[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 305 306 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:01
barrymossel schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 11:41:
[...]

Als ik eerlijk ben zou ik dit ook niet zomaar accepteren denk ik. Of ze moeten aan tonen dat dit van hoger hand komt, want zeker met inductie is er nul risico.
Klinkt inderdaad meer van maak (mis)bruik van een goede crisis, de camping winkel/restaurant zou goede zaken doen gok ik zo.

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 18:49
flaskk schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 12:01:
[...]

Klinkt inderdaad meer van maak (mis)bruik van een goede crisis, de camping winkel/restaurant zou goede zaken doen gok ik zo.
Ben je serieus? Deze camping is misschien iets te voorzichtig en jij komt met dit soort opmerkingen? Een camping wil geen discussie bij elke tent.

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:01
Marcel a schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 13:31:
[...]

Ben je serieus? Deze camping is misschien iets te voorzichtig en jij komt met dit soort opmerkingen? Een camping wil geen discussie bij elke tent.
Ja, of de betreffende camping moet dan ook geen auto meer op hun gras laten rijden want dat is een veel hoger risico dan een kookplaat.

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 18:49
flaskk schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 14:51:
[...]

Ja, of de betreffende camping moet dan ook geen auto meer op hun gras laten rijden want dat is een veel hoger risico dan een kookplaat.
Wat een groter risico is, is niet de discussie. Je suggereert dat een camping een dergelijke maatregel neemt uit winstbejag. Dat is toch een vreemde aanname? Deze camping wil niet dat de zaak in vlammen op gaat en reageert met een maatregel waarvan ik me ook best afvraag of dat de juiste is, maar dat doet er niet toe. Het is nogal onredelijk om dan de aanname te doen die jij doet.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:30

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Opmerkelijk dat dit topic in een paar weken tijd veranderd is van "hiep hoi, lekker weer kamperen" naar een "mopperdemopper, wat heb ik nu weer voor medemensen op de camping". Mogen we weer terug naar dat eerste onderwerp? Dat is veel leuker :)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
@Cassettebandje heb je ook een leuk onderwerp dan want anders doe je zelf ook niet meer dan mopperdemopper.

Ik zat ook al te broeden op een vraag of onderwerp om het onderwerp bij te sturen maar ik heb even niets. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:30

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Yes, ik ga morgen op pad. De auto is al volgeladen, nog even het laatste werk wegwerken. Twee weken terug ook al een midweekje gedaan en geleerd dat de kleine beter sliep in de tent dan thuis en daarna thuis ook weer makkelijker.

Dus om er maar een vraag van de maken: wat maakt kamperen voor jou nou leuker dan thuis wonen?

[ Voor 17% gewijzigd door Cassettebandje op 10-08-2026 15:35 ]

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:32
Gonadan schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:32:
@Cassettebandje heb je ook een leuk onderwerp dan want anders doe je zelf ook niet meer dan mopperdemopper.

Ik zat ook al te broeden op een vraag of onderwerp om het onderwerp bij te sturen maar ik heb even niets. :P
In dat geval, welke voorwerpen heb jij aangeschaft naar aanleiding van dit topic? :)

Zal zelf starten:

- MCF32 compressor koelbox, erg blij mee.

- Victorinox Swiss Classic tomatenmes inklapbaar (past precies in ons "bakje" met eetgerei en gebruik hem als broodmes om stokbrood te snijden).
- helinox stoelen

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cassettebandje schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:34:
Yes, ik ga morgen op pad. De auto is al volgeladen, nog even het laatste werk wegwerken. Twee weken terug ook al een midweekje gedaan en geleerd dat de kleine beter sliep in de tent dan thuis en daarna thuis ook weer makkelijker.
Da's wel een erg goede reden dan. :P
Dus om er maar een vraag van de maken: wat maakt kamperen voor jou nou leuker dan thuis wonen?
Het is niet per se leuker, want ik zou het niet het hele jaar willen doen. Maar voor mij is het echt het buitenleven. Veel groen, relatief weinig elektronica of online. Andere omgeving, relaxed contact met medekampeerders, grote pret voor de koters.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:48
Al een tweetal weken terug uit Oostenrijk. Week in het zelfde gebied als waar ik vorig jaar zat. Maar nu wel met mooi weer. Dat je op een bergtop staat en wel de ander kant van de vallei kan zien....en dit jaar dus ook de liftpas kunnen gebruiken om de lokale zwembaden te bezoeken.
Het waaide wel aardig en de twee koepeltentjes voor m'n dochters die achter de caravan stonden hadden beiden gebroken glasvezelstokken.....gelukkig wat reservestokken mee, dus het leed was te overzien.

Terugreis was wat minder. Deutsche Bahn maakte z'n reputatie waar door me met 3 uur vertraging op te schepen. De enige treinen die op tijd reden waren de eerste (Oostenrijk uit) en de laatste (Nederland in). Maar goed, dit is niet het treinreis topic :P

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:17
Puppetmaster schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:23:
Voor flux Libre schijn je ook vooraf je kenteken te kunnen registreren met betaalmiddel zodat eea automatisch gaat.

Zelf nog niet gedaan ivm Fulli badge, maar gezien de vernieuwde tariefstructuur en versneld “boetetarief” voor ongebruik kan die wel eens vervroegd teruggestuurd worden. ;)
Mijn Frans is niet denderend, maar voor zover ik het goed begrijp is er voor mijn Fulli Nomade abo vanaf 1/11 :
  • In Frankrijk bij gebruik een maandelijkse fee van 2,10 ; dit was gratis
  • Bij niet-gebruik van 18 maanden opeenvolgend: 15,00 ; dit was gratis
Hiermee zijn de voordelen van een Fulli-badge ten opzichte van de concurrenten wel weg denk ik.

Het werkt wel prima, dat dan weer wel...

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Om maar even een heel oude quote van volgens mij Youp van het Hek er in te gooien, “iets is alleen maar leuk als je weet dat het een keer ophoudt”, ging in zijn geval over de kermis maar is bij mij met kamperen net zo. Even helemaal back to basic, lekker buiten wonen met alle ongemakken maar tegelijkertijd in een hele andere omgeving (in de bergen, aan de kust, in Frankrijk etc) en daarom heerlijk. Even je standaard leven achter je laten. Als je dat een tijdje doet begin je er vanzelf weer naar te verlangen en kun je daar weer van genieten.

Een beetje “verandering van spijs doet eten” zeg maar.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

MeltedForest

Lenny-t

djiedjee schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:47:
[...]

Mijn Frans is niet denderend, maar voor zover ik het goed begrijp is er voor mijn Fulli Nomade abo vanaf 1/11 :
Hiermee zijn de voordelen van een Fulli-badge ten opzichte van de concurrenten wel weg denk ik.

Same here. 5 jaar geleden met een Mango badge wat uiteindelijk Fulli is geworden. In de maanden zonder gebruik was het altijd gratis, pas na 2 jaar zonder gebruik begon je te betalen voor het bezit van de badge.

Die tijden lijken nu voorbij, maar is er een alternatief? Er zullen meer Nederlanders zijn die hier tegenaan lopen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Himalaya goed verwoord, zo zit het bij mij ook.
En ik ben een nachtmens, kan enorm genieten van een glaasje rum onder de melkweg (die ik thuis niet kan zien). Thuis heb ik een andere sleur (met schermen etc).
En ondanks dat ik een avond/nacht mens ben merk ik dat ik al kamperende (camperbusje met daktent) in een voor mij natuurlijk ritme kom, en dat geeft rust. Wij wandelen veel (zeg maar tamelijk lange kroegentochten, lunch hier, tapa daar nog ergens een biertje of wijntje, en dan zijn we zo 8 tot 10 km verder weer bij de camper).

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

Welke concurrent is nu beter dan?

Ulys zit op 2.20 en 14 maanden ongebruikt €15

Bip Go zit op op 2.10 (en andere landen 2,50) en 14 maanden ongebruikt €15

Dus het is nu lood om oudijzer, behalve nog wat activeringskosten en verzendkosten

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Voor wat betreft tol badges - die kon je na gebruik toch weer inleveren bij bij voorbeeld de ANWB nadat je abbo had opgezegd?

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
[...]

Dat was niet gratis hoor, ik weet niet beter dan dat het een tientje per jaar is als je niet naar Frankrijk gaat en variabele kosten als je wel gaat. Dat is echt al jaren zo. Hooguit is het de eerste twee (?) jaar gratis als je de badge koopt, maar dat is omdat je dat in feite dan gewoon vooruit betaalt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• X-Field
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:03

De vrijheid van de hele dag buiten zijn. Zon, zee, strand. Genieten van je fijne plekkie op de camping. Het geruis van de zee als ik s'avonds in m'n bedje duik. Gezelligheid met vrienden en bekenden. Lachen als mensen zicht vastrijden in het zand, vervolgens dan ook even helpen. Zelf ook weer eens vast staan. Lekker bbq'en. Helaas bij ons in Bretagne ook alweer een paar jaar niet meer met vuur/houtskool, maar had voor m'n verjaardag een Cadac gehad, topuitvinding.

Inmiddels alweer 2 weken terug van vakantie. Eerste dagen echt weer wennen om tussen 4 muren te leven. TV op vakantie totaal niet missen, maar die gaat thuis zo weer aan. Gelukkig hebben we hier ook nog een caravan staan op een seizoensplek, dus de weekenden zijn toch weer een soort mini vakantie:)

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:32
barrymossel schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 11:41:
[...]

Waar in de Ardèche? Wij zitten bij Meyras in de buurt van Aubenas en ik heb iedere dag wel een keer de Weber Go Anywhere (gas) aan staan. En ook het 2 pits gastoestel in de voortent van de vouwwagen. Niemand die moeilijk doet. Heb alleen gehoord dat de eigenaresse in het begin een keer heeft staan kijken naar de WGA, maar toen ze zag dat het gas was, was alles prima.

Als ik eerlijk ben zou ik dit ook niet zomaar accepteren denk ik. Of ze moeten aan tonen dat dit van hoger hand komt, want zeker met inductie is er nul risico.
Omgeving Vallon Pont D'arc. Ik zag gisteren ook een protest ontstaan waarbij iedereen toch besloot te koken haha

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:26
barrymossel schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 11:45:
[...]

Klopt, dat ligt niet aan het kampeermiddel, maar aan het land waar ze vandaan komen! Sinds onze camping de laatste week is overgenomen door Les Fransen zit het mannentoilet elke keer onder de pis en schijt. Fransen zijn dus viezeriken. En ze stinken naar zweet en knoflook.

Grapje natuurlijk, maar dat van die vieze toiletten viel me wel op... Maar vooralsnog ga ik uit van 1 specifieke (Franse) familie.
In het verleden heb ik twee seizoenen gewerkt op campings.

Wat netheid betreft was er toch wel aardig de lijn te trekken hoe accomodaties werden achtergelaten.
- Fransen en Engelsen zijn in het algemeen het minst netjes.
- Nederlanders en Duitsers zijn in het algemeen best netjes.
- Vlamingen spannen de kroon: die laten doorgaans alles echt picco bello achter. Walen lijken wat dat betreft toch wat meer Franse genen te hebben.
- Bij Polen kan het twee kanten op. Het ene deel doet zijn best om de netheid van de Vlamingen te overtreffen, het andere deel laat het achter zoals de doorsnee Fransman of Engelsman. Er zat weinig tussenin.

* Ervaringen gebaseerd op honderden gasten van verhuur-accommodaties op campings, waarbij die accomodaties volgens de beschrijvingen bij het vertrek "bezemschoon" achtergelaten moesten worden. Uiteraard zitten er binnen elk van bovengenoemde groep uitzonderingen, zowel positief als negatief. *

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:26
Bo0bz schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 17:32:
[...]

Omgeving Vallon Pont D'arc. Ik zag gisteren ook een protest ontstaan waarbij iedereen toch besloot te koken haha
Geheel terecht.

Als het om de veiligheid gaat snap ik dat er eisen aan de ondergrond gesteld kunnen worden. De campingeigenaar zou dan kunnen voorzien in een stenen kookplaats op elke plek waar je dan je kooktoestel op kan zetten.
Of zoals in Scandinavië: gemeenschappelijke keukens. De Stuga's die je op elke camping vindt hebben meestal geen eigen kookgelegenheid.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

lost95 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:36:
[...]

In dat geval, welke voorwerpen heb jij aangeschaft naar aanleiding van dit topic? :)

Zal zelf starten:

- MCF32 compressor koelbox, erg blij mee.

- Victorinox Swiss Classic tomatenmes inklapbaar (past precies in ons "bakje" met eetgerei en gebruik hem als broodmes om stokbrood te snijden).
- helinox stoelen
Een nieuwe caravan in 2021 aangeschaft 8)

Erg blij mee *O*, gaat vrijdag de stalling uit in Almere, even langs de dealer Cannenburg in Almere vanwege controle op vocht (garantie dingetje) en daarna hier de oprit op in Lelystad om begin september een weekje weg te gaan in Nederland. Voor het eerst sinds het voorjaar 2023 (reden staat hier in het topic, maar ik ben mantelzorger voor mijn dementerende moeder die sinds kort verhuist is naar het verzorgingstehuis).

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

MeltedForest schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 16:28:
[...]
Die tijden lijken nu voorbij, maar is er een alternatief? Er zullen meer Nederlanders zijn die hier tegenaan lopen.
Wat is Nederland een mooi vakantieland, ik ben met de hut nog niet over de grens geweest :p

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Ik heb nog zon oude badge van area liggen en al jaren niet gebruikt. Neem aan dat ze daar niet ineens inactieve kosten voor in rekening brengen? Is nog voor fulli tijdperk. Iemand ervaring mee? Begreep dat je met nummer kan inloggen in fulli, maar weet niet of ik dan wat 'wakker' maak😅

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Het viel niet tegen! Nauwelijks oponthoud, behalve iets van 10 min. langzaamverkeer voor Clermont-Ferrand.

Oorzaak: NL auto met vouwwagen met panne midden op de A75.

Voorspoedige rit, in 4,5 uur vanuit (boven) Rotterdam op de Périphérique, en om 15:00 op de camping.

Lekker plekje! Zon en schaduw, bomen rondom voor tarp en hangmat, happy camper!

🏕️🏕️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npwjwsRdaYzLbOeLQF3l3aEopN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxLHOBeaSicfzIPiRczAEE3d.jpg?f=fotoalbum_large

Wel een kleine ergernis dat de Fulli/Mango dongle een paar keer zeer traag werd gescand door de t-poortjes van de Péage. :/

Alsnog stilstaan… ach. Haast hadden we toch al niet. :9

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 10-08-2026 18:25 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:37
Gonadan schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 16:55:
[...]

Dat was niet gratis hoor, ik weet niet beter dan dat het een tientje per jaar is als je niet naar Frankrijk gaat en variabele kosten als je wel gaat. Dat is echt al jaren zo. Hooguit is het de eerste twee (?) jaar gratis als je de badge koopt, maar dat is omdat je dat in feite dan gewoon vooruit betaalt.
Dit zijn de huidige voorwaarden: https://www.fulli.com/sites/default/files/2026-02/TARIFS-T%C3%89L%C3%89P%C3%89AGE-OFFRE-COMMERCIALE-2026%20nl%20%281%29.pdf

1,90 per maand gebruikt in Frankrijk (vaak als aanbieding een jaar lang gratis). En wanneer twee jaar niet gebruikt, dan kost het een 10-tje. Is al lang zo. Maar vanaf 1 november dus niet.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:37
Ramzzz schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 18:23:

Wel een kleine ergernis dat de Fulli/Mango dongle een paar keer zeer traag werd gescand door de t-poortjes van de Péage. :/

Alsnog stilstaan… ach. Haast hadden we toch al niet. :9
Je hebt de poortjes met 30 met de telepeage T er boven en op sommige plekken alleen die gele T. Bij die laatste kun je inderdaad niet doorrijden kwamen we achter op de heenweg...

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:28
Zoals voor velen hier het buitenleven, heerlijk de hele dag buiten. Ook de quality time met het gezin, iedereen even uit de routine.

Maar ook de nieuwe omgeving. Zelf ben ik het liefst elke paar dagen ergens anders om de lokale omgeving te verkennen.

En als je dan thuis bent waardeer je de luxe weer wat meer.

12x JA Solar 370Wp op Zuid / Enphase IQ8+ | 16 kWh NKON ESS Pro / 3x Victron MP II 5000VA | 3x LG split airco | Ravelli RV80 | Home Assistant

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

barrymossel schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 18:32:
[...]

Je hebt de poortjes met 30 met de telepeage T er boven en op sommige plekken alleen die gele T. Bij die laatste kun je inderdaad niet doorrijden kwamen we achter op de heenweg...
Nou, de (30)-poortjes waren lang niet allemaal snel…

Dat was eerder niet mijn ervaring… pas wel kenteken overgezet i.v.m. defecte auto.

Maar haperen terwijl iedereen er vanuitgaande dat je door kunt rijden is wel… -O-

[ Voor 20% gewijzigd door Ramzzz op 10-08-2026 18:53 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Ramzzz Heb je dongle wel op een plek waar geen zonwering in de ruit zit? Vaak is er een plekje bij de achteruitkijkspiegel, speciaal daarvoor vrijgelaten van zonwering/reflectie

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

franssie schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 18:52:
@Ramzzz Heb je dongle wel op een plek waar geen zonwering in de ruit zit? Vaak is er een plekje bij de achteruitkijkspiegel, speciaal daarvoor vrijgelaten van zonwering/reflectie
Yep, ik zal hem echter toch maar even verplaatsen.

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:21
Ik weet niet meer wie de tip gaf voor de pinsa op de Cadac, maar dat was een goeie tip. Ontzettend lekker en hier in Italië zijn de pinsa's ook nog een ruimschoots voorhanden. :9~ _/-\o_
Pagina: 1 ... 305 306 Laatste