[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 275 276 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Delerium schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:05:
Ik bedoel, een setje waterdichte lucifers is leuk en stoer maar een beetje kookpot heeft gewoon piezo-ontsteking en dus geen lucifers nodig. Enzovoort.
Ik heb hier veel lol van :P

Inclusief fluitje :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xh9s-5LnwPFxkko_3DtuWLVIrtM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hfAJ1HX2KANZbfCzwikHdJbZ.png?f=user_large

https://www.amazon.nl/SUP...&s=sporting-goods&sr=1-16

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Kevinns schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:43:

Oh en als je eenmaal gewend bent aan zo'n mooie tent, zoals De Waard, ESVO of Karsten, dan ben je wel voor het leven verpest.
Tot het moment dat je het fysiek niet meer trekt (moi :p ) en zwicht voor de caravan.

Wel veel lol van de Karsten oppomptent 240 gehad.

@SomerenV Mocht je besluiten tot aanschaf van een vouwwagen / caravan en heb je geen ruimte om het thuis te stallen, GA EERST opzoek naar een caravan/camper stalling bij jouw in de buurt voor de aanschaf.

In sommige gemeentes mag je maar beperkt een aantal dagen de caravan / vouwwagen op de openbare weg parkeren (APV).

[ Voor 31% gewijzigd door aReaRe op 04-09-2025 21:59 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:07

SomerenV

It's something!

aReaRe schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:49:
@SomerenV Mocht je besluiten tot aanschaf van een vouwwagen / caravan en heb je geen ruimte om het thuis te stallen, GA EERST opzoek naar een caravan/camper stalling bij jouw in de buurt voor de aanschaf.

In sommige gemeentes mag je maar beperkt een aantal dagen de caravan / vouwwagen op de openbare weg parkeren (APV).
Er zit sowieso een stalling relatief in de buurt en volgens de APV mag je zoiets (als ik het me goed herinner) maar 3 dagen op de openbare weg laten staan. We hebben nogal wat mensen met caravans of een camper hier in de straat. De meesten staan nooit echt in de weg, of staan op een eigen oprit, maar soms staan ze op een openbare parkeerplaats en die plekken zijn hier vrij beperkt. Dus ik heb wel 's opgezocht hoelang zoiets mag blijven staan. Maar ik verwacht niet dat we voor een vouwwagen gaan, en al helemaal niet voor een caravan.

@Mistraller Een gezamelijke keuken trekt me niet zo. Daarvoor ben ik teveel liever op mezelf tijdens het koken :+ Ik ben trouwens wel benieuwd hoe je alles in een auto + dakkoffer krijgt. Een dakkoffer zou namelijk ook nog een optie kunnen zijn namelijk, denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door SomerenV op 04-09-2025 22:16 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:41
samo schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:07:
[...]

De binnenruimte is royaal, als je buiten kan leven. Wil je ook binnen kunnen zitten, heb je misschien meer aan een klapper met tussenstuk. Dat maakt dat de ruimte per persoon anders benaderd kan worden. Voor ons gebruik - inderdaad zoeken we de warmte op en is droog toch wel een vereiste - is de ruimte binnen meer dan voldoende. We hebben de keuken bijna altijd binnen staan en dat gaat met 5 personen altijd goed.
Wij hebben meestal vrijwel alle bagage onder het bed liggen, dus alleen de koelkast binnen. De keuken staat vaak onder de luifel. Maar zelfs met de keuken binnen hebben we met 4 volwassenen en 3 kinderen binnen kunnen eten. Dan wordt het wel krap. Voordeel van het nieuwe model Odyssee is dat je de voorwand in de luifel kan ritsen. Dit hebben we een keer gebruikt met meerdere dagen regen, wind en kou. Dan heb je een balzaal van ~5x4m. De kinderen kunnen spelen op het grondzijl en wij konden droog koken en zitten onder de afgesloten luifel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

SomerenV schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:13:
[...]

Maar ik verwacht niet dat we voor een vouwwagen gaan, en al helemaal niet voor een caravan.
Je bent 35 (volgens je profiel), ik denk dat je anders erover denkt als je de 50 jaar aantikt :+

Maar succes met het (her)ontdekken van het kamperen (y)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 23:01
SomerenV schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:13:
[...]

@Mistraller Een gezamelijke keuken trekt me niet zo. Daarvoor ben ik teveel liever op mezelf tijdens het koken :+ Ik ben trouwens wel benieuwd hoe je alles in een auto + dakkoffer krijgt. Een dakkoffer zou namelijk ook nog een optie kunnen zijn namelijk, denk ik.
In scandinavië is de keuken de plek om de avonturen van de andere hikers te ontdekken. Mensen met vouwwagens, caravans en campers komen er alleen af en toe om de oven te gebruiken. We hebben al vaak de mooiste hikes in de keuken ontdekt :) Maar goed, dit jaar zijn we helemaal om wat samendoen betreft, want we zijn op pad geweest naar diverse onbemande berghutten, en dan slaap je dus ook gewoon met wildvreemden in een kamer. Ik vond het geweldig!
Maar toegegeven, wij hebben de eerste jaren ook met een campinggaz toestel gesleept (marktplaats!). Dus ik snap het helemaal.
Kamperen moet je leren.

Hoe wij inpakken is volgens een vastomlijnd patroon (anders past het ook niet denk en ook qua gewicht kan niet alles in die koffer).

Eerst gaat erin: De tafel in de kofferbak onderin. Daar bovenop 2 kratjes (1 met levensmiddelen, de ander met los kampeermeuk en andere kleine zooi. Daarnaast de tent. Kooktoestel, tank en koelbox ook op de bodem. Daaroverheen gaat de sup. Dan komen de 4 tassen van de gezinsleden, handdoeken tas en spelletjes tas. Aftoppen met de hiking rugzakken, schoenen en jassen.

Dan het dak: We starten met de 2 verstelbare lafuma stoelen, daarbovenop 2 kleinere klapstoelen aan de zijkanten alle (6!) slaapzakken en 5 matjes. (enkele zijn niet hike-geschikt en ik wil na de vierdaagse echt goed kunnen slapen altijd). De trekkingtentjes en luifel gaan nog net bovenop de stoelen. In alle losse gaten en hoeken kunnen verder schoenen, slippers of whatever.

En natuurlijk vergeet ik 57 dingen te noemen, zo is de afwasteil een drama want hoekig en de plee-emmer (voor als er 's nachts iemand moet piesen en de wc is te ver) en meer van dat soort rommeltjes...

Omdat de koffer al oud is, span ik er nog 2 bandjes omheen.
Op de een of andere manier past het nog elk jaar, en we zijn de laatste jaren niks meer vergeten. We hebben door de jaren heen een goede spullenlijst gemaakt en die lijst print ik uit en gaat mee. Tijdens de vakantie iets vergeten? Dan schrijf ik het erbij, en thuis werk ik het bij.

Ik wil de lijst best delen, maar deze is natuurlijk wel persoonlijk.

Enfin, hoe ziet de auto er dan uit?
Van de inhoud neem je natuurlijk nooit foto's (wie maakt er nou een foto van een ingepakte auto 8)7 )
maar het geheel oogt zo. De kids hebben alleen hun eigen bij-de-hand tasje en geen bagage naast zich. Dat is het doel. Ja hooguit de kussens want die gaan ook mee, dan kunnen ze lekker slapen onderweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGgnZdnvJLSD6IvLaC8uPQur9SM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d8Ww811VDt9FcklaTnMejEw6.jpg?f=fotoalbum_large

En waarom ik zo gek ben op Noorwegen? Soms kan je ineens zomaar dit zien. (Top Glittertinden) Klik=groot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sP3O9m1w4KQCWtdsqolefL2hLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SpIMBb25OM2uQOGj1m4jeVUK.jpg?f=fotoalbum_large

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:45

franssie

Save the albatross

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojn-fwtRSp6rftAD47AEw1uweOg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMrkxbHxuxdawVfwYHFOhFTX.jpg?f=fotoalbum_large
Telt dit ook als camping living licht vervuiling 'p

Zit nu net onder Pernis Rotterdam

Edit, de buren hebben bet wel hun bollen uit gezet, wij zo ook maar

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 04-09-2025 23:01 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Ook op vakantie is een kampeerwinkel binnen 50 kilometer te vinden. En wat je niet nodig hebt koop je dus ook niet. Mijn mening is dat een gemiddelde kampeerwinkel ongeveer 50% nuttig is en de andere 50% lijkt nuttig maar is gewoon overbodige troep. Ik bedoel, een setje waterdichte lucifers is leuk en stoer maar een beetje kookpot heeft gewoon piezo-ontsteking en dus geen lucifers nodig. Enzovoort.
Dat durf ik nog wel te betwijfelen hoor....Ligt er heel erg aan in welk land / regio je zit.

Wij hebben soms in gebieden gezeten dat je die afstand moest rijden voor de eerste supermarkt.

Maar voor de rest ben ik het helemaal met je eens. Je begint te kamperen, en je koopt steeds meer, en na 20 jaar zijn wij nu steeds meer aan het thuislaten.

Andere tip: Neem wel voor elk weertype dat je ter plaatse kunt verwachten kleding mee, maar niet van alles 4 stuks. Gebruik de wasmachine. En je bent toch buiten dus who cares dat je die broek al 4 dagen draagt.

[ Voor 75% gewijzigd door Mistraller op 04-09-2025 23:04 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:43

Bommes

Capo del formaggio

aReaRe schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:44:
[...]

Je bent 35 (volgens je profiel), ik denk dat je anders erover denkt als je de 50 jaar aantikt :+
Nog net geen 50 hier, maar ik berg mijn tentje nog niet op voorlopig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2k6Xnrne9ASAu8o8Q05q9BDG4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzLhPQ6hdxerWilipzXirNo0.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 13:07

SomerenV

It's something!

aReaRe schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:44:
[...]

Je bent 35 36 (volgens je profiel), ik denk dat je anders erover denkt als je de 50 jaar aantikt :+

Maar succes met het (her)ontdekken van het kamperen (y)
Los van financiële ruimte wil ik iets als een vouwwagen zelf kunnen stallen en die optie hebben we simpelweg niet. Een caravan trekt mij totaal niet. Heeft het ook nooit gedaan. Idem met een camper. Gelukkig ben ik voorlopig nog geen 50, dus moet een tent opzetten en wat comfort missen geen issue zijn :+

Overigens zal het voor ontdekken zijn. Ik kan me vrijwel niks meer herinneren van het kamperen van vroeger. Het enige wat ik me eigenlijk nog herinner is de geur van de tent en het geluid van de rits van het slaapvertrek.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:22
Mistraller schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:51:
In scandinavië is de keuken de plek om de avonturen van de andere hikers te ontdekken. Mensen met vouwwagens, caravans en campers komen er alleen af en toe om de oven te gebruiken. We hebben al vaak de mooiste hikes in de keuken ontdekt :) Maar goed, dit jaar zijn we helemaal om wat samendoen betreft, want we zijn op pad geweest naar diverse onbemande berghutten, en dan slaap je dus ook gewoon met wildvreemden in een kamer. Ik vond het geweldig!
Ieder zijn ding toch, de een vindt het hele sociale gebeuren van de camping geweldig, de andere zit liever voor zijn/haar tent te koken (maar goed ook anders wordt die keuken veel te druk).

Ik wil in rust koken en eten, dan heb ik helemaal geen behoefte aan gesprekken met vreemden. Ook slapen in een kamer met vreemde trekt mij niet zo. Er zitten altijd snurkers tussen dus dan komt er van slapen weinig, ook kan je je zo lastig even terugtrekken.

Maar ieder zijn ding.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Laatst online: 05-09 15:27
B-Real schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:12:
[...]

Absoluut. Want de deur zit aan de achterkant, zodra ik in stap kiept de caravan achterover ;)
Teveel gewend aan de eigen caravan dan :) . Staat standaard met zo'n 75/80kg kogeldruk en dan nog kunnen makkelijk bij de deur achter de as instappen. Is wel redelijke lang op z'n as, dat kan ook nog schelen natuurlijk.

Als je toevallig met zn tweëen in de auto zit die kant op kan je eventueel ook nog eentje even op de dissel laten staan terwijl je instapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 09:25
SomerenV schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:48:
Een tijdje terug wilde m'n vrouw iets kopen bij de Decathlon, en onderweg naar de ingang liepen we langs een hoop tenten. M'n vrouw de winkel in, en ik met de kleine bij de tenten kijken, eigenlijk meteen met de gedachte 'is dit geen optie voor toekomstige vakanties?' Vanwege ons kind zijn we over een paar jaar aangewezen op het hoogseizoen (hij is nog geen anderhalf) en dan is een weekje of 2 op een vakantiepark echt idioot duur. Daarbij hoor ik van m'n ouders dat wij de camping vroeger geweldig vonden, en van m'n vrouw hoor ik het eigenlijk ook.

De vraag is alleen... waar begin je? :+ Het idee is sowieso om voor een tent te gaan, en dan liever te groot dan net groot genoeg. Het hoeft ook geen super duur super luxe model te zijn, maar wel goed en comfortabel genoeg. En wanneer is het beste moment om zoiets te kopen? Nu net na de vakantieperiode? Of later nog? Qua vervoer had ik wel al bedacht dat het niet allemaal in onze Kia Niro gaat passen. Die zit met m'n vrouw, ik, kind en hond al aardig vol namelijk. Is een aanhangertje huren dan een prima optie? De prijzen daarvan vallen me alles mee namelijk.

De laatste keer dat ik met een tent op vakantie ben geweest is minimaal 26 jaar geleden geweest en toen was ik nog maar een SomerenV met kleine letters :+ Dus ik heb er echt de ballen verstand van. Misschien handig om te weten: we wonen op 5 minuten van De Wit Schijndel af, wat volgens mij wel een van de bekendere/grotere kampeerwinkels is. Ik heb hier al een tijdje mee gelezen en het klinkt nog steeds als een heel leuke onderneming, vooral ook voor de kleine. Haring-perikelen en vervelende buren die zo dicht mogelijk op jouw plekje komen staan zijn zorgen voor later :D
Kijk voor alle meuk eromheen ook gewoon bij de Action, Xenos, Hema, Ikea etc
Plastic Mepal servies is top maar 4 euro per bordje loopt ook aardig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:30
snap de Mepal hype sowieso niet echt dat dit de must have is voor kamperen...Vooral doen als je het wil kopen, maar er zijn genoeg alternatieven. Al neem je een keramisch bord mee, why not..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-09 20:53
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:49:
snap de Mepal hype sowieso niet echt dat dit de must have is voor kamperen...Vooral doen als je het wil kopen, maar er zijn genoeg alternatieven. Al neem je een keramisch bord mee, why not..
Kan uit eigen ervaring vertellen dat Mepal borden ook gemakkelijk breken |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:36
Dat is maar hoe je het bekijkt. Mepal is A-kwaliteit spul. Daar betaal je voor. Dat zegt niet dat ze de enige zijn, er zijn ook andere fabrikanten die prima kwaliteit leveren. Een fabrikant als Mepal heeft ook een voordeel zoals langere tijd dezelfde lijn voeren (eventueel met andere print). Dat moet je bij spul van andere fabrikanten en winkel maar afwachten, de A-C-Tion bijvoorbeeld heb je elk jaar weer een ander merk/model in de schappen liggen als ze het al hebben (het ligt er maar net aan of ze iets kunnen inkopen ergens).

Als je wat goedkoper uit wil zijn dan zou ik aanraden om een huismerk te kopen van de grotere kampeerwinkels zoals De Wit/Obelink/Bever/e.d. Dan heb je prima kwaliteit en wat meer zekerheid op continuïteit. En zoals veel huismerken kan het goed dat het gewoon uit de Mepal fabriek komt.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 21:45
Jwlb schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:09:
[...]

Teveel gewend aan de eigen caravan dan :) . Staat standaard met zo'n 75/80kg kogeldruk en dan nog kunnen makkelijk bij de deur achter de as instappen. Is wel redelijke lang op z'n as, dat kan ook nog schelen natuurlijk.

Als je toevallig met zn tweëen in de auto zit die kant op kan je eventueel ook nog eentje even op de dissel laten staan terwijl je instapt.
Er is een reden waarom ik weet dat hij achterover kiept zal ik maar zeggen :X
De lengte van 7,5 meter met de deur op iets van 6 meter zal ook niet helpen denk ik qua hefboomeffect.

Dat laatste had ik ook al bedacht. Even zien hoe het uitkomt. De stalling zit langs een weg waar we beiden vaak langs rijden, dus komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
kiefty14 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:58:
[...]

Kan uit eigen ervaring vertellen dat Mepal borden ook gemakkelijk breken |:(
Een RVS mok is ook kapot te krijgen kan ik je vertellen 8)

Nagenoeg niets is onverwoestbaar. Behalve keihardium volgens mijn collega, maar dat wordt nog niet veel gebruikt geloof ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jwlb schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:45:
[...]

Jij draait je pootjes uit om alleen even een pasje te pakken uit de caravan?
Dat moeten wij in theorie ook hoor, anders ligt ie op zijn kont. En dat is niet best voor de caravan.
Maar het werkt ook prima om even 1 persoon op de dissel te planten als hij niet aangekoppeld staat en de pootjes omhoog gedraaid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Kevinns schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:43:
[...]

Ik vind het eerder vreemd dat we het tegenwoordig normaal vinden dat een tent na 15 weken kamperen op is. Als je een katoenen tent koopt, dan gaan ze rustig 40-50 weken of zelfs meer mee.
Welkom in de wegwerpmaatschappij. Het mag allemaal weinig kosten en de kwaliteit is niet belangrijk meer. Men is er toch na 3 keer kamperen op uitgekeken tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 21:45
Togi schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:25:
[...]

Kijk voor alle meuk eromheen ook gewoon bij de Action, Xenos, Hema, Ikea etc
Plastic Mepal servies is top maar 4 euro per bordje loopt ook aardig op.
Inderdaad, als je eens in een van de genoemde winkels loopt vooral even kijken wat ze hebben en of het je aan staat.
Toch moet ik zeggen dat zo'n kampeerwinkel wel handig is. Ze hebben echt alles. Ook echt wel gericht op kamperen, dus wat lichter qua gewicht, vaak wat compacter en andere slimmigheden/handigheden voor op vakantie. De prijs vind ik doorgaans ook best redelijk.

Ze hebben vaak ook wel serviessets, maar die vond ik vaak en niet mooi qua design en dan zitten er standaar bijv weer bakjes in die we nooit zouden gebruiken. Dan zijn bijv. losse Mepal borden onderaan de streep goedkoper en nog mooier ook.

Wil je een goedkoop setje borden, bestek en borden? Haal dan bij de Ikea het kinderspul. Kost per setje van zes geloof 1,79eu. Biefstuk snijden met de mesjes wordt lastig, voor de rest onverslaanbaar qua prijs/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
SomerenV schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:48:
Een tijdje terug wilde m'n vrouw iets kopen bij de Decathlon, en onderweg naar de ingang liepen we langs een hoop tenten. M'n vrouw de winkel in, en ik met de kleine bij de tenten kijken, eigenlijk meteen met de gedachte 'is dit geen optie voor toekomstige vakanties?' Vanwege ons kind zijn we over een paar jaar aangewezen op het hoogseizoen (hij is nog geen anderhalf) en dan is een weekje of 2 op een vakantiepark echt idioot duur. Daarbij hoor ik van m'n ouders dat wij de camping vroeger geweldig vonden, en van m'n vrouw hoor ik het eigenlijk ook.

De vraag is alleen... waar begin je? :+ Het idee is sowieso om voor een tent te gaan, en dan liever te groot dan net groot genoeg. Het hoeft ook geen super duur super luxe model te zijn, maar wel goed en comfortabel genoeg. En wanneer is het beste moment om zoiets te kopen? Nu net na de vakantieperiode? Of later nog? Qua vervoer had ik wel al bedacht dat het niet allemaal in onze Kia Niro gaat passen. Die zit met m'n vrouw, ik, kind en hond al aardig vol namelijk. Is een aanhangertje huren dan een prima optie? De prijzen daarvan vallen me alles mee namelijk.

De laatste keer dat ik met een tent op vakantie ben geweest is minimaal 26 jaar geleden geweest en toen was ik nog maar een SomerenV met kleine letters :+ Dus ik heb er echt de ballen verstand van. Misschien handig om te weten: we wonen op 5 minuten van De Wit Schijndel af, wat volgens mij wel een van de bekendere/grotere kampeerwinkels is. Ik heb hier al een tijdje mee gelezen en het klinkt nog steeds als een heel leuke onderneming, vooral ook voor de kleine. Haring-perikelen en vervelende buren die zo dicht mogelijk op jouw plekje komen staan zijn zorgen voor later :D
De Wit is een prima winkel, al ben ik zelf meer fan van Obelink. Beter restaurant :D . Nee dat is wel waar maar ook gekkigheid. Ik vind het voordeel van Obelink dat ze een veel groter assortiment eigen merk spul hebben wat in feite gewoon A merk is onder eigen label.

Maar de Wit is zoals gezegd en ook door meer mensen bevestigd een meer dan prima winkel.

Als tip zou ik meegeven om te kijken of je niet een keer spul kan lenen van iemand voor een korte vakantie. Gewoon om eens te kijken of het iets is. Caravans kan je ook huren weet ik, tenten heb ik geen idee van eigenlijk. Anders zou dat ook nog een optie zijn. Want als je nu all-in gaat ben je een behoorlijke hand geld verder voor iets waarvan je helemaal niet weet of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:55
Wat weegt dat en hoe groot is dat? Mogelijk ter vervanging van aansteker in mijn rugzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:30
maartend schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:13:
[...]

Wat weegt dat en hoe groot is dat? Mogelijk ter vervanging van aansteker in mijn rugzak
vast meer dan deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.messen.nl/media/mf_webp/jpg/media/catalog/product/cache/e06bd482374fd6eca838ac903c07485b/S/O/SOL_0140-1233.webp

7 gram per stuk (zelf gewogen).

Had normaal altijd deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.snowcountry.nl/media/catalog/product/cache/31b8a3b5dbd0c4cbc4ada78b51a1a9c9/k/o/kovea-igniter.jpg
14 gram (zelf gewogen).

Het nadeel van piezo vind ik dat als het nat/vochtig is het niet meer lekker werkt.

De SOL Spark heeft wel een dingetje: ik heb er een paar jaar gelden een paar gekocht in de US, die zitten met wat tondel in mijn EHBO kit en werken erg goed, veel vonken.

Nu heb ik dit jaar 2 nieuwe gehaald zodat ik niet elke keer in mijn EHBO moet zoeken, maar deze werken beduidend minder goed. Weet niet of het een slechte batch is, of dat de kwaliteit in de loop van de jaren achteruit is gegaan.. Denk dus dat ik maar weer terug ga naar de piezo of een firesteel...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Drardollan schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:01:
[...]

Dat is maar hoe je het bekijkt. Mepal is A-kwaliteit spul. Daar betaal je voor. Dat zegt niet dat ze de enige zijn, er zijn ook andere fabrikanten die prima kwaliteit leveren. Een fabrikant als Mepal heeft ook een voordeel zoals langere tijd dezelfde lijn voeren (eventueel met andere print). Dat moet je bij spul van andere fabrikanten en winkel maar afwachten, de A-C-Tion bijvoorbeeld heb je elk jaar weer een ander merk/model in de schappen liggen als ze het al hebben (het ligt er maar net aan of ze iets kunnen inkopen ergens).

Als je wat goedkoper uit wil zijn dan zou ik aanraden om een huismerk te kopen van de grotere kampeerwinkels zoals De Wit/Obelink/Bever/e.d. Dan heb je prima kwaliteit en wat meer zekerheid op continuïteit. En zoals veel huismerken kan het goed dat het gewoon uit de Mepal fabriek komt.
Zelfde fabriek zegt niets over zelfde product of kwaliteit. ;)

Maar inderdaad, die continuïteit is een groot voordeel van Mepal (als je daar om geeft). Ik heb daar wel wat spulletjes van en dan is het fijn als je bij gezinsuitbreiding na 15 jaar gewoon nog een bordje bij kunt kopen.
We hebben ook genoeg spullen van andere merken, dat weet ik allemaal niet uit mijn hoofd. Ik hoop gewoon wat er handig uit ziet en de ene keer is dat een A-merk en de andere keer niet. Zit niet echt een strategie achter. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 05-09 20:49
Voor veel dingen ben ik het mee eens dat een A-merk niet nodig is, maar Mepal spul is toch wel echt top. We hadden het vroeger op Scouting altijd al en dat spul werd toch wel echt misbruikt maar kan wel echt veel hebben voordat het stuk gaat. Natuurlijk sneuvelt er weleens wat, maar dat is bij Mepal niet erg want je koopt 20-30 jaar later gewoon nog een paar borden of bekers erbij zodat je weer compleet heb. Alleen de kleurtjes van 30 jaar geleden bestaan niet meer.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ozzie schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:22:
Alleen de kleurtjes van 30 jaar geleden bestaan niet meer.
Daarom hebben wij simpel wit Mepal :+

En precies wat jullie al zeggen, de afgelopen paar jaar meermaals wat bij moeten kopen omdat het gezin wat is uitgedijd..

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 16:59
Wij hebben een hele set borden, bekers en schalen van de Action. Van die Melamine dingen (volgens mij zijn Mepal-producten daar ook van gemaakt?)
Oude versie van deze, geloof ik: https://www.action.com/nl-nl/p/3008763/beker-summer/
In al die jaren volgens mij eenmaal een schaal laten vallen die vervolgens in stukken uiteen viel.
Behalve dat ze na al die jaren hun print een beetje verliezen (en dat thee de binnenkant verkleurt) niets dan prima (en goedkoop te vervangen)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:15:
[...]

Zelfde fabriek zegt niets over zelfde product of kwaliteit. ;)
Dat klopt, maar ik doel hierbij op kwaliteit die Mepal op zijn minst benaderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 14:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Voor veel dingen ben ik het mee eens dat een A-merk niet nodig is, maar Mepal spul is toch wel echt top. We hadden het vroeger op Scouting altijd al en dat spul werd toch wel echt misbruikt maar kan wel echt veel hebben voordat het stuk gaat. Natuurlijk sneuvelt er weleens wat, maar dat is bij Mepal niet erg want je koopt 20-30 jaar later gewoon nog een paar borden of bekers erbij zodat je weer compleet heb. Alleen de kleurtjes van 30 jaar geleden bestaan niet meer.
Sommige kleuren wel, maar dat zijn dan ook niet de meest bijzondere. Van de donkerblauwe kon ik gewoon de bekers uit mijn jeugd nog aanvullen met nieuwe. :P

@Drardollan ja dat snap ik wel. Ik bedoel meer dat 'dezelfde fabriek' daarin geen argument is. Een fabriek kan zowel bagger als topspul leveren, net wat de klant vraagt en wat het aan inkoop mag kosten. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:05
. Ik bedoel, een setje waterdichte lucifers is leuk en stoer maar een beetje kookpot heeft gewoon piezo-ontsteking en dus geen lucifers nodig. Enzovoort.
tot je in Noord Zweden staat en je piezo ontsteking weigert omdat het toch wel allemaal erg vochtig is,... dan ben je blij dat je een waterdichte aansteker of lucifers hebt zodat je wel eten kunt koken...:-)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 05-09 13:27

Smurf

Detri

Het is stevig en ziet er nog een beetje leuk uit. Heel neutraal of met vrolijke kleurtjes of patronen als je dat wilt. Hoge WAF-factor enzo.
Onze uitzet zit ongeveer 0 Mepal bij. Maar dat komt omdat mijn vrouw Tupperware consulente is geweest. Er liggen dus wat dingen in de caravan waarvan die in de categorie "handig, maar niet echt nodig" vallen, maar die standaard borden, bakjes en bekers van ze voldoen prima. En het is allemaal wel lekker licht spul.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

maartend schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:13:
[...]

Aansteker kan natuurlijk on je nek hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZn1WMDjCjZYxGHph1DpIT6SmJw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VtwlkY9jk8aesQBhasTv0bw7.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-09 20:25
TheOmen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:57:
Wij hebben een hele set borden, bekers en schalen van de Action. Van die Melamine dingen (volgens mij zijn Mepal-producten daar ook van gemaakt?)
Oude versie van deze, geloof ik: https://www.action.com/nl-nl/p/3008763/beker-summer/
In al die jaren volgens mij eenmaal een schaal laten vallen die vervolgens in stukken uiteen viel.
Behalve dat ze na al die jaren hun print een beetje verliezen (en dat thee de binnenkant verkleurt) niets dan prima (en goedkoop te vervangen)
Herkenbare bekers en borden, kosten een euro per stuk. Beetje jammer alleen dat na 1x in de vaatwasser die borden er als bananen weer uitkwamen zo krom. Volgens de specs mogen ze tot 70 graden in de vaatwasser, maar een "koud" programma van 45 graden trokken ze al niet. De schaaltjes zelfde issue, na een paar keer zo krom als wat 8)7

Ja dan toch maar Mepal, dan is de kwaliteit tenminste gegarandeerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Die heb ik ook, waarschijnlijk na een tip van jou. Valt me nu pas op dat er inderdaad een fluitje aan dat koord zit :P

@maartend Heb weegschaal bij me, ding weegt 74 gram. :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 16:59
Den_S85 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:53:
[...]

Herkenbare bekers en borden, kosten een euro per stuk. Beetje jammer alleen dat na 1x in de vaatwasser die borden er als bananen weer uitkwamen zo krom. Volgens de specs mogen ze tot 70 graden in de vaatwasser, maar een "koud" programma van 45 graden trokken ze al niet. De schaaltjes zelfde issue, na een paar keer zo krom als wat 8)7

Ja dan toch maar Mepal, dan is de kwaliteit tenminste gegarandeerd
Hoe vaak heb je een vaatwasser op de camping :9
(Okay, De Twee Bruggen telt niet mee)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

TheOmen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:14:
[...]

Ik zie ze eigenlijk steeds vaker op de luxere campings en havens. Van die mini dingetjes die wel aardig ontvetten maar je vaat moet er zonder resten in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 15:30
[...]

En de schatberg natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-09 20:25
[...]

In dit geval was het een vakantiewoning, maar dat terzijde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 17:09
[...]

Het zijn er inderdaad niet zoveel ;)
https://www.easybe.nl/

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Kom ze regelmatig tegen. Geen idee wat je ermee moet verder, juist afwassen is leuk op vakantie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:41
Doet me denken aan deze camping https://www.kleinenzhof.de/camping/ daar hadden ze een dergelijk ding maar dan gratis. Met een uitleg dat het voor hun goedkoper was dan als de kampeerders met de hand gaan afwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 17:09
Klopt, dat is inderdaad de uitleg bij dit systeem, ik heb het bij Camping Geuldal gebruikt. werkt best prima!

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:17
Mistraller schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:51:
[...]

Enfin, hoe ziet de auto er dan uit?
Van de inhoud neem je natuurlijk nooit foto's (wie maakt er nou een foto van een ingepakte auto 8)7 )
maar het geheel oogt zo. De kids hebben alleen hun eigen bij-de-hand tasje en geen bagage naast zich. Dat is het doel. Ja hooguit de kussens want die gaan ook mee, dan kunnen ze lekker slapen onderweg.
[Afbeelding]
Ik vind dat jij een mooie wagen hebt. (ik heb dezelfde in die kleur :-) )
Ik zie wel dat de auto flink in zijn wielkasten zakt, ik heb daarom hulpveren gemonteerd.
Wij gaan kamperen met vouwcaravan die ook nog eens 50 kg op de kogel drukt maar zonder dakkoffer.
Je haalt wel je afdekzeil van de bagageruimte eruit denk ik?
En heb je dan ook nog een volwaardig reserve wiel mee of heb je daar spullen opgeborgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
JP_S schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:09:
Klopt, dat is inderdaad de uitleg bij dit systeem, ik heb het bij Camping Geuldal gebruikt. werkt best prima!
Op zich zit daar wat in met al die kampeerders die de warme kraan laten lopen.
Een vaatwasser heeft in verhouding maar heel weinig warm water nodig.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
wmeester schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:37:
[...]

Ik vind dat jij een mooie wagen hebt. (ik heb dezelfde in die kleur :-) )
Ik zie wel dat de auto flink in zijn wielkasten zakt, ik heb daarom hulpveren gemonteerd.
Wij gaan kamperen met vouwcaravan die ook nog eens 50 kg op de kogel drukt maar zonder dakkoffer.
Je haalt wel je afdekzeil van de bagageruimte eruit denk ik?
En heb je dan ook nog een volwaardig reserve wiel mee of heb je daar spullen opgeborgen?
Hulpveren hoor ik vaker in combinatie met Franse auto's en caravans, maar heb je zonder die krachten op de trekhaak (gaan rustig x10 de kogeldruk) niet gewoon een overbeladen auto als de standaard vering het niet aan kan? De achteras heeft net als de trekhaak en dak óók een maximale last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Onze Mepal mokken scheurden altijd na verloop van tijd, want kokend water vinden ze niet zo fijn. Sinds we het water eerst laten afkoelen voor het inschenken, gaat het beter.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mistraller schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:55:
[...]

Onze Mepal mokken scheurden altijd na verloop van tijd, want kokend water vinden ze niet zo fijn. Sinds we het water eerst laten afkoelen voor het inschenken, gaat het beter.
Als ik het goed onthouden heb, dan zat er bij aanschaf ook een stickertje op de mepal mok dat er max 85 graden celcius in mag. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Deveon schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:51:
[...]

Hulpveren hoor ik vaker in combinatie met Franse auto's en caravans, maar heb je zonder die krachten op de trekhaak (gaan rustig x10 de kogeldruk) niet gewoon een overbeladen auto als de standaard vering het niet aan kan? De achteras heeft net als de trekhaak en dak óók een maximale last.
Even goed inzoomen op de velgen en ik zie een Skoda logo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

[...]

Die Mepal mokken kunnen een hoop hebben, die rommel van Bocamp sprong al bij inschenken van thee.

Goedkoop is duurkoop, ik heb de hele Bocamp rommel weggegooid (na de vakantie) en aangevuld met Mepal borden, bekers etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
m@fkeez schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 19:56:
[...]

Als ik het goed onthouden heb, dan zat er bij aanschaf ook een stickertje op de mepal mok dat er max 85 graden celcius in mag. 😉
Ja precies daarom. Dat is dus niet echt handig voor een koffie- of theemok. Als je koffie of thee maakt op vakantie dan is dat meestal met een waterkoker en niet met een machine. We hebben een tijdlang gewone supergoedkope plastic mokjes gehad die hebben daar geen last van, en die kunnen tenminste niet kapot vallen. Want dat vind ik een ander groot nadeel van melamine spul. Tegelvloeren en ongelukkig vallen gaat niet altijd goed.
Maar mijn vrouw vond de nieuwste mepal met die dubbele kleur toch wel heel mooi en heeft weer nieuwe gekocht. Dus deze vakantie bij de afwas al water gekookt en dat in een thermos gedaan zodat het alvast ietsje afkoelt tot we allemaal goed en wel zitten voor een spelletje of een boek.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:33

_Eend_

🌻🇺🇦

[...]

Mijn lego mok kan dat gewoon aan :P

Nadeel van zo'n lego mok is wel dat je er zo'n glimlach bij moet trekken: Afbeeldingslocatie: https://minifigs.me/cdn/shop/products/32.png?v=1665143878&width=1946 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:41
Deveon schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:51:
[...]

De franse auto's zijn tegenwoordig minder slap dan skoda . Hij hangt niet persee door , je wielkast achter is vaak ook lager uitgesneden ( ala opel kadet ) dus optisch bedrog .

Dus nee ;
Het is vooral de slechte plaatsing van het gewicht achter de as , hoe verder weg hoe meer het toeneemt . Dus met een dakkoffer ( spreiding naar voren ) minder dan trekhaakkoffer ( ver achter de as ) of zet iemand van 200kg op de achterbank of in de kofferbak is al een verschil , of op de dissel 🤣 . Een lange station meer dan een korte hatchback . En niet elke auto is door de fabrikant op veel extra gewicht berekend dat word soms niet eens getest ( ala peug 308 pudding ) of de boel is oud en versleten . Een set hulpveren helpt ook voor de zijdelingse stabiliteit mee in het geval van een caravan en niet alleen mbt inveren . Met een caravan heb je dan weer minder zware spullen in je kofferbak als dat er een hele kampeeruitrusting + tent in moet.

Conclusie : kids in de kofferbak en bagage op de achterbank 🤡

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Mistraller schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 22:01:
[...]

Want dat vind ik een ander groot nadeel van melamine spul. Tegelvloeren en ongelukkig vallen gaat niet altijd goed.
Wel benieuwd wel merk caravan of tent jij hebt, een tegelvloer kom je niet vaak tegen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vertel hoe oud je bent, zonder te zeggen hoe oud je bent :P ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTiYSkOA8zNpE7I6dv_kxyYe238=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dupGIy2gD5jO9hfGewUME1Fm.jpg?f=fotoalbum_large
Een van de tentjes van de zolder, dekens, slaapzakken, en knuffels er in.
Camping party in de huiskamer dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGksyrOx9A8iU3IZEIAEODoTJgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zcuYWsTsnUKpxYAS1ACKXYtf.jpg?f=fotoalbum_large
Vanochtend om half 8 stond er al een theekransje voor me klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Drardollan schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 23:44:
[...]

Wel benieuwd wel merk caravan of tent jij hebt, een tegelvloer kom je niet vaak tegen :+
In de tent/caravan niet. In het sanitairgebouw waar je het spul gaat afwassen en met een overvol gestapeld afwasteiltje naartoe loopt liggen doorgaans wel tegels.
Juist dat vol gestapelde teiltje geeft natuurlijk risico op vallend spul.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ivow85 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:34:
[...]

In de tent/caravan niet. In het sanitairgebouw waar je het spul gaat afwassen en met een overvol gestapeld afwasteiltje naartoe loopt liggen doorgaans wel tegels.
Juist dat vol gestapelde teiltje geeft natuurlijk risico op vallend spul.
Joh.

Pagina: 1 ... 275 276 Laatste