[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:52
PageFault schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:00:
[...]

White spirit moet je er zeker niet in doen...

Wasbenzine of euro 95. In uitzonderlijke gevallen petrolium of aviation turbine kerosine, beide met een andere jetkop.

Wanneer er op je lijst van je brander diesel staat: nooit op stoken. Je pannen gaan naar de haaien en je eten smaakt naar dieseldamp! De brander doet het er prima op, maar de andere resultaten....
klopt, maar het 'probleem 'is dat white spirit in sommige landen wel degelijk kan...dat komt dan omdat daar weer iets ander mee bedoelt wordt. daar ben ik toentertijd ook mee de mist in gegaan
. Gelukig w as het even een testrun thuis, na het schoonmaken (kon daarna weer meteen beginnen ....)

Zie
https://www.msrgear.com/f...ry=5&keyword=white+spirit
United Kingdom
U.S. Fuel Name Translation Available
white gas white gas yes
kerosene paraffin yes
diesel diesel yes
automobile gas petrol yes
mineral spirits white spirits yes
aviation (AV) gas aviation fuel no
In de UK is white spirit = mineral spirit..en dat kan dus weer wel..

[ Voor 7% gewijzigd door Hopjesvla79 op 17-07-2018 08:28 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

Highfive95 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:26:
Nu ruim een weekje verder en kamperen bevalt nog steeds goed. Wel even wennen voor mij als niet kampeerder.

Met name de nachtelijke bezoekjes aan de wc in het begin. Daarna toch maar over mijn principes heengestapt en de emmer gebruikt :/
Gewoon minder bier drinken voor het naar bed gaan :P

En wat is het probleem van 's nachts even naar de wc lopen? Ik vind het alleen lastig als het regent :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 14:04

Wish

ingwell

Iemand nog tips voor een kampeerplek in de buurt van Oslo? Ik vind er 2:
Bogstad Camping en Ekeberg.

We zijn op doorreis naar het westen van Noorwegen, dus Ekeberg zou logischer zijn. Echter, die reviews doen mijn haren een beetje overeind staan. Zijn er nog items die ik over het hoofd zie?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Hopjesvla79 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:12:
[...]

White spirit (terpentine) en white gas (wasbenzine) gaat inderdaad nogal eens fout...Heb ook wel eens mijn brander op terpentine gezet...dat ging wel, maar flink veel roet..toch maar weer terug naar de wasbenzine ;)
Je moet voor coleman/ benzine spullen gewoon aspen blauw gebruiken en eens in de zoveel tanks een echte coleman fuel gebruiken.. zeker voor opslag..in de coleman fuel zit anti corrosiemiddel.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
cactusman schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:17:
[...]

Je moet voor coleman/ benzine spullen gewoon aspen blauw gebruiken en eens in de zoveel tanks een echte coleman fuel gebruiken.. zeker voor opslag..in de coleman fuel zit anti corrosiemiddel.
prijstechnisch is wasbenzine/ benzine een stuk voordeliger dan die Aspen (wat ik trouwens überhaupt eerst moest opzoeken wat het was en waar ik het kan krijgen :) ..).Eens dat om de zoveel tijd even Coleman erin zeker geen kwaad kan.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:31:
[...]

prijstechnisch is wasbenzine/ benzine een stuk voordeliger dan die Aspen (wat ik trouwens überhaupt eerst moest opzoeken wat het was en waar ik het kan krijgen :) ..).Eens dat om de zoveel tijd even Coleman erin zeker geen kwaad kan.
autobenzine = no go.... zo giftig als het maar kan....

aspen kun je zo bestellen/kopen overal... boerenbond / gazonmaaier handel.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

We hebben een opvouwbaar keukenblok met 3 pitten (te vinden onder bermkeuken). ligt al jaren (inverband met niet kamperen) op de vliering.

Nu dat we een caravan hebben zit ik te twisten.. (hij staat te koop) ga ik hem modden ja/nee
een uitschuifbare variant ervan te maken lijkt me ook wel praktisch .. koken waar je slaapt vinden we nu niet zo prettig.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:17
Wish schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:58:
Iemand nog tips voor een kampeerplek in de buurt van Oslo? Ik vind er 2:
Bogstad Camping en Ekeberg.

We zijn op doorreis naar het westen van Noorwegen, dus Ekeberg zou logischer zijn. Echter, die reviews doen mijn haren een beetje overeind staan. Zijn er nog items die ik over het hoofd zie?
Wij hebben in 2012 2 nachten op camping Ekeberg gestaan. Op zich was het toen een prima plek om Oslo te bezoeken, je zit binnen no time in het centrum. Maar het blijft een stadscamping, je betaalt veel te veel voor veel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
cactusman schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:42:
[...]

dat is een discussiepunt of die Aspen echt wel zo gezonder is.. Het zijn nog steeds verbrandingsgassen.

Zo lang je buiten kookt (dat is wel echt een no-go (om meerdere redenen) met een multifuel: koken in je tentje) en je een mooie blauwe vlam heb zullen die gezondheidseffecten (zeker als je het niet dag in dag uit doet) niet zo extreem zijn. Maar ik ben er mee eens dat ieder moet doen waar die zich bij lekker voelt. Ik zelf gebruik meestal wasbenzine, maar ook af en toe autobenzine als dat zo uitkomt. (ok nog vaker gebruik ik gewoon een gastankje op een MSR Pocket Rocket, de Coleman stove gebruik ik alleen als ik ga auto kamperen vanwege de 2 pitjes ; en de Whisperlite nog maar incidenteel)

[ Voor 16% gewijzigd door Hopjesvla79 op 17-07-2018 10:07 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

vso schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:43:
We hebben een opvouwbaar keukenblok met 3 pitten (te vinden onder bermkeuken). ligt al jaren (inverband met niet kamperen) op de vliering.

Nu dat we een caravan hebben zit ik te twisten.. (hij staat te koop) ga ik hem modden ja/nee
een uitschuifbare variant ervan te maken lijkt me ook wel praktisch .. koken waar je slaapt vinden we nu niet zo prettig.
Ik zou hem houden. Buiten koken is veel prettiger, ook vanwege de kookgeuren. Plus je hebt meer ruimte! En het is gezelliger :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Ik vind die vertalingen maar dubieus,als ik de "Holland"-sectie zo zie:
U.S. Fuel Name(MSR) TranslationAvailableBacchus' comment
white gaswasbenzineyes-
kerosenepetroleum, lampenolieyesOok kerosine, ATF, Jet A1 en JP-1, JP-8, F-34
dieseldieselyes-
automobile gasloodvrije benzineyesMisschien bekender hier als euro95
mineral spiritsspiritusyesNee: dit heet terpentine in NL, (brand)spiritus is denaturated alcohol in EN
aviation (AV) gaskerosineyesNiet dus, AV-gas (100LL) is loodhoudende benzine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Bacchus schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:13:
[...]

white gaswasbenzineyes-
dieseldieselyes-
mineral spiritsspiritusyesNee: dit heet terpentine in NL, (brand)spiritus is denaturated alcohol in EN
klopt, Als je ook de Wiki bekijkt staat over white spirit er een opmerking bij. Maar in internationale discussies (fora ofzo) kan er dus wel eens verwarring ontstaan over wie wat nu precies bedoelt.

Bij twijfel: coleman fuel, zit je ieg altijd goed ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:01:
[...]

Ik zou hem houden. Buiten koken is veel prettiger, ook vanwege de kookgeuren. Plus je hebt meer ruimte! En het is gezelliger :p
het gewicht alleen :( we praten over veel kg's .. 15 ofzo .. dat vind ik best nadelig .. aleen daarom zou ik hem al modden :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Bacchus schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:13:
[...]

white gaswasbenzineyes-
dieseldieselyes-
Niet helemaal correct nog: kerosene is petrolium en zeker geen Jet fuel. Aviation is ATK: aviation turbine kerosene. Doen de MSR branders het prima op, al moet je zeker niet binnen gaan koken, anders word je vergast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 10-09 19:15
cactusman schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:42:
[...]

Ik kook ruim 17 jaar op wisselend euro 84/euro 95/wasbenzine. Je kunt prima op autobezine koken, bij voorkeur buiten, maar dat geldt met alle brandstoffen. Heb je binnen ook veel minder last van condens/waterdamp en uiteraard stank, welke bij autobenzine iets erger is, maar niet heel veel. De whisperlite brand er erg goed op. Als het voorverwarmd is, ruik je bijna geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:47:
Gewoon minder bier drinken voor het naar bed gaan :P
Check. Ruim voor het slapen over op de wijn. O-)
En wat is het probleem van 's nachts even naar de wc lopen? Ik vind het alleen lastig als het regent :p
Eh?
• uit je slaapzak wurmen
• binnentent open en eruit kruipen
• op de tast iets zoeken zodat je niet al te oneerbaar het veld over hoeft, plus iets om op te lopen
• tent open maken en naar de wc stiefelen
• daarna alles in omgekeerde volgorde en zonder iemand wakker te maken
Nee ik weet wel leukere hobbies. Voor een keer is het niet erg, maar ik ben vrij snel gestopt met bier drinken in de avond. :')

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik ben gelukkig nog geen 50 plus :P wanneer ik naar toilet ga voordat ik ga slapen hoef ik er snachts eigenlijk nooit uit, ongeacht de biertjes die gehad heb.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dan moet je leren drinken. :+

Ander binnenlands nieuws, ik vroeg enige tijd geleden onderstaand en ik kreeg hier dan ook wat goede tips die ik aan vrouwlief heb voorgelegd.
Gonadan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:11:
Voor komende zomer dachten wij er aan om weer eens richting Duitsland te gaan. We willen niet heel ver en vorig jaar was de Ardennen dus dan blijft er niet veel over.
Eerder zijn we al in de Eifel en het Zwarte Woud geweest. Beiden op zich goed bevallen maar ik was wel benieuwd of jullie nog tips hebben voor een leuke regio.
Liefst wel beetje knap weer, we hebben een kleine van twee mee en als je er een beetje kunt fietsen is dat een plus maar niet noodzakelijk (scheelt me ook weer mee nemen :+).
Nu heeft zij een selectie gemaakt van campings en ze liggen allemaal gewoon strak in de Eifel. Ik ga m'n best er niet meer voor doen, maakt toch allemaal geen hol uit. :(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:44:
[...]
• uit je slaapzak wurmen
• binnentent open en eruit kruipen
• op de tast iets zoeken zodat je niet al te oneerbaar het veld over hoeft, plus iets om op te lopen
• tent open maken en naar de wc stiefelen
• daarna alles in omgekeerde volgorde en zonder iemand wakker te maken
Nee ik weet wel leukere hobbies. Voor een keer is het niet erg, maar ik ben vrij snel gestopt met bier drinken in de avond. :')
Tip 1: train je blaas :p

En het is 's nachts! Zolang je een onderbroek aan hebt, zal niemand iets zeggen...

Misschien dat het voor ons iets makkelijker is:

Ik hoef niet uit m'n slaapzak te wurmen, ik sla de slaapzak gewoon terug en kruip uit bed (we gebruiken de slaapzak als dekbed). Op m'n knietjes de binnentent uit (we hebben een koepeltentje met verlengde luifel), maar daar is rekening mee gehouden, want in de buitentent ligt het picknick kleed opgevouwen voor de ingang van de binnentent (dus een zacht kussentje voor m'n oude knietjes). Slippers liggen klaar voor de uitgang van de tent, dus daar schiet ik zo in.

Blijft alleen het stiefelen naar het toiletgebouw over, wat wel eens koud aan de voeten is, omdat het gras bijv. wat lang is en vooral vochtig door de dauw :p Maar, tenzij het regent, ik vind het 's nachts altijd heerlijk om naar het toiletgebouw te lopen... Heerlijk rustig, vaak ruikt het dan ook fris, en zeker als de dagen warm zijn, is het ook gewoon heerlijk buiten.

Maar meestal stel ik het gewoon uit tot 's morgens (maar ik drink ook geen bier en geen wijn, en sowieso 's avonds na 8 uur niets meer, behalve misschien wat slokjes water).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 07:54:
Tip 1: train je blaas :p

[...]

Maar meestal stel ik het gewoon uit tot 's morgens (maar ik drink ook geen bier en geen wijn, en sowieso 's avonds na 8 uur niets meer, behalve misschien wat slokjes water).
Trainen is gewoon negeren, dat kan ik nu ook al maar dat betekent niet dat je nog lekker ligt. Maar als je na 8 uur überhaupt weinig meer drinkt kan je er ook niet over mee praten, want sinds ik dat ook doe heb ik dus ook geen last meer. ;)
Wailing_Banshee schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 07:54:
En het is 's nachts! Zolang je een onderbroek aan hebt, zal niemand iets zeggen...
O-)
Misschien dat het voor ons iets makkelijker is:

Ik hoef niet uit m'n slaapzak te wurmen, ik sla de slaapzak gewoon terug en kruip uit bed (we gebruiken de slaapzak als dekbed). Op m'n knietjes de binnentent uit (we hebben een koepeltentje met verlengde luifel), maar daar is rekening mee gehouden, want in de buitentent ligt het picknick kleed opgevouwen voor de ingang van de binnentent (dus een zacht kussentje voor m'n oude knietjes). Slippers liggen klaar voor de uitgang van de tent, dus daar schiet ik zo in.

Blijft alleen het stiefelen naar het toiletgebouw over, wat wel eens koud aan de voeten is, omdat het gras bijv. wat lang is en vooral vochtig door de dauw :p Maar, tenzij het regent, ik vind het 's nachts altijd heerlijk om naar het toiletgebouw te lopen... Heerlijk rustig, vaak ruikt het dan ook fris, en zeker als de dagen warm zijn, is het ook gewoon heerlijk buiten.
Ongeveer hetzelfde verhaal dus, blijft kolereveel werk ten opzichte van lekker blijven liggen. ;)

Dan maar on-topic:
Zojuist heb ik even de regels omtrent fietsen in Duitsland bekeken, daar zitten toch wel mooie tussen.
Maximum promillage, telefoon vasthouden mag niet, naast elkaar fietsen alleen op apart fietspad. Benieuwd of ze daar beter zijn in handhaven. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
PageFault schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:57:
[...]
Niet helemaal correct nog: kerosene is petrolium en zeker geen Jet fuel. Aviation is ATK: aviation turbine kerosene. Doen de MSR branders het prima op, al moet je zeker niet binnen gaan koken, anders word je vergast!
Dat is dus onzin, zowel Jet A-1 als lampolie zijn een kerosine (kooktraject 180-230 °C) en ja, een turbine-motor werkt prima op lampolie en een olielamp perfect op Jet A-1.
Avgas of aviation gasoline is echt iets heel anders dan ATK, het is namelijk überhaupt geen kerosine maar een benzine (kooktraject 20-150 °C). De otto-motor van een gemiddeld sportvliegtuig werkt dan ook alleen op benzine.

Alle transport-specifieke brandstoffen hebben toevoegingen die ze minder aantrekkelijk maken als kookbrandstof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:24:
[...]

Trainen is gewoon negeren, dat kan ik nu ook al maar dat betekent niet dat je nog lekker ligt. Maar als je na 8 uur überhaupt weinig meer drinkt kan je er ook niet over mee praten, want sinds ik dat ook doe heb ik dus ook geen last meer. ;)
Ik ga wel vaker camperen :D Het zijn dingen waar je aan went, ik vind het niet vervelend in ieder geval (tenzij het regent natuurlijk, want dan moet ik ook nog een regenponcho zoeken... plu's nemen we nooit mee).

Het voordeel van 's nachts naar de wc moeten? Weer lekker in dat warme bed naast je partner kruipen om hem/haar even af te koelen zodat jij weer op kunt warmen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:34:
Ik ga wel vaker camperen :D Het zijn dingen waar je aan went, ik vind het niet vervelend in ieder geval (tenzij het regent natuurlijk, want dan moet ik ook nog een regenponcho zoeken... plu's nemen we nooit mee).

Het voordeel van 's nachts naar de wc moeten? Weer lekker in dat warme bed naast je partner kruipen om hem/haar even af te koelen zodat jij weer op kunt warmen :p
Niet zo vermoeiend doen hè? Jij vroeg de nadelen en dan noem ik ze. Dat jij dat anders ervaart zal best maar dat maakt voor mij niet uit. :P

Als ik kan kiezen tussen lekker blijven liggen (of zelfs door slapen) of eruit voor een plasje dan weet ik het wel. Het zou mij niets verbazen als de meerderheid voor optie 1 kiest. (zelfs thuis) ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:43:
[...]

Niet zo vermoeiend doen hè? Jij vroeg de nadelen en dan noem ik ze. Dat jij dat anders ervaart zal best maar dat maakt voor mij niet uit. :P

Als ik kan kiezen tussen lekker blijven liggen (of zelfs door slapen) of eruit voor een plasje dan weet ik het wel. Het zou mij niets verbazen als de meerderheid voor optie 1 kiest. (zelfs thuis) ;)
'k heb gewoon zin om te gaan kamperen! (je vergeet altijd de negatieven dingen van kamperen: je eigen bed ligt lekkerder, je eigen wc is prettiger, je eigen douche doucht prettiger :p en het is alweer een jaar geleden dat we gekampeerd hebben!)

morgen de spullen maar weer van zolder halen en de auto inpakken. Lekker een weekendje weg richting de veluwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:45:
'k heb gewoon zin om te gaan kamperen! (je vergeet altijd de negatieven dingen van kamperen: je eigen bed ligt lekkerder, je eigen wc is prettiger, je eigen douche doucht prettiger :p en het is alweer een jaar geleden dat we gekampeerd hebben!)

morgen de spullen maar weer van zolder halen en de auto inpakken. Lekker een weekendje weg richting de veluwe!
Dat snap ik helemaal, ik kan ook niet wachten. Thuis is alles comfortabeler maar het gevoel van met je doekje in de natuur staan en het rustige leven wat je daar automatisch van krijgt is onbetaalbaar. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Ik kan ook niet wachten maar eerder om praktische zaken zoals 'hoe giet ik kookwater af want die vouwbare emmer is maar geschikt tot 60 graden C' en andere vanzelfsprekende zaken die wel normaal kunnen in een huisje :+

Waar ik het meest tegen op zie is of de kinderen wel willen slapen en niet om 6:00 wakker worden omdat het licht is in de tent. :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Aan de tarp/schaduwdoek/etc. gebruikers, ik wil er een kopen voor mijn boven en een stuk vóór mijn tent (3 persoons popup).

Waarom: extra schaduw en als het regent tegen nattigheid, hij moet dus een redelijke waterkolom hebben...

Welke merken, modellen zijn goed? Waar moet ik naar kijken qua materialen, waar niet naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:05
vhal schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:06:
Waar ik het meest tegen op zie is of de kinderen wel willen slapen en niet om 6:00 wakker worden omdat het licht is in de tent. :X
Dit laatste is wel een dingetje ja. Heb al eens gekeken of ik donkere stof kon vinden om de binnentent mee te bekleden (nog niet echt gevonden). Zeker overdag is het slapen voor die kleine wel een uitdaging in zo'n lichte & warme tent. Vorige keer maar het campingbedje buiten gezet en de tarp erover gespannen als een tent. Uiteindelijk sliep hij dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@vhal Gewoon een kwestie van zelf ook eerder opstaan, eerder beginnen met drinken en vroeger gaan slapen *O* Al hebben wij er niet zoveel last van aangezien de caravan pik donker is.

Dit jaar gaan wij niet meer weg. We zijn met hemelvaart en pinksterren weggeweest en niet genieten we van onze gezinsuitbreiding. Deze zomer maar even de tijd nemen om de caravan (deels) te strippen en meer slaapruimte te creëren zodat die volgend jaar weer gereed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gewoon ook om 6 uur opstaan! Zeker als het warme dagen zijn, kun je nog even genieten van de frisse buitenlucht!

(en trouwens, als om 7 uur de zon op de tent staat, wil je er zelf waarschijnlijk ook wel uit :p)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik kan ook niet wachten maar eerder om praktische zaken zoals 'hoe giet ik kookwater af want die vouwbare emmer is maar geschikt tot 60 graden C'
Waarom zou je kookwater afgieten in een emmer?
Ik giet het altijd gewoon in de bosjes/goot/gras.. whatever toepasselijk is op de locatie.. gewoon een geschikt plekje kiezen. Niet midden op de pitch kokend water gooien (niet goed voor gras), maar beetje aflaten koelen en aan rand weggooien is prima.. is immers toch alleen water..

Wij hebben in de camper een heel handig pannetje welke in de deksel een soort vergietstukje en in de pan een tuitje, ideaal scheelt klooien met een vergiet.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ben ik dan de enige die gewoon tegen de heg naast de tent aan staat te zeiken 's nachts?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Tusk schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:00:
Ben ik dan de enige die gewoon tegen de heg naast de tent aan staat te zeiken 's nachts?
Totdat je je een keer vergist en tegen de tent naast de heg staat te zeiken :p

En als mijn man dat zou doen, zou hij voortaan buiten mogen slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik mag hopen van wel. Lekker als er steevast in de bosrand naast de kampeerplaatsen gezeten wordt. :r

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Niet in de heg naast de tent, maar in het bos tegen een geschikte boom vaak genoeg..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Wat een leuk topic! ik ga meedoen :P
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:39:
Ik gebruik 2 van die onveilige kofferdingen ;-) heb ook nog een 2 pits toestel staan waar een normale gasfles aan kan, maar zo’n fles is zo lomp en dat ding gaat niet hard zat...
Die kofferdingen zijn prima, erg krachtig. Zorg wel voor genoeg blikjes, ze gaan vrij snel leeg en zijn op vakantie duur of niet te vinden.(En ze zijn alleen onveilig als je langere tijd, volgas een enorme pan aan het opwarmen bent.)
Nee want dat gaat stinken ;)
Je kan zo'n plastic melkpak nemen met grote opening ;)
Vind je partner niet leuk als dat rondslingert
Reinier schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:20:
[...]

Zo stonden we op de dagcamping, tent beetje slordig opgezet met 42 haringen te weinig. Ik kreeg ze niet in de harde grond. Ik heb nog een kunststof haring van Outwell aan stukken gemept (gevaarlijk, die scherven zijn vlijmscherp!).
Daar zijn rotspennen voor, die zijn voor harde grond.
Neem dan ook een stalen hamer mee want de rubberen gaat het niet redden.

Verder zag ik nog wat discussies over slaapmatjes. Wij hebben sinds 2 jaar de Exped Megamat, kost veel maar echt een top matras! regelmatig werden wij wakker en hadden we niet door dat we aan het kamperen waren, zo lekker wordt je wakker. Ik denk dat die ook geschikt is voor de wat zwaardere mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik kan ook niet wachten maar eerder om praktische zaken zoals 'hoe giet ik kookwater af want die vouwbare emmer is maar geschikt tot 60 graden C' en andere vanzelfsprekende zaken die wel normaal kunnen in een huisje :+
Gras/bosjes?
Hangt een beetje van je kind af en wat het normale ritme is. Het eerste jaar begon bij ons moeizaam (ze was toen een maand of zes oud). Wat hielp was niet zo rigide de thuistijd aan houden, het is immers vakantie en de binnentent verduisteren met vuilniszakken en wasknijpers.
Het jaar daarna ging veel beter, behalve dat we de eerste avond de fout maakten haar weer op de thuistijd op bed te leggen, maar je kunt niet verwachten dat ze gaat slapen als alle andere koters nog aan het voetballen en gillen zijn. Dat klinkt veel te leuk. Dus na een uurtje in pyjama over het gras was ze alsnog moe en ging ze slapen.
's Ochtends was ze niet extreem vroeg wakker, maar dat is ze thuis ook zelden. Thuis wordt er nog wel eens door geslapen tot een uur of acht, maar dat is wel zeldzamer op de camping.

Lang verhaal kort: het viel mij alles mee, als je er maar relaxed onder blijft. (daarnaast verschilt uiteraard elk kind)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Inderdaad hier mogen ze ook later op bed dus dan pitten ze ook wel langer. Maar goed mijn kids zijn best wel slaapkoppen want thuis slapen ze ook vaak tot 7:30

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Gonadan dat dacht ik eigenlijk ook maar vervolgens dacht ik dat het misschien not done is om je kookwater in de bosjes te mikken. Het lijkt mij zo’n broeinest voor ongedierte en ander gespuis...

Maar als andere pissen in de heg achter hun tent dan maakt een litertje kookwater ook weinig meer uit. Ik snap dat kamperen de oermensch in je laat bovendrijven maar om nou te gaan pissen op een familiecamping....nee :N Maar op een plek waar geen hond komt en de dichtbijzijnde sanitairgebouw 4uur lopen is, is het natuurlijk een ander verhaal :P

[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 18-07-2018 20:51 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@vhal kookwater is bij mij ook niet meer dan water, dus waar pasta of groente of zoiets in gezeten heeft. Als het echt vermengd raakt met etensresten (daar reken ik dat beetje zetmeel van pasta dus niet onder) dan zet ik het gewoon apart en gooi het bij het afwassen weg.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

Gman schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:31:

Daar zijn rotspennen voor, die zijn voor harde grond.
Neem dan ook een stalen hamer mee want de rubberen gaat het niet redden.

Verder zag ik nog wat discussies over slaapmatjes. Wij hebben sinds 2 jaar de Exped Megamat, kost veel maar echt een top matras! regelmatig werden wij wakker en hadden we niet door dat we aan het kamperen waren, zo lekker wordt je wakker. Ik denk dat die ook geschikt is voor de wat zwaardere mensen.
Rotspennen: check (twee soorten)
Stalen hamer: check
MegaMatten: check (×3)
Zwaardere mensen: check :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

vhal schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:47:
@Gonadan dat dacht ik eigenlijk ook maar vervolgens dacht ik dat het misschien not done is om je kookwater in de bosjes te mikken. Het lijkt mij zo’n broeinest voor ongedierte en ander gespuis...

Maar als andere pissen in de heg achter hun tent dan maakt een litertje kookwater ook weinig meer uit. Ik snap dat kamperen de oermensch in je laat bovendrijven maar om nou te gaan pissen op een familiecamping....nee :N Maar op een plek waar geen hond komt en de dichtbijzijnde sanitairgebouw 4uur lopen is, is het natuurlijk een ander verhaal :P
Wij gebruiken nog wel eens de verpakking waar ons eten in heeft gezeten. Bijv. het blik waar de groente uit komt. Wel opletten dat het geen plastic is (hebben wij ook wel eens gehad, dacht wat vet ergens in te gooien, bleek het grotendeels uit plastic te bestaan :p) We willen ook nog wel eens een andere pannetje gebruiken (we hebben er 3, meestal worden er max 2 gebruikt). Heb je hooguit alleen maar wat extra afwas.

Maar kookwater, voor bijv. pasta en rijst (hoewel we die meestal droog koken) gaat gewoon de bosjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Nee. 's nachts wil ik gewoon weer zo snel mogelijk weer in m'n bedje, dus als 't een beetje afgelegen is pak ik gewoon een boom vlakbij. Of een bosje.

Nu kampeer ik eigenlijk wel overal maar voor 1 of 2 nachten en zijn het niet de grote gezinscampings. Als ik daar onverhoopt toch mocht staan dan zorg ik dat ik redelijk dicht bij 't toiletgebouw zit om daar naar 't toilet te gaan.

Heb zelf overigens altijd gekampeerd met de motor en daardoor alles ontzettend klein. Denk dat wanneer ik nu met m'n vriendin zou gaan kamperen, we nauwelijks een achterbak vol krijgen voor twee of drie weken samen kamperen. Al slapen we dan dus wel in een kleine tunneltent, maar gezien dat ik niet meer motor rijd kan het zijn dat daarvoor binnenkort een grotere komt.

Heeft iemand overigens ervaring met grote tenten, die makkelijk op te zetten en af te breken zijn voor elke keer stops van +/- 3 dagen op een camping? Denk dat een tunneltent dan nog steeds het makkelijkste is, nietwaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Koehandelaar schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:37:
[...]
Heb zelf overigens altijd gekampeerd met de motor en daardoor alles ontzettend klein. Denk dat wanneer ik nu met m'n vriendin zou gaan kamperen, we nauwelijks een achterbak vol krijgen voor twee of drie weken samen kamperen. Al slapen we dan dus wel in een kleine tunneltent, maar gezien dat ik niet meer motor rijd kan het zijn dat daarvoor binnenkort een grotere komt.

Heeft iemand overigens ervaring met grote tenten, die makkelijk op te zetten en af te breken zijn voor elke keer stops van +/- 3 dagen op een camping? Denk dat een tunneltent dan nog steeds het makkelijkste is, nietwaar?
Wij hadden een koepel, en zijn naar een koepel met verlengde luifel gegaan.

https://www.riendewolf.nl/khyam-biker

Snel op te zetten, snel af te breken en heul veul ruimte (en hij past ook perfect op de MX5 :p)

----

Kreeg deze link door van m'n moeder:
https://www.ad.nl/auto/u-...spad-op-mag-dat~ad866553/

Moest hem echt even delen!

Ik zou wel een tandem kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
[...]

Heb zelf de Eureka Sphinx 5. Staat volledig in maximaal 10 min. Is gewoon een grote tunnelent. Binnentent hangt al in de tent dus je zet eigenlijk alleen de buitenkant op. Volledige kuip, dus met regen ook ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Tegen de eenvoud van een tunneltent kan weinig op. Als je vaak opzet en afbreekt, zou ik voor een wat zwaardere/dikkere polyester tent kiezen. Als je geen of weinig dauw of regen verwacht op je trips, zou een mix met katoen (polycotton/technical cotton of zelfs breathable technical cotton) ook goed kunnen werken. Let specifiek op dat je tent aluminium bogen heeft, glasvezel ga je spijt van krijgen. Polyethyleen in je kuipzeil of slikranden wil je ook niet, dat valt uit elkaar zodra het zon ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Hij is vergelijkbaar met de Eureka sphinx, maar dan goedkoper. Namelijk de Gelert Atlantis 4. De versie die ik heb wordt niet meer gemaakt, maar ben er al 5 jaar mee weggeweest waaronder Schotland met veel regen. Erg tevreden over (was volgens mij 300 euro) Staat ook binnen 10 minuten.
Afbeeldingslocatie: https://www.campingworld.co.uk/Images/Models/Original/6185-1.jpg

Je kunt er in staan en met z'n 2 op een tuinstoel met tafel in de voortent zetten. Ideaal voor slecht weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Tusk op 19-07-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Tusk schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Hij is vergelijkbaar met de Eureka sphinx, maar dan goedkoper. Namelijk de Gelert Atlantis 4. De versie die ik heb wordt niet meer gemaakt, maar ben er al 5 jaar mee weggeweest waaronder Schotland met veel regen. Erg tevreden over (was volgens mij 300 euro) Staat ook binnen 10 minuten.
[afbeelding]

Je kunt er in staan en met z'n 2 op een tuinstoel met tafel in de voortent zetten. Ideaal voor slecht weer.
Ik zie één probleem: ik zou continue struikelen over die drempel (oftewel, zo'n kuip zou niets zijn voor mij!) Onze binnentent is wel een kuip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Wailing_Banshee schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:52:
[...]

Ik zie één probleem: ik zou continue struikelen over die drempel (oftewel, zo'n kuip zou niets zijn voor mij!) Onze binnentent is wel een kuip.
die flappen van de kuip aan de kopse kant kun je losmaken, waardoor je er nog amper last van hebt. Ik wilde juist per se een kuip :)
Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/3nuj8of63/DSCN8132.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Tusk schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:19:
[...]

die flappen van de kuip aan de kopse kant kun je losmaken, waardoor je er nog amper last van hebt. Ik wilde juist per se een kuip :)
[afbeelding]
Ik struikel nu al over de lijn die over de grond loopt bij de zij-ingang :D (de voor-ingang gebruiken we nooit, dat is een ideale plek om spullen te bewaren) Die zetten we nu ook al met een haring vast...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iFLVG70udgJwtC2UC7G9U3oA/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aHXGrQN6cpG2WzbjoBCIVepc/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pdPMN7vsTQVUhnbzajRcyCyI/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fGrk2x71nY3GYbJckMrmjhtI/medium.jpg

:') i need a bigger car

Maar zonder gekheid, nagenoeg alle kampeerspullen + Falco Havik 4000 tent zit in de auto en dakkoffer. Op de achterbank nemen de kinderstoeltjes erg veel ruimte in maar om de oudste van 4 jaar oud nou de gehele reis op een zitverhoger te laten zitten (wat blijkbaar niet eens meer mag) gaat mij ook te ver. Alleen onze eigen tas met kleding moet nog ergens in gepropt worden plus wat losse meuk. Ik zei al tegen mijn vrouw, dat wordt met de knieën tegen je kin zitten :P Maar hey @Tusk alles in 1 auto 8)

Volgend jaar een trekhaak + karretje :+

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 18:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Of je laat die multifunctional printer thuis.

Oh, wait, dat is de koelbox :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

vhal schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:51:

Maar zonder gekheid, nagenoeg alle kampeerspullen + Falco Havik 4000 tent zit in de auto en dakkoffer. Op de achterbank nemen de kinderstoeltjes erg veel ruimte in maar om de oudste van 4 jaar oud nou de gehele reis op een zitverhoger te laten zitten (wat blijkbaar niet eens meer mag) gaat mij ook te ver.
Je kunt het ook zien als: die kinderstoeltjes nemen niet veel ruimte in. Wacht maar tot die kinderen wat groter zijn en ze die beenruimte nodig hebben :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45

Oekol

waka waka hey hey

Nee hoor, pikke donker sta ik gewoon achter m'n tent te pissen. Word het wat lichter wil ik nog wel eens de wandeling maken. Maar 's nachts eigenlijk wel achter m'n tent. Dat m'n vriendin 't hoort kletteren zeg maar.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Leoon. schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:17:
[...]

Nee hoor, pikke donker sta ik gewoon achter m'n tent te pissen. Word het wat lichter wil ik nog wel eens de wandeling maken. Maar 's nachts eigenlijk wel achter m'n tent. Dat m'n vriendin 't hoort kletteren zeg maar.
ik heb nooit zin om de tent uit te gaan en gebruik(te) altijd een lege fles om in te pissen

omdat mijn vrouw dat niet kan (en een plastuit ook niet echt denderend werkt) hebben we nu een zuurkoolvaatje/kanoton: grote opening om makkelijk in te pissen (dus ook voor een vrouw) en een waterdicht af te sluiten deksel zodat je hem niet per ongeluk omgooit in je tent :P

stukje frisser dan als iedereen steeds maar tegen hetzelfde bosje aan gaat zeiken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:44
vhal schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:51:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

:') i need a bigger car

Maar zonder gekheid, nagenoeg alle kampeerspullen + Falco Havik 4000 tent zit in de auto en dakkoffer. Op de achterbank nemen de kinderstoeltjes erg veel ruimte in maar om de oudste van 4 jaar oud nou de gehele reis op een zitverhoger te laten zitten (wat blijkbaar niet eens meer mag) gaat mij ook te ver. Alleen onze eigen tas met kleding moet nog ergens in gepropt worden plus wat losse meuk. Ik zei al tegen mijn vrouw, dat wordt met de knieën tegen je kin zitten :P Maar hey @Tusk alles in 1 auto 8)

Volgend jaar een trekhaak + karretje :+
Of vouwwagen. :P
Mijn kinderen zijn 16 en 14 die hebben dus alle ruimte achterin wel nodig als je een rit van meer dan 1600 km wilt doen. ;)
Heb je een karretje met gelijk een tent erop. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Doet me denken aan mijn studententijd, toen een huisgenoot na het eten te lui was om naar de plee te lopen en dus maar ter plekke aan tafel in een leeg pak vamillevla gepist heeft. :r

* Bra-Jo loopt gewoon naar de plee als ie 's nachts wat moet

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:44
Ik hoop eigenlijk van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Bah, net vergeten die foto van de auto te maken, maar zo ziet onze kofferbak er nu uit:

Bepakt

(niet helemaal, er zit nog een heel klein mini-koelboxje en twee fototoestellen in) Ik heb het gewoon maar ingelegd, niet eens gepropt, het voordeel van maar een paar nachtjes weggaan :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Wij gebruiken al jaren een "plasemmer" in de tent. Heel handig, hij moet alleen niet omvallen in je tent :X

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

Wat een gedoe :p als je eenmaal je slaapzak uit bent maakt het toch niet meer uit of je naar het toiletgebouw moet? :P
Afhankelijk van de kampeerplek pis ik ook gewoon in de bosjes o.i.d. bij de tent. Anders loop ik wel een stukje.
Maar dat gekloot met flesjes etc. no way :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:02:
Bah, net vergeten die foto van de auto te maken, maar zo ziet onze kofferbak er nu uit:
Is dat een Mazda MX-5? Zo te zien past er nog behoorlijk wat in :P
tafmaf schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:07:
[...]
Of vouwwagen. :P
Mijn kinderen zijn 16 en 14 die hebben dus alle ruimte achterin wel nodig als je een rit van meer dan 1600 km wilt doen. ;)
Heb je een karretje met gelijk een tent erop. ;)
Misschien voor volgend jaar als we de tent verfoeien :+

[ Voor 39% gewijzigd door vhal op 20-07-2018 08:38 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:02:
het voordeel van maar een paar nachtjes weggaan :p
Voordeel? ben ik de enige die op wat kleren & voedsel na, eigenlijk net zoveel mee heeft als voor 2 weken? :+
Er zijn weinig dingen waarvan ik zeg, die laat ik thuis. Het kan wel, maar ik doe het niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
Luuk84 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:39:
[...]

Voordeel? ben ik de enige die op wat kleren & voedsel na, eigenlijk net zoveel mee heeft als voor 2 weken? :+
Er zijn weinig dingen waarvan ik zeg, die laat ik thuis. Het kan wel, maar ik doe het niet :P
Nee hoor. 5 dagen weg neem ik net zo veel mee als 5 weken.
Mogelijk zelfs minder, omdat er dan geen eten mee gaat. Als ik 5 dagen ga, heb ik niet echt zin om boodschappen te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

vhal schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:33:
[...]

Is dat een Mazda MX-5? Zo te zien past er nog behoorlijk wat in :P
Ja, daar past meer in dan je denkt :D helemaal als je alle hoekjes gaat benutten (wat we nu niet gedaan hebben). Als we gaan trekken, hebben we twee koffers mee (die grijze en nog een van ongeveer dezelfde maat), maar we wilden nu ons kleine koelboxje mee nemen (iets als https://www.bol.com/nl/p/...l-blauw/9200000016499333/). De slaapzak past dan precies rechts, boven het wiel (waar nu het picknick kleed ligt), schoenen achter de koffers, en dan hebben we nog heel veel propruimte tussen de koffers en de achterrand, en bovenop de koffers (daar ligt dan uiteindelijk het picknick kleed opgevouwen en niet opgerold :p)

De tent, de stoeltjes en de slaapmatjes liggen op het rekje achterop (wilde nog een toto maken, maar ben ik vergeten...)
Luuk84 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:39:
[...]

Die grijze koffer is standaard volgepakt en daar zitten vast dingen in die we deze vakantie niet gaan gebruiken. Dat is onze kampeer koffer. Maar vooral die minder kleding. Eén extra t-shirt ipv 6 of 7, geen reserve broek, 1 handdoek, ipv 2 (en dat allemaal keer twee). En dat gaat best aantellen als je maar een beperkte pakruimte hebt! (geen dak voor een dakkoffer en de kofferdeksel is ook al vol :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:05

Nakebod

Nope.

Verschil hier tussen full-size 2+ weken kamperen en een weekenje kamperen is voornamelijk wel welke tent en dus het formaat wat er meegaat. En klein gaspitje ipv grote gasfles en 2 pitter.

De basis benodigdheden blijven redelijk hetzelfde, slaapmat en slaapzak minimaal :P Maar ook standaard 2 stoeltjes, tafeltje, koelbox en krat met o.a. wat bestek en borden etc.
Ook wel eens geprobeerd om op de grond te zitten, maar dat overleef ik niet :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Nakebod schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:01:
Verschil hier tussen full-size 2+ weken kamperen en een weekenje kamperen is voornamelijk wel welke tent en dus het formaat wat er meegaat. En klein gaspitje ipv grote gasfles en 2 pitter.

De basis benodigdheden blijven redelijk hetzelfde, slaapmat en slaapzak minimaal :P Maar ook standaard 2 stoeltjes, tafeltje, koelbox en krat met o.a. wat bestek en borden etc.
Ook wel eens geprobeerd om op de grond te zitten, maar dat overleef ik niet :+
Als je echt weinig ruimte hebt, kan je altijd deze meenemen. Kost geen drol, en de kwaliteit valt me reuze mee.
Ik neem hem tegenwoordig ook mee op wandeltochten van 2 a 3 dagen, en ik moet zeggen, echt heel fijn als je even kan zitten op een stoel met rugleuning. Ik vond het altijd onzin, maar het is me het gewicht wel waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Luuk84 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:06:
[...]

Als je echt weinig ruimte hebt, kan je altijd deze meenemen. Kost geen drol, en de kwaliteit valt me reuze mee.
Ik neem hem tegenwoordig ook mee op wandeltochten van 2 a 3 dagen, en ik moet zeggen, echt heel fijn als je even kan zitten op een stoel met rugleuning. Ik vond het altijd onzin, maar het is me het gewicht wel waard...
Stoeltjes hebben wij ook, maar dan de originele.
Hoe is de kwaliteit van die van Ali? Behalve wat zwaarder, die van mij weegt 650 gram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Luuk84 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:06:
[...]
Die heb ik geprobeerd, maar vind ze veel te iel...

Maar zitten op de grond doen we ook niet hoor, de stoeltjes moeten zelfs mee. Die houden de tent op z'n plek :D

Wij hebben zo'n rekje op de auto:

https://www.cabriocare.nl...zda-mx5-rvs-spring/44/712

Tussen die stangen passen precies 2 matjes naast elkaar. Dan aan weerszijden daarvan de twee stoelen, en dan tussen die stoelen en daar weer op de tent.

Omdat een foto meer zegt dan duizend woorden:

En bezakt

Dat rooie wat je ziet is een waterdichte hoes waar de matjes in zitten, die blauwe zak is een stoletje (de andere ligt aan de andere kant van de matjesrol) en de groene zak is de tent (duh!)

Met bepakking

En zo ziet dat er dan uit van buiten de auto.

Zonder die stoektjes zou alles niet echt vast zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Dan had je gewoon meer meegenomen ;) Overigens de Clio Estate bijzonder ruim van binnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Deveon op 20-07-2018 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
maartend schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:18:
[...]

Stoeltjes hebben wij ook, maar dan de originele.
Hoe is de kwaliteit van die van Ali? Behalve wat zwaarder, die van mij weegt 650 gram
Minder als je ze direct vergelijkt, maar dat is te verwachten, ze zijn 5x zo goedkoop. Ik weeg zelf 90kg en de stoel houd mij prima. Tot nu toe nog geen gebreken. Je voelt wel "flex" in de stoel, met name zijwaarts, echter moet je hier natuurlijk niet in gaan zitten draaien :+
Als ik een punt moet geven wat het eerst zou begeven, zou ik zeggen, de plastic "hub" waar alle buizen inzitten. Ander nadeel vind ik dat de voetjes niet goed vast zitten en je deze makkelijk kwijt kan raken omdat ze vaak in de grond zaken en dan vast zuigen. Simpel te verhelpen door ze goed vast te lijmen. Voor het geld vind ik de stoelen echter prima. Zeker voor incidenteel gebruik. Ik vind de originele, voor mijn gebruik, toch echt te duur.
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:28:
[...]

Die heb ik geprobeerd, maar vind ze veel te iel...
Ze zijn ook niet om vele dagen op te zitten (vind ik). Maar als je met je rugzak aan het lopen bent, sleep je geen campingstoel mee van 5kg ;)
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:28:
[...]

En zo ziet dat er dan uit van buiten de auto.

Zonder die stoektjes zou alles niet echt vast zitten...
Dus eigenlijk heb je helemaal geen ruimte gebrek? Je moet zelfs extra dingen meenemen om het vast te zetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Deveon schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:33:
[...]

Dan had je gewoon meer meegenomen ;) Overigens de Clio Estate bijzonder ruim van binnen.
Helemaal mee eens. Als we met de Auris gaan, nemen we veeeeeel meer mee dan we nodig hebben. Zelfs met de MX5 nemen we nog teveel mee :p
Luuk84 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:35:
[...]
Ze zijn ook niet om vele dagen op te zitten (vind ik). Maar als je met je rugzak aan het lopen bent, sleep je geen campingstoel mee van 5kg ;)
Toen wij nog met de rugzak weggingen hadden we niet eens stoeltjes. Maar toen waren we natuurlijk nog jong en wild. Als je de 40 gepasseerd bent, zijn stoeltjes wel prettig hoor...
Dus eigenlijk heb je helemaal geen ruimte gebrek? Je moet zelfs extra dingen meenemen om het vast te zetten. :+
Zo kun je het ook zien :p Het was wel toeval hoor, dat het allemaal zo mooi in elkaar paste. Toen we de eerste keer gingen met de MX5 vroegen we ons af hoe we die matjes zouden gaan meenemen. En toen bleek dat ze precies naast elkaar in dat rek vallen. Ze zitten mooi klem, en zijn een mooi kussentje voor de tent (geen uitstekende harde delen in de lak!) Toen die stoeltjes er naast, vallen ook precies in dat rek, en daardoor heb je een kuiltje gegenereerd voor de tent. Et voila, een perfect vallend systeem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:36
He wat leuk een topic over kamperen! Die had ik even gemist!

Wij gaan ook al jaren kamperen met de MX5, en zoals @Wailing_Banshee al zegt er kan een hoop in zo'n MX5:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5581/14991628307_f8beeb2786_c.jpgPasso della Foppa by Bas van Daalen, on Flickr

Ik heb helaas geen foto van de auto naast de tent, maar het is een Coleman Instant 4 (de auto past ook in de tent :)) en op het rekje hebben we nog 2 Outwell Comfort XL stoelen.

Het is altijd leuk om mensen op de camping zo verbaast te zien kijken wat er allemaal mee kan met een MX5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Luuk84 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:35:
[...]

Minder als je ze direct vergelijkt, maar dat is te verwachten, ze zijn 5x zo goedkoop. Ik weeg zelf 90kg en de stoel houd mij prima. Tot nu toe nog geen gebreken. Je voelt wel "flex" in de stoel, met name zijwaarts, echter moet je hier natuurlijk niet in gaan zitten draaien :+
Als ik een punt moet geven wat het eerst zou begeven, zou ik zeggen, de plastic "hub" waar alle buizen inzitten. Ander nadeel vind ik dat de voetjes niet goed vast zitten en je deze makkelijk kwijt kan raken omdat ze vaak in de grond zaken en dan vast zuigen. Simpel te verhelpen door ze goed vast te lijmen. Voor het geld vind ik de stoelen echter prima. Zeker voor incidenteel gebruik. Ik vind de originele, voor mijn gebruik, toch echt te duur.
Thnx. Ik heb ze gekocht toen ze net uit waren, dus ja, dan was er nog geen Ali copy. Niet erg.
Nu heb ik er ook niet het volle pond voor betaald, ik denk dat ik ong 3.5 maal Ali kwijt was.
Maar zoals gezegd, wij hebben ze al vanaf jaar 1. Maar was gewoon heel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 21:49
[...]

Dan had je gewoon meer meegenomen ;)
Precies.

Ik heb een hele eenvoudige regel: als het in/op/aan de auto past dan kan het mee.

Dit jaar hing de auto wel op de as:
Kamperen auto
:+

Kofferbak: mobicool, 3 Jumbo kratten (campingspul, speelgoed, overig), tent, buggy, overige meuk (afvullen tot aan het dak)
Dakkoffer: kleding, slaapzakken, matjes, loopdrager, stoeltjes, overige meuk
Trekhaak: vervoer :+
Tussen stoelen en achterbank: schoeisel in alle maten en soorten

Volgend jaar koop ik denk ik een gasfles en campinggaz party grill en denk nog steeds dat het zonder probleem meegaat :P

Ik laat het spul altijd in de woonkamer leggen en zeg dan van tevoren of het past. Dat doet het tot nu toe altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Warlock
Soms kijk ik zelf wel op, als we net de tent opgevouwen hebben en alles weer aan het inruimen zijn: gaat dat allemaal passen?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:36
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:03:
@Warlock
Soms kijk ik zelf wel op, als we net de tent opgevouwen hebben en alles weer aan het inruimen zijn: gaat dat allemaal passen?!?!?
We gebruiken ook van die vacuumzakken voor kleding, slaapzak en de kussens enzo, maar dan past het echt maar net!

Het grootste probleem is regen, dan moet het dak dicht en hangt al het gewicht op het rekje. Gelukkig is dat maar 1 keer voorgekomen.

Helaas is de Mazda dit jaar vervangen voor een Opel Astra Twintop, daar past toch een stuk minder zooi in/op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Warlock schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:06:
[...]

We gebruiken ook van die vacuumzakken voor kleding, slaapzak en de kussens enzo, maar dan past het echt maar net!

Het grootste probleem is regen, dan moet het dak dicht en hangt al het gewicht op het rekje. Gelukkig is dat maar 1 keer voorgekomen.
Slaapzak past boven het rechter achterwiel, kussens zitten in de vakantiekoffer (zijn opblaaskussens, en dus maar een heel klein pakvolume, in elke beker zit er één), en kleding is gewoon netjes gepropt in een koffer. Vaccuumzakken niet nodig.

En er hangt bij ons niet aan het rekje, het ligt er gewoon bovenop. Ik heb het idee dat het pakvolume van onze tent een heel stuk kleiner is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Jeez, bij ons past tegenwoordig alles in een Twingo. We zijn tegenwoordig dan ook maar met 2. Scheelt verschrikkelijk veel. Daarvoor ; station kneitervol, dakkoffer kneitervol.
Zo blij tegenwoordig.
Zijn ook op een uur vertrokken als we besluiten een paar dagen weg te gaan. Heb een kist waar alles in zit, tent erbij, slaapzak, stoeltjes, kooktroep, kleding, weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

maartend schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:23:
Jeez, bij ons past tegenwoordig alles in een Twingo. We zijn tegenwoordig dan ook maar met 2. Scheelt verschrikkelijk veel. Daarvoor ; station kneitervol, dakkoffer kneitervol.
Zo blij tegenwoordig.
Zijn ook op een uur vertrokken als we besluiten een paar dagen weg te gaan. Heb een kist waar alles in zit, tent erbij, slaapzak, stoeltjes, kooktroep, kleding, weg.
Wij zijn het meeste tijd kwijt om te bedenken hoe we die spanbanden ook alweer deden om alles op het rekje vast te maken :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

Ik heb een setje Thule GoPack tassen die precies in mijn dakkoffer passen. Erg handig, want je kunt dan vooraf de tassen inpakken en als ze vol zitten, dan past het in de dakkoffer. En stiekem kan er daarna nog iets bovenop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Rukapul schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:00:
[...]
Dit jaar hing de auto wel op de as:
[afbeelding]
:+

Kofferbak: mobicool, 3 Jumbo kratten (campingspul, speelgoed, overig), tent, buggy, overige meuk (afvullen tot aan het dak)
Dakkoffer: kleding, slaapzakken, matjes, loopdrager, stoeltjes, overige meuk
Trekhaak: vervoer :+
Tussen stoelen en achterbank: schoeisel in alle maten en soorten
Volgende keer zou ik adviseren om meer gewicht tussen de stoelen en achterbank te stoppen (bijv: kleding, tent) zodat het gewicht meer naar voren verplaatst. Schoeisel is perfect voor achterin je dakkoffer (veel volume, weinig gewicht). Je kan ook fietsen op het dak naast je dakkoffer plaatsen aangezien op de trekhaak een hefboom effect veroorzaakt waardoor niet alleen het gewicht van de fietsen op de achteras komt, maar ook van wat voor de achteras ligt. Voor caravans wordt vaak ook hulpveren geadviseerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 20-07-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 21:49
Deveon schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:12:
[...]

Volgende keer zou ik adviseren om meer gewicht tussen de stoelen en achterbank te stoppen (bijv: kleding, tent) zodat het gewicht meer naar voren verplaatst. Schoeisel is perfect voor achterin je dakkoffer (veel volume, weinig gewicht). Je kan ook fietsen op het dak naast je dakkoffer plaatsen aangezien op de trekhaak een hefboom effect veroorzaakt waardoor niet alleen het gewicht van de fietsen op de achteras komt, maar ook van wat voor de achteras ligt. Voor caravans wordt vaak ook hulpveren geadviseerd.
Het grootste moment komt door de fietsen. Heb wel gereden met beide ebikes dichtbij maar dat is een crime om op te laden en geeft meer kans op schade.

De dakkoffer is zo breed dat er met fatsoen geen fiets naast past.

En met de tent die wij hebben kan deze niet anders dan in de kofferbak ;) Behouden de kinderen ook hun beenruimte.

Dit was de eerste keer kamperen met alle fietsen mee (zou naar de Alpen alleen iets meenemen voor de kinderen). En voor 2x 1000km accepteer ik wat belasting op de veren en rijd met wat meer beleid.

Wil geen aanhangwagen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 20-07-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Waarschijnlijk wel :D Qua ruimte doet de Clio niet onder dan mijn oude auto (Mégane 3 Estate). De kofferbak is ook een stuk dieper.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Rukapul schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:42:
[...]
Het grootste moment komt door de fietsen. Heb wel gereden met beide ebikes dichtbij maar dat is een crime om op te laden en geeft meer kans op schade.
Tsja, 20 kg fietsendrager + 2x 10 kg kinderfiets + 2x 30 kg ebike maakt samen 100 kg. Dat met een zwaartepunt een meter achter de achteras hakt er hard in. Het verbaast me eigenlijk dat het qua kogeldruk nog kan.
Wil geen aanhangwagen :+
Dat begrijp ik helemaal maar als je geen concessie wil doen in wat je meeneemt, m.n. qua fietsen, is het misschien toch geen slecht idee. Misschien alleen een fietsaanhangwagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
maartend schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:23:
Zo blij tegenwoordig.
+1 voor kamperen met de Twingo. Vorig jaar 6500km gereden tot boven de poolcirkel ;)

Met z'n tweeën gaat dat prima, OK de achterbank staat ook vol, maar is zeker te doen. Zelfs als we onze klimspullen er nog bij hebben wat altijd uiteindelijk best veel zut is (touw, helmen, materiaal etc). Dit jaar kamperen/roadtrip in de US, dus nog minder mee. Alles inclusief tent etc moet in 2 duffels, maar dat gaat helemaal goed komen. Als we gaan hiken past ook alles in 2 rugzakken.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:49:
[...]

+1 voor kamperen met de Twingo. Vorig jaar 6500km gereden tot boven de poolcirkel ;)

Met z'n tweeën gaat dat prima, OK de achterbank staat ook vol, maar is zeker te doen. Zelfs als we onze klimspullen er nog bij hebben wat altijd uiteindelijk best veel zut is (touw, helmen, materiaal etc). Dit jaar kamperen/roadtrip in de US, dus nog minder mee. Alles inclusief tent etc moet in 2 duffels, maar dat gaat helemaal goed komen. Als we gaan hiken past ook alles in 2 rugzakken.
Goed dat ik het weet van de klimspullen. Bij mij nog niet erbij gekieperd. Maar als jij het zegt, geloof ik je meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik probeer uit principe in de achterbak onder het dekzeil te blijven, zodat ik nog wat zicht naar achteren heb; meestal liggen er alleen twee kussens links en rechts op het dekzeil, een paar jassen plat erop. Maar we hebben nu een grotere tent, dus het wordt wel steeds moeilijker om alles laag te houden. Ik heb er wel over gedacht om eventueel wat hoger te laden, boven dekzeilhoogte, maar ik ben er een beetje huiverig voor omdat ik wil voorkomen dat de hele donder naar voren komt als ik een keer hard moet remmen. Wat doen jullie daartegen?

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bra-Jo schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:43:
maar ik ben er een beetje huiverig voor omdat ik wil voorkomen dat de hele donder naar voren komt als ik een keer hard moet remmen. Wat doen jullie daartegen?
vastbinden aan grotere dingen er onder?
cargo-net vanaf handgrepen boven de achterdeuren naar beneden spannen? (sommige auto's hebben zoiets al ingebouwd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ik probeer uit principe in de achterbak onder het dekzeil te blijven, zodat ik nog wat zicht naar achteren heb; meestal liggen er alleen twee kussens links en rechts op het dekzeil, een paar jassen plat erop. Maar we hebben nu een grotere tent, dus het wordt wel steeds moeilijker om alles laag te houden. Ik heb er wel over gedacht om eventueel wat hoger te laden, boven dekzeilhoogte, maar ik ben er een beetje huiverig voor omdat ik wil voorkomen dat de hele donder naar voren komt als ik een keer hard moet remmen. Wat doen jullie daartegen?
Als je kratten gebruikt kan je enkele centimeters onder de bovenkant van de achterbank blijft, zorg wel dat ze niet kunnen kiepen. ;) Of een kinderfietsje half over de achterbank die achter de bank haakt bij een noodrem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hondenrek (zie oa Halfords: https://www.halfords.nl/carpoint-cosmic-hondenrek.html) tussen bagage en passagiers :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Dat hondenrek is denk ik nog wel de meest veilige oplossing. Een net vanaf de handgrepen werkt niet, dan kunnen de kinderen (11 en 15 jaar) niet rechtop zitten. Een kinderfiets hebben we dus ook niet meer bij ons. ;)

Ik ga van de week denk ik eens test-inpakken. Mocht het tegenvallen, dan moet er toch maar zo'n rek komen, dan maar alleen met de zijspiegels kijken.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bra-Jo schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:12:
Dat hondenrek is denk ik nog wel de meest veilige oplossing. Een net vanaf de handgrepen werkt niet, dan kunnen de kinderen (11 en 15 jaar) niet rechtop zitten. Een kinderfiets hebben we dus ook niet meer bij ons. ;)

Ik ga van de week denk ik eens test-inpakken. Mocht het tegenvallen, dan moet er toch maar zo'n rek komen, dan maar alleen met de zijspiegels kijken.
Voor de kosten hoef je het niet te laten, een fysiotherapeut die whiplash moet repareren is duurder :* :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Bra-Jo schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:12:

Die palen van het hek maken de kofferbak wel een stuk minder praktisch om te laden. Je moet namelijk dingen tussen die palen gaan proppen. Volgens mij is een simpel bagagenet, zeil of dekbed met een spanband dan minder ingrijpend, maar net zo effectief.

Edit:
Deze zit aan de hoofdsteunen vast.
Afbeeldingslocatie: https://www.schecker.nl/$WS/schecker/websale8_shop-schecker/produkte/medien/bilder/klein/046050.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Deveon op 20-07-2018 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Deveon schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:27:
[...]

Die palen van het hek maken de kofferbak wel een stuk minder praktisch om te laden. Je moet namelijk dingen tussen die palen gaan proppen. Volgens mij is een simpel bagagenet, zeil of dekbed met een spanband dan minder ingrijpend, maar net zo effectief.

Edit:
Deze zit aan de hoofdsteunen vast.
[afbeelding]
Hm, goed punt. De achterbank loopt natuurlijk schuin naar achter, en zo'n rek zal wel verticaal moeten ipv diagonaal. Beetje onzinnig om de ruimte die je in de hoogte wint, (deels) in de diepte weer in te moeten leveren.

Ik zal van de week eens even zoeken waar die dingen live te krijgen zijn, automaterialenhandel ofzo, en dan kijken hoe ze geplaatst moeten worden. En anders die van jou, da's ook wel een idee. Tnx! :)

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bra-Jo schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:34:
[...]

Hm, goed punt. De achterbank loopt natuurlijk schuin naar achter, en zo'n rek zal wel verticaal moeten ipv diagonaal. Beetje onzinnig om de ruimte die je in de hoogte wint, (deels) in de diepte weer in te moeten leveren.

Ik zal van de week eens even zoeken waar die dingen live te krijgen zijn, automaterialenhandel ofzo, en dan kijken hoe ze geplaatst moeten worden. En anders die van jou, da's ook wel een idee. Tnx! :)
Brezan, Halfords, misschien ANWB.

Deze bevestig je aan de hoofdsteunen van de achterbank: https://www.halfords.nl/m...lanc-hondenrek-laika.html

Afbeeldingslocatie: https://www.halfords.nl/media/catalog/product/cache/1/image/565x/602f0fa2c1f0d1ba5e241f914e856ff9/1/9/1944c_1.png

PS. ik heb geen aandelen Halfords, of werknemer / winkeleigenaar :>

[ Voor 22% gewijzigd door aReaRe op 20-07-2018 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Zo'n cargonet is bij een noodstop/botsing niet voldoende denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Hier heb ik de drie hoofdsteunen op de hoogste stand gezet, dan heb je nog een cm of 20 over tot het dak die ik vrij hou. Dit moet wel genoeg zijn voor het pakket wat bovenop in de kofferbak ligt (tentdoek) tegen te houden. Beter iets dan niets, althans voor nu...

[ Voor 15% gewijzigd door vhal op 21-07-2018 05:23 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door aReaRe op 20-07-2018 20:33 . Reden: te snel gereageerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik heb zo'n bagagenet ingebouwd, daar gaat echt niets zomaar langs of doorheen. Maar toch heb ik alleen lichte/zachte spullen zoals kussens of kleding boven daar tegenaan voor de zekerheid.

Net zoals ik oplet of er geen 'stangen' in lengterichting liggen, zoals een stoel, parasol of tentstokken. Ben daar nogal neurotisch in. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 30 ... 277 Laatste