[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 254 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:53

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ik zou even een eigen topic proberen, bijvoorbeeld in VV. Daar geef ik je meer kans op een inhoudelijk advies. :)
Chaoss schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:14:
Ik vind het trouwens verbazend hoevwel mensen hier op onze camping met een crappy polyester tentje aan het kamperen zijn, soms zelfs met kinderen :D ik zou echt gillend gek worden.
Over gillend gek gesproken. Ik hoor al anderhalf uur over de hele camping alleen maar jankende kinderen, incluis die van mij. Zeker een bedtijd uitdaging. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:57

vhal

ಠ_ಠ

Gonadan schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:42:
Over gillend gek gesproken. Ik hoor al anderhalf uur over de hele camping alleen maar jankende kinderen, incluis die van mij. Zeker een bedtijd uitdaging. :P
En dan slapen ze eindelijk, zijn ze om 6 uur weer schreeuwend wakker :+ Dit tot groot ergenis van de relbejaarden op e-bikes :P

Al moet ik zeggen dat ze hier tot half 9 hebben uitgeslapen, dat is mij in 4,5 jaar nog nooit voorgekomen :o 8)7 :X

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14
President schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:32:
Misschien hier mensen met wat kennis over fietsendragers...
In VV ook.
We krijgen volgende week een nieuwe auto met trekhaak. Nu willen we een fietsendrager voor de nieuwe auto waar de elektrische moederfiets van mijn vrouw op past en mijn gewone fiets.

Online lees ik positieve berichten over de Pro User Diamant fietsendrager: 2 fietsen, maximaal 60kg. Ook meerdere keren door de Consumentenbond als 'beste koop' beoordeeld.

Online kwam ik er achter dat dit model al best oud is, er is een nieuwere versie gemaakt Diamant SG2, maar je komt nergens tegen wat het praktische verschil is (zien er wel anders uit, de SG2 wat meer zwart plastic erbij).

Wat zijn hier de ervaringen met deze of andere betaalbare (max 400 euro) inklapbare fietsendragers voor elektrische fietsen?
Waarom niet gewoon de goedkoopste?

Dat heb ik in elk geval wel gedaan met m'n fietsendrager voor 4 fietsen aangezien ik hem toch maar 1-3 per jaar gebruik. De Pro User Saffier IV qc gekocht. Niet de ultieme fietsendrager, maar prima functioneel. Neem er ook 2 e-bikes op mee in combinatie met nog een kinderfiets. Let trouwens op je maximale kogeldruk. Ik ga daar met m'n max van 75kg wel iets overheen. Bij meeste auto's is dat 50kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
vhal schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:55:
En dan slapen ze eindelijk, zijn ze om 6 uur weer schreeuwend wakker :+ Dit tot groot ergenis van de relbejaarden op e-bikes :P
Die zijn een gevaar voor de camping, kortsluiten die accu.
Al moet ik zeggen dat ze hier tot half 9 hebben uitgeslapen, dat is mij in 4,5 jaar nog nooit voorgekomen :o 8)7 :X
Dat is het mooie van kamperen. Als je het goed doet sloopt het je kinderen volledig. _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46
President schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:32:
Misschien hier mensen met wat kennis over fietsendragers...

Online lees ik positieve berichten over de Pro User Diamant fietsendrager: 2 fietsen, maximaal 60kg. Ook meerdere keren door de Consumentenbond als 'beste koop' beoordeeld.

Wat zijn hier de ervaringen met deze of andere betaalbare (max 400 euro) inklapbare fietsendragers voor elektrische fietsen?
Ik heb de pro user nu een half jaar. Ideale fietsendrager. Makkelijk te monteren, kleine verpakking en nog redelijk betaalbaar. Ik ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:34
Rukapul schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:56:
Waarom niet gewoon de goedkoopste?

Dat heb ik in elk geval wel gedaan met m'n fietsendrager voor 4 fietsen aangezien ik hem toch maar 1-3 per jaar gebruik. De Pro User Saffier IV qc gekocht. Niet de ultieme fietsendrager, maar prima functioneel. Neem er ook 2 e-bikes op mee in combinatie met nog een kinderfiets. Let trouwens op je maximale kogeldruk. Ik ga daar met m'n max van 75kg wel iets overheen. Bij meeste auto's is dat 50kg.
Ik weet dus niet of er verschil in fietsendragers zit... Helaas is het bekijken in de winkels van diverse modellen ook niet echt makkelijk.

Grappig dat die drager van jou voor 4 fietsen goedkoper is dan de Diamant van 2 fietsen.

Ik heb bij de garage aangegeven dat ik fietsendrager erop wil en later caravan, hoe kom ik dan achter de kogeldruk? Ik keek vooral naar draaggewicht van de fietsendrager. Volgens diverse fora zou mijn auto een kogeldruk hebben van 75 kg, dat is dus prima!
Tito129 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:15:
[...]

Ik heb de pro user nu een half jaar. Ideale fietsendrager. Makkelijk te monteren, kleine verpakking en nog redelijk betaalbaar. Ik ben er blij mee.
De 'oude' versie van 280?

https://www.coolblue.nl/p...0zPg-MEAQYAiABEgJU6fD_BwE

[ Voor 22% gewijzigd door President op 31-07-2018 06:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-06 09:08
Gonadan schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:09:
Dat is het mooie van kamperen. Als je het goed doet sloopt het je kinderen volledig. _O-
Leuk topic dit, een nieuwe visie over kamperen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 17:47

Wailing_Banshee

You're Next

Ik vind het trouwens verbazend hoevwel mensen hier op onze camping met een crappy polyester tentje aan het kamperen zijn, soms zelfs met kinderen :D ik zou echt gillend gek worden.
Ik moet er niet aan denken om een tent met zwaar tentdoek op onze MX5 te vast te binden.... En ik zie het probleem niet van een polyester tent?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 16:06
*Hap*

Vrij simpel natuurlijk: polyester is sterker en (dus) lichter en compacter dan katoen, het neemt geen water op en is (in principe) minder gevoelig voor UV. Daarnaast (of misschien ook daardoor) is de gemiddelde polyester tent veel makkelijker en sneller op te zetten en af te breken dan een katoenen tent. Als je niet minstens een week op dezelfde plaats staat dan is katoen gewoon niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef012
Bacchus schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 07:58:
[...]
... Daarnaast (of misschien ook daardoor) is de gemiddelde polyester tent veel makkelijker en sneller op te zetten en af te breken dan een katoenen tent.
Dit is exact de reden waarom wij naast onze katoenen tent (Wolflake 7) op zoek zijn naar een lichtere polyester/PE versie. Je denkt tocht niet dat ik die tent méér dan één keer per jaar ga opzetten?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zet met plezier 3 keer per jaar mijn De Waard Lepelaar op. En tussendoor nog een paar keer één van de kleinere De Waards ;) (zoals afgelopen week in de tuin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
Link Dit is ons tentje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:55

Reinier

\o/

Die met de rechte voorkant is volgens mij veel praktischer dan de versie die ik heb (Bear Lake weliswaar). Ik heb het panoramafront, maar daardoor heb je effectief minder ruimte binnen én onder de luifel.

Wel ingewikkeld qua namen, de Lake-tenten waren eerst allemaal stokkententen met polycotton doek, toen veranderden ze meerdere keren van vorm en formaat en nu zijn ze polyester óf polycotton en met stokken óf oppompbaar. Verwarrend.
Ook lastig dat je daarom nooit zeker weet of accessoires (luifel/extension, footprint, carpet) wel of niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
Ieder zijn ding en budget ;)

Ik zie het nut niet in van een huis met katoenen muurtjes meeslepen. Dan kan je net zo goed in een huisje gaan zitten op een bungalowpark. Dat geeft hetzelfde gevoel als tussen caravans en campers en vouwwagens staan met als voordeel dat je de buren een stuk minder goed hoort.

Het grote voordeel van de krappe crappy polyester (lees: niet katoenen) tenten (want ook niet katoenen tenten heb je in heel veel verschillende kwaliteiten) is dat je met je gezin op pad kan waarbij de kinderen zelfs een eigen tentje kunnen hebben (dat vinden ze leuk) waarbij alles gewoon met 1 auto zonder aanhanger vervoert kan worden naar de plek van bestemming en het thuis gewoon fatsoenlijk te drogen is voordat je het weer opbergt. Met kleine tentjes leef je ook een stuk meer buiten de tent waardoor je meer van de natuur om je heen kan genieten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

LordSinclair schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:29:
[...]
Met kleine tentjes leef je ook een stuk meer buiten de tent waardoor je meer van de natuur om je heen kan genieten.
Nog even hierop (en teruggrijpend naar een opmerking eerder over een vast kuipzijl), de natuur in je tent is nog leuker! We hebben wel eens een egel in de tent gehad (eten hangen wij altijd op, zit in de koelbox of ligt in de auto, dus geen los eten op de grond!), en vorige week besloot er een vogel naar binnen te hoppen :D ('s morgens vroeg....)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik zie het nut niet in van een huis met katoenen muurtjes meeslepen. Dan kan je net zo goed in een huisje gaan zitten op een bungalowpark. Dat geeft hetzelfde gevoel als tussen caravans en campers en vouwwagens staan met als voordeel dat je de buren een stuk minder goed hoort.
Los van alle voor en nadelen die iedereen lekker voor zichzelf moet bepalen is bovenstaand natuurlijk gewoon onzin van de bovenste plank. :D

Je kunt zelfs redeneren dat polyester meer op een muur lijkt omdat het niet eens ademt. Zullen we die kant maar niet op gaan? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
[...]

Ieder zijn ding en budget ;)

Het grote voordeel van de krappe crappy polyester (lees: niet katoenen) tenten (want ook niet katoenen tenten heb je in heel veel verschillende kwaliteiten) is dat je met je gezin op pad kan waarbij de kinderen zelfs een eigen tentje kunnen hebben (dat vinden ze leuk) waarbij alles gewoon met 1 auto zonder aanhanger vervoert kan worden naar de plek van bestemming en het thuis gewoon fatsoenlijk te drogen is voordat je het weer opbergt. Met kleine tentjes leef je ook een stuk meer buiten de tent waardoor je meer van de natuur om je heen kan genieten.
Zeker ieder zijn ding.

Met de eerder genoemde lompe De Waard probeer ik juist caravans en campers te vermijden door wat minder populaire/grote campings op te zoeken. En een huisje is compleet iets anders dan een tent. Compleet.

Voordeel van polyester is inderdaad dat ze lichter, kleiner en sneller drogen. Helemaal waar.
Nadeel van kleine tentjes is dat je met wat minder weer gelijk nergens heen kunt. In een lompe tent kun je lekker binnen blijven zitten en daar je ding doen.

Ik moet er niet aan denken om nog steeds een polyester tent te hebben. Katoen vind ik veel prettiger tijdens het kamperen zelf. En daar gaat het toch om. Dat stukje rijden en opzetten/afbreken is maar een heel klein deel van de vakantie. Dat heb ik zeker over voor het plezier van een grote lompe katoenen tent (al gaat er zeker een kleinere komen als de twee hummels een eigen tent willen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Daarnaast lijkt de discussie eigenlijk met te gaan over je type/formaat tent dan echt de stof. Want als het gaat om opzetten heeft stof relatief weinig invloed op de hoeveelheid moeite. Formaat of type heeft aanzienlijk invloed. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:43

Nakebod

Nope.

Type stof heeft indirect wel een beetje invloed op de moeite, tenminste dat is mijn eigen ervaring.
Mijn vorige grote tent was polyester, redelijk licht dus. De nieuwe tent is technisch katoen, en een stuk zwaarder dan polyester. Daardoor is het wel iets "zwaarder" om de stokken te buigen en rechtovereind te houden.

En als het toch over katoen gaat... Zit er stiekem zelfs aan te denken om mijn nieuwe weekendtent (half jaartje oud) te verkopen en daar de katoenen variant van te kopen. Ik had toen ik deze kocht nog geen katoenen tent, anders had ik dat meteen gedaan.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:27
Ik ben juist weer verbaasd wat voor gigantische tenten sommige mensen meenemen. Kamperen is toch buiten zijn? En als het de hele dag regent maakt het met kinderen niet uit hoe groot je tent is, die is dan toch te krap ;) Dan moet je lekker op stap.

Wij kamperen met een Coleman Ridgeline 6 plus tent. Eigenlijk al best een flinke tent (640cm x 230cm) 6 persoons, maar toch een redelijk kleine pakmaat, 12kg en in 15 minuten op te zetten. Onze kleine man van 1,5 heeft zijn eigen slaapcompartiment, en doordat er 2 deuren inzitten kan je de boel lekker doorwaaien wanneer hij overdag in de tent moet slapen, waardoor het nooit heel warm wordt in de tent. Enige nadeel is dat je nauwelijks een luifel hebt, we hebben wel een losse Coleman luifel die je er overheen kan opzetten, maar dat ding is niet echt een succes met een beetje wind.

Afbeeldingslocatie: https://www.coleman.eu/uk/images/product/medium/25676_3_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Al is het TenCate doek van de Falco tenten is ook niet bepaald comfortabel in de volle zon heb ik de afgelopen dagen wel gemerkt. Maar ja, een huisje is dat ook niet zonder airco :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:42

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Haha mooie discussie weer.

Met crappy tentjes bedoelde ik dus ook letterlijke crappy tentjes van die goedkope dingen van (nog geen?) 100 euro, amper ventilatie mogelijkheden, dan heb je dus doek wat niet ademt en dan nog vol in de zon staan ook. Ik merk wel dat dit mensen zijn die voornamelijk de hele dag weg zijn.

Dat ze de natuur binnen hebben gekregen weet ik wel zeker met die hoosbui van 2 dagen geleden :P

Overigens zegt de grote vd tent niets over de hoeveelheid tijd die je buiten doorbrengt. Ja wij hebben een grote tent maar we zijn alleen maar binnen om te slapen en om ons om te kleden en we hebben afgelopen week 2x tijdens een bui binnen gezeten en dan is het fijn dat je genoeg ruimte hebt voor 4 personen. Wij gaan zelden naar landen waar er 99% zongarantie zonder regen is.

Ik vind het gewoon fijn om 2 grote bedden te hebben en redelijk wat ruimte om mijn spullen geordend kwijt te kunnen. Lekker rechtop in de tent kunnen staan etc. En ja ik ben claustrofobisch :P

Het soort camping wat je opzoekt heeft er ook weinig mee te maken, met een grote tent, vouwwagen of caravan kun je net zo goed op een kleine/natuur camping gaan staan. Wij zoeken meestel middelgrote campings (max 100-150 plekken) daar is voldoende te doen voor mijn (jonge) kinderen zonder dat het massaal, erg lawaaiig of onoverzichtelijk wordt.

Nu wordt er weer een soort van definitie van kamperen gemaakt dat je in een klein tentje op de hei moet staan zonder enige vorm van comfort omdat het anders geen 'echt' kamperen is.

Voor mij is kamperen lekker in een tent slapen, nog enig comfort hebben. Wat buiten grillen op mij Cadac en zoveel mogelijk buiten leven. En nee een caravan of huisje (zoals gesuggereerd) geeft mij niet datzelfde vakantie gevoel, maar dat verschilt natuurlijk per persoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 31-07-2018 11:27 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Jelte schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:12:
[...]
Zeker ieder zijn ding.

Ik moet er niet aan denken om nog steeds een polyester tent te hebben. Katoen vind ik veel prettiger tijdens het kamperen zelf. En daar gaat het toch om. Dat stukje rijden en opzetten/afbreken is maar een heel klein deel van de vakantie. Dat heb ik zeker over voor het plezier van een grote lompe katoenen tent (al gaat er zeker een kleinere komen als de twee hummels een eigen tent willen).
Ik moet er niet aan denken om 3 weken op dezelfde plek te blijven staan :D Dat stukje rijden en opzetten/afbreken is voor ons juist een heel groot deel van de vakantie!
Thy... schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:48:
Ik ben juist weer verbaasd wat voor gigantische tenten sommige mensen meenemen. Kamperen is toch buiten zijn? En als het de hele dag regent maakt het met kinderen niet uit hoe groot je tent is, die is dan toch te krap ;) Dan moet je lekker op stap.
Wij hebben onze huidige tent gekocht omdat we een luifel wilden hebben. We hebben ook een Khyam Igloo (symetrisch, dus voor en achterkant zijn aan elkaar gelijk). Die is handig als we met de fietskar gaan (fietskar kan dan aan de achterkant onder zeil, en de voorkant is om te zitten. Maar daar hebben we maar heel weinig zitruimte als het regent. Onze huidige tent kan de achterkant niet open, maar heeft wel die verlengde luifel waardoor we daar gewoon kunnen zitten met slecht weer.
Chaoss schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:59:
Met crappy tentjes bedoelde ik dus ook letterlijke crappy tentjes van die goedkope dingen van 100 euro, amper ventilatie mogelijkheden, dan heb je dus doek wat niet ademt en dan nog vol in de zon staan ook. Ik merk wel dat dit mensen zijn die voornamelijk de hele dag weg zijn.
Ja, dat soort tentjes zie je wel eens. Vaak ook nog niet eens een binnentent, dus 's morgens van binnen zeiknat van je uitgeademde lucht...
Ik vind het gewoon fijn om 2 grote bedden te hebben en redelijk wat ruimte om mijn spullen geordend kwijt te kunnen. Lekker rechtop in de tent kunnen staan etc. En ja ik ben claustrofobisch :P
Daarom hebben we met z'n 2tjes een 3-persoons tent :D Maar als je niet veel mee neemt, heb je ook niet veel ruimte nodig in de tent :p En staan hoefde voor ons ook niet, ik had liever een wat lagere tent, die iets minder wind vangt (we hebben echt moeten zoeken naar een tent waarbij de buitentent niet 30cm boven de grond eindigde, in het model kleine tent.
Voor mij is kamperen lekker in een tent slapen, nog enig comfort hebben. Wat buiten grillen op mij Cadac en zoveel mogelijk buiten leven. En nee een caravan of huisje (zoals gesuggereerd) geeft mij niet datzelfde vakantie gevoel, maar dat verschilt natuurlijk per persoon.
Hmm, wat is kamperen voor ons? Eigenlijk gewoon lekker buiten slapen (geen stenen muren, maar een dun tentwandje) en dan 's morgens wakker worden, heerlijk gelijk buiten zitten, ook al regent het (iets lastiger met thee koken), 's morgens verse broodjes halen bij de receptie (voor de meegenomen hagelslag!) en dan lekker aapjes kijken (vooral leuk als mensen aan het afbreken of opzetten zijn!) En dat allesmaal op je gemak, zonder haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:21:
[...]

Ik moet er niet aan denken om 3 weken op dezelfde plek te blijven staan :D Dat stukje rijden en opzetten/afbreken is voor ons juist een heel groot deel van de vakantie!
[...]
Ik ook niet! Weekje hier, weekje daar is prima te doen.
Dit jaar 3 nachten rond hemelvaart gekampeerd en circa 1,5 week in Juni. Beide op één camping. En komende maand nog een week op een camping. En dan moet ik dat ding nu nog in mijn eentje opzetten. Er moet toch iemand zijn die de kleintjes nog bezig houd. Die kunnen helaas nog niet helpen met opzetten (of überhaupt niet in de weg zitten ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Jelte schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:25:
[...]
Ik ook niet! Weekje hier, weekje daar is prima te doen.
Dit jaar 3 nachten rond hemelvaart gekampeerd en circa 1,5 week in Juni. Beide op één camping. En komende maand nog een week op een camping. En dan moet ik dat ding nu nog in mijn eentje opzetten. Er moet toch iemand zijn die de kleintjes nog bezig houd. Die kunnen helaas nog niet helpen met opzetten (of überhaupt niet in de weg zitten ;)).
Zelfs meer dan 2 dagen vind ik al veel... Onze laatste grote vakantie hebben we 3000km gereden, waarbij de langste dag 500km was, en de kortste 60km. Dus elke dag ergens anders staan. En als we een weekendje weg gaan met de MX5, is het ook maar max 2 nachten.

Ik vnd die katoenen tenten over het algemeen wel erg mooi, maar ze hebben voor ons niet zoveel voordelen, alleen nadelen. Ze zijn groot, zwaar en lastiger op te zetten.

En die kinderen is een oplossing voor hoor: kinderstoeltjes! Gewoon pas uit de auto halen als de tent staat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Wailing_Banshee Martelaar :p

Met kleine kinderen elke 2 dagen opbreken is niet realistisch. Dan zijn ze net wat gesetteld op de plek. Liefst doe ik het zelf wel. Maar vraag me af of mijn wederhelft dat ooit wel wil.
Alhoewel we zijn in 2004 oost-europa rond gegaan met de trein. Dat was ook niet veel langer dan 2 dagen op dezelfde plek slapen. En de bierfietsvakantie van 2013 was ook erg geslaagd. (En ja dat was met een polyester doodskistmodel tent).

Daarnaast, ik pas niet eens in een MX-5. Ja ik heb het geprobeerd. Zat klem tussen het stuur en het dashboard en de pook met mijn knie. O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Jelte op 31-07-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

* Wailing_Banshee heeft bewust geen kinderen!
Met kleine kinderen elke 2 dagen opbreken is niet realistisch. Dan zijn ze net wat gesetteld op de plek. Liefst doe ik het zelf wel. Maar vraag me af of mijn wederhelft dat ooit wel wil.
Ben eigenlijk niet anders gewend. Mijn ouders trokken ook altijd. Meestal bleven we nooit langer dan een dag of 3 op 1 plek staan (muv de hemelvaartsvakantie (of paasvakantie als alles laat viel), als we een week naar Le Lavandou in Zuid Frankrijk gingen, met onze buren) Mijn ouders hadden altijd een camper (zelfbouw) gehad (een paar jaar een caravan, maar die beviel niet) en met zo'n ding een week stil staan heeft niet zoveel zin :D

Gelukkig vindt mijn wederhelft het ook leuk (hij ging vroeger nooit op vakantie, behalve naar familie) en zitten we over het algemeen wel op 1 lijn voor onze vakanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:21:

Ja, dat soort tentjes zie je wel eens. Vaak ook nog niet eens een binnentent, dus 's morgens van binnen zeiknat van je uitgeademde lucht...
Nou dat inderdaad, wij hebben thuis ook nog een 100% polyester tent, niet eens een heel klein ding lijkt op dat model van @Thy... hierboven met links en rechts een slaapcabine. Wel met binnentent maar alsnog enorm vochtig. De laatste keer dat we daarmee gingen kamperen is 10 jaar geleden en dat was eind augustus met veel luchtvochtigheid. 'S ochtends was ons kussen gewoon klam :r dat geeft mij dus totaal niet het buitenslaap gevoel wat ik in mijn katoenen tent wel heb.
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:43:
[...]

* Wailing_Banshee heeft bewust geen kinderen!
Met kinderen kamperen is pas 'echt' kamperen ;)

Imho is niet rondtrekken ook niet echt een probleem als er in de omgeving maar voldoende te zien/doen is. We staan hier nu 9 dagen en zijn nog maar 1 dag niet van de camping geweest. Alle andere dagen hebben we uitstapjes gedaan, al is het maar 2 uurtjes naar een museum oid.

[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 31-07-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Chaoss schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:47:
[...]

Nou dat inderdaad, wij hebben thuis ook nog een 100% polyester tent, niet eens een heel klein ding lijkt op dat model van @Thy... hierboven met links en rechts een slaapcabine. Wel met binnentent maar alsnog enorm vochtig. De laatste keer dat we daarmee gingen kamperen is 10 jaar geleden en dat was eind augustus met veel luchtvochtigheid. 'S ochtends was ons kussen gewoon klam :r dat geeft mij dus totaal niet het buitenslaap gevoel wat ik in mijn katoenen tent wel heb.
Onze buitentent wil nog wel eens goed vochtig worden, maar onze binnentent is altijd kurk droog... (die is van ademend spul gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Thy... schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:48:

Wij kamperen met een Coleman Ridgeline 6 plus tent. Eigenlijk al best een flinke tent (640cm x 230cm) 6 persoons, maar toch een redelijk kleine pakmaat, 12kg en in 15 minuten op te zetten. Onze kleine man van 1,5 heeft zijn eigen slaapcompartiment, en doordat er 2 deuren inzitten kan je de boel lekker doorwaaien wanneer hij overdag in de tent moet slapen, waardoor het nooit heel warm wordt in de tent. Enige nadeel is dat je nauwelijks een luifel hebt, we hebben wel een losse Coleman luifel die je er overheen kan opzetten, maar dat ding is niet echt een succes met een beetje wind.

[afbeelding]
Welke luifel bedoel je? deze toevallig? https://smile.amazon.co.uk/gp/product/B00691GL2A
Wij zitten namelijk te kijken voor een luifel/event shelter/gazebo whatever you call it voor bij de camper zodat we wat schaduw en een droog plekje bij (lichte) regen..
Iemand ervaring met dit ding?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
ToolkiT schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:51:
[...]

Welke luifel bedoel je? deze toevallig? https://smile.amazon.co.uk/gp/product/B00691GL2A
Wij zitten namelijk te kijken voor een luifel/event shelter/gazebo whatever you call it voor bij de camper zodat we wat schaduw en een droog plekje bij (lichte) regen..
Iemand ervaring met dit ding?
Nee deze.
Opzich werkt ie wel inc met onze tent, maar bij een beetje windvlaag boog hij alle kanten op. En de luifel schuift dan een beetje heen en weer over de tent, gezien je het achterste deel over de tent heen legt, wat de levensduur van het tentdoek ook niet verlengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:47:
[...]

Met kinderen kamperen is pas 'echt' kamperen ;)

Imho is niet rondtrekken ook niet echt een probleem als er in de omgeving maar voldoende te zien/doen is. We staan hier nu 9 dagen en zijn nog maar 1 dag niet van de camping geweest. Alle andere dagen hebben we uitstapjes gedaan, al is het maar 2 uurtjes naar een museum oid.
Dat zou ik ook graag willen doen. Maar wat mijn wederhelft onder kamperen staat is iets anders dan mijn definitie. Mijn ouders hadden een mooie regel. Één dag op de camping (voor mij en mijn broer), één dag erop uit (voor hun).
Maar als ik van tevoren roep dat we wel ergens heen kunnen gaan (één keer in de hele week...), zegt ze al snel dat het haar te druk wordt. Dat is nog wel eens voer voor discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Oei dat zou ik ook niet volhouden hele dagen op de camping rondhangen. Zeker als ik in het buitenland ben wil ik ook iets van dat land meekrijgen. Gelukkig vinden mijn kinderen (en vrouw :P) dingen als (openlucht) musea, kastelen of met de kabelbaan de berg op ook erg leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Tot nu toe komt het buitenland er nog niet van. Maar over een jaar of 3 vast wel. Tot die tijd laat ik de discussie even liggen. In NL is bijna alles te berijden binnen 1,5 uur. Dus dan doen we naast het kamperen gewoon dagjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
Van de twee weken kamperen was er bij ons maar 1 dag waarop we de camping niet af zijn geweest. Verder lekker elke dag op pad. Voordeel is ook dat mijn vriendin en zoontje beide goed kunnen slapen in de auto, dus als het wat teveel wordt gaan we gewoon naar een attractie wat verder weg, kunnen ze even bijtukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nakebod schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:48:
Type stof heeft indirect wel een beetje invloed op de moeite, tenminste dat is mijn eigen ervaring.
Mijn vorige grote tent was polyester, redelijk licht dus. De nieuwe tent is technisch katoen, en een stuk zwaarder dan polyester. Daardoor is het wel iets "zwaarder" om de stokken te buigen en rechtovereind te houden.
Je weet waar het woord 'relatief' voor is in m'n post? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:43
Ik heb ook de kampeermicrobe weer te pakken. Twee daagjes in Ierland overnacht in een tentje, en dat deed me toch weer denken aan de vakanties van vroeger met m'n ouders.
Nu wil m'n vriendin dat ook eens doen, maar ze heeft nog nooit 'echt' gekampeerd (jawel, bivak-achtige dingen met de scouts/chiro/...), dus zijn we op zoek naar een leuke en enigszins comfortabele camping. Locatie: België en Nederland, bij voorkeur ergens in de buurt van de kust (maar is niet noodzakelijk). Iemand advies? Een tent hebben we al, dus dat schiet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
Wij hebben ook naar de Bear Lake gekeken. Dat was ca 3 jaar terug, toen hebben ze de nieuwe schuine voorzijde geïntroduceerd. Wij hebben er toen voor gekozen een ouder model te nemen, idd vanwege de voorzijde.
De luifel aan de Bear Lake vind ik wel onwijs mooi. Ook praktisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:43:
Ben eigenlijk niet anders gewend. Mijn ouders trokken ook altijd. Meestal bleven we nooit langer dan een dag of 3 op 1 plek staan
Ik ben ook niet anders gewend, meestal nog op de fiets ook. Als klein binkie half Nederland door.
Dat heeft er bij mij juist voor gezorgd dat ik het reizen op zich niet als doel beschouw en mij ook heel goed kan vermaken op één plek. Ofwel ik heb een pleurishekel aan veel trekken. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 31-07-2018 13:23 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:23:
[...]

Ik ben ook niet anders gewend, meestal nog op de fiets ook. Als klein binkie half Nederland door.
Dat heeft er bij mij juist voor gezorgd dat ik het reizen op zich niet als doel beschouw en mij ook heel goed kan vermaken op één plek. Ofwel ik heb een pleurishekel aan veel trekken. :P
Wij gingen altijd Europa in, van Zuid Spanje, naar de Noordkaap (ok, dat was in twee vakanties, Zuid Spanje in de kerstvakantie van '87/'88 en de noordkaap in de zomer van '88 :D) Ik weet dat m'n ouders zelfs met de besteleend (ingericht als camper), met 2 kleine kinderen achterin, naar Griekenland en Turkije zijn geweest (kan me er niets van herinneren, want ik was toen 2 geloof ik :p) Met de boot natuurlijk, van Italië naar Griekenland, want in de jaren '70 kon je nog niet zomaar door oost Europa rijden!

Binnen Nederland waren het altijd dagtochtjes. En natuurlijk de zomervakanties logeren bij opa en oma! Ik ben niet gewend om in de zomervakantie te kamperen... Wij gingen eigenlijk altijd in het voorjaar en najaar (behalve die trip door Scandinavie heen, we vertrokken toen de dag na de finale van het EK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Stef012 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:20:
[...]

Wij hebben ook naar de Bear Lake gekeken. Dat was ca 3 jaar terug, toen hebben ze de nieuwe schuine voorzijde geïntroduceerd. Wij hebben er toen voor gekozen een ouder model te nemen, idd vanwege de voorzijde.
De luifel aan de Bear Lake vind ik wel onwijs mooi. Ook praktisch?
Die schuine voorkant is van 2013. Daarvóór was hij recht, met horizontale stokken boven de zijdeur en de ramen. Daarná was hij weer recht, zonder horizontale stokken, en volgens mij in een kleiner formaat. In 2016 werd hij van (een nieuw type) polyester met een compleet andere look (Élan-serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sander schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:27:
[...]

Wij staan deze week in Limburg en willen volgende week nog een stukje verder door, heeft iemand nog tips voor campings in de Eifel? Zwembad voor de kleine en dorpje/stadje op fietsafstand is beetje de eis...
Niemand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:13

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:23:
[...]
Ofwel ik heb een pleurishekel aan veel trekken. :P
Ik ben verwekt en opgegroeid op zeilboten, ik ben niet anders gewend dan elke tweede of derde dag ergens anders te zijn en ik zou niet anders willen.
Mijn vriendin en hond zijn niet van die zeilers dus heb ik een campertje (busmodel) en dat is voor ons het beste van beide werelden, je staan snel en ook zo weer weg, als het weer omslaat (en het weer volg ik als zeiler zeer fanatiek) ben ik weg voor de rest het door heeft.
En zo heeft iedereen een eigen manier van camperen. Ik snap dat je met kinderen het leuk vind om drie weken op een animatie camping te staan omdat ze dan ook vriendjes hebben om mee te spelen (en dat hebben mijn ouders ook wel eens geprobeerd).
Wij reizen van klein stadje naar klein stadje (eigenlijk altijd gemeente campings) maar blijven dit jaar thuis. We wonen nogal luxe aan het water met een tuin en met dit weer wint het eigen bed met airco en de grote koelkast het van het trekken. Dat halen we in het na-seizoen wel weer in.

EDIT @Gonadan het was je bericht dat mij activeerde, het hierboven is geenzins bedoeld als een reactie op jouw manier van kamperen!

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 31-07-2018 20:20 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
franssie schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:12:
[...]

Ik ben verwekt en opgegroeid op zeilboten, ik ben niet anders gewend dan elke tweede of derde dag ergens anders te zijn en ik zou niet anders willen.
Mijn vriendin en hond zijn niet van die zeilers dus heb ik een campertje (busmodel) en dat is voor ons het beste van beide werelden, je staan snel en ook zo weer weg, als het weer omslaat (en het weer volg ik als zeiler zeer fanatiek) ben ik weg voor de rest het door heeft.
Nu herken ik eindelijk wat in je avatar staat. :D
En zo heeft iedereen een eigen manier van camperen. Ik snap dat je met kinderen het leuk vind om drie weken op een animatie camping te staan omdat ze dan ook vriendjes hebben om mee te spelen (en dat hebben mijn ouders ook wel eens geprobeerd).
Ik niet. :+
Maar als je dat wel leuk vindt moet je het vooral doen. Ieder z'n eigen manier van vakantie houden.

Ik gebruik de camping graag als uitvalsbasis en zorg dat er voor de kleine genoeg te doen is. Dan liever geen animatie maar zoals nu een camping bij een boerderij waar ze met kleinvee kan spelen, in de stal kijken en in een speelhooiberg struinen.
Overigens houd ik het hooguit anderhalve week uit op een locatie, dan raakt de omgeving ook bekend en wil ik wel weg.

Overigens had ik enkele jaren geleden nog wel het plan om te trekken, maar dan door Noorwegen. Alleen bleek dat wat te avontuurlijk voor m'n vriendin. Nu we een kleine hebben, dus veel minder flexibel, wil ze ineens wel. }:|

@franssie mijn reactie is geen reactie op een mogelijke reactie op mijn manier van kamperen. :+
Ik vertel gewoon graag even wat ik leuk vind. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 31-07-2018 20:23 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:13

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:21:
[...]

<>
Overigens had ik enkele jaren geleden nog wel het plan om te trekken, maar dan door Noorwegen. Alleen bleek dat wat te avontuurlijk voor m'n vriendin. Nu we een kleine hebben, dus veel minder flexibel, wil ze ineens wel. }:|
<>
Maar dit is een kroon zomer die tot nu toe zo eens in de 15 jaar voorkomt, als je naar Scandinavië wil moet je nu je kans pakken!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
franssie schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:28:
Maar dit is een kroon zomer die tot nu toe zo eens in de 15 jaar voorkomt, als je naar Scandinavië wil moet je nu je kans pakken!
Ik ga er vanuit dat we het klimaat dusdanig verneuken dat ik nog alle kans krijg. :+

Punt is dat ik daar graag veel wilde zien, lange wandelingen, berg op klauteren, lekker avontuurlijk buiten zeg maar. Nu met een wurm van twee zijn de mogelijkheden een heel stuk beperkter.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 12:36
Geen concrete tips, maar ik zoek mijn campings altijd op basis van Maps. Ik neem een gebied waar ik naar toe wil en zoek dan op camping. Vervolgens kijk ik wat er dan op satellietfoto's het mooist uitziet en het meest gunstig ligt. Even verder inzoomen om de camping zelf te bekijken (met een beetje geluk een foto van het zomerseizoen met tenten etc) en daarna check ik de prijzen em reviews op verschillende websites. Op die manier eigenlijk altijd campings gevonden die aan de wensen voldeden en werkt voor mij prettiger dan direct via websites als zoover etc.

Zelf gaan we dit jaar (ik, vrouw en 2 kinderen van 0 en 3) naar Oostenrijk/Karinthië. Ik ben zelf een Frankrijkganger. Stokbroodje onder mijn arm enz, maar vrouwlief wil al een paar jaar naar Oostenrijk. Vorig jaar ivm geboorte van de jongste niet weggeweest en de jaren ervoor op het laatste moment toch steeds naar Frankrijk ivm slecht weer in Oostenrijk.

Ditmaal alles van tevoren geboekt omdat we op de bonnefooi met 2 kleintjes in het hoogseizoen niet zo zagen zitten.

We reizen zelf met een bagagewagen achter de auto. Tent is het niet n Porto Ercole van Obelink. Ik zocht een betaalbare tent met kuipzeil, aluminium stokken en een polyester-katoenen doek en kwam hier toen bij uit.

Eerder een polyester Coleman Cabin 4 gehad, maar wat een drama was dat. Mijn vrouw vond tenten die aan mijn eisen voldeden te duur, dus water bij de wijn gedaan. De Coleman had een kuipzeil, stalen stokken (stukje zwaarder dan aluminium, maar sterker dan glasfiber) en dus een polyester doek. Bij een nachtelijke regenbui stroomde het wat bij zo'n beetje alle naden naar binnen. De volgende dag meerdere tuber seamgrip gehaald om alles enigszins dicht te krijgen.

Na de vakantie de tent op de toonbank gesmeten en geld teruggekregen. Ik had nu meteen een goede reden om te investeren in een tent die aan mijn eisen voldeed.

Inmiddels 4 vakanties gehad en dik tevreden met onze Porto Ercole. Ik mis alleen wat ophanghaakjes en vakjes die de nieuwere versie wel heeft. Maar in flinke buien en stormen heeeft hij altijd stevig gestaan. Ik ben dan ook wel een perfectionist als het om het opzetten van een tent gaat. Het is dan de sport om de tent het strakst van alle tenten op de camping op te zetten. :+

Verder is de combinatie van polyester en katoen ideaal. Een stuk lichter dan katoen en het droogt een stuk sneller, maar heeft toch het ademende vermogen.

Hoewel ik zelf van redelijk primitief kamperen ben, kamperen we tegenwoordig wel met stroom. Is toch wat handiger dan steeds met een stoeltje bij het toiletgebouwtje zitten om de telefoon op te laden. 8)7 Bovendien wilde mijn vrouw wat meer luxe in de vorm van een koelbox met compressor. En ik moet zeggen dat de koude biertjes met een stukje brie op een warme zomeravond mij toch ook wel beter vervallen dan warme cola met gesmolten kaas...

Tot slot nog een tip die misschien handig is voor de kampeerders hier: we gebruikten eerder altijd (vouw)kratjes om bagage in te doen en boodschappen in te bewaren. Ik heb 3 jaar terug via een vriend die in het leger zit een grote transportkist geregeld met het formaat van een groot vouwkrat. Hij is water- en luchtdicht af te sluiten en is enigszins hittebestendig. Ideaal om als tafel voor ons kooktoestelletje te gebruiken, maar ook om etenswaren in op te bergen waar ongedierte op afkomt.

Ik twijfel nog om de kist iets te tweaken zodat ik hem van binnenuit in de grond kan verankeren zodat ik er ook waardevolle spullen in kan bewaren. Een soort grondboor die je diep de grond in boort waarbij het uiteinde dan in de bodem van de kist steekt waarbij je hem van binnen dan kan vastzetten. Tips zijn welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@KlaasjeNL Karinthië gaat je bevallen, is mijn eerste keer hier en ik zou volgend jaar zo weer terug gaan, helaas wil mijn vrouw niet 2x achter elkaar naar hetzelfde land.

Op welke camping heb je gereserveerd? Als je van de uitstapjes houd moet je de Karten card aanschaffen, 2x met een stoeltjes/ski lift en je hebt hem er al uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo, mijn vrouw krijgt even de vuurdoop van haar leven. We staan sinds zondag op de - door haar uitgekozen camping genaamd - Crooked Willow Campsite. Geen electra, wel water en douche.
https://goo.gl/maps/VUtcvhaAqrQ2

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:41
Zwerver schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:36:
Zo, mijn vrouw krijgt even de vuurdoop van haar leven. We staan sinds zondag op de - door haar uitgekozen camping genaamd - Crooked Willow Campsite. Geen electra, wel water en douche.
Je bent toch met auto? Zit een accu in. Lukt altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hangt er maar vanaf wat je aan de 12v van je auto hangt, voor hetzelfde start je auto de volgende dag niet. :+

Vorig jaar serieus meegemaakt, mijn buren hadden een koelbox de hele nacht aan de 12v in de auto laten staan, oops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Chaoss schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:54:
Hangt er maar vanaf wat je aan de 12v van je auto hangt, voor hetzelfde start je auto de volgende dag niet. :+

Vorig jaar serieus meegemaakt, mijn buren hadden een koelbox de hele nacht aan de 12v in de auto laten staan, oops.
Ach de buren een jumpstart geven met de oplaadkabel van @PWM :+

* aReaRe rent

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 31-07-2018 23:58 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Chaoss schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:19:
@KlaasjeNL Karinthië gaat je bevallen, is mijn eerste keer hier en ik zou volgend jaar zo weer terug gaan, helaas wil mijn vrouw niet 2x achter elkaar naar hetzelfde land.

Op welke camping heb je gereserveerd? Als je van de uitstapjes houd moet je de Karten card aanschaffen, 2x met een stoeltjes/ski lift en je hebt hem er al uit.
We gaan naar camping Berggruss in Berg im Drautal. Eigenlijk maak ik mij niet zoveel zorgen om de omgeving, maar meer om het weer. En ik woon in het oosten waar veel Duitsers komen (vooral bij Ikea), dus hoor ik regelmatig mensen Duits spreken. Fransen hoor ik echter nooit, behalve op vakantie. Misschien dat Frankrijk daarom meer een vakantiegevoel geeft, maar we zullen zien. :)

Dat van die Karinthiëkaart is wel handig om te weten. Ik twijfelde of wij de kosten er wel uit zouden halen, maar als je hem zelfs voor stoeltjesliften kan gebruiken... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@KlaasjeNLAh dat is iets meer naar het westen, wij zitten bij Villach in de buurt.

Die taal is juist waarom ik altijd wat moeite heb met Fransen + het feit dat die lui weigeren Engels te spreken. Duits versta ik tenminste en ze spreken hier over het algemeen redelijk Engels.

Het weer is op dit moment super, elke dag 30+ graden. Vorige week was het wat frisser met temperaturen van 22-26graden. Af en toe wel een drup regen of onweersbui maar dat is inherent aan de regio.

Die Karten card kost geloof ik 56,-euro pp en kinderen tm 6 jaar zijn gratis. Gister zijn we met de lift naar de Mölltaler Gletscher geweest en dat kost normaal al 35,- pp dus dan ben je al over de helft.

Op de website van de Karten card staan alle uitstapjes die je met de card kunt doen dus je kunt vrij snel bekijken of het voor jou uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Chaoss schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:06:
@KlaasjeNLAh dat is iets meer naar het westen, wij zitten bij Villach in de buurt.

Die taal is juist waarom ik altijd wat moeite heb met Fransen + het feit dat die lui weigeren Engels te spreken. Duits versta ik tenminste en ze spreken hier over het algemeen redelijk Engels.

Het weer is op dit moment super, elke dag 30+ graden. Vorige week was het wat frisser met temperaturen van 22-26graden. Af en toe wel een drup regen of onweersbui maar dat is inherent aan de regio.

Die Karten card kost geloof ik 56,-euro pp en kinderen tm 6 jaar zijn gratis. Gister zijn we met de lift naar de Mölltaler Gletscher geweest en dat kost normaal al 35,- pp dus dan ben je al over de helft.

Op de website van de Karten card staan alle uitstapjes die je met de card kunt doen dus je kunt vrij snel bekijken of het voor jou uit kan.
Thnx, ik vond die website nogal een onoverzichtelijke bende, maar ik denk dat je me alleen met die Gletcher al overtuigd hebt. Op welke camping zit je? We hebben zelf ook in de buurt van Villach naar campings gekeken. Ligt toch maar op een kilometer of 85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Villach heb ik slechte herinneringen aan (lag niet aan de omgeving of camping :p) Wij waren daar voor het laatst in de zomer van '99 (nog een fantastische zonsverduistering gezien, wat onze reden was om tegen die tijd in dat gebied te zijn :p). Het was toen daar een week of 3 prachtig weer geweest en we waren aan het interrailen.

We stonden op een prachtige camping in Villach, met een meer. Maar het begon 's nachts met regenen. En regenen. En regenen... En dat water kon nergens heen, de grond was helemaald dichtgebakken. Tegen een uur of 5 's morgens hebben we alles maar ingepakt. Alles was nat. Onze tent was wat ouder (was ook het laatste jaar dat we hem gebruikt hebben). Hij was nog wel waterdicht genoeg voor een standaard buitje, maar die hoosbui (die een uur of 5 geduurd heeft) kon hij niet aan. Overal kwam water naar binnen, langs elke naad, over het grondzijl, overal. We hadden het gevoel alsof we in dat meertje stonden... We hebben de slaapzak droog kunnen houden, maar dat was dan ook ongeveer alles...

Sindsdien zijn we niet meer in Villach geweest :D

Dat slechte weer heeft ons daarna ook achtervolgd: regen in Innsbruck, regen in St. Moritz, regen in Zermatt, en toen zijn we maar naar huis gegaan (toen had je nog nachttreinen). Dus vanuit Zermatt naar Basel, op de nachttrein terug naar huis, 's middags thuis, alles in de wasmachine, schone spullen gepakt, volgende dag weer naar Amsterdam, dagje Artis gepakt, 's avonds weer op de nachttrein naar Zwitserland en onze vakantie afgemaakt :D. (We hoorden later dat in de periode dat wij vanuit Zermatt onderweg waren naar Utrecht, zelfs het vliegveld Kloten bij Zurich afgesloten was vanwege het slechte weer...) Toen we weer in Zwitersland waren, was het slechte weer voorbij, en hebben we nog een paar prachtige zomerdagen gehad. Uiteindelijk hebben we de laatste nacht in Trier gestaan en konden we de tent 's morgens perfect droog inpakken (niet eens dauw!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

KlaasjeNL schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:13:
[...]

Thnx, ik vond die website nogal een onoverzichtelijke bende, maar ik denk dat je me alleen met die Gletcher al overtuigd hebt. Op welke camping zit je? We hebben zelf ook in de buurt van Villach naar campings gekeken. Ligt toch maar op een kilometer of 85.
De app is zowaar nog slechter dan de website :+ als je de card koopt krijg je er een boekje bij waar alles in staat. Beetje ouderwets anno 2018 maar dat boekje zoekt beter dan de site en de app :+

Wij staan op camping Poglitsch bij de Faakersee.

@Wailing_Banshee ja regenen kan het hier wel. Maar we hebben tot nu toe maar 1 serieuse onweersbui gehad die recht over de camping kwam. Dikke hoosbui met rukwinden dus ik nog snel wat extra spanbanden aan de tent, ik was echt in 5 seconde doorweekt! Achteraf had ik beter mijn kleding uit kunnen doen voordat ik naar buiten ging.

[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 01-08-2018 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Chaoss schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:08:
[...]

De app is zowaar nog slechter dan de website :+ als je de card koopt krijg je er een boekje bij waar alles in staat. Beetje ouderwets anno 2018 maar dat boekje zoekt beter dan de site en de app :+

Wij staan op camping Poglitsch bij de Faakersee.

@Wailing_Banshee ja regenen kan het hier wel. Maar we hebben tot nu toe maar 1 serieuse onweersbui gehad die recht over de camping kwam. Dikke hoosbui met rukwinden dus ik nog snel wat extra spanbanden aan de tent, ik was echt in 5 seconde doorweekt! Achteraf had ik beter mijn kleding uit kunnen doen voordat ik naar buiten ging.
De app heb ik idd ook getest. Je vraagt je af hoe moeilijk het is om een app te bouwen met een lijstje met activiteiten die je kan sorteren op basis van soort en prijs, met een kaartje erbij... 8)7

Wat betreft die (onweers)buien zijn de vooruitzichten volgende week niet zo best. Dus meteen maar alle haringen en scheerlijnen gebruiken. Hoewel het ongetwijfeld interessante beelden zal opleveren als ik een flinke storm in mijn blote billen haringen in de grond sta te slaan... :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 22:50

Pathogen

Shoop Da Whoop

In je blote billen nog wel... Niet hurken en misslaan dan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Wat betreft die Karnten Card: gewoon doen en dan het boekje gebruiken. Wij zijn 3 jaar op rij naar Karinthie geweest en alle keren de kaart goed gebruikt. Al was het maar om op een hete dag op een berg te vertoeven :) Om er goed gebruik van te maken moet je wel bereid zijn stukken te rijden (45-60 minuten).

Ost-Tirol schijnt ook een kaart te hebben, maar op het eerste oog vond ik die minder aantrekkelijk.

In de buurt van Villach hebben wij wel eens op de Maltatal camping gestaan. Gemeentelijke zwembad ligt daar op het terrein van de camping :) Zelfde situatie bij Dellach im Drautal wat een flink stuk naar het Westen ligt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 01-08-2018 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
En De Waard dus ook. Ben benieuwd of de waard een doorstart kan maken. Vrijbuiter maakt me niet veel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 14:07

ralpje

Deugpopje

Ik denk dat De Waard als merk dusdanig interessant is dat dat wel uit de boedel gehaald en verkocht zal worden.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zo niet, dan is de faillisementsuitverkoop wel heel erg interessant :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Precies, kijken of er een mooie tent op de kop te tikken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-06 17:14
of zie de post boven je..

Erg jammer. Oók voor de waard waar ik een paar maand geleden een nieuwe Bosuil heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Simon99 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:21:
of zie de post boven je..

Erg jammer. Oók voor de waard waar ik een paar maand geleden een nieuwe Bosuil heb gekocht.
De oude De Waard was het sinds de eigenaren de Vrijbuiter al lang niet meer.
Productie is verplaatst naar lagelonenland Tsjechië , en in Roden kan heel beperkt bepaalde dingen aanpassen / repareren.
Mijn ervaring betreft alleen de winkel in Roden, jammer maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
aReaRe schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:31:
Productie is verplaatst naar lagelonenland Tsjechië , en in Roden kan heel beperkt bepaalde dingen aanpassen / repareren.
Dit, en dat geldt helaas voor meer merken. De prijsklassen nivelleren wat en men bezuinigt waar het kan. Dat kan nooit goed zijn voor het product zelf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:44:
[...]

Dit, en dat geldt helaas voor meer merken. De prijsklassen nivelleren wat en men bezuinigt waar het kan. Dat kan nooit goed zijn voor het product zelf.
Esvo, Erdmann Schmid en Karsten produceren nog steeds hier in Nederland hun kwaliteitstenten) met de voordelen van flexibel zijn naar de klant).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Oh en voor de liefhebbers nog een 'review' van twee last minute aankopen.

Allereerst de Mobicool B40 ter vervanging van een thermo elektrische Campingaz Smart Cooler.
De B40 is allejezus lomp, onnodig zwaar en maakt herrie. Daarnaast koelt hij als een malle en past er veel in, ook ijsvorming en condens valt mee.
Het geluid is aanwezig maar op de camping valt het weg, m'n oude Campingaz maakt bij nader inzien toch meer herrie. 's Nachts echter niet, dan maakt de B40 veel meer geluid, hij slaat ook met regelmaat aan alsof hij borderline is wat temperatuur betreft. Het geluid is echter niet storend genoeg om hem 's nachts uit te willen zetten, ik slaap er dwars doorheen.
Na een hele dag weg waarbij hij in de blafhete tent stond was het op standje 3 nog steeds maar 4 graden in de box.
Conclusie: dik de moeite waard.

Dan de twee Exped megamat lxw10 ter vervanging van de vergelijkbare Themarest dreamtime XL.
Het zelf opblazen werkt voor geen meter. De kans bestaat dat het na een aantal keer beter wordt, maar de pomp wordt niet voor niets bijgeleverd. Vergeleken met een Themarest is het abominabel.
Qua comfort is het voordeel dat de hele dikte luchtmat is en niet een deel met dan schuim erop.
De eerste nacht had vrouwlief ze bunkerhard opgeblazen dus had ik overal last van, maar de tweede nacht was al een stuk beter en lijkt het een vooruitgang.
Oprollen gaat wel heel makkelijk en het systeem met twee kleppen is echt fijn. Snel leeg en lucht erbij geeft geen risico op leeg lopen.
Voorlopige conclusie: ze gaan nog niet terug.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
aReaRe schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:31:
[...]

Hoe erg is het dat De Waard in Tsjechië gemaakt wordt? Zijn het echt slechtere tenten geworden sinds Vrijbuiter het kocht?
De drie De Waards hier op zolder zijn echt van goed De Waard kwaliteit. En allemaal van na de overname. De Lepelaar is zelfs van 2013 en daar heb ik nog niets van mindere kwaliteit aan kunnen ontdekken.

Owh en:
aReaRe schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:48:
[...]

Esvo, Erdmann Schmid en Karsten produceren nog steeds hier in Nederland hun kwaliteitstenten) met de voordelen van flexibel zijn naar de klant).
Erdmann Schmidt is al jaren geleden omgevallen.
In 2003 bijna https://www.volkskrant.nl...weer-gaan-maken~b2c4c225/
En in 2007 definitief: https://m.hoogeveenscheco...t-stopt-activiteiten.html

[ Voor 17% gewijzigd door Jelte op 01-08-2018 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
@Gonadan die nadelen herken ik niet echt met mijn mobicool FR40. Die is iets minder lomp en valt qua geluid mee. Als de compressor aangaat hoor je het wel maar dat is vrij beperkt. Is ook cool om de huidige temperatuur op de LCD display af te kunnen lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Rukapul schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:37:
@Gonadan die nadelen herken ik niet echt met mijn mobicool FR40. Die is iets minder lomp en valt qua geluid mee. Als de compressor aangaat hoor je het wel maar dat is vrij beperkt.
Anders lomp, maar net zo lomp. Breder en minder diep toch?
Qua compressor zal het hetzelfde zijn, ik ga het niet bagatelliseren. Het is simpelweg duidelijk hoorbaar. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 17:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gonadan schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:20:
Dan de twee Exped megamat lxw10 ter vervanging van de vergelijkbare Themarest dreamtime XL.
Het zelf opblazen werkt voor geen meter. De kans bestaat dat het na een aantal keer beter wordt, maar de pomp wordt niet voor niets bijgeleverd. Vergeleken met een Themarest is het abominabel.
Volgens mij zijn die Expeds ook helemaal niet bedoeld als self inflating? Ik gebruik zelf voor mijn Exped Synmat zo’n schnozzle bag. Werkt perfect. Twee keer lucht scheppen en leegdrukken in de mat en het matje zit vol.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Orion84 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:56:
Volgens mij zijn die Expeds ook helemaal niet bedoeld als self inflating? Ik gebruik zelf voor mijn Exped Synmat zo’n schnozzle bag. Werkt perfect. Twee keer lucht scheppen en leegdrukken in de mat en het matje zit vol.
Ze zeggen zelf van wel. Maakt mij niet veel uit maar ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn voor een potentiële koper. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Jelte schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:31:
[...]
Hoe erg is het dat De Waard in Tsjechië gemaakt wordt? Zijn het echt slechtere tenten geworden sinds Vrijbuiter het kocht?
De drie De Waards hier op zolder zijn echt van goed De Waard kwaliteit. En allemaal van na de overname. De Lepelaar is zelfs van 2013 en daar heb ik nog niets van mindere kwaliteit aan kunnen ontdekken.
Dit is wat van andere Waard bezitters hoor, don't shoot the messenger :>
Owh en:

[...]
Erdmann Schmidt is al jaren geleden omgevallen.
In 2003 bijna https://www.volkskrant.nl...weer-gaan-maken~b2c4c225/
En in 2007 definitief: https://m.hoogeveenscheco...t-stopt-activiteiten.html
Dan blijven er nog maar naar mijn weten nog 2 Nederlandse tentenateliers over, Karsten en ESVO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
aReaRe schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:19:
[...]

Dit is wat van andere Waard bezitters hoor, don't shoot the messenger :>

[...]

Dan blijven er nog maar naar mijn weten nog 2 Nederlandse tentenateliers over, Karsten en ESVO.
Ik heb het idee dat er een boel oudere De Waard kampeerders een iets te nostalgisch beeld hebben bij De Waard. Afzetten tegen de tunneltenten bijvoorbeeld. Zonder die tunneltenten was het allang gedaan met De Waard. We mogen blij zijn dat De Waard door een ander bedrijf op sleeptouw is genomen. Niet dat Vrijbuiter de beste is die dat had kunnen doen. Laten we hopen dat De Waard nu een beter bedrijf aan het stuur krijgt.

Je hebt her en der wat kleinere tent atteliers zoals Tafeljee en Slee. Maar die hebben echt een kleine productielijn alleen op bestelling (zijn wel heel flexibel).
Grotere atteliers zijn inderdaad Karsten en Esvo, maar ook Bax en Atomatent (volgens mij van ex-de waard mensen). Maar of Bax zijn Falco en Baco in Nederland maakt weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Jelte op 01-08-2018 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Gonadan schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:50:
[...]

Anders lomp, maar net zo lomp. Breder en minder diep toch?
Qua compressor zal het hetzelfde zijn, ik ga het niet bagatelliseren. Het is simpelweg duidelijk hoorbaar. :)
Met 'vrij beperkt' doelde ik op hoevaak hij aangaat. Als dat eenmaal het geval is dan is het overduidelijk ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Gonadan schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:04:
[...]

Ze zeggen zelf van wel. Maakt mij niet veel uit maar ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn voor een potentiële koper. :)
Volgens mij is dat inderdaad zo, maar als ze nieuw zijn inflaten ze echt niet of nauwelijks zelf. Je kunt ze dus ook het beste opgeblazen opslaan i.p.v. strak opgerold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 17:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Ah, inderdaad, die megamats hebben schuimvulling i.p.v. microvezel zoals de synmat. My bad.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmer_g
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:25
[...]

Heb je hem wel voor het eerste gebruik minimaal 24u laten “inflaten”? Ik ben wel tevreden, hoef hem maar een beetje bij te pompen om op de gewenste hardheid uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Uiteraard, keurig de handleiding gevolgd maar het is echt minimaal. Daarom nu gewoon in gebruik, na zo'n twee weken zal het een stuk beter opgerekt zijn. :P
Reinier schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:08:
Volgens mij is dat inderdaad zo, maar als ze nieuw zijn inflaten ze echt niet of nauwelijks zelf. Je kunt ze dus ook het beste opgeblazen opslaan i.p.v. strak opgerold.
Inderdaad, dat doe ik standaard. Net als slaapzakken niet in de zak gepropt opslaan.
Tatteljee? Daar hadden we vroeger volgens mij van die compacte oprolstoeltjes van.

[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 01-08-2018 20:44 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Jelte schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:34:
[...]
maar ook Bax en Atomatent (volgens mij van ex-de waard mensen). Maar of Bax zijn Falco en Baco in Nederland maakt weet ik niet.
Hun atelier zit wel in Bergeijk zviw

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06 16:37
vhal schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:25:
[...]

Hun atelier zit wel in Bergeijk zviw
Klopt inderdaad wordt gewoon in nederland gemaakt. Net als het eerder genoemde Atoma en Karsten. In theorie maakt dit geen verschil maar met productie dicht bij de deur is het makkelijker te volgen en bij te sturen, maar ook duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Refro schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:58:
[...]

Klopt inderdaad wordt gewoon in nederland gemaakt. Net als het eerder genoemde Atoma en Karsten. In theorie maakt dit geen verschil maar met productie dicht bij de deur is het makkelijker te volgen en bij te sturen, maar ook duurder
De Karsten tent 260 was geen koopje :> , maar is wel nu helemaal naar mijn smaak. _/-\o_
Evenals het extra tent foudraal met extra handvaten zodat ik de tent makkelijker kan verplaatsen in mijn eentje _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06 16:37
aReaRe schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:18:
[...]

De Karsten tent 260 was geen koopje :> , maar is wel nu helemaal naar mijn smaak. _/-\o_
Evenals het extra tent foudraal met extra handvaten zodat ik de tent makkelijker kan verplaatsen in mijn eentje _/-\o_
Is het enige wat ik van karsten heb een duffel/foudraal voor de 360. Kan ik volduwen en boven op de bagagekar vastbinden is ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:56
Vorig jaar een Brilduiker gekocht bij De Waard/Vrijbuiter in Gouda en er zeer tevreden mee op vakantie geweest vorig en dit jaar. Mijn vrouw en ik gingen elk jaar voordat we op vakantie altijd even naar de Vrijbuiter om 'in de mood' te komen. Altijd liepen we wel naar buiten toe met een nieuw iets(tafel/stoelen/röstie/wandelschoenen/gear/noem maar op). Maar hadden wel altijd het idee hoe het er toch uit kon, zoveel personeel, zo'n groot pand... Blijkbaar kon dat dus ook niet. Ik hoop wel dat ze een doorstart maken of over worden genomen. Ik vond de vrijbuiter altijd wel een prettige winkel met vriendelijk personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wij gaan/gingen af en toe naar vrijbuiter Roden simpelweg omdat het de dichtstbijzijnde grote kampeerwinkel is. Moet zeggen dat het er ook altijd wel erg druk was en dat er echt karren vol spul naar buiten werd gesleept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Nog meer slecht nieuws (vooral voor heel veel mensen hier!)
https://nos.nl/artikel/22...er-de-waard-failliet.html

@Chaoss ja, hetzelfde hier. De Vrijbuiter was voor ons eigenlijk altijd hetzelfde voor de vakantie als Ikea is voor je huis. Je ging er heen voor iets kleins, en kwam er met een auto vol spullen weer vandaan :P We gaan naar Bever voor de wat kleinere dingen (borden/bekers/bestek) maar de Vrijbuiter was altijd ideaal voor de wat luxere dingen (en dingen waarvan je niet wist dat je ze nodig had...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Volgens die Bouwman draait De Waard eigenlijk prima, zeker nu in het hoogseizoen. Ik vermoed dat in ieder geval De Waard wel ergens een plekje vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Jelte het probleem met dit soort dingen is dat het vaak niet beter wordt. Dubbeltje op de eerste rang gaan zitten en daarna niets meer willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:59

Ankh

|true

Zou mooi zijn als Atoma voor een € 1 de merk naam De Waard weer terug koopt. Zij doen sowieso veel reparatie voor oude De Waard tenten, erg handig.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
En dan gewoon de hele piramidelijn overneemt. En dan vooral de kleinere. Ik zou denk ik zo een nieuwe Koningsstern kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Denk dat het wel wat meer dan een eurootje mag kosten... Ik geloof niet dat De Waard het onderdeel is van Vrijbuiter dat voor het faillisement heeft gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
En dan sta je op een uur rijden van de camping stil... De vw doet 't nog als een tierelier echter 't fordje heeft er geen zin meer in :(

Multi riem in stukjes

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het zou fijn zijn als iemand De Waard over wil nemen omdat hij het merk eer aan wil doen en op die voet verder wil gaan.
Ik ben alleen bang dat het aantrekkelijker is/lijkt om het over te nemen vanwege de sterke naam en dan lekker je eigen ding te doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
SMSfreakie schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:36:
En dan sta je op een uur rijden van de camping stil... De vw doet 't nog als een tierelier echter 't fordje heeft er geen zin meer in :(

Multi riem in stukjes
Caravan zo groot dat je hem met 2 auto's moet slepen? :o

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nee met 2 auto's en 2 caravans...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:08:
Het zou fijn zijn als iemand De Waard over wil nemen omdat hij het merk eer aan wil doen en op die voet verder wil gaan.
Ik ben alleen bang dat het aantrekkelijker is/lijkt om het over te nemen vanwege de sterke naam en dan lekker je eigen ding te doen.
Het merk De Waard zou een leuke aanvulling zijn voor Karsten tenten :+

Pagina: 1 ... 33 ... 254 Laatste