[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 296 297 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:50
Joris748 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:00:
Heb nu een Vango Nevis 300. En die heeft heel weinig ruimte buiten de binnentent.

[Afbeelding]

Zou tent nummer 4 worden:
  1. Wolfcamper 3 persoons tunneltent (25 jaar oud)
  2. Bardani Spitfire 340 XL RSTC
  3. Vango Nevis 300
  4. Lichtgewicht tunneltent
De eerste kan bij de eerste de beste rukwind uitscheuren en is te zwaar
De tweede is leuk om met de auto mee te nemen
De derde heeft geen ruimte om natte spullen neer te leggen

Ben bang dat ik spijt ga krijgen, als ik slecht(er) weer tref in Zweden/Noorwegen. Dus ja, probeer de aanschaf voor mezelf goed te praten O-)

Heb er nu twee drie op mijn lijstje staan:
Nordisk Oppland 2 Si (2.0) Tent 2P
Exped Outer Space II 2-Persoonstent
Robens Roamer 2 LW Tent
wat ga je eigenlijk doen en waarom valt je #4 (lichtgewicht tunneltent) af?

Hi Ha Hopjesvla

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:35
Hopjesvla79 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 23:34:
[...]

wat ga je eigenlijk doen en waarom valt je #4 (lichtgewicht tunneltent) af?
Ik ben op zoek naar #4 ;)

Ik ga met de motor naar Zweden/Noorwegen om offroad te rijden en te (wild)kamperen. Mocht het weer wat minder zijn, dan kan ik vieze/natte motorkleding in de vestibule leggen ipv in de binnentent.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:50
Joris748 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 23:45:
[...]

Ik ben op zoek naar #4 ;)

Ik ga met de motor naar Zweden/Noorwegen om offroad te rijden en te (wild)kamperen. Mocht het weer wat minder zijn, dan kan ik vieze/natte motorkleding in de vestibule leggen ipv in de binnentent.
duidelijk!

Je zou ook nog eens naar een Vaude Chapel of Taurus kunnen kijken als je niet vies bent van een gekker model. Kan je motor (waarschijnlijk) ook nog droog staan ;)

Hi Ha Hopjesvla

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:33
Ramzzz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:58:
Voordat die toko (Campz) werd overgenomen, heb ik op de valreep twee exemplaren Campz Torreilles 3P aangeschaft.

[Afbeelding]
Echt supergoede tent voor 2 personen + bagage!

Wij hadden er 2 mee op trekkingtocht in Engeland, met zijn vieren. Vederlicht, weerbestendig, stevig en ruim. (y)
Ik zit te kijken bij die toko, hebben ze de msr hubba nx solo voor 96 euro. Is die toko te vertrouwen?

Want dit lijkt werkelijk too good to be true. Of ik moet iets missen

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 14-07-2026 07:58 ]

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:14
maartend schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:35:
[...]

Ik zit te kijken bij die toko, hebben ze de msr hubba nx solo voor 96 euro. Is die toko te vertrouwen?

Zeer dubieus. Als je naar de tekst bij de ‘Betaling’ kijkt, daar klopt werkelijk niets van. Bijna alle tenten die elders 300-500+ euro zijn verkopen ze voor diezelfde 96 euro. Ook ‘Over ons’ is erg vreemd. Dit lijkt me voor 90+% zeker een scam.

[ Voor 9% gewijzigd door Kevinns op 14-07-2026 08:27 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[...]

Werkelijk geen idee, nooit iets gekocht, ik zou het niet vertrouwen. De verwijzing was naar het type tent...

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 14-07-2026 08:28 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
[...]

Dit is een netwerk aan oplichtingssites. Ben ze al vaak tegen gekomen en zitten er in de (kampeer?) niche en hebben allemaal een vergelijkbaar template dat gebruikt wordt. Prijzen ongeloofwaardig, gekke adressen (check op streetview), voorwaarden waar ineens andere bedrijfsnamen staan, etc...

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Kevinns schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:26:
[...]

Zeer dubieus. Als je naar de tekst bij de ‘Betaling’ kijkt, daar klopt werkelijk niets van. Bijna alle tenten die elders 300-500+ euro zijn verkopen ze voor diezelfde 96 euro. Ook ‘Over ons’ is erg vreemd. Dit lijkt me voor 90+% zeker een scam.
En sinds zojuist alleen nog maar een 403 error...........

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
Joris748 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 23:09:
Ben na wat onderzoek geneigd om de Nordisk Oppland 2 SI 2.0 te bestellen. Lijkt me een hele goede praktische tent, zonder dat de prijs echt uit de bocht vliegt.

[...]

Waar heb je die wijsheid vandaan? Volgens de reviews die ik gevonden heb is de waterdichtheid uitstekend. Budget is 600-ish EURO.

[...]
Vriend van me heeft zeer lang in de outdoor wereld gewerkt. Ikzelf wilde eenzelfde tent, maar hij gaf aan dat het echt de LW moest zijn, niet de SI..... (ivm de waterdichtheid). De LW is (helaas) veel duurder). Ik heb nu een Abisko Shape 2, soort van storm shelter/bomb proof.....
edit:
nogmaals gevraagd, ik zat verkeerd, dus si is prima... en die oppland is een mooie tent! Vriendin had hem mee naar Zweden (de LW variant wel)..... Blijkt dat het advies vooral op basis van gewicht was en dat de LW geen gesealde naden heeft..... de SI wel...

[ Voor 17% gewijzigd door miel op 14-07-2026 09:00 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:35
miel schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:47:
[...]

Vriend van me heeft zeer lang in de outdoor wereld gewerkt. Ikzelf wilde eenzelfde tent, maar hij gaf aan dat het echt de LW moest zijn, niet de SI..... (ivm de waterdichtheid). De LW is (helaas) veel duurder). Ik heb nu een Abisko Shape 2, soort van storm shelter/bomb proof.....
edit:
nogmaals gevraagd, ik zat verkeerd, dus si is prima... en die oppland is een mooie tent! Vriendin had hem mee naar Zweden (de LW variant wel)..... Blijkt dat het advies vooral op basis van gewicht was en dat de LW geen gesealde naden heeft..... de SI wel...
Dankjewel voor de feedback. De SI is wel een stukje zwaarder dan de LW, maar dat is met de motor niet direct een probleem. De SI heeft wel stevigere materialen, is daardoor minder kwetsbaar. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen, heb hem zojuist besteld.

Die Abisko Shape 2 is ook een hele mooie!

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11:28
Is een MSR Hubba Hubba niet wat? Bij kampeerhal Roden moet dat binnen budget lukken.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
Joris748 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:19:
[...]

Dankjewel voor de feedback. De SI is wel een stukje zwaarder dan de LW, maar dat is met de motor niet direct een probleem. De SI heeft wel stevigere materialen, is daardoor minder kwetsbaar. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen, heb hem zojuist besteld.

Die Abisko Shape 2 is ook een hele mooie!
ik heb mogelijk binnenkort nog een gloednieuwe Abisko Shape 2 in de verkoop....

(en gefeliciteerd met je aankoop van de SI!)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Joris748 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 18:42:
[...]

Dankjewel, je bevestigt het lijstje met eisen en wensen wat ik in mijn hoofd al aan het maken was d:)b
Een alternatief zou nog kunnen zijn de Vango Venture, de 350 editie (in theorie 3 personen, maar dan moet je waarschijnlijk een kind zijn :+) is verkrijgbaar voor 125 euro op Amazon.

Ik heb deze een paar keer in het echt/wild gezien: ik moet eerlijk bekennen dat hij er wel behoorlijk netjes uit ziet en de vestibule biedt genoeg ruimte voor wat tassen alsmede de mogelijkheid voor een helinox(kloon) stoelen en een klein tafeltje bij wat minder weer.

Dus dan zou wellicht je natte motorkleren ook wel moeten lukken ;)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Pagina: 1 ... 296 297 Laatste