Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
-
na vorige vakantie was ons oude campinggaz gasstel (erfstuk, letterlijk 🤣) afgeschreven, en hebben we een Dometic 2 Cook aangeschaft. Idee was daar van die ~500 gr gasblikjes met schroeffitting (EN417)voor te gebruiken ipv de grote wisseltank die we hadden. Omdat we de Franse bui al zagen hangen habben we ook een adapter voor de Campingaz easyclic blikjes. Daar hadden we nog een paar kleintjes (300gr of zo) van, en we gingen er van uit dat we daar echt in no-time doorheen zouden gaan… dus ook meegenomen om op te stoken. In de praktijk redden we een kleine week op zo’n klein blik; en trekt dat beide pitten vol open ook zonder probleem. Weer wat geleerd.
wel op zoek naar een iets deugdelijker EN417 naar EasyClic adapter, de huidige geeft niet echt vertrouwen. Of gewoon meteen een easyclic drukregelaar…
[ Voor 4% gewijzigd door ijdod op 21-06-2026 15:13 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik heb een quick-connect koppeling aan de gasslang van ons gasstel gezet. Afhankelijk van wat er beschikbaar is kan ik er dan een campingaz-, Easyclic- of EN417-drukregelaar aan zetten.ijdod schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:10:
Bij mij zijn het vaak Zwitsers met zo’n compensatie-camper. Zo’n giga-bus of een Unimog die enkel op de camping van het asfalt af is geweest…
-
na vorige vakantie was ons oude campinggaz gasstel (erfstuk, letterlijk 🤣) afgeschreven, en hebben we een Dometic 2 Cook aangeschaft. Idee was daar van die ~500 gr gasblikjes met schroeffitting (EN417)voor te gebruiken ipv de grote wisseltank die we hadden. Omdat we de Franse bui al zagen hangen habben we ook een adapter voor de Campingaz easyclic blikjes. Daar hadden we nog een paar kleintjes (300gr of zo) van, en we gingen er van uit dat we daar echt in no-time doorheen zouden gaan… dus ook meegenomen om op te stoken. In de praktijk redden we een kleine week op zo’n klein blik; en trekt dat beide pitten vol open ook zonder probleem. Weer wat geleerd.
wel op zoek naar een iets deugdelijker EN417 naar EasyClic adapter, de huidige geeft niet echt vertrouwen. Of gewoon meteen een easyclic drukregelaar…
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
ik heb er nog wel iets in, maar kom daar de vakantie niet mee door
Als ik Google op "gasflessen vullen regio Twente" krijg ik een paar hints, de vraag is welke gasfles wil je vullen. Ik zag adressen in Almelo en Enschede.greatgonzo schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:03:
iemand hier een adres waar ik een gasfles kan laten vullen (dus niet ruilen), in de regio Twente?
ik heb er nog wel iets in, maar kom daar de vakantie niet mee door
https://www.google.com/se...AE&biw=1485&bih=869&dpr=1
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Met de huidige prijzen 65€ voor 7.5KG ruilen met benegas light, lonkt het kopen van een eigendom LPG cilinder wel.
Bijvoorbeeld: https://www.gasproducten.nl/composiet-lpg-hervulbare-gasfles-104033987.html
[ Voor 56% gewijzigd door g00gle op 22-06-2026 19:03 ]
Ik heb naast de Cammping Gaz 904 (voor het losse kooktoestel) een 5kg groene gasfles (meen koop) maar de laatste keer dat ik hem wisselde betaalde ik alleen de inhoud.g00gle schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:01:
Alleen eigendom flessen kun je laten vullen. Ruilflessen meestal niet voor zover ik weet. Die kan je alleen ruilen.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
:strip_exif()/f/image/fZZ662m2LgptlGHV3jQFSE5H.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is inclusief opzetstuk voor het zwembad. Ik vind hem wel schattig.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Paar jaar geleden een Flextail ‘Tiny Pump’ pompje gekocht voor het rugzak-trekking door Engeland.Gonadan schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:01:
Toch een geinig pompje gevonden, werkt op het eerste gezicht best prettig. Absoluut niet stil maar wel een stuk minder erg dan wat ik gewend ben van die standaard dingen, en toch behoorlijk krachtig.
[Afbeelding]
Dit is inclusief opzetstuk voor het zwembad. Ik vind hem wel schattig.
Daar kon ik, nadat hij 1x was opgeladen, minstens 2x 4 ‘zelfopblazende’ slaapmatjes mee oppompen, en toen was hij nog steeds niet leeg.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KlmAG23cnjPEhkZShipwUbXm.jpg?f=user_large)
En hij werkt ook als klein lampje…
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dit is de Flextail Max Pump 3, het 'grotere' broertje denk ik. Drie keer zoveel debiet op papier maar nog steeds lekker klein. Inderdaad met lampje en gaat erg lang mee.Ramzzz schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:50:
[...]
Paar jaar geleden een Flextail ‘Tiny Pump’ pompje gekocht voor het rugzak-trekking door Engeland.
Daar kon ik, nadat hij 1x was opgeladen, minstens 2x 4 ‘zelfopblazende’ slaapmatjes mee oppompen, en toen was hij nog steeds niet leeg.
[Afbeelding]
En hij werkt ook als klein lampje…
@g00gle ik vond hem bij de kampeer meneer en gekocht bij Bever.
https://www.kampeermeneer.nl/review-flextail-max-pump-3/
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Belangrijk is dat die zelf heet wordt en op accu, en krups of iets vergelijkbaars erin gaat.
Vind de koffie onderweg zo duur, als je het zelf kan zetten, en dit is ook nog lekkerder zie ik alleen maar plus punten haha.
Heb je al een waterkoker? In that case... kan ik je een Stanley Perfect-Brew Pour Over aanraden.k_ers schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:12:
Wat zijn de ervaringen met een draagbare espresso machine.
Belangrijk is dat die zelf heet wordt en op accu, en krups of iets vergelijkbaars erin gaat.
Vind de koffie onderweg zo duur, als je het zelf kan zetten, en dit is ook nog lekkerder zie ik alleen maar plus punten haha.
Geen gedoe met verschillende cups, gewoon een filterzakje met koffie en heet water.
Er zit niks bij wat op accu werkt (dacht ik, is al even geleden dat ik die gekeken heb). Die zijn er echter wel, accu apparaatjes die koffie kunnen zetten.k_ers schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:12:
Wat zijn de ervaringen met een draagbare espresso machine.
Belangrijk is dat die zelf heet wordt en op accu, en krups of iets vergelijkbaars erin gaat.
Vind de koffie onderweg zo duur, als je het zelf kan zetten, en dit is ook nog lekkerder zie ik alleen maar plus punten haha.
[ Voor 22% gewijzigd door Bommes op 23-06-2026 10:24 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik heb de outinn nu ruim 2 jaar, bevalt goed. 3 a 4 koppen op 1 acculading.Bommes schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:22:
[...]
[YouTube: Every camping coffee maker tested — the results surprised me]
Er zit niks bij wat op accu werkt (dacht ik, is al even geleden dat ik die gekeken heb). Die zijn er echter wel, accu apparaatjes die koffie kunnen zetten.
[YouTube: The Best Portable Espresso Maker? Outin Mino vs X-press58 vs Miicoffee Eon]
(of anders warmwater gebruiken dan kan je veel meer koppen zetten).
Ik zou eerder voor een (usb-c) waterkoker gaan, dan kan je thee/koffie of zelfs een snack onderweg doen.k_ers schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:12:
Wat zijn de ervaringen met een draagbare espresso machine.
Belangrijk is dat die zelf heet wordt en op accu, en krups of iets vergelijkbaars erin gaat.
Vind de koffie onderweg zo duur, als je het zelf kan zetten, en dit is ook nog lekkerder zie ik alleen maar plus punten haha.
Ik denk dat de accu (in opslag) sneller kapot gaat, als je fleswater gebruikt, ga je over op lokaalwater dan is de kalkaanslag denk ik ook nog een ding. over de kwaliteit .. tja hoeveel kan je verprusten met die pods/pads
Dat gezegd ik heb een worktool accu koffie ding,
elk merk heeft zijn eigen accu, inc parkside
Deze bouwt geen druk op, dus pads smaken "meh", filterkoffie nog niet getest
en na deze ervaring ga ik gewoon mijn eigen advies opvolgen. usb-c waterkoker + losse filter dingus die op beker/thermos gezet kan worden.
Reden btw om niet met eigen accu te kopen is dat accu's niet goed tegen extreme kou/hitte kunnen bij opslag en specfieke "bewaar" voltage nodig hebben voor lange termijn stilstand .. (denk zelfde euvel met die SUP's) powerbank/12v is het probleem toch niet
hier gaan ze meer in de diepte maar Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1 wellicht betere plek om de vraag te stellen
[ Voor 9% gewijzigd door vso op 23-06-2026 11:33 ]
Tja vanalles
Op de motor een klein gasbrandertje met tankje, en met de camper een 3 pits gas kookplaat.
Dus kan ik altijd mijn Mokapotje gebruiken, met de goede voorgemalen koffie kun je daar een serieus goed bakkie koffie mee zetten.
Mij bevalt dat uitstekend.
Nog een gadget, al dan niet met een accu heb ik zo niet nodig.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Alles beter dan iets met cups of pads...
Punctuality is the politeness of kings
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Nu gewoon zakjes oploskoffie, voor mij prima. Op de camping voor je tent in het zonnetje smaakt alles lekker 😄
Nanopresso met Nespresso adapter heb ik ookThy... schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:33:
Een aantal jaar een wacaco nanopresso gehad met Nespresso adapter voor op de camping. Maakt lekkere koffie maar vond het teveel gedoe, vooral het schoonmaken met alle kleine onderdelen na elk gebruik. Doe je dat niet komt er koffieprut in het ventiel en kan hij geen druk opbouwen.
Nu gewoon zakjes oploskoffie, voor mij prima. Op de camping voor je tent in het zonnetje smaakt alles lekker 😄
Ik heb m ook wel eens zonder die adapter geprobeerd en met handmaler geprobeerd echte espresso er mee te maken, dat was geen succes. Nog meer gedoe en je bent een tijdje bezig om alles goed in te regelen. Een gram meer bonen veranderd al dermate veel dat de uitkomst compleet anders is.
Die handmaler gebruik ik nu voor de aeropress, minder moeite en een complete mok heerlijk aromatische koffie.
Die handmaler is wel echt een aanrader: 1Zpresso K-ultra. Niet goedkoop... De magnetische opvangbak werkt heerlijk en bij het leegkiepen past hij precies in de aeropress zodat je niet knoeit.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Al dat andere duurt toch veel te lang
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

product https://www.amazon.nl/YAD...W13/ref=asc_df_B0F381TW13
ik had deze gekocht voor de badkamer verbouwing, om toch in de tuin te kunnen douchen
in principe is de emmer(zak) niet ideaal maar zet het in een normale emmer en je kan goed douchen .. beter dan menig camping douche.
ik heb hem nu in het zwembad hangen (water afkoelen/fonteintje oid) ding doet makkelijk op volle lading uur of 2-3 .. snel weer opgeladen.
met douchetent van vidaxl .. nooit meer vidaxl slechte servic toen ik garantie wilde hebben omdat een fiberstok brak.. we hebben het niet.. stuur alles maar terug. (geld nog steeds niet terug)
Tja vanalles
Gewoon een blik Espresso koffie van de Appie / Jumbo (500g). Na de vakantie gaat die gewoon de kliko in.Gonadan schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:44:
Malen laat ik de koffie speciaalzaak doen vlak voor vertrek. Gewoon bonen die ik lekker vind laten malen voor een moka express. Verdelen in twee kleine pakjes en daar overleef ik die twee à drie weken wel mee qua versheid.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Iemand een idee wat ik daarvoor moet hebben? Staal of kunststof, 20 of 30cm lang, tips?
Aanvullend, ik heb mijn hardhubberen hamer kapot geslagen van de voortent, zowel het rubber als geknikt op de ijzeren steel. Iemand hier tevreden over een bepaalde haring en die niet deze ervaring heeft of moet ik maar zo denken, elk jaar een nieuw hamertje kopen?
EV 82kWh; WP: ME PUZ-SWM120YAA + ERSF-VM2E + OSO boiler 300L RVS 3.1m2; PV: 13640 Wp O/W + SMA STP 10.0; AC: MTS2R-18HDI + MTS4R-28HDI-V2; Gasloos 08-2025
Rubber hamer met houten steel van de bouwmarkt? Voldoet bij mij al jaren. Schroefharingen sla je er overigens niet in met een hamer.BaBoK schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:37:
Ik wil wat schroefharingen bestellen voor de voortent bij mijn caravan.
Iemand een idee wat ik daarvoor moet hebben? Staal of kunststof, 20 of 30cm lang, tips?
Aanvullend, ik heb mijn hardhubberen hamer kapot geslagen van de voortent, zowel het rubber als geknikt op de ijzeren steel. Iemand hier tevreden over een bepaalde haring en die niet deze ervaring heeft of moet ik maar zo denken, elk jaar een nieuw hamertje kopen?
[ Voor 4% gewijzigd door ST10©DE op 23-06-2026 22:54 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Koop een vuistje, rubberen hamers zijn ondingen. Dan tik je rotspennen er zo in.BaBoK schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:37:
Ik wil wat schroefharingen bestellen voor de voortent bij mijn caravan.
Iemand een idee wat ik daarvoor moet hebben? Staal of kunststof, 20 of 30cm lang, tips?
Aanvullend, ik heb mijn hardhubberen hamer kapot geslagen van de voortent, zowel het rubber als geknikt op de ijzeren steel. Iemand hier tevreden over een bepaalde haring en die niet deze ervaring heeft of moet ik maar zo denken, elk jaar een nieuw hamertje kopen?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een redelijke klauwhamer voldoet hier al jaren. Ook voor de kinderen goed hanteerbaar en met extra optie om de haringen er ook weer uit te halen.Gonadan schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:31:
[...]
Koop een vuistje, rubberen hamers zijn ondingen. Dan tik je rotspennen er zo in.
Rubberen hamers zijn ondingen. Sla je altijd stuk. Geven af. Stinken, kop schiet los. En op rotspennen stuiteren ze alleen een beetje.
Ik gebruik al jaren deze tellerkopschroeven. Veel goedkoper net zo goed!BaBoK schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:37:
Ik wil wat schroefharingen bestellen voor de voortent bij mijn caravan.
Iemand een idee wat ik daarvoor moet hebben? Staal of kunststof, 20 of 30cm lang, tips?
Aanvullend, ik heb mijn hardhubberen hamer kapot geslagen van de voortent, zowel het rubber als geknikt op de ijzeren steel. Iemand hier tevreden over een bepaalde haring en die niet deze ervaring heeft of moet ik maar zo denken, elk jaar een nieuw hamertje kopen?
Tellerkopschroeven – Bouwschroef
48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric
Klauwhamer heb ik ook jaren gebruikt en gaat nog steeds mee, ook handig voor eruit trekken inderdaad.wmeester schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 07:32:
[...]
Een redelijke klauwhamer voldoet hier al jaren. Ook voor de kinderen goed hanteerbaar en met extra optie om de haringen er ook weer uit te halen.
Rubberen hamers zijn ondingen. Sla je altijd stuk. Geven af. Stinken, kop schiet los. En op rotspennen stuiteren ze alleen een beetje.
Toch uiteindelijk over gestapt op een vuistje omdat daarmee de kans op een misslag zo goed als nul is een je hebt veel minder slagen nodig.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vuist_(gereedschap)LordSinclair schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:56:
Wat is dat zo'n vuistje? Via een zoekmachine kom ik toch weer op een rubberen kamphamer terecht.
Een vuist of moker is een hamer met een massief stalen kop, waarin een essen of hickory steel is aangebracht. Het gewicht van de kop kan variëren van 1000 tot 2000 gram. Er kunnen stevige klappen mee uitgedeeld worden.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Vuisthamer. Ik kende hem (eerst) ook alleen als moker.LordSinclair schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:56:
Wat is dat zo'n vuistje? Via een zoekmachine kom ik toch weer op een rubberen kamphamer terecht.
Spuit elf, zie hierboven
[ Voor 20% gewijzigd door JanHenk op 24-06-2026 10:03 ]
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Ik heb de mijne ergens tussen de 15 en 20 jaar, mogenlijk langer. Nooit last gehad van alles wat je omschrijft. Ze maken iig minder herrie dan die klauwhamersRubberen hamers zijn ondingen. Sla je altijd stuk. Geven af. Stinken, kop schiet los. En op rotspennen stuiteren ze alleen een beetje.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb die Peggy Peg dingen. Maar de kunststof versie vind ik matig. Torderen of breken snel, ik vind de stalen variant (aluminum eigenlijk) wel prima.BaBoK schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:37:
Ik wil wat schroefharingen bestellen voor de voortent bij mijn caravan.
Iemand een idee wat ik daarvoor moet hebben? Staal of kunststof, 20 of 30cm lang, tips?
Beste investering in tijden! Wordt thuis nog steeds dagelijks gebruikt voor veel lekkerdere koffie dan er ooit uit cups is gekomen. En op vakantie gaan we nu vaak langs lokale koffiebranders om leuke nieuwe koffie te ontdekken.
Ook in mijn woonplaats blijken fantastische koffiewinkeltjes te zijn. En het blijkt dat je voor de prijs van Nespresso koffie behoorlijk chique koffie kan kopen
[ Voor 10% gewijzigd door Kevinns op 24-06-2026 11:23 ]
Interessant, welke maat gebruik je?EdwinC schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 07:58:
[...]
Ik gebruik al jaren deze tellerkopschroeven. Veel goedkoper net zo goed!
Tellerkopschroeven – Bouwschroef
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Sterker nog, hoe meer elektrisch hoe groter de afhankelijkheid van stroom op de kampeerplek en hoe minder mooie opties je kan vinden om te kamperen (de mooiste zijn vaak stroomloos).Bommes schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:07:
Als ik kampeer heb ik altijd een brander in een bepaalde vorm bij me.
Op de motor een klein gasbrandertje met tankje, en met de camper een 3 pits gas kookplaat.
Dus kan ik altijd mijn Mokapotje gebruiken, met de goede voorgemalen koffie kun je daar een serieus goed bakkie koffie mee zetten.
Mij bevalt dat uitstekend.
Nog een gadget, al dan niet met een accu heb ik zo niet nodig.
[Afbeelding]
Hier ook team handmaler. Er zijn hele kleintjes te vinden. Daarna gewoon filter en water koken op gas, benzine, spiritus, petroleum of hout.dreamscape schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:29:
Hier ook team mokapotje, maar dan met handmaler. Al neemt mijn nieuwe lief nu naar campings met stroom graag een kleine waterkoker mee. In dat geval ga ik voor een Hario V60 filterhouder.
Alles beter dan iets met cups of pads...
Ik kampeer met een EV met 110kWh accu en V2L optie - dus juist zoveel mogelijk electrisch (inductieplaatje, nespressomachine) en ben niet afhankelijk van van elektra op de kampeerplek. Eens in de 3-5 dagen (afhankelijk van hoeveel airco we gebruiken) een keer langs een snellader om bij te tanken. Kan dus wel op mooie plekjes!zuma schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:57:
[...]
Sterker nog, hoe meer elektrisch hoe groter de afhankelijkheid van stroom op de kampeerplek en hoe minder mooie opties je kan vinden om te kamperen (de mooiste zijn vaak stroomloos).
Jammer want die lag lekker aan een meertje, supermarkt er tegenover, pizza tent in het dorp.
Gelukkig is er genoeg anders te vinden in de buurt dus mijn route iets aangepast en een alternatief gevonden, in de buurt van Oyonnax Frankrijk.
Met bar/snack en zwembad.
Dus koud bier voorhanden en plons mogelijkheden.
:strip_exif()/f/image/FJUCG45cW2SrV1UeMTO4A3Ze.png?f=user_large)
Zie wel een beetje op tegen de verwachte 39 graden in Oost Frankrijk voor a.s. zaterdag.
Plannetje nu is om de weker om 4 uur te zetten en uiterlijk om half 5 al op de motor te kruipen.
Beetje de warmte voor blijven.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Hier een vuistje voor de haringen voor de tarp (staal 50 cm lang) en harde rubberhammer voor de V-haringen (25-30cm lang dik staal, min 2mm) voor de tent.BaBoK schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:37:
. Iemand hier tevreden over een bepaalde haring en die niet deze ervaring heeft of moet ik maar zo denken, elk jaar een nieuw hamertje kopen?
Schroefharingen, mij te veel gedoe en voegt weinig toe op haringen met lengte. Sterker nog liever veel lengte dan grip.
Dat heb je mooi geregeld!!!oZy schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:05:
[...]
Ik kampeer met een EV met 110kWh accu en V2L optie - dus juist zoveel mogelijk electrisch (inductieplaatje, nespressomachine) en ben niet afhankelijk van van elektra op de kampeerplek. Eens in de 3-5 dagen (afhankelijk van hoeveel airco we gebruiken) een keer langs een snellader om bij te tanken. Kan dus wel op mooie plekjes!
Daar ben ik het mee eens, heb er al verschillende kapot gedraaid. En dan wil ik ze er altijd uit hebben, omdat ik bang ben voor voeten of grondzeil wat daarop kapot gaat.Timmert schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:09:
[...]
Ik heb die Peggy Peg dingen. Maar de kunststof versie vind ik matig. Torderen of breken snel, ik vind de stalen variant (aluminum eigenlijk) wel prima.
Ik ben nu ook bang dat die dingen door in en uitdraaien steeds zwakker worden..
Dus toch nog even kijken voor Tellerkopschroeven met wat lengte, of gewoon een setje schroefharingen.. maar volgens de doos niet zo geschikt voor gras of bos (bijvoorbeeld deze Campking Permafrost schroefharing kofferset 23 cm 18 stuks, of Bardani Rocky schroefharing 20 cm per 20 stuks, )
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Klopt. Scheelt dat je de kop van de schroefmachine ook gewoon kan spannen op het afgebroken deel. Zo krijg ik ze er eigenlijk altijd wel uit. Vraag me wel af wat ik verkeerd doe, aangezien veel mensen er heel blij mee lijken te zijn.Theuno schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:20:
[...]
Daar ben ik het mee eens, heb er al verschillende kapot gedraaid. En dan wil ik ze er altijd uit hebben, omdat ik bang ben voor voeten of grondzeil wat daarop kapot gaat.
Ik ben nu ook bang dat die dingen door in en uitdraaien steeds zwakker worden..
Dus toch nog even kijken voor Tellerkopschroeven met wat lengte, of gewoon een setje schroefharingen.. maar volgens de doos niet zo geschikt voor gras of bos (bijvoorbeeld deze Campking Permafrost schroefharing kofferset 23 cm 18 stuks, of Bardani Rocky schroefharing 20 cm per 20 stuks, )
Goede vervanging vd Nanopresso gok ik. Hij kan zelf opwarmen, maar als je er zelf al heet water in doet dan hoeft ie alleen maar te pompen.
Dat lijkt wel een kopie van de Outin Nano, wel een stukje voordeliger.pirke schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:28:
Voor degene die wel graag Nespresso cups gebruiken: https://shop.action.com/n...s-draagbare-espressomaker
Goede vervanging vd Nanopresso gok ik. Hij kan zelf opwarmen, maar als je er zelf al heet water in doet dan hoeft ie alleen maar te pompen.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
75% goedkoper...Himalaya schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:57:
[...]
Dat lijkt wel een kopie van de Outin Nano, wel een stukje voordeliger.
Ik kan niet heel veel specs vinden, ook de handleiding is vrij summier.
140 watt staat er, ik gok even dat dat het verwarmingsvermogen is. Dan zou 50 ml water van 15 naar 98 graden verwarmen zo'n 2 minuten en 7 seconde duren volgens AI. Rekening houdend met warmteverliezen ben je ongeveer 2,5 minuut bezig, dat is dezelfde tijd als die Outin Nano. Handleiding zegt dat je 3 tot 4 minuten moet wachten als je hem aanzet, dat zit in dezelfde orde grootte. Warm water erin werkt altijd het beste.
De Action website zegt dat er een 18650 batterij in zit, maar niet wat de capaciteit is, of hoeveel cellen. De Outin Nano heeft 3x2500mAh.
[ Voor 21% gewijzigd door pirke op 25-06-2026 18:19 ]
Hier team Illy espresso kant en klaar koper uit een blik. Ik hou van een lekker bakkie kovvie ( (c) @Jolke ), maar al dat extra geneuzel gel*l van die zogenaamde Barrista koffie kenners geloof ik wel met grinder dit en dat .
Ik wil een shot koffie, beter dan de Senseo van het werk
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Senseo??aReaRe schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:20:
[...]
Hier team Illy espresso kant en klaar koper uit een blik. Ik hou van een lekker bakkie kovvie ( (c) @Jolke ), maar al dat extra geneuzel gel*l van die zogenaamde Barrista koffie kenners geloof ik wel met grinder dit en dat .
Ik wil een shot koffie, beter dan de Senseo van het werk
Ik koop dan Lavazza - filter/mokka maling (wat ze gek genoeg espresso noemen)aReaRe schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:20:
[...]
Hier team Illy espresso kant en klaar koper uit een blik. Ik hou van een lekker bakkie kovvie ( (c) @Jolke ), maar al dat extra geneuzel gel*l van die zogenaamde Barrista koffie kenners geloof ik wel met grinder dit en dat .
Ik wil een shot koffie, beter dan de Senseo van het werk
zetten we zowel filter als koffie in het ikea koffiepotje mee.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar