[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 282 283 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-04 14:25
Goofyduck384 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 21:09:
We zoeken nu een camping met verhuur accomodaties voor 5 personen (3 slaapruimtes). Niet te groot, soort van familie camping met Nederlanders. Zwembadje en vooral mooie natuur met of in de bergen. Afstand van 8 uur is wat kort, dus kijken nu naar de Alpen (Frankrijk/zwitserland oid), dus iets van 10-13 uur rijden..

Nog iemand ideeen?
Huttopia Vallouise ligt echt prachtig in de bergen met uitzicht op een gletsjer. Het is een middelgrote camping, veel Nederlanders. Ik vond het er echt super.

Er zijn allerlei typen huuraccomodaties, maar omdat we zelf in een eigen tent verbleven heb ik niet precies zicht op het aantal slaapruimtes e.d.

• amboly
GoEV6 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:59:
Hier nog iemand tips voor een camping in de Franse Alpen? We willen een tent huren voor 4 personen en een zwembad op/bij de camping is een must. Camping Huttopia Vanoise – Champagny sluit volledig aan op de wensen maar die hebben helaas geen plek meer.
Camping de la Meije. Heb je naast het zwembad het allermooiste uitzicht als bonus.

En anders Les Prairies in Seyne, maar daar zit je al vrij zuidelijk waar de Alpen iets minder dramatisch zijn (maar het weer wel beter ;)).

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:11
amboly schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:40:
[...]

Camping de la Meije. Heb je naast het zwembad het allermooiste uitzicht als bonus.
ja die is inderdaad erg mooi! Zeker als je kan staan aan het paadje naast de rivier. Bakkertje op loopafstand, veel te wandelen/klimmen/klettersteigen in de buurt.

Hi Ha Hopjesvla

• amboly
Csendes schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:37:
Dit jaar willen we voor het eerste samen met twee dreumesen (een tweeling van 1.5 jaar) kamperen, voorheen veel samen gedaan en nu willen we dat virus overbrengen op de kids. We hebben een Bardani Airspace 310 TC, met twee slaapcabines. De ene gebruiken we zelf, de ander zou voor de dames zijn.

Het zijn overwegend goede slapers die nu ook samen op een kamer slapen. Mijn vraag: heeft er iemand ervaring met twee dreumesen (of vergelijkbare leeftijd) in één cabine zonder afscheiding? Qua geluid zijn ze elkaar gewend, maar we twijfelen een beetje of ze elkaar voortdurend wakker stoten als ze samen op een bed liggen op deze leeftijd. Het alternatief is twee kleine Deryan babytentjes die dan in de cabine gaan, maar die zullen we verder nooit gebruiken en zijn maar geschikt tot twee jaar. Kortom, dat heeft niet de voorkeur.

Ook in algemenere zin: hebben mensen ervaring met kamperen met twee baby's/dreumesen/peuters tot 2 jaar en wat zijn de belangrijkste lessons learned? De één verklaart je voor gek, de ander vraagt waarom je vorig jaar niet al gegaan bent.
Wij kamperen al vanaf dat onze jongens 1.5 & 2.5 jaar waren in zo'n soort tent. Bij ons is slapen altijd goed gegaan, maar wel lekker laat naar bed. Als ze slapen dan slapen ze lekker door.
De jongens zijn inmiddels 7 & 8 en dol op kamperen in de tent.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:53
Ik ben een echte kampeerder, mijn partner alles behalve. In de loop der jaren is het mij wel gelukt om partner het "virus" te laten oplopen, al is er ook af en toe nog de wens om eens iets anders te doen. Dat is verder prima, mijn "regel" is dat we 1 keer per jaar kamperen met de caravan. En dat mag ook een paar dagen in het voorjaar of najaar zijn, als hij maar gebruikt wordt. Zo gaan we dit jaar maar 10 dagen kamperen in de zomer en in de herfst een weekje met het vliegtuig op pad. Ik kan daar prima mee leven, een relatie is geven en nemen.

Over mini-me zal ik het maar niet hebben. Die heeft een grondige hekel aan kamperen en zou het liefst thuis blijven. Wat gezien de leeftijd niet kan en gaat gebeuren. Compromis is dat er in de caravan geslapen kan worden en niet in een bijzettent (wat ik niet snap, ik vond dat altijd heerlijk). Maar ik weet nu al dat mini-me als het niet meer hoeft niet meer gaat kamperen, nooit meer _O-

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Mijn ervaring met een vouwwagen als de Odyssee en een Kampa Croyde opblaasbare tunneltent is dat het opzetten weinig scheelt op de camping. De tent heb je in je eentje razendsnel staan, maar daarna ben je binnen bezig met een keukenkastje en luchtbedjes en spullen uit de auto sjouwen. De vouwwagen is wat meer werk qua opzetten, maar je hebt meer spullen meteen op de juiste plek (kleding en bakinhoud, bedden, keuken). Inpakken van de vouwwagen gaat wel wat makkelijk dan de tent.

Maar het grootste verschil is thuis. Bij de tent moesten we allemaal zooi van en naar de zolder en auto sjouwen, bij de vouwwagen alleen kleding en de koelkast :).

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:14
eamelink schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 17:00:
Mijn ervaring met een vouwwagen als de Odyssee en een Kampa Croyde opblaasbare tunneltent is dat het opzetten weinig scheelt op de camping. De tent heb je in je eentje razendsnel staan, maar daarna ben je binnen bezig met een keukenkastje en luchtbedjes en spullen uit de auto sjouwen. De vouwwagen is wat meer werk qua opzetten, maar je hebt meer spullen meteen op de juiste plek (kleding en bakinhoud, bedden, keuken). Inpakken van de vouwwagen gaat wel wat makkelijk dan de tent.

Maar het grootste verschil is thuis. Bij de tent moesten we allemaal zooi van en naar de zolder en auto sjouwen, bij de vouwwagen alleen kleding en de koelkast :).
Hier sluit ik me bij aan. Een kleine De Waard staat veel sneller dan een Trigano Odyssee vouwwagen. Zonder kinderen zou ik een enorme voorkeur voor een kleine tent hebben. Met kinderen hebben we sowieso een grote tent en aanhanger nodig. Dan is een vouwwagen logischer.

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:48
amboly schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:40:
[...]

En anders Les Prairies in Seyne, maar daar zit je al vrij zuidelijk waar de Alpen iets minder dramatisch zijn (maar het weer wel beter ;)).
Dank. Vooral de eerste ziet er mooi uit. Alleen geen tent verhuur. Maar we hebben inmiddels geboekt obv de andere tips. Het wordt de Franse Alpen.

Zoek nog wel een camping voor 1 nacht voor de terugweg. Dus vanuit zuid Frankrijk en dan een kilometer of 500 a 600 van Utrecht. Fijn zou een huurtent en zwembad zijn. Via ChatGPT 1 camping gevonden maar die krijgt slechte recensies. Dus tips zijn weer welkom :)

• amboly
@GoEV6 ben benieuwd hoe die camping is, wij hebben er ook naar gekeken. Sowieso echt een prachtig gebied!

Voor de terugweg heb ik helaas geen tips, wij slapen altijd in een chateau in de Bourgogne om nog wat wijn in te slaan :).

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-04 12:03
GoEV6 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:00:
[...]

Dank. Vooral de eerste ziet er mooi uit. Alleen geen tent verhuur. Maar we hebben inmiddels geboekt obv de andere tips. Het wordt de Franse Alpen.

Zoek nog wel een camping voor 1 nacht voor de terugweg. Dus vanuit zuid Frankrijk en dan een kilometer of 500 a 600 van Utrecht. Fijn zou een huurtent en zwembad zijn. Via ChatGPT 1 camping gevonden maar die krijgt slechte recensies. Dus tips zijn weer welkom :)
Als jij zo lui bent om te zoeken via ChatGPT en daarna niet verder te zoeken op Vogezen (wat ik zo 1-2-3 zie op je link), ga ik ook zo lui zijn om niet te kijken waar precies je echt wilt stoppen en doe ik een willekeurige suggestie: Villatent Au Clos de la Chaume.

En serieus? Kijk je echt voor een 1 nacht zo streng naar reviews? Slapen en door?

• barrymossel
Drardollan schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:55:
Ik ben een echte kampeerder, mijn partner alles behalve. In de loop der jaren is het mij wel gelukt om partner het "virus" te laten oplopen, al is er ook af en toe nog de wens om eens iets anders te doen. Dat is verder prima, mijn "regel" is dat we 1 keer per jaar kamperen met de caravan. En dat mag ook een paar dagen in het voorjaar of najaar zijn, als hij maar gebruikt wordt. Zo gaan we dit jaar maar 10 dagen kamperen in de zomer en in de herfst een weekje met het vliegtuig op pad. Ik kan daar prima mee leven, een relatie is geven en nemen.

Over mini-me zal ik het maar niet hebben. Die heeft een grondige hekel aan kamperen en zou het liefst thuis blijven. Wat gezien de leeftijd niet kan en gaat gebeuren. Compromis is dat er in de caravan geslapen kan worden en niet in een bijzettent (wat ik niet snap, ik vond dat altijd heerlijk). Maar ik weet nu al dat mini-me als het niet meer hoeft niet meer gaat kamperen, nooit meer _O-
Hoe oud is mini-you???

• GoEV6
barrymossel schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:49:
[...]

Als jij zo lui bent om te zoeken via ChatGPT en daarna niet verder te zoeken op Vogezen (wat ik zo 1-2-3 zie op je link), ga ik ook zo lui zijn om niet te kijken waar precies je echt wilt stoppen en doe ik een willekeurige suggestie: Villatent Au Clos de la Chaume.

En serieus? Kijk je echt voor een 1 nacht zo streng naar reviews? Slapen en door?
Lui....ja soms wel. Nee serieus er is genoeg te vinden hoor maar meestal moet je minimaal voor 4 nachten boeken. Dit is ook bij de camping die jij voorstelt. We hebben u een aardige optie en als iemand hier een beter suggestie heeft dan is dat mooi meegenomen.

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 22:35
[...]

Goede keuze ;), tip voor wat betreft afstand/reistijd terugweg; Hou er rekening mee dat je vanaf de camping naar net onder Lyon +- 4,5-5u rijdt. Dat is ongeveer 300 km. Dat deel rij je nog niet op de snelweg en is vooral veel bochtenwerk. Rijdt best intensief.

Wij zijn vorig jaar terug bij camping de Saulieu gestopt, daar waren we rond 15:00 nadat we rond 7:30 van de camping af reden. Weliswaar met vouwwagen, maar op de snelweg rij ik daar ook 130 mee 8) .

Was vooral omdat we de vakantie nog wilden verlengen, was prima voor een paar dagen, maar meer dan dat zou ik er niet blijven. Regio is wel erg leuk (Morvan).

Dance with the stars

• GoEV6
robbierzz schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 20:44:
[...]

Goede keuze ;), tip voor wat betreft afstand/reistijd terugweg; Hou er rekening mee dat je vanaf de camping naar net onder Lyon +- 4,5-5u rijdt. Dat is ongeveer 300 km. Dat deel rij je nog niet op de snelweg en is vooral veel bochtenwerk. Rijdt best intensief.

Wij zijn vorig jaar terug bij camping de Saulieu gestopt, daar waren we rond 15:00 nadat we rond 7:30 van de camping af reden. Weliswaar met vouwwagen, maar op de snelweg rij ik daar ook 130 mee 8) .

Was vooral omdat we de vakantie nog wilden verlengen, was prima voor een paar dagen, maar meer dan dat zou ik er niet blijven. Regio is wel erg leuk (Morvan).
Dit soort tips zijn lastig uit ChatGPT te halen. Ziet er prima uit voor 2 nachten. Zet hem op het lijstje. Dank

• Drardollan
Puberleeftijd.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:05

The Legend

*Plop*

robbierzz schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 20:44:
[...]

Dat kan ik me ook herinneren, qua tijd wel iets minder maar idd zo’n 3,5 uur vanaf de camping tot de snelweg bij Grenoble. Dat was met vouwwagen in het donker. Niet de fijnste route dan :+

Ik ben toch malle pietje niet!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:00
[...]

Ik zie je daar dan de komende zomer, ik ga er vanuit dat je te herkennen bent aan een EV6? :+

• GoEV6
J-M-T schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 23:52:
[...]

Ik zie je daar dan de komende zomer, ik ga er vanuit dat je te herkennen bent aan een EV6? :+
Haha nee die is de deur uit, moet mijn naam nog ff aanpassen :)

• barrymossel
Haha, leuk hè pubers? Maar die vind de camping an sich dus ook niet leuk? Of alleen het creperen van het kamperen?
Ben blij dat mijn dochters (oudste is net een jaar of wat aan het puberen) nergens over klagen en graag mee gaan op vakantie. Enige jammere is dat die puber zo passief is en (bijna) nergens mee naartoe wil. Behalve pretparken en "shoppen"...

• Drardollan
barrymossel schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:48:
[...]

Haha, leuk hè pubers? Maar die vind de camping an sich dus ook niet leuk? Of alleen het creperen van het kamperen?
Ben blij dat mijn dochters (oudste is net een jaar of wat aan het puberen) nergens over klagen en graag mee gaan op vakantie. Enige jammere is dat die puber zo passief is en (bijna) nergens mee naartoe wil. Behalve pretparken en "shoppen"...
Nee, heeft niets met kamperen. En dat was al ruim voor de puberleeftijd zo hoor, het wordt hooguit sterker :+

Ach, het is niet anders. Ik ga mijn leven er niet volledig op aanpassen. Maar heb er ook geen moeite mee om het een mix te maken, ik ben niet alleen in het huishouden. Als we een mooie mix van kamperen, hotels, airbnb's en dergelijken hebben de komende jaren dan is mij dat helemaal prima.

Vorig jaar en dit jaar hebben we gelukkig vrienden mee die er ook 1 hebben in dezelfde leeftijd. Dat scheelt wel een hoop moet ik zeggen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:06

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
@Drardollan dat vind ik persoonlijk zelf ook het leukst. Ik ben dol op kamperen maar dat betekent niet dat ik altijd alleen maar wil kamperen. Ook ene leuk huisje of andere uitjes kan ik erg waarderen. Variatie is ook gewoon leuk. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:11

nwagenaar

God, root. What's the differen

Drardollan schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:55:
Ik ben een echte kampeerder, mijn partner alles behalve. In de loop der jaren is het mij wel gelukt om partner het "virus" te laten oplopen
De laatste paar jaar is mijn partner ook overstag en vindt ze het uiteindelijk erg leuk om met ons tweetjes weg te gaan met de tent. Meestal 2 keer per jaar even een weekend weg en relaxen op een natuurcamping.

Ook dit jaar hebben we er al eentje gepland, tijdens het paasweekend gaan we naar de Landgoed Mariehoeve. Ontbijt wordt geregeld, vuurschaal wordt geregeld en het enige wat we nodig hebben is redelijk weer. Kou is geen probleem (meer), zolang het maar droog is dan vindt zij het al goed. Uiteraard neem ik wel even mijn tarp mee, maar voor de rest is het relatief back-to-basic met mijn trekkerstent voor 3 personen.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:52

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMHamgrtXQ_RHwtmTdTAe2G6JDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eGcHlSLa7bfu1QwP0NoMF1t8.jpg?f=fotoalbum_large
Hij stond er nog, 2 jaar niet geweest, dus best even spannend wat ik zou aantreffen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pO_jyzN9bEW9B4SFZblpJx8vk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYW7lCxHETjAZ9YSzgrZH6d3.jpg?f=fotoalbum_large
Maar de hoes heeft het perfect gedaan/gehouden, dikke prima.
Beetje groen op het dak, dus er komt wel wat vocht doorheen.
Ik had alle ramen op de tocht stand gezet, horretjes dicht. Van binnen perfect, alles kurk droog, geen gekke luchtjes. Heel blij dus.

Nu net paar uur bezig geweest om het ding en beetje netjes te maken van binnen. We hadden wel op opgeruimd voordat de caravan de stalling in ging, maar toch, beetje stof afdoen, vloertje dwijlen, enz.

Dadelijk even wat goede fotos maken en dan gaat hij de verkoop in. Ben benieuwd naar de reacties. Niet een gangbaar merk (Lander) en daarvan nog een speciale zeldzame uitvoering. Er is een vrij actieve Facebook merken groep, via daar hebben wij onze vorige Lander ook heel snel verkocht. Dus vingers gekruist.

De vorige:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1HC13jogg0Js-uDhYrRqQKrBs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGy1KsZAEGZB8qLx5lXFDTw1.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:01
@Bommes
Hoeft geen vocht te zijn dat er door slaat, kan ook condens zijn onder de hoes.

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:47
Bommes schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:30:
[Afbeelding]
Hij stond er nog, 2 jaar niet geweest, dus best even spannend wat ik zou aantreffen.

[Afbeelding]
Ik had alle ramen op de tocht stand gezet, horretjes dicht. Van binnen perfect, alles kurk droog, geen gekke luchtjes. Heel blij dus.

Nu net paar uur bezig geweest om het ding en beetje netjes te maken van binnen. We hadden wel op opgeruimd voordat de caravan de stalling in ging, maar toch, beetje stof afdoen, vloertje dwijlen, enz.

Dadelijk even wat goede fotos maken en dan gaat hij de verkoop in. Ben benieuwd naar de reacties. Niet een gangbaar merk (Lander) en daarvan nog een speciale zeldzame uitvoering. Er is een vrij actieve Facebook merken groep, via daar hebben wij onze vorige Lander ook heel snel verkocht. Dus vingers gekruist.

De vorige:
[Afbeelding]
Hij heeft het in ieder geval beter doorstaan als de achterste op die foto _O-

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Succes @Bommes met de verkoop van die mooie Lander, helaas ben ik al voorzien :p

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De vorige:
[Afbeelding]
Relatief weinig gebruikt volgens mij toch? Heb je ook alweer een nieuw project op het oog?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Klopt @Gonadan paar jaar terug gekocht in maart 2022.
2 keer mee op grote vakantie geweest, en her en der nog wat weekendjes.
Stond nu sinds juli 2024 in de stalling, omdat we in een impuls een campertje hadden gekocht.
Dat beviel goed, nou ja, specifiek die camper niet, die bleek wel wat last van lekkages te hebben.
Dus wat hersteld, en verkocht en andere (huidige) camper gekocht.
Die is gewoon in orde en ook geen project, afgezien van wat plakfolie in het interieur op wat kastjes en deurtjes.

Twijfel slaat wel toe moet ik eerlijk zeggen.
Camper is met de laatste wegenbelasting verhoging en de brandstofprijzen wel echt duur geworden.
Wegenbelasting was net geen €100 in de maand is nu €200, dan hebben we nog geen meter gereden.
Gelukkig kan ik het onderhoud en dergelijke allemaal zelf, dus daar sparen we wel flink geld mee uit.
Maar zo met de caravan weer aan de haak vanuit de stalling naar huis moet ik zeggen dat ik dat toch ook wel heel leuk vind.
Tent ook trouwens, maar dat is voor mij solo met de motor, of strak een keertje met mijn dochtertje met de fiets of zo.
Nadeel van deze caravan voor ons: als de slaapplekken zijn opgebouwd is er geen zitruimte meer binnen.
Dus moet je altijd de voortent opzetten en daarin (buiten) zitten. Dat is in het voor/na seizoen of winter niet te doen (vinden wij). Dus wordt het kouder en wil je naar binnen kun je alleen maar op bed gaan liggen.
Als de indeling van de caravan net iets ruimer was geweest, was de camper in de verkoop gegaan.
Maar ik ga nu niet beide (camper en caravan) in de verkoop doen voor 1 nieuw iets, dat vind ik ff te veel veranderingen voor nu.

Dus nu maar eerst eens deze caravan verkopen, en dan verder kijken.

ter info: camper is nu 30 jaar geworden, dus voordat het ding belastingvrij is zijn we weer 10 jaar verder.
We schorsen hem nu als we hem niet gebruiken, dat kost (ouder dan 15 jaar) 30 euro per keer, en dan kunnen we hem dus die kalendermaand niet gebruiken. Zo is het nog te overzien voor ons.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Bommes ik volg je gedachtegang wel. Als ik een caravan zou hebben zou ik ook gewoon binnen willen kunnen zitten, dat is het hele voordeel van zo'n ding.
Het helpt ook niet echt mee dat ze zomaar even die belastingen om gooien als ze dat zo even uit komt. Maakt plannen en vooruit kijken niet makkelijker.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:58
De verdubbeling vd wegenbelasting heeft ervoor gezorgd dat we minder wegenbelasting betalen. Hiervoor nam ik de moeite niet om hem te schorsen, nu wel. Oftewel we betalen nu alleen nog als we hem daadwerkelijk gebruiken. Met 830 euro per kwartaal zijn de schorsingkosten van 88 euro binnen twee weken terugverdiend...

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:43
kiefty14 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:21:
Wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuwe voortent en zijn benieuwd naar jullie ervaringen.

Op dit moment hebben we nog een Brand Antalis uit 2008, maar hij begint inmiddels wel zijn leeftijd te laten zien.

Mijn oog is gevallen op de Obelink Triumph met Trailtex doek. Ziet er op papier goed uit, maar we zijn vooral benieuwd hoe deze tent in de praktijk bevalt en dan met name het doek?

Hoe vinden jullie het Trailtex doek qua gebruik, ventilatie en weer?

Vooral de prijs tov Unico maakt deze vrij interessant..
Vandaag Unico Verona gezien en de dorema boog luifel…. Hebben de Unico Verona besteld je ziet aan alles dat deze qua afwerking ander niveau is wat resulteert in duurdere prijs

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:42
Prima keuze. Bevalt hier sinds vorig jaar meer dan prima

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:26:
De verdubbeling vd wegenbelasting heeft ervoor gezorgd dat we minder wegenbelasting betalen. Hiervoor nam ik de moeite niet om hem te schorsen, nu wel. Oftewel we betalen nu alleen nog als we hem daadwerkelijk gebruiken. Met 830 euro per kwartaal zijn de schorsingkosten van 88 euro binnen twee weken terugverdiend...
Dat klopt voorheen nam ik de moeite ook niet.
Maar.. nu is zo ff snel een weekendje onverwacht weg niet zomaar meer te doen.
Althans dan het moet het ding minstens 1 maand geschorst zijn, dan kan het weer wel.

Evengoed, onze vakantie plannen, hoogseizoen want dochtertje van 5, beginnen de eerste aanzet van contouren van een idee van een vorm te krijgen :P
Frankrijk, eerste stop Dole, in 1 dag goed te doen van uit ons huis.
Nu komen we wel vanuit de Keukenhof dit jaar, maar die 1,5 uur extra kan er ook nog wel bij.
Daarna?? beetje richting het zuiden, misschien Italië nog in.

Niks gereserveerd dus we zien het wel.
Wil eigenlijk hier nog een keertje overnachten:
https://maps.app.goo.gl/xwDG4HvAKEZEQNWB8
1 keer eerder gestaan, compleet stil in de nacht, en als het helder is liggen voor het gevoel de sterren bijna op je dak.
In een vorig leven, mijn toenmalige Hymer campertje op de voorgrond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDkWpZjV5aVTCjqcDcN8Wjt2Nks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYOu9HHny2vcnceMS50XXk2w.jpg?f=fotoalbum_large

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:03
Bommes schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 21:33:
[...]

1 keer eerder gestaan, compleet stil in de nacht, en als het helder is liggen voor het gevoel de sterren bijna op je dak.
[Afbeelding]
Ben er de afgelopen 30 jaar meerdere malen langs gekomen met de motor en later auto en tent en elke keer vond ik het een fantastisch plekje maar het kwam er nooit van. Maar vandaag eens naar een Gobanna gekeken en wellicht dat we het daar volgend jaar eens mee proberen.

Ik zag de foto en wist gelijk wat je bedoelde :D

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• pirke
Ik ben vooral benieuwd wat de dieselprijs komende tijd gaat doen. We wilden eigenlijk Carcassonne aandoen in de meivakantie, maar dan moet de prijs niet heel veel hoger worden. Misschien toch maar iets dichterbij gaan plannen.

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-04 13:02
Carcassonne is wel echt de moeite waard! Maar snap heel goed dat je het anders aanpakt met de huidige brandstof prijzen..

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@Bommes snap t wel. Wij hadden een Ford Nugget - maar met 32 jaar veel gedonder de laatste 2 jaar. De APK werd steeds meer en meer laswerk, dieselpomp lekte, starten ging slecht met koud en de power werd minder en minder (compressieverlies). Ik kan best veel . Maar heb geen garage en op straat je chassis lassen is waardeloos. En we willen vaak weekendjes weg. De conclusie kwam.. met de hogere wegenbelasting en het ontbreken van tijd&ruimte voor een volledige, grondige 'overhaul', werd het ineens een blok aan t been ipv een heerlijk ding om weg te zijn.

December bus er uit - en begin maart een Hero Caravan er in. 350,- stalling per jaar. En 500 euro verzekering. 1 jaar oud, dus voorlopig onderhoudsvrij.

Wel de nadelen, zoals tenten opzetten, minder 'off grid' en .. andere vibe. We gaan t proberen.

We hebben naar best veel bussen gekeken.. maar als je gaat rekenen hoeveel centen je dan op de stoep hebt staan. Man man man.. wat een geld.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Als we de caravan niet goed verkocht krijgen gaat de camper wel de verkoop in :P
De auto loopt 1 op 10 op benzine met de caravan er achter. De camper 1 op 7 op diesel, gewoon altijd.. :o

Niet eens een heel slecht plan eigenijk, jaartje met de caravan op pad :+

Nou ja eigenijk weet ik het gewoon nog even niet, maar goed story of my life. Kan niet eens een pak melk uitkiezen bij de supermarkt 7(8)7

• pirke
Soms moet je gewoon een keuze maken, en dan blijkt achteraf wel of het een goede keuze was of niet.

Je leeft maar één keer, en bij twijfel kun je beter kiezen om iets wel te doen dan de rest van je leven afvragen "wat als".

Maar in jouw geval heb je alle opties al wel uitgeprobeerd, dus misschien gaat het daar niet op ;)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Het blijft gewoon de camper voor deze vakantie. Lekker de bergen in, beetje vrij kamperen daar, camperplaatsen. Wandelen, watervalletjes, stroompjes, misschien nog even naar de middelbare zee. Voetjes in het zand en de branding.

Oh daarover gesproken, ik moet de douche ruimte in de camper nog in orde maken.
Daar hebben de vorige eigenaren een kast van gemaakt. Dus planken er uit, alle gaatjes van de planken liggertjes dicht kitten/plamuren. En een douche deur verzinnen. Dan zijn we tenminste echt self supporting.

[ Voor 39% gewijzigd door Bommes op 22-03-2026 11:58 ]

• Smurf
  • Laatst online: 20:45

Smurf

Detri

@Bommes Wij hebben ook een 4-persoons caravan met z'n vieren. Het binnenzitprobleem hebben we opgelost door in het voor- en najaar de kinderen in de voortent te laten slapen. Dan kunnen ze gewoon droog heen en weer lopen en zitten we s'avonds in de meest makkelijk te verwarmen ruimte.
We hebben zo'n vrijstaand boogtentje daarvoor, en met een paar extra wollen dekens hebben ze het ook niet koud.
In de zomervakantie liggen ze wel in een eigen tentje.

)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20
Ben mij aan het orienteren voor een evt. ( 2de handse? ) daktent voor op mijn Dacia Duster.

Fischer ( Topline L ) aluminium dakdragers heb ik reeds.

Iemand goede tips voor websites ? Of iemand die er 1 kwijt wil ?

Ga op 27 April in ieder geval hier even kijken --> https://www.rooftop-cabin.eu/rooftop-cabin-producten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJlbZZFnuc3DIYfN8mYt8NEMMrM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dbWdPILUrn40QtEG1XfXcMgO.jpg?f=user_large

• Blomminator
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:20:
Ben mij aan het orienteren voor een evt. ( 2de handse? ) daktent voor op mijn Dacia Duster.
Ga een rondneuzen bij KLIFF.. Leuke plek en ik vond proefliggen in allerlei verschillende daktenten, het in/uitklappen ook zeer verschillend per model. Leerzame ochtend gehad.

• B-Real
Smurf schreef op maandag 23 maart 2026 @ 07:58:
@Bommes Wij hebben ook een 4-persoons caravan met z'n vieren. Het binnenzitprobleem hebben we opgelost door in het voor- en najaar de kinderen in de voortent te laten slapen. Dan kunnen ze gewoon droog heen en weer lopen en zitten we s'avonds in de meest makkelijk te verwarmen ruimte.
We hebben zo'n vrijstaand boogtentje daarvoor, en met een paar extra wollen dekens hebben ze het ook niet koud.
Wij hebben dat opgelost door een zes persoons caravan te kopen.
Onze kinderen zijn twee en vijf, dus nog te jong om in een tentje te slapen. Toch willen we ook graag in voor/najaar op pad. Dus is het een caravan geworden met stapelbed en een treinzit.
Moet qua budget, afmetingen, gewicht etc ook allemaal maar in het plaatje passen dat snap ik ook wel.

Treinzit kwam afgelopen jaar nog van pas.... Dochterlief (toen 1) wilde absoluut niet onderin het stapelbed slapen. Te groot en niet knus genoeg denk ik. Dus campingbedje op de treinzit gezet.... daar sliep ze als een prinses.
Met Pasen gaan we wederom een poging wagen om haar in het stapelbed te laten slapen.

Ik hoop dat het lukt want 's ochtends/'s avonds zullen we die nog wel nodig zijn om te zitten, we hebben een Unico Verona luifel dus buiten zitten lukt dan niet echt.

Als ik het zo neer typ.... wat doet men zichzelf toch ook eigenlijk aan met dat kamperen :P Toch kan ik niet wachten om weer op pad te gaan 8)

Overigens denkt moeders dat de kinderen zsm in een tentje willen gaan slapen zodat wij een kleinere caravan kunnen kopen. Ik heb absoluut geen haast en de volgende hoeft ook niet kleiner, heb daar nog niet echt hinder van ondervonden. Geeft wel de mogelijkheid om een andere indeling te kiezen met nog groter bed en meer volwaardige badkamer bijvoorbeeld >:)

• Kevinns
Wat betreft caravans in voor- en najaar snap ik het wel. Wij hebben twee jaar geleden voor een vouwwagen gekozen omdat we meer binnenruimte wilden voor onze drie kinderen toen onder de 5 jaar, en omdat we niet een mega-caravan wilden rondzeulen. Heel blij mee en ik vind het heerlijk slapen onder tentdoek, maar het beperkt ons wel in de mogelijkheid om met kouder en natter weer te kamperen. We kunnen de tent niet thuis drogen. En ook al kon dat wel, uit ervaring blijkt dat hij richting oktober na een volledig droge dag soms alsnog niet kurkdroog is.

Wanneer de kinderen in een eigen tentje willen lijkt iets als een Eriba met grote luifel me wel wat. We zitten toch vrijwel nooit binnen. Aan de andere kant, als de kinderen in een eigen tentje gaan dan gaan ze ook later naar bed en heb je weer meer zitplaatsen binnen nodig als het te koud is… Heeft iemand nog tips voor over een jaar of 3, en voor de voorpret nu? :+

• WiLLoW_TieN
Dit is dus gewoon de Vevor LY-YS6161 daktent echter zonder branding erop voor €799,39 ( m.b.v. coupon NLAS85 ) incl. btw & verzending vanuit Frankrijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_HufhYGv6EXeHwTt2wrTMh2JtE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RyQqnuV50OX7FD5uJ6pezF8e.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xC4ac-NSjvX-TGw9TbUlILbUdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7Jv4PHDOvUKFFhS4XoanpKc.jpg?f=fotoalbum_large

Dit ; https://nl.aliexpress.com/item/1005011738795743.html

[ Voor 30% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 25-03-2026 07:53 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Onze dochter is pas 5, die wil ik nog niet echt "alleen" in een tentje in de voortent leggen.

Maar zo een daktent.. als ik die nou eens eentje op het dak van de caravan klus :P

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

[Afbeelding]

Waar heb jij die hoes aangeschaft :? Bij O te W :?

* aReaRe 's caravan is per 1 september 2026 daklook, stalling houdt er na 20 jaar bestaan er mee op (gebrek aan opvolgers) :/

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Geen idee meer @aReaRe ik zal straks even in mijn mailbox zoeken (y)

Edit: https://www.dezeilenspecialist.nl/collections/caravanhoes-2.
Hier vandaan, geen idee of het de goedkoopste is beste leverancier is.

[ Voor 50% gewijzigd door Bommes op 23-03-2026 18:22 ]

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-04 13:34
Nog Pasen kampeerders hier, vorige week toch maar een camping geboekt. In Ermelo de Haeghehorst, plek met prive sanitair. Na een keer proef kamperen met de Caravan vorig jaar nu echt een lang weekend weg. Waar we dit 13 jaar lang met de vouwwagen wilden doen, en het vaak niet deden door het weer. Nu meteen eerste seizoen gas erop. Ook wel omdat we een zoontje van bijna 4 hebben die het heerlijk vind op de camping.

Hier verder nog plannen?

• Blomminator
  • Niet online
Jazeker, SVR camping geboekt bij Vledder. Eerste proefkamperen, dus niet te gek ver en eens meemaken hoe de nieuwe caravan gaat bevallen. Wel echt zin in. Paaseitjes, zonnetje, beetje peddelen...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:50

franssie

Save the albatross

Wij hebben Texel geboekt voor pasen, nu eens aan de zuid-oost kant (wadden) dus bij redelijk weer en tij (moet ik nog controleren) verse oesters *O*
Nu gaan we wel met een camperbusje, staat net even wat hoger dus droger dan een tent.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• franssie

franssie

Save the albatross

Blomminator schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:39:
<> Eerste proefkamperen, dus niet te gek ver <>
Verstandig, heb ik me ook aangeleerd omdat ik altijd wel iets vergeet in te pakken wat bij een nieuw campeermiddel hoort :P

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

franssie schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:45:
[...]

Verstandig, heb ik me ook aangeleerd omdat ik altijd wel iets vergeet in te pakken wat bij een nieuw campeermiddel hoort :P
Yep.

Eén keer, alle scheerlijnen… _O-

Spoorslags naar de plaatselijke bouwmarkt gescheurd en met nylontouw en planken-hoekjes nieuwe gefabriekt.

Dat voelde eerst heel suf, en toen lekker ‘McGuyver’. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ramzzz schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:55:
[...]

Yep.

Eén keer, alle scheerlijnen… _O-

Spoorslags naar de plaatselijke bouwmarkt gescheurd en met nylontouw en planken-hoekjes nieuwe gefabriekt.

Dat voelde eerst heel suf, en toen lekker ‘McGuyver’. :+
Nog altijd beter dan de stokken van een grote tunneltent (en daar pas achterkomen in Noorwegen...). Tent is verdeeld over 4 dezelfde zakken, met hetzelfde uiterlijk. Twee zakken met stokken, twee zakken met tent en luifel. Er waren 2 zakken mee. Die met de tent, en.. Je raad het al.. de stokken van de luifel :+

• Smurf
  • Laatst online: 20:45

Smurf

Detri

Dat is dan weer het voordeel van zo'n Air-tent. De stokken ga je niet vergeten :D
Maar een buis die klapt tijdens het opzetten op een zondag in Oostenrijk na een nacht rijden geeft ook wel een stressmomentje.

Wij gaan er met Pasen ook op uit. Een SVR camping in "het verre oosten": Haarlo. De kinderen wilden wel weer eens bij een paasvuur kijken en deze hadden een leuk arrangement met een paasbrunch erbij.

)

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:11
Hier ook vast wel weg, as usual niets geboekt. Eerst maar eens zien wat het weer brengt en dan kijken waar de camping ons brengt.

Hi Ha Hopjesvla

• franssie

franssie

Save the albatross

Weer ziet er op zicht redelijk goed uit voor het paasweekeinde
https://www.weerplaza.nl/15daagse/?type=both&r=wadden

Enige is een dagtemperatuur (afhankelijk regio) van 10-14 Celsius en 3 a 3 Bft wind dus wel fris.

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:38
Bommes schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 21:33:
[...]

Dat klopt voorheen nam ik de moeite ook niet.
Maar.. nu is zo ff snel een weekendje onverwacht weg niet zomaar meer te doen.
Althans dan het moet het ding minstens 1 maand geschorst zijn, dan kan het weer wel.

Evengoed, onze vakantie plannen, hoogseizoen want dochtertje van 5, beginnen de eerste aanzet van contouren van een idee van een vorm te krijgen :P
Frankrijk, eerste stop Dole, in 1 dag goed te doen van uit ons huis.
Nu komen we wel vanuit de Keukenhof dit jaar, maar die 1,5 uur extra kan er ook nog wel bij.
Daarna?? beetje richting het zuiden, misschien Italië nog in.

Niks gereserveerd dus we zien het wel.
[Afbeelding]
2 jaar terug gegeten in de auberge die er naast ligt, nadat ik er een paar dagen eerder langsgefietst ben: lijkt mij ook by far de mooiste plek om nog eens te slapen; heel apart sfeertje ook met de groepen die er aanlanden

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Klopt @Sammy_tukker toen ik er jaren terug stond kwam er ook ineens zo een groep aan.
De organisatie vooruit, die tig identieke tentjes op zette. Niet veel later een hele groep wandelaars.

3 jaar terug ook nog met de motor langs gereden en gestopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37Abi6L7ZFefzb0UOrNHP9Pw34Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDZxwesyiXptZEDSiSFPyXMz.jpg?f=fotoalbum_large
Toen nog te vroeg op de dag om kamp op te bouwen, dus alleen wat te lunchen gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5akB4olEj8_CsZkZzoYVXjE2bI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/geSb7Qo6iD2a7YEzHE7arSCZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:12
Bommes schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 19:25:
Klopt @Sammy_tukker toen ik er jaren terug stond kwam er ook ineens zo een groep aan.
De organisatie vooruit, die tig identieke tentjes op zette. Niet veel later een hele groep wandelaars.

3 jaar terug ook nog met de motor langs gereden en gestopt.
[Afbeelding]
Toen nog te vroeg op de dag om kamp op te bouwen, dus alleen wat te lunchen gemaakt.
[Afbeelding]
Prachtig plekje in de Alpen inderdaad, en je kunt er ook tof wandelen! Wij zijn eens met een klein busje een stuk het doodlopende dal in afgezet. Daar een mooi rondje gemaakt en toen door de vallei weer terug gelopen richting de auto. We verbleven toen in Bourg St. Maurice in een appartementje, maar nu we een klein vw camperbusje hebben is het ook gaaf om er te kunnen overnachten. Ik wist helemaal niet dat dat ook kon, toen wij er waren stonden er alleen tentjes dus had geconcludeerd dat het alleen voor tenten was

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:48

_Eend_

🌻🇺🇦

Get!em schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 17:22:
[...]

Nog altijd beter dan de stokken van een grote tunneltent (en daar pas achterkomen in Noorwegen...). Tent is verdeeld over 4 dezelfde zakken, met hetzelfde uiterlijk. Twee zakken met stokken, twee zakken met tent en luifel. Er waren 2 zakken mee. Die met de tent, en.. Je raad het al.. de stokken van de luifel :+
Ik ging een keer naar een meetup, hele weekend op een camping, dus hele auto vol met meuk. Tafeltjes, stoeltjes, tassen en wat ander spul.. En 1,5-2 uur lang zat ik met een knagend "ik ben wat vergeten" gevoel.

En toen keek ik nog even achterom: ah ja.. De tent vergeten :F

Toen ik weer vooruit keek zag ik een enorm Decathlon bord. Snel de afslag genomen en de Deca binnen gestormd.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

_Eend_ schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 20:24:
[...]

Ik ging een keer naar een meetup, hele weekend op een camping, dus hele auto vol met meuk. Tafeltjes, stoeltjes, tassen en wat ander spul.. En 1,5-2 uur lang zat ik met een knagend "ik ben wat vergeten" gevoel.

En toen keek ik nog even achterom: ah ja.. De tent vergeten :F

Toen ik weer vooruit keek zag ik een enorm Decathlon bord. Snel de afslag genomen en de Deca binnen gestormd.
Dat is beter dan toen ik in Noorwegen zat en de dichtstbijzijnde kampeerwinkel op 100km + ferry over de fjord lag.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Hopelijk morgen antwoord op een nieuwe stalling voor de caravan, ietsjes duurder dan waar ik nu de hut stal (€55 strekkende meter per jaar) naar €70 per strekkende meter per jaar maar wel meteen binnen kunnen stallen en niet pas in het voorjaar van 2027.

Nadeel is dat het in Almere Buiten is, voordeel is dat het om de hoek is bij de dealer Cannenburg in Almere.

Ik heb nog twee opties maar die parkeer ik.

Wel een stel roddelnichten die stalling houders, ik bel / email en antwoorden van: jij bent zeker van die stalling houder die ermee stopt in Lelystad _O-

En een camperstalling hebben, is het nieuwe goud :+

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Moet je ‘m wel al hebben inderdaad. Een stalling kopen/opzetten met de huidige (grond)prijzen is amper rendabel te krijgen (anders zouden er ook wel meer verschijnen).

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

MrAcid schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 21:44:
Moet je ‘m wel al hebben inderdaad. Een stalling kopen/opzetten met de huidige (grond)prijzen is amper rendabel te krijgen (anders zouden er ook wel meer verschijnen).
Ten noorden van Rotterdam zijn een heel aantal caravan stallingen . Van oudsher in kassen. Maar ze bouwen er zelfs compleet nieuwe met isolatie en airconditioning. Blijkbaar kan t uit.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

MrAcid schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 21:44:
Stalling bestaat al een aantal jaren, maar nieuw voor mij.

Het lijkt wel op het hospiteren van vroegâh in mijn studietijd voor een kamer in een studentenhuis, leuren voor een plekkie, zo voelt het voor mij.

Afijn, morgen hoop ik meer te weten.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
franssie schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:44:
Wij hebben Texel geboekt voor pasen, nu eens aan de zuid-oost kant (wadden) dus bij redelijk weer en tij (moet ik nog controleren) verse oesters *O*
Nu gaan we wel met een camperbusje, staat net even wat hoger dus droger dan een tent.
Wij pakken een eiland verderop, maar nog even niet kamperen. Ook wel eens lekker. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• franssie

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 22:47:
[...]

Wij pakken een eiland verderop, maar nog even niet kamperen. Ook wel eens lekker. :+
Zeker, wij nemen ook wel eens een huisje, toen ik de prijzen op Texel zag dacht ik wel, als het echt slecht weer wordt dan blijven we thuis. Die prijzen zijn bizar met Pasen.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
franssie schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 22:53:
[...]

Zeker, wij nemen ook wel eens een huisje, toen ik de prijzen op Texel zag dacht ik wel, als het echt slecht weer wordt dan blijven we thuis. Die prijzen zijn bizar met Pasen.
't Is een appartementje dit keer, maar ik vond het qua prijzen wel meevallen. Nou ja meevallen, het is gewoon altijd bizar tegenwoordig, Pasen was niet echt extra bizar of zo. 7(8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 22:35
dennismaus schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:10:
Nog Pasen kampeerders hier, vorige week toch maar een camping geboekt. In Ermelo de Haeghehorst, plek met prive sanitair. Na een keer proef kamperen met de Caravan vorig jaar nu echt een lang weekend weg. Waar we dit 13 jaar lang met de vouwwagen wilden doen, en het vaak niet deden door het weer. Nu meteen eerste seizoen gas erop. Ook wel omdat we een zoontje van bijna 4 hebben die het heerlijk vind op de camping.

Hier verder nog plannen?
Wij hebben ook geboekt, lekker dichtbij: RCN de Schotsman. *O* Direct na school op donderdag naar de camping en pas maandagmiddag/avond terug naar huis. Wel met de vouwwagen, dus van mij mag die regen nog verdwijnen uit de voorspelling O-)

Dance with the stars

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-04 14:47
Wat bedoel je hier precies met een vrijstaand boogtentje? Decathlon werptentje of meer het type Deryan slaaptentje?

Wij gaan dit jaar voor het eerst kamperen (met caravan) met onze kids (6 en 2 jr) en zijn ook nog op zoek naar de meest praktische manier van slapen. In de caravan hebben we een 2-persoonsbed waar je, weten we uit ervaring, met 4 kan slapen, maar dat is niet echt comfortabel.
We neigen nu naar een los tentje voor de oudste, die dan met de ingang onder de luifel of voortent uitkomt. Maar mogelijk zijn er betere opties.

n.a.

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-04 15:59
Bij de Haegehorst ook een weekje gestaan in het verleden. Voor een korte week / lang weekend best leuke camping.

Prive sanitair waren toen net nieuw en zeer netjes, grote plek (wij stonden op 22 geloof ik)

• WiLLoW_TieN
Aangezien wij binnenkort richting Noorwegen/Denemarken willen met de Dacia Duster ( 125PK ) met tent ( of daktent ).
En een motorfietsaanhanger erachter met 2 motorfietsen erop. En om ook af en toe off-grid gratis te kamperen.
Ook maar eens een 'voordelige' 288Wh ( 600w 220v ) powerstation aangeschaft.
Het is de Pecron E300LFP geworden. Gekocht via de website van Pecron voor €127,88 incl. btw & verzending. M.b.v een coupon die NU helaas niet meer actief is.
Hij kan ook ( later aanschaffen evt. ) middels een ( opvouwbaar ) zonnepaneel worden opgeladen.

Info ; YouTube: Portable E300LFP Power Station Unboxing and Real-world Testing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNDUzNXNyHeRgtijXjXhodSm0J0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFhyZglsbYLamtw3cMcYw6Em.jpg?f=fotoalbum_large

Hier via Amazon(.nl) voor €139 --> https://www.amazon.nl/pec...ctiviteiten/dp/B0FGCPSFLJ

[ Voor 32% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 25-03-2026 11:52 ]

• nwagenaar

nwagenaar

Normaal gesproken doe ik met Pasen een kampeerweekend met mijn vrienden, alleen was het dit jaar niet mogelijk (dus dat wordt Pinksteren) en ga ik met vrouwlief een lang weekend naar Landgoed Mariahoeve (Papenvoort).

Eerdere reviews geven aan dat het sanitair niet erg top was (tot) afgelopen jaar, maar we gaan het zien/merken.

• B-Real
dennismaus schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:10:

Hier verder nog plannen?
Wij gaan met Pasen naar camping de Zandstuuve, vlakbij Hardenberg. Groot veld met speeltoestel. Binnenzwembad en binnenspeeltuin, dus dan redden we ons wel. Ook als het slechter weer is.
Hemelvaart en Pinksteren willen we eigenlijk ook wel weg, maar nog niets opgezocht.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En mijn caravan heeft een andere stalling per 1 mei a.s. *O*

Pak van mijn hart, dat wel.

Alleen in Almere Buiten, maar ja dat is te overzien :p

[ Voor 24% gewijzigd door aReaRe op 25-03-2026 16:32 ]

• JanHenk
  • Niet online
Wij blijven mooi thuis dit jaar met Pasen, wat andere activiteiten gepland.

Wel al twee trips staan, hele week meivakantie op Texel en lang weekend Hemelvaart op "Boven het Maaiveld". Dat is dan weer wel vlak achter elkaar aan, dus ik schat zo in dat ik nog wat moet werken vanonder de luifel :+ Afijn, vrouw en kinderen vermaken zich dan wel. En drie weken zomervakantie ook geboekt. Camping die hier veel vaker voorbij is gekomen (Mas de Rey).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door JanHenk op 25-03-2026 11:22 ]

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• MrAcid
  • Niet online
JanHenk schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:21:
Wij blijven mooi thuis dit jaar met Pasen, wat andere activiteiten gepland.

Wel al twee trips staan, hele week meivakantie op Texel en lang weekend Hemelvaart op "Boven het Maaiveld". Dat is dan weer wel vlak achter elkaar aan, dus ik schat zo in dat ik nog wat moet werken vanonder de luifel :+ Afijn, vrouw en kinderen vermaken zich dan wel. En drie weken zomervakantie ook geboekt. Camping die hier veel vaker voorbij is gekomen (Mas de Rey).

***members only***
Mas de Rey is echt een topcamping wat mij betreft - daar ga je geen spijt van krijgen! Neem aan dat je op het 'Nature' deel staat met alleen tenten en vouwwagens? Heerlijk zwembad, mooie grote plekken, goed sanitair, leuk klimbos op de camping, heerlijk rustig en met Uzes om de hoek wat echt een heel fijn en levendig stadje is. _/-\o_ Wel echt veel Nederlanders (95%) maar dat was daar geen nadeel wat mij betreft.

En oja, jaloers op de MO update - klinkt heel tof!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:44
Wij willen graag met Pasen gaan kamperen met onze nieuwe vouwwagen. We maken ons alleen zorgen over de temperatuur. Ons zoontje van 1 jaar moet het natuurlijk ook niet te koud krijgen en ik vraag me af of er een verwarming is die een voortent voldoende warm kan maken.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• 205Gutmann
  • Laatst online: 19:54
Cass Casey schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 19:57:
Wij willen graag met Pasen gaan kamperen met onze nieuwe vouwwagen. We maken ons alleen zorgen over de temperatuur. Ons zoontje van 1 jaar moet het natuurlijk ook niet te koud krijgen en ik vraag me af of er een verwarming is die een voortent voldoende warm kan maken.
Wij maakten in het naseizoen altijd gebruik van een Zibro laserkachel, afhankelijk van de temperatuur kun je het misschien ook redden met een extra kleedje en een elektrische kachel, maar dat is ook afhankelijk van het vermogen wat je hebt.
Bij 6 ampère heb je ongeveer 1400 watt tot je beschikking.

• Cass Casey
205Gutmann schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 20:02:
[...]

Wij maakten in het naseizoen altijd gebruik van een Zibro laserkachel, afhankelijk van de temperatuur kun je het misschien ook redden met een extra kleedje en een elektrische kachel, maar dat is ook afhankelijk van het vermogen wat je hebt.
Ziet er interesssant uit, zo’n Zibro. Wat is precies de functie van die laser?

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Cass Casey schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 20:08:
[...]

Of een Zibro petroleum brander is een optie.

Wordt bij menig caravangebruiker in de voortent als verwarming gebruikt.

• MrAcid
  • Niet online
Cass Casey schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 19:57:
Wij hebben een simpel elektrisch kacheltje dat we in de ochtend nog wel eens aanhebben als we ontbijten in de voortent (vouwwagen ook). Dat doet zeker wat en haalt de ergste kou eruit, maar mijn ervaring is (kinderen 3 en 5) dat je vooral baat hebt bij warme kleding (laagjes, buitenspeelpak) en slaapzak.

Zelf vind ik Pasen echt nog wat te vroeg en de voorspellingen zijn niet dusdanig dat het me last-minute erg aanspreekt dus wij wachten lekker op de meivakantie (ook last-minute).

[ Voor 11% gewijzigd door MrAcid op 25-03-2026 21:01 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hier ook een simpel elektrisch blaas kacheltje, laagste stand is dacht ik 1000 watt.
Haalt de kou goed uit de voortent van de caravan, nee geen tshirt temp, en lekker warme schoen/sokken/sloffen zijn zeker wel nodig. Maar het is dan gewoon goed te doen om lekker te eten/zitten in de voortent.
1000watt gaat ook makkelijk op de meeste camping aansluitingen.

• 205Gutmann
  • Laatst online: 19:54
Cass Casey schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 20:08:
[...]

Je hebt 2 type petroleum kachels, de ouderwetse kous kachel, die werkt door een in de petroleum doordrenkte kous aan te steken, deze heeft geen stroom nodig, vaak enkel een batterij voor de ontsteking.
Deze heb je dan ook nog in een variant met, en zonder naverbrander. De naverbrander zorgt voor een beter rendement.

De laser kachel is een moderne kachel waar een stukje elektronica inzit en een ventilator, in plaats van een kous, heeft deze een branderbed welke door de elektronica wordt aangestuurd. Het nadeel van de laserkachel is dat deze wel netspanning nodig heeft om te werken.

Beide kachels werken prima en zijn in verschillende vermogens verkrijgbaar.

Als je petroleum gaat halen, vermijd dan wel de goedkope petroleum van Belgische tankstations, die is vaak niet zuiver en bevat nog veel aromaten en ruikt daardoor ook meer tijdens de verbranding.

• Cass Casey
Bommes schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 21:03:
Hier ook een simpel elektrisch blaas kacheltje, laagste stand is dacht ik 1000 watt.
Haalt de kou goed uit de voortent van de caravan, nee geen tshirt temp, en lekker warme schoen/sokken/sloffen zijn zeker wel nodig. Maar het is dan gewoon goed te doen om lekker te eten/zitten in de voortent.
1000watt gaat ook makkelijk op de meeste camping aansluitingen.
Oeh. Je triggert mij. Mijn zoontje trekt steeds zijn schoentjes, slofjes en sokken uit. Nu twijfelen mijn vrouw en ik of we misschien toch moeten wachten op iets warmer weer. Trek ik mijn verlof wel weer in. Gedeeltelijk.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik neem aan dat je iets van een grondzijl in het tent hebt?
Lekkere deken daarop leggen voor de kleine, of een (oude) slaapzak.

• JanHenk
  • Niet online
“Er is altijd wel een reden om het niet te doen” ;)

Klein elektrisch kacheltje als het echt fris is, verder gewoon goed kleden én genieten.

Persoonlijk valt het mij altijd op dat ik snel gewend raak aan buitentemperatuur. Als ik na zo’n fris weekend thuiskom en op de bank ga zitten, gloei ik helemaal :+

• Kevinns
JanHenk schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 22:21:
“Er is altijd wel een reden om het niet te doen” ;)

Klein elektrisch kacheltje als het echt fris is, verder gewoon goed kleden én genieten.

Persoonlijk valt het mij altijd op dat ik snel gewend raak aan buitentemperatuur. Als ik na zo’n fris weekend thuiskom en op de bank ga zitten, gloei ik helemaal :+
Krijg je de tent wel droog bij 10-13 graden? Begin oktober 2024 hadden wij in noord Spanje de grootste moeite om de (katoenen) wagentent droog genoeg te krijgen om in te klappen. Wij hebben thuis ook geen plek om ‘m opengeklapt te laten staan, dus dat weerhoudt me er wel van om in deze tijd van het jaar al te gaan kamperen.

• pirke
Cass Casey schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 21:45:
[...]

Oeh. Je triggert mij. Mijn zoontje trekt steeds zijn schoentjes, slofjes en sokken uit. Nu twijfelen mijn vrouw en ik of we misschien toch moeten wachten op iets warmer weer. Trek ik mijn verlof wel weer in. Gedeeltelijk.
Ipv voorkomen dat ie het koud krijgt is het misschien ook een leermoment voor m dat ie koude voeten krijgt als ie zn sokken uittrekt...

Geen handschoenen aan willen? Prima doen ze 1 keer. Geen regenbroek aan willen? Doen ze 1 keer. Niks werkt zo goed als hard je kop stoten ;)

Oftewel lekker gaan kamperen, dat jochie redt zich wel.

• JanHenk
  • Niet online
@Kevinns Niet altijd nee… Meestal boek ik een dag extra zodat ik in ieder geval niet voor (letterlijk) dag en dauw weg hoef, maar gewoon even de dag kan volgen. In de middag is het doorgaans veel beter.

En soms lukt het inderdaad gewoon niet. Heb hem nu twee keer opengezet bij mijn ouders achter huis (paar kilometer verderop). Die hebben wel wat ruimte daarvoor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KI3DWEaqubGt9ATCRPHee3PX3tg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pSotFoqVplfSnhEfw8plaXhc.jpg?f=fotoalbum_large

Eén keer heeft ie hier ook wel drie dagen gestaan voordat ik hem droog genoeg vond :+

Maar dit is een luxe. Geen idee hoe lang mijn ouders hier nog blijven, maar thuis kan ik dit zeker ook niet. Het helpt om familie, een vriend of kennis buitenuit te hebben :P

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 02-04 06:59
nwagenaar schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 08:38:
[...]

Normaal gesproken doe ik met Pasen een kampeerweekend met mijn vrienden, alleen was het dit jaar niet mogelijk (dus dat wordt Pinksteren) en ga ik met vrouwlief een lang weekend naar Landgoed Mariahoeve (Papenvoort).

Eerdere reviews geven aan dat het sanitair niet erg top was (tot) afgelopen jaar, maar we gaan het zien/merken.
Wij zijn daar in ik meen 2020 geweest, voordat de camping is overgenomen. Het was voorheen een Natuurkampeerterrein met alle charme van dien, maar wat daar nu nog van over is… Destijds vinden wij het wel een charmant terrein.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qi0Ke_JDM6Mu3R8dsU99sW8obR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/reeLLotT5t0wtI39rS1rmuOZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHYCMyKdzDY6mVPZQ9TGZ0xsquk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RThFlpbhMImMyr1aSaxg703n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Duclaasie op 26-03-2026 07:06 ]

• nwagenaar

nwagenaar

Duclaasie schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 07:00:
[...]
Wij zijn daar in ik meen 2020 geweest, voordat de camping is overgenomen. Het was voorheen een Natuurkampeerterrein met alle charme van dien, maar wat daar nu nog van over is… Destijds vinden wij het wel een charmant terrein.
Wat ik qua reviews heb gelezen (iig, afgelopen jaar) is het qua terrein wel goed en moet je nog steeds lid zijn van Het Groene Boekje, alleen volgens de reviews kan het tijdens de zomer erg luidruchtig zijn.

Waar ik mij meer zorgen over maakte was de sanitaire voorzieningen: in de reviews van afgelopen jaar werd gesproken over te weinig en een penetrante riool lucht (welliswaar tijdens de zomerperiode). Echter hebben ze aangegeven dat de douches en de toiletten aangepakt zouden worden in het najaar van 2025.

Naar aanleiding van een youtube blog/review toch de keuze gemaakt om het te doen, ondanks dat de videoblogs van "Kamperen met Alie en Nellie" niet volg oid (ik vind hun blogs te veel gepraat hebben en dat ze teveel pronken met hun nieuwe spullen :+) waren ze circa 2 maanden terug daar en het zag er allemaal wel relatief nieuw, netjes en schoon uit.

Nou ja, als het goed is weet ik over iets dan een week meer!

Overigens ben ik eindelijk overstag gegaan voor iets meer handigheid en heb ik wat additionele zaken gekocht voor het kamperen:

- Campingstekker voor de koelbox en opladen van telefoons
- RVS Campingserviesset (iets meer kwaliteit tov de Decathlon variant, en ik hoef dit keer ook niet de lades van ons huis te plunderen voor bepaalde benodigdheden ;))
- Oplaadbare Inflate/Deflate met lamp
- Scheerlijnen met katrol mechanisme zodat het opbouwen van de eventuele tarp-beschutting makkelijker en in mijn eentje kan
- Een losse ondergrondzeil van en voor mijn Forceatt tent om de bodemkuip extra te beschermen

Wat betreft dat laatste: dit keer gaat (weer) mijn Forceatt tent mee: De tent is super qua ruimte, condensvorming (van begin Lente t/m einde Herfst) en opbouwen is binnen 5 minuten klaar. Een punt van aandacht vind ik de bodemkuip van deze tent, want ondanks de PU5000mm rating vind ik deze dun/iel; dus de kans dat ie kapot zou kunnen gaan door de ondergrond is zeker wel hoog naar mijn mening.

Nu doe ik wel een picknick kleed in de bodemkuip voor een beetje isolatie en bescherming aan de binnenkant alsmede een worteldoek eronder, maar de afgelopen keer bij het afbouwen in oktober merkte ik toch dat er een paar (zeer kleine) vochtplekjes aan de binnenkant zat van de bodemkuip dat via de onderkant erdoor zijn gekomen.

Nu is dit niet onontkomelijk door de vele regen in oktober en de bijbehorende temperaturen (al dan niet door condens daardoor), maar met de additionele grondzeil voor deze tent heb ik dus betere bescherming onder de bodemkuip en is de kans op vocht via de onderkant van de bodemkuip mogelijk geen issue meer.

En de bodemkuip laat welliswaar geen grote hoeveelheden vocht door en ik doe er altijd een picknick kleed in de bodemkuip zelf voor een beetje isolatie en bescherming aan de binnenkant . Wel zag ik bij het afbouwen in oktober dat er een klein beetje vocht door de bodemkuip heen was getrokken (wat met de temperaturen en regenbuien in Oktober niet echt onontkomenlijk is).

[ Voor 45% gewijzigd door nwagenaar op 26-03-2026 09:23 ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-04 15:51
In 2021 was het een prima plek om te staan. Zelfs sanitair op de luxere campings kan vreselijk stinken in de ochtend. Het is altijd fijn als de WC's in een andere ruimte zitten als de douches en wastafels. Dat scheelt altijd al enorm in hoe ik het sanitair ervaar.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• nwagenaar

nwagenaar

LordSinclair schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 08:50:
In 2021 was het een prima plek om te staan. Zelfs sanitair op de luxere campings kan vreselijk stinken in de ochtend. Het is altijd fijn als de WC's in een andere ruimte zitten als de douches en wastafels. Dat scheelt altijd al enorm in hoe ik het sanitair ervaar.
I know en het is daarbij ook afhankelijk van de periode natuurlijk; in de zomervakantie en met enorm warm weer is de kans op stankoverlast en lawaai een stuk groter natuurlijk.

Desondanks zijn de reviews (bron: https://terreinzoeker.nat...in=1694&search=mariahoeve) in 2025 over het algemeen niet erg positief. Desondanks heb ik het idee dat ze inderdaad wat hebben gedaan aan het sanitair.

• Cass Casey
Zojuist onze eerste kampeervakantie geboekt met ons vouwwagen. We gaan 2e Paasdag richting camping ‘t Veld in Rheeze. Plekje genomen met privesanitair.

Zijn er die week nog Tweakers daar die mee willen helpen die vouwwagen op te zetten? Of ons willen komen uitlachen als we aan het hannesen zijn? @B-Real misschien? We zitten anderhalve kilometer van elkaar vandaan. :w

Nu nog zo’n laserverwarming uitzoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Cass Casey op 29-03-2026 20:16 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

Buscampertje ontschorst (deed ik nooit maar met die rare belastingen van nu kan het wel prima uit) en morgen weer op het erf zetten, alles testen en komend weekeinde Texel. Fietsen mee en het weerbericht is tot nu toe redelijk gunstig.
Geeft me nog tijd om de omvormer eruit te halen (neemt te veel ruimte in op een onhandige plek) en een te testen hoever ik kom met een powerstation.

Zin in!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-04 12:06
nwagenaar schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 08:38:
[...]

Het ligt er een beetje aan wat je gewend bent en wat je van een natuurcamping als deze verwacht. Zelf kom ik er een paar keer per jaar, mede omdat het als semi wild kamperen voelt. Sanitair is wel erg basic maar wel alles goed werkend en netjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9K4gabUSQmPu45Ch6Z1smIpAiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LipVxS4ayjcCksomrOxGgvQY.jpg?f=fotoalbum_large

Was er in januari nog met een dik pak sneeuw.
Veel plezier daar en ben benieuwd wat je ervan hebt gevonden, ik vind het altijd een heerlijke plek.

• Cass Casey
205Gutmann schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 20:02:
[...]

Ter info voor jou en eventuele anderen: ik wil morgen een Qlima SRE 4035 gaan halen bij een lokale bouwmarkt. Heb begrepen dat Qlima en Zibro in feite hetzelfde zijn, maar Qlima de modernere variant is of zo. Maakt in elk geval niet uit. Vergelijken van de verschillende modellen was bijna geen doen. Waarom er niet een simpele vergelijking op de site van Qlima staat, mag de spreekwoordelijke Joost weten. Maar deze heeft blijkbaar een betere brander dan de kleinere 3230 en ook een CO2 sensor. En capaciteit zat om onze vouwwagen te verwarmen ‘‘s avonds.

Ik twijfel nog wel om nu al brandstof te kopen gezien de prijs. Maar kon zo snel nog geen Duitse prijzen vinden. Zal ook eens kijken naar andere merken dan Qlima Kristal olie.

Pagina: 1 ... 282 283 Laatste