[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 248 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vhal schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:45:
Ik zag het bij bovenstaande DW tent en nog een andere van Karsten: die omhoogstaande rand, is dat niet killing ( :+ ) voor kinderen die de tent binnenrennen? Het lijkt mij zo vervelend om elke keer over een drempel te stappen.
Die kun je plat leggen bij DW in ieder geval.
En ach, rennen is soweiso niet handig rondom een De Waard tent met al die scheerlijnen en haringen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:21
Anoniem: 639074 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:54:
[...]

Gebruik je voor de kids nog een aparte bijzettent, of past de hele familie nog comfortabel in de Lepelaar??
Klopt het dat deze tent nu niet meer leverbaar is, want ik zie hem op de homepage zo snel niet terug??
Denk dat je je kinderen met een Lepelaar al snel in een andere tent wil stoppen, zodra ze dat kunnen. Er is opzich wel plek binnen, en je kan een extra afscheiding maken in de slaapcabine, maar dan gaat de ruimte wel krap worden. Met 2 personen ben ik wel blij met alle ruimte die we daar hebben.

Dat de Lepelaar niet meer op de site staat klopt, die is opgegaan in de Albatros. Verschil zat hem in de manier waarop de banen lopen, goed te zien bij de groene Albatros Junior en de Lepelaar hiervoor, bij de Albatros lopen de voorste banen over de breedte, bij de Lepelaar komen ze allemaal vanuit het midden (vind ik zelf iets mooier). Bij de nieuwere Albatrossen hebben ze het patroon van de Lepelaar overgenomen.

Zit zelf nog af en toe te speuren op MP naar wat kleinere DW tentjes voor kortere trips/rondtrekken, vind bv een Bonte Specht/Zeester wel een mooi model, maar de prijzen zijn niet erg fijn :x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:51:
[...]

Denk dat je je kinderen met een Lepelaar al snel in een andere tent wil stoppen, zodra ze dat kunnen. Er is opzich wel plek binnen, en je kan een extra afscheiding maken in de slaapcabine, maar dan gaat de ruimte wel krap worden. Met 2 personen ben ik wel blij met alle ruimte die we daar hebben.

[..]
De Lepelaar is 3,40 (of 3,6 voor de laatste versie) breed en 4,5 lang. Dat is echt zat voor 4 personen. Je kunt prima binnen zitten in het woongedeelte, met een tafel en vier stoelen.
Maar sommige mensen hebben blijkbaar meer ruimte nodig.

Afbeeldingslocatie: http://wiki.dewaardforum.nl/images/a/a2/Lepelaar_plattegrond.jpg

En met de varioluifel heb je nóg meer ruimte, omdat je alles wat je niet binnen in de tent moet hebben onder de luifel kunt zetten.

[ Voor 32% gewijzigd door Jelte op 04-06-2018 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Jelte schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:20:
[...]
Maar sommige mensen hebben blijkbaar meer ruimte nodig.
;)

Koffer van mn vriendin al ooit gezien? ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:55:
[...]

;)

Haha ;)
Geef iedereen een even grote tas/koffer en meer mogen ze gewoon niet meenemen. Klaar :D

Cliché alert: Altijd gedoe. De man pakt de auto in (vanwege beter ruimtelijk inzicht) en de vrouw komt maar met meer en onhandig gevormde dingen ;) O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 07:52

Wailing_Banshee

You're Next

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:55:
[...]

;)

Daar kan ze in kamperen? Scheelt weer een tent!
Jelte schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:58:
[...]
Cliché alert: Altijd gedoe. De man pakt de auto in (vanwege beter ruimtelijk inzicht) en de vrouw komt maar met meer en onhandig gevormde dingen ;) O-)
Als ik mijn man de auto zou laten inpakken, kan er practisch niets mee.... Ik krijg altijd veel meer in de auto!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 01-05 10:10

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Jelte schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:58:
"Herman, vergeet jij deze niet?" (c) Youp :*)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Anoniem: 639074 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 00:43:
[...]

Basismodel 300x300
+ basis comfortluifel om de voorkant recht te krijgen bij bijv. regen
+ verlengluifel als wij langer blijven staan
+ dichte voorzetwand
Hier een 260 x 260 met standaard luifel en afsluitwand met raampjes.
De basis is een kwestie van uitrollen, de compressor op de twee slangen, terwijl je comfy andere dingen gaat doen.
Na ~10min trek je de tent omhoog en het basismodel staat, terwijl de 12V compressor nog even mag doorpompen.
Paar haringen rondom en de tent staat als een huis voor een nachtje.
Met een minimum aan inspanning staat zo'n tent.
Heerlijk, en in je eentje. Ik pomp de tent op met de 220v compressor van Karsten en voor noodgevallen heb ik de voetpomp. Ik heb de tent in mijn eentje in 30 minuten staan (inclusief luifel en afsluitwand).
Voor doorreis heb ik altijd een nylon tentje bij mij die in minder dan 5 minuten staat, de Karsten wordt opgezet bij verblijf langer dan 2 dagen op één plek.
Daarnaast: ik zie mij als alleenstaande een De Waard niet opzetten in mijn eentje.
Pas als wij langer blijven ritsen wij de verlengluifel aan de basis.
Perfect modulair systeem, zeer stormvast, heel veel staruimte en een stuk hanteerbaarder dan de 'de Waard' die wij ooit hadden.
Ook door zijn vormgeving een lust voor het oog.
Mooie tenten als zij staan dat wel, maar veel praktischer dan zo'n Karsten kun je het amper krijgen. _/-\o_
Je bent op de hoogte van het feit dat Karsten in februari een grote brand heeft gehad en dat ze een doorstart hebben gemaakt in Zwaag :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ik krijg de Lepelaar gewoon in mijn eentje opgezet, laatst nog moeten doen (voor 2 dagen :p)
Afbreken kan (bijna) alleen, beetje hulp is dan wel fijn, maar vriendin staat vooral te kijken hoe ik eea doe.

Dat het lastiger is dan een Karten geloof ik direct

Net nog even gezocht op de breedte van de (2 persoons) slaapzak, die is al 1.70, daarmee is dus al de helft van de slaapcabine bezet... paar koffers en je zit zo op die breedte. Magoed, voor kortere periodes moet 4 op een rij ook wel lukken :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:09:
Ik krijg de Lepelaar gewoon in mijn eentje opgezet, laatst nog moeten doen (voor 2 dagen :p)
Afbreken kan (bijna) alleen, beetje hulp is dan wel fijn, maar vriendin staat vooral te kijken hoe ik eea doe.
Ik ben alleenstaande en hiervoor een tent gehad die net te klein was en te laag. Ik heb mij echt georiënteerd en door een demonstratie bij Karsten voor de bijl gegaan. En eindelijk een tent met stahoogte, alternatief was een kleine vouwwagen.
Dat het lastiger is dan een Karten geloof ik direct
Zoals hierboven beschreven: de Karsten op 4 vier hoekpunten met een haring vastzetten, compressor (12V of 220V, voetpomp of duikfles) de boel oppompen naar 4 bar en hij staat. Dan is hij al stormvast zonder scheerlijnen.
Net nog even gezocht op de breedte van de (2 persoons) slaapzak, die is al 1.70, daarmee is dus al de helft van de slaapcabine bezet... paar koffers en je zit zo op die breedte. Magoed, voor kortere periodes moet 4 op een rij ook wel lukken :-)
Ik heb dat probleem niet, 260cm bij 260cm is een balzaal voor mij in mijn eentje (exclusief de luifel) :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:09:
je dekbed van je bed is breder dan je bed zelf. Dus die 1.70 is zeker niet de breedte waarmee je moet rekenen.
Onze exped megamat duo is 132 breed. Tassen kunnen prima daarnaast. Zeker omdat we dus de iets bredere variant hebben. En anders bij het voeteneinde. Daar is ook nog 50cm ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 153% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Anoniem: 639074 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 04:48:
[...]
In 'tropische zones' zet ik liever meteen het basisdeel van de Karsten op.
[...]
Geloof ik direct, de ritssluiting van het gordijn bovenin is niet meer zo best bij mij, met als gevolg dat ik in die nok van de tent moet gaan lopen klooien voor het goed zit... dat is met een normale temperatuur al uh.. k*t, maar in het zonnetje helemaal niet tof :D

Leefgedeelte in de tent is vooral opslag bij ons, zitten er eigenlijk nooit, zet altijd de varioluifel op, al dan niet met windscherm(en) waar we altijd vertoeven, dat maakt die tent helemaal een monster qua afmeting.

Magoed, je hebt zat tijd en je bent lekker buiten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:25

vhal

ಠ_ಠ

Weet iemand toevallig de beschrijving in het Engels voor houten haringen? Ik was benieuwd of deze via Aliexpress te krijgen zijn maar het schort even aan de juiste zoekterm. Ik krijg wel diverse haringen te zien maar helaas geen houten.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 13:46
vhal schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:19:
Weet iemand toevallig de beschrijving in het Engels voor houten haringen? Ik was benieuwd of deze via Aliexpress te krijgen zijn maar het schort even aan de juiste zoekterm. Ik krijg wel diverse haringen te zien maar helaas geen houten.
Zoek op (wooden) (tent) pegs.
Hmm, ik zie als op PEGS zoek heel veel, maar geen houten.....idem als ik op stakes zoek.

[ Voor 10% gewijzigd door TheOmen op 06-06-2018 13:24 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Anoniem: 639074 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 04:48:
[...]

Zeker, een dieptragisch verhaal. :(

Gelukkig hebben zij alle tentmallen behouden en blijken zij in no-time weer back-in-business.
Dit staaltje doortastend optreden zat altijd al in hun DNA.
De tentmallen hadden de Karstens paar jaar terug gedigitaliseerd en daar plukken ze nu de revenuen van.
Ik heb ze daar geloof ik nog nooit op iets "nee" horen zeggen. _/-\o_
Zelfs niet over het repareren van een De Waard , handel is handel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

vhal schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:19:
Hout gaat denk ik lastig worden..

is dit een optie?
https://www.aliexpress.co...566YnoI&priceBeautifyAB=0

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
TheOmen schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:22:
[...]

Zoek op (wooden) (tent) pegs.
Hmm, ik zie als op PEGS zoek heel veel, maar geen houten.....idem als ik op stakes zoek.
Is hele import/export van hout niet een issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Niet te vinden dus op Ali :) Ik gebruik die langere V-shape haringen maar even, anders gewoon in NL uit de kampeerwinkel.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:29:
[...]
Nieuwe ontvangen met onderstaande tip van de leverancier (Cadac dus):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZVtxE2y5N6KgaVLEYoCbskDR/full.png

Ik zal de fabricage even afmaken voor ze. Zo sociaal ben ik wel.
Hopelijk werkt het.
nope, werkt niet. Na één keer gebruiken kregen we hem zelfs samen niet meer uit elkaar.

Niet kopen dit ding. Ik vraag als we weer terug zijn van vakantie mijn geld terug.
Proberen we het volgend jaar nog een keer. Want het formaat is helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Jammer, ik heb inmiddels ook contact met Cadac, de mijne wordt ook omgeruild. Zolang dat geen nieuwe/aangepaste serie is zal het weinig helpen, en met de onderste schaal op de brander is hij voor mij echt te groot om mee te nemen naar de camping.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ja, ik snap het wel dat het niet werkt, je schuurt er iets “bij” ipv “af” :+

Werkt een bankschroef en een blok hout om op de schaal te slaan niet als tijdelijk lapmiddel?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Lastige is dat de onderkant van de schaal van plastic is en de bovenkant van plaat aluminium. Als je druk zet tegen het plastic en trekt, geeft het plastic mee en buigt het aluminium.
En als het net scheef gaat zitten, klemt het juist extra hard. Schiet gewoon niet op.
Dikke productie fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Dikke ontwerpfout bij materiaalkennis :>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zo, het caravan seizoen begint ook weer:
- pap, koop je een nieuwe Mifi?
- waar moet ik opladen als jullie weer een camping zonder stroom hebben?
- kunnen wij de Wifi van jouw auto niet gebruiken, dan gaan we gewoon daar in zitten?

Toen de antwoorden niet bevredigend waren van mijn kant zijn ze gestart met optie 2:
- hoe gaan we zo lang mogelijk met de accu van hun mobiel doen
- wat nemen we mee aan tijdschriften, boeken, spelletjes ed
- o ja, volgens de jongste 'kan je dan puur van de natuur genieten, maar gelukkig werkt de koelkast ook op gas'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 131% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 14:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:31

Nakebod

Nope.

vhal schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:38:
Ja, ik snap het wel dat het niet werkt, je schuurt er iets “bij” ipv “af” :+

Werkt een bankschroef en een blok hout om op de schaal te slaan niet als tijdelijk lapmiddel?
Ik zie mensen soms gekke dingen meenemen op vakantie, maar nog nooit een bankschroef :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 18:20
Nakebod schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:24:
[...]

Ik zie mensen soms gekke dingen meenemen op vakantie, maar nog nooit een bankschroef :+
Vaseline er tussen werkt als een malle ;)

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nakebod schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:24:
[...]

Je zal er maar net een keer om verlegen zitten ;)
maar goed dat is net als de soldeerbout die standaard mee gaat 8)7 (en dan gebruik ik hem dus ook gewoon nog wel een keer of 5 :') )

enfin... inmiddels de roestbakkoelkast uit de caravan... een smalle normale koelkast (zonder vriesvakje *O* ) past er precies tussen... meteen even 2x 140mm fan achter voor de extra ventilatie...

nieuwe aluminium strip voorlangs.. immers de oude (stalen) strip bevat de nodige gaten welke nu niet meer nodig zijn.. en die was roestig en bruin.. :-P

Afbeeldingslocatie: https://www.metaalwinkel.nl/en/img/6ee2d602e5627a2f84a83fd98c5640cfimage001.jpg
vinden we toch mooier staan :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-05 12:20
Iemand die me kan helpen met het aanschaffen van een kampeertent?

Mijn vriendin en ik willen graag een grote tent aanschaffen die gemakkelijk op te zetten is en af te breken. Hij gaat voornamelijk gebruikt worden aan de Nederlandse kust maar Spanje zit er ook wel eens in. ;)

Ons oog was gevallen op 2 tenten.

QUECHUA - AIR SECONDS FAMILY 6.3 XL van Decathlon:
https://www.decathlon.be/...k-6-personen/_/R-p-173597

Vango Capri 500XL
https://stassar.nl/vango-capri-500xl-herbal-2017?___SID=U

Beide zijn opblaasbaar en dat lijkt me een handig systeem.
Vergelijkbare Outwell tenten zitten boven ons budget.

Verschil is ongeveer 150€ tussen de Quechua & de Vango Capri 500XL maar is dit het verschil wel waard?
Heb beide tenten bezocht en de Vango lijkt me kwalitatief iets beter te zijn dan die Quechua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:09
Morgen voor het eerst maar een proefdraaien met het opzetten van onze tent. Aangezien ik nog nooit een tent heb opgezet ben ik zeer benieuwd hoe het zal gaan.

Iemand nog tips voor de eerste keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Highfive95 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:40:
Morgen voor het eerst maar een proefdraaien met het opzetten van onze tent. Aangezien ik nog nooit een tent heb opgezet ben ik zeer benieuwd hoe het zal gaan.

Leuk! Volgens mij wordt het ook wel mooi weer. Niet te koud en niet te warm. d:)b

De tijd nemen, relax doen, alsof het vakantie is.
Na bijvoorbeeld een uur pauze inlassen, lekker biertje drinken.

Daarnaast rustig bekijken wat waar hoort, de logica proberen te ontdekken.
Dus niet eerst iets doen, en dan bijvoorbeeld na 3 stokken erachter komen dat ze precies in de verkeerde volgorde zitten.

Het hangt een beetje van je type tent af, maar je zou stokken en ander materiaal kunnen labelen of merken zodat je de volgende keer de volgorde nog weet.

[ Voor 29% gewijzigd door Cheesy op 15-06-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Wat ik bij de huidige tent heb gedaan is ook per stap "tendoek uitrollen" even wat foto's gemaakt om later kort te beschrijven hoe hij het beste opgevouwen dient te worden om nog in de draagtas te passen. Opschrijven tijdens het doen is altijd lastiger, of je vergeet wat, foto's kijk je even makkelijk terug.

En verder inderdaad rustig in je eigen tempo opzetten. Instructie van de tent zelf ook even doorlezen als je die hebt. Vaak hebben stokken en stoksleuven (Heten die zo?..) een eigen kleurcode ivm verschillende lengtes.

Nu hoorde ik laatst van iemand met exact dezelfde tent die ik nu gekocht heb dat de kleurcodes op deze stokken niet echt eh, watervast zijn :+ Dus dat is gelijk al iets om zelf goed te fixen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:43
Highfive95 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:40:

Nodig je buurman uit om toe te kijken en geef hem een campingstoel en een biertje. Kun je alvast wennen aan het feit dat er iemand toe kijkt terwijl jij probeert je tent op te zetten. :+

Als je een tent met diverse stokken hebt die allemaal op een bepaalde manier in elkaar moeten is labellen inderdaad een goed idee. En dan kun je bijvoorbeeld kleurtjes of nummers gebruiken. Tijdens het opzetten kun je dan eerst je stokken sorteren zodat je niet hoeft te zoeken wat waar gaat.

Heb je een koepel of tunnel tent zou je kunnen experimenteren welke volgorde van stokken in het doek schuiven en op zijn plaats buigen het makkelijkst is.

Bij mijn tunneltent doe ik bijvoorbeeld altijd het buitentent uit leggen. Haringen in de 2 uitersten om alles een beetje op zijn plek te houden. Alle stokken er in schuiven. Vanaf de achterkant beginnen met buigen en vast zetten. Doordat de 2 uitersten al met haringen vast zitten blijft alles min of meer een beetje staan, daarna is het een eitje om alles definitief goed te zetten, af te spannen en in te ruimen.
Kost ongeveer 10 a 15 minuten met een beetje oefenen.

Koepeltent met kruisende stokken is min of meer hetzelfde. Buiten of binnentent uitleggen, afhankelijk van de bouw. Haringen in de hoeken. Stokken er in. Stokken 1 voor 1 buigen en vast zetten. De stokken die je nog niet gehad hebt buigen vanzelf mee.

Pyramide tent is meer van hetzelfde. Tent uitleggen en met een paar haringen op zijn plek houden. Grote stok er in. Haringen wat beter pllaatsen zodat de grote stok min of meer vanzelf blijft staan. Andere stokken er in en dan verder af spannen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 21:12

Cheezus

Luiaard

Afgelopen weekend even de tent in de tuin opgezet en deze blijkt toch echt (in tegenstelling tot mijn gezin) niet groter te zijn geworden. Het is dus tijd om een nieuwe tent aan te schaffen!
De huidige tent is een 3-persoons katoenen tent van de vrijbuiter (Columbus 3) deze is 10 jaar oud, goed gebruikt en is nog steeds niks mis mee, behalve dan dat ie nu te klein is. Ik ben dus vooral op zoek naar een vergelijkbare tent die een slagje groter is. Ik hoef niet meteen een verplaatsbare katoenen kathedraal.

Eisen:
- 4-persoons
- Tunnel (qua ruimte gewoon praktisch)
- (technisch)katoen
- Geen opblaastent?

Gisteren zijn we even bij de vrijbuiter gaan kijken naar wat modellen te kijken en de volgende vielen af:
https://www.vrijbuiter.nl...4-tc-tent_caab0141-taupe/
Ziet er prima uit, betaalbaar maar vinden we eigenlijk een beetje te groot..
https://www.vrijbuiter.nl/eureka-stony-pass-4-btc_caab0122/
Zelfde verhaal als de redwood maar deze is dan weer net een beetje te klein :P
https://www.vrijbuiter.nl/de-waard-bergeend_caab0144-beige/
Dit is (incl. optionele luifel) eigenlijk wel wat we zoeken. Kwaliteit en looks natuurlijk super maar voor dat geld wil ik wel graag alle opties weten voordat ik weloverwogen investeer in een de Waard tent..

Daarna ben ik wat research gaan doen op het internet en kwam nog de volgende modellen tegen:
https://www.safarica.nl/wolf-creek-tc-tunneltent/
Qua formaat vergelijkbaar met de Bergeend.
+Zij-ingang en opbergvakjes
- Alsnog vrij prijzig
https://www.bardani.nl/waikiki-beach-rsc-tunneltent/
Ook vergelijkbaar formaat, hierbij is de voorkant voor de luifel ook nog af te sluiten voor een extra grote 'afgesloten' leefruimte
+ Zelfde formaat maar meer binnenruimte, opbergvakjes en zij-ingang
- Zelfde prijs als de Bergeend maar (lijkt) mindere kwaliteit
https://www.bardani.nl/prestige-360-rsc-tunneltent/
Luxere versie van bovenstaand. Ziet er op het plaatje vergelijkbaar uit met de Waard maar is nog een stuk duurder.
https://www.obelink.nl/obelink-familia-4.html
- Deze is gewoon te lelijk 8)7
https://www.obelink.nl/obelink-manitoba-4-tc.html
+ Goedkoop
- Ouderwets, irritant door te voeren glasfiber stok voor de luifel.

Het onderste rijtje wil ik zeker nog een keer in het echt bekijken voordat ik de keuze maak, Hebben jullie ervaringen met één (of meer) van deze tenten en wat vinden jullie daarvan? Heb ik nog tenten over het hoofd gezien die ook in dit rijtje passen?

P.S. Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in een 2e hands katoenen tent: marktplaats advertentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:00
Kijk eens voor een Eureka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-04 22:07
Vorig jaar stond ik ongeveer voor dezelfde keuze. Als je een De Waard tunnel overweegt zou je ook eens naar Falco moeten kijken. Kwalitatief zijn die niet minder.
Nadeel van De Waard en Falco en de andere onverwoestbare tenten is dat ze enorm groot en zwaar zijn. Eigenlijk moet je dan een aanhanger mee.

Daarom heb ik gekozen voor een Eureka Vision Compact BTC. Die is net wat groter dan de Stony Pass en is vorig jaar erg goed bevallen. Wel heb ik er afgelopen winter nog een front-annex bij gekocht. Met de annex komt er een luifel bij en kan de voorkant open bij regen. Door de schuine zijden en het ontbreken van petluifels kun je namelijk anders geen van de 3 ingangen openen zonder dat er nattigheid naar binnen komt.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik ben erg blij met onze Jack Wolfskin Grand Illusion IV, slechts 6 kg en wel voor 4 personen. Geen TC maar wel prima ventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:09
De eerste test met onze tunneltent is geslaagd. Weer was prima dus aan de slag maar.

Op groot grasveld achter bij mij schoonouders was het tijd om het ding op te zetten. Twee grote zakken waarvan een met buitentent en slaapcabine. Andere met grondzeil en stokken.

Eerst worteldoek uitgelegd en met haringen im de grond geslagen. Daarna buitentent uit de zak gehaald en uitgelegd. Stokken uit de zak en in elkaar zetten maar. Althans dat was de intentie. :Y

Stokken in elkaar. Geen probleem. Stokken door de tent. Geen probleem. Stokken vastzetten....probleem. Kregen in eerste instantie de stokken niet vast in de pinnen aan de zijkant. Deze komen dan op spanning te staan. Het is dus makkelijke als je de stokken eigenlijk op elkaar legt. Spanning gaat dan van de tent af en dan is het een eitje. Maar dat koste wel een half uurtje. :+

Stokken zaten erin. Achterzijde in de grond geslagen em tent overeind getrokken. _/-\o_ Alleen is het niet zo handig om de tent in de wind te zetten. |:( Was net een grote vlieger geworden. Dus snel wat scheerlijnen eraan.

Daarna tentstokken netjes op afstand gezet en toen kuipzeil erin geritst. Dat was fluitje van een cent.

Toen volgende ergernis. :( Leuk dat ze in de winkel er scheerlijnen bij doen. Maar doe ze dan netjes in het zakje. Was nu een kluwe scheerlijnen. Duurde een kwartier voordat ze uit elkaar waren. :X

Daarna netjes scheerlijnen vastgemaakt en hij stond netjes. Toen nog even slaapcabine vastgemaakt en de tent was klaar na anderhalf uur. _/-\o_

Was een flink klusje en hebben er veel van geleerd. Scheerlijnen zitten nu netjes in een zakje en alles past nog in de zakken waar ze in zaten.

Nog 3 weken en dan mag de eerste kampeerervaring gaan beginnen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 21:12

Cheezus

Luiaard

VincentH schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:32:
Vorig jaar stond ik ongeveer voor dezelfde keuze. Als je een De Waard tunnel overweegt zou je ook eens naar Falco moeten kijken. Kwalitatief zijn die niet minder.
Nadeel van De Waard en Falco en de andere onverwoestbare tenten is dat ze enorm groot en zwaar zijn. Eigenlijk moet je dan een aanhanger mee.

Daarom heb ik gekozen voor een Eureka Vision Compact BTC. Die is net wat groter dan de Stony Pass en is vorig jaar erg goed bevallen. Wel heb ik er afgelopen winter nog een front-annex bij gekocht. Met de annex komt er een luifel bij en kan de voorkant open bij regen. Door de schuine zijden en het ontbreken van petluifels kun je namelijk anders geen van de 3 ingangen openen zonder dat er nattigheid naar binnen komt.
De Bergeend is van technisch katoen, de pakgrootte is vergelijkbaar met mijn huidige tent dus dat is prima. Bij Falco (en ook al bij Esvo gekeken) zie ik alleen volledig katoenen tenten, dat wordt in dit formaat wel erg zwaar inderdaad. Die vision compact hadden ze niet staan bij de Vrijbuiter, komt qua model erg overeen met onze huidige tent. Nadeel is dat de luifel aan de zijkanten open is, zo kun je toch minder spullen buiten laten staan is mijn ervaring. En met luifel ook al richting de €1400.
Octopuz schreef op zondag 17 juni 2018 @ 23:05:
Ik ben erg blij met onze Jack Wolfskin Grand Illusion IV, slechts 6 kg en wel voor 4 personen. Geen TC maar wel prima ventilatie.
Katoen is echt een stuk comfortabeler is mijn ervaring, dit is dus wel een harde eis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:21

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Het is misschien een beetje vloeken in de kerk om hierover te beginnen in dit topic ;) , maar zijn er hier ook camper-kampeerders?
Ik ben zelf een aan het orienteren op de markt, omdat ik graag wat meer en gemakkelijker wil reizen/rondtrekken dan dat ik nu kan met een tent. Ik begin me steeds meer te ergeren aan kleine dingetjes, dus wil eens wat anders.

Hopelijk zitten hier wat kenners, want ik heb geen idee nog waar ik op moet letten eigenlijk, behalve dat het aan mijn eigen wensen moet voldoen ;) Ik ben van plan om mijn gewone auto te verkopen en ben daarom op zoek naar een camperbusje aangezien hij bij mij thuis in de parkeergarage moet passen. Ik heb zelf een bouwjaar ondergrens gesteld van +/- 2000, aangezien het vaak diesels zijn en ik voorlopig geen gezeur wil met milieu zones etc. Ook wil ik het liefste dat ik niet in de "leefruimte" slaap: dwz dat ik niet iedere ochtend het bed af wil breken om te kunnen zitten en eten in de camper. De meeste camperbusjes die ik zie staan op marktplaats etc. zijn VW Transporters en hebben vaak meer dan 200k KM op de teller staan, is dat erg? (die kilometerstand dan, dat het een VW is vindt ik persoonlijk wel een plus, Duitse degelijkheid denk ik dan en er zijn er veel, dus ik neem aan dat je overal in Europa wel een garage vindt die er wat mee kan, mocht het nodig zijn). Zijn er bij dat soort busjes nog dingen waar ik echt op moet letten?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Yukkie mijn ouders hebben een grote camper en zelf heb ik vorig jaar een VW busje gehuurd. Daar sliepen we met twee volwassenen en twee kleine kinderen in.
Het constant ombouwen was echt een nadeel. Ook de kleine ruimte wordt snel te klein met slecht weer.
Dat scheelt iets in zo'n groot ding als die van mijn ouders, maar dat past nooit in je garage.

Met zo'n VW bus (of dergelijke types) kun je de voorstoelen draaien, het tafeltje ophangen en het bed laten liggen. Maar dan kun je niet bij het tweede kastje. Dat is helaas geen schuifdeur.

Je eis van een bed niet hoeven om te bouwen als je wilt zitten aan een tafel is al een lastige.

Maar met zijn tweeën lijkt me nog wel te doen. Bed is vaak zo even aan de kant geschoven en een bank gemaakt.

Top tip is een busje een paar dagen huren. Zat eigenaren die hun busje verhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mits goed onderhouden is zo'n km stand geen probleem het zijn uiteindelijk diesels, eentje met aantoonbaar onderhoud is een pre.

Mij schoonouders hebben een VW camperbusje en die hebben er al jaren plezier van. Zelf vind ik ze te klein ik ben dan ook 1m98 dus het bed is te kort en je ligt echt wel dicht op elkaar. En staan kan alleen daar waar het dak omhoog kan. Leefruimte is enorm beperkt, geen probleem als je mooi weer hebt dan leef je toch buiten maar met een paar regendagen zou ik helemaal gek worden.

Maar voor rondtrekken is het ideaal, je gaat staan en klaar, daar kan geen tent of vouwwagen tegenop. Voordeel van de busjes is dat ze gemakkelijk rijden en je ze op elke normale parkeerplek kwijt kunt.

Als je het serieus overweegt dan zou ik voor de komende zomervakantie een VW busje huren en dan van hetzelfde type als dat je zoekt. Ze zijn niet goedkoop om te huren maar zo'n ding kopen om er vervolgens achter te komen dat het niets voor je is is ook zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Yukkie schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:38:
Het is misschien een beetje vloeken in de kerk om hierover te beginnen in dit topic ;) , maar zijn er hier ook camper-kampeerders?
Ik ben zelf een aan het orienteren op de markt, omdat ik graag wat meer en gemakkelijker wil reizen/rondtrekken dan dat ik nu kan met een tent. Ik begin me steeds meer te ergeren aan kleine dingetjes, dus wil eens wat anders.

Hopelijk zitten hier wat kenners, want ik heb geen idee nog waar ik op moet letten eigenlijk, behalve dat het aan mijn eigen wensen moet voldoen ;)
Ik heb er zelf nog nooit een gehad, maar mijn ouders hebben altijd een camperbusje gehad. Zelf-bouw. De laatste was een Mercedes-Benz 206D die m'n vader had gekocht van een taxi bedrijf. Daar heeft hij dus een camper van gemaakt. Wij waren met z'n 5'en thuis, ik, twee broers en m'n ouders. M'n jongste broertje sliep in een hangmat over de voorstoelen, m'n ouders in het grote bed (wat in de lengte van de bus lag, en ook de tafel was) en m'n oudste broer en ik sliepen op een daktent. Werkte perfect!

De vraag is, wat wil je precies? En ook: hoe lang ben je? Er zijn ook camperbusjes waarbij het bed achterin ligt, in de breedte. Maar als je langer dan 1.80m bent zou ik dat niet aanraden... Je geeft ook niet aan of je kinderen hebt of niet.

http://hurenvancamper.nl/camper-indeling.html

Als je de foto ziet op deze site (het is maar een voorbeeld!) zie je hoeveel verschillende indelingen er zijn voor buscampers!

Wij zitten ook met een half-oog naar een buscamper te kijken, met vast dwars bed (wij zijn beide niet lang). Vooral voor het voor- en najaar als met een tent trekken niet zo handig is vanwege vocht. Maar degene die ik wil hebben zijn nogal prijzig :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Wailing_Banshee Wat ik precies wil? Nou, dat heb ik volgens mij wel redelijk helder voor de geest :)
- een buscamper
- Max +/- 2m en een beetje hoog ivm parkeergarage thuis (een verhoogde bus is dus geen optie)
- hooguit +/- 16 jaar oud ( de meeste milieuzones zijn ontoegankelijk voor diesels van voor 2001 op het moment)
- Cruisecontrol en stuurbekrachtiging zijn een musthave, airco/climatecontrol een needtohave en electrische ramen een wannahave. Andere opties zijn mooi meegenomen ;)
- minimaal 100pk
- liefst een vast bed, bijvoorbeeld onder het hefdak. Als ik het goed heb, moet ik dan vooral letten op een Reimo hefdak
- keuken/kookinrichting met 1 a 2 pitjes
- beetje bergruimte
- ik moet/wil er ook in het normale verkeer mee kunnen rijden (ik verkoop mijn huidige auto)
- budget is +/- 15k

Ik ben zelf +/- 1.80, heb geen kinderen en momenteel ook geen relatie. Dus ik mag (of moet) het verder helemaal zelf uitkiezen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Yukkie op 19-06-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Als je zelf 1.80m bent en de bus niet hoger mag zijn dan 2m, dan kun je waarschijnlijk nooit lekker staan in dat ding... Een VW transporter is 1.9m hoog en heeft een binnenhoogte van 1.4m. Je hebt dan het hefdak nodig om hoofdruimte te genereren, en dus niet voor een bed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:54

JanB

Het ken rotter !!!

De VW Transporter Westfalia met hefdak heeft onder het hefdak 2 slaapplaatsen. Je kunt, als je het bed niet gebruikt, een groot deel van het bed naar boven klappen om hoofdruimte te creëren.Zo'n bus heeft in principe 4 slaapplaatsen, 2 onder het hefdak en 2 als je de achterbank plat legt.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-04 20:25
Wist niet dat er hier een kampeerderstopic was, en dan ook nog met karstenfans !
Moet mezelf dus toch even melden.
Wij hebben de Karsten 350 met de oude stijl luiffelset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MIjChi2Zquw7onRMNqU6eaD8/full.jpg
( op de fotos zit de tussenluifel er niet op wegens maar 2 dagen desbetreffende keren)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FSX5Ye88fWdNLwRvbZmpW2qH/full.jpg

De tent op zich bevalt goed, lekker ruim en hoog (ben zelf 2 meter) Maar heeft natuurlijk ook minpunten
Hij is groot en zwaar, maarja dat wist ik met katoen ( en ik wil per sé geen nylon/polyesther)
Zonder luifels kan het binnenregen door de schuine deur
Geen fatsoenlijke hordeur, die erbij hoort werkt maar half in mijn ogen.
De luifels zijn alsnog met stokken, (de deur ingang ook trouwens) waarom dit geen luchtslangen bij de luifel zijn kan ik nog steeds niet begrijpen.
En daar zit ook mijn probleem, de dunne stokken zijn echt slap, kan nog geen opbergschort erbij hangen want dan buigen ze helemaal door. Ombouw naar nieuwe stokkenset is best prijzig, en ja ze zijn dan een stuk steviger(alhoewel ik het nog steeds vrij slap vind) maar die stokken zijn wel heel royaal qua inpakken vanwege het feit dat ze voorgevormd zijn.
Heb zelfs naar een De Waard Bosuil 2015 of jonger (teveel haringen en te lage stahoogte) en Karsten 2800 gekeken als je toch met stokken moet kloten, maar de pakmaat is me gewoon te groot. Dus blijf het lekker bij de karsten 350 houden.

Voordat we 8 jaar terug naar de karsten zijn overgestapt (wegens gezinsuitbreiding) hadden we een pyramide tent die ik in de winter nog wel gebruik Dit jaar voor het eerst met een kacheltje erin maar die is alweer verkocht, gat moet ik nog dicht maken. Werkte echt voor geen meter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iKkzEZXPl30Sg9pkxd0dPiju/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door harley op 19-06-2018 12:28 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Mijn opa en oma hadden zo'n klein camperbusje met hefdak, ik vond het altijd maar lastig, want je moest altijd dat dak omhoog doen als je iets wilde doen (en dan ben ik maar 1.6m).

Maar zo'n hefdak kun je ook op een andere auto zetten, bijv. een caddy!
https://www.nkc.nl/nieuws...camp-van-reimo/?fromsso=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:50
Even een vraag als Tweakers onder elkaar, Heeft er hier iemand ervaring met de Keizer Weekend tenttrailer ?
We hebben jaren met een De Waard Albatros gekampeerd, daarna met een oude kampeer bus, en hebben nu alleen nog een De Waard Bergeend (die te koop is) Het wordt op onze leeftijd allemaal een beetje te zwaar zo'n De Waard, en ik kan een knappe tweede hands Weekender overnemen, dus vandaar onze vraag.
Deze dus: http://www.tenttrailer.info/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Yukkie schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:38:

Hopelijk zitten hier wat kenners, want ik heb geen idee nog waar ik op moet letten eigenlijk, behalve dat het aan mijn eigen wensen moet voldoen ;) Ik ben van plan om mijn gewone auto te verkopen en ben daarom op zoek naar een camperbusje aangezien hij bij mij thuis in de parkeergarage moet passen. Ik heb zelf een bouwjaar ondergrens gesteld van +/- 2000, aangezien het vaak diesels zijn en ik voorlopig geen gezeur wil met milieu zones etc. Ook wil ik het liefste dat ik niet in de "leefruimte" slaap: dwz dat ik niet iedere ochtend het bed af wil breken om te kunnen zitten en eten in de camper. De meeste camperbusjes die ik zie staan op marktplaats etc. zijn VW Transporters en hebben vaak meer dan 200k KM op de teller staan, is dat erg? (die kilometerstand dan, dat het een VW is vindt ik persoonlijk wel een plus, Duitse degelijkheid denk ik dan en er zijn er veel, dus ik neem aan dat je overal in Europa wel een garage vindt die er wat mee kan, mocht het nodig zijn). Zijn er bij dat soort busjes nog dingen waar ik echt op moet letten?
Ik heb een 1989 VW T25:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17434667_10158445891365088_8883382121357206954_o.jpg?_nc_cat=0&oh=04d25584d50698a1c9b857665c747d2c&oe=5B9EE35F

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17990192_10158596503195088_6996594724871325119_o.jpg?_nc_cat=0&oh=6879956ab226e92f888b53a71c9ebcb5&oe=5BAD18CC

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20638338_10154965231818528_1496876765136299547_n.jpg?_nc_cat=0&oh=a9bebbd17ab84622ee088588f160ea29&oe=5BA10BDF

Mooi compact, en geen klapdak maar een vast hoog dak.. dus staan is klaar :)
Kids slapen bovenin, wij beneden (bank klapt uit tot bed).
Dat laatste is zo gedaan en went heel snel..

De onze is oud, en redelijk wat KM's op de klok. Maar goed onderhouden.. zelf ben ik ook continue bezig met opknappen maar leuke is dat met die oudere techniek dat makkelijk zelf te doen is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@ToolkiT Toffe bus! En groen ook zo te zien, met een zonnepaneel ;) Je stuur zit alleen aan de verkeerde kant, misschien moet je daar nog ff een keer naar kijken :P

Hoeveel KM's (of miles) staan er op de teller ongeveer als ik vragen mag? Want dat is wel iets waar ik over zit te dubben. De meeste busjes in mijn prijsklasse hebben al 200 - 250k op de teller staan. Is dat dan een risico? Of kan je als het een diesel is nog makkelijk een ton er bij rijden zonder heel duur onderhoud? Ik snap wel dat het per bus verschilt en hoe er in geredenis en wordt en zo, maar toch. En voor een nieuwere bus is het misschien ook weer anders van zo'n tof oudje :)

[ Voor 12% gewijzigd door Yukkie op 20-06-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 23:12
Deze vond ik ook wel geinig voor als je echt low-budget wil slapen:

http://www.opjeautoslapen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Yukkie schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:41:
@ToolkiT Toffe bus! En groen ook zo te zien, met een zonnepaneel ;) Je stuur zit alleen aan de verkeerde kant, misschien moet je daar nog ff een keer naar kijken :P

Hoeveel KM's (of miles) staan er op de teller ongeveer als ik vragen mag? Want dat is wel iets waar ik over zit te dubben. De meeste busjes in mijn prijsklasse hebben al 200 - 250k op de teller staan. Is dat dan een risico? Of kan je als het een diesel is nog makkelijk een ton er bij rijden zonder heel duur onderhoud? Ik snap wel dat het per bus verschilt en hoe er in geredenis en wordt en zo, maar toch. En voor een nieuwere bus is het misschien ook weer anders van zo'n tof oudje :)
156k mijl uit het hoofd. De mijne is een 1.9 wasserboxer benzine..de diesels uit die tijd zijn te traag imho..
Plenty onderdelen te krijgen en simpele techniek, dus je kan veel zelf doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@djiedjee Ik zag van de week ergens een busje te koop aangeboden staan als "Camper". Dat was een busje met een normale indeling en zo'n tent er bovenop Daar trap ik dus mooi niet in. :P

Ik heb gisteren nog eens met mijn kennissen mijn plannen besproken en ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat zo'n opklap bed/bank toch fijner is dan slapen onder je hefdak. Mede ook wat hier al gezegd werd dat zo'n bed onder je hefdak sta ruimte inneemt. En waarschijnlijk wordt ik over een paar jaar het klauteren naar mijn bed ook weer zat, als ik wat ouder ben en wat minder atletisch :+ . Met zo'n tent op je auto heb je precies hetzelfde denk ik.

@ToolkiT Ik ben zelf niet zo'n sleutelaar, dus zelf aan een oud barreltje zie ik niet zo zitten eigenlijk. Ook omdat het voor mij tevens m'n primaire vervoermiddel wordt. 156 miles (*1,6 = 250k KM) is een respectabele afstand voor een benzine motor!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DownBusiness
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-12-2024
Leuk, zo'n kampeertopic.

Ben zelf net terug van een solo kampeer trip (deels kamperen dan, vanuit de auto). Heb 1 x eerder gekampeerd in de VS en nu voor het eerst in mijn eentje maar het was (op de kou na) erg goed bevallen. Het smaakt in elk geval naar meer!

Dit topic eens in de gaten houden.

Alleen de lat meteen hoog gelegd denk ik.. weet niet of het snel beter zal worden dan dit:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/35515271_1723419531105563_4863784810402807808_o.jpg?_nc_cat=0&oh=84a8547afba42468e1a3e8f6ac0b514f&oe=5BBB0C00

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/35544400_1723419377772245_3264929044864434176_o.jpg?_nc_cat=0&oh=8d92782b7f645bd74400a7df5ecaea8e&oe=5BEC4DEB

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/35486010_1723419397772243_4208906704122806272_n.jpg?_nc_cat=0&oh=ff59afb7ed5298411b4aa47e28b1ed2c&oe=5BA6A469

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 17:43
djiedjee schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:58:
Deze vond ik ook wel geinig voor als je echt low-budget wil slapen:

http://www.opjeautoslapen.nl/
Een daktent low-budget noemen. _O-
Een daktent van beetje kwaliteit kost je al gauw 1500 euro in aanschaf en flink wat extra in brandstofverbruik.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 23:12
Ja, dat is waar ;)

Maar als je al een auto hebt, is dit een stuk cheaper dan een camper.
MewBie schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:58:
[...]

Een daktent low-budget noemen. _O-
Een daktent van beetje kwaliteit kost je al gauw 1500 euro in aanschaf en flink wat extra in brandstofverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
DownBusiness schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:41:
Ben zelf net terug van een solo kampeer trip (deels kamperen dan, vanuit de auto). Heb 1 x eerder gekampeerd in de VS en nu voor het eerst in mijn eentje maar het was (op de kou na) erg goed bevallen. Het smaakt in elk geval naar meer!

Alleen de lat meteen hoog gelegd denk ik.. weet niet of het snel beter zal worden dan dit:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Super gaaf! Zoek je vooraf nog veel uit over de omgeving? Ook qua natuur / wilde dieren et cetera?
Ik zou het niet zo fijn vinden als er 's nachts een beer aanklopt bij de voordeur van de tent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DownBusiness
Cheesy schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:58:
[...]

Super gaaf! Zoek je vooraf nog veel uit over de omgeving? Ook qua natuur / wilde dieren et cetera?
Ik zou het niet zo fijn vinden als er 's nachts een beer aanklopt bij de voordeur van de tent :P
Ik ben naar Nieuw Zeeland gegaan en daar zitten geen dieren die je dood willen maken. Dus het is meer ergens heenrijden (vaak nabij nationale parken) en dan na een hike ergens savonds de tent neergooien.

Tijdens mijn eerste kampeertrip vorig jaar in de VS er eigenlijk ook geen rekening mee gehouden tijdens wildkamperen. In de parken stonden echter vaak wel beer containers waar alle spullen in moesten.

Maar heb wel verhalen gehoord van Canadezen en Amerikanen die dus oog in oog met beren kwamen te staan tijdens kamperen/hiken.

Ben nu aan het kijken hoe het is om met een tent op de motor in/nabij Nederland/Duitsland te gaan kamperen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:30

Saffie_time

Why use this? 42!

Zijn er mensen die een kleine camping in de buurt van reuzengebergte kunnen adviseren?
Dit jaar met tent (T3 is verkocht want werd toch wel erg duur om die te houden).
We zoeken iets kleinschaligs en we hoeft niets qua animatie oid te zijn. Geen kinderen dus ook daar hoeven geen speciale voorzieningen voor te zijn.
Idee is om de bergen in te kunnen trekken vanuit de camping (of na stukje rijden) en evt dagje Praag te doen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Saffie_time schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:10:
Zijn er mensen die een kleine camping in de buurt van reuzengebergte kunnen adviseren?
Dit jaar met tent (T3 is verkocht want werd toch wel erg duur om die te houden).
We zoeken iets kleinschaligs en we hoeft niets qua animatie oid te zijn. Geen kinderen dus ook daar hoeven geen speciale voorzieningen voor te zijn.
Idee is om de bergen in te kunnen trekken vanuit de camping (of na stukje rijden) en evt dagje Praag te doen.
https://www.campingkovarna.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Ziet er inderdaad prima uit en lijkt aan de meeste punten te voldoen, echter niet echt in de buurt van reuzengebergte.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 03-05 12:38
Saffie_time schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:10:
http://www.tomscamping.nl

Paar jaar geleden geweest, we waren toen op de bonnefooi, maar dat doet Tom normaal niet... Goeie kans dat hij volgeboekt is, maar je kan altijd even bellen of mailen, toen wij op de bonnefooi kwamen, hebben we op z'n "reserveplaats" gestaan...

Tom is Tsjechisch, heeft als kok in NL gewerkt, en je kan voor weinig bij hem eten, als je dat vooraf meldt (ik meen 's ochtends, gelijk overleg wat hij zal koken). Dat is zeker een aanrader!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Die had ik uitgekozen en leek ons helemaal geweldig. Echter na bellen bleek hij al vol te zitten vanaf begin juli tot eind augustus...
Maar dat is wel precies wat er zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wellicht wat groter dan je zoekt: http://www.bozanov.nl/camping.htm

Maar een collega is hier geweest en was er erg enthousiast over, ook wel te zien aan de zoover scores/recenties.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 24-06-2018 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Tom staat hier ook al een paar jaar op het lijstje als ik ooit die kant op ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 03-05 12:38
Nakebod schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:59:
Tom staat hier ook al een paar jaar op het lijstje als ik ooit die kant op ga :)
De grap is, dar ik echt nooit naar een camping zou gaan die je èn moet reserveren èn waar praktisch alleen maar Nederlanders staan... (Tom wil geen Duitsers)
Maar had vooraf de site maar half bekeken, en wel als eerste voorkeur op ons lijstje gezet. En toen kwamen we er, en gaf hij aan eigenlijk vol te zijn, maar nog wel een plekje te kunnen creëren 😁. Echt een fantastische vent, heel behulpzaam en vriendelijk. Camping is niet luxe, sanitair is wat beperkt (maar schoon), maar de sfeer is prima. Super vakantie gehad.

Vond de regio wel duidelijk anders dan Noord Bohemen, duidelijk slechtere wegen, en meer moeite qua taal. Duidelijk een minder welvarende regio.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Mijn vrouw en ik willwn na jaren van goedkope Action-luchtbedden dit jaar eens investeren in een (hopelijk) comfortablere slaapmat. Ik moet alleen nog even kijken hoe groot het ding ingepakt is en hoe we het gaan opbergen in de auto.
Wat zijn jullie ervaringen met slaapmatten? Aan- of afraders?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Iemand een advies voor de regio rond La Rochelle? Wij zakken volgende week met een 10 weken oude baby af vanuit de UK, dus kunnen niet veel verder dan La Rochelle. Prijs per nacht interesseert me eigenlijk niet zoveel, maar er moet we wat te zien zijn in de omgeving qua cultuur.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:06
Bra-Jo schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:12:
Mijn vrouw en ik willwn na jaren van goedkope Action-luchtbedden dit jaar eens investeren in een (hopelijk) comfortablere slaapmat. Ik moet alleen nog even kijken hoe groot het ding ingepakt is en hoe we het gaan opbergen in de auto.
http://www.human-comfort....slaapmatten-matrashoezen/

Wii slapen op de Millan...2 stuks aan elkaar gekoppeld. Slaap er net zo goed op als thuis!

Camperen is een stuk leuker geworden met deze matten ipv een luchtbed.

Hebben er ook human comfort slaapzakken bij, die zijn ook koppelbaar.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Exped megamat. Groot, duur, maar heel comfortabel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 14:21
Jelte schreef op maandag 25 juni 2018 @ 07:28:
Exped megamat. Groot, duur, maar heel comfortabel!
Zelfde geldt voor de de Waard Linde duo, en ik moet zeggen dat de redwood stretch limosin 7 ook niet tegen valt (al dat ik hier niet langer als een nacht op geslapen heb).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:36
Ik kan me niet anders voorstellen dat wanneer je van een Action luchtbed komt (niet geïsoleerd!), dat de investering in een fatsoenlijke slaapmat je heel wat meer plezier gaat geven. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Als je 1 grote mat wilt dan is een Duomat van Exped zeker aan te bevelen, anders 2 losse matjes (waar ik zelf ook erg fan van Exped ben) Schrik niet van de te investeren prijs, die is wat ánders, t.o.v. de Action, maar als je ze moe bent en na verloop van tijd wat anders wil ben je ze trouwens zo weer kwijt via Marktplaats kan ik je vertellen uit eigen ervaring.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Dank voor de tips allen. :)
Duur zijn ze inderdaad, maar de Belastingdienst helpt dit jaar een handje mee dus daar maak ik me niet zo druk om. De grootste uitdaging wordt het vervoer: een luchtbed is een pakketje van 40x30x15 ofzo, en die kunnen we best drie kwijt in de dakkoffer, maar 3x 80x30x30 (ofzo) is een ander verhaal. Ik denk dat we binnenkort ff naar De Wit rijden en daar wat gaan proefliggen en verpakkingen opmeten, en dan wordt het Tetrissen.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
DownBusiness schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:41:
Leuk, zo'n kampeertopic.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Damn, erg mooie omgeving om daar een nacht door te brengen en met zo'n uitzicht wakker te worden! :*) Mag ik vragen waar dit ergens was in de States? En heb je lang rondgetrokken? Ooit wil ik toch echt ook 'ns zoiets doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zwerver schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:16:
Iemand een advies voor de regio rond La Rochelle? Wij zakken volgende week met een 10 weken oude baby af vanuit de UK, dus kunnen niet veel verder dan La Rochelle. Prijs per nacht interesseert me eigenlijk niet zoveel, maar er moet we wat te zien zijn in de omgeving qua cultuur.
Thermarest Neoair. net als de Expet duur, maar behoorlijk klein. Liggen net zo goed als bed thuis. Levenslang garantie blijkbaar, mijn eerste matjes waren na 10 jaar kapt aan de opening, gewoon nieuwe gehad.
2 naast elkaar, dekbedhoes er om heen, ligt geweldig. En als je ze inpakt ; grootte van nog geen literpak melk en het bijbehorende gewicht.

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 25-06-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 13:46
Wij hebben twee Nomad's via Marktplaats geregeld. Dat zijn inderdaad flinke tassen, maar sinds kort een aanhangwagentje, maar met slim inpakken ook prima in de dakkoffer te stouwen.
Ook voor de kinderen hebben we self-inflatables. Maatje kleiner en wat minder dik, zij vinden het prima.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 20:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bra-Jo schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:54:
Dank voor de tips allen. :)
Duur zijn ze inderdaad, maar de Belastingdienst helpt dit jaar een handje mee dus daar maak ik me niet zo druk om. De grootste uitdaging wordt het vervoer: een luchtbed is een pakketje van 40x30x15 ofzo, en die kunnen we best drie kwijt in de dakkoffer, maar 3x 80x30x30 (ofzo) is een ander verhaal. Ik denk dat we binnenkort ff naar De Wit rijden en daar wat gaan proefliggen en verpakkingen opmeten, en dan wordt het Tetrissen.
Pakmaten zijn doorgaans ook prima op te zoeken online. Een éénpersoons Exped matras is in elk geval zeker geen 80x30x30. Je vouwt het matras eerst in drieën voor je het oprolt. * Orion84 is een aantal jaar geleden overgestapt van een simpele Thermarest self-inflatable naar een Exped SynMat 7 MW. Pakmaat daarvan is bijvoorbeeld 27cm (lengte) x 15cm (doorsnee).

Ik raad die matrassen van harte aan (ken ook een boel meer tevreden gebruikers binnen mijn scouting kenissenkring). Kost wat, maar dan heb je wel het comfort van een luchtbed zonder de nadelen van de beroerde isolatie van normale luchtbedden. En dat voor een gewicht en pakmaat dat nauwelijks meer is dan een compacte, lichtgewicht (maar daarmee veel minder comfortabele) self-inflatable. Wil je hetzelfde comfort met een SIM, dan heb je inderdaad meteen een lomp pakformaat (en gewicht).

Tip: mocht je voor Exped gaan, haal er zo'n Schnozzel pumpbag bij, dat werkt een stuk makkelijker dan met die pompjes die ingebouwd zitten in het matras.

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 25-06-2018 10:32 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
maartend schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:43:
[...]

Thermarest Neoair. net als de Expet duur, maar behoorlijk klein. Liggen net zo goed als bed thuis. Levenslang garantie blijkbaar, mijn eerste matjes waren na 10 jaar kapt aan de opening, gewoon nieuwe gehad.
Deze heb ik ook. Er zit bij een matje ergens een klein lekje, maar daarvan is de garantie toch beperkter:
'Als er een gaatje is, dan kun je die plakken. Therm-a-Rest kan dat ook doen, kost €35,-! per matras. Als het geen gaatje is, wordt het kosteloos vervangen.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Orion84 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:26:
[...]

Tip: mocht je voor Exped gaan, haal er zo'n Schnozzel pumpbag bij, dat werkt een stuk makkelijker dan met die pompjes die ingebouwd zitten in het matras.
die zitten er tegenwoordig (soms) bij :) (ok ieg bij onze Synmat UL winter, bij mijn eerdere Synmat 7 niet, maar die waren ook wat ouder)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DownBusiness
SanderL schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:04:
[...]

Damn, erg mooie omgeving om daar een nacht door te brengen en met zo'n uitzicht wakker te worden! :*) Mag ik vragen waar dit ergens was in de States? En heb je lang rondgetrokken? Ooit wil ik toch echt ook 'ns zoiets doen..
Het was in Nieuw Zeeland (Arthurs Pass). Deze locatie was wel 1 van de betere ja. Wildkamperen is daar eigenlijk niet toegestaan (heb een gok genomen) en normaal sta je dus ergens op een camping.

Ik was daar 4 weken. Wel s'ochtends ijs in de tent (aangezien het richting de winter ging daar) en dus niet elke avond gekampeerd.

Ik ben helemaal hooked aan de tent nu en dat scheelt zo veel geld (+ zo veel fun!) dat je dan kunt uitgeven aan andere leuke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hopjesvla79 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:28:
[...]

die zitten er tegenwoordig (soms) bij :) (ok ieg bij onze Synmat UL winter, bij mijn eerdere Synmat 7 niet, maar die waren ook wat ouder)
Ah, ik zie het ja: http://www.exped.com/neth.../en/product-category/mats

Zo te zien hebben de modellen waar die is meegeleverd ook geen ingebouwde pomp meer zoals de originele Synmats?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Orion84 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:50:
[...]

Ah, ik zie het ja: http://www.exped.com/neth.../en/product-category/mats

Zo te zien hebben de modellen waar die is meegeleverd ook geen ingebouwde pomp meer zoals de originele Synmats?
ligt er aan welk model je heb, o.a. de 'originele' Synmat 7+9 hebben dit nog wel. moet wel zeggen dat er nu zoveel soorten matjes zijn dat het een aparte studie op zich is geworden :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-04 20:25
Slaapmatten zijn qua paktmaat nooit klein ;)
wij hebben al 5 jaar de Nomad Allround XW
Helaas zijn deze anderhlaaf jaar geleden vrijwel alledrie tegelijkertijd lek geraakt.
Bleek achteraf productiefoutje dus alledrie onder garantie vervangen. Ik en mijn zoontje sliepen er altijd goed op, mijn vrouw wat minder.
Vorig jaar voor mijzelf en de vrouw geïnvesteerd in de Vrijbuiter Stretch Limousine (welke nu als redwoord wordt verkocht)
Deze liggen een stuk comfortabeler dankzij het "zachtere" soort schuim wat gebruikt wordt.
Wij hebben hier zelf van moltonstof een hoes voor gemaakt zodat het een 2 persoons bed is.
Blijkbaar wordt hij ook als beste getest (hoe subjectief dat is laat ik in het midden) https://www.kampeermeneer.nl/test-slaapmatten2/

De Nomad Allround wordt nog steeds door mijn zoontje gebruikt en ikzelf ook in de winter puur om de limousine te ontzien en schoon te houden :D
Nu heeft Nomad ook de Dreamzone welke ook met het nieuwere type schuim is ;)

1 Nadeel ze zijn allemaal maximaal 1,98 lang :( Expad heeft een langere gehad maar die was uitverkocht en zou niet meer terugkomen volgens diverse verkopers vorige jaar toen wij op zoek waren. Ik ben zelf ruim 2 meter lang dus lig er of met mijn voeten overheen, tegenwoordig heb ik 2 handdoeken opgerold aan de bovenzijde liggen waar mijn hoofdkussen gedeeltelijk op rust en dan heb ik genoeg lengte.

[ Voor 22% gewijzigd door harley op 25-06-2018 13:31 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hopjesvla79 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:03:
[...]

ligt er aan welk model je heb, o.a. de 'originele' Synmat 7+9 hebben dit nog wel. moet wel zeggen dat er nu zoveel soorten matjes zijn dat het een aparte studie op zich is geworden :)
Maar die hebben dan ook geen pumpbag meegeleverd (als ik de plaatjes op die pagina mag geloven). Het scala aan verschillende Exped matjes is inderdaad wel enorm ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
harley schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:23:
[...]

Nou... :)
24*13 cm voor een geïsoleerde mat (R-waarde 5; tot -18) is IMHO best klein, en het kan nog kleiner. ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Octopuz schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:24:
[...]

Deze heb ik ook. Er zit bij een matje ergens een klein lekje, maar daarvan is de garantie toch beperkter:
'Als er een gaatje is, dan kun je die plakken. Therm-a-Rest kan dat ook doen, kost €35,-! per matras. Als het geen gaatje is, wordt het kosteloos vervangen.'
Kan het opblaastuitje zijn. Eerst zelf testen, dan weet je het zeker.
[...]
Dit is natuurlijk klets. Mijn neoair is pakketmaat van ong een halve liter melkpak.

[ Voor 21% gewijzigd door maartend op 25-06-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:37
Afbeeldingslocatie: https://www.twistmoto.co.uk/1936-thickbox_default/thermarest-neoair-xlite.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/cmO2NyKaCVM/maxresdefault.jpg

Jawel hoor! En dan heb je een prima mat. Je hoeft de grond en kou van onderen niet meer te voelen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

LordSinclair schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:45:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Jawel hoor! En dan heb je een prima mat. Je hoeft de grond en kou van onderen niet meer te voelen.
:o Ik kan me bijna niet voorstellen dat die zacht genoeg liggen (ik slaap op mijn zij, en we liggen regelmatig op kiezelondergrond). Maar goed, in ieder geval wel duidelijk dat je inderdaad niet per se gelijk de hele dakkoffer vol hoeft te hebben met 3 of 4 matten.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Bra-Jo schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:56:
[...]

:o Ik kan me bijna niet voorstellen dat die zacht genoeg liggen (ik slaap op mijn zij, en we liggen regelmatig op kiezelondergrond). Maar goed, in ieder geval wel duidelijk dat je inderdaad niet per se gelijk de hele dakkoffer vol hoeft te hebben met 3 of 4 matten.
Hangt ook heel erg hoe "gecurved" je bent :p Ik lag met onze oude matjes regelmatig met m'n heup op de grond, terwijl m'n man daar minder last van had. Daarom hebben we op een gegeven moment maar iets dikkere matjes gekocht... Die hebben wel een grotere pakmaat dan diegene hierboven, maar niet genoeg om een volledige dakkoffer vol te hebben als je er 4 koopt... (twee matjes + tent + twee stoeltjes passen op het rek van de MX5 :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 13:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik kampeer gemiddeld zo'n 15-20 dagen per jaar, incl. Campzone 14 dagen. Tevens blijf ik nog wel eens ergens logeren. Ik heb altijd een (kleine) auto tot m'n beschikking (inpakformaat is dus niet heel erg van belang) en heb een gewrichtsaandoening waardoor slapen op een veldbed, te zacht bed of die dunne inflatable-matjes echt uit den boze is (ik ben ook zij-slaper). De afgelopen jaren heb ik steeds een luxe lattenbodem en normaal, goed matras mee genomen naar Campzone. Tevens heb ik het altijd koud, maar dat wordt opgelost door een elektrische deken.

Dit jaar gaat het meenemen van m'n bed waarschijnlijk niet lukken dus ben ik op zoek naar een fatsoenlijke, dikke, comfortabele slaapmat, die bestand is tegen een elektrische onderdeken. Ik hoop voor maximaal € 150 klaar te zijn. Heeft iemand ideeën, tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 25-06-2018 15:22 ]

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Wailing_Banshee schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:01:
[...]

Hangt ook heel erg hoe "gecurved" je bent :p Ik lag met onze oude matjes regelmatig met m'n heup op de grond, terwijl m'n man daar minder last van had. Daarom hebben we op een gegeven moment maar iets dikkere matjes gekocht... Die hebben wel een grotere pakmaat dan diegene hierboven, maar niet genoeg om een volledige dakkoffer vol te hebben als je er 4 koopt... (twee matjes + tent + twee stoeltjes passen op het rek van de MX5 :p)
Ik voorspel hetzelfde probleem, mijn betere helft is ook wat ronder dan ik. :P
Normaal gesproken gaan de tafel, slaapzakken, luchtbedden, stoelen en schoenen allemaal bovenin. We wilden ook al kijken naar een compactere (rol-)tafel, zeker als dat de extra ruimte van de slaapmatten compenseert. Uiteindelijk zal het zoeken worden naar de beste combi slaapcomfort/pakgrootte.

* Bra-Jo hoopt dat hij nog ribben over heeft na dit uitstapje... :X ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bra-Jo op 25-06-2018 15:25 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Bra-Jo schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:24:
[...]

Ik voorspel hetzelfde probleem, mijn betere helft is ook wat ronder dan ik. :P
Normaal gesproken gaan de tafel, slaapzakken, luchtbedden, stoelen en schoenen allemaal bovenin. We wilden ook al kijken naar een compactere (rol-)tafel, zeker als dat de extra ruimte van de slaapmatten compenseert. Uiteindelijk zal het zoeken worden naar de beste combi slaapcomfort/pakgrootte.

* Bra-Jo hoopt dat hij nog ribben over heeft na dit uitstapje... :X ;)
Ik zou zeggen: ga naar een betetere camping winkel, daar hebben ze altijd wel matjes liggen die je kunt proberen. Lekker samen, natuurlijk! Kun je voelen hoe ze liggen en welke pakmaat daar bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Wailing_Banshee schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:31:
[...]

Ik zou zeggen: ga naar een betetere camping winkel, daar hebben ze altijd wel matjes liggen die je kunt proberen. Lekker samen, natuurlijk! Kun je voelen hoe ze liggen en welke pakmaat daar bij hoort.
That's the plan, Stan. :) Binnenkort met het hele gezin naar De Wit. Nu al zin in. :N Gelukkig is het geen Ikea...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Bra-Jo schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:20:
[...]

That's the plan, Stan. :) Binnenkort met het hele gezin naar De Wit. Nu al zin in. :N Gelukkig is het geen Ikea...
Oh, ik vind het altijd leuk om naar dat soort winkels te gaan! (en dat wil wat zeggen, want ik heb een bloedhekel aan winkelen...) Wel met een slot op de knip, want je geeft veel te snel veel te veel uit (ohh, da's ook handig en dat ook en dat helemaal!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:31:
[...]

Oh, ik vind het altijd leuk om naar dat soort winkels te gaan! (en dat wil wat zeggen, want ik heb een bloedhekel aan winkelen...) Wel met een slot op de knip, want je geeft veel te snel veel te veel uit (ohh, da's ook handig en dat ook en dat helemaal!)
Herkenbaar, maar wij weten ons altijd heel goed in te houden ;)
Pas waren we een nachtje hotel in Den Bosch, toen zijn we spontaan ook even langs De Wit geweest. Mooie winkel. Viel me wel op dat ze bepaalde merken (tenten) niet voeren. Ik had eigenlijk alleen rubberringen nodig, maar we wisten de juiste maat niet uit het hoofd. Afgelopen zaterdag zag ik ze ook bij de Karwei, dat is voor ons wat dichterbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36
Bra-Jo schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:20:
[...]

Kom regelmatig bij de Wit, maar vind de Wit voor veel produkten (waaronder dit) niet fijn. Het middensegment vullen ze m.i. op met 'huismerk'-spul in plaats van de goedkopere lijnen van de bekendere merken.

Uiteindelijk afgelopen zondag dus niet bij de Wit een inflatable voor de kleine gekocht, maar online voor minder dan de goedkoopste 'Safarica Dreamcatcher 5 self inflating slaapmat' bij de Wit: dezelfde die we vorig jaar in een Oostenrijkse kampeerwinkel in de aanbieding kochten.

En de Wit is in veel opzichten Ikea on steroids :P
Cheesy schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:36:
Pas waren we een nachtje hotel in Den Bosch, toen zijn we spontaan ook even langs De Wit geweest. Mooie winkel.
Eens.
Viel me wel op dat ze bepaalde merken (tenten) niet voeren.
Dat bedoel ik dus met 'opvullen met huismerk'. In bepaalde produktsegmenten zijn het vooral merken die specifiek op de Nederlandse markt (vaak zelfs maar een beperkt aantal aanbieders) getarget worden. Zal wel een OEM achter zitten. Paar jaar terug is zo Bardani naar binnen gefietst en nu zag ik veel Safarica.

[ Voor 30% gewijzigd door Rukapul op 25-06-2018 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb die blauwe mat van de Decathlon, moet er nog op slapen maar om te proberen was het een nette prijs. Het pakket valt qua grootte ook mee. Fleechedeken er onder als isolatie voor de kou uit de grond en hopelijk een goede nachtrust.

https://www.decathlon.nl/...ersoon-blauw/_/R-p-108836

En als het niks is, dan kan ik altijd nog naar die Exped

[ Voor 12% gewijzigd door vhal op 25-06-2018 16:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

vhal schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:40:
Ik heb die blauwe mat van de Decathlon, moet er nog op slapen maar om te proberen was het een nette prijs. Het pakket valt qua grootte ook mee. Fleechedeken er onder als isolatie voor de kou uit de grond en hopelijk een goede nachtrust.

https://www.decathlon.nl/...ersoon-blauw/_/R-p-108836

En als het niks is, dan kan ik altijd nog naar die Exped
Nadeel van dat soort luchtbedden is dus dat er geen vulling in zit, waardoor lucht kan circuleren binnen het bed. Daardoor isoleert het veel slechter dan schuimgevulde self-inflatables of dons/microvezel gevulde matjes zoals die van Exped. Een extra deken er onder compenseert dat een beetje, maar een deken (die ook nog eens wordt platgedrukt door het luchtbed) is natuurlijk maar relatief dun en biedt dus ook weinig isolatiewaarde.

Wat op zich geen probleem hoeft te zijn als je met name in de zomer bij goed weer kampeert en / of het sowieso niet snel koud hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 25-06-2018 17:32 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 248 Laatste