten staan. Wij zijn er weken mee op pad geweest en 0 problemen dat ze zacht werden ofzo.. Zou wel voor de fresh and black gaan overigens, dat scheelt echt heel veel. Die waren pas net nieuw toen wij de tent kochten en vonden we te duur, maar mijn broertje heeft er 1 en dat is echt perfect.
Dit is de fresh&black versie, dus dat zit goed. Had je last van dat er geen luifel ofzoiets bij zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Valt me op bij 1.24 in het filmpje dat ze de mooie kant van het doek opvouwen op de onderkant van het (meestal vieze) grondzeil. Ik ben toch niet de enige kampeerder die hier op let? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Cheesy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:02:
Valt me op bij 1.24 in het filmpje dat ze de mooie kant van het doek opvouwen op de onderkant van het (meestal vieze) grondzeil. Ik ben toch niet de enige kampeerder die hier op let? :D
Wij hadden zon cheap ass lucht doorlatend grondzeil van 10 euro eronder liggen. Dat voorkwam perfect dat de tent vies werd van onder.
Blik1984 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:26:
[...]

Dit is de fresh&black versie, dus dat zit goed. Had je last van dat er geen luifel ofzoiets bij zat?
Mwa, last niet. Wij kampeerde vooral vroeg in het seizoen. Dan werd het savonds toch al snel koeler en zaten we redelijk op tijd lekker in de tent waar het wat warmer was. Overdag zijn wij eigenljik altijd weg dus hadden we er ook geen last van. Op een gegeven moment wel bij Decathlon zo'n luifel ding gekocht voor 30 euro ofzo. Maar nooit heel veel gebruikt, was zo'n kriem om op te zetten.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heel bijzonder inderdaad. Ik heb van vroeg af aangeleerd om bij de eerste vouw te halveren zodat enkel de “vieze” kant buiten zit (of bij een voortent het dak, die mag best vies worden). Tegenwoordig hebben wij een soort versterkt worteldoek eronder liggen en dan hoef je nooit iets schoon te maken, ideaal. Het gaat inmiddels al 3 jaar mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Deveon op 23-05-2020 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ik rits het mooie doek van het vieze grondzeil af, dat gaat mooi in een andere zak. Kan ik het doek tenminste ook gewoon proppen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:29
Wij zijn aan het kijken naar een vouwwagen, omdat we toch iets luxer willen kamperen. Vooral de betere bedden en het snellere opzetten tellen mee. Nu hebben we onze lijst teruggebracht tot de Combi Camper Flexi en de Trigano Odyssee (Pack&Go). In beide gevallen nemen we er het kuipzeil en de optionele (boog)luifel en
met keuken. Het gaat in beide gevallen om nieuwe vouwwagens en de prijs is ongeveer hetzelfde (€9300 -€9500).

Combi Camp Flexi:
- Sneller op te zetten
- meer bagageruimte (1500L vs 800L)
- 3 gaspitten en ruimte voor de koelkast in de keuken
- Geen tent onder de vouwwagen, waardoor wat kouder.

Trigano
- Hogere voortent, waardoor ruimer gevoel binnen
- Wasbak in de keuken
- Meer opbergruimte in de keuken
- Voorwand voortent ook aan de luifel te zetten, waardoor grotere binnenruimte bij regen (daar zit dan geen kuipzeil waardoor ik moeilijk kan inschatten hoeveel het echt oplevert.

Zijn er nog voordelen die ik heb gemist? De Combi Camper vinden we mooier, omdat de Trigano wat ouderwetser aandoet. Ook zijn de Combi Campers behoorlijk waardevast, maar dat kan in de toekomst veranderen en nemen dat daarom niet echt mee in de overweging.

Zijn er nog andere vouwwagens die we kunnen overwegen? 2 bedden, genoeg bagageruimte en snel opzetten is een must. De wagens van Jamet, Campooz en Cabanon vallen af. Holtkamper ook vanwege de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kijk goed naar de tijd inclusief luifel en grondzeil, vaak blijft er dan van het 'sneller opzetten' niet zoveel meer over (één van de redenen waarom ik nog steeds twijfel).
Kuipzeil is een must bij stevige buien als je droge voeten en spullen wilt houden. De droge grond neemt moeilijk water op dus het stroomt alle kanten op en vormt snel plassen.
Voordeel van een vouwwagen kan wel zijn dat je gewoon verder trekt als er significante regen aan komt. mits je een opstelling hebt die daadwerkelijk zeer snel op te zetten en af te bouwen is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
De opzetting van beide vouwwagens is 6-10 min volgens de verkoper. Dat neem ik met een korrel zout en daar komt dan ook nog het grondzeil en luifel bij. Dus ik denk eerder aan 30-45 min en dan nog wat inrichten. Bij onze tent zijn we daar tussen de 2 en 3 uur inclusief inrichten mee bezig. We behalen ook tijdswinst bij het inrichten, omdat de keuken niet in elkaar gezet moet worden, geen matjes opgeblazen hoeven worden en geen stoelen die in elkaar gezet hoeven worden (we hebben nu geen ruimte voor grotere stoelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hippiepaci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:47
Blik1984 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:24:
Zijn er hier mensen met ervaring met de opblaastenten van Decathlon? Speciaal met deze:

https://www.decathlon.nl/...artimenten/_/R-p-X8492638

Zijn met een gezin van 5 (kids van 7,4 en 2 jaar oud) en het opzetgemak en de donkere slaapcompartimenten leken me handig. Het gebrek aan een buitenliving en luifel minder handig. Iemand ervaring of ideeen hierbij op basis van jarenlange kampeerervaring :)
Ook geen ervaring met deze tent. Mijn ervaring is dat een (grote) luifel wel prettig is. Wij hebben ook 3 kids en dan is extra ruimte buiten waar je droog zit of schaduw hebt altijd fijn. En je kan de kids nog een beetje verspreiden, in de tent en erbuiten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Mijn vrouw en ik gaan een Tentipi Safir 7 cp kopen. Door de coronacrisis is het er nog niet van gekomen. Dit geeft ons wel meer tijd om de extra opties te overwegen. Denk aan een binnentent, kachel en een grondzeil.

Een grondzeil gaan we zeker kopen, een kachel waarschijnlijk later. Met name over de binnentent twijfelen we nog. Wellicht dat ervaringsdeskundigen (@walletje-w?) ons een zetje in de goede richting kunnen geven...

Op diverse Engelstalige fora lijkt het erop dat de meerderheid van de kampeerders in een Tentipi slaapt zonder binnentent. Ze vinden dit overbodig, je kunt geen kachel gebruiken en het neemt ruimte in beslag. Wij overwegen de aanschaf van de 'Half mesh inner tent' om met name muggen, midges en andere insecten buiten de slaapplek te houden.

We zullen de Tentipi voornamelijk in het voor- en naseizoen meenemen naar landen als Oostenrijk, Verenigd Koninkrijk, Noorwegen en Zweden.

Onze vraag luidt als volgt: wel of geen binnentent kopen voor de Tentipi? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Squawk onze buren hadden afgelopen zomer deze tent met halve binnentent, waar twee slaapkabines in zaten. Ook hadden ze ruimte voor de kachel (maar niet mee, want zomer).

Zag er prima werkvaar uit. Zonder slaapkabines is de ruimte wel erg groot en ongezellig. Lijkt me zelf niet fijn slapen. Blijft naast de slaapkabines nog ruimte genoeg over als het slecht weer is .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:03
@Squawk Ah leuk! Blijft een spannende uitgave maar het zijn heerlijke tenten. Wij hebben veel ervaring met de Safir 7 light en CP.
De light ging altijd mee op kano trektocht vakantie door Zweden, Noorwegen, Frankrijk, Duitsland en Finland.
De CP is vooral gebruikt als we op vakantie gaan met de auto (Frankrijk/Spanje) en is dan meer als basis station gebruikt. Die is zwaarder dus die wil je liever niet iedere dag/2 dagen afbreken en opbouwen.

We hebben wel een binnentent in de light omdat die buitentent geen gaas heeft tegen insecten, de binnentent geeft extra isolatie (voor koud weer) en de samenvoeging van binnentent met grondzeil maakt dat alles in 1 keer is op te zetten. Hierdoor is deze tent voor een trektocht ideaal. Klaar voor ieder weer maar toch op te zetten in 5 minuten.

In de CP hebben we inderdaad ook geen binnentent en dat bevalt uitstekend. Doordat je nog steeds een muskieten net hebt bovenin en voor de deur heb je daar weinig last van. Nu wel met de kanttekening dat ik niet weet of dit gaas ook fijn genoeg is om de 'knutjes' in zweden tegen te houden anders zou je daar een aangepast gaas voor kunnen plaatsen.
Mocht het erg veel gaan regenen dan is het wel opletten dat je niets tegen de buitentent aanzet, dan lekt het gelijk de tent in, een binnentent helpt hierbij doordat het als 'geheugensteuntje' helpt. De halve binenntent is ook een optie maar daar heb ik geen ervaring mee. Door de grote ruimte zonder binenntent hebben mijn ouders ook wel eens een bed met mattras meegenomen in de bus en hebben ze die in het midden neergezet en zo echt een 'huisje' gecreëerd.
Zelf zou ik niet met een binnentent beginnen en kijken waar je behoefte aan hebt na een keer of 2 kamperen.

Voor het grondzeil moet je nog steeds opletten met veel regen waar je de tent plaatst, de rits die ideaal is voor de kachel is niet waterdicht. Hier komt dus nog wel steeds water door naar boven. Zowel in de Light als in de CP. Dus zodra je op sompige grond staat moet je er rekening mee houden dat de opwaartse druk van het water niet te groot wordt.

Kachel: doen. Zeker in het naseizoen. Dit geeft zoveel sfeer en comfort en maakt je tent echt tot een huisje. Daarnaast kun je mooi je natte spullen laten drogen en er lekker een bakje thee op warm laten staan.

En zelf vind ik een luifeltje ook erg fijn maar die zijn voor de CP best wel groot. Bij de Light rits je de luifel er aan vast en kan lekker compact meegenomen worden. Maar dat is vooral mijn voorkeur voor licht en compact. De luifel voor de CP7 is wel pas handiger als je kinderen hebt of met meer dan 2 mensen in de tent slaapt. Met 2 mensen heb je namelijk zoveel ruimte dat je prima een slaap plek, keuken plek, kachel, vieze schoenen indeling kunt maken.

Oh en protip: met harde steengrond een accu schroefmachine meenemen en schroeven van 20cm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
L.N. schreef op zondag 24 mei 2020 @ 09:05:
De opzetting van beide vouwwagens is 6-10 min volgens de verkoper. Dat neem ik met een korrel zout en daar komt dan ook nog het grondzeil en luifel bij. Dus ik denk eerder aan 30-45 min en dan nog wat inrichten. Bij onze tent zijn we daar tussen de 2 en 3 uur inclusief inrichten mee bezig. We behalen ook tijdswinst bij het inrichten, omdat de keuken niet in elkaar gezet moet worden, geen matjes opgeblazen hoeven worden en geen stoelen die in elkaar gezet hoeven worden (we hebben nu geen ruimte voor grotere stoelen).
Daar haal je meestal de winst uit inderdaad, dat je de auto niet leeg hoeft te laden en van alles installeren. Het is dan ook belangrijk om daar goed op te letten, wat moet je allemaal nog doen als de wagen met tent staat?
Is dat een kwestie van stekker erin, klapstoeltje neerzetten en biertje open. Of mag je eerst nog kastjes in elkaar zetten, de keuken plaatsen en afstellen en de bedden opmaken? En hoe goed kan je dan bij al je spullen of moet er nog een hoop de bagagebak uit? Dat scheelt nogal.

De wagen met tent zelf kost zelden minder tijd dan een vergelijkbare tent is mijn mening. Je moet toch positioneren, pootjes draaien, basis opzetten en alle accessoires eraan ritsen en afspannen. Zes tot tien minuten heb ik ook gedaan, over een vouwwagen inderdaad. Dan heb je het wel zuiver over dekzeil eraf (moet dan niets onder liggen), basis uitklappen en haringen de grond in jetsen. Dekzeil netjes wegleggen past er nog net bij. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Jelte schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:59:
@Squawk onze buren hadden afgelopen zomer deze tent met halve binnentent, waar twee slaapkabines in zaten. Ook hadden ze ruimte voor de kachel (maar niet mee, want zomer).

Zag er prima werkvaar uit. Zonder slaapkabines is de ruimte wel erg groot en ongezellig. Lijkt me zelf niet fijn slapen. Blijft naast de slaapkabines nog ruimte genoeg over als het slecht weer is .
@Jelte Bedankt voor de snelle reactie! Vanwege de veiligheid wordt vaak afgeraden om een binnentent te gebruiken in combinatie met een kachel. Op zich is dit voor ons geen probleem. Als we een binnentent kopen, zullen we die waarschijnlijk niet gebruiken in het najaar (als de kachel wordt meegenomen). Er zijn dan waarschijnlijk ook minder muggen.
walletje-w schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:14:
@Squawk Ah leuk! Blijft een spannende uitgave maar het zijn heerlijke tenten. Wij hebben veel ervaring met de Safir 7 light en CP.
De light ging altijd mee op kano trektocht vakantie door Zweden, Noorwegen, Frankrijk, Duitsland en Finland.
De CP is vooral gebruikt als we op vakantie gaan met de auto (Frankrijk/Spanje) en is dan meer als basis station gebruikt. Die is zwaarder dus die wil je liever niet iedere dag/2 dagen afbreken en opbouwen.

We hebben wel een binnentent in de light omdat die buitentent geen gaas heeft tegen insecten, de binnentent geeft extra isolatie (voor koud weer) en de samenvoeging van binnentent met grondzeil maakt dat alles in 1 keer is op te zetten. Hierdoor is deze tent voor een trektocht ideaal. Klaar voor ieder weer maar toch op te zetten in 5 minuten.

In de CP hebben we inderdaad ook geen binnentent en dat bevalt uitstekend. Doordat je nog steeds een muskieten net hebt bovenin en voor de deur heb je daar weinig last van. Nu wel met de kanttekening dat ik niet weet of dit gaas ook fijn genoeg is om de 'knutjes' in zweden tegen te houden anders zou je daar een aangepast gaas voor kunnen plaatsen.
Mocht het erg veel gaan regenen dan is het wel opletten dat je niets tegen de buitentent aanzet, dan lekt het gelijk de tent in, een binnentent helpt hierbij doordat het als 'geheugensteuntje' helpt. De halve binenntent is ook een optie maar daar heb ik geen ervaring mee. Door de grote ruimte zonder binenntent hebben mijn ouders ook wel eens een bed met mattras meegenomen in de bus en hebben ze die in het midden neergezet en zo echt een 'huisje' gecreëerd.
Zelf zou ik niet met een binnentent beginnen en kijken waar je behoefte aan hebt na een keer of 2 kamperen.

Voor het grondzeil moet je nog steeds opletten met veel regen waar je de tent plaatst, de rits die ideaal is voor de kachel is niet waterdicht. Hier komt dus nog wel steeds water door naar boven. Zowel in de Light als in de CP. Dus zodra je op sompige grond staat moet je er rekening mee houden dat de opwaartse druk van het water niet te groot wordt.

Kachel: doen. Zeker in het naseizoen. Dit geeft zoveel sfeer en comfort en maakt je tent echt tot een huisje. Daarnaast kun je mooi je natte spullen laten drogen en er lekker een bakje thee op warm laten staan.

En zelf vind ik een luifeltje ook erg fijn maar die zijn voor de CP best wel groot. Bij de Light rits je de luifel er aan vast en kan lekker compact meegenomen worden. Maar dat is vooral mijn voorkeur voor licht en compact. De luifel voor de CP7 is wel pas handiger als je kinderen hebt of met meer dan 2 mensen in de tent slaapt. Met 2 mensen heb je namelijk zoveel ruimte dat je prima een slaap plek, keuken plek, kachel, vieze schoenen indeling kunt maken.

Oh en protip: met harde steengrond een accu schroefmachine meenemen en schroeven van 20cm ;)
@walletje-w Bedankt voor de uitgebreide reactie! d:)b

Een grondzeil komt er zeker. We twijfelen nog wel tussen een zeil van Tentipi (ritsen hebben zowel voor- als nadelen) en een merkloos zeil van Bisonyl (PVC bekend van vrachtwagenzeil dat zwaarder, maar sterker is).

Als het kamperen met de Tentipi goed bevalt, kopen we een kachel. Leuk om te lezen dat het goed bevalt! Kun je gemakkelijk campings vinden waar je zelf vuur mag maken? Dan ben je vooral aangewezen op natuurcampings en wildkamperen vermoed ik?

De luifel lijkt ons ook wel handig, maar niet noodzakelijk. In de praktijk zullen we ervaren of we hem missen. Het is toch weer extra volume en gewicht in de auto.

Toen Tentipi alleen de ‘normale’ (halve) binnentent had, waren we niet zo geïnteresseerd. De mesh binnentent is volgens mij nieuw in het assortiment en spreekt ons wel aan. Naar aanleiding van je reactie ga ik uitzoeken of het gaas van de Tentipi zelf en de binnentent fijn genoeg zijn om ook kleinere insecten buiten de deur te houden.

Bedankt voor de protip! Slim om niet alleen de standaard haringen mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Gonadan schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:33:
[...]
De wagen met tent zelf kost zelden minder tijd dan een vergelijkbare tent is mijn mening. Je moet toch positioneren, pootjes draaien, basis opzetten en alle accessoires eraan ritsen en afspannen. Zes tot tien minuten heb ik ook gedaan, over een vouwwagen inderdaad. Dan heb je het wel zuiver over dekzeil eraf (moet dan niets onder liggen), basis uitklappen en haringen de grond in jetsen. Dekzeil netjes wegleggen past er nog net bij. :P
Onze Nomad tunneltent is toch wel meer werk. Daar zijn we toch meer dan een uur mee bezig en dan met ons 2-en. Dat zit voornamelijk in de stokken en het spannen met de scheerlijnen en haringen. Daar zit in de vouwwagen al zeker een half uur winst. Op de vertrekdag zelfs meer omdat je de luifel van de vouwwagen de avond van te voren kunt afbreken, wat bij de tent niet kan.

Maar verder heb je gelijk. Het grootste gedeelte van de winst zit in de inrichting. Plus dat we meer mee kunnen nemen, waardoor we meer luxe hebben. Nu kunnen er bv geen goede stoelen mee. Dat is een winst in comfort en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
L.N. schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:41:
Onze Nomad tunneltent is toch wel meer werk. Daar zijn we toch meer dan een uur mee bezig en dan met ons 2-en. Dat zit voornamelijk in de stokken en het spannen met de scheerlijnen en haringen. Daar zit in de vouwwagen al zeker een half uur winst. Op de vertrekdag zelfs meer omdat je de luifel van de vouwwagen de avond van te voren kunt afbreken, wat bij de tent niet kan.
Dan vergelijk je een snelle vouwwagen met een niet zo snelle tent. Dan pak je meer winst inderdaad. Zelf heb ik nu een tent die vrij vlot gaat, dus heb op dat vlak helaas minder te winnen.
Maar verder heb je gelijk. Het grootste gedeelte van de winst zit in de inrichting. Plus dat we meer mee kunnen nemen, waardoor we meer luxe hebben. Nu kunnen er bv geen goede stoelen mee. Dat is een winst in comfort en tijd.
Plus ruimte voor wat lompere zaken inderdaad. Stevige stoelen of een ruime tafel pakken meestal niet echt lekker in je kofferbak in, nu kan je dat gewoon onder het dekzeil gooien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:03
L.N. schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:37:
Wij zijn aan het kijken naar een vouwwagen, omdat we toch iets luxer willen kamperen.

Zijn er nog andere vouwwagens die we kunnen overwegen? 2 bedden, genoeg bagageruimte en snel opzetten is een must. De wagens van Jamet, Campooz en Cabanon vallen af. Holtkamper ook vanwege de prijs.
Mooi deze discussie. Wij zijn ook wat aan het rond kijken. Heb nu een net te kleine tent voor ons 3tjes.

Mag ik vragen. Waarom de campooz afvalt? Vind de combi-flex wat is en mooie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:16
Gonadan schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:53:
[...]

Dan vergelijk je een snelle vouwwagen met een niet zo snelle tent. Dan pak je meer winst inderdaad. Zelf heb ik nu een tent die vrij vlot gaat, dus heb op dat vlak helaas minder te winnen.

[...]

Plus ruimte voor wat lompere zaken inderdaad. Stevige stoelen of een ruime tafel pakken meestal niet echt lekker in je kofferbak in, nu kan je dat gewoon onder het dekzeil gooien.
Het opzetten van onze vouwwagen is een minuut of 30 vanaf parkeren tot aan staan en ingericht. (Stoeltjes, tafeltjes, keuken, lampjes e.d.)
Bij onze oude de Waard was dat toch al snel een uur of 2. Dit maakt voor ons de vakantie met 5 stops mogelijk, hiervoor deden we er2 met de tent.
Grootste voordeel zit verder is gemak van inruimen en comfort verhoging. Dat laatste dan door bijv: goed bed, tuinset, 'keukentje ipv pitje op gras', lampjes ingebouwd, en bovenal een lege auto. Geen pootjes omhoog als bijrijder, geen tas tussen de kinderen in.

Nadelen zijn mijn inziens alleen investering (afschrijving valt mee), en de rijsnelheid (Is gewoon wennen, en 650km is voor ons nu zo'n beetje de max, meestal 400km per dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
DaWayne schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:38:
Bij onze oude de Waard was dat toch al snel een uur of 2.
Ah De Waard. Prachtige tenten maar dat opzetten is inderdaad één van de redenen dat ik steeds weer ben afgehaakt als ik geïnteresseerd was. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:40
Gonadan schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:33:
[...]
Is dat een kwestie van stekker erin, klapstoeltje neerzetten en biertje open.
Hee. Dat is precies onze sleurhut. Gisteren camping oprijden om 11.52. Om 12.19 zaten we in onze stoelen en konden we lunchen. Daarom bevalt die sleurhut me voor korte kampeermomenten. Voor langere pak ik de tent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
L.N. schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:41:
[...]
Dat is inderdaad het grote voordeel. In een vouwwagen hoef je niet tot nauwelijks bedden op te maken, keuken te maken en als je de bak voor de kleding gebruikt scheelt dat ook weer een kast maken en inruimen.

Voor alle soorten tenten (en dus ook vouwwagens en voortenten) heb je een grote variatie aan opzet gemak. De meeste opblaasbare tenten staan zo, maar de Jamet Air (vouwwagen) is nog steeds veel werk omdat daar binnenruimte centraal staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Tito129 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:33:
[...]

Mooi deze discussie. Wij zijn ook wat aan het rond kijken. Heb nu een net te kleine tent voor ons 3tjes.

Mag ik vragen. Waarom de campooz afvalt? Vind de combi-flex wat is en mooie!
De belangrijkste reden is dat de binnenruimte kleiner is en lager. Door de zijcabine is de binnenruimte ook veel minder handig Te gebruiken. Ook het opzetten van de Campos lijkt meer werk. Volgens mij heeft die geen lattenbodems onder de bedden. Onder de zijslaapcabine in ieder geval niet en bij de ander kan ik het niet vinden.
DaWayne schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:38:
[...]

Het opzetten van onze vouwwagen is een minuut of 30 vanaf parkeren tot aan staan en ingericht. (Stoeltjes, tafeltjes, keuken, lampjes e.d.)
Bij onze oude de Waard was dat toch al snel een uur of 2. Dit maakt voor ons de vakantie met 5 stops mogelijk, hiervoor deden we er2 met de tent.
Grootste voordeel zit verder is gemak van inruimen en comfort verhoging. Dat laatste dan door bijv: goed bed, tuinset, 'keukentje ipv pitje op gras', lampjes ingebouwd, en bovenal een lege auto. Geen pootjes omhoog als bijrijder, geen tas tussen de kinderen in.

Nadelen zijn mijn inziens alleen investering (afschrijving valt mee), en de rijsnelheid (Is gewoon wennen, en 650km is voor ons nu zo'n beetje de max, meestal 400km per dag)
Welke vouwwagen heb jij? We rijden nu met een bagagewagen, dus de rijsnelheid zal niet anders zijn.
Deveon schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:38:
[...]

Dat is inderdaad het grote voordeel. In een vouwwagen hoef je niet tot nauwelijks bedden op te maken, keuken te maken en als je de bak voor de kleding gebruikt scheelt dat ook weer een kast maken en inruimen.

Voor alle soorten tenten (en dus ook vouwwagens en voortenten) heb je een grote variatie aan opzet gemak. De meeste opblaasbare tenten staan zo, maar de Jamet Air (vouwwagen) is nog steeds veel werk omdat daar binnenruimte centraal staat.
We merken dat de tent opzetten en inrichten te veel werk is voor een weekendje weg, waardoor we dit weinig doen. Dat hopen we met een vouwwagen te veranderen. En dan natuurlijk het al een paar keer genoemde voordeel van extra comfort.

[ Voor 20% gewijzigd door L.N. op 24-05-2020 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kan je hem dan op eigen weg erf stallen? Anders zorgen voor een flexibele stalling in de buurt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Gonadan schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:58:
Kan je hem dan op eigen weg erf stallen? Anders zorgen voor een flexibele stalling in de buurt.
De vouwwagen is groter dan onze bagagewagen en past niet in onze garage. Maar er zijn verschillende stallingen in de buurt, waaronder 1 op 5 min rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Wel goed opletten wat voor beleid ze hanteren en de kosten.. Bij de boer op het erf zal wel meevallen. Maar heb je een overdekte goede stalling betaal je regelmatig fors als je hem snel wil halen of meerdere malen per jaar.

Ben ik nog een tijdje goed mee bezig geweest. Heb nu een stalling waar we straks binnen 24 uur de caravan op kunnen halen en onbeperkt brengen en halen per jaar zonder bij betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:16
L.N. schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:50:
[...]

De belangrijkste reden is dat de binnenruimte kleiner is en lager. Door de zijcabine is de binnenruimte ook veel minder handig Te gebruiken. Ook het opzetten van de Campos lijkt meer werk. Volgens mij heeft die geen lattenbodems onder de bedden. Onder de zijslaapcabine in ieder geval niet en bij de ander kan ik het niet vinden.

[...]

Welke vouwwagen heb jij? We rijden nu met een bagagewagen, dus de rijsnelheid zal niet anders zijn.

[...]
Ik heb een Campooz Lazy Jack :)
Met trekking luifel.
Is qua opzetten echt heel snel en simpel trouwens.
Bed heeft een Froli systeem (optionele schotels die druk verdelen) en is erg lang, een reden waardoor de niet Nederlandse merken voor mij snel afvielen (ben bijna 2 meter).

Bijtent is voor de kinderen, die slapen gewoon op een soort schuimrubber matjes die bij de Lazy Jack zitten. Voor hen prima.

Voor ons waren de redenen om voor Campooz te gaan:
1 formaat bed
2 geen dubbelklapper (kinderen gaat met een paar jaar in een pop-up tentje verwachten wij)
3 hij is anders, houden we van
4 trekking luifel is snel en heel erg fraai

Andere opties die we bekeken waren Aart Kok (vond de sfeer in hun fabriekswinkel niet fijn, mensen niet aardig) en Holtkamper (viel buiten budget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
TgR_KILLER schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:51:
Wel goed opletten wat voor beleid ze hanteren en de kosten.. Bij de boer op het erf zal wel meevallen. Maar heb je een overdekte goede stalling betaal je regelmatig fors als je hem snel wil halen of meerdere malen per jaar.

Ben ik nog een tijdje goed mee bezig geweest. Heb nu een stalling waar we straks binnen 24 uur de caravan op kunnen halen en onbeperkt brengen en halen per jaar zonder bij betaling.
Halen en brengen tijdens de ruime openingsuren is gratis, maar je moet wel met 2-en komen. Kom je alleen of wil je de caravan naar buiten laten rijden, dan kost dit €3,50. Er staat specifiek caravan in de omschrijving, maar dat zal waarschijnlijk ook gelden voor een vouwwagen. De vouwwagen kan ook tijdelijk op onze oprit staan, waardoor we veel flexibeler zijn met ophalen.
DaWayne schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:05:
[...]

Ik heb een Campooz Lazy Jack :)
Met trekking luifel.
Is qua opzetten echt heel snel en simpel trouwens.
Bed heeft een Froli systeem (optionele schotels die druk verdelen) en is erg lang, een reden waardoor de niet Nederlandse merken voor mij snel afvielen (ben bijna 2 meter).

Bijtent is voor de kinderen, die slapen gewoon op een soort schuimrubber matjes die bij de Lazy Jack zitten. Voor hen prima.

Voor ons waren de redenen om voor Campooz te gaan:
1 formaat bed
2 geen dubbelklapper (kinderen gaat met een paar jaar in een pop-up tentje verwachten wij)
3 hij is anders, houden we van
4 trekking luifel is snel en heel erg fraai

Andere opties die we bekeken waren Aart Kok (vond de sfeer in hun fabriekswinkel niet fijn, mensen niet aardig) en Holtkamper (viel buiten budget)
Ah, ik kon al die info niet vinden. Maar denk toch dat de Combi Camp Flex meer iets voor ons is. Met name de indeling van de Flexi staat ons meer aan. De binnenruimte bij de Lazy Jack is kleiner. Je kunt wel de luifel helemaal dichtmaken, zodat spulletjes droog en uit het zicht blijven. Maar dan heb je geen luifel meer. En er zit standaard geen keuken in. Die kun je wel kopen, maar gaat van de bergruimte af. Maar die is 1300L, dus dat hoeft geen probleem te zijn.

Onze dochters zijn 7 & 9, dus die zullen ook niet lang meer bij ons in de tent slapen. Vorig jaar heeft de oudste al 2 nachten in een los tentje geslapen, totdat er een storm kwam. Toen kwam ze weer in onze tent :) . Maar het is fijn als er plek voor hun is, bv als we maar een nacht ergens blijven. Dat scheelt dan toch weer een tentje opzetten, matrassen opblazen, etc.

Aart Kok zit ver van ons vandaan om te gaan kijken, maar de vorm en kleur van hun modellen sprak ons niet aan. Holtkamper was ons te duur en sommige prijzen zijn ronduit belachelijk, zoals €3995 voor een keuken.

[ Voor 3% gewijzigd door L.N. op 24-05-2020 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
L.N. schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:34:
[...]

Halen en brengen tijdens de ruime openingsuren is gratis, maar je moet wel met 2-en komen. Kom je alleen of wil je de caravan naar buiten laten rijden, dan kost dit €3,50. Er staat specifiek caravan in de omschrijving, maar dat zal waarschijnlijk ook gelden voor een vouwwagen. De vouwwagen kan ook tijdelijk op onze oprit staan, waardoor we veel flexibeler zijn met ophalen.
Bij de onze mag je de caravan niet eens zelf naar buiten rijden, dat wordt voor je gedaan, hij staat op besproken tijdstip klaar.
Nu met Corona mag je niet eens met 2en komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

L.N. schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:50:
[...]

[...]

[...]

We merken dat de tent opzetten en inrichten te veel werk is voor een weekendje weg, waardoor we dit weinig doen. Dat hopen we met een vouwwagen te veranderen. En dan natuurlijk het al een paar keer genoemde voordeel van extra comfort.
Wij hebben een grote Falco tent en die zet je ook niet zomaar op voor een weekend. Juist daarom hebben wij een kleinere tent erbij gekocht voor de weekenden weg. Gewoon een tent om in te slapen en meer niet. Super simpel en makkelijk:

Ben nu langzaamaan weer alles aan het verzamelen voor de zomervakantie. Moeten nog een parasol hebben die in de bagagewagen past , en even een nieuwe stok voor de tent halen.

We gaan lekker 2 weken naar Zeeland .

[ Voor 9% gewijzigd door backupdevice op 24-05-2020 20:27 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
backupdevice schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:23:
[...]

Wij hebben een grote Falco tent en die zet je ook niet zomaar op voor een weekend. Juist daarom hebben wij een kleinere tent erbij gekocht voor de weekenden weg. Gewoon een tent om in te slapen en meer niet. Super simpel en makkelijk:

Ben nu langzaamaan weer alles aan het verzamelen voor de zomervakantie. Moeten nog een parasol hebben die in de bagagewagen past , en even een nieuwe stok voor de tent halen.

We gaan lekker 2 weken naar Zeeland .
Een 2e ⛺️ is voor ons niet echt een optie, want dan gaan we er op comfort niet op vooruit. De tent is minder het probleem. Het is vooral de beperkte ruimte in de auto&bagagewagen om goede stoelen en comfortable bedden mee te nemen in combinatie met de opbouw en inrichttijd. En sinds vorig jaar heb ik een sup (stand up paddle board) en die neemt, ondanks dat die opblaasbaar is, toch ook behoorlijk wat extra ruimte in.

Maar goed, denk ook gewoon dat we een vouwwagen willen en dat misschien niet helemaal rationeel te verklaren is. Een grotere bagagewagen/aanhanger zou ook maken dat we comfortabele bedden en stoelen zouden kunnen meenemen. En er zijn ook tenten die sneller op te zetten zijn. Zeer waarschijnlijk zou dat een stuk goedkoper zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Met kamperen zijn er sowieso altijd wel zaken die niet helemaal rationeel te plaatsen zijn volgens een groot deel van de niet-kampeerders. Emotie en gevoel doet ook gewoon een hoop. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:03
Squawk schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:32:

@walletje-w Bedankt voor de uitgebreide reactie! d:)b

Een grondzeil komt er zeker. We twijfelen nog wel tussen een zeil van Tentipi (ritsen hebben zowel voor- als nadelen) en een merkloos zeil van Bisonyl (PVC bekend van vrachtwagenzeil dat zwaarder, maar sterker is).
Grondzeil van tenttipi zelf is oké maar niet bijzonder. Een stevigere versie zou misschien best wel handig kunnen zijn.
Als het kamperen met de Tentipi goed bevalt, kopen we een kachel. Leuk om te lezen dat het goed bevalt! Kun je gemakkelijk campings vinden waar je zelf vuur mag maken? Dan ben je vooral aangewezen op natuurcampings en wildkamperen vermoed ik?
Goede vraag eigenlijk. Zelf staan we altijd op ruime campings waar een vuurtje vaak mag inderdaad. Maar een kachel mag denk ik ook al snel op campings die wat minder gericht zijn op outdoor omdat als jij een kachel wilt gebruiken het vaak geen hoogseizoen is en er dus meer plek is. Zelf nog geen momenten gehad waar het niet mocht. Toch ook een beetje vergelijkbaar met een bbq denk ik. Let wel op dat je op zulke campings vaak geen hout kunt vinden/kopen.
Toen Tentipi alleen de ‘normale’ (halve) binnentent had, waren we niet zo geïnteresseerd. De mesh binnentent is volgens mij nieuw in het assortiment en spreekt ons wel aan. Naar aanleiding van je reactie ga ik uitzoeken of het gaas van de Tentipi zelf en de binnentent fijn genoeg zijn om ook kleinere insecten buiten de deur te houden.
Ah die kende ik inderdaad nog niet. Maar ik blijf we hij het eerste advies. Ik zou het eerst zonder proberen. Het is misschien even wennen.
Bedankt voor de protip! Slim om niet alleen de standaard haringen mee te nemen.
Ja ik weet eigenlijk niet wat je er standaard bij krijgt. Voor de kust met zandgronden zijn goede zandharingen ook noodzakelijk. Haringen zijn van extra belang bij deze tent omdat die het geheel in vorm houden. Sommige andere tenten behalen hun vorm door de constructie maar dat is hier niet het geval. Zodra je haringen stevig staan samen met een aantal scheerlijnen dan staat hij als een huis en kun je behoorlijke stormen aan. Zelfs de nylon tent die wij gebruiken heeft absurde krachten te verduren gekregen. Het grootste probleem is dat tijdens een windvlaag het kapje over de top kan slaan omdat het elastiek na een jaartje of 15 wel wat minder kracht heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
L.N. schreef op zondag 24 mei 2020 @ 09:05:
Die van mij is in 30 seconde op te zetten volgens de fabrikant. Ja, met zijn tweeen als je goed op elkaar ingespeeld bent, de poten al uitgedraaid hebt en de keuken al van de dissel is.....

Overigens is opzetten doorgaans minder werk dan afbreken. En de echte tijd gaat zitten in het inrichten en opruimen. De kunst is om dat goed te organiseren en een handige vouwwagen helpt daarbij. (Erg handig is als je goed bij je bagage kan wanneer de wagen ingeklapt is. (dat is bij mij niet het geval, mooi aandachtspunt voor de volgende...)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Wij slaan dit jaar over. Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen. We zouden naar Frankrijk gaan maar ondanks de versoepelingen van de maatregelen heb ik geen zin om in een voormalig brandhaard (Rhone-Alpes) te gaan kamperen

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 25-05-2020 08:09 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Ankona mijn tent is inderdaad ook in 30 seconden op te zetten. Als de stokken er al in geritst zijn en ik hem alleen nog maar omhoog hoef te trekken en het stormanker vast te zetten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:52:
Met kamperen zijn er sowieso altijd wel zaken die niet helemaal rationeel te plaatsen zijn volgens een groot deel van de niet-kampeerders. Emotie en gevoel doet ook gewoon een hoop. :P
Dat dus, het is (voor ons) toch heerlijk om lekker de tijd te nemen om tent (of vouwwagen) op te zetten!? Lekker rustig aan, biertje tussendoor. Dan nog even inrichten etc, eten koken of even patatje halen bij de campingwinkel. Voor ons begint vakantie echt bij het wegrijden thuis, incl. picknick onderweg.

De voorgaande discussie over opzettijd laat ik dus even aan me voorbijgaan 8)
Ik snap het wel hoor, als je meerdere stops op 1 vakantie aandoet, of vaker een weekendje wil kamperen. Vorig jaar hadden wij 2 stops in 2 weken maar dat gaan we ook niet meer doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cheesy schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:28:
De voorgaande discussie over opzettijd laat ik dus even aan me voorbijgaan 8)
Ik snap het wel hoor, als je meerdere stops op 1 vakantie aandoet, of vaker een weekendje wil kamperen. Vorig jaar hadden wij 2 stops in 2 weken maar dan gaan we ook niet meer doen.
Dat is het een beetje inderdaad. Ik zou wel wat vaker twee campings aan willen doen in plaats van één, of gewoon even een lang weekend pakken.
Het opzetten van de tent is daarbij niet het euvel. Het is meer de volksverhuizing van kampeeruitruisting en dakkoffer van de zolder naar de auto, het vol tetrissen van de auto en dakkoffer, alles uit de auto de tent in zeulen en inrichten wat de overhead is. Bij verkassen eerst andersom en dan nog een keer.

Dat zijn van die zaken wat mij aan een vouwwagen doet denken bijvoorbeeld. Al ben ik ook aan het nadenken om gewoon minder mee te nemen en bepaalde spullen te vervangen door praktischer varianten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Tja, ik ben het met jullie eens dat de fun al moet beginnen bij het opzetten of zelfs al bij vertrek. Maar mijn vriendin wil altijd alles helemaal opzetten en inrichten, want dan kan de vakantie voor haar pas beginnen. Voor mij kan dat allemaal wat rustiger, maar ik ga niet rustig aan doen terwijl zij hard aan het werk is. Het resultaat is dat we samen flink aan de slag gaan om alles snel en goed klaar te zetten. Dan is mij 1 of 2 uren winst veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wij wisselen dat juist af. Initieel beul ik de tent in elkaar en sjouw wat zware meuk. Daarna gaat zij lekker tent in richten en sluit ik even stroom aan. Daarna op m'n krent met een biertje kooktoestel in elkaar schroeven.
De taken zijn globaal wel verdeeld, het maakt op zich niet echt uit wie wat wanneer in welk tempo doet. Zolang je de ander maar niet blokkeert omdat die op jou moet wachten is het goed, het blijft vakantie. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

Gonadan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:35:
[...]

Dat is het een beetje inderdaad. Ik zou wel wat vaker twee campings aan willen doen in plaats van één, of gewoon even een lang weekend pakken.
Het opzetten van de tent is daarbij niet het euvel. Het is meer de volksverhuizing van kampeeruitruisting en dakkoffer van de zolder naar de auto, het vol tetrissen van de auto en dakkoffer, alles uit de auto de tent in zeulen en inrichten wat de overhead is. Bij verkassen eerst andersom en dan nog een keer.

Dat zijn van die zaken wat mij aan een vouwwagen doet denken bijvoorbeeld. Al ben ik ook aan het nadenken om gewoon minder mee te nemen en bepaalde spullen te vervangen door praktischer varianten. :P
Betreft de volksverhuizing, dat was ook mijn ervaring met kamperen in een tent. Het kost best wat tijd om alle spullen in en uit te laden. Voor dat heb ik een soort van flightcase op wielen gemaakt met daar in een koelkast en ruimte voor gasstek, kookgerei en andere spullen. Wanneer ik met de daktent op reis ga blijft deze in de aanhanger staan. Wanneer ik mijn tunneltent gebruik kan ik de kist met alle spullen in 1x er in zetten.

Nu is dit niet echt een standaard manier van kamperen. Ik sleep een dichte aanhanger met 1 of 2 motoren mee. Daarom werkt dit voor mij :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Zo herkenbaar die verhalen hier boven.
We hebben onze tent gekocht toen we met ze 2 en waren. Tent staat binnen 10min en slaapmatje en verlengsnoer uitrollen en klaar waren we.
Met de kleine er bij is het Tetris geworden. Dakkoffer naar beneden slepen. Halve dag inpakken voor 2 week geen probleem maar niet meer voor een weekend.
We zouden vandaag naar Amerika vliegen voor dat de kleine vanaf augustus naar school gaat.
Helaas gaat dat niet door dus maar camping geboekt hier in de buurt zodat we met slecht weer of bij dichte douches naar huis kunnen.

Vouwwagen staat/stond voor volgend jaar pas op ons lijstje. Gisteren even rondgekeken op MP. Maar men durft er nog al wat voor te vragen.
Ook al even gekeken naar nieuw. We twijfelen over 2bedden op hoogte of kindertentje op de grond(vriendin vindt dat nog beetje zielig en koud)

Het voordeel van een klapper in de garage en in het voorjaar gewoon weekendje weg trekt mij wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Wij zijn ongeveer een kleine 2 uur bezig. Ik rol en leg het grondzeil op zijn plek . Dan leggen wij samen de tent erop en ritsen alles vas. Dan de stokken eronder en samen omhoog zetten.

Dan gaat de vrouw aan de gang met andere dingen in elkaar zetten en begin ik met de tent af te stellen en de binnentent op de te hangen. Daarna kunnen de luchtbedden erin en dan is het alleen nog maar de kleding kisten vanuit de bagagewagen naar de binnentent , de kapstok ophangen en twee kasten elkaar zetten.

Kleine 2 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
M14 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:01:
Betreft de volksverhuizing, dat was ook mijn ervaring met kamperen in een tent. Het kost best wat tijd om alle spullen in en uit te laden. Voor dat heb ik een soort van flightcase op wielen gemaakt met daar in een koelkast en ruimte voor gasstek, kookgerei en andere spullen. Wanneer ik met de daktent op reis ga blijft deze in de aanhanger staan. Wanneer ik mijn tunneltent gebruik kan ik de kist met alle spullen in 1x er in zetten.
Yup, dat scheelt al een hoop. Wij hebben ook veel dingen gewoon standaard in kratten of tassen zitten waar het niet per se uit hoeft, die til je zo de tent in. Dat is ook één van de redenen dat een vouwwagen op dat vlak niet per definitie veel voordeel biedt, zoveel werk is het uitladen van de auto daarin niet.

De dingen die tijd kosten is alle losse troep: wandelschoenen, tarp, kooktoestel, klapstoelen, krukje, tafeltje, paraplu, parasol, tarp, vloerkleed, elektra, loopfietsje, bal, fietsendrager, etc. etc. Gaat uiteraard niet allemaal altijd mee, maar voor het idee.
Bij een aantal dingen gaat een vouwwagen niets helpen en bij een aantal zou ik ook nog winst kunnen halen door een alternatief te kopen. Bijvoorbeeld een veel gebruiksvriendelijker kooktoestel of veel minder lompe stoelen.

Ik twijfel ook nog steeds of ik het er voor over heb om nooit meer op een tentenveld te kunnen staan, dat zijn meestal toch de mooiere velden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Tito129 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:31:
Met de kleine er bij is het Tetris geworden. Dakkoffer naar beneden slepen. Halve dag inpakken voor 2 week geen probleem maar niet meer voor een weekend.
QFT!

Met z'n tweeën geen dakkoffer nodig, bank plat en je kon alles gewoon bovenhands achterin gooien. Nu met dakkoffer tetrissen voor je vaderland. -O-
Al is het ook wel weer een uitdaging geworden om zoveel mogelijk in de dakkoffer te krijgen of de achterbak, gewoon omdat het leuk is om te kijken wat je voor elkaar krijgt met puzzelen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Weet iemand een leuke camping in de buurt van Ootmarsum of Winterswijk voor een tent kampeerder :?
Voorwaarde is aanwezigheid van een eetgelegenheid / café voor als ik te lui ben om te koken.
Ik ben vrijgezel, dus een recreatieteam voor kids is geen voorwaarde :+
Ook geen camping met een kermis attracties op het terrein :>

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Gonadan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:58:
[...]

QFT!

Met z'n tweeën geen dakkoffer nodig, bank plat en je kon alles gewoon bovenhands achterin gooien. Nu met dakkoffer tetrissen voor je vaderland. -O-
Al is het ook wel weer een uitdaging geworden om zoveel mogelijk in de dakkoffer te krijgen of de achterbak, gewoon omdat het leuk is om te kijken wat je voor elkaar krijgt met puzzelen. :P
Dat zie ik wel als voordeel voor een vouwwagen. Normaal kook toestel op hoogte Ipv koken op de grond op enkel pitje. Wordt steeds meer uitdaging. Ook het speelgoed wat gewoon onder het bed kan ipv in de achterbak van de auto tijdens het kamperen.

Vandaag schoot zelfs het idee mij binnen een kleinere auto Ipv de station en een klapper met normale aanhanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Gonadan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:58:
[...]

Yup, dat scheelt al een hoop. Wij hebben ook veel dingen gewoon standaard in kratten of tassen zitten waar het niet per se uit hoeft, die til je zo de tent in. Dat is ook één van de redenen dat een vouwwagen op dat vlak niet per definitie veel voordeel biedt, zoveel werk is het uitladen van de auto daarin niet.

De dingen die tijd kosten is alle losse troep: wandelschoenen, tarp, kooktoestel, klapstoelen, krukje, tafeltje, paraplu, parasol, tarp, vloerkleed, elektra, loopfietsje, bal, fietsendrager, etc. etc. Gaat uiteraard niet allemaal altijd mee, maar voor het idee.
Bij een aantal dingen gaat een vouwwagen niets helpen en bij een aantal zou ik ook nog winst kunnen halen door een alternatief te kopen. Bijvoorbeeld een veel gebruiksvriendelijker kooktoestel of veel minder lompe stoelen.

Ik twijfel ook nog steeds of ik het er voor over heb om nooit meer op een tentenveld te kunnen staan, dat zijn meestal toch de mooiere velden.
Niet zeuren jij hè. Ben jou al twee jaar aan het vertellen dat een bagage wagen een goede oplossing is, maar jij wilt perse hard rijden 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
aReaRe© schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:02:
Weet iemand een leuke camping in de buurt van Ootmarsum of Winterswijk voor een tent kampeerder :?
Voorwaarde is aanwezigheid van een eetgelegenheid / café voor als ik te lui ben om te koken.
op het terrein zelf? of wil je eventueel naar de afhaal cq eetgelegenheid buiten de camping om daar te eten?

SVR campings voldoen op het eten na wel aan je eisen :')

* SMSfreakie zet zn sleurhutje dit jaar gewoon weer bij 't hilgelo.

[ Voor 10% gewijzigd door SMSfreakie op 25-05-2020 19:35 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
aReaRe© schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:02:
Camping Vreehorst is ons goed bevallen een paar jaar geleden. Hele mooie, goed verzorgde velden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Tito129 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:23:
[...]

Dat zie ik wel als voordeel voor een vouwwagen. Normaal kook toestel op hoogte Ipv koken op de grond op enkel pitje. Wordt steeds meer uitdaging. Ook het speelgoed wat gewoon onder het bed kan ipv in de achterbak van de auto tijdens het kamperen.

Vandaag schoot zelfs het idee mij binnen een kleinere auto Ipv de station en een klapper met normale aanhanger.
Koken op hoogte deed ik al voor er kinderen kwamen hoor, wil wel een beetje luxe. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:34:
[...]

Camping Vreehorst is ons goed bevallen een paar jaar geleden. Hele mooie, goed verzorgde velden.
Tnx die gaat ook in mijn favorieten, ziet er mooi uit! We willen namelijk nog een paar dagen ‘proef’ kamperen.

Vorig jaar zijn we naar Hartje Groen geweest, ook naar aanleiding van een tip in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

Cheesy schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:28:
[...]

Dat dus, het is (voor ons) toch heerlijk om lekker de tijd te nemen om tent (of vouwwagen) op te zetten!? Lekker rustig aan, biertje tussendoor. Dan nog even inrichten etc, eten koken of even patatje halen bij de campingwinkel. Voor ons begint vakantie echt bij het wegrijden thuis, incl. picknick onderweg.
Onze vakantie begint ook bij het op slot draaien van de deur. Maar wij zijn ondertussen zo op elkaar afgestemd dat wij onze tent binnen 10 minuten helemaal klaar en ingericht hebben. Waarbij de meeste tijd gaat in het goed positioneren van het onderzeil...
Gonadan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:35:
[...]

Doen wij anders. We hebben 1 koffer die we uit de auto halen. De rest blijft gewoon mooi in de auto achter. Ik zou niet weten waarom ik al m'n kleren bijv. in de tent zou willen hebben. De kleren voor morgen zijn genoeg. In die ene koffer zit dan de slaapkleding, handdoeken, toilettassen en natuurlijk al het kookspul. Veel meer dan dat hoef ik niet in de tent te hebben! (maakt waarschijnlijk wel uit of je kinderen hebt of niet!)
backupdevice schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:51:
Wij zijn ongeveer een kleine 2 uur bezig. Ik rol en leg het grondzeil op zijn plek . Dan leggen wij samen de tent erop en ritsen alles vas. Dan de stokken eronder en samen omhoog zetten.

Dan gaat de vrouw aan de gang met andere dingen in elkaar zetten en begin ik met de tent af te stellen en de binnentent op de te hangen. Daarna kunnen de luchtbedden erin en dan is het alleen nog maar de kleding kisten vanuit de bagagewagen naar de binnentent , de kapstok ophangen en twee kasten elkaar zetten.

Kleine 2 uur
Wij leggen het grondzeil samen neer. Dan pakt hij de tent uit z'n zak, vouwt de stokken open en plaatst de tent goed op het zeil. Ik pak ondertussen de matjes en doe ze open (self-inflatable). Daarna vouw ik de luifel stok in elkaar en dan schuiven we die samen in de luifel. Dan pak ik de haringen en zet de tent strak, en hij loopt er met de hamer achteraan om de haringen goed te doen. Terwijl hij daar mee bezig is, zet ik de scheerlijnen goed. En daarna is het een beetje afhankelijk van het weer of ik de slaapzak even over de tent leg om te luchten of dat alles gelijk naar binnen gaat.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

SMSfreakie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:33:
[...]

op het terrein zelf? of wil je eventueel naar de afhaal cq eetgelegenheid buiten de camping om daar te eten?
Liefst op de camping of binnen 5 minuten lopen gelegen van de camping.
* SMSfreakie zet zn sleurhutje dit jaar gewoon weer bij 't hilgelo.
Noteert.
[...]

Waar ligt camping Vreehorst ?

* aReaRe koffie nodig heeft, eerste hit google :X :+

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 26-05-2020 07:42 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
aReaRe© schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 07:40:
[...]

Liefst op de camping of binnen 5 minuten lopen gelegen van de camping.

[...]

Noteert.

[...]

Waar ligt camping Vreehorst ?

[ME=108350]koffie nodig heeft, eerste hit google :X :+[/ME
of je laat de bezorgers gewoon voer bezorgen :+

like vorig jaar met regelmaat de bezorgscooters gezien :)

[ Voor 7% gewijzigd door SMSfreakie op 26-05-2020 09:58 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 07:36:
Onze vakantie begint ook bij het op slot draaien van de deur. Maar wij zijn ondertussen zo op elkaar afgestemd dat wij onze tent binnen 10 minuten helemaal klaar en ingericht hebben. Waarbij de meeste tijd gaat in het goed positioneren van het onderzeil...
Als ik het mij goed herinner zijn jullie dan ook gewoon van de tent van beschaafd formaat in plaats van die lompe gezinstunnels toch? :P
Doen wij anders. We hebben 1 koffer die we uit de auto halen. De rest blijft gewoon mooi in de auto achter. Ik zou niet weten waarom ik al m'n kleren bijv. in de tent zou willen hebben. De kleren voor morgen zijn genoeg. In die ene koffer zit dan de slaapkleding, handdoeken, toilettassen en natuurlijk al het kookspul. Veel meer dan dat hoef ik niet in de tent te hebben! (maakt waarschijnlijk wel uit of je kinderen hebt of niet!)
Het maakt zeker uit of je kinderen hebt, maar dan nog kan je een hoop in de auto laten hoor. Wij staan echter ook zeer vaak bewust op campings waar je de auto niet bij de tent mag laten staan. Dat geeft nog een stuk meer rust, waaronder het continu klappen van deuren en achterkleppen omdat mensen hem als opslag gebruiken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Gonadan schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:21:
[...]

Als ik het mij goed herinner zijn jullie dan ook gewoon van de tent van beschaafd formaat in plaats van die lompe gezinstunnels toch? :P
Dat scheelt wel ja. Mijn Hillebergs heb in minder als 5 minuten opstaan. Oke 7 minuten bij wind boven kracht 7. Dat is uitrollen en 5 haringen en klaar. Zoeken van een plekje in de wilderness (vlak en voldoende ruimte) kostte het meeste tijd.

De tent die ik heb sinds mijn vriendin mee gaat kamperen (op campings), duurt aardig wat langer. (maar hebben we over het algemeen ook wel in 30 minuten staan en grotendeels ingericht).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
[...]

Hier staat de grote lompe gezinstunnel in 30-45 minuten. Afhankelijk van hoe de kids zich gedragen :+
Dan nog inrichten en alles op zijn plek zetten dan moet het met 1,5 uur ook wel klaar zijn. Niet dat ik dat erg vind want zodra wij onderweg zijn is het vakantie.

Dit jaar is nog beetje onzeker of we gaan kamperen. Met een kleine van nu 3 maanden en de corona perikelen wachten wij het nog even af.

Vorig jaar maar een aanhanger gekocht want dat gaat dit jaar echt niet mee passen met de extra kleine erbij. Dakkoffer en de auto zaten tot de nok toe vol. En aangezien er nu nog een kinderwagen mee moet gaat dat never nooit passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 15:32
vhal schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:08:
Wij slaan dit jaar over. Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen. We zouden naar Frankrijk gaan maar ondanks de versoepelingen van de maatregelen heb ik geen zin om in een voormalig brandhaard (Rhone-Alpes) te gaan kamperen
Hier idem, wij hebben al een camping geboekt voor bijna 3 weken. Eerste betaling ook al gedaan... nu maar afwachten wat we hiervan kunnen terugkrijgen.
@vhal Had jij ook al geboekt/aanbetaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
In principe wil ik deze zomer gewoon naar Oostenrijk, nog niet geboekt. Door de kanselier is expliciet gezegd dat Nederlandse toeristen vanaf 15 juni welkom zijn.

Enige waar ik nu nog mee zit is het negatief reisadvies van BZ. Ik vermoed dat dit vanaf 15 juni wordt opgeheven, maar het liefst boek ik nu natuurlijk om een plaats te reserveren.

Ik heb de voorwaarden van m'n reisverzekering doorgenomen, maar kan niets vinden of de verzekering geldig is bij een negatief reisadvies. Kan ik aannemen dat deze gewoon geldig is? De voorwaarden: https://www.nowgo.com/4a5...pende-reisverzekering.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dat gaat over de annuleringsverzekering, in mijn geval over de reisverzekering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Nu online
@Cheesy
Even goed lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Uiteraard. Ik heb geen annuleringsmodule, dat interesseert me verder ook niet en dat risico wil ik prima dragen. Het gaat mij om de verzekering als ik eenmaal ter plaatse ben. Mocht ik dan ziek worden, m'n tent in de fik staat of gejat is, etc.
Je bent met je annuleringsverzekering van nowGo niet verzekerd voor annuleringskosten als gevolg van een negatief reisadvies
Word je tijdens je reis ziek vanwege het coronavirus? Met de reisverzekering van nowGo ben je dan standaard verzekerd voor hulpverlening en buitengewone kosten.
Hier staat impliciet dat de reisverzekering wél geldig is. Alleen wordt in dit voorbeeld ziekte aangehaald, en geen andere (normaal) gedekte zaken zoals diefstal, verlies, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:19
Heb al op veel manieren gekampeerd. Vroeger met mijn ouders (en broertje) met motor met zijspan. Daarna zelf met motor en kanotas achterop. Ben dus gewend om heel minimalistisch te kamperen.

Voor mij is het belangrijk om een tent snel, met droge binnentent en liefst alleen op te kunnen zetten. Scheelt veel stress als je toch wat later op de camping aankomt dan verwacht. Zeker als er twee kinderen net iets te lang op de achterbank hebben gezeten.

Het liefst zou ik met een tent kamperen, maar gezien de wensen van mijn vrouw :P moet er dan ook een aanhanger achter de auto. Als we dan toch niet aan een aanhanger ontkomen, dan kiezen we liever voor een vouwwagen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Nu online
Cheesy schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:30:
[...]
Hier staat impliciet dat de reisverzekering wél geldig is. Alleen wordt in dit voorbeeld ziekte aangehaald, en geen andere (normaal) gedekte zaken zoals diefstal, verlies, etc.
Dan ben je volgens mij dus gewoon verzekerd. Er staat standaard hulpverlening (bijv. tent in de fik) en buitengewone kosten (nieuwe tent).

Zelfs bij noodzakelijk verlengen van verblijf blijf je verzekerd totdat je thuis bent. Mochten de overheden weer alles op slot gooien omdat het weer fout gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Stef012 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:01:
[...]

Hier idem, wij hebben al een camping geboekt voor bijna 3 weken. Eerste betaling ook al gedaan... nu maar afwachten wat we hiervan kunnen terugkrijgen.
@vhal Had jij ook al geboekt/aanbetaald?
Alleen een aanbetaling van 100 euro dacht ik, deze kregen we 'gewoon' terug.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Highfive95 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:35:
[...]

Dan ben je volgens mij dus gewoon verzekerd. Er staat standaard hulpverlening (bijv. tent in de fik) en buitengewone kosten (nieuwe tent).

Zelfs bij noodzakelijk verlengen van verblijf blijf je verzekerd totdat je thuis bent. Mochten de overheden weer alles op slot gooien omdat het weer fout gaat.
Zo lees ik het ook inderdaad. Ik hoorde echter veel verhalen dat normaal gesproken een reisverzekering niet geldig zou zijn bij een negatief reisadvies dus vandaar begon toch te twijfelen. Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik denk dat alle verzekeringen hun eigen regeltjes erop na houden nu, dus zeker even je eigen polis checken of nabellen als je naar het buitenland gaat. Dat is het enige echte advies wat iedereen hier kan geven. Algemene info van een site / iemand zijn of haar polis gaat jou waarschijnlijk niet verder helpen ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Cheesy die verhalen heb ik ook veel gehoord inderdaad, maar ben het nog niet tegen gekomen dat er daadwerkelijk iets niet gedekt wordt. Alleen dat het annuleren of geld terug bij verkorte vakantie niet gedekt wordt zie ik wel overal terug komen, maar dat vind ik niet meer dan logisch.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wij wachten ook nog af, onze Camping heeft niets geannuleerd dus ik ga ook nog niets annuleren. Als de camping in Frankrijk geen toeristen kan/mag ontvangen dan wordt de reservering door geschoven. Als ik zelf ga annuleren ben ik de aanbetaling kwijt, nu hebben we wel een doorlopende reisverzekering maar daar zullen ook wel weer allemaal haken en ogen aan zitten.

Misschien gaat de vakantie door, misschien ook niet, ik houd met beide scenario's rekening. Vakantie in Nederland met beperkingen heb ik ook weinig zin in dus dan blijven we waarschijnlijk thuis.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Ja, het is een koepel met verlengde luifel. De koepel staat binnen een minuut (zonder haringen), de luifel duurt iets langer omdat daar een extra stok in moet. Maar het grootste tijdsverschil komt in het feit dat de stokken in de buitentent blijven zitten en de binnentent ook standaard al in de buitentent hangt. Oftewel, je klapt de stokken uit, en de tent staat. Daarna is het alleen nog maar een kwestie van vastharingen.

Het is een oudere versie van deze Khyam
Het maakt zeker uit of je kinderen hebt, maar dan nog kan je een hoop in de auto laten hoor. Wij staan echter ook zeer vaak bewust op campings waar je de auto niet bij de tent mag laten staan. Dat geeft nog een stuk meer rust, waaronder het continu klappen van deuren en achterkleppen omdat mensen hem als opslag gebruiken. ;)
Het hangt van de auto af. Met de Mazda vind ik het juist prettiger om de auto bij de tent te laten staan. Kan het dak langer open blijven :D Maar zelfs als de auto niet bij de tent kan blijven, nemen we alleen die ene koffer mee... Meestal hebben we de auto toch nodig als we dingen gaan doen, dus de wandelschoenen (bijv.) kunnen dan mooi bij de auto blijven.

Maar als we dit jaar gaan kamperen zal het bij m'n moeder in de achtertuin zijn. En dan zal de kofferbak waarschijnlijk vol liggen met telescopen en aanverwante artikelen :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ziet er veel te luxe uit voor mij was mijn eerste indruk, tot ik zag dat er nog plekken met sanitair beschikbaar waren voor dit weekend. Blijken net voordat ik keek geannuleerd te zijn.

* Gonadan gaat kamperen met de tent dit weekend *O*

Thanks. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:09:
Ja, het is een koepel met verlengde luifel. De koepel staat binnen een minuut (zonder haringen), de luifel duurt iets langer omdat daar een extra stok in moet. Maar het grootste tijdsverschil komt in het feit dat de stokken in de buitentent blijven zitten en de binnentent ook standaard al in de buitentent hangt. Oftewel, je klapt de stokken uit, en de tent staat. Daarna is het alleen nog maar een kwestie van vastharingen.

Het is een oudere versie van deze Khyam
Ah ja, dat soort typen zijn ideaal voor tempo maken.
Het hangt van de auto af. Met de Mazda vind ik het juist prettiger om de auto bij de tent te laten staan. Kan het dak langer open blijven :D Maar zelfs als de auto niet bij de tent kan blijven, nemen we alleen die ene koffer mee... Meestal hebben we de auto toch nodig als we dingen gaan doen, dus de wandelschoenen (bijv.) kunnen dan mooi bij de auto blijven.
Ja maar dat heeft ook te maken met de ruimte die je hebt gok ik. Als ik elke keer voor kleren of een handdoek tien minuten heen en weer moet gaan lopen word ik daar niet blij van.
Wandelschoenen is vaak wat anders inderdaad, net als hardloopschoenen. Zelfs als je niet met de auto weggaat kan je daar best even langs lopen om ze daar aan te trekken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

inmiddels een tent (eerste gezinstent :D ) aangeschaft. Het is de Bardani Airwolf tc 340 geworden. Flinke tent maar met 2 kleintjes was dat ook de wens.

Ik ben nu vooral op zoek naar handige toevoegingen. Dingen die klein zijn op te vouwen maar toch comfortabel zijn. We kwamen als matras bijvoorbeeld de Exped matten tegen. prijzig maar goed (volgens mij).

Omdat ik alleen nog maar met zijn 2-en heb gekampeerd, een jaar of zes geleden voor het laatst, ben ik vooral op zoek naar tips. Welk type tafel/stoelen/kooktoestel om zo gemak/comfort maar ook reis- en inpakgemak te combineren. Er zijn hier vast veel goede tips?

oja, ik reis met een 3-srie touring en een dakkoffer maar probeer daar maar eens de tent (2 zakken), tafel, stoeltjes, kleding, kookgerei en weet ik het wat nog meer in te krijgen. Daarom zoek ik voor nu zo klein mogelijk. Zondag ga ik de tent ophalen en kan ik passen in de auto.

[ Voor 18% gewijzigd door thejoker80 op 27-05-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Wij hadden bij de Lidl paar jaar terug 2 van die goedkope (10 euro) klapstoeltjes gekocht, die bevielen best en zijn we weken mee gaan kamperen. Nu wel wat grotere stoelen gekocht want in de Caravan heb ik aan ruimte geen gebrek.

Tafel etc. hadden we van de Decathlon, ook dat beviel allemaal wel goed net als het kook meubel, al is die wel weer wat groter. Die brengen we overigens straks nog steeds mee als we dat nodig vinden (ligt aan lengte vakantie).

Denk overigens ook aan goede haringen! Klinkt stom maar ik heb op internet voor 15 euro oid een setje rots haringen gekocht. Nooit spijt van gehad! die goedkope dingen krijg je in beetje harde ondergrond niet in.

Voor kooktoestel hadden en hebben we een campingaz 200s prima ding met genoeg output!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
thejoker80 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:17:
inmiddels een tent (eerste gezinstent :D ) aangeschaft. Het is de Bardani Airwolf tc 340 geworden. Flinke tent maar met 2 kleintjes was dat ook de wens.

Ik ben nu vooral op zoek naar handige toevoegingen. Dingen die klein zijn op te vouwen maar toch comfortabel zijn. We kwamen als matras bijvoorbeeld de Exped matten tegen. prijzig maar goed (volgens mij).

Omdat ik alleen nog maar met zijn 2-en heb gekampeerd, een jaar of zes geleden voor het laatst, ben ik vooral op zoek naar tips. Welk type tafel/stoelen/kooktoestel om zo gemak/comfort maar ook reis- en inpakgemak te combineren. Er zijn hier vast veel goede tips?

oja, ik reis met een 3-srie touring en een dakkoffer maar probeer daar maar eens de tent (2 zakken), tafel, stoeltjes, kleding, kookgerei en weet ik het wat nog meer in te krijgen. Daarom zoek ik voor nu zo klein mogelijk. Zondag ga ik de tent ophalen en kan ik passen in de auto.
Wat betreft tafel kan ik zoiets aanraden, compact op te bergen: https://www.obelink.nl/campart-texas-roltafel.html. Deze hebben wij ook en bevalt prima.

Compacte stoeltjes, Bo-Camp Copa Rio: https://www.obelink.nl/bo...ort-klapstoel-166561.html Zit voor ons prima, uiteraard iets minder comfort dan een luxe tuinstoel.

Denk bij kookstel vooral ook aan de grootte van de gasfles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
deze of volgende week de sleurhut eens uit zn winterhok slepen.. kunnen dan de voorbereidende werkzaamheden beginnen :)

lees op het dooie akkertje vast beginnen met inpakken van dat ding

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hippiepaci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:47
thejoker80 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:17:

Vorig jaar nieuwe tafel aangeschaft. 1 die steviger en groter was ivm komst koter nummer 3. Tafel heeft een netje onder het blad. Met kinderen ideaal om gauw de tafel even leeg te maken om wat te drinken/eten en niet direct alle knutselspullen op te moeten bergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Cheesy schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:13:
[...]

Wat betreft tafel kan ik zoiets aanraden, compact op te bergen: https://www.obelink.nl/campart-texas-roltafel.html. Deze hebben wij ook en bevalt prima.

Compacte stoeltjes, Bo-Camp Copa Rio: https://www.obelink.nl/bo...ort-klapstoel-166561.html Zit voor ons prima, uiteraard iets minder comfort dan een luxe tuinstoel.

Denk bij kookstel vooral ook aan de grootte van de gasfles
Wij hebben bij onze campingaz een R907, niet mega groot maar je kan er lang genoeg op koken is onze ervaring. We kunnen dadelijk sowieso koken in de caravan zelf dus als ie leeg is dan is dat jammer haha.

Wij hadden van dit soort stoeltjes, maar dan van de Lidl met een iets hogere rug.
https://www.decathlon.nl/...26EgEZEAQYBCABEgKC5_D_BwE

Wat ik altijd mega irritant heb gevonden aan die klapstoelen die jij linkte is de ijzeren pijp aan de voorkant van het zitvlak, dat zit voor mij nooit comfortabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Tafel is lekker compact, lijkt op: https://www.obelink.nl/bo-camp-56-x-34-tafel.html

Stoelen alles behalve, maar ik wil ook gewoon lekker zitten. :+
https://www.outdoorxl.nl/...tml?prl=92-13913x144-3472

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:46:
[...]

Wij hebben bij onze campingaz een R907, niet mega groot maar je kan er lang genoeg op koken is onze ervaring. We kunnen dadelijk sowieso koken in de caravan zelf dus als ie leeg is dan is dat jammer haha.

Wij hadden van dit soort stoeltjes, maar dan van de Lidl met een iets hogere rug.
https://www.decathlon.nl/...26EgEZEAQYBCABEgKC5_D_BwE

Wat ik altijd mega irritant heb gevonden aan die klapstoelen die jij linkte is de ijzeren pijp aan de voorkant van het zitvlak, dat zit voor mij nooit comfortabel.
Ik had een 10 kg gasfles 8)7 Veel te groot natuurlijk dus vorig jaar omgeruild voor een 6 kg.
Eigenlijk nog steeds veel te groot. Beetje stom van me achteraf gezien. Ik heb me teveel laten leiden door de prijs per kg, die is bij grote flessen natuurlijk voordelig. Zo'n R907 is dan beter, volgens mij doe je met die 2,75 kg ook met gemak 2 tot 3 week mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 27-05-2020 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Cheesy schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:10:
[...]

Ik had een 10 kg gasfles 8)7 Veel te groot natuurlijk dus vorig jaar omgeruild voor een 6 kg.
Eigenlijk nog steeds veel te groot. Beetje stom van me achteraf gezien. Ik heb me teveel laten leiden door de prijs per kg, die is bij grote flessen natuurlijk voordelig. Zo'n R907 is dan beter, volgens mij doe je met die 2,75 kg ook met gemak 2 tot 3 week mee?
Ligt er beetje aan hoeveel je echt kookt natuurlijk. Wij koken niet alle avonden uitgebreid maar zetten tussendoor er ook wat thee water enzo mee. Hebben er 2 weken mee gedaan en leeg is hij nog lang niet ;). Hebben nu voor de caravan wel 2x 6 kilo gas, dus we komen niet zomaar te kort haha.

Wij hebben nu voor de caravan deze stoelen : https://www.outdoorxl.nl/...html?prl=92-6504x144-3472
Nou ja niet exact volgens mij maar waren in ieder geval van dat merk en even duur. Dat er een sidetable op zat kwamen we thuis pas achter (die zit weggekapt tussen de poten). En dan hebben we ook de voetenbankjes erbij gekocht natuurlijk :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Cheesy
Moet eerlijk zeggen dat ook gewoon zo'n 6KG propaanfles heb. Qua oppervlak pakt hij niet meer ruimte, alleen in de hoogte. Maar hij is inderdaad wel lomper in de achterbak.
Alleen is het wel een heel groot stuk goedkoper. Een tientje per KG of een tientje voor 6 KG scheelt nogal, buiten de prijs van de fles zelf die ook aanzienlijk is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Mjah het is wel duurder, ik heb voor de caravan van die primagaz easyblue gasflessen gekocht, mag je ook niet zelf vullen dus ook duurder. Ik heb er 2 zodat ik nooit halverwege ineens leeg ben en echt een issue heb, dan kan ik gewoon naar de ander eomschakelen. En als ik ons gas verbruik zie van de afgelopen jaren tent kamperen zit ik voorlopig wel goed met de 2x6 kilo.

Als ik nou 6 maanden van het jaar fulltime zou kamperen dan zou het misschien erg duur worden. Maar denk dat we niet eens elk jaar de flessen hoeven vervangen. Dus dan valt het prijsverschil wel weer mee.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Over kampeerstoelen gesproken. Wellicht dat de tweakers voor wie leedvermaak het leukste vermaak is, dit stukje proza wel kunnen waarderen...

(het is al even geleden, dus afgelopen zaterdag is niet helemaal juist...)

H_H koopt campingstoelen.

Afgelopen zaterdag waren wij, de Leidinggevende en ik, bij een kampeerwinkel in R'dam, waar we onder andere even een stel klapstoelen geprobeerd hebben. En jawel, onze droomstoel waarbij spreekwoordelijke engeltjes begonnen te zingen, werd gevonden. Maar helaas: er bleek slechts één model op voorraad te zijn en dit betrof het showmodel waar ongetwijfeld al vele mooie en minder appetijtelijke derrières in hebben plaatsgenomen. Daarnaast was de prijs dusdanig dat een twijfelperiode, zoals alleen Weegschalen dat kunnen, op zijn plaats was.

Op maandag besloten tóch op zoek te gaan naar twee van deze kontstrelende zetels op het interweb. We konden kiezen: fysiek ophalen in Winterwijk (a.k.a. Winterswiek) of online bij een zaak in Schijndel waar ze op voorraad waren volgens de website (een geoefend lezer voelt al nattigheid). De keuze viel op de Brabo’s omdat de Achterhoek toch wel een afgrieselijk end rie’n is en zo plaatste ik twee orders: één voor de stoelen en één voor de voetensteunen die de luiheid nog verder bevorderen tijdens een wel- of nietverdiende vakantierust. Op dinsdag goed nieuws: er was een pakket onderweg, welke op woensdag geleverd werd. Dit pakket bevatte twee prachtige voetensteunen in de kleur "Dark Blue". Onthoudt dit schokkende detail.

Vandaag mailde ik de klantenservice over de twee missende klapfauteuils. Er volgde vrij snel een teleurstellend bericht: de stoelen bleken tóch niet op voorraad te zijn. Kortom: binnen 14 dagen krijgen we ons geld terug. Na de tranen gedroogd te hebben ben ik, in overleg met de Leidinggevende, online op zoek gegaan naar twee stoelen in Dark Blue. En jawel! Een zaak in Grunn' (Groningen, voor Hollanders) heeft ze! Maar iets met ezel en stenen: ik besloot vooraf te bellen of er daadwerkelijk twee van deze tronen in het schap lagen. Een vriendelijke en verbazingwekkend goed verstaanbare Groninger ging actief op zoek in de spelonken van hun magazijn. Helaas. Eén Dark Blue lag er. Wel meerdere exemplaren van de enigmatische kleur Smoke Grey mét voetensteunen in gelijke kleurstelling. De Leidinggevende was het met me eens: we sturen de Dark Blue-voetensteunen wel terug naar Braboland en bestellen twee Rookgrijze zetels vanuit het hoge noorden.

U dacht klaar te zijn met dit avontuur? Helaas! Bijna ongeloofwaardig kort na de bestelling van de Smoke Grey combinaties kwam er een push bericht van Post NL op mijn mobiele allesweter. Er was een pakket onderweg vanuit Schijndel. Mijn wooden shoe brak. Wat zou dit mysterieuze pakket bevatten? Een telefoontje naar de mensen met de zachte g bevestigde mijn donkerblauwe vermoeden: het waren tóch de stoelen. De vriendelijke Karin van de klantenservice die me eerder vandaag nog zo teleur moest stellen, was zelf net zo verbaasd als ik en zou een pittig gesprek aangaan met haar collega's. Er waren nu echter wel vier stoelen naar mij onderweg vanuit zowel het zuiden als het noorden. En twee grijze voetensteunen, terwijl er twee blauwe steunen in een doos bij de eettafel staan te wachten. Daarnaast is mijn bankrekening onnodig afgeslankt. Wat lichtelijke ironisch is, want ik... Maar laten we dat die kant maar niet op gaan.

Anyway. Na een telefoontje met Groningen is de bestelling van de grijze exemplaren geannuleerd. En nu maar hopen dat niet het pakket uit Schijndel zoek raakt, anders moet ik nog een vervolg schrijven...

Addendum: Alles is goed gekomen en we hebben al enige tijd twee complete Dark Blue stoelen mét voetensteunen in de kampeeruitrusting.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:39:
Mjah het is wel duurder, ik heb voor de caravan van die primagaz easyblue gasflessen gekocht, mag je ook niet zelf vullen dus ook duurder. Ik heb er 2 zodat ik nooit halverwege ineens leeg ben en echt een issue heb, dan kan ik gewoon naar de ander eomschakelen. En als ik ons gas verbruik zie van de afgelopen jaren tent kamperen zit ik voorlopig wel goed met de 2x6 kilo.

Als ik nou 6 maanden van het jaar fulltime zou kamperen dan zou het misschien erg duur worden. Maar denk dat we niet eens elk jaar de flessen hoeven vervangen. Dus dan valt het prijsverschil wel weer mee.
Het nadeel is een beetje dat als ik naar Campingaz zou gaan ik er twee zou willen, dan zit je qua aanschaf al op 150 piek. Nu heb ik gewoon één groene en als die bijna leeg is vervang ik hem gewoon, echt op krijgen doe je hem inderdaad niet echt.
Maar ik heb het evengoed wel eens overwogen hoor, het scheelt toch ruimte. En dan bijvoorbeeld twee 904 in plaats van 907.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Cass Casey schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:44:
Over kampeerstoelen gesproken. Wellicht dat de tweakers voor wie leedvermaak het leukste vermaak is, dit stukje proza wel kunnen waarderen...
Ik heb hardop gelachen ;) niet van leedvermaak maar hoe mooi je het beschreven hebt haha :P

Zijn het dezelfde stoelen die ik hierboven linkte? Wij hebben die 2 stoelen ook in het mooie Schijndel gekocht, enkel was daar toen maar 1 voetenbankje, het andere voetenbankje hebben we dan weer bij onze lokale campingshop kunnen kopen in gelukkig dezelfde kleur en uitvoering :P
Gonadan schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:48:
[...]

Het nadeel is een beetje dat als ik naar Campingaz zou gaan ik er twee zou willen, dan zit je qua aanschaf al op 150 piek. Nu heb ik gewoon één groene en als die bijna leeg is vervang ik hem gewoon, echt op krijgen doe je hem inderdaad niet echt.
Maar ik heb het evengoed wel eens overwogen hoor, het scheelt toch ruimte. En dan bijvoorbeeld twee 904 in plaats van 907.
Klopt, initiële aanschaf is duur, daarna betaal je enkel nog de 'gas' kosten bij omwisselen. Ik heb ook lang gedacht om een reserve te kopen dus b.v. een 904 bij de 907, maar onze 907 is bij lange nog niet leeg dus we hebben dat nooit gedaan. Overigens staan er vaak meer dan genoeg 904/907 op marktplaats mocht je de nieuwe aanschaf te veel vinden.

Als we straks lang weg gaan met de caravan dan gaat het gasstel weer mee. mocht de 907 leeg gaan en we hem niet ter plekken kunnen vervangen dan kook ik gewoon door in de caravan dus nooit een issue.

[ Voor 45% gewijzigd door TgR_KILLER op 27-05-2020 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Fijne aan die groene flessen is dat je ze kan laten bijvullen. Dus voor vakantie even bijvullen en ik hoef mee geen zorgen te maken dat de fles leesraakt (ook niet met koelkast op gas).
Fijne is dat er een vulbedrijd in de buurt zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Haha, zoiets zou mij ook precies overkomen.
Vorige week iets soortgelijks met spuitbussen verf. In het filiaal waar ik de vorige serie had gekocht waren ze uitverkocht (ik had precies dezelfde nodig namelijk), in een ander filiaal ook uitverkocht dus uiteindelijk in het 3e filiaal stond nog een heel schap vol... maargoed, ik dwaal af ;)

Nu je het over Winterswiek hebt, daar gaan we binnenkort nog even proefkamperen of alles in de auto/dakkkofer past met onze huidige gezinssamenstelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
TgR_KILLER schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:09:
[...]

Ik heb hardop gelachen ;) niet van leedvermaak maar hoe mooi je het beschreven hebt haha :P

Zijn het dezelfde stoelen die ik hierboven linkte? Wij hebben die 2 stoelen ook in het mooie Schijndel gekocht, enkel was daar toen maar 1 voetenbankje, het andere voetenbankje hebben we dan weer bij onze lokale campingshop kunnen kopen in gelukkig dezelfde kleur en uitvoering :P
Thanks! En nee, het was de Westfield Majestic. Dark Blue dus. d:)b

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:27
Westfield Majestic! Goede keus we hebben ze ook incl voetensteun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Cass Casey schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:40:
[...]

Thanks! En nee, het was de Westfield Majestic. Dark Blue dus. d:)b
Ah, als ik hem zo zie wel beetje hetzelfde concept, zo niet exact hetzelfde haha :P Zal best goed zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:09:

Klopt, initiële aanschaf is duur, daarna betaal je enkel nog de 'gas' kosten bij omwisselen.
Dat geldt bij anderen net zo, alleen is het bij die groene 2 euro per jaar voor keurjaren en dik een factor zeven aan prijsverschil in navulling.
Het punt is alleen dat naast prijs formaat ook wat doet, en ik gebruik zo weinig gas dat ik misschien makkelijk met twee 904 af zou kunnen of zelfs een 901 als reserve. Scheelt wel gewoon ruimte.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 10-09 19:15
Ik kook gewoon op benzine + gas, benzine is goedkoop en overal heel gemakkelijk te krijgen. Ook handig in het vliegtuig: lege fles mee en aan de andere kant tanken. Benzine heeft veel en veel meer power.

Dat combineer ik met een gasbrandertje met een gasmix in van die 220g busjes. Die kunnen ook goed tegen de kou en zijn overal ter wereld verkrijgbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
PageFault schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:34:
Ik kook gewoon op benzine + gas, benzine is goedkoop en overal heel gemakkelijk te krijgen. Ook handig in het vliegtuig:
Ik las tot hier en werd even onderbroken, geeft een heel andere beleving van je verhaal. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
En toen bleek StaatBosbeheer alle paalkampeerplekken op te heffen.. Niet dat ze het zelf zeggen, ze hebben het enkel aan wildkamperen.nl laten weten.

https://www.wild-kamperen...eerlocaties-op-te-heffen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
maartend schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:56:
En toen bleek StaatBosbeheer alle paalkampeerplekken op te heffen.. Niet dat ze het zelf zeggen, ze hebben het enkel aan wildkamperen.nl laten weten.

https://www.wild-kamperen...eerlocaties-op-te-heffen/
Ja, op facebook werd het wel aangekondigd. Heel erg jammer, was een leuk concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
PageFault schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:03:
[...]

Ja, op facebook werd het wel aangekondigd. Heel erg jammer, was een leuk concept.
Niet door SBB. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Nee, ik denk niet dat zij die individuele facebook pagina's van de paalcampings beheren. Maar toch is er dus ergens een keer iets gecommuniceerd, anders wisten die lui het ook niet.
Pagina: 1 ... 61 ... 277 Laatste