[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 291 292 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 15:26
Puppetmaster schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 23:05:
[...]

Wat een prutsers!
Wie rijdt er nu met z’n volle verstand een vlonderpad op?
Zelfs met een auto, laat staan een camper… 8)7
Er is onder de camperaars helaas een niet nihile subset die het voor de rest (incl andere camperaars) verpest door geen 2 tellen verder te kijken dan hun eigen neus lang is.

Nu zal diezelfde subset er onder andere kampeerders ook zijn, maar door de aard van het voertuig (“vrijheid, dus bepaal in zelf”) zijn deze camperaars zichtbaarder aanwezig.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Als ergens in het buitenland een verboden voor campers bord zie waar dan toch een "het moet toch kunnen" stel door rijdt zijn het verrassend vaak Nederlanders. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 15:26
Bij mij zijn het vaak Zwitsers met zo’n compensatie-camper. Zo’n giga-bus of een Unimog die enkel op de camping van het asfalt af is geweest…

-

na vorige vakantie was ons oude campinggaz gasstel (erfstuk, letterlijk 🤣) afgeschreven, en hebben we een Dometic 2 Cook aangeschaft. Idee was daar van die ~500 gr gasblikjes met schroeffitting (EN417)voor te gebruiken ipv de grote wisseltank die we hadden. Omdat we de Franse bui al zagen hangen habben we ook een adapter voor de Campingaz easyclic blikjes. Daar hadden we nog een paar kleintjes (300gr of zo) van, en we gingen er van uit dat we daar echt in no-time doorheen zouden gaan… dus ook meegenomen om op te stoken. In de praktijk redden we een kleine week op zo’n klein blik; en trekt dat beide pitten vol open ook zonder probleem. Weer wat geleerd.

wel op zoek naar een iets deugdelijker EN417 naar EasyClic adapter, de huidige geeft niet echt vertrouwen. Of gewoon meteen een easyclic drukregelaar…

[ Voor 4% gewijzigd door ijdod op 21-06-2026 15:13 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...


  • Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:56

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

ijdod schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:10:
Bij mij zijn het vaak Zwitsers met zo’n compensatie-camper. Zo’n giga-bus of een Unimog die enkel op de camping van het asfalt af is geweest…

-

na vorige vakantie was ons oude campinggaz gasstel (erfstuk, letterlijk 🤣) afgeschreven, en hebben we een Dometic 2 Cook aangeschaft. Idee was daar van die ~500 gr gasblikjes met schroeffitting (EN417)voor te gebruiken ipv de grote wisseltank die we hadden. Omdat we de Franse bui al zagen hangen habben we ook een adapter voor de Campingaz easyclic blikjes. Daar hadden we nog een paar kleintjes (300gr of zo) van, en we gingen er van uit dat we daar echt in no-time doorheen zouden gaan… dus ook meegenomen om op te stoken. In de praktijk redden we een kleine week op zo’n klein blik; en trekt dat beide pitten vol open ook zonder probleem. Weer wat geleerd.

wel op zoek naar een iets deugdelijker EN417 naar EasyClic adapter, de huidige geeft niet echt vertrouwen. Of gewoon meteen een easyclic drukregelaar…
Ik heb een quick-connect koppeling aan de gasslang van ons gasstel gezet. Afhankelijk van wat er beschikbaar is kan ik er dan een campingaz-, Easyclic- of EN417-drukregelaar aan zetten.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.


  • greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:20

greatgonzo

schit-te-rend!

iemand hier een adres waar ik een gasfles kan laten vullen (dus niet ruilen), in de regio Twente?

ik heb er nog wel iets in, maar kom daar de vakantie niet mee door

  • aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

greatgonzo schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:03:
iemand hier een adres waar ik een gasfles kan laten vullen (dus niet ruilen), in de regio Twente?

ik heb er nog wel iets in, maar kom daar de vakantie niet mee door
Als ik Google op "gasflessen vullen regio Twente" krijg ik een paar hints, de vraag is welke gasfles wil je vullen. Ik zag adressen in Almelo en Enschede.

https://www.google.com/se...AE&biw=1485&bih=869&dpr=1

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)


  • g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:37
Alleen eigendom flessen kun je laten vullen. Ruilflessen meestal niet voor zover ik weet. Die kan je alleen ruilen.

Met de huidige prijzen 65€ voor 7.5KG ruilen met benegas light, lonkt het kopen van een eigendom LPG cilinder wel.

Bijvoorbeeld: https://www.gasproducten.nl/composiet-lpg-hervulbare-gasfles-104033987.html

[ Voor 56% gewijzigd door g00gle op 22-06-2026 19:03 ]


  • aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

g00gle schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:01:
Alleen eigendom flessen kun je laten vullen. Ruilflessen meestal niet voor zover ik weet. Die kan je alleen ruilen.
Ik heb naast de Cammping Gaz 904 (voor het losse kooktoestel) een 5kg groene gasfles (meen koop) maar de laatste keer dat ik hem wisselde betaalde ik alleen de inhoud.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Toch een geinig pompje gevonden, werkt op het eerste gezicht best prettig. Absoluut niet stil maar wel een stuk minder erg dan wat ik gewend ben van die standaard dingen, en toch behoorlijk krachtig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rj1bC0O_r0eAK1MJ2dQxQR7hcdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZZ662m2LgptlGHV3jQFSE5H.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is inclusief opzetstuk voor het zwembad. Ik vind hem wel schattig. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:37
Het lijkt wel een vape. Heb je een link, schattig dingetje

  • Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gonadan schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:01:
Toch een geinig pompje gevonden, werkt op het eerste gezicht best prettig. Absoluut niet stil maar wel een stuk minder erg dan wat ik gewend ben van die standaard dingen, en toch behoorlijk krachtig.

[Afbeelding]

Dit is inclusief opzetstuk voor het zwembad. Ik vind hem wel schattig. :P
Paar jaar geleden een Flextail ‘Tiny Pump’ pompje gekocht voor het rugzak-trekking door Engeland.

Daar kon ik, nadat hij 1x was opgeladen, minstens 2x 4 ‘zelfopblazende’ slaapmatjes mee oppompen, en toen was hij nog steeds niet leeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKfQ9JPj47RAdpzNiQmAcNN9JJs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KlmAG23cnjPEhkZShipwUbXm.jpg?f=user_large

En hij werkt ook als klein lampje… :9

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ramzzz schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:50:
[...]

Paar jaar geleden een Flextail ‘Tiny Pump’ pompje gekocht voor het rugzak-trekking door Engeland.

Daar kon ik, nadat hij 1x was opgeladen, minstens 2x 4 ‘zelfopblazende’ slaapmatjes mee oppompen, en toen was hij nog steeds niet leeg.

[Afbeelding]

En hij werkt ook als klein lampje… :9
Dit is de Flextail Max Pump 3, het 'grotere' broertje denk ik. Drie keer zoveel debiet op papier maar nog steeds lekker klein. Inderdaad met lampje en gaat erg lang mee.

@g00gle ik vond hem bij de kampeer meneer en gekocht bij Bever.

https://www.kampeermeneer.nl/review-flextail-max-pump-3/

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:37
Over pompen gesproken, ik heb afgelopen weekend eindelijk een elektrische SUP pomp besteld, de Outdoor Master Shark 3. Tot nu toe altijd met de hand opgepompt, maar met een board van 350 liter wat ik altijd tot minimaal 1,4 bar oppompte (hij mag 1,8 bar hebben) was ik het handmatig pompen een beetje beu. Deze gaat tot net 1,4 bar en doet het vele malen sneller dan wat ik zelf kan.

  • Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29

Bommes

Capo del formaggio

Wij hebben ook 2 sups maar dat oppompen heb ik inderdaad echt een broertje dood aan. Wat een werk.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.


  • k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:42
Wat zijn de ervaringen met een draagbare espresso machine.

Belangrijk is dat die zelf heet wordt en op accu, en krups of iets vergelijkbaars erin gaat.

Vind de koffie onderweg zo duur, als je het zelf kan zetten, en dit is ook nog lekkerder zie ik alleen maar plus punten haha.

  • Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:28
k_ers schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:12:
Wat zijn de ervaringen met een draagbare espresso machine.

Belangrijk is dat die zelf heet wordt en op accu, en krups of iets vergelijkbaars erin gaat.

Vind de koffie onderweg zo duur, als je het zelf kan zetten, en dit is ook nog lekkerder zie ik alleen maar plus punten haha.
Heb je al een waterkoker? In that case... kan ik je een Stanley Perfect-Brew Pour Over aanraden.

Geen gedoe met verschillende cups, gewoon een filterzakje met koffie en heet water.

  • Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29

Bommes

Capo del formaggio

k_ers schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:12:
Wat zijn de ervaringen met een draagbare espresso machine.

Belangrijk is dat die zelf heet wordt en op accu, en krups of iets vergelijkbaars erin gaat.

Vind de koffie onderweg zo duur, als je het zelf kan zetten, en dit is ook nog lekkerder zie ik alleen maar plus punten haha.
Er zit niks bij wat op accu werkt (dacht ik, is al even geleden dat ik die gekeken heb). Die zijn er echter wel, accu apparaatjes die koffie kunnen zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Bommes op 23-06-2026 10:24 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.


  • HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Bommes schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:22:
[...]

[YouTube: Every camping coffee maker tested — the results surprised me]

Er zit niks bij wat op accu werkt (dacht ik, is al even geleden dat ik die gekeken heb). Die zijn er echter wel, accu apparaatjes die koffie kunnen zetten.
[YouTube: The Best Portable Espresso Maker? Outin Mino vs X-press58 vs Miicoffee Eon]
Ik heb de outinn nu ruim 2 jaar, bevalt goed. 3 a 4 koppen op 1 acculading.

(of anders warmwater gebruiken dan kan je veel meer koppen zetten).

  • vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

k_ers schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:12:
Wat zijn de ervaringen met een draagbare espresso machine.

Belangrijk is dat die zelf heet wordt en op accu, en krups of iets vergelijkbaars erin gaat.

Vind de koffie onderweg zo duur, als je het zelf kan zetten, en dit is ook nog lekkerder zie ik alleen maar plus punten haha.
Ik zou eerder voor een (usb-c) waterkoker gaan, dan kan je thee/koffie of zelfs een snack onderweg doen.

Ik denk dat de accu (in opslag) sneller kapot gaat, als je fleswater gebruikt, ga je over op lokaalwater dan is de kalkaanslag denk ik ook nog een ding. over de kwaliteit .. tja hoeveel kan je verprusten met die pods/pads

Dat gezegd ik heb een worktool accu koffie ding,
Afbeeldingslocatie: https://cdn.toolstation.nl/images/140211-NL/800/26622-02.jpg
elk merk heeft zijn eigen accu, inc parkside
Deze bouwt geen druk op, dus pads smaken "meh", filterkoffie nog niet getest
en na deze ervaring ga ik gewoon mijn eigen advies opvolgen. usb-c waterkoker + losse filter dingus die op beker/thermos gezet kan worden.

Reden btw om niet met eigen accu te kopen is dat accu's niet goed tegen extreme kou/hitte kunnen bij opslag en specfieke "bewaar" voltage nodig hebben voor lange termijn stilstand .. (denk zelfde euvel met die SUP's) powerbank/12v is het probleem toch niet

hier gaan ze meer in de diepte maar Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1 wellicht betere plek om de vraag te stellen :)... alhoewel pads/pods een no-no kunnen zijn ;)

[ Voor 9% gewijzigd door vso op 23-06-2026 11:33 ]

Tja vanalles


  • Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29

Bommes

Capo del formaggio

Als ik kampeer heb ik altijd een brander in een bepaalde vorm bij me.
Op de motor een klein gasbrandertje met tankje, en met de camper een 3 pits gas kookplaat.
Dus kan ik altijd mijn Mokapotje gebruiken, met de goede voorgemalen koffie kun je daar een serieus goed bakkie koffie mee zetten.
Mij bevalt dat uitstekend.
Nog een gadget, al dan niet met een accu heb ik zo niet nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9UcxS2QZPJvBx64cO7ArJceD3lw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cnexf6OLM9vWnLxc4jVsMPrL.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Moka Express rulez. :9

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34
Hier ook van team mokkapotje. :9

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...


  • dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
Hier ook team mokapotje, maar dan met handmaler. Al neemt mijn nieuwe lief nu naar campings met stroom graag een kleine waterkoker mee. In dat geval ga ik voor een Hario V60 filterhouder.

Alles beter dan iets met cups of pads...

Punctuality is the politeness of kings


  • aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hier ook team Mokkapotje :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)


  • Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:45
Een aantal jaar een wacaco nanopresso gehad met Nespresso adapter voor op de camping. Maakt lekkere koffie maar vond het teveel gedoe, vooral het schoonmaken met alle kleine onderdelen na elk gebruik. Doe je dat niet komt er koffieprut in het ventiel en kan hij geen druk opbouwen.

Nu gewoon zakjes oploskoffie, voor mij prima. Op de camping voor je tent in het zonnetje smaakt alles lekker 😄

  • pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:37
Thy... schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:33:
Een aantal jaar een wacaco nanopresso gehad met Nespresso adapter voor op de camping. Maakt lekkere koffie maar vond het teveel gedoe, vooral het schoonmaken met alle kleine onderdelen na elk gebruik. Doe je dat niet komt er koffieprut in het ventiel en kan hij geen druk opbouwen.

Nu gewoon zakjes oploskoffie, voor mij prima. Op de camping voor je tent in het zonnetje smaakt alles lekker 😄
Nanopresso met Nespresso adapter heb ik ook :) er komt betere Nespresso uit dan uit het elektrische apparaat, waarschijnlijk vanwege de veel langere zet tijd, maar het is inderdaad hard werken voor een single shot espresso.

Ik heb m ook wel eens zonder die adapter geprobeerd en met handmaler geprobeerd echte espresso er mee te maken, dat was geen succes. Nog meer gedoe en je bent een tijdje bezig om alles goed in te regelen. Een gram meer bonen veranderd al dermate veel dat de uitkomst compleet anders is.

Die handmaler gebruik ik nu voor de aeropress, minder moeite en een complete mok heerlijk aromatische koffie.

Die handmaler is wel echt een aanrader: 1Zpresso K-ultra. Niet goedkoop... De magnetische opvangbak werkt heerlijk en bij het leegkiepen past hij precies in de aeropress zodat je niet knoeit.

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Malen laat ik de koffie speciaalzaak doen vlak voor vertrek. Gewoon bonen die ik lekker vind laten malen voor een moka express. Verdelen in twee kleine pakjes en daar overleef ik die twee à drie weken wel mee qua versheid.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:47
2 pakken DE Rood in een koffiezetapparaat.

Niet te moeilijk O-)

  • vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:14

vhal

ಠ_ಠ

Gewoon random koffie van de supermarkt op locatie en in de french press mikken.

Al dat andere duurt toch veel te lang :P

Strava


  • Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
Hier ook team Outin. Kook wat water voor in een thermosflesje en vervolgens kun je echt met heet water zo veel koffie zetten dat je loopt te stuiteren. Echt een degelijk aanvoelend apparaat, laatst twee weken vakantie op een lading gedaan met zeker elke dag een kop of 6. Gebruiken hem zelfs thuis in de avond als we geen zin hebben om op de grote halfautomaat te wachten met opwarmen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.


  • vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

als we het toch over over accu's en pompen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71FK96s2K3L._AC_SX679_.jpg
product https://www.amazon.nl/YAD...W13/ref=asc_df_B0F381TW13

ik had deze gekocht voor de badkamer verbouwing, om toch in de tuin te kunnen douchen
in principe is de emmer(zak) niet ideaal maar zet het in een normale emmer en je kan goed douchen .. beter dan menig camping douche.

ik heb hem nu in het zwembad hangen (water afkoelen/fonteintje oid) ding doet makkelijk op volle lading uur of 2-3 .. snel weer opgeladen.


met douchetent van vidaxl .. nooit meer vidaxl slechte servic toen ik garantie wilde hebben omdat een fiberstok brak.. we hebben het niet.. stuur alles maar terug. (geld nog steeds niet terug)

Tja vanalles


  • aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Gonadan schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:44:
Malen laat ik de koffie speciaalzaak doen vlak voor vertrek. Gewoon bonen die ik lekker vind laten malen voor een moka express. Verdelen in twee kleine pakjes en daar overleef ik die twee à drie weken wel mee qua versheid.
Gewoon een blik Espresso koffie van de Appie / Jumbo (500g). Na de vakantie gaat die gewoon de kliko in.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)


  • BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23:54
Ik wil wat schroefharingen bestellen voor de voortent bij mijn caravan.
Iemand een idee wat ik daarvoor moet hebben? Staal of kunststof, 20 of 30cm lang, tips?


Aanvullend, ik heb mijn hardhubberen hamer kapot geslagen van de voortent, zowel het rubber als geknikt op de ijzeren steel. Iemand hier tevreden over een bepaalde haring en die niet deze ervaring heeft of moet ik maar zo denken, elk jaar een nieuw hamertje kopen?

EV 82kWh; WP: ME PUZ-SWM120YAA + ERSF-VM2E + OSO boiler 300L RVS 3.1m2; PV: 13640 Wp O/W + SMA STP 10.0; AC: MTS2R-18HDI + MTS4R-28HDI-V2; Gasloos 08-2025


  • ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:49

ST10©DE

Dus.............

BaBoK schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:37:
Ik wil wat schroefharingen bestellen voor de voortent bij mijn caravan.
Iemand een idee wat ik daarvoor moet hebben? Staal of kunststof, 20 of 30cm lang, tips?


Aanvullend, ik heb mijn hardhubberen hamer kapot geslagen van de voortent, zowel het rubber als geknikt op de ijzeren steel. Iemand hier tevreden over een bepaalde haring en die niet deze ervaring heeft of moet ik maar zo denken, elk jaar een nieuw hamertje kopen?
Rubber hamer met houten steel van de bouwmarkt? Voldoet bij mij al jaren. Schroefharingen sla je er overigens niet in met een hamer.

[ Voor 4% gewijzigd door ST10©DE op 23-06-2026 22:54 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
BaBoK schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:37:
Ik wil wat schroefharingen bestellen voor de voortent bij mijn caravan.
Iemand een idee wat ik daarvoor moet hebben? Staal of kunststof, 20 of 30cm lang, tips?


Aanvullend, ik heb mijn hardhubberen hamer kapot geslagen van de voortent, zowel het rubber als geknikt op de ijzeren steel. Iemand hier tevreden over een bepaalde haring en die niet deze ervaring heeft of moet ik maar zo denken, elk jaar een nieuw hamertje kopen?
Koop een vuistje, rubberen hamers zijn ondingen. Dan tik je rotspennen er zo in.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:22
Gonadan schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:31:
[...]

Koop een vuistje, rubberen hamers zijn ondingen. Dan tik je rotspennen er zo in.
Een redelijke klauwhamer voldoet hier al jaren. Ook voor de kinderen goed hanteerbaar en met extra optie om de haringen er ook weer uit te halen.

Rubberen hamers zijn ondingen. Sla je altijd stuk. Geven af. Stinken, kop schiet los. En op rotspennen stuiteren ze alleen een beetje.

  • kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-06 06:28
Heb een ruim 40 jaar oude houten hamer uit de camping erfenis, dat werkt perfect. Daarnaast klauwhamer mee om haringen er makkelijk uit te krijgen

  • EdwinC
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:21
BaBoK schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:37:
Ik wil wat schroefharingen bestellen voor de voortent bij mijn caravan.
Iemand een idee wat ik daarvoor moet hebben? Staal of kunststof, 20 of 30cm lang, tips?


Aanvullend, ik heb mijn hardhubberen hamer kapot geslagen van de voortent, zowel het rubber als geknikt op de ijzeren steel. Iemand hier tevreden over een bepaalde haring en die niet deze ervaring heeft of moet ik maar zo denken, elk jaar een nieuw hamertje kopen?
Ik gebruik al jaren deze tellerkopschroeven. Veel goedkoper net zo goed!

Tellerkopschroeven – Bouwschroef

48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
wmeester schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 07:32:
[...]

Een redelijke klauwhamer voldoet hier al jaren. Ook voor de kinderen goed hanteerbaar en met extra optie om de haringen er ook weer uit te halen.

Rubberen hamers zijn ondingen. Sla je altijd stuk. Geven af. Stinken, kop schiet los. En op rotspennen stuiteren ze alleen een beetje.
Klauwhamer heb ik ook jaren gebruikt en gaat nog steeds mee, ook handig voor eruit trekken inderdaad.
Toch uiteindelijk over gestapt op een vuistje omdat daarmee de kans op een misslag zo goed als nul is een je hebt veel minder slagen nodig.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:01
Wat is dat zo'n vuistje? Via een zoekmachine kom ik toch weer op een rubberen kamphamer terecht.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.


  • TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:15
LordSinclair schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:56:
Wat is dat zo'n vuistje? Via een zoekmachine kom ik toch weer op een rubberen kamphamer terecht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vuist_(gereedschap)
Een vuist of moker is een hamer met een massief stalen kop, waarin een essen of hickory steel is aangebracht. Het gewicht van de kop kan variëren van 1000 tot 2000 gram. Er kunnen stevige klappen mee uitgedeeld worden.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.


  • JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:56:
Wat is dat zo'n vuistje? Via een zoekmachine kom ik toch weer op een rubberen kamphamer terecht.
Vuisthamer. Ik kende hem (eerst) ook alleen als moker.
edit:
Spuit elf, zie hierboven
Overigens heb ik een klauwhamer mee en dat werkt voor mij tot nu toe helemaal prima. :P

[ Voor 20% gewijzigd door JanHenk op 24-06-2026 10:03 ]

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser


  • maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 21:39
Rubberen hamers zijn ondingen. Sla je altijd stuk. Geven af. Stinken, kop schiet los. En op rotspennen stuiteren ze alleen een beetje.
Ik heb de mijne ergens tussen de 15 en 20 jaar, mogenlijk langer. Nooit last gehad van alles wat je omschrijft. Ze maken iig minder herrie dan die klauwhamers

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Dat valt vies tegen, meestal hoor je de kampeerder ook nog vloeken. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

BaBoK schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:37:
Ik wil wat schroefharingen bestellen voor de voortent bij mijn caravan.
Iemand een idee wat ik daarvoor moet hebben? Staal of kunststof, 20 of 30cm lang, tips?
Ik heb die Peggy Peg dingen. Maar de kunststof versie vind ik matig. Torderen of breken snel, ik vind de stalen variant (aluminum eigenlijk) wel prima.

  • Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:02
Twee jaar geleden waren we onze Nespresso-machine op het aanrecht vergeten. Aangezien we 3 maanden op reis gingen moest er een oplossing komen. Ik heb toen het budget voor een nieuw Nespresso apparaat ingezet om een Comandante C40 Mk4 handmaler en Hario V60 filterhouder op de camping in Frankrijk te laten bezorgen.

Beste investering in tijden! Wordt thuis nog steeds dagelijks gebruikt voor veel lekkerdere koffie dan er ooit uit cups is gekomen. En op vakantie gaan we nu vaak langs lokale koffiebranders om leuke nieuwe koffie te ontdekken.

Ook in mijn woonplaats blijken fantastische koffiewinkeltjes te zijn. En het blijkt dat je voor de prijs van Nespresso koffie behoorlijk chique koffie kan kopen :D

[ Voor 10% gewijzigd door Kevinns op 24-06-2026 11:23 ]


  • ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:49

ST10©DE

Dus.............

EdwinC schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 07:58:
[...]

Ik gebruik al jaren deze tellerkopschroeven. Veel goedkoper net zo goed!

Tellerkopschroeven – Bouwschroef
Interessant, welke maat gebruik je?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.


  • zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 12:38
Bommes schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:07:
Als ik kampeer heb ik altijd een brander in een bepaalde vorm bij me.
Op de motor een klein gasbrandertje met tankje, en met de camper een 3 pits gas kookplaat.
Dus kan ik altijd mijn Mokapotje gebruiken, met de goede voorgemalen koffie kun je daar een serieus goed bakkie koffie mee zetten.
Mij bevalt dat uitstekend.
Nog een gadget, al dan niet met een accu heb ik zo niet nodig.

[Afbeelding]
Sterker nog, hoe meer elektrisch hoe groter de afhankelijkheid van stroom op de kampeerplek en hoe minder mooie opties je kan vinden om te kamperen (de mooiste zijn vaak stroomloos).

  • zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 12:38
dreamscape schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:29:
Hier ook team mokapotje, maar dan met handmaler. Al neemt mijn nieuwe lief nu naar campings met stroom graag een kleine waterkoker mee. In dat geval ga ik voor een Hario V60 filterhouder.

Alles beter dan iets met cups of pads...
Hier ook team handmaler. Er zijn hele kleintjes te vinden. Daarna gewoon filter en water koken op gas, benzine, spiritus, petroleum of hout.

  • oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:25

oZy

zuma schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:57:
[...]

Sterker nog, hoe meer elektrisch hoe groter de afhankelijkheid van stroom op de kampeerplek en hoe minder mooie opties je kan vinden om te kamperen (de mooiste zijn vaak stroomloos).
Ik kampeer met een EV met 110kWh accu en V2L optie - dus juist zoveel mogelijk electrisch (inductieplaatje, nespressomachine) en ben niet afhankelijk van van elektra op de kampeerplek. Eens in de 3-5 dagen (afhankelijk van hoeveel airco we gebruiken) een keer langs een snellader om bij te tanken. Kan dus wel op mooie plekjes!

  • Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29

Bommes

Capo del formaggio

Zaterdag vertrek ik voor een weekje motor kamperen, kom ik er net gisteren avond achter dat de camping die ik voor nacht 1 had geprikt in de route, voorgoed gesloten is.
Jammer want die lag lekker aan een meertje, supermarkt er tegenover, pizza tent in het dorp.
Gelukkig is er genoeg anders te vinden in de buurt dus mijn route iets aangepast en een alternatief gevonden, in de buurt van Oyonnax Frankrijk.
Met bar/snack en zwembad.
Dus koud bier voorhanden en plons mogelijkheden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NIBSrpcnHI5QZvYPLlBFSARuxCI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FJUCG45cW2SrV1UeMTO4A3Ze.png?f=user_large
Zie wel een beetje op tegen de verwachte 39 graden in Oost Frankrijk voor a.s. zaterdag.
Plannetje nu is om de weker om 4 uur te zetten en uiterlijk om half 5 al op de motor te kruipen.
Beetje de warmte voor blijven.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.


  • zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 12:38
BaBoK schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:37:
. Iemand hier tevreden over een bepaalde haring en die niet deze ervaring heeft of moet ik maar zo denken, elk jaar een nieuw hamertje kopen?
Hier een vuistje voor de haringen voor de tarp (staal 50 cm lang) en harde rubberhammer voor de V-haringen (25-30cm lang dik staal, min 2mm) voor de tent.

Schroefharingen, mij te veel gedoe en voegt weinig toe op haringen met lengte. Sterker nog liever veel lengte dan grip.

  • zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 12:38
oZy schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:05:
[...]

Ik kampeer met een EV met 110kWh accu en V2L optie - dus juist zoveel mogelijk electrisch (inductieplaatje, nespressomachine) en ben niet afhankelijk van van elektra op de kampeerplek. Eens in de 3-5 dagen (afhankelijk van hoeveel airco we gebruiken) een keer langs een snellader om bij te tanken. Kan dus wel op mooie plekjes!
Dat heb je mooi geregeld!!!

  • Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08

Theuno

Da Devil Crew

Timmert schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:09:
[...]

Ik heb die Peggy Peg dingen. Maar de kunststof versie vind ik matig. Torderen of breken snel, ik vind de stalen variant (aluminum eigenlijk) wel prima.
Daar ben ik het mee eens, heb er al verschillende kapot gedraaid. En dan wil ik ze er altijd uit hebben, omdat ik bang ben voor voeten of grondzeil wat daarop kapot gaat.
Ik ben nu ook bang dat die dingen door in en uitdraaien steeds zwakker worden..

Dus toch nog even kijken voor Tellerkopschroeven met wat lengte, of gewoon een setje schroefharingen.. maar volgens de doos niet zo geschikt voor gras of bos (bijvoorbeeld deze Campking Permafrost schroefharing kofferset 23 cm 18 stuks, of Bardani Rocky schroefharing 20 cm per 20 stuks, )

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...


  • Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Theuno schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:20:
[...]

Daar ben ik het mee eens, heb er al verschillende kapot gedraaid. En dan wil ik ze er altijd uit hebben, omdat ik bang ben voor voeten of grondzeil wat daarop kapot gaat.
Ik ben nu ook bang dat die dingen door in en uitdraaien steeds zwakker worden..

Dus toch nog even kijken voor Tellerkopschroeven met wat lengte, of gewoon een setje schroefharingen.. maar volgens de doos niet zo geschikt voor gras of bos (bijvoorbeeld deze Campking Permafrost schroefharing kofferset 23 cm 18 stuks, of Bardani Rocky schroefharing 20 cm per 20 stuks, )
Klopt. Scheelt dat je de kop van de schroefmachine ook gewoon kan spannen op het afgebroken deel. Zo krijg ik ze er eigenlijk altijd wel uit. Vraag me wel af wat ik verkeerd doe, aangezien veel mensen er heel blij mee lijken te zijn.

  • pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:37
Voor degene die wel graag Nespresso cups gebruiken: https://shop.action.com/n...s-draagbare-espressomaker

Goede vervanging vd Nanopresso gok ik. Hij kan zelf opwarmen, maar als je er zelf al heet water in doet dan hoeft ie alleen maar te pompen.

  • Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
pirke schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:28:
Voor degene die wel graag Nespresso cups gebruiken: https://shop.action.com/n...s-draagbare-espressomaker

Goede vervanging vd Nanopresso gok ik. Hij kan zelf opwarmen, maar als je er zelf al heet water in doet dan hoeft ie alleen maar te pompen.
Dat lijkt wel een kopie van de Outin Nano, wel een stukje voordeliger.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.


  • pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:37
Himalaya schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:57:
[...]

Dat lijkt wel een kopie van de Outin Nano, wel een stukje voordeliger.
75% goedkoper...

Ik kan niet heel veel specs vinden, ook de handleiding is vrij summier.

140 watt staat er, ik gok even dat dat het verwarmingsvermogen is. Dan zou 50 ml water van 15 naar 98 graden verwarmen zo'n 2 minuten en 7 seconde duren volgens AI. Rekening houdend met warmteverliezen ben je ongeveer 2,5 minuut bezig, dat is dezelfde tijd als die Outin Nano. Handleiding zegt dat je 3 tot 4 minuten moet wachten als je hem aanzet, dat zit in dezelfde orde grootte. Warm water erin werkt altijd het beste.

De Action website zegt dat er een 18650 batterij in zit, maar niet wat de capaciteit is, of hoeveel cellen. De Outin Nano heeft 3x2500mAh.

[ Voor 21% gewijzigd door pirke op 25-06-2026 18:19 ]


  • aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

zuma schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:00:
[...]

Hier ook team handmaler.
Hier team Illy espresso kant en klaar koper uit een blik. Ik hou van een lekker bakkie kovvie ( (c) @Jolke ), maar al dat extra geneuzel gel*l van die zogenaamde Barrista koffie kenners geloof ik wel met grinder dit en dat .

Ik wil een shot koffie, beter dan de Senseo van het werk :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)


  • Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:02
aReaRe schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:20:
[...]

Hier team Illy espresso kant en klaar koper uit een blik. Ik hou van een lekker bakkie kovvie ( (c) @Jolke ), maar al dat extra geneuzel gel*l van die zogenaamde Barrista koffie kenners geloof ik wel met grinder dit en dat .

Ik wil een shot koffie, beter dan de Senseo van het werk :+
Senseo?? :o Ik zou oprecht een andere werkgever zoeken of mijn eigen koffie meenemen :P

  • franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47

franssie

Save the albatross

aReaRe schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:20:
[...]

Hier team Illy espresso kant en klaar koper uit een blik. Ik hou van een lekker bakkie kovvie ( (c) @Jolke ), maar al dat extra geneuzel gel*l van die zogenaamde Barrista koffie kenners geloof ik wel met grinder dit en dat .

Ik wil een shot koffie, beter dan de Senseo van het werk :+
Ik koop dan Lavazza - filter/mokka maling (wat ze gek genoeg espresso noemen)
zetten we zowel filter als koffie in het ikea koffiepotje mee.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 ... 291 292 Laatste