Wist niet dat er hier een kampeerderstopic was, en dan ook nog met karstenfans !
Moet mezelf dus toch even melden.
Wij hebben de Karsten 350 met de oude stijl luiffelset.

( op de fotos zit de tussenluifel er niet op wegens maar 2 dagen desbetreffende keren)
De tent op zich bevalt goed, lekker ruim en hoog (ben zelf 2 meter) Maar heeft natuurlijk ook minpunten
Hij is groot en zwaar, maarja dat wist ik met katoen ( en ik wil per sé geen nylon/polyesther)
Zonder luifels kan het binnenregen door de schuine deur
Geen fatsoenlijke hordeur, die erbij hoort werkt maar half in mijn ogen.
De luifels zijn alsnog met stokken, (de deur ingang ook trouwens) waarom dit geen luchtslangen bij de luifel zijn kan ik nog steeds niet begrijpen.
En daar zit ook mijn probleem, de dunne stokken zijn echt slap, kan nog geen opbergschort erbij hangen want dan buigen ze helemaal door. Ombouw naar nieuwe stokkenset is best prijzig, en ja ze zijn dan een stuk steviger(alhoewel ik het nog steeds vrij slap vind) maar die stokken zijn wel heel royaal qua inpakken vanwege het feit dat ze voorgevormd zijn.
Heb zelfs naar een De Waard Bosuil 2015 of jonger (teveel haringen en te lage stahoogte) en Karsten 2800 gekeken als je toch met stokken moet kloten, maar de pakmaat is me gewoon te groot. Dus blijf het lekker bij de karsten 350 houden.
Voordat we 8 jaar terug naar de karsten zijn overgestapt (wegens gezinsuitbreiding) hadden we een pyramide tent die ik in de winter nog wel gebruik Dit jaar voor het eerst met een kacheltje erin maar die is alweer verkocht, gat moet ik nog dicht maken. Werkte echt voor geen meter.
[
Voor 14% gewijzigd door
harley op 19-06-2018 12:28
]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD