[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 297 298 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:29
ST10©DE schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:43:
Wij hadden afgelopen woensdag dus een beetje hagel. Gelukkig heeft de Zambezi zich staande gehouden. De auto ziet er nu uit als een golfbal, misschien heeft dit wel positieve invloed op het bereik >:)

Wij zijn er in ieder geval genadig van afgekomen zonder kapotte ramen en vouwwagen.

[Afbeelding]

Dit was nog een kleinere.
[Afbeelding]
Jemig! :o
Geen autoruiten stuk?
Is dat gewoon gedekt in de verzekering?
Anders loopt het flink in de papieren…

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:53

Smurf

Detri

In onze oude caravan paste ook "maar" een 140x200 matras. Ik ben dan wel iets korter (182) maar heb dat nooit als krap ervaren.

@ST10©DE zo dat zijn beste jongens. Waar was dit dan? Hoop dat de schade een beetje meevalt.

)

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:22
Ik zoek een lifehack om wandelschoenen (laag, sportief model) compact mee te nemen. Het volume in mijn tassen is beperkt. Tips?
Wij hadden afgelopen woensdag dus een beetje hagel. Gelukkig heeft de Zambezi zich staande gehouden. De auto ziet er nu uit als een golfbal, misschien heeft dit wel positieve invloed op het bereik >:)

Wij zijn er in ieder geval genadig van afgekomen zonder kapotte ramen en vouwwagen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haha, ja. Ik herinner me de golfbalhelmen uit de jaren 80/90.

Maar wel heftig zo’n noodweer, gelukkig kun je je vakantie gewoon voortzetten!

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Joris748 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:00:
Ik zoek een lifehack om wandelschoenen (laag, sportief model) compact mee te nemen. Het volume in mijn tassen is beperkt. Tips?
Helemaal vullen met sokken, ondergoed etc. Of je doet ze aan.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Blomminator schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 22:32:
[...]

Ik ga over 2 weken. We gaan elkaar tegenkomen ergens. Op een camping. In een meer. Aan een kampvuur. Hoe herken ik je?
hahahaha.... aan een safety tag van de Fjallraven Classic..;-)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
miel schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:11:
[...]

hahahaha.... aan een safety tag van de Fjallraven Classic..;-)
die heb ik ook nog liggen (nu onderdeel van mijn EHBO set tijdens wandelen). Hebben hem gelopen in 2017. Helemaal met de Twingo heen gereden (denk een van de weinige Twingo's boven de poolcirkel :+ ). Hopelijk hebben ze nog steeds Real Turmat als sponsor, dat blijft IMHO het beste droogvoer .

Have fun!

Hi Ha Hopjesvla

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Pyr0_ schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 20:31:
[...]

mocht je het interessant vinden; ik heb een reisverslagje bijgehouden (klik).
Dank voor het delen, ik heb het in ieder geval met plezier gelezen! En genoten van de foto's.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,8. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

• pirke
  • Laatst online: 18:37

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heftig. Sterkteet de afhandeling. Wij hebben gisteren geminigolfd, dat is leuker golfen ;)

Vandaag lego house, morgen lego land.

• miel
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:42:
[...]

die heb ik ook nog liggen (nu onderdeel van mijn EHBO set tijdens wandelen). Hebben hem gelopen in 2017. Helemaal met de Twingo heen gereden (denk een van de weinige Twingo's boven de poolcirkel :+ ). Hopelijk hebben ze nog steeds Real Turmat als sponsor, dat blijft IMHO het beste droogvoer .

Have fun!
gaat mijn 3e keer worden, dus komt goed... Turmat gaat soms goed, maar ik eet gewoon te weinig als ik hike..... gelukkig genoeg reserve....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:25

ST10©DE

Dus.............

Smurf schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:59:

@ST10©DE zo dat zijn beste jongens. Waar was dit dan? Hoop dat de schade een beetje meevalt.
In Clamensane, 25 Kilometer Noordoost van Sisteron.

@Puppetmaster nope, alleen blikschade aan de auto gelukkig. En verder ook geen schade. De Zambezi Karsten werkte als een trampoline…. Bij buren twee plaatsen verder gingen de stenen dwars door het het doek van hun Decathlon opblaastent.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Joris748
pirke schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 11:00:
[...]

Heftig. Sterkteet de afhandeling. Wij hebben gisteren geminigolfd, dat is leuker golfen ;)

Vandaag lego house, morgen lego land.
Legoland en Lego house heb ik over 3 weken op de planning staan. Zou je kunnen laten weten hoe lang je je in LEGO house kunt vermaken? Mijn kinderen (dochters) vinden spelen leuker dan bouwen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Joris748 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:32:
[...]

Legoland en Lego house heb ik over 3 weken op de planning staan. Zou je kunnen laten weten hoe lang je je in LEGO house kunt vermaken? Mijn kinderen (dochters) vinden spelen leuker dan bouwen.
Dan maximaal 3uur is mijn ervaring. Als bouwen wel je ding is heel veel langer.

• Joris748
Himalaya schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:03:
[...]

Helemaal vullen met sokken, ondergoed etc. Of je doet ze aan.
Zit er aan te denken om er van die minispanbandjes omheen te trekken, dan blijft er waarschijnlijk weinig volume over. Anders is vullen wel een goed idee d:)b Gebruik overigens voor alle kleding van die nylon dry bags, ideaal om het volume te beperken en je kleding een beetje te organiseren.

Schoenen dragen wordt wat uitdagender. Mijn crosslaarzen passen helemaal niet in de tas :+

Afbeeldingslocatie: https://www.bfgcdn.com/1500_1500_90/022-1312-0111/salomon-extegra-gore-tex-multisportschoenen.jpg

vs.

Afbeeldingslocatie: https://www.fc-moto.com/thumbnail/dd/f0/42/1757154421/alpinestars-tech-7-enduro-drystar-wp-motocross-boots-black-grey-13-aps-2010526-1558-13-figure-1_1920x1920.jpg?ts=1771725971

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]

Wij hebben er toch wel 6uur rondgelopen (twee jongens, toen 3 en 5). Je kunt er wel bouwen maar dat is heel spelenderwijs. Daarnaast kun je nog het gebouw zelf beklimmen en is er super veel te zien. Zou er gewoon een hele dag voor uittrekken!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Joris748 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:39:
[...]

Zit er aan te denken om er van die minispanbandjes omheen te trekken, dan blijft er waarschijnlijk weinig volume over. Anders is vullen wel een goed idee d:)b Gebruik overigens voor alle kleding van die nylon dry bags, ideaal om het volume te beperken en je kleding een beetje te organiseren.

Schoenen dragen wordt wat uitdagender. Mijn crosslaarzen passen helemaal niet in de tas :+

[Afbeelding]

vs.

[Afbeelding]
Toch wat kleinere schoenen meenemen?
Nee niet een kleinere maat maar van een lichter en kleiner opvouwbaar soort.
Cross runners of zo iets?
Ik neem van die instappers van Hey Dude mee. Ga toch geen dagen wandelen, paar uurtjes hou ik het daarop wel vol.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Puppetmaster schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:53:
[...]

Enige punt om rekening mee te houden is dat de bedden niet erg groot zijn, 198x122.
Ik ben 185, dat gaat nog prima met een compact kussentje.
Das buiten wat korter vooral heel gezellig smal :P
Maar we hebben al een camper, denk niet dat die vervangen gaat worden voor een vouwwagen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCp34UtKy907E53jQJMKYbeivUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGUsUD1VvEekSBaoGUPkR6SW.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Joris748 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:39:
[...]

[Afbeelding]

vs.

[Afbeelding]
Probleem met spanbandjes is dat ze aan alle kanten evenveel druk zetten en je dus de kans loopt dat ze de zool rond trekken. Je kunt het proberen met beide schoenen tegen elkaar aan met de zolen naar buiten en dan twee bandjes erom.

Maar mijn ervaring is dat gewoon volproppen economischer is. Doel is uiteindelijk dat je geen lucht aan het verpakken bent, en met samendrukken ben je dat toch altijd nog een beetje aan het doen als je ze al niet helemaal uit vorm drukt.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Joris748
MrAcid schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:07:
[...]

Wij hebben er toch wel 6uur rondgelopen (twee jongens, toen 3 en 5). Je kunt er wel bouwen maar dat is heel spelenderwijs. Daarnaast kun je nog het gebouw zelf beklimmen en is er super veel te zien. Zou er gewoon een hele dag voor uittrekken!
We zitten op een camping op 1,5 uur rijden. Plan wordt dus om op de dag van vertrek (van de camping) naar Billund te gaan en eerst Lego World House O-) te doen. Daar een hotelovernachting en dan hebben we de hele volgende dag voor Lego Land. Waarschijnlijk dan 's avonds alvast een 1 à 2 uur rijden voor een hotelovernachting op weg naar huis, ook om de kosten wat te drukken.

• MrAcid
  • Niet online
Joris748 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:28:
[...]

We zitten op een camping op 1,5 uur rijden. Plan wordt dus om op de dag van vertrek (van de camping) naar Billund te gaan en eerst Lego World te doen. Daar een hotelovernachting en dan hebben we de hele volgende dag voor Lego Land. Waarschijnlijk dan 's avonds alvast een 1 à 2 uur rijden voor een hotelovernachting op weg naar huis, ook om de kosten wat te drukken.
Als je met Lego World het Lego House bedoelt zou ik het inderdaad in die volgorde doen!

Ter overweging: wij zijn (na de tweede dag Legoland) in de middag weggereden om 16:30 en, met een stop om te eten, in één keer naar huis gereden. Je kinderen vallen waarschijnlijk direct in slaap als je ze in de auto zet na zo'n lange dag in het park. Met eten/hotel worden ze dan wakker en daarna slapen ze een tijd niet (!). Als je ze om 20:00 in een hotelbed legt duurt het dus nog een paar uur voordat ze gaan slapen. Bij ons waren ze wakker tot 23:30 toen we thuis waren en toen vielen ze weer als een blok in slaap. Ter referentie: normaal slapen ze dagelijkse om 19:00-19:30. Scheelt je nóg wat kosten en pakte voor ons goed/beter uit dan wanneer we een hotel hadden gedaan onderweg.

Veel plezier!

• pirke
[...]

Ik zou plannen op 1 dag. Uurtje of 4 tot 6 haal je wel, en je kan altijd wat eerder weg als de koek op is. Alles gaat spelenderwijs, zelf je race auto maken en dan over de racebaan tegen elkaar laten racen, of via de schans door de hoepel laten springen. Je eigen poppetjes samenstellen uit een bak met duizenden lichaamsdelen en outfits. Daar alleen wilden mn dochters al een uur mee bezig zijn :) Je krijgt hier vanzelf inspiratie om iets leuks te maken en overal kun je je creaties op de foto laten zetten. Of je geeft m aan de computer die er een leuk verhaal bij verzint (AI gestuurd, werkt goed). Mini chef schijnt ook een beleving te zijn, dat wordt ons avondeten straks (moet je voor reserveren, lunchtijden waren al vergeven).

• pirke
MrAcid schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:42:
[...]

Als je met Lego World het Lego House bedoelt zou ik het inderdaad in die volgorde doen!

Ter overweging: wij zijn (na de tweede dag Legoland) in de middag weggereden om 16:30 en, met een stop om te eten, in één keer naar huis gereden. Je kinderen vallen waarschijnlijk direct in slaap als je ze in de auto zet na zo'n lange dag in het park. Met eten/hotel worden ze dan wakker en daarna slapen ze een tijd niet (!). Als je ze om 20:00 in een hotelbed legt duurt het dus nog een paar uur voordat ze gaan slapen. Bij ons waren ze wakker tot 23:30 toen we thuis waren en toen vielen ze weer als een blok in slaap. Ter referentie: normaal slapen ze dagelijkse om 19:00-19:30. Scheelt je nóg wat kosten en pakte voor ons goed/beter uit dan wanneer we een hotel hadden gedaan onderweg.

Veel plezier!
Na een lange dag ga je nog 8 uur naar huis rijden? Blijf je dan zelf wel wakker genoeg?

• MrAcid
  • Niet online
pirke schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:47:
[...]

Na een lange dag ga je nog 8 uur naar huis rijden? Blijf je dan zelf wel wakker genoeg?
Wij waren er in mei, toen ging het park pas om 10:00 open en om 17:00 dicht. Ik vond het goed te doen, ook icm het lange licht, maar zou zeker gestopt zijn als het niet meer gegaan was.

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:33
pirke schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:43:
[...]
Mini chef schijnt ook een beleving te zijn, dat wordt ons avondeten straks (moet je voor reserveren, lunchtijden waren al vergeven).
Heeft verder weinig met kamperen te maken, maar is inderdaad (zeker voor kinderen) een leuke manier om uit eten te gaan! Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar het smaakt prima. Zeker in vergelijking met de fastfood meuk die in Lego Land zelf te halen is. Eet smakelijk alvast! :9

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
Les voor volgend jaar: van te voren boeken. We staan nu op een zogenaamde familiecamping in Duitsland. Vlak over de grens met Salzburg. We hebben een paar uur gebeld met campings maar helaas weinig te kiezen.

We staan nu keurig in een rijtje, geen andere kinderen te bekennen, wel corpulente Duitse senioren. Morgen een dagje Salzburg en dan zien we wel weer eens verder :)

[ Voor 20% gewijzigd door ephymerous op 17-07-2026 19:06 ]

XXXVI

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:36
pirke schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 23:43:
Noord Zweden is best groot hoor. Alsof twee mensen allebei naar Frankrijk gaan en er van uitgaan dat ze elkaar wel tegen zullen komen ;)
Roep het niet te snel 😜 8 jaar geleden in midden Noorwegen gehad, zitten we op een grasveldje voor de kampeerhut en begint ons zoontje van 8 maanden ineens te stralen en wijzen, herkent meneer gewoon de groenteboer uit het dorp waarvan we wisten dat die ook “naar Noorwegen” zouden gaan.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

ephymerous schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:07:
Les voor volgend jaar: van te voren boeken. We staan nu op een zogenaamde familiecamping in Duitsland. Vlak over de grens met Salzburg. We hebben een paar uur gebeld met campings maar helaas weinig te kiezen.

We staan nu keurig in een rijtje, geen andere kinderen te bekennen, wel corpulente Duitse senioren. Morgen een dagje Salzburg en dan zien we wel weer eens verder :)
Stads camping Salzburg vonden wij dikke prima, 3 nachtjes gestaan met de camper vorig jaar zomer.
Lekker zwembad, voor de dochter een speeltuintje, veel schaduw, en ook nog flink wat kinderen. Dikke prima dus.
Je fiets daar vandaan in 20 minuten naar centrum Salzburg.

Oh aanrader in de stad met kinderen:
Haus der Natur ook voor de ouders leuk.

Pagina: 1 ... 297 298 Laatste