[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 295 296 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:10
@pirke prima argument. Ligt een beetje aan de invulling van je vakantie. Bij onze kinderen merk ik dat ze het fijn vinden om niet de hele dag op de been te zijn, om ook op de camping te kunnen spelen, dan ben je daar soms toch langer dan je lief is. Dan is het fijn als ook de camping zelf een prettige omgeving is :) .

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-07 19:08
Ik snap het wel, dat er meer wit te zien is op de Noorse campings. Het weer is toch wat onberekenbaarder. Wij hadden destijds speciaal een tweepersoons tent gekocht met een leefruimte waar je een druilerige dag toch gewoon kon vertoeven. Uiteindelijk weinig nodig gehad, maar was wel een fijn idee dat je niet de hele dag op een autostoel of luchtbedje moet hangen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 16:38

Smurf

Detri

@pirke Over lichtsnoeren gesproken: Dat heb ik voor de nieuwe voortent gelijk goed geregeld. Geen ellende met kerstlampjes, maar 2 "smart" led spots die zowel warm als koud licht kunnen (en alles ertussen). Kunnen fel genoeg voor een spelletje, maar ook gedimd worden tot net genoeg om te zien wat je doet. Geen gedoe met apps maar gewoon de remote erbij om de boel te bedienen.

Het zijn eigenlijk inbouwspots, maar met een geprint beugeltje kan ik ze nu aan de tentstokken klemmen en de spot voor onder de luifel daisy-chainen vanaf die voor in de voortent. Dus technisch nu wel een lichtsnoer. :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ev2L_TZsAaqxoIk4lJ2pEnb5qOQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rhNxdJBJK3FRH9y3gjFZyjFy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQc0En8XzWqDrw0s6W_KH-sjaxI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gsrld6O9pbpS8J2EUxgbA7oV.jpg?f=fotoalbum_tile

)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Kevinns schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:54:
@pirke prima argument. Ligt een beetje aan de invulling van je vakantie. Bij onze kinderen merk ik dat ze het fijn vinden om niet de hele dag op de been te zijn, om ook op de camping te kunnen spelen, dan ben je daar soms toch langer dan je lief is. Dan is het fijn als ook de camping zelf een prettige omgeving is :) .
Dit, voor ons geen mega campings met zwemparadijs of animatie. Maar alleen in het bos of meerdere camperplaatsen achter elkaar, gevuld met senioren is het andere uiterste.
Wat kindjes om mee te spelen, de mogelijkheid om lekker over de camping te fietsen, zwembadje om te plonzen. Dat zijn toch wel een beetje de wensen voor ons met onze 5 jarige dochter.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:45
Bommes schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:42:
[...]

Dit, voor ons geen mega campings met zwemparadijs of animatie. Maar alleen in het bos of meerdere camperplaatsen achter elkaar, gevuld met senioren is het andere uiterste.
Wat kindjes om mee te spelen, de mogelijkheid om lekker over de camping te fietsen, zwembadje om te plonzen. Dat zijn toch wel een beetje de wensen voor ons met onze 5 jarige dochter.
Die van ons waren iets van 5 toen ze 's ochtends buiten gingen spelen (wij nog even uitslapen). Even later kwamen ze trots vertellen dat ze de vuurkorf (halve olie drum) weer aan hadden gekregen met zelf gesprokkeld hout. Het geheel smeulde nog na van de avond ervoor, en ze hadden goed opgelet hoe het moest.

Mn vrouw was er niet zo blij mee, ik was vooral erg trots op ze *O*

Maar lekker op de camping steppen en fietsen is natuurlijk ook heerlijk voor ze. En steentjes in een rivier gooien of een dam bouwen.

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
TheOmen schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:34:
[...]

Niet in een Eentje maar in een Suzuki Swift.......prima te doen. Eendje.
Hoe krijg je het voor elkaar. Of ik mis de grap in deze.. 8)

I love it when a plan comes together :7

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-07 19:08

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 18:25:
[...]

Die van ons waren iets van 5 toen ze 's ochtends buiten gingen spelen (wij nog even uitslapen). Even later kwamen ze trots vertellen dat ze de vuurkorf (halve olie drum) weer aan hadden gekregen met zelf gesprokkeld hout. Het geheel smeulde nog na van de avond ervoor, en ze hadden goed opgelet hoe het moest.

Mn vrouw was er niet zo blij mee, ik was vooral erg trots op ze *O*

Maar lekker op de camping steppen en fietsen is natuurlijk ook heerlijk voor ze. En steentjes in een rivier gooien of een dam bouwen.
Grote verschil: jullie hebben er meer dan 1.
Mijn dochtertje vermaakt zich uitstekend alleen. Maar vriendjes of vriendinnetjes maken is toch wel veel leuker.
Anders zijn ik of mijn vrouw de hele vakantie het vriendje of vriendinnetje. Niks mis mee, het is ons eigen kind.
Maar voor haar wel zo leuk om met andere kinderen om te gaan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:45
Bommes schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 18:47:
[...]

Grote verschil: jullie hebben er meer dan 1.
Mijn dochtertje vermaakt zich uitstekend alleen. Maar vriendjes of vriendinnetjes maken is toch wel veel leuker.
Anders zijn ik of mijn vrouw de hele vakantie het vriendje of vriendinnetje. Niks mis mee, het is ons eigen kind.
Maar voor haar wel zo leuk om met andere kinderen om te gaan.
Ja dat is een heel groot verschil, zeker aangezien ze maar anderhalf jaar schelen. Het zijn dikke vriendinnen samen.

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
Ook dat vermoedde ik, maar ook het mogelijke vermoeden dat je een typfout maakte. Enfin, ik heb je grap niet correct waargenomen. :$ ;)

I love it when a plan comes together :7

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:10
aerofreak schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 10:19:
Over 3 weken zouden we gaan kamperen op de Veluwe. Prive sanitair gekozen ivm de kinderen waarbij de jongste 3 maanden is.

Krijg nu deze mail:

[...]

Wat een domper zeg :( Ze hebben niks anders op de betreffende camping en we hebben geen zin om door de blubber te gaan, dus zal wel annuleren worden.

Nu hopen dat ergens een plekje te vinden is met privesanitair.
Privé sanitair tbv een kleine? Zat campings met een baby/gezinsruimte in het algemeen sanitair.

• zuma
Gonadan schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:30:
Dat vind ik echt voor geen meter zitten, dan maar een dakkoffer. :P
Imperial, niet gelimiteerd qua volume (soms handig in de winter)

• zuma
Gonadan schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:11:
[...]

150? Doe ff normaal, serieus? Ik sta dit jaar op een camping die de zes tientjes zou aantikken als we met vier zouden zijn, en dat is al ver boven mijn gemiddelde. 150 voor een standplaats... 7(8)7
4 personen (16+) is bij ons tegenwoordig een kleine 40 euro (incl toeristenbelasting). Zelf was ik laatst elders en waren we voor zo'n samenstelling zelf iets minder kwijt (SVR)

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:07
JanHenk schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:47:
[...]
Noorwegen is een fantastisch land hoor, maar ik zou er niet graag naartoe gaan met onze vouwwagen om eerlijk te zijn. Wat jij? Zo'n loodzware katoenen tent is niet meteen het meest geschikte middel.
Vanwege de grote kans op regen hebben we toen “gekampeerd” in de zgn. Hytter. :)
Op heel veel campings heb je een soort tuinhuisjes die je als houten tent kunt zien. Variërend van zeer basic tot een chaletje.
Zo dan ook variëren in prijs. Best leuk! :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:05
zuma schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 20:09:
[...]

4 personen (16+) is bij ons tegenwoordig een kleine 40 euro (incl toeristenbelasting). Zelf was ik laatst elders en waren we voor zo'n samenstelling zelf iets minder kwijt (SVR)
Makkelijke knop waar lokale overheden aandraaien bij een tekort.

Hier willen ze een festival belasting invoeren voor begrotings tekort…
Pagina: 1 ... 295 296 Laatste