[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 276 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:38
Ozzie schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:21:
Ik wil misschien 19-20 september nog een nachtje kamperen samen met mijn dochter (6 jaar) en een vriend die ook een dochter heeft die even oud is. Hopelijk gewoon op de fiets naar Camping de Ruigenhoek :)

Nou is het voor mijn dochter niet zo spannend een nachtje kamperen want we kamperen al haar hele leven (en daarvoor) maar de dochter van die vriend heeft nog nooit gekampeerd.
Leuk idee. Ik heb hetzelfde gedaan afgelopen juli. Alle spullen in de bakfiets, dochter op haar eigen fiets, naar een camping 8km van huis. Halverwege hebben we gepicknickt.

Echt een leuke ervaring voor ons beide :) .

• Kevinns
  • Laatst online: 09:38
zuma schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:26:
[...]

Als je de tent er niet af kan halen om binnen te drogen dan zie ik dat toch echt als een heel groot nadeel van een vouwwagen. Ik kampeer 4 seizoenen door dus.
Klopt, dat is het ook. Het is een compromis. Overigens hebben we thuis ook geen plek om een familietent te drogen denk ik…

Bij onze stalling mag hij wel drogen, maar alleen als er plek is. Juist vroeg en laat in het seizoen staat het daar zo vol dat dat niet gaat.

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:27
Ik moet nog kwijt over het gebruik vam een powerstation tijdens standplaats kamperen. Ik had een Xtorm XP500. Ik vond het een fijn dingetje samen met zonnepaneeltje en koelkast. Echter afgelopen vakantie begon hij bij hey gelijjtijdig laden en ontladen toch wel behoorlijk te gillen, alsof de lagers van de fan de draaisnelheid niet aan konden. Ok en het was ook erg warm (boven de 30 graden). Ik vermoed dus het begin van de aftakeling van de lagers in de fan.

Nu heb ik dat apparaat dus terug gestuurd. En je raadt het al, ze kregen het niet gereproduceerd. Ze hadden het apparaat enkel opgeladen. Na aanvullende uitleg, krijg ik wel mijn geld terug. Dus dat is wel netjes van Xtorm

Nu dus weer kijken naar een nieuwe gelijkwaardige. Ik val toch weer op de Xtorm terug maar dan nu een nieuwere versie XP2W600. Bluetti en ecoflow leveren nog vrij veel klachten op qua hoogfrequent fluiten, brommen en zoemen. De Anker is te breed voor mijn kistensysteem.

Iemand nog een ander alternatief met rond de 600wh die ook stil is onder belasting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp
  • Laatst online: 20:21

bjp

kijk eens bij Fossibot voor een stevige powerbank met zonnepaneel aansluiting

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

• JanHenk
  • Niet online
@zuma Goal Zero dan? Zelf geen ervaring mee, maar heeft vergelijkbare producten.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
zuma schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:00:
[...]

Protip: Piezo kan kapot, lucifers kunnen nat worden en aansteker kan leeg gaan. Enter de fire steel! Dat is pas echt een nuttige prul!
Heb jij geen tondeldoos mee dan? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
zuma schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:04:
Ja maar bedenk wel dat het van de kwaliteit en dikte van het katoen afhangt. Een tent van De Waard is andere koek dan een katoenen tent van Bardani of Obelink
Daar zit zeker verschil tussen. Mijn oude Bardani (niet meer hetzelfde als nu schijnt) heeft die 50 weken makkelijk gehaald en nog geen indicatie dat het binnenkort over zou zijn.

Kan je nagaan wat een De Waard of dat spul op mijn vouwwagen moet kunnen halen. Dan heb je het gewoon over decennia.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06

_Eend_

🌻🇺🇦

Wil er iemand nog een caravannetje + trekkend voertuig kopen? 25k:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEFwT3cj9SdneOo7u4vQeAleb9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iXMMg7msRoYdRhQvQ65yjPC6.png?f=fotoalbum_large

https://www.marktplaats.n...d-met-fifth-wheel-caravan

Alleen al de caravan weegt 3 ton. De pickup heeft een 5,4L V8 en een LPG tank van 120 liter (waar je 240 km mee kunt rijden, gok ik zo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
zuma schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:00:
[...]

Protip: Piezo kan kapot, lucifers kunnen nat worden en aansteker kan leeg gaan. Enter de fire steel! Dat is pas echt een nuttige prul!
Al een paar jaar bij me als enige “aansteker” voor mijn benzinebrander. Echt briljant als je de slag te pakken hebt.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

_Eend_ schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:14:
Wil er iemand nog een caravannetje + trekkend voertuig kopen? 25k:

[Afbeelding]

https://www.marktplaats.n...d-met-fifth-wheel-caravan

Alleen al de caravan weegt 3 ton. De pickup heeft een 5,4L V8 en een LPG tank van 120 liter (waar je 240 km mee kunt rijden, gok ik zo)
Dat interieur is een afknapper voor mij (groen met roze) :X |:(

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Das hier of niet? https://maps.app.goo.gl/WbgEuhZ9Zxhhe7nT6 :+

Ik ben net terug van rondje Fennoscandinavië en traditiegetrouw is m'n matje weer eens kapot. Ik had al een paar lekjes, maar gelukkig! begint nu ook het delamineren dus garantie. Gaat om een Thermarest XLite matje, 20 jaar geleden kocht ik een schuimmatje met levenslange garantie (is niet natuurlijk niet meer) en die is nu denk ik wel 10x onder garantie vervangen vanwege delamineren. Na 5x delamineren met bijbetalen voor de Xlite vervangen. Ok, ik slaap er vrij veel op, denk in totaal 2,5 ~ 3 jaar of iets in die richting gedurende die 20 jaar. De laatste 2 matjes heb ik ook niet meer met de mond opgeblazen ivm vocht, maar ook dat helpt niet. En ik gebruik ze alleen in m'n tent.

Als ik naar de specs kijken zie ik Rab met 20D, Sea to Summit 30/40D en Thermarest heeft ook 30/40D, dus die Rab durf ik eigenlijk al niet aan...

Wat is nu een echt goed matje, wat niet telkens lek gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:53
Aikon schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:00:
[...]

Das hier of niet? https://maps.app.goo.gl/WbgEuhZ9Zxhhe7nT6 :+

Ik ben net terug van rondje Fennoscandinavië en traditiegetrouw is m'n matje weer eens kapot. Ik had al een paar lekjes, maar gelukkig! begint nu ook het delamineren dus garantie. Gaat om een Thermarest XLite matje, 20 jaar geleden kocht ik een schuimmatje met levenslange garantie (is niet natuurlijk niet meer) en die is nu denk ik wel 10x onder garantie vervangen vanwege delamineren. Na 5x delamineren met bijbetalen voor de Xlite vervangen. Ok, ik slaap er vrij veel op, denk in totaal 2,5 ~ 3 jaar of iets in die richting gedurende die 20 jaar. De laatste 2 matjes heb ik ook niet meer met de mond opgeblazen ivm vocht, maar ook dat helpt niet. En ik gebruik ze alleen in m'n tent.

Als ik naar de specs kijken zie ik Rab met 20D, Sea to Summit 30/40D en Thermarest heeft ook 30/40D, dus die Rab durf ik eigenlijk al niet aan...

Wat is nu een echt goed matje, wat niet telkens lek gaat?
Tja alles kan kapot. Gebruik zelf al jaren Exped matjes zonder problemen, maar ook daar zijn verhalen bekend van lasnaden in de banen die loslaten. En ook toen mijn vriendin er een meenam naar de woestijn in Jordanië zat er een klein lekje in door al het fijne zand.

Thermarest vond/vind ik altijd een beetje chipszakjes qua gekraak (zeker de lichtste matjes) en heb ik na de self-inflatbles begin 2000 niet meer gebruikt en toen overgestapt naar Exped.

In de loop van de jaren is er natuurlijk wel meer aanbod in het lichte segment gekomen, de Nemor Tensor matjes schijnen op dit moment wel populair te zijn maar heb er geen ervaring mee.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Tuurlijk, een lekje kan ik plakken, das geen probleem. Maar tegen delamineren doe je weinig, dan is het maar hopen dat je het matje snel ergens kan ruilen want anders kan je er op een gegeven moment niet meer op slapen. Ik kan er nu gewoon niet op vertrouwen dat m'n vervangende matje een lange reis overleefd en dat wil ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Aikon schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:37:
Tuurlijk, een lekje kan ik plakken, das geen probleem. Maar tegen delamineren doe je weinig, dan is het maar hopen dat je het matje snel ergens kan ruilen want anders kan je er op een gegeven moment niet meer op slapen. Ik kan er nu gewoon niet op vertrouwen dat m'n vervangende matje een lange reis overleefd en dat wil ik niet meer.
dat geloof ik, is ook ontzettend k*t als het tijdens een trip gebeurt. In dat geval...Exped eens proberen? :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Een Nemo Tensor die ik heb bekeken is 20D boven, 40D onder. En R5 thermo. Klinkt goed én Adventure Forever Guarantee™ in the EU! Maar als ik doorklik is Forever dan wel maximaal 2 jaar...

Ik moet zeggen, zeker in het begin, was de garantie van Thermarest wel echt super. Wereldwijd vervanging, zelfs een aantal keer dat ze een nieuw matje vooruitstuurden naar een postkantoor en wij de oude daar retour stuurden. Maar dat wordt wel steeds minder dus.

Exped 5R is 20D... heb jij deze toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Aikon schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:46:
Een Nemo Tensor die ik heb bekeken is 20D boven, 40D onder. En R5 thermo. Klinkt goed én Adventure Forever Guarantee™ in the EU! Maar als ik doorklik is Forever dan wel maximalaa 2 jaar...

Ik moet zeggen, zeker in het begin, was de garantie van Thermarest wel echt super. Wereldwijd vervanging, zelfs een aantal keer dat ze een nieuw matje vooruitstuurden naar een postkantoor en wij de oude daar retour stuurden. Maar dat wordt wel steeds minder dus.

Exped 5R is 20D... heb jij deze toevallig?
Momenteel heb ik een Exped Ultra 3R voor de zomer (alhoewel die afgelopen IJsland vakantie ook mee was bij temperaturen tot vriespunt, ging eigenlijk prima) en een (oudere) Exped Synmat Winter UL (Daar Exped sneller namen veranderd dan Iron Maiden verzamelalbums uitbrengt zal die tegenwoordig anders heten). Schnozzle bag erbij en gaan (die schnozzle kan dan meteen dubbel fungeren als drybag)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik heb geen idee hoe, maar mijn pompzak ging defect of werkte niet meer iig... Dus ik heb een pompje gekocht, en ik moet zeggen dat is wel echt heel fijn eigenlijk. Ik zag bij Bever een nog veel kleiner pompje: https://www.flextail.com/...mp?variant=44132876124407

Ik zou niet meer zonder willen, vond het altijd onzin, maar het is wel fijn hoor. Ik ga nog eens langs bij Bever om verder te kijken, nog geen haast gelukkig voorlopig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Klopt, mijn reisverslag er op nagezocht ? :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Aikon schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:02:
Ik heb geen idee hoe, maar mijn pompzak ging defect of werkte niet meer iig... Dus ik heb een pompje gekocht, en ik moet zeggen dat is wel echt heel fijn eigenlijk. Ik zag bij Bever een nog veel kleiner pompje: https://www.flextail.com/...mp?variant=44132876124407

Ik zou niet meer zonder willen, vond het altijd onzin, maar het is wel fijn hoor. Ik ga nog eens langs bij Bever om verder te kijken, nog geen haast gelukkig voorlopig.
Ik heb die flextail nu een jaar. Super ding. Zak gaat niet meer mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:05:
[...]

Klopt, mijn reisverslag er op nagezocht ? :P
Herkende het gelijk, was er vorig jaar. Mooie locatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
JanHenk schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:42:
@zuma Goal Zero dan? Zelf geen ervaring mee, maar heeft vergelijkbare producten.
Goal Zero geen LiFePo4 accu's, dat is wel een eis van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:38:
[...]

Heb jij geen tondeldoos mee dan? :?
Dat is een beetje ouderwets, beetje met een steen en vuurslag moeten vonkjes moeten kletsen op een verkoold stukje katoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
zuma schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:27:
[...]

Goal Zero geen LiFePo4 accu's, dat is wel een eis van me
Daar was ik niet van op de hoogte, om eerlijk te zijn. Dan zou het voor mij ook afvallen. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:49

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Gisteren voor volgend weekend een plekkie gereserveerd in de Harz. Nu duimen dat het enigszins droog blijft :)

We've got that ring of confidence

• zuma
JanHenk schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:44:
[...]

Daar was ik niet van op de hoogte, om eerlijk te zijn. Dan zou het voor mij ook afvallen. :)
Het lijkt dat de nieuwe modellen (6th generation) van GoalZero wel Lifepo batterijen krijgen. Ik zie ze nog niet in NL-winkels.
Pagina: 1 ... 276 277 Laatste