@pirke prima argument. Ligt een beetje aan de invulling van je vakantie. Bij onze kinderen merk ik dat ze het fijn vinden om niet de hele dag op de been te zijn, om ook op de camping te kunnen spelen, dan ben je daar soms toch langer dan je lief is. Dan is het fijn als ook de camping zelf een prettige omgeving is
.
Ik snap het wel, dat er meer wit te zien is op de Noorse campings. Het weer is toch wat onberekenbaarder. Wij hadden destijds speciaal een tweepersoons tent gekocht met een leefruimte waar je een druilerige dag toch gewoon kon vertoeven. Uiteindelijk weinig nodig gehad, maar was wel een fijn idee dat je niet de hele dag op een autostoel of luchtbedje moet hangen.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
@pirke Over lichtsnoeren gesproken: Dat heb ik voor de nieuwe voortent gelijk goed geregeld. Geen ellende met kerstlampjes, maar 2 "smart" led spots die zowel warm als koud licht kunnen (en alles ertussen). Kunnen fel genoeg voor een spelletje, maar ook gedimd worden tot net genoeg om te zien wat je doet. Geen gedoe met apps maar gewoon de remote erbij om de boel te bedienen.
Het zijn eigenlijk inbouwspots, maar met een geprint beugeltje kan ik ze nu aan de tentstokken klemmen en de spot voor onder de luifel daisy-chainen vanaf die voor in de voortent. Dus technisch nu wel een lichtsnoer. :D
Het zijn eigenlijk inbouwspots, maar met een geprint beugeltje kan ik ze nu aan de tentstokken klemmen en de spot voor onder de luifel daisy-chainen vanaf die voor in de voortent. Dus technisch nu wel een lichtsnoer. :D
![]() | ![]() |
)
Dit, voor ons geen mega campings met zwemparadijs of animatie. Maar alleen in het bos of meerdere camperplaatsen achter elkaar, gevuld met senioren is het andere uiterste.Kevinns schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:54:
@pirke prima argument. Ligt een beetje aan de invulling van je vakantie. Bij onze kinderen merk ik dat ze het fijn vinden om niet de hele dag op de been te zijn, om ook op de camping te kunnen spelen, dan ben je daar soms toch langer dan je lief is. Dan is het fijn als ook de camping zelf een prettige omgeving is.
Wat kindjes om mee te spelen, de mogelijkheid om lekker over de camping te fietsen, zwembadje om te plonzen. Dat zijn toch wel een beetje de wensen voor ons met onze 5 jarige dochter.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Die van ons waren iets van 5 toen ze 's ochtends buiten gingen spelen (wij nog even uitslapen). Even later kwamen ze trots vertellen dat ze de vuurkorf (halve olie drum) weer aan hadden gekregen met zelf gesprokkeld hout. Het geheel smeulde nog na van de avond ervoor, en ze hadden goed opgelet hoe het moest.Bommes schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:42:
[...]
Dit, voor ons geen mega campings met zwemparadijs of animatie. Maar alleen in het bos of meerdere camperplaatsen achter elkaar, gevuld met senioren is het andere uiterste.
Wat kindjes om mee te spelen, de mogelijkheid om lekker over de camping te fietsen, zwembadje om te plonzen. Dat zijn toch wel een beetje de wensen voor ons met onze 5 jarige dochter.
Mn vrouw was er niet zo blij mee, ik was vooral erg trots op ze
Maar lekker op de camping steppen en fietsen is natuurlijk ook heerlijk voor ze. En steentjes in een rivier gooien of een dam bouwen.
Hoe krijg je het voor elkaar. Of ik mis de grap in deze..TheOmen schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:34:
[...]
Niet in een Eentje maar in een Suzuki Swift.......prima te doen. Eendje.
Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Grote verschil: jullie hebben er meer dan 1.pirke schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 18:25:
[...]
Die van ons waren iets van 5 toen ze 's ochtends buiten gingen spelen (wij nog even uitslapen). Even later kwamen ze trots vertellen dat ze de vuurkorf (halve olie drum) weer aan hadden gekregen met zelf gesprokkeld hout. Het geheel smeulde nog na van de avond ervoor, en ze hadden goed opgelet hoe het moest.
Mn vrouw was er niet zo blij mee, ik was vooral erg trots op ze![]()
Maar lekker op de camping steppen en fietsen is natuurlijk ook heerlijk voor ze. En steentjes in een rivier gooien of een dam bouwen.
Mijn dochtertje vermaakt zich uitstekend alleen. Maar vriendjes of vriendinnetjes maken is toch wel veel leuker.
Anders zijn ik of mijn vrouw de hele vakantie het vriendje of vriendinnetje. Niks mis mee, het is ons eigen kind.
Maar voor haar wel zo leuk om met andere kinderen om te gaan.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ja dat is een heel groot verschil, zeker aangezien ze maar anderhalf jaar schelen. Het zijn dikke vriendinnen samen.Bommes schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 18:47:
[...]
Grote verschil: jullie hebben er meer dan 1.
Mijn dochtertje vermaakt zich uitstekend alleen. Maar vriendjes of vriendinnetjes maken is toch wel veel leuker.
Anders zijn ik of mijn vrouw de hele vakantie het vriendje of vriendinnetje. Niks mis mee, het is ons eigen kind.
Ook dat vermoedde ik, maar ook het mogelijke vermoeden dat je een typfout maakte. Enfin, ik heb je grap niet correct waargenomen.
Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
Privé sanitair tbv een kleine? Zat campings met een baby/gezinsruimte in het algemeen sanitair.aerofreak schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 10:19:
Over 3 weken zouden we gaan kamperen op de Veluwe. Prive sanitair gekozen ivm de kinderen waarbij de jongste 3 maanden is.
Krijg nu deze mail:
[...]
Wat een domper zegZe hebben niks anders op de betreffende camping en we hebben geen zin om door de blubber te gaan, dus zal wel annuleren worden.
Nu hopen dat ergens een plekje te vinden is met privesanitair.
Imperial, niet gelimiteerd qua volume (soms handig in de winter)Gonadan schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:30:
Dat vind ik echt voor geen meter zitten, dan maar een dakkoffer.
4 personen (16+) is bij ons tegenwoordig een kleine 40 euro (incl toeristenbelasting). Zelf was ik laatst elders en waren we voor zo'n samenstelling zelf iets minder kwijt (SVR)Gonadan schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:11:
[...]
150? Doe ff normaal, serieus? Ik sta dit jaar op een camping die de zes tientjes zou aantikken als we met vier zouden zijn, en dat is al ver boven mijn gemiddelde. 150 voor een standplaats...
Vanwege de grote kans op regen hebben we toen “gekampeerd” in de zgn. Hytter.JanHenk schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:47:
[...]
Noorwegen is een fantastisch land hoor, maar ik zou er niet graag naartoe gaan met onze vouwwagen om eerlijk te zijn. Wat jij? Zo'n loodzware katoenen tent is niet meteen het meest geschikte middel.
Op heel veel campings heb je een soort tuinhuisjes die je als houten tent kunt zien. Variërend van zeer basic tot een chaletje.
Zo dan ook variëren in prijs. Best leuk!
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Makkelijke knop waar lokale overheden aandraaien bij een tekort.zuma schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 20:09:
[...]
4 personen (16+) is bij ons tegenwoordig een kleine 40 euro (incl toeristenbelasting). Zelf was ik laatst elders en waren we voor zo'n samenstelling zelf iets minder kwijt (SVR)
Hier willen ze een festival belasting invoeren voor begrotings tekort…
Je was me voor maar dat viel mij ook op als levensgroot verschil. Wij hebben ook maar één kind en dat is echt wel voor een deel bepalend voor de keuzes die ik maak. Hadden we meer kinderen gehad die prima samen kunnen spelen dan had ik veel minder gekeken naar de kans op speelkameraadjes op een camping.Bommes schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 18:47:
[...]
Grote verschil: jullie hebben er meer dan 1.
En dan valt het op dat bepaalde typen campings (of landen) veel meer op jezelf cultuur hebben of mensen de hele dag weg zijn en dan 's avonds alleen bij de eigen plek hangen.
Dus je houdt er dan toch ergens een beetje rekening mee met uitkiezen, het moet voor mijn dochter ook gewoon leuk zijn en die geniet echt van met anderen spelen.
Zo maak je dan keuzes die je misschien diep in je hart voor jezelf anders zou willen, maar onder de streep is dat dan weer in het voordeel van de groep (gezin) dus dat is dan ook wat waard.
En zo gaan we dit jaar als laatste camping weer een paar dagen naar een natuurkamping waar ik al eerder ben geweest. Ik had liever wat nieuws ontdekt weer, maar ik weet wel zeker dat deze een hele tros kinderen heeft dus gegarandeerd een afsluiter met veel speelvriendjes.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan vraag ik me af: Waar op de veluwe? Ik woon aan de rand van de veluwe en alles hier is kurkdroog. Ik zou eerder verwachten dat het gras daar naar de kloten is vanwege de droogte, niet vanwege de neerslag.aerofreak schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 10:19:
Over 3 weken zouden we gaan kamperen op de Veluwe. Prive sanitair gekozen ivm de kinderen waarbij de jongste 3 maanden is.
Krijg nu deze mail:
[...]
Wat een domper zegZe hebben niks anders op de betreffende camping en we hebben geen zin om door de blubber te gaan, dus zal wel annuleren worden.
Nu hopen dat ergens een plekje te vinden is met privesanitair.
#iksproei3xperweekandersgaatmngazoneraan
Een combinatie is het ergst. Droogte sloopt het gras, en dan veel te veel regen waardoor de grond zacht wordt maar er is geen gras meer om het bij elkaar te houden. Dan houd je pure ellende over.Raymond schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:44:
[...]
Dan vraag ik me af: Waar op de veluwe? Ik woon aan de rand van de veluwe en alles hier is kurkdroog. Ik zou eerder verwachten dat het gras daar naar de kloten is vanwege de droogte, niet vanwege de neerslag.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb nu een keer of twee privé-sanitair gehad op de camping. Het is wel geinig om eens te proberen. Ik had er eerst niet echt een mening over, maar inmiddels heb ik die wel. Voor mij (ons) hoeft het niet.zuma schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:24:
[...]
Privé sanitair tbv een kleine? Zat campings met een baby/gezinsruimte in het algemeen sanitair.
Het heeft namelijk ook wel nadelen. Ten eerste moet je het zelf schoonhouden, vooral relevant als je wat langer staat. En ten tweede zijn de plekken doorgaans ook aan de randen van de camping gesitueerd. Logisch vanuit de campinghouder bekeken, dat is immers de grootste afstand tot het centrale toiletgebouw. Maar wij staan liever wat dichterbij de voorzieningen voor de kinderen en dus liefst niet aan de rand van camping.
Dus, doe ons toch maar een centraal toiletgebouw
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Er is 2wk terug idd een hoosbui geweest, 's nachts (ik kan het weten, want ik zat te vissenGonadan schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:46:
[...]
Een combinatie is het ergst. Droogte sloopt het gras, en dan veel te veel regen waardoor de grond zacht wordt maar er is geen gras meer om het bij elkaar te houden. Dan houd je pure ellende over.
+ het is vaak geen gezicht dat je zo tussen de 'toiletblokken' staat. Zie eerdere foto's in dit topic een vergelijkbaar topic waarbij ik dit ook al wilde noemen, maar mensen niet persoonlijk wil beledigen.JanHenk schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:13:
[...]
Ik heb nu een keer of twee privé-sanitair gehad op de camping. Het is wel geinig om eens te proberen. Ik had er eerst niet echt een mening over, maar inmiddels heb ik die wel. Voor mij (ons) hoeft het niet.
Het heeft namelijk ook wel nadelen. Ten eerste moet je het zelf schoonhouden, vooral relevant als je wat langer staat. En ten tweede zijn de plekken doorgaans ook aan de randen van de camping gesitueerd. Logisch vanuit de campinghouder bekeken, dat is immers de grootste afstand tot het centrale toiletgebouw. Maar wij staan liever wat dichterbij de voorzieningen voor de kinderen en dus liefst niet aan de rand van camping.
We vertrekken morgen met de vouwwagen en hebben wel een plek met privesanitair. Voor mij niet echt nodig/gewenst, maar onze 2 puberdochters zijn er heel blij mee. Een bijkomend voordeel is dat er ook een extra wasbak en koelkast bij zit, waardoor we minder beperkt zijn met gekoeld eten. Ik verwacht dat we weer plekken zonder privesainitair boeken, zodra de dochters niet meer gaan. Overigens hebben we de laatste zomervakanties dat we weg waren met de vouwwagen ook geen privesanitair gehad.
Zeker een extra koelkast is met warm weer geen overbodige luxe, tenzij je elke dag naar de supermarkt gaan leuk vind. Wij deden die vroeger nog wel eens bijhuren op campings. Bij de aanschaf van de caravan was 1 van de harde eisen een hoge / grote koelkast. Heb er nu 1 van 140 liter en dat is echt goud, alles kan erin voor meerdere dagen. Dat gekloot met de kleine koelkast voorheen was ik spuugzat.L.N. schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:38:
We vertrekken morgen met de vouwwagen en hebben wel een plek met privesanitair. Voor mij niet echt nodig/gewenst, maar onze 2 puberdochters zijn er heel blij mee. Een bijkomend voordeel is dat er ook een extra wasbak en koelkast bij zit, waardoor we minder beperkt zijn met gekoeld eten. Ik verwacht dat we weer plekken zonder privesainitair boeken, zodra de dochters niet meer gaan. Overigens hebben we de laatste zomervakanties dat we weg waren met de vouwwagen ook geen privesanitair gehad.
All your base are belong to us!
Tsjah, dat weet je als je een kind / kinderen wil en deze ook mag krijgen. De volgende 20 jaar van je leven staan dan 100% in het teken van deze keuze. Ik persoonlijk heb mij er nooit druk over gemaakt, ook niet in de periode dat we echt samen wel wat minder konden (de eerste 12 jaar kan je gemiddeld genomen niet samen met je partner meer op pad zonder oppas te regelen). Het was mij elke opoffering waard en nu de puberleeftijd bereikt is krijg je nieuwe uitdagingen maar ook weer vrijheden. Langzaam groei je wel weer toe naar de vakantie die jij en je partner wensen, al kan je van de huidige periode wel ook iets leren over andere mogelijkheden. Het meest makkelijk in het leven is altijd dezelfde keuzes maken, maar dan kom je niet echt verder naar mijn idee.Gonadan schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:40:
[...]
Je was me voor maar dat viel mij ook op als levensgroot verschil. Wij hebben ook maar één kind en dat is echt wel voor een deel bepalend voor de keuzes die ik maak. Hadden we meer kinderen gehad die prima samen kunnen spelen dan had ik veel minder gekeken naar de kans op speelkameraadjes op een camping.
En dan valt het op dat bepaalde typen campings (of landen) veel meer op jezelf cultuur hebben of mensen de hele dag weg zijn en dan 's avonds alleen bij de eigen plek hangen.
Dus je houdt er dan toch ergens een beetje rekening mee met uitkiezen, het moet voor mijn dochter ook gewoon leuk zijn en die geniet echt van met anderen spelen.
Zo maak je dan keuzes die je misschien diep in je hart voor jezelf anders zou willen, maar onder de streep is dat dan weer in het voordeel van de groep (gezin) dus dat is dan ook wat waard.
En zo gaan we dit jaar als laatste camping weer een paar dagen naar een natuurkamping waar ik al eerder ben geweest. Ik had liever wat nieuws ontdekt weer, maar ik weet wel zeker dat deze een hele tros kinderen heeft dus gegarandeerd een afsluiter met veel speelvriendjes.
In dat kader hebben wij deze week besloten om volgende zomer niet te gaan kamperen. We gaan, als het allemaal doorgaat natuurlijk, terug naar Denemarken en dan door naar Zweden. Dat vinden wij met de caravan geen doen, dat is echt prettiger met enkel een auto (of als je een camper hebt een camper wellicht). Ik heb wel de voorwaarde gesteld dat we dan in het voor of najaar minstens een week met de caravan op pad gaan
Wie heeft het over je daar druk over maken? @Bommes en ik leggen alleen uit waarom de keuzes die een ander voor hemzelf heel logisch vindt voor ons gewoon geen optie zijn en waarom we dus anders kiezen. Meer is het niet.Drardollan schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:56:
[...]
Tsjah, dat weet je als je een kind / kinderen wil en deze ook mag krijgen. De volgende 20 jaar van je leven staan dan 100% in het teken van deze keuze. Ik persoonlijk heb mij er nooit druk over gemaakt, ook niet in de periode dat we echt samen wel wat minder konden (de eerste 12 jaar kan je gemiddeld genomen niet samen met je partner meer op pad zonder oppas te regelen). Het was mij elke opoffering waard en nu de puberleeftijd bereikt is krijg je nieuwe uitdagingen maar ook weer vrijheden. Langzaam groei je wel weer toe naar de vakantie die jij en je partner wensen, al kan je van de huidige periode wel ook iets leren over andere mogelijkheden. Het meest makkelijk in het leven is altijd dezelfde keuzes maken, maar dan kom je niet echt verder naar mijn idee.
In dat kader hebben wij deze week besloten om volgende zomer niet te gaan kamperen. We gaan, als het allemaal doorgaat natuurlijk, terug naar Denemarken en dan door naar Zweden. Dat vinden wij met de caravan geen doen, dat is echt prettiger met enkel een auto (of als je een camper hebt een camper wellicht). Ik heb wel de voorwaarde gesteld dat we dan in het voor of najaar minstens een week met de caravan op pad gaan
Wellicht niet zo bedoeld, maar het komt een beetje denigrerend over zo.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zoals gemeld, ik ben er geweest. In de winter is er van alles aangelegd op dat veld, voor privé sanitair. Toen is grond/grasmat dicht/kappot gereden. In de natte maand hebben kampeerders het gras verder kapot gemaakt met auto’s. Twee weken terug heeft camping daarom de paden op t veld incl de helft van elke plek met de tuinfrees bewerkt en opnieuw ingezaaid. Het is nu dus droog zand met verdroogd graszaad. De plekken liggen 10-20cm lager dan de paden momenteel. Droog zand heeft de gekke eigenschap dat t geen water opneemt, dus spoelt dat bij de eerste regenbui die kuil in van de plek.Raymond schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:44:
[...]
Dan vraag ik me af: Waar op de veluwe? Ik woon aan de rand van de veluwe en alles hier is kurkdroog. Ik zou eerder verwachten dat het gras daar naar de kloten is vanwege de droogte, niet vanwege de neerslag.
Gaat maar om 1 van de tig velden. Rest is ok. Volgend jaar beter.
Prive sanitair vindt ik ook niet echt nodig, echter 1x gedaan i.v.m. darmproblemen van de vrouw. Die wilde wel dolgraag kamperen, maar wel met prive sanitair. Dan is het wel een uitkomst.
Dit jaar ook met prive sanitair. De camping die wij op het oog hadden zat helemaal vol. Er kwam een annulering, een plek met prive sanitair. Dan toch maar (snel) boeken voordat we weer achter het net vissen
Dit jaar ook met prive sanitair. De camping die wij op het oog hadden zat helemaal vol. Er kwam een annulering, een plek met prive sanitair. Dan toch maar (snel) boeken voordat we weer achter het net vissen
Get!em schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:43:
[...]
Zoals gemeld, ik ben er geweest. In de winter is er van alles aangelegd op dat veld, voor privé sanitair. Toen is grond/grasmat dicht/kappot gereden. In de natte maand hebben kampeerders het gras verder kapot gemaakt met auto’s. Twee weken terug heeft camping daarom de paden op t veld incl de helft van elke plek met de tuinfrees bewerkt en opnieuw ingezaaid. Het is nu dus droog zand met verdroogd graszaad. De plekken liggen 10-20cm lager dan de paden momenteel. Droog zand heeft de gekke eigenschap dat t geen water opneemt, dus spoelt dat bij de eerste regenbui die kuil in van de plek.
Gaat maar om 1 van de tig velden. Rest is ok. Volgend jaar beter.
[Afbeelding]
offtopic:
Gecorrumpeerde .jpg?
Gecorrumpeerde .jpg?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ja, tijdens upload naar Tweakers server gingen er bitjes verloren. Er staat een telefoonmast op de camping , maar die is tere traag. Ook de lokale pin automaten zijn traag. Vziw heeft die telefoonmast een straalverbinding en geen glas.
[ Voor 27% gewijzigd door Get!em op 10-07-2026 12:11 ]
In de verste verte niet denigrerend bedoeld, het was enkel een conclusie en blijkbaar onbewust bevestiging van je punt. Want die had ik dan weer niet zo begrepen, je deed voorkomen alsof je verschrikkelijke keuzes moest maken omdat je hart elders ligt. En dat is dan ook anders dan bedoeld als ik dat goed begrijp.Gonadan schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:22:
[...]
Wie heeft het over je daar druk over maken? @Bommes en ik leggen alleen uit waarom de keuzes die een ander voor hemzelf heel logisch vindt voor ons gewoon geen optie zijn en waarom we dus anders kiezen. Meer is het niet.
Wellicht niet zo bedoeld, maar het komt een beetje denigrerend over zo.
Daar ontkom je eigenlijk ook niet aan. Er moet toch om de zoveel meter een blok staan met een toilet/douche/wasbak. Zelfs als je dat op 4 plaatsen deelt (qua gebouw) ga je toch overal gebouwtjes neerzetten.MrAcid schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:27:
[...]
+ het is vaak geen gezicht dat je zo tussen de 'toiletblokken' staat. Zie eerdere foto's in dit topic een vergelijkbaar topic waarbij ik dit ook al wilde noemen, maar mensen niet persoonlijk wil beledigen.(Wat uiteraard nog steeds niet de bedoeling is!).
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Sta ik lekker rustig aan de rand van de camping en alles beter dan dat mijn vrouw zegt dat we anders maar voortaan naar hotels moeten gaan. Schoonmaken? Men pakt de douche en spuit met de douchekop de hele ruimte even schoon. Deur open, trekker er even door en laten drogen. De echte schoonmaak mag het team van de camping doen als ik weg ben want ik betaal daar meer dan genoeg voor.JanHenk schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:13:
[...]
Ik heb nu een keer of twee privé-sanitair gehad op de camping. Het is wel geinig om eens te proberen. Ik had er eerst niet echt een mening over, maar inmiddels heb ik die wel. Voor mij (ons) hoeft het niet.
Privé sanitair absoluut geen must, maar in de winter periode (voorjaars vakantie) wel een dikke plus. Begin dit jaar met de caravan ook gedaan. Dan is het wel prettig. Heb een los kacheltje wat ik erin kon zetten om niet te hoeve douchen met 5~10 graden. Was wel een camping die in deze periode alleen maar plekken met privé sanitair verhuurd. Centrale gebouwen denk niet verwarmd. En de grap is, het prive sanitair ook niet..
[ Voor 6% gewijzigd door g00gle op 11-07-2026 01:18 ]
Mooi BA tentje! Zijn jullie met de fiets of wandelend onderweg?Hopjesvla79 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 08:54:
[Afbeelding] 2 bekers koffie in de maak, dat is pas een must
Good morning!
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
even kort weekendje wandelen, hadden ineens een lege agenda dus het er maar even van genomenST10©DE schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 10:13:
[...]
Mooi BA tentje! Zijn jullie met de fiets of wandelend onderweg?
Hi Ha Hopjesvla
Toevallig vandaag de Tent on Wheels (TOW) van Karsten gezien; zeg maar de opblaastent van Karsten op een aanhangwagen. Een vouwwagen zonder het vouwen. Interessant idee; hoewel ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat het een uit de hand gelopen 1-april grap is. (waar opeens interesse voor bleek
)
Heb ik weer eens te veel tekst gebruikt?Drardollan schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:01:
[...]
In de verste verte niet denigrerend bedoeld, het was enkel een conclusie en blijkbaar onbewust bevestiging van je punt. Want die had ik dan weer niet zo begrepen, je deed voorkomen alsof je verschrikkelijke keuzes moest maken omdat je hart elders ligt. En dat is dan ook anders dan bedoeld als ik dat goed begrijp.
Het zijn zeker geen vreselijke keuzes, het was meer een poging tot verklaring dat wanneer de een zegt dat een keuze prima kan maar de andere zegt van niet dat het niet direct een waardeoordeel is maar een kwestie van perspectief.
Dus als ik Scandinavië minder geschikt vind maar een ander zegt dat het prima kan maar die heeft een ander perspectief dan heb ik daar nog steeds niet veel aan. Maar dat is dan geen oordeel van mijn over de keuze van die ander, het past mij alleen gewoon niet zo. Als u me nog volgt.
Zo vind ik de Livingstone met afstand de allerbeste en mooiste vouwwagen die er is, maar geef me één of twee kinderen erbij en mijn hele verhaal stort in elkaar.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Op de camping, of in een showroom? Wat vond je ervan?ijdod schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 10:50:
Toevallig vandaag de Tent on Wheels (TOW) van Karsten gezien; zeg maar de opblaastent van Karsten op een aanhangwagen. Een vouwwagen zonder het vouwen. Interessant idee; hoewel ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat het een uit de hand gelopen 1-april grap is. (waar opeens interesse voor bleek)
In de showroom in Zwaag heb ik hem even bekeken. Nu hebben wij een wagen waar wij heel blij mee zijn, maar was in de buurt en toch gewoon even nieuwsgierig naar het concept. Het apparaat overtreft qua verkoop hun verwachting in ieder geval. De eerste 50 stuks waren binnen no time uitverkocht en als je nu besteld duurt het wel even tot ze kunnen leveren.
Zou ik denk ik eerder voor een Opus gaan, maar ben al wel wat gebiased.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Toevallig was ik vandaag nog in Zwaag, best interessant hoor een Karsten in vouwwagen vorm.
Ik vind ze alleen best tunneltentachtig ogen en ze worden al snel erg groot qua oppervlak.
Ik vind ze alleen best tunneltentachtig ogen en ze worden al snel erg groot qua oppervlak.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@JanHenk was in de buurt dus even snel langsgewipt in de showroom. Ik kijk er naar als een tentkampeerder (met een Karsten tunneltent; dus niet opblaasbaar) waar alles nog in de auto past. Ik vond het een interessant concept, en zeker iets wat bij ons op het lijstje zou staan als we richting een aanhanger (kar, vouwwagen, caravan) zouden kijken. het spreekt me meer aan dat de vouwwagens die ik ken (maar ik erken direct dat dit absoluut geen representatieve doorsnee is).
Ik weet wel dat veel Karsten klanten de spullen al in een kleine aanhanger vervoeren. Vanuit dat perspectief is dit geen heel onlogische stap; en je bent op de campingplaats niet ook nog extra ruimte kwijt voor je aanhangerje. De tent zelf is in basis de Karsten opblaastent, dus erg modulair als je er meer van wil maken. De basis zet vrij snel op; de uitbreidingsdelen (die hem tot erg groot kunnen maken) kosten meer tijd. Dat laatste was voor ons destijds een van de redenen om voor de Lacerta (echte tunneltent) te gaan. Daarnaast (en dat is persoonlijk) vind ik de basis tent niet echt mooi, en zeker de uitbreidingen zitten er in mijn ogen vaak niet echt mooi op. Kwaliteit is het wel.
Ik weet wel dat veel Karsten klanten de spullen al in een kleine aanhanger vervoeren. Vanuit dat perspectief is dit geen heel onlogische stap; en je bent op de campingplaats niet ook nog extra ruimte kwijt voor je aanhangerje. De tent zelf is in basis de Karsten opblaastent, dus erg modulair als je er meer van wil maken. De basis zet vrij snel op; de uitbreidingsdelen (die hem tot erg groot kunnen maken) kosten meer tijd. Dat laatste was voor ons destijds een van de redenen om voor de Lacerta (echte tunneltent) te gaan. Daarnaast (en dat is persoonlijk) vind ik de basis tent niet echt mooi, en zeker de uitbreidingen zitten er in mijn ogen vaak niet echt mooi op. Kwaliteit is het wel.
Ik kan me voorstellen dat het een interessante optie is voor mensen die nu met aanhanger en Karsten opblaastent op pad gaan.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
We zitten nu op een camping bij Barcelonnette. Twee jaar terug met veel plezier gestaan, lekker vol en heel gezellig, geen animatie, alles wat we zoeken in de vorm van klein speeltuintje, restaurantje, zwembad etc. Nu zijn we hier gisteren aangekomen en is de hele camping zo goed als leeg. Nu weet ik dat in Nederland de vakanties vorige week begonnen en nu een tweede regio aan de beurt is, zo ook in Frankrijk, dus ik had eigenlijk wel wat kampeerders verwacht vandaag! Zal vast wel wat bezoekers krijgen de komende week maar dit is best apart. Lekker rustig in ieder geval.
Nog niet heel veel bedacht, maar sowieso bij de de grote roofvogels kijken in Remuzat. Er zijn nog wat kleine dorpjes met leuke marktjes. En er zijn zo op het eerste oog best veel leuke zwemplekjes tussen de rotsen en bij de rivier.ST10©DE schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 23:13:
[...]
Ah, dat meertje ziet er wel leuk uit!! Heb je al dagtochtjes gepland daar? Of ideeen wat te doen?
Hopelijk dat de bosbrand bij Die snel minder wordt
Vorig jaar dezelfde ervaring gehad - maar dan in de laatste twee weken zomervakantie (wij waren laat, net als dit jaar). Vanaf half augustus liep de camping helemaal leeg. Vond het toen wat té stil, maar ook wel lekker.J-M-T schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:39:
We zitten nu op een camping bij Barcelonnette. Twee jaar terug met veel plezier gestaan, lekker vol en heel gezellig, geen animatie, alles wat we zoeken in de vorm van klein speeltuintje, restaurantje, zwembad etc. Nu zijn we hier gisteren aangekomen en is de hele camping zo goed als leeg. Nu weet ik dat in Nederland de vakanties vorige week begonnen en nu een tweede regio aan de beurt is, zo ook in Frankrijk, dus ik had eigenlijk wel wat kampeerders verwacht vandaag! Zal vast wel wat bezoekers krijgen de komende week maar dit is best apart. Lekker rustig in ieder geval.
Wij in Kroatië. Vooral voor de kinderen niet leuk. Geen vriendjes en vriendinnetjes op de camping. En het zwembad is ook nog eens kapot. Wij vertrekken morgen naar een camping in Slovenië waar hopelijk meer lol te beleven valt voor de kidsJ-M-T schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:39:
XXXVI
Dat ziet er super uit! Waar is dat?Hopjesvla79 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 08:54:
[Afbeelding] 2 bekers koffie in de maak, dat is pas een must
Good morning!
Heb je toevallig een bosbrand over het hoofd gezien?J-M-T schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:39:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier lekker op een vol natuurkampeerterrein onze Gobanna aan het testen. Eerste nacht viel niet tegen maar moeten overal weer even leren wat werkt en wat niet. Ervaringen met de kleine koepeltjes zijn niet een op een meer bruikbaar.
Buitenkeuken aan de achterkant is wel echt geniaal
Buitenkeuken aan de achterkant is wel echt geniaal
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Jij weet het positieve er wel uit te pikken he?
Grappig ding @Himalaya , heb je ook een foto van die keuken?
Grappig ding @Himalaya , heb je ook een foto van die keuken?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In onze langjarige kampeerervaring is het vaker droog dan je denkt, en je staat onder de klep.
Maar @Gonadan zo ziet dat eruit
We hebben hem zonder kookplaat en wasbak gedaan, dat doen we wel op onze benzinebrander en met een teiltje.
We hebben hem zonder kookplaat en wasbak gedaan, dat doen we wel op onze benzinebrander en met een teiltje.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
https://campinguitzicht.nl/
prima camping, kleinschalig met 15 plekken allemaal rondom een kleine vijver. Prima voor ons weekendje Trekvogelpad want deze ligt op de route.
Hi Ha Hopjesvla
Ik had dat inmiddels al wel verwacht idd. Wat ik zelf wel ken (en ook hoor van mijn ouders die vanaf April-September in Italie zaten) is een luwte vlak voor het hoogseizoen losbarst waarin een groot deel van de grijze golf wegebt, zeg maar.J-M-T schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:39:
Toevallig gisteravond over gehad ; hoe vaak heb je een dag regen? NauwelijksHimalaya schreef op zondag 12 juli 2026 @ 11:54:
In onze langjarige kampeerervaring is het vaker droog dan je denkt, en je staat onder de klep.
[Afbeelding]
Maar nu ik de achterzijde zie is het denk ik idd goed dat je zonder kookplaat zit. Nu kun je. Als het ooit nodig is, nog schuiven
Kun je de kastjes boven t aanrecht vanaf binnen openen? Als je snachts een snack wilt, dat je niet hoeft om te lopen?Himalaya schreef op zondag 12 juli 2026 @ 11:54:
[Afbeelding]
En ja, als mede-teardropper, een buitenkeuken is heerlijk! Ik heb een Hero Ranger. Erg blij. Maar alles is even wennen en ontdekken.
Ziet er inderdaad prima uit, dankjewel! Daar moesten wij ook maar eens een wandelweekendje omheen bouwen.Hopjesvla79 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 12:05:
[...]
https://campinguitzicht.nl/
prima camping, kleinschalig met 15 plekken allemaal rondom een kleine vijver. Prima voor ons weekendje Trekvogelpad want deze ligt op de route.
Nee, binnen hebben we ook een rijtje kasjes voor kleding etc, dus van binnen niet bij de keuken. Maar ik ben ‘s nachtst niet zo van het snacken dus dat was geen dealbrekerBlomminator schreef op zondag 12 juli 2026 @ 12:26:
[...]
Kun je de kastjes boven t aanrecht vanaf binnen openen? Als je snachts een snack wilt, dat je niet hoeft om te lopen?
En ja, als mede-teardropper, een buitenkeuken is heerlijk! Ik heb een Hero Ranger. Erg blij. Maar alles is even wennen en ontdekken.
Neeeee, ik zou natuurlijk ook nooit snachts gaan snacken. Nee. Wink wink. We begrijpen elkaar.Himalaya schreef op zondag 12 juli 2026 @ 16:50:
[...]
Nee, binnen hebben we ook een rijtje kasjes voor kleding etc, dus van binnen niet bij de keuken. Maar ik ben ‘s nachtst niet zo van het snacken dus dat was geen dealbreker
Maar ik zat laatst een hele avond in de gierende tegen op bed met een film op de laptop... En op een gegeven wil je toch een nootje.
Maar mooi ding man! Veel plezier!
Daar zat ik 1,5 week geleden ook nog.J-M-T schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:39:
Camping Tampico stond ik voor 1 nachtje
https://maps.app.goo.gl/jPpvczRasziokPBu9
Was niet afgeladen vol maar toch, voor eind juni best wel flink wat volk.
:strip_exif()/f/image/PnFzeOYWPXHaw6HSq17rPXbi.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk plekje
Met restaurant op de camping, met pizza uit de houtoven. Alleen op een pizza parmaham met rucola balsamicoazijn doen..
[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 12-07-2026 21:00 ]
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Deze zomer nemen we zowel een Obelink Air Shelter (7 psi / 0,5 bar) als een Decathlon opblaasbaar veldbed (6 psi / 0,4 bar) mee. Daar zoek ik een accu pompje voor
Idealiter zou ik er ook onze Vrijbuiter opblaastent (9psi / 0,6 bar) mee kunnen opblazen.
Flextail heeft leuke pompjes, maar behalve hun sup pomp leveren die te weinig druk lijkt het. Die Sup pomp kost een kleine 80 euro. Iets goedkoper zou fijner zijn.
Wie heeft de gouden tip?
Idealiter zou ik er ook onze Vrijbuiter opblaastent (9psi / 0,6 bar) mee kunnen opblazen.
Flextail heeft leuke pompjes, maar behalve hun sup pomp leveren die te weinig druk lijkt het. Die Sup pomp kost een kleine 80 euro. Iets goedkoper zou fijner zijn.
Wie heeft de gouden tip?
Leuk! Tampico heb ik een jaar of 8 geleden ook eens gestaan, beviel toen prima. We hebben nu een camping met zwembad, dat is voor de kids wel fijn.Bommes schreef op zondag 12 juli 2026 @ 20:45:
[...]
Daar zat ik 1,5 week geleden ook nog.
[Afbeelding]
Leuk plekje
Met restaurant op de camping, met pizza uit de houtoven. Alleen op een pizza parmaham met rucola balsamicoazijn doen..
Klopt, met de kleine wel fijn, alleen op de motor onderweg maakt het me niet zo veel uit. Alhoewel na een volle dag rijden een lekkere plons altijd wel welkom is
Ik ben op die Tampico jaren terug ook wel eens geweest. Toen ook met de motor, nog wat vroeger in het seizoen, het ijs stond toen in de ochtend op het zadel... Altijd lekker kamperen op hoogte
Ik ben op die Tampico jaren terug ook wel eens geweest. Toen ook met de motor, nog wat vroeger in het seizoen, het ijs stond toen in de ochtend op het zadel... Altijd lekker kamperen op hoogte
Je komt al snel bij een sup pomp uit en die zijn met een accu niet veel goedkoper te vinden. Je zou voor 50 euro wel een 12v pomp kunnen vindenTimmert schreef op zondag 12 juli 2026 @ 21:27:
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Deze zomer nemen we zowel een Obelink Air Shelter (7 psi / 0,5 bar) als een Decathlon opblaasbaar veldbed (6 psi / 0,4 bar) mee. Daar zoek ik een accu pompje voor
Wie heeft de gouden tip?
Net terug van een nachtje Natuurkampeerterrein Zegenoord. Uiteraard hier al vaak over gelezen, en totaal toevallig werd ik hiermee door mijn partner verrast! We gingen deze keer lekker rustig zonder kinderen.
Zoals hier al vaker is geschreven, is het een heerlijke camping. Heel leuk dat er aparte velden zijn voor kleine tentjes, grote tenten, en caravans en campers. Dat geeft als tentkampeerder veel sfeer. Ook fijn dat het midden in het bos is, met de bijbehorende insecten, vogels en gezellige muisjes (waarvoor je een plastic bak voor etenswaren kan lenen, top service!).
Ook het soort mens dat hierop af komt is super. Ik heb nog nooit zo’n rustige camping met zo’n prettige sfeer meegemaakt. Eerst twijfelden we nog of we met onze kinderen wilden terugkomen omdat het zó rustig was. Maar ons is verteld dat ze juist de kinderen een beetje missen. Er zijn hartstikke leuke dingen voor jonge kinderen. Vergrootglas-bakjes om insecten in te vangen en te observeren, informatiebladen waarmee ze blaadjes, vogels en pootafdrukken kunnen zoeken in het bos, stelten, etc. We gaan nu zeker nog een keer terug.
Deze keer geen @zuma-tipi gezien overigens.
Nu nog even een klaagzang die ik kwijt moet, voel je vrij om ‘m over te slaan: Enige jammere was dat er tijdens ons etentje in een lokaal restaurant twee gezinnen een heel tentenkamp hadden opgezet op 1,5m van onze tent. Ongelofelijk hoe je dat voor elkaar krijgt op een hectare aan lege ruimte. Uiteindelijk hebben we onze tent maar 5 meter opzij geschoven, wat met een gooi gooitentje neerkomt op 6 haringen opnieuw prikken. Nog jammerder was wel dat deze mensen ook qua overig karakter beter naar de lokale 5-sterren camping hadden kunnen gaan. Man man man, ga je naar een natuurkampeerterrein, ga je de hele boel bij elkaar roepen. En tot 0.00 uur voetbal-uitslagen van de ene tent naar de andere roepen. Uiteindelijk zijn ze stil geworden toen ik ze had gevraagd stil te zijn en de volgende keer naar de Landal te gaan. De rest van de camping was de rust zelve dus het contrast was groot.
Einde klaagzang
Zoals hier al vaker is geschreven, is het een heerlijke camping. Heel leuk dat er aparte velden zijn voor kleine tentjes, grote tenten, en caravans en campers. Dat geeft als tentkampeerder veel sfeer. Ook fijn dat het midden in het bos is, met de bijbehorende insecten, vogels en gezellige muisjes (waarvoor je een plastic bak voor etenswaren kan lenen, top service!).
Ook het soort mens dat hierop af komt is super. Ik heb nog nooit zo’n rustige camping met zo’n prettige sfeer meegemaakt. Eerst twijfelden we nog of we met onze kinderen wilden terugkomen omdat het zó rustig was. Maar ons is verteld dat ze juist de kinderen een beetje missen. Er zijn hartstikke leuke dingen voor jonge kinderen. Vergrootglas-bakjes om insecten in te vangen en te observeren, informatiebladen waarmee ze blaadjes, vogels en pootafdrukken kunnen zoeken in het bos, stelten, etc. We gaan nu zeker nog een keer terug.
Nu nog even een klaagzang die ik kwijt moet, voel je vrij om ‘m over te slaan: Enige jammere was dat er tijdens ons etentje in een lokaal restaurant twee gezinnen een heel tentenkamp hadden opgezet op 1,5m van onze tent. Ongelofelijk hoe je dat voor elkaar krijgt op een hectare aan lege ruimte. Uiteindelijk hebben we onze tent maar 5 meter opzij geschoven, wat met een gooi gooitentje neerkomt op 6 haringen opnieuw prikken. Nog jammerder was wel dat deze mensen ook qua overig karakter beter naar de lokale 5-sterren camping hadden kunnen gaan. Man man man, ga je naar een natuurkampeerterrein, ga je de hele boel bij elkaar roepen. En tot 0.00 uur voetbal-uitslagen van de ene tent naar de andere roepen. Uiteindelijk zijn ze stil geworden toen ik ze had gevraagd stil te zijn en de volgende keer naar de Landal te gaan. De rest van de camping was de rust zelve dus het contrast was groot.
Einde klaagzang
Is een handpomp een optie? SUP handpomp met dubbele actie (omhoog en omlaag pompend) is zeer geschikt om volume te pompen. Wordt het zwaar (meestal rond de 0.5 bar) dan zet je hem op single action.Timmert schreef op zondag 12 juli 2026 @ 21:27:
Wie heeft de gouden tip?
Eventueel een klein goedkoop elektrisch volume pomje om het daarna met de hand op druk te brengen. 0.5 bar is echt niks voor zo'n hand sup pomp.
Of een banden compressor met adapter. Die doen geen volume, maar het laatste beetje op druk brengen kunnen ze wel.
Heerlijke camping , ik kom er ook erg graag. Ik ben er nog niet geweest tijdens hoog seizoen maar heb het altijd als heerlijk rustig ervaren in een pracht omgeving.Kevinns schreef op zondag 12 juli 2026 @ 23:12:
Net terug van een nachtje Natuurkampeerterrein Zegenoord. Uiteraard hier al vaak over gelezen, en totaal toevallig werd ik hiermee door mijn partner verrast! We gingen deze keer lekker rustig zonder kinderen.
Einde klaagzang
Je klaagzang is m.i. terecht. Voor mij is kamperen voor een groot deel rekening houden met anderen en zorgen dat je geluid beperkt tot alleen noodzakelijk. Dit is gewoon aso, vooral op een dergelijke camping.
Ik heb wel een Bosch easypump: uitvoering: Bosch EasyPumppirke schreef op maandag 13 juli 2026 @ 01:11:
[...]
Is een handpomp een optie? SUP handpomp met dubbele actie (omhoog en omlaag pompend) is zeer geschikt om volume te pompen. Wordt het zwaar (meestal rond de 0.5 bar) dan zet je hem op single action.
Eventueel een klein goedkoop elektrisch volume pomje om het daarna met de hand op druk te brengen. 0.5 bar is echt niks voor zo'n hand sup pomp.
Of een banden compressor met adapter. Die doen geen volume, maar het laatste beetje op druk brengen kunnen ze wel.
Als ik daar nou deze adapterset bij bestel, ben ik volgens mij rond?
[ Voor 20% gewijzigd door Timmert op 13-07-2026 09:33 ]
Laatste keer mezelf quoten: gisteren een dagje strand in NL met windkracht 4-6. De houten haringen hielden het prima. De truc is wel om de tarp zo op te zetten dat de wind er voldoende onderdoor kan + elastieken te gebruiken in de 'scheerlijnen'.MrAcid schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:09:
[...]
Deze inmiddels een paar keer gebruikt, ook buiten het kamperen (strandjes, picknicken). Zoals @nwagenaar direct al opmerkte: handig om er wat extra haringen bij te hebben.Nou heb ik die voor op gras/bos/etc. Maar nog niet voor op het strand. Ik zit te dubben tussen twee opties:
Die haringen lijken me handiger, veelzijdiger (en goedkoper). Maar wat zou er 'sterker' zijn op zand/strand - ik vermoed ook de haring?
- Zakken meenemen die je vult met zand, waaraan je de tarp verankert: https://www.bol.com/nl/nl/p/z/9300000240871112/
- 4-6 houten haringen zoals deze: https://www.esvocampingshop.com/houten-haring-tentharing-30/
Ik heb deze camping even in mijn bookmarks gezet; Loenen is zo goed als om de hoek (nog geen half uurtje rijden) en ik mis wel een beetje de bossen/Veluwe sinds ik ben verhuisd naar KampenKevinns schreef op zondag 12 juli 2026 @ 23:12:
Je klaagzang is enorm terecht; een keertje wat geluid vind ik niet zo direct 1,2,3 een probleem zolang ze het maar proberen om het rustig te houden: niet iedereen is geschikt om rond 22:00 uur stil te zijn en kinderen kunnen zich overdag ook gewoon enorm vermakenNu nog even een klaagzang die ik kwijt moet, voel je vrij om ‘m over te slaan: Enige jammere was dat er tijdens ons etentje in een lokaal restaurant twee gezinnen een heel tentenkamp hadden opgezet op 1,5m van onze tent. Ongelofelijk hoe je dat voor elkaar krijgt op een hectare aan lege ruimte. Uiteindelijk hebben we onze tent maar 5 meter opzij geschoven, wat met een gooi gooitentje neerkomt op 6 haringen opnieuw prikken. Nog jammerder was wel dat deze mensen ook qua overig karakter beter naar de lokale 5-sterren camping hadden kunnen gaan. Man man man, ga je naar een natuurkampeerterrein, ga je de hele boel bij elkaar roepen. En tot 0.00 uur voetbal-uitslagen van de ene tent naar de andere roepen. Uiteindelijk zijn ze stil geworden toen ik ze had gevraagd stil te zijn en de volgende keer naar de Landal te gaan. De rest van de camping was de rust zelve dus het contrast was groot.
Einde klaagzang
En ja: ik heb ook wel eens een nachtje uitgehaald met mede-kampeerders onder genot van een vuurtje en wat glazen wijn, desondanks wel proberen om het rustig te houden voor de andere bezoekers.
Maar dit klinkt toch zeker meer regel was dan uitzondering, dan zou ik zelf ook even een klein bezoekje brengen aan ze en verzoeken om het wat rustiger te houden de volgende keer.
Aanvullend merk je gewoon ook dat mensen het kamperen weer ontdekken als alternatief ipv een week lang in een huisje of in een all-inclusive locatie te gaan (als ik de artikelen op nu.nl, RTL, etc moet geloven: er is een behoorlijke handel in tweedehands kampeer artikelen momenteel) terwijl ze (nog) onbekend zijn met de (onbeschreven) regels van kamperen.
Je klaagzang is terecht, is gewoon vervelend; je gaat niet voor niks op een natuurcamping staan...Kevinns schreef op zondag 12 juli 2026 @ 23:12:
Einde klaagzang
I have usernames older than you.
Dat is een compressor. Dat zou werken voor het laatste stukje op druk brengen, niet voor het grote volume. Je hebt dan nog steeds een klein luchtpompje nodig.Timmert schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:32:
[...]
Ik heb wel een Bosch easypump: uitvoering: Bosch EasyPump
Als ik daar nou deze adapterset bij bestel, ben ik volgens mij rond?
Een sup pomp bestaat uit twee pompen in 1 behuizing die zelf kan overschakelen: een volume pomp en een compressor. De volume pomp doet vaak iets van 400 liter per minuut, maar kan geen druk leveren. Die Bosch compressor levert 10 liter per minuut, maar kan wel meerdere bar aan druk leveren.
Ter vergelijk: een Outdoor Master Shark 3 doet 300 liter/minuut in volume stand, en 120 liter/minuut als compressor. Hij gaat ook maar tot 1,4 bar.
Ik heb ook een Makita DMP181Z, die gaat tot 11 bar met slechts 20 liter per minuut. Om een 350 liter sup op druk te brengen schoot dat niet echt op. Voor autobanden en camper banden (5,5 bar) is hij perfect.
[ Voor 17% gewijzigd door pirke op 13-07-2026 11:00 ]
Yep, dat werkt enorm goed (elastiekjes zeker, zelf vind ik de lange ijzeren pinnen/haringen een stuk plezieriger en ook bruikbaar voor andere omstandigheden).MrAcid schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:03:
[...]
Laatste keer mezelf quoten: gisteren een dagje strand in NL met windkracht 4-6. De houten haringen hielden het prima. De truc is wel om de tarp zo op te zetten dat de wind er voldoende onderdoor kan + elastieken te gebruiken in de 'scheerlijnen'.
Oh en scheerlijnen op basis van katrolletjes zijn een uitstekende investering voor een tarp (en ook tent). Ze kosten vaak geen drol en maakt het spannen/opbouwen van een tarp (met of zonder stokken) toch wel erg makkelijk, zeker als je het in je eentje doet. Zeker met (harde) wind is het ook een uitkomst, ik gesp gewoon de katrol vast aan mijn broekriem of backpack zodat ie bij wind niet direct wegwaait.
Verder ook nog een kleine (en ook logische) tip icm een tarp en je gebruikt deze in de volle lengte/breedte terwijl er neerslag wordt verwacht: gewoon zorgen dat de tarp schuin afloopt en het water er in feite af kan lopen. In het algemeen: check ook even of ie goed gespannen is zodat water niet blijft hangen in een gedeelte dat niet helemaal strak staat (voor zover dit kan natuurlijk).
Ik zie met regelmaat van die constructies waarbij de tarp zo vlak mogelijk is gespannen over de volle lengte/breedte waarna het bij wat regen erin blijft zitten. Met een beetje pech regent het 's nachts en staat ie de volgende ochtend helemaal vol stond met water.
offtopic:
En nog kloter is als iemand dan besluit het water eruit te stoten/drukken terwijl net iemand uit de tent stapt.. True verhaal, niet bij mij maar zag het gebeuren bij iemand anders op de camping maar iedereen op de camping kon horen dat ie niet gecharmeerd was van deze douche
Overigens hebben wij onlangs besloten - mede ook door de diverse tips in dit topic - om een 4 dagen naar Camping Oosterberg te gaan. Dit keer met vrouwlief en een gezamenlijke vriend van ons. Afgezien van mooie wandelroutes lopen heb ik ook zo'n vermoeden dat we nog even een bezoekje gaan brengen aan de Grolsch Brouwerij in Gulpen En nog kloter is als iemand dan besluit het water eruit te stoten/drukken terwijl net iemand uit de tent stapt.. True verhaal, niet bij mij maar zag het gebeuren bij iemand anders op de camping maar iedereen op de camping kon horen dat ie niet gecharmeerd was van deze douche
Misschien hebben jullie tips voor me 
Wij hebben de laatste 2wk van augustus een caravan gehuurd (dezelfde die we 2jr terug ook hebben gehuurd, fijn ding). We willen naar 2 of 3 plekken in NL gaan, beetje afhankelijk van het weer en de voorzieningen.
In opdracht van onze dochter: Er moeten Nederlandse kindjes zijn (ze is
en er moet water/strand zijn (hoeft niet zee te zijn, een meer of langzaam stromend water is ook goed, als er maar aan en in het water gespeeld kan worden).
Mij leek het leuk om eens in Friesland te starten, daar heb ik nog nooit vakantie gevierd en meertjes/water hebben ze daar genoeg. En als er genoeg NL toeristen komen, zijn er ook vast mensen te vinden die Nederlands spreken
Hebben jullie tips voor campings?
Onze voorkeuren:
-Dus aan het water en de verwachting dat er genoeg NL kindjes zullen zijn.
-Luxe sanitair. Niet zozeer privé sanitair, maar wel sanitair met wat comfort en liefst familiebadkamers. Lekker ruim dus (als ik met mn eigen pleerol over de camping moet lopen, of de douchemeter steeds moet bijvullen, heb ik er geen trek in
)
-Beetje kleinschalig. Het mag best ook een grote camping zijn, als die dan maar uit kleine veldjes bestaat. We hebben in dld een keer de fout gemaakt om op zo'n camping terecht te komen waar je aan van die "straten" staat, met 30 plekken op een rij. Dat vonden we maar niks. Zeker niet in vergelijking met de camping ervoor, die bestond uit veldjes met 5-6 plekken. Dat was wel heel leuk.
Wij hebben de laatste 2wk van augustus een caravan gehuurd (dezelfde die we 2jr terug ook hebben gehuurd, fijn ding). We willen naar 2 of 3 plekken in NL gaan, beetje afhankelijk van het weer en de voorzieningen.
In opdracht van onze dochter: Er moeten Nederlandse kindjes zijn (ze is
Mij leek het leuk om eens in Friesland te starten, daar heb ik nog nooit vakantie gevierd en meertjes/water hebben ze daar genoeg. En als er genoeg NL toeristen komen, zijn er ook vast mensen te vinden die Nederlands spreken
Onze voorkeuren:
-Luxe sanitair. Niet zozeer privé sanitair, maar wel sanitair met wat comfort en liefst familiebadkamers. Lekker ruim dus (als ik met mn eigen pleerol over de camping moet lopen, of de douchemeter steeds moet bijvullen, heb ik er geen trek in
-Beetje kleinschalig. Het mag best ook een grote camping zijn, als die dan maar uit kleine veldjes bestaat. We hebben in dld een keer de fout gemaakt om op zo'n camping terecht te komen waar je aan van die "straten" staat, met 30 plekken op een rij. Dat vonden we maar niks. Zeker niet in vergelijking met de camping ervoor, die bestond uit veldjes met 5-6 plekken. Dat was wel heel leuk.
Ik kan uiteraard daar niet dagelijks aanwezig zijn aangezien ik ook raamambtenaar benKevinns schreef op zondag 12 juli 2026 @ 23:12:
Einde klaagzang
Enne dank voor je klaagzang, neem ik ff mee.
Haha snap ik. Wel cool dat de hele camping door een groep van 60 vrijwilligers wordt gerund. De vier vrijwilligers die er nu waren, waren super vriendelijk, enthousiast en altijd in voor een praatje. Het geeft een heel andere sfeer dan bij een commerciële camping.zuma schreef op maandag 13 juli 2026 @ 12:55:
[...]
Ik kan uiteraard daar niet dagelijks aanwezig zijn aangezien ik ook raamambtenaar ben![]()
Enne dank voor je klaagzang, neem ik ff mee.
Wij stonden in de verste hoek van het A-veld dus de overlast was voor de rest van de camping beperkt. Maar ik vond een groep van 8 personen niet zo goed passen bij de sfeer van de rest van het veld. Kan natuurlijk prima goed gaan, maar als het dan ook nog luide figuren zijn… Ze stonden bij aankomst al naar elkaar te roepen, en bij vertrek ook weer onderlinge ruzie dus ze hebben een leuk weekend gehad.
Ik vond ooit deze camping wel leuk. Maar er is eea veranderd.Raymond schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:57:
In opdracht van onze dochter: Er moeten Nederlandse kindjes zijn (ze isen er moet water/strand zijn (hoeft niet zee te zijn, een meer of langzaam stromend water is ook goed, als er maar aan en in het water gespeeld kan worden).
Mij leek het leuk om eens in Friesland te starten, daar heb ik nog nooit vakantie gevierd en meertjes/water hebben ze daar genoeg. En als er genoeg NL toeristen komen, zijn er ook vast mensen te vinden die Nederlands spreken![]()
Onze voorkeuren:
-Luxe sanitair. Niet zozeer privé sanitair, maar wel sanitair met wat comfort en liefst familiebadkamers. Lekker ruim dus (als ik met mn eigen pleerol over de camping moet lopen, of de douchemeter steeds moet bijvullen, heb ik er geen trek in)
Vooral leuk als je ook een week een zeilvalk erbij huurt.
https://maps.app.goo.gl/KNBmRdSAVKmSSN3Z9?g_st=ic
Voor surfen is deze leuk:
https://www.soalbeachresort.nl/?utm_source=gmb&utm_medium=click&utm_campaign=brand
[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 13-07-2026 13:08 ]
Ben hier zo'n 8 jaar geleden geweest. Even opletten met boeken waar je komt te staan. Ik stond op een mooi groot veld. https://www.kuilart.nl/ Worden ook sloepjes verhuurt. Lekker varen. Ik vond dat laatste echt top.Raymond schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:57:
In opdracht van onze dochter: Er moeten Nederlandse kindjes zijn (ze isen er moet water/strand zijn (hoeft niet zee te zijn, een meer of langzaam stromend water is ook goed, als er maar aan en in het water gespeeld kan worden).
Mij leek het leuk om eens in Friesland te starten, daar heb ik nog nooit vakantie gevierd en meertjes/water hebben ze daar genoeg. En als er genoeg NL toeristen komen, zijn er ook vast mensen te vinden die Nederlands spreken![]()
Onze voorkeuren:
-Luxe sanitair. Niet zozeer privé sanitair, maar wel sanitair met wat comfort en liefst familiebadkamers. Lekker ruim dus (als ik met mn eigen pleerol over de camping moet lopen, of de douchemeter steeds moet bijvullen, heb ik er geen trek in)
@Raymond Friesland is mooi (maar ik ben bevooroordeeld
). Ik zei vroeger altijd tegen mijn vriendin (een Drent), dat ik in de zomer niet per se op vakantie hoef; er is hier altijd genoeg te beleven. Zaterdag begint het Skûtsjesilen weer
Daarna nog de Sneekweek, etc. Alles is wel rondom watersport.
Laatste twee weken van augustus is dat trouwens alweer een stuk minder: de zomervakanties voor de kids zijn hier dan alweer voorbij. 17 augustus beginnen de scholen weer.
Ik ken Friesland door en door vanaf het water, mijn ouders hadden vroeger een boot waar we vakanties op vierden. Ik ken Friesland dan weer minder goed vanaf de camping... Maar ik zou zelf, als je graag aan het water staat, o.a. even kijken naar It wiid (de camping), in Earnewald. (Eernewoude in het NL). Super mooie omgeving om daar ook eens een bootje te huren. Of de Kuilart zoals hierboven genoemd.
Laatste twee weken van augustus is dat trouwens alweer een stuk minder: de zomervakanties voor de kids zijn hier dan alweer voorbij. 17 augustus beginnen de scholen weer.
Ik ken Friesland door en door vanaf het water, mijn ouders hadden vroeger een boot waar we vakanties op vierden. Ik ken Friesland dan weer minder goed vanaf de camping... Maar ik zou zelf, als je graag aan het water staat, o.a. even kijken naar It wiid (de camping), in Earnewald. (Eernewoude in het NL). Super mooie omgeving om daar ook eens een bootje te huren. Of de Kuilart zoals hierboven genoemd.
Waar is de tijd gebleven dat ze met ze allen lekker naar Bodrum gingen ;-)nwagenaar schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:31:
[...]
Ik heb deze camping even in mijn bookmarks gezet; Loenen is zo goed als om de hoek (nog geen half uurtje rijden) en ik mis wel een beetje de bossen/Veluwe sinds ik ben verhuisd naar Kampen![]()
[...]
Je klaagzang is enorm terecht; een keertje wat geluid vind ik niet zo direct 1,2,3 een probleem zolang ze het maar proberen om het rustig te houden: niet iedereen is geschikt om rond 22:00 uur stil te zijn en kinderen kunnen zich overdag ook gewoon enorm vermaken![]()
En ja: ik heb ook wel eens een nachtje uitgehaald met mede-kampeerders onder genot van een vuurtje en wat glazen wijn, desondanks wel proberen om het rustig te houden voor de andere bezoekers.
Maar dit klinkt toch zeker meer regel was dan uitzondering, dan zou ik zelf ook even een klein bezoekje brengen aan ze en verzoeken om het wat rustiger te houden de volgende keer.
Aanvullend merk je gewoon ook dat mensen het kamperen weer ontdekken als alternatief ipv een week lang in een huisje of in een all-inclusive locatie te gaan (als ik de artikelen op nu.nl, RTL, etc moet geloven: er is een behoorlijke handel in tweedehands kampeer artikelen momenteel) terwijl ze (nog) onbekend zijn met de (onbeschreven) regels van kamperen.
Ene kant is het mooi dat er weer meer mensen kamperen omdat veel campings nu toch meer verhuurd kunnen krijgen en bestaansrecht houden. Aan de andere kant krijg je er ook een bepaald soort volk bij.
Als je nog wat meer kans wilt hebben op kinderen zou ik naar midden-Nederland kijken, want daar is het nog vakantie en heb je (denk ik) de grootste kans dat er nog kinderen op de campings zijn. Bijv. met eigen gezin of bij opa en oma met een seizoensplek als 'afsluiter' van de vakantie.Raymond schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:57:
Onze voorkeuren:
Zelf nu twee keer een lang weekend op De Krakeling gestaan in Zeist. Daar is een bosmeertje, veel natuur er direct omheen vanaf de camping, keurig/schoon sanitair met familiekamers ('luxe' zou ik het niet noemen). Het is een grote camping maar de bosplaatsen zijn gezellige veldjes!
Bij de Kuilart is de voertaal in de zomer zo ongeveer Duits, wel iets om rekening mee te houden.MotorBeast schreef op maandag 13 juli 2026 @ 13:20:
[...]
Ben hier zo'n 8 jaar geleden geweest. Even opletten met boeken waar je komt te staan. Ik stond op een mooi groot veld. https://www.kuilart.nl/ Worden ook sloepjes verhuurt. Lekker varen. Ik vond dat laatste echt top.
Want? Alle Nederlanders zijn prettig volk? Zie post hierboven. Geen enkel probleem met Duitsers. Wat een vooroordeel. Goed voor je puberkinderen. Halen ze eens een voldoende voor Duits.Duclaasie schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:36:
[...]
Bij de Kuilart is de voertaal in de zomer zo ongeveer Duits, wel iets om rekening mee te houden.
https://www.ed.nl/opinie/wij-ergeren-ons-op-vakantie-blijkbaar-mateloos-maar-nederlanders-staan-er-in-het-buitenland-niet-heel-veel-beter-op~ab0bfe90/
[ Voor 28% gewijzigd door MotorBeast op 13-07-2026 14:46 ]
Bedenk wel dat ook deze mensen ook een kampeerkaart hebben aangeschaft, deze drempel hebben ze bewust overwonnen. Niet dat het daardoor minder irritant is, maar ze zijn in ieder geval niet voor de makkelijke weg gegaan.Togi schreef op maandag 13 juli 2026 @ 13:41:
[...]
Waar is de tijd gebleven dat ze met ze allen lekker naar Bodrum gingen ;-)
Ene kant is het mooi dat er weer meer mensen kamperen omdat veel campings nu toch meer verhuurd kunnen krijgen en bestaansrecht houden. Aan de andere kant krijg je er ook een bepaald soort volk bij.
Denk gewoon dikke pech gehad. Het concept veel plek laat ik lekker zo goed als tegen mijn buren de tent opzetten heb ik ook al meermalen morgen meemaken. Geen idee wat dit soort mensen bezielt, maar blijkbaar denken er meer mensen zo over dat dit voor de ander ook ok is.
Tijdens de Fjällräven Classic in Zweeds Lapland kwamen er ineens 10 tentjes met Koreanen om ons heen staan. Je mag notabene vrij kamperen en wij dachten dat we het , op dat plekje, enige vlakke stukje hadden geclaimd...
Op Corsica op de GR20. Daar zijn de meeste kampeerplekken erg klein en is er gewoon weinig plek maar dit was een soort plateau met meer als voldoende plek: 1 persoon kwam ongeveer haring aan haring te staan met ons..
IJsland: weg met de buscamper. Plek genoeg op de camping. Stel komt met buscamper en parkeert op 1,5 meter afstand tegenovergesteld: dus hun deur tegenover onze deur...
Geen idee wat al deze mensen dachten, waarschijnlijk zien we er uit als gezellige mensen die er op zitten te wachten (eerste klopt. tweede niet
Hi Ha Hopjesvla
Wat voor een tentje is dat? Hier keuzestress voor mijn Zwedentripje. Misschien is mijn Vango Nevis 300 toch te klein als het weer niet mee zit en is een tentje met fatsoenlijke vestibule wel handigerBommes schreef op zondag 12 juli 2026 @ 20:45:
[...]
Daar zat ik 1,5 week geleden ook nog.
~~~~~~~[Afbeelding]
Leuk plekje
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Dat zeg ik zeker niet, maar als je er niet bewust van bent kan het evengoed een dealbreaker blijken. Nie iedereen is op de hoogte van het feit dat in Friesland veel Duitsers kamperen. Daarnaast ken ik de Kuilart een beetje, dus ik geef het gewoon aan als overweging zonder verder oordeel. Het is aan de gene die er heen wil om er iets van te vinden, niet aan mij.MotorBeast schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:43:
[...]
Want? Alle Nederlanders zijn prettig volk? Zie post hierboven. Geen enkel probleem met Duitsers. Wat een vooroordeel. Goed voor je puberkinderen. Halen ze eens een voldoende voor Duits.
https://www.ed.nl/opinie/wij-ergeren-ons-op-vakantie-blijkbaar-mateloos-maar-nederlanders-staan-er-in-het-buitenland-niet-heel-veel-beter-op~ab0bfe90/
Kijk eens naar de Parkside (Lidl) compressor op accu, ik heb hem zelf ook. Zet wel een keel op bij pompen, maar je kan er luchtbedden, (auto en fiets) banden mee oppompen.Timmert schreef op zondag 12 juli 2026 @ 21:27:
Wie heeft de gouden tip?
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Een Robens Pioneer ex2, niet meer verkrijgbaar. Redelijk snel op te zetten, binnentent kun je aan de buitentent laten "vast" zitten. Dus bij regen opzetten zonder dat je binnentent vol regent.Joris748 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:46:
[...]
Wat voor een tentje is dat? Hier keuzestress voor mijn Zwedentripje. Misschien is mijn Vango Nevis 300 toch te klein als het weer niet mee zit en is een tentje met fatsoenlijke vestibule wel handiger
Slaap compartiment is net aan voor 2 personen, die het dan automatisch gezellig krijgen
Voortent ruim zat voor je motor gear en andere zooi. En met een beetje onderuitgezakt kun je in je Helinox (kloon) in het voortent gedeelte zitten.
Met andere haringen, en ook minder daarvan is het ding net aan 3kg.
Stokken zijn lekker kort deelbaar, dus passen goed in een van je zij tassen of in het geval van de Vespa over het zadel
Nadelen zijn er ook: binnentent aan de buitentent laten zitten en vochtig van het condens inpakken wil wel zeggen dat je binnentent bij terug opzetten (die avond) ook nat is.
Het is allemaal niet heel ruim, voor mij voldoende. Maar bij langer regen en koken in de tent.. tja dan is het wel krap.
Ik heb bewust gekozen voor lichter dan de gangbare 5kg Coleman koepeltjes, en ik wilde een wat kleinere pak maat.
Gekocht in de uitverkoop bij Bever van €275 voor €149. Dat hielp ook wel mee in de keuze
Nu was ik daarvoor ook erg tevreden met mijn Coleman koepeltje, net iets ruimer, wat hoger, niet heel veel zwaarder maar ook stuk goedkoper met 70 Euro in de uitverkoop.
Zijn een stuk meer op fatsoen en rust na 22.00 uur dan de gemiddelde Nederlander is mijn ervaring. Dat vind ik ervan. Nooit enig probleem gehad met welke Duitser dan ook.Duclaasie schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:55:
[...]
Dat zeg ik zeker niet, maar als je er niet bewust van bent kan het evengoed een dealbreaker blijken. Nie iedereen is op de hoogte van het feit dat in Friesland veel Duitsers kamperen. Daarnaast ken ik de Kuilart een beetje, dus ik geef het gewoon aan als overweging zonder verder oordeel. Het is aan de gene die er heen wil om er iets van te vinden, niet aan mij.
Kom er al jaren niet meer maar kom maar eens op de gemiddelde kust camping in Spanje met al die lollige zuipende Nederlanders met hun boomboxen. Kan je helemaal je lol op als Nederlands elftal speelt. Hadden we trouwens ook deze vakantie last van in Voorthuizen tot diep in de nacht. Top.....Nederlanders.
Dankjewel, je bevestigt het lijstje met eisen en wensen wat ik in mijn hoofd al aan het maken wasBommes schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:58:
[...]
Een Robens Pioneer ex2, niet meer verkrijgbaar. Redelijk snel op te zetten, binnentent kun je aan de buitentent laten "vast" zitten. Dus bij regen opzetten zonder dat je binnentent vol regent.
Slaap compartiment is net aan voor 2 personen, die het dan automatisch gezellig krijgen![]()
Voortent ruim zat voor je motor gear en andere zooi. En met een beetje onderuitgezakt kun je in je Helinox (kloon) in het voortent gedeelte zitten.
Met andere haringen, en ook minder daarvan is het ding net aan 3kg.
Stokken zijn lekker kort deelbaar, dus passen goed in een van je zij tassen of in het geval van de Vespa over het zadel
Maar zorgt er wel voor dat eventuele natte motorkleding niet in de binnentent hoeft. Dat vind ik een grote plus. Ik stel idd ook weinig eisen aan binnenruimte, het is al fijn dat je de binnentent open kunt laten staan als het regent. En bij noodgevallen ook droog kunt koken.Nadelen zijn er ook: binnentent aan de buitentent laten zitten en vochtig van het condens inpakken wil wel zeggen dat je binnentent bij terug opzetten (die avond) ook nat is.
Het is allemaal niet heel ruim, voor mij voldoende. Maar bij langer regen en koken in de tent.. tja dan is het wel krap.
Dat zijn wel hele andere prijzen, als ik tot nu toe heb gezien. Beetje fatsoenlijke tent met bovenstaande eisen en wensen zit al snel boven de 500 EURIk heb bewust gekozen voor lichter dan de gangbare 5kg Coleman koepeltjes, en ik wilde een wat kleinere pak maat.
Gekocht in de uitverkoop bij Bever van €275 voor €149. Dat hielp ook wel mee in de keuze![]()
Nu was ik daarvoor ook erg tevreden met mijn Coleman koepeltje, net iets ruimer, wat hoger, niet heel veel zwaarder maar ook stuk goedkoper met 70 Euro in de uitverkoop.
Heb nog een aantal dagen om te beslissen. Ik houd ook Marktplaats nog even in de gaten.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Dat vraag ik me af. Als je geen kaart hebt worden de kosten gewoon op de factuur gezet, hoef je niet over na te denken.Hopjesvla79 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:44:
[...]
Bedenk wel dat ook deze mensen ook een kampeerkaart hebben aangeschaft, deze drempel hebben ze bewust overwonnen. Niet dat het daardoor minder irritant is, maar ze zijn in ieder geval niet voor de makkelijke weg gegaan.
Het klinkt eerder alsof ze gewoon iets zochten wat plek had zonder na te denken over het type camping.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zoals ik al schreef mijn Coleman tentje is echt dikke prima, en koste in de aanbieding maar iets van 70 euro. En met tentjes is het net als met motoren, ideale aantal is N+1, waarbij N=aantal tenten in huidige bezit.Joris748 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 18:42:
[...]
Dankjewel, je bevestigt het lijstje met eisen en wensen wat ik in mijn hoofd al aan het maken was![]()
[...]
Maar zorgt er wel voor dat eventuele natte motorkleding niet in de binnentent hoeft. Dat vind ik een grote plus. Ik stel idd ook weinig eisen aan binnenruimte, het is al fijn dat je de binnentent open kunt laten staan als het regent. En bij noodgevallen ook droog kunt koken.
[...]
Dat zijn wel hele andere prijzen, als ik tot nu toe heb gezien. Beetje fatsoenlijke tent met bovenstaande eisen en wensen zit al snel boven de 500 EUR
Heb nog een aantal dagen om te beslissen. Ik houd ook Marktplaats nog even in de gaten.
Bij de Obelink nu voor net iets over de 90 euro.
Coleman Darwin 3+
:strip_exif()/f/image/QPMXY7TYNrawae7dSsuXloE1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben je voor je eerst komende tripje op orde
[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 13-07-2026 21:39 ]
Heb nu een Vango Nevis 300. En die heeft heel weinig ruimte buiten de binnentent.

Zou tent nummer 4 worden:
De tweede is leuk om met de auto mee te nemen
De derde heeft geen ruimte om natte spullen neer te leggen
Ben bang dat ik spijt ga krijgen, als ik slecht(er) weer tref in Zweden/Noorwegen. Dus ja, probeer de aanschaf voor mezelf goed te praten
Heb er nu twee drie op mijn lijstje staan:
Nordisk Oppland 2 Si (2.0) Tent 2P
Exped Outer Space II 2-Persoonstent
Robens Roamer 2 LW Tent

Zou tent nummer 4 worden:
- Wolfcamper 3 persoons tunneltent (25 jaar oud)
- Bardani Spitfire 340 XL RSTC
- Vango Nevis 300
- Lichtgewicht tunneltent
Ben bang dat ik spijt ga krijgen, als ik slecht(er) weer tref in Zweden/Noorwegen. Dus ja, probeer de aanschaf voor mezelf goed te praten
Robens Roamer 2 LW Tent
[ Voor 6% gewijzigd door Joris748 op 13-07-2026 22:04 ]
Zo prijzige tentjes @Joris748 die Exped ziet er ook wel ziek moeilijk uit
Maar ik snap de keuze wel, nu weer iets budget kopen is het ook allemaal net niet.
Neem de Robens Voyager 2 Exp ook eens mee in je vergelijk, zelfs net iets groter dan mijn Pioneer 2EXp zonder meteen zwaarder enof groter in pak formaat te zijn.
Geen super budget tent, maar ook weer niet een 600 + tentje.
https://www.bergfreunde.n...JS70jyCdO9vRoCXtkQAvD_BwE
Maar ik snap de keuze wel, nu weer iets budget kopen is het ook allemaal net niet.
Neem de Robens Voyager 2 Exp ook eens mee in je vergelijk, zelfs net iets groter dan mijn Pioneer 2EXp zonder meteen zwaarder enof groter in pak formaat te zijn.
Geen super budget tent, maar ook weer niet een 600 + tentje.
https://www.bergfreunde.n...JS70jyCdO9vRoCXtkQAvD_BwE
Als Expert Venus 3DLX gebruiker hou ik juist wel van de eigenzinnigheid van hun tenten. Beetje out of the box denken. Hier heb je een tent met tarp ineen .:)
Hi Ha Hopjesvla
Niet die si nemen, schijnt slecht waterproof te zijn… wat is je budget?Joris748 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:00:
Heb nu een Vango Nevis 300. En die heeft heel weinig ruimte buiten de binnentent.
[Afbeelding]
Zou tent nummer 4 worden:De eerste kan bij de eerste de beste rukwind uitscheuren en is te zwaar
- Wolfcamper 3 persoons tunneltent (25 jaar oud)
- Bardani Spitfire 340 XL RSTC
- Vango Nevis 300
- Lichtgewicht tunneltent
Robens Roamer 2 LW Tent
Voordat die toko (Campz) werd overgenomen, heb ik op de valreep twee exemplaren Campz Torreilles 3P aangeschaft.
:no_upscale():strip_exif()/f/image/2BIAZZw0BCP8wPop2E6izaq6.webp?f=user_large)
Echt supergoede tent voor 2 personen + bagage!
Wij hadden er 2 mee op trekkingtocht in Engeland, met zijn vieren. Vederlicht, weerbestendig, stevig en ruim.
:no_upscale():strip_exif()/f/image/2BIAZZw0BCP8wPop2E6izaq6.webp?f=user_large)
Wij hadden er 2 mee op trekkingtocht in Engeland, met zijn vieren. Vederlicht, weerbestendig, stevig en ruim.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ben na wat onderzoek geneigd om de Nordisk Oppland 2 SI 2.0 te bestellen. Lijkt me een hele goede praktische tent, zonder dat de prijs echt uit de bocht vliegt.
Waar heb je die wijsheid vandaan? Volgens de reviews die ik gevonden heb is de waterdichtheid uitstekend. Budget is 600-ish EURO.miel schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:52:
[...]
Niet die si nemen, schijnt slecht waterproof te zijn… wat is je budget?
Deze lijkt qua ruimte heel erg op mijn Vango Nevis. Ik mis juist een vestibuleRamzzz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:58:
Voordat die toko (Campz) werd overgenomen, heb ik op de valreep twee exemplaren Campz Torreilles 3P aangeschaft.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/rhNxdJBJK3FRH9y3gjFZyjFy.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gsrld6O9pbpS8J2EUxgbA7oV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/uo0zV9ftJVJbzqoFsdyUV1cS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zdr1fyccTZ6bPOG2M0AIosK2.jpg?f=fotoalbum_large)