[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 297 ... 311 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-09 07:12
Joris748 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:00:
Heb nu een Vango Nevis 300. En die heeft heel weinig ruimte buiten de binnentent.

[Afbeelding]

Zou tent nummer 4 worden:
  1. Wolfcamper 3 persoons tunneltent (25 jaar oud)
  2. Bardani Spitfire 340 XL RSTC
  3. Vango Nevis 300
  4. Lichtgewicht tunneltent
De eerste kan bij de eerste de beste rukwind uitscheuren en is te zwaar
De tweede is leuk om met de auto mee te nemen
De derde heeft geen ruimte om natte spullen neer te leggen

Ben bang dat ik spijt ga krijgen, als ik slecht(er) weer tref in Zweden/Noorwegen. Dus ja, probeer de aanschaf voor mezelf goed te praten O-)

Heb er nu twee drie op mijn lijstje staan:
Nordisk Oppland 2 Si (2.0) Tent 2P
Exped Outer Space II 2-Persoonstent
Robens Roamer 2 LW Tent
wat ga je eigenlijk doen en waarom valt je #4 (lichtgewicht tunneltent) af?

Hi Ha Hopjesvla

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:27
Hopjesvla79 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 23:34:
[...]

wat ga je eigenlijk doen en waarom valt je #4 (lichtgewicht tunneltent) af?
Ik ben op zoek naar #4 ;)

Ik ga met de motor naar Zweden/Noorwegen om offroad te rijden en te (wild)kamperen. Mocht het weer wat minder zijn, dan kan ik vieze/natte motorkleding in de vestibule leggen ipv in de binnentent.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Hopjesvla79
Joris748 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 23:45:
[...]

Ik ben op zoek naar #4 ;)

Ik ga met de motor naar Zweden/Noorwegen om offroad te rijden en te (wild)kamperen. Mocht het weer wat minder zijn, dan kan ik vieze/natte motorkleding in de vestibule leggen ipv in de binnentent.
duidelijk!

Je zou ook nog eens naar een Vaude Chapel of Taurus kunnen kijken als je niet vies bent van een gekker model. Kan je motor (waarschijnlijk) ook nog droog staan ;)

Hi Ha Hopjesvla

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:16
Ramzzz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:58:
Voordat die toko (Campz) werd overgenomen, heb ik op de valreep twee exemplaren Campz Torreilles 3P aangeschaft.

[Afbeelding]
Echt supergoede tent voor 2 personen + bagage!

Wij hadden er 2 mee op trekkingtocht in Engeland, met zijn vieren. Vederlicht, weerbestendig, stevig en ruim. (y)
Ik zit te kijken bij die toko, hebben ze de msr hubba nx solo voor 96 euro. Is die toko te vertrouwen?

Want dit lijkt werkelijk too good to be true. Of ik moet iets missen

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 14-07-2026 07:58 ]

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:06
maartend schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:35:
[...]

Ik zit te kijken bij die toko, hebben ze de msr hubba nx solo voor 96 euro. Is die toko te vertrouwen?

Zeer dubieus. Als je naar de tekst bij de ‘Betaling’ kijkt, daar klopt werkelijk niets van. Bijna alle tenten die elders 300-500+ euro zijn verkopen ze voor diezelfde 96 euro. Ook ‘Over ons’ is erg vreemd. Dit lijkt me voor 90+% zeker een scam.

[ Voor 9% gewijzigd door Kevinns op 14-07-2026 08:27 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[...]

Werkelijk geen idee, nooit iets gekocht, ik zou het niet vertrouwen. De verwijzing was naar het type tent...

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 14-07-2026 08:28 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:58
[...]

Dit is een netwerk aan oplichtingssites. Ben ze al vaak tegen gekomen en zitten er in de (kampeer?) niche en hebben allemaal een vergelijkbaar template dat gebruikt wordt. Prijzen ongeloofwaardig, gekke adressen (check op streetview), voorwaarden waar ineens andere bedrijfsnamen staan, etc...

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:22
Kevinns schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:26:
[...]

Zeer dubieus. Als je naar de tekst bij de ‘Betaling’ kijkt, daar klopt werkelijk niets van. Bijna alle tenten die elders 300-500+ euro zijn verkopen ze voor diezelfde 96 euro. Ook ‘Over ons’ is erg vreemd. Dit lijkt me voor 90+% zeker een scam.
En sinds zojuist alleen nog maar een 403 error...........

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:31
Joris748 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 23:09:
Ben na wat onderzoek geneigd om de Nordisk Oppland 2 SI 2.0 te bestellen. Lijkt me een hele goede praktische tent, zonder dat de prijs echt uit de bocht vliegt.

[...]

Waar heb je die wijsheid vandaan? Volgens de reviews die ik gevonden heb is de waterdichtheid uitstekend. Budget is 600-ish EURO.

[...]
Vriend van me heeft zeer lang in de outdoor wereld gewerkt. Ikzelf wilde eenzelfde tent, maar hij gaf aan dat het echt de LW moest zijn, niet de SI..... (ivm de waterdichtheid). De LW is (helaas) veel duurder). Ik heb nu een Abisko Shape 2, soort van storm shelter/bomb proof.....
edit:
nogmaals gevraagd, ik zat verkeerd, dus si is prima... en die oppland is een mooie tent! Vriendin had hem mee naar Zweden (de LW variant wel)..... Blijkt dat het advies vooral op basis van gewicht was en dat de LW geen gesealde naden heeft..... de SI wel...

[ Voor 17% gewijzigd door miel op 14-07-2026 09:00 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Joris748
miel schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:47:
[...]

Vriend van me heeft zeer lang in de outdoor wereld gewerkt. Ikzelf wilde eenzelfde tent, maar hij gaf aan dat het echt de LW moest zijn, niet de SI..... (ivm de waterdichtheid). De LW is (helaas) veel duurder). Ik heb nu een Abisko Shape 2, soort van storm shelter/bomb proof.....
edit:
nogmaals gevraagd, ik zat verkeerd, dus si is prima... en die oppland is een mooie tent! Vriendin had hem mee naar Zweden (de LW variant wel)..... Blijkt dat het advies vooral op basis van gewicht was en dat de LW geen gesealde naden heeft..... de SI wel...
Dankjewel voor de feedback. De SI is wel een stukje zwaarder dan de LW, maar dat is met de motor niet direct een probleem. De SI heeft wel stevigere materialen, is daardoor minder kwetsbaar. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen, heb hem zojuist besteld.

Die Abisko Shape 2 is ook een hele mooie!

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:36
Is een MSR Hubba Hubba niet wat? Bij kampeerhal Roden moet dat binnen budget lukken.

• miel
Joris748 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:19:
[...]

Dankjewel voor de feedback. De SI is wel een stukje zwaarder dan de LW, maar dat is met de motor niet direct een probleem. De SI heeft wel stevigere materialen, is daardoor minder kwetsbaar. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen, heb hem zojuist besteld.

Die Abisko Shape 2 is ook een hele mooie!
ik heb mogelijk binnenkort nog een gloednieuwe Abisko Shape 2 in de verkoop....

(en gefeliciteerd met je aankoop van de SI!)

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 13:59

nwagenaar

God, root. What's the differen

Joris748 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 18:42:
[...]

Dankjewel, je bevestigt het lijstje met eisen en wensen wat ik in mijn hoofd al aan het maken was d:)b
Een alternatief zou nog kunnen zijn de Vango Venture, de 350 editie (in theorie 3 personen, maar dan moet je waarschijnlijk een kind zijn :+) is verkrijgbaar voor 125 euro op Amazon.

Ik heb deze een paar keer in het echt/wild gezien: ik moet eerlijk bekennen dat hij er wel behoorlijk netjes uit ziet en de vestibule biedt genoeg ruimte voor wat tassen alsmede de mogelijkheid voor een helinox(kloon) stoelen en een klein tafeltje bij wat minder weer.

Dus dan zou wellicht je natte motorkleren ook wel moeten lukken ;)

Mijn Neo Geo MVS collectie

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Laatste keer bij Bever in Houten hadden ze alles wel staan, ik mag graag kijken voor ik zoveel geld uitgeef.

Je kan natuurlijk ook een rondje decathlon doen, die zitten overal en hebben dan van die tentpleinen? Ik zie mensen daar altijd heel tevreden mee zijn.

I have usernames older than you.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

pjottum schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:48:
Laatste keer bij Bever in Houten hadden ze alles wel staan, ik mag graag kijken voor ik zoveel geld uitgeef.
Hoe is het assortiment nu, nadat ze De Witte daar over hebben genomen? Vroeger stond er een assortiment van De Witte en Bever in dezelfde hal.

Kon vroeger nog wel eens leuke goedkope spulletjes halen bij De Witte Houten. Bever is wat dat betreft wat duurder.

[ Voor 14% gewijzigd door Get!em op 14-07-2026 13:51 ]

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:24
Get!em schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:50:
[...]

Hoe is het assortiment nu, nadat ze De Witte daar over hebben genomen? Vroeger stond er een assortiment van De Witte en Bever in dezelfde hal.

Kon vroeger nog wel eens leuke goedkope spulletjes halen bij De Witte Houten. Bever is wat dat betreft wat duurder.
Er is niet veel veranderd.

All your base are belong to us!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Drardollan schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:11:
[...]

Er is niet veel veranderd.
Ik ben er niet meer geweest sinds ze de service bij de Wandelschoenen afdeling hebben afgeschaft. Die hadden ze, en je kunt volgens de website nog steeds langslopen daarvoor (zonder afspraak), maar praktijk is dat je niet geholpen wordt.

3D-voetanalyse bij Bever: vind dé wandelschoen op maat | Bever

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:40

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
32 in de schaduw, 35 in de keuken, mooie stresstest om te kijken wat mijn koelkast kan terwijl ik in de rivier lig. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gonadan schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:39:
32 in de schaduw, 35 in de keuken, mooie stresstest om te kijken wat mijn koelkast kan terwijl ik in de rivier lig. :D
Voor dat deel heb ik deze aangeschaft: de passieve koeling werkt tot 30c op zich goed, maar met actief de warme lucht weg halen kan het beter.

Hoypeyfiy 4 x 120 mm grote... https://www.amazon.nl/dp/B0GGGWJWLY?ref=ppx_pop_mob_ap_share

• samo
  • Laatst online: 20:27

samo

yo/wassup

Get!em schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:50:
[...]

Veel van het kampeerspul van De Witte is er uit, en de hele hal is nu Bever. Dus minder grondzeilen, camperonderdelen, etc.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Get!em schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:03:
[...]

Voor dat deel heb ik deze aangeschaft: de passieve koeling werkt tot 30c op zich goed, maar met actief de warme lucht weg halen kan het beter.

Hoypeyfiy 4 x 120 mm grote... https://www.amazon.nl/dp/B0GGGWJWLY?ref=ppx_pop_mob_ap_share
Ja die zag ik hier langs komen volgend mij. Ben wel benieuwd wat hij onder normale omstandigheden doet, heb hem nooit eerder op maximum gezet. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
Wij staan nu in Slovenië op Kamp Nadiza. Dikke aanrader. Niet te groot. Weinig tot geen campers. Geen afgebakende plekken, lekker tussen de bomen, prachtige natuur, een restaurantje en een mooie speeltuin voor de kinderen :)

We willen hierna ergens tussen Salzburg, Innsbruck en Neurenberg een tussenstop van een paar dagen maken. Moet vooral leuk zijn voor de kinderen (4 & 6). We hebben een lichte voorkeur voor Oostenrijk. Iemand leuke aanraders? :)

XXXVI

• JaMaaT
  • Laatst online: 18:03
@ephymerous

Wij staan nu op Alpencamping Mark. Leuke simple camping met klein zwembad. In het plaatsje verderop een groter zwembad met glijbanen.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dit jaar voor het eerst met een huurcamper op pad en wel in Canada. Ik schrok wel even toen ik hem ophaalde. 30 feet is echt fuckin groot. Nu na een weekje rijden voelt het allemaal redelijk ok. Achteruit inparkeren gaat prima en gelukkig kan mijn vriendin spotten als het nodig is. Gisteren was er een haarspeld bocht die we niet konden halen. De advies oplossing was om maximaal vooruit de bocht in te rijden dan achteruit naar de volgende bocht omhoog en dan weer vooruit verder. Vriendin en zoon ondertussen verkeer beetje regelen en aanwijzingen geven.

De eerste keren hadden we wel vaak dat er allehande dingen door de camper rolden maar dat hebben we ook wel door hoe we dat voorkomen. We kunnen nu binnen een kwartier wel weg zijn wat me echt erg verbaast.

• pirke
  • Laatst online: 19:26
@TrailBlazer fotootje van jullie slagschip?

30ft = 9,14 meter. Die van ons is 8,86 meter :)

Alles opbergen en zorgen dat de kastjes dicht zijn zou moeten voorkomen dat alles gaat vliegen als je een keertje goed remt.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:20

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:15:
Alles opbergen en zorgen dat de kastjes dicht zijn zou moeten voorkomen dat alles gaat vliegen als je een keertje goed remt.
Remmen van 30 jaar oud ook.. :P
Ja het stopt maar niet vergelijkbaar met een moderne.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:45

_Eend_

🌻🇺🇦

Het opbergen is nog wel een kunst. Toen ik klein was hadden mijn ouders een keer een camper gehuurd, en hoewel ze toch niet compleet onervaren kampeerders waren (ze hadden voor mijn tijd ook een sleurhut) zeilde er bij de eerste flinke drempel toch best wel wat door de camper heen.

Ik zag gisteren ook een filmpje over de Kabe Imperial 1000 TDL caravan van 11,6 meter lang en 22 m². Dat ding was enorm, met een zithoek én een aparte tv/eethoek. Daar kun je gewoon in wonen als het moet :+ En voor €150.000 ben je niet eens duurder uit dan wanneer je een appartementje van 22 m² zou kopen.

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-09 12:34
_Eend_ schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:10:
Het opbergen is nog wel een kunst. Toen ik klein was hadden mijn ouders een keer een camper gehuurd, en hoewel ze toch niet compleet onervaren kampeerders waren (ze hadden voor mijn tijd ook een sleurhut) zeilde er bij de eerste flinke drempel toch best wel wat door de camper heen.

Ik zag gisteren ook een filmpje over de Kabe Imperial 1000 TDL caravan van 11,6 meter lang en 22 m². Dat ding was enorm, met een zithoek én een aparte tv/eethoek. Daar kun je gewoon in wonen als het moet :+ En voor €150.000 ben je niet eens duurder uit dan wanneer je een appartementje van 22 m² zou kopen.
Alleen heb je afschrijving ipv mogelijke overwaarde ;)

• nwagenaar

nwagenaar

Nou, na Odido kan dit er ook wel weer bij: https://eenvandaag.avrotros.nl/artikelen/bijna-42000-nederlandse-kampeerders-slachtoffer-van-hack-bij-grote-europese-boekingssite-164212

Ennuh voor de kampeerders in Noord Italië alsmede rond en in de Alpen: hopelijk houden jullie het droog en heb je geen schade door de hagelstenen die voor vanavond zijn aangekondigd….

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

kiefty14 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:47:
[...]

Alleen heb je afschrijving ipv mogelijke overwaarde ;)
Naja, met de huidige manie van kampeermiddelen en tweedehandsprijzen gaat die afschrijving niet heel hard. Er zijn ondertussen voor campers een paar waarschuwingsartikelen vanwege afkoeling op websites en magazines geweest (gerelateerd aan de hogere wegenbelasting), maar praktijk is dat het nog steeds zoete broodjes zijn.

Mijn vouwwagen van 14 jaar oud zou nu nog steeds boven de oorspronkelijke nieuwprijs verkocht kunnen worden op tweedehandsmarkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 15-07-2026 10:03 ]

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-09 12:34
Get!em schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:03:
[...]

Naja, met de huidige manie van kampeermiddelen en tweedehandsprijzen gaat die afschrijving niet heel hard. Er zijn ondertussen voor campers een paar waarschuwingsartikelen vanwege afkoeling op websites en magazines geweest (gerelateerd aan de hogere wegenbelasting), maar praktijk is dat het nog steeds zoete broodjes zijn.

Mijn vouwwagen van 14 jaar oud zou nu nog steeds boven de oorspronkelijke nieuwprijs verkocht kunnen worden op tweedehandsmarkt.
De vouwwagens en caravans tot pak hem beet 1500/2000kg mogelijk niet, daarin tegen verwacht ik dat de tandemassers wel wat meer afschrijven, vanwege de kleinere doelgroep.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
nwagenaar schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:02:
Ennuh voor de kampeerders in Noord Italië alsmede rond en in de Alpen: hopelijk houden jullie het droog en heb je geen schade door de hagelstenen die voor vanavond zijn aangekondigd….
De storm in 2023 staat me nog helder op het netvlies, want vrienden van mij stonden toen in Peschiera del Garda en hadden alles stuk inclusief autoruiten. En in de wijde omgeving waren die natuurlijk niet te krijgen. Ik stond op het punt ze op te halen, maar uiteindelijk heeft familie dat gedaan en hebben ze in Duitsland vervangend vervoer kunnen krijgen. De auto hebben ze letterlijk nooit weer terug gezien, die was total loss verklaard en is daar opgehaald.

De voortekenen zijn zodanig dat dit een herhaling van zetten kan gaan worden.

Als je daar staat, je pakt niet de boel op en je wil iets beschermen: ik zou écht zorgen dat je met de auto weg kan komen. Dus als je iets moet doen is het je voorruit en buitenspiegels beschermen. Elders in Europa kun je dan veel beter geholpen worden dan in Noord-Italië op het moment dat niemand daar weg kan.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-08 21:22
Zuid-Europa als vakantiebestemming? Vergane glorie. Het waren mooie jaren.

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:40
Dat idee krijg ik ook steeds meer. Of je staat tussen de bosbranden, of je bent je ruiten niet meer zeker.
Denk dat ook steeds meer mensen lekker in Nederland blijven, of meer richting het Oosten en Noorden de vakantie gaan vieren

• MotorBeast
@Chielioj Zelfs Nederland wordt al een probleem. Ik ben tijdens de hittegolf in juni eerder naar huis gemoeten vanwege gezondheid vrouw. 38 graden is gewoon niet lollig meer voor haar dan ..... voor wie wel? Airco caravan zinloos en heb ik niet. Ga niet dagen door een raampje naar buiten kijken. En dan er zijn er nog mensen die de klimaatverandering ontkennen. Nee hoor, niets aan de hand.

[ Voor 4% gewijzigd door MotorBeast op 15-07-2026 12:03 ]

• nwagenaar

nwagenaar

@JanHenk

Volgens mij heb ik van die storm meer dan genoeg filmpjes doorgestuurd gekregen van de anti-kampeerders binnen mijn sociale cirkel :+

Ik kan mij ook herinneren dat onweersbuien met hagelstenen in de zomer in de Italiaanse Alpen (of iig rond het Gardameer) al dan niet het Boheems paradijs (Tsechie) niet echt een uitzondering was: ik heb meer dan genoeg filmpjes en foto's gezien van mensen die met luchtbedden hun auto's probeerden te beschermen tegen hagelstenen, ondergelopen (voor)tenten al dan niet kapotte tenten.

Hell, ik heb het zelf gezien en meegemaakt (12 jaar terug oid). Daarentegen was mijn koepeltent gewoon heel en was er bij mij niets aan de hand.

• Joris748
nwagenaar schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:06:
@JanHenk

Volgens mij heb ik van die storm meer dan genoeg filmpjes doorgestuurd gekregen van de anti-kampeerders binnen mijn sociale cirkel :+

Ik kan mij ook herinneren dat onweersbuien met hagelstenen in de zomer in de Italiaanse Alpen (of iig rond het Gardameer) al dan niet het Boheems paradijs (Tsechie) niet echt een uitzondering was: ik heb meer dan genoeg filmpjes en foto's gezien van mensen die met luchtbedden hun auto's probeerden te beschermen tegen hagelstenen, ondergelopen (voor)tenten al dan niet kapotte tenten.

Hell, ik heb het zelf gezien en meegemaakt (12 jaar terug oid). Daarentegen was mijn koepeltent gewoon heel en was er bij mij niets aan de hand.
Het Gardameer is altijd al berucht geweest vanwege het microklimaat daar. Kan me nog herinneren uit huurovereenkomsten 20 jaar geleden dat de omgeving van het Gardameer expliciet uitgesloten werd van verzekeringen.

Maar nu lijkt overal het weer extremer te worden. Zuid-Frankrijk is alleen nog leuk in voorjaar en najaar. Niet alleen vanwege het bosbrandgevaar.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dit kan allemaal heel stellig geroepen worden, maar alledrie de zuid-Franse campings die wij geboekt hebben in de komende 4 weken staan helemaal vol. ;) Ik heb er weer zin in!

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:40
MotorBeast schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 11:59:
@Chielioj Zelfs Nederland wordt al een probleem. Ik ben tijdens de hittegolf in juni eerder naar huis gemoeten vanwege gezondheid vrouw. 38 graden is gewoon niet lollig meer voor haar dan ..... voor wie wel? Airco caravan zinloos en heb ik niet. Ga niet dagen door een raampje naar buiten kijken. En dan er zijn er nog mensen die de klimaatverandering ontkennen. Nee hoor, niets aan de hand.
Met 38 graden en een wat mindere conditie / gezondheid wordt het inderdaad lastig. Al is 38 graden niet iets wat gelukkig heel veel voorkomt, maar dan lig ik ook plat..

Airco in de caravan heb ik ook niet. Dan zit ik liever thuis als het zover komt dat ik er 1 nodig heb.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-09 13:36
_Eend_ schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:10:
Hebje alleen nog een stukje grond en aansluiting voor stroom en water nodig, maar wel makkelijk zo'n mobiel tiny house.

En ik vond vroeger mijn TEC Weltbummler 555 al best een grote unit :)

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:31
Noodweer en flinke hagel in Noord Italië is niet nieuw, heeft ook niets met het klimaat van de laatste jaren te maken. Vraag maar aan je ouders of grootouders als die er toen kwamen, komt puur door de ligging van de bergen daar.

Neemt niet weg dat wat er nu aan schijnt te komen juli 2023 2.0 lijkt te worden en dat was op z’n zachtst gezegd heftig. In elk geval reden waarom ik nooit op vakantie zal gaan naar het Gardameer en contreien, is allemaal verzekeringswerk maar zie er maar eens weg te komen als je auto in puin ligt evenals die van duizenden anderen.

Wij zitten aan de andere kant van de Adriatische zee in Kroatië, we gaan meemaken wat er van over blijft vanavond. Ik volg het aandachtig in elk geval.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

pirke schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:15:
@TrailBlazer fotootje van jullie slagschip?

30ft = 9,14 meter. Die van ons is 8,86 meter :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WDV4-QxqneUm1SKTxF9NMhmcCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0oaXswn9qaT1CujUVzg2oIT.jpg?f=fotoalbum_large

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33
Lekker hoor! Wij hebben dit 2 jaar geleden gedaan. Ik vond het heerlijk rijden, alle infrastructuur (behalve dan jouw haarspeldbocht :)) is erop in gericht. Het meest bizarre is dat je ontdekt dat jij eigenlijk een heel modaal maatje hebt. We hebben complete touringcars zien rondrijden die op 7 plekken uitschuiven... voor 2 bejaarden :+.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

JaMaaT schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 23:18:
Wij staan nu op Alpencamping Mark. Leuke simple camping met klein zwembad. In het plaatsje verderop een groter zwembad met glijbanen.
Ik kan je vertellen dat dat zwembad de afgelopen 29 jaar niet is veranderd. Toen kwam ik daar als 12-jarige twee zomers achter elkaar, en heb met m'n broertje vooral veel geklommen en klimdiploma's gehaald. Op dat klimwandje dat ze op de camping hebben, maar ook veel in de omgeving :)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dit jaar trappen we de vakantie af op de festival camping van ~Haldern Pop~. Daar gaan we met de vouwwagen staan. Er is geen stroom aanwezig, wat voor mij de druppel was om toch maar eens een zonnepaneeltje, accu en koelkast die ook op 12v op de compressor werkt aan te schaffen. Nu dus een Jackery Explorer 1000v2, een MHPOWOS 220w zonnepaneeltje, en de bekende Mestic MCC-35 rijker. De laatste vervangt de zo mogelijk nog bekendere Mobicool MB-40.

Even proefdraaien in de tuin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixzp-T_2Q2E70CKzdYUPUL_Zepk=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/f8EIpi29bQ28NddyNE1DfLMc.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAP0noXGq-uCGj1zqc_OaRFhQko=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ay1Wt63PPyGdHPZzfJYGKlBd.gif?f=fotoalbum_large

Ik vind/vond het moeilijk om in te schatten hoeveel capaciteit ik nodig heb. Ik gok dat de koelkast zo'n 400Wh per dag trekt. De rest van m'n verbruik is niet veel, paar telefoons en ebook-readers en af en toe een lampje opladen en een lampsnoertje in de avond. Verwacht dus wel twee dagen door te komen zonder enig bijladen. Op een zonnige dag denk ik dat de Jackery altijd vol te krijgen is, en op een slechte dag zal hij einde van de dag leger zijn dan begin van de dag. Gelukkig is er een positieve correlatie tussen weinig zon en minder verbruik van de koelkast :). Maar we zullen zien hoe het zich houdt :)

• pjottum
  • Laatst online: 22:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

eamelink schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 15:30:
Dit jaar trappen we de vakantie af op de festival camping van ~Haldern Pop~.

Maar we zullen zien hoe het zich houdt :)
Enjoy, ik weet niet meer hoe vaak we geweest zijn maar het was altijd 1 van mijn favoriete festivals - en nu komt ook the Notwist weer terug dus dat is nu al een geweldig weekend!

I have usernames older than you.

• MotorBeast
MrAcid schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:00:
Dit kan allemaal heel stellig geroepen worden, maar alledrie de zuid-Franse campings die wij geboekt hebben in de komende 4 weken staan helemaal vol. ;) Ik heb er weer zin in!
Hoop voor je dat het koeler wordt en minder branden. Als ritten bij de Tour vanwege hitte worden ingekort dan is het wel bar en boos. Die jongens zijn geen watjes.

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:45

_Eend_

🌻🇺🇦

Pat911 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:10:
[...]

Hebje alleen nog een stukje grond en aansluiting voor stroom en water nodig, maar wel makkelijk zo'n mobiel tiny house.

En ik vond vroeger mijn TEC Weltbummler 555 al best een grote unit :)
Ik had al een lapje grond op het oog, toevallig naast een woonwagenkamp. Maar daar mag je zulke bouwsels niet neerzetten. :(

Weltbummler is wel een leukere naam, en maar 111 verwijderd van het nummer van het beest \m/ :+

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:14
Joris748 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:41:
[...]

Het Gardameer is altijd al berucht geweest vanwege het microklimaat daar.
Precies dit. Bij het Gardameer is dit niets nieuws. Ten zuiden van het Gardameer heb je een grote vlakte, oost en west heb je bergen die naar het noorden toe steeds dichter bij elkaar komen. Dat vormt zich een mooie trechter. Warme vochtige lucht wordt bij een zuidenwind die trechter in geblazen en wordt dan gedwongen om op te stijgen. Dat betekent dat die lucht gaat afkoelen en zich wolken vormen. Afhankelijk van hoe snel de lucht richting die trechter van het Gardameer geduwd wordt, hoeveel vocht het bevat, wat de temperatuurverschillen zijn tussen de verschillende lagen lucht etc wordt die wolk een vriendelijk wit plukje in de lucht of een donkergrijze/zwarte onweerswolk met veel regen, bliksem, hagel etc.

De verhalen van auto's die als poffertjespan terug komen uit die regio zijn al heel oud, en het gebeurt bijna jaarlijks wel één of twee keer. Toen wij er in 2016 of 2017 waren in een appartementje werd de lucht ook op een gegeven moment gitzwart deed zich een aardig noodweer voor. We waren ook bewust met mijn oude barrel die kant uit gegaan (die al een poffertjespan was toen ik hem kocht) en niet met de veel nieuwere auto van mijn partner. Bij de naderende onweersbui heb ik de auto bij ons appartement met de neus tegen de gevel gezet waardoor de voorruit zich onder een balkon bevond.

Met kapotte of dichtgeplakte zij/achterruiten kun je namelijk nog wel rijden. Maar met een voorruit die flink gehavend is, is rijden onverantwoord.

Andere tips om je voorruit (of hele auto, of het kunststof dakluik van je caravan) te redden is bescherming met een matras, of met meerdere lagen aan dekens, slaapzakken etc. Het is wel zaak om de boel dan goed vast te zetten met spanbanden of touw, want de windvlagen die gepaard gaan met een verwoestende hagelbui zijn ook niet mis.

Dat dergelijke buien ook elders steeds vaker voorkomen is wel zorgelijk. Laatst hadden ook in Nederland (Hilversum en omgeving) honderden of misschien zelfs duizenden mensen schade aan hun auto door de hagel met een diameter van meer dan 4cm. Ook temperaturen van meer dan 35 graden lijken in (het oosten/zuidoosten van) Nederland niet meer uiterst zeldzaam te zijn. Dagen met 30+ komen steeds vroeger in het seizoen al voor. Wat dat betreft is de meivakantie de nieuwe zomervakantie.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
MotorBeast schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:27:
[...]

Hoop voor je dat het koeler wordt en minder branden. Als ritten bij de Tour vanwege hitte worden ingekort dan is het wel bar en boos. Die jongens zijn geen watjes.
Dat is juist het grappige, het boeit de renners niet zoveel, die gaan toch tot het uiterste. Het zal eerder aansprakelijkheid en politiek zijn.

Warmte is een emotie toch? Gewoon rustig blijven en je ding doen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MeltedForest
  • Laatst online: 16-08 20:42

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb nu nacht 10 erop zitten in zuid Frankrijk. Ja het is overdag een graad of 35 maar 's nachts nog steeds onder de 20, dus prima om in te slapen (vouwwagen). Kinderen (8 en 5 jaar) gaan slapen zodra de zon achter de bergen verdwijnt, hebben nog wel een ventilator voor een beetje frisse lucht.

Verder doen we de activiteiten in de ochtend, elke middag liggen we in het water. Het is allemaal prima vol te houden :)

• The Legend
  • Laatst online: 22:59

The Legend

*Plop*

JaMaaT schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 23:18:
@ephymerous

Klopt het dat ik geen mailadres of online reservering kan vinden? :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:22
The Legend schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:10:
[...]

https://www.alpencampingm...t-ons-op/#Buchungsanfrage

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
[...]

Wij proberen net telefonisch te reserveren. We zijn van plan om morgen naar deze camping te gaan. Helaas krijgen we een irritante digitale telefoniste. Nu per app :)

/edit

@The Legend morgen hebben ze geen plek meer. Wij schakelen door naar Kaiser Camping Bad-Feilnbach. Dat is vooral vanwege logistieke redenen fijn. Dichterbij waar we nu zitten en korter naar huis.

/edit2
Ook geen plek. Wij zoeken nog even door :)

[ Voor 27% gewijzigd door ephymerous op 16-07-2026 10:48 ]

XXXVI

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MeltedForest schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:56:
[...]

Ik heb nu nacht 10 erop zitten in zuid Frankrijk. Ja het is overdag een graad of 35 maar 's nachts nog steeds onder de 20, dus prima om in te slapen (vouwwagen). Kinderen (8 en 5 jaar) gaan slapen zodra de zon achter de bergen verdwijnt, hebben nog wel een ventilator voor een beetje frisse lucht.

Verder doen we de activiteiten in de ochtend, elke middag liggen we in het water. Het is allemaal prima vol te houden :)
Precies, dat is mijn ervaring ook van de afgelopen jaren. Opzich niet anders dan wat ik vroeger met mijn eigen ouders ook al deed overigens.

En dan toch voor de volledigheid: ja, de aarde warmte op; het is echt anders dan 'vroeger'; daar moeten we zsm wat aan doen; adaptatie alleen is niet voldoende; op andere plekken in de wereld is het nog veel extremer en lijden mensen er écht onder, etc.

• barrymossel
  • Laatst online: 18:58
Ik heb ook echt onwijs zin in de vakantie (Ardèche), maar ben toch wel een beetje huiverig voor bosbranden en/of het noodweer zoals gisteren (en waarschijnlijk vandaag en morgen). Niet dat ik er bang voor ben, maar het zou wel jammer zijn als het je vakantie verpest.

En dit speelt volgens mij pas echt de laatste jaren. Althans ik kan me niet heugen dat ik voor zo'n twee jaar geleden ik hier überhaupt over nadacht...

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
barrymossel schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:42:
[...]

Ik heb ook echt onwijs zin in de vakantie (Ardèche), maar ben toch wel een beetje huiverig voor bosbranden en/of het noodweer zoals gisteren (en waarschijnlijk vandaag en morgen). Niet dat ik er bang voor ben, maar het zou wel jammer zijn als het je vakantie verpest.

En dit speelt volgens mij pas echt de laatste jaren. Althans ik kan me niet heugen dat ik voor zo'n twee jaar geleden ik hier überhaupt over nadacht...
Hoewel het weer daadwerkelijk steeds extremer wordt is ook de berichtgeving aardig toegenomen. Bosbranden zijn er al decennia maar je leest het onderhand continu.

En een paar weken geleden mocht je in Nederland niet naar buiten anders zou je overlijden. Het wordt op dit maakt ook wel aardig je hoofd in gepraat. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12

oZy

Gonadan schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:05:
En een paar weken geleden mocht je in Nederland niet naar buiten anders zou je overlijden. Het wordt op dit maakt ook wel aardig je hoofd in gepraat.
:| Van een moderator zou ik persoonlijk een feitelijkere formulering verwachten.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
oZy schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:17:
[...]

:| Van een moderator zou ik persoonlijk een feitelijkere formulering verwachten.
Als een post je niet bevalt mag je altijd rapporten in plaats van zo reageren. :)

Mijn post miste nog een knipoog maar je kunt niet ontkennen dat het aardig opgeblazen werd. Niet naar buiten gaan was letterlijk het advies en alle media stonden vol met allerlei rampscenario's en alle nadelige gevolgen die ze konden vinden.
En dat gaat nu eenmaal bij mensen in het hoofd zitten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Onze camping ligt aan de rivier en heeft een klein trappetje met bankje waar je vanaf de camping de rivier in kan. Er hangen ook bordjes op de camping dat je voorbij het terras alleen als campinggasten mag komen en anders niet. Ik vroeg mij af of dat wel nodig was.

Maar onderhand ben ik er achter hoeveel mensen het normaal vinden om gewoon een camping op te banjeren om daar hun hond even te laten razen of met zijn twintigen wel even gebruik te kunnen maken van de faciliteiten.

Erg bijzonder, de campingbeheerders hebben er bijna een dagtaak aan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• oZy

oZy

Gonadan schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:23:
[...]

Als een post je niet bevalt mag je altijd rapporten in plaats van zo reageren. :)

Mijn post miste nog een knipoog maar je kunt niet ontkennen dat het aardig opgeblazen werd. Niet naar buiten gaan was letterlijk het advies en alle media stonden vol met allerlei rampscenario's en alle nadelige gevolgen die ze konden vinden.
offtopic:
Ik zal zeker niet ontkennen dat een volstrekt normaal hitteplan ('ga niet onnodig naar buiten', 900 extra doden agree) op social media wordt opgeklopt en vervolgens in de 'msm' aardig wordt opgeblazen.

Ik vind dat je vooral als moderator niet gebaat bent bij het polariseren van een doorgaands vriendelijke vakantie forum. Je plaatst een onnodig bericht en vervolgens die stroman afdoen met een knipoog is m.i. een beetje cheap.

Ik reageer doorgaans niet OT maar het zal de warmte wel zijn ;)

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 08:48

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Gonadan schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:05:
[...]

Hoewel het weer daadwerkelijk steeds extremer wordt is ook de berichtgeving aardig toegenomen. Bosbranden zijn er al decennia maar je leest het onderhand continu.

En een paar weken geleden mocht je in Nederland niet naar buiten anders zou je overlijden. Het wordt op dit maakt ook wel aardig je hoofd in gepraat. ;)
De 900 extra overledenen alleen in Nederland in die hete periode van onlangs ondersteunt dit advies wat mij betreft ook wel. Ja, het waren ongetwijfeld mensen die al een mindere gezondheid hadden, want die gaan natuurlijk als eerste. Maar dat enige oplettendheid bij die temperaturen geboden is, is wel duidelijk.

Ik snap het punt van @barrymossel wel. Ook ik bedacht me vande week toen ik door de kurkdroge bossen van Brandenburg (whats in the name...) reed, dat ik geen schijn van kans zou maken om weg te komen als de boel daar vlam zou vatten.

Dat de berichtgeving toeneemt, is mijn inziens ook wel logisch als de aanleiding, het aantal en de omvang van de natuurbranden, toeneemt. Het lijkt mij niet dat dat is om de mensen bang te maken oid. Ik laat m'n aluhoedje wat dat betreft nog wel ff op m'n nachtkastje liggen.

We've got that ring of confidence

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Laat het aluhoedje dan in tekst ook maar achterwege, die insinuatie slaat werkelijk waar nergens op. :/

De bosbranden in Frankrijk nemen al zestig jaar toe, over de tijd wordt dat gewoon steeds heviger. Dat is niet iets om de risico's te bagatelliseren maar het is ook gewoon niets nieuws. Je weet dat er een bepaalde regio's bepaalde risico's zijn en daar moet je rekening mee houden.

Wat wel relatief nieuw is, is dat alle vormen van media nog voornamelijk leven op sensatie en klikjes voor de reclame. Dus die blazen als op tot onrealistische proporties
En dat gaat dus bij mensen in het hoofd zitten. Had er zelf ook last van bij code rood, dat je je ineens af gaat vragen of je er te makkelijk over denkt of zo omdat je gewoon naar de kapper gaat. Nee dus, het was gewoon opgeblazen.

Geen complot, gewoon een feit. Je wordt er nu gewoon meer mee geconfronteerd dus zit het sneller in je gedachten, zo simpel is het en meer bedoel ik er niet mee. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Puppetmaster
  • Laatst online: 22:32
Het is natuurlijk ook wel zo dat het oppervlak aan bosbranden de afgelopen jaren sterker toeneemt en de brand seizoenen langer worden.
Daardoor is er ook meer direct contact met de leefgebieden van bewoners en toeristen in de aangedane regio’s.

Dat speelt ook mee in het toenemen van de berichtgeving.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• maartend
Gonadan schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:23:
[...]

Ja, zo werkt het bij mensen, maar het is ook wel zo dat het weer, zeker voor nederlandse begrippen wel erg extreem is. Zeker in de grote, stenen steden.
En ja, zwakkere mensen gaan daar aan dood. Zo eenvoudig is het.

Het wordt niet zozeer opgeblazen alswel zeer uitgebreid ge-etaleerd. Maar ja, dat gebeurt met veel zaken.

Dus het is zeker niet iets om te downgarden. Waarbij ik ook denk dat we hier in NL niet het echte gevaar van een bosbrand goed inschatten. Opmerkingen als ; ik zet mijn auto wel aan de rand van de camping wijzen daar toch op,

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 16-07-2026 15:45 ]

• oZy

oZy

Je bagatelliseert het risico op bosbranden niet, maar volgens mij zet je de waarschuwingen onterecht weg als overdreven. Dat je er vaker over hoort komt vooral door het feit dat hittegolven extremer worden en vaker voorkomen.
"Frankrijk registreerde sinds 1947 51 hittegolven, waarvan 34 sinds 2000 en 26 sinds 2011. Ook dagen boven 35°C en zelfs 40°C komen steeds vaker voor. " (vertaald van Meteo France)
'het neemt al 60 jaar toe dus waarom al die ophef' is echt té makkelijk. De Franse zomertoerismebranche heeft nog wel wat rek maar Frankrijk staat voor juli/aug niet meer op mijn bestemmingenlijst sinds wij de laatste 3 vakanties daar steeds 40gr aantikten en dat is zelfs met airco en een zwembad in de tuin niet fijn.
Had er zelf ook last van bij code rood, dat je je ineens af gaat vragen of je er te makkelijk over denkt of zo omdat je gewoon naar de kapper gaat.
Dit is dus precies wat je geadviseerd werd - denk even na of het in jouw conditie verstandig is om naar buiten te gaan met deze weersomstandigheden - wat is daar nou mis mee? :?

• JaMaaT
  • Laatst online: 18:03
[...]

Geen idee, dat regelt de betere helft ;)

Maar de camping ligt dichtbij de snelweg. Dus relatief veel bezoekers voor 1 nachtje. Wellicht mailtje sturen mocht je geen haast hebben.

Mailadres waar wij de bevestiging op kregen was gewoon info@

[ Voor 8% gewijzigd door JaMaaT op 16-07-2026 15:57 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWKwHWcL-rawb82KuUAkGSttAcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9rNDRvWtDUFVSoMGafMNeqYl.jpg?f=fotoalbum_large
Meer tenten en/of vakantie kiekjes minder bosbrand discussie?
Of dan toch minder op elkaar inhaken a.u.b.
Maak gewoon een Topic Report als je iets niet tof vind. Hier in het topic er tegen ingaan No Buono

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:36
Mooie fiets!!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:15:
Laat het aluhoedje dan in tekst ook maar achterwege, die insinuatie slaat werkelijk waar nergens op. :/

De bosbranden in Frankrijk nemen al zestig jaar toe, over de tijd wordt dat gewoon steeds heviger. Dat is niet iets om de risico's te bagatelliseren maar het is ook gewoon niets nieuws. Je weet dat er een bepaalde regio's bepaalde risico's zijn en daar moet je rekening mee houden.

Wat wel relatief nieuw is, is dat alle vormen van media nog voornamelijk leven op sensatie en klikjes voor de reclame. Dus die blazen als op tot onrealistische proporties
En dat gaat dus bij mensen in het hoofd zitten. Had er zelf ook last van bij code rood, dat je je ineens af gaat vragen of je er te makkelijk over denkt of zo omdat je gewoon naar de kapper gaat. Nee dus, het was gewoon opgeblazen.

Geen complot, gewoon een feit. Je wordt er nu gewoon meer mee geconfronteerd dus zit het sneller in je gedachten, zo simpel is het en meer bedoel ik er niet mee. :)
Vergelijk het eens met die parabel over de kikkers in een pan op het vuur...

Ik ga ook nog steeds met een tent naar het Zonnige Zuiden, heb op een camping in de Languedoc gestaan waar op minder dan 1 km afstand een forse bosbrand met blusvliegtuigen moest worden geblust, en een andere keer net ten noordwesten van Perpignan op 50 m van zo'n blusvliegtuigenflottillje-in-actie gereden en stil gestaan langs de weg (op last van politie en brandweer, en zeker ook gezond verstand).

De regio is kwetsbaar, en als deze grote branden dan ook nog expres aangestoken worden, is het helemaal ellendig (omgeving Béziers, pyromaan - en nu ook net zuidelijk van Parijs in Fontainebleau).

Deze zomer in de Auvergne, we gaan het zien. Zul je zien dat we een daar week regen hebben. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
't Ziet er bij jou anders aardig droog uit @Bommes :D
offtopic:
@oZy te veel dingen die ik niet geschreven heb en een advies daadwerkelijk anders was. Dit gaat een lange welles/nietes worden en dat wil ik de rest niet aan doen.
Je bent altijd welkom in DM maar hier reageer ik niet meer. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Thanks, niet meer in mijn bezit helaas.
Vervangen voor;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDNys16WeOJpPin6tGfLR1h6Xis=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ysp37lfkMgdLOLySdxDwQGqw.jpg?f=fotoalbum_large
Tentje is het zelfde gebleven :+

• Puppetmaster
Bommes schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:04:
Semi-cross post uit het vouwwagen topic voor de plaatjes, ons huidige stekkie aan de Costa Brava. :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPHizDLqQ-A-r8x5n8tLTaAg12A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oayGZyMf4HRzwdo7S9syCBmY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ElUbowsE-mxKQo1n15wa-l1w9Nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JE5GjZzVQNCc4tbHwPrnOtxC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZdVEYkeB6b4gwO3ttb8ictCXzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbSAb0Iygib24w7KpKYL7IIl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Puppetmaster op 16-07-2026 16:39 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• maartend
Bommes schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:22:
[...]

Vervangen voor;
[Afbeelding]
Ik had eerder mijn tent in geruild

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Puppetmaster schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:36:
[...]

Semi-cross post uit het vouwwagen topic voor de plaatjes, ons huidige stekkie aan de Costa Brava. :D
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tamariú toevallig?

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bommes schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:22:
[...]

Vervangen voor;
[Afbeelding]
Weer een offroad route ook?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Gonadan schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:13:
[...]

Weer een offroad route ook?
Laatste foto was van vorig jaar in de UK, toen inderdaad offroad.
Dit jaar met mijn Vespa 300 GTS naar de Alpen geweest. 95% op het asfalt gereden.
Wel de Col de Sommelier en de Via del Sale gereden.
Sommelier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lq9Eb-uDH46_UYTfqBd28HtE36A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSxFi7iSrtuajXuWBK2LG5Ci.jpg?f=fotoalbum_large

Dus motor wasrek nummer 3 met het zelfde tentje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRLjVHtDazsivadb7uYSZ0f9vS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fDZhiddmEmAIWZqMSo0RMPRb.jpg?f=fotoalbum_large

• miel
Gisteren even mijn tent op gezet… over 3 weken naar noord Zweden… zin in!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yInGgOck2ZOjFxoQdMXI5ykmiwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aybtmLLgkwjAGx9F88SVJrMt.jpg?f=fotoalbum_large

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

maartend schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:39:
[...]

Ik had eerder mijn tent in geruild
Tja soms maakt een mens fouten -O-

@Puppetmaster wat een toffe vouwwagen, Engels product? Beetje een combinatie tussen een vouwcaravan zoals in de jaren 80 vaker te zien en een tent trailer.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bommes schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:26:
[...]

Laatste foto was van vorig jaar in de UK, toen inderdaad offroad.
Dit jaar met mijn Vespa 300 GTS naar de Alpen geweest. 95% op het asfalt gereden.
Wel de Col de Sommelier en de Via del Sale gereden.
Sommelier:
[Afbeelding]

Dus motor wasrek nummer 3 met het zelfde tentje:
[Afbeelding]
Col de Sommelier, klinkt bijna als incompatible met een motortocht. :9B

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hopjesvla79
@Bommes @miel die tunneltjes kunnen wel iets strakker opgezet worden he ;)

Hi Ha Hopjesvla

• Puppetmaster
Nee, iets ten zuiden van Tossa de Mar!

• Puppetmaster
Bommes schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:31:
[...]
@Puppetmaster wat een toffe vouwwagen, Engels product? Beetje een combinatie tussen een vouwcaravan zoals in de jaren 80 vaker te zien en een tent trailer.
Yes!
Een pennine Sterling uit 2010. :)
We hadden hiervoor een Camplet, die was wel lekker compact, maar zeker in noordelijkere oorden misten we praktische binnenruimte.
Deze staat supersnel, volledig op zichzelf zonder haringen en geeft de binnenruimte van een caravan! :D

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Het is een van de hoogst bereikbare offroad berg passen. Niet echt Vespa terrein, maar ik is eigenwijs.

De blikken van het 4x4 en offroad volk toen ik boven aankwam waren wel goud.
Zeker omdat ik onder mijn motorjas gewoon een (kevlar motor) jeans, (motor)sneakers en een Hawaii bloesje aanhad.. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkBbnvPlHk6G66iC-ZXf0Wfjksk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SO5GXKHUrwLWsOig7ZSkHpbv.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik ga hier wat offtopic, sorry.

Nog 1,5 week werken en dan begint onze gezins vakantie.
Eerst 4 nachtjes op camping Ruigenhoek bij Lisse voor 3 dagen Castlefest.
Dan via huis door naar de Vogezen, eerste stop daar is Camping La Vologne nabij Gérardmer. Mijn 5 jarige dochter haar vriendje zijn daar en we dachten daar ff langs te gaan.
Overigens is dat vanuit Lisse voor ons te veel/ver voor 1 dag met de camper, zeker met een stop thuis om festival zooi af te gooien. Dus stoppen we onderweg waarschijnlijk op de camperplaats in Ettelbruck.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hopjesvla79 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:35:
Met moeite maar een paar kreuken doen voor mij niet af aan de functie: slaapplaats >:)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Puppetmaster schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:39:
[...]

Yes!
Een pennine Sterling uit 2010. :)
We hadden hiervoor een Camplet, die was wel lekker compact, maar zeker in noordelijkere oorden misten we praktische binnenruimte.
Deze staat supersnel, volledig op zichzelf zonder haringen en geeft de binnenruimte van een caravan! :D
Bedankt nu zit ik ook naar dit ding te zoeken op MP
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
>:)

• miel
Hopjesvla79 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:35:
200%…. Maar had geen zin om scheerlijnen te plaatsen en mijn tuin is net te smal

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
miel schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:30:

[Afbeelding]
Wel een leuke tuin! Ik ben niet de enige met “onkruid” tussen zijn tegels :o

Veel kampeerplezier in Zweden :*)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:18
Bommes schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:04:
[Afbeelding]
Of dan toch minder op elkaar inhaken a.u.b.
Maak gewoon een Topic Report als je iets niet tof vind. Hier in het topic er tegen ingaan No Buono
Meld me niet heel vaak in dit topic maar ik lurk toch altijd mee. En het is een prima excuus om ook een foto'tje van mijn fietsje en tentje te plaatsen. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PX00sYxy0BIe40Xdo0PQqzAXXpE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4xkPcMBiSJ3D6RnBacdISLPf.jpg?f=user_large

Ben 'net' terug van 3 weken met de motor en m'n tentje door de Alpen, maar ik heb begin augustus weer eens 3 dagen achter elkaar vrij, en het kriebelt weer ontzettend om even 2 nachten eropuit te gaan. Maar eens kijken waarheen.

Motorgear en ultieme speakers te koop op MP.

• Himalaya
Pyr0_ schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 20:24:
[...]

Meld me niet heel vaak in dit topic maar ik lurk toch altijd mee. En het is een prima excuus om ook een foto'tje van mijn fietsje en tentje te plaatsen. :+

[Afbeelding]

Ben 'net' terug van 3 weken met de motor en m'n tentje door de Alpen, maar ik heb begin augustus weer eens 3 dagen achter elkaar vrij, en het kriebelt weer ontzettend om even 2 nachten eropuit te gaan. Maar eens kijken waarheen.
Alleen op pad?

maar ik snap je helemaal, bergen en motor. Beste combinatie ever, is voor mij al even geleden maar super herinneringen aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBklKVFw4f6_NBDe_vz3DL-oRA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8RZPRaN7BpgBBoij4twDe1mZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ergens eind jaren 90.

[ Voor 19% gewijzigd door Himalaya op 16-07-2026 20:29 ]

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:18
Himalaya schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 20:26:
[...]

Alleen op pad?

maar ik snap je helemaal, bergen en motor. Beste combinatie ever, is voor mij al even geleden maar super herinneringen aan.
Kan ik me goed voorstellen. ;) En ja, lekker solo op pad, mocht je het interessant vinden; ik heb een reisverslagje bijgehouden (klik).

Motorgear en ultieme speakers te koop op MP.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Himalaya schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 20:26:
[...]

Alleen op pad?

[Afbeelding]

Ergens eind jaren 90.
Die foto ken ik ergens van. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Himalaya
Pyr0_ schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 20:31:
[...]

Kan ik me goed voorstellen. ;) En ja, lekker solo op pad, mocht je het interessant vinden; ik heb een reisverslagje bijgehouden (klik).
Je tentnaam gaf al een hint ;)

maar leuke reis heb je gemaakt.. In “mijn” motorreizentijd was internet nog niet zo’n ding, dat kwam pas toen ik te voet de Himalaya in ging.

• miel
Himalaya schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 20:21:
[...]

Wel een leuke tuin! Ik ben niet de enige met “onkruid” tussen zijn tegels :o

Veel kampeerplezier in Zweden :*)
Meer onkruid dan wat anders maar wel lekker groen idd :-) Zweden komt vast goed dank!

• maartend
Bommes schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:42:
en een Hawaii bloesje aanhad.. :P
En dan vooral dit.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
miel schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:30:

[Afbeelding]
Ik ga over 2 weken. We gaan elkaar tegenkomen ergens. Op een camping. In een meer. Aan een kampvuur. Hoe herken ik je?

• pirke
  • Laatst online: 19:26
Noord Zweden is best groot hoor. Alsof twee mensen allebei naar Frankrijk gaan en er van uitgaan dat ze elkaar wel tegen zullen komen ;)

• ST10©DE
  • Laatst online: 01-09 17:01

ST10©DE

Dus.............

Wij hadden afgelopen woensdag dus een beetje hagel. Gelukkig heeft de Zambezi zich staande gehouden. De auto ziet er nu uit als een golfbal, misschien heeft dit wel positieve invloed op het bereik >:)

Wij zijn er in ieder geval genadig van afgekomen zonder kapotte ramen en vouwwagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Pmxk8Y_7xl_VnLbrtSMfUeV2cA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VOnRRQctq1JGwTdD9GFOs49B.jpg?f=fotoalbum_medium

Dit was nog een kleinere.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0Xwa4qdSZS1beWv_gKIZANrh3E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wv6iHpnkD84lCQu568Oc98NA.jpg?f=fotoalbum_medium

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Puppetmaster
Enige punt om rekening mee te houden is dat de bedden niet erg groot zijn, 198x122.
Ik ben 185, dat gaat nog prima met een compact kussentje.

• Deathaspire
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:46
pirke schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 23:43:
Noord Zweden is best groot hoor. Alsof twee mensen allebei naar Frankrijk gaan en er van uitgaan dat ze elkaar wel tegen zullen komen ;)
al regelmatig gebeurd dat ik ergens naartoe ging en iemand van uit de straat tegenkwam :)

vorig jaar nog in Zwitserland op de camping, stond een wagen met Belgische nummerplaat naast mijn tent, bleek die van een paar straten verder te zijn.

dus zeg nooit nooit. ;)
Pagina: 1 ... 297 ... 311 Laatste