[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 59 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
maartend schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:15:
Dan hou ik me hart vast.
[scenario]
22.00, je staat rustig op een groen camping.
komt een elektrische auto aanrijden. Of een gewone. niks ergs. Je zit toch lekker buite, beetje van de ondergaande zon te genieten, lekkere whisky in je handen. En ach, het is altijd leuk om mensen aan hun vakantie te zien beginnen.
En dan gaat plots die turbo-fohn aan. Dag hertjes, dag lekker genieten van je whisky. En dan ga je hopen dat ze niet de volgende ochtend om 06.00 uur willen inpakken om verder te rijden.
[/scenario]
Ik heb al onmeunig de schurft aan die luie kampeerders die luchtbed voor luchtbed opblazen met zo'n AliExpress 12V 180dB elektrisch pompje en dan weg lopen waardoor dat ding eerst minuten lang tegen de weerstand van het volle luchtbed aan staat te loeien voordat ze hem weer stoppen.
Nee, ik zou het dan niet over mijn hart kunnen verkrijgen om zelf een Windforce vouwwagen te kopen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jochem schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:43:
Geluid valt wel mee. Demo gehad in de winkel in Utrecht.
Ik kijk net het filmpje, zegt mijn dochter: 'thats An annoying noise'
En dat is om 09:45, laat staan wat de reactie is als je last op een camping aankomt..
Ik zie de toegevoegde waarde van zoiets op een vouwwagen ook niet echt..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
maartend schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:15:
[...]

Dan hou ik me hart vast.
[scenario]
22.00, je staat rustig op een groen camping.
komt een elektrische auto aanrijden. Of een gewone. niks ergs. Je zit toch lekker buite, beetje van de ondergaande zon te genieten, lekkere whisky in je handen. En ach, het is altijd leuk om mensen aan hun vakantie te zien beginnen.
En dan gaat plots die turbo-fohn aan. Dag hertjes, dag lekker genieten van je whisky. En dan ga je hopen dat ze niet de volgende ochtend om 06.00 uur willen inpakken om verder te rijden.
[/scenario]
Ik merk dat je nogal houdt van chargerende posts.

Heb je het zelf ooit gehoord? Ik heb een demo gehad in de winkel in Utrecht en *het geluid valt mee*. Dat is geen turbo föhn of hertenwerend geluid. Het geluid is minder als je 12v matrasopblazer van de action. Dat komt omdat de motor in de wagen netjes is weggewerkt.

Het geluid op dat filmpje zal door de kwaliteit van de opname verkeerd zijn versterkt ofzo. Onhandige marketing wellicht. Want het lijkt niet representatief.

[ Voor 7% gewijzigd door Jochem op 17-04-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:04
Gonadan schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:49:
[...]

Niet degene die @TgR_KILLER heeft gekocht. Aan de doos te zien is die constructie juist en niet anders te doen.
Hij had het inderdaad over zijn eigen spiegel :P de mijne is juist zo. Om ze overigens op te bergen in het bijgeleverde tasje draai je ze wel 180 graden zodat hij niet zo ver uit steekt. Dat is dan wel weer jammer, want je moet ze elke keer opnieuw afstellen. Maar dat is zo gedaan dus dat boeit ook niet zo. Ze zaten er in no time op.

Deze spiegels waren 60 euro.. vertrouw ik toch iets meer dan spiegels van 10 euro, maar ben erg benieuwd hoe die je bevallen @TheOmen

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Jochem schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:46:
[...]

Ik merk dat je nogal houdt van chargerende posts.

Heb je het zelf ooit gehoord? Ik heb een demo gehad in de winkel in Utrecht en *het geluid valt mee*. Dat is geen turbo föhn of hertenwerend geluid. Het geluid is minder als je 12v matrasopblazer van de action. Dat komt omdat de motor in de wagen netjes is weggewerkt.

Het geluid op dat filmpje zal door de kwaliteit van de opname verkeerd zijn versterkt ofzo. Onhandige marketing wellicht. Want het lijkt niet representatief.
Nee, ik ging af op "valt wel mee" (voor mj klinkt dat als "er valt mee te leven"maar niet positief) en op het filmpje.

Ik had dus idd zoiest verwacht als van de actiond. Heb er zo een thuis liggen voor als de kids in de tuin wilden slapen voor een luchtbed. Dat was volume stofzuiger.

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 17-04-2020 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

maartend schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:50:
[...]

Jezus christus. Je zult om 22.00 uur in de avond op de camping aankomen.
Overdrijven is ook een vak, valt irl inderdaad wel mee. En in de uitzonderlijke gevallen dat je savonds laat aankomt dan nog kun je hem altijd nog handmatig uitklappen. Maak je er altijd een vak van om problemen te creëren die er niet zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 17-04-2020 17:50 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Een camping waar om 22:00 nog gasten aankomen mijd ik liever compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Deveon schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 17:49:
Ik probeer altijd ''s middags aan te komen, is voor mezelf ook het fijnst. Maar goed 2 jaar terug hadden we autopech toen kwamen 's avonds om 21:00 pas aan, dan ga ik überhaupt niet alles staan uitpakken en doen, even de basis van de vouwwagen opzetten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Deveon schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 17:49:
Meestal is de slagboom al lang gesloten en mag je hopen dat je buiten de camping kan kamperen (de campings die ik bezocht heb sloten om 20:30 de toegang).

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 01-09 12:07
Gonadan schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:26:
[...]
zo'n AliExpress 12V 180dB elektrisch pompje
[...]
He! Je hebt dezelfde?!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Wij hebben zon (5.7 liter dacht ik?) rode luchtpomp van de Decathlon. geweldig ding. Zowel de luchtbedden als de tent buizen waren in no time vol. Die hebben we dus ook niet meeverkocht met de tent, die gebruiken we nu thuis als we logee's hebben (want in de caravan straks niet nodig ofcourse :p)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Jongens, het kwartje valt hier nu net. Gewoon 95% kans dat we dit jaar niet naar Schotland kunnen. De eerste keer in 20 jaar dat we er niet komen, afgezien van vorig jaar toen we ons huis kochten en verbouwden.

Potver, doet pijn. ;(

Nomen nescio

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54
* harmageddon zwaait vanaf de camping. Prima te doen vandaag!

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
harmageddon schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:11:
* harmageddon zwaait vanaf de camping. Prima te doen vandaag!
Zijn er nog veel campings open dan? In Brabant zijn ze dicht in ieder geval.. en alle toiletgebouwen zijn ook dicht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07 10:05
Achteraf ben ik blij dat ik nog niet geboekt had voor de kampeer vakantie aan de Costa Brava. Had al een andere tent geregeld voor deze zomer maar zal nog een jaartje in de schuur blijven staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54
TgR_KILLER schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:14:
[...]

Zijn er nog veel campings open dan? In Brabant zijn ze dicht in ieder geval.. en alle toiletgebouwen zijn ook dicht toch?
In de provincie Utrecht zijn ze open. We hebben een seizoensplek en hebben gewoon opgebouwd en gaan er nu dagjes naar toe omdat de toiletgebouwen dicht zijn.

Aap!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Bra-Jo schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 23:24:
Jongens, het kwartje valt hier nu net. Gewoon 95% kans dat we dit jaar niet naar Schotland kunnen. De eerste keer in 20 jaar dat we er niet komen, afgezien van vorig jaar toen we ons huis kochten en verbouwden.

Potver, doet pijn. ;(
Ja vervelend, wij gaan elk jaar ergens heen maar die onzekerheid of je wel kunt gaan is irritant. We hadden al een reservering staan voor een camping in Frankrijk, als we mogen dan gaan we, mogen we niet dan hoop ik dat we de aanbetaling terugkrijgen of dat de reservering doorgeschoven wordt naar volgend jaar.

En tuurlijk gezondheid boven alles bladiebla maar die 3 weken zomervakantie is zowel voor ons als voor de kinderen het hoogtepunt van het jaar. Daar werk je als ouders zijnde ook hard voor. Maar als het niet kan dan kan het niet, dan misschien een vakantie in eigen land als dat wel toegestaan is en dan maar hopen op goed weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:14
Luuk84 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:33:
@TheOmen is dit niks voor je: https://campooz.com/caravanning/. Weliswaar geen echte tent, maar wel een mooie luifel (met zijwanden) met tentgevoel.
Even terugkomend op mijn vraag mbt luifels en inhakend op wat @Luuk84 hierboven aanhaalde:
Via Marktplaats hebben we een mooie aanschaf kunnen doen, een Unico Verona luifel met voorscherm.
Niet zo'n blokkendoos als de 'normale' voortent, maar een aerodynamische vorm (hun woorden). Met het voorscherm erbij heb je een stormvaste voortent die er ook nog eens kek uitziet.
Nieuw zijn die dingen onbetaalbaar, maar toen deze op MP werd geplaatst direct gereageerd en voor een schappelijk bedrag kunnen ophalen.
Over een paar dagen maar een kijken hoe dit staat. Pics or it didn' t happen :P

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Een dichte luifel maakt nog geen voortent he ;) Een flinke regenbui en/of storm en je merkt het verschil. Verder mooi ding hoor! Het gebrek aan een stok in het midden spreekt mij vooral aan.
De Unico Verona luifel is in de markt gezet als echte luifel. Vandaar dat je hier niet de afsluitbare ventilatie vindt die je wel ziet in de voortenten van Unico.

Om extra ventilatie mogelijk te maken, kunt u eenvoudig een deel van de slikrand of tochtstrook weg laten
Verschil zit vooral in ventilatie zeggen ze zelf.

[ Voor 66% gewijzigd door Deveon op 27-04-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:36

ralpje

Deugpopje

TgR_KILLER schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:14:
[...]

Volgens mij zijn de campings an sich wel open (ze zijn in ieder geval niet gedwongen dicht), maar zijn gemeenschappelijke voorzieningen zoals toiletgebouwen en zwembad dicht.
Ik ga deze zomervakantie naar een camping in Brabant en heb voor de zekerheid nog maar even 'privé sanitair' bijgeboekt. Als de situatie niet veranderd kunnen we dus in ieder geval heen (met een vouwwagen, dus geen eigen toilet / wasgelegenheid in het kampeermiddel).

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik dacht dat alle campings in Brabant sowieso gesloten waren met een noodverordening, niet alleen sanitair.. Maar misschien is die noodverordeningal opgeheven.

Edit: even op google gezocht, dit is dus de maatregel in Brabant die op 3 april 2020 is afgekondigd. Tenzij het dus een vaste staanplaats is zou het dicht moeten zijn als ik het zo zwart/wit lees.
Op (mini)campings, recreatieparken, maar ook in o.a. Bed & Breakfasts, Airbnb’s, jachthavens mag je niet meer overnachten. Je mag hier ook geen overnachtingen meer aanbieden.

Er zijn uitzonderingen:

Hotels
Vaste standplaatsen als daar eigen sanitaire voorzieningen zijn
Onderdak voor seizoenarbeiders

Let op:
Toiletten, douches en wasgelegenheden op recreatieparken, kampeerterreinen, maar ook bij parken, natuurgebieden en stranden moeten gesloten zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door TgR_KILLER op 27-04-2020 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:33
Ergens hoop ik dat campings nog in de (na)zomer opengaan, dan zou ik nog gewoon een paar dagen naar Zuid-Limburg kunnen trekken op de fiets met de bagage achterop.
Had daar mijn zinnen op gezet, jammer als dat niet door zou gaan.
Heb stomtoevallig afgelopen maanden flink wat vakantieuren opgebouwd, en zou toch jammer zijn als ik daar geen gebruik van kan maken dmv het nemen van een vakantie.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Deveon schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:24:
Een dichte luifel maakt nog geen voortent he ;)
Heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Maar deze komt wel heel dicht bij ons ideaalbeeld.
Het materiaal is beter dan een 'eenvoudige' luifel, hij is goed verankerd, mooier uiterlijk dan een standaard voortent1, snel op te zetten (nog even een paar keer de opzetvideo bekijken, er zitten wat eigenaardigheden bij).

1. Het is een ouder model en de kleurstelling is geel en blauw...ben benieuwd :+
Een flinke regenbui en/of storm en je merkt het verschil. Verder mooi ding hoor! Het gebrek aan een stok in het midden spreekt mij vooral aan.
Verschil zit vooral in ventilatie zeggen ze zelf.
Ja, en bij dit oude model zijn de slikranden zo te zien niet los te halen, dus daar moet wel een oplossing voor gevonden worden.

@TgR_KILLER
We zijn voor de paar dagen die we binnenkort willen kamperen ook gaan kijken bij campings in NB en L. Sommigen zijn volledig dicht, anderen bieden, zoals @ralpje aangaf, alleen plekken aan als daar privé sanitair bij zit.
En dat kan je zo gek maken als je wilt, zie dit bijvoorbeeld: https://www.schatberg.nl/camping/vipcomfortplaatsen 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door TheOmen op 28-04-2020 07:48 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als een caravan/camper luifel wil hebben die een beetje lijkt op een tent. Kijk naar de luifels van Atomatent. Die zijn gebaseerd op de enorme varioluifels van de De Waard tenten. Stuk beter kwa kleurstelling dan de standaard caravan luifel/voortenten.

Afbeeldingslocatie: https://www.atomatent.nl/images/volkswagen03.jpg
http://www.atomatent.nl/luifels.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Dank voor de link (y) , maar daar zijn geen voorwanden voor te krijgen zo te zien?
Plus, er zitten behoorlijk wat palen in het leefgebied als ik zo naar de plaatjes kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@TheOmen Nee, met een voorwand is het geen luifel meer toch?
En ja die palen heb je.

Het is precies wat ik zei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Jelte schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:24:
@TheOmen Nee, met een voorwand is het geen luifel meer toch?
Tja....het is een luifel die je kan ombouwen tot voortent, is dat beter :9
Een ' echte' voortent kan je ook redelijk openritsen bij warme dagen, maar deze geeft ons een meer 'open' gevoel. Alleen als het hondenweer is, of als we in voor- of najaar gaan en het 's ochtend en 's avonds koud is doen wel denk ik die voorwand erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:57

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

TheOmen schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:04:
[...]

Even terugkomend op mijn vraag mbt luifels en inhakend op wat @Luuk84 hierboven aanhaalde:
Via Marktplaats hebben we een mooie aanschaf kunnen doen, een Unico Verona luifel met voorscherm.
Niet zo'n blokkendoos als de 'normale' voortent, maar een aerodynamische vorm (hun woorden). Met het voorscherm erbij heb je een stormvaste voortent die er ook nog eens kek uitziet.
Nieuw zijn die dingen onbetaalbaar, maar toen deze op MP werd geplaatst direct gereageerd en voor een schappelijk bedrag kunnen ophalen.
Mijn ouders hebben exact die luifel (en ook de caravan waar die op de foto's aan vastzit :P ) en zij zijn er erg tevreden over. Vooral de veelzijdigheid en flexibiliteit die deze luifel bied. In Frankrijk in de zomer gebruiken ze hem vaak zonder zijwanden, of maar 1 als het een beetje hard waait. In het voorjaar en najaar met beide wanden, zodat de wind niet zo voor de caravan langs waait. Volgens mij hebben zij geen voorscherm er bij genomen overigens.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
TheOmen schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 07:41:

@TgR_KILLER
We zijn voor de paar dagen die we binnenkort willen kamperen ook gaan kijken bij campings in NB en L. Sommigen zijn volledig dicht, anderen bieden, zoals @ralpje aangaf, alleen plekken aan als daar privé sanitair bij zit.
En dat kan je zo gek maken als je wilt, zie dit bijvoorbeeld: https://www.schatberg.nl/camping/vipcomfortplaatsen 8)7
VIP en super VIP voor 50 / 58 euro per nacht is wel duur ja, zit je ook voor in een hotel. Maar als ik de caravan nu al had gehad had ik het er toch voor neergelegd om een weekendje (vrijdag to zondag) ertussenuit te zijn en toch eigen WC / douche te hebben :p. nood breekt wet?
Vind in vergelijking de 'normale' plekken daar wel duur die zijn ook 40 euro per nacht zonder alle extra's. Volgens mij zaten we met de tent op grote comfort plekken (100 tot 150 m2 en eigen water en stroom) voor een euro of 25/30.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheOmen
TheOmen schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:04:
[...]
Zo, gisteren terug van een paar dagen op camping De Holterberg in Holten.
We waren dus op zoek naar een camping met privé sanitair. Deze was van onze shortlist gevallen omdat ie nog niet open zou zijn. Totdat we een dag of wat voor vertrek nog eens online gingen kijken en ze hadden besloten om toch maar open te gaan. Dus, geboekt, caravan uit de stalling gehaald en richting Overijssel vertrokken.
Vooraf op YouTube de opzetinstructie van de Unico bekeken en uitgeschreven, er zitten wat eigenaardigheden in, maar het uiteindelijke opzetten viel nog mee en zal de volgende keer vast nog sneller kunnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gy04yjeDyhN2lspd0uGNHZ7IuK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VvpoGwIswiSGSRCFaXFe1OEG.jpg?f=fotoalbum_large
Ja, de luifel is gekozen om te matchen met de kleuren van de MTB :*)

Camping is prachtig gelegen, tegen het bos aan, waar het heerlijk hardlopen, fietsen en wandelen is.
De tijd dat wij er zaten was het uitgestorven, maar deze week waren ze al weer bijna volgeboekt volgens de receptie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ziet er netjes uit! Het naar je zin gehad?

Als onze Hobby eindelijk komt en ik mijn E heb (alles is onzeker..) willen we ook nog wat weekendjes weg, al is het ergens achterin het seizoen. Mijn vriendin heeft net een nieuwe baan dus nagenoeg geen vakantie dagen, dus dat het dit jaar niet veel meer werd dan wat weekendjes weg hadden we ons al bij neergelegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Ja, was erg leuk. Onze jongste dochter had haar verjaardag dus opa's en oma's kwamen ook nog even langs (op gepaste afstand natuurlijk :) )
Het weer was wisselvallig, maar uiteindelijke droger dan de voorspellingen. De voortent heeft het prima gehouden.

Camping is mengeling van sta-caravans, tentvelden, safaritenten en trekkershutjes, en de plekken met privé sanitair op kleinere veldjes. Er zijn wat speeltuintjes (waarvan één overdekt) een restaurant (gesloten) en een zwembad (idem).
Grootste plus is dat je echt tegen het bos aan zit, dus als je van buitensporten houdt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
De plek waar je stond zag er in ieder geval super ruim uit!
Dat is echt iets wat wij afgelopen jaren met de tent in ieder geval ook hebben gezocht (tent was 6 bij 3.5 ofzo, dus niet heel klein.. en dan alle scheerlijnen nog.. + de auto die er bij stond..). Ik haat kleine plekjes haha. Als ik soms foto's zie van die massa campings in Italië waar iedereen trekhaak een bumper staat.. niks voor mij!
Gelukkig hebben wij geen kinderen, geef mij maar lekker rustige plekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:28
Aangezien de zomervakantie naar de zon afgelast is hebben we besloten opm maar in eigen land te gaan camperen. Nu heb ik in mijn jonge jaren weleens gecampeerd, maar dat was zonder kritische vrouw en 2 kids van 4 en 5 jaar ;) We wonen in Noorwegen dus er is genoeg te verkennen!

De eerste stap is een tent kopen. De tent moet redelijk licht zijn zodat ik hem een stuk kan meesleuren. Ook moet er genoeg plaats zijn voor 4 personen. Nu was mijn oog op de volgende tent gevallen:

https://www.campz.be/949707.html

Iemand ervaring met Marmot tenten? Ik heb wat kleding van marmot en dat is eigelijk prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxHFE6rJ9SLDZVop07UPpIUjn18=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nsfBMQ0LW082rpTWQykDAUXV.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door Rene op 05-05-2020 20:30 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Rene schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:29:
Aangezien de zomervakantie naar de zon afgelast is hebben we besloten opm maar in eigen land te gaan camperen. Nu heb ik in mijn jonge jaren weleens gecampeerd, maar dat was zonder kritische vrouw en 2 kids van 4 en 5 jaar ;) We wonen in Noorwegen dus er is genoeg te verkennen!
Niet specifiek met deze tent, maar heb zelf een dergelijke tent gebruikt (maar dan van de Aldi) o met ons 4, 2 kleine kids, een trektocht te doen. Ging goed. Die tent is er na 15 jaar nog steeds

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik zou zelf toch voor wat groters gaan, met een voorportaal, zodat je niet alleen in je slaapcabine kan verblijven als het geen weer is om buiten te zitten.

Ik heb zelf deze van Outwell, maar er zijn betere merken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/830PzKyQMCig91kVNyk-WMqk6ho=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5RmFOahn7otEk9w8IWyNDEQi.jpg?f=user_large

Zoiets lijkt me bijvoorbeeld praktischer met een gezin, en is nog redelijk licht van gewicht:
https://www.campz.de/wech...0-M846688.html?cgid=70294

Extra slaapcabine heb je niet zoveel aan, maar die kan je dan ook thuis laten, scheelt weer een paarhonderd gram.

[ Voor 24% gewijzigd door Wild Chocolate op 05-05-2020 23:29 . Reden: Aangevuld ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
TgR_KILLER schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:57:
Ik haat kleine plekjes haha. Als ik soms foto's zie van die massa campings in Italië waar iedereen trekhaak een bumper staat.. niks voor mij!
Ik heb dat gevoel vooral bij Duitse campings. Dat je inderdaad de haringen van de buren kon gebruiken om je tent vast te zetten, zo dicht op elkaar zit je. Of, nog erger, dat je tussen de sta-caravans opgesloten zit.
Maar dat zal ook wel komen omdat in de jaren onze eisen/wensen/gezinssamenstelling is gewijzigd.
In Italië bij voorbeeld waren we met z'n tweeën in een relatief klein tentje, waren we veelal de hele dag op pad en zaten we op de minder toeristische campings, in de Alpen en Dolomieten. In Duitsland hadden we twee kinderen mee en was de tent ook een flink stuk groter.
Frankrijk biedt wat dat betreft de meest ruimte (YMMV). Zelf op een doortrekcamping bij Contrexéville hadden we genoeg om onze spullen (auto, karretje en tent) kwijt te kunnen.
Een uitzondering, al eerder aangehaald in dit topic: een camping aan de Normandische kust, waar we onze stoelen op het pad moesten zetten en de auto op een lege plek, de plaats zelf was vol met de tent erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 18-09 08:59
@Rene Geen specifieke ervaring met Marmot hier maar in de kleding is het een merk van naam, ik zou dan ook verwachten dat hun tenten minstens best ok zijn. Als ik de beschrijving van deze tent zo zie, lijkt hij goed in elkaar te zitten en te passen bij je gebruik. (=auto-wildkamperen in de zomer in Noord-Europa met een gezin met kleine kinderen als ik het zo lees)
Let wel op dat je bij deze tent eerst de binnentent in de regen moet zetten en dan pas het dak erop kan leggen. De meeste Europese tenten gaan "alles ineens" of "dak eerst" omhoog.

Afhankelijk van je precieze gebruik, sluit ik me bij @Wild Chocolate aan om een tunnel met flink voorportaal te overwegen: Niet om in te zitten bij mêh weer maar om binnen geen ruimte op te moeten offeren voor bagage.

[ Voor 13% gewijzigd door Bacchus op 06-05-2020 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:01
Rene schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:29:

De eerste stap is een tent kopen. De tent moet redelijk licht zijn zodat ik hem een stuk kan meesleuren. Ook moet er genoeg plaats zijn voor 4 personen. Nu was mijn oog op de volgende tent gevallen:

https://www.campz.be/949707.html

Iemand ervaring met Marmot tenten? Ik heb wat kleding van marmot en dat is eigelijk prima.

[Afbeelding]
Hier ook alleen maar ervaring met kleding van Marmot en inderdaad dat is (al eerder aangegeven) prima spul. Slaapzak van hun had ik wat minder succes mee (verloor dons), maar dat was imho een gevalletje domme pech (Nu trotse bezitter van een Western Mountaineering :*) )

Anyway, de tent. Met 4 personen in deze koepel moet je je afvragen wat je er precies mee wil doen. Voor slapen alleen is het al vrij knus (ok er passen 4 personen in, maar met wat kleding/bagage/zooi)...Scheelt dat de kinderen iets minder plek als persoon innemen ;)

Is het puur als slaapplek tijdens een autokampeer vakantie (oftewel alle bagage blijft in de auto) of wil je er ook bij regen goed in zitten/ sta je langere tijd op een plek? Dan is een overdekte buitenruimte (tunnel met voorportaal bijvoorbeeld, zoals bijvoorbeeld deze willekeurig gekozen tent) een stuk idealer (er kan zooi neergelegd worden, bij regen kan je beschut koken etc). Of, als het kan , neem een 6 persoons iglo?

Ik denk dat de kinderen nog te jong zijn voor een eigen tentje, maar zou in ieder geval ergens een tent gaan proberen eerst om te kijken hoeveel plek je nu werkelijk heb. Hangt ook allemaal af van wat je wil en je budget natuurlijk. Gezien je keuze voor de Marmot denk ik dat je niet echt op zoek bent naar de wat meer, eeh, burgerlijke tenten ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Weet iemand nog een goede bijzettent?

Gewicht en pakvolume zijn niet zo'n issue, dus ik heb het liefst katoen. Verder wil ik een 3 persoons variant hebben, mijn kinderen liggen er met zijn tweeën in en moeten ook hun kledingtassen binnen kwijt.
Liefst ook een "voorkamer" om schoenen etc droog neer te zetten en aan te trekken.

Vroeger had je van die klassieke "driehoek" tenten. Tegenwoordig heb je enkel nog koepeltjes in twee kwaliteiten:
- wegwerp kwaliteit
- super duur lichtgewicht trek kwaliteit.

Enige wat ik vond is een de Waard Brilstern. Dat is wel de stijl en kwaliteit die ik zoek maar die is erg klein en mist de voorkamer.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Ankona schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:25:
Ik heb zelf de twee persoonsversie van deze tent. Zit in het midden. Tot nu toe is die van prima kwaliteit en hij gaat al een paar jaar mee.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79

Gewicht en pakvolume zijn niet zo'n issue, dus ik heb het liefst katoen. Verder wil ik een 3 persoons variant hebben, mijn kinderen liggen er met zijn tweeën in en moeten ook hun kledingtassen binnen kwijt.
Liefst ook een "voorkamer" om schoenen etc droog neer te zetten en aan te trekken.

Vroeger had je van die klassieke "driehoek" tenten. Tegenwoordig heb je enkel nog koepeltjes in twee kwaliteiten:
- wegwerp kwaliteit

Enige wat ik vond is een de Waard Brilstern. Dat is wel de stijl en kwaliteit die ik zoek maar die is erg klein en mist de voorkamer.
valt die de Waard niet in een derde categorie: super duur zware kwaliteit? ;) (ok prijs valt mee zie ik)

Maar als je het katoen laat schieten heb je volgens mij veel meer keuze. Daar het een bijzettent is: niet gewoon toch een 3 persoons Decathlon koepel ofzo? Kunnen ze hem ook afbreken (letterlijk) zonder al te veel kosten te maken.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32

- wegwerp kwaliteit

Tweedehands bergeend? Wel het oude model, de nieuwe is een koepel.
Sowieso lastig om een praktische nieuwe tent te vinden, de design richting van de Waard qua nieuwe tenten past niet bij ons, daarom vorig jaar een tweedehands roerdomp gekocht in zeer goede staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Hopjesvla79 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:32:
[...]

valt die de Waard niet in een derde categorie: super duur zware kwaliteit? ;) (ok prijs valt mee zie ik)

Maar als je het katoen laat schieten heb je volgens mij veel meer keuze. Daar het een bijzettent is: niet gewoon toch een 3 persoons Decathlon koepel ofzo? Kunnen ze hem ook afbreken (letterlijk) zonder al te veel kosten te maken.
Het zal wel mijn voorkeur zijn. Ik hou van kwaliteit en duurzaamheid. Vroeger, met mijn ouders, hadden mijn zusje en ik ook onze eigen tent. Ding ging jaren mee en ik was er trots en zuinig op.
Afgelopen jaren hebben de jongens in zo'n dertien in een dozijn koepeltje gekampeerd. Ging prima, maar elke keer scheurde er wel ergens een naadje of haakje los. Vorig jaar hebben we hem dan ook maar na het afbreken in de container ipv in de auto gegooid.

Dit lijkt eigenlijk ook wel aardig in de richting te komen, wel 2-persoons dus mogelijk wat klein.
https://www.esvocampingsh...oenen-kampeertent-eskimo/

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

- wegwerp kwaliteit

Falco Poolvos? Vind ik een prachtige tentje om te zien <3
https://www.falcotenten.nl/producten/tent-falco-poolvos-ii/
Nieuwprijs €429,-

Afbeeldingslocatie: https://www.baxrecreatieshop.nl/media/catalog/product/cache/1/image/460x454/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/s/dsc_0496.png

Ik heb zelf een Falco Havik en die bevalt uitstekend. (Zitten meer Falco-eigenaren in dit topic)

[ Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 06-05-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Laatst online: 12:32

blitzkrieg

Whoop Whoop!

- wegwerp kwaliteit

Ik ben ook aan het rondkijken naar een bijzettent voor de oudste. Obelink heeft ook nog wat eigen merk, ik zat te kijken naar deze, ook in de winkel al gezien, lijkt kwalitatief wel goed.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
TheOmen schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:59:
[...]

Ik heb dat gevoel vooral bij Duitse campings. Dat je inderdaad de haringen van de buren kon gebruiken om je tent vast te zetten, zo dicht op elkaar zit je. Of, nog erger, dat je tussen de sta-caravans opgesloten zit.
Maar dat zal ook wel komen omdat in de jaren onze eisen/wensen/gezinssamenstelling is gewijzigd.
In Italië bij voorbeeld waren we met z'n tweeën in een relatief klein tentje, waren we veelal de hele dag op pad en zaten we op de minder toeristische campings, in de Alpen en Dolomieten. In Duitsland hadden we twee kinderen mee en was de tent ook een flink stuk groter.
Frankrijk biedt wat dat betreft de meest ruimte (YMMV). Zelf op een doortrekcamping bij Contrexéville hadden we genoeg om onze spullen (auto, karretje en tent) kwijt te kunnen.
Een uitzondering, al eerder aangehaald in dit topic: een camping aan de Normandische kust, waar we onze stoelen op het pad moesten zetten en de auto op een lege plek, de plaats zelf was vol met de tent erop.
Wij hebben met onze tent + auto (beide niet heel klein) pas op een paar campings gestaan, maar wij boeken eigenlijk altijd wel grote plekken van 100 m2+

In Duitsland eens op een Landal camping gestaan, beviel perfect. echt meer dan ruim plek op de camping en alles was netjes aanwezig. ben wel redelijk kieskeurig met campings uitzoeken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocna
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-12-2024
Cheesy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:02:
[...]

Falco Poolvos? Vind ik een prachtige tentje om te zien <3
https://www.falcotenten.nl/producten/tent-falco-poolvos-ii/
Nieuwprijs €429,-

[Afbeelding]

Ik heb zelf een Falco Havik en die bevalt uitstekend. (Zitten meer Falco-eigenaren in dit topic)
Of een Poolvos Duo voor € 499,- :9~

Afbeeldingslocatie: https://www.baxrecreatieshop.nl/media/catalog/product/cache/1/image/460x454/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/s/dsc_0484.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Kan ook ja (y), staat er een op marktplaats voor 370 ;)
https://link.marktplaats.nl/m1527680330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Hopjesvla79 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:32:
[...]
Wij hebben zo'n quechua 5.1 gehad met opblaasbare 'palen' denk week of 4 gebruikt over enkele vakanties heen. Gaf geen krimp. Broertje heeft er ook 1. Vind het nog beste kwaliteit, gebruiken ze ook voor de Dakar die koepel tentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus

Voor bescheiden formaat canvas noktenten kom je inderdaad al snel bij De Waard uit. Als je met een polyester koepel- of tunneltent kan leven, wordt de keuze ineens een stuk ruimer. Daarbij zijn die tenten ook een stuk breder inzetbaar. De tunneluitvoering van Decathlon's Forclaz lijkt me bijvoorbeeld heel bruikbaar maar veel merken hebben vergelijkbare tenten.

[ Voor 15% gewijzigd door Bacchus op 06-05-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:47
dat is inderdaad wel een leuke bijzettent. ( heb er al teveel..... :X .......niet verder kijken.... :+ )

Maar katoen 3 persoons klinkt niet als echte bijzettent maar vooruit ;)
Helaas zijn er nog maar weinig echte pyramidetenten.
Vroeger had De wit echt een ideale. ik weet de naam niet meer maar bij ons in de motor groep hadden veel deze tent:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5z_6BQLOipk8rMsbhJvxtaMce8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/avMo0jyGfjoWtaIWsYSK8PBo.jpg?f=user_large
Officieel 4 persoons en dan heb je voor en achter nog iets ruimte voor een tas.
1 stok in het midden 2 kleine bij de ingang 15 haringen in totaal ofzo. Staat echt binnen 10 minuten. Helaas niet meer nieuw te koop want de oude van mijn vader begint nu na tig jaar toch wel wat slijtage te vertonen. Maar hier hebben we vroeger wel eens 2 weken met zjin 4-en in geslapen.

[ Voor 45% gewijzigd door harley op 06-05-2020 20:41 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Hopjesvla79 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:17:
[...]

Hier ook alleen maar ervaring met kleding van Marmot en inderdaad dat is (al eerder aangegeven) prima spul. Slaapzak van hun had ik wat minder succes mee (verloor dons), maar dat was imho een gevalletje domme pech (Nu trotse bezitter van een Western Mountaineering :*) )

Anyway, de tent. Met 4 personen in deze koepel moet je je afvragen wat je er precies mee wil doen. Voor slapen alleen is het al vrij knus (ok er passen 4 personen in, maar met wat kleding/bagage/zooi)...Scheelt dat de kinderen iets minder plek als persoon innemen ;)

Is het puur als slaapplek tijdens een autokampeer vakantie (oftewel alle bagage blijft in de auto) of wil je er ook bij regen goed in zitten/ sta je langere tijd op een plek? Dan is een overdekte buitenruimte (tunnel met voorportaal bijvoorbeeld, zoals bijvoorbeeld deze willekeurig gekozen tent) een stuk idealer (er kan zooi neergelegd worden, bij regen kan je beschut koken etc). Of, als het kan , neem een 6 persoons iglo?

Ik denk dat de kinderen nog te jong zijn voor een eigen tentje, maar zou in ieder geval ergens een tent gaan proberen eerst om te kijken hoeveel plek je nu werkelijk heb. Hangt ook allemaal af van wat je wil en je budget natuurlijk. Gezien je keuze voor de Marmot denk ik dat je niet echt op zoek bent naar de wat meer, eeh, burgerlijke tenten ;)
Iedereen bedankt voor de tips. Besloten om toch voor een tunneltent te gaan. Deze gaat het waarschijnlijk worden:

https://www.xxl.no/helspo...t-gronn/p/1150851_1_style

Besparen we nog wat op het gewicht ook ;) De reden dat ik liever direct een goede tent koop is vanwege het feit dat ik wel vaker ga Kamperen. En met de kleine jongens vermoed ik dat dit alleen maar meer gaat worden in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:30
harley schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:35:
[...]

dat is inderdaad wel een leuke bijzettent. ( heb er al teveel..... :X .......niet verder kijken.... :+ )

Maar katoen 3 persoons klinkt niet als echte bijzettent maar vooruit ;)
Helaas zijn er nog maar weinig echte pyramidetenten.
Vroeger had De wit echt een ideale. ik weet de naam niet meer maar bij ons in de motor groep hadden veel deze tent:
[Afbeelding]
Officieel 4 persoons en dan heb je voor en achter nog iets ruimte voor een tas.
1 stok in het midden 2 kleine bij de ingang 15 haringen in totaal ofzo. Staat echt binnen 10 minuten. Helaas niet meer nieuw te koop want de oude van mijn vader begint nu na tig jaar toch wel wat slijtage te vertonen. Maar hier hebben we vroeger wel eens 2 weken met zjin 4-en in geslapen.
Deze hadden wij ook, maar dan van de Vroom en Dreesmann uit de jaren 80. Prima tent voor mooi weer. Staat ook snel inderdaad. Alleen zat bij die van ons geen grondzeil en was de slaapcabines aan de korte kant. Wel heel wat mooie weken mee beleefd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harley
die van ons is van katoen en met vast bisonyl grondzeil. Waren eerst beige daarna groen. Kan gewoon niet op de naam komen. Heb hem zelf niet, maar wel veel met die van spap op pad geweest.

Ik heb zelf nu alleen nog
- mijn mini driehoekje van katoen in de geweldige ouderwetse oranje met bruin kleurstelling
(2 persoons maar gebruik hem als ik alleen op pad ga of voor mijn zoontje als bijzettent)

-Een De waard bosuil ( met luifel inmiddels) voor de vakantie
Staan langs elkaar op deze foto.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kivw_wMBH6m7rhrdNRAJHdpIq6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHvOuGzPlcTFuYD3pXEi00aO.jpg?f=fotoalbum_large

- En mijn "snelle" Katoen pyramidetent , die ik meestal in de winter gebruik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_saxYA2hGck0QgrjKoz9fb6a8eQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztrBWrvRPbKcFk289eU76ckv.jpg?f=fotoalbum_large

Had voordat ik vorig jaar overstapte op de DeWaard een karsten 350 met tig uitbreidings luifels. De basistent is geweldig 8 haringen en 5 minuten luchtpompje en hij staat
Maar de luifels vond ik toch wat te slapjes en geen echte binnentent maar alleen scheidingswand vandaar de overstap naar de DeWaard met binnentent.

[ Voor 8% gewijzigd door harley op 06-05-2020 20:58 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Rene schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:41:
[...]

Iedereen bedankt voor de tips. Besloten om toch voor een tunneltent te gaan. Deze gaat het waarschijnlijk worden:

Besparen we nog wat op het gewicht ook ;) De reden dat ik liever direct een goede tent koop is vanwege het feit dat ik wel vaker ga Kamperen. En met de kleine jongens vermoed ik dat dit alleen maar meer gaat worden in de toekomst.
Een Helsport, Nice! Zou er wel de footprint bij doen, heb je meteen een droge voortent, fijner voor als je daar wat spullen wil neerzetten en de ondergrond is nat.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Boekt iedereen hier kampeervakantie in Nederland of blijven we (stiekem) hopen op opengestelde grenzen? Oostenrijk bijvoorbeeld loopt de hele tijd wel wat voor op Nederland. Gelukkig heb ik laat vakantie, in augustus. Nog niets geboekt dus we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Wij hebben geboekt voor Normandië. Maar die heb ik vandaag gevraagd over de hoe en wat mbt annulering omdat ik niet verwacht dat in augustus daar kamperen alweer mogelijk is.
Mocht dat geannuleerd kunnen worden wil ik wel in Nederland kijken maar ben bang dat dat zoeken naar een speld in een hooiberg is. Moet ook eerst zeker weten dat Normandië niet doorgaat want dubbel betalen heb ik weinig zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Morgen maar eens boeken in Zuid-Limburg, plannen waren dit jaar in Sauerland maar dat zie i-k niet gebeuren.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik zou graag wat boeken voor in het na seizoen maar eerst moet de caravan er komen en moet het CBR weer gewoon zijn werk gaan doen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Cheesy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:17:
Boekt iedereen hier kampeervakantie in Nederland of blijven we (stiekem) hopen op opengestelde grenzen? Oostenrijk bijvoorbeeld loopt de hele tijd wel wat voor op Nederland. Gelukkig heb ik laat vakantie, in augustus. Nog niets geboekt dus we gaan het zien.
Ik boek nooit wat. Plan was Duitsland, maar we zien tegen die tijd wel wat kan en mag. Misschien wordt het voor het eerst vakantie in eigen land...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
idem hier, boek ook nooit wat. Hopelijk kunnen we ergens einde zomer naar het buitenland, en anders zien we het wel weer.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
We hebben twee weken in de zomer geboekt op twee campings. Maar beide geven (automatisch) aan dat de boeking nog niet definitief is. Ze wachten de regels af rondom afstand etc.

We gaan het zien. Er is vast wel ergens een plekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

harley schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:19:
Wij hebben geboekt voor Normandië. Maar die heb ik vandaag gevraagd over de hoe en wat mbt annulering omdat ik niet verwacht dat in augustus daar kamperen alweer mogelijk is.
Mocht dat geannuleerd kunnen worden wil ik wel in Nederland kijken maar ben bang dat dat zoeken naar een speld in een hooiberg is. Moet ook eerst zeker weten dat Normandië niet doorgaat want dubbel betalen heb ik weinig zin in.
Wij hebben 2 campings geboekt in Normandië voor eind juni / begin juli. Eigenlijk wel stiekeme hoop dat het toch wel gaat lukken. Anders iets in Nederland zoeken.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Krijg net de volgende mail terug.
What is happenning currently in the world is unprecedented for everyone.

For the moment the french Government has closed the campsite until June 02nd, so all bookings are maintained after this date.

We have no visibility on the duration of the restrictions currently in force.

In case containment or travel restrictions are still relevant for the period of your stay (in France or your country), in application of the decree of the French government dated March 25, 2020, a voucher of the paid amount will be offered to you for a next stay at Camping Château de Lez-Eaux, valid in 2020 or 2021 (subject to availability)

Please contact us later, to book together for your next stay.
Dus sowieso geen geld terug hooguit een voucher bij annulering.
Nou maar hopen dat de bezienswaardigheden tegen die tijd ook wel bezoekbaar zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door harley op 07-05-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ben zelf ook nooit zo van het boeken en nu al helemaal niet. Het enige wat ik had staan was een paar dagen bij Hemelvaart. Nu heb ik op kleine afstand van die camping wel familie wonen die sanitaire voorzieningen te beschikking willen stellen, maar volgens mij is de regel van de campings dat je überhaupt niet heen mag als je geen ingebouwd sanitair hebt. Niet dat het gebouw dicht is maar iedereen wel gewoon met een tent mag gaan staan als ze niet per se willen douchen. (buiten of ik dat überhaupt zo zou willen overwegen)

Voor de zomer wacht ik ook af, volgens mij is boeken nu sowieso nog geen zekerheid dus ik ga wel puzzelen als het wat duidelijker wordt. Ben normaal ook al wel eens in eigen land te vinden en vind het wel fijn als alle Nederlanders naar het zuiden rijden, dus vrees wel extra drukte.
Voordeel is dan weer dat ik meer van de groenere en simpelere campings ben en de meeste mensen tegenwoordig van de luxe. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Gonadan schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:48:
Ben zelf ook nooit zo van het boeken en nu al helemaal niet. Het enige wat ik had staan was een paar dagen bij Hemelvaart. Nu heb ik op kleine afstand van die camping wel familie wonen die sanitaire voorzieningen te beschikking willen stellen, maar volgens mij is de regel van de campings dat je überhaupt niet heen mag als je geen ingebouwd sanitair hebt. Niet dat het gebouw dicht is maar iedereen wel gewoon met een tent mag gaan staan als ze niet per se willen douchen. (buiten of ik dat überhaupt zo zou willen overwegen)
Vanaf 1 juli mag het openbare sanitair toch weer open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Slasher schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Rene schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:41:
[...]

Nice! Mooie wintertent! En in Scandinavië waarschijnlijk ook heel fijn in de maanden die we in Nederland voor- en najaar noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Misschien... De plannen zijn dat het dan weer mag. Maar zwart op wit staat dat nog niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ankona schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:40:
[...]

[...]

Misschien... De plannen zijn dat het dan weer mag. Maar zwart op wit staat dat nog niet.
Ja logisch. Natuurlijk hangt het af van hoe het dan is. Maar dat is gewoon met alles. Maar als het gaat zoals het moet mag het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik zag gisteren avond op de site van (ik dacht ANWB) een mooi overzicht van de verschillende veiligheids regio's en alle verplichtingen.

Sommige gebieden zijn campings nog dicht, andere zijn open. Op sommige mag je wel heen met een tent als je een eigen WC mee neemt bij andere mag je sowieso niet met een tent / vouwwagen komen en enkel met camper/caravan.

Zit veel verschil in volgen mij, en ook per camping kan het nog verschillen hoe ze om gaan met de regeltjes. Gewoon alle tenten weren is bijvoorbeeld makkelijker om te handhaven dan te kijken wie een eigen WC etc. heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
@TgR_KILLER Linkservice:
ANWB inderdaad.

[ Voor 21% gewijzigd door Bacchus op 07-05-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wat heb ik daaraan als ik plannen heb voor Hemelvaart? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
Gonadan schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:25:
[...]

2021 hemelvaart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Hemelvaart verplaatsen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

[...]

Ow voor het gemak over heen gelezen. Nou ja Hemelvaart 2021 heb je er wel wat aan ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Mijn bestelde tent (Bardani Airwave 300TC) is eindelijk in Nederland gearriveerd (duurde 4 maanden :/ ) *O* Zaterdag hem ophalen bij Karsten in Zwaag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MNGQGzZOyzHpmfqruVnHfBJ2oI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cvwmk6qZTf2t9y4XXocoKSM7.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

We hadden nog een simpel 4 persoons polyester tentje liggen dus mijn kinderen slapen al de hele week in de achtertuin, ze zijn 8 en 4 en vinden het helemaal geweldig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gsavDklqUzvEH42EDzzlCjLdbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fNXp6AgTwR9B9Z97FiQLtYRT.jpg?f=fotoalbum_large

Voor Frankrijk deze zomer wordt de kans steeds kleiner maar er is nog een sprankje hoop. Daar zijn deze week ook versoepelingen in gegaan, eind mei wordt besloten of de campings weer open mogen. We hebben een mail gehad dat wanneer het niet doorgaat we de reservering (en aanbetaling) mogen doorschuiven naar 2021.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
Gisteravond de bestelling gemaakt. Hopelijk komt het snel binnen allemaal zodat we wat kunnen testen :-)

- Helsport Fjellheimen Camp 4 met footprint.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEm_VgxgVKWrmDnPh6NHK1_orw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ITNa17cAl3zuNFA8ZXEeac4m.png?f=fotoalbum_large

- Mammut Oti spring voor de volwassenen en little mammut slaapzak voor de kids

- 4 stuk mountain equipment aerostat 7 matten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUA-m_A38jPKjh6vbjdZFt8XWnA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/un1Sbfab5Nao1eXj2vNMCiaE.png?f=fotoalbum_large

Osprey Xenith 75 voor mezelf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNGgcTgtg30fAbqzuk5A2Tk1lkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iW9JgUwaSdl03QaYsPyVfxnz.jpg?f=fotoalbum_large

Osprey aura 65 voor de vrouw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhSlR-caG__CQOlvz1S-TORAWZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g69xVnHJfp9BUgE74ihW9hLK.jpg?f=fotoalbum_large

- keukengerei met gasbrander.

Kleding hebben we in principe genoeg van. Dus daar wachten we nog even mee! Kan niet wachten tot alles binnen is 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
@Rene We krijgen wel een uitgebreid verslag van alles in actie, hè? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Wij boeken sowieso nooit, om flexibel te blijven. Afgelopen week hebben we op de Veluwe gekampeerd, normaal gaan we naar het buitenland omdat het in Nederland vaak toch heel vochtig is, zelfs met mooi weer. Maar het was kurkdroog en heel rustig op de camping. We hadden een pottipot mee en een douche zak die je aan een boom hangt. Werkte verbazingwekkend goed. Eigenlijk best luxe je eigen toilet en douche en je hoeft ‘s nachts niet zo’n eind te lopen als je moet plassen.

In de zomer verwachten ze wel grote drukte, vooral als de grenzen dicht blijven. Het zou kunnen dat ze de plaatsen maar om en om mogen verhuren, dat valt het qua aantal mensen wel mee, anders lijkt het me helemaal niks een camping vol met Nederlanders. Dus nu maar veel kamperen als het weer het toelaat en dan in de zomer hopen op Zwitserland of iets anders doen.

@Rene ik heb in 2009 voor mijn Australië reis een Osprey gekocht. Hij zit perfect en ik gebruik hem nog steeds heel vaak. Zit gegoten, alsof je een jas aantrekt. Echt een top aankoop.

[ Voor 10% gewijzigd door Erapaz op 11-05-2020 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Erapaz dat werd wel toegestaan? Dat je op die manier ging kamperen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
@Gonadan Ja, kamperen met eigen sanitaire voorzieningen is toegestaan. Dus of camper/caravan met toilet, privé toilet op de camping of chemisch toilet mee.

Overigens is het op de camping veel makkelijker afstand houden dan hier in de stad, dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Erapaz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:45:
@Gonadan Ja, kamperen met eigen sanitaire voorzieningen is toegestaan. Dus of camper/caravan met toilet, privé toilet op de camping of chemisch toilet mee.
Dat is mij bekend, maar ik vraag mij af hoe verschillende campings daarmee om gaan. Is het gewoon sanitairgebouw dicht en verder zoek je het maar uit? Of vragen/controleren ze daadwerkelijk of je zelfvoorzienend bent voordat je toegelaten wordt?
Overigens is het op de camping veel makkelijker afstand houden dan hier in de stad, dus waarom niet?
Dat is een totaal andere discussie. Afstand houden is een keuze.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Gonadan schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:29:
[...]

Dat is mij bekend, maar ik vraag mij af hoe verschillende campings daarmee om gaan. Is het gewoon sanitairgebouw dicht en verder zoek je het maar uit? Of vragen/controleren ze daadwerkelijk of je zelfvoorzienend bent voordat je toegelaten wordt?
Is ook per veiligheidsregio weer anders. Dus je moet eigenliojk daar op gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Volgens mij is nu de handhaving dat centrale voorzieningen gesloten zijn. Op onze camping (achterhoek) gaan deze voorzieningen pas 1 juli open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Is het geen smerige bende tussen de struiken?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ankona schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:36:
Is het geen smerige bende tussen de struiken?
Nah. Ik breek in bij de buren. Die zijn er toch niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
Bacchus schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:04:
@Rene We krijgen wel een uitgebreid verslag van alles in actie, hè? :)
Zal mijn best doen ;) Hoop alles te testen in de meivakantie. In de zomervakantie hoop ik een paar dagen door de Hardangervidda te kunnen trekken. (2 tochtjes met 1-3 overnachtingen).

Laatste keer dat ik daar ben wezen camperen was het weer totaal anders. Er was toen overigens geen sneeuw gemeld ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHEkiSTxo3OfJf1mzD2_yq5WVvk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4ArElQwScDvsnnzS1EJY1n0U.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dctDzUKMP-OUKs5j04sdgtVVBiw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QUBvJZJetbxBwYYwzzUklKCa.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4iQRSZo2gMRKrYFaamLBvfMQWw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gouNsG1RBGVEwUije6S5o04Y.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Gonadan schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:29:
[...]

[...]

Dat is een totaal andere discussie. Afstand houden is een keuze.
De toiletgebouwen waren dicht. Je kon alleen koud water pakken, water weggooien en je chemisch toilet legen. Je mocht niet afwassen bij het toiletgebouw (bij deze camping). Je moest reserveren via email en een vragenlijst invullen. Hierin moest je inderdaad aangeven dat je zelfvoorzienend bent. Ze komen niet controleren of je 5 dagen je poep inhoudt, een emmer gebruikt of een chemisch toilet hebt. Maar over het algemeen is kamperen een vrij sociale aangelegenheid (je leeft in de natuur naast elkaar en hoort alles door je tentdoek/caravanraam), dus ik neem aan dat iedereen zich houdt aan de regels. De meeste tenten hadden een los sanitairtentje er naast staan, wij hebben het toilet onder een luifel gezet.

Voor de volledigheid, dit was regio Ede.

Afstand houden is inderdaad een keuze, als je hier over de stoep loopt is het ook nog een uitdaging. In het bos vorig week ging het vanzelf :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik wacht tot er eind Mei meer nieuws bekend wordt gemaakt in Frankrijk, Als dan blijkt dat Frankrijk echt niet meer doorgaat probeer ik nog iets in Nederland te vinden, zal dan lastig worden qua keuze maar een vakantie in eigen land is ook wel echt mijn laatste optie :P

Regels en beperkingen zullen er nog steeds zijn, maar ik merk wel dat mensen er klaar mee zijn, in de supermarkt wordt er hier al veel minder rekening mee gehouden, zaterdag was het in de winkelstraat gewoon druk etc. Zal ook komen omdat er hier in de regio al weken weinig nieuwe infecties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

We zullen het zien, ik reserveer niks (tent kampeerder) en meestal is er wel een plaats (anders zet ik een kleine reistent op, 2 personen max en net aan zithoogte).
Ik had plannen om dit jaar in het Sauerland te gaan kamperen maar het wordt weer Zuid-Limburg of de Achterhoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Nou, de rijschool belde zojuist en volgende week dinsdag staat de laatste uurtjes les + examen voor E. CBR moet hem alleen nog bevestigen maar die zitten beetje vol haha site is ook plat.

Dan is het nog wachten op de caravan en kunnen we hopelijk dit jaar nog ergens kamperen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mooi. Vorige week een Trigano Odyssee vouwwagen uit 2004 gekocht, heel net ding nog, altijd binnen gestaan (behalve tijdens de vakanties :) ). Deze week onze stormtent verkocht, die mooi en degelijk was, maar ook zwaar en niet zo snel op te zetten.

Aangezien we hier op Tweakers zitten, toch maar eens wat aanpassingen aan de Odyssee doen. Zo ga ik de (loodzware) keuken voorzien van wieltjes, wil ik iets met de bedplank voor het uitklapbed, wil ik hier en daar verlichting aanleggen (led strips iemand?), pompje voor de kraan, en zoek ik naar een oplossing om ook buiten te kunnen koken zonder de keuken te hoeven verplaatsen.

Ik heb nog een gastankje Campingaz 907, maar wil die zodra hij leeg is vervangen door een EasyBlue fles met 6 kg gas, en in de disselbak drukken. Daar komt dan mooi de absorptiekoelbox naast die ik al jaren heb. Die fles past niet in m'n keuken, dus dat betekent dus wel een gasslang van 5 meter naar de keuken toe, en van daaruit weer naar een skottel of bbq. Mag dat? Is dat te doen? Of zetten jullie de gasfles gewoon naast de keuken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Denk dat de meeste de fles bij / naast de keuken hebben. Je moet echt wel een heel goede slang anders gaan aanleggen want die moet je eigenlijk 1x in de X jaar vervangen. Zo'n 907 flesje heb ik ook nog, daar kookten wij op als we met de tent weg gingen. En die gaat straks ook gewoon weer mee met de caravan samen met het campingaz gasstel. Als we niet altijd in de caravan hoeven koken dan doen we dat niet, scheelt weer luchtjes ;).

Over de caravan gesproken, vandaag contact gehad met onze dealer. De Hobby is ondertussen van de band afgerold in de fabriek. Morgen krijgen we uitsluitsel wanneer hij op transport naar NL komt en of de originele leverdatum misschien zelfs nog gewoon gehaald gaat worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:01
Chaoss schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:09:
Ik wacht tot er eind Mei meer nieuws bekend wordt gemaakt in Frankrijk, Als dan blijkt dat Frankrijk echt niet meer doorgaat probeer ik nog iets in Nederland te vinden, zal dan lastig worden qua keuze maar een vakantie in eigen land is ook wel echt mijn laatste optie :P
Hier ook zoeken in Nederland. We moeten helaas midden in de vakantie. Laatst x dat ik als eis had om te kamperen in Nederland is een binnenzwembad. De k dat we dat nu maar los moeten laten en voor hopen op heel mooi weer. Want de tent is niet heel groot met een peuter en prut weer.(kunnen eigenlijk niet goed binnen eten)

Kleinschalige camping met zwemplas en wordt nu denk ik de zoek term.. nog iemand ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

koelkast schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:03:
Mooi. Vorige week een Trigano Odyssee vouwwagen uit 2004 gekocht, heel net ding nog, altijd binnen gestaan (behalve tijdens de vakanties :) ). Deze week onze stormtent verkocht, die mooi en degelijk was, maar ook zwaar en niet zo snel op te zetten.

Aangezien we hier op Tweakers zitten, toch maar eens wat aanpassingen aan de Odyssee doen. Zo ga ik de (loodzware) keuken voorzien van wieltjes, wil ik iets met de bedplank voor het uitklapbed, wil ik hier en daar verlichting aanleggen (led strips iemand?), pompje voor de kraan, en zoek ik naar een oplossing om ook buiten te kunnen koken zonder de keuken te hoeven verplaatsen.

Ik heb nog een gastankje Campingaz 907, maar wil die zodra hij leeg is vervangen door een EasyBlue fles met 6 kg gas, en in de disselbak drukken. Daar komt dan mooi de absorptiekoelbox naast die ik al jaren heb. Die fles past niet in m'n keuken, dus dat betekent dus wel een gasslang van 5 meter naar de keuken toe, en van daaruit weer naar een skottel of bbq. Mag dat? Is dat te doen? Of zetten jullie de gasfles gewoon naast de keuken?
Wij zijn erg tevreden over onze Odyssee hebben hem nu 5 jaar.

Wat de keuken betreft die hebben wij nooit binnen staan maar onder de luifel. Eten koken doe je toch liever buiten en het scheelt binnen een bak ruimte:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkqNTaLV1rturlRB-u1L9rj3SVY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3XEdckGnpaybgwZHIooCsULR.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik gebruik wel de 907 gaat best lang mee, heb in de afgelopen 5 jaar 1x een andere gekocht. Heb er wel 2 zodat ik niet hoef de switchen met de Cadac. Als je ook af en toe uit eten gaat gebruik je echt niet zoveel gas is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:32

Wailing_Banshee

You're Next

Tito129 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:26:
[...]

Hier ook zoeken in Nederland. We moeten helaas midden in de vakantie. Laatst x dat ik als eis had om te kamperen in Nederland is een binnenzwembad. De k dat we dat nu maar los moeten laten en voor hopen op heel mooi weer. Want de tent is niet heel groot met een peuter en prut weer.(kunnen eigenlijk niet goed binnen eten)

Kleinschalige camping met zwemplas en wordt nu denk ik de zoek term.. nog iemand ideeën?
Ik zou dan toch iets niet te ver van huis zoeken, mocht het dan een week prutweer worden, kun je altijd nog even naar huis.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Voor de mensen die twijfelen aan in NL kamperen. Afgelopen paar jaar was het in NL óók lekker weer. Slechts een paar regenbuien gehad (waarvan ééntje echt hard), maar nooit een hele dag in het water gevallen.

Daarnaast, als je buiten bent, lijkt het weer altijd minder erg dan als je binnen zit :)

Niet twijfelen, gewoon doen.
Pagina: 1 ... 59 ... 277 Laatste