[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Rukapul schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:38:
[...]
Uiteindelijk afgelopen zondag dus niet bij de Wit een inflatable voor de kleine gekocht, maar online voor minder dan de goedkoopste 'Safarica Dreamcatcher 5 self inflating slaapmat' bij de Wit: dezelfde die we vorig jaar in een Oostenrijkse kampeerwinkel in de aanbieding kochten.
Online kan idd ook nog, maar ik wil wel een keer proefgelegen hebben. Ik tzt wel of ik ook echt wat meeneem of niet.
De Wit is het enige "warenhuis" dat in de buurt zit. Alternatief is een grote zaak in Eindhoven, maar die hebben vooral kleinere accessoires en tenten, volgens mij weinig of geen matten. Misschien dat ik ook nog wel ff bij Bever ga kijken.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bever lijkt me dan inderdaad ook een goede optie om even te gaan kijken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28
Bra-Jo schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:43:
[...]

Online kan idd ook nog, maar ik wil wel een keer proefgelegen hebben. Ik tzt wel of ik ook echt wat meeneem of niet.
De Wit is het enige "warenhuis" dat in de buurt zit. Alternatief is een grote zaak in Eindhoven, maar die hebben vooral kleinere accessoires en tenten, volgens mij weinig of geen matten. Misschien dat ik ook nog wel ff bij Bever ga kijken.
De Kampeermarkt in Eindhoven heeft dat op zich wel. Is ook vrij compleet. Online 17 zelfopblaasbare matrassen. Maar ondanks dat die dichterbij is geef ik de voorkeur aan de Wit. Die in Eindhoven vind ik altijd maar een donker hol terwijl de Wit netjes ruim is opgezet en meteen nog wat vertier voor de kinderen biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:49
Bra-Jo schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:43:
[...]

Ik weet niet waar je vandaan komt maar je zou ook nog bij Bax Recreatie in Bergeijk kunnen kijken. Ook veel matten en je kunt ook proef liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
En als je bij de wit en de kampeermarkt kijkt kun je ook even bij de kampeertopper kijken bij best.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:11
Wie van jullie gebruikt een koelbox met koelelementen? Hoeveel liter aan elementen nemen jullie per liter koelbox mee? Ik heb een koelbox van 32 L, en het liefste houd ik de inhoud 3 dagen koel met 27 °C (ik ben zeer hoopvol). Ik heb 8x400 mL = 3,2 L aan koelelementen en ik neem nog eens 12 L bevroren flesjes water mee in dezelfde koelbox. Tenslotte gaan er nog 24 halve L blikken bier (5 °C) mee.

Dus: Inhoud Koelbox 32 L
Koelelementen 3,2 L à -7 °C
Water 12 L à -7 °C
Bier 12 L à +5 °C
Buitentemperatuur overdag 27 °C

Durft iemand een groffe schatting te doen hoe lang dit koud blijft? O-)

Iemand misschien handige of tips? We zitten op een camping zonder stroomvoorziening en een aggregaat is iets te veel van het goede.

Oh en iedereen een hele fijne vakantie toegewenst!

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Highfive95 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:18:
[...]

Ik weet niet waar je vandaan komt maar je zou ook nog bij Bax Recreatie in Bergeijk kunnen kijken. Ook veel matten en je kunt ook proef liggen.
harley schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:17:
En als je bij de wit en de kampeermarkt kijkt kun je ook even bij de kampeertopper kijken bij best.
Ah die twee ken ik niet, tnx. :) Liggen qua afstand ongeveer even ver van ons als De Wit.

[ Voor 41% gewijzigd door Bra-Jo op 25-06-2018 22:55 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Dekar1 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:17:
Wie van jullie gebruikt een koelbox met koelelementen? Hoeveel liter aan elementen nemen jullie per liter koelbox mee? Ik heb een koelbox van 32 L, en het liefste houd ik de inhoud 3 dagen koel met 27 °C (ik ben zeer hoopvol). Ik heb 8x400 mL = 3,2 L aan koelelementen en ik neem nog eens 12 L bevroren flesjes water mee in dezelfde koelbox. Tenslotte gaan er nog 24 halve L blikken bier (5 °C) mee.

Water 12 L à -7 °C
Bier 12 L à +5 °C

Iemand misschien handige of tips? We zitten op een camping zonder stroomvoorziening en een aggregaat is iets te veel van het goede.

Drie dagen iets koud houden in een koelbox met alleen elementen? Gaat je niet lukken.
Waarom geen op gas ? Heb nog wel een tweedehandsje ;) heb er 2 staan :(
zoiets bedoel ik dus :
https://www.coolblue.nl/p...v1xziIERRC5waAtaBEALw_wcB

Op gas werken ze het beste. Heb zelf vorige week een 220compressor versie erbij gekocht want ze koelen tot wel 20 graden maar bij 30+ is dat niet koud genoeg voor vleeswaren. De compressorversie kan tot 37 graden koeler (en ja hij vriest dus echt)

[ Voor 10% gewijzigd door harley op 25-06-2018 23:00 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40

Water 12 L à -7 °C
Bier 12 L à +5 °C

Kun je de elementen op de camping niet laten invriezen? Een peltier koelbox op zonnepanelen om de elementen te ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
In het kader van doe eens wat anders: * Rukapul gaat naar Bretagne :P We waren zoals gebruikelijk uitermate laat met iets regelen en met het zwembad filter (voor de kinderen) dus op een of ander 5-sterren geval uitgekomen. Dat gaat goedkomen :7 Vraag is nu wel of het de moeite loont om de (normale) fietsen mee te nemen of niet.
harley schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:17:
Ik weet niet hoe die winkel tegenwoordig is, maar ik vond het jaren geleden maar een treurige zooi gericht op caravans en campers. Ondanks dat het veruit de dichtstbijzijnde kampeermeuktoko is (als je de Decathlon niet meetelt) kom ik er dus nooit. Is het tegenwoordig wel wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:54
Orion84 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:51:
Bever lijkt me dan inderdaad ook een goede optie om even te gaan kijken.
+1 of, als je in de buurt bent de Zwerfkei, IMHO de beste zaak in NL qua outdoorassortiment op voorraad. Let wel, dit is niet te vergelijken met een De Wit of Obelink die meer voor de caravancampeerder cateren, bij Zwerfkei kan je ook terecht als je serieuze expedities wil gaan doen. Maar man man, wat hebben deze veel, vooral aan kleding (goretex FTW) Qua tenten hebben ze niet heel veel, voornamelijk Hilleberg. Maar voor trekkingspullen hebben ze wel heel veel ( fatsoenlijke matjes, fatsoenlijke slaapzakken). Ik ga er graag heen en ben dan zo een paar uit kwijt met alleen maar kwijlen ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zwerfkei is ook een mooie zaak ja. Paar jaar geleden daar mijn Exped tent gekocht.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Rukapul schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:25:
...
Ik weet niet hoe die winkel tegenwoordig is, maar ik vond het jaren geleden maar een treurige zooi gericht op caravans en campers. Ondanks dat het veruit de dichtstbijzijnde kampeermeuktoko is (als je de Decathlon niet meetelt) kom ik er dus nooit. Is het tegenwoordig wel wat?
OW ben er ook al een tijdje niet geweest om heel eerlijk te zijn. Moest toen stoelen hebben en daar hadden ze meer keus dan bij de kampeermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:15
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:49:
[...]

+1 of, als je in de buurt bent de Zwerfkei, IMHO de beste zaak in NL qua outdoorassortiment op voorraad. Let wel, dit is niet te vergelijken met een De Wit of Obelink die meer voor de caravancampeerder cateren, bij Zwerfkei kan je ook terecht als je serieuze expedities wil gaan doen. Maar man man, wat hebben deze veel, vooral aan kleding (goretex FTW) Qua tenten hebben ze niet heel veel, voornamelijk Hilleberg. Maar voor trekkingspullen hebben ze wel heel veel ( fatsoenlijke matjes, fatsoenlijke slaapzakken). Ik ga er graag heen en ben dan zo een paar uit kwijt met alleen maar kwijlen ;)
Zwerfkei is een prachtige zaak inderdaad.
Het grote nadeel vind ik wel dat ze eigenlijk niet tot nauwelijks aan "budget" (B-Merk of eigen merk) opties doen (waar de bever dat af en toe wel doet). Je bent dus bijna verplicht om voor een A-merk te kiezen met de daarbij behorende prijs. Aanbiedingen kennen ze er ook eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Luuk84 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:02:
[...]

Zwerfkei is een prachtige zaak inderdaad.
Het grote nadeel vind ik wel dat ze eigenlijk niet tot nauwelijks aan "budget" (B-Merk of eigen merk) opties doen (waar de bever dat af en toe wel doet). Je bent dus bijna verplicht om voor een A-merk te kiezen met de daarbij behorende prijs. Aanbiedingen kennen ze er ook eigenlijk niet.
`

klopt, budget/b-merk is inderdaad niet de doelgroep van de winkel (niet lullig bedoelt). Maar als je echt specifieke spullen wil, licht spul wil bijvoorbeeld, of gewoon die slaapzak die bij -20 nog warm is én nog compact is, dan hebben ze dat hier. Idem voor Gore-tex kleding, een Hema regenpak is ook waterdicht, maar voor een alpiene trektocht door de Alpen bv voldoet het niet. Nu is Hopjesvla trouwens ook blij met z'n Gore-tex (en ja je zweet nog steeds...) in elke bui, waar dan ook. Het zijn investeringen, maar het betaald zich vaak dubbel en dwars terug in meerdere opzichten.

Gelukkig zie je wel dat bv een Decathlon veel dingen van A-merken kopieert en je dan toch min of meer met dezelfde specs voor een lagere prijs klaar kan zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Hopjesvla79 op 26-06-2018 10:12 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:10:
[...]

klopt, budget/b-merk is inderdaad niet de doelgroep van de winkel (niet lullig bedoelt). Maar als je echt specifieke spullen wil, licht spul wil bijvoorbeeld, of gewoon die slaapzak die bij -20 nog warm is én nog compact is, dan hebben ze dat hier. Idem voor Gore-tex kleding, een Hema regenpak is ook waterdicht, maar voor een alpiene trektocht door de Alpen bv voldoet het niet. Nu is Hopjesvla trouwens ook blij met z'n Gore-tex (en ja je zweet nog steeds...) in elke bui, waar dan ook. Het zijn investeringen, maar het betaald zich vaak dubbel en dwars terug in meerdere opzichten.
Het is duidelijk niet de doelgroep :) Maar met "budget" bedoel ik niet gelijk de sprong naar decathlon materiaal ;) (die hebben overigens soms prima spullen, ook veel rommel).
Ik heb inmiddels aardige wat materiaal liggen, ook van de dure merken (Hilleberg, Arc'teryx, enz), en de details en kwaliteit in deze producten is waar je voor betaald. Echter heb je dit niet altijd nodig of zijn er alternatieven beschikbaar. Voor het materiaal gore-tex (A brand, dus naam, dus extra €€) zijn er alternatieven beschikbaar, die (bijna) net zo goed werken, voor minder geld; Pertex, Event, enz. Heb met allemaal ervaring, en ben ook met Pertex Shield en Event nog nooit nat geworden ;)
Mijn punt is, dat je soms op zoek bent naar een alternatief wat net tegen de top aan zit omdat je het bijvoorbeeld niet heel vaak gaat gebruiken, maar je wel de voordelen/kwaliteit wil die boven niveau Decathlon (ook al zijn die serieus bezig om fatsoenlijke spullen tegen een mooie prijs aan te bieden) zit bijvoorbeeld. En dat bied de zwerfkei gewoon niet, vind ik persoonlijk erg jammer. Je ziet bijvoorbeeld in de VS bij de REI, een breder scala aan producten, vaak onder eigen merk, en vaak bijna net zo goed als het A merk tegen een veel aantrekkelijkere prijs. Iets wat ik helaas in NL wel is mis. Ik noem bijvoorbeeld lichtgewicht slaapmatten als alternatief voor Thermarest Neoair of de Expedmatten.

Het is een keuze van de Zwerfkei, maar ik vind het jammer. Een duurder merk is namelijk echt niet altijd beter of de juiste keus. Zo haal ik mijn slaapzakken/quilts niet meer van de bekende merken, maar custom made uit de VS, lichter, net zo goed (zo niet beter) en nog goedkoper ook. Ik haal ze daar omdat ik weinig alternatieven in NL of Europa kan vinden (Cumulus daar gelaten, alleen vind ik die te smal). Ondanks dit alles blijft het een mooie zaak natuurlijk, en ik kom er graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Eens, Gore-tex is inderdaad ook maar een naam met dito kosten, het was me iets te veel werk om de alternatieve membranen op te noemen ;) .
REI is trouwens inderdaad een erg fijne zaak (ook qua service zijn ze erg goed!). Ben het met je eens dat er zeker alternatieven zijn die identiek zijn aan de bekende merken, maar dan moet je al meer erin zitten om dat te weten, en weten waar je het kan halen en dat het überhaupt bestaat. In NL heb je dan helaas niet heel veel alternatieven. Maar om een keer te zien wat er mogelijk is is een keer een bezoekje aan bv een Zwerfkei wel een goed vanwege het uitgebreide assortiment, kan je daarna gaan finetunen en je inderdaad afvragen of het je waard is. Kathmandu is trouwens ook nog een fijne zaak (wel in de lijn met Bever/Zwerfkei maar t.o.v. Zwerfkei iets meer kans op aanbiedingen)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:24
Mag ik hier schaamteloos mijn huidige klapper aanbieden?
*knip*

[ Voor 64% gewijzigd door Orion84 op 28-06-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ruerd Jan schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:41:
Mag ik hier schaamteloos mijn huidige klapper aanbieden?
Nee, daarvoor hebben we: Vraag & Aanbod overig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Heeft een van jullie ervaring met de REDWOOD STRETCH LIMOUSINE 10? Ik vraag mij af hoe deze zich verhoudt tot de exped megamat 10. De enige review van de redwood is te vinden bij de kampeermeneer, verder niets.

O ja niet onbelangrijk, t/m 8 juli 25% korting bij de vrijbuiter https://www.vrijbuiter.nl/superinpakdeal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-09 13:58
Wij hebben de Redwood Olea, helaas niet meer verkrijgen, slapen er goed op. Wat iets minder is is het oprollen, dat gaat wat zwaar. Het zijn onze eerste SI matjes dus verder geen ervaring met dit soort matjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refro
rened80 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 09:36:
Heeft een van jullie ervaring met de REDWOOD STRETCH LIMOUSINE 10? Ik vraag mij af hoe deze zich verhoudt tot de exped megamat 10. De enige review van de redwood is te vinden bij de kampeermeneer, verder niets.

O ja niet onbelangrijk, t/m 8 juli 25% korting bij de vrijbuiter https://www.vrijbuiter.nl/superinpakdeal/
We hebben de 7 voor de kids maar merk eigenlijk qua comfort geen verschil met onze de waard linde duo 10 (die wij net iets beter als de megamat vonden liggen.)

Wel zijn de details anders, de ventielen zijn niet om te draaien wat bij inpakken een tikje onhandiger is. Ook is de opbergzak net wat minder stevig. Maar het is gewoon een goede kwaliteit mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:44

ThunderNet

Flits!

Weet iemand toevallig waar je muggengaas kunt kopen? :) Wil deze zomer lekker met de hangmatjes hangen waar mogelijk, maar vind de prijzen die gevraagd worden voor muggennetten voor hangmatten nogal fors, daarnaast lijkt het mij goed te doen om iets dergelijks zelf te maken.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
ThunderNet schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 22:35:
Weet iemand toevallig waar je muggengaas kunt kopen? :) Wil deze zomer lekker met de hangmatjes hangen waar mogelijk, maar vind de prijzen die gevraagd worden voor muggennetten voor hangmatten nogal fors, daarnaast lijkt het mij goed te doen om iets dergelijks zelf te maken.
Bij esvo of extremtextl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

Wie van jullie gebruikt een koelbox met koelelementen? Hoeveel liter aan elementen nemen jullie per liter koelbox mee? Ik heb een koelbox van 32 L, en het liefste houd ik de inhoud 3 dagen koel met 27 °C (ik ben zeer hoopvol). Ik heb 8x400 mL = 3,2 L aan koelelementen en ik neem nog eens 12 L bevr<>
3 dagen kan op een paar voorwaarden: 1 je hebt een gele goede koelbox (Igloo oid)
2 - je bewaart je elementen in een koeltasje in de koelbox en haalt er om de zoveel uur een paar verse uit - zo hou je de temperatuur veel constanter dan alle elementen tegelijkertijd te laten ontdooien.
Hoe meer koud water en bier hoe beter (koud erin!) Op deze manier kan je niet net gekocht drinken ook nog koelen.
3 - niet de continu dat deksel open en dicht doen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Perfect! dankje! Komende week maar eens beginnen met uittekenen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ThunderNet schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:59:
[...]

Perfect! dankje! Komende week maar eens beginnen met uittekenen :)
Ben wel benieuwd hoe je dat significant goedkoper zelf gaat kunnen maken dan de 30-50 euro die een kant en klare klamboe kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Orion84 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:22:
[...]

Ben wel benieuwd hoe je dat significant goedkoper zelf gaat kunnen maken dan de 30-50 euro die een kant en klare klamboe kost?
Van ticket to the moon zijn ze 60 euro en ik heb er 2 nodig, denk dat bij 1 het verschil te klein zou zijn, maar bij 2 het toch wel een paar tientjes moet uitmaken :) En het is wel een leuk projectje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:43

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb mezelf ook een mooie uitdaging aangemeten: Dit jaar wordt de vakantie op de brommer naar Castlefest.

Vanuit Brabant. :+

Dus op donderdag de hele dag op mijn gemakje naar Lisse rijden, dan een weekendje lol hebben, en maandag het hele proces in omgekeerde volgorde. Nu ben ik dus nog wel op zoek naar wat kampeerspul wat compatibel is met een gemotoriseerde tweewieler, mijn 3-persoons pop-up tent gaat het natuurlijk niet achterop redden.

Het is een redelijk grote brommer (maatje kleine motorfiets) met royale zadeltassen dus ik zal niet heel snel met veel ruimtegebrek zitten, maar het moet allemaal natuurlijk wel een béétje compact kunnen. Pop-up tenten en koelboxen gaan wat lastig worden om mee te nemen. ;)

Zolang ik maar kan eten, slapen, en koud bier heb vind ik het prima. Als tentje heb ik al een tweepersoons koepeltje van de Decathlon.

Het meeste wat ik nog moet hebben is klein spul zoals keukenmateriaal.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43

Pelle

🚴‍♂️

Ik gebruik al jaren een Campingaz Lumogaz gaslamp (voor op van die easyclick-tankjes). Maar het ding is nu lek helaas; als je 'm op de gastank laat zitten dan is de volgende ochtend je tankje leeg.

Nu kan ik zo'n nieuwe kopen à 25 euro, maar wellicht is het te repareren? Iemand daar ervaring mee?

Het alternatief voor het kopen van een nieuwe gaslamp, is een goede dimbare ledlamp voor op tafel, met fijn licht. Oplaadbaar of gevoed door AA(A)-batterijen. Tips in dat opzicht zijn ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Pelle schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:40:
Ik gebruik al jaren een Campingaz Lumogaz gaslamp (voor op van die easyclick-tankjes). Maar het ding is nu lek helaas; als je 'm op de gastank laat zitten dan is de volgende ochtend je tankje leeg.

Nu kan ik zo'n nieuwe kopen à 25 euro, maar wellicht is het te repareren? Iemand daar ervaring mee?
Geen ervaring met dergelijke gaslampen, maar wellicht is er een rubbertje versleten / kwijt, waardoor de aansluiting niet meer goed afdicht?
Het alternatief voor het kopen van een nieuwe gaslamp, is een goede dimbare ledlamp voor op tafel, met fijn licht. Oplaadbaar of gevoed door AA(A)-batterijen. Tips in dat opzicht zijn ook welkom :)
* Orion84 heeft een tijdje geleden de Biolite BaseLantern XL gekocht. Oplaadbaar, tevens bruikbaar als powerbank en als basisstation voor andere Biolite verlichting. Dimbaar, kleur instelbaar, je kan kiezen of je één kant gebruikt of beide kanten. En aangezien we hier toch op Tweakers zitten: een en ander is te bedienen via een app, incl. proximity-modus waarbij de lamp automatisch aan gaat als je in de buurt komt.
Daar voor had ik met name ervaring met de benzinelampen van Coleman (met van die kousjes). Die geven (zeker de dubbele uitvoering die ik had) wel iets meer licht, maar dat is lang niet altijd prettig en die krengen zijn een stuk minder makkelijk in gebruik dan zo'n LED lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Nog een paar dagen en dan mag mijn eerste echte kampeer trip gaan beginnen. _/-\o_

Wij zijn nu druk bezig met de voorbereidingen en alles vast klaarzetten voor vertrek aankomende zaterdag. Heb al een paklijst van internet afgeplukt en deze aangepast. Volgens mij is deze wel redelijk compleet.

Nu alleen gaan kijken hoe we alles in godsnaam mee gaan krijgen in de auto en dak koffer. Dat wordt nog een hele puzzel denk ik. 8)7

Nog tips bij het inpakken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:30
De gouden tip: Alles wat je thuis laat is meegenomen! ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 16:17

Wailing_Banshee

You're Next

Zorg ervoor dat wat je nodig hebt tijdens de reis goed kunt bereiken. En als je kinderen hebt, zorg ervoor dat die wat te doen hebben zodra je op je plek van bestemming bent (oftewel, gooi dat speelgoed ook niet als eerste in de auto :p)

In het algemeen, probeer zo veel mogelijk in omgekeerde volgorde in te pakken: wat je het laatst nodig hebt onderop. En hoekjes en gaatjes kunnen heel veel bevatten!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Vorig jaar schade gehad aan de wagentent van de vouwwagen. Ik zat in Italië tijdens dat noodweer vorige zomer. Gelukkig zijn wij er goed van afgekomen. Een paar offertes opgevraagd voor reparatie. Vond het overal best prijzig voor zoiets kleins. 150-200-250 euro.

Uiteindelijk er achter gekomen dat hier gewoon een tent en zeilmakerij op het industrieterreintje zit. € 25,- en alle naden weer goed waterdicht gemaakt rondom de schade.

Het blauwe tentdoek had ze niet op voorraad alleen een andere kleur blauw, het zandkleurig doek komt wel best goed overeen.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gwpFZy/IMG_4576.jpg

Voor de prijs ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:25
Pelle schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:40:

We hebben een Fenix CL25R en dat is een hele fijne lamp. Oplaadbaar, geeft aan alle kanten licht en is klein. Op de foto's lijkt deze groot, maar is in het echt maar klein (net geen 10 cm hoog). We nemen die zelfs mee uit logeren, zodat mijn dochters niet in het donker hoeven te slapen. In bestelling staat nog een Fenix CL09 als extra lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
Geen koffers en volgestopte bundels gebruiken
Tassen en shoppers, niet te volgestopt, en dan proppen in alle hoeken en gaten.

Een paar grote tassen aan de open kant van de kofferbak stapelen zodat de klep nog net dicht kan.
In het gat daarachter alle kleinere tassen proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Highfive95 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:11:
Nog een paar dagen en dan mag mijn eerste echte kampeer trip gaan beginnen. _/-\o_

Wij zijn nu druk bezig met de voorbereidingen en alles vast klaarzetten voor vertrek aankomende zaterdag. Heb al een paklijst van internet afgeplukt en deze aangepast. Volgens mij is deze wel redelijk compleet.

Nu alleen gaan kijken hoe we alles in godsnaam mee gaan krijgen in de auto en dak koffer. Dat wordt nog een hele puzzel denk ik. 8)7

Nog tips bij het inpakken?
Ik weet niet waar je heen gaat, maar over het algemeen heb ik minder kleding nodig dan ik vooraf denk, en mijn vriendin al helemaal! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
@Wailing_Banshee Goede tip voor speelgoed voor de kids. Nu is het maar twee uurtjes rijden, maar ze zijn altijd wel blij als ze eruit mogen.

@djiedjee Wij hebben van de goedkope weekendtassen die je overal tussen kunt proppen. Koffers is inderdaad niet zo handig.

@Rudolf Alleen bikini voor mijn vrouw is genoeg toch? :+
Gaan dit jaar in eigen land naar zee en de voorspellingen zijn goed. Hebben nu een lijstje gemaakt voor kleding. Denk dat het nog teveel is. Gaan twee weken en kunnen altijd op de camping wassen en strijken. Dus dat moet niet zo'n probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Highfive95 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:02:
@Wailing_Banshee Goede tip voor speelgoed voor de kids. Nu is het maar twee uurtjes rijden, maar ze zijn altijd wel blij als ze eruit mogen.

@djiedjee Wij hebben van de goedkope weekendtassen die je overal tussen kunt proppen. Koffers is inderdaad niet zo handig.

@Rudolf Alleen bikini voor mijn vrouw is genoeg toch? :+
Gaan dit jaar in eigen land naar zee en de voorspellingen zijn goed. Hebben nu een lijstje gemaakt voor kleding. Denk dat het nog teveel is. Gaan twee weken en kunnen altijd op de camping wassen en strijken. Dus dat moet niet zo'n probleem zijn.
Lekker, niks zo mooi als in eigen land met goed weer IMO. Geniet er van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Net terug van 5 dagen Zwitserland en 6 dagen Oostenrijk met z'n tweetjes (4p tent). Auto (Giulietta) zat goed vol, maar hoedenplank leeg en op de achterbank niks boven de ramen uit. Wel zo fijn tijdens het rijden.

Tip voor Zwisterland: Brienzersee! Ontzettend mooi!!

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43

Pelle

🚴‍♂️

Orion84 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:01:
[...]
Geen ervaring met dergelijke gaslampen, maar wellicht is er een rubbertje versleten / kwijt, waardoor de aansluiting niet meer goed afdicht?
Ja, zoiets zal het wel zijn, maar ik kon in dat opzicht online geen vervangende materialen vinden.
* Orion84 heeft een tijdje geleden de Biolite BaseLantern XL gekocht. Oplaadbaar, tevens bruikbaar als powerbank en als basisstation voor andere Biolite verlichting. Dimbaar, kleur instelbaar, je kan kiezen of je één kant gebruikt of beide kanten. En aangezien we hier toch op Tweakers zitten: een en ander is te bedienen via een app, incl. proximity-modus waarbij de lamp automatisch aan gaat als je in de buurt komt.
Daar voor had ik met name ervaring met de benzinelampen van Coleman (met van die kousjes). Die geven (zeker de dubbele uitvoering die ik had) wel iets meer licht, maar dat is lang niet altijd prettig en die krengen zijn een stuk minder makkelijk in gebruik dan zo'n LED lamp.
Mooi ding. Maar misschien had ik m'n budget van pakweg 4 tientjes er even bij moeten vermelden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04

Cheezus

Luiaard

Mij leek het wel handig om alle gadgets (dus ook verlichting) USB-chargable te hebben. Ik heb afgelopen weekend deze gekocht: https://www.dewitschijnde...-bulb-usb-lantaarn-zwart/
Best handig met de usb-stekker die meteen een ophanglusje wordt maar wel lelijk wit licht.
Op aliexpress heb ik deze lampen ook besteld:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.603e4c4dWVa1L6

Deze moeten nog binnenkomen, die 2e vond ik er wel sjiek uitzien, hopelijk geeft die ook echt een beetje warm licht.
Daarnaast heb ik nog een coleman lamp op benzine, voordeel daarvan is als het 's avonds kouder wordt de lamp er ook voor zorgt dat het een paar graden warmer wordt in de tent (samen met wat waxine lichtjes).

Afgelopen weekend ook de knoop doorgehakt voor de nieuwe tent, het is toch een De Waard geworden O+
Hier even shabby in de tuin opgezet om te oefenen en te kijken of alles OK was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pdwFvr5tTn7BF5aHQoUUazhP/full.jpg

Erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Donderdag naar de kampeerhal.. voortent en luifel halen *O*

en kijken wat er verder nog voor zooi mee moet :+

blijft toch altijd leuk een andere sleurhut.. je komt altijd dingen tegen :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 18-09 14:43
Pakken gaat hier ook spannend worden... heb nu een grote station, maar idee is voor mijn vakantie nog een kleinere hatchback te kopen.
Passen zal het zeker (hoop ik ;p) anders wat meer thuislaten, alleen hoop ik wel alles nog onder de ramen te kunnen houden.
Grootste problemen zijn koelkastje en tent+toebehoren... en natuurlijk de koffer+toestanden van vriendin :p

Dit jaar maar geen nieuwe kampeerspulletjes gekocht, zou zo niet weten wat te upgraden, behalve een auto dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Cheezus schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:25:
Mij leek het wel handig om alle gadgets (dus ook verlichting) USB-chargable te hebben. Ik heb afgelopen weekend deze gekocht: https://www.dewitschijnde...-bulb-usb-lantaarn-zwart/
Best handig met de usb-stekker die meteen een ophanglusje wordt maar wel lelijk wit licht.
Op aliexpress heb ik deze lampen ook besteld:

Deze moeten nog binnenkomen, die 2e vond ik er wel sjiek uitzien, hopelijk geeft die ook echt een beetje warm licht.
Daarnaast heb ik nog een coleman lamp op benzine, voordeel daarvan is als het 's avonds kouder wordt de lamp er ook voor zorgt dat het een paar graden warmer wordt in de tent (samen met wat waxine lichtjes).

Afgelopen weekend ook de knoop doorgehakt voor de nieuwe tent, het is toch een De Waard geworden O+
Hier even shabby in de tuin opgezet om te oefenen en te kijken of alles OK was:
[afbeelding]

Erg blij mee!
Mooie tent om te zien, gefeliciteerd! Wel fijn dat je genoeg gras in de tuin hebt om op te zetten. Wij hebben niet een kleine achtertuin, maar wel te weinig gras :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:21:
Pakken gaat hier ook spannend worden... heb nu een grote station, maar idee is voor mijn vakantie nog een kleinere hatchback te kopen.
Passen zal het zeker (hoop ik ;p) anders wat meer thuislaten, alleen hoop ik wel alles nog onder de ramen te kunnen houden.
Grootste problemen zijn koelkastje en tent+toebehoren... en natuurlijk de koffer+toestanden van vriendin :p

Dit jaar maar geen nieuwe kampeerspulletjes gekocht, zou zo niet weten wat te upgraden, behalve een auto dan
Ik heb een redelijk grote mobicool (ook volduwen met dingen die niet perse gekoeld hoeven te worden) die de helft van mijn kofferbak inneemt. Daarnaast de rest van mijn kampeerspullen (tent, tafel, haspel, kookpit, slaapmatjes etc) in de kofferbak. Op de achterbank slaapzaken uitgerold en daar bovenop alles wat kleding gerelateerd is. en dan mijn 2 tuinstoelen als 'dakje' daar weer bovenop. Komt precies tot de onderkant van het raam. Alle andere dingen zoals schoenen en extra zooi van je vriendin kan achter en onder de voorstoelen. Moet zeggen dat de spullen in de kofferbak ook echt precies als een perfecte puzzel in elkaar passen. "Like a glove!" Zou Ace Ventura zeggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Zo'n Mobicool heb ik ook, een B40 oid, de hybride variant ... die en de tent zullen meeste plek innemen.
Ik weet ook niet of die auto nog een extra aansluiting heeft voor de koelkast in de kofferbak. Probeer wel dat ding en de tent anders op de bank te krijgen, iig niet achterin de auto, wil dat gewicht liever wat meer naar het midden van de auto, zeker met de auto die ik nu heb scheelt dat enorm met doorhangen achter... Ook een hoop in kratjes zitten, dat stapelt makkelijk, maar neemt stiekem ook wat ruimte in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat ik doe is het volgende:

1. begin met zware spullen tussen de voorstoelen en achterbank (tbv rijgedrag). Natuurlijk alleen met kleine kinderen
2. Kan een deel van de bank plat? Anders geven autostoeltjes die met de gordel vast zitten meer flexibiliteit dan isofix. Zware, lange platte dingen kunnen er ook onder. Als de achterbank zelf eenvoudig te verwijderen is kan isofix wel praktischer zijn.
3. Zware lompen dingen erin en kleding in bigshoppers overal tussen proppen.
4. Grote lichte dingen bovenop (speelgoed, pannen, fietsjes)
5. Dingen die ik direct nodig heb bij aankomst (grondzeil, haringen, hamer, ect.)

Dakkoffer heb ik zelf nooit gebruikt, maar zou er de tent accessoires in stoppen zodat je er snel bij kan en opvullen met speelgoed (licht en groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Deveon schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:09:
Dakkoffer heb ik zelf nooit gebruikt, maar zou er de tent accessoires in stoppen zodat je er snel bij kan en opvullen met speelgoed (licht en groot).
Dakkoffer is echt wel nodig met 2 volwassenen en 3 kids. Kofferbak is al voor de helft gevuld met grote tent, slaapmatten en slaapzakken. :')

Lichte spul gaat idd in de dakkoffer. Stoelen, speelgoed, kookspul etc.

Alles staat nu in de woonkamer en dan lijkt het toch wel heel veel. :X Gelukkig heb ik bijna alles al in de auto gehad want lag bij mij op kantoor allemaal. Alleen de grote tent zat er nog niet in. Maar met dakkoffer moet het zeker passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Pfff, 3 kinderen zonder aanhanger is een flinke uitdaging, succes! Wij gaan tegenwoordig met ons sleurhutje (850kg), dan kan alles makkelijk mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:08

Reinier

\o/

Highfive95 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:02:
kunnen altijd op de camping wassen en strijken
Het laatste, nee, het aller- aller- allerlaatste wat ik op een kampeervakantie ga doen is strijken!
Waarom in vredesnaam :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Reinier schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:21:
[...]

Het laatste, nee, het aller- aller- allerlaatste wat ik op een kampeervakantie ga doen is strijken!
Wassen, oke. Het zwembad, de rivier of de zee in springen. Hoppa, schoon. Strijken? Ja doei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Handdoeken wassen doet mijn vrouw nog wel eens maar kleding wassen en laat staan strijken beginnen we echt niet aan.

Als het weer meezit verbruik je niet zoveel kleding. En anders blijven de dames maar een dagje in een shirt met vlek lopen het is tenslotte vakantie :+

Maar goed het aftellen is begonnen de 21ste vertrekken we naar Karinthië, veel zin in!

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Reinier schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:21:
[...]

Strijken doe ik buiten de vakantie geeneens. Je lichaam heeft genoeg warmte af (zelfs in de winter) om de meeste plooien eruit te trekken (als je kleding van redelijke kwaliteit koopt).
Tip - (onder)goed dat je gedurende het jaar weg wilt gooien, bewaar dat apart en flikker het na het dragen op vakantie pas weg, scheelt weer een wasje ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vuile was gaat bij ons in een vuilniszak mee terug. Gedragen broeken en shirts gewoon in de koffer.

En nee strijken doe ik thuis ook niet, kleding beland altijd gestreken en wel weer in mijn kast :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 18-09 15:31
Highfive95 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:51:
[...]

Dakkoffer is echt wel nodig met 2 volwassenen en 3 kids. Kofferbak is al voor de helft gevuld met grote tent, slaapmatten en slaapzakken. :')

Lichte spul gaat idd in de dakkoffer. Stoelen, speelgoed, kookspul etc.

Alles staat nu in de woonkamer en dan lijkt het toch wel heel veel. :X Gelukkig heb ik bijna alles al in de auto gehad want lag bij mij op kantoor allemaal. Alleen de grote tent zat er nog niet in. Maar met dakkoffer moet het zeker passen.
Hier ook 3 kinderen en dus ruimte problemen. De beste aankoop die ik hiervoor heb gedaan was de 'bakrak'. De tent achterop, heb je toch als eerste nodig, maakt veel ruimte vrij in de auto. En natuurlijk een huge dakkoffer >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gp53t8zKGoD5cika8dWlH4d1/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Dekar1 ik zie nu ook deze mocht je nog geen koelbox hebben, is naar Igloo en Yeti ook een goed merk . Voor meeredere personen dus meer drank staat er ook een grote tussen (vergelijkbaar met de Igloo die ik heb denk ik, die van mij is 51L inhoud, deze heeft wel wielen dus dat kan makkelijer zijn)
http://www.ibood.com/extr...leman-marine-koelbox.html

edit: ik kan niet goed aflezen wat precies de inhoud van deze box is.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 05-07-2018 00:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Deveon schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:09:
[...]
4. Grote lichte dingen bovenop (speelgoed, pannen, fietsjes)
Hier heb ik nog een kleine aanvulling op. Als ik hoog moet laden zorg ik altijd voor een kleed over dat klein spul dat vastgezet is. Voorkomt een onaangename kennismaking met bijvoorbeeld een pan bij een noodstop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Chaoss schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:34:
Handdoeken wassen doet mijn vrouw nog wel eens maar kleding wassen en laat staan strijken beginnen we echt niet aan.

Als het weer meezit verbruik je niet zoveel kleding. En anders blijven de dames maar een dagje in een shirt met vlek lopen het is tenslotte vakantie :+
Het enige wat wij altijd in grotere hoeveelheden meenemen zijn t-shirtjes. Dingen nemen heel weinig plaats in, en kun je dus overal in proppen. En handdoeken wassen doen we eigenlijk nooit. We nemen er meestal 2 pp mee (normale grootte handdoeken) en ze worden altijd uitgehangen na het douchen. En als je handdoeken vies worden, moet je je maar beter douchen :D En waarom 2? Omdat je misschien overdag nog wel eens wilt zwemmen en je 's avonds wel met een droge handdoek wilt kunnen afdrogen :p

We hebben wel altijd een zakje biotex bij ons, vaccuum gezogen, voor het geval dat.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Zonder te wassen redden we het op het moment echt niet met onze 2 jongens. Maar met 1x wassen en droger is het geen probleem. De droger is puur om lui te zijn, het is toch vakantie. En om 7 uur smorgens zijn de wasmachines eigenlijk altijd leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:25
Deveon schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:11:
Pfff, 3 kinderen zonder aanhanger is een flinke uitdaging, succes! Wij gaan tegenwoordig met ons sleurhutje (850kg), dan kan alles makkelijk mee.
Mee eens, we hebben 2 kids en een niet te grote auto (Peugeot 208) en wij krijgen het niet mee zonder bagagewagen (geen dakkoffer). Ik moet wel zeggen dat we een hele grote katoenen tent hebben, die al 200L
bagageruimte inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
jurjen_g schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 00:05:
[...]

Hier ook 3 kinderen en dus ruimte problemen. De beste aankoop die ik hiervoor heb gedaan was de 'bakrak'. De tent achterop, heb je toch als eerste nodig, maakt veel ruimte vrij in de auto. En natuurlijk een huge dakkoffer >:)

[afbeelding]
Ruimte problemen, maar wel een was/droog -rek meenemen? :o
Zonder dollen, knap dat je het mee krijgt. Die matjes/slaapzakken zien er overigens wel uit alsof ze beter opgerold kunnen worden, maar misschien ben ik gewoon te mierenneuker bezig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:32
Luuk84 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:32:
[...]
Zonder dollen, knap dat je het mee krijgt. Die matjes/slaapzakken zien er overigens wel uit alsof ze beter opgerold kunnen worden, maar misschien ben ik gewoon te mierenneuker bezig :+
Ik vind het allemaal wel netjes, wij krijgen een auto (skoda superb) + helemaal vol, en wij zijn met z'n 2en :X
volgens mij neem je net zoveel mee zodat alle ruimte op is. of het nou groot of klein is;)

[ Voor 8% gewijzigd door Paradox op 05-07-2018 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
@Paradox Dat is zeker zo. En iedereen heeft zijn prio's, maar dat was/droog - rek viel me gewoon op, zoiets zou ik nooit meenemen, zeker niet met weinig ruimte. Een lijntje spannen werkt ook, en neemt minder ruimte in.

Onlangs een kampeertest gedaan. 2 + 1 baby/bijna peuter. Meestal spullen waren voor, je raad, het al, het kind :+ De auto zat niet helemaal vol. De dakkoffer wel. Gaat om een Seat Leon ST met flinke dakkoffer. Had wel het gevoel dat ik wat efficiënter had kunnen pakken, alleen was dit nu (nog) niet nodig. We hadden ook de kinderwagen mee, ik weiger om een buggy (rotdingen) mee te nemen als het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:16:
Zo'n Mobicool heb ik ook, een B40 oid, de hybride variant ... die en de tent zullen meeste plek innemen.
Ik weet ook niet of die auto nog een extra aansluiting heeft voor de koelkast in de kofferbak. Probeer wel dat ding en de tent anders op de bank te krijgen, iig niet achterin de auto, wil dat gewicht liever wat meer naar het midden van de auto, zeker met de auto die ik nu heb scheelt dat enorm met doorhangen achter... Ook een hoop in kratjes zitten, dat stapelt makkelijk, maar neemt stiekem ook wat ruimte in.
hmm qua wegligging heb ik er weinig van gemerkt in mijn Giulietta. Zelfs redelijk assertief de Alpen doorgepoft (vriendin had de handgreep nodig boven het raam nodig :+) Ook zag je aan de buitenkant niet echt dat ie verder door z'n achterveren zakte. Bovendien wil ik niet dat zo'n koelkast mijn mooie half lederen bekleding helemaal plet. En banken plat ivm noodstop vind ik niet zo prettig.

Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/a250ua0nv/DSC_0462-bw.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Tusk op 05-07-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

De laatste keer dat ik heb gekampeerd was in 2013, met alleen mijn vrouw. Auto zat stamp- en stampvol (Volvo V40 uit 2012), inclusief dakkoffer. De Outwell Bear Lake 6 paste niet in de kofferbak, dus die lag overdwars op de achterbank, samen met dingen als tafel en stoelen.
Nu gaat we binnenkort een weekje kamperen, maar nu moet onze dochter van 3 ook mee. Wel met een vijfdeurs Ford Mondeo, waarbij de tent hopelijk in de kofferbak past. Anders wordt het erg lastig. Ben benieuwd of het past. Komend weekend even proefdraaien bij het Doornse Gat o.i.d.

Ik heb destijds een compleet nieuwe buitentent van Outwell gekregen omdat er één rubber ring gescheurd was :P

FIjne tent trouwens:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DUPou5V1z4ARYtMMNl4Lpedf/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ach je neemt mee wat je kwijt kunt dus je auto is altijd stampvol.

Wij hebben een sedan, is een Passat dus niet een hele kleine kofferbak, maar er gaat een stuk minder in dan een station. Alhoewel ik bij een station ook niet tot het plafond zou willen stapelen.

Scheelt wel dat wij veel in de vouwwagen kwijt kunnen, daar heb ik 6 curverbakken in staan + heel veel ander spul. Koelkast gaat in de disselbak. dus al mijn kampeer spul gaat in principe in de vouwwagen end an hoeven er in de auto alleen maar koffers met kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Chaoss schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:38:
Ach je neemt mee wat je kwijt kunt dus je auto is altijd stampvol.
Hm, dat valt wel mee hoor. Onze auto is zeker niet stampvol (tenzij we met de MX5 gaan, maar dat is ook niet moeilijk om die vol te krijgen :p). In onze Auris hebben we altijd nog wel ruimte onder de hoedenplank en de achterbank staat meestal alleen de koelbox en een vouwkratje wat maar kwart vol is (de spullen die je onderweg gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dan heb je waarschijnlijk geen kinderen, want dan gaat het spul wat je meeneemt x2 :P Dan meot ik ook nog eens met 3 dames op stap :+ ik heb de kleinste koffer van ons allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ach, wij gaan een weekje ergens in Twente staan, in het ergste geval rijden we met twee auto's hebben we zelfs een keer met een weekendje weg moeten doen of rijd ik even een keer extra heen en weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:16:
Ik sinds vorig jaar ook :P
Ach. Die 2x 1000-2000km overleeft de zwaarbelaste auto ook wel. Bij mij gaat de Mobicool in de kofferbak met daarnaast een aantal gevulde jumbo kratjes. De tent gaat daar bovenop (3 zakken, >40kg). Vervolgens is het een kwestie van opvullen van achterbak en dakkoffer. Twee kinderen op de achterbank en dit jaar denk ik erover om de (elektrische) fietsen mee te nemen op de nieuwe fietsendrager (geschikt voor 4 fietsen) wat neerkomt op ~75kg op trekhaak. Wat meer lucht in de bandjes en gaan ;)

Overigens kan ik bij voorbaat altijd wel vertellen wat er mee kan. Zet het klaar en pak dan in. Uiteraard zit alles dan mutje vol (Focus station).

@hierboven: hebben zelf de Wolf Lake 5 en zijn er ook nog steeds uitermate tevreden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Bij mij vragen buren die mij in zien pakken zich altijd af hoe ik al die spullen in mijn auto krijg. In het verleden met het hele gezin (2 volwassenen + 2 kids) in een Ford Focus station, laatste paar jaren ikzelf alleen met m'n 2 kids samen in een Skoda Fabia station. Dus ja ik heb wel een paar tips misschien.

Ik gebruik wel een Thule Ranger 90 opvouwbare dakkoffer, maar ik kan dan ook nog gewoon het afdekrol van mijn auto achter dichtdoen, dus optimaal zicht naar achteren tijdens het rijden.

- Zorg dat je alle kleding en handdoeken mooi in kleine hoeveelheden in losse vuilniszakken doet. Deze prop je overal tussen, want er is vaak veel meer ruimte tussen je meegenomen stoelen enzo dan je denkt. Ook badlakens en handdoeken kun je uitvouwen of juist oprollen en overal tussen stoppen. Op die manier neemt je kleding al bijna geen extra ruimte in.
- Als je onderweg nog een hotelletje pakt om te overnachten, zorg dat alles voor die nacht (ondergoed/toiletspullen etc) in een rugzakje zit en dat je die zo kunt pakken.
- Neem weinig tot geen boodschappen of spullen mee die je daar ook kunt kopen. Andere landen hebben ook supermarkten ;)
- Als je een koelbox meehebt, lekker volproppen met allerlei klein spul (stekkerdozen, bestek, borden etc). Heb je al dat kleine spul tenminste niet door de hele auto liggen.
- Probeer het van tevoren zeker een keer uit. Niks erger dan er vlak voor de reis achter te komen dat je 25% van je spullen echt niet kwijt kunt.
- Blijf zoeken naar gaatjes en ruimtes tussen alle ingepakte spullen. Er is ALTIJD wel ergens nog een klein plekje voor iets.

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 05-07-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
@hars73 Bedankt voor de tips!

Heb zelf een Megane station dus daar past ook nog wel het e.e.a. in. Alhoewel, grote tent ligt er nu in en in ben al de helft kwijt. 8)7

Wij hebben ook nog een Hapro Traxer 8.6 waar nog 530 liter in kan. Met een beetje passen en meten moet het wel mee kunnen.

Gelukkig heeft mijn vrouw al vaker gekampeerd want ik zou al het bier en eten meeslepen. Maar is idd makkelijker omdat daar gewoon te halen. :9

Nog 1 dagje en dan gaan we pakken. Ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@Highfive95 Ow ja, en neem de tijd voor het inpakken! Ik pak altijd de dag voor vertrek in en heb wel is 3/4de er weer uitgehaald omdat ik iets vergeten was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
@Deveon Morgen al vrij en gaan zaterdag pas weg. Dus de hele dag om de puzzel in elkaar te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Highfive95 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:29:
@Deveon Morgen al vrij en gaan zaterdag pas weg. Dus de hele dag om de puzzel in elkaar te zetten.
En vergeet niet..voor de terugweg moet je nog een keer hetzelfde doen. En meestal pak ik hem dan minder efficiënt in dan op de heenweg, hoe goed ik het ook probeer. Je zit namelijk op een hete camping dus gaat liever nog even zwemmen, geen zin om in te pakken, alle zooi ligt overal door de tent, je hebt toch nog wat kleding gekocht in dat winkelcentrum, die flesjes wijn waren wel lekker dus daar moeten er ook een paar van mee. En een gedeelte (slaapzakken, matjes, tent, de laatste 'rommel') kan pas de auto in als je 's morgens vertrekt.
Dus mijn ervaring is dat je op de terugweg net iets meer ruimte nodig hebt 8)7 Maar uiteindelijk komt het altijd goed hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door hars73 op 05-07-2018 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 08:41
Highfive95 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:25:
@hars73 Bedankt voor de tips!

Heb zelf een Megane station dus daar past ook nog wel het e.e.a. in.
Kijk ook onder de vloer van je kofferbak. Genoeg ruimte rondom de krik voor klein spul (wij gooien daar de sportschoenen en dergelijke in).

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 18-09 16:20

PoweRoy

funky!

Rudolf schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:36:
Vorig jaar schade gehad aan de wagentent van de vouwwagen. Ik zat in Italië tijdens dat noodweer vorige zomer. Gelukkig zijn wij er goed van afgekomen. Een paar offertes opgevraagd voor reparatie. Vond het overal best prijzig voor zoiets kleins. 150-200-250 euro.

Uiteindelijk er achter gekomen dat hier gewoon een tent en zeilmakerij op het industrieterreintje zit. € 25,- en alle naden weer goed waterdicht gemaakt rondom de schade.

Het blauwe tentdoek had ze niet op voorraad alleen een andere kleur blauw, het zandkleurig doek komt wel best goed overeen.

[afbeelding]

Voor de prijs ben ik tevreden.
Voor onze vouwwagen (walker olympique _/-\o_ ) moeten we misschien ook nog wat repareren. Klein scheurtje had ik vorige al gerepareerd met zo'n strijksetje. Alleen veel van de ritsen zijn kapot. Ze gaan niet meer naar boven of beneden.

Moest jij je hele tent er af halen, of vouwwagen gewoon gebracht :?

[This space is for rent]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

hars73 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:17:

- Neem weinig tot geen boodschappen of spullen mee die je daar ook kunt kopen. Andere landen hebben ook supermarkten ;)
Als je naar Zwisterland gaat: neem zoveel mogelijk boodschappen mee :) Vooral vlees en kip (€30 per kilo) is heel duur in de supermarkt. We hadden een eenvoudige curry gemaakt voor ons 2en. Kosten boodschappen: 25 euro :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 11:55
Onder de vloer bij bijvoorbeeld het reservewiel is vrijwel altijd ook wat loze ruimte, zeker bij de wat grotere auto's. Een uitstekende plaats voor (lege) strandballen/beesten, frisbees, badminton rackets, pingpong batjes, dat werk. Het zijn allemaal zaken die je sowieso makkelijk ergens tussen propt maar soms is elk beetje ruimte meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
En sommige auto's hebben daar gewoon nog opbergvakken, ik heb dat ook bv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Wat een mooi plaatje <3

Mijn vrouw had vorig jaar ook een (in mijn ogen huge) wasrek gekocht voor de camping. Die hebben we maar even omgeruild voor en stuk (multifunctioneel) touw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
PoweRoy schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:47:
[...]

Voor onze vouwwagen (walker olympique _/-\o_ ) moeten we misschien ook nog wat repareren. Klein scheurtje had ik vorige al gerepareerd met zo'n strijksetje. Alleen veel van de ritsen zijn kapot. Ze gaan niet meer naar boven of beneden.

Moest jij je hele tent er af halen, of vouwwagen gewoon gebracht :?
Heel de wagentent er af. maar dat komt in feite neer op 3 stokken uit elkaar halen en dan schuif je de hele tent er af.

Heel te tent zo gevouwen dat de te repareren plek meteen bovenop lag. Daarom was het deels ook zo goedkoop, omdat ik het perfect aangeleverd had.

Zondag de tent er weer op zien te krijgen............. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Het is wel grappig, wij hebben nu een kleinere auto (Megane Estate > Clio Estate) en daar past de Havik 4000 beter in de kofferbak dan in de Megane 8)7 Gek genoeg is de laadruimte kleiner maar dieper doordat het reservewiel onder de auto hangt ipv in de kofferruimte zit. De 5 zakken passen mooi in het verdiepte gedeelte. Maar in ieder geval gaan we dit jaar nog even met 2 auto's naar Texel :P Ik met de bagage, vrouw met de kinders. Het is nog beetje kort dag om een trekhaak + aanhanger te regelen voor de Clio

Het enige waar ik nog mee zit is dat het schijnbaar rukweer lijkt te worden op het moment dat wij een keer op vakantie gaan (lees: over twee weken). Nou kunnen ze toch niet veel zeggen over twee weken maar het is weer typerend, weken lang mooi weer in NL en dan op het moment dat wij een keer gaan zijn de voorspellingen minder gunstig :+

Vorig weekend hebben we even quick & dirty de tent even opgezet. Het tentdoek zat niet eens vast met alle spanbandjes maar het stond nu al als een huis 8)7 Het voorscherm hebben we ook even getest maar deze staat dus niet op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vxRp3huakUwdK9YK2z2bqiRL/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door vhal op 05-07-2018 16:32 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Altijd leuk, proefopzetten :)
Laat je die 2 voorste spanbanden zitten? Volgens mij kunnen die officieel weg, als de voortent goed staat maar dat is best lastig.
Wij hebben een extra voorscherm, dus dan is helemaal zaak dat het goed aansluit, want als de wind vat krijg gaat het nogal klapperen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 05-07-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Cheesy schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:35:
Laat je die 2 voorste spanbanden zitten? Volgens mij kunnen die officieel weg, als de voortent goed staat maar dat is best lastig.
Wij hebben een extra voorscherm, dus dan is helemaal zaak dat het goed aansluit, want als de wind vat krijg gaat het nogal klapperen.
Volgens mij kunnen ze weg, de handleiding is daar niet echt duidelijk over (die überhaupt onduidelijk is en lijkt geschreven te zijn in 1980 op een typemachine). Ik heb het idee dat de spanbanden ook voor de stormset zijn.
De voorste boogstok van de luifel is ook zoiets, in de video op YT moet je dit ding vastzetten met een haring voordat je het spanbandje losmaakt terwijl de handleiding er geen woord over rept. Het zijn die kleine puntjes op de i die het compleet maken.

Overigens vond ik het inpakken van het geheel moeilijker dan het opzetten. :X Want ja, hoe zat het ook al weer...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik heb maar even de economie (vooral die van Zwitserland) een boost gegeven: zojuist drie Exped Megamatten besteld 8)

Tot nu toe heeft kamperen mij ongeveer €500 per dag gekost als je de kosten verdeelt over de kampeerdagen. Dat wordt met deze aankoop erbij niet snel lager :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

vhal schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:21:
Maar in ieder geval gaan we dit jaar nog even met 2 auto's naar Texel
Ben ik de enige die dit echt bizar vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tusk schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:01:
[...]

ws niet :+ Maar hé, nood breekt wet en ik ga niet naar Zuid Frankrijk of zo. Ik kan er weinig aan doen dat de trekhaakcenters wachtlijsten hebben, ik vrij onverwacht een andere auto had en uberhaupt mij niet heb verdiept in een bagagekar. De vorige auto waar het ws. wel in had gepast had wat "dingetjes".

Maar tenzij jij 2 weken op 2 kinderen wil passen, dan wil ik best met één auto :P

Maar wie weet ben ik super efficient met inpakken en past alles gewoon wel in 1 auto met vrouw en 2 kinderen included O-)

[ Voor 20% gewijzigd door vhal op 05-07-2018 17:13 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zo zachtjes aan zijn wij ook eens als gezin aan het rondkijken naar de mogelijkheid om te gaan kamperen als vakantie ipv het standaard huisje. 2 kinderen, oudste zo goed als 4 (2 weken), jongste 8 maanden.

De kinderen hebben nog nooit gekampeerd in een tent, de oudste dame heeft wel eens in de caravan geslapen (die we gelukkig niet meer hebben, stalling kostte meer dan het ding zelf) en dat ging haar uiteraard prima af.
Een paar weken geleden hebben we enórm zitten twijfelen om voor een mooie prijs een prachtige De Waard op de kop te tikken, maar bij gebrek aan ervaring hebben we het toch niet gedaan.

Ons idee nu: we huren of lenen een keer een tent om te kijken hoe het bevalt. Of dat een compleet vooringerichte plek is of niet maakt eigenlijk niet eens zoveel uit; het heeft allebei z'n voordelen.
Wat we wél belangrijk vinden is dat we dan in ieder geval een tent regelen die daadwerkelijk groot genoeg is qua slaap- en leefruimte. Anders geef je het kamperen alsnog geen redelijke kans om leuk te zijn.
Het liefst zou ik met z'n vieren in één grote slaapruimte slapen. De kleinste slaapt thuis sowieso bij ons, de oudste over het algemeen in een andere kamer maar wil ook wel bij ons in bed kruipen. Een krappe tweepersoons cabine is dan echt niet genoeg.

Qua tijd: we willen waarschijnlijk nog een keer dit najaar gaan. Nog geen vaste plannen, maar bestemming mag van mij gewoon in eigen land zijn.
We zijn echter wel budgetgevoelig, dus even 5-6-700 euro neertikken is teveel op dit moment. (Daarom was die De Waard ook zo'n moeilijke keuze)

Heeft iemand tips voor goede eerste-keer-kamperen tenthuur/leenopties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 18-09 15:31
Luuk84 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:32:
[...]

Een wasrek lijkt overdreven, maar kan redelijk eenvoudig in de dakkoffer, die kan ik ivm gewicht toch niet volproppen. En uit ervaring is het wel een stuk praktischer dan scheerlijnen volhangen met de was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Pathogen schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:20:
Zo zachtjes aan zijn wij ook eens als gezin aan het rondkijken naar de mogelijkheid om te gaan kamperen als vakantie ipv het standaard huisje. 2 kinderen, oudste zo goed als 4 (2 weken), jongste 8 maanden.

De kinderen hebben nog nooit gekampeerd in een tent, de oudste dame heeft wel eens in de caravan geslapen (die we gelukkig niet meer hebben, stalling kostte meer dan het ding zelf) en dat ging haar uiteraard prima af.
Een paar weken geleden hebben we enórm zitten twijfelen om voor een mooie prijs een prachtige De Waard op de kop te tikken, maar bij gebrek aan ervaring hebben we het toch niet gedaan.

Ons idee nu: we huren of lenen een keer een tent om te kijken hoe het bevalt. Of dat een compleet vooringerichte plek is of niet maakt eigenlijk niet eens zoveel uit; het heeft allebei z'n voordelen.
Wat we wél belangrijk vinden is dat we dan in ieder geval een tent regelen die daadwerkelijk groot genoeg is qua slaap- en leefruimte. Anders geef je het kamperen alsnog geen redelijke kans om leuk te zijn.
Het liefst zou ik met z'n vieren in één grote slaapruimte slapen. De kleinste slaapt thuis sowieso bij ons, de oudste over het algemeen in een andere kamer maar wil ook wel bij ons in bed kruipen. Een krappe tweepersoons cabine is dan echt niet genoeg.

Qua tijd: we willen waarschijnlijk nog een keer dit najaar gaan. Nog geen vaste plannen, maar bestemming mag van mij gewoon in eigen land zijn.
We zijn echter wel budgetgevoelig, dus even 5-6-700 euro neertikken is teveel op dit moment. (Daarom was die De Waard ook zo'n moeilijke keuze)

https://www.hollandtent.nl/

Wij hebben eerst een De Waard gehuurd op eiland Tiengemeten van hollandtent.
Prima ervaring.
Nu hebben we een De Waard Lepelaar gekocht en alweer twee keer mee gecampeerd met een jochie van 4 en meisje van (nu) 1.
En in Augustus weer een weekje ;)

Hollandtent heeft her en der verschillende tenten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Pathogen schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:20:

Als je kan lenen zou ik dit zeker doen. Wij gaan ook eerste keer dit jaar maar hebben alles gekocht. Geen leenmogelijkheden in de familie of kennissenkring.

Als je gaat huren kun je beter tweedehands kopen. Net zo duur en vaak beter denk ik. Bevalt het niet ben je het zo weer kwijt.

Kijk ook bij kringloop als je budget niet al te hoog is en niet kunt lenen. En hou marktplaats in de gaten.

Heb voor een paar euro campingkast, pannenset, borden, bestek etc gekocht. Bijna nieuw allemaal.

Tent hebben wij wel nieuw gekocht. Grote tunneltent met 3 cabines. Wij zijn met z'n 5en en hebben ook nog een 3 persoonstentje erbij.

Bevalt het niet dan verkopen we de boel weer. Nog altijd goedkoper dan twee weken een huisje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@Pathogen ik zou me niet blindstaren op een slaapcabine voor 4 personen. De meeste tenten hebben slaapcabines die bedoeld zijn voor 2 personen naar het is maar een stukje stof je slaapt alsnog praktisch bij elkaar. Onze jongste dochter heeft vanaf dat ze 3 maand was in een 'eigen' cabine geslapen, geen enkel probleem want je hoort alsnog echt elk zuchtje en kreuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:43
Volgende week gaan we op vakantie naar eerst een week Slovenië (Triglav) om vervolgens 2 week Kroatië (Krk-Split) te pakken. Lekker met de tent weg:)
Nu ben ik op zoek naar goede POI's voor mijn Garmin GPS. Zou graag supermarkten, campings, activiteiten en stranden willen importeren zodat ik de gemakkelijk kan vinden.
Iemand een idee waar ik deze gratis kan vinden voor Slovenië & Kroatië?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tusk schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:01:
[...]
Echt bizar is de grootst denkbare camper met Duitse kentenplaat op de Autoroute du soleil, die een blingbling autoambulance trekt waar de glimmende Porsche cabrio op staat. :+
Want hoe moet je anders naar het strand?? :+

Vakantie: het moet naast het oergevoel en diepe verbondenheid met de natuur, wél comfortabel blijven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:43

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:52:
[...]

Echt bizar is de grootst denkbare camper met Duitse kentenplaat op de Autoroute du soleil, die een blingbling autoambulance trekt waar de glimmende Porsche cabrio op staat. :+
Want hoe moet je anders naar het strand?? :+

Vakantie: het moet naast het oergevoel en diepe verbondenheid met de natuur, wél comfortabel blijven. :P
Pffrt, wat een amateur. De echte rijke millenial heeft gewoon zo'n camper met een garage er onder! :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refro
Cheesy schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:35:
Volgens de verkoper bij Bax (Rob) is het bij mooi weer niet nodig maar bij storm/onweer met windstote n wel aan te raden. Zeker als het voorscherm er niet in zit. In de praktijk heb ik ze altijd eraan omdat ik geen zin heb bij dreigend weer de tent nog beter vast te zetten. Hij staat altijd opgezet in het standje laat de storm maar komen.

Het weer ziet er nu wat slechter uit maar het duurt voor ons nog bijna 2 weken dus er kan nog veel gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:09:
@Pathogen ik zou me niet blindstaren op een slaapcabine voor 4 personen. De meeste tenten hebben slaapcabines die bedoeld zijn voor 2 personen naar het is maar een stukje stof je slaapt alsnog praktisch bij elkaar. Onze jongste dochter heeft vanaf dat ze 3 maand was in een 'eigen' cabine geslapen, geen enkel probleem want je hoort alsnog echt elk zuchtje en kreuntje.
De grote de Waards hebben volgens mij allemaal een oprolbaar scheidingsgordijn. Kun je er dus ook één grote slaapcabine van maken.
Dat hebben wij gedaan. Kleinste in een campingbedje aan de ene kant, ik en vriendin op exped megamat duo en aan de andere kant de oudste op een thermarest. Erg fijn.
En later kun je het slaapgedeelte dus opdelen en hebben de ouders en kinderen hun eigen stekkie (waarbij je inderdaad alsnog alles hoort ;))
Pagina: 1 ... 28 ... 277 Laatste