Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
-
na vorige vakantie was ons oude campinggaz gasstel (erfstuk, letterlijk 🤣) afgeschreven, en hebben we een Dometic 2 Cook aangeschaft. Idee was daar van die ~500 gr gasblikjes met schroeffitting (EN417)voor te gebruiken ipv de grote wisseltank die we hadden. Omdat we de Franse bui al zagen hangen habben we ook een adapter voor de Campingaz easyclic blikjes. Daar hadden we nog een paar kleintjes (300gr of zo) van, en we gingen er van uit dat we daar echt in no-time doorheen zouden gaan… dus ook meegenomen om op te stoken. In de praktijk redden we een kleine week op zo’n klein blik; en trekt dat beide pitten vol open ook zonder probleem. Weer wat geleerd.
wel op zoek naar een iets deugdelijker EN417 naar EasyClic adapter, de huidige geeft niet echt vertrouwen. Of gewoon meteen een easyclic drukregelaar…
[ Voor 4% gewijzigd door ijdod op 21-06-2026 15:13 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik heb een quick-connect koppeling aan de gasslang van ons gasstel gezet. Afhankelijk van wat er beschikbaar is kan ik er dan een campingaz-, Easyclic- of EN417-drukregelaar aan zetten.ijdod schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:10:
Bij mij zijn het vaak Zwitsers met zo’n compensatie-camper. Zo’n giga-bus of een Unimog die enkel op de camping van het asfalt af is geweest…
-
na vorige vakantie was ons oude campinggaz gasstel (erfstuk, letterlijk 🤣) afgeschreven, en hebben we een Dometic 2 Cook aangeschaft. Idee was daar van die ~500 gr gasblikjes met schroeffitting (EN417)voor te gebruiken ipv de grote wisseltank die we hadden. Omdat we de Franse bui al zagen hangen habben we ook een adapter voor de Campingaz easyclic blikjes. Daar hadden we nog een paar kleintjes (300gr of zo) van, en we gingen er van uit dat we daar echt in no-time doorheen zouden gaan… dus ook meegenomen om op te stoken. In de praktijk redden we een kleine week op zo’n klein blik; en trekt dat beide pitten vol open ook zonder probleem. Weer wat geleerd.
wel op zoek naar een iets deugdelijker EN417 naar EasyClic adapter, de huidige geeft niet echt vertrouwen. Of gewoon meteen een easyclic drukregelaar…
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
ik heb er nog wel iets in, maar kom daar de vakantie niet mee door
Als ik Google op "gasflessen vullen regio Twente" krijg ik een paar hints, de vraag is welke gasfles wil je vullen. Ik zag adressen in Almelo en Enschede.greatgonzo schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:03:
iemand hier een adres waar ik een gasfles kan laten vullen (dus niet ruilen), in de regio Twente?
ik heb er nog wel iets in, maar kom daar de vakantie niet mee door
https://www.google.com/se...AE&biw=1485&bih=869&dpr=1
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Met de huidige prijzen 65€ voor 7.5KG ruilen met benegas light, lonkt het kopen van een eigendom LPG cilinder wel.
Bijvoorbeeld: https://www.gasproducten.nl/composiet-lpg-hervulbare-gasfles-104033987.html
[ Voor 56% gewijzigd door g00gle op 22-06-2026 19:03 ]
Ik heb naast de Cammping Gaz 904 (voor het losse kooktoestel) een 5kg groene gasfles (meen koop) maar de laatste keer dat ik hem wisselde betaalde ik alleen de inhoud.g00gle schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:01:
Alleen eigendom flessen kun je laten vullen. Ruilflessen meestal niet voor zover ik weet. Die kan je alleen ruilen.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
:strip_exif()/f/image/fZZ662m2LgptlGHV3jQFSE5H.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is inclusief opzetstuk voor het zwembad. Ik vind hem wel schattig.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Paar jaar geleden een Flextail ‘Tiny Pump’ pompje gekocht voor het rugzak-trekking door Engeland.Gonadan schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:01:
Toch een geinig pompje gevonden, werkt op het eerste gezicht best prettig. Absoluut niet stil maar wel een stuk minder erg dan wat ik gewend ben van die standaard dingen, en toch behoorlijk krachtig.
[Afbeelding]
Dit is inclusief opzetstuk voor het zwembad. Ik vind hem wel schattig.
Daar kon ik, nadat hij 1x was opgeladen, minstens 2x 4 ‘zelfopblazende’ slaapmatjes mee oppompen, en toen was hij nog steeds niet leeg.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KlmAG23cnjPEhkZShipwUbXm.jpg?f=user_large)
En hij werkt ook als klein lampje…
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dit is de Flextail Max Pump 3, het 'grotere' broertje denk ik. Drie keer zoveel debiet op papier maar nog steeds lekker klein. Inderdaad met lampje en gaat erg lang mee.Ramzzz schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:50:
[...]
Paar jaar geleden een Flextail ‘Tiny Pump’ pompje gekocht voor het rugzak-trekking door Engeland.
Daar kon ik, nadat hij 1x was opgeladen, minstens 2x 4 ‘zelfopblazende’ slaapmatjes mee oppompen, en toen was hij nog steeds niet leeg.
[Afbeelding]
En hij werkt ook als klein lampje…
@g00gle ik vond hem bij de kampeer meneer en gekocht bij Bever.
https://www.kampeermeneer.nl/review-flextail-max-pump-3/
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Belangrijk is dat die zelf heet wordt en op accu, en krups of iets vergelijkbaars erin gaat.
Vind de koffie onderweg zo duur, als je het zelf kan zetten, en dit is ook nog lekkerder zie ik alleen maar plus punten haha.
Heb je al een waterkoker? In that case... kan ik je een Stanley Perfect-Brew Pour Over aanraden.k_ers schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:12:
Wat zijn de ervaringen met een draagbare espresso machine.
Belangrijk is dat die zelf heet wordt en op accu, en krups of iets vergelijkbaars erin gaat.
Vind de koffie onderweg zo duur, als je het zelf kan zetten, en dit is ook nog lekkerder zie ik alleen maar plus punten haha.
Geen gedoe met verschillende cups, gewoon een filterzakje met koffie en heet water.
Er zit niks bij wat op accu werkt (dacht ik, is al even geleden dat ik die gekeken heb). Die zijn er echter wel, accu apparaatjes die koffie kunnen zetten.k_ers schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:12:
Wat zijn de ervaringen met een draagbare espresso machine.
Belangrijk is dat die zelf heet wordt en op accu, en krups of iets vergelijkbaars erin gaat.
Vind de koffie onderweg zo duur, als je het zelf kan zetten, en dit is ook nog lekkerder zie ik alleen maar plus punten haha.
[ Voor 22% gewijzigd door Bommes op 23-06-2026 10:24 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik heb de outinn nu ruim 2 jaar, bevalt goed. 3 a 4 koppen op 1 acculading.Bommes schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:22:
[...]
[YouTube: Every camping coffee maker tested — the results surprised me]
Er zit niks bij wat op accu werkt (dacht ik, is al even geleden dat ik die gekeken heb). Die zijn er echter wel, accu apparaatjes die koffie kunnen zetten.
[YouTube: The Best Portable Espresso Maker? Outin Mino vs X-press58 vs Miicoffee Eon]
(of anders warmwater gebruiken dan kan je veel meer koppen zetten).
Ik zou eerder voor een (usb-c) waterkoker gaan, dan kan je thee/koffie of zelfs een snack onderweg doen.k_ers schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:12:
Wat zijn de ervaringen met een draagbare espresso machine.
Belangrijk is dat die zelf heet wordt en op accu, en krups of iets vergelijkbaars erin gaat.
Vind de koffie onderweg zo duur, als je het zelf kan zetten, en dit is ook nog lekkerder zie ik alleen maar plus punten haha.
Ik denk dat de accu (in opslag) sneller kapot gaat, als je fleswater gebruikt, ga je over op lokaalwater dan is de kalkaanslag denk ik ook nog een ding. over de kwaliteit .. tja hoeveel kan je verprusten met die pods/pads
Dat gezegd ik heb een worktool accu koffie ding,
elk merk heeft zijn eigen accu, inc parkside
Deze bouwt geen druk op, dus pads smaken "meh", filterkoffie nog niet getest
en na deze ervaring ga ik gewoon mijn eigen advies opvolgen. usb-c waterkoker + losse filter dingus die op beker/thermos gezet kan worden.
Reden btw om niet met eigen accu te kopen is dat accu's niet goed tegen extreme kou/hitte kunnen bij opslag en specfieke "bewaar" voltage nodig hebben voor lange termijn stilstand .. (denk zelfde euvel met die SUP's) powerbank/12v is het probleem toch niet
hier gaan ze meer in de diepte maar Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1 wellicht betere plek om de vraag te stellen
[ Voor 9% gewijzigd door vso op 23-06-2026 11:33 ]
Tja vanalles
Op de motor een klein gasbrandertje met tankje, en met de camper een 3 pits gas kookplaat.
Dus kan ik altijd mijn Mokapotje gebruiken, met de goede voorgemalen koffie kun je daar een serieus goed bakkie koffie mee zetten.
Mij bevalt dat uitstekend.
Nog een gadget, al dan niet met een accu heb ik zo niet nodig.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8