48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric
Vloerverwarming in het voor/najaar is wel lekker, vraag me wel af of je dat in de oudere caravans makkelijk vind? Achteraf inbouwen is ook lastig. Kabe is wel uitermate geschikt voor koudere omstandigheden, isolatie is top en die hebben al jarenlang (standaard?) vloeistof gevulde vloerverwarming dacht ik.
Aan de andere kant, met de gewone gaskachel of iets als Truma Ultraheat (elektrisch verwarmen) krijg je het in het voor/najaar echt wel warm genoeg.
Treinzit of rondzit zou ik goed over nadenken. Als je 's avonds lekker languit op de bank wilt hangen kun je beter lengte banken hebben. Hoe vaak zit je nou daadwerkelijk met meerdere mensen in een rondzit?
Mover en airco is prima achteraf te doen, zeker als je aangeeft dat zelf al te doen.
Kortom, caravan zaken bezoeken en kijken wat je wel en niet wilt
Met een rondzit kun je ook met z'n tweetjes wat gezelliger bij elkaar zitten, waarbij je allebei lekker languit op de bank kan hangen.B-Real schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:08:
Treinzit of rondzit zou ik goed over nadenken. Als je 's avonds lekker languit op de bank wilt hangen kun je beter lengte banken hebben. Hoe vaak zit je nou daadwerkelijk met meerdere mensen in een rondzit?
Verder helemaal mee eens dat een rondzit verder weinig toevoegt. Maar als je de ruimte hebt (dus een grote caravan) dan is het wel lekkerder vond ik persoonlijk.
Vaak ligt onze dochter 's avonds op ons bed op haar tablet wat te kijken.
Mijn vrouw en ik liggen dan allebei op 1 kant van de rondzit een serie te kijken op de laptop.
Dit natuurlijk alleen bij slecht weer, normaal zitten we lekker buiten onder de luifel
wat @B-Real zegt klopt helemaal.. eigenlijk gewoon naar een caravan zaak gaan.
Diverse indelingen bekijken en dan voel je snel genoeg wat bij je past of niet.
[ Voor 17% gewijzigd door Flipmo op 05-11-2025 14:03 ]
Zeker in het voor/najaar zal je wat meer tijd in de caravan doorbrengen en dan zou ik zeker kijken hoe je net zo lekker hangt in je caravan als thuis op de bank
Maar, zoveel mensen zoveel wensen. Gaan kijken en proberen is sowieso een goed idee. Wij dachten bij aanvang van onze zoektocht ook dat we vrij aardig wisten wat we wilden en is uiteindelijk toch iets anders geworden. Uiteraard ook groter, nieuwer en dus duurder dan we vooraf van plan waren
Het is overigens wel een van de twee merken geworden die we vanaf het begin het mooist vonden qua look/design/feeling, maar een aantal merken hebben mij positief verrast en een aantal ook wat negatiever. Niet dat het slechte caravans zijn, maar veel minder mijn smaak dan ik vooraf dacht.
Waarom niet naar het Noorden? Denemarken, Zweden en Noorwegen. Prima kampeerlanden. In Polen is ook best wel genoeg te vinden. Bijvoorbeeld bij dit park https://www.google.com/ma...wOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3DOzzie schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:51:
Wij zitten na 3x frankrijk op een rij te denken om misschien een keer richting het oosten te gaan. Ongeveer even ver rijden als zuid Frankrijk vind ik wel de max. dus zo'n 1000-1200 km vanaf het westen van het land.
We zijn samen, toen we nog geen kinderen hadden, weleens in Polen op vakantie geweest en dat vonden we geweldig. Dus zaten te denken aan Polen, maar ik heb geen idee of dat een beetje leuk kampeerland is. We kamperen met een (grote) tent in ieder geval en 3 kleine kinderen (dan (bijna) 7, (bijna) 4 en 1 jaar oud)
Maar eventueel zou zuid of oost Duitsland ook kunnen, of Oostenrijk of Tsjechie als mensen daar hele leuke plekken weten.
Met een Kabe kan je ook in de winter weg. Die zijn qua isolatie en verwarming onverslaanbaar. Geldt ook voor een Polar of een Solifer. Cabby als je die kan vinden is ook prima. Maar laat ze wel keuren (ook op vocht)! Een kleine aanrijding die niet goed hersteld is of een scheef zittend rubber kan al een flinke lekkage opleveren.EdwinC schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:59:
Mijn vrouw en ik zijn voornemens om een caravan aan te schaffen ter vervanging van onze vouwwagen. De reden hiervoor is dat 2 van de 3 kinderen na dit jaar niet meer mee gaan op vakantie en daarmee ook onze voorkeuren veranderen.
Want oudere kinderen geeft meer vrijheid om een weekendje weg te gaan zonder oppas te hoeven regelen.
Voorheen altijd bewust voor tent of vouwwagen gekozen ivm lager gewicht en heerlijk voor het kamperen in zuid-europa.
voor onze weekendjes weg willen we ook graag in het voorjaar en najaar weg kunnen in Nederland, Duitsland en België. En daarmee is een caravan een stuk comfortabeler.
Ik heb nu een shortlist met wensen:
Bouwjaar is ondergeschikt aan kwaliteit en indeling.
Voorkeur voor goede isolatie
Voorkeur voor vloerverwarming
Mover is een pré maar geen harde eis.
Airco pré maar geen harde eis.
Vast bed en treinzit of rondzit, dus niet hoeven ombouwen.
Ik heb nu een shortlist met:
Kip Hyline
Cabby comfort+
Eriba Nova
Kabe Briljant
Oh ja max beladen gewicht 1500kg - 1600kg. Ik heb BE en de auto mag voldoende trekken.
Dat laten keuren op vocht, is dat specifiek Cabby of caravan algemeen?zuma schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:53:
[...]
Met een Kabe kan je ook in de winter weg. Die zijn qua isolatie en verwarming onverslaanbaar. Geldt ook voor een Polar of een Solifer. Cabby als je die kan vinden is ook prima. Maar laat ze wel keuren (ook op vocht)! Een kleine aanrijding die niet goed hersteld is of een scheef zittend rubber kan al een flinke lekkage opleveren.
48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric
Ik zou er altijd goed op letten in ieder geval. De door mij meest gehoorde klacht over occasions is met afstand lekkage en daarmee vochtschade.EdwinC schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:52:
Dat laten keuren op vocht, is dat specifiek Cabby of caravan algemeen?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Caravan algemeen, maar dit soort specifieke vragen kan je beter vragen op https://caravan-forum.nl/ waar meer deskundigen zitten dan hier op Tweakers.EdwinC schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:52:
[...]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Voor nieuwe caravans is het veelal een vereiste om eenmaal per jaar een vochtmeting te doen om je garantie te behouden.EdwinC schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:52:
[...]
Doe voorzichtig online....
https://opgelicht.avrotro...-aan-via-vrijopwielencom/
Trek jij er graag op uit met je camper of caravan? Op ‘vrijopwielen.com’ worden ze voor een aantrekkelijke prijs aangeboden, maar dit is een malafide webshop.
Ga jij graag op kampeervakantie richting het zonnige zuiden of naar de natuurgebieden in Noorwegen of Zweden? Of je nu op zoek bent naar een nieuwe camper of caravan, of onderzoek doet naar je eerste kampeervoertuig: ‘vrijopwielen.com’ heeft een ruim aanbod voor kampeerliefhebbers.
Van een compleet uitgeruste Citroën Jumper, Mercedes Sprinter, Fiat Ducato of Peugeot Boxer tot een luxe Hymer camper of Weinsberg caravan, de keuze lijkt reuze. Veel voertuigen zouden zelfs in de sale zijn en sommigen zouden zelfs zijn uitverkocht. Plan hier alleen geen proefrit, want ‘Vrij op Wielen’ is een nepwebshop meldt de politie. Na aankoop kun je dus fluiten naar je nieuwe thuis op wielen én je geld.
[ Voor 62% gewijzigd door TheOmen op 14-11-2025 11:01 ]
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Na twee jaar Camping de Paal, wat echt fenomenaal was, zoeken we ons nu helemaal de schompes naar een vergelijkbare kindercamping elders in europa. Wie heeft nog tips? We zijn niet van zuid frankrijk (veuls te warm). Noord italie zou kunnen, maar gardameer en het spokende weer daar zitten we ook niet op te wachten (genoeg meegemaakt in slovenie/kroatie)...
Bijkomend probleem; onze tentcombinatie. Van scheerlijn tot scheerlijn 13 meter lang. We kunnen wel iets anders neerzetten, maar toch, 11,5m is toch wel het minimum...
Kortom;
- een bruisende kindercamping
- zwembad
- wat te doen in de omgeving
- animatie/shows etc.
- +- 25C
Iemand tips van; "ohhh, maar dan is camping X wel iets voor je!" ?
Professioneel Heftruck Syndroom
Wij hebben goede ervaringen met Camping Village Continental in Italie, gaan dit jaar naar de buren omdat Village al zat. Iedere avond is er wel show en strak geregistreerd programma.NeFoRcE schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:13:
Dag allen!
Na twee jaar Camping de Paal, wat echt fenomenaal was, zoeken we ons nu helemaal de schompes naar een vergelijkbare kindercamping elders in europa. Wie heeft nog tips? We zijn niet van zuid frankrijk (veuls te warm). Noord italie zou kunnen, maar gardameer en het spokende weer daar zitten we ook niet op te wachten (genoeg meegemaakt in slovenie/kroatie)...
Bijkomend probleem; onze tentcombinatie. Van scheerlijn tot scheerlijn 13 meter lang. We kunnen wel iets anders neerzetten, maar toch, 11,5m is toch wel het minimum...
Kortom;
- zwembad
- animatie/shows etc.
- +- 25C
Mocht je risico van noodweer willen nemen dan is Piani di Clodia in Lazise leuke optie, heb een professioneel animatie team.
Hou wel rekening mee dat de populaire campings in Italië die goed staan aanschreven snel vol zullen zitten als de boekingen opengaan.
Paar jaar geleden bij Camping Village de la Guyonnière in de Vendee geweest. Leuke camping met mega plekken. Het weer kan daar wel wat tegenzitten, wij hadden 14 dagen iedere dag wel wat regen. Hebben wel binnenbad. Mijn dochter van 3 mocht met regenachtige dagen niet aansluiten bij het knutselen vanwege leeftijd van 4. Hier heb ik nog wel een wrange nasmaak van.
Afgelopen jaar in Ardeche geweest bij RCN camping, was ook prima, maar merk je wel dat deze niet aan bovenstaande kunnen tippen qua animatie e.d.
[ Voor 3% gewijzigd door kiefty14 op 18-11-2025 20:00 ]
Als je er mee kunt leven dat er 's ochtends iemand vanuit het kraaiennest op het hoofdgebouw het dagprogramma omroept, dan is Camping Nommerlayen in Luxemburg wellicht wat voor je!NeFoRcE schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:13:
Dag allen!
Kortom;
- zwembad
- animatie/shows etc.
- +- 25C
Voor mij is dit zeg maar alles wat ik NIET zoek in een camping:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/G1zw9eGOwu8nEeSJjrhTSKuG.jpg?f=user_large)
Ik ben er in 2018 met mijn zus en haar dochters geweest, op de terugweg uit Spanje. Dat was wel net voor het hoogseizoen (Eind juni / begin juli, meen ik). Die meiden (toen 7 en 11 jaar oud) vonden het geweldig. Ook de eigenaren van mijn caravanstalling zijn er diverse jaren heengegaan met hun gezin en er altijd erg enthousiast over.
Het is Luxemburg, genoeg te doen, heel het land is dichtbij
Village de la Guyonniere tickt al je boxes:NeFoRcE schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:13:
Dag allen!
Kortom;
- zwembad
- animatie/shows etc.
- +- 25C
https://www.camping-guyonniere.com/
Ah shit, @kiefty14 was me al voor. Maargoed, regelrechte aanrader wat ons betreft.
[ Voor 17% gewijzigd door Timmert op 17-11-2025 20:21 ]
Omg. Ben ik blij dat ik altijd naar Martbusch ben gegaanWild Chocolate schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:37:
[...]
Als je er mee kunt leven dat er 's ochtends iemand vanuit het kraaiennest op het hoofdgebouw het dagprogramma omroept, dan is Camping Nommerlayen in Luxemburg wellicht wat voor je!
Voor mij is dit zeg maar alles wat ik NIET zoek in een camping:
[Afbeelding]
Ik ben er in 2018 met mijn zus en haar dochters geweest, op de terugweg uit Spanje. Dat was wel net voor het hoogseizoen (Eind juni / begin juli, meen ik). Die meiden (toen 7 en 11 jaar oud) vonden het geweldig. Ook de eigenaren van mijn caravanstalling zijn er diverse jaren heengegaan met hun gezin en er altijd erg enthousiast over.
Het is Luxemburg, genoeg te doen, heel het land is dichtbij
In de Ardèche: Les CharmillesNeFoRcE schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:13:
https://maps.app.goo.gl/WHhhmCBcAub4JB9B6
Complete NL enclave maar tikt hij zeker je boxes. Zwembad, restaurant, animatie, genoeg te doen in de omgeving. En ook zeer zeker een mooie ligging, en mooi aangelegde camping.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik zou alleen wel opschieten met boeken, mensen gaan dat steeds eerder doen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
We willen naar midden Jutland en Seeland, maar is toch nog lastiger dan gedacht om een camping te vinden. We willen bij voorkeur een binnenzwembad en ook grote plekken voor onze vouwwagen.
Inderdaad dit soort campings zijn de eerste hits in de willekeurige zoekmachine of ANWB/ACSI sites.Gonadan schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:43:
Meestal is het lastig om de wat rustigere campings met meer groen dan faciliteiten te vinden, maar dit soort all-in beukers zijn erg populair en staan toch juist altijd bovenaan in Google en de campinglijstjes? Die zijn toch vrij makkelijk te vinden?
Maar dat neemt niet weg dat je misschien door de advertentie bomen het camping bos niet meer ziet, of opzoek bent naar eerste hand ervaringen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Bommes schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:56:
[...]
Inderdaad dit soort campings zijn de eerste hits in de willekeurige zoekmachine of ANWB/ACSI sites.
Maar dat neemt niet weg dat je misschien door de advertentie bomen het camping bos niet meer ziet, of opzoek bent naar eerste hand ervaringen.
Klopt opzich, maar de meeste van dit soort typen liggen in zuid frankrijk, want ons écht te warm is, of op plekken waar in de buurt niet zoveel te doen is, óf de grote plekken ontbreken... lastig zoeken nog wel. Ik zag wel een vergelijkingssite uit duitsland die ook grote plekken kan laten zoeken, maar veel zijn al uitverkocht ook, of blijken toch niet zo heel groot te zijn.Gonadan schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:43:
Meestal is het lastig om de wat rustigere campings met meer groen dan faciliteiten te vinden, maar dit soort all-in beukers zijn erg populair en staan toch juist altijd bovenaan in Google en de campinglijstjes? Die zijn toch vrij makkelijk te vinden?
Anyway, we gaan vanavond even door jullie suggesties heen. Bedankt!!!
Dit niet als verwijt, maar als een vraag?
Nee, juist niet, haha! " Noord italie zou kunnen, maar gardameer ..." daar kan het nog al eens spoken, Opzich niet heel erg, maar met die hagel, voorkomen is beter dan genezen zeg maar... Maar mogelijk dat er in Noord Italie plekken zijn waar zo'n camping ligt, en het niet té warm is?... dat bedoel ik meerBommes schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:41:
@NeFoRcE je komt zelf met de suggestie van het Gardameer. Hoogzomer is er niet echt verschil in gemiddelde temperaturen met Zuidfrankrijk, dus waarom je die hele strook uitsluit is me niet geheel duidelijk.
Dit niet als verwijt, maar als een vraag?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een kampeerterrein met binnenzwembad in Denemarken???Exocet schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:46:
Hier nog tips voor campings in Denemarken?
We willen naar midden Jutland en Seeland, maar is toch nog lastiger dan gedacht om een camping te vinden. We willen bij voorkeur een binnenzwembad en ook grote plekken voor onze vouwwagen.
Ok kijk dan maar hier (en binnenzwembad in de kenmerken ff aanklikken):
https://www.eurocampings....ampings-met-zwemparadijs/
In ItalieNeFoRcE schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:13:
Dag allen!
Kortom;
- zwembad
- animatie/shows etc.
- +- 25C
HU villages alle campings voldoen aan je lijstje
https://huopenair.com/nl/...y9euukpxPdGHihojakDQfEb2K
Of in het noorden Levico terme village in Levico Terme
https://www.campinglevico.com/nl/levico-meer.php
[ Voor 4% gewijzigd door ronk1961 op 19-11-2025 09:17 ]
Heb je toevallig tips voor campings in die regio aan een meertje?Smurf schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:26:
[...]
Wat voor vakantie wil je? Lekker actief of alleen halverwege de dag even omdraaien om de andere kant ook te bakken.
Bij ons is het vooral die eerste: Veel wandelen en af en toe ook een klettersteig. En daarom is Oostenrijk al jaren favoriet. En met name de westkant van Karinthie. Niet zulke hoge bergen als in Tirol, maar daardoor wel weer meer mogelijkheden om zelf naar een Alm te kunnen rijden in plaats van afhankelijk te zijn van de (soms best dure en drukke) liften.
Andere reden is de relatief hoge zonzekerheid, al zijn zonzekerheid en Oostenrijk echt wel 2 aparte dingen: Afgelopen jaar hadden we 2 dagen met regen, het jaar daarvoor 2 weken. Veelal wel buien en prima omheen te werken, maar toch iets om rekening mee te houden.
Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit waar je zit in Oostenrijk: De bergen zijn sowieso wel mooi, en overal zijn wandel- en klimmogelijkheden genoeg.
Ik ben toch malle pietje niet!
Ben dit jaar op camping Levico geweest, dat is wel een aanrader (boeking is ook nog niet open, dus nog plek genoegronk1961 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:12:
[...]
In Italie
HU villages alle campings voldoen aan je lijstje
https://huopenair.com/nl/...y9euukpxPdGHihojakDQfEb2K
Of in het noorden Levico terme village in Levico Terme
https://www.campinglevico.com/nl/levico-meer.php
Daar kun je wel terecht met die lengte op een aantal plekken, in ieder geval op de plek waar wij stonden.
Zo zijn er bij het Lago Maggiore ook nog wel een groot aantal campings die aan je eisen voldoen (Isolino, Continental, Camping Village Lago Maggiore).
Alleen denk ik dat je met die 13 meter niet op heel veel campings terecht kan in Italië.
Wij hadden hiervoor een vouwwagen die iets groter dan 8.5 meter was van dissel tot en met de luifel maar dat was soms al krap.
En ik denk dat de campings die extra grote plaatsen aanbieden al volgeboekt zullen zijn.
Before me there were many, after me there will be none
We hebben uiteraard wel een aantal eisen:
- Niet verder dan België, Luxemburg of randje Duitsland (we willen niet verder dan 5 uur rijden vanuit onze woonplaats in de kop van Noord-Holland). Nederland mag natuurlijk ook wel, maar het valt me op dat er nogal een prijsverschil is tussen Nederland en het buitenland.
- Zwembad met binnen en buiten (afgelopen jaar hadden we een paar hele warme dagen maar de kinderen zwommen toch maar liever binnen).
- Nederlandse animatie
- Genoeg speeltuinen op de camping en het liefst vlak in de buurt van de plek. (Afgelopen jaar hadden we een speeltuin voor de tent en dat was perfect voor onze kinderen. Die konden lekker spelen en ik hoefde niet van mijn stoel).
Waarom ga je dan niet gewoon terug naar de Zandstuve?Taenadar schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:31:
Jullie zijn echt top in het voorstellen van campings dus ik ga er even op inhaken omdat we voor komend jaar ook nog op zoek zijn. Afgelopen jaar stonden we op de Zandstuve en de kinderen hebben zich daar uitstekend vermaakt in het zwembad en de animatie was ook echt top. Maar komend jaar veranderd ons gezin (komt nog een kleine bij). Daarom willen we komend jaar in een huisje of andere accommodatie zodat we iets meer ruimte hebben dan een caravan (en met 4 slaapplaatsen wordt dat ook erg lastig).
- Niet verder dan België, Luxemburg of randje Duitsland (we willen niet verder dan 5 uur rijden vanuit onze woonplaats in de kop van Noord-Holland). Nederland mag natuurlijk ook wel, maar het valt me op dat er nogal een prijsverschil is tussen Nederland en het buitenland.
- Zwembad met binnen en buiten (afgelopen jaar hadden we een paar hele warme dagen maar de kinderen zwommen toch maar liever binnen).
- Nederlandse animatie
- Genoeg speeltuinen op de camping en het liefst vlak in de buurt van de plek. (Afgelopen jaar hadden we een speeltuin voor de tent en dat was perfect voor onze kinderen. Die konden lekker spelen en ik hoefde niet van mijn stoel).
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Prijs voornamelijk. Voor 1 week kost het al snel daar 2500,00 en 2 weken is al snel 4500,00 is een hoop geld natuurlijk. Daarom België, Luxemburg of Duitsland wat voor mijn gevoel een stuk goedkoper is.Drardollan schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:22:
[...]
Waarom ga je dan niet gewoon terug naar de Zandstuve?
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Maar dat gaat niet matchen met je eisen. Zwembaden in Duitsland zijn een dingetje bijvoorbeeld, vaak een gemeentebad waar je X tijd heen mag (en wat vaak dan weer een recht toe recht aan bad is). Ook is Nederlandse animatie is in het buitenland vaak beperkt, dan kom je vaak uit op campings van Nederlandse eigenaren en die weten dan wel weer wat ze ervoor kunnen vragen.Taenadar schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:41:
[...]
Prijs voornamelijk. Voor 1 week kost het al snel daar 2500,00 en 2 weken is al snel 4500,00 is een hoop geld natuurlijk. Daarom België, Luxemburg of Duitsland wat voor mijn gevoel een stuk goedkoper is.
Ik denk dat in het hoogseizoen het elders niet veel goedkoper zal zijn. Ook in België (BTW gaat daar ook omhoog volgend jaar!), Duitsland en Luxemburg weten ze het wel te rekenen. En een Luxemburg is dan wel goedkoop qua brandstof en sterke drank, maar qua levensmiddelen absoluut niet.
Denk dat je prima in de regio's die je noemt een kindvriendelijke camping kan vinden met de gestelde eisen, maar ik geloof niet dat je dan heel veel goedkoper gaat uit zijn. En dan vraag ik mij af of je, zeker met een kleintje wat nog komt, of het niet slimmer is om lekker dichtbij huis te kiezen voor iets wat je kent en waarvan je weet dat het goed is. En een voordeel is dat de andere kinderen de weg daar al kennen, dat geeft wellicht ook wat extra rust?
Los van dat het allemaal bizarre prijzen zijn. Maar dat is eigenlijk altijd als je niet met een eigen caravan/tent gaat. De meest aftandse stacaravan loop je al op leeg tegenwoordig.
Mogelijk dat je in Noord-Frankijk iets kan vinden via capfun en of Sandaya. Maar in het hoogseizoen voor kan je met deze wensen afrekenen...Taenadar schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:41:
[...]
Prijs voornamelijk. Voor 1 week kost het al snel daar 2500,00 en 2 weken is al snel 4500,00 is een hoop geld natuurlijk. Daarom België, Luxemburg of Duitsland wat voor mijn gevoel een stuk goedkoper is.
Dat van die zwembaden is misschien ook wel de reden waarom ik zelf weinig gevonden kreeg. Het is er gewoon erg weinig.Drardollan schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:51:
[...]
Maar dat gaat niet matchen met je eisen. Zwembaden in Duitsland zijn een dingetje bijvoorbeeld, vaak een gemeentebad waar je X tijd heen mag (en wat vaak dan weer een recht toe recht aan bad is). Ook is Nederlandse animatie is in het buitenland vaak beperkt, dan kom je vaak uit op campings van Nederlandse eigenaren en die weten dan wel weer wat ze ervoor kunnen vragen.
Ik denk dat in het hoogseizoen het elders niet veel goedkoper zal zijn. Ook in België (BTW gaat daar ook omhoog volgend jaar!), Duitsland en Luxemburg weten ze het wel te rekenen. En een Luxemburg is dan wel goedkoop qua brandstof en sterke drank, maar qua levensmiddelen absoluut niet.
Denk dat je prima in de regio's die je noemt een kindvriendelijke camping kan vinden met de gestelde eisen, maar ik geloof niet dat je dan heel veel goedkoper gaat uit zijn. En dan vraag ik mij af of je, zeker met een kleintje wat nog komt, of het niet slimmer is om lekker dichtbij huis te kiezen voor iets wat je kent en waarvan je weet dat het goed is. En een voordeel is dat de andere kinderen de weg daar al kennen, dat geeft wellicht ook wat extra rust?
Los van dat het allemaal bizarre prijzen zijn. Maar dat is eigenlijk altijd als je niet met een eigen caravan/tent gaat. De meest aftandse stacaravan loop je al op leeg tegenwoordig.
Twee keer twee weken in zo'n huisje en je kan beter zelf gaan kopen (tenzij je dat natuurlijk echt niet wilt).
Maar de eerder genoemde Europacamping Nommerlayen voldoet ook wel redelijk aan de eisen, behalve dat er bijna geen speeltuinen zijn en je dus allemaal lekker op een rijtje staat. Wellicht willen we gewoon teveel.
Klopt. En wat er is, is niet heel spectaculair over het algemeen. Veel recht toe recht aan en dan onverwarmd buiten als je geluk hebt en er iets op de camping is.Taenadar schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:01:
[...]
Dat van die zwembaden is misschien ook wel de reden waarom ik zelf weinig gevonden kreeg. Het is er gewoon erg weinig.
In Nederland heb je gewoon alles wat je noemt. Maar dan moet je de portemonnee trekken. Ongetwijfeld moet het wel lukken om iets te vinden wat 500 euro goedkoper is, maar dan heb je het ook wel gehad denk ik.
Was het maar zo'n feest, voor 10k heb je echt geen huisje hoorTwee keer twee weken in zo'n huisje en je kan beter zelf gaan kopen (tenzij je dat natuurlijk echt niet wilt).
Het zijn altijd keuzesMaar de eerder genoemde Europacamping Nommerlayen voldoet ook wel redelijk aan de eisen, behalve dat er bijna geen speeltuinen zijn en je dus allemaal lekker op een rijtje staat. Wellicht willen we gewoon teveel.
[ Voor 12% gewijzigd door Drardollan op 01-12-2025 14:05 ]
Misschien slecht verwoord, voor 10k heb je inderdaad geen huisje maar wel een sleurhut of vouwwagen. Iets van jezelf is toch altijd fijner dan een slecht schoongemaakte stacaravanDrardollan schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:04:
[...]
Klopt. En wat er is, is niet heel spectaculair over het algemeen. Veel recht toe recht aan en dan onverwarmd buiten als je geluk hebt en er iets op de camping is.
In Nederland heb je gewoon alles wat je noemt. Maar dan moet je de portemonnee trekken. Ongetwijfeld moet het wel lukken om iets te vinden wat 500 euro goedkoper is, maar dan heb je het ook wel gehad denk ik.
[...]
Was het maar zo'n feest, voor 10k heb je echt geen huisje hoor
[...]
Het zijn altijd keuzes
We zijn afgelopen jaren al geweest naar de jura, Elzas, Loire, Belgische Ardennen, Ardèche, zuid Atlantische kust. Dit jaar ook naar Huttopia aan het kijken en zie in het zuiden eea wat erg aanspreekt (ile de re, Dordogne, Tarn), maar we hebben ook de wens om niet te ver weg te gaan (1 dag rijden vanuit noord Nederland). Qua Huttopia is het aanbod dan wat beperkt of omgeving spreekt ons niet zo aan (bijv. Normandië al wel eens geweest). Was benieuwd of iemand nog tips heeft voor een camping met de sfeer die ik omschrijf, maar dan niet van Huttopia op max. zo’n 2 uurtjes onder Parijs, liefst niet direct in de gebieden die ik al heb genoemd
Klopt, dat is ook wat ik altijd zeg. Wij hebben al jaren een caravan en zo'n 3 jaar terug een gloednieuwe gekocht. Een rib uit het lijf, zo eerlijk moet ik zijn. Maar als je ziet wat wij kwijt zijn aan een staplaats dan lach ik mij rot. Zelfs met de extra reiskosten erbij ben ik fors goedkoper uit én heb ik altijd mijn eigen spullen bij mij. Geen lepels waar een ander aan gelikt heeft simpel gezegdTaenadar schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:10:
[...]
Misschien slecht verwoord, voor 10k heb je inderdaad geen huisje maar wel een sleurhut of vouwwagen. Iets van jezelf is toch altijd fijner dan een slecht schoongemaakte stacaravan
Maar het vereist een investering om iets fatsoenlijks te kopen en je gezinssamenstelling moet er naar zijn. In jullie geval straks met 5 personen als ik het goed begrijp, er zijn niet veel caravans op de markt waar je dat in kwijt kunt. Maar als je 1 of 2 personen in een bijzettent / aanbouwtent kwijt kunt dan wordt het een heel stuk makkelijker allemaal.
Misschien een gek idee, maar ergens in Noord-Holland zelf aan de kust? Ik heb zelf geen kinderen en ik houd van kleine campings met zo min mogelijk speeltuinen en al helemaal geen animatie, dus of ik goed advies kan geven betwijfel ik, maar zoals de Lepelaar in Sint-Maartenszee oid lijkt me voor kinderen best heel leuk. Bij de Goudvis heb je een speeltuin en binnenzwembad, en verder heb je natuurlijk strand en zee vlakbij.Taenadar schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:31:
Jullie zijn echt top in het voorstellen van campings dus ik ga er even op inhaken omdat we voor komend jaar ook nog op zoek zijn. Afgelopen jaar stonden we op de Zandstuve en de kinderen hebben zich daar uitstekend vermaakt in het zwembad en de animatie was ook echt top. Maar komend jaar veranderd ons gezin (komt nog een kleine bij). Daarom willen we komend jaar in een huisje of andere accommodatie zodat we iets meer ruimte hebben dan een caravan (en met 4 slaapplaatsen wordt dat ook erg lastig).
- Nederlandse animatie
Er zijn best veel campings langs de kust. Of anders Texel of een ander waddeneiland?
Noord-Holland, rondom Schoorl/Callandsoog is wel zo ongeveer het meest saaie stuk Nederland denkbaar. Daar is echt helemaal niks te doen en te beleven buiten de camping. Wat niet erg is als je op de camping en (bij goed weer) op het strand wil vertoeven, dan is het prima.hatsa schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:15:
[...]
Misschien een gek idee, maar ergens in Noord-Holland zelf aan de kust? Ik heb zelf geen kinderen en ik houd van kleine campings met zo min mogelijk speeltuinen en al helemaal geen animatie, dus of ik goed advies kan geven betwijfel ik, maar zoals de Lepelaar in Sint-Maartenszee oid lijkt me voor kinderen best heel leuk. Bij de Goudvis heb je een speeltuin en binnenzwembad, en verder heb je natuurlijk strand en zee vlakbij.
Er zijn best veel campings langs de kust. Of anders Texel of een ander waddeneiland?
Texel is fantastisch, al kampeer ik daar zelf nooit (hebben toegang tot een vakantiewoning daar). Maar ik denk dat je nu al rijkelijk laat bent om nog wat te vinden daar. Zeer populair bij Nederlanders en Duitsers, moet je meestal vroeg bij zijn.
Lepelaar zijn wij ook wel eens geweest met de vouwwagen. Goede tip idd en mooiste plek ooit gehad (tot nu toehatsa schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:15:
[...]
Misschien een gek idee, maar ergens in Noord-Holland zelf aan de kust? Ik heb zelf geen kinderen en ik houd van kleine campings met zo min mogelijk speeltuinen en al helemaal geen animatie, dus of ik goed advies kan geven betwijfel ik, maar zoals de Lepelaar in Sint-Maartenszee oid lijkt me voor kinderen best heel leuk. Bij de Goudvis heb je een speeltuin en binnenzwembad, en verder heb je natuurlijk strand en zee vlakbij.
Hebben ze bij de Goudvis nog een zwembad? Ik ben daar 3 weken terug voor het eerst geweest maar niks van een zwembad gezien, alleen speeltuin. Wel erg leuk overigens.hatsa schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:15:
[...]
Maar je hebt inderdaad de Holle Boom wat geweldig schijnt te zijn, maar die is vrij snel volgeboekt heb ik vernomen.
Ik ga ondertussen wel een extra baantje nemen om alles te betalen
Agree to disagree. Ik vind het een van de mooiste gebieden van Nederland, zeker Schoorl. Als kinderen buitenspelen ook maar een klein beetje leuk vinden is het daar ook gewoon fantastisch.Drardollan schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:18:
[...]
Noord-Holland, rondom Schoorl/Callandsoog is wel zo ongeveer het meest saaie stuk Nederland denkbaar. Daar is echt helemaal niks te doen en te beleven buiten de camping. Wat niet erg is als je op de camping en (bij goed weer) op het strand wil vertoeven, dan is het prima.
Die weg is idd wel een beetje een dingetje.Palomar schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:22:
[...]
Lepelaar zijn wij ook wel eens geweest met de vouwwagen. Goede tip idd en mooiste plek ooit gehad (tot nu toe) midden in een duinpan. De camping is alleen wel behoorlijk uitgestrekt en grenst aan een soort snelweg en was met de kinderen (jongste was net 3) toch aldoor een beetje aan het uitkijken of ze niet verdwaalden
Met oudere kinderen geen probleem denk ik. Dan heb je het hele duingebied als speeltuin.
Hm, inmiddels niet meer denk ik. Ik had zomaar in m’n hoofd van wel.Taenadar schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:22:
[...]
Hebben ze bij de Goudvis nog een zwembad? Ik ben daar 3 weken terug voor het eerst geweest maar niks van een zwembad gezien, alleen speeltuin. Wel erg leuk overigens.
Maar je hebt inderdaad de Holle Boom wat geweldig schijnt te zijn, maar die is vrij snel volgeboekt heb ik vernomen.
Ik ga ondertussen wel een extra baantje nemen om alles te betalen
Hier net zo.Drardollan schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:15:
[...]
Klopt, dat is ook wat ik altijd zeg. Wij hebben al jaren een caravan en zo'n 3 jaar terug een gloednieuwe gekocht. Een rib uit het lijf, zo eerlijk moet ik zijn. Maar als je ziet wat wij kwijt zijn aan een staplaats dan lach ik mij rot. Zelfs met de extra reiskosten erbij ben ik fors goedkoper uit én heb ik altijd mijn eigen spullen bij mij. Geen lepels waar een ander aan gelikt heeft simpel gezegd
Maar het vereist een investering om iets fatsoenlijks te kopen en je gezinssamenstelling moet er naar zijn. In jullie geval straks met 5 personen als ik het goed begrijp, er zijn niet veel caravans op de markt waar je dat in kwijt kunt. Maar als je 1 of 2 personen in een bijzettent / aanbouwtent kwijt kunt dan wordt het een heel stuk makkelijker allemaal.
Afgelopen jaar scheelde het in dezelfde periode op dezelfde camping grofweg 4.000eu tussen een stacaravan of kampeerplek.
Het duurt wel wat jaartjes voordat ik de caravan plus alles wat er bij kwam kijken terugverdiend heb plus dat het echt geen doel opzicht was om goedkoper uit te zijn. Wij vonden de prijzen van een stacaravan in het hoogseizoen het gewoon echt niet meer waard.
Het bed in onze caravan ligt beter dan die in de stacaravans van de jaren er voor en de stoelen die we mee hebben houd ik het ook prima de hele vakantie op uit. Douchen deden we, in elk geval met de kinderen, toch vaak al in het toiletgebouw want in de stacaravan te klein, te krap, te heet/koud, te harde/zachte straal etc
Jaarlijks wel de kosten van stalling (400eu) en wat onderhoud, wat zal dat zijn? Een beurtje van 500eu?
Verbruik met de auto is iets meer, circa 1:7,5 maar met de losse auto reed ik ook altijd stevig door en was 1:10 ook al een goede score. Een a twee overnachtingen in een hotel of AirBnB, wat wij altijd deden, was met vier personen ook zomaar 500eu. Kan ook goedkoper, maar we zochten toch wel iets degelijks uit. Een camping voor onderweg is ruim onder de 100eu een makkie.
Doel is ook om wat vaker op pad te gaan. Mooie momenten creëren en hopelijk kijken onze kinderen er later net zo op terug als dat wij vroeger op het kamperen terugkeken. En nee, dat hangt zeker niet van het onderkomen af maar wij persoonlijk vonden het kamperen op een camping met vouwwagen/caravan fantastisch
Gelukkig hoeven we niet allemaal hetzelfde leuk te vindenhatsa schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:36:
[...]
Agree to disagree. Ik vind het een van de mooiste gebieden van Nederland, zeker Schoorl. Als kinderen buitenspelen ook maar een klein beetje leuk vinden is het daar ook gewoon fantastisch.
Ik doelde er vooral op dat er in NH maar weinig te doen is verder. Geen pretpark, geen dierentuin, geen grote stukken bos of natuur anders dan vlaktes/zand en geen bijzondere steden die het grote publiek trekken. En daar is niks mis mee, het is helemaal wat je zoekt natuurlijk
In Nederland beperk ik mij meestal tot Drenthe, Zeeland of Limburg (op die volgorde). Maar meestal zitten we in het buitenland in de zomer.
[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 01-12-2025 15:12 ]
Over btw gesproken, hier zitten we nog goed met onze eigen kampeermiddelen op een grasveld. Toerplaatsen blijven namelijk wel 9%.Drardollan schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:51:
[...]
Ik denk dat in het hoogseizoen het elders niet veel goedkoper zal zijn. Ook in België (BTW gaat daar ook omhoog volgend jaar!),
Met dank aan de BBB overigens. Niet mijn partij, maar goed. Toch bedankt
[ Voor 8% gewijzigd door JanHenk op 01-12-2025 15:32 ]
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
In NH kan je natuurlijk naar Artis of Dierenpark Hoenderdaell in Anna Paulowna of Van Blanckendaell Park in Tuitjehoorn. Genoeg dieren te zien hoorDrardollan schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:12:
[...]
Gelukkig hoeven we niet allemaal hetzelfde leuk te vinden
Ik doelde er vooral op dat er in NH maar weinig te doen is verder. Geen pretpark, geen dierentuin, geen grote stukken bos of natuur anders dan vlaktes/zand en geen bijzondere steden die het grote publiek trekken. En daar is niks mis mee, het is helemaal wat je zoekt natuurlijkGenoeg mensen die dat juist fijn vinden!
In Nederland beperk ik mij meestal tot Drenthe, Zeeland of Limburg (op die volgorde). Maar meestal zitten we in het buitenland in de zomer.
Maar zelf gaan wij altijd de andere kant op, richting het oosten of het zuiden. Als ik de Veluwe aandoe voelt het al snel als vakantie om een of andere reden.
Die zijn er niet echt in die buurt. Wij zitten zelf op Alpenferienpark in Reisach. Geen meer, maar wel een natuurzwembad wat ook lekker chloor-vrij zwemwater is natuurlijk.The Legend schreef op zondag 30 november 2025 @ 23:28:
[...]
Heb je toevallig tips voor campings in die regio aan een meertje?
Er zijn ook niet echt veel meertjes in de buurt. Ja de Presseggersee bij Hermagor, maar camping Sluga Presseggersee is Europarks tegenwoordig en heeft alleen nog maar huisjes. (Vanaf waar het sowieso nog dik 10 minuten lopen was naar het meer). Er zijn nog 2 andere campings dichter bij Hermagor, Sluga Stadscamping en Flaschberger, maar dat is al helemaal geen loopafstand meer. De meeste andere (middelgrote) campings in de buurt hier liggen bij een riviertje of hebben een zwembad op of direct naast de camping.
Dichtstbijzijnde camping echt direct aan een meer is voor zover ik me kan bedenken camping Ronacher aan de oostkant van de Weissensee. Zelf nooit gestaan, maar wel overheen gelopen tijdens een wandeling daar. Nadeel van die plek is dat het best geisoleerd is. Voor een dagtocht moet je minimaal eerst naar het Drautal of Gailtal rijden wat toch al een goede 20 minuten is.
Verder naar het oosten heb je nog de Ossiachersee of Milstattersee. Maar daar weet ik niet van wat er aan campings is.
)
Nog sterker, afgelopen jaren (omdat het zo uit kwam) 3x op nog geen uur rijden van huis geweest. Dat voelt ook als vakantie, zeker als je dan ook nog eens over een weg rijdt die je anders nooit rijdt.Maar zelf gaan wij altijd de andere kant op, richting het oosten of het zuiden. Als ik de Veluwe aandoe voelt het al snel als vakantie om een of andere reden.
Nog sterker #2, wij wonen ook in een redelijk toeristisch gebied maar dat voelt natuurlijk niet zo als je er zelf woont. Toch als wij in de zomer 's avonds nog een rondje fietsen, door het bos naar de nabijgelegen camping en daar een ijsje halen dan voel ik mij ook gewoon vakantieganger
Het buitenlandse vakantiegevoel heb ik toch altijd weer als ik bij vrienden in Zuid Limburg ben.
Naja, en vervolgens kachelen we dus in de zomer voor de vakantie gewoon weer 1.400km+ naar Frankrijk/Italie/Kroatie/Spanje voor het vakantiegevoel, maar vooral het bijna gegarandeerde mooie warme weer
Heerlijk luxe probleem. Blij dat we het kunnen/mogen doen : )
Paar jaar voorseizoen gedaan op zo'n 25 minuten van huis. Heerlijk was dat. Je was er zo en 100% vakantiegevoel.B-Real schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:06:
[...]
Nog sterker, afgelopen jaren (omdat het zo uit kwam) 3x op nog geen uur rijden van huis geweest. Dat voelt ook als vakantie, zeker als je dan ook nog eens over een weg rijdt die je anders nooit rijdt.
Voor mij is het nog leuker, ik doe dan de teams vergaderingen gewoon vanaf de camping. Nu al zin in.
Wij hebben 3 jaar geleden op Mentl gestaan aan de Ossiachersee, nabij Villach. Dat is een terrassencamping, niet te groot, mooi uitzicht over het meer en de tegenoverliggende bergen. En als je gebruik maakt van de Karinthië card kun je voor relatief weinig geld erg veel ondernemen in de regio.The Legend schreef op zondag 30 november 2025 @ 23:28:
[...]
Heb je toevallig tips voor campings in die regio aan een meertje?
Hopelijk hou je daarbij wel rekening met de buren. Ben je lekker op vakantie, zit de persoon naast je constant te teamsen.. nog steeds het gevoel dat je op kantoor zit.maartend schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:35:
Voor mij is het nog leuker, ik doe dan de teams vergaderingen gewoon vanaf de camping. Nu al zin in.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Hoe zit het met de plekken bij Huttopia qua grootte? Het staat me bij dat de meest "luxe" plekken minimaal 90m2 zijn, wat ik voor onze vouwwagen (Cabanon) aan de kleine kant vind. Zijn ze in jouw ervaring in de praktijk groter?Palomar schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:15:
Wij zijn ook alweer aan het rondkijken voor komende zomer. We reizen met een vouwwagen en hebben kids van (dan) 5, 7, 9. We zijn wel fan van Huttopia campings. Voor wie het niet kent, niet te massaal, maar wel een zwembadje, restaurant, enigszins op natuur gericht, kleinschalige animatie en veel Nederlanders (is voor de kinderen toch wel het prettigst). Onze kinderen spelen het liefst met andere kinderen en dan simpele dingen als voetballen, met groepjes over de camping rennen, knutselworkshopjes, marshmallows bij een kampvuur etc… We vinden het dan ook wel fijn dat er in de omgeving wat te doen is qua wandelingen, stadjes bezoeken, fietstochtjes maken, kanoën etc.
Dat verschilt per camping. Afgelopen jaar stonden we in de Ardennen op een heel mooi plekje aan het water en dat was wel aan de krappe kant (luifel grenste aan het paadje en auto paste er niet meer naast), maar dat kwam ook doordat het afliep en de vouwwagen naar voren moest worden gezet. Jaar daarvoor stonden we in de Jura (plage blanche) en daar kon ik weer zowat met de auto een rondje om de uitgeklapte vouwwagen rijdenbarrymossel schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:17:
[...]
Hoe zit het met de plekken bij Huttopia qua grootte? Het staat me bij dat de meest "luxe" plekken minimaal 90m2 zijn, wat ik voor onze vouwwagen (Cabanon) aan de kleine kant vind. Zijn ze in jouw ervaring in de praktijk groter?
Hadden wij vorig jaar in Portugal. Daar zat iemand in een losse partytent naast zijn camper met twee 24 inch schermen op een campingtafel te werken. Bij 30+ graden welteverstaanLordSinclair schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:13:
[...]
Hopelijk hou je daarbij wel rekening met de buren. Ben je lekker op vakantie, zit de persoon naast je constant te teamsen.. nog steeds het gevoel dat je op kantoor zit.
Nou, dan gaan we gewoon even vooraf informeren. Zitten echt leuke campings bij zo te zien. Maar ik wil wel een beetje ruimte hebben...Palomar schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:34:
[...]
Dat verschilt per camping. Afgelopen jaar stonden we in de Ardennen op een heel mooi plekje aan het water en dat was wel aan de krappe kant (luifel grenste aan het paadje en auto paste er niet meer naast), maar dat kwam ook doordat het afliep en de vouwwagen naar voren moest worden gezet. Jaar daarvoor stonden we in de Jura (plage blanche) en daar kon ik weer zowat met de auto een rondje om de uitgeklapte vouwwagen rijden
Qua weer en drukte lijkt dit ons het beste .
Buiten dat wil ik nog een paar keer met de oudste 2 met de rugzak en een tentje in Nederland op pad. Laten we de auto ook lekker thuis, onderweg begint de vakantie al
[ Voor 36% gewijzigd door Sport_Life op 03-12-2025 18:11 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Gaaf. Wandelen met Travelbase?maartend schreef op woensdag 3 december 2025 @ 17:51:
Volgend jaar kamperen in een Yurt in Kirchizie
Hi Ha Hopjesvla
Wij vonden de prijzen in Normandie best gek hoog op sommige plekken. Voor zowel huisjes , sta caravans als campings. Maar ook soms hele lage prijzen te vinden.Sport_Life schreef op woensdag 3 december 2025 @ 17:56:
Wij hebben ook alweer geboekt voor 2026. In mei 2,5 week op een vakantiepark in Zuid Frankrijk in een 'premium' huisje en in juli 2 weken op een kleine camping in Normandië in de goedkoopste plastic sta-caravan (wel 3x zo duur). Met 3 jonge kinderen.
Qua weer en drukte lijkt dit ons het beste .
Buiten dat wil ik nog een paar keer met de oudste 2 met de rugzak en een tentje in Nederland op pad. Laten we de auto ook lekker thuis, onderweg begint de vakantie al.
We vonden voor afgelopen herfstvakantie een compleet vrijstaand huis, met grote tuin, 3 slaapkamers en woonkamer keuken en 2 terrassen voor €800 voor een hele week. Op loopafstand van t strand en een dorp met dagelijkse versmarkt en enorme supermarkt. Dat was echt een koopje.
Yeppa. Wilde eerst gaan kanoën in Noorse Fjorden en toen kwam dit voorbij. Ben heel hyper hierover
We hebben gisteren een prachtige Fendt Topas uit 2007 gekocht. Voorzien van alle extra’s die we maar konden wensen en in werkelijk onberispelijke staat.EdwinC schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:59:
Mijn vrouw en ik zijn voornemens om een caravan aan te schaffen ter vervanging van onze vouwwagen. De reden hiervoor is dat 2 van de 3 kinderen na dit jaar niet meer mee gaan op vakantie en daarmee ook onze voorkeuren veranderen.
Want oudere kinderen geeft meer vrijheid om een weekendje weg te gaan zonder oppas te hoeven regelen.
Voorheen altijd bewust voor tent of vouwwagen gekozen ivm lager gewicht en heerlijk voor het kamperen in zuid-europa.
voor onze weekendjes weg willen we ook graag in het voorjaar en najaar weg kunnen in Nederland, Duitsland en België. En daarmee is een caravan een stuk comfortabeler.
Ik heb nu een shortlist met wensen:
Bouwjaar is ondergeschikt aan kwaliteit en indeling.
Voorkeur voor goede isolatie
Voorkeur voor vloerverwarming
Mover is een pré maar geen harde eis.
Airco pré maar geen harde eis.
Vast bed en treinzit of rondzit, dus niet hoeven ombouwen.
Ik heb nu een shortlist met:
Kip Hyline
Cabby comfort+
Eriba Nova
Kabe Briljant
Oh ja max beladen gewicht 1500kg - 1600kg. Ik heb BE en de auto mag voldoende trekken.
Kortom wij zijn zeer gelukkig. Op naar Spanje in de zomer. En korte tripjes in voorjaar en najaar 😊
/f/image/SqdNNPVZeSQk6v2goXJ4uYHS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KFMgQjHuqMOl0rjwOYwl3ShL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/aIrdwjqovJ0Ypvh1v4giSxBl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Nsxq7iJMx4cpGBhhiDZdFG20.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door EdwinC op 04-12-2025 07:49 ]
bereid je voor op de dagelijkse energizer aan het begin van de dagmaartend schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:29:
[...]
Yeppa. Wilde eerst gaan kanoën in Noorse Fjorden en toen kwam dit voorbij. Ben heel hyper hierover
(kwam Travelbase afgelopen zomer op de Laugavegur in IJsland tegen waar ze de dag begonnen met wat energizers om de groep 'aan' te zetten...ik weet dat ze dit in Jordanië ook hebben gedaan dus is blijkbaar een Travelbase ding
[ Voor 28% gewijzigd door Hopjesvla79 op 04-12-2025 08:14 ]
Hi Ha Hopjesvla
Ik ben in 2024 ook in Kirgizië geweest, maar dan via https://www.deverdwaaldejongens.nl/.maartend schreef op woensdag 3 december 2025 @ 17:51:
Volgend jaar kamperen in een Yurt in Kirchizie
Zou graag nog een keer terug gaan, wat een waanzinnig mooi en gastvrij land is Kirgizië. Goede keuze!
Ben al 2 keer mee geweest met travelbase, nooit gehad of gedaan. Maar ja, mogelijk is dat omdat ik aansta vanaf moment dat ik wakker ben. Soort Jochem Meyer.Hopjesvla79 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 08:08:
[...]
bereid je voor op de dagelijkse energizer aan het begin van de dag
(kwam Travelbase afgelopen zomer op de Laugavegur in IJsland tegen waar ze de dag begonnen met wat energizers om de groep 'aan' te zetten...ik weet dat ze dit in Jordanië ook hebben gedaan dus is blijkbaar een Travelbase ding)
En val me ajb niet lastig in de ochtend met dat soort onzin met andere mensen. In de avond kun je me aanspreken.
[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 04-12-2025 15:27 ]
Leuke hut, welke trekker gaat dit voorttrekkenEdwinC schreef op donderdag 4 december 2025 @ 06:33:
[...]
We hebben gisteren een prachtige Fendt Topas uit 2007 gekocht. Voorzien van alle extra’s die we maar konden wensen en in werkelijk onberispelijke staat.
Kortom wij zijn zeer gelukkig. Op naar Spanje in de zomer. En korte tripjes in voorjaar en najaar 😊
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]