[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 31 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Is altijd even ploeteren maar wij zijn er ook klaar voor. Morgen ochtend nog even de laatste dingen in de auto gooien zoals de tolietassen en onze kussens/dekbed.

Dan nog even langs het tankstation om de banden van de vouwwagen op spanning te brengen en de auto af te tanken en dan vertrekken we (hoop ik) rond 7:30.

665km naar Erlangen waar we in een hotel overnachten en dan de volgende dag nog een dikke 500km afleggen naar Faak-am-see in Karinthië.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/invv75VEyqBpyNoxFDb1BFVW/medium.jpg

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Vakantie

800km verder, lekker overnachten bij Basel onder het genot van een Paulaner. Morgen via de Simplonpas naar Lago Maggiore.

Hele dag 120 gereden, ding ligt erg stabiel. Is ook gemaakt voor 130 aldus de gebruiksaanwijzing. Is een Jamet Dakota.

[ Voor 17% gewijzigd door André op 20-07-2018 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

Nice.
In Zwitserland zou ik geen 120 rijden met aanhanger ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Daar zijn de boetes niet mals nee :P

Onze Trigano ligt ook erg stabiel achter de auto, flink wat gewicht erin en niet te weinig kogeldruk :P Zelfs net 140kmh merk je niets, ik rij altijd lekker met het verkeer mee, dus ook 100-120 op de cruise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zonder tempo 100 mag je in Duitsland ook maar 80, boetes zijn wellicht niet zo hoog, maar ik neem het risico niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 18-09 08:59
Als je verder je hersens gebruikt kan een een bagagenet prima werken bij een noodstop en als je dat niet doet, is een hondenrek ook niet beter. Je wil altijd zware spullen laag in de auto houden, om allerlei redenen. Kijk of je je net op alle hoeken aan het chassis kunt vastmaken, leg desnoods extra ogen aan. Zorg dat het net strak over je bagage ligt, graag met een zeil/deken/slaapzak er vlak onder om over het hoofd gezien klein spul vast te houden en misschien met een paar spanbanden erover juist voor wat groter spul.

Een hondenrek kun je niet strak op je bagage leggen, dus maak je altijd eerst een projectiel en probeer je het vervolgens te stoppen. Daarbij zitten sommige hondenrekken alleen aan de achterbank vast en niet direct aan het chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 20-09 16:28

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Hopelijk nog net op tijd om iemand (enorm) blij te maken dit kampeerseizoen, maar ik heb net mijn tent op marktplaats gezet. Nog een paar nachtjes wachten en dan kan ik mijn originele Volkswagen California op gaan halen 8) Eerste trip is naar Frankrijk waar mijn ouders nu zitten zodat ik even rustig met mijn pa van alles kan gaan uitzoeken en uitproberen. Afgelopen vrijdag heb ik het welkomstpakket van de NKC binnen gekregen met daarin 2 gloednieuwe ACSI boeken met campings en camperplaatsen. Ik ga daardoor nu al meer voorbereid op vakantie dan ooit te voren, normaal zocht ik redelijk last minute even via google maps een camping op in het gebied waar ik heen wil :P

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Exocet schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 06:53:
Zonder tempo 100 mag je in Duitsland ook maar 80, boetes zijn wellicht niet zo hoog, maar ik neem het risico niet.
Pakkans is ook veel kleiner ze flitsen nauwelijks op de snelweg. Ik rij elke zomer door duitsland altijd met 100+ en nog nooit een boete gehad.

80 is ook absurd langzaam dan gaan zelfs vrachtwagens je inhalen, dan rij ik liever wat mer de stroom mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wij gaan over 2 weken naar de Ardeche met de sleurhut en 3 kids (11, 4 en 1,5mnd).
De oudste gaat voor het eerst in d'r eigen tent en voor de jongste hebben we natuurlijk de kinderwagen, wippertje etc. mee.

Net voor de zekerheid maar een (lomp grote) Hapro Traxer 8.6 besteld. Dan kunnen we de caravan iig ideaal/licht beladen houden.

Twijfel nog of we over Antwerpen/Brussel/Arlon rijden of over Maastricht en Luik. We vertrekken op zwarte zaterdag (don't ask..) en moeten die dag tot Nancy.
Maastricht/Luik heeft m'n voorkeur maar er is in zuidelijke richting maar 1 baan beschikbaar ivm werkzaamheden.
We zijn van plan vroeg weg te gaan (05.00 oid). Zouden we daar dan al last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb een aardige camping in de Cevennen gevonden (nabij Anduze):
http://www.camping-cevennes-provence.com/nl/
Reviews zijn erg goed (rustig, in de natuur, bij een riviertje). Lijkt ons erg leuk. Het enige waar ik mee zit is dat ik niet zeker weet of er in de regio wel genoeg te doen in. Grote steden zijn zeker een uur weg (Montpellier, Avignon). Zijn er Tweakers hier die in die regio gekampeerd hebben, en wat is jullie ervaring hiermee?
Wij (ik + vriendin) zijn op zoek naar een niet al te grote camping, bij een riviertje/meertje o.i.d., en dan ook nog in een bos. Animatie hoeft niet (liever niet eigenlijk :P). Ik hecht meer waarde aan een leuke bar/restaurantje bij de camping waar je 's avonds in een goede sfeer een lekker biertje kan drinken (dus niet op witte plastic stoeltjes e.d. :P). En waar we overdag wat stedentrips/actieve dingen kunnen doen.

We houden zeer zeker niet van massale campings met recht toe, recht aan plekken op een veld. Overigens is Frankrijk geen pré! Iets in Karinthie/Slovenie/Oostenrijk/Kroatië is wat mij betreft ook prima.
Afgelopen paar jaar ben ik veel in de zuidwestelijke kust van Frankrijk geweest (omgeving Biarritz/Bordeaux), en dat stuk heb ik nu wel gezien :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12
Timmert schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 14:58:
Wij gaan over 2 weken naar de Ardeche met de sleurhut en 3 kids (11, 4 en 1,5mnd).
De oudste gaat voor het eerst in d'r eigen tent en voor de jongste hebben we natuurlijk de kinderwagen, wippertje etc. mee.

Net voor de zekerheid maar een (lomp grote) Hapro Traxer 8.6 besteld. Dan kunnen we de caravan iig ideaal/licht beladen houden.

Twijfel nog of we over Antwerpen/Brussel/Arlon rijden of over Maastricht en Luik. We vertrekken op zwarte zaterdag (don't ask..) en moeten die dag tot Nancy.
Maastricht/Luik heeft m'n voorkeur maar er is in zuidelijke richting maar 1 baan beschikbaar ivm werkzaamheden.
We zijn van plan vroeg weg te gaan (05.00 oid). Zouden we daar dan al last van hebben?
Als je maar tot Nancy gaat, waarom vertrek je dan niet laat? Iedereen wil altijd vroeg, terwijl als je achter de files aan rijdt, je mogelijk nergens last van hebt........

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Lezen jullie ook wel eens recensies van campings? Dat is af en toe echt hilarisch. :D

"Mocht de radio niet aan van de buren."

"De eigenaar dreigde met z'n grasmaaier over me heen te rijden."

"Je moet betalen voor afwassen dus iedereen doet dat in het babybadje."

_O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

"Buurman had 's avonds last van ons gehad, reed de volgende ochtend zijn Renault achteruit onze voortent in en trapte op het gas zodat ons koepeltentje wit zag van de uitlaatgassen"

True story :P
@borft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29

m0nk

16-09-2003 15.15

Hier al een weekje in de Dordogne. Heenweg lekke band met onze GTE in België.. op zondag.. 2,5 uur achter de vangrail gestaan met 2 kinderen.. uiteindelijk weggesleept naar een industrieterein. Alles was dicht in België dus de leasemaatschappij heeft toen een garage in Axel Zeeland ons op laten pikken en ons in Nederland geholpen.. uiteindelijk een kleine 8 uur vertraging opgelopen..

Afgelopen donderdag lekker aan het voetballen op het veldje op de camping.. loop ik met mijn scheenbeen vol tegen een metalen stang aan.. door de klap scheurde mijn huid open.. zag mijn scheenbeen bot door de wond.. gelukkig had ik een aardige buurman met een EHBO doos die de wond voor me heeft schoongemaakt. Daarna een uur in de auto gezeten naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis om de wond te laten hechten.. hoop dat het bij deze pechgevallen blijft..

Verder is het heerlijk hier... :p

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:05
m0nk schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 20:38:
Hier al een weekje in de Dordogne. Heenweg lekke band met onze GTE in België.. op zondag.. 2,5 uur achter de vangrail gestaan met 2 kinderen.. uiteindelijk weggesleept naar een industrieterein. Alles was dicht in België dus de leasemaatschappij heeft toen een garage in Axel Zeeland ons op laten pikken en ons in Nederland geholpen.. uiteindelijk een kleine 8 uur vertraging opgelopen..

Afgelopen donderdag lekker aan het voetballen op het veldje op de camping.. loop ik met mijn scheenbeen vol tegen een metalen stang aan.. door de klap scheurde mijn huid open.. zag mijn scheenbeen bot door de wond.. gelukkig had ik een aardige buurman met een EHBO doos die de wond voor me heeft schoongemaakt. Daarna een uur in de auto gezeten naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis om de wond te laten hechten.. hoop dat het bij deze pechgevallen blijft..

Verder is het heerlijk hier... :p
Balen!
Man, ik ben zo blij dat ik in ieder geval een thuiskomertje in de auto heb liggen... die belachelijke plaksets, als je er al 1 hebt, moeten ze verbieden. Gewoon ouderwets een reservewiel achterin.

En succes met de wond ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik moet er niet aan denken, ook niet met reservewiel. Weet je wel hoeveel meuk ik uit de auto moet trekken voordat ik erbij kan? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Gonadan schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:41:
Ik moet er niet aan denken, ook niet met reservewiel. Weet je wel hoeveel meuk ik uit de auto moet trekken voordat ik erbij kan? :D
Dan is een reservewiel achterop, onder de auto of onder de motorkap zo'n gek idee nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
Reinier schreef op zondag 22 juli 2018 @ 06:34:
[...]

Dan is een reservewiel achterop, onder de auto of onder de motorkap zo'n gek idee nog niet :)
Ik heb er wel eens over nagedacht om het reservewiel plus krik en gereedschap onder de laadruimte vandaan te halen. Dat gat te gebruiken voor handdoeken en ander zacht spul, en dat wiel enzo dan op een bereikbare plek tussen de spullen te leggen.
Maar op de één of andere manier denk ik altijd dat lek rijden mij niet zal gebeuren en ligt dat wiel altijd gewoon onderin...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Voor die enkele keer dat ik lek rij, haal ik alle zooi wel uit de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

https://fd.nl/ondernemen/...-uitstel-van-betaling-aan

Afbeeldingslocatie: https://www.bestcamp.nl/images/224x116/0.k86k5c73vzm-vrijbuiter-logo.png
Dat meldt het Dagblad van het Noorden. Donderdag is het personeel van de kampeerhallen al ingelicht De Vrijbuiter heeft ook filialen in Zaandam, Gouda en Roermond.

De Vrijbuiter werd opgericht in 1985 door Jaap van Zuijlekom. De andere drie winkels zijn er in 2008 bij gekomen. In het hoogseizoen werken zo’n 300 mensen in de kampeerhallen, in het laagseizoen ruim honderd. Roden is met 22.000 vierkante meter de grootste vestiging.

Wat de oorzaak is van het dreigende faillissement is nog niet duidelijk, aldus het Dagblad van het Noorden. Wel is bekend dat het bedrijf al jaren in zwaar weer zit: de Vrijbuiter stond ook in 2014 al op het randje van omvallen. De toenmalige directeur Steven de Raad besloot tot een ombouwoperatie om een eind te maken aan het saaie, stoffige imago van de winkels.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 21:49
Jelte schreef op zondag 22 juli 2018 @ 07:31:
Voor die enkele keer dat ik lek rij, haal ik alle zooi wel uit de auto.
Idem. 20 minuten leeghalen. Kwartier wiel wisselen. 20 minuten volpakken.

Allemaal prima, maar het idee dat naast een drukke weg op de vluchtstrook te moeten doen :X

Bonuspunten voor regen, nacht, kou en jengelen de kinderen.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 22-07-2018 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:53
Exocet schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 06:53:
Hier kan ik wel over meepraten. 2 jaar geleden snachts aan de kant gezet. 130 terwijl je met die kar maar 80 mocht rijden. 50 euro boete.
Kar kon het makkelijk en we reden in een range rover die wel 5 van die karren gelijktijdig kon trekken. De agent was het daar mee eens, maar regels zijn regels...

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Echt jammer was altijd handig zo’n winkel in de buurt, maar ik vroeg me altijd al af of het wel een rendabele winkel was het is natuurlijk erg seizoensgebonden in de kampeersector.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Rukapul schreef op zondag 22 juli 2018 @ 08:50:
[...]

Idem. 20 minuten leeghalen. Kwartier wiel wisselen. 20 minuten volpakken.

Allemaal prima, maar het idee dat naast een drukke weg op de vluchtstrook te moeten doen :X

Zeker, maar dan laat ik me eerst wegslepen naar een rustige plek. Op de snelweg zou ik het nooit doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Op zich altijd jammer als zo'n keten omvalt maar vanuit mijn perspectief snap ik het wel. Vroeger had je in Zaandam de Kampeerwinkel. Gevarieerd en rommelig, maar daardoor leuk en altijd wat te kijken waardoor ik dat het stukje rijden wel waard vond.
Toen nam de Vrijbuiter het over en werd het gelijk omgebouwd tot een flinke winkel maar dan wel met standaardassortiment alleen dan niet heel uitgebreid. Dat kan ik ook wel via internet af, het snuffelen naar nieuwe of andere dingen was veel minder.
Voordeel was wel dat ze De Waard hadden staan, maar die stap heb ik nog nooit echt genomen. :P
Slasher schreef op zondag 22 juli 2018 @ 09:06:
Echt jammer was altijd handig zo’n winkel in de buurt, maar ik vroeg me altijd al af of het wel een rendabele winkel was het is natuurlijk erg seizoensgebonden in de kampeersector.
De succesvolle winkels uit die sector richten zich dan ook op outdoor/wintersport/watersport/kamperen/etc.
Dan heb je altijd wat aan te bieden.

[ Voor 19% gewijzigd door Gonadan op 22-07-2018 10:14 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Bij mijn Clio IV zit die achter de achterbumper, alleen de krik ligt dan weer wel onderin de kofferbak. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Deveon schreef op zondag 22 juli 2018 @ 10:50:
[...]

Bij mijn Clio IV zit die achter de achterbumper, alleen de krik ligt dan weer wel onderin de kofferbak. 7(8)7
Achter je achterbumper. Da's best een vreemde plek. Bij mij zit daar hooguit mijn trekhaak plus fietsdrager :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Reinier schreef op zondag 22 juli 2018 @ 10:55:
[...]

Achter je achterbumper. Da's best een vreemde plek. Bij mij zit daar hooguit mijn trekhaak plus fietsdrager :P
Het is maar vanaf welke kant je het bekijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het is natuurlijk niet voor niets dat auto's waarbij een lekke band een reële kans heeft het wiel goed bereikbaar is (terreinwagens bijvoorbeeld). Voor een normale auto is het echt een uitzondering.
Headshot_NL schreef op zondag 22 juli 2018 @ 08:50:
Kar kon het makkelijk en we reden in een range rover die wel 5 van die karren gelijktijdig kon trekken. De agent was het daar mee eens, maar regels zijn regels...
Mja, zo zie ik met regelmaat een flinke auto met hoge snelheid door jakkeren waar dan zo'n kar achter hangt die meer van de grond los is dan hem raakt. Ook die zal gedacht hebben dat auto en kar het makkelijk konden hebben. Nee, die regels zijn er niet voor niets. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Gonadan op 22-07-2018 11:10 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat de vrijbuiter omvalt maakt niet veel uit, hoop wel dat De Waard ergens onderdak vind. Haast de enige piramide tent maker. Dat is toch mijn tent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-09 15:30
De waard is van Vrijbuiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Rukapul schreef op zondag 22 juli 2018 @ 08:50:

In sommige landen (bijvoorbeeld Duitsland) is dat ook gewoon verboden.

@Jelte ook De Waard verschuift steeds meer naar tunnel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Gonadan omdat de meeste kampeerders dat willen. Gelukkig hebben ze nog steeds ongeveer net zoveel piramide tenten als tunnels.

Hopelijk ook nog als onze Lepelaar eruit gaat. Dan hoop ik een nieuwe kleinere de waard te kunnen kopen. Niet tunnel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:53
Gonadan schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:10:
[...]

Het is natuurlijk niet voor niets dat auto's waarbij een lekke band een reële kans heeft het wiel goed bereikbaar is (terreinwagens bijvoorbeeld). Voor een normale auto is het echt een uitzondering.

[...]

Mja, zo zie ik met regelmaat een flinke auto met hoge snelheid door jakkeren waar dan zo'n kar achter hangt die meer van de grond los is dan hem raakt. Ook die zal gedacht hebben dat auto en kar het makkelijk konden hebben. Nee, die regels zijn er niet voor niets. :)
Ja dat is waar. Veel mensen hebben geen idee van belading, kogeldruk, bandenspanning enzo. Maar het feit dat de snelheden per land verschillen last al zie dat het allemaal niet heel nauw komt mits het technisch in orde is.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Jelte Klopt hoor, het is een aanvulling op het assortiment en (nog) geen vervanging.

Zelf zit ik er heel dubbel in. Aan de ene kant vind ik een piramidetent (ook dubbelnok) gewoon het mooist om te zien. Maar ze hebben vaak wel een klein en donker leefgedeelte, terwijl ik het wel belangrijk vind om een fijne plek te hebben voor slecht/koud weer.
Nu kan je dan natuurlijk een groter model nemen, maar dan groeit vaak alles mee waardoor het een reusachtig beest wordt en de draaikolk in je portemonnee maelström-achtige proporties aanneemt. :P

Een tunnel (van andere merken) is daar vaak anders in en meestal ook veel sneller op te zetten. Dan moet ik eerlijk toegeven dat gemak ook een meerwaarde heeft. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Over dat bericht van de Vrijbuiter:

Onlangs ben ik zowel bij de Vrijbuiter in Gouda als bij de Wit in Schijndel geweest. Hoewel ik bij de Vrijbuiter vaker kom (is dichterbij) viel het me nadat ik bij de Wit ben geweest wel op dat het assortiment en ambiance bij de Wit een stuk beter/fijner is. De Vrijbuiter (in Gouda dan) is daarbij vergeleken maar een kille en lege hal. Zou de Vrijbuiter zich meer de richting van de Wit bewegen qua uitstraling, dan had het nog wat kunnen worden misschien. Maar nu ben ik wel een beetje bang dat het einde echt nabij is. Zo aan het einde van het vakantie-inkoop-seizoen wordt het lastig om er weer bovenop te komen zonder aanzienlijke investeringen.

[flauw-modus-aan]
Ik hoop wel dat ze het nog lang genoeg uithouden totdat ik mijn 20% kortingsbonnetje uit de Postcode loterij agenda heb kunnen verzilveren
[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Headshot_NL schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:33:
Ja dat is waar. Veel mensen hebben geen idee van belading, kogeldruk, bandenspanning enzo. Maar het feit dat de snelheden per land verschillen last al zie dat het allemaal niet heel nauw komt mits het technisch in orde is.
De meeste landen zitten aardig bij elkaar in de buurt, want het komt inderdaad niet op een kilometer of 10 verschil. Alleen de Fransen wijken daar nogal van af, maar het is ook algemeen bekend dat die toch niet kunnen rijden. :+

Leuk bericht:
https://www.anwb.nl/kampe...-caravans-met-overgewicht

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:41:
@Jelte Klopt hoor, het is een aanvulling op het assortiment en (nog) geen vervanging.

Zelf zit ik er heel dubbel in. Aan de ene kant vind ik een piramidetent (ook dubbelnok) gewoon het mooist om te zien. Maar ze hebben vaak wel een klein en donker leefgedeelte, terwijl ik het wel belangrijk vind om een fijne plek te hebben voor slecht/koud weer.
Nu kan je dan natuurlijk een groter model nemen, maar dan groeit vaak alles mee waardoor het een reusachtig beest wordt en de draaikolk in je portemonnee maelström-achtige proporties aanneemt. :P

Een tunnel (van andere merken) is daar vaak anders in en meestal ook veel sneller op te zetten. Dan moet ik eerlijk toegeven dat gemak ook een meerwaarde heeft. ;)
snap ik. Op dit moment hebben we de meeste ruimte nodig (2 volwassenen en 2 kleine kinderen). Als ze ouder worden hebben ze minder ruimte nodig en kunnen ze in een eigen tent. Dan gaat de Lepelaar eruit en zit ik te denken aan een Kuifmees voor ons 2 ( heeft trouwens een soort boog aan de voorkant).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:49

Xanax959

relax...

Heerlijke vakantie gehad, 13 juli waren we helaas al terug. We zaten op een camping vlak bij Saumur in het Loire gebied. Onze tent, een "Esvo Oklahoma" is minstens 15 jaar oud, nog een extra grote luifel geknutseld met een "tarp" van de Vrijbuiter. Niet nodig gehad met het mooie weer. Valt wel op dat we één van de weinige mensen waren met een "ouderwetse tent", afgezien van een enkele de Waard tent. Veel van die koepel en tunnel tenten met plastic zweet doek. Of grote zwalkende campers, zelfs ééntje met een klassieke mini op de trailer er achter...
Door de ongelijke grond kreeg ik de tent niet super strak, maar de ene hoosbui in een nacht heeft ie goed doorstaan.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/iqzjud.jpg

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
Iemand hier ervaring met 2018 model van Robens Starlight 1?

Krijg hem niet strak opgezet, lijkt wel een te groot stuk stof aan 1 zijde te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 22:29

m0nk

16-09-2003 15.15

Luuk84 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:23:
[...]

Balen!
Man, ik ben zo blij dat ik in ieder geval een thuiskomertje in de auto heb liggen... die belachelijke plaksets, als je er al 1 hebt, moeten ze verbieden. Gewoon ouderwets een reservewiel achterin.

En succes met de wond ;)
Ja die plaksets slaan nergens op.. alles kwam er gewoon uit lopen.. en dan nog.. helaas geen thuisbrenger of reservewiel in de GTE.. neemt teveel plek in ook..

De wond gaat beter, maar nog steeds klote op vakantie 😅

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 21:49
Yukkie schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:46:
Over dat bericht van de Vrijbuiter:

Onlangs ben ik zowel bij de Vrijbuiter in Gouda als bij de Wit in Schijndel geweest. Hoewel ik bij de Vrijbuiter vaker kom (is dichterbij) viel het me nadat ik bij de Wit ben geweest wel op dat het assortiment en ambiance bij de Wit een stuk beter/fijner is. De Vrijbuiter (in Gouda dan) is daarbij vergeleken maar een kille en lege hal. Zou de Vrijbuiter zich meer de richting van de Wit bewegen qua uitstraling, dan had het nog wat kunnen worden misschien. Maar nu ben ik wel een beetje bang dat het einde echt nabij is. Zo aan het einde van het vakantie-inkoop-seizoen wordt het lastig om er weer bovenop te komen zonder aanzienlijke investeringen.

[flauw-modus-aan]
Ik hoop wel dat ze het nog lang genoeg uithouden totdat ik mijn 20% kortingsbonnetje uit de Postcode loterij agenda heb kunnen verzilveren
[/]
De Wit is dan ook wel een uitzondering. Bijna IKEA aanpak met de speeltuinen en catering. Kom daar bijvoorbeeld veel liever dan de Kampeermarkt wat een donker hol is.

Qua assortiment lijkt De Wit me dan weer niets bijzonders. Standaard kampeer meuk aangevuld met een flinke lading buitenspul en tegenwoordig ook veel kleding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Reinier schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 20:29:
"Buurman had 's avonds last van ons gehad, reed de volgende ochtend zijn Renault achteruit onze voortent in en trapte op het gas zodat ons koepeltentje wit zag van de uitlaatgassen"

True story :P
@borft
Haha, so true, good times ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:26

vhal

ಠ_ಠ

Eerste kampeerdagen zitten er al op en ik kan niet echt zeggen dat het een succes is. Of hoor je eerst minimaal vijf dagen door de zure appel heen te bijten voordat het “leuk” begint te worden? De kinderen (2en 4jr)zijn o zo van slag en ondergetekende zijn OCD triggert er op los door de wanorde in de tent :/ Om maar te zwijgen over de herrie van de medekampeerders en het gebrek aan eigen tijd. Soms denken we, we pakken die klerezooi weer in, mikken het op MP en gaan wat anders doen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@vhal als het niets voor je blijkt te zijn, moet je dat gewoon toegeven en inpakken.
Vind het wel altijd fijn om met een nieuw kampeermiddel een weekend te proefkamperen. Dan weet je wat werkt en wat je nog nodig hebt (nieuwe tent bijvoorbeeld).

Geen schande om toe te geven dat dit niet werkt. Vakantie moet wel leuk blijven.

Onze koters gaan vanaf jongs af aan mee (bij 3 en 2 maanden, nu 1 en 4 jaar). Dat scheelt. Maar we zijn elke kampeeractie ook bezig met hoe het beter kan.
Kratten voor spullen in de tent is heel fijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Jelte op 22-07-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
vhal schreef op zondag 22 juli 2018 @ 20:32:
Eerste kampeerdagen zitten er al op en ik kan niet echt zeggen dat het een succes is. Of hoor je eerst minimaal vijf dagen door de zure appel heen te bijten voordat het “leuk” begint te worden?
Was jij niet degene die vroeg hoe het met kinderen zou gaan? Aanvullend op mijn reactie toen; het duurde de eerste keer met de kleine ook wel even voordat het ging lopen. Pas vanaf dag vijf werd het relaxed. M'n vriendin had al bijna weer ingepakt. :P

Verschil is wel dat wij kamperen vooraf al leuk vonden, hoe zit dat bij jou?
De kinderen (2en 4jr)zijn o zo van slag en ondergetekende zijn OCD triggert er op los door de wanorde in de tent :/ Om maar te zwijgen over de herrie van de medekampeerders en het gebrek aan eigen tijd. Soms denken we, we pakken die klerezooi weer in, mikken het op MP en gaan wat anders doen.
Kinderen = gebrek aan eigen tijd. Duurt zo'n twintig jaar per stuk.

Verder moet je OCD inderdaad kunnen onderdrukken als je gaat kamperen, anders word je gek. Maar zou dat met z'n vieren in een huisje heel erg anders zijn denk je? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Gonadan dan wachten we nog even vier dagen, de aankomstdag tel ik niet mee :P Maar het kamperen an sich is wel leuk, zo staan we er nog steeds wel in. Wat betreft eigen tijd, als ik de verschillende oudere kinderen van een jaar of 8-11 op het terrein zie, dan hebben die ouders genoeg eigen tijd :+ Maar gebrek aan eigen tijd staat wel inherent aan jonge kinderen.

Over het huisje gesproken, we namen altijd een grotere variant voor de ruimte, dan is een Havik 4000 opeens "behelpen". :X

Het is hier overigens wel De Waard wat de klok slaat, leuk gezicht wel in het duinlandschap :) We kregen nog wel een compliment voor onze tent, dat is wel leuk om te horen en de mensen hier maken snel een praatje en vinden het leuk om te horen dat we dit voor het eerst doen :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
vhal schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:09:
@Gonadan dan wachten we nog even vier dagen, de aankomstdag tel ik niet mee :P Maar het kamperen an sich is wel leuk, zo staan we er nog steeds wel in. Wat betreft eigen tijd, als ik de verschillende oudere kinderen van een jaar of 8-11 op het terrein zie, dan hebben die ouders genoeg eigen tijd :+ Maar gebrek aan eigen tijd staat wel inherent aan jonge kinderen.
Ja geef het dan nog even. De kinderen (en jullie) moeten nog even in een vrij ritme komen. Waarschijnlijk hebben de kinderen snel van alles te ontdekken en dan gaan ze het leuk vinden.
Over het huisje gesproken, we namen altijd een grotere variant voor de ruimte, dan is een Havik 4000 opeens "behelpen". :X
Het ging mij er meer om dat mijn ervaring is dat de koters ook van een huisje en bende maken, maakt niet uit hoe groot. :P
Het is hier overigens wel De Waard wat de klok slaat, leuk gezicht wel in het duinlandschap :) We kregen nog wel een compliment voor onze tent, dat is wel leuk om te horen en de mensen hier maken snel een praatje en vinden het leuk om te horen dat we dit voor het eerst doen :P
Ja dat is wel een leuk onderdeel, beetje contact wanneer het je uit komt. Waar zitten jullie?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 20:00
@vhal komt goed gewoon doorzetten of over 2 week alles op Mp zetten. Nu niet naar huis gaan. Veels te mooi weet om binnen te zitten. Zo mooie Nederlandse zomer heb je niet vaak.

Ik ben niet terug van 3 week Ommen. Ik moest ook een dikke week wennen. Maar zag de kleine van 2 alleen maar met de blonde haren in de zandbak zitten. Dus had alle tijd voor koffie en bier onder de luifel.
( was voor mij eerste keer kindercamping ipv bij een leuk riviertje in het buitenland)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gonadan schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:20:
Ja dat is wel een leuk onderdeel, beetje contact wanneer het je uit komt. Waar zitten jullie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rEL5H1fqFdhXus0o5un4ZwM7/medium.jpg

Landal SaharaSluftervallei, erg droog en stoffig momenteel maar op het hele eiland merk je goed de droogte.

Eigenlijk staan we ook verkeerd om (niet met de kont in de wind) maar wist ik veel :+ Het plekje is ook wat hobbelig en had vrij veel mul zand. Volgende keer (zei ik dat) neem ik wat meer houten haringen mee, die stalen V-haringen zijn het niet helemaal. Nu staat hij op 70% hout

Het uitzicht naar de andere kant als je boven op de duin staat is wel mooi. Helaas is die plek waar die vouwwagen staat al voor 2019 volgeboekt 8)7 :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WukLifc5m4GwQoan6XNjoGLu/medium.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
vhal schreef op maandag 23 juli 2018 @ 06:29:
[...]

[afbeelding]

Landal SaharaSluftervallei, erg droog en stoffig momenteel maar op het hele eiland merk je goed de droogte.

Eigenlijk staan we ook verkeerd om (niet met de kont in de wind) maar wist ik veel :+ Het plekje is ook wat hobbelig en had vrij veel mul zand. Volgende keer (zei ik dat) neem ik wat meer houten haringen mee, die stalen V-haringen zijn het niet helemaal. Nu staat hij op 70% hout

Het uitzicht naar de andere kant als je boven op de duin staat is wel mooi. Helaas is die plek waar die vouwwagen staat al voor 2019 volgeboekt 8)7 :X

[afbeelding]
Dat ziet er inderdaad wel stoffig uit, ik heb niet eens houten haringen. Nog nooit nodig gehad. :D

Met de kont in de wind kan prettig zijn als het een voorspelbare en nare wind is, maar meestal vind ik de zon en de positionering ten opzichte van m'n omgeving belangrijker. Als het gaat stormen krijg ik daar vast spijt van, maar als het gaat stormen als ik aan het kamperen ben krijg ik toch wel spijt. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Yukkie schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:57:
Nog een paar nachtjes wachten en dan kan ik mijn originele Volkswagen California op gaan halen 8)
pics en specs pls :*)
Gonadan schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:10:

heeft natuurlijk ook te maken met het differentieel dat terreinwagens daar hebben zitten :)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Tusk schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:23:
heeft natuurlijk ook te maken met het differentieel dat terreinwagens daar hebben zitten :)
Daar lijken personenauto's met differentieel niet echt last van te hebben. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Gonadan schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:18:
[...]

@Jelte ook De Waard verschuift steeds meer naar tunnel.
Is ook niet zo gek, want je hebt gewoon veel meer binnenruimte voor je vierkante meters (en kilo's). Maar ik vind de ouderwetse modellen nog altijd mooier.

* ATS kampeert met een Jan van Gent.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Pics komen van de week wel als ik hem heb, maar het is een originele Volkswagen California Freestyle uit 2003. 2,5 TDI, 151 PK, 2118 KG schoon aan de haak 8)

Het idee is/was om volgende week donderdag (of vrijdag, ik heb woensdag een bruiloft :+ ) richting Frankrijk te gaan om de bus uit te proberen. Maar ik zag gisteren dat dat precies het weekend van zwarte zaterdag is, dus ik ben een beetje gaan twijfelen of dat wel handig is. Het idee was dat ik mijn ouders zou treffen, maar die zitten nu diep ver weg in de Drome, dat vind ik sowieso te ver weg. Zeker aangezien ik de week erop weer thuis wil zijn (dorpsfeesten :*) ) en nu dus ook vanwege grote kans op files. Gelukkig ben ik met zo'n bus flexibeler en minder afhankelijk van campings ed. dan voorheen met m'n tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:12
Hier zijn de kinderen de eerste 2 a 3 dagen van de leg af. Gelukkig hebben we die nu gehad en zijn ze vanaf een uur of 8 in dromenland.

Ik kan ook slecht tegen rommel maar een paar grote kratten helpen hier goed tegen.

Hier op woutershok(Texel) is het ook gort droog. Kamperen op een stro veld is weer eens wat anders :)

En de vakantie is bijna compleet er is regen voorspeld op de dag dat we naar huis gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
m0nk schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:32:
[...]

Ja die plaksets slaan nergens op.. alles kwam er gewoon uit lopen.. en dan nog.. helaas geen thuisbrenger of reservewiel in de GTE.. neemt teveel plek in ook..

De wond gaat beter, maar nog steeds klote op vakantie 😅
Welke set had je? dan weer ik dat ik die niet moet kopen ;)

Zag dat mijn vloeistof al meerdere jaren over de datum is dus moet een nieuw setje kopen. Reserve band is hier ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

En er zouden meerdere geïnteresseerden zijn volgens het artikel. Ben benieuwd, klinkt aardig hoopvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Yukkie schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:21:
[...]

En er zouden meerdere geïnteresseerden zijn volgens het artikel. Ben benieuwd, klinkt aardig hoopvol!
Ik hoop dat de Waard tenten verkocht wordt zodat die een eigen doorstart hebben, het zou jammer zijn dat deze tentenmaker van de markt verdwijnt , en dat zeg ik als eigenaar van een oppomp katoenentent Karsten (ook Nederlands).

Ik heb er spullen gekocht maar vond de service mager (ervaring met de winkel in Roden). De informatie en service van De Wit (Schijndel), Hendriks (Ermelo) en Karsten (Zwaag bij Hoorn) is velen malen beter.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
vhal schreef op maandag 23 juli 2018 @ 06:29:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Leuke plaatjes d:)b
Ik heb ook altijd ruzie met het afspannen van de achterkant bij de slaapcabines. Als de grond daar maar iets oploopt raakt het tentdoek al de bodem dus kun je niet afspannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Is het eigenlijk wel leuk om nu te kamperen in NL op de dorre grasvelden?
We willen volgende maand nog een weekje weg, maar ik zit te twijfelen of dat wel leuk gaat zijn zonder lekker kriebelend gras onder je voeten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Cheesy schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:19:
[...]
Leuke plaatjes d:)b
Ik heb ook altijd ruzie met het afspannen van de achterkant bij de slaapcabines. Als de grond daar maar iets oploopt raakt het tentdoek al de bodem dus kun je niet afspannen.
Dank :) Dat "probleem" herken ik wel, hier is het ook wat glooiend waardoor ik de voorluifel niet goed kan afspannen waardoor de schermen wat klapperen in de wind.
Jelte schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:44:
Wij zitten nu op Texel (Sluftervallei) wat eerder weg heeft van een woestijn. Volgens de vaste gasten is het hier normaal wat groener, nu is het stoffige bende :) Gras is niet te vinden hier :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Jelte Met een beetje "geluk" hebben we een ontzettend natte augustus, dus dan komt het groen wel weer terug :P

Als je in zuid Frankrijk of Spanje en zo op een camping kijkt, dan is het daar vaak ook dor en droog in de zomer. Het is niet voor niets dat je in (zuid-)Frankrijk vaak alleen met een gas barbecue voor je tent mag barbecueën. Toevallig heb ik om die reden gisteren via marktplaats een lekker compacte Camping gaz "Partygrill" opgepikt voor een paar tientjes. Dan kan ik ook bij deze droogte voor mijn tent camper barbecueën. Ik het wil niet op mijn geweten hebben dat een hele camping afbrand omdat ik mijn sate'-tjes wil grillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Owhja, een gasbbq heb ik niet meer sinds de Cadac Grillo Chef 2 terug is naar vrijbuiter (gelukkig al helemaal afgerond voor mij). Eens kijken hoe we dat gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Yukkie schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:29:
@Jelte Met een beetje "geluk" hebben we een ontzettend natte augustus, dus dan komt het groen wel weer terug :P
doe es even niet! ik moet nog op vakantie ja.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Rudolf schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:48:
[...]

doe es even niet! ik moet nog op vakantie ja.... :+
Wat is er leuker dan 3 weken verkleumen / verregenen in een tent met kids :P

* aReaRe rent

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 24-07-2018 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
aReaRe schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:49:
[...]

Wat is er leuker dan 3 weken verkleumen / verregenen in een tent met kids :P
Met een pen mijn oogbal uitsteken....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Rudolf Hou het dan in kampeersferen: met een haring/tenstok je oogbol uitlepelen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Rudolf schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:50:
[...]

Met een tentharing mijn oogbal uitsteken....
Wel in stijl doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Yukkie schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:52:
@Rudolf Hou het dan in kampeersferen: met een haring/tenstok je oogbol uitlepelen :P
@Yukkie GMTA :Y) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Nou wij gaan maar even in de tuin kamperen. Ook al is het binnen best aardig, morgen en overmorgen gaan we dat niet volhouden. Dus jongste in haar reistentje, oudste in deze tent en wij onder de blote hemel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GQJAX01HKwbYsimq6ayEUnbT/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:37
Jelte schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:33:
Nou wij gaan maar even in de tuin kamperen. Ook al is het binnen best aardig, morgen en overmorgen gaan we dat niet volhouden. Dus jongste in haar reistentje, oudste in deze tent en wij onder de blote hemel :)

[afbeelding]
Leuk. Maar sorry dat ik het zeg. Wat een bende :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Je moet je boeiboorden schilderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Lekker in de tuin kamperen en zo te zien aan het gras heb je nog schaduw ook!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Je ziet het niet, maar achter me staat een nieuwe schuur met rode dakpannen. Als die klaar is gaat de schuur met het verotte boeiboord en kozijnen tegen de vlakte. En dan wordt ook de achtertuin weer wat opgeknapt.

En de schutting zorgt zeker voor wat schaduw. En de tarp (die nu weer boven het terras hangt) is ook fijn.

Maar het was lekker buiten. Heeft het huis ook lekker af kunnen koelen, want beneden heeft ook alles open kunnen staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Jelte op 25-07-2018 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:41:
Daar zaten wij ook aan te denken een paar jaar geleden. Lekke band (in Hongarije), op een plek waar we niet eens een telefoonverbinding hadden. En het was al zo'n lekkere vakantie (de auto was net terug uit de garage...). Gelukkig was onze kofferbak toen leeg (we waren even een stukje aan het rijden, omdat we die auto net hadden opgehaald :p). Dus wiel uit de kofferbak, netjes onder de auto gezet, en toen kwamen we erachter dat het echte wiel maar nauwelijks in de kofferbak past. Hij past alleen als hij leeg is (en dan echt maar net!) Als we dat met bagage hadden gehad, hadden we dus niet alleen het probleem van de bagage uitruimen, maar ook: waar laat je dat wiel? In een MX5 heb je niet zoveel loze ruimte :p
Jelte schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:44:
We willen volgende maand nog een weekje weg, maar ik zit te twijfelen of dat wel leuk gaat zijn zonder lekker kriebelend gras onder je voeten :)
Ja hoor. Je moet alleen uitkijken met koken (BBQ is verboden, tenzij op gas, geen open vuur, etc). En je kunt, als het een goede grasmat was, nog steeds met je voeten over het gras lopen, alleen kriebelt het iets minder en knispert het iets meer :p

Afgelopen weekend in Arnhem gestaan, leuke camping, met een trekkersveld voor alleen kleine tentjes. Dus veel fietsers (en vrijdag avond nog wandelaars, ze hadden ook huisjes :p) Gas was een beetje heel erg geel, maar dat mocht de pret niet drukken. Was er wel weer aan toe hoor, even kamperen!

En het lampje wat we op aanraden van dit topic (veel pagina's geleden) gekocht hebben, was een succes! Een heerlijk lampje om in de tent nog even wat bij te lichten (alleen op de donkerste stand gebruikt :D) Zit nu standaard in de vakantie koffer.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Na lang wikken en wegen gaan we toch maar niet meteen klauwen met geld uitgeven aan een (erg mooie en complete) de Waard met aanhanger en inrichting :P
Terug naar het vorige plan: in september ergens (in het land of vlak erbuiten) een vooringerichte tent huren. Zag al wat Vacansoleil voorbijkomen voor €160/w, dat zijn leuke bedragen!

Holland Tenten is ook leuk maar ik krijg altijd een weerstand bij partijen die hun prijzen niet gewoon online kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 22:13
Grootste nadeel van die opgezette tenten is dat je van zaterdag tot zaterdag moet huren, dan dus in de file staat etc. Met eigen spul kun je op andere dagen rijden en verkassen.
160 euro per week is overigens wel echt voordelig. Dat is nog goedkoper dan een kale plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zaterdag (buiten vakantieseizoen) in de file? Of bedoel je op het park?
Over het algemeen heb ik die problemen niet, ook niet met huisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 23:02
wmeester schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:08:
Grootste nadeel van die opgezette tenten is dat je van zaterdag tot zaterdag moet huren, dan dus in de file staat etc. Met eigen spul kun je op andere dagen rijden en verkassen.
160 euro per week is overigens wel echt voordelig. Dat is nog goedkoper dan een kale plek!
Veel van die tenten kun je ook gewoon van dinsdag tot dinsdag of van woensdag tot woensdag huren. Bij sommige aanbieders en campings ben je zelfs helemáál vrij om aankomst- en vertrekdag te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
wmeester schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:08:
Nee hoor, dat valt mee. Als je een beetje op tijd of buiten het hoogseizoen boekt valt dat wel mee. Voor aanschaf van de vouwwagen hebben wij ook 3x een compleet ingerichte tent gehuurd. 1x via Roan. 2x via vacanselect. Altijd in de bouwvak, maar ik heb nog nooit op zaterdag hoeven rijden.

2000 euro voor 12 nachtjes vond ik alleen wat van de zotte worden (Italië). Dus maar een vouwwagen gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tsja, het probleem met een vouwwagen is dan weer, waar laat je dat ding de rest van het jaar? Zeker in de randstad is goedkope stalling niet-bestaand. In je voortuin vind ik behoorlijk tokkie staan en in de achtertuin, tsja, daar staat ie gewoon in de weg.
Om over caravanstalling niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Je hoeft de stalling ook niet om de hoek te regelen toch? Onze caravan staat ook een half uur rijden vanaf ons huis. Al komt dat hoofdzakelijk omdat die gratis bij familie staat. Dichtbijzijnste zit denk ik al snel op 20 min rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tusk schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Hij is vergelijkbaar met de Eureka sphinx, maar dan goedkoper. Namelijk de Gelert Atlantis 4. De versie die ik heb wordt niet meer gemaakt, maar ben er al 5 jaar mee weggeweest waaronder Schotland met veel regen. Erg tevreden over (was volgens mij 300 euro) Staat ook binnen 10 minuten.
[afbeelding]

Je kunt er in staan en met z'n 2 op een tuinstoel met tafel in de voortent zetten. Ideaal voor slecht weer.
Voor volgende week gaan we de tent van m'n broer lenen. We gaan een weekje op de camping in de buurt staan en vanaf daar elke dag naar 't werk! Heerlijk vooruitzicht voor mij, lekker ontspannen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Wild Chocolate schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:56:
[...]

http://www.tomscamping.nl

Paar jaar geleden geweest, we waren toen op de bonnefooi, maar dat doet Tom normaal niet... Goeie kans dat hij volgeboekt is, maar je kan altijd even bellen of mailen, toen wij op de bonnefooi kwamen, hebben we op z'n "reserveplaats" gestaan...

Tom is Tsjechisch, heeft als kok in NL gewerkt, en je kan voor weinig bij hem eten, als je dat vooraf meldt (ik meen 's ochtends, gelijk overleg wat hij zal koken). Dat is zeker een aanrader!
Ondanks dat ie vol was, vanmorgen gebeld of hij plek had en er konden nog wel 2 personen bij :).
Nu dus bij kampvuur naar de hertjes aan het kijken.

Prima plek om te verblijven!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Pathogen schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:31:
Tsja, het probleem met een vouwwagen is dan weer, waar laat je dat ding de rest van het jaar? Zeker in de randstad is goedkope stalling niet-bestaand. In je voortuin vind ik behoorlijk tokkie staan en in de achtertuin, tsja, daar staat ie gewoon in de weg.
Om over caravanstalling niet te spreken.
Wat versta jij onder Randstad? Ik betaal aan de rand van de Randstad (Vianen) 180€ per jaar voor de vouwwagen. In mijn ogen geen geld voor binnenstalling met onbeperkt halen en brengen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:45
Saffie_time schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 21:20:
[...]

Ondanks dat ie vol was, vanmorgen gebeld of hij plek had en er konden nog wel 2 personen bij :).
Nu dus bij kampvuur naar de hertjes aan het kijken.

Prima plek om te verblijven!
Leuk, veel plezier!

Zeker af en toe aanschuiven bij het eten! Tom kan goed koken!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
Sander schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 22:03:
[...]

Wat versta jij onder Randstad? Ik betaal aan de rand van de Randstad (Vianen) 180€ per jaar voor de vouwwagen. In mijn ogen geen geld voor binnenstalling met onbeperkt halen en brengen 😉
In Haarlemmermeer zit ik op €160 per jaar voor en vouwwagen. Dat komt voor mij uit op €40,- per vakantieweek. Zo bezien vind ik de kosten meevallen. Het alternatief was een bagagewagen of aanhanger huren en dan kom ik minimaal op hetzelfde uit.

Voordeel is dat we het meeste spul nu lekker erin kunnen laten zitten :) dat stukje gemak is me ook wat waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Leuk topic! Ik ben zelf een verwende kampeerder (met twee personen een brixen 6), en ga mijn padvindersverleden eens opnieuw leven in blazen. Op 19 augustus op 09:00 mag ik starten in de Fjallraven Classic (Zweden). 110 kilometer lopen in vijf dagen, alle bagage in je rugzak. We hebben ons in januari opgegeven, dus ik ben al maanden aan het shoppen om niet overal de hoofdprijs voor te betalen. (En heb via Marktplaats onder andere gloednieuwe Meindls van een mede Tweaker overgenomen)

Ook een -voor mij erg dure- tent via Marktplaats: een Lofoten ULW, een minimatje en een lichtgewicht slaapzak. Koken ga ik doen op een mini Trangia.

Ik ben de laatste puntjes op de I aan het zetten, want de organisatie helpt niet als er iets mis gaat: Je loopt hem op eigen kracht uit, of je gaat van het parcours. Hoort ook wel bij survival, en ze willen natuurlijk laten zien dat je dat niet overkomt als je alle spullen van Fjallraven gekocht had.

Er zijn eigenlijk nog twee punten waar ik mee bezig ben:

Muggen
De Classic start 60 km boven Kiruna, zeg maar Lapland. En je loopt verder noord. We praten dus niet over zuid Zweden, en de muggen schijnen erger te zijn dan in het zuiden. Ik begrijp dat er twee keuzes zijn: het regent en waait, of je hebt muggen. En het is er vandaag 25 graden en droog geweest....

Vanaf volgende week ga ik extra vitamine D slikken en extra vlees eten om een minder goede prooi te zijn, maar ik kan me indenken dat de Classic aardig vergald kan worden als het misgaat met de muggen. Iemand ervaring (misschien met de Classic?) met muggen?

Lekker eten
Alles moet je meezeulen, dus lichtgewicht eten. En hoewel het vandaag heel warm was, zijn tijdens de Classic van vorig jaar zeer veel gure momenten geweest. Tussen de 5 en de 10 graden, en harde, gure wind. Eten levert van die opkikker momentjes op, maar je eet voornamelijk instant voer. Omdat je de hele tocht langs een rivier loopt waaruit gedronken mag worden, zit ik te denken om een pak pannenkoekenmix mee te nemen. Je weet wel, waar alleen water bij hoeft. Gewoon om af en toe wat lekkers te hebben. Ik heb al op internet zitten zoeken, maar veel van die survival + lekker eten tips hebben een auto op de kampplek: gewicht/volume geen bezwaar. En ik moet het wel meezeulen. Iemand hier nog een lichtgewicht gouden idee voor? Ik zat in ieder geval ook aan 1 of 2 Unox rookworsten te denken. Die eet ik de eerste dag wel op, zijn prima houdbaar buiten de koelkast en kunnen met een beetje water opgewarmd worden....

(en dan zul je zien dat het alle dagen 25 graden is.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
zorg voor een goede midge/knutten-proof hoofdnet: de meeste in de winkels zijn te grof waardoor deze kleine rakkers er doorheen kunnen kruipen. Ik kan je niet helpen aan een plek om ze te kopen: ik heb ze ooit in Schotland in een supermarkt gekocht.

de muggen zijn dit jaar erg vroeg in Zweden vanwege het warme voorjaar: ik was er dit jaar in juni en het waren er veel meer dan normaal in die tijd. Dus misschien heb je mazzel en zijn ze al op hun retour in augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
TomsDiner schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:54:

Muggen
De Classic start 60 km boven Kiruna, zeg maar Lapland. En je loopt verder noord. We praten dus niet over zuid Zweden, en de muggen schijnen erger te zijn dan in het zuiden. Ik begrijp dat er twee keuzes zijn: het regent en waait, of je hebt muggen. En het is er vandaag 25 graden en droog geweest....

Vanaf volgende week ga ik extra vitamine D slikken en extra vlees eten om een minder goede prooi te zijn, maar ik kan me indenken dat de Classic aardig vergald kan worden als het misgaat met de muggen. Iemand ervaring (misschien met de Classic?) met muggen?
Ben zelf een paar jaar geleden in Sarek, Zweden geweest. 10 dagen stralend weer (25graden) gehad en had dus ook voor 10 + 1 extra dagen eten mee. Eigenlijk onmogelijk, maar het is toch gebeurd. Uiteraard erg fijn, want je hebt altijd fantastisch uitzicht, maar we waren toch meer berekend op slecht weer. En zeker niet zoveel muggen, die met miljoenen het erg naar hun zin hadden in all stilstaande watertjes met warm weer. De eerste paar dagen erg veel moeite mee gehad, uiteindelijk mezelf erbij neergelegd. Als je stopt voor een break doe dit dan op een plek waar weinig muggen zijn ;) Mijn andere tips: een goed hoofdnet! Kleding met lange mouwen/pijpen waar ze niet doorheen kunnen steken (ik had bijvoorbeeld een dun windjack bij, waar ze niet doorheen konden steken). En veel deet, dit is natuurlijk niet heel goed voor je, maar ik spoot het voornamelijk op mijn kleding. Stel je erop in dat je veel last van muggen gaat krijgen, dan kan het altijd meevallen.
Omdat je de hele tocht langs een rivier loopt waaruit gedronken mag worden
Ik zou het risico niet nemen. 5 meter verder kan er net een dood beest in liggen bijvoorbeeld...Het water is ongetwijfeld schoon, maar je hebt altijd externe vervuilende bronnen. Neem het zekere voor het onzekere, en filter het gewoon. Zonde van je tocht als je ziek bent van iets wat je makkelijk kan voorkomen. Een Sawyer Squeeze (mini) kost niet heel veel en weegt ook niet veel.
zit ik te denken om een pak pannenkoekenmix mee te nemen. Je weet wel, waar alleen water bij hoeft. Gewoon om af en toe wat lekkers te hebben.
Kan, maar is veel bulk, en kost je vrij veel brandstof om te maken. Daarnaast geeft het een hoop afwas (en dat wil je niet).
Ik heb al op internet zitten zoeken, maar veel van die survival + lekker eten tips hebben een auto op de kampplek: gewicht/volume geen bezwaar. En ik moet het wel meezeulen. Iemand hier nog een lichtgewicht gouden idee voor? Ik zat in ieder geval ook aan 1 of 2 Unox rookworsten te denken. Die eet ik de eerste dag wel op, zijn prima houdbaar buiten de koelkast en kunnen met een beetje water opgewarmd worden....
Je kan veel met wraps doen. Cupjes pindakaas mee bv. Of een zoals je zegt een Unox worst of andere droge worst. Dit zijn wel bulk items, dus die wil je niet tot het laatst bewaren, en misschien zelf helemaal niet meenemen. Unox heeft ook houdbare hamburgers, ja het is wat meer bulk, en het is niet het beste 'vlees', maar gecombineerd met een wrap + cheddar (plastic) kaas + ketchup uit zo'n klein zakje is het op dat moment de beste hamburger die je kan eten (en voor mij was dit het gewicht waard!). Echt een moraal boost. Heb je ook al is gegoogeld op de ramen bomb? Noodles + aardappel puree + smack (of wat anders). Kijk ook is naar beef jerky of gedroogd fruit. Een andere calorie bom is dit: pindakaas + honing + pinda's + cornflakes vermalen tot een soort reep, redelijk goed houdbaar, veel energie, en nog lekker ook. Kijk ook naar de kant en klare maaltijden, zoals real turmat (lekker!), Lyo food (zitten ook goede bij), kan je bijvoorbeeld hier vinden. Er zijn nog veel meer mogelijkheden, of items die je kan proberen. Mocht je nog wat willen weten hoor ik t wel ;)

Uit interesse, hoeveel kg ga je totaal meenemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk84 op 26-07-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:52
Leuk topic! Ik ben zelf een verwende kampeerder (met twee personen een brixen 6), en ga mijn padvindersverleden eens opnieuw leven in blazen. Op 19 augustus op 09:00 mag ik starten in de Fjallraven Classic (Zweden). 110 kilometer lopen in vijf dagen, alle bagage in je rugzak. We hebben ons in januari opgegeven, dus ik ben al maanden aan het shoppen om niet overal de hoofdprijs voor te betalen. (En heb via Marktplaats onder andere gloednieuwe Meindls van een mede Tweaker overgenomen)

Ook een -voor mij erg dure- tent via Marktplaats: een Lofoten ULW, een minimatje en een lichtgewicht slaapzak. Koken ga ik doen op een mini Trangia.

Ik ben de laatste puntjes op de I aan het zetten, want de organisatie helpt niet als er iets mis gaat: Je loopt hem op eigen kracht uit, of je gaat van het parcours. Hoort ook wel bij survival, en ze willen natuurlijk laten zien dat je dat niet overkomt als je alle spullen van Fjallraven gekocht had.

Muggen

Lekker eten
Alles moet je meezeulen, dus lichtgewicht eten. En hoewel het vandaag heel warm was, zijn tijdens de Classic van vorig jaar zeer veel gure momenten geweest. Tussen de 5 en de 10 graden, en harde, gure wind. Eten levert van die opkikker momentjes op, maar je eet voornamelijk instant voer. Omdat je de hele tocht langs een rivier loopt waaruit gedronken mag worden, zit ik te denken om een pak pannenkoekenmix mee te nemen. Je weet wel, waar alleen water bij hoeft. Gewoon om af en toe wat lekkers te hebben. Ik heb al op internet zitten zoeken, maar veel van die survival + lekker eten tips hebben een auto op de kampplek: gewicht/volume geen bezwaar. En ik moet het wel meezeulen. Iemand hier nog een lichtgewicht gouden idee voor? Ik zat in ieder geval ook aan 1 of 2 Unox rookworsten te denken. Die eet ik de eerste dag wel op, zijn prima houdbaar buiten de koelkast en kunnen met een beetje water opgewarmd worden....

(en dan zul je zien dat het alle dagen 25 graden is.....)
Top dat je hem gaat lopen, ik heb eht vorig jaar gedaan, erg mooie tocht.

Paar puntjes:

echt survivallen gaat het niet worden, de route is duidelijk, technisch niet moeilijk (behalve stenen..heel veel stenen (hoop dat je goede enkels heb ;-) )
Pak licht in, wij hadden vorig jaar (met m'n vriendin) 2*15 kg, dat is inclusief al het voedsel en een gevulde waterzak van 2 kg.

Qua weer kan het van alles zijn, van korte broek , tot hagel snueewbuien en rond vriespunt in de nacht, zorg dat je daar op voorbereid bent (Gore-tex oid, slaapzak warm genoeg, maar ook dat je snel kan wisselen (laagjes laagjes laagjes!) en altijd je regenkleding binnen handbereik.

Muggen: laat die vitamine D en vlees zitten want dat is (bewezen) lulkoek en helpt geen zier. Ja ze zitten er, maar voornamelijk eerste en laatste stuk (Nikkaluokta tot Kebnekaise) en Kieron - Abisko (alhoewel ik daar minder last had.

Koop daar het lokale antimuggen spul dat werkte in ons geval het beste.Van de andere kant kan het dit jaar compleet anders zijn, maar in principe zit ja na Kebnekaise hoog genoeg en zitten ze er niet meer. Eventueel kan je in Kiruna nog wat laatste dingen kopen bij de start.

Water is prima te drinken, ik vond zelf een waterzak het gemakkelijkst omdat je dan altijd een voorraad bij je heb, maar heb ook zat mensen gezien die alleen een beker bij zich hadden. Tussen Salka en Tjakta is het water wat minder goed te vinden, doch als je goed op de kaart kijkt (die je krijgt) zie je dat er een paar stroompjes zijn uit de bergen met drinkbaar water.

Natuurlijk wel altijd even kijken war je je water haalt (snel stromend water uiteraard)

Qua eten, laat die worsten thuis, is alleen maar extra gewicht en het instant-voer wat ze daar hebben is werkelijk waar het beste wat ik ooit heb gegeten: Real Turmat. kost in NL een vermogen (en lastig te krijgen) maar het is zo lekkerrr (meteen tip voor iedereen die dit leest: Real Turmat FTW!). Je kan bij de start zoveel inslaan als je wil (ontbijt lunch avond) en nog 2x bijvullen. Focus vooral op de reepjes die je nog zelf mee wil/moet nemen.

Stempelposten zijn sowieso een feest: wat voor lekkers krijg je nu weer ;) (als je je een beetje heb ingelezen weet je wat er in Kieron te krijgen valt.. :P ).

Bij einde in Abisko: tof feestje! Nog nooit in je dikke donsjas een feestje gevierd boven de poolcirkel op de muziek van een bandje welke raggaenummers speelt? daar gaat het gebeuren!

Neem ook de tijd om daar even de sauna in te gaan, erg leuk sfeertje. (ik zat er vorig jaar (in een apart mannengedeelte) met een compleet gemêleerd gezelschap uit verscheidene landen maar waaronder een Zweed en een Fin welke even wilde bewijzen wie het beste tegen de hitte kon, hilarisch (en heet...)

heel veel plezier: vooral genieten he!

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 26-07-2018 08:51 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 22:13
Hebben de die hard kampeerders het topic nu overgenomen? :) :o
Pathogen schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:25:
Zaterdag (buiten vakantieseizoen) in de file? Of bedoel je op het park?
Over het algemeen heb ik die problemen niet, ook niet met huisjes.
Buiten het seizoen had ik overheen gelezen. Dan is meestal meer mogelijk ja en zit je voor weinig in een opgezette tent.
Wij deden buiten het seizoen altijd een sta-caravan. Dan heb je nog minder zooi mee te nemen, eigen douche en toilet. Het kampeer gevoel is dan wel iets minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
wmeester schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:54:
>:)

Maar misschien was de vraag die hierboven staat ook meer iets voor dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Sander schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 22:03:
[...]

In mijn geval, Vlaardingen dus echt middenin het meest volgepakte deel van Nederland. Als er al een plekje is betaal je behoorlijk per meter, en onbeperkt halen/brengen vind je ook lang niet overal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Luuk84 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:56:
[...]

>:)

Maar misschien was de vraag die hierboven staat ook meer iets voor dit topic
Tja het is inderdaad weer eens wat anders dan "help, waar laat ik mijn koelkast in mijn tent" >:)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

wmeester schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:54:

[...]

Buiten het seizoen had ik overheen gelezen. Dan is meestal meer mogelijk ja en zit je voor weinig in een opgezette tent.
Wij deden buiten het seizoen altijd een sta-caravan. Dan heb je nog minder zooi mee te nemen, eigen douche en toilet. Het kampeer gevoel is dan wel iets minder.
Onze afgelopen vakantie was in een chaletje/stacaravan. Eigenlijk gewoon een huisje qua beleving :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

Luuk84 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:45:
Kan, maar is veel bulk, en kost je vrij brandstof om te maken. Daarnaast geeft het een hoop afwas (en dat wil je niet).
Vaccuum verpakken. Doen wij ook.
Omdat je de hele tocht langs een rivier loopt waaruit gedronken mag worden, zit ik te denken om een pak pannenkoekenmix mee te nemen. Je weet wel, waar alleen water bij hoeft. Gewoon om af en toe wat lekkers te hebben.
Je hebt ook aardappelpuree waar je alleen nog maar water bij hoeft te doen. Ook vaccuum verpakken (portie verpakking natuurlijk, anders heeft het niet zo heel veel zin).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
@TomsDiner laatste dingetjes:

Vergeet je windscherm niet! Heb zat mensen zien klooien in de wind. decathlon heeft een fijne.

Wandelstokken (vind je misschien wat suf)..dat loopt, zeker met bepakking, een stuk fijner. Mocht je ze nog niet hebben en ze te duur vinden dan zou je ze nog goedkoop kunnen scoren bij Decathlon. Ik ben zelf fan van Black Diamond.

De echte moraalboost vond ik trouwens mijn flesje whisky in de tas, elke avond even bij het mooiste uitzicht genieten voor de tent ( uiteraard wel lichtgewicht ;) :http://www.gsioutdoors.co...lasks/10-fl-oz-flask.html past 300 ml in ) (gevuld met in dit geval een cask-strength Glenlivet Nadurra Olorosso )

Als je alleen maar instant-voer gaat eten (trust me:dat eten is echt goed/lekker/ veel calorieën)( en anders moet je weer van alles meesjouwen) trouwens dan heb je alleen maar een keteltje nodig, ik heb zelf de X-pot kettle van sea-to-Summit. past precies genoeg water in voor 2 maaltijden en 2 koffie/thee voor erbij.

Gas krijg jje ook van de organisatie he (kan je ook weer aanvullen halverwege)

Oploskoffie is sowieso een goede tip

Oh ja: vergeet je windscherm niet!!

[ Voor 8% gewijzigd door Hopjesvla79 op 26-07-2018 09:13 ]

Hi Ha Hopjesvla

Pagina: 1 ... 31 ... 277 Laatste