[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 304 305 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:16
Gonadan schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:41:
Haha gesleep met spullen. Dan te bedenken dat er best wat campings zijn waar je niet eens met de auto naar je plek mag om op te bouwen, pak maar een kruiwagen. Dat zal voor velen dan wel helemaal de horror zijn. :D
Heerlijk autovrije velden/plekken. Dan zit je meer in de natuur dan wanneer je je op een parkeerplek waant omdat je tegen allemaal auto's aan zit te kijken

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 22:09
Gonadan schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:48:
@barrymossel nog wel een belangrijke nuance: zoek je een leeslampje of een lamp om bij te lezen? Ik zie nu veel gewone lampen langs komen maar zelf kijk ik altijd meer naar een lampje wat alleen je boek verlicht zodat je én gezellig kaarslicht kunt hebben én wel lezen.

Nu zag ik een soort nekleeslampjes, dat is ook wel interessant. Feitelijk heb je gewoon een een flinke buigbare dropveter in je nek hangen waarvan de einden buigbaar zijn en je kunt richten op je boek. Die vind ik wel erg interessant als ik eerlijk ben.
Ik heb lampjes aan de luifel. Dan gaat er niemand hier met een lampje op z'n hoofd of aan z'n nek zitten te lezen.

Maar helaas helpt de (imo) felle Obelink Yukon lamp bovenin de luifel niet voor moeders. Dus of ze heeft pech, of ze leest maar met een e-reader. Of ze zoekt zelf een lamp...

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:11
Kevinns schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:57:
@Ivow85 ja parkeerplekken aan de rand van ieder veld is voor mij ook ideaal. Ik wil wel graag dichtbij de auto staan omdat wij daar ons eten bewaren sinds een muizen-debacle.
Wij hebben ook iedere camping muizen in de vouwwagen, maar gebruiken nu de zak van onze tenttapijt om etenswaren in te bewaren. Zo'n gatenvloer van plastic/rubber; die zit in een plastic+stoffen zak met rits.

Die zak leggen we in de vouwwagenbak. Daar komt tot op heden geen muis bij.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:50

Bommes

Capo del formaggio

Maar okay new 🤮 unlocked.

Op deze camping is een camper service punt.Lees betonnen plak van 10 bij 4 meter met een goot in het midden, daar kun je je camperunit op rijden en dan boven die goot je vuil watertank(s) legen.
Aan de muur er naast een tuinslang op een grijs haspel rol ding. Die slang om je schoonwatertank te vullen.
Om de hoek een gekke wc ding om je camper of caravan toilettank in leeg te kiepen en om te spoelen. Of je wc emmer als tent kampeerder.
Tot zover normaal.

Kom ik net aanlopen vanuit het dorp, staat er een Fransman met zijn toilettank bij die schoonwater slang te proberen om die wctank in het gat van de haspel waar die slang opgerold op zat te legen.
Hier is dat gewoon en pvcpijp met 2 kragen haaks op de muur geschroefd, waar een paar meter tuinslang overheen gelust hangt.

Dus de bruine shit zooi liep aan alle kanten uit dat stukje pijp/haspel over de muur, over de schoonwaterslang, over hem zelf.
:r :r
Hoe dan, hoe verzint hij het...???

Ik liep er precies op dat moment langs, heb hem maar gewezen op de wc stort plek om de hoek..
Maar komop, alles onder zijn shit/pis zooi..

Hierom, die soort klapmongolen zijn de reden dat ik ALTIJD mijn eigen tuinslang gebuik. Of nog liever mijn eigen gietertje, gewoon onder een kraantje, geen contact met vieze shit, alleen water overdracht.

Maar wat nou, je zou morgenvroeg maar je camper of caravan tanks daar gaan vullen :r :( :N Dan heb je, en je reis gezelschap de dag erop diarree, of erger.

Zum Kötsen werkelijk.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Bommes wij gebruiken eigenlijk ook alleen maar onze eigen slang, maar nu zeker. Wat een, zoals Duitsers dat mooi zeggen, "Totaal Idioot' :(

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:05
Ivow85 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:06:
[...]

Auto naast de camping heeft verschillende nadelen:
- gevoeliger voor inbraken. Inbrekers weten ook wel dat campinggasten na 2 uur al weten hoe de overbuurman met die blauwe Seat er uit ziet en dat het dus opvalt wanneer er ineens iemand anders dan die overbuurman bij die blauwe Seat staat te rommelen. In geval van een centraal parkeerterrein aan de rand van de camping weet niemand echt van wie welke auto is. Staat er dan een inbreker even aan het slot van een auto te rommelen terwijl er een willekeurige campinggast aan komt lopen of rijden, dan is de kans klein dat het die campinggast opvalt dat er wat raars aan de hand is.
- voor tentkampeerders is de auto het enige wat ze bij zich hebben wat effectief op slot kan.
- bij een niet al te ruim kampeermiddel is de auto die naast de tent/caravan staat een mooie opslagplek voor spullen die niet de hele dag door gebruikt worden
- bij aanhoudend slecht weer is de auto voor tent- en vouwwagen kampeerders de enige plek waar kleding en dergelijke niet klam/vochtig wordt.
- gesleep met boodschappen, spullen voor een dagje strand, kinderwagens, buggy's over de camping van/naar de auto die aan de rand van het terrein geparkeerd staat is fysiek niet voor iedereen even makkelijk. Zeker als het camping terrein niet vlak is kan de afstand van/naar de auto best een issue zijn.

Maar het is absoluut ook fijn als veldjes autovrij zijn. Dat heeft immers ook voordelen, zoals minder stof happen en hogere veiligheid voor spelende kinderen.
Ik ben wat dat betreft dan ook voorstander van parkeerplaatsen aan de rand van elk kampeerveldje. Dan blijft het autoverkeer beperkt tot enkele hoofdpaden op de camping, maar staat de auto toch voor iedereen vrij dichtbij.
Behalve gevoeliger voor inbraak zijn het allemaal luxe problemen als tentkampeerder. Kan je net zo goed een camper kopen ;)

Opzich logische punten, maar ook weer geen zaken die onoverkomelijk zijn. Een goed parkeerplek aan de rand van de camping is ook prima. Als er maar zo weinig mogelijk autos over de camping rijden :D

Nu ik er over nadenk, laatste jaren hebben we nooit de auto naast de tent gehad. Eigenlijk nooit een probleem, behalve bij veel boodschappen. Maar met twee keer lopen kom je er ook.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bommes schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:24:

Op deze camping is een camper service punt.Lees betonnen plak van 10 bij 4 meter met een goot in het midden, daar kun je je camperunit op rijden en dan boven die goot je vuil watertank(s) legen.
Aan de muur er naast een tuinslang op een grijs haspel rol ding. Die slang om je schoonwatertank te vullen.
Om de hoek een gekke wc ding om je camper of caravan toilettank in leeg te kiepen en om te spoelen. Of je wc emmer als tent kampeerder.
Tot zover normaal.

Kom ik net aanlopen vanuit het dorp, staat er een Fransman met zijn toilettank bij die schoonwater slang te proberen om die wctank in het gat van de haspel waar die slang opgerold op zat te legen.
Hier is dat gewoon en pvcpijp met 2 kragen haaks op de muur geschroefd, waar een paar meter tuinslang overheen gelust hangt.

Dus de bruine shit zooi liep aan alle kanten uit dat stukje pijp/haspel over de muur, over de schoonwaterslang, over hem zelf.

Ik liep er precies op dat moment langs, heb hem maar gewezen op de wc stort plek om de hoek..

Hierom, die soort klapmongolen zijn de reden dat ik ALTIJD mijn eigen tuinslang gebuik. Of nog liever mijn eigen gietertje, gewoon onder een kraantje, geen contact met vieze shit, alleen water overdracht.

Maar wat nou, je zou morgenvroeg maar je camper of caravan tanks daar gaan vullen :r :( :N Dan heb je, en je reis gezelschap de dag erop diarree, of erger.

Zum Kötsen werkelijk.
Tsja, die camperaars die bij uitchecken in de file staan bij zo’n dumpplek. Vervolgens gewoon de sluis openzetten en nergens op letten. Putje verstopt? Boeie, hun shit van 3 dagen gewoon overstromend over het pad van de camping…. Tot nog toe afgelopen 5 jaar elk jaar wel weer op de campingbingo kunnen afstrepen.

Eergisteren helaas ook weer op eerder genoemde camping. En ik stond helaas in de buurt met de vouwwagen . En de regen maakte het alleen maar verdund erger. Dus kanaaltje gegraven om de waterstroom weg te leiden, putje 2x ontdaan van de bladeren/naalden, stroom water ging alsnog naar ‘t voetbalveldje en woning van camping eigenaar. Kwam daar niet aan overigens. Maar gezien de dakgoten van receptie en restaurant ook op die put aankwamen was camping helaas natter dan noodzakelijk.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Get!em de eigenaar van de camping lijkt me ook wel een verantwoordelijkheid te hebben in deze?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:44
_Eend_ schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:22:
[...]

Voor het gesleep met boodschappen/spullen is wel een oplossing: https://www.lidl.nl/p/falko-elektrische-bolderkar/p100399403 :+ Gaat niet heel hard, 3 km/u, dus je kunt er niet mee over de camping heen rennen
Zie dat ding maar eens in je auto te krijgen als die ook al vol zit met het gezin, de kampeeruitrusting, tassen met kleding etc..
Gonadan schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:41:
Haha gesleep met spullen. Dan te bedenken dat er best wat campings zijn waar je niet eens met de auto naar je plek mag om op te bouwen, pak maar een kruiwagen. Dat zal voor velen dan wel helemaal de horror zijn. :D
Mensen die minder goed ter been zijn of de auto vanwege een klein kampeermiddel als opslag gebruiken zullen zulke campings waarschijnlijk vermijden wanneer het vooraf bekend is dat men er met de auto niet op mag. Ik ken het vooral van de natuurkampeerterreinen.

Zelf ben ik overigens niet direct tegen het autovrij kamperen. Ik reageerde alleen op iemand die geen (mogelijke) nadelen zag in het autovrij kamperen.
Maar wanneer ik met de oldtimer op pad ben, dan moet die in het zicht. Is me te veel waard om ergens achteraf te parkeren. Maar juist daarvoor zijn de autovrije veldjes met parkeerplaatsen er langs ideaal. Want het betekent dat er ook minder snel een bal i.o.d. van spelende kinderen tegen de auto aan komt wanneer de auto niet op het veldje staat.

Op wat grotere familiecampings zie je nog wel eens een combinatie van autovrije veldjes en veldjes waar de auto wel naast het kampeermiddel geparkeerd mag worden.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:44
kepler schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:47:
[...]

Behalve gevoeliger voor inbraak zijn het allemaal luxe problemen als tentkampeerder. Kan je net zo goed een camper kopen ;)
Natuurlijk. Alles wat je in relatie tot kamperen wel wenst maar niet over beschikt is een luxe probleem. Behalve dan een tappunt voor schoon drinkwater en een toilet tbv hygiënische afvoer van ontlasting. Maar als je kampeert met een klein (koepel)tentje en je behalve in de auto nergens plek hebt om bijvoorbeeld je stoeltjes etc droog op te bergen is het toch wel heel handig dat je bij voorspelde nachtelijke regenbuien niet eerst 3 keer heen en weer naar de rand van de camping hoeft te lopen om je spullen op te bergen voordat je naar bed gaat.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:53

BeaM-R

Powerrrrr

Die autovrije campings doet me weer denken aan een stel waar we mee op vakantie gingen. Die hadden het geniale idee om alles los in de dakkoffer te gooien want dan kan je meer kwijt.

Tot ze bij de camping aankwamen en het een autovrije camping bleek te zijn. Die hebben. 10 keer op en neer gelopen :*)

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:12

Tot zover normaal.

Zum Kötsen werkelijk.
Gatver, dat soort mensen kunnen beter gewoon een hotel pakken.

Wij tappen ook alleen met een eigen tuinslang, en in de watertank een Tank O3 (ozon generator). Mocht er alsnog iets inkomen dan is het ook zo weer dood. En smaakloos ipv chloor toevoegingen. Plus dat het ook de bovenkant vd tank reinigt ipv alleen daar waar het chloor bij kan komen.

De tuinslang zelf altijd even door laten lopen voor gebruik, leeg laten lopen na gebruik en ik heb de 2 uiteindes bij niet gebruik ook altijd aan elkaar vast zitten met een gardena koppeling verlengstuk. Dan weet ik zeker dat er nooit iets inkomt.

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 07:51
kepler schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:49:
[...]

Wat is het nadeel van een parkeerplaats naast de camping?

Autos op de camping staan ook niet in de weg, maar het heen en weer rijden zorgt vooral voor overlast (bv stofwolken/herrie/lampen in de nacht) en ook nog eens een stukje onveiligheid voor de campinggasten.
Ik bedoelde vooral dat die ruimte er meestal niet is. Het nadeel is overigens dat je moet slepen met je dagelijkse boodschappen enzo. Ik sta nu op een camping waar auto’s gewoon bij de tent staan en dat geeft eigenlijk geen problemen. Ik zie niet zo goed welk probleem een autovrije camping oplost.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:05
Marcel a schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 07:50:
[...]

Ik bedoelde vooral dat die ruimte er meestal niet is. Het nadeel is overigens dat je moet slepen met je dagelijkse boodschappen enzo. Ik sta nu op een camping waar auto’s gewoon bij de tent staan en dat geeft eigenlijk geen problemen. Ik zie niet zo goed welk probleem een autovrije camping oplost.
Dat zeg ik toch, minder herrie, minder uitlaatgassen, op veel campings minder stof, minder lampen die in de nacht de tent in schijnen als mensen laat terug komen.

En belangrijkste, meer veiligheid voor de campinggasten. Dan vooral de kleinere kinderen.

Mee eens, auto is heel handig bij de tent. Maar absoluut niet noodzakelijk, voor mij in ieder geval :P

Maar goed, zo gaan veel discussies hier natuurlijk :D Wat de een als overlast beschouwd, vindt de ander noodzakelijk en geen probleem.

Dus we gaan hier nooit uitkomen ;) morgen vertrekken we richting de camping, geen idee eigenlijk of die autovrij is :') Zo niet, kom ik hier wel klagen :P

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Voor ons wordt het 'plan B' dit jaar. Onze 'grote' auto (Opel Zafira Tourer) gaf 2 weken geleden spontaan de geest, dat is nog steeds niet opgelost (alle garages hadden geen plek, 1 wel, die is nog niet klaar). }:|

Dus, met de 'kleine' auto op pad. Dat houdt in: géén grote tent, en dat is in ons geval echt een klepper (Bardani Villagrande 400), die überhaupt niet in onze Volvo C30 past. :P

En geen dakkoffer (geen dragers op de Volvo).

Het kan verkeren... we hebben kleinere tenten, waaronder 2 fijne 3-persoons trekkerstentjes, dus nemen we die maar mee. Bagage en spullen in de ene, slapen in de andere. Kan zomaar een prima kampeerervaring worden.

Tolbadge overgezet voor de andere auto, en morgen maar eens passen en meten wat er mee kan. Minder zooi dan anders is sowieso een goed idee. Kinderen (volwassen) thuislaten. Die hebben nu allebei toch een excuus om niet mee te gaan. :')

Dus wel een volwaardig luchtbed in plaats van de lichtgewicht zelfopblazende trekkersmatjes, andere lichtgewicht stoelen, minimalistisch kookgerei, een tarp - dat werk.

Ik zie het wel zitten. Het alternatief was '; last minute' een andere auto kopen, of huren. Dat laatste vind ik dan weer onzinnig wanneer je er toch 2 hebt, vrouwlief gelukkig ook. Een andere kpoen was een wat overhaaste actie geworden.

Minimalisme dus maar dit jaar! Daar ging kamperen om te beginnen toch al om... :D

Auvergne, here we come! O-)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:41
Geen idee of je trekhaak hebt maar op Marktplaats staat een legioen aan trekhaakkoffer te huur.

[ Voor 78% gewijzigd door flaskk op 08-08-2026 09:40 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

flaskk schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:40:
[...]

Geen idee of je trekhaak hebt maar op Marktplaats staat een legioen aan trekhaakkoffer te huur.
Aan de Opel wel... :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

franssie schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 23:03:
@Get!em de eigenaar van de camping lijkt me ook wel een verantwoordelijkheid te hebben in deze?
Mogelijk. Maar als je als camper eigenaar ziet dat de bovenkant putje is volgelopen met blad/naalden (en het putje eronder gewoon doorstroomt) , dan is het de campereigenaar die even die bladeren opzij kan schuiven.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:55

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
barrymossel schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:09:
[...]

Ik heb lampjes aan de luifel. Dan gaat er niemand hier met een lampje op z'n hoofd of aan z'n nek zitten te lezen.

Maar helaas helpt de (imo) felle Obelink Yukon lamp bovenin de luifel niet voor moeders. Dus of ze heeft pech, of ze leest maar met een e-reader. Of ze zoekt zelf een lamp...
Oh dus jij zoekt eigenlijk helemaal niets? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

Tot zover normaal.

Zum Kötsen werkelijk.
Ronduit ranzig. Één van de redenen dat ik een waterzak o.i.d. altijd bij de gewone kraan vul en gemeenschappelijke tappunten waar een slangetje aan zit vermijd of zorg dat de buitenkant niet in aanraking komt met het water of mijn tank. Die instructies gaan generatie op generatie door bij ons. :P

Maar wat vind je van de afwas doen in de bakken die duidelijk bedoeld zijn voor het doen van de handwas, en dan de binnenkant van de wasbak bekleden met een residu van de goedkope rode pastasaus en de kliekjes op de bodem van de wasbak achter latend. Al doen velen dat ook bij de afwasplaatsen, schijnt blijkbaar normaal te zijn.
Een ander soort ranzig, maar ook daar snap ik helemaal niets van. Zo wil je het zelf toch ook niet aantreffen? :r :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:52

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik zit hier nu op een camping aan de Ossiacher See (Oostenrijk) en daar moet de auto naast de tent worden gekampeerd. Absoluut niet mijn ding, maar gelukkig staan we aan het eind van een laantje dus geen voorbijrijdend verkeer. Live sfeerbeeld :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbntJ2z1cOGfe3CYCX3gG6ngmMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VO7uEoU0HqIRMb5zVRGS9SBI.jpg?f=fotoalbum_large
Deze camping wordt het voor ons niet nog een keer. Niet omdat de camping niet goed is, maar (let op, clichés en stereotypes volgen) het is een hoog gehalte Randstad stukadoors met caravan, bestaande uit getatoeëerde rokende en bierzuipende families die al jaren met elkaar op vakantie gaan. Niet helemaal ‘ons soort mensen’.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:50

Bommes

Capo del formaggio

Gonadan schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:02:
[...]

Ronduit ranzig. Één van de redenen dat ik een waterzak o.i.d. altijd bij de gewone kraan vul en gemeenschappelijke tappunten waar een slangetje aan zit vermijd of zorg dat de buitenkant niet in aanraking komt met het water of mijn tank. Die instructies gaan generatie op generatie door bij ons. :P

Maar wat vind je van de afwas doen in de bakken die duidelijk bedoeld zijn voor het doen van de handwas, en dan de binnenkant van de wasbak bekleden met een residu van de goedkope rode pastasaus en de kliekjes op de bodem van de wasbak achter latend. Al doen velen dat ook bij de afwasplaatsen, schijnt blijkbaar normaal te zijn.
Een ander soort ranzig, maar ook daar snap ik helemaal niets van. Zo wil je het zelf toch ook niet aantreffen? :r :?
Zou het beter zijn als het dure Mutti pasta saus zou zijn?? :P >:)

Ik stond van de week ook af te wassen bij de camping afwas plek, met naast mij een Fransman. Die toen hij klaar was zijn teiltje vulde met schoon water het over de vloer gooide en met de trekker deze even schoon trok. d:)b
Goed voorbeeld doet volgen dus dat deed ik eergisterenavond ook even op de zeker manier. Naast me onze 2 Franse buurmannen, waarvan eentje meteen voorstelde of ik even zijn camper ook wilde komen schoonmaken.
Er lag nog een schuursponsje dus ik pak die en zeg: Ja hoor ik kom wel ff langs.. :P
Kijk vervolgens de andere buurman aan die met een Jaguar station en aanhanergtje me daktent naast ons staat, en zeg: kom ik daarna jou Jaguar ook ff boenen.. >:) :+

Resultaat allemaal lachende afwassende mannen.. heerlijk.. :)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bommes schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:36:
[...]

Zou het beter zijn als het dure Mutti pasta saus zou zijn?? :P >:)
Nou als ik heel eerlijk ben wel ja, liefst nog zelfgemaakt met Mutti tomaten. :9

Je wilt niet weten hoeveel troep die hardnekkige kleurstof in goedkope saus geeft. Gezeefde/gekookte tomaten spoel je zo uit je pan of gootsteen, bij simpele kant en klare saus moet je serieus met zeep en borstel aan de gang anders blijft het zitten. Doe je het in lichtgekleurd plastic dan zal dat eeuwig een rode waas behouden. :P

@anekdote: dat is het mooie van camping contact vind ik. Heerlijk zoiets.

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 08-08-2026 10:42 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wokschotel schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:09:
Ik zit hier nu op een camping aan de Ossiacher See (Oostenrijk) en daar moet de auto naast de tent worden gekampeerd. Absoluut niet mijn ding, maar gelukkig staan we aan het eind van een laantje dus geen voorbijrijdend verkeer. Live sfeerbeeld :

[Afbeelding]
Deze camping wordt het voor ons niet nog een keer. Niet omdat de camping niet goed is, maar (let op, clichés en stereotypes volgen) het is een hoog gehalte Randstad stukadoors met caravan, bestaande uit getatoeëerde rokende en bierzuipende families die al jaren met elkaar op vakantie gaan. Niet helemaal ‘ons soort mensen’.
Ik zat op maps te gluren en ik denk aan je foto te zien dat jij links op het veldje staat met laantjes. Dus dan is je oriëntatie al snel richting laantje, dat trekt mij ook niet zo inderdaad.
Meer in het midden zie ik wel een soort terrasplekken waar je oriëntatie van het laantje af is, dat lijkt mij een stuk fijner. Dat had ik deze vakantie op mijn eerste camping ook. In het zicht geen lelijke koekblikken maar achter je tent staat hij wel en je kunt er dus makkelijk bij. Dat werkt ook wel lekker. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:17

vhal

ಠ_ಠ

Kampeerergernissen > de was.

Normaal gesproken doen we regelmatig een handwasje maar helaas ontkomen we er niet aan om soms een wasmachine te draaien op een rustige dag.

De machines zijn hier redelijk beperkt. De etiquette zegt dat je op tijd aanwezig moet zijn voordat je was klaar is zodat de volgende in de rij aan de beurt is. Dan kan je je eigen was er uithalen en hoeft een vreemde niet te graaien tussen je shirts, onderbroeken en sokken.

Helaas heeft niet iedereen daar een boodschap aan. Normaal wacht ik even een minuutje of 1 a 2 maar na een poosje ben ik het zat en mik ik zelf maar de was van de voorganger er uit }> Vervolgens duurde het nog ruim 10' voordat er een Duitser dame kwam om haar was op te halen. Als blikken konden doden maar dikke schijt en zo....moet je maar op tijd komen :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdwxTcZ-x8jWhYdjuqV5kyUIHxE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9M1MjMU6OYDQAL3HQaIN4O0E.jpg?f=user_large

Strava

Pagina: 1 ... 304 305 Laatste