[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 32 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:05
Wailing_Banshee schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:03:
[...]

Vaccuum verpakken. Doen wij ook.

[...]
Je dacht toch niet dat ik die hele fles zou gaan meenemen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Hopjesvla79 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:57:
Tja het is inderdaad weer eens wat anders dan "help, waar laat ik mijn koelkast in mijn tent" >:)
Precies, het past best. Is in ieder geval meer gerelateerd dan een stacaravan. Zolang een caravan nog kan rijden wil ik het wel als kamperen zien maar als het gewoon een vaste woning wordt dan zie ik geen verschil meer met een Center Parcs huisje naast een grasveld. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

Luuk84 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:08:
[...]

Je dacht toch niet dat ik die hele fles zou gaan meenemen? :+
Dan snap ik die bulk niet... Want wij hebben altijd een zakje pannekoekmix mee, en paar zakjes aardappelpuree, en die dingen nemen nauwelijks ruimte in!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
@Wailing_Banshee Dan ben ik gewoon mis met de hoeveelheid pannenkoekenmix en weet ik ook niet hoe ik tot die conclusie ben gekomen :)
Ik blijf het teveel moeite vinden en zou het mij teveel brandstof kosten om een paar pannenkoeken te maken, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

Luuk84 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:21:
@Wailing_Banshee Dan ben ik gewoon mis met de hoeveelheid pannenkoekenmix en weet ik ook niet hoe ik tot die conclusie ben gekomen :)
Ik blijf het teveel moeite vinden en zou het mij teveel brandstof kosten om een paar pannenkoeken te maken, maar dat is persoonlijk.
Zo lastig is het niet hoor. Het enige wat je nodig hebt is een afsluitbare container (zodat je kunt schudden), en een koekepannetje. Het voordeel is dat ze koud ook nog lekker zijn!

Over brandstof kan ik niets zeggen, wij doen een aantal vakanties met een CV470 busje campingaz (waarbij we 's morgens en 's avonds altijd bijna een liter water koken voor thee [grote mokken], en 's avonds ook altijd koken).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Zeker met een Trangria kies je er inderdaad voor niet heel uitgebreid te koken. Je gebruikt namelijk relatief zware brandstof* waar het dus telt zo min mogelijk mee te nemen. Dus ga je geen pannenkoeken bakken maar alleen precies genoeg water net warm genoeg maken om je droogvoer eetbaar te maken.

* 21 MJ/kg of 47 g/MJ voor spiritus tov bv 50 MJ/kg of 20 g/MJ voor gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:52
Bacchus schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:30:
Zeker met een Trangria kies je er inderdaad voor niet heel uitgebreid te koken. Je gebruikt namelijk relatief zware brandstof* waar het dus telt zo min mogelijk mee te nemen. Dus ga je geen pannenkoeken bakken maar alleen precies genoeg water net warm genoeg maken om je droogvoer eetbaar te maken.

* 21 MJ/kg of 47 g/MJ voor spiritus tov bv 50 MJ/kg of 20 g/MJ voor gas.
Oef daar had ik inderdaadoverheen gelezen.

@TomsDiner Waarom niet op gas? Dat krijg je van de organisatie (verschillende formaten beschikbaar) icm. bv een MSR Pocketrocket 2 ? Zoals Bacchus al schreef is dat veel efficiënter koken

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Hopjesvla79 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:34:
[...]

Oef daar had ik inderdaadoverheen gelezen.

@TomsDiner Waarom niet op gas? Dat krijg je van de organisatie (verschillende formaten beschikbaar) icm. bv een MSR Pocketrocket 2 ? Zoals Bacchus al schreef is dat veel efficiënter koken
Er is wel een kantelpunt waarom gas minder gewicht gaat zijn als b.v. alcohol of andere vloeibare brandstof. Dit ligt uiteraard aan je gebruik, lengte van je trip en gewicht van je kookmaterialen.
Persoonlijk zou ik zelf ook voor gas gaan, het is gewoon minder 'gedoe'. Waarschijnlijk zit je met 5 dagen koken toch wel rond dat omslagpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:53

Sherlock

No Shit

We zouden deze zomer naar de Franse alpen gaan, echter door een plotselinge ziekenhuisopname van mijn vrouw zijn de plannen nu gewijzigd. Gelukkig hebben we de camping in Frankrijk kunnen annuleren (zonder gedoe, echt heel fijn als mensen meeleven) en waren de uitslagen dusdanig dat we nu wel een weekje op vakantie kunnen. Dat willen we wel hel wat dichterbij huis doen, namelijk in Luxemburg of daar in de buurt.

Heeft iemand nog tips voor een leuke camping daar? Onze wensen:
- (Buiten)zwembad
- Speelveldje voor de kinderen (10 en 13); bijvoorbeeld volleybalnet, voetbalveldje, tafeltennistafel e.d.
- niet al te groot, meestal verblijven we op campings tot max 100 plaatsen. Veel campings zijn groter, dus het is geen harde eis, maar bijv. 500 plaatsen vinden we echt niks.
- We willen graag gaan wandelen/geocachen en mountainbiken. Mijn vrouw mag nu geen watersporten doen, dus leuke dingen zoals kanoën zijn op dit moment geen meerwaarde.
- Animatie liever niet, tenzij het echt kleinschalig is. Maar geen Koos Konijn-achtige taferelen :o

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

@Sherlock geen tips, maar zéker fijn dat je zonder gezeik kon annuleren :Y Ze zullen vast wel klanten kunnen krijgen, maar ze hadden ook moeilijk kunnen doen en 2x inkomsten eruit proberen te slepen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Sherlock schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:20:
We zouden deze zomer naar de Franse alpen gaan, echter door een plotselinge ziekenhuisopname van mijn vrouw zijn de plannen nu gewijzigd. Gelukkig hebben we de camping in Frankrijk kunnen annuleren (zonder gedoe, echt heel fijn als mensen meeleven) en waren de uitslagen dusdanig dat we nu wel een weekje op vakantie kunnen. Dat willen we wel hel wat dichterbij huis doen, namelijk in Luxemburg of daar in de buurt.

- (Buiten)zwembad
- Speelveldje voor de kinderen (10 en 13); bijvoorbeeld volleybalnet, voetbalveldje, tafeltennistafel e.d.
- niet al te groot, meestal verblijven we op campings tot max 100 plaatsen. Veel campings zijn groter, dus het is geen harde eis, maar bijv. 500 plaatsen vinden we echt niks.
- We willen graag gaan wandelen/geocachen en mountainbiken. Mijn vrouw mag nu geen watersporten doen, dus leuke dingen zoals kanoën zijn op dit moment geen meerwaarde.
- Animatie liever niet, tenzij het echt kleinschalig is. Maar geen Koos Konijn-achtige taferelen :o
Denk dat je meer succes hebt in de Duitse Eifel rondom Daun. Een beetje heuvelachtig, veel mountainbike routes. Verkoelingen zijn er in de vulkaanmeren en bij Gerolstein is een groot buitenzwembad. De hele regio is ook groen met veel mogelijkheden voor wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

Heeft iemand nog een "Om pootjes caravan snel met boormachine omhoog/laag." nodig?
https://link.marktplaats.nl/m1307102245 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Reinier schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:38:
Heeft iemand nog een "Om pootjes caravan snel met boormachine omhoog/laag." nodig?
https://link.marktplaats.nl/m1307102245 :)
Je bent nogal aan de prijs met je 10 euro. 6,99 bij de Wit. Bovendien is het in- en uitdraaien van de pootjes ongeveer de enige beweging die ik ga hebben deze vakantie. En mijn hand richting mijn mond. :D

*edit
ow wacht, ik heb uitvalpoten. De draaipootjes zijn ten strengste verboden te gebruiken bij de Roadmasters vouwwagens blijkbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Rudolf op 26-07-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik vond de titel en tekst gewoon grappig. Is niet mijn advertentie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Reinier op 26-07-2018 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat willen we wel hel wat dichterbij huis doen, namelijk in Luxemburg of daar in de buurt.

- (Buiten)zwembad
Camping Auf Kengert bij Nommern (dichtbij Larochette, LU) :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 10:33
Pathogen schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:43:
Na lang wikken en wegen gaan we toch maar niet meteen klauwen met geld uitgeven aan een (erg mooie en complete) de Waard met aanhanger en inrichting :P
Terug naar het vorige plan: in september ergens (in het land of vlak erbuiten) een vooringerichte tent huren. Zag al wat Vacansoleil voorbijkomen voor €160/w, dat zijn leuke bedragen!

Holland Tenten is ook leuk maar ik krijg altijd een weerstand bij partijen die hun prijzen niet gewoon online kunnen zetten.
Vacansoleil had ook altijd een annuleringen deel op hun website. Daar kon je vaak voor half geld een ingerichte tent huren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik was dit jaar mijn kleine accuboor machine vergeten, voor het eerst de pootjes van de vouwwagen handmatig uit moeten draaien :D ja ik ben lui.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 26-07-2018 22:57 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:53

Sherlock

No Shit

Chaoss schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:58:
Ik was dit jaar mijn kleine accuboor machine vergeten, voor het eerst de pootjes van de caravan handmatig uit moeten draaien :D ja ik ben lui.
Haha, ik wilde net gaan vragen wie er nu echt daadwerkelijk een accuboor meeneemt op vakantie 8)7 :X Maar die vraag is dus al beantwoord... 8)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Sherlock schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:11:
Haha, ik wilde net gaan vragen wie er nu echt daadwerkelijk een accuboor meeneemt op vakantie 8)7 :X Maar die vraag is dus al beantwoord... 8)
Ongeveer elke babyboomer, het liefst zo'n luidruchtig barrel van de action. En mover uiteraard.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Inmiddels ook weer sinds zondag terug van twee weken Normandië.

Veel te doen(elk dorpje heeft wel een WW2 museum) , camping was prima en de grote tent zaterdag droog in kunnen pakken en kleinere tent opgezet.

Volgende ochtend alles zeiknat maar goed daar hadden we die kleine tent dan ook voor gekocht. Na het opruimen en ff snel ontbijtje zaten we al snel op de weg terug naar huis.

Mooie omgeving echt een aanrader voor eigenlijk iedereen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Hier nog twee WiFi codes van camping 'de Twee Bruggen' in Winterswijk
Wij hebben deze codes over en maken er graag een andere Tweaker blij mee.

Het zijn codes voor eenmalig gebruik (registratie op basis van MAC adres), dus graag even een berichtje wanneer gebruikt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Laatst online: 19-09 14:12
Hm gisteravond begaf onze elektrische koelbox het. De hoogstnoodzakelijke spullen bij de buren ondergebracht en vandaag een mobicool c40 gescoord. Wat een verschil met een peltier ding, zowel in geluid als prestaties.

Nu ligt spul van de buren weer bij ons omdat de absorptie kist het niet bijbeent.

Op de camping in de zon is het niet uit te houden. Op een zandplaat in de Waddenzee diertjes zoeken was verrassend fris. Och na morgen wordt het weer hier weer een stuk koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Zo, een tweede tarp gescoord op MP, dit keer een polycotton exemplaar van Outwell. Ik begin een Outwell fanboy te worden :)

Ik ben nu naar een Mobicool B40 of FR40 aan het loeren. Jammer dat ze zo lomp groot zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

Ik ga zaterdag even loeren bij de Obelink. Afgelopen paar jaar ook met een peltier koelboxje gedaan, maar wil dit jaar eigenlijk toch wel wat groters en wat kouders. Zo'n standaard formaat koelbox is eigenlijk niet groot genoeg om vleeswaren/beleg + bier in te bewaren. Plus dat je met zo'n peltier koelbox eigenlijk altijd lauw bier hebt :( :P
Ik vermoed dat het een Mobicool B40 gaat worden ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

B40 past bij mij niet lekker. FR40 wel, dan kan hij in de lengterichting midden op de achterbank van de auto. En die werkt ook op 12v als compressorkoelkast.
Keuzes keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Reinier schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:37:
Zo, een tweede tarp gescoord op MP, dit keer een polycotton exemplaar van Outwell. Ik begin een Outwell fanboy te worden :)

Ik ben nu naar een Mobicool B40 of FR40 aan het loeren. Jammer dat ze zo lomp groot zijn.
Ik heb nu de FR40 en ik ben er momenteel zooooooo verschrikkelijk blij mee. Koude dranken uit het ding met een temperatuur van pak hem beet 30 graden buiten en Joost mag weten hoe warm het in de tent is.

Qua grootte vind ik hem handzamer en lichter dan de B40 of een andere variant

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Reinier schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:07:
B40 past bij mij niet lekker. FR40 wel, dan kan hij in de lengterichting midden op de achterbank van de auto. En die werkt ook op 12v als compressorkoelkast.
Keuzes keuzes.
Dat was mijn criteria gezien alle inventaris in een Renault Clio Estate moest plus twee kinderen en mijn vrouw. De rest van de features was mooi meegenomen (12V vind ik niet zo belangrijk)

En je kan op de camping pimpen met bier op 4 graden C en niet 5 of 3 :+

Wat anders, wat zijn die dazen hier op Texel ontzettende klotebeesten :( Mijn vrouw is vanaf dag één doelwit en had al twee gigantische plekken op haar been te pakken ter grote van een flensje :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

dubbelpost

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:46

ThunderNet

Flits!

*zit nog flink in de twijfel om de bbq en het gaspitje mee in te pakken voor Zweden/Noorwegen vanaf volgende week... Originele planning was voornamelijk Zweden en dat zal het voor bezoek aan vrienden nog steeds vooral zijn, maar zelfstandig koken gaat dan wel serieus een issue worden... :/ Of gewoon de boel niet inpakken wat flink wat ruimte scheelt..

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
vhal schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:17:
Wat anders, wat zijn die dazen hier op Texel ontzettende klotebeesten :( Mijn vrouw is vanaf dag één doelwit en had al twee gigantische plekken op haar been te pakken ter grote van een flensje :/
Problem solved. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

- (Buiten)zwembad
Leipo schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:13:
[...]

Camping Auf Kengert bij Nommern (dichtbij Larochette, LU) :Y
Idd, auf kengert, larochette / medernach.

Op het circusveld is altijd wel een plekje, maar daar is geen stroom.

[ Voor 66% gewijzigd door teacher op 26-07-2018 22:06 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Reinier schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:37:

Nare man, nu begin ik ook weer te loeren. :(

Nu heb ik zo'n Campingaz ding op stroom, met zo'n klein ventilatortje. Kan volgend velen niet goed koelen maar dat werkt dus gewoon prima. Geen idee of het echt 5 graden is maar met 30 graden voelt bier van 15 graden ook koud. :+

Echter is hij wel nogal krap en d'r lekt altijd water uit de deksel, vast condens van het koelen. Dat vind ik nogal irritant en ik zou wel een grotere willen.

Het liefst zou ik alleen de binnenmaat groter hebben maar dat schijnt natuurkundig nogal lastig te zijn. :+
Wat is naast het formaat, gewicht en prijs nog het nadeel van zo'n jetser van Mobicool?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Heeft verder geen nadelen gok ik. Hooguit "Jaloerse blikken van de buren op de camping" volgens Coolblue.
In zo'n ventilatording kan het zomaar 15 of 20 graden worden. Daar wil je echt niks bederfelijks in bewaren :)

Zag een FR40 voor €299 met gratis simpel koelboxje voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Sherlock schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:11:
[...]

Kheb zo'n handige kleine voor erbij ideaal om mee te nemen. Als de grond zacht is zet ik ook nog plankjes onder de poten van mijn bermkeuken dan moet ik ook nog wat schroefjes draaien. En ja gemak dient de mens ik heb zo'n ding liggen dus waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Reinier schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:45:
Heeft verder geen nadelen gok ik.
Geluid?
In zo'n ventilatording kan het zomaar 15 of 20 graden worden. Daar wil je echt niks bederfelijks in bewaren :)
Welnee. Dat roept iedereen met een dure altijd maar valt best mee. Hij zal bij 30 tot 40 graden vast minder presteren dan een compressor maar niet overdrijven. ;)
Zag een FR40 voor €299 met gratis simpel koelboxje voor erbij.
Wat is het voordeel van een FR boven een B? Want die laatste ziet er ook goed uit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
@Hopjesvla79 :

Voor kieron moet dat bord mee? Omdat je "ze" anders niet krijgt?

Een Trangia heeft minder last van de wind (en een 700ml ketel), maar ik heb een los windscherm van AliExpress. Die gaat ook mee idd. En mijn reisgezel (die had vorig jaar al gelopen) waarschuwde voor de Nordic stokken. Die zijn inmiddels op Marktplaats besteld. Alcohol weet ik nog niet, is voor mij geen must. Een stuk vlees overigens wel, en bij eerdere bezoeken aan Zweden heb ik braaf vitamine D en extra biefstuk gegeten, en zeker met de World Rover Moot ('96) had ik toch bijzonder weinig last van muggen. Misschien zet ik dat biefstuk dieet toch nog even voort voor de zekerheid.

En oploskoffie stond ook al op de lijst.

Voor water gaan 2 750 ml bidons mee en een petfles voor koken.

Als kleding heb ik inderdaad veel laagjes, en twee broeken: een dunne lifeline (afrits), en een G-1000 mug-proof Fjallraven broek. Met 20 zakken. Heb ik toch nog iets van de sponsor.

En het eindfeest in Abisko: ik heb de foto's van vorig jaar gezien (laatste avond, maat zat in laatste startgroep). Een mooie indruk van "een beetje moe maar voldaan"...

Sowieso komen wij twee dagen te vroeg in Kiruna aan, dan kunnen we de kunst nog even bij de eerder vertrekkende deelnemers afkijken.

En qua gewicht ga ik momenteel voor ultra light. De Nordisk lofoten ULW2 is de lichtste en kleinste tent ter wereld (ingepakt) geloof ik. Matje, ultralight slaapzak en Trangia wegen ook niet veel. Doel is een kilo of 12, zodat de spiegel reflex meekan.

Maar we gaan zien! Heb er zin aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Gonadan schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:53:
Welnee. Dat roept iedereen met een dure altijd maar valt best mee. Hij zal bij 30 tot 40 graden vast minder presteren dan een compressor maar niet overdrijven. ;)
Dat zal wel weer per merk/type verschillen. Ik weet dat mijn Campingaz-boxje er veel moeite mee heeft. Vandaar dat ik een vervanger zoek :)
Wat is het voordeel van een FR boven een B? Want die laatste ziet er ook goed uit.
Andere vorm en het is geen hybride, dus ook op 12 volt is het een compressor. Hij is ook een stuk lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Reinier schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:19:
Dat zal wel weer per merk/type verschillen. Ik weet dat mijn Campingaz-boxje er veel moeite mee heeft. Vandaar dat ik een vervanger zoek :)
Nou ik ga maandag al maar je hebt me wel getriggerd. De 25L is wel krap met de kleine, zeker als je fruit mee hebt en voor meer dan één dag eten wilt bewaren. Daarnaast ben ik dat gedoe met die condens wel zat. Hebben die Mobicool dingen daar geen last van?
Andere vorm en het is geen hybride, dus ook op 12 volt is het een compressor. Hij is ook een stuk lichter.
Breder en minder diep zie ik, maar om daar nou €100 extra voor neer te leggen. :P
12V is leuk, maar optioneel wat mij betreft. Met Hemelvaart had ik al per ongeluk m'n accu leeg getrokken. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:45

- (Buiten)zwembad
Hmm.
Dus je hebt liever niet dat ze 's ochtends even voor 10.00 het dagprogramma omroepen vanuit het kraaijennest?
Nommerlayen, kraaijennest.

Dan kun je beter niet naar camping Nommerlayen in Nommern gaan, denk ik :+

Mijn ouders hadden vroeger altijd over "Hei di Hei-campings", en ik dacht dat dat gewoon een grappige term was voor campings waar alles net even té goed georganiseerd was, maar dit jaar ben ik erachter gekomen dat het echt bestaat, en dat ze zich er ook niet voor schamen!:
Nommerlayen plattegrond

Vooropgesteld, aan de overige eisen voldoet het, en we hebben ons er prima vermaakt, die 4 dagen dat we er gestaan hebben op de terugweg uit Spanje, eind Juni. Mijn nichtjes van 7 en 11 vonden het geweldig, de medewerkers waren erg vriendelijk en servicegericht, en het is gewoon een nette camping met prima vooorzieningen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThunderNet schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:52:
*zit nog flink in de twijfel om de bbq en het gaspitje mee in te pakken voor Zweden/Noorwegen vanaf volgende week... Originele planning was voornamelijk Zweden en dat zal het voor bezoek aan vrienden nog steeds vooral zijn, maar zelfstandig koken gaat dan wel serieus een issue worden... :/ Of gewoon de boel niet inpakken wat flink wat ruimte scheelt..
15 jaar geleden had je op de meeste campings gewoon complete gasfornuizen staan, we hebben trouwens maar 1 nacht in een tent geslapen vanwege het bizar hoge aantal muggen. Bij thuiskomst na 3 weken vakantie (mijn broer en ik) kwam ons giro afschrift, hadden we 4000 gulden per persoon meer uitgegeven dan gepland omdat we naar hotels waren gegaan voor meerdere weken, was pre internet tijdperk en waren kennelijk niet zo op het geld aan het letten :o

Maar misschien zijn die kookvoorzieningen er nog steeds bij de campings? Vraag je vrienden eens zou ik zeggen. Scheelt weer wat gesleep.

De Inlandsbanan hebben we helemaal afgelegd, dat vergeet ik de rest van mijn leven niet meer, als je even de kans hebt... de trein stopt dan gewoon in de middle of nowere bij een meertje en dan wordt er omgeroepen: iedereen kan nu 30 minuten zwemmen. Daarna vertrekt de trein weer en komt het menu voor het middageten: elandgehaktballen en meer :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2018 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 00:00:
[...]

15 jaar geleden had je op de meeste campings gewoon complete gasfornuizen staan, we hebben trouwens maar 1 nacht in een tent geslapen vanwege het bizar hoge aantal muggen. Bij thuiskomst na 3 weken vakantie (mijn broer en ik) kwam ons giro afschrift, hadden we 4000 gulden per persoon meer uitgegeven dan gepland omdat we naar hotels waren gegaan voor meerdere weken, was pre internet tijdperk en waren kennelijk niet zo op het geld aan het letten :o

Maar misschien zijn die kookvoorzieningen er nog steeds bij de campings? Vraag je vrienden eens zou ik zeggen. Scheelt weer wat gesleep.
Mjah het uitweiden naar campings is al dingetje zeg maar :P

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThunderNet schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 00:02:
Mjah het uitweiden naar campings is al dingetje zeg maar :P
Voor mij ook hoor, de tent is hier al jaren weg, we gaan nu wel naar een camping, maar huren daar een huisje (best of both worlds zeg maar, voor kinderen die we hebben is een camping wel tof, zolang papa maar een huisje heeft).

Een bbq is wel handig, ze hebben bizar veel lekkere worstjes voor de bbq in zweden overal en nergens te koop, er is meer worst daar te koop dan in Duitsland. Dus een kleine wegwerpbbq daar kopen af en toe is vooral genieten. Als moet je wel wat uitkijken voor bosbranden vandaag de dag daar in Zweden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 00:06:
[...]

Voor mij ook hoor, de tent is hier al jaren weg, we gaan nu wel naar een camping, maar huren daar een huisje (best of both worlds zeg maar, voor kinderen die we hebben is een camping wel tof, zolang papa maar een huisje heeft).

Een bbq is wel handig, ze hebben bizar veel lekkere worstjes voor de bbq in zweden overal en nergens te koop, er is meer worst daar te koop dan in Duitsland. Dus een kleine wegwerpbbq daar kopen af en toe is vooral genieten. Als moet je wel wat uitkijken voor bosbranden vandaag de dag daar in Zweden :+
Dat is vooral het punt.. de tent gaat mee als backup, voornaamste zijn de hangmatjes.. Maar gezien er een algeheel open vuurverbod geldt op dit moment is bbq-en/ koken op een camping-gaz pitje gewoon een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
-tom-562 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:59:
Ik ga zaterdag even loeren bij de Obelink. Afgelopen paar jaar ook met een peltier koelboxje gedaan, maar wil dit jaar eigenlijk toch wel wat groters en wat kouders. Zo'n standaard formaat koelbox is eigenlijk niet groot genoeg om vleeswaren/beleg + bier in te bewaren. Plus dat je met zo'n peltier koelbox eigenlijk altijd lauw bier hebt :( :P
Goede keus die Mobicool. wij hebben al jaren zo'n apparaat. Koelt zeer goed. Biertjes zijn lekker vlot koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThunderNet schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 00:08:
Dat is vooral het punt.. de tent gaat mee als backup, voornaamste zijn de hangmatjes.. Maar gezien er een algeheel open vuurverbod geldt op dit moment is bbq-en/ koken op een camping-gaz pitje gewoon een no-go.
Uit eten was niet duur daar, mits je van de alcohol afblijft,de eland en het rendier waren niet echte aanraders trouwens. Als je moet kiezen, het rendier smaakt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Gonadan schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:28:
[...]

12V is leuk, maar optioneel wat mij betreft. Met Hemelvaart had ik al per ongeluk m'n accu leeg getrokken. :+
Beide zijn 12V alleen qua werking verschillend. FR40 heeft onderspanningsbeveiliging, dus jij moet die eigenlijk hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb een B40 en ik zweer echt bij Mobicool.

Als ik hem op stand 2 zet op 230V dan is het al een vrieskist :D Zelfs met standje 1 is alles goed koud en dat zelf in een warme tent van 30 graden. In de auto op 12V standje 3 en dan blijft alles goed koel. Op de terugweg niet aangesloten en na een 7 uur rijden was nog alles koel.

Dit jaar was wel het laatste jaar met deze tent. Veels te groot voor ons nu omdat de oudste niet meer mee gaat.
Dus iemand hier (die iemand kent) die interesse heeft in een Bardani Villagrande 450 Prestige?
Is een 6 persoons tent van Katoen. Ach jullie kunnen alle specs wel zelf opzoeken ;)

Inmiddels verkocht :)

[ Voor 35% gewijzigd door Frostbite op 30-07-2018 10:40 . Reden: verkocht. ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Heb zelf de Villanova 320 en vind die al groot zat. :P
Reinier schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 00:37:
Beide zijn 12V alleen qua werking verschillend. FR40 heeft onderspanningsbeveiliging, dus jij moet die eigenlijk hebben :D
Gezond verstand had ook al geholpen toen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:52
TomsDiner schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:11:
@Hopjesvla79 :

Voor kieron moet dat bord mee? Omdat je "ze" anders niet krijgt?

Een Trangia heeft minder last van de wind (en een 700ml ketel), maar ik heb een los windscherm van AliExpress. Die gaat ook mee idd. En mijn reisgezel (die had vorig jaar al gelopen) waarschuwde voor de Nordic stokken. Die zijn inmiddels op Marktplaats besteld. Alcohol weet ik nog niet, is voor mij geen must. Een stuk vlees overigens wel, en bij eerdere bezoeken aan Zweden heb ik braaf vitamine D en extra biefstuk gegeten, en zeker met de World Rover Moot ('96) had ik toch bijzonder weinig last van muggen. Misschien zet ik dat biefstuk dieet toch nog even voort voor de zekerheid.

En oploskoffie stond ook al op de lijst.

Voor water gaan 2 750 ml bidons mee en een petfles voor koken.

Als kleding heb ik inderdaad veel laagjes, en twee broeken: een dunne lifeline (afrits), en een G-1000 mug-proof Fjallraven broek. Met 20 zakken. Heb ik toch nog iets van de sponsor.

En het eindfeest in Abisko: ik heb de foto's van vorig jaar gezien (laatste avond, maat zat in laatste startgroep). Een mooie indruk van "een beetje moe maar voldaan"...

Sowieso komen wij twee dagen te vroeg in Kiruna aan, dan kunnen we de kunst nog even bij de eerder vertrekkende deelnemers afkijken.

En qua gewicht ga ik momenteel voor ultra light. De Nordisk lofoten ULW2 is de lichtste en kleinste tent ter wereld (ingepakt) geloof ik. Matje, ultralight slaapzak en Trangia wegen ook niet veel. Doel is een kilo of 12, zodat de spiegel reflex meekan.

Maar we gaan zien! Heb er zin aan....
Voor Kieron voldoet een mok ook, desnoods een papiertje ;) (vanwege het instantvoer had ik alleen een opvouwbare mok en lepel bij me (en mes).

Als je dan toch eerder in Kiruna komt: ga de mijn in, erg indrukwekkend. Even ticket boeken bij de locale VVV.

Daarna is het leuk om de serie Midnattsol te kijken op Netflix, speelt in Kiruna en omgeving Af

Weet je trouwens zeker dat het vitamine D moet zijn en niet B? Over de laatste is vanalles te vinden (waarschijnlijk daarom ook de link met vlees), over D niet zo. (algehele conclusie blijft dat B ieg niet werkt..eerder dat muggen wel voorkeuren hebben, wellicht is dat je geluk. Mijn vriendin wordt ook helemaal opgegeten als ze in de buurt zijn, ik niet tot nauwelijks ondanks dat we beiden toch vrijwel hetzelfde eten. Goed, van de andere kant Is het geen straf om een extra biefstukje te eten ;) Let er wel op dat je niet te veel D in gaat nemn, dat kan ook negatief werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Hopjesvla79 op 27-07-2018 11:01 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Welke heb je precies?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
TomsDiner schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:11:
[...]
Nu ken ik genoeg fotografen om beter te weten, dus met het risico een beetje "duh" uit de hoek te komen:
Tenzij je verwacht dat je door beperkingen van een compact- of systeemcamera minder geld gaat krijgen voor je foto's, zou ik wel weten waar je gewicht kan besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nog een last minute vraag omdat vrouwlief ineens toch begint te twijfelen over de matjes. :(

Zou een stap van de Therm-A-Rest DreamTime XL naar een Exped MegaMat 10 LXW een significante verbetering in ligcomfort bieden?

Specs van fabrikant vergelijken (DreamTime vs. MegaMat):
• R-waarde: 10 vs. 9,5
• Lengte: 196 vs. 197
• Breedte: 76 vs. 77
• Dikte: 8,9 vs. 10
• Pakmaat: 79x25 vs. 79x25
• Gewicht: 3,6 vs. 2,8

Voordeel van de DreamTime is een afneembare en afwasbare hoes waarmee je ze ook aan elkaar kunt maken zodat je een soort tweepersoons bed hebt, van de MegaMat heb ik nog niet kunnen vinden dat die dat ook kan. Nadeel is dat een deel van de dikte van de DreamTime bestaat uit zo'n schuimlaag in de hoes welke na tig jaren natuurlijk wat minder is geworden. De MegaMat bestaat in z'n volledige dikte uit mat dus zou in die zin meer kunnen bieden.

Ik ben even op zoek naar een objectieve blik want om zomaar een paar honderd euro er tegenaan te smijten en dat je uiteindelijk maar een heel klein beetje lekkerder ligt is erg zonde. Je merkt gewoon dat je na een aantal dagen minder lekker ligt en minder goed slaapt.
Als zo'n MegaMat dat kan verbeteren vind ik het al het geld waard, maar als vrouwlief eigenlijk op zoek is naar thuiscomfort dan gaat geen enkele mat dat kunnen leveren natuurlijk. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Moet hij mee in/aan een rugzak? Dan lijkt me het gewicht de allerbelangrijkste factor.

Maar waarom zo'n grote/dikke/warme? Ga je naar de sneeuw? Mijn R5 kan al tot -7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik dacht dat het duidelijk was, maar comfort is de enige factor. Hij gaat gewoon mee in de auto en moet groot en dik zijn vanwege het comfort, de isolatiewaarde is irrelevant want we gaan de kou toch niet in. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Excuus, kon het zo 123 niet teruglezen. Dan zou ik zo'n Intex ding van de Action halen :) Hoeslaken erom en klaar. Meerdere vakanties van 2 weken op geslapen, als een roosje.

Ben bang dat je het verschil tussen de 2 genoemde matten zult moeten ervaren en als dat niet kan zou ik voor de dikste gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:17
Gonadan schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:28:
[...]

Nou ik ga maandag al maar je hebt me wel getriggerd. De 25L is wel krap met de kleine, zeker als je fruit mee hebt en voor meer dan één dag eten wilt bewaren. Daarnaast ben ik dat gedoe met die condens wel zat. Hebben die Mobicool dingen daar geen last van?

[...]

Breder en minder diep zie ik, maar om daar nou €100 extra voor neer te leggen. :P
Ik ben dit jaar overgestapt van een campingaz elektrische koelbox naar een Mobicool B40. Het enige nadeel is dat hij groter en zwaarder is, maar voor de rest heeft hij echt alleen maar voordelen.

Bij de elektrische koelbox moest ik elke 3 dagen de plas condens eruit gieten, geen last van bij de B40. Daarnaast kwam er ook steeds ijs op het koelelement te staan van de elektrische koelbox, waardoor hij slechter koelde. En bij 30 graden buitentemperatuur waren de biertjes net te drinken (dus ik denk een graad of 15), daar wil je dus niet 2 dagen je kipfilet in hebben liggen, zeker niet met een kind van 1,5 zoals bij ons het geval is.

Ik heb in mijn B40 een koelkastthermometer liggen, op stand 2,5 (van de 7) is hij strak 4 graden. En dan maakt het niet uit of het buiten 7 graden is of 32 (we hebben vorige maand beide gehad in Tsjechië).

Qua geluid ook alleen maar voordelen trouwens, inplaats van een ventilator die constant herrie maakt, slaat de B40 nauwelijks aan. Hoorde hem 's avonds van 6 tot 12 uur meestal 2 a 3x een minuut of twee aanslaan, 's nachts ben ik er nooit wakker van geworden.

De FR40 ziet er ook mooi uit, maar die vind ik te duur voor die 2,5 week per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Duidelijk, dan ben ik bang dat ik vandaag nog zo'n B40 ga bestellen. :P
Tusk schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:16:
Excuus, kon het zo 123 niet teruglezen. Dan zou ik zo'n Intex ding van de Action halen :) Hoeslaken erom en klaar. Meerdere vakanties van 2 weken op geslapen, als een roosje.

Ben bang dat je het verschil tussen de 2 genoemde matten zult moeten ervaren en als dat niet kan zou ik voor de dikste gaan.
De dunste heb ik al dus het is feitelijk de vraag of de upgrade wat zou helpen. ;)
De stap van de DreamTime naar een luchtbed ga ik niet maken, dat is gewoon een stap terug.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
-tom-562 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:59:
<-- tevreden B40 gebruiker. Heb daarnaast nog een klein koelboxje voor onderweg. B40 is wel wat groot op de achterbank. Op de camping gebruik ik het kleine koelboxje dan voor frisdrank. Daar loopt een hoop condens in. Niet echt prettig als je etenswaren in een paar cm vocht drijven. De b40 heeft hier veel minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 15:16
Voor wie wil heb ik nog een kampeerplek in de vogezen. Wij zijn gisteren terug thuis gekomen, terwijl ik nog betaald heb tot 3 aug.
2 volwassenen, 2 kinderen en 1 hond. Meer details, stuur een PM. Camping is geen aanrader, maar als je enkel de belasting hoeft te betalen (1,50 pp) is het wel te doen voor een paar dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ons plekje in Karinthië:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7fXPDuFcoFCmw5L01KiHpZ6Q/medium.jpg

We staan hier sinds zondag, bevalt heel erg goed. Veel te doen in de omgeving, heerlijk klimaat koelt savonds lekker af en nog geen wesp of steekmug gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deguus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07-2024

deguus

shit pf laad nit

ThunderNet schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 00:08:
[...]

ik zou echt voor gas gaan toen wij drie weken geleden in zweden waren werd er streng op gecontroleerd en wij waren er al voor de bos branden. zorg er ook zeker voor dat je genoeg antimug/deet bij heb of klamboe anders word je lek geprikt al helemaal in die hangmatten in onze .ervaring zaten in de natuur ook veel wespen dus een uitzuig kit is aan te raden. Maar zeker nog veel plezier in zweden.

its the Guus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jelmer_g
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:52
Tusk schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:16:
Oneens, ook twee vakanties mee gehad maar altijd (veel te vroeg) wakker door een pijnlijke rug of spieren. Daarom dit jaar een Exped Megamat Duo 10 LW aangeschaft en wat een verschil :z.
Het slaapt echt heerlijk, hardheid goed en eenvoudig te reguleren door wat bij te pompen of lucht uit te laten. Ik durf bijna te beweren dat het beter slaapt dan mijn matras thuis (maar dat zegt wellicht meer over mijn matras thuis :F).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

Ik ben een moeilijke luchtbed slaper maar de opblaasbedden van Decathlon bevallen mij uitstekend.

Deze dus (ik heb de 120cm versie) https://www.decathlon.nl/...n/_/R-p-134265?mc=8361378

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
@Hopjesvla79 Dat moet inderdaad vitamine B zijn. Het zal de warmte zijn. En wij zijn gek op grotten en mijnen, dus #bookmark#.

@Tusk

Matje: Sea to Summit Insulated Sleeping Mat
(zie: https://www.oppad.nl/?uit...mat-regular-slaapmat-2015)

Opgerold kleiner dan een halve liter flesje sportdrank. Zeer makkelijk opblaasbaar met de mond, omdat er maar heel weinig lucht in hoeft. Slecht 480 gram (regular maat) Zeer makkelijk ventiel, ook makkelijk met leegmaken. Ik heb er met Hemelvaart 4 nachten op geslapen, en als je 'em goed hard opblaast ligt het zeer comfortabel.

Slaapzak: Noman Pegasus 340
(zie https://www.oppad.nl/?uit...st-2017-nomad-pegasus-340)

Een gram of 700, dons en synthetisch door elkaar. Zeer klein in te pakken met een compressiehoes. Je hebt alleen de indruk dat je "nergens onder ligt", omdat het niets weegt. Hij is voor deze tocht niet heel extreem warm, dus heb ik er een zijden lakenzak bij.

Overigens heb ik voor bijna niets de volle mep betaald. Ik ben sinds januari aan het zoeken, en bijvoorbeeld de Noman Pegasus heb ik voor 90 euro (maar dan moest ik tevreden zijn met een rits die rechts zit), het matje heb ik 75 euro voor betaald. En de tent (De Nordisk Lofoten ULW2, momenteel 675 euro bij Bever heb ik voor 450 euro. Die laatste is tweedehands (al heeft de eerste eigenaar het cellofaan niet eens geopend), aanschaf vorig jaar. De slaapzak en het matje zijn nieuw, maar restpartijen en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cENwWv5hiVhrClqlxUgJUa9C/full.jpg

Wat een rotvakantie :+ Kan nu wel stellen dat we na een week wel gewend zijn :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bevalt het onderhand beter? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ok, de B40 is dus serieus lomp. Past wel op de achterbank maar moet de tent wel even anders schikken om de kleine nog mee te kunnen nemen. :P

@Reinier , ik zou vooraf even passen. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 28-07-2018 19:57 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Jawel, alleen beetje FWP's en zo. Het enige wat wel een beetje gaar is, is dat de ingang van de tent eigenlijk verkeerd staat qua richting (W) waardoor de halve duin de tent in waait :/ Het is dat we een voorscherm hebben voor de Havik 4000 anders had ik hem wel gedraaid

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Gonadan schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:57:
Ok, de B40 is dus serieus lomp. Past wel op de achterbank maar moet de tent wel even anders schikken om de kleine nog mee te kunnen nemen. :P

@Reinier , ik zou vooraf even passen. :+
Ga ik doen.
Maar misschien past de kleine er gewoon in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Reinier schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 21:01:
Ga ik doen.
Maar misschien past de kleine er gewoon in?
Nee, de inhoud is verwaarloosbaar bij de buitenmaten. Hij is nogal geïsoleerd gok ik. :+

Maakt wel een takkegeluid overigens. :(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
Bacchus schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:36:
[...]

Nu ken ik genoeg fotografen om beter te weten, dus met het risico een beetje "duh" uit de hoek te komen:
Tenzij je verwacht dat je door beperkingen van een compact- of systeemcamera minder geld gaat krijgen voor je foto's, zou ik wel weten waar je gewicht kan besparen.
?

Ik heb sinds 2012 een spiegelreflex, en da's een beetje mijn hobby.... Die wil ik dus ook mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

vhal schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:41:
[...]

Jawel, alleen beetje FWP's en zo. Het enige wat wel een beetje gaar is, is dat de ingang van de tent eigenlijk verkeerd staat qua richting (W) waardoor de halve duin de tent in waait :/ Het is dat we een voorscherm hebben voor de Havik 4000 anders had ik hem wel gedraaid
Wel mooi die Falco tussen al die DW’s.
Hoe bevalt die?

Qua je kampeer ervaring tot nu toe. Probeer volgend jaar eens een paar dagen te camperen op een kleine camping of bij de boer. Meestal is het daar veel rustiger qua lawaai en is het meer genieten. Wij vinden grote campings niks. 4 weken geleden voor een weekend naar drente geweest, Campimg Ermer strand. Groot en veel tokkie volk dat tot 4 uur snachts bier aan het zuipen zijn terwijl de Radio op 10 staat. Op kleinschalige campings kom je dit bijna niet tegen.

[ Voor 33% gewijzigd door backupdevice op 29-07-2018 09:28 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gisteren een Mobicool B40 opgehaald,, wilde 'm eerst zelf kopen bij Obelink (man wat was het daar tering druk gisteren :X), maar uiteindelijk bleek m'n schoonbroertje er 1 te hebben die we mochten lenen! Hij zei al, gebruik hooguit stand 2, anders wordt het een vrieskist :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wij hebben deze tristar:
Afbeeldingslocatie: https://www.kampeertopper.nl/media/catalog/product/cache/6/image/600x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/t/r/tristar-icecool-45c-kb-7245_15382.jpg

Inderdaad ook een lomp ding, tis dat ik een disselbak heb anders heb je gewoon een station nodig. Past wel aardig veel in met zijn 41 liter, en koelt als een malle, zelfs als het in de tent 45 graden is. Geluid is verwaarloosbaar, als het doodstil is hoor je hem even aanslaan maar daar wordt ik echt niet wakker van.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 29-07-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb een Volvo S80, ding gaat dus gewoon op de achterbank samen met m'n tent. En dan zit alles op de achterbank vol :+ (er hoeven geen kinderen mee, dat scheelt een hoop :p)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Inderdaad ik heb 2 kinderen, dus alles moet in mijn kofferbak, enige wat ik nog in de auto prop is een dekbed en kussens onder de stoelen en een koeltas voor wat eten/drinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ja maar jij rijdt met kar erachter toch?
Ik heb op de achterbank die koelbox, de gehele tent (3 zakken), elektrasnoeren, fototas en wat speelgoed. Plus de kleine Hopen dat ik het daarmee red dit keer.
Voor ons dus geen tweede kind. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vouwwagen ja, daar passen gelukkig alle kampeerspullen in en op plus nog wat extra's. Koelkast gaat dus in de disselbak daar heb ik ook echt geen andere plaats voor. Verder stouwen we de kofferbak ook vol natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nou de dakkoffer zit vol, halve achterbank ook, daar moet alleen de koelbox nog bij. De inhoud voor de kofferbak staat klaar dus morgen even vullen en de fietsen erop en we kunnen plankgas.
Het ging me allemaal veel te soepel tot nu toe. Nieuwe matjes, grotere koelbox, anders inpakken. Er moet nog iets morgen faliekant niet passen of vergeten worden, dat kan bijna niet anders. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:24:
Nou de dakkoffer zit vol, halve achterbank ook, daar moet alleen de koelbox nog bij. De inhoud voor de kofferbak staat klaar dus morgen even vullen en de fietsen erop en we kunnen plankgas.
Het ging me allemaal veel te soepel tot nu toe. Nieuwe matjes, grotere koelbox, anders inpakken. Er moet nog iets morgen faliekant niet passen of vergeten worden, dat kan bijna niet anders. :P
Zo ging het bij ons ook, ging allemaal dusdanig makkelijk mee dat ik me ook afvroeg wat ik vergeten was, tot nu toe nog niks gemist!
Brilsmurfffje schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:15:
[...]

Denk dat je meer succes hebt in de Duitse Eifel rondom Daun. Een beetje heuvelachtig, veel mountainbike routes. Verkoelingen zijn er in de vulkaanmeren en bij Gerolstein is een groot buitenzwembad. De hele regio is ook groen met veel mogelijkheden voor wandelen.
Wij staan deze week in Limburg en willen volgende week nog een stukje verder door, heeft iemand nog tips voor campings in de Eifel? Zwembad voor de kleine en dorpje/stadje op fietsafstand is beetje de eis...

[ Voor 34% gewijzigd door Sander op 29-07-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
...

[ Voor 98% gewijzigd door Sander op 29-07-2018 22:28 . Reden: Op een telefoon klooien met quotes schiet niet op ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 21:49
Vrijdagavond teruggekomen, maar vandaag nog even beziggeweest voor een en ander definitief opgeruimd kon worden. De plek in Frankrijk zat vol met kleine cafards (kakkerlakken) en dus ook tussen diverse spullen die mee terug kwamen :r

Het gif wat daar in de supermarkt de koop is werkt wel goed tegen die beesten, of het is de dosis die ze krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

backupdevice schreef op zondag 29 juli 2018 @ 08:26:
[...]

Wel mooi die Falco tussen al die DW’s.
Hoe bevalt die?
Ja, op zich goed, wel had de tent wat meer ventilatieroosters mogen hebben aan voorkant. Wat gaas was wel fijn geweest (de Baco4000 heeft dit wel). Qua opzetgemak viel het mij reuze mee al was het afspannen even een dingetje op de ongelijke grond.
Qua je kampeer ervaring tot nu toe. Probeer volgend jaar eens een paar dagen te camperen op een kleine camping of bij de boer. Meestal is het daar veel rustiger qua lawaai en is het meer genieten. Wij vinden grote campings niks. 4 weken geleden voor een weekend naar drente geweest, Campimg Ermer strand. Groot en veel tokkie volk dat tot 4 uur snachts bier aan het zuipen zijn terwijl de Radio op 10 staat. Op kleinschalige campings kom je dit bijna niet tegen.
Dat klinkt naar mijn oren. Als je suggesties hebt, dan hou ik mij aanbevolen :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

backupdevice schreef op zondag 29 juli 2018 @ 08:26:
[...]

^Dit.

We stonden nu op een 'Franse' camping gerund door een Nederlandse gezin met maximaal 20 plaatsen.
Sanitair hadden ze vorig jaar gemoderniseerd en was ook voorzien van toiletpapier.

Voordeel was dat het er erg rustig was en ja er kwamen veel NL-gezinnen op af. Leuk voor de kinderen want die hadden altijd iemand om te spelen. Zelfs jongeren kwamen er om even te overnachten.
En vanaf 22:00 tot 8:30 doodstil. Heerlijk hoor.
Mijn vrouw viel zowat stijl achterover toen ik ineens een boek ging lezen (iets wat ik denk ik meer dan 20 jaar niet had gedaan :+ :D )

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:05

Nakebod

Nope.

@vhal @backupdevice

1 woord; Natuurkampeerterreinen. https://www.natuurkampeerterreinen.nl
Kaart kost 15 euro voor een jaar, maar dan kom je wel op mooie plekken.

Even een shortlistje van prachtige locaties waar ik inmiddels 1x of vaker ben geweest:
Landgoed Quadenoord.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NElLANrhTA2zrgbKlxlNJPru/thumb.jpg
https://www.natuurkampeer...land/landgoed-quadenoord/
Enorm groot terrein, geen electra \o/ (Trekt toch ander publiek).
Rond het sanitairgebouw is het "hoofdveld", geen idee hoeveel plekken precies, zijn ook niet gemarkeerd, sta maar ergens :P Afgelopen weekend geweest en het was er lekker rustig.
Als dat niet rustig genoeg is: Op letterlijk enkele minuten lopen (Of fiets/auto) dieper het bos in kom je nog meer plekken tegen. Geen douches op die plekken zelf, daarvoor moet je naar het "hoofdveld". WC is er wel in de vorm van een latrine en een waterpomp voor grondwater.

De Toekomst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KCokkqGb4qCvw85cZGaz5Ter/thumb.jpg
https://www.natuurkampeer...n/gelderland/de-toekomst/
Geweldig mooie bosplekken, en toffe eigenaar.

De Biezen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mMdh1fd5iyrzpDvmGtSWPuwZ/thumb.jpg
https://www.natuurkampeer.../noord-brabant/de-biezen/
Met eigen ijsvogel als je rond de juiste tijd komt
Al is de eigenaresse wat eh, eigenaardig. Ze komt wat bot/nors over, maar is wel aardig.
Er is ruimte voor minstens 3x zoveel plekken, maar dat wil ze niet, dus dat is goed :)

Charmecamping Hartje Groen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aS1Qv6aZ4advMJ3h3xlmKvIt/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F82Fn0ZFWJheVsG86xJS6w5M/thumb.jpg
https://www.hartjegroen.com (Geen natuurkampeerterrein, dus kaart niet verplicht.
De camping an sich is best gericht op gezinnen met grote velden nabij zwemwater, maar er zijn ook een 10tal plekken midden in het bos.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 09:24
Nakebod schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:10:
@vhal @backupdevice

1 woord; Natuurkampeerterreinen. https://www.natuurkampeerterreinen.nl
Kaart kost 15 euro voor een jaar, maar dan kom je wel op mooie plekken.
Als ik zo teruglees is dit toch een andere vorm van kamperen dan beide heren doen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Natuurkampeerterrein kunnen heel basic zijn. Maar er zijn ook genoeg natuurkampeerterreinen met aardig wat voorzieningen, zoals een zwemvijver, speeltoestellen, elektra op de plek, schuilplek met keuken etc.

Het is maar net wat je zoekt.

Ik ben ook een aardige aanhanger van natuurkampeerterrein. Trekt net ander publiek waardoor je sneller met gelijkgezinden op een camping staat. En dat is fijn.

Zo gaan we over een paar weken een weekje op De Duiventoren staan. En kom ik al jaren op De Harskamperdennen.

[ Voor 16% gewijzigd door Jelte op 30-07-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

vhal schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:03:
[...]

Ja, op zich goed, wel had de tent wat meer ventilatieroosters mogen hebben aan voorkant. Wat gaas was wel fijn geweest (de Baco4000 heeft dit wel). Qua opzetgemak viel het mij reuze mee al was het afspannen even een dingetje op de ongelijke grond.

[...]

Bijna alles wat mini camping is, dus niet meer als 25 plaatsen.

Zowel voor de Falco’s als de weekend tentjes zijn dit de campings die wij doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
LordSinclair schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:00:
Als ik zo teruglees is dit toch een andere vorm van kamperen dan beide heren doen.
Het is toch een goede tip. Ook binnen de natuurkampeerterreinen heb je gradaties. De één is wat luxer dan de ander, maar tegenwoordig hebben ze wel allemaal warm water. Dat is wel een voordeel. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Gonadan schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:23:
[...]
maar tegenwoordig hebben ze wel allemaal warm water. Dat is wel een voordeel. :P
https://www.natuurkampeer...ostermaet-groepskamperen/
https://www.natuurkampeer...nen/overijssel/boxbergen/

O-)
Maar over het algemeen heb je gelijk :)
Zo koud zoek ik het zelf ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

vhal schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:03:
[...]

Ja, op zich goed, wel had de tent wat meer ventilatieroosters mogen hebben aan voorkant. Wat gaas was wel fijn geweest (de Baco4000 heeft dit wel). Qua opzet gemak viel het mij reuze mee al was het afspannen even een dingetje op de ongelijke grond.

[...]

Laatste twee campings in NL waar we de Falco hebben neergezet

Zoutelande - https://www.minicamping-houtenburg.nl/nl/.

Super camping , 25 plaatsen en super rustig. Zee op 5 min fietsen afstand en veel te doen voor kids. Wel op tijd boeken want ze zitten vaak vol.

Iets spartaner

sint kruis - http://www.kleineboomdijk.nl

Basic camping bij de boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

LordSinclair schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:00:
[...]

Mwah dat is ook best moeilijk om zo te camperen met 2 kinderen onder de 6. Maar wij proberen wel altijd te variëren. Het ene jaar gaan we met de Falco 3 weken weg en het andere jaar gaan we weekendjes camperen met onze kleine noodtent bij de boer en gaan we naar een verre bestemming om heerlijk in een resort te genieten. Net terug uit Mauritius.

[ Voor 9% gewijzigd door backupdevice op 30-07-2018 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ben ik dan in de war met campings van Staatsbosbeheer?
Ik herinner mij ook dat je vroeger zelf corvee had, plee schrobben en zo. Dat hoef je nu zeker niet meer van mij te verwachten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11

Cheezus

Luiaard

De staatsbosbeheer camping in Groesbeek is ook mooi, sanitair is basic maar wordt wel gewoon schoongemaakt, ligt mooi in het bos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yrGkZBsGN4WWFfOqbGhlrFT7/full.jpg

Dit weekend even proefgedraaid, vrijdag was het een beetje drama met de kids i.v.m. de enorme hitte maar zaterdag ging het al dikke prima. Volgende week gaan we echt, hopelijk blijft het wel een beetje onder de 30 graden in Limburg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Meh, ik vind t te warm om spullen te pakken voor de vakantie aan :D :')

gelukkig rest alleen de kleding nog :)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Gonadan schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:55:
[...]

Ben ik dan in de war met campings van Staatsbosbeheer?
Ik herinner mij ook dat je vroeger zelf corvee had, plee schrobben en zo. Dat hoef je nu zeker niet meer van mij te verwachten. :P
Ook daar zijn de meeste volgens mij tegenwoordig wel met warm water. Zag er zelfs een keer 1 met privé sanitair tegen meerprijs. Terwijl het sanitair al gloednieuw en ruim voldoende was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cheezus schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:11:
Volgende week gaan we echt, hopelijk blijft het wel een beetje onder de 30 graden in Limburg :)
Nou dat valt vooralsnog aardig tegen. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LMsx2WWrMz0pC6nfxdJOkgCQ/medium.jpg
We zijn nog in opbouw op de foto maar het plekje bevalt goed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik vind het trouwens verbazend hoevwel mensen hier op onze camping met een crappy polyester tentje aan het kamperen zijn, soms zelfs met kinderen :D ik zou echt gillend gek worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
omdat tentdoek gewoon mega zwaar is en veel meer ruimte in neemt.. :+

gelukkig nemen wij gewoon de sleurhut mee.. kan je leuk wat mee nemen..

moet ook wel met oa:
Tv, chromecast, laptops, wifi router, radio, diepvries, 2x koelbox, yagi antenne, voortent met luifel en frame :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:03
Misschien hier mensen met wat kennis over fietsendragers...

We krijgen volgende week een nieuwe auto met trekhaak. Nu willen we een fietsendrager voor de nieuwe auto waar de elektrische moederfiets van mijn vrouw op past en mijn gewone fiets.

Online lees ik positieve berichten over de Pro User Diamant fietsendrager: 2 fietsen, maximaal 60kg. Ook meerdere keren door de Consumentenbond als 'beste koop' beoordeeld.

Online kwam ik er achter dat dit model al best oud is, er is een nieuwere versie gemaakt Diamant SG2, maar je komt nergens tegen wat het praktische verschil is (zien er wel anders uit, de SG2 wat meer zwart plastic erbij).

Wat zijn hier de ervaringen met deze of andere betaalbare (max 400 euro) inklapbare fietsendragers voor elektrische fietsen?
Pagina: 1 ... 32 ... 277 Laatste