[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 60 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ben zelf 2 weken een keer in de ardennen geweest, waarvan we 2/3 dagen zonnig/droog weer hadden.
De rest was het alleen maar regen regen regen. Maar alsnog altijd beter dan in een appartement zitten. :)

Desondanks alsnog genoten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door corporalnl op 14-05-2020 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:14:
[...], als je buiten bent, lijkt het weer altijd minder erg dan als je binnen zit :)
Inderdaad, meestal is het 's ochtends even fris. Maar zodra je in de weer bent (water halen, afwas doen, etc) is het prima te doen en merk je niet eens dat het bijvoorbeeld maar 14 graden is.

Persoonlijk heb ik dat zelfs liever dan 2 weken 30 graden, daar word ik dan weer 'moe' van :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hangt ook van je gezelschap af. Ik weet van mijn vrouw dat ze dan gaat klagen en morren ipv er het beste van te maken. Een verregende vakantie is dan al snel een stuk minder ontspannen. (kinderen zijn eigenlijk nooit een probleem, die vermaken zich wel)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Daar sluit ik me bij aan. Koude avonden en ochtenden zijn zeker niet gezellig met mijn vriendin. Die ligt dat om 9u in de slaapzak (en 15 later te slapen). Dan toch liever in op een zwoele avond met 20+ met een drankje voor de tent. Mijn ervaring is dat dit in NL toch wat minder voorkomt. (overigens in scandinavie en de alpen ook niet, en die hebben ook wel vaker op de bestemmingenlijst gestaan).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Het hangt ervan af waar je mee op vakantie bent. Voor ons zou 2 weken regen vreselijk zijn, aangezien we maar een klein tentje hebben. Dus hebben we de optie om gewoon in bed te gaan liggen of opgevouwen onder de luifel... Koele temperaturen heb ik geen problemen mee, dan zitten we gewoon voor de tent, eventueel met een fleece deken erbij. Maar nat weer wel. Dan kunnen we niet eens koken!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Wailing_Banshee schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:57:
Het hangt ervan af waar je mee op vakantie bent. Voor ons zou 2 weken regen vreselijk zijn, aangezien we maar een klein tentje hebben. Dus hebben we de optie om gewoon in bed te gaan liggen of opgevouwen onder de luifel... Koele temperaturen heb ik geen problemen mee, dan zitten we gewoon voor de tent, eventueel met een fleece deken erbij. Maar nat weer wel. Dan kunnen we niet eens koken!
Grote tent (die veel kouder is als klein tentje overigens).
En ik wel. Ik heb zelf wintergekampeerd, waar mijn "record" staat op -24.
En liggend in de tent eten koken onder de kleine luifel ook wel regelmatig gedaan (trektochten in zweden, schotland, IJsland etc)

Maar mijn vriendin denkt daar anders toch over. En we gaan toch echt met zijn tweeën op vakantie. Dus voor beide moet het leuk zijn alsmede ook in de combinatie. (mijn vriendin vindt het echt niet erg om van 21u tot 9u te slapen, maar dat vind ik een stuk minder gezellig...). Ergo dan is het iets meer zoeken.

Ergo geheel is een stuk complexer als puur "pak een fleecedekentje". Waar je op vakantie bent (temperatuur, hoeveelheid regen, stabiliteit verwachtingen, duur daglicht, etc) beïnvloed gedrag op veel meer manieren.

[ Voor 22% gewijzigd door Cyberpope op 14-05-2020 09:21 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 17:50
Herkenbaar!

Aan de andere kant: als het weer hier niet mooi genoeg is (lees: 100% gegarandeerd > 30 graden), wil ze liever 3 dagen in de auto richting zuiden. En weer 3 dagen terug.
Wie denk je dat er moet rijden?

6 dagen autorijden is dan weer niet mijn idee van een relaxte vakantie... :-)
Elk voordeel heb z'n nadeel, of was het nou andersom?

[ Voor 8% gewijzigd door djiedjee op 14-05-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cyberpope schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:51:
Daar sluit ik me bij aan. Koude avonden en ochtenden zijn zeker niet gezellig met mijn vriendin. Die ligt dat om 9u in de slaapzak (en 15 later te slapen). Dan toch liever in op een zwoele avond met 20+ met een drankje voor de tent. Mijn ervaring is dat dit in NL toch wat minder voorkomt. (overigens in scandinavie en de alpen ook niet, en die hebben ook wel vaker op de bestemmingenlijst gestaan).
Op de camping ga ik eigenlijk altijd eerder naar bed dan thuis. Eigenlijk meer mee gaan met het ritme van de zon. En dat is eerder naar bed, maar dus ook eerder op.

Voor nu helpt het dat we twee kinderen hebben, die al lekker vroeg op zijn. Maar vind het heerlijk een frisse ochtend met de heerlijke geur van verdampend dauw en de belofte van een mooie dag :)

En twee weken regen vind ik ook niet leuk. Maar het komt gelukkig niet zo vaak voor in de zomer.

Zo heeft iedereen zijn eigen manier van kamperen. Dat is wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:04
Voor de mensen die twijfelen aan in NL kamperen. Afgelopen paar jaar was het in NL óók lekker weer. Slechts een paar regenbuien gehad (waarvan ééntje echt hard), maar nooit een hele dag in het water gevallen.

Daarnaast, als je buiten bent, lijkt het weer altijd minder erg dan als je binnen zit :)

Niet twijfelen, gewoon doen.
Oh ik ga sowieso niet op vakantie voor het perfecte weer, nu al een keer met de tent in Duitsland boven op een berg, en aan een riviertje in Luxemburg gestaan. Savonds buiten zitten tot het toch koud wordt en dan lekker gezellig de tent dicht en netflix op de telefoon haha. Al gaat met de caravan straks de laptop gewoon mee :P (geen tv in de caravan, zolang we WiFi hebben dan hebben we ook Ziggo Go)

Wij gaan eigenlijk naar t buitenland om wat andere natuur etc. te zien :) maar dit jaar zal het ook wel NL worden straks. of mogelijk aan t einde van t seizoen (eind sept / okt) nog een weekje Duitsland. Maar dat laatste ligt natuurlijk 100% aan hoe het met Corona zal gaan.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 18:47
Lang zitten twijfelen maar nu toch de knoop maar doorgehakt...we gaan lekker in Nederland kamperen. Normaal gesproken gaan we naar het buitenland maar aangezien het allemaal nog onduidelijk is wat er straks mogelijk is nu toch maar 2 campings in Drenthe geboekt. 1 wat kleiner en mooi in het bos voor 2 weken en 1 wat groter voor de laatste week.
Weer zien we wel, daar heb ik verder toch geen invloed op :) M'n 3 dochtertjes vermaken zich toch wel, desnoods wat vaker kleren wassen/drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:31
Voorspelling qua weer voor volgende week ziet er gunstig uit, dus gisteren geboekt voor het Hemelvaart arrangement :) op de camping in Nederland.

Gelukkig hebben we een douche in de sleurhut... wordt de 1e keer ooit dat we m gaan gebruiken.
Zal niet uitgebreid douchen worden met 3 kinderen :X .

Zomervakantie hou ik goede hoop voor Dld en/of Oostenrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 20:03
Ben ik benieuwd waar je heen gaat in het mooie Drenthe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Yihaaa schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:35:
Voorspelling qua weer voor volgende week ziet er gunstig uit, dus gisteren geboekt voor het Hemelvaart arrangement :) op de camping in Nederland.

Gelukkig hebben we een douche in de sleurhut... wordt de 1e keer ooit dat we m gaan gebruiken.
Zal niet uitgebreid douchen worden met 3 kinderen :X .
Heb je een echte douche of gewoon 'bij de wc' erin? Wij hebben lang getwijfeld over een Hobby 540 FU, met losse douche. Maar buiten dat je dan eigenlijk ook wel een grotere boiler moet (met 5l ben je zo klaar) zit je ook nog eens met je schoon water (tank is al nauwelijks optie, dus dan moet je een plek hebben waar je 'vast' water hebt) en je afvoer (ook daar, je afvalwatertank is snel vol, dus moet je direct kunnen lozen).. Dat allemaal bij elkaar genomen hebben we maar afgezien van een douche :p.
We gaan dit jaar waarschijnlijk toch vooral weekendjes weg zodra onze caravan er is, en mocht douchen dan echt geen optie zijn dan is er nog een washandje en de wastafel :P

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
  • Laatst online: 21-09 18:47
Tito129 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:55:
Ben ik benieuwd waar je heen gaat in het mooie Drenthe?
Camping 't Vlintenholt in Odoorn en een stukje verderop camping Torentjeshoek. Die laatste heb ik als eerste geboekt toen nog niet duidelijk was of er al wat versoepeld zou worden dus daar hebben we zowaar privé sanitair. Nog nooit eerder gehad, voelt wel als een beetje te luxe eigenlijk. Maar ja, misschien ook wel eens lekker dat ik niet 600 x op en neer moet naar de wc omdat 1 vd dames moet plassen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Yihaaa schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:35:
Zomervakantie hou ik goede hoop voor Dld en/of Oostenrijk ;)
Me2

Het voornemen van Duitsland is om vanaf 15 juni vrij verkeer toe te laten. Vanaf die datum zouden ook geen grenscontroles bij Duitsland -> Oostenrijk gehouden worden.

Blijft er nog 1 puntje over: het (negatief) reisadvies van BZ i.v.m. verzekering etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Laatst online: 17-09 11:12
Voor de mensen die twijfelen aan in NL kamperen. Afgelopen paar jaar was het in NL óók lekker weer. Slechts een paar regenbuien gehad (waarvan ééntje echt hard), maar nooit een hele dag in het water gevallen.

Daarnaast, als je buiten bent, lijkt het weer altijd minder erg dan als je binnen zit :)

mwah.. ik heb in NL altijd pech met het weer in ieder geval. Afgelopen jaar ook 2 weken matig weer gehad. Wij gingen net na die hittegolf van 40+
Maar prima vermaakt verder. De campings in Nederland zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Cyberpope schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:18:
[...]

Grote tent (die veel kouder is als klein tentje overigens).
En ik wel. Ik heb zelf wintergekampeerd, waar mijn "record" staat op -24.
En liggend in de tent eten koken onder de kleine luifel ook wel regelmatig gedaan (trektochten in zweden, schotland, IJsland etc)
Ik wil niet met vuur in de tent zitten, ook niet onder de luifel. Dus in de tent wordt niet gekookt. Als het niet al te hard regent (miezer :p), zitten wij in de tent en staat het brandertje buiten de luifel. Maar als het echt regent werkt dat natuurlijk niet.

(tent lijkt qua grootte wel een beetje op die van @Rene )

Maar wij zijn beide ochtendmensen, dus we gaan 's avonds over het algemeen wel vroeg de veren in. En staan weer vroeg op. Maar wat ik al zei, temperatuur vind ik niet zo belangrijk, luchtvochtigheid een stuk meer. Als dat in de buurt van de 100% komt, is een kleine tent toch best wel vervelend...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Rudolf schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:13:
[...]

mwah.. ik heb in NL altijd pech met het weer in ieder geval. Afgelopen jaar ook 2 weken matig weer gehad. Wij gingen net na die hittegolf van 40+
Maar prima vermaakt verder. De campings in Nederland zijn top!
Het is maar wat je pech noemt. Moet er niet aan denken om in NL met 40 graden in een tent te zitten... ;w

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Überhaupt niet. Met 40 graden wil je graag schaduw en een briesje.

Al maakt de temperatuur mij sowieso niet zoveel, voordeel van niet te warm is dat je nachten lekkerder zijn. Zolang het niet allemaal klam wordt vind ik het al snel best. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:34

Galois

1811 - 1832

Wij kamperen ook elk jaar en zouden dit jaar naar Toscane/Umbrië/Marken oid gaan. We hadden nog niets geboekt. Doen we overigens nooit, of anders een paar dagen van tevoren. Mijn ervaring is dat er altijd wel plek is, tenzij je naar de supertoeristische plekken gaat, maar die proberen we eigenlijk altijd te vermijden.

Dit jaar wordt dus zeker geen buitenland naar alle waarschijnlijkheid, maar zoals veel hier plannen voor een vakantie in NL.

Het valt mij op dat degenen hierboven die hierover gepost hebben, zich vooral zorgen maken over beschikbaarheid, het weer, enz en minder over 'het virus' :)

Hoe denken jullie over het virus icm gedeelde wc's en douches op de camping? Maakt niemand zich daar druk over? Besmet worden door een hoestende buurman op 10 meter zal wel meevallen, maar de douches en wc's zijn toch wel een dingetje. Niet?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:01
zolang je niet vlak naast elkaar staat/loopt/zit zie ik het probleem niet zo. Of je moet samen met de buurman onder de douche willen. De hoge luchtvochtigheid heeft ook nog als waarschijnlijk voordeel dat het virus minder ver komt en sneller zal neerslaan. Specifiek kuchen op de wc-bril en daarna aflikken ofzo lijkt me ook niet zo'n strak plan. Als iedereen gewoon de afstandsregels in acht neemt en het handen wassen (zoals je nu ook zou moeten doen) dan zal het allemaal wel meevallen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zo zie ik het ook. Deurklinken etc. zijn nog wel een dingetje, dus waarschijnlijk zal ik een flesje desinfectant in de tent zetten en gebruiken na toilet/douche etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Cheesy schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:33:
Zo zie ik het ook. Deurklinken etc. zijn nog wel een dingetje, dus waarschijnlijk zal ik een flesje desinfectant in de tent zetten en gebruiken na toilet/douche etc.
Dat is natuurlijk waar ik op doel.
(Met de buurman douchen of de wc-bril aflikken, is nog nooit gebeurd en zal dit jaar dan zeker niet gebeuren, ik zal er extra voor waken @Hopjesvla79 :))

Nee, maar inderdaad de dingen als deurklinken, kranen, doortrekknoppen, wc-brillen... Maar die doucheruimtes zijn ook niet de grootsten, dus hoe groot het gevaar is voor aerosolen die een hoestende/besmette campinggast daar achterlaat, weet ik eigenlijk niet. Het zal denk ik wel meevallen, maar dat voorkom je niet door extra handen wassen.

Om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niet goed hoeveel zorgen ik mij maak. Of ik bovenstaande als een verwaarloosbaar risico zie, of niet.

Daarom altijd leuk om meningen van andere te horen... maar voor nu duurt het zeker nog 2 maanden voordat hier sprake van is. Dus ik heb nog wel even.

En hoe vol alles is straks, is misschien ook een dingetje. Ik las laatst dat er jaarlijks ongeveer 8 miljoen Nederlanders op zomervakantie gaan en dat er in NL ongeveer 1,4 miljoen slaapplekken zijn (campings, vakantieparken en hotels). Dus dat als iedereen op vakantie gaat en bovendien dat in NL doet, dat het niet eens mogelijk is (ook al gaat men gemiddeld 2 weken op vakantie verdeeld over 6-7 weken zomervakantie).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Galois schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:40:
[...]

Dat is natuurlijk waar ik op doel.
(Met de buurman douchen of de wc-bril aflikken, is nog nooit gebeurd en zal dit jaar dan zeker niet gebeuren, ik zal er extra voor waken @Hopjesvla79 :))

Nee, maar inderdaad de dingen als deurklinken, kranen, doortrekknoppen, wc-brillen... Maar die doucheruimtes zijn ook niet de grootsten, dus hoe groot het gevaar is voor aerosolen die een hoestende/besmette campinggast daar achterlaat, weet ik eigenlijk niet. Het zal denk ik wel meevallen, maar dat voorkom je niet door extra handen wassen.

Om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niet goed hoeveel zorgen ik mij maak. Of ik bovenstaande als een verwaarloosbaar risico zie, of niet.

Daarom altijd leuk om meningen van andere te horen... maar voor nu duurt het zeker nog 2 maanden voordat hier sprake van is. Dus ik heb nog wel even.

En hoe vol alles is straks, is misschien ook een dingetje. Ik las laatst dat er jaarlijks ongeveer 8 miljoen Nederlanders op zomervakantie gaan en dat er in NL ongeveer 1,4 miljoen slaapplekken zijn (campings, vakantieparken en hotels). Dus dat als iedereen op vakantie gaat en bovendien dat in NL doet, dat het niet eens mogelijk is (ook al gaat men gemiddeld 2 weken op vakantie verdeeld over 6-7 weken zomervakantie).
Nu raak je toch ook wel oppervlaktes aan die anderen ook aanraken? Gewoon goed handen wassen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gewoon vaker je handen wassen, en beetje goed nadenken bij wat je doet inderdaad. En als iemand echt zit te hoesten en snotverkouden op de camping zit hoort die nog altijd thuis! De campings gaan wel open maar de regels dat je bij verkoudheid etc. thuis moet blijven is niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Dat klopt natuurlijk ook (verkouden mensen moeten thuisblijven), dus dat risico is ook geminimaliseerd... Klopt, misschien maak ik mij te druk... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolf
  • Laatst online: 17-09 11:12
En als je verkouden wordt op vakantie? Moet je dan naar huis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Rudolf schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:52:
En als je verkouden wordt op vakantie? Moet je dan naar huis?
Jammer genoeg denk ik dat het antwoord ja is, want je kan dan besmet zijn met COVID-19. Dan moet je dus niet samen met je gezin/ kinderen de hele camping aan gaan lopen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Galois schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:40:

Als je je zorgen maakt om besmetting via contactoppervlakken dan heb je nu ook al een uitdaging. Alles wat je koopt of thuis bezorgd krijgt is al door tig handen aangeraakt. D'r hoeft maar één reutel in de supermarkt keuzestress gehad te hebben en de helft van de schappen is besmet. Vandaar inderdaad het intensieve handen wassen en niet aan je mond of neus komen voordat je dat gedaan hebt.

Qua aerosolen durf ik het niet te zeggen. Ik zou verwachten dat door de convectie die je krijgt bij douchen het bereik wel aanzienlijk groter is binnen het gebouw. Mijn ervaring is ook dat zo'n sanitairgebouw volgeladen is met reutelende en rochelende mensen, plus de hoest ligt uiteraard altijd aan roken/hooikoorts/kriebel/whatever dus naar huis gaan ze niet.
Nee, ik zit er ook nog niet heel erg op te wachten. Misschien van de zomer wat meer als we niet alweer aan een nieuwe piek begonnen zijn. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:22
Water en zeep is wel het enige wat echt afdoende werkt tegen het virus, dan lijkt me een sanitairgebouw een prima doofpot.

benno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik ga sowieso van de zomer pas, en dan nog enkel weekenden waarschijnlijk en dan als het te fixen is privé sanitair, ben je wat meer kwijt maar wel wat veiliger :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:31
TgR_KILLER schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:56:
[...]

Heb je een echte douche of gewoon 'bij de wc' erin? Wij hebben lang getwijfeld over een Hobby 540 FU, met losse douche. Maar buiten dat je dan eigenlijk ook wel een grotere boiler moet (met 5l ben je zo klaar) zit je ook nog eens met je schoon water (tank is al nauwelijks optie, dus dan moet je een plek hebben waar je 'vast' water hebt) en je afvoer (ook daar, je afvalwatertank is snel vol, dus moet je direct kunnen lozen).. Dat allemaal bij elkaar genomen hebben we maar afgezien van een douche :p.
We gaan dit jaar waarschijnlijk toch vooral weekendjes weg zodra onze caravan er is, en mocht douchen dan echt geen optie zijn dan is er nog een washandje en de wastafel :P
Douche "bij de wc erin". We gaan het zien, voor een paar dagen zal het best te doen zijn. Hoort ook een beetje bij kamperen toch :P En idd washandje/wastafel is de 2e noodoplossing :X
We overleven het wel. En gaan verder veel genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Nahja het weer is 1 ding, als je hier 2 weken regen hebt, dan heb je ook wel erg pech. Naar het zuiden of oosten heb je gewoon flink hogere kans op mooi. Als je een typische mooi weer kampeerder bent is dat wel een grote pre.

Daarnaast heb ik gewoon veel meer een vakantie gevoel met een ander klimaat, andere taal, andere cultuur, ander eten, etc.etc.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Chaoss Ieder zijn ding :)
Ik kan prima vakantiegevoel krijgen door simpelweg in de achtertuin in de hangmat te gaan liggen, terwijl de vogeltjes fluiten. Biertje en wat nootjes binnen handbereik zijn dan een pre :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Vanmorgen mailtje van de dealer gehad, onze nieuwe Hobby komt als het goed is maandag aan in NL en is dinsdag bij de dealer.. zodra hij binnen is even wat (lees veel xD) geld over maken.
Aflevering staat voorlopig nog op 6 juni, daar stond hij altijd al op :P Corona heeft geen roet in het eten gegooid haha, anders was hij er wel vroeger.

Ook leuk, mag dinsdag op voor mijn E (nu al zenuwachtig xD) maar het gemeentehuis is nog dicht, kan dus nooit een rijbewijs aanvragen nu :/ gelukkig gaat die binnenkort ook wel weer open als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Pinnen bij afhalen? Ik vertrouw geen enkel bedrijf in deze tijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Cyberpope schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:31:
Pinnen bij afhalen? Ik vertrouw geen enkel bedrijf in deze tijden....
lol, ok.. de caravan die we in november hebben besteld zou ineens er niet zijn ofzo? Sorry hoor maar dan zoek je het wel heel erg ver xD. Nee, zo ver is mijn vertrouwen in de mensheid nog niet gezakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 10:59
Denk dat @Cyberpope doelt op een faillissement @TgR_KILLER

Qua kamperen wilden we dit jaar sowieso niet gaan, hadden een huisje in Oostenrijk geboekt ivm baby (nu bijna 4 maanden). Denk dat ik de tent eens in de achtertuin opzet, zal de oudste ook lachen vinden.

Moet sowieso es denken wat ik ga doen met de tent, we hebben nu een 40 jaar oude zilvermeeuw, maar met 3 hooligans ietwat krap. Zit te twijfelen om over te stappen naar een vouwwagen of een gigantische tent (ruimte geen probleem, heb een aanhanger). (Wel grappig, de een kan met een rugzakje 3 weken in de wildernis vertoeven, de ander laadt de aanhanger vol ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:04:
[...]

lol, ok.. de caravan die we in november hebben besteld zou ineens er niet zijn ofzo? Sorry hoor maar dan zoek je het wel heel erg ver xD. Nee, zo ver is mijn vertrouwen in de mensheid nog niet gezakt.
Je bedoelt die caravan die in november ook nog niet bestond? :+ Het is best een reëele situatie dat er meer caravans besteld zijn, maar de kopers nu niet kunnen betalen. De dealer moet echter die caravans nog wel afnemen. Zeker omdat dit wereldwijd gebeurt en de fabriek ook niet coulant kan zijn door de caravans ergens anders te leveren.

Dat heeft niets met vertrouwen in de mensheid te maken, maar alles met onvoorziene omstandigheden op globale schaal.

Edit: Al zitten dit soort dingen meestal wel goed..

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 16-05-2020 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-09 23:05
TgR_KILLER schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:22:
Vanmorgen mailtje van de dealer gehad, onze nieuwe Hobby komt als het goed is maandag aan in NL en is dinsdag bij de dealer.. zodra hij binnen is even wat (lees veel xD) geld over maken.
Aflevering staat voorlopig nog op 6 juni, daar stond hij altijd al op :P Corona heeft geen roet in het eten gegooid haha, anders was hij er wel vroeger.

Ook leuk, mag dinsdag op voor mijn E (nu al zenuwachtig xD) maar het gemeentehuis is nog dicht, kan dus nooit een rijbewijs aanvragen nu :/ gelukkig gaat die binnenkort ook wel weer open als het goed is.
Ben wel benieuwd naar hoe je E rijbewijs cursus gaat.
Wil het zelf ook nog eens doen, en vind dat ook wel spannend.

Vooral omdat ik ondertussen toch een "eigen" rijstijl heb. En het spiegelen er niet meer zo duidelijk in zit.
Ik kijk wel in m'n spiegels, maar niet zo overdreven.
En ook niet over mijn rechter schouder als er toch een vangrail naast me zit. Knappe fietser die 100+ doet :+

Caravan zou ik zonder e ook ophalen trouwens, je wil niet dat hij daar staat als ze failliet gaan. Je pa en/of je schoonpa heeft wel e die kregen ze er nog gratis bij.
Zou daarom ook niet alles betalen. Je hebt denk ik al aanbetaald, zou de rest dan inderdaad gewoon pinnen bij afhalen. Wel even je limiet omhoog zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

TgR_KILLER schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:04:
[...]

Zolang hij niet op je naam staat, is hij niet van jouw. Geld dat op de rekening van de dealer staat is ook niet van jou als de toko omvalt. Ik heb toen ik mijn auto ging halen gewoon ter plekke afgerekend met pin. En anders direct ervoor overmaken. Maar ik ga niet 2 weken vooraf overmaken (ma/di geld overmaken, 6 juni afhalen...).

(Heb wat teleurgestelde geëmotioneerde mensen gezien toen in mijn woonplaats een caravandeal (overwacht) omviel. Van mensen die hun oude al hadden ingeleverd (en op de bedrijfsvoorraad gezet waren) als mensen die hun nieuwe al betaald hadden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Jeetje wat is iedereen bang hier xD die caravan zaak zit hier al zo super lang, juist doordat iedereen nu zo angstig aan het doen is vallen toko's om ;). Als ie er van de week is ga ik ff kijken, en dan ga ik hem lekker betalen ;). En nee ik heb nog niks aanbetaald, dat is normaal wel nodig maar aangezien ik een deel wilde lenen en in november mijn auto nog moest afbetalen had ik toen geen geld over om aanbetaling te doen. Dus dat hoefde ook niet. Normaal moet je naast de aanbetaling ook de caravan een maand van te voren volledig betalen, dat zijn gewoon de voorwaarden waar je bij het krabbelen al bij akkoord bent gegaan.

Vertrouwen komt van 2 kanten hier ;)

PS, caravans lopen als een malloot, type wat ik bestelde in november was toen al de 1 na laatste die voor dit jaar besteld kon worden van dat type. Ook nu gaan caravan's als warme broodjes, Corona doet daar weinig aan af. Tenzij een zaak zijn shit echt niet op orde heeft vallen ze zomaar echt niet om.

[ Voor 18% gewijzigd door TgR_KILLER op 16-05-2020 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Ok. informatie en maatregelen verandert snel nu. ANWB site geeft geen acurate info meer qua campings en sanitair.

Zo begreep ik dat friesland al open mocht mbt sannitair.

Weet ieman dwaar acurate info is te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

maartend schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:20:
Ok. informatie en maatregelen verandert snel nu. ANWB site geeft geen acurate info meer qua campings en sanitair.

Zo begreep ik dat friesland al open mocht mbt sannitair.

Weet ieman dwaar acurate info is te vinden?
Maybe op de website van de veiligheidsregio. Die gaan erover namelijk.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
koelkast schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:03:
Mooi. Vorige week een Trigano Odyssee vouwwagen uit 2004 gekocht, heel net ding nog, altijd binnen gestaan (behalve tijdens de vakanties :) ). Deze week onze stormtent verkocht, die mooi en degelijk was, maar ook zwaar en niet zo snel op te zetten.

Aangezien we hier op Tweakers zitten, toch maar eens wat aanpassingen aan de Odyssee doen. Zo ga ik de (loodzware) keuken voorzien van wieltjes, wil ik iets met de bedplank voor het uitklapbed, wil ik hier en daar verlichting aanleggen (led strips iemand?), pompje voor de kraan, en zoek ik naar een oplossing om ook buiten te kunnen koken zonder de keuken te hoeven verplaatsen.

Ik heb nog een gastankje Campingaz 907, maar wil die zodra hij leeg is vervangen door een EasyBlue fles met 6 kg gas, en in de disselbak drukken. Daar komt dan mooi de absorptiekoelbox naast die ik al jaren heb. Die fles past niet in m'n keuken, dus dat betekent dus wel een gasslang van 5 meter naar de keuken toe, en van daaruit weer naar een skottel of bbq. Mag dat? Is dat te doen? Of zetten jullie de gasfles gewoon naast de keuken?
Wij hebben de keuken gewoon altijd onder de luifel staan. Scheelt binnen een hoop ruimte en geen last van kooklucht en vocht in de tent. De gasfles staat er gewoon naast. Vind ik een veiliger idee dan een slang naar de disselbak brengen. Nu heb ik 100% garantie dat er niemand op staat en er geen gas kán lekken in de tent.
Koelbox/kast staat binnen. Lijkt me niet echt praktisch om die in de disselbak te laten.
Wij gebruiken gemiddeld 0,5 kg. gas per week voor het koken en doen dat vrijwel iedere dag. Als ruimte een issue is, dan zou ik lekker bij een 907 in de keuken blijven ipv een losse fles. Ik heb zon groene van geloof ik 5kg, maar dat is wel een behoorlijk apparaat dat je weer ergens kwijt moet.

Wat erg fijn is bij slechter/kouder weer is een 2e zijscherm aan de luifel! Dan zit je lekker uit de regen en wind en kun je buiten blijven zitten. Ik heb zelf nog een strookje aan de zijkanten van de luifel genaaid zodat deze beter overlapt met het zijscherm en regen er niet tussendoor druppelt. Dat was daarvoor namelijk al-tijd het geval. Precies op de keuken. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Phony op 17-05-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

koelkast schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:03:
<>
Ik heb nog een gastankje Campingaz 907, maar wil die zodra hij leeg is vervangen door een EasyBlue fles met 6 kg gas, en in de disselbak drukken. Daar komt dan mooi de absorptiekoelbox naast die ik al jaren heb. Die fles past niet in m'n keuken, dus dat betekent dus wel een gasslang van 5 meter naar de keuken toe, en van daaruit weer naar een skottel of bbq. Mag dat? Is dat te doen? Of zetten jullie de gasfles gewoon naast de keuken?
Naast de keuken en het mag niet* en je wil het niet.
*) Voor zover ik weet moet zo een afstand overbrugt worden door een vast gemonteerde leiding die om de zoveel jaar op druk getest moet worden.
Check ook even of je keuken en koelkast de overschakeling van butaan (campingaz) naar propaan (EasyBlue) aankan - meestal wel overigens maar toch.
En gas is best gevaarlijk spul dus ik zou ook de fles buiten houden, Eventueel de absobrtie op propaan in de dissel en koken op camingaz/butaan met de 907 of kleiner.

Iets anders, kwam ter sprake in Sorcerer8472 in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1" zolang landen code oranje zijn geldt je reisverzekering waarschijnlijk niet, wat met name bij medische kosten fors in de papieren kan lopen. Dus ook iets om te controleren al zou je maar de grens over gaan voor één nachtje.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Yep, daarom gaan enorm veel mensen in NL op vakantie nu.. Ook al gaan de grenzen misschien binnenkort al open. Als de overheid het reisadvies niet aanpast zou ik niet afreizen!

Wij willen misschien in september nog even naar Duitsland, maar we wachten eerst maar lekker af wat het allemaal gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:33
Wat wel jammer is is dat vanaf 1 juni sanitair pas open mag. Wilde voor het pinkster weekend met de tent weg maar zonder sanitair is dat niet te doen. En ondanks dat kun je op sommige campings wel tentplekken boeken voor het Pinksterweekend 7(8)7

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
harley schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:49:
Wat wel jammer is is dat vanaf 1 juni sanitair pas open mag. Wilde voor het pinkster weekend met de tent weg maar zonder sanitair is dat niet te doen. En ondanks dat kun je op sommige campings wel tentplekken boeken voor het Pinksterweekend 7(8)7
Ja, maar dan vanaf 1 juLi

En niet gek dat je kunt boeken, je moet gewoon eigen sanitair bij hebben

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 17-05-2020 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:33
Haha klopt.... Maandje vergist. Vond het al zo raar dat ze daar geen rekening mee hadden gehouden met die paar dagen ;)

Maar eigen sanitair in een tent is toch wat minder makkelijk dan bij een caravan.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Sterker nog op veel campings worden tenten geweerd juist omdat die dus niks zelf mee kunnen brengen, mag je er enkel met caravan of camper komen. Als wij nog in juni weg gaan dan zal het met privé sanitair zijn waarschijnlijk. Maar zeer waarschijnlijk gaan we pas in juli en later weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
harley schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:59:
Haha klopt.... Maandje vergist. Vond het al zo raar dat ze daar geen rekening mee hadden gehouden met die paar dagen ;)

Maar eigen sanitair in een tent is toch wat minder makkelijk dan bij een caravan.
Valt mee hoor, bij een caravan mag je meteen een groot en duur model kopen wil je er alleen maar een toilet in hebben. Voor de tent koop je zo'n draagbare pot voor een paar tientjes. Douchen hoeft op de camping toch niet. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Gonadan schreef op zondag 17 mei 2020 @ 19:39:
[...]

Valt mee hoor, bij een caravan mag je meteen een groot en duur model kopen wil je er alleen maar een toilet in hebben. Voor de tent koop je zo'n draagbare pot voor een paar tientjes. Douchen hoeft op de camping toch niet. :+
Nee hoor. Heb caravan. Met gewoon zo'n draagbare pot voor een paar tientjes. Douchen hoeft op de camping toch niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-09 19:15
Wij (zouden) gaan kamperen dit jaar (eerste week zomervakantie), normaal gesproken zijn wij laatboekers, maar hebben dit jaar vroeg geboekt om een plaatje te hebben op een 5* camping speciaal voor de kinderen in NL.

Nu hebben wij afgelopen week van de camping bericht gehad over alle maatregelen e.d. o.a. animatie is alleen buiten (dus weersafhankelijk) en zwembad is alleen op basis van reservering. Met de 1.5m maatregel verwacht ik ook dat het sanitair gehalveerd is.

Wij hebben de camping juist geboekt zodat er altijd entertainment is voor de kinderen ondanks het weer of dat even het zwembad binnen kunnen lopen.

Dit is niet waar wij voor geboekt hebben en oogt niet meer ontspannend.

Wat kan je hiermee? Je betaalt grofgeld en nu krijg je niet volledig waarvoor je betaald heb. Nu begrijp ik dat het overmacht is, maar ik ga dan liever volgend jaar.

Met de camping heb ik contact gehad maar die wil het niet hebben over een passende oplossing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Tja, het is in deze tijden ook een beetje geven en nemen. De camping kan in principe niet eens zo vol als normaal en als nu iedereen ook nog 100% waar voor z'n geld wilt en nu niet gaat of korting wil dan is er volgend jaar misschien niet eens meer een camping om heen te gaan. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@Ewoudb Hoe zijn de annuleringsvoorwaarde? Als het een populaire camping is kan je ook een voucher vragen voor volgend jaar, al verwacht ik met al die vouchers dat de kampeerprijzen volgend jaar ook 10-20% omhoog gaan om reserves aan te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

In hoeverre is het toegestaan om in Duitsland op een parkeerplaats te overnachten (niet langs de snelweg)? Ik ben van plan om een keer mijn daktent uit te gaan proberen, valt dit onder wildkamperen? Heeft daar iemand ervaring mee?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 19-09 15:34
Ewoudb schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:39:
Wij (zouden) gaan kamperen dit jaar (eerste week zomervakantie), normaal gesproken zijn wij laatboekers, maar hebben dit jaar vroeg geboekt om een plaatje te hebben op een 5* camping speciaal voor de kinderen in NL.

Nu hebben wij afgelopen week van de camping bericht gehad over alle maatregelen e.d. o.a. animatie is alleen buiten (dus weersafhankelijk) en zwembad is alleen op basis van reservering. Met de 1.5m maatregel verwacht ik ook dat het sanitair gehalveerd is.

Wij hebben de camping juist geboekt zodat er altijd entertainment is voor de kinderen ondanks het weer of dat even het zwembad binnen kunnen lopen.

Dit is niet waar wij voor geboekt hebben en oogt niet meer ontspannend.

Wat kan je hiermee? Je betaalt grofgeld en nu krijg je niet volledig waarvoor je betaald heb. Nu begrijp ik dat het overmacht is, maar ik ga dan liever volgend jaar.

Met de camping heb ik contact gehad maar die wil het niet hebben over een passende oplossing.
Ik snap je heel goed, aangezien wij niet voor het volle pond een halve vakantie willen. Maar als ze niks aanbieden, dan kun je weinig ben ik bang. Al kun je natuurlijk gewoon annuleren, maar daar zitten dan kosten aan verbonden.
Sprookjescamping toevallig? https://sprookjescamping.nl/algemene-voorwaarden (al zijn die aangesloten bij RECRON dus zouden die de mogelijkheid voor een voucher kunnen aanbieden)

[ Voor 3% gewijzigd door barrymossel op 18-05-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@M14 Ik heb wel eens met zijn alle op een mooie nacht gewoon naast de auto geslapen op een parkeerplaats een eindje van de snelweg (wel zo dat er niet een andere auto tussen kon ;)).
Zolang je niet gesnapt wordt is er sowieso niets aan de hand toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:22

ST10©DE

Dus.............

M14 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:54:
In hoeverre is het toegestaan om in Duitsland op een parkeerplaats te overnachten (niet langs de snelweg)? Ik ben van plan om een keer mijn daktent uit te gaan proberen, valt dit onder wildkamperen? Heeft daar iemand ervaring mee?
Op het moment is het niet toegestaan (In Niedersachsen in ieder geval zeker niet) als Nederlander waar dan ook te kamperen. Mensen die niet woonachtig zijn in Duitsland hebben een noodzakelijke reden nodig om in Duitsland te mogen zijn. Kamperen hoort daar niet bij.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

Jelte schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:59:
@M14 Ik heb wel eens met zijn alle op een mooie nacht gewoon naast de auto geslapen op een parkeerplaats een eindje van de snelweg (wel zo dat er niet een andere auto tussen kon ;)).
Zolang je niet gesnapt wordt is er sowieso niets aan de hand toch?
Een wat afgelegen parkeerplaats, niet te dicht bij de bewoonde wereld, heeft ook mijn voorkeur ;-).
ST10©DE schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:04:
[...]

Op het moment is het niet toegestaan (In Niedersachsen in ieder geval zeker niet) als Nederlander waar dan ook te kamperen. Mensen die niet woonachtig zijn in Duitsland hebben een noodzakelijke reden nodig om in Duitsland te mogen zijn. Kamperen hoort daar niet bij.
Volgens mij is dat voor Nordrhein Westfalen anders sinds 15 mei. Maar ik wil mijn vraag graag los zien van de discussie rondom Covid :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

M14 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:15:
[...]

Een wat afgelegen parkeerplaats, niet te dicht bij de bewoonde wereld, heeft ook mijn voorkeur ;-).

[...]

Volgens mij is dat voor Nordrhein Westfalen anders sinds 15 mei. Maar ik wil mijn vraag graag los zien van de discussie rondom Covid :).
https://www.promobil.de/t...il-strassenrand-autobahn/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

M14 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:54:
Waarom zou je willen "wildcamperen"? Er bestaan ook plaatsen als camper plekken. Mijn moeder gebruikt https://www.campercontact.com/nl veel om leuke plekken te zoeken. Die dingen zijn niet alleen voor campers hoor (en je hebt ook een heleboel mooie plekken in Nederland!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
@M14 Het simpele antwoord is "niet" (met de nuances van mijn voorgangers) maar misschien kun je aangeven wat je precies trekt aan een verlaten betonplaat zonder faciliteiten. Ik kan me praktischere en interessantere plaatsen voorstellen om te kamperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M14

M14

Bacchus schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:27:
@M14 Het simpele antwoord is "niet" (met de nuances van mijn voorgangers) maar misschien kun je aangeven wat je precies trekt aan een verlaten betonplaat zonder faciliteiten. Ik kan me praktischere en interessantere plaatsen voorstellen om te kamperen.
Gebrek aan faciliteiten vind ik nog niet zo erg. Zelf dacht ik meer aan een parkeerplaats achteraf, ergens in de bossen (via verharde weg te bereiken/toegankelijk voor normaal verkeer).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Nou gisteren ochtend mijn laatste E rijles en examen gehad.. Gehaald, al hield het niet over haha, is toch lastiger dan ik had verwacht. Maar goed vanmorgen bij de gemeente even mijn nieuw rijbewijs aangevraagd, die kan ik volgende week ophalen.

Ook onze nieuwe caravan (per toeval) even vluchtig gezien denk ik haha. Ik wist dat hij gisteren vanuit de fabriek bij de dealer binnen zou komen. En toen ik net op de snelweg reed met de rijles kwam ik een vrachtwagen tegen met 3 nieuwe Hobby's erop. Uurtje later had ik een mailtje van de dealer dat de caravan binnen was gekomen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Met je verse rijbewijs een gloednieuwe caravan op sleeptouw, jij durft wel. Waar is de tijd gebleven dat men oefende met een aftandse tandemasser? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:53

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Een beetje off-topic, maar uit nieuwsgierigheid: Wat leer je eigenlijk bij zo'n E-rijles? :)
Even heel er ongenuanceerd gezegd weet ik best hoe ik vooruit moet rijden met een aanhanger, de bocht wat ruimer moet nemen en bij het achteruit rijden moet je ff knoeien met naar links sturen als je naar rechts wil enzo (Dat laatste leer je vooral door ervaring op te bouwen lijkt me). Oh en je mag natuurlijk maar 90 km/h op de snelweg (hoewel sommigen vinden dat 120 ook moet kunnen, zelfs nu de maximum snelheid bijna overal 100 km/h is }:| ). Maar misschien kan ik beter vragen: wat heb je geleerd wat echt nieuw voor je was?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Volgens mij is het naast wat extra theorie ook gewoon een stok achter de deur dat je op z'n minst een x hoeveelheid uren met zo'n ding hebt gereden. De limieten zijn toch een heel stuk groter en zwaarder dan de gewone aanhangers.
En eerlijk is eerlijk, een groot deel van de mensen die vindt dat ze prima met een aanhanger kunnen rijden kunnen dat eigenlijk helemaal niet en zijn horken in het verkeer. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik heb voor E een boekje doorgelezen en tijdens de 4 uur les (in de ochtend voor mijn examen) heeft mijn instructeur wat dingen verteld. Verder geen theorie gehad.

En ik vind met de caravan rijden lastiger dan met die mooi laag afgeladen tandemasser achter een Vito tijdens het lessen/examen.

Om goed met een caravan te leren rijden zou ik het niet doen, dan kan je beter een caravan specifieke cursus ergens gaan doen.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Het E rijbewijs is natuurlijk ook niet bedoelt voor caravans. Sterker nog met je B rijbewijs mag je met sommige combinaties al een caravan van 7-8 meter en/of 1500kg meenemen. Persoonlijk zou ik zelf bij de volgende caravan eerder gaan kijken voor een achteruitrijcamera zoals op campers inmiddels al heel normaal is. Zeker op z’n gloednieuwe Hobby :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Yukkie schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:17:
Een beetje off-topic, maar uit nieuwsgierigheid: Wat leer je eigenlijk bij zo'n E-rijles? :)
Even heel er ongenuanceerd gezegd weet ik best hoe ik vooruit moet rijden met een aanhanger, de bocht wat ruimer moet nemen en bij het achteruit rijden moet je ff knoeien met naar links sturen als je naar rechts wil enzo (Dat laatste leer je vooral door ervaring op te bouwen lijkt me). Oh en je mag natuurlijk maar 90 km/h op de snelweg (hoewel sommigen vinden dat 120 ook moet kunnen, zelfs nu de maximum snelheid bijna overal 100 km/h is }:| ). Maar misschien kan ik beter vragen: wat heb je geleerd wat echt nieuw voor je was?
Qua rijden, zo even uit mijn hoofd:
- Aan- en afkoppelen,
- Bochten ruim genoeg nemen, maar ook rekening houden met dat de aanhanger uitzwaait achter de as (dus niet te ruim nemen).,
- Rekening houden met de lengte van je combinatie, zodat je bijvoorbeeld kruisende fietspaden niet blokkeert,
- Spiegelen,
- Recht achteruit rijden,
- Achteruit een inrit inrijden,
- Keren met behulp van een zijstraat / kruising,

Allemaal hard nodig, als ik zie hoeveel mensen op de camping hun caravan afkoppelen om hem op hun plek te zetten, in een positie waarin je dat bij je E-examen gewoon met de auto had moeten kunnen doen.

EDIT:
Zelf had ik het achteruit rijden en manoeuvreren al lang voordat ik mijn E achter B haalde geleerd, doordat ik bij de reddingsbrigade regelmatig met aanhangers rijd. (En ik vroegâh op de skelter van mijn neef heel veel geoefend had :+ )
- Eerste rit met een aanhanger, moest ik 25 meter recht achteruit een boothelling af rijden, met andere reddingsbrigades die toe stonden te kijken. Maar 1 keer naar voren gehoeven om even te "strekken", was ik zeker niet de slechtste mee die dag, niet slecht voor een beginner :*)
- Tweede rit met een aanhanger, moest ik iemand ophalen in Rotterdam Kralingseveer, met de bus van mijn vader en een boot erachter. Krappe straatjes, auto's in beide straatjes tot op de hoek geparkeerd (weet je ook meteen waarom je niet binnen 5 meter van een kruising mag parkeren...) en dan rechtsaf. Eerste poging nèt te ruim uitgekomen, rustig terug en nèt iets ruimer genomen...

Daarvan geleerd, dat je alles kan, als je het maar rustig doet en goed kijkt. Desnoods iemand uit laten stappen, of zelf uitstappen om even te kijken hoeveel ruimte je nog hebt. En in het ergste geval hadden we de boot afgekoppeld en met de hand de hoek om gebracht...

Nog 2 leuke anekdotes over mijn examen:
Rij-instructeur let me de hele dag in Alkmaar rondrijden, en stuurde me nog door een smal straatje, met de mededeling: "dit soort krappe straatjes rijden ze met het examen nooit"
Rijden we bij het CBR weg, zegt de examinator, "zijn jullie vandaag in Egmond geweest?", Instructeur: "nee" (terwijl ik nog nadacht of ik eerlijk ging antwoorden :+ ), dus Egmond in, waar ik helemaal niet bekend ben (kom niet uit deze regio, was 2 keer eerder in Egmond geweest ofzo...).
Stuurt hij me het volgende straatje in, rechtsaf. Hoezo, krappe straatje doen ze niet tijdens het examen...

[ Voor 43% gewijzigd door Wild Chocolate op 20-05-2020 19:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Wild Chocolate schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:23:
[...]
Qua rijden, zo even uit mijn hoofd:
- Aan- en afkoppelen,
- Bochten ruim genoeg nemen, maar ook rekening houden met dat de aanhanger uitzwaait achter de as (dus niet te ruim nemen).,
- Rekening houden met de lengte van je combinatie, zodat je bijvoorbeeld kruisende fietspaden niet blokkeert,
- Spiegelen,
- Recht achteruit rijden,
- Achteruit een inrit inrijden,
- Keren met behulp van een zijstraat / kruising,

Allemaal hard nodig, als ik zie hoeveel mensen op de camping hun caravan afkoppelen om hem op hun plek te zetten, in een positie waarin je dat bij je E-examen gewoon met de auto had moeten kunnen doen.
Dat dus..

Qua theorie heb ik 3 A4tjes gekregen met zaken die je moet weten. Maar buiten dat is er geen theorie.
Verder is het vooral veel oefenen straks als de Hobby er is. Vooruit rijden is gewoon goed nadenken, achteruit bochtjes is met elke combinatie gewoon oefenen en kijken hoe het reageert. Een tandem asser heeft reageert veel anders dan enkelasser zoals onze Hobby.

Met mijn combi heb ik gewoon E nodig, dus met B rijbewijs kwam ik helemaal nergens ;) de auto weegt max al 2800 KG, dus dan ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Yukkie schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:17:
Belangrijkste wat je leert is kijken, rekening houden met het uitzwaaien van de achterkant van de aanhanger en dat je alleen iets in de spiegels ziet als de combinatie recht staat.
Verder leer je buitenbochten rijden. Die combinatie, goed kijken en niet de stoeprand meepakken blijkt best wel even lastig.
Daarnaast leer je een paar trucjes met achteruit rijden. Niet erg lastig en ook niet het belangrijkste.

Alles bij elkaar vond ik het wel hele nuttige lessen. Geeft je ook duidelijk meer inzicht in de problematiek waar vrachtwagens mee te maken hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Gonadan schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:52:
Met je verse rijbewijs een gloednieuwe caravan op sleeptouw, jij durft wel. Waar is de tijd gebleven dat men oefende met een aftandse tandemasser? :P
Op het circuit van Valkenswaard tijdens Ter Land, ter zee en in de lucht met commentaar van André van Duin :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:25
Yes, vandaag de bevestiging dat we volgende week het pinksterweekend op Texel terecht kunnen met privé sanitair. Eindelijk weer met de vouwwagen op pad.
Eerst een keer of 19 campings gevonden die al vol waren qua privé sanitair, had de moed al bijna opgegeven. Nu naar camping de Krim, lekker er tussenuit na 8 weken met de familie bij elkaar en op elkaars lip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

DaWayne schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:23:
Yes, vandaag de bevestiging dat we volgende week het pinksterweekend op Texel terecht kunnen met privé sanitair. Eindelijk weer met de vouwwagen op pad.
Eerst een keer of 19 campings gevonden die al vol waren qua privé sanitair, had de moed al bijna opgegeven. Nu naar camping de Krim, lekker er tussenuit na 8 weken met de familie bij elkaar en op elkaars lip.
Dat wordt met de vouwwagen niet anders (op elkaars lip zitten) met slecht weer :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
aReaRe© schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:09:
Op het circuit van Valkenswaard tijdens Ter Land, ter zee en in de lucht met commentaar van André van Duin :+
En ook nog achteruit zeker? Jij combineert wel wat verschillende klassiekers zo. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:57:
[...]

En ook nog achteruit zeker? Jij combineert wel wat verschillende klassiekers zo. :D
Kijk anders naar het Truckstar festival vorig jaar op Assen met een truck en een caravan _O- , er staan wel wat filmpjes op Youtube :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ankona schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:50:
[...]

Alles bij elkaar vond ik het wel hele nuttige lessen. Geeft je ook duidelijk meer inzicht in de problematiek waar vrachtwagens mee te maken hebben.
Klinkt stom maar dat had ik met euro truck sim ook al wel geleerd :P Ben toen in sommige situaties wel anders tegen truckers aan gaan kijken haha.

Met rijles gelukkig nooit issues met stoepranden gehad. Als je beetje rustig aan rijd en vooral heel veel en goed kijkt kan er niet zoveel mis gaan. Je moet vooral overal rekening houden met de lengte van de combinatie.. Bij fietspaden en van die oversteekpunten waar je normaal in het midden kan staan.. dat werkt niet met een caravan erachter (of eender welke aanhanger).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Volgend jaar gaan wij op zoek naar een nieuwe(re) caravan voor Pasen, Hemelvaart en Pinksteren. Onze huidige is van ‘86 en vorig jaar in waarde verdubbeld met nieuwe banden. :+ Hoewel die duidelijk een beetje op begint te raken was het fijnste nog wel dat we ons niet verplicht voelen om er in de zomer mee weg te gaan en dus nog alle opties beschikbaar hebben.

Maar voor volgend jaar iets nieuws en ruimer (4-5 slaapplaatsen). Op zich is budget geen beperking, maar niet verplicht voelen om in de zomer ermee te kamperen vinden wij wel erg prettig. Het vreemde alleen is dat ik niets snap van de huidige tweedehands markt. Caravans van 20 jaar oud zitten ongeveer rond de 5k, 15 jaar oud (pre-kredietcrisis) gaan richting de 10k en vanaf 12k heb je al een gloed nieuwe (Cavaleier Caravelair) of voor 15k al een instap Dethleffs C’go (en vergelijkbare alternatieven). Als ik 4-5 jaar vooruit kijken dan verwacht ik op alle drie de opties praktisch hetzelfde bedrag af te schrijven en los van verzekering dus dezelfde kosten te hebben.

Voor een gloednieuwe (bij voorkeur geen Cavalier Caravelair) zou ik eventueel ook via bijv. Camptoo nog kunnen verhuren zodat het niet gebruiken in de zomer wat minder zonde van het geld voelt. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 22-05-2020 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:25
aReaRe© schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:35:
[...]

Dat wordt met de vouwwagen niet anders (op elkaars lip zitten) met slecht weer :P
Haha, met een beetje pech wel ja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Deveon schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:12:

Voor een gloednieuwe (bij voorkeur geen Cavalier) zou ik eventueel ook via bijv. Camptoo nog kunnen verhuren zodat het niet gebruiken in de zomer wat minder zonde van het geld voelt. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Nope, maar ik zou denk ik niet zo snel mijn hagelnieuwe caravan zo verhuren tenzij ik het echt als een investeringsding zie.. Wij willen er toch echt wel regelmatig mee op pad.

Vanmiddag wel een klein foutje in mijn plannen gezien. Heb al een stalling geregeld maar de eerste keer moet je op een beheerd moment komen en je caravan inleveren. Enkel is dat dus zaterdag ochtend terwijl wij de caravan ook zaterdag ochtend krijgen.. Dus ik krijg hem nooit diezelfde dag in de stalling terwijl wij hem thuis echt niet kwijt kunnen 8)7 |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Dan zet je 'm toch een weekje voor de deur? Ik zou hem sowieso niet direct willen stallen. Eerst alles even uitgebreid bekijken, beetje schoonmaken en alvast vanalles inrichten.
Straks is er iets mis of moet je nog wat regelen en kom je daar vlak voor je vakantie achter.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

Met @Gonadan en eerst even proef test camperen, dan kom je erachter dat je toch de gekste dingen vergeten bent, of anders werken dan je dacht.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:49
Wij zijn sinds gisteravond zijn wij de trotse en vooral blije eigenaren van een Powertrailer (merk zegt mij niets, maar schijnt prima te zijn). Voor 400 euro op marktplaats gekocht. Vandaag schoongemaakt en grootste kampeerspullen erin gedaan. Kunnen we volgende keer makkelijker op pad. En scheelt in huis flink wat ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c11cIiNXUUNnfl2sxuVt3Eg5oQk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WAHRlqInyNrgjISLMXchhx65.jpg?f=user_large

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:42:
Dan zet je 'm toch een weekje voor de deur? Ik zou hem sowieso niet direct willen stallen. Eerst alles even uitgebreid bekijken, beetje schoonmaken en alvast vanalles inrichten.
Straks is er iets mis of moet je nog wat regelen en kom je daar vlak voor je vakantie achter.
Ik kan hem niet voor de deur kwijt bij ons in de straat ;) das het hele probleem.. Daarom heb ik die stalling al op tijd geregeld.

Paar nachtjes proef kamperen hebben we al geboekt. Maar betwijfel dat we veel vergeten zijn. Tot en met vorig jaar met de tent gekampeerd dus alle basics hebben we wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:37:
[...]

Nope, maar ik zou denk ik niet zo snel mijn hagelnieuwe caravan zo verhuren tenzij ik het echt als een investeringsding zie.. Wij willen er toch echt wel regelmatig mee op pad.
Niet zo zeer. Ik geloof niet echt in investeringsdingen en zet het liever op de beurs zodat ik kan spreiden en snel kan verkopen.

Echter met 4 weken van €500 per week verhuur ben ik volgens mij al uit mijn kosten (gezien de afschrijving van een 15 jarige caravan). Mijn “rendement” zie ik dan als eigen gebruik in het voorjaar.

En volgens mij ben ik nog redelijk terughoudend in mijn inschatting. De meivakantie, zomervakantie en herfstvakantie alleen is potentieel 11 weken verhuur. Daar komt het laagseizoen nog bij. Op Camptoo zie ik dat €70 per nacht voor een nieuwe 5 persoons caravan niet duur is. Enige twijfel is hoe de verzekering werkt en hoe om te gaan met huurders die de caravan willen halen of brengen als je zelf op vakantie bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

In plaats van de plannen om ergens achteraf te gaan staan sta ik nu op een camping in Heimbach. Hier is alles gewoon open, gebruik van douches en wc's is geen enkel probleem. Ook restaurants zijn open.

Het enige wat men verwacht is dat je een formulier invult met je naam, adresgegevens, telefoon nummer en verblijfsduur (al is het 10 minuten). Dat wordt 4(of 6?) weken bewaard en daarna vernietigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
M14 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:03:
In plaats van de plannen om ergens achteraf te gaan staan sta ik nu op een camping in Heimbach. Hier is alles gewoon open, gebruik van douches en wc's is geen enkel probleem. Ook restaurants zijn open.

Het enige wat men verwacht is dat je een formulier invult met je naam, adresgegevens, telefoon nummer en verblijfsduur (al is het 10 minuten). Dat wordt 4(of 6?) weken bewaard en daarna vernietigd.
Mjah, zolang je in het buitenland nog niet verzekerd bent omdat reisadvies nog altijd negatief is ga ik nog maar even niet naar Duitsland ;).

Daarnaast moet ik sowieso plannen, want moet ook de caravan elke keer bij de stalling op gaan pikken als we weg willen. Want ik heb nou eenmaal niet de luxe dat die thuis kan staan. Dus kan net zo goed de camping ook plannen.

[ Voor 14% gewijzigd door TgR_KILLER op 21-05-2020 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 17:50
Wij hebben al een paar keer gehuurd via camptoo,.en daarbij ook de verhuurders uitgebreid gesproken.
Die waren erg tevreden over de bemiddeling.
Kost wel meer ten opzichte van zelf verhuren, maar scheelt een hoop gedoe.
Als je goed verzekerd bent is schade ook geen groot probleem.
Voor een gloednieuwe (bij voorkeur geen Cavalier) zou ik eventueel ook via bijv. Camptoo nog kunnen verhuren zodat het niet gebruiken in de zomer wat minder zonde van het geld voelt. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Ik zie al ik Google een Kip Cavalier of het merk Cavalier dat Engels (Australisch?) is. Van die laatste zie ik alleen modellen van voor het jaar 2000.
Welke bedoel je precies, en waarom heeft die geen voorkeur?

(ik gok een beetje dat je Caravelair bedoelt, en als gloednieuwe eigenaar van z'n caravan ben ik benieuwd naar je redenen om deze niet te kiezen)

[ Voor 0% gewijzigd door TheOmen op 22-05-2020 08:24 . Reden: jajajaja, a = e okay? :-) ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
TheOmen schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:03:
(ik gok een beetje dat je Caravalair bedoelt, en als gloednieuwe eigenaar van z'n caravan ben ik benieuwd naar je redenen om deze niet te kiezen)
Dan gok ik dat je Caravelair bedoelt en niet Caravalair... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Nu online
dreamscape schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:16:
[...]

Dan gok ik dat je Caravelair bedoelt en niet Caravalair... ;)
O+
I stand corrected

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
TheOmen schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:03:
[...]
(ik gok een beetje dat je Caravelair bedoelt, en als gloednieuwe eigenaar van z'n caravan ben ik benieuwd naar je redenen om deze niet te kiezen)
Haha, die ja. Op zich op eerste indruk niets mis mee, maar er moet een reden zijn dat ze flink goedkoper zijn dan de concurrentie. Daarnaast spreekt het uiterlijk mij niet aan en je ziet op de gebruikte markt dat ze gebruikt ook minder waardevast zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Nu online
Deveon schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:30:
[...]

Haha, die ja. Op zich op eerste indruk niets mis mee, maar er moet een reden zijn dat ze flink goedkoper zijn dan de concurrentie. Daarnaast spreekt het uiterlijk mij niet aan en je ziet op de gebruikte markt dat ze gebruikt ook minder waardevast zijn.
Duidelijk.

Prijs was voor ons wel reden. Maar, zeker niet onbelangrijk, dat dit merk precies de uitvoering hadden die we zochten. We hebben zelfs voor een overjarig model gekozen omdat die uitvoering beter aan onze wensen voldeed dan de 2020 uitvoering van hetzelfde model. Qua prijs scheelde het niet zoveel, behalve dat dit oude model al voorzien was van wat optie-pakketten.

Looks? Ach, of je slaapt er in (en het interieur is fris met grijs en bruine accenten) of er staat een luifel/voortent voor. :P

Voor ons was een eventuele waardevastheid niet zo'n zwaarwegend punt. Als we 20 jaar met deze caravan vooruit kunnen hebben we het prima gedaan, en dan is het wat de gek er voor geeft.

[toevoeging]
Oh, en voor het geld van een nieuwe kan je inderdaad een beter merk tweedehands kopen. Maar ik heb er in eentje gestaan [N=1] en de slijtage was toch aanzienlijk. Krassen op de vloer, ontbrekende rekjes, gaten in het interieur waar de vorige eigenaren zaken hadden verwijderd.
Als ik daarbij optel dat ik deze nieuwe caravan voor langere tijd voor de nieuwwaarde kan verzekeren en dat er een lange periode aan garantie op zit...

[ Voor 17% gewijzigd door TheOmen op 22-05-2020 16:07 . Reden: afterthoughts ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Nou mijn stallingsissue voor wanneer we de caravan krijgen is als het goed is al opgelost. Klantenservice en reactietijd van de stalling is prima in orde, en het meedenken ook.
Als alles ook door de beheerder van de locatie bevestigd wordt kan ik volgende week het pasje op halen waarmee ik dus ten alle tijde op het terrein terecht kan. Dus hoef de eerste keer niet me in 2en te splitsen als ik de caravan ga ophalen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
TheOmen schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:02:
[...]

Duidelijk.

Prijs was voor ons wel reden. Maar, zeker niet onbelangrijk, dat dit merk precies de uitvoering hadden die we zochten. We hebben zelfs voor een overjarig model gekozen omdat die uitvoering beter aan onze wensen voldeed dan de 2020 uitvoering van hetzelfde model. Qua prijs scheelde het niet zoveel, behalve dat dit oude model al voorzien was van wat optie-pakketten.

Looks? Ach, of je slaapt er in (en het interieur is fris met grijs en bruine accenten) of er staat een luifel/voortent voor. :P

Voor ons was een eventuele waardevastheid niet zo'n zwaarwegend punt. Als we 20 jaar met deze caravan vooruit kunnen hebben we het prima gedaan, en dan is het wat de gek er voor geeft.

[toevoeging]
Oh, en voor het geld van een nieuwe kan je inderdaad een beter merk tweedehands kopen. Maar ik heb er in eentje gestaan [N=1] en de slijtage was toch aanzienlijk. Krassen op de vloer, ontbrekende rekjes, gaten in het interieur waar de vorige eigenaren zaken hadden verwijderd.
Als ik daarbij optel dat ik deze nieuwe caravan voor langere tijd voor de nieuwwaarde kan verzekeren en dat er een lange periode aan garantie op zit...
Overjarig model zou ook mijn voorkeur zijn aangezien we niet veel eisend zijn en ik de meeste opties bizar duur vind. Met de garantie en nieuwwaarde verzekering lijkt het juist aantrekkelijker om nieuw te kopen in plaats van gebruikt, als je het geld hebt liggen. Enige voordeel van gebruikt is dat er vaak een voortent bij zit. Gelukkig heb ik al een mooie Kampa Frontier op het oog.

[ Voor 6% gewijzigd door Deveon op 22-05-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:01
Zijn er hier mensen met ervaring met de opblaastenten van Decathlon? Speciaal met deze:

https://www.decathlon.nl/...artimenten/_/R-p-X8492638

Zijn met een gezin van 5 (kids van 7,4 en 2 jaar oud) en het opzetgemak en de donkere slaapcompartimenten leken me handig. Het gebrek aan een buitenliving en luifel minder handig. Iemand ervaring of ideeen hierbij op basis van jarenlange kampeerervaring :)
Pagina: 1 ... 60 ... 277 Laatste