[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 281 282 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:46
Goofyduck384 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 21:09:
We zoeken nu een camping met verhuur accomodaties voor 5 personen (3 slaapruimtes). Niet te groot, soort van familie camping met Nederlanders. Zwembadje en vooral mooie natuur met of in de bergen. Afstand van 8 uur is wat kort, dus kijken nu naar de Alpen (Frankrijk/zwitserland oid), dus iets van 10-13 uur rijden..

Nog iemand ideeen?
Huttopia Vallouise ligt echt prachtig in de bergen met uitzicht op een gletsjer. Het is een middelgrote camping, veel Nederlanders. Ik vond het er echt super.

Er zijn allerlei typen huuraccomodaties, maar omdat we zelf in een eigen tent verbleven heb ik niet precies zicht op het aantal slaapruimtes e.d.

• amboly
GoEV6 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:59:
Hier nog iemand tips voor een camping in de Franse Alpen? We willen een tent huren voor 4 personen en een zwembad op/bij de camping is een must. Camping Huttopia Vanoise – Champagny sluit volledig aan op de wensen maar die hebben helaas geen plek meer.
Camping de la Meije. Heb je naast het zwembad het allermooiste uitzicht als bonus.

En anders Les Prairies in Seyne, maar daar zit je al vrij zuidelijk waar de Alpen iets minder dramatisch zijn (maar het weer wel beter ;)).

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:07
amboly schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:40:
[...]

Camping de la Meije. Heb je naast het zwembad het allermooiste uitzicht als bonus.
ja die is inderdaad erg mooi! Zeker als je kan staan aan het paadje naast de rivier. Bakkertje op loopafstand, veel te wandelen/klimmen/klettersteigen in de buurt.

Hi Ha Hopjesvla

• amboly
Csendes schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:37:
Dit jaar willen we voor het eerste samen met twee dreumesen (een tweeling van 1.5 jaar) kamperen, voorheen veel samen gedaan en nu willen we dat virus overbrengen op de kids. We hebben een Bardani Airspace 310 TC, met twee slaapcabines. De ene gebruiken we zelf, de ander zou voor de dames zijn.

Het zijn overwegend goede slapers die nu ook samen op een kamer slapen. Mijn vraag: heeft er iemand ervaring met twee dreumesen (of vergelijkbare leeftijd) in één cabine zonder afscheiding? Qua geluid zijn ze elkaar gewend, maar we twijfelen een beetje of ze elkaar voortdurend wakker stoten als ze samen op een bed liggen op deze leeftijd. Het alternatief is twee kleine Deryan babytentjes die dan in de cabine gaan, maar die zullen we verder nooit gebruiken en zijn maar geschikt tot twee jaar. Kortom, dat heeft niet de voorkeur.

Ook in algemenere zin: hebben mensen ervaring met kamperen met twee baby's/dreumesen/peuters tot 2 jaar en wat zijn de belangrijkste lessons learned? De één verklaart je voor gek, de ander vraagt waarom je vorig jaar niet al gegaan bent.
Wij kamperen al vanaf dat onze jongens 1.5 & 2.5 jaar waren in zo'n soort tent. Bij ons is slapen altijd goed gegaan, maar wel lekker laat naar bed. Als ze slapen dan slapen ze lekker door.
De jongens zijn inmiddels 7 & 8 en dol op kamperen in de tent.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:37
Ik ben een echte kampeerder, mijn partner alles behalve. In de loop der jaren is het mij wel gelukt om partner het "virus" te laten oplopen, al is er ook af en toe nog de wens om eens iets anders te doen. Dat is verder prima, mijn "regel" is dat we 1 keer per jaar kamperen met de caravan. En dat mag ook een paar dagen in het voorjaar of najaar zijn, als hij maar gebruikt wordt. Zo gaan we dit jaar maar 10 dagen kamperen in de zomer en in de herfst een weekje met het vliegtuig op pad. Ik kan daar prima mee leven, een relatie is geven en nemen.

Over mini-me zal ik het maar niet hebben. Die heeft een grondige hekel aan kamperen en zou het liefst thuis blijven. Wat gezien de leeftijd niet kan en gaat gebeuren. Compromis is dat er in de caravan geslapen kan worden en niet in een bijzettent (wat ik niet snap, ik vond dat altijd heerlijk). Maar ik weet nu al dat mini-me als het niet meer hoeft niet meer gaat kamperen, nooit meer _O-

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Mijn ervaring met een vouwwagen als de Odyssee en een Kampa Croyde opblaasbare tunneltent is dat het opzetten weinig scheelt op de camping. De tent heb je in je eentje razendsnel staan, maar daarna ben je binnen bezig met een keukenkastje en luchtbedjes en spullen uit de auto sjouwen. De vouwwagen is wat meer werk qua opzetten, maar je hebt meer spullen meteen op de juiste plek (kleding en bakinhoud, bedden, keuken). Inpakken van de vouwwagen gaat wel wat makkelijk dan de tent.

Maar het grootste verschil is thuis. Bij de tent moesten we allemaal zooi van en naar de zolder en auto sjouwen, bij de vouwwagen alleen kleding en de koelkast :).

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:14
eamelink schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 17:00:
Mijn ervaring met een vouwwagen als de Odyssee en een Kampa Croyde opblaasbare tunneltent is dat het opzetten weinig scheelt op de camping. De tent heb je in je eentje razendsnel staan, maar daarna ben je binnen bezig met een keukenkastje en luchtbedjes en spullen uit de auto sjouwen. De vouwwagen is wat meer werk qua opzetten, maar je hebt meer spullen meteen op de juiste plek (kleding en bakinhoud, bedden, keuken). Inpakken van de vouwwagen gaat wel wat makkelijk dan de tent.

Maar het grootste verschil is thuis. Bij de tent moesten we allemaal zooi van en naar de zolder en auto sjouwen, bij de vouwwagen alleen kleding en de koelkast :).
Hier sluit ik me bij aan. Een kleine De Waard staat veel sneller dan een Trigano Odyssee vouwwagen. Zonder kinderen zou ik een enorme voorkeur voor een kleine tent hebben. Met kinderen hebben we sowieso een grote tent en aanhanger nodig. Dan is een vouwwagen logischer.
Pagina: 1 ... 281 282 Laatste