Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 277 278 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• EdwinC
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Ik heb zelf een loods waar ik hem kan stallen, dus dat is geen probleem.
Mover kan ik zelf installeren. Airco is idd wel een pre.

48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Als bouwjaar ondergeschikt is aan kwaliteit en je Kabe in je shortlist noemt, dan moet dat hem wel worden natuurlijk.

Vloerverwarming in het voor/najaar is wel lekker, vraag me wel af of je dat in de oudere caravans makkelijk vind? Achteraf inbouwen is ook lastig. Kabe is wel uitermate geschikt voor koudere omstandigheden, isolatie is top en die hebben al jarenlang (standaard?) vloeistof gevulde vloerverwarming dacht ik.
Aan de andere kant, met de gewone gaskachel of iets als Truma Ultraheat (elektrisch verwarmen) krijg je het in het voor/najaar echt wel warm genoeg.

Treinzit of rondzit zou ik goed over nadenken. Als je 's avonds lekker languit op de bank wilt hangen kun je beter lengte banken hebben. Hoe vaak zit je nou daadwerkelijk met meerdere mensen in een rondzit?

Mover en airco is prima achteraf te doen, zeker als je aangeeft dat zelf al te doen.

Kortom, caravan zaken bezoeken en kijken wat je wel en niet wilt :P

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:06
B-Real schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:08:
Treinzit of rondzit zou ik goed over nadenken. Als je 's avonds lekker languit op de bank wilt hangen kun je beter lengte banken hebben. Hoe vaak zit je nou daadwerkelijk met meerdere mensen in een rondzit?
Met een rondzit kun je ook met z'n tweetjes wat gezelliger bij elkaar zitten, waarbij je allebei lekker languit op de bank kan hangen.
Verder helemaal mee eens dat een rondzit verder weinig toevoegt. Maar als je de ruimte hebt (dus een grote caravan) dan is het wel lekkerder vond ik persoonlijk.

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Flipmo

OMG !!

Wij vinden een rondzit erg prettig. Vooral met spelletjes of 's morgens binnen een broodje eten als het buiten nog te fris is.
Vaak ligt onze dochter 's avonds op ons bed op haar tablet wat te kijken.
Mijn vrouw en ik liggen dan allebei op 1 kant van de rondzit een serie te kijken op de laptop.

Dit natuurlijk alleen bij slecht weer, normaal zitten we lekker buiten onder de luifel :)

wat @B-Real zegt klopt helemaal.. eigenlijk gewoon naar een caravan zaak gaan.
Diverse indelingen bekijken en dan voel je snel genoeg wat bij je past of niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Flipmo op 05-11-2025 14:03 ]

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik lees juist dat 2 van de 3 kinderen niet meer mee gaan en ze ook zonder kinderen weg willen. Dan ben je dus op veel momenten niet perse een rondzit nodig.
Zeker in het voor/najaar zal je wat meer tijd in de caravan doorbrengen en dan zou ik zeker kijken hoe je net zo lekker hangt in je caravan als thuis op de bank :)

Maar, zoveel mensen zoveel wensen. Gaan kijken en proberen is sowieso een goed idee. Wij dachten bij aanvang van onze zoektocht ook dat we vrij aardig wisten wat we wilden en is uiteindelijk toch iets anders geworden. Uiteraard ook groter, nieuwer en dus duurder dan we vooraf van plan waren

Het is overigens wel een van de twee merken geworden die we vanaf het begin het mooist vonden qua look/design/feeling, maar een aantal merken hebben mij positief verrast en een aantal ook wat negatiever. Niet dat het slechte caravans zijn, maar veel minder mijn smaak dan ik vooraf dacht.

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-11 16:54
Ozzie schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:51:
Wij zitten na 3x frankrijk op een rij te denken om misschien een keer richting het oosten te gaan. Ongeveer even ver rijden als zuid Frankrijk vind ik wel de max. dus zo'n 1000-1200 km vanaf het westen van het land.

We zijn samen, toen we nog geen kinderen hadden, weleens in Polen op vakantie geweest en dat vonden we geweldig. Dus zaten te denken aan Polen, maar ik heb geen idee of dat een beetje leuk kampeerland is. We kamperen met een (grote) tent in ieder geval en 3 kleine kinderen (dan (bijna) 7, (bijna) 4 en 1 jaar oud)

Maar eventueel zou zuid of oost Duitsland ook kunnen, of Oostenrijk of Tsjechie als mensen daar hele leuke plekken weten.
Waarom niet naar het Noorden? Denemarken, Zweden en Noorwegen. Prima kampeerlanden. In Polen is ook best wel genoeg te vinden. Bijvoorbeeld bij dit park https://www.google.com/ma...wOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-11 16:54
EdwinC schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:59:
Mijn vrouw en ik zijn voornemens om een caravan aan te schaffen ter vervanging van onze vouwwagen. De reden hiervoor is dat 2 van de 3 kinderen na dit jaar niet meer mee gaan op vakantie en daarmee ook onze voorkeuren veranderen.

Want oudere kinderen geeft meer vrijheid om een weekendje weg te gaan zonder oppas te hoeven regelen.

Voorheen altijd bewust voor tent of vouwwagen gekozen ivm lager gewicht en heerlijk voor het kamperen in zuid-europa.

voor onze weekendjes weg willen we ook graag in het voorjaar en najaar weg kunnen in Nederland, Duitsland en België. En daarmee is een caravan een stuk comfortabeler.

Ik heb nu een shortlist met wensen:
Bouwjaar is ondergeschikt aan kwaliteit en indeling.
Voorkeur voor goede isolatie
Voorkeur voor vloerverwarming
Mover is een pré maar geen harde eis.
Airco pré maar geen harde eis.

Vast bed en treinzit of rondzit, dus niet hoeven ombouwen.

Ik heb nu een shortlist met:
Kip Hyline
Cabby comfort+
Eriba Nova
Kabe Briljant

Oh ja max beladen gewicht 1500kg - 1600kg. Ik heb BE en de auto mag voldoende trekken.
Met een Kabe kan je ook in de winter weg. Die zijn qua isolatie en verwarming onverslaanbaar. Geldt ook voor een Polar of een Solifer. Cabby als je die kan vinden is ook prima. Maar laat ze wel keuren (ook op vocht)! Een kleine aanrijding die niet goed hersteld is of een scheef zittend rubber kan al een flinke lekkage opleveren.

• EdwinC
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
zuma schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:53:
[...]

Met een Kabe kan je ook in de winter weg. Die zijn qua isolatie en verwarming onverslaanbaar. Geldt ook voor een Polar of een Solifer. Cabby als je die kan vinden is ook prima. Maar laat ze wel keuren (ook op vocht)! Een kleine aanrijding die niet goed hersteld is of een scheef zittend rubber kan al een flinke lekkage opleveren.
Dat laten keuren op vocht, is dat specifiek Cabby of caravan algemeen?

48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
EdwinC schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:52:
Ik zou er altijd goed op letten in ieder geval. De door mij meest gehoorde klacht over occasions is met afstand lekkage en daarmee vochtschade.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:51
Als ie een jaar of langer in een stalling staat zul je weinig vocht meten. De werkelijke proef is m een jaar buiten zetten zonder hoes.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

[...]

Caravan algemeen, maar dit soort specifieke vragen kan je beter vragen op https://caravan-forum.nl/ waar meer deskundigen zitten dan hier op Tweakers.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
[...]

Voor nieuwe caravans is het veelal een vereiste om eenmaal per jaar een vochtmeting te doen om je garantie te behouden.

Doe voorzichtig online....
https://opgelicht.avrotro...-aan-via-vrijopwielencom/
Trek jij er graag op uit met je camper of caravan? Op ‘vrijopwielen.com’ worden ze voor een aantrekkelijke prijs aangeboden, maar dit is een malafide webshop.

Ga jij graag op kampeervakantie richting het zonnige zuiden of naar de natuurgebieden in Noorwegen of Zweden? Of je nu op zoek bent naar een nieuwe camper of caravan, of onderzoek doet naar je eerste kampeervoertuig: ‘vrijopwielen.com’ heeft een ruim aanbod voor kampeerliefhebbers.

Van een compleet uitgeruste Citroën Jumper, Mercedes Sprinter, Fiat Ducato of Peugeot Boxer tot een luxe Hymer camper of Weinsberg caravan, de keuze lijkt reuze. Veel voertuigen zouden zelfs in de sale zijn en sommigen zouden zelfs zijn uitverkocht. Plan hier alleen geen proefrit, want ‘Vrij op Wielen’ is een nepwebshop meldt de politie. Na aankoop kun je dus fluiten naar je nieuwe thuis op wielen én je geld.

[ Voor 62% gewijzigd door TheOmen op 14-11-2025 11:01 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Pagina: 1 ... 277 278 Laatste