[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 298 299 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:16
Het is in Noorwegen nu absoluut een heel stuk drukker dan 8 jaar geleden, het aantal camperaars dat de breedte van hun bus niet kan inschatten is overigens bizar! Op wegen waar je prima met twee vrachtwagens overheen kan remmen die campers af tot stapvoets met verwilderde blikken van angst.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:11
Den_S85 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:46:
Het is in Noorwegen nu absoluut een heel stuk drukker dan 8 jaar geleden, het aantal camperaars dat de breedte van hun bus niet kan inschatten is overigens bizar! Op wegen waar je prima met twee vrachtwagens overheen kan remmen die campers af tot stapvoets met verwilderde blikken van angst.
Dit hebben mensen met gewone auto's ook. Als je ziet hoe groot niet polder rijders denken dat hun auto is? Helemaal de berm in terwijl er gewoon ruimte is voor 2 auto's. Ok, er zit dan wel maar 50cm tussen.

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:40
Leven en laten leven toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XqoOUzYgQrJJxxyFz5zpMlPM9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B4Bm3eDSS8Pn6zNa6Gwz427V.jpg?f=fotoalbum_large Onze overnachting camping. Goed droog.

Inmiddels aangekomen op ons stekkie, met prive plek aan het einde van de camping. :>

Temperaturen echt goed te doen,lekker rond de 28-29graden en koelt af in de nacht tot 14graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65QcFxQGh-A9DdsS80tWopGEKLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zj9O8Uk221yJx1u7W70S71I.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Plint op 22-07-2026 10:40 ]

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13:34
B-Real schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:15:
Noodweer en flinke hagel in Noord Italië is niet nieuw, heeft ook niets met het klimaat van de laatste jaren te maken. Vraag maar aan je ouders of grootouders als die er toen kwamen, komt puur door de ligging van de bergen daar.

Neemt niet weg dat wat er nu aan schijnt te komen juli 2023 2.0 lijkt te worden en dat was op z’n zachtst gezegd heftig. In elk geval reden waarom ik nooit op vakantie zal gaan naar het Gardameer en contreien, is allemaal verzekeringswerk maar zie er maar eens weg te komen als je auto in puin ligt evenals die van duizenden anderen.

Wij zitten aan de andere kant van de Adriatische zee in Kroatië, we gaan meemaken wat er van over blijft vanavond. Ik volg het aandachtig in elk geval.
Ben je er zonder schade van af gekomen? Wij zitten ook in Kroatië en hebben wel schade aan onze caravan. Hagel zo groot als walnoten

EV 82kWh; WP: ME PUZ-SWM120YAA + ERSF-VM2E + OSO boiler 300L RVS 3.1m2; PV: 13640 Wp O/W + SMA STP 10.0; AC: MTS2R-18HDI + MTS4R-28HDI-V2; Gasloos 08-2025

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:21
Plint schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:28:
Leven en laten leven toch?

[Afbeelding] Onze overnachting camping. Goed droog.

Inmiddels aangekomen op ons stekkie, met prive plek aan het einde van de camping. :>

Temperaturen echt goed te doen,lekker rond de 28-29graden en koelt af in de nacht tot 14graden.

[Afbeelding]
waar is dit, ziet er wel leuk uit.

Hi Ha Hopjesvla

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:40
Camping a la ferme de Pommerol.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:08
BaBoK schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:37:
[...]

Ben je er zonder schade van af gekomen? Wij zitten ook in Kroatië en hebben wel schade aan onze caravan. Hagel zo groot als walnoten
Ai, sterkte! :(
Wij helemaal niets, tot op heden alleen nog maar een paar flinke regenbuien gehad en wat onweer/gerommel, zelfs amper wind.
Is erg lokaal, kennissen 10km verderop hebben alles in puin.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Get!em schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:52:
Zo, Noorwegen is een stuk drukker en populairder geworden.

We boeken de boot altijd laat en campings rijden we zonder reserveren naar toe. Deze keer was onze gewenste boot niet beschikbaar en die op maandag ook niet. Voor vandaag wel.

Maar vandaag eenmaal in Noorwegen: alle campings binnen 1 uur rijden vanaf Kristiansand allemaal vol. Ben bij 5 langsgaan en nog meer gebeld en whatsapp berichten gestuurd.

Wildkamperen is met vouwwagen niet zo gemakkelijk (en daardoor voor ons niet zo gewenst, ook geen voorbereiding getroffen met een jerrycan water) maar we hadden al bijna een plekje daarvoor te pakken toen ik nog een camping vond.

Met 27c om 18u ook geen straf om hier te zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mede oorzaak net gehoord. De Noren zijn zelf massaal nog even extra op vakantie vanwege het mooie weer en einde vakantie volgende week.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ja, hun vakantieperiode eindigt erg vroeg!
2 jaar geleden ook gemerkt. De laatste 1,5wk van onze vakantie waren al veel faciliteiten (restaurant, zwembad) dicht op de campings omdat het seizoen voorbij was… :/

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Puppetmaster schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:28:
Ja, hun vakantieperiode eindigt erg vroeg!
2 jaar geleden ook gemerkt. De laatste 1,5wk van onze vakantie waren al veel faciliteiten (restaurant, zwembad) dicht op de campings omdat het seizoen voorbij was… :/
Daar dus ook. Gek genoeg in Noord Spanje ook. De zomer loopt daar blijkbaar van 1 juni t/m 1 september. De rest noemen ze winter. Een aantal van onze favoriete surfcampings waren daardoor dus gewoon dicht. En in meerdere hotels meegemaakt dat de airconditioning nog/alvast op verwarmen stond met 30+ c buiten.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:10

vhal

ಠ_ಠ

Half april tot eind mei is ook zo'n periode in Oostenrijk, dan zijn o.a. de restaurants en gondels ook vaker dicht dan open.

Strava

• Gewwit
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:53
franssie schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:38:
[...]

Daar dus ook. Gek genoeg in Noord Spanje ook. De zomer loopt daar blijkbaar van 1 juni t/m 1 september. De rest noemen ze winter. Een aantal van onze favoriete surfcampings waren daardoor dus gewoon dicht. En in meerdere hotels meegemaakt dat de airconditioning nog/alvast op verwarmen stond met 30+ c buiten.
Heb je tips voor surfcampings in Noord Spanje? Wij gaan er in augustus heen. Ik ken er een paar bij Oyambre. Verder gaan we nog naar de Picos.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Gewwit schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:14:
[...]

Heb je tips voor surfcampings in Noord Spanje? Wij gaan er in augustus heen. Ik ken er een paar bij Oyambre. Verder gaan we nog naar de Picos.
Op volgorde van de "surf"
1) Die in Zarrautz schijnt goed te zijn maar was dus dicht toen wij er waren (schijnt wel even lopen te zijn met je board) - dat stadje heeft echt een surf vibe - als in meiden van 40 die in hun wetsuit op een skateboard lunch halen op het pleintje - wij waren toen met de trein en hadden een hotel geboekt en planken gehuurd bij de meest oostelijke surfschool, chille gasten.

2) Deze vonden wij erg leuk en chill (bij bijna elke tent of camperbus staat wel een surfboard) San Vicente de la Barquera, Spanje - je kan hier niet reserveren maar je mag wel op de grote parkeerplaats van het strand slapen dacht ik.

3) Laredo is op zich wel grappig, beetje bejaarden stad en best een eind lopen naar het water, maar een heel lang en breed strand.

[ Voor 1% gewijzigd door franssie op 22-07-2026 16:43 . Reden: Leesbaarheid op mobiel nu hopenlijk beter. ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Gewwit
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:53
  1. Die had ik ook gevonden. Willen we graag gaan staan. Ook mooi om naar San Sebastian te gaan.
  2. Hier ben ik bekend. Erg mooi strand en fijn surfen.
  3. Dit kende ik nog niet. Dankje! Zag er ook een camperplaats.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:57
DaWayne schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:48:
[...]

Flower Camping la Samaritaine.
Wij zijn er 4 jaar geleden geweest, konden niet echt een camping vinden in de regio, tot ik deze tegenkwam.
Simpel, schoon en verse stokbroodjes en croissants bij het ontbijt.
Niet te groot (was toen een wens met 4-jarige erbij), weinig vaste plekken, en goed betaalbaar. (Maar wel basic)
We staan er nu. Is inderdaad prima camping. Schoon sanitair en ruime plekken. Veel Hollanders maar ook Belgen en Duitsers op de camping. Bij receptie spreken ze NL.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BeaM-R

Powerrrrr

Vandaag is de vakantiehuurauto thuisgebracht (splinternieuwe Ford Kuga ST line) en vanmiddag gelijk de Fendt ook weer uit zijn winterslaap gehaald. Komende 2 dagen vrij om schoon te maken en in te pakken en vrijdag vertrekken we voor 18 dagen naar de Costa Dorada

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYGNmbUgODwO4czaOoBabN6bDZI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yh43oIVaICDYRUnxWCmYaFuv.jpg?f=user_large

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
wmeester schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 18:50:
[...]

Bij receptie spreken ze NL.
Ik vind dat altijd zo teleurstellend. Dan rijd ik honderden kilometers voor een andere omgeving en cultuur en dan staat er een import in het Nederlands tegen je aan te wauwelen. En ik had me nog wel zo verheugd op mijn steenkolen Frans/Duits/whatever. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Trouwens, voor iedereen met een safari chef: pinsa op een pizzasteen is goud. :9~

Die dingen verkopen ze tegenwoordig overal voorgebakken en dan is beleggen en een paar minuten afbakken tot je beleg warm genoeg is prima. En ieder kiest wat hij er op wil.
Omdat je het niet echt meer hoeft te garen komt het een stuk minder nauw dan echt pizza's bakken. Erg lekker, ik zeg makuh die hap. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 298 299 Laatste