Klopt @
Gonadan paar jaar terug gekocht in maart 2022.
2 keer mee op grote vakantie geweest, en her en der nog wat weekendjes.
Stond nu sinds juli 2024 in de stalling, omdat we in een impuls een campertje hadden gekocht.
Dat beviel goed, nou ja, specifiek die camper niet, die bleek wel wat last van lekkages te hebben.
Dus wat hersteld, en verkocht en andere (huidige) camper gekocht.
Die is gewoon in orde en ook geen project, afgezien van wat plakfolie in het interieur op wat kastjes en deurtjes.
Twijfel slaat wel toe moet ik eerlijk zeggen.
Camper is met de laatste wegenbelasting verhoging en de brandstofprijzen wel echt duur geworden.
Wegenbelasting was net geen €100 in de maand is nu €200, dan hebben we nog geen meter gereden.
Gelukkig kan ik het onderhoud en dergelijke allemaal zelf, dus daar sparen we wel flink geld mee uit.
Maar zo met de caravan weer aan de haak vanuit de stalling naar huis moet ik zeggen dat ik dat toch ook wel heel leuk vind.
Tent ook trouwens, maar dat is voor mij solo met de motor, of strak een keertje met mijn dochtertje met de fiets of zo.
Nadeel van deze caravan voor ons: als de slaapplekken zijn opgebouwd is er geen zitruimte meer binnen.
Dus moet je altijd de voortent opzetten en daarin (buiten) zitten. Dat is in het voor/na seizoen of winter niet te doen (vinden wij). Dus wordt het kouder en wil je naar binnen kun je alleen maar op bed gaan liggen.
Als de indeling van de caravan net iets ruimer was geweest, was de camper in de verkoop gegaan.
Maar ik ga nu niet beide (camper en caravan) in de verkoop doen voor 1 nieuw iets, dat vind ik ff te veel veranderingen voor nu.
Dus nu maar eerst eens deze caravan verkopen, en dan verder kijken.
ter info: camper is nu 30 jaar geworden, dus voordat het ding belastingvrij is zijn we weer 10 jaar verder.
We schorsen hem nu als we hem niet gebruiken, dat kost (ouder dan 15 jaar) 30 euro per keer, en dan kunnen we hem dus die kalendermaand niet gebruiken. Zo is het nog te overzien voor ons.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.