*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Ik laat ze ook wel zitten, op de Sluftervallei in Texel kan het af en toe flink waaien zagen wij vorig jaar al toen we in een huisje zaten. Wel moet ik nog even wat extra houten haringen halen + andere D/O-ringen die wél passen. De standaard D-ringen op de Havik 4000 zijn te klein om over de houten haring te schuiven.Refro schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:22:
[...]
Volgens de verkoper bij Bax (Rob) is het bij mooi weer niet nodig maar bij storm/onweer met windstote n wel aan te raden. Zeker als het voorscherm er niet in zit. In de praktijk heb ik ze altijd eraan omdat ik geen zin heb bij dreigend weer de tent nog beter vast te zetten. Hij staat altijd opgezet in het standje laat de storm maar komen.
Het weer ziet er nu wat slechter uit maar het duurt voor ons nog bijna 2 weken dus er kan nog veel gebeuren.
Ik heb ze gewoon met een lusje paracord aan de d-ringen vastgemaakt. Zijn de d-ringen van de sjorbanden niet ingenaaid? (en kun je ze dus niet vervangen).vhal schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:14:
[...]
Ik laat ze ook wel zitten, op de Sluftervallei in Texel kan het af en toe flink waaien zagen wij vorig jaar al toen we in een huisje zaten. Wel moet ik nog even wat extra houten haringen halen + andere D/O-ringen die wél passen. De standaard D-ringen op de Havik 4000 zijn te klein om over de houten haring te schuiven.
Nope, deze zijn gelukkig afneembaar. Ik zag overigens grote D/O-ringen op www.paracord.nl waarmee ik prima uit de voeten kan qua maatRefro schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:13:
[...]
Zijn de d-ringen van de sjorbanden niet ingenaaid? (en kun je ze dus niet vervangen).
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Van de tent wel maar van de lange sjorbanden/scheerlijnen niet zover ik me kan herinneren.vhal schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:36:
[...]
Nope, deze zijn gelukkig afneembaar. Ik zag overigens grote D/O-ringen op www.paracord.nl waarmee ik prima uit de voeten kan qua maat
Inderdaad, daar moet ik nog even iets voor verzinnen. Eventueel een sleutelring of een stukje paracord.Refro schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:55:
[...]
Van de tent wel maar van de lange sjorbanden/scheerlijnen niet zover ik me kan herinneren.
Moet je voor de gein eens zoeken op Desert Challenger.ST10©DE schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:39:
[...]
Dit vind ik ook bizarre dingen : https://www.unicat.net/en...y-MANTGM183244x4CC-sh.php
Bizar mooi!
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Ik ben weer in NL en ik kan je melden dat het is gelukt om alles bijna 3 hele dagen koel te houden. Vrijdagochtend vertrokken, vrijdagavond tot en met zondagmiddag koud bier gedronken!harley schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:58:
[...]
Drie dagen iets koud houden in een koelbox met alleen elementen? Gaat je niet lukken.
Verder zie ik wat discussie over gebrek aan ruimte in de auto. Wij gebruiken van die vacuum zakken om onze kleding in te stoppen. Werkt enorm goed.
Wij zijn zelfs in een Renault Megane met 5 man weg geweest zonder dakkoffer of iets dergelijks, door alles in zakken te doen en geen koffers of sporttassen te gebruiken.
EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's
Als dat je lukt heb je mijn respect. Zelfs met dakdragers voor de tafel, stoelen, hoofdtent en wat kleding is het mij niet gelukt met twee kinderen (3&1), vrouw en tent (Active Leisure Brixen 6).vhal schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:07:
[...]
Maar wie weet ben ik super efficient met inpakken en past alles gewoon wel in 1 auto met vrouw en 2 kinderen included
Maar neem je dan ook je stofzuiger mee naar de camping ?Dekar1 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:15:
[...]
Verder zie ik wat discussie over gebrek aan ruimte in de auto. Wij gebruiken van die vacuum zakken om onze kleding in te stoppen. Werkt enorm goed.
Wij zijn zelfs in een Renault Megane met 5 man weg geweest zonder dakkoffer of iets dergelijks, door alles in zakken te doen en geen koffers of sporttassen te gebruiken.
Vroeg ik me ook wel eens af, maar een pompje van het luchtbed zal ook wel werkenvhal schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:54:
[...]
Maar neem je dan ook je stofzuiger mee naar de camping ?
Hoe hou jij je tent dan schoon?vhal schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:54:
Daar zit totaal geen zuigkracht achter. Dat gaat niet echt werken.Cheesy schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:00:
Vroeg ik me ook wel eens af, maar een pompje van het luchtbed zal ook wel werken
[ Voor 40% gewijzigd door LordSinclair op 06-07-2018 15:20 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Toch valt dat nog een soort van mee. Het is niet zo straf als de stofzuiger, maar met ietsje meer geduld lukt het nog wel aardig.LordSinclair schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:19:
[...]
Hoe hou jij je tent dan schoon?
[...]
Daar zit totaal geen zuigkracht achter. Dat gaat niet echt werken.
Stoffer en blik en daarna met een natte theedoek met een paar druppeltjes vaatwasmiddel het grondzeil dweilen.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Fijn, er zijn er maar twee bezorgd. Zonder pakbon en zonder weetikveel. Kan ik met de verkoper uitvechten waar nummer 3 t.w.v. € 199 isReinier schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:57:
Ik heb maar even de economie (vooral die van Zwitserland) een boost gegeven: zojuist drie Exped Megamatten besteld
Wil ze dit jaar ook eens proberen en dan vooral voor de kussens. Maar zonder stofzuiger je kunt de lucht er grotendeels zo ook wel uitpersen hoor.vhal schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:54:
[...]
Vorig jaar moesten we noodgedwongen ineens alsnog met de auto op pad
(na 600km lekke koppakking van de motor) Dus omgedraaid en snachts alles overgeladen in de auto. Maar omdat we dus al een hele dag kwijt waren had ik geen zin in de aanhanger dus alles moest ook in de auto passen. En dat lukt aardig hoor

Dit jaar toch maar met mijn eigen motor nieuwe poging
Auto gaat niet meer passen, is gekrompen naar een clio (wel voor de zekerheid trekhaak laten monteren)
[ Voor 7% gewijzigd door harley op 07-07-2018 12:04 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Zonder dakkoffer hadden wij dit nooit meegekregen. Tijd voor een grotere auto. Kan er ook een koelkastje mee.
Morgen nog wat handdoeken ergens tussen proppen en wat toiletspul en dan lekker twee weekjes weg.
Miskoop
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Gewoon erop zitten. Wij gebruiken ze altijd voor de vieze was vanwege de geur.vhal schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:54:
[...]
Nadeel is dat losse kleding veel makkelijk inpakt dan z’n vacuüm verpakt pakket.
Die ja, misschien is jouw oplossing nog wel een alternatief maar ik vond het persoonlijk een gemis dat je die stokken niet vast kan zetten in de grond. Maar als losstaand geheel vond ik het maar niks en ik ben bang dat de tarp dan binnen 1 windvlaag ergens in de duinen te vinden isChaoss schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:03:
Welke heb je dan? Ik heb die 'Fresh' wit met oranje bied tarp van de decathlon en ik ben er wel tevreden over. Maar ik zet hem aan 1 kant vast aan de luifel van de tent dus dat scheelt.

Maar goed, dan heb je dus wel 2x een Bardani The Summat 10 SI voor de kinderen, en voor vrouwlief en mezelf een Bardani The Summat 3D 15 SI. Ding is gadulle dikker dan het matras op ons bed.
En omdat ik niet zeker wist of het allemaal samen wel in de dakkoffer zou passen, hebben we ook maar gelijk een aluminiminum tafel meegenomen, 3 kilo lichter dan de oude en (belangrijker) een stuk compacter. Straks alvast even de dakkoffer volgeladen en het past allemaal boven verwachting goed. Nu nog een week of wat wachten tot het voor het echie mag...
Nomen nescio
Qua tent denken we aan een Decathlon Fresh and Black pop-up koepeltentje.
Waarom pop-up? Na het opzetten van de voortent en luifel ben ik er wel klaar mee, dus dit lijkt me makkelijk.
Iemand ervaring met zo'n fresh and black tent?
Het is wel een kunststof tent met alle nadelen van dien (ademend). Er zijn simpele noktenten van katoen die je ook in 5 minuten opzet.Timmert schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:24:
Dit jaar gaat onze dochter van 11 voor het eerst in haar eigen tentje slapen (ipv bij ons in de caravan). Vandaag bij Vrijbuiter een De Waard de Donge 10 slaapmatje gekocht. Oud (show)model, afgeprijst van 199 voor 70 en daar ging ook nog eens 17,50 korting af. Vond ik een prima deal.
Qua tent denken we aan een Decathlon Fresh and Black pop-up koepeltentje.
Waarom pop-up? Na het opzetten van de voortent en luifel ben ik er wel klaar mee, dus dit lijkt me makkelijk.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Grootste gevecht zit hem ook in het weer inklappen, geloof me.Timmert schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:24:
Die hebben wij ook wel eens gebruikt. We kregen ze thuis wel netjes vaccuum, maar op de camping niet meer. Dus toen moesten we gaan proppenDekar1 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:15:
[...]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik hoor gisteren van vrienden dat je in Frankrijk een milieusticker nodig hebt in bepaalde steden, waaronder sinds kort ook Annecy, waar ik heen ga. Is iemand hier bekend mee? Ik begrijp dat je de sticker alleen via een Franse site kunt bestellen en dat de levertijd +/- 4 weken is. Ik ga al over 3 weken. Een afdruk van de digitale versie die je vrijwel direct toegestuurd krijgt zou ook voldoende zijn. Kan iemand dit bevestigen?
Vraag het eens aan de ANWBRudolf schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:23:
Ik ga voor het eerst sinds jaren weer eens naar Frankrijk.
Ik hoor gisteren van vrienden dat je in Frankrijk een milieusticker nodig hebt in bepaalde steden, waaronder sinds kort ook Annecy, waar ik heen ga. Is iemand hier bekend mee? Ik begrijp dat je de sticker alleen via een Franse site kunt bestellen en dat de levertijd +/- 4 weken is. Ik ga al over 3 weken. Een afdruk van de digitale versie die je vrijwel direct toegestuurd krijgt zou ook voldoende zijn. Kan iemand dit bevestigen?
De ANWB verwijst naar de website https://certificat-air.gouv.fr/ waar ik alleen met creditcard kan bestellen. Die heb ik geen.
Binnen 24 uur na je bestelling ontvang je overigens per e-mail ook een digitale afbeelding van je milieusticker. Deze kun je uitprinten en voorlopig op je dashboard leggen. Zo hoef je bij haast niet eerst de post af te wachten. Heb je eenmaal de sticker ontvangen, dan kun je die daarna alsnog op je voorruit plakken.
Goeie tip, die CL25R. Heb er ook eentje besteld. Heb al 2 andere lampen op 18650-accu's, dus dat komt qua uitwisselbaarheid van batterijen ook goed uit.L.N. schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:41:
[...]
We hebben een Fenix CL25R en dat is een hele fijne lamp. Oplaadbaar, geeft aan alle kanten licht en is klein. Op de foto's lijkt deze groot, maar is in het echt maar klein (net geen 10 cm hoog). We nemen die zelfs mee uit logeren, zodat mijn dochters niet in het donker hoeven te slapen. In bestelling staat nog een Fenix CL09 als extra lampje.
En ook nog een CL09 erbij besteld, leek me ook wel een fijne.
De CL25R heb ik nu 2 jaar of zo en is een hele fijne. Het enige nadeel is dat de meeste buttontop 18650's net te lang zijn (officieel passen er alleen flattop 18650's in). Mijn 18650 buttontops van Keeppower passen wel, maar dan kan het batterijklepje net niet goed genoeg dicht. De lamp werkt wel, maar de sluiting is niet waterdicht.Pelle schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:01:
[...]
Goeie tip, die CL25R. Heb er ook eentje besteld. Heb al 2 andere lampen op 18650-accu's, dus dat komt qua uitwisselbaarheid van batterijen ook goed uit.
De CL09 heb ik nu een paar dagen. De bediening is heel handig, net als de batterij met ingebouwde USB-lader. Je stopt dus een USB-kabel in de batterij om deze te laden. De runtimes zijn niet geweldig door de 16340-batterij, maar zeker goed genoeg. De vorm/maat roept bij mensen (zeker bij vrouwen) wel een bepaalde associatie op

[ Voor 4% gewijzigd door L.N. op 09-07-2018 15:12 ]
Wat is de toegevoegde waarde van een echte zaklamp? Gebrek aan licht heb ik nog niet ervaren.
De CL09 wordt het nachtlampje, zodat mij dochters niet helemaal in het donker slapen. De CL20R is gewoon een lampje om ‘s avonds bij te zitten en kletsen of een boek te lezen. Deze lampen hebben prettiger licht dan mijn gsm, het schijnt in alle richtingen en je kunt intensiteit van het licht instellen.Deveon schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:19:
Ik gebruik al jaren de flits van m’n telefoon als zaklamp..![]()
Wat is de toegevoegde waarde van een echte zaklamp? Gebrek aan licht heb ik nog niet ervaren.
Ik vind het prettiger lopen met een lampje naar het toiletgebouw in de nacht, dan met m'n GSM. Plus, wat @L.N. ook zei, 360 graden verlichting, dus je hebt meer overzicht. En je kunt hem ophangen, zodat je en licht en je handen vrij hebt.Deveon schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:19:
Ik gebruik al jaren de flits van m’n telefoon als zaklamp..![]()
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Voor de zekerheid heb ik er ook maar 1 bestelt. Uit de bevestigingsmail:
Your certificate will soon be sent by mail at the address indicated during your order.
In the wait , this invoice allows you to prove your approach and the classification of your vehicle.
ST10©DE schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:52:
[...]
Voor de zekerheid heb ik er ook maar 1 bestelt. Uit de bevestigingsmail:
[...]
Gaan er geen badmintonrackets mee?jurjen_g schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 00:05:
[...]
Hier ook 3 kinderen en dus ruimte problemen. De beste aankoop die ik hiervoor heb gedaan was de 'bakrak'. De tent achterop, heb je toch als eerste nodig, maakt veel ruimte vrij in de auto. En natuurlijk een huge dakkoffer![]()
[afbeelding]
Onze wensen/eisen:
- Ruime plaatsen
- Bergachtig/heuvelachtig gebied
- Nette camping, hoeft geen 5 sterren te zijn, als de voorzieningen maar schoon en ok zijn
- Liefst wat voorzieningen voor onze kleine (ruim 1,5), zandbak of speeltuintje, hoeft allemaal niet gigantisch te zijn.
- Zwembad, meertje of riviertje waar onze kleine in kan plonzen
[ Voor 5% gewijzigd door Luuk84 op 10-07-2018 12:18 ]
Daar zijn genoeg campings die aan je wensen voldoen. Het is een mooi en erg netjes land met heuvels/bergen, erg toeristisch ingesteld (in de zin van veel leuke uitjes etc. voor het hele gezin).
En het is ook nog eens relatief dichtbij. Wat mij betreft (ook) een aanrader in jouw situatie. Ik ben er 4x met veel plezier geweest.
[ Voor 13% gewijzigd door Cheesy op 10-07-2018 12:02 ]
Wij hebben 2 jaar geleden hier gestaan ; https://www.campingschlossrossdorf.eu/Luuk84 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:45:
Ik ben op zoek naar een leuke camping op +/- 5 a 6 uur rijden (iets meer of minder mag ook) van Middelburg, Zeeland. Ons plan is om eind augustus te vertrekken, na alle drukte. Zelf zat ik te denken aan regio Vogezen. Maar tips voor andere gebieden zijn ook welkom, zolang ze maar aan de rest van de wensen/eisen voldoen.
Onze wensen/eisen:Heb zelf ook wel wat gevonden, maar "echte" ervaringen zijn altijd fijn
- Ruime plaatsen
- Nette camping, hoeft geen 5 sterren te zijn, als de voorzieningen maar schoon en ok zijn
- Liefst wat voorzieningen voor onze kleine (ruim 1,5), zandbak of speeltuintje, hoeft allemaal niet gigantisch te zijn.
Geweldig mooie, heuvelachtige omgeving, fijne camping, meertje in de buurt.
We hebben niet zoveel inpak problemen. We hebben drie kinderen en vorig jaar hadden onder andere een fietsaanhanger voor de kinderen, de duo kinderwagen, een gewone buggy, kinderbedje en een kinderdrager (rugzak) mee. Dat ziet er dan als volgt uit:

Wij zijn twee jaar geleden op deze camping geweest, ook vanuit MiddelburgLuuk84 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:45:
Ik ben op zoek naar een leuke camping op +/- 5 a 6 uur rijden (iets meer of minder mag ook) van Middelburg, Zeeland. Ons plan is om eind augustus te vertrekken, na alle drukte. Zelf zat ik te denken aan regio Vogezen. Maar tips voor andere gebieden zijn ook welkom, zolang ze maar aan de rest van de wensen/eisen voldoen.
Onze wensen/eisen:Heb zelf ook wel wat gevonden, maar "echte" ervaringen zijn altijd fijn
- Ruime plaatsen
https://www.camping-du-chateau-vosges.com/
Beviel prima, mooie ruime plaatsen. Onze kinderen waren toen 8 en 11 jaar en hebben zich geen moment verveeld.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Veel van wat ik vind is zo'n 'vakantiepark' met kampeerplaatsen of campings die volgens de reviews een typische 'doorreiscamping' zijn. Daar hebben we ook geen zin in, dat de halve campingplaatsen elke dag van bezoeker verwisselen.
Iemand een tip? We willen graag naar Oostenrijk om wat door de Alpen te kunnen wandelen. Maar eventueel Zuid-Duitsland aan de voet van de alpen is ook goed.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Vorig jaar ons erg vermaakt op Camping Belle Hutte nabij La Bresse.Luuk84 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:45:
Zelf zat ik te denken aan regio Vogezen.
Onze wensen/eisen:
- Ruime plaatsen
Kinderen zijn iets ouder (4 en 6), maar denk dat een jonger kind zich ook prima thuis voelt in het zwembad of de luchtkastelen.
Daarnaast is La Bresse ook een wintersportplaats, met skiliften waarvan er ook in de zomer één open is.
Skistation ligt aan de andere kant van de weg.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Heb hem gisteren ook besteld. Vooral het feit dat je hem kunt opladen met USB is voor ons erg prettig (alleen de auto als oplaadpunt). En het feit dat hij een maanlicht stand heeft. Dat vind ik vaak het grootste probleem met zaklampen: ze zijn soms te fel!Pelle schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:01:
[...]
Goeie tip, die CL25R. Heb er ook eentje besteld. Heb al 2 andere lampen op 18650-accu's, dus dat komt qua uitwisselbaarheid van batterijen ook goed uit.
Hoe lang gaat die CL25R mee op één acculading? Met andere woorden, zou je 'm de hele nacht kunnen laten branden op een nachtstand ofzo?L.N. schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:41:
[...]
We hebben een Fenix CL25R en dat is een hele fijne lamp. Oplaadbaar, geeft aan alle kanten licht en is klein. Op de foto's lijkt deze groot, maar is in het echt maar klein (net geen 10 cm hoog). We nemen die zelfs mee uit logeren, zodat mijn dochters niet in het donker hoeven te slapen. In bestelling staat nog een Fenix CL09 als extra lampje.
Nomen nescio
Zie de specs op de site van fenix: http://fenixlight.com/Pro...id=31&cid=30#.W0W-6bhNeUkBra-Jo schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:21:
[...]
Hoe lang gaat die CL25R mee op één acculading? Met andere woorden, zou je 'm de hele nacht kunnen laten branden op een nachtstand ofzo?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Moet wel lukken: 600 uur op 0.8 lumenOrion84 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:26:
[...]
Zie de specs op de site van fenix: http://fenixlight.com/Pro...id=31&cid=30#.W0W-6bhNeUk
[afbeelding]
Ah tnx, die had ik nog niet gevonden.Orion84 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:26:
[...]
Zie de specs op de site van fenix: http://fenixlight.com/Pro...id=31&cid=30#.W0W-6bhNeUk
[afbeelding]
600 uur!
/me bestelt
Nomen nescio
Ik wel, want daardoor zag ik dat er een maanlicht optie was. Wij hebben thuis een paar ledjes in de gang hangen, die ook maar heel weinig licht geven (waren zo ongeveer de eerste led lampjes die we konden vindenBra-Jo schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:31:
[...]
Ah tnx, die had ik nog niet gevonden.
600 uur!
/me bestelt
Het stuk wat je aangeeft ken ik niet zo, volgens mij mijd ik het als de pest omdat het hartstikke toeristisch is...Galois schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:35:
Ik vind het lastig om een geschikte camping in Oostenrijk te vinden. We willen ongeveer 1 week naar Oostenrijk voordat we doorreizen naar Umbrië. De camping moet dus wel ergens tussen Füssen en de Brennerpas liggen (in ieder geval niet al te veel van de route af). Graag ook met een zwembad. En als ik dan toch al mijn wensen mag geven: ook op loopafstand van een dorpje?
Veel van wat ik vind is zo'n 'vakantiepark' met kampeerplaatsen of campings die volgens de reviews een typische 'doorreiscamping' zijn. Daar hebben we ook geen zin in, dat de halve campingplaatsen elke dag van bezoeker verwisselen.
Iemand een tip? We willen graag naar Oostenrijk om wat door de Alpen te kunnen wandelen. Maar eventueel Zuid-Duitsland aan de voet van de alpen is ook goed.
Maar ik was een jaar of 10 terug op deze camping in het Salzburgerland. Is wel iets oostelijker, maar past denk ik wel in het plaatje wat je schetst.
Een gasfles ter plekke huren of kopen is misschien een idee hoewel er dan wel zoiets als een bouwmarkt of grote supermarkt in de buurt moet zijn. Op een camping de hoofdprijs betalen voor zoiets doe ik principieel niet.
Domme vraag is het niet, maar waar ben je precies bang voor? Je zit ook op een benzinetank bijvoorbeeldgold_dust schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:59:
Misschien een domme vraag maar wij willen misschien met kleine kinderen wel eens gaan kamperen in een tent: hoe doe je dat met een gasfles meenemen? Achterin de kofferbak waar de kinderen en praktisch bovenop zitten vind ik niet zo'n fijn idee. Er zal natuurlijk bijna nooit wat misgaan maar het gaat meer om het idee op zich.
Een gasfles ter plekke huren of kopen is misschien een idee hoewel er dan wel zoiets als een bouwmarkt of grote supermarkt in de buurt moet zijn. Op een camping de hoofdprijs betalen voor zoiets doe ik principieel niet.
Lekkage is natuurlijk altijd een factor, maar controleer dit goed voordat je gaat reizen.
[ Voor 5% gewijzigd door Luuk84 op 12-07-2018 12:15 ]
Tja, dan kan je ook kijken waarom je überhaupt gas wil gebruiken. Koken kan ook op benzine, licht maken met olie (of accu / batterij / stroomvoorziening op je kampeerplaats/ ....)gold_dust schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:59:
Misschien een domme vraag maar wij willen misschien met kleine kinderen wel eens gaan kamperen in een tent: hoe doe je dat met een gasfles meenemen? Achterin de kofferbak waar de kinderen en praktisch bovenop zitten vind ik niet zo'n fijn idee. Er zal natuurlijk bijna nooit wat misgaan maar het gaat meer om het idee op zich.
Eerste keer weer eens kamperen paar jaar geleden: achterin de auto (campinggaz fles)gold_dust schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:59:
Volgende 2 keer: in de aanhangwagen
Komende vakantie: in de disselbak van de vouwwagen
Die gasflessen zijn gebouwd om wel wat te kunnen verdragen, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Op sommige campings kan je er misschien wel 1 huren en kopen kan uiteraard ook, maar dan betaal je aardig wat voor de fles alleen (50 euro zit je al snel aan excl vulling).
Stel je daar niet te veel van voor. Dat is een theoretisch getal. Door beperkingen in de elektronica en lekstromen zul je de helft nog niet halen.Bra-Jo schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:31:
[...]
Ah tnx, die had ik nog niet gevonden.
600 uur!
Hoe neem jij de benzinetank of tractieaccu van je auto mee? Toevallig ook 10 cm onder de billen van je kinderen? Niet te druk om maken, het is 100x* waarschijnlijker dat het zwembad op de camping je kinderen vermoordt dan dat je gasfles dat doet.gold_dust schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:59:
Misschien een domme vraag maar wij willen misschien met kleine kinderen wel eens gaan kamperen in een tent: hoe doe je dat met een gasfles meenemen? Achterin de kofferbak waar de kinderen en praktisch bovenop zitten vind ik niet zo'n fijn idee.
Als je het over veiligheid hebt..wmeester schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 00:04:
Of zorg dat je kunt koken op wegwerp flesjes... Die kosten geen drol.
* SWAG inderdaad.
[ Voor 15% gewijzigd door Bacchus op 13-07-2018 08:52 ]
Zelfs 300 uur is nog bijna 2 weken fulltime aanBacchus schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:36:
[...]
Stel je daar niet te veel van voor. Dat is een theoretisch getal. Door beperkingen in de elektronica en lekstromen zul je de helft nog niet halen.
Dat valt nog vies tegen. Ik gebruik een campinggaz model uit het jaar kruik (bluet s200) en de busjes daarvoor kosten tegenwoordig al richting 2.75. Als ik naast water koken voor koffie en thee elke dag zou koken dan moeten er wel 10+ mee vrees ikwmeester schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 00:04:
Of zorg dat je kunt koken op wegwerp flesjes... Die kosten geen drol.
Voordeel van de oude branders is dat ze extreem compact zijn en niet kapot gaan. Ik heb er 3 die al 4 decennia meegaan.
Door de hoogte zijn ze wel wat instabiel en vangen relatief veel wind.
Iemand een suggestie voor een compacte vervanger (/upgrade)?
De versie die ik heb kan ik niet meer vinden, maar is erg vergelijkbaar met deze: https://nl.aliexpress.com...Cookware/32660377889.html
Maar dan gewoon gekocht bij een nederlandse winkel.
Dit ziet er trouwens wel heel erg hetzelfde uit
[ Voor 40% gewijzigd door Jelte op 13-07-2018 09:41 ]
Ik bedoelde ook de gasstellen met doorprik flesjes. Zo'n doorprikfles/bus zijn ook iets voordeliger te krijg: Ongeveer 2 euro per stuk.Bacchus schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:36:
[...]
Stel je daar niet te veel van voor. Dat is een theoretisch getal. Door beperkingen in de elektronica en lekstromen zul je de helft nog niet halen.
[...]
Hoe neem jij de benzinetank of tractieaccu van je auto mee? Toevallig ook 10 cm onder de billen van je kinderen? Niet te druk om maken, het is 100x* waarschijnlijker dat het zwembad op de camping je kinderen vermoordt dan dat je gasfles dat doet.
[...]
Als je het over veiligheid hebt..
* SWAG inderdaad.
Maar inderdaad zoals hierboven aangegeven; een gasfles kan aardig wat hebben en is niet zo onveilig als je denkt.
En als die dingen onveilig zouden zijn... We namen zo'n fles mee (de kleinere variant CV300 of de grotere CV470) in onze rugtas, in de fietskar, of in een hoekje weggepropt in de auto. (denk je dat je huidige fles bijna op is, neem je dus een reserve fles mee, zet je die reserve fles ongeopend na de vakantie weer terug in de kast
[ Voor 12% gewijzigd door Sherlock op 13-07-2018 11:03 ]
wow shit! Ik neem die dingen al jaren mee op vakantie met een busje van de action.....Bacchus schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:36:
[...]
Als je het over veiligheid hebt..
* SWAG inderdaad.
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
2.5 kg is op zich wel een mooie maat en inhoud. Dat zijn 13 busjes Campinggaz. Max wat we gebruikt hebben zal 7 zijn in 2-3 weken.
De Wit is trouwens aanzienlijk duurder dan hierboven genoemd.
[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 13-07-2018 11:24 ]

Dat is een fijn toestel met een losse fles. Het nadeel is dat deze niet heel zacht kan. Maar door de gasfles verder dicht te draaien is dat op te lossen. Handig is ook dat de deksel voorkomt dat de warmte/vlam tegen het tentdoek komt. Nadeel is dat deze niet echt klein of licht is. We gebruiken nu een stalen fles van Primagaz, maar gaan overstappen naar eentje van Benegas (lichter, veiliger en je kunt veel beter zien hoeverl er nog in zit).
Een andere optie is om te koken op een vloeibare brandstof, zoals Coleman Fuel / White Spirit in een brander zoals deze Coleman Unleade Stove:

Je werkt dus niet met gas, maar met een vloeistof. Je kunt hier vooraf vloeistoffen voor kopen en meenemen (2 - 3 liter is vaak genoeg). Maar het werkt ook met benzine (bv Euro95). Het voordeel is dat je dus geen grote/zware gasfles mee hoeft te nemen. Een nadeel is dat het aansteken en onderhoud wat meer werk is. Het aansteken is niet, zoals bij een gaspit, de kraan open draaien en een vonkje er bij, maar je moet eerst wat vloeibare brandstof aansteken. Die genereert hitte, waardoor de vloeibare brandstof gas wordt. Dan pas draai je de brandstoftoevoer open en ga je koken. De hitte van de gas-vlam zorgt er voor dat continue een beetje vloeibare brandstof wordt omgezet in gas. Misschien klinkt dit ingewikkeld, maar het is niet moeilijk en duurt maar 1 minuut.
Echt veel gas hoef je dus niet mee te zeulen
[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 13-07-2018 22:23 ]
Heb net mijn coleman 424 weer schoongemaakt en hij doet het weer als nieuw. Aansteken doe ik net wat anders 15 slagen pompen, kraantje stukje open, aansteken, minuutje laten branden. 15 slagen bijpompen en koken maar. Als hij brand is hij ook veel krachtiger als een gastoestelL.N. schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:57:
We hebben (een voorloper van) de Campingaz 200 S:
[afbeelding]
Dat is een fijn toestel met een losse fles. Het nadeel is dat deze niet heel zacht kan. Maar door de gasfles verder dicht te draaien is dat op te lossen. Handig is ook dat de deksel voorkomt dat de warmte/vlam tegen het tentdoek komt. Nadeel is dat deze niet echt klein of licht is. We gebruiken nu een stalen fles van Primagaz, maar gaan overstappen naar eentje van Benegas (lichter, veiliger en je kunt veel beter zien hoeverl er nog in zit).
Een andere optie is om te koken op een vloeibare brandstof, zoals Coleman Fuel / White Spirit in een brander zoals deze Coleman Unleade Stove:
[afbeelding]
Je werkt dus niet met gas, maar met een vloeistof. Je kunt hier vooraf vloeistoffen voor kopen en meenemen (2 - 3 liter is vaak genoeg). Maar het werkt ook met benzine (bv Euro95). Het voordeel is dat je dus geen grote/zware gasfles mee hoeft te nemen. Een nadeel is dat het aansteken en onderhoud wat meer werk is. Het aansteken is niet, zoals bij een gaspit, de kraan open draaien en een vonkje er bij, maar je moet eerst wat vloeibare brandstof aansteken. Die genereert hitte, waardoor de vloeibare brandstof gas wordt. Dan pas draai je de brandstoftoevoer open en ga je koken. De hitte van de gas-vlam zorgt er voor dat continue een beetje vloeibare brandstof wordt omgezet in gas. Misschien klinkt dit ingewikkeld, maar het is niet moeilijk en duurt maar 1 minuut.
Het is een super betrouwbaar apparaat dat wel wat onderhoud nodig heeft, maar het ook ver onder nul probleemloos doet. Ook geen gezeur met gasflessen en zo. Ik gebruik meestal aspen 4 omdat dit goedkoper is als coleman fuel. Maar als het nodig is gaat er ook euro95 in. Je moet wel een beetje van het gepruts houden.
Een van de lussen op een hoekpunt is doormidden gescheurd, een rubber/siliconen ring van het grondzeil is kapot en een nylon strap van de luifel is losgekomken. Alle drie de beschadigingen gingen erg makkelijk, zonder veel kracht te zetten.
Herkent iemand dit van Outwell tenten? Is de kwaliteit toch minder dan ik had gedacht en is het allemaal best kwetsbaar? Of ben ik te lomp?
Ik ben verder wel fan van Outwell, ik heb er een kofferbak vol spul van (25 artikelen
L.N. schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:57:
[afbeelding]
Je werkt dus niet met gas, maar met een vloeistof. Je kunt hier vooraf vloeistoffen voor kopen en meenemen (2 - 3 liter is vaak genoeg). Maar het werkt ook met benzine (bv Euro95).
Nu weten jullie dat waarschijnlijk wel maar voor de nietsvermoedende Tweakers die daarom opeens enthousiast zouden worden over de Coleman: Je wil niet structureel op autobenzine koken; de auto-specifieke toevoegingen verbranden namelijk niet goed in een kooktoestel en leveren een giftige damp op. (Je gaat eerder dood van niet eten dan van die damp maar dan nog.)Refro schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:16:
Maar als het nodig is gaat er ook euro95 in. Je moet wel een beetje van het gepruts houden.
Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar de ervaringen met white spirit (🇳🇱 terpentine) in benzinebranders zijn "wisselend" op zijn best. Zelfs voor mijn Omnifuel staat terpentine niet op de (lange) lijst met gesuggereerde brandstoffen, waar autobenzine zelfs nog wel op staat. Coleman Fuel (4,99 €/l bij Vrijbuiter) is een merknaam voor wasbenzine (1,32 €/l bij Jumbo) dat in elke supermarkt verkocht wordt.
Ik neem aan dat je weken ipv dagen bedoelt?Reinier schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:42:
Afgelopen weekend heb ik mijn Outwell Bear Lake 6 een dagje opgezet. Ik heb inmiddels op drie plekken schade, terwijl de tent in totaal iets van 10 dagen gestaan heeft (voor het laatst een weekje in 2013).
Een van de lussen op een hoekpunt is doormidden gescheurd, een rubber/siliconen ring van het grondzeil is kapot en een nylon strap van de luifel is losgekomken. Alle drie de beschadigingen gingen erg makkelijk, zonder veel kracht te zetten.
Herkent iemand dit van Outwell tenten? Is de kwaliteit toch minder dan ik had gedacht en is het allemaal best kwetsbaar? Of ben ik te lomp?
Ik ben verder wel fan van Outwell, ik heb er een kofferbak vol spul van (25 artikelen). Maar de volgende keer ga ik voor een tent toch shoppen bij bijv. Falco of Karsten.
Onze Wolf Lake heeft weinig schade opgelopen in de 5 vakanties dat we hem nu gebruiken. Vorig jaar liet zo'n lus bij stokring los (eenvoudig te fixen) en een scheur in gaas van cabine wat deels user abuse zal zijn.
De kwaliteit lijkt me op zich prima.
Toch zie ik maar weinig aanbod in deze categorie. Bij outdoorxl bv de Kampa Scorpion. De metalen slang(uiteinden) lijken wel wat speciaal. In tegenstelling tot die Scorpion lijkt die van Ali wel een DIN aansluiting te hebben.Jelte schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:37:
Ik heb een gaspitje die je niet bovenop een gasflesje hoeft te zetten. Staat automatisch een stuk stabieler. En je kunt het gasregelen bij het gasflesje in plaats van ergens onder het pannetje.
De versie die ik heb kan ik niet meer vinden, maar is erg vergelijkbaar met deze: https://nl.aliexpress.com...Cookware/32660377889.html
Maar dan gewoon gekocht bij een nederlandse winkel.
Dit ziet er trouwens wel heel erg hetzelfde uitEn zo te zien met een piezo? Ik zou de gok wagen
Misschien dat zoiets in combinatie met zo'n 2.5kg gasfles en een CampingGaz Party Gril 400 wel een aardige combi is van functionaliteit, gemak en compactheid. Heb je alleen nog een goed koppelstuk nodig om beide aan te kunnen sluiten.
[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 14-07-2018 14:53 ]
Nee, ik bedoel niet 10 weken, ik bedoel 10 14 dagen. De tent is praktisch nieuw. Ik wijt het toch aan lompheid i.c.m. wat pech en een haring met scherpe ranjes/braampjes.Rukapul schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:13:
[...]
Ik neem aan dat je weken ipv dagen bedoelt?
Onze Wolf Lake heeft weinig schade opgelopen in de 5 vakanties dat we hem nu gebruiken. Vorig jaar liet zo'n lus bij stokring los (eenvoudig te fixen) en een scheur in gaas van cabine wat deels user abuse zal zijn.
De kwaliteit lijkt me op zich prima.
Zo stonden we op de dagcamping, tent beetje slordig opgezet met 42 haringen te weinig. Ik kreeg ze niet in de harde grond. Ik heb nog een kunststof haring van Outwell aan stukken gemept (gevaarlijk, die scherven zijn vlijmscherp!).

Dochter vond het tarpje het leukst, want: kattenoren

Coleman heeft er ook een paar, waaronder deze Fyre Elite bij Decathlon.
Ach, je kookt toch buiten, dus van die damp heb je geen last van. Die valt trouwens ook hele erg mee. Het eten zit in een pan, dus die wordt ook niet beïnvloed door dampen. Wel branden de vloeistoffen van Coleman schoner, dus minder schoonmaken van de brander. Aan wasbenzine zijn geurstoffen toegevoegd, zodat je weet dat je in die dampen zit. Bij Coleman Fuel is dat minder. Bovendien weet je dan zeker dat je de juiste brandstof hebt. Aangezien je lang met 1 liter doet, maakt het prijsverschil ook weinig uit.Bacchus schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:58:
[...]
[...]
Nu weten jullie dat waarschijnlijk wel maar voor de nietsvermoedende Tweakers die daarom opeens enthousiast zouden worden over de Coleman: Je wil niet structureel op autobenzine koken; de auto-specifieke toevoegingen verbranden namelijk niet goed in een kooktoestel en leveren een giftige damp op. (Je gaat eerder dood van niet eten dan van die damp maar dan nog.)
Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar de ervaringen met white spirit (🇳🇱 terpentine) in benzinebranders zijn "wisselend" op zijn best. Zelfs voor mijn Omnifuel staat terpentine niet op de (lange) lijst met gesuggereerde brandstoffen, waar autobenzine zelfs nog wel op staat. Coleman Fuel (4,99 €/l bij Vrijbuiter) is een merknaam voor wasbenzine (1,32 €/l bij Jumbo) dat in elke supermarkt verkocht wordt.
Maar het punt blijft dat een dergelijke brander ook een paar nadelen heeft en dat je daar bewust van moet zijn. Het is dus , zoals je terecht aan geeft, geen zaligmakende vervanger van koken op gas. Het is niet voor niets dat op de camping bijna iedereen kookt op gas.
Rukapul en Jeltel verwijzen naar branders op gas, terwijl 2 van de 3 branders waar jij naar verwijst op vloeibare brandstof branden. Alleen de Fyre Elite is op gas.Bacchus schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:23:
@Rukapul Dat soort brandertjes zijn er best wel wat. De twee grote namen op dat gebied zijn Primus dat onder andere "mijn" Omnifuel verkoopt en MSR met bijvoorbeeld hun populaire Whisperlite.
Coleman heeft er ook een paar, waaronder deze Fyre Elite bij Decathlon.
Jaren geleden gebruikte ik ook een Whisperlite. Onverwoestbaar (met wat onderhoud) en vooral geschikt als je weinig mee wilt nemen, zoals bij een trektocht. Voor kamperen met de auto zou ik die niet zo snel gebruiken vanwege het relatieve ongemak (1 pit, wat omslachtiger aan te zetten, niet handig op een tafel omdat ze instabieler zijn, “vertraging” bij het regel. Van de vlam).
[ Voor 44% gewijzigd door L.N. op 14-07-2018 20:43 ]
Karten card gaan we sowiezo halen. Meestal zijn die toeristen passen een beetje kantje boort of ze wel uit kunnen maar ik heb gezien dat het met deze vrij gemakkelijk uit kan.
Welke camping trouwens? Wij hebben in Maltatal bij Villach gestaan een paar jaar terug.
En die werkt in combinatie met specifieke gasbusjes. Of is aansluiten op een standaard gasfles een kwestie van een slang of verloopje?
Hebben wij ook even gehad, maar wat is dat een onhandige fles die benegas. Hij is veel breder. Dan is hij namelijk gelijk veel lastiger op te bergen. Verder is het gas ook een paar euro duurder...L.N. schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:57:
We gebruiken nu een stalen fles van Primagaz, maar gaan overstappen naar eentje van Benegas (lichter, veiliger en je kunt veel beter zien hoeverl er nog in zit).
Wij hebben nu nog een stalen van primagaz, maar waarschijnlijk als deze op is nog een lichtgewicht primagaz fles halen.
[This space is for rent]
White spirit (terpentine) en white gas (wasbenzine) gaat inderdaad nogal eens fout...Heb ook wel eens mijn brander op terpentine gezet...dat ging wel, maar flink veel roet..toch maar weer terug naar de wasbenzineBacchus schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:58:
[...]
[...]
Hi Ha Hopjesvla
Camping Poglitsch bij de Faaker see.Rukapul schreef op zondag 15 juli 2018 @ 10:51:
Karinthië heeft nauwelijks tips nodig. De Karnten Card helpt je snel op pad. Kampeerwinkel zit in Klagenfurt als je die nodig hebt
Welke camping trouwens? Wij hebben in Maltatal bij Villach gestaan een paar jaar terug.
[...]
Viel me op dat Karinthië heel veel goeie campings heeft, ik maak altijd een lijstje adhv Internet/zoover. Ik had nu uiteindelijk een "short" list van een stuk of 10 campings.
Alle branders die ik noemde werken op gas, de Omnifuel en Whisperlite werken daarnaast óók op vloeibare brandstoffen.L.N. schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 20:34:
Rukapul en Jeltel verwijzen naar branders op gas, terwijl 2 van de 3 branders waar jij naar verwijst op vloeibare brandstof branden. Alleen de Fyre Elite is op gas.
Mijn ervaring (met de Omnifuel dan) is juist dat hij veel stabieler staat omdat de pit niet bovenop het blik zit en prima te regelen is doordat de regelaar onder de pit zit. Rukapul vroeg om een compact toestel en suggereerde iets lagers dan zijn schoef-erbovenop-pit, deze zijn dat allemaal.Jaren geleden gebruikte ik ook een Whisperlite. Onverwoestbaar (met wat onderhoud) en vooral geschikt als je weinig mee wilt nemen, zoals bij een trektocht. Voor kamperen met de auto zou ik die niet zo snel gebruiken vanwege het relatieve ongemak (1 pit, wat omslachtiger aan te zetten, niet handig op een tafel omdat ze instabieler zijn, “vertraging” bij het regel. Van de vlam).
Deze hebben allemaal een gewone Lindal-aansluiting (B188) en werken dus op normale gasblikken (EN417).Rukapul schreef op zondag 15 juli 2018 @ 10:51:
En die werkt in combinatie met specifieke gasbusjes. Of is aansluiten op een standaard gasfles een kwestie van een slang of verloopje?
Huidige tent is nog waterdicht, word wel iets vochtiger bij een goede stortbui. In het begin zag je de regendruppels er echt afglijden, dat is nu niet meer zo.
Een De Waard tent moet je niet impregneren! Het doek is zo geweven en behandeld dat dat niet nodig is.ThijsM schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:52:
Iemand ervaring met het opnieuw impregneren van een de waard tent van naar schatting +- 10 jaar oud?
Huidige tent is nog waterdicht, word wel iets vochtiger bij een goede stortbui. In het begin zag je de regendruppels er echt afglijden, dat is nu niet meer zo.
Hooguit in geval van in contact komen met zeep ofzo. Wat de werking van het doek verpest.
Het is geen dun doek, waarbij dat wel gewenst is.
http://www.dewaardforum.n...t=11189&hilit=impregneren
[ Voor 25% gewijzigd door Jelte op 16-07-2018 09:04 ]
edit: Ah, weggooien. Het doek is dan op.
[ Voor 15% gewijzigd door wmeester op 16-07-2018 10:26 ]
Ik zou zelf, puur vanwege het materiaal, denken aan een wax oid. Maar dat is geen goede oplossing als je de tent ook weer op wil bergen
White spirit moet je er zeker niet in doen...Hopjesvla79 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:12:
[...]
White spirit (terpentine) en white gas (wasbenzine) gaat inderdaad nogal eens fout...Heb ook wel eens mijn brander op terpentine gezet...dat ging wel, maar flink veel roet..toch maar weer terug naar de wasbenzine
Wasbenzine of euro 95. In uitzonderlijke gevallen petrolium of aviation turbine kerosine, beide met een andere jetkop.
Wanneer er op je lijst van je brander diesel staat: nooit op stoken. Je pannen gaan naar de haaien en je eten smaakt naar dieseldamp! De brander doet het er prima op, maar de andere resultaten....
Met name de nachtelijke bezoekjes aan de wc in het begin. Daarna toch maar over mijn principes heengestapt en de emmer gebruikt

Bevalt eigenlijk wel prima zo. Scheelt natuurlijk dat weer echt perfect is.
Nog een weekje en dan is het helaas al weer voorbij.