[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 301 302 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
_Hades_ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 20:54:
uiteindelijk is het toch een kwestie van leven en laten leven? iedereen heeft andere gebruiken en verstaat iets anders onder 'normaal'. als iemand last heeft van mijn 'normaal', dan verwacht ik dat diegene dat even komt melden, dan kan ik een oplossing bedenken om het voor iedereen leuk te houden. als ik het gevoel heb dat ik in de machinekamer van een ventilatorenfabriek op vakantie ben, dan zeg ik daar wat van tegen de veroorzaker, als iemand last heeft van mijn schuifdeur dan doe ik daar rustiger of minder vaak wat mee. kwestie van samenleven en misschien leer je nog iets van een ander 😉
Ja en nee. De grens van vrijheid is daar, waar die vrijheid anderen direct tot last is of wanneer er hele redelijke regels overtreden worden. Nachtelijke overlast veroorzaken tot ver na de officiële rust of stilte-tijd hoort daar wat mij betreft zeker onder. Of die overlast dan komt van mensen die tot in de kleine uurtjes blijven buurten bij elkaar, van muziek, van een brommende airco of van voertuigen is wat mij betreft niet zo relevant.
Rust = rust.

Wil je niet om 23.00u naar bed? Prima. Maar hou je stil of zoek lekker de plaatselijke horeca op.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:41
Ik verbaasde me dan weer over wat vaste plekken op enkele campings waar we laatst gestaan hebben, dacht dat dat ook aan regels moest voldoen, maar daar staan soms echt hele creatieve bouwwerken, wat niet misstaat in een krottenwijk. Ergens op een andere camping weer koning tokkie die zn vaste plek volledig dichtgetegeld had, hoop shiny zwarte en zilveren ornamenten rondom zn caravan.

Niet echt mijn soorten camping, maar de ene was op doorreis en de andere leek totaal niet op de 3 foto's die op internet stonden :p had daar verder ook geen last van gelukkig.

Zit wel naar een andere tent te kijken, toch de De Waard eruit, laatst naar Schijndel geweest, leuke Bardani tenten gezien (Wave 300, niet de air), dacht voor 1000 wel te kunnen slagen maar met TC doek is dat een lastige opgave.

Komen er vaak nog einde jaars acties op tenten of is het gewoon als er nu een deal is die maar pakken?

We zoeken een vrij ruime tunnel (4 persoons-ish, voor 2en) met bij voorkeur een luifel waar we bij regen onder kunnen zitten. TC doek, vol katoen is mooi maar me te zwaar, volledig polyester weer te klam :p Wel leuk om te zien dat er steeds meer aan details gedacht wordt zoals kabeldoorvoeren etc.

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:21
Die deals zijn er wel maar hèt moment om te shoppen is natuurlijk in oktober. Dan zijn alle spijtoptanten weer terug en dan kun je wel wat leuke deals vinden. Bij De Wit? Not so much

• joostga
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:22
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 23:50:
Zit wel naar een andere tent te kijken, toch de De Waard eruit, laatst naar Schijndel geweest, leuke Bardani tenten gezien (Wave 300, niet de air), dacht voor 1000 wel te kunnen slagen maar met TC doek is dat een lastige opgave.

Komen er vaak nog einde jaars acties op tenten of is het gewoon als er nu een deal is die maar pakken?

We zoeken een vrij ruime tunnel (4 persoons-ish, voor 2en) met bij voorkeur een luifel waar we bij regen onder kunnen zitten. TC doek, vol katoen is mooi maar me te zwaar, volledig polyester weer te klam :p Wel leuk om te zien dat er steeds meer aan details gedacht wordt zoals kabeldoorvoeren etc.
Daar hebben wij ook naar zitten kijken, mooie tent. Wij hebben nu de Bardani Spitfire 300 Deluxe, ook met z'n 2en. Die heeft ook een hele diepe luifel waar je heerlijk onder zit.

Die Wave 300 heeft dan weer een luifel waarvan je de zijkanten kan oprollen, dan kan je hem als een soort tarp gebruiken. En je kan hem 's avonds vast droog opbergen als je de dag erop vertrekt. Ook het bisonyl kuipzeil is beter dan die van de Spitfire.

Voordeel van de Spitfire is dan weer dat je hem met binnentent en al kan oprollen en in de zak doen. Is ie de keer erop weer zo opgezet.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:45
Jezus Christus, wat een zooi gezeik over eventueel geluid na 2200. Of voor 2200 als iemand muziek aan heeft.

Valt voor mij in de zelfde categorie als jengelende kinderen op een camping. Of de buurman die aan het boren is thuis, of mijn buren die in de nacht kleine kindjes aan het maken zijn.

Part of life. Geef elkaar wat ruimte en geniet voor de rest. Wat niet wil zeggen dat de buren op de camping elke nacht tot 0400 een zooi herrie moeten maken met andere buren op de camping. Maar als dat zo af en toe gebeurt, leuk voor ze, ze hebben het dan gezellig

Leven en laten leven.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 23:50:
Ik verbaasde me dan weer over wat vaste plekken op enkele campings waar we laatst gestaan hebben, dacht dat dat ook aan regels moest voldoen, maar daar staan soms echt hele creatieve bouwwerken, wat niet misstaat in een krottenwijk. Ergens op een andere camping weer koning tokkie die zn vaste plek volledig dichtgetegeld had, hoop shiny zwarte en zilveren ornamenten rondom zn caravan.

Niet echt mijn soorten camping, maar de ene was op doorreis en de andere leek totaal niet op de 3 foto's die op internet stonden :p had daar verder ook geen last van gelukkig.

Zat zelf te kijken naar Falco tenten, zijn wat duurder rond de 3k, maar op Marktplaats zijn deze erg goedkoop te vinden!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mirved schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:26:
[...]

Dus de mini disco moet ook verboden worden?
Een aankondiging van een mini-disco (vaak op vaste dag in de week) is voor mij reden om de betreffende camping te skippen. Die is direct uit de lijst van optie. Onderweg rij ik dan ook door als ik ze tegenkom.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:45

Dentheman

Zie signature

Voor ons zit het er helaas al weer even op, wij waren een vroege regio met vakantie en vertrokken gelijk op zaterdag 4 juli, we maakten na 850km een tussenstop op Camping Illertissen, de reis verliep zo voorspoedig dat ik het laatste uurtje slechts 80 km/h reed, anders zouden we aankomen tijdens de mittagruhe :p Er was dat weekend geen vrachtverkeer in Duitsland op de weg, dat reed wel lekker. Prima camping overigens!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0q7kT7uDirDgyciRwEcPFpsxeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYkkMWj2J73t8LKV2tKYKVkU.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna door naar Lago Idro Glamping Boutique, een hele mond vol maar prima camping met 100 plaatsen (ongeveer 50/50 kampeerplekken vs. vaste tenten/huisjes). We kwamen er vlak voor vertrek achter dat we (schijnbaar) een 'lake view pitch' hadden geboekt, dus dat was prachtig. Lekker overzichtelijke camping waardoor we zelfs onze dochter van 4 jaar zorgeloos over de camping konden laten scharrelen. Er was animatie maar niet overdadig. Het was warm en veel activiteiten waren >30 minuten rijden van de camping, dus voor ons doen veel op de camping gehangen en genoten van het meer. Af en toe op tijd eruit voor een rondje op de fiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XF21JneVkaSxJgGC3akRHaZ1SI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgOVcNB57xAa9x0MS1IMtoD9.jpg?f=fotoalbum_large

Wel mazzel gehad met het weer, 2x dreigende luchten en aantrekkende wind gehad, maar uiteindelijke stortte de zwarte pitten van de weerradar zich uit over het zuidelijke gedeelte van het Gardameer en niet bij ons.

Daarna door naar het actieve gedeelte van de vakantie, we wilden eigenlijk terug naar camping 'Naturliches Hell' maar die nemen in het hoogseizoen alleen verblijven aan van 10 nachten of meer. Zodoende hadden we een plek geboekt bij Camping Grubhof in Lofer (Oostenrijk), sanitair mooier dan thuis & prachtig gelegen in een dal aan de rivier. Wel stricte instructies mbt. opstellen van de auto/caravan/kampeermiddel maar daardoor oogt de camping wel overzichtelijk. Met de summercard krijg je gratis toegang tot allerlei activiteiten in de omgeving zoals diverse kloven, zwembad en de ski-lift zodat je de berg op kan. Alle activiteiten zijn voor kinderen geschikt met elke 15-20min een kleine kinderactiviteit (quiz, knikkerbaan, etc.), alles draait om 'erlebnis'. We zijn ook een dagje naar de Maria-Alm geweest wat zeker de moeite waard was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_tV04alXF_T9VZvMN9xqla-qog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oi9u8yBbpjq4mRuJWjihF8q0.jpg?f=fotoalbum_largeToeval wil dat we op deze camping 2 families tegenkwamen die in Italie bij ons 'in de straat' stonden.

Het was ons tot op heden niet gelukt om een acceptabele (doorreis) camping te vinden in de regio Frankfurt, maar dit jaar eindelijk een knappe camping gevonden aan de Main.

Toen zaten 3 weken er alweer op :+ Vooral in Oostenrijk begon het te krieblen voor een andere caravan, wat hebben onze Oosterburen vaak mooie spullen mee met ditto auto's etc. Maar na een uurtje marktplaatsen kwam ik tot de conclusie dat de meerwaarde van een nieuwere caravan niet opweegt tegen het geld wat we zouden moeten bijleggen voor die paar weken per jaar waarin je hoopt zoveel mogelijk buiten te zijn :p

Zie ondertitel

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:07
Drardollan schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 19:11:
[...]

Ik heb nog nooit een reglement gezien die een avondklok of soortgelijk iets vastlegt. Rust is iets anders dan complete stilte. Als je het zo stelt is het zelfs verboden om naar de WC te gaan, iemand kan de rits van de tent of het doorspoelen horen tenslotte.
Rust is niet luidkeels schaterlachen en een grote bek teruggeven.
Een rits opendoen en naar de wc gaan is niet de verstoring van de rust, dat zijn normale omgevingsgeluiden.

Als je dat niet snapt ben je geen goede kampeerder maar een tokkie.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:58
Pat911 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 09:23:
[...]

Rust is niet luidkeels schaterlachen en een grote bek teruggeven.
Een rits opendoen en naar de wc gaan is niet de verstoring van de rust, dat zijn normale omgevingsgeluiden.

Als je dat niet snapt ben je geen goede kampeerder maar een tokkie.
Of je bent gewoon een ander soort kamperen gewend.

Het is lekker makkelijk om mensen in een hokje te duwen omdat ze niet passen binnen jouw ideaalwereld.

All your base are belong to us!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:41
Tha_T schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 06:36:
Die deals zijn er wel maar hèt moment om te shoppen is natuurlijk in oktober. Dan zijn alle spijtoptanten weer terug en dan kun je wel wat leuke deals vinden. Bij De Wit? Not so much
Die hebben niet alleen de stokken, maar de hele tent opgeblazen :P
Zoek wel liever echt nieuw, 2e hands weet je niet altijd hoe ermee omgegaan is en het verschil in prijs is relatief laag. Voor een hogere klasse tenten is het eventueel wel te overwegen.
joostga schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 07:12:
[...]

Daar hebben wij ook naar zitten kijken, mooie tent. Wij hebben nu de Bardani Spitfire 300 Deluxe, ook met z'n 2en. Die heeft ook een hele diepe luifel waar je heerlijk onder zit.

Die Wave 300 heeft dan weer een luifel waarvan je de zijkanten kan oprollen, dan kan je hem als een soort tarp gebruiken. En je kan hem 's avonds vast droog opbergen als je de dag erop vertrekt. Ook het bisonyl kuipzeil is beter dan die van de Spitfire.

Voordeel van de Spitfire is dan weer dat je hem met binnentent en al kan oprollen en in de zak doen. Is ie de keer erop weer zo opgezet.
Net even gegoogled en dacht eerst dat die luifel helemaal niet zo groot was, maar toen zag ik de deluxe, stukje langer.
Binnenkort nog maar een keer kijken en overwegen. Je gaat op een gegeven moment wel naar details kijken, bv zo'n bisonyl grondzeil, voelt net wat degelijker aan, voor m'n gevoel zijn voorgebogen alu stokken ook net iets degelijker dan stokken die je zelf moet buigen. Stond ook een best leuke Safarica tent, maarja, die leek geen ventilatie te hebben in het slaapdeel en daar zat de tent aan de zijkanten met plastic clips op de stokken, ik zie dat wel vergaan binnen enkele keren gebruiken.

Reden om toch eens verder te kijken is vooral het gewicht en volume van zo'n dikke katoenen tent met stalen stokken. 'Onverwoestbaar', maar je sjouwt je een breuk en de auto ligt ook zo vol.
Pagina: 1 ... 301 302 Laatste