[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 300 301 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

kwet schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 20:42:
Mag ik ook even mee klagen? Staan op schitterende kleine camping, grote plekken, heel relaxed totdat er een camper met een airco op de plek naast ons is komen staan. Ondanks dat de plekken groot zijn en je ver van elkaar afstaat hoor je nu de hele tijd gebrom van een airco 🤬 gelukkig afgelopen nacht niet gehoord of hij stond uit? Maar vanaf dat het vanavond wat rustig wordt hoor je de hele tijd op de achtergrond geluid, is best irritant.
Hier in Noorwegen op een kleine camping (alle campings zijn nog steeds heel vol) kwam er een auto met daktent om 23:15u oprijden. Kwam om 23;30 op 1 meter naast ons staan en bleef tot 00:30 met ronkende motor staan (kijkend op hun mobiel). Toen moesten ze nog beginnen aan het opzetten van de daktent.

Toen ben ik toch wel even eruit gegaan om te vragen of ze die auto uit konden zetten.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:01

vhal

ಠ_ಠ

Op onze camping in het Ötztal kom je tussen 23:00 en 7:00 het terrein niet meer op met je auto. Scheelt ook wat. Verder is het na 22:30 gewoon stil, enerzijds omdat de temperatuur in de late avond daalt naar 14 a 16 graden C en anderzijds omdat het gewoon zo geregeld is aldus de vriendelijke buurman die hier al 37 jaar komt.

En trouwens...wanneer het Oostenrijkse campingsanitair luxer is dan thuis... :+
En dit zijn overigens de reguliere hokjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0VwqG61KIXntlkxj7_BrbwUBGo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AocAdqcBkDGNCgw5gEIpAuxR.jpg?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door vhal op 30-07-2026 07:38 ]

Strava

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:34
Mag ik ook even mee klagen? Staan op schitterende kleine camping, grote plekken, heel relaxed totdat er een camper met een airco op de plek naast ons is komen staan. Ondanks dat de plekken groot zijn en je ver van elkaar afstaat hoor je nu de hele tijd gebrom van een airco 🤬 gelukkig afgelopen nacht niet gehoord of hij stond uit? Maar vanaf dat het vanavond wat rustig wordt hoor je de hele tijd op de achtergrond geluid, is best irritant.
Hier hetzelfde! Ik heb ze erop aangesproken en vriendelijk doch dringend verzocht die condensor/ventilatorunit aan de andere kant van de camper te hangen zodat ze zelf in de herrie zitten, in plaats van de buren (wij). Daar hebben ze gelukkig actie op ondernomen 😉

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:54
@vhal maar wel wat kleine plekken daar naar mijn mening. Verder prima camping idd.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Als het een beetje kan mijd ik campings waar ook campers mogen komen om o.a. deze reden. Al kunnen caravans er tegenwoordig ook wat van met aircos. Hier op de camping ook eentje maar op een gegeven moment ging die uit. Prima dan, even de hete lucht eruit kan ik mij iets bij voorstellen maar de godganse dag die herrie zou ik ook niet trekken....

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ook daar zie je dat de extremen het altijd weer verpesten voor de rest. Ik zie het nu ook steeds vaker in de regels staan. Onze eerste camping had gewoon airco's verboden. De huidige mag het alleen als de buren het niet kunnen horen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:40
loewie1984 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:13:
Ik wilde vanacht een rant typen over mijn kampeer ervaring, uiteindelijk weg geklikt maar toch het irriteert me mateloos.

Sinds zaterdag aangekomen op een kamping in Zuid Limburg, voor ons 15 minuutjes van huis en we gaan vanavond maar thuis slapen, want we hebben 2x2 koppeltjes op 15 en 25 meter van ons liggen die de nachtrust niet respecteren. Zitten tot s avonds laat te kaarten en maken gewoon te veel lawaai. Hele conversaties op een niveau waarop je overdag praat en dat is al luidruchtig. Zitten ze midden in de nacht te schaterlachen. Dan vraag ik me af of je wel goed bij hoofd bent.

Op de eerste avond zaten ze het dichtste bij (want ze doen om en om) en toen ben ik om 23:45 gaan vragen of het wat stiller kon. Toen kreeg ik een bijdehante reactie: 'over een kwartier' toen zei ik dat de rusttijd vanaf 23:00 was. Toen ik terug in mijn tent ging liggen begon het geklaag. Dit hadden ze nog nooit meegemaakt, ik moest maar oordoppen in doen, ik was nog in mijn normale kleding dus ik lag nog niet in bed. Ik heb het gemeld aan de receptie maar ze hadden nog nooit klachten gehad van deze vrienden van de camping.

Vanacht viel ik met mijn nieuwe oordoppen pas na half 2 in slaap, toen ze eindelijk zelf ging pitten.

Daar werk je dan een heel jaar voor om 3 weken te kunnen relaxen en dan zit je tegenover tokkies. Ze gaan pas 5 augustus weg dus tot die tijd moeten we het maar slikken.

Ik vind het ronduit belachelijk en twijfel serieus aan of ik nog wel wil kamperen. We hebben wat dat betreft te vaak pech. Terwijl we expliciet kinder Campings kiezen zodat er vertier is voor de kinderen en dan gaat je nachtrust eraan door een paar gepensioneerde Brabo's die denken dat de regels voor hun niet gelden.

😡😡😡

/rant
Ik zou dit ook enorm hebben. Ik kan me dan ook gewoon niet voorstellen hoe andere mensen zo asociaal kunnen doen en wat er dan wel of niet in hun hoofd om gaat. Laatst ook, heerlijk aan het kamperen en naast ons zaten wel 4 gezinnen die bij elkaar hoorde. De wat oudere kinderen waren al tot 22:00 lomp aan het voetballen waarbij ik de bal al vaker tegen mij aan kreeg. Overdag regelmatig richting onze baby (die in de voortent lag...). En dan zijn die eindelijk naar bed en claimen die ouders het veld met alle tafels bij elkaar en luidkeels borrelen tot in de late uurtjes. Bizar gewoon.

Volgende week ga ik naar een kleine kindercamping. Geloof 20 staanplaatsen in een slinger om de faciliteiten heen. Niemand staat boven op elkaar. Veld is hermetisch afgesloten zodat kinderen niet weg kunnen. Ideaal.

Verwacht overdag veel kabaal met rondrennende kinderen en in de avond heerlijke rust.

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:47
Ik heb ook een camper, met dakairco. Op hele hete dagen zet ik deze altijd aan als de kinderen naar bed gaan, anders kunnen ze niet slapen. Om 22.00 zet ik hem weer uit. Buiten hoor je eigenlijk alleen een licht geblaas, geen compressor. In tegenstelling tot binnen, wat een … herrie 😜

Toch voel ik me altijd een beetje bezwaard. Vooral als ik hier dan weer lees dat mensen er al last van hebben als anderen 5 min met een accu schroefboor haringen in de grond schroeven.

Camping rust mag wat mij betreft al vanaf 22.00. Je hoeft niet hard te schreeuwen of schaterlachen om het gezellig te hebben. En als je dat dan toch wilt kun je het overdag doen. Maar goed, ik heb ook wel eens op hippe campings “zonder regels, wees lief voor elkaar” gestaan waar men gewoon tot 4 uur ‘s nachts feestjes had bij de camper met keiharde muziek. 🤡

12x JA Solar 370Wp op Zuid / Enphase IQ8+ | 16 kWh NKON ESS Pro / 3x Victron MP II 5000VA | 3x LG split airco | Ravelli RV80 | Home Assistant

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ja dat is de leef en laten leven instelling, komt meestal neer op dat je maar met het ongeremde gedrag van anderen moet leven. :P

Maar heb jij nog erg jonge kinderen dan? Want mijn ervaring is dat op warme dagen alles wat kan lopen en praten niet eerder naar bed gaat dan 21:30 of 22:00. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

vinniefireman schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 08:56:
Ik heb ook een camper, met dakairco. Op hele hete dagen zet ik deze altijd aan als de kinderen naar bed gaan, anders kunnen ze niet slapen. Om 22.00 zet ik hem weer uit. Buiten hoor je eigenlijk alleen een licht geblaas, geen compressor. In tegenstelling tot binnen, wat een … herrie 😜

Toch voel ik me altijd een beetje bezwaard. Vooral als ik hier dan weer lees dat mensen er al last van hebben als anderen 5 min met een accu schroefboor haringen in de grond schroeven.

Camping rust mag wat mij betreft al vanaf 22.00. Je hoeft niet hard te schreeuwen of schaterlachen om het gezellig te hebben. En als je dat dan toch wilt kun je het overdag doen. Maar goed, ik heb ook wel eens op hippe campings “zonder regels, wees lief voor elkaar” gestaan waar men gewoon tot 4 uur ‘s nachts feestjes had bij de camper met keiharde muziek. 🤡
Hier ook dakairco. Stonden laatst op camping en vroeg de buurman of de airco uitkon. Ding stond nogeens niet aan, laten zien, want dat kon toch niet, etc.

Vervolgens aangezet en beste man nooit meer gehoord....

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:21
@Gonadan Daarvoor hoeven het geen hele warme dagen te zijn. Onze kinderen (8 en 9) gaan meestal rond 21:00 naar bed op vakantie. Gisteren hebben ze met andere kinderen die hier ook staan (geen camping) lopen voetballen op het strand tot 21:30. Prima, ze hadden plezier. Het was misschien 18-20 graden. Trui en sokken weer voor de toeschouwers.

Wat me verbaasde was het jongetje van 6 dat ook zo lang op mocht blijven, die was duidelijk flink vermoeid.

Om 21:45 was alles muisstil hier.

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:47
Gonadan schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:11:
Maar heb jij nog erg jonge kinderen dan? Want mijn ervaring is dat op warme dagen alles wat kan lopen en praten niet eerder naar bed gaat dan 21:30 of 22:00. :D
Twee en vijf jaar oud. Die van twee heeft sowieso nog veel slaap nodig en die van vijf ligt er om uiterlijk 21.00 ook wel af (ook al beweert ze zelf soms van niet).

12x JA Solar 370Wp op Zuid / Enphase IQ8+ | 16 kWh NKON ESS Pro / 3x Victron MP II 5000VA | 3x LG split airco | Ravelli RV80 | Home Assistant

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:19
Die airco’s gaan nog wel een dingetje worden. Op de Noetselerberg, kwam ik er elke dag langs 1 gelopen. Eerst dacht ik, poeh daar wil ik niet naast staan met de vouwwagen , de unit uit het raam was duidelijk hoorbaar, op het straatje.

Veel mensen vinden er al wat van, zonder dat ze er zelf direct last van hebben, maar mochten het er steeds meer worden, dan komt er zeker veel meer gezeur ivm geluidsoverlast.

Dat is voor mij ook meteen het grote voordeel van de camp-let vouwwagen, overdag ook bloedheet, maar goed te luchten en in de avond en heerlijk slapen met alle horren gaas.

Dit jaar kwam er groep van 5 gezinnen met caravans voor een lang weekend staan, die kenden elkaar. Laat ik zo zeggen, dat ik, de volgende keer, voor het boeken op deze camping, eerst wil weten of zij er ook weer staan in die periode, dan boek ik een ander veld, of een andere camping.

Ze waren zeer aanwezig, en zelf geen last in de nacht, mensen op andere velden wel.

Continue alles op de grote elektrische steps doen, echt alles, veel te hard.

Toppunt was dat een gast met zoon verhaal kwam halen over een ruzie in de binnenspeeltuin. Een van die 5 ouders had het kind uitgescholden met nare ziektes.

2 van de vijf ontploften meteen, en dreigden mans hoofd van zijn romp te verwijderen incl allerlei andere verwensingen.

Nummer 3 dacht nog even stoer “homo” erachteraan te gooien toen de man wegliep en ze tokkies noemde.

Zeer gespannen stond ik op afstand het tafereel te volgen, mijn kinderen voelden de spanning.

Ben er heengelopen en aangegeven dat als je zelf zo hard schreeuwt dat je eigen kinderen niet schelden, maar iemand binnen een paar seconden volledig stijf vloekt en scheld, ik daar weinig van geloof.

Ik kende de context niet en moest mij er niet mee bemoeien. Aangegeven dat mijn en andermans kinderen er ook rondliepen, en dat zo tekeer gaan, voor mij niet normaal is, zeer onvolwassen.

Overbuurman kwam aangelopen en, en zei, laat ze maar morgen zijn ze weg. Mijn zoon gaf aan dat ik weg moest gaan, het zijn er vijf, die was best onder de indruk. Later begrepen van de mensen die direct naast hun stonden, dat een aantal vrouwen wel flink tegengas hebben gegeven aan die mannen.

Als je zo flink uit je plaat gaat, is er vast wat anders met je aan de hand, of, als dat jouw “normaal” is, ben je helaas verkeerd geprogrammeerd…….naar wat ik als “normaal” beschouw.

Meerdere mensen vonden hun aanwezigheid niet fijn. Hoop dat ze dit ook gemeld hebben, ik heb het wel gedaan bij de receptie, kijk maar wat je er mee doet, ik wil het wel gemeld hebben.

Buiten dit gewoon mooie vakantie gehad daar.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:25

Bommes

Capo del formaggio

Ingebouwde bank airco in de camper lijkt me wel de ideale oplossing.
Die zijn behoorlijk stil, en sowieso buiten eigenlijk niet hoorbaar. Of je moet echt op een halve meter naar elkaar staan.

Geen idee wat het verbruik van zo een ding is, maar met al die nieuwe thuis batterijen die steeds voordeliger worden kan dat wel eens een goede oplossing zijn om ook onderweg zo een ding te laten draaien.
#overbeladenzijnwetochal

Hier staat het ouwe beestje ingeladen en startklaar voor onze zomervakantie 8)
Eerste bestemming Lisse/Noordwijk camping Ruigenhoek. Castlefest dit weekend, erg veel zin in.
24 augustus is pas weer mijn eerst volgende werkdag *O* :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:35
Shadow_Agent schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 08:04:
[...]

Als het een beetje kan mijd ik campings waar ook campers mogen komen om o.a. deze reden. Al kunnen caravans er tegenwoordig ook wat van met aircos. Hier op de camping ook eentje maar op een gegeven moment ging die uit. Prima dan, even de hete lucht eruit kan ik mij iets bij voorstellen maar de godganse dag die herrie zou ik ook niet trekken....
Ja wij ook, vorige camping was er een waar op het bovenste deel alleen tenten en vouwwagens mochten staan, dat was super.

Alleen staat dat ding 4uur lang te brommen voordat ze naar bed gaan. Gelukkig lijkt het s nachts uit te staan. Dat is wel zo fijn. Hoef ik onze vouwwagen voor paar dagen niet meer te verzetten nu er wat andere plekjes vrij zijn gekomen.

Snap overigens wel dat sommige het niet irritant vinden of accepteren (ze zitten er zelf voor), maar het is voor mij in elk geval zo onrustig ofzo.

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:49
pirke schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:27:
@Gonadan Daarvoor hoeven het geen hele warme dagen te zijn. Onze kinderen (8 en 9) gaan meestal rond 21:00 naar bed op vakantie. Gisteren hebben ze met andere kinderen die hier ook staan (geen camping) lopen voetballen op het strand tot 21:30. Prima, ze hadden plezier. Het was misschien 18-20 graden. Trui en sokken weer voor de toeschouwers.

Wat me verbaasde was het jongetje van 6 dat ook zo lang op mocht blijven, die was duidelijk flink vermoeid.

Om 21:45 was alles muisstil hier.
Ik ben net terug van 3 weken frankrijk, met kleine kinderen maar die gingen echt niet voor 2200 slapen, daar was het gewoon te warm voor(overdag 40, savonds nog 25).

En tussen 2300 en 0800 was de camping gewoon doodstil. Her en der wel mensen die nog buiten zaten, maar die fluisterden gewoon.

Ik ben nu nog een weekje met alleen mn partner op vakantie, nu in normandie en hier precies hetzelfde. Kinderen lopen rond tot een uur of 2200 en dan word het muisstil.

Als je ergens heen wil waar het om 2000 al stil is, dan moet je imho niet naar een camping gaan. Ik heb ook nog nergens tokkies meegemaakt, kwa lawaai dan, ook in eerdere jaren kamperen niet. Ik kan gelukkig de hele grote familiecampings overslaan.

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Ben ik blij dat ik niet meer in het hoogseizoen weg hoef. Ruuuust. 2x keer vakantie. Heel de woonplaats is hier ook uitgestorven. Zalig

[ Voor 34% gewijzigd door MotorBeast op 30-07-2026 10:40 ]

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:40
Gonadan schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:11:
Ja dat is de leef en laten leven instelling, komt meestal neer op dat je maar met het ongeremde gedrag van anderen moet leven. :P

hier ook 1,5 en 4. Al zouden ze mogen, trekken ze het echt niet om tot 21:30 wakker te blijven.

Nu vind ik het ook niet erg dat andere kinderen lekker lang opblijven en spelen.. zolang de ouders maar gewoon op ze letten dat ze anderen geen overlast bezorgen :-)

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

TheInsider schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:01:

Dit jaar kwam er groep van 5 gezinnen met caravans voor een lang weekend staan, die kenden elkaar. Laat ik zo zeggen, dat ik, de volgende keer, voor het boeken op deze camping, eerst wil weten of zij er ook weer staan in die periode, dan boek ik een ander veld, of een andere camping.
Op campings waar dit soort groepen samenklitten loopt het al snel uit de hand met overlast zeker als er geen sociaal kompas aanwezig is. Meestal types tokkie die niet echt voor rede vatbaar zijn.

Kan ook prima goed gaan trouwens. Stonden hier achter ook een drie/vier caravans familie en dat was prima 👍🏼

Overigens hoe verder je rijdt hoe kleiner de kans op dit soort overlast is mijn ervaring. Maar met mede gasten is het echt hit or miss.

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Bouke-p schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:35:
[...]

Ik ben net terug van 3 weken frankrijk, met kleine kinderen maar die gingen echt niet voor 2200 slapen, daar was het gewoon te warm voor(overdag 40, savonds nog 25).

En tussen 2300 en 0800 was de camping gewoon doodstil. Her en der wel mensen die nog buiten zaten, maar die fluisterden gewoon.

Ik ben nu nog een weekje met alleen mn partner op vakantie, nu in normandie en hier precies hetzelfde. Kinderen lopen rond tot een uur of 2200 en dan word het muisstil.

Als je ergens heen wil waar het om 2000 al stil is, dan moet je imho niet naar een camping gaan. Ik heb ook nog nergens tokkies meegemaakt, kwa lawaai dan, ook in eerdere jaren kamperen niet. Ik kan gelukkig de hele grote familiecampings overslaan.
Ging vroeger ook in het hoogseizoen met de kinderen maar mijn ervaring is dat ook de locatie wel heel erg uitmaakt. Ga je naar Spanje naar de grote campings met de Friet van Piet enz heb je gegarandeerd geen rust. Garda meer ook zo'n locatie. Camping Bella Italia garantie voor herrie met bijbehorende race en asociale claims voor bedjes aan het zwembad. Maar ja, moest wat met mijn pubers toen. Desondanks waren het fijne jaren en mis af en toe die hectiek wel omdat ik zag dat mijn pubers het top vonden.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Shadow_Agent schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:51:
[...]

Op campings waar dit soort groepen samenklitten loopt het al snel uit de hand met overlast zeker als er geen sociaal kompas aanwezig is. Meestal types tokkie die niet echt voor rede vatbaar zijn.

Kan ook prima goed gaan trouwens. Stonden hier achter ook een drie/vier caravans familie en dat was prima 👍🏼

Overigens hoe verder je rijdt hoe kleiner de kans op dit soort overlast is mijn ervaring. Maar met mede gasten is het echt hit or miss.
Hoe verder je rijdt en ook een wat kleinere camping met minder voorzieningen helpt ook. Massa is kassa is toch een soort van tokkie-magneet.

XXXVI

Pagina: 1 ... 300 301 Laatste