[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 301 ... 311 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

kwet schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 20:42:
Mag ik ook even mee klagen? Staan op schitterende kleine camping, grote plekken, heel relaxed totdat er een camper met een airco op de plek naast ons is komen staan. Ondanks dat de plekken groot zijn en je ver van elkaar afstaat hoor je nu de hele tijd gebrom van een airco 🤬 gelukkig afgelopen nacht niet gehoord of hij stond uit? Maar vanaf dat het vanavond wat rustig wordt hoor je de hele tijd op de achtergrond geluid, is best irritant.
Hier in Noorwegen op een kleine camping (alle campings zijn nog steeds heel vol) kwam er een auto met daktent om 23:15u oprijden. Kwam om 23;30 op 1 meter naast ons staan en bleef tot 00:30 met ronkende motor staan (kijkend op hun mobiel). Toen moesten ze nog beginnen aan het opzetten van de daktent.

Toen ben ik toch wel even eruit gegaan om te vragen of ze die auto uit konden zetten.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:17

vhal

ಠ_ಠ

Op onze camping in het Ötztal kom je tussen 23:00 en 7:00 het terrein niet meer op met je auto. Scheelt ook wat. Verder is het na 22:30 gewoon stil, enerzijds omdat de temperatuur in de late avond daalt naar 14 a 16 graden C en anderzijds omdat het gewoon zo geregeld is aldus de vriendelijke buurman die hier al 37 jaar komt.

En trouwens...wanneer het Oostenrijkse campingsanitair luxer is dan thuis... :+
En dit zijn overigens de reguliere hokjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0VwqG61KIXntlkxj7_BrbwUBGo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AocAdqcBkDGNCgw5gEIpAuxR.jpg?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door vhal op 30-07-2026 07:38 ]

Strava

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mag ik ook even mee klagen? Staan op schitterende kleine camping, grote plekken, heel relaxed totdat er een camper met een airco op de plek naast ons is komen staan. Ondanks dat de plekken groot zijn en je ver van elkaar afstaat hoor je nu de hele tijd gebrom van een airco 🤬 gelukkig afgelopen nacht niet gehoord of hij stond uit? Maar vanaf dat het vanavond wat rustig wordt hoor je de hele tijd op de achtergrond geluid, is best irritant.
Hier hetzelfde! Ik heb ze erop aangesproken en vriendelijk doch dringend verzocht die condensor/ventilatorunit aan de andere kant van de camper te hangen zodat ze zelf in de herrie zitten, in plaats van de buren (wij). Daar hebben ze gelukkig actie op ondernomen 😉

• JaMaaT
  • Laatst online: 18:03
@vhal maar wel wat kleine plekken daar naar mijn mening. Verder prima camping idd.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:00

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Als het een beetje kan mijd ik campings waar ook campers mogen komen om o.a. deze reden. Al kunnen caravans er tegenwoordig ook wat van met aircos. Hier op de camping ook eentje maar op een gegeven moment ging die uit. Prima dan, even de hete lucht eruit kan ik mij iets bij voorstellen maar de godganse dag die herrie zou ik ook niet trekken....

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ook daar zie je dat de extremen het altijd weer verpesten voor de rest. Ik zie het nu ook steeds vaker in de regels staan. Onze eerste camping had gewoon airco's verboden. De huidige mag het alleen als de buren het niet kunnen horen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:36
loewie1984 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:13:
Ik wilde vanacht een rant typen over mijn kampeer ervaring, uiteindelijk weg geklikt maar toch het irriteert me mateloos.

Sinds zaterdag aangekomen op een kamping in Zuid Limburg, voor ons 15 minuutjes van huis en we gaan vanavond maar thuis slapen, want we hebben 2x2 koppeltjes op 15 en 25 meter van ons liggen die de nachtrust niet respecteren. Zitten tot s avonds laat te kaarten en maken gewoon te veel lawaai. Hele conversaties op een niveau waarop je overdag praat en dat is al luidruchtig. Zitten ze midden in de nacht te schaterlachen. Dan vraag ik me af of je wel goed bij hoofd bent.

Op de eerste avond zaten ze het dichtste bij (want ze doen om en om) en toen ben ik om 23:45 gaan vragen of het wat stiller kon. Toen kreeg ik een bijdehante reactie: 'over een kwartier' toen zei ik dat de rusttijd vanaf 23:00 was. Toen ik terug in mijn tent ging liggen begon het geklaag. Dit hadden ze nog nooit meegemaakt, ik moest maar oordoppen in doen, ik was nog in mijn normale kleding dus ik lag nog niet in bed. Ik heb het gemeld aan de receptie maar ze hadden nog nooit klachten gehad van deze vrienden van de camping.

Vanacht viel ik met mijn nieuwe oordoppen pas na half 2 in slaap, toen ze eindelijk zelf ging pitten.

Daar werk je dan een heel jaar voor om 3 weken te kunnen relaxen en dan zit je tegenover tokkies. Ze gaan pas 5 augustus weg dus tot die tijd moeten we het maar slikken.

Ik vind het ronduit belachelijk en twijfel serieus aan of ik nog wel wil kamperen. We hebben wat dat betreft te vaak pech. Terwijl we expliciet kinder Campings kiezen zodat er vertier is voor de kinderen en dan gaat je nachtrust eraan door een paar gepensioneerde Brabo's die denken dat de regels voor hun niet gelden.

😡😡😡

/rant
Ik zou dit ook enorm hebben. Ik kan me dan ook gewoon niet voorstellen hoe andere mensen zo asociaal kunnen doen en wat er dan wel of niet in hun hoofd om gaat. Laatst ook, heerlijk aan het kamperen en naast ons zaten wel 4 gezinnen die bij elkaar hoorde. De wat oudere kinderen waren al tot 22:00 lomp aan het voetballen waarbij ik de bal al vaker tegen mij aan kreeg. Overdag regelmatig richting onze baby (die in de voortent lag...). En dan zijn die eindelijk naar bed en claimen die ouders het veld met alle tafels bij elkaar en luidkeels borrelen tot in de late uurtjes. Bizar gewoon.

Volgende week ga ik naar een kleine kindercamping. Geloof 20 staanplaatsen in een slinger om de faciliteiten heen. Niemand staat boven op elkaar. Veld is hermetisch afgesloten zodat kinderen niet weg kunnen. Ideaal.

Verwacht overdag veel kabaal met rondrennende kinderen en in de avond heerlijke rust.

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
Ik heb ook een camper, met dakairco. Op hele hete dagen zet ik deze altijd aan als de kinderen naar bed gaan, anders kunnen ze niet slapen. Om 22.00 zet ik hem weer uit. Buiten hoor je eigenlijk alleen een licht geblaas, geen compressor. In tegenstelling tot binnen, wat een … herrie 😜

Toch voel ik me altijd een beetje bezwaard. Vooral als ik hier dan weer lees dat mensen er al last van hebben als anderen 5 min met een accu schroefboor haringen in de grond schroeven.

Camping rust mag wat mij betreft al vanaf 22.00. Je hoeft niet hard te schreeuwen of schaterlachen om het gezellig te hebben. En als je dat dan toch wilt kun je het overdag doen. Maar goed, ik heb ook wel eens op hippe campings “zonder regels, wees lief voor elkaar” gestaan waar men gewoon tot 4 uur ‘s nachts feestjes had bij de camper met keiharde muziek. 🤡

12x JA Solar 370Wp op Zuid / Enphase IQ8+ | 16 kWh NKON ESS Pro / 3x Victron MP II 5000VA | 3x LG split airco | Ravelli RV80 | Home Assistant

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ja dat is de leef en laten leven instelling, komt meestal neer op dat je maar met het ongeremde gedrag van anderen moet leven. :P

Maar heb jij nog erg jonge kinderen dan? Want mijn ervaring is dat op warme dagen alles wat kan lopen en praten niet eerder naar bed gaat dan 21:30 of 22:00. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

vinniefireman schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 08:56:
Ik heb ook een camper, met dakairco. Op hele hete dagen zet ik deze altijd aan als de kinderen naar bed gaan, anders kunnen ze niet slapen. Om 22.00 zet ik hem weer uit. Buiten hoor je eigenlijk alleen een licht geblaas, geen compressor. In tegenstelling tot binnen, wat een … herrie 😜

Toch voel ik me altijd een beetje bezwaard. Vooral als ik hier dan weer lees dat mensen er al last van hebben als anderen 5 min met een accu schroefboor haringen in de grond schroeven.

Camping rust mag wat mij betreft al vanaf 22.00. Je hoeft niet hard te schreeuwen of schaterlachen om het gezellig te hebben. En als je dat dan toch wilt kun je het overdag doen. Maar goed, ik heb ook wel eens op hippe campings “zonder regels, wees lief voor elkaar” gestaan waar men gewoon tot 4 uur ‘s nachts feestjes had bij de camper met keiharde muziek. 🤡
Hier ook dakairco. Stonden laatst op camping en vroeg de buurman of de airco uitkon. Ding stond nogeens niet aan, laten zien, want dat kon toch niet, etc.

Vervolgens aangezet en beste man nooit meer gehoord....

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:26
@Gonadan Daarvoor hoeven het geen hele warme dagen te zijn. Onze kinderen (8 en 9) gaan meestal rond 21:00 naar bed op vakantie. Gisteren hebben ze met andere kinderen die hier ook staan (geen camping) lopen voetballen op het strand tot 21:30. Prima, ze hadden plezier. Het was misschien 18-20 graden. Trui en sokken weer voor de toeschouwers.

Wat me verbaasde was het jongetje van 6 dat ook zo lang op mocht blijven, die was duidelijk flink vermoeid.

Om 21:45 was alles muisstil hier.

• vinniefireman
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:11:
Maar heb jij nog erg jonge kinderen dan? Want mijn ervaring is dat op warme dagen alles wat kan lopen en praten niet eerder naar bed gaat dan 21:30 of 22:00. :D
Twee en vijf jaar oud. Die van twee heeft sowieso nog veel slaap nodig en die van vijf ligt er om uiterlijk 21.00 ook wel af (ook al beweert ze zelf soms van niet).

12x JA Solar 370Wp op Zuid / Enphase IQ8+ | 16 kWh NKON ESS Pro / 3x Victron MP II 5000VA | 3x LG split airco | Ravelli RV80 | Home Assistant

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:55
Die airco’s gaan nog wel een dingetje worden. Op de Noetselerberg, kwam ik er elke dag langs 1 gelopen. Eerst dacht ik, poeh daar wil ik niet naast staan met de vouwwagen , de unit uit het raam was duidelijk hoorbaar, op het straatje.

Veel mensen vinden er al wat van, zonder dat ze er zelf direct last van hebben, maar mochten het er steeds meer worden, dan komt er zeker veel meer gezeur ivm geluidsoverlast.

Dat is voor mij ook meteen het grote voordeel van de camp-let vouwwagen, overdag ook bloedheet, maar goed te luchten en in de avond en heerlijk slapen met alle horren gaas.

Dit jaar kwam er groep van 5 gezinnen met caravans voor een lang weekend staan, die kenden elkaar. Laat ik zo zeggen, dat ik, de volgende keer, voor het boeken op deze camping, eerst wil weten of zij er ook weer staan in die periode, dan boek ik een ander veld, of een andere camping.

Ze waren zeer aanwezig, en zelf geen last in de nacht, mensen op andere velden wel.

Continue alles op de grote elektrische steps doen, echt alles, veel te hard.

Toppunt was dat een gast met zoon verhaal kwam halen over een ruzie in de binnenspeeltuin. Een van die 5 ouders had het kind uitgescholden met nare ziektes.

2 van de vijf ontploften meteen, en dreigden mans hoofd van zijn romp te verwijderen incl allerlei andere verwensingen.

Nummer 3 dacht nog even stoer “homo” erachteraan te gooien toen de man wegliep en ze tokkies noemde.

Zeer gespannen stond ik op afstand het tafereel te volgen, mijn kinderen voelden de spanning.

Ben er heengelopen en aangegeven dat als je zelf zo hard schreeuwt dat je eigen kinderen niet schelden, maar iemand binnen een paar seconden volledig stijf vloekt en scheld, ik daar weinig van geloof.

Ik kende de context niet en moest mij er niet mee bemoeien. Aangegeven dat mijn en andermans kinderen er ook rondliepen, en dat zo tekeer gaan, voor mij niet normaal is, zeer onvolwassen.

Overbuurman kwam aangelopen en, en zei, laat ze maar morgen zijn ze weg. Mijn zoon gaf aan dat ik weg moest gaan, het zijn er vijf, die was best onder de indruk. Later begrepen van de mensen die direct naast hun stonden, dat een aantal vrouwen wel flink tegengas hebben gegeven aan die mannen.

Als je zo flink uit je plaat gaat, is er vast wat anders met je aan de hand, of, als dat jouw “normaal” is, ben je helaas verkeerd geprogrammeerd…….naar wat ik als “normaal” beschouw.

Meerdere mensen vonden hun aanwezigheid niet fijn. Hoop dat ze dit ook gemeld hebben, ik heb het wel gedaan bij de receptie, kijk maar wat je er mee doet, ik wil het wel gemeld hebben.

Buiten dit gewoon mooie vakantie gehad daar.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Ingebouwde bank airco in de camper lijkt me wel de ideale oplossing.
Die zijn behoorlijk stil, en sowieso buiten eigenlijk niet hoorbaar. Of je moet echt op een halve meter naar elkaar staan.

Geen idee wat het verbruik van zo een ding is, maar met al die nieuwe thuis batterijen die steeds voordeliger worden kan dat wel eens een goede oplossing zijn om ook onderweg zo een ding te laten draaien.
#overbeladenzijnwetochal

Hier staat het ouwe beestje ingeladen en startklaar voor onze zomervakantie 8)
Eerste bestemming Lisse/Noordwijk camping Ruigenhoek. Castlefest dit weekend, erg veel zin in.
24 augustus is pas weer mijn eerst volgende werkdag *O* :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:57
Shadow_Agent schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 08:04:
[...]

Als het een beetje kan mijd ik campings waar ook campers mogen komen om o.a. deze reden. Al kunnen caravans er tegenwoordig ook wat van met aircos. Hier op de camping ook eentje maar op een gegeven moment ging die uit. Prima dan, even de hete lucht eruit kan ik mij iets bij voorstellen maar de godganse dag die herrie zou ik ook niet trekken....
Ja wij ook, vorige camping was er een waar op het bovenste deel alleen tenten en vouwwagens mochten staan, dat was super.

Alleen staat dat ding 4uur lang te brommen voordat ze naar bed gaan. Gelukkig lijkt het s nachts uit te staan. Dat is wel zo fijn. Hoef ik onze vouwwagen voor paar dagen niet meer te verzetten nu er wat andere plekjes vrij zijn gekomen.

Snap overigens wel dat sommige het niet irritant vinden of accepteren (ze zitten er zelf voor), maar het is voor mij in elk geval zo onrustig ofzo.

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:20
pirke schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:27:
@Gonadan Daarvoor hoeven het geen hele warme dagen te zijn. Onze kinderen (8 en 9) gaan meestal rond 21:00 naar bed op vakantie. Gisteren hebben ze met andere kinderen die hier ook staan (geen camping) lopen voetballen op het strand tot 21:30. Prima, ze hadden plezier. Het was misschien 18-20 graden. Trui en sokken weer voor de toeschouwers.

Wat me verbaasde was het jongetje van 6 dat ook zo lang op mocht blijven, die was duidelijk flink vermoeid.

Ik ben net terug van 3 weken frankrijk, met kleine kinderen maar die gingen echt niet voor 2200 slapen, daar was het gewoon te warm voor(overdag 40, savonds nog 25).

En tussen 2300 en 0800 was de camping gewoon doodstil. Her en der wel mensen die nog buiten zaten, maar die fluisterden gewoon.

Ik ben nu nog een weekje met alleen mn partner op vakantie, nu in normandie en hier precies hetzelfde. Kinderen lopen rond tot een uur of 2200 en dan word het muisstil.

Als je ergens heen wil waar het om 2000 al stil is, dan moet je imho niet naar een camping gaan. Ik heb ook nog nergens tokkies meegemaakt, kwa lawaai dan, ook in eerdere jaren kamperen niet. Ik kan gelukkig de hele grote familiecampings overslaan.

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-08 21:22
Ben ik blij dat ik niet meer in het hoogseizoen weg hoef. Ruuuust. 2x keer vakantie. Heel de woonplaats is hier ook uitgestorven. Zalig

[ Voor 34% gewijzigd door MotorBeast op 30-07-2026 10:40 ]

• crimby
Gonadan schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:11:
Ja dat is de leef en laten leven instelling, komt meestal neer op dat je maar met het ongeremde gedrag van anderen moet leven. :P

hier ook 1,5 en 4. Al zouden ze mogen, trekken ze het echt niet om tot 21:30 wakker te blijven.

Nu vind ik het ook niet erg dat andere kinderen lekker lang opblijven en spelen.. zolang de ouders maar gewoon op ze letten dat ze anderen geen overlast bezorgen :-)

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

TheInsider schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:01:

Dit jaar kwam er groep van 5 gezinnen met caravans voor een lang weekend staan, die kenden elkaar. Laat ik zo zeggen, dat ik, de volgende keer, voor het boeken op deze camping, eerst wil weten of zij er ook weer staan in die periode, dan boek ik een ander veld, of een andere camping.
Op campings waar dit soort groepen samenklitten loopt het al snel uit de hand met overlast zeker als er geen sociaal kompas aanwezig is. Meestal types tokkie die niet echt voor rede vatbaar zijn.

Kan ook prima goed gaan trouwens. Stonden hier achter ook een drie/vier caravans familie en dat was prima 👍🏼

Overigens hoe verder je rijdt hoe kleiner de kans op dit soort overlast is mijn ervaring. Maar met mede gasten is het echt hit or miss.

• MotorBeast
Bouke-p schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:35:
[...]

Ik ben net terug van 3 weken frankrijk, met kleine kinderen maar die gingen echt niet voor 2200 slapen, daar was het gewoon te warm voor(overdag 40, savonds nog 25).

En tussen 2300 en 0800 was de camping gewoon doodstil. Her en der wel mensen die nog buiten zaten, maar die fluisterden gewoon.

Ik ben nu nog een weekje met alleen mn partner op vakantie, nu in normandie en hier precies hetzelfde. Kinderen lopen rond tot een uur of 2200 en dan word het muisstil.

Als je ergens heen wil waar het om 2000 al stil is, dan moet je imho niet naar een camping gaan. Ik heb ook nog nergens tokkies meegemaakt, kwa lawaai dan, ook in eerdere jaren kamperen niet. Ik kan gelukkig de hele grote familiecampings overslaan.
Ging vroeger ook in het hoogseizoen met de kinderen maar mijn ervaring is dat ook de locatie wel heel erg uitmaakt. Ga je naar Spanje naar de grote campings met de Friet van Piet enz heb je gegarandeerd geen rust. Garda meer ook zo'n locatie. Camping Bella Italia garantie voor herrie met bijbehorende race en asociale claims voor bedjes aan het zwembad. Maar ja, moest wat met mijn pubers toen. Desondanks waren het fijne jaren en mis af en toe die hectiek wel omdat ik zag dat mijn pubers het top vonden.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:00
Shadow_Agent schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:51:
[...]

Op campings waar dit soort groepen samenklitten loopt het al snel uit de hand met overlast zeker als er geen sociaal kompas aanwezig is. Meestal types tokkie die niet echt voor rede vatbaar zijn.

Kan ook prima goed gaan trouwens. Stonden hier achter ook een drie/vier caravans familie en dat was prima 👍🏼

Overigens hoe verder je rijdt hoe kleiner de kans op dit soort overlast is mijn ervaring. Maar met mede gasten is het echt hit or miss.
Hoe verder je rijdt en ook een wat kleinere camping met minder voorzieningen helpt ook. Massa is kassa is toch een soort van tokkie-magneet.

XXXVI

• crimby
MotorBeast schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:58:
[...]

Ging vroeger ook in het hoogseizoen met de kinderen maar mijn ervaring is dat ook de locatie wel heel erg uitmaakt. Ga je naar Spanje naar de grote campings met de Friet van Piet enz heb je gegarandeerd geen rust. Garda meer ook zo'n locatie. Camping Bella Italia garantie voor herrie met bijbehorende race en asociale claims voor bedjes aan het zwembad. Maar ja, moest wat met mijn pubers toen. Desondanks waren het fijne jaren en mis af en toe die hectiek wel omdat ik zag dat mijn pubers het top vonden.
Was jij er ook eentje van? 8)7

https://www.nu.nl/buitenland/6404662/kustwacht-italie-haalt-spullen-van-mensen-weg-die-s-nachts-al-strandplek-claimen.html

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
pirke schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:27:

Klopt, maar met hele warme dagen kan je daar zo één à twee uur bij optellen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
MotorBeast schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:58:
[...]

Het verschilt heel erg per camping inderdaad. Op de een houdt men vanzelf rekening met elkaar en begint het tegen tienen gewoon echt stil te worden op de (echt)bnoodzakelijke geluiden na. Op de ander hanteert men een grijs gebied wat betekent dat rusttijden genegeerd worden en men zelf wel bepaalt waar de ander last van mag hebben.

Vaak kan je het redelijk voorspellen maar je kunt alsnog pech hebben. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
loewie1984 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 20:30:
Dank voor de vele reacties en suggesties. Voel ik me gesteund. Ik lig nu een nachtje te chillen thuis op onze slaapkamer met de airco aan. De tokkies hadden visite van de kinderen, die waren ook al geïnformeerd aan hun blikken naar ons toe te zien. Ik ga hopelijk een rustig en koel nachtje tegemoet. Hierna zijn het nog 5 nachten en dan zijn ze weg. Ik zal na de overnachting van morgen de boel evalueren. Als het dan weer gezeik is, zal ik ze de dag erna erop aanspreken en melden bij de camping. Ik wil ook niet die resterende dagen met boze blikken zitten je zit toch maar 20 meter van elkaar af en je ziet elkaar de hele tijd. We zullen zien hoe het loopt.
Nou ik ben vandaag naar de receptie geweest en het nogmaals aangegeven. Ze herkenden zich er niet in, deze mensen kwamen hier al heel lang. Toen gingen ze bij onze overburen informeren of zij hetzelfde ervaren maar ik ging niet zeggen dat onze overbuurvrouw zelf tot 01:00 in de nacht bij deze mensen heeft rondgehangen. Dus toen de camping beheerder weg was hingen de overburen direct bij de mensen die het betrof om het verhaal natuurlijk uit te leggen.

We hebben het besluit genomen om in te gaan pakken. En de camping gevraagd of ze zo coulant willen zijn de laatste twee weken te restitutioneren, maar de man gaf al aan dat als iemand wilt vertrekken hij zij vrij is om te gaan. Valt me toch een beetje tegen, we gingen er nog wat van horen.

Tegelijkertijd zijn naast ons mensen komen staan die de ene sigaret met de andere aanmaken, net als onze overburen. Dat heb ik niet benoemd in mijn beklag maar het komt er weer bovenop dat ik met twee jonge kinderen niet vrijwillig in de rook van iemand anders wil zitten. Dan ben ik maar de zuurpruim, we zijn aan het inpakken. Ga kijken of ik nog ergens anders in de buurt terecht kan, mocht iemand in Zuid-Limburg/heuvelland staan op een camping waar nog plek is hoor ik het graag.

discogs

• MotorBeast
@loewie1984 Echt te triest voor woorden. Heel vroeger was Nederland bekrompen en burgerlijk maar het slaat nu echt door naar de andere kant , naar alles moet maar kunnen en dat moet ik weten. Ik vind het oprecht erg voor je na een jaar hard werken en nu op deze wijze afgeserveerd worden en je vakantie vergald.

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:40
Onlangs vermoed ik dat wij de aso's waren. We zijn voor het eerst gaan kamperen een aantal weken terug op een kleine camping in de Ardennen. Tijdens het opzetten van de tent had ik onze bluetooth box aangezet. Vind het fijn om wat achtergrond muziek te hebben. Redelijk rustige nummers en volume niet te hard. Na een halfuur kwamen de duitse buren vragen of het geluid zachter kon. Dit heb ik uiteraard meteen gedaan. Na wat lezen hier en op Reddit ben ik erachter gekomen dat best wat kampeerders zich echt storen aan muziek en complete rust willen. Dat had ik eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een beetje rustige muziek als storend ervaren werd op 10 meter afstand.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:11
Mirved schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:15:
Onlangs vermoed ik dat wij de aso's waren. We zijn voor het eerst gaan kamperen een aantal weken terug op een kleine camping in de Ardennen. Tijdens het opzetten van de tent had ik onze bluetooth box aangezet. Vind het fijn om wat achtergrond muziek te hebben. Redelijk rustige nummers en volume niet te hard. Na een halfuur kwamen de duitse buren vragen of het geluid zachter kon. Dit heb ik uiteraard meteen gedaan. Na wat lezen hier en op Reddit ben ik erachter gekomen dat best wat kampeerders zich echt storen aan muziek en complete rust willen. Dat had ik eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een beetje rustige muziek als storend ervaren werd op 10 meter afstand.
Daarvoor hebben ze toch koptelefoons en oordoppen uitgevonden? En jouw muzieksmaak is de muzieksmaak van de ander niet. En als iedereen dat doet, dan heb je een remix van tig nummers door elkaar. Of gaat iedereen hem dan steeds harder zetten om de muziek van de buren niet te horen?

Persoonlijk wil ik van de rust van de natuur genieten, beekje, vogeltjes, sprinkhanen e.d. Als ik muziek wil luisteren had ik zelf wel oordopjes in gedaan. Ik ben iemand die niet 24/7 naar muziek wil luisteren. Sterker nog muziek van een andere geeft geen rust, maar stress.

[ Voor 11% gewijzigd door LordSinclair op 30-07-2026 15:20 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik stond afgelopen weekend in Toldijk: https://modernhippycampsite.com/

Ik dacht, dat word 50/50 of er tot 0300 gitaar gespeeld word, of iedereen gewoon lekker rustig is. Nou, ik heb er zo ontzettend van genoten. Ik houd erg veel rekening met anderen dus hoop altijd op hetzelfde. Volumes waren normaal, zelf toen ik zaterdags moe rond 2145 naar bed ging vond ik het prima te doen (Ja, je hoort weleens een stem, maar he..). Aanrader. Ook een vuurtje maken in de avond was geen probleem.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gvx0Y6s.jpeg

Heeft ook een computer!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Dit is allemaal toch een van de redenen dat wij buiten het seizoen kamperen en eigenlijk nooit langer dan een of twee nachten op een plek blijven, dus lekker rondtrekken met fiets of roadtrip en binnenkort de droplet caravan. Ook pakken we in Frankrijk vaak Municipal campings en kiezen de randen van de campings. Zodra er groepen komen (Engelse gepensioneerden kunnen dit ook heel goed) is het voor ons vaak al weer gedaan. Gelukkig komen we ook nog op plekken waar volledige stilte heerst in de nacht, dat je je bijna bezwaard voelt om de rits van je tent open te trekken of het "kraken" van je Exped luchtbed :o. Maar niet iedereen heeft de luxe van buiten het seizoen en dan is het super vervelend dat dit soort gedrag je vakantie kan maken of breken.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

loewie1984 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:50:
[...]

Nou ik ben vandaag naar de receptie geweest en het nogmaals aangegeven. Ze herkenden zich er niet in, deze mensen kwamen hier al heel lang. Toen gingen ze bij onze overburen informeren of zij hetzelfde ervaren maar ik ging niet zeggen dat onze overbuurvrouw zelf tot 01:00 in de nacht bij deze mensen heeft rondgehangen. Dus toen de camping beheerder weg was hingen de overburen direct bij de mensen die het betrof om het verhaal natuurlijk uit te leggen.

We hebben het besluit genomen om in te gaan pakken. En de camping gevraagd of ze zo coulant willen zijn de laatste twee weken te restitutioneren, maar de man gaf al aan dat als iemand wilt vertrekken hij zij vrij is om te gaan. Valt me toch een beetje tegen, we gingen er nog wat van horen.

Tegelijkertijd zijn naast ons mensen komen staan die de ene sigaret met de andere aanmaken, net als onze overburen. Dat heb ik niet benoemd in mijn beklag maar het komt er weer bovenop dat ik met twee jonge kinderen niet vrijwillig in de rook van iemand anders wil zitten. Dan ben ik maar de zuurpruim, we zijn aan het inpakken. Ga kijken of ik nog ergens anders in de buurt terecht kan, mocht iemand in Zuid-Limburg/heuvelland staan op een camping waar nog plek is hoor ik het graag.
https://reserveren.camping-oosterberg.nl/nl/vrije-kampeerplek

Zie mijn “verslag” en meerdere Tweakers die hier op reageerden rond mei dit jaar.

Neem een lang verlengsnoer, en zet je tent/caravan zo ver weg van de rest. Geen afgebakende plekken, afstand tot stroom is beperkende factor.

Boeren ijs: paar honderd meter zuid west, door t bos aan andere kant Belgische grens.

En je kinderen ruiken elke avond naar stro.

[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 30-07-2026 15:37 ]

• Mirved
LordSinclair schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:18:
[...]

Daarvoor hebben ze toch koptelefoons en oordoppen uitgevonden?
Mijn gezin geniet ook graag van dezelfde muziek. Moeten we dan allemaal met koptelefoons op rond lopen?
En jouw muzieksmaak is de muzieksmaak van de ander niet.
Dat klopt. Ik draai de muziek dan ook voor mijzelf niet voor andere.
En als iedereen dat doet, dan heb je een remix van tig nummers door elkaar.
Als je zelf muziek gewoon op een normaal volume aan hebt en de rest ook dan hoor je dat niet van elkaar.
Of gaat iedereen hem dan steeds harder zetten om de muziek van de buren niet te horen?
Zie hierboven.
Persoonlijk wil ik van de rust van de natuur genieten, beekje, vogeltjes, sprinkhanen e.d. Als ik muziek wil luisteren had ik zelf wel oordopjes in gedaan.
Dat is prima en als je er last van hebt mag je dat ook zeker tegen mij zeggen dan hou ik er rekening mee. Maar zo kunnen we wel van alles wat gaan vinden. Ik wil graag totale stilte als ik jou wil horen praten dan zou ik je wel iets vragen. Dus je moet je mond maar houden. of ik kom voor de natuur en jouw tent/caravan steekt teveel af van de natuur. etc. etc. Het idee dat er op een reguliere camping complete stilte gaat vinden of je aan geluid gaat irriteren vind ik toch wel bijzonder. Dan moet je naar mijn mening een hutje op de hei gaan zitten.
Ik ben iemand die niet 24/7 naar muziek wil luisteren. Sterker nog muziek van een andere geeft geen rust, maar stress.
Wij luisteren ook niet 24/7 muziek. Dat je al meteen stress krijgt van muziek van andere lijkt mij wel iets waar je behandeling voor moet zoeken dat is toch wel een gekke afwijking.

Het bevestigd wel wat ik in mijn eerdere reactie al zei. Sommige mensen zijn blijkbaar extreem gevoelig voor geluid. Zelfs als je het al beschaaf houdt op een laag volume .Dat lijkt mij best moeilijk samengaan op familiecampings.

• LordSinclair
Mirved schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:37:
[...]

Mijn gezin geniet ook graag van dezelfde muziek. Moeten we dan allemaal met koptelefoons op rond lopen?

[...]

Dat klopt. Ik draai de muziek dan ook voor mijzelf niet voor andere.
Dan zouden ze het ook niet moeten kunnen horen.
[...]

Als je zelf muziek gewoon op een normaal volume aan hebt en de rest ook dan hoor je dat niet van elkaar.

[...]

Zie hierboven.

[...]

Dat is prima en als je er last van hebt mag je dat ook zeker tegen mij zeggen dan hou ik er rekening mee. Maar zo kunnen we wel van alles wat gaan vinden. Ik wil graag totale stilte als ik jou wil horen praten dan zou ik je wel iets vragen. Dus je moet je mond maar houden. of ik kom voor de natuur en jouw tent/caravan steekt teveel af van de natuur. etc. etc. Het idee dat er op een reguliere camping complete stilte gaat vinden of je aan geluid gaat irriteren vind ik toch wel bijzonder. Dan moet je naar mijn mening een hutje op de hei gaan zitten.

[...]

Wij luisteren ook niet 24/7 muziek. Dat je al meteen stress krijgt van muziek van andere lijkt mij wel iets waar je behandeling voor moet zoeken dat is toch wel een gekke afwijking.

Het bevestigd wel wat ik in mijn eerdere reactie al zei. Sommige mensen zijn blijkbaar extreem gevoelig voor geluid. Zelfs als je het al beschaaf houdt op een laag volume .Dat lijkt mij best moeilijk samengaan op familiecampings.
Gewone leefgeluiden en opbouwen/afbreken van het kampeermiddel horen erbij op de camping. Voor de rest ben ik blij dat ik je niet als buur heb getroffen. We hebben blijkbaar andere ideeën over kamperen en rekening houden met elkaar.

• Mirved
LordSinclair schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:40:
[...]

[...]

Gewone leefgeluiden en opbouwen/afbreken van het kampeermiddel horen erbij op de camping. Voor de rest ben ik blij dat ik je niet als buur heb getroffen. We hebben blijkbaar andere ideeën over kamperen en rekening houden met elkaar.
Wie bepaalt wat normale leef geluiden zijn? Muziek hoort ook bij gewone leef geluid mits het op een normaal niveau is naar mijn mening.

Als de mini disco over de camping schalt heb je dan enorme stress iedere avond?

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:50
LordSinclair schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:40:
[...]

[...]

Maar @Mirved heeft toch ook rekening gehouden door het verzoek van de buren in te willigen en de muziek zachter te zetten? Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier niet meteen aan denkt als je de eerste keer gaat kamperen.

En dan heb je hier gelukkig nog buren die er naar luisteren. Vorig jaar stond ik op een camping in Limburg en daar liep ik langs een plek waar de boombox op standje gehoorschade stond te beuken en de eigenaar van dat ding weigerde 'm zachter te zetten. Dat ging door tot 22:00 begreep ik :X En de eigenaar van de camping deed er trouwens ook weinig tegen. Wellicht onder de indruk van de tattoo's of hij wilde de vaste klant niet kwijtraken, wie zal het zeggen. Gelukkig stonden we hier ver weg van en konden we het niet horen, maar anders had ik de boel zo opgepakt, slechte review achter gelaten en een nieuwe camping gezocht.

Dan kan je beter buren zoals @Mirved treffen denk ik :)

Join het GoT Pulse-Team!

• LordSinclair
Denman schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:48:
[...]

Maar @Mirved heeft toch ook rekening gehouden door het verzoek van de buren in te willigen en de muziek zachter te zetten? Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier niet meteen aan denkt als je de eerste keer gaat kamperen.

En dan heb je hier gelukkig nog buren die er naar luisteren. Vorig jaar stond ik op een camping in Limburg en daar liep ik langs een plek waar de boombox op standje gehoorschade stond te beuken en de eigenaar van dat ding weigerde 'm zachter te zetten. Dat ging door tot 22:00 begreep ik :X En de eigenaar van de camping deed er trouwens ook weinig tegen. Wellicht onder de indruk van de tattoo's of hij wilde de vaste klant niet kwijtraken, wie zal het zeggen. Gelukkig stonden we hier ver weg van en konden we het niet horen, maar anders had ik de boel zo opgepakt, slechte review achter gelaten en een nieuwe camping gezocht.

Dan kan je beter buren zoals @Mirved treffen denk ik :)
Het is niet alleen met kamperen, maar ook in het dagelijks leven hou ik rekening met de medemens. Op plekken waar andere mee kunnen luisteren (buren, medereizigers in het ov, strandje e.d.) zal ik nooit mijn muziek door een bluetooth speaker laten gaan.

En omdat het altijd erger kan betekend niet dat het andere automatisch goed of fijn is..

• Mirved
Het is toch bijzonder hoe sommige verwachten dat andere overal rekening mee houden maar zelf helemaal geen tolerantie hebben. Andere moeten zich aanpassen aan hun behoeftes want zij hebben er last van. Niet beseffende dat ze daarmee iemand anders mogelijk ook belasten, dat is blijkbaar niet erg.

Het voorbeeld van de aircos eerder: Stel iemand komt naast je tent staan met een camper met airco. Dan zou ik begrip hebben dat hij die 1 uurtje aan heeft op een redelijk tijdstip voor het slapen om het een beetje te laten afkoelen. Ik zou het niet fijn vinden als dat ding de hele dag staat te ronken. Maar eisen dat deze helemaal niet gebruikt mag worden gaat te ver.

Het lijkt me dat als je rekening met elkaar houdt je een middenweg hierin vindt. Vind het ook aso dat je verwacht dat iemand het niet mag gebruiken als dat diegene hem de hele tijd aan laat staan.

• pirke
Sorry @Mirved, ik ben het erg met @LordSinclair eens. Als je muziek wilt luisteren waar anderen bij zijn zou ik ook een koptelefoon kunnen waarderen.

• Mirved
pirke schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:24:
Sorry @Mirved, ik ben het erg met @LordSinclair eens. Als je muziek wilt luisteren waar anderen bij zijn zou ik ook een koptelefoon kunnen waarderen.
Dus de mini disco moet ook verboden worden?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:38

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Is toch hetzelfde als in de trein lekker je tiktokfilmpjes op vol volume gaan kijken?

Ik snap dat als je rust wilt, je in de stiltecoupe gaat zitten, maar ik zou denken dat als je filmpjes gaat kijken of muziek luistert, je wel je oortjes in kan doen.
Mirved schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:26:
[...]

Als jij minidisco op het veld van de camping doet - ja. Als dat iets is wat de camping aanbied in hun vertierhok, dan hoort dat erbij en zal dat afgelopen zijn op de tijden die afgesproken zijn. Heeft overigens niks met het punt te maken; dit is een false equivalance.

[ Voor 49% gewijzigd door pjottum op 30-07-2026 16:30 ]

I have usernames older than you.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

Nee, op die campings wordt t gewaardeerd en betaal je er voor.

Op campings zonder animatie / minidisco is t vaak minder gewaardeerd als je er zelf een spontaan aan zet.

• HGM
  • Niet online

HGM

Mirved schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:18:

Het voorbeeld van de aircos eerder: Stel iemand komt naast je tent staan met een camper met airco. Dan zou ik begrip hebben dat hij die 1 uurtje aan heeft op een redelijk tijdstip voor het slapen om het een beetje te laten afkoelen. Ik zou het niet fijn vinden als dat ding de hele dag staat te ronken. Maar eisen dat deze helemaal niet gebruikt mag worden gaat te ver.
Zoals ik schreef eerder . Dat zijn volgens mij echt aannames. Mensen horen een dakairco of bankairco buiten eigenlijk niet.

Er zijn natuurlijk wel raamairco's etc die wel enorm herrie maken.

Maar als je zoals in mijn voorbeeld nogeens niet hoort dat een airco aan of uit staat... Mensen ergeren zich om om te ergeren.

En dat zal ieder jaar erger worden.

Voor de rest zijn er inderdaad ook enormo "tokkies" (zoek ook eens op hoeveel last die familie daarvan heeft gehad, inclusief excuses van Rutte).

mij maakt het niks uit wat andere mensen doen. staat het me niet aan dan ben ik de volgende dag vertrokken.

• Mirved
pjottum schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:27:
Is toch hetzelfde als in de trein lekker je tiktokfilmpjes op vol volume gaan kijken?

Ik snap dat als je rust wilt, je in de stiltecoupe gaat zitten, maar ik zou denken dat als je filmpjes gaat kijken of muziek luistert, je wel je oortjes in kan doen.
Nee dat is totaal anders. Nergens ging het hier over vol volume. Tevens gaat het hier om een groep ding. Als ik idd muziek alleen voor mij zelf zou willen luisteren dan zou ik idd alleen een koptelefoon opzetten. Als je met 4 personen samen rustig een halfuurtje muziek zou willen luisteren en er is niemand binnen 10 meter afstand van je. Dan zou dat naar mij mening moeten kunnen zonder dat iemand daar meteen last van heeft,

• JaMaaT
  • Laatst online: 18:03
vhal schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 07:25:
Op onze camping in het Ötztal kom je tussen 23:00 en 7:00 het terrein niet meer op met je auto. Scheelt ook wat. Verder is het na 22:30 gewoon stil, enerzijds omdat de temperatuur in de late avond daalt naar 14 a 16 graden C en anderzijds omdat het gewoon zo geregeld is aldus de vriendelijke buurman die hier al 37 jaar komt.

En trouwens...wanneer het Oostenrijkse campingsanitair luxer is dan thuis... :+
En dit zijn overigens de reguliere hokjes.

[Afbeelding]
Hoe is het daar, nog droge voeten? Behoorlijk los gegaan daar zie ik net.

• HGM
  • Niet online

HGM

Mirved schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:33:
[...]

Nee dat is totaal anders. Nergens ging het hier over vol volume. Tevens gaat het hier om een groep ding. Als ik idd muziek alleen voor mij zelf zou willen luisteren dan zou ik idd alleen een koptelefoon opzetten. Als je met 4 personen samen rustig een halfuurtje muziek zou willen luisteren en er is niemand binnen 10 meter afstand van je. Dan zou dat naar mij mening moeten kunnen zonder dat iemand daar meteen last van heeft,
Mensen hebben vaak nogeens niet in de gate wat andere mensen horen.

Stond paar weken terug langs een Concorde. Die hadden hun (duitse)TV aanstaan. Dat kon ik woordelijk horen.
Ik weet zeker dat zij dat echt niet weten / snappen.

Dus ik probeer maar ff mn duits te gebruiken....

• Mirved
Get!em schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:28:
[...]

Nee, op die campings wordt t gewaardeerd en betaal je er voor.\\
en zou het kunnen dat als je naar zo een camping gaat dat je eigenlijk ook verwacht dat het geen probleem is om voor je tent op een normaal niveau een halfuurtje per dag muziek kunt luisteren?
Op campings zonder animatie / minidisco is t vaak minder gewaardeerd als je er zelf een spontaan aan zet.
Dat lijkt mij logisch.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

[...]

Wat is dit voor vreemde en kant noch wal rakende vergelijking?

• Mirved
Shadow_Agent schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:37:
[...]

Wat is dit voor vreemde en kant noch wal rakende vergelijking?
Dat veroorzaakt blijkbaar overlast. Andermans muziek veroorzaakt stress bij de eerdere reageerder en andere moeten daar rekening mee houden en zelf maar een koptelefoon opdoen. Als dit blijkbaar zo een probleem is dan kan dat natuurlijk niet meer. Live muziek avond kan niet meer. Kinderen mogen ook niet meer schreeuwen in zwembad of tijdens het voetballen. Heeft je motor iets teveel decibel tijdens het optrekken verbannen. Het feit is dat als we niks meer verdragen we op een gegeven moment niks meer kunnen. Laat duidelijk zijn dat ik niet hier probeer te zeggen dat keihard geluid tot laat in de nacht moeten accepteren. Maar doodse stilte verwachten is ook niet redelijk op een familiecamping.

[ Voor 13% gewijzigd door Mirved op 30-07-2026 16:43 ]

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Op mijn kampeerplek heb ik geen behoefte om jouw muziek te moeten aanhoren. Ook al is dat ook mijn favoriete muziek. Muziek op kampeerplekken is een nogo voor mij. Jouw hobby is het misschien om muziek te luisteren (de mijne ook trouwens maar niet op de camping), de mijne is ijzersmeden maar ik ga toch ook niet met een hamer op een aambeeld slaan om even een uurtje te smeden? Denk dat jij dan ook snel naast mijn tent zou staan.

Mini disco en schreeuwende kinderen in het zwembad zijn normale geluiden die bij een camping horen.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Overigens zou mijn ideale camping ook een camping zijn met een verbod op schreeuwende kinderen maar met eigen kinderen ontkom je er niet aan. Ik zeg echter wel altijd "niet schreeuwen, rustig aan" tegen mijn kinderen omdat niet iedereen op andermans schreeuwende kids zit te wachten

• Mirved
Shadow_Agent schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:43:
de mijne is ijzersmeden maar ik ga toch ook niet met een hamer op een aambeeld slaan om even een uurtje te smeden?
Van mij mag je prima een uurtje ijzersmeden als ik daar maar een beetje geluid van hoor. Waarom zou ik dat een probleem vinden? Net zoals de buurman lekker naar de tour op zijn wereldradiootje mag luisteren of het nieuws/voetbal uitslagen. Of dat de overburen haar jogatje mag doen met geluid of de kinderen van de achterburen hitster mogen doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Mirved op 30-07-2026 16:52 ]

• crimby
Ik zou het sowieso wel fijn vinden als iedereen eens wat vaker denkt goh wat zou mijn medemens er van vinden? Zou er misschien iemand last van hebben?. Gewoon even uit die ikke ikke ikke bubbel komen. Als we dat nou allemaal eens doen, dan hoeft het én niet muisstil én hoeven er ook geen speakers mee. Als ik voor mijn tent een serie wil kijken, wat al doorgaans een stuk zachter is dan muziek, doe ik ook oordopjes in.
Mirved schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:39:
[...]

Dat veroorzaakt blijkbaar overlast. Andermans muziek veroorzaakt stress bij de eerdere reageerder en andere moeten daar rekening mee houden en zelf maar een koptelefoon opdoen. Als dit blijkbaar zo een probleem is dan kan dat natuurlijk niet meer. Live muziek avond kan niet meer. Kinderen mogen ook niet meer schreeuwen in zwembad of tijdens het voetballen. Heeft je motor iets teveel decibel tijdens het optrekken verbannen. Het feit is dat als we niks meer verdragen we op een gegeven moment niks meer kunnen. Laat duidelijk zijn dat ik niet hier probeer te zeggen dat keihard geluid tot laat in de nacht moeten accepteren. Maar doodse stilte verwachten is ook niet redelijk op een familiecamping.
als je met deze redeneringen komt, slaat toch nergens op?!

maargoed doodse stilte is niet realistisch op een normale (kindercamping) en muziek waar iedereen van kan mee "genieten" ofwel opgedwongen wordt door medekampeerders is gewoon niet oke.

[ Voor 50% gewijzigd door crimby op 30-07-2026 16:56 ]

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:26
Dit topic blijft wel goud hoor. Echt, ik vul zo de bak met popcorn nog even bij hoor. Toen ik las over een hamer en een aambeeld proestte ik mijn speciaalbiertje zo over mijn vrouw die met haar koptelefoon naar muziek zat te luisteren voor onze vouwwagen waar de mobiele airco op standje gehoorschade aan het loeien is.

Keep it coming boys (and girls). Top vermaak!

• MotorBeast
Ook hier weer, IK vind dat gezeur dat jij last hebt van mijn muziek omdat ik dat niet heb van een ander. Ikke ikke ikke. Zuuuuuuuuucht. Dat zijn dezelfde mensen die hun muziek in hun achtertuin draaien. Dat moet ik toch weten. :'(

Waar had ik het ook alweer over......eiland mentaliteit.

[ Voor 11% gewijzigd door MotorBeast op 30-07-2026 16:54 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Get!em schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:28:
[...]

Nee, op die campings wordt t gewaardeerd en betaal je er voor.

Woa ook op een camping waar aan het begin van de avond een half uur kinderdisco is zit ik niet te wachten op muziek (of TV geluid!) van andere camping gasten. Die kinderdisco weet je vantevoren en kies je voor, muziek van anderen kies je niet voor. Dan moet je de muziek zo zacht zetten dat echt niemand je kan horen. Ik vind die jeugd met bluetooth luidsprekers op straat ook echt een ergernis :P.

Veel campings hebben in de regels staan dat het bijvoorbeeld na 23 uur rustig moet zijn, probeer je daar dan ook aan de houden. Dat er 'rumoer' is op een camping is geen enkel probleem, spelende kinderen tot wat mij betreft 23 uur is ook geen probleem Als je echt last hebt van spelende kinderen dan kun je beter een 'adults only' camping opzoeken.

Wij hadden op een geven moment een gezin naast ons met een hond, geen probleem we hadden zelf onze hond ook mee. Maar die mensen hadden het beest los en die rende een aantal maal een rondje over onze plaats en daarbij werden spullen omver gelopen etc., hetzelfde bij onze overburen. In de reglementen stond hond moet vast tenzij hij echt op je eigen camping plaats blijft. Als dat dan meerdere keren niet lukt dan ben je wat mij betreft gewoon aso bezig door het beest niet vast te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 30-07-2026 18:26 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• crimby
Espresso14 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:53:
Dit topic blijft wel goud hoor. Echt, ik vul zo de bak met popcorn nog even bij hoor. Toen ik las over een hamer en een aambeeld proestte ik mijn speciaalbiertje zo over mijn vrouw die met haar koptelefoon naar muziek zat te luisteren voor onze vouwwagen waar de mobiele airco op standje gehoorschade aan het loeien is.

Keep it coming boys (and girls). Top vermaak!
Waarom moet jouw vrouw nou last hebben van het speciaalbiertje dat je drinkt?! 8)7 :P

• Mirved
Espresso14 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:53:
Toen ik las over een hamer en een aambeeld proestte ik mijn speciaalbiertje
Je overbuurman is voormalig alcoholist en nu wordt hij geconfronteerd met alcohol. Dat kan niet hé. :+ Misschien zijn er wel zelf mensen van andere geloven die je nu zwaar beledigt.

[ Voor 12% gewijzigd door Mirved op 30-07-2026 17:01 ]

• Mirved
MotorBeast schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:54:
Ook hier weer, IK vind dat gezeur dat jij last hebt van mijn muziek omdat ik dat niet heb van een ander. Ikke ikke ikke. Zuuuuuuuuucht. Dat zijn dezelfde mensen die hun muziek in hun achtertuin draaien. Dat moet ik toch weten. :'(
Ook hier weer, IK vind het vervelend dat er muziek is. Ikkke ikkke ikkee. zuuuuucht. Dat zijn dezelfde mensen die vinden dat andere mensen geen muziek in hun achtertuin mogen draaien. Dat moet ik toch weten.

Eiland mentaliteit.

Dat je de ironie er niet van in ziet.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:53
Muziek uit een Bluetooth speaker vind ik ook niet echt gepast op een camping, je kan het niveau zo laag zetten dat anderen het niet horen maar op een camping zit je vaak zo dichtbij elkaar dat dat simpelweg niet mogelijk is. @Mirved je hebt het over "verdragen", maar er zit een heel groot verschil tussen geluid waar men zelf beperkte controle over heeft (huilende baby, spelende kinderen, de tent opzetten, wegrijden met de auto), en geluid wat je bewust aan het maken bent. Wat jij ervaart als mooie muziek kan een ander verschrikkelijk vinden. Misschien zijn die mensen die vroegen of het uit kon wel net vertrokken van een camping uit ergenis van de herrie ;) . Ik vind het ook bijzonder irritant als iemand zn dieselcamper een kwartier stationair laat draaien, stinkt, slecht voor het milieu en herrie. Je kan hem ook uitzetten, letterlijk 2 seconde werk en waarom staat dat ding überhaupt te draaien?

Op de camping probeer ik iedereen zo min mogelijk tot last te zijn, ik hoop dat iedereen dat doet en dat we daarbij ook tolerant zijn en begrijpen dat sommige geluiden erbij horen (aircos horen imho niet op de camping, ga dan lekker in een huisje zitten). Ik ga je niet direct aanspreken op versterkte muziek maar ik heb er wel een oordeel over. Ik moet ook zeggen dat de keren dat ik het op de camping heb gehoord, op 1 hand te tellen is (en ik kampeer al 30 jaar ;) ). Dat geeft naar mijn idee wel aan dat er een bepaalde consensus over is bij kampeerders.

• HGM
  • Niet online

HGM

TheJVH schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:37:
Ik vind het ook bijzonder irritant als iemand zn dieselcamper een kwartier stationair laat draaien, stinkt, slecht voor het milieu en herrie. Je kan hem ook uitzetten, letterlijk 2 seconde werk en waarom staat dat ding überhaupt te draaien?
Omdat misschien die persoon een probleem heeft? Netzoals ik 6 mnd geleden. De foutmelding gaf een error dat er een probleem met de remmen was. Maar om dat goed te kunnen onderzoeken moet de motor draaien. Dus inderdaad draait dan de motor (niet om 7h).
Als mensen er problemen mee hebben kunnen ze aan mij vragen wat het probleem is....

• TheJVH
HGM schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:42:
[...]

Omdat misschien die persoon een probleem heeft? Netzoals ik 6 mnd geleden. De foutmelding gaf een error dat er een probleem met de remmen was. Maar om dat goed te kunnen onderzoeken moet de motor draaien. Dus inderdaad draait dan de motor (niet om 7h).
Als mensen er problemen mee hebben kunnen ze aan mij vragen wat het probleem is....
Kan gebeuren inderdaad, en dat is een uitzondering. Maar geregeld gebeurt het op campings dat mensen een camper laten draaien terwijl ze nog even naar de wc gaan, de receptie binnen lopen, de laatste spullen inpakken, ook om 7 uur 's ochtends. Ik vermoed dat het is om de airco te laten draaien, maar dat vind ik dus asociaal. In jouw geval heb je dus geen controle over het geluid en is het een incident, maar ik geloof niet dat dat zoveel gebeurt als ik dit zie gebeuren op de camping :+ (helpt ook niet als je bij de ingang staat ipv ergens achteraan).

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Mirved je reageert nogal als een wesp gestoken maar lijkt de kampeeretiquette nog niet te kennen.
Even voor de beeldvorming, welke camping hebben we het nu over?

Ik ken namelijk kleine campings in de Ardennen waar muziek gewoon verboden is en ik ken een soort vrijplaatsen waar iedereen gewoon doet waar hij zin heeft en dat heb je maar van elkaar te accepteren.

Op de één is jouw gedrag ronduit asociaal en op de ander heel normaal.

En op die ander komen de meesten van ons dan waarschijnlijk niet. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HGM
  • Niet online

HGM

TheJVH schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:50:
[...]

Kan gebeuren inderdaad, en dat is een uitzondering. Maar geregeld gebeurt het op campings dat mensen een camper laten draaien terwijl ze nog even naar de wc gaan, de receptie binnen lopen, de laatste spullen inpakken, ook om 7 uur 's ochtends. Ik vermoed dat het is om de airco te laten draaien, maar dat vind ik dus asociaal. In jouw geval heb je dus geen controle over het geluid en is het een incident, maar ik geloof niet dat dat zoveel gebeurt als ik dit zie gebeuren op de camping :+ (helpt ook niet als je bij de ingang staat ipv ergens achteraan).
Dat wil ik ook niet zeggen. Maar mensen kunnen toch normaal vragen of er een probleem is?

Ookal spreek je de taal niet....

• TheJVH
HGM schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:53:
[...]

Dat wil ik ook niet zeggen. Maar mensen kunnen toch normaal vragen of er een probleem is?

Ookal spreek je de taal niet....
Mijn punt is vooral dat het zovaak gebeurt dat dat zou betekenen dat ik op sommige campings elke ochtend uit bed zou moeten, aankleden en naar buiten om verhaal te halen, ik beloof je dat met mijn ochtenden daar niemand beter van wordt :+ . Daarom doe ik m'n oordopjes maar in en draai ik mij om en probeer verder te slapen.

Mijn punt is vooral dat veel mensen zich niet altijd realiseren hoe aanwezig ze zijn met bepaalde dingen. Vooral automotoren zijn best wel luidruchtig, laat staan diesels. Maar ik doe ook m'n autolampen uit als ik de auto 's avonds laat moet opendoen als ik iets eruit moet halen, dus wellicht trek ik het iets verder door dan anderen :) .

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TheJVH schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:37:
Muziek uit een Bluetooth speaker vind ik ook niet echt gepast op een camping, je kan het niveau zo laag zetten dat anderen het niet horen maar op een camping zit je vaak zo dichtbij elkaar dat dat simpelweg niet mogelijk is. @Mirved je hebt het over "verdragen", maar er zit een heel groot verschil tussen geluid waar men zelf beperkte controle over heeft (huilende baby, spelende kinderen, de tent opzetten, wegrijden met de auto), en geluid wat je bewust aan het maken bent. Wat jij ervaart als mooie muziek kan een ander verschrikkelijk vinden. Misschien zijn die mensen die vroegen of het uit kon wel net vertrokken van een camping uit ergenis van de herrie ;) . Ik vind het ook bijzonder irritant als iemand zn dieselcamper een kwartier stationair laat draaien, stinkt, slecht voor het milieu en herrie. Je kan hem ook uitzetten, letterlijk 2 seconde werk en waarom staat dat ding überhaupt te draaien?

Op de camping probeer ik iedereen zo min mogelijk tot last te zijn, ik hoop dat iedereen dat doet en dat we daarbij ook tolerant zijn en begrijpen dat sommige geluiden erbij horen (aircos horen imho niet op de camping, ga dan lekker in een huisje zitten). Ik ga je niet direct aanspreken op versterkte muziek maar ik heb er wel een oordeel over. Ik moet ook zeggen dat de keren dat ik het op de camping heb gehoord, op 1 hand te tellen is (en ik kampeer al 30 jaar ;) ). Dat geeft naar mijn idee wel aan dat er een bepaalde consensus over is bij kampeerders.
De basis is dat wanneer jouw acties je plek gaan overstijgen je feitelijk over de grenzen van je buren gaat. En wanneer jouw vrijheid die van anderen gaat beperken dan gaat het niet goed. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TheJVH schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:03:
[...]

Mijn punt is vooral dat het zovaak gebeurt dat dat zou betekenen dat ik op sommige campings elke ochtend uit bed zou moeten, aankleden en naar buiten om verhaal te halen, ik beloof je dat met mijn ochtenden daar niemand beter van wordt :+ . Daarom doe ik m'n oordopjes maar in en draai ik mij om en probeer verder te slapen.

Mijn punt is vooral dat veel mensen zich niet altijd realiseren hoe aanwezig ze zijn met bepaalde dingen. Vooral automotoren zijn best wel luidruchtig, laat staan diesels. Maar ik doe ook m'n autolampen uit als ik de auto 's avonds laat moet opendoen als ik iets eruit moet halen, dus wellicht trek ik het iets verder door dan anderen :) .
Maar hoe laat is dat dan? Meestal mogen ze toch pas na zeven of acht het terrein af? Als ze überhaupt al bij de tent mogen staan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• pirke
[...]

De meeste campings hebben dat niet, en anders kies je er zelf voor. Plus dat dat meestal beperkt is tot een half uurtje en je dat wellicht bij je tent al niet meer hoort. Niemand dwingt je om er vlak voor op het terras te gaan zitten als je er niet tegen kan.

Geluid draagt ver, die 10 meter doet weinig om de overlast te beperken.

En ja, ik stoor me ook aan de achterburen die hun geluidsinstallatie buitenshuis regelmatig zo hard zetten dat wij binnen van de bank trillen. Praten lukt niet met die mensen, die begon meteen te dreigen met fysiek geweld als ik niet snel weg zou gaan. Asociaal volk. Wij zijn niet de enige die er last van hebben, politie is al regelmatig bij ze aan de deur geweest, maar ook daar hebben ze geen boodschap aan. Die mensen zijn vergeten dat ze onderdeel van een samenleving zijn, waarbij je zelf actief moeite moet doen om je medemens niet tot last te zijn, en zo kijk ik ook tegen muziek overlast op een camping of strand aan.

Het lastige is dat overlast - waarvan dan ook - voor iedereen anders is. Dat jij ergens geen last van zou hebben dan maakt dat voor de ander de last niet minder. En andersom kun jij van dingen last hebben waar anderen zich over verbazen. Leef en laat leven, zeker, maar als mensen aangeven overlast te ervaren van jouw acties dan pas je je toch een beetje aan? Andersom zou je dat ook fijn vinden.

• TheJVH
Gonadan schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:06:
[...]

Maar hoe laat is dat dan? Meestal mogen ze toch pas na zeven of acht het terrein af? Als ze überhaupt al bij de tent mogen staan?
Na 0700 inderdaad, maar ook om 1200 vind ik het (uitzonderingen zoals hierboven daargelaten) niet echt sociaal om je ronkende motor aan te laten staan voor langer dan strikt noodzakelijk. Maar persoonlijk probeer ik nooit de confrontatie aan te gaan want daar wordt het niet gezelliger op, en ik heb wel wat beters te doen op m'n vakantie :) . Maar asociaal is het wel, hoewel het verhaal hierboven mij wel het idee heeft gegeven om eens te vragen of er misschien wat mis is. Ook al is dat niet zo, kan dat wellicht een helpen bij het besef dat ze op z'n minst "opvallen" :). En aan de andere kant kan ik ze wellicht een handje helpen als de boel echt stuk is.

• Mirved
Blijf toch vinden dat het totale verbod op muziek dat velen hier aankaarten niet aansluit op mijn ervaring met kamperen tijdens mijn jeugd. Daar zat toch altijd wel een aardige meneer op zijn wereld radiootje de Tour te luisteren, het nieuws of voetbaluitslagen. Was altijd wel een groep volkse mensen die in de avond half beschonken iets te hard waren meezingen op hun slechte muziek, de muzikant met zijn gitaar bij het vuurtje. Groepjes kinderen met gameboys en geluid vol uit. En dat was allemaal prima niemand die daar over zeurde.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Mirved je beschrijft nu een beetje de camping op Terschelling denk ik. Daar kwam ik gelukkig niet in mijn jeugd. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TheJVH schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:11:
[...]

Na 0700 inderdaad, maar ook om 1200 vind ik het (uitzonderingen zoals hierboven daargelaten) niet echt sociaal om je ronkende motor aan te laten staan voor langer dan strikt noodzakelijk.
Dat ben ik zeker met je eens. Stationair draaien is zelden nodig en ook voor de airco is dat gewoon aso, de uitlaatgassen blijven met warm weer lekker hangen ook. :P
Maar persoonlijk probeer ik nooit de confrontatie aan te gaan want daar wordt het niet gezelliger op, en ik heb wel wat beters te doen op m'n vakantie :) . Maar asociaal is het wel, hoewel het verhaal hierboven mij wel het idee heeft gegeven om eens te vragen of er misschien wat mis is. Ook al is dat niet zo, kan dat wellicht een helpen bij het besef dat ze op z'n minst "opvallen" :). En aan de andere kant kan ik ze wellicht een handje helpen als de boel echt stuk is.
Ik spreek mensen altijd aan, altijd, liefst zo vroeg mogelijk. Dat voorkomt opgebouwde irritatie bij ons waardoor normaal aanspreken ook niet meer lukt, en die je er zelf te fel in gaat krijg je dat ook terug.
Heb daar eigenlijk voornamelijk goede ervaringen mee, zelfs met groepen.
Niet dat het altijd werkt, sommigen zijn te dronken om stil te doen ook al proberen ze het. Maar het feit dat je merkt dat ze het proberen helpt al tegen irritatie en slaap je er makkelijker doorheen. Want jezelf opvreten is meestal de reden van wakker blijven, niet per se de overlast an sich.

Ik denk dat de meest vijandige reactie ooit een moeke was die onder de luifel wilde Netflixen met het volume op tien. Sorry, maar als ik je programma letterlijk kan verstaan kom ik je daar vrij snel op aanspreken. Dan zit je namelijk te veel in mijn beleving.

Een beheerder erbij halen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, over het algemeen werkt direct contact beter.
De groep van vijftien jongeren van twee weken terug sprak dat ook nog uit. Liever dat ik bij hen kom en dat ze zich aan kunnen passen dan dat ik ze gelijk verlink waardoor ze misschien gedoe krijgen omdat ze even niet gerealiseerd hadden hoe hard het klonk.
Je moet het toch samen doen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mirved
Gonadan schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:14:
@Mirved je beschrijft nu een beetje de camping op Terschelling denk ik. Daar kwam ik gelukkig niet in mijn jeugd. :P
Ieder zijn ding. Blijkbaar menen hier veel dat de manier dat zij gewend zijn de enige juiste is en toepasbaar is op alles.

• Mirved
Gonadan schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:14:
Ieder zijn ding. Blijkbaar menen hier veel dat de manier dat zij gewend zijn de enige juiste is en toepasbaar is op alles. Da ga ik liever idd naar campings waar mensen meer elkaar vrij laten en wat toleranter zijn. Ipv op alle mogelijke wijze beperken.

• crimby
Mirved schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:26:
[...]

Ieder zijn ding. Blijkbaar menen hier veel dat de manier dat zij gewend zijn de enige juiste is en toepasbaar is op alles.
Je begon deze hele discussie dat je aangaf dat je zelf asociaal bezig was. Nu men dat bevestigt is het ineens dat wij/zij de enige juiste hebben. Zolang een ander overlast ervaart van je, ben je niet juist bezig. Net zo min als dat wij willen dat jij overlast ervaart.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Mirved schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:28:
[...]

Ieder zijn ding. Blijkbaar menen hier veel dat de manier dat zij gewend zijn de enige juiste is en toepasbaar is op alles. Da ga ik liever idd naar campings waar mensen meer elkaar vrij laten en wat toleranter zijn. Ipv op alle mogelijke wijze beperken.
Ik mis nog steeds het antwoord op mijn vraag welke camping het was. Ben namelijk erg benieuwd en wil het verhaal wel in het juiste perspectief plaatsen. :)

En ja, ieder zijn ding. Daarom zijn er ook verschillende stijlen campings en heeft ieder zijn eigen doelgroep. Niets mis mee, mits de bezoekers ook even checken of zij daadwerkelijk de doelgroep zijn.

In dit geval krijg ik echter sterk het gevoel dat juist jij meent dat jouw manier de manier is en wij dat allemaal maar moeten slikken. Dat wordt dan een beetje een pot-ketel-verhaal. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:37
Mirved schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:12:
Blijf toch vinden dat het totale verbod op muziek dat velen hier aankaarten niet aansluit op mijn ervaring met kamperen tijdens mijn jeugd. Daar zat toch altijd wel een aardige meneer op zijn wereld radiootje de Tour te luisteren, het nieuws of voetbaluitslagen. Was altijd wel een groep volkse mensen die in de avond half beschonken iets te hard waren meezingen op hun slechte muziek, de muzikant met zijn gitaar bij het vuurtje. Groepjes kinderen met gameboys en geluid vol uit. En dat was allemaal prima niemand die daar over zeurde.
Op dat hard meezingen na, herinner ik me de rest ook wel. En we hebben vele familiecampings gehad vroeger. Ook was muziek best wel een uitzondering.

Ik heb de discussie gevolgt hier.
Wat me opvalt is dat volgens mij iedereen wel ongeveer dezelfde mening heeft: elkaar aanspreken als er iets van overlast is, en zelf erop letten om anderen niet tot overlast te zijn.

Maar blijkbaar is er door velen hier een keiharde nee op muziek uit een speaker. Ook al staat ie zo zacht dat spelende kinderen er bovenuit komen. Of bijv. Vtech speelgoed ;)
Heel veel "normale camping geluiden" zijn oké, maar muziek blijkbaar niet. Zelfs niet op een laag volume.
Vind ik wel bijzonder.

• MotorBeast
Mirved schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:08:
[...]

Ook hier weer, IK vind het vervelend dat er muziek is. Ikkke ikkke ikkee. zuuuuucht. Dat zijn dezelfde mensen die vinden dat andere mensen geen muziek in hun achtertuin mogen draaien. Dat moet ik toch weten.

Eiland mentaliteit.

Dat je de ironie er niet van in ziet.
Ik hou gewoon rekening met een ander dat een ander het vervelend zou kunnen vinden en anders vraag je het even. Heb ik gezegd dat ik het vervelend vind? Soms wel, soms niet. Nope geen ironie, gewoon fatsoen. Hou gewoon een beetje rekening met elkaar. Zou in het dagelijks leven na de vakantie ook fijn zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door MotorBeast op 30-07-2026 18:45 ]

• HGM
  • Niet online

HGM

TheJVH schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:11:
[...]

Na 0700 inderdaad, maar ook om 1200 vind ik het (uitzonderingen zoals hierboven daargelaten) niet echt sociaal om je ronkende motor aan te laten staan voor langer dan strikt noodzakelijk. Maar persoonlijk probeer ik nooit de confrontatie aan te gaan want daar wordt het niet gezelliger op, en ik heb wel wat beters te doen op m'n vakantie :) . Maar asociaal is het wel, hoewel het verhaal hierboven mij wel het idee heeft gegeven om eens te vragen of er misschien wat mis is. Ook al is dat niet zo, kan dat wellicht een helpen bij het besef dat ze op z'n minst "opvallen" :). En aan de andere kant kan ik ze wellicht een handje helpen als de boel echt stuk is.
Dat is dus precies wat ik probeer te zeggen. Probeer het gesprek aan te gaan.

Vaak genoeg dat ik andere mensen heb geholpen met een oplossing. (ookal tijdelijk).

Meestal vinden mensen het ook niet fijn om dat overlast te zijn, maar vaak/soms heb je geen andere mogelijkheid. Of nogeens geen idee, zoals mijn voorbeeld van de Concorde....

• Mirved
crimby schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:31:
[...]

Je begon deze hele discussie dat je aangaf dat je zelf asociaal bezig was. Nu men dat bevestigt is het ineens dat wij/zij de enige juiste hebben. Zolang een ander overlast ervaart van je, ben je niet juist bezig. Net zo min als dat wij willen dat jij overlast ervaart.
Ik gaf aan blijkbaar aso. Dat vind ik zelf helemaal niet. Iemand kan over alles overlast ervaren dat is net het punt. Mijn oproep was voor meer tolerantie ipv star vasthouden en je aan alles irriteren.

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:24
Over asociaal gesproken, hier is er eentje die elke dag, voordat hij gaat uit eten, zijn RAM met open pijp z'n motor stationair laat draaien zodat de cabine alvast kan afkoelen. Om vervolgens met ramen open van z'n plek te rijden.
Gelukkig valt het voor de rest wel mee met de overlast hier, we zitten op een kleine camping aan een kleiner Italiaans meer.
Volgende week naar het Gardameer, da's de wens van vrouw en kinderen, dat wordt genieten.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Sterkte @205Gutmann :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vreemd genoeg zie je RAM-rijders vaak in dit soort discussies als het gaat om a-sociaal gedrag. Op /r/kutgeparkeerd kom je ze ook vaak tegen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:24
@Gonadan Soms moet je concessies maken, ik zit graag op een kleinschalige camping zonder een heleboel faciliteiten, de vrouw en kinderen willen graag naar een grote camping met een zwemparadijs.
Nu hebben we de gulden middenweg dat ieder een camping heeft uitgekozen, daar kan ik wel mee leven.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@205Gutmann prima toch? Ik wissel ook een beetje van stijl af en toe, maakt ook dat je dan andere weer meer waardeert soms. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Plenkske schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:40:
[...]

Op dat hard meezingen na, herinner ik me de rest ook wel. En we hebben vele familiecampings gehad vroeger. Ook was muziek best wel een uitzondering.

Ik heb de discussie gevolgt hier.
Wat me opvalt is dat volgens mij iedereen wel ongeveer dezelfde mening heeft: elkaar aanspreken als er iets van overlast is, en zelf erop letten om anderen niet tot overlast te zijn.

Maar blijkbaar is er door velen hier een keiharde nee op muziek uit een speaker. Ook al staat ie zo zacht dat spelende kinderen er bovenuit komen. Of bijv. Vtech speelgoed ;)
Heel veel "normale camping geluiden" zijn oké, maar muziek blijkbaar niet. Zelfs niet op een laag volume.
Vind ik wel bijzonder.
Niet alleen een speaker hoor, die gitaar mag ook gewoon op het kampvuur. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PObXW3_SAGJJtuaZfwJfbj1qcos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ladeUkb7ZWzJ8hp0mlvnMM6f.jpg?f=fotoalbum_large
Zelfs bijna in de Noordzee is het nog warm..
Camping 1 van deze vakantie is een feit, tot maandag staat het campertje hier.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ah well, muziek. Ik sta nu op een kleine camping (64 plekken met stroom) in Zweden, midden in t bos. Er is een bar, kampvuur, versterkte live muziek en zelfs een hamburger kar.

Aandeel Nederlanders : 80%

Aandeel vouwwagens: 20%

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bommes schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:27:
[Afbeelding]
Zelfs bijna in de Noordzee is het nog warm..
Camping 1 van deze vakantie is een feit, tot maandag staat het campertje hier.
Dus die paarse tweewieler beleef je al die avonturen waar we steeds over lezen? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:17

vhal

ಠ_ಠ

JaMaaT schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:34:
[...]

Hoe is het daar, nog droge voeten? Behoorlijk los gegaan daar zie ik net.
Klopt, dat was gisterenavond. Sölden en Vent (en omgeving) hadden meer last van het noodweer door aardverschuivingen etc. Hier in Längenfeld viel het redelijk mee afgezien van wat harde wind en flinke buien. Ik moest wel de luifel even in de stormstand zetten

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 30-07-2026 20:18 ]

Strava

• vinniefireman
  • Nu online
Zonder extra olie op het vuur te willen gooien, maar iedereen die over elkaar heen valt om @Mirved terecht te wijzen, zijn jullie allemaal niet-rokers? Wat ik vervelend vind is al die rokende mensen. Die rook stinkt, is ongezond, en reikt ook ver buiten de eigen kampeerplaats. Toch gun ik een ander z’n sigaret, of nog erger, sigaar.

@TheJVH Het is natuurlijk je goed recht om te vinden dat airco’s niet op de camping horen. Maar waar ligt de grens, daar? Of bij de volledige tv+satelliet installaties die men meesleept en opzet? Of de gemotoriseerde scooters die sommigen achter hun camper meeslepen?

Het is natuurlijk lekker om met z’n allen even te klagen. Maar als ik dit zo lees vraag ik me af, waarom gaan we nog met z’n allen kamperen 😄

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@vinniefireman toevallig zag ik van de week dat je op mijn huidige camping alleen mag roken als de buren er geen last van hebben, en dat de voorkeur is dat je buiten het terrein rookt.
Moet eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit eerder in de regels van een camping heb gezien. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Kan iemand tegen de papa's en mama's van Klim, Mees en Maan vertellen dat ze hun krijsende kindertjes best wel even mogen vertellen dat tegen elkaar krijsen echt niet nodig is als ze op 1 meter naar elkaar aan het spelen zijn.
Of zijn mamma en mamma te druk om de De Waard tent recht te zetten?

Waar kan ik de buurman 2 caravans verderop aangeven?? De boomer zit zeker al een half uur met zijn boomerflap aan zijn oor met flink te luide stem te bellen.

Schuifdeuren in busjes.. :N
Sshhhhoooeeefff bammmm!
En herhaal, en herhaal.
Kunnen die niet een apart veldje krijgen? Met een geluidswal er omheen.

Nu heeft de bellende boomer opgehangen maar krijgt hij een nies aanval die nog luider klinkt dan een kolonie burlende herten op de Veluwe.

Ik denk dat ik maar eens ga mopperen over de vieze vloer in het sanitair gebouw en daarna een negative review schrijven omdat er geen warm water uit de douches komt.

* Bommes trekt nog een schultenbrauw open

/Sarcasme

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 30-07-2026 20:45 ]

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
uiteindelijk is het toch een kwestie van leven en laten leven? iedereen heeft andere gebruiken en verstaat iets anders onder 'normaal'. als iemand last heeft van mijn 'normaal', dan verwacht ik dat diegene dat even komt melden, dan kan ik een oplossing bedenken om het voor iedereen leuk te houden. als ik het gevoel heb dat ik in de machinekamer van een ventilatorenfabriek op vakantie ben, dan zeg ik daar wat van tegen de veroorzaker, als iemand last heeft van mijn schuifdeur dan doe ik daar rustiger of minder vaak wat mee. kwestie van samenleven en misschien leer je nog iets van een ander 😉

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bommes schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 20:44:
maar krijgt hij een nies aanval die nog luider klinkt dan een kolonie burlende herten op de Veluwe.
:D _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:45

_Eend_

🌻🇺🇦

Toen ik nog rookte deed ik dat al. Dat gaf wel eens wat rare blikken van mensen. "Mag dat ook al niet?"

Nee, ik probeer gewoon niemand tot last te zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door _Eend_ op 30-07-2026 21:06 ]

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:27
Kan iemand tegen de papa's en mama's van Klim, Mees en Maan vertellen dat ze hun krijsende kindertjes best wel even mogen vertellen dat tegen elkaar krijsen echt niet nodig is als ze op 1 meter naar elkaar aan het spelen zijn.
Of zijn mamma en mamma te druk om de De Waard tent recht te zetten?

Waar kan ik de buurman 2 caravans verderop aangeven?? De boomer zit zeker al een half uur met zijn boomerflap aan zijn oor met flink te luide stem te bellen.

Schuifdeuren in busjes.. :N
Sshhhhoooeeefff bammmm!
En herhaal, en herhaal.
Kunnen die niet een apart veldje krijgen? Met een geluidswal er omheen.

Nu heeft de bellende boomer opgehangen maar krijgt hij een nies aanval die nog luider klinkt dan een kolonie burlende herten op de Veluwe.

Ik denk dat ik maar eens ga mopperen over de vieze vloer in het sanitair gebouw en daarna een negative review schrijven omdat er geen warm water uit de douches komt.

/Sarcasme
Zijn er douches, waar zelfs water uit komt? Wat een ongekende luxe! :o

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:56
Ik ga het nog gekker maken. Met mijzelf in de tokkierol. We zijn op vakantie in Noorwegen met de tent. Gister ben ik ziek geworden en ik heb echt van 8 tot 20:00 lopen kotsen in de tent. (Ik een zakje) Kun je nagaan hoe dat klonk over de hele camping🤪. Long story short het bleek een blinde darm ontsteking, net geopereerd in een Noors ziekenhuis 🤡

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:45

Theuno

Da Devil Crew

Gonadan schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:28:
Trouwens, voor iedereen met een safari chef: pinsa op een pizzasteen is goud. :9~

Erg lekker, ik zeg makuh die hap. :D
Ralph de Kok

Ik heb een Glamp Chef 40 gekocht omdat kolen even not done is op veel plaatsen.
Dus ik zal dit eens gaan maken :9

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
vangoghnl schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 22:18:
Ik ga het nog gekker maken. Met mijzelf in de tokkierol. We zijn op vakantie in Noorwegen met de tent. Gister ben ik ziek geworden en ik heb echt van 8 tot 20:00 lopen kotsen in de tent. (Ik een zakje) Kun je nagaan hoe dat klonk over de hele camping🤪. Long story short het bleek een blinde darm ontsteking, net geopereerd in een Noors ziekenhuis 🤡
Dat is wel binnen de normale tijden voor leefgeluiden. Het zou pas problematisch worden als je na 23:00 nog een blindedarmontsteking hebt :+

Ik ben mijn appendix al wat decennia kwijt. Je mist er niks aan en het overkomt je niet weer. Wel zuur dat het op vakantie moet gebeuren… Even zonder gekheid: beterschap gewenst!

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bah, zo’n camping waar zwervers en tokkies schultenlauw drinken… }:O

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 30-07-2026 22:41 ]

Pagina: 1 ... 301 ... 311 Laatste