[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 275 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Ramzzz schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:26:
[...]

Ik ben al jaren aan het proberen (...) mijn gezin te laten downsizen in de hoeveelheid tinnef die we elke keer meesleuren. Om te beginnen hebben we een veel te grote (6-persoons 8m x 4m Bardani Villagrande 400) tent die ik al lang wil vervangen. Tent mee betekent halve achterbak vol ('people mover' Opel Zafira, 5-zits is héél ruim), en normaliter is het wel 'overkijkbaar' (eis ik) achterin, maar dan wel met een Hapro 370 l-dakkoffer).

En die tent opzetten / afbreken is een paar uur werk. Mij over het algemeen teveel moeite om vaker dan 1x elk te doen. Dat beperkt toch weer je actiradius. Compromis was vorig jaar 1,5 week kamperen, 1,5 week huisje.

Dit jaar gingen we eens helemaal niet kamperen (alleen accomodaties) i.v.m. eerste keer rondreis over Corsica met oversteek heen/terug, en ik heb van tevoren bepaald: er gaat geen dakkoffer mee ('betere' plekken op de ferry naar Corsica), en ik moet en zal met mijn binnenspiegel goed over de bagage heen kijken.

En dan kan er ineens wel genoeg (als in niet veel te veel) mee.

Qua kleding kon er (hindsight 20/20) nog de helft minder mee, en zo nog meer zooi die amper gebruikt is. We hadden deze keer nog wel de Weber GoAnywhere gas-BBQ met kleine tankjes mee (in plaats van één grote).
Bij ons krijgt ieder gezinslid 1 tas waar alles in moet passen. Omdat we camping met hiken combineren, kan het voorkomen dat de tent nat ingepakt wordt en enige tijd nat blijft. Dus polyester. En dat scheelt heel veel ruimte. (En ook opzet tijd, met een half uurtje/uurtje zijn we volledig gesettled, afhankelijk van de hoeveelheid hulp van onze pubers. ;) )
Hier wel een dakkoffer, maar dat komt ook omdat we deels dubbele uitrusting meenemen, want naast de grote tent gaan er ook 2 trekking tentjes mee en de backpacks etc. Maar toen we een sup mee wilden, is dat gewoon gelukt.
Minder handdoeken/kleding en zo nu en dan een wasje draaien scheelt een hoop. Ik ben nu aan het lobbyen om ook de koelbox maar achterwege te laten. Hoe meer je gaat hiken in de bergen, hoe meer je beseft met hoe weinig je het fantastisch kan hebben.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Mistraller schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:40:
[...]

Bij ons krijgt ieder gezinslid 1 tas waar alles in moet passen. Omdat we camping met hiken combineren, kan het voorkomen dat de tent nat ingepakt wordt en enige tijd nat blijft. Dus polyester. En dat scheelt heel veel ruimte. (En ook opzet tijd, met een half uurtje/uurtje zijn we volledig gesettled, afhankelijk van de hoeveelheid hulp van onze pubers. ;) )
Hier wel een dakkoffer, maar dat komt ook omdat we deels dubbele uitrusting meenemen, want naast de grote tent gaan er ook 2 trekking tentjes mee en de backpacks etc. Maar toen we een sup mee wilden, is dat gewoon gelukt.
Minder handdoeken/kleding en zo nu en dan een wasje draaien scheelt een hoop. Ik ben nu aan het lobbyen om ook de koelbox maar achterwege te laten. Hoe meer je gaat hiken in de bergen, hoe meer je beseft met hoe weinig je het fantastisch kan hebben.
hier hetzelfde: ook altijd dubbele uitrusting mee voor zowel trekken als 'standplaats'. Vaak ook nog 2 klimuitrustingen mee met touw en het nodige uijzerwaar. Scheelt wel dat we maar met z'n tweeën zijn, maar het heeft jarenlang in een Twingo gepast.

Nu alles dubbel mee in het vliegtuig inclusief 3 kilo eten en snacks voor de 6 dagen hike in IJsland (dus rugzak, tent en de rest van de kampeeruitrusting) en de rest van de spullen voor nog 3 weken rondrijden met de camper (extra kleding, spelletjes etc). Past allemaal in een duffel en een rugzak (daypack) als cabin luggage :)

Maar goed, ik begrijp ook dat dit niet voor iedereen de manier van vakantievieren is. Net als wel of niet boodschappen meenemen etc. Ach, houdt de boel lekker veranderlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 28-08-2025 12:54 ]

Hi Ha Hopjesvla

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 16:46
Mistraller schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:40:
[...]

Bij ons krijgt ieder gezinslid 1 tas waar alles in moet passen.
Herkenbaar! Bij ons is het voor iedereen een kleine kanozak voor kleding en een rakokoffertje voor persoonlijke zooi. En idd ook spullen om trektochtjes te maken. Dus set zwaar voor standplaatskamperen en set UL voor trektochtjes.

[ Voor 15% gewijzigd door zuma op 28-08-2025 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16
Het ligt ook een beetje aan waar je naartoe gaat. De supermarkt in Noorwegen is al snel 2x zo duur als in Nederland, en nog veel duurder als je alcohol wilt. Als je een maand op pad bent tikt dat flink aan. Oftewel wij nemen houdbare dingen gewoon van thuis mee dan. In Duitsland kun je dan vaak weer goedkoper boodschappen doen dan in Nederland, maar boodschappen doen is niet mijn hobby, dus als ik dat uit kan stellen die wat mee te nemen vind ik dat een prima optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Drardollan schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:31:
[...]

Als je speciaalbier zich beperkt tot een Erdinger Weissbier (lekker hoor!) en Bitburger wellicht. Maar als je wat meer op hebt en op zoek bent naar IPA's, Tripels, dubbels, etc. dan ben je in Duitsland snel klaar. Het bestaat wel, maar het kopen alleen al is een uitdaging. De gemiddelde getrankemarkt of afdeling in de supermarkt heeft het niet.

Als je in Duitsland of Frankrijk biertjes koopt afkomstig uit andere landen, dan heb je een iets andere ervaring natuurlijk ;)
Duitsland is niet heel divers inderdaad. Meer dan vroeger, maar relatief gezien nog beperkt. In die zin heeft Frankrijk echt hele grote stappen gemaakt. Ze zijn wat dat betreft België hard aan het voorbij streven.
België wordt gezien als hét speciaalbierland maar hebben in feite met name de klassieke blond/dubbel/tripel/quad, wil je iets anders dan is het meestal uit een ander land. Frankrijk heeft tegenwoordig in de meeste supermarkten die klassiekers ook wel staan in lokale vorm en bij de kleinere slijtertjes vind je soms hele mooie selecties van allerlei soorten.

De kwaliteit en variatie is soms inderdaad niet overweldigend, maar als we eerlijk zijn is dat in Nederland niet anders. Heel veel van die lokale blond/dubbel/tripel setjes uit een willekeurig dorp zijn ook op zijn best 'oké' te noemen en is veel eenheidswordt. Is met regelmaat ook gewoon een relabel van een bestaand bier, al dan niet met iets aangepast recept.

Persoonlijk heb ik meer moeite met de Duitse keuken. In Franstalige gebieden word ik altijd erg blij aan het grote gevarieerde aanbod van vers vlees, kazen en qua menukaart kan je vaak ook wel variatie vinden. In Duitsland vind ik dat veel meer eenheidsworst (pun intended) en Lidl-achtig.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:53

Bommes

Capo del formaggio

Gonadan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:09:
Persoonlijk heb ik meer moeite met de Duitse keuken. In Franstalige gebieden word ik altijd erg blij aan het grote gevarieerde aanbod van vers vlees, kazen en qua menukaart kan je vaak ook wel variatie vinden. In Duitsland vind ik dat veel meer eenheidsworst (pun intended) en Lidl-achtig.
Ben zeer zeker geen fan van de Franse keuken, met van die paté's en allerlei kazen. Dat is niet echt aan mijn besteed, terwijl ik verder eigenijk alles wel lust en probeer/eet.
Maar de keuze is wel ruimer, dan in Duitsland.
Daar is het inderdaad veelal (eenheids)worst of schnitzel met friet en een bakje in azijn verzopen sla.
Nou is een goede schnitzel heerlijk, maar komt het op een gegeven moment wel je neus uit.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 15:26
Wij gaan vooral op vakantie voor onze rust en hebben het liefst zo min mogelijk mensen om ons heen. We gaan nooit uit eten (ook niet in NL). Dat is ook de reden dat we een caravan met een grote koelkast hebben gekozen; zodat we 1x boodschappen kunnen doen voor een hele week. Zeker omdat we graag naar Zwitserland gaan is dat ook financieel wel aantrekkelijk.

Leuk om ieders voorkeuren te lezen. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Bommes schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:00:
[...]

Ben zeer zeker geen fan van de Franse keuken, met van die paté's en allerlei kazen. Dat is niet echt aan mijn besteed, terwijl ik verder eigenijk alles wel lust en probeer/eet.
🤯

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bommes schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:00:
[...]

Maar de keuze is wel ruimer, dan in Duitsland.
Daar is het inderdaad veelal (eenheids)worst of schnitzel met friet en een bakje in azijn verzopen sla.
Nou is een goede schnitzel heerlijk, maar komt het op een gegeven moment wel je neus uit.
Ga je naar een restaurant waar ze Saumagen serveren ;)
En dan liefst traditioneel gekookt (in een zwijnen maag)

https://zehntscheune.de/speisekarte

Ik kan ieder deze echt aanraden. Met veel traditionele taarten ook. En zelfgestookte likeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 29-08-2025 10:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Meer tenten of anderszins kamperen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kU6FS-yCaqbA0mndGQ2Y08VCS40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMk2FksRfV7UUTeRn3wJvcoH.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Wel handig zo'n verrijdbaar wasrek.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ja toch, ideaal, scheelt lijntjes meenemen

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 14:40
2 weken terug de Fjallraven Classic Zweden voltooit met mijn dochter van 10. Blijft mooi om alles wat je nodig hebt in 2 rugzakken te proppen en 6 mooie dagen te hebben (en 200 muggenbulten hahahahah)
Dit soort kampeerplekjes maakt het dan weer ruim de moeite waard!! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2JY2r6FuYeSVqWSTmsBn2alX6rg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1tC7SHpyi8BfN4eiO5uvRua.jpg?f=fotoalbum_large

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:18
Gonadan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:09:
[...]
De Duitse keuken is te vergelijken met de Nederlandse keuken. Eigenlijk is het niet (of amper) bestaand. Een paar standaard gerechten en vooral voedsel opwarmen is wat we doen hier (laatste uitspraak is van een vriend met Surinaamse roots). Niks mis met een lekkere schnitzel in Duitsland of een biefstukje in Nederland, maar heel veel verder komt men hier niet.

De Franse keuken moet je liggen, ons maak je er niet blij mee in ieder geval. Als we in Frankrijk ergens gaan eten (buiten de camping) dan zie je ons over het algemeen bij de Buffalo Grill zitten, daar zijn we meer dan fan van sinds een jaar of 20. Vroeger zat er een verdwaalde in Luik, daar gingen we ook regelmatig heen (we rijden elke paar weken langs Luik).
Maar ook andere tenten die vergelijkbaar zijn (Poivre Rouge en Courtepaille bijvoorbeeld) gaan we wel eens heen. Maar een echt Frans restaurant ga je ons niet snel vinden. Vaak orgaanvlees of dingen als gevulde darm. Ook zijn we echte Hollandse kaas mensen (Goudse kaas, La Vas Qui Rit, Boursin, dat niveau). Een kaasplankje, ik zou minstens 90% weg gooien denk ik _O-

Ik snap dat culinaire liefhebbers juist naar de Franse restaurants gaan om de Franse keuken te verorberen, maar het is voor ons 1 van de weinige dingen in Frankrijk waar we ons zo min mogelijk mee bemoeien :+

Vorig jaar de Italiaanse keuken was wel echt top vonden wij. Pizza's en pasta's, die gaan er hier net als het Duitse en NL vlees goed in :Y)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik vind het echt verbijsterend, dat je naar een land op vakantie zou gaan waar je de culinaire traditie niet van waardeert... of zelfs maar wilt proberen.

Dat komt op mij niet echt over als een teken van daadwerkelijke interesse in een land, in elk geval.

Maar ik heb dan wel als kind - toen ik het ook niet kon waarderen - geleerd overal alles te proberen. Ook ik was kieskeurig, maar dat is dan wel 40 jaar geleden.

Vandaag de dag eet / lust ik echt wel zonder problemen 95-99% van wat ik op een menukaart kan aantreffen.

Ik bevind me over het algemeen ook wel in kringen waar men best wel heel veel lust, dat is - meen ik - wel een vorm van ontwikkeling die iets zegt over je openheid voor andere culturen.

Maar goed. Mijn N=1.

Dat gezegd hebbende, de echte 'extremen' als surströmming en gefermenteerde haai zal ik puur op basis van 'dat is gewoon een absurd gerecht wat eigenlijk niemand echt waardeert' wel aan me voorbij laten gaan. Proeven? Evt. wel, borden vol lijkt me iets dat niemand echt doet.

[ Voor 69% gewijzigd door Ramzzz op 29-08-2025 12:31 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Ramzzz schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:57:
Ik vind het echt verbijsterend, dat je naar een land op vakantie zou gaan waar je de culinaire traditie niet van waardeert...

Niet echt een teken van daadwerkelijke interesse in een land, in elk geval.
Ik zou het eerder verbijsterend noemen als eten het enige is wat je van een land interesseert.

Overigens heb ik sowieso weinig "interesse" in een land als je het op die manier bekijkt. Ik ga ergens heen om het leuk te hebben en te ontspannen met het liefst mooi weer. Pak meestal wel wat toeristische attracties mee, maar mijn voorkeur gaat dan meer naar een paar goede achtbanen in een pretpark om te bezoeken.

Ik ben vakantieganger, geen ontdekkingsreiziger.

Je post is, zelfs na het toevoegen van "of zelfs maar wilt proberen.", wel typisch een Tweakers post. Je oordeel al klaar hebben op basis van wat posts. Je hebt geen idee of ik of anderen iets geprobeerd hebben, wat er dan geprobeerd is en wat de verdere redenen zijn om iets wel of niet te waarderen. En om dan gelijk de conclusie te trekken dat men niet geïnteresseerd zou zijn of niet is kolder. We hebben toch ook geen oordeel de andere kant op geplaatst?

[ Voor 25% gewijzigd door Drardollan op 29-08-2025 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Drardollan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:01:
[...]

Ik zou het eerder verbijsterend noemen als eten het enige is wat je van een land interesseert.

Overigens heb ik sowieso weinig "interesse" in een land als je het op die manier bekijkt. Ik ga ergens heen om het leuk te hebben en te ontspannen met het liefst mooi weer. Pak meestal wel wat toeristische attracties mee, maar mijn voorkeur gaat dan meer naar een paar goede achtbanen in een pretpark om te bezoeken.

Ik ben vakantieganger, geen ontdekkingsreiziger.

Je post is, zelfs na het toevoegen van "of zelfs maar wilt proberen.", wel typisch een Tweakers post. Je oordeel al klaar hebben op basis van wat posts. Je hebt geen idee of ik of anderen iets geprobeerd hebben, wat er dan geprobeerd is en wat de verdere redenen zijn om iets wel of niet te waarderen. En om dan gelijk de conclusie te trekken dat men niet geïnteresseerd zou zijn of niet is kolder. We hebben toch ook geen oordeel de andere kant op geplaatst?
Ik heb mijn tekst inmiddels - niets 'ninja edit' - aangepast met wat nuances en uitleg.

En 'het enige' is ook echt totaal uit zijn verband rukken van wat ik beweer.

Als je overal teruggrijpt op de burgertent - bijv. - tja, wat moet ik daar dan van zeggen? Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 29-08-2025 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ramzzz schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:06:
[...]

Ik heb mijn tekst inmiddels - niets 'ninja edit' - aangepast met wat nuances en uitleg.
Dat zijn geen nuances en uitleg, dat bevestigd enkel het feit dat je mensen beoordeeld op basis van wat jij vindt.

Je komt bijvoorbeeld met "extremen" aan om het een beetje recht te praten, maar je gaat daarin volkomen voorbij aan de cultuur van andere mensen. Het is prima dat jij dat extreem noemt, maar de biefstuk die jij eet.. hoe denk je dat dat voelt voor een Indiër? Of dat lekkere varkenslapje wat je pas op je bord had, dat is nogal extreem voor iemand met een islamitische achtergrond.
Als je overal teruggrijpt op de burgertent - bijv. - tja, wat moet ik daar dan van zeggen? Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks. :P
Je zegt eigenlijk voldoende. Prima dat jij andere keuzes maakt, maar de misplaatste arrogantie die je hier tentoonspreidt ten opzichte van andere mensen die andere keuzes maken siert je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik vind het dan wel weer heel bijzonder dat je je daardoor zo aangevallen voelt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ramzzz schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:31:
Ik vind het dan wel weer heel bijzonder dat je je daardoor zo aangevallen voelt.
Nou ja je zet een flinke groep mensen op een nogal hautaine manier flink in een hokje. Daar kun je reactie op verwachten.

Van mijn krijg je die niet inhoudelijk, dit is een kampeer topic. Dus het verzoek het daar naar terug te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:39

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Precies! Laten we het weer over kamperen hebben.

Ik moet helaas nog een maandje wachten voor ik voor de 6e 7e keer weg ga dit jaar :P Eind september staat een weekend Harz op de planning. De afgelopen 2 jaar was het toen nog goed te doen qua weer en temperatuur, ik hoop weer op een beetje geluk wat dat betreft.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Bommes schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:51:
[...]

Nou ja je zet een flinke groep mensen op een nogal hautaine manier flink in een hokje. Daar kun je reactie op verwachten.

Van mijn krijg je die niet inhoudelijk, dit is een kampeer topic. Dus het verzoek het daar naar terug te brengen.
offtopic:
Hautain? Eye of the beholder?

Ik spreek mijn verbijstering uit, niet meer en niet minder. Dat iemand zich daardoor aangevallen voelt, tja...
"Just because you're offended doesn't mean you're right."
offtopic:
Ricky Gervais, et. al.

En ik beweer ook niet dat ik gelijk heb.

Maar goed, zoals men in Frankrijk zegt, 'cést le ton qui fait la musique'... (8>

Geschreven tekst bevat geen toon, en is dus multi-interpretabel >> eye of the beholder.

/tot zover mijn verklaring.

[ Voor 38% gewijzigd door Ramzzz op 29-08-2025 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:00
Ramzzz schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:54:
[...]

offtopic:
Hautain? Eye of the beholder?
Ik ben het wel met Bommes eens.Vooral deze alinea komt heel vervelend over bij mij:
"Ik bevind me over het algemeen ook wel in kringen waar men best wel heel veel lust, dat is - meen ik - wel een vorm van ontwikkeling die iets zegt over je openheid voor andere culturen."

Voegt m.i. ook niet heel veel toe aan de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

roltor schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:02:
[...]

Ik ben het wel met Bommes eens.Vooral deze alinea komt heel vervelend over bij mij:
"Ik bevind me over het algemeen ook wel in kringen waar men best wel heel veel lust, dat is - meen ik - wel een vorm van ontwikkeling die iets zegt over je openheid voor andere culturen."

Voegt m.i. ook niet heel veel toe aan de discussie.
offtopic:
Mijn familie en vrienden - that's all. Wederom, interpretatie.

Dat gezegd hebbende, van mijn moeder zal ik het niet hebben, die is heel kieskeurig en lust heel veel niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:00
Ramzzz schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:06:
[...]

offtopic:
Mijn familie en vrienden - that's all. Wederom, interpretatie.

Dat gezegd hebbende, van mijn moeder zal ik het niet hebben, die is heel kieskeurig en lust heel veel niet. :+
En hier gaat jouw interpretatie de mist in, ik stoor me niet aan het feit dat je over kringen praat, maar dat je wel of niet veel lusten koppelt aan ontwikkeling en openstaan voor andere culturen, en dat je het nodig vindt dat hier te verkondigen in een kampeertopic.

Maargoed, eet smakelijk allemaal op vakantie zou ik zeggen, of dat nou Franse slakketjes zijn of hamburgers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:53
Ik kan het gewoon niet laten om hier iets over op te merken... @Ramzzz Dat je ‘openstaan voor andere culturen’ koppelt aan het kunnen oppeuzelen van 95–99 % van wat op een menukaart staat, zegt meer over jouw eetpatroon dan over iemands culturele openheid. Soms is vakantie juist ontspanning, geen culinaire speed-dating.

Ik ga op vakantie voor het land en de cultuur, niet voor de keuken... Daarom neem ik m'n eigen kookstel mee en een koelbox. Welke overigens zeer goed bevalt, ik heb de MCF40 die hier al verschillende keren langsgekomen is. Natuurlijk met de fan mod. Ding is echt letterlijk altijd koud. Vriend van mij heeft deze van Obelink. Dat is wel een beetje een lastig ding, want als hij hem op 3C zet is alles stijf bevroren. Daar heb ik met de MCF40 geen last van gelukkig. Iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 13:49
Ik vind alles lekker, van McDonalds tot stierenballen. Kom maar op.

Maar vorig jaar had ik per ongeluk 'brochettes abats d'agneau' gehaald in de supermarkt in Frankrijk en dat vond ik niet echt lekker. Wist ook niet wat 'abats' (orgaanvlees/ingewanden/slachtresten) betekende toen ik ze kocht, dus misschien had ik het anders wel lekker(der) gevonden.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pirke
Kinders, kinders, allebei naar je eigen kamer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 15:26
Om de brug naar het kamperen te maken. Bedankt voor de tips hier over de Safari Chef! Ik twijfelde tussen deze en de Party Grill van Campingaz, maar de Safari Chef 30 had een keramische grill en paella pan, wat voor mij de doorslag gaf. Vooral de paella pan fungeerde bij ons als hapjes-pan enorm goed. Werkt ook voor pannenkoeken en eitjes; ideaal dus. Ook genoeg voor 5 volwassenen en een kind. Het was de beste gadget van onze vakantie waar ik veel plezier van heb gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:55:
[...]

De Duitse keuken is te vergelijken met de Nederlandse keuken. Eigenlijk is het niet (of amper) bestaand. Een paar standaard gerechten en vooral voedsel opwarmen is wat we doen hier (laatste uitspraak is van een vriend met Surinaamse roots). Niks mis met een lekkere schnitzel in Duitsland of een biefstukje in Nederland, maar heel veel verder komt men hier niet.

De Franse keuken moet je liggen, ons maak je er niet blij mee in ieder geval. Als we in Frankrijk ergens gaan eten (buiten de camping) dan zie je ons over het algemeen bij de Buffalo Grill zitten, daar zijn we meer dan fan van sinds een jaar of 20. Vroeger zat er een verdwaalde in Luik, daar gingen we ook regelmatig heen (we rijden elke paar weken langs Luik).
Maar ook andere tenten die vergelijkbaar zijn (Poivre Rouge en Courtepaille bijvoorbeeld) gaan we wel eens heen. Maar een echt Frans restaurant ga je ons niet snel vinden. Vaak orgaanvlees of dingen als gevulde darm. Ook zijn we echte Hollandse kaas mensen (Goudse kaas, La Vas Qui Rit, Boursin, dat niveau). Een kaasplankje, ik zou minstens 90% weg gooien denk ik _O-

Ik snap dat culinaire liefhebbers juist naar de Franse restaurants gaan om de Franse keuken te verorberen, maar het is voor ons 1 van de weinige dingen in Frankrijk waar we ons zo min mogelijk mee bemoeien :+

Vorig jaar de Italiaanse keuken was wel echt top vonden wij. Pizza's en pasta's, die gaan er hier net als het Duitse en NL vlees goed in :Y)
Het gaat mij niet zozeer om de Franse keuken, maar de mogelijkheden die een land biedt om te variëren. Als je de Franse keuken minder vindt is er in Franstalig gebied genoeg te vinden en vaak staan er ook gewoon goede burgers op de kaart als je liever vlees met friet wilt. In supermarkten heb je van alles, dus kan je in feite klaarmaken wat je wilt.

In Duitsland is mijn ervaring dat je relatief weinig supermarkten met inpandige versafdelingen hebt en als je pech hebt alleen een Lidl met hun voorverpakte spullen. En qua restaurants is het zelden wat anders dan worst en schnitzel, behalve pizza en kebab op de wat toeristischer plaatsen, maar dat zoek ik ook weer niet echt op. :P

Die andere discussie ga ik me niet mee bemoeien, maar ik kan wel aangeven dat op vakantie gaan voor mij meer is dan alleen maar mooi weer en leuke attracties opzoeken. Het in een andere cultuur zijn, mensen in een andere taal spreken (voor zover dat überhaupt lukt), andere landschap, andere omgeving. Voor mij is dat echt onderdeel van het vakantiegevoel. En ook iets simpels als bij een bakker of supermarkt moeten nadenken wat we dan nemen omdat wat je gewend bent er niet is vind ik onderdeel van de pret.
Zo waren we dit jaar door omstandigheden een week in Drenthe. Prachtige omgeving, kan ik heel prima vakantie vieren, maar dat ik dan bij de AH gewoon blind pak wat ik altijd pak vind ik toch iets afdoen aan het gevoel. Maar ja, dat is persoonlijk. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:05
pirke schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:11:
Kinders, kinders, allebei naar je eigen kamer! tentje / caravan / camper
FTFYTSOT
Fixed That For You To Stay On Topic

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Als we gaan standplaatskamperen ga ik nooit zonder (een deel van mijn collectie) gietijzer weg. Daarin kan ik complete wereldkeukens bereiden naar keuze. op houtvuur, met kolen of op de benzinebrander. Uit eten gebeurt eigenlijk alleen als we met z'n 2-en zijn of alleen. Een van mijn kinderen gaat namelijk helemaal niet graag uit eten (hekel aan). Qua gebied waar ik het meeste van de cuisine heb genoten is dat toch wel de Elzas. Het eten is eigenlijk best wel grof (choucroute, baeckeoffe, schweinehaxe en flammkuchen) maar van de andere kant wel zo enorm lekker! De wijntjes helpen daar natuurlijk ook bij. wat mij betreft de beste wijntjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:03:
[...]
In Duitsland is mijn ervaring dat je relatief weinig supermarkten met inpandige versafdelingen hebt en als je pech hebt alleen een Lidl met hun voorverpakte spullen.
Dat herken ik dan weer niet, ik kom al meer dan 15 jaar regelmatig in Duitsland en doe daar altijd boodschappen. Als je naar de HIT of Edeka gaat dan is zitten daar prima versafdelingen in. Ook heeft zo ongeveer elke supermarkt een eigen bakker én drankenafdeling.

Maar inderdaad, als je enkel de Lidl/Aldi/Penny/Netto bezoekt dan kom je van een behoorlijk koude kermis thuis. Vergelijkbaar met dezelfde winkels (indien aanwezig) in Nederland.

Zelf afgelopen KAMPEERvakantie (om het maar even ontopic te houden ;) ) per ongeluk een Colruyt bezocht. Ik dacht altijd dat wel een luxe supermarkt was, maar dat viel een beetje nogal tegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:13:
[...]

Dat herken ik dan weer niet, ik kom al meer dan 15 jaar regelmatig in Duitsland en doe daar altijd boodschappen. Als je naar de HIT of Edeka gaat dan is zitten daar prima versafdelingen in. Ook heeft zo ongeveer elke supermarkt een eigen bakker én drankenafdeling.

Maar inderdaad, als je enkel de Lidl/Aldi/Penny/Netto bezoekt dan kom je van een behoorlijk koude kermis thuis. Vergelijkbaar met dezelfde winkels (indien aanwezig) in Nederland.

Zelf afgelopen KAMPEERvakantie (om het maar even ontopic te houden ;) ) per ongeluk een Colruyt bezocht. Ik dacht altijd dat wel een luxe supermarkt was, maar dat viel een beetje nogal tegen :D
Haha nee, dat is zo'n beetje een magazijn. :D

Edeka vind ik wel prima, al is het daar nog steeds niet veel meer dan worst en lapjes. Maar die had ik vaak niet in de buurt. Dat zit meer bij steden of grotere kernen volgens mij, het is ook niet dat ik de Lidl had omdat ik nou zo graag naar de Lidl wilde. :P

Ik zoek vaak lekker spul voor op het grillplaatje van mijn Safari Chef.
Waarvan overigens de gaspit niet meer goed in de schroefdraad wil draaien, daar moet ik nog naar kijken. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 29-08-2025 15:19 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Edeka/Rewe zijn wel fijne winkels in Duitsland, in Oostenrijk is Spar ook wel in orde naast M-Preis of Billa (al gaat de laatste wel richting discounter zoals Aldi/Hofer)

Tot je terecht komt in een Interspar, dan is alles maar afbraak en crisis want waar vind je nou in Nederland het gehele LEGO assortiment in een supermarkt :+

[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 29-08-2025 15:47 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:17:
[...]

Haha nee, dat is zo'n beetje een magazijn. :D
Dat bleek haha, de limoncello was wel goed geprijsd en drinkbaar. De rest hebben we overgeslagen. Niet omdat we ons te goed voelden, maar het is niet onze stijl van winkelen op vakantie.
Edeka vind ik wel prima, al is het daar nog steeds niet veel meer dan worst en lapjes. Maar die had ik vaak niet in de buurt. Dat zit meer bij steden of grotere kernen volgens mij, het is ook niet dat ik de Lidl had omdat ik nou zo graag naar de Lidl wilde. :P
Als er een Lidl en Aldi zitten dan zit er ook eigenlijk altijd wel een andere supermarkt in de nabije omgeving. Het is in Duitsland vaak net als in Frankrijk, niet elke plaats heeft zoals wij dat kennen een (buurt)super.

Duitsland is over het algemeen ook niet meer dan lapjes en worstjes qua vlees. Ook een leuke is zoeken naar gesneden wokgroente of iets als krieltjes om te bakken. Bestaat wel, maar het is lastig te vinden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Drardollan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:50:
[...]
Duitsland is over het algemeen ook niet meer dan lapjes en worstjes qua vlees. Ook een leuke is zoeken naar gesneden wokgroente of iets als krieltjes om te bakken. Bestaat wel, maar het is lastig te vinden :)
Volgens mij is dit typisch iets Nederlands, de 1001 verschillende soorten voorgesneden roerbakgroenten voor de luie consument wat in de basis gewoon paprika/ui/prei is aangevuld met een 4e ingrediënt wat past bij het land wat op de verpakking staat :P Persoonlijk vind ik dit doorslaan maar dat is een ander OT-verhaal....

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 29-08-2025 15:56 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Gonadan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:25:
Wel handig zo'n verrijdbaar wasrek.
LOL _O-

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:16
Ik was een paar weken terug voor het eerst in een Colruyt in de Ardennen, en dat was inderdaad net een magazijn. Wat een verschrikkelijke winkel, wel relatief betaalbaar. Maar super onlogisch en eigenlijk niet eens een heel divers aanbod. Dag erna in een ander dorpje een kleine Spar opgezocht, de helft duurder maar wel kwaliteit.

Afgelopen week in Zwitserland in een Volg geweest, -idioot- duur... 500g gehakt voor 10e ofzo. Echt bizar. In Italië in een Aldi kloon geweest, dat was dikke prima, schappelijke prijzen en volgens mij prima kwaliteit. Daarna in Duitsland in een Netto geweest, eigenlijk hetzelfde, prima kwaliteit voor een nette prijs en voldoende gevarieerd aanbod. Behalve brood, maar volgens mij zijn we wat dat betreft echt verwend hier in NL.

Ohja, kampeertopic hé.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2K9KcovuRaDyoWUHVGnLkqp0roY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zrS2pmdZ8LNj9zbBSx6kVUa6.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0W93LcxNouohwiPpHzayhS3NCls=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6S0Sq86aGF2wfnTsatlAsiEF.jpg?f=user_large

Mijn eerste solo kampeerervaring was goed bevallen. Ga wel kijken voor een tent-upgrade. Wil iets waar ik in kan zitten uit de regen en wind. Mag niet te zwaar zijn en moet meekunnen op de motor dus qua pakmaat meevallen. In de winter maar weer eens in verdiepen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Pyr0_ schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:54:
(..)
Mijn eerste solo kampeerervaring was goed bevallen. Ga wel kijken voor een tent-upgrade. Wil iets waar ik in kan zitten uit de regen en wind.
(..)
Pas hier nou mee oh-op! Straks heb je een camper! :+

zo begon het bij mij ook ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
Yukkie schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 23:15:
[...]

Pas hier nou mee oh-op! Straks heb je een camper! :+

zo begon het bij mij ook ;)
_O-

Ik heb af en toe jaloers staan kijken na die campers, zijn gelijk klaar bij aankomst, kunnen lekker warm en droog binnen zitten, hebben 'goede' matrassen en ga maar door.

Mja dan ga ik weer de weg op met de motor en dan valt dat allemaal in het niet als ik m'n 1200cc twin weer eens opentrek. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Pyr0_ schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:22:
[...]

_O-

Ik heb af en toe jaloers staan kijken na die campers, zijn gelijk klaar bij aankomst, kunnen lekker warm en droog binnen zitten, hebben 'goede' matrassen en ga maar door.

Mja dan ga ik weer de weg op met de motor en dan valt dat allemaal in het niet als ik m'n 1200cc twin weer eens opentrek. >:)
Campers hebben een garage, kan je motor ook droog staan… :+ :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Get!em schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:27:
[...]

Campers hebben een garage, kan je motor ook droog staan… :+ :X
Misschien als ik de lotto win dat ik een camper van zo'n formaat kan betalen. Kan ik gelijk de laatste catagorie op m'n rijbewijs halen (vrachtwagen) om zo'n joekel te mogen rijden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 20:39
Behalve brood, maar volgens mij zijn we wat dat betreft echt verwend hier in NL.
Haha, ik ben juist dol op het Duitse / Zwitserse brood en vind het Nederlandse brood slappe hap. Tijdens kamperen eens bij de camping een versgebakken walnoten-desembrood gekocht, en daar hebben we 3 dagen mee gedaan. Beetje boter erop d:)b
Ohja, kampeertopic hé.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mijn eerste solo kampeerervaring was goed bevallen. Ga wel kijken voor een tent-upgrade. Wil iets waar ik in kan zitten uit de regen en wind. Mag niet te zwaar zijn en moet meekunnen op de motor dus qua pakmaat meevallen. In de winter maar weer eens in verdiepen.
Ik ben wel fan van Durston tentjes. Ik heb zelf de X-Mid-1 en een collega de X-Dome, en allebei zijn we enthousiast. Prijs-kwaliteit lijkt prima. De vestibule van de X-Mid kun je met een extra stok tot een afdakje maken, of dat met de X-Dome ook kan weet ik niet. Sommige Big Agnes tentjes kunnen dat ook. Niet alleen voor regen, maar ook om een schaduwplekje te maken is dat wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
hatsa schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 15:43:
[...]

Haha, ik ben juist dol op het Duitse / Zwitserse brood en vind het Nederlandse brood slappe hap. Tijdens kamperen eens bij de camping een versgebakken walnoten-desembrood gekocht, en daar hebben we 3 dagen mee gedaan. Beetje boter erop d:)b

[...]

Ik ben wel fan van Durston tentjes. Ik heb zelf de X-Mid-1 en een collega de X-Dome, en allebei zijn we enthousiast. Prijs-kwaliteit lijkt prima. De vestibule van de X-Mid kun je met een extra stok tot een afdakje maken, of dat met de X-Dome ook kan weet ik niet. Sommige Big Agnes tentjes kunnen dat ook. Niet alleen voor regen, maar ook om een schaduwplekje te maken is dat wel lekker.
klopt, bij de Big Agnes Coppur Spur die we hebben kan je inderdaad een extra afdakje maken met 2 stokken en 2 scheerlijntjes (extra scheerlijntjes zitten er al bij)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:12

ST10©DE

Dus.............

Hopjesvla79 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:34:
[...]

klopt, bij de Big Agnes Coppur Spur die we hebben kan je inderdaad een extra afdakje maken met 2 stokken en 2 scheerlijntjes (extra scheerlijntjes zitten er al bij)
En als het wat goedkoper moet, dat kan ook met de nieuwe [code]Naturehike Mongar UL[/code].

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:12
3jr geleden waren we op kampeervakantie in Noorwegen en toen stortte er een brug in op onze route (dat was net 45mins voordat wij daar langs wilden, gebeurd).

We zijn net sinds gisteren terug uit .no, heel stuk de E6 afgereden en nu dit:
https://nos.nl/artikel/25...en-spoorlijn-een-vermiste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Raymond schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:05:
3jr geleden waren we op kampeervakantie in Noorwegen en toen stortte er een brug in op onze route (dat was net 45mins voordat wij daar langs wilden, gebeurd).

Damn, waarschuw je ff als je langs Maastricht komt? Dan blijf ik uit de tunnel hier...
hatsa schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 15:43:
[...]

[...]

Ik ben wel fan van het AH brood L&P Spelt volkoren ofzoiets. Heb me ook niet bepaald verdiept in de broodafdelingen hoor, in de paar winkels waar ik was geweest iig niet echt iets tegen gekomen.

Thanks voor de tentjes tip, ik zoek dus iets groters dan dat. Hoeft ook niet zo ultra ultra lightweight te zijn, kilootje of 3-5, is acceptabel. Kan namelijk gewoon achterop de motor. Mijn drybag woog 14kilo (!) deze vakantie, ik had voor vertrek opeens de ingeving een tarp van 2.3kilo mee te nemen met het idee dat ik dan droog kon zitten. Heb 1x geprobeerd dat kreng op te zetten en toen erachter gekomen dat het echt een bitch was om op te zetten. Daarna niet meer geprobeerd, dus de hele vakantie 2.3kilo teveel meegesleept. Eenmaal aan het rijden merk je dat niet, dus mijn tentje van 3.2kilo mag bij een upgrade best ietsje zwaarder uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Drardollan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:13:
[...]

Komt door de naam denk ik dat je dacht dat het luxe was. Maar had al van mijn Belgische (ex-)manager gehoord dat het vooral bulk voor prima prijs is. In mei zijn we er toch eens beland (in Luxemburg), omdat we nieuwsgierig waren. Maar idd, niet ons ding. We hebben boodschappen gedaan en hebben besloten er nooit meer te komen.

Doe mij maar de Franse hypermachés. Genieten en echt onderdeel van de vakantie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:31
Ik heb een grote fietskar (Roland Carry met 5 bordwanden kunnen 8 ah kratten in) en een urban arrow als uitrusting voor de Waddeneilanden. We gebruiken nu een grote bonte specht van de waard en hebben een decathlon tentje voor twee dochters. Ik fiets dan naar de haven met een combi van 8 meter lang, vrouwlief neemt de kids mee in de trein. In de winter kijken naar een msr Hubba of iets dergelijks of is er een andere tent die voor fiets vakanties heel geschikt is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Raymond schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:05:

Tja, zo zaten we 2 jaar geleden midden in de storm "hans" en dit jaar kregen we in exact dezelfde week storm Floris voor onze kiezen. Soms lopen dingen net zo dat je denkt dat er iemand een handje in heeft.

Feit is wel dat de Noren, zoals veel Scandinaviërs, beseffen dat de natuur niet maakbaar is. Tuurlijk is dit ook in Noorwegen ook nieuwswaardig, maar het is daar ook normaal dat rond mei/juni een heleboel hoger gelegen wegen weer berijdbaar gemaakt moeten worden, die elk jaar beschadigen door sneeuwval, waterstromen en rotsblokken. Ook IJsland kent hele stukken weg die ze uit voorzorg maar niet al te luxe aanleggen, omdat ze toch wel kapot gaan.
Trollstigen is ook heel lang dicht geweest. Je kunt in een land als Noorwegen nu eenmaal niet alles superveilig maken. Een noodlot als dit hoort er daardoor ook soms bij.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:56
pirke schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:11:
Kinders, kinders, allebei naar je eigen kamer!
*tent

Edit: aaaah @the Omen was me voor!

[ Voor 10% gewijzigd door voog op 31-08-2025 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Mistraller schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:29:
[...]

Tja, zo zaten we 2 jaar geleden midden in de storm "hans" en dit jaar kregen we in exact dezelfde week storm Floris voor onze kiezen. Soms lopen dingen net zo dat je denkt dat er iemand een handje in heeft.
Ohja, Hans. Die was ik vergeten. Toen waren wij net Zweden uit :D blijkbaar waren we daar dus een weekje eerder dan jullie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Raymond schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:38:
[...]

Ohja, Hans. Die was ik vergeten. Toen waren wij net Zweden uit :D blijkbaar waren we daar dus een weekje eerder dan jullie :)
Wij zaten er vet middenin. In elk geval fijn dat we een tent met stalen frame hebben. (Coleman Vespucci 4) Hij heeft het gehouden. 36uur lang, dat was echt spannend. We konden daar geen cabin vinden helaas. We hadden het gebied verlaten waar heel veel regen zou vallen, daarvoor in de plaats kregen we heel veel wind.

Dit jaar stonden we gelukkig niet in een hotspot, dus wel vies weer, maar niet spannend.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Mistraller schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:48:
[...]
Dit jaar stonden we gelukkig niet in een hotspot, dus wel vies weer, maar niet spannend.
Onze vakantie dit jaar is helaas een beetje scheef gelopen. We wilden wat noordelijker dan wat we eerder geweest zijn, dus zijn naar de lofoten gegaan. Daar hebben we praktisch niks van gezien, want het was allemaal grijs en bewolkt. 's Nachts flink wakker geschud in de camper met windkracht 8 en flinke hoosbuien. We zijn daarom maar versneld afgezakt naar beneden en hebben daar wat langer vakantie gevierd. Wel heel jammer, maar in die landen is het toch altijd een beetje plannen rondom het weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
voog schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:21:
[...]

*tent

Edit: aaaah @the Omen was me voor!
Jullie vergeten die camper van Pirke, daar heeft iedereen gewoon een eigen kamer hoor ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mistraller schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:48:
[...]

Wij zaten er vet middenin. In elk geval fijn dat we een tent met stalen frame hebben. (Coleman Vespucci 4) Hij heeft het gehouden. 36uur lang, dat was echt spannend. We konden daar geen cabin vinden helaas. We hadden het gebied verlaten waar heel veel regen zou vallen, daarvoor in de plaats kregen we heel veel wind.

Met Floris waren we ook in Noorwegen. Op de verkeerde plek, kon dat zo misgaan.

Wij waren vanuit Odda vertrokken, daar zou 100mm+ vallen (binnen 24u, en dat mogelijk 2 dagen lang) en veel wind. Er waren mensen die van daaruit naar Stavanger gingen.
Wij gingen juist zuidoostelijker naar Evje

Stavanger was uiteindelijk en veel wind, en veel regen. Kwamen mensen tegen die vanuit Stavanger ook weer naar Evje kwamen. Die hadden de vouwwagen stuk, en compleet doorweekt (water in de bak, matras nat etc...).
Odda was ook flinke regenval, maar iets minder regen. Camping waar we eerder waren was in iedergeval slecht begaanbaar.
Evje was wel wat wind, maar niet extreem. En qua regen werd alles precies tegengehouden door de berg ernaast, want het dal ernaast was 100mm, op de camping waar we waren was het slechts 15mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:12

ST10©DE

Dus.............

el flaco schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:45:
Ik heb een grote fietskar (Roland Carry met 5 bordwanden kunnen 8 ah kratten in) en een urban arrow als uitrusting voor de Waddeneilanden. We gebruiken nu een grote bonte specht van de waard en hebben een decathlon tentje voor twee dochters. Ik fiets dan naar de haven met een combi van 8 meter lang, vrouwlief neemt de kids mee in de trein. In de winter kijken naar een msr Hubba of iets dergelijks of is er een andere tent die voor fiets vakanties heel geschikt is?
Er zijn heel veel tenten geschikt voor fietsvakanties! Belangrijk is om duidelijk te hebben wat je wil en belangrijk vindt. Pakmaat en gewicht is bij fietsvakanties meestal wat minder belangrijk dan bij bikepacking. Als dat bij jou ook zo is, zou je ook kunnen kijken naar tunneltentjes met voortent. Iets groter en meer comfort. Bijvoorbeeld een Vaude Arco of Nordisk Oppland of duurdere tenten

De bekende chinees heeft ook leuke tentjes voor minder intensief gebruik.

[ Voor 19% gewijzigd door ST10©DE op 01-09-2025 12:37 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:55

Smurf

Detri

Regenvakanties in Noorwegen is wel herkenbaar. Daar heb ik er vroeger toen ik nog met mn ouders mee ging wel een paar van meegemaakt. Maar om een of andere reden blijven die je wel beter bij dan de jaren dat het wel minder slecht weer was.
We willen nog wel een keer terug met onze kinderen, maar voorlopig bevalt Oostenrijk ook nog prima. Waar we het dit jaar overigens perfect getroffen hadden met het weer. De weken voor vertrek waren daar echt slecht, maar dit werd beter in het weekend dat we daar aankwamen. De 2 weken daarna prachtig weer gehad en op sommige dagen misschien wel iets te warm (maar dan gaan we gewoon "naar boven" ergens) tot zo'n 2-3 dagen voor vertrek. Toen zou het weer wat wisselvalliger worden. Dus we hebben wat eerder dan normaal de voortent eraf gehaald, en de laatste paar dagen alleen de luifel aan de caravan gehad. Scheelde toch weer met thuis de boel drogen.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Get!em schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:15:
[...]

Met Floris waren we ook in Noorwegen. Op de verkeerde plek, kon dat zo misgaan.

Wij waren vanuit Odda vertrokken, daar zou 100mm+ vallen (binnen 24u, en dat mogelijk 2 dagen lang) en veel wind. Er waren mensen die van daaruit naar Stavanger gingen.
Wij gingen juist zuidoostelijker naar Evje

Stavanger was uiteindelijk en veel wind, en veel regen. Kwamen mensen tegen die vanuit Stavanger ook weer naar Evje kwamen. Die hadden de vouwwagen stuk, en compleet doorweekt (water in de bak, matras nat etc...).
Odda was ook flinke regenval, maar iets minder regen. Camping waar we eerder waren was in iedergeval slecht begaanbaar.
Evje was wel wat wind, maar niet extreem. En qua regen werd alles precies tegengehouden door de berg ernaast, want het dal ernaast was 100mm, op de camping waar we waren was het slechts 15mm.
Wij hebben ook bij Evje gestaan (aan het begin van de vakantie) op Hornnes Camping. De dagen dat het erg heet was, en toen hebben we in de avond 2x onweer gehad, waarbij 1x de camping vol water liep. Gelukkig stonden wij mooi op een bultje, maar dat gold niet voor iedereen. Rond Stavanger ging het goed tekeer inderdaad. Dat was twee jaar terug met Hans, toen we bij Egersund ver van de regen dachten te zijn, en dit jaar dus weer.

Met Floris stonden we iets boven Honefoss, niet meer dan 5 bft of zo. Ik vind het altijd wel een beetje lastig te peilen of de wind blijft zoals het is, en je dus best even wat kunt gaan doen.

Is wel iets van de laatste jaren helaas. Ik ga al vele jaren naar Noorwegen; regen zo nu en dan dat was wel bekend.
Maar harde wind, dat vind ik met (tent) kamperen wel een lastig iets.

---------------

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zuma
Hans, Floris etc. Ik heb al veelstormen over mijn tipi heen gehad en vaak stond ik dan ook niet eens zo gunstig. Laatste keer in de kerstvakantie was hij wel erg bont met windstoten boven de 100km/u. Toen heb ik toch maar de tarp eraf gehaald en de palen gebruikt om mijn middenpaal van de tipi te verstevigen met drie extra palen....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jkq5zzmkHKAmk1VxuOv9tS4mEkI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QUxoTw5aBBS63F3GDkrwbuYE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door zuma op 01-09-2025 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma

Ohja, kampeertopic hé.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Euh nylon of polyester tarpje? Stok (deelbaar alu) achter je tent (afschoren met 2 lijntjes) tarp aanhangen met een stuk scheerlijn. Voorzijde tarp weer een stok met 2 lijnen afschoren. Stel de tarp zodanig naar voren dat in ieder geval je deur is afgeschermd tegen inregenen. Extra volume is dus een compact tarpje en twee alu deelbare stokken, wat lijntjes en haringen.

Anders neem een trekkerstent met een ruime vestibule (vaak tunnels).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:46
Vakantie zit er hier eerst weer op. Afgelopen weekend de caravan naar de stalling gebracht.
Nog geen 24u later. We staan op het punt om hier vlakbij naar een openluchtmuseum te gaan. Komen we regelmatig en met je donateurspas kun je gratis naar binnen. Driemaal raden waar onze donateurspas nog ligt....

Binnenkort even langs dus, inclusief boormachine om vlug de pootjes uit/in te draaien. Hopelijk is er genoeg ruimte dat ik door de deur kan, dan heeft de beste man er zo min mogelijk last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
Pyr0_ schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:54:Mijn eerste solo kampeerervaring was goed bevallen. Ga wel kijken voor een tent-upgrade. Wil iets waar ik in kan zitten uit de regen en wind. Mag niet te zwaar zijn en moet meekunnen op de motor dus qua pakmaat meevallen. In de winter maar weer eens in verdiepen.
Grappig, zat dat net te bedenken toen ik je foto's zag. Mooie foto's trouwens.
Ik heb jarenlang zo'n oude kleine katoenen tentje gehad. Na de zoveelste keer omvallen bij het aankleden was ik er klaar mee..
Ik heb toen zo'n decathlon opblaastent 4.1 gekocht. Kan ik gewoon in zitten en staan, heerlijk. Wel ietsjes groter en zwaarder om mee te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik was een paar weken terug voor het eerst in een Colruyt in de Ardennen, en dat was inderdaad net een magazijn. Wat een verschrikkelijke winkel, wel relatief betaalbaar. Maar super onlogisch en eigenlijk niet eens een heel divers aanbod. Dag erna in een ander dorpje een kleine Spar opgezocht, de helft duurder maar wel kwaliteit.

Afgelopen week in Zwitserland in een Volg geweest, -idioot- duur... 500g gehakt voor 10e ofzo. Echt bizar. In Italië in een Aldi kloon geweest, dat was dikke prima, schappelijke prijzen en volgens mij prima kwaliteit. Daarna in Duitsland in een Netto geweest, eigenlijk hetzelfde, prima kwaliteit voor een nette prijs en voldoende gevarieerd aanbod. Behalve brood, maar volgens mij zijn we wat dat betreft echt verwend hier in NL.

Ohja, kampeertopic hé.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mooie plek.

Ik zie een helinox tafeltje, je hebt duidelijk de lichtgewicht spullen meegenomen. Goed spul, heb deze tafel en 4 stoelen en ze lijken onverslijtbaar en zitten prima.
Dus je foto, ik kan mij je relax houding wel voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Delerium schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:02:
[...]

Mooie plek.

Ik zie een helinox tafeltje, je hebt duidelijk de lichtgewicht spullen meegenomen. Goed spul, heb deze tafel en 4 stoelen en ze lijken onverslijtbaar en zitten prima.
Dus je foto, ik kan mij je relax houding wel voorstellen.
Thanks! Ik heb een helinox savanna stoel, maar niet het tafeltje, dat vondt ik wat gortig aan 150 piek, dit is eentje van de lidl, 30e en net zo lichtgewicht. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 11:58
Enig idee hoe het komt dat het handvat van een Skottle top los raakt?
Ik had er vorig jaar eentje van iemand geleend, die had zo’n los handvat. Omdat die wat ouder was dacht ik dat dat daar aan lag. Dit jaar daarom een andere aangeschaft (wel tweede hands), super netjes en als nieuw. En tijdens de vakantie raakte hier ook het handvat los.. hij schiet van die pin af. Nu nog niet zo snel, maar hij zit los (en dat zal dus erger worden).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j60G8B62q4RycZY_eckIhWTZNNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KOlZuV6JDpH6smX9RXdSzF0h.jpg?f=fotoalbum_large

Bekend probleem? Hoe is dit dan op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17:10
Dik blinknagel er door en opgelost toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:01

franssie

Save the albatross

Hamer?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Laatst online: 13:20

bjp

nijptang mss nog, of gatje boren en vijs erin?

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:24

SomerenV

It's something!

Een tijdje terug wilde m'n vrouw iets kopen bij de Decathlon, en onderweg naar de ingang liepen we langs een hoop tenten. M'n vrouw de winkel in, en ik met de kleine bij de tenten kijken, eigenlijk meteen met de gedachte 'is dit geen optie voor toekomstige vakanties?' Vanwege ons kind zijn we over een paar jaar aangewezen op het hoogseizoen (hij is nog geen anderhalf) en dan is een weekje of 2 op een vakantiepark echt idioot duur. Daarbij hoor ik van m'n ouders dat wij de camping vroeger geweldig vonden, en van m'n vrouw hoor ik het eigenlijk ook.

De vraag is alleen... waar begin je? :+ Het idee is sowieso om voor een tent te gaan, en dan liever te groot dan net groot genoeg. Het hoeft ook geen super duur super luxe model te zijn, maar wel goed en comfortabel genoeg. En wanneer is het beste moment om zoiets te kopen? Nu net na de vakantieperiode? Of later nog? Qua vervoer had ik wel al bedacht dat het niet allemaal in onze Kia Niro gaat passen. Die zit met m'n vrouw, ik, kind en hond al aardig vol namelijk. Is een aanhangertje huren dan een prima optie? De prijzen daarvan vallen me alles mee namelijk.

De laatste keer dat ik met een tent op vakantie ben geweest is minimaal 26 jaar geleden geweest en toen was ik nog maar een SomerenV met kleine letters :+ Dus ik heb er echt de ballen verstand van. Misschien handig om te weten: we wonen op 5 minuten van De Wit Schijndel af, wat volgens mij wel een van de bekendere/grotere kampeerwinkels is. Ik heb hier al een tijdje mee gelezen en het klinkt nog steeds als een heel leuke onderneming, vooral ook voor de kleine. Haring-perikelen en vervelende buren die zo dicht mogelijk op jouw plekje komen staan zijn zorgen voor later :D

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:20
SomerenV schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:48:
Een tijdje terug wilde m'n vrouw iets kopen bij de Decathlon, en onderweg naar de ingang liepen we langs een hoop tenten. M'n vrouw de winkel in, en ik met de kleine bij de tenten kijken, eigenlijk meteen met de gedachte 'is dit geen optie voor toekomstige vakanties?' Vanwege ons kind zijn we over een paar jaar aangewezen op het hoogseizoen (hij is nog geen anderhalf) en dan is een weekje of 2 op een vakantiepark echt idioot duur. Daarbij hoor ik van m'n ouders dat wij de camping vroeger geweldig vonden, en van m'n vrouw hoor ik het eigenlijk ook.

De vraag is alleen... waar begin je? :+ Het idee is sowieso om voor een tent te gaan, en dan liever te groot dan net groot genoeg. Het hoeft ook geen super duur super luxe model te zijn, maar wel goed en comfortabel genoeg. En wanneer is het beste moment om zoiets te kopen? Nu net na de vakantieperiode? Of later nog? Qua vervoer had ik wel al bedacht dat het niet allemaal in onze Kia Niro gaat passen. Die zit met m'n vrouw, ik, kind en hond al aardig vol namelijk. Is een aanhangertje huren dan een prima optie? De prijzen daarvan vallen me alles mee namelijk.

De laatste keer dat ik met een tent op vakantie ben geweest is minimaal 26 jaar geleden geweest en toen was ik nog maar een SomerenV met kleine letters :+ Dus ik heb er echt de ballen verstand van. Misschien handig om te weten: we wonen op 5 minuten van De Wit Schijndel af, wat volgens mij wel een van de bekendere/grotere kampeerwinkels is. Ik heb hier al een tijdje mee gelezen en het klinkt nog steeds als een heel leuke onderneming, vooral ook voor de kleine. Haring-perikelen en vervelende buren die zo dicht mogelijk op jouw plekje komen staan zijn zorgen voor later :D
Als je zo dicht bij De Wit woont moet je er vooral een keer gaan kijken. Ik vind het met enige afstand de fijnste kampeerwinkel waar ik geweest ben. Dan kan je wat tenten kijken, het verschil voelen tussen katoen en polyester, en ze kunnen je vast adviseren. Ze hebben daar overigens binnen ook een speelhoek voor kinderen en buiten een speeltuin, dus de kleine kan eventueel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Kevinns schreef op woensdag 3 september 2025 @ 23:43:
[...]

Als je zo dicht bij De Wit woont moet je er vooral een keer gaan kijken. Ik vind het met enige afstand de fijnste kampeerwinkel waar ik geweest ben. Dan kan je wat tenten kijken, het verschil voelen tussen katoen en polyester, en ze kunnen je vast adviseren. Ze hebben daar overigens binnen ook een speelhoek voor kinderen en buiten een speeltuin, dus de kleine kan eventueel mee.
We waren sowieso al van plan daar een keertje langs te gaan binnenkort, en toevallig is ons kind vandaag met de opvang daar naar het speeltuintje buiten geweest. Ik ben er wel 's ooit geweest, maar dat was volgens mij om schoenen te kopen, dus toen heb ik een groot deel van de winkel niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@SomerenV gewoon langs gaan. Wij wonen twee keer zover weg en komen er ook regelmatig ;) Op een zaterdagmiddag is het daar vaak erg druk. Nu zal het er wat rustiger zijn dan in april/mei/juni, maar verwacht nog steeds drukte. Als je rustig de tijd wilt hebben is een andere dag aan te bevelen.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

pirke schreef op woensdag 3 september 2025 @ 23:59:
@SomerenV gewoon langs gaan. Wij wonen twee keer zover weg en komen er ook regelmatig ;) Op een zaterdagmiddag is het daar vaak erg druk. Nu zal het er wat rustiger zijn dan in april/mei/juni, maar verwacht nog steeds drukte. Als je rustig de tijd wilt hebben is een andere dag aan te bevelen.
Komende week gaan we naar Duitsland voor een weekje, maar daarna zijn we ook nog anderhalve week vrij, dus we zullen er dan zeker even naar toe gaan op een doordeweekse dag!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op woensdag 3 september 2025 @ 23:59:
@SomerenV gewoon langs gaan. Wij wonen twee keer zover weg en komen er ook regelmatig ;)
En wij dan dat weer keer 2 verder weg :P
Prima winkel, met een groot assortiment. Met voor de camperaar ook een grote onderdelen winkel aan de andere kant van de straat.
Kom er ook graag, beetje rond neuzen vind ik altijd fijn (y)

@SomerenV leuke plannen maken en spullen uitzoeken, altijd gaaf :Y
Hebben jullie al iets van kampeerspullen? Gezien je post denk ik van niet. Maar alles tegelijk aanschaffen kan een flink gat in je spaarrekening slaan, dus een beetje verspreiden van de kosten kan prettig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:19

Probeer ook marktplaats.
Niet alles hoeft nieuw. Kijk eens of een kampeerder zijn tent plus uitzet de deur uitdoet. Vaak zitten daar vele handige spullen tussen. Neem dat een keer mee naar de camping 5 km verderop, ga naar de Wit en schaf dan pas nieuwe spullen aan die je nodig hebt.
Vraag ook eens rond in kennissenkring, wie heeft er nog een goed gasstel, koelkast te leen etc.

• Ozzie
  • Laatst online: 13:49
Bommes schreef op donderdag 4 september 2025 @ 07:55:
[...]

En wij dan dat weer keer 2 verder weg :P
Prima winkel, met een groot assortiment. Met voor de camperaar ook een grote onderdelen winkel aan de andere kant van de straat.
Kom er ook graag, beetje rond neuzen vind ik altijd fijn (y)

@SomerenV leuke plannen maken en spullen uitzoeken, altijd gaaf :Y
Hebben jullie al iets van kampeerspullen? Gezien je post denk ik van niet. Maar alles tegelijk aanschaffen kan een flink gat in je spaarrekening slaan, dus een beetje verspreiden van de kosten kan prettig zijn.
En ik dan weer 6x zover weg dan dat :(
Maar mijn tent komt er wel vandaan :)

Ik zou ook Marktplaats een beetje afstruinen voor het een of ander. Zoals Bommes zegt, alles in een keer ben je wel echt een hoop geld kwijt. Maar even naar De Wit is altijd leuk om te kijken wat er allemaal bestaat en wat je allemaal nodig denkt te hebben. In ons geval, een hoop.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
voor de eerste keer kun je ook eerst eens rondvragen bij familie en vrienden: heel veel mensen hebben nog vanalles en nog wat liggen wat je dan kan lenen: tafels, stoelen, keukentjes, serviesgoed, etc.

• JanHenk
  • Niet online
Leipo schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:03:
voor de eerste keer kun je ook eerst eens rondvragen bij familie en vrienden: heel veel mensen hebben nog vanalles en nog wat liggen wat je dan kan lenen: tafels, stoelen, keukentjes, serviesgoed, etc.
Dit. Nu hadden wij niet alles nieuw gekocht en ook wel wat spullen gekregen/geleend... Maar toch best wat investeringen gedaan in kampeerartikelen 'voor de eerste keer'. Echter zijn wij vrij snel van tentkamperen naar de vouwwagen gegaan en toen heb ik toch wel een aantal aangeschafte artikelen weer weg gedaan... 8)7 (Denk aan dingen als een kookplaat, kastjes, etc.). Ook qua gasvoorziening heb ik bijna alle verschillende manieren al gebruikt (grote blauwe Benegas, Campingaz, gasblikken...).

@SomerenV Zo'n kampeerinventaris is vooral in het begin een doorlopend iets, je moet echt even uitvinden hoe jouw manier van kamperen is en wat je daarvoor nodig hebt en vooral: wat niet.

Dan is het zonde om twee winkelwagens vol te gooien bij De Wit (dat gaat heel makkelijk) om er dan achter de komen dat je een kwart eigenlijk niet gebruikt of toch wat anders zou willen.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 14:04
Ik zou inderdaad ook eerst kijken of je spullen kan lenen bij familie/vrienden. Zeker qua tent, ik denk dat je echt een keer moet kamperen om te bedenken wat je wilt (of dat je toch een vouwwagen wilt ;)). Zodra je dat weet kan je gerichter zoeken en ook beter inschatten wat een bepaalde tent je waard is. Investeren in een goede (tweedehands) tent is echt wel prettig (en als je bedenkt wat een huisje per week kost in hoogseizoen... kan je best mooie tenten voor kopen :D).

En als je zo dicht bij De Wit woont, mijn advies, ga op de fiets en neem geen tassen mee, kan je ook minder kopen :P

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
SomerenV schreef op woensdag 3 september 2025 @ 23:49:
[...]

We waren sowieso al van plan daar een keertje langs te gaan binnenkort, en toevallig is ons kind vandaag met de opvang daar naar het speeltuintje buiten geweest. Ik ben er wel 's ooit geweest, maar dat was volgens mij om schoenen te kopen, dus toen heb ik een groot deel van de winkel niet gezien.
Wat in elk geval belangrijk is; is "Hoe" en "Waar" je wilt kamperen.
Heb je een binnen-leefgedeelte nodig? Heb je veel ruimte in je auto? Ga je snel van camping naar camping of sta je 2 weken op 1 plek. Dat soort dingen.
Wij hadden al een "grote" (ca 4x6m) tunneltent van katoen, maar die is veel werk om op te zetten, zwaar/groot en kan niet 3 dagen nat in de auto liggen (als we een meerdaagse hike gaan doen).
Katoen is wel veel slijtvaster, minder gevoelig voor UV straling, en dempt de weersinvloeden van buiten net iets fijner.
Maar in Noorwegen voor ons niet handig dus kochten we een polyester tent erbij; sneller camping hoppen, kan nat in de auto loggen en neemt fors minder plek mee.
Wel altijd een vast kuipgrondzeil.

Ga je bij de Wit kijken dan zal het je opvallen dat de prijzen fors uiteen lopen. Het A segment is kwalitatief echt wel beter, maar kan zomaar het dubbele zijn.
Bardani is een merk dat je gaat opvallen daar. En niet denken dat het een Italiaans merk is; het is een eigen verzinsel van de Wit. Komt van de namen van de kinderen: Bart en Danique.
Ik heb er wisselende ervaringen mee. Veel kampeerartikelen is Chinese rebranded import (luchtbed en pannen was een aardige teleurstelling), maar de genoemde katoenen tent is ook Bardani en gaat al wel weer lang mee.
Ook Safarica is een eigen merk.

Aan de andere kant, de polyester tent die we nu hebben is Coleman. Ook daar ben ik qua kwaliteit niet enorm van onder de indruk. Maar ook dat was geen peperdure tent.

De service van de Wit is echter gewoon top. Heb je problemen dan word je geholpen.
En mocht je nu echt met winkelwagens tegelijk de winkel verlaten, spreek ff een medewerker aan voor een dealtje.
Wij kochten er enige jaren geleden 4 Deuter hike rugzakken tegelijk en kregen er gratis de 2 regenhoezen voor de kinderrugzakken bij. (Bij volw. zatten die ingebouwd)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Tent van de decathlon, deze zijn relatief goed, compact en vrij goedkoop. Dat is het begin en dan wen je alvast aan het concept dat een tent niet het eeuwige leven heeft.

de vraag terug is eigenlijk wat voor kampeerder je precies wilt zijn, want dat is alles wat je mee moet slepen. Heb je een aanhangwagen, een dakkoffer, een verhuisbedrijf of alleen een achterklep. De beschikbare ruimte is hier de norm en daar moet dus al een tent in. Ga je elke dag uit eten of moet een complete keuken mee? Ik kan met 2 kleine gaspitten aardig uit de voeten maar improviseer dan ook graag, een ander neemt een BBQ mee.
Enige MUST is een stoel met rugleuning, want hoe primitief en ruimtebesparend je ook gaat, als je niet kan zitten kan je ook niet goed uitrusten/bijkomen van de dag. Ik heb zelf 4 helinox ultra-compact stoelen die moeiteloos meekunnen maar goed zitten. Kost was centen maar een goede stoel is gewoon een must. Heb je meer ruimte, kan je goedkopere grotere stoelen meenemen.

Protip is trouwens: koop alleen tent, matje en slaapzak en ga gedurende de vakantie ontdekken wat je precies nodig hebt. Ook op vakantie is een kampeerwinkel binnen 50 kilometer te vinden. En wat je niet nodig hebt koop je dus ook niet. Mijn mening is dat een gemiddelde kampeerwinkel ongeveer 50% nuttig is en de andere 50% lijkt nuttig maar is gewoon overbodige troep. Ik bedoel, een setje waterdichte lucifers is leuk en stoer maar een beetje kookpot heeft gewoon piezo-ontsteking en dus geen lucifers nodig. Enzovoort.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kevinns
Delerium schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:05:
Tent van de decathlon, deze zijn relatief goed, compact en vrij goedkoop. Dat is het begin en dan wen je alvast aan het concept dat een tent niet het eeuwige leven heeft.
Ik vind het eerder vreemd dat we het tegenwoordig normaal vinden dat een tent na 15 weken kamperen op is. Als je een katoenen tent koopt, dan gaan ze rustig 40-50 weken of zelfs meer mee.

Er zijn valide redenen om een lichtere of kleinere tent te willen. En als je voor het eerst gaat kamperen zou ik eerder aanraden om een tent te lenen of een goedkope tweedehands kwaliteitstent te kopen, dan er gelijk een bak geld tegenaan te gooien. Maar 'wennen aan het concept dat een tent niet het eeuwige leven heeft' lijkt me niet nodig.

Oh en als je eenmaal gewend bent aan zo'n mooie tent, zoals De Waard, ESVO of Karsten, dan ben je wel voor het leven verpest. Dus weet waar je aan begint ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Graag verwijs ik even naar mijn post van een tijdje geleden over de gouden regels bij de aankoop van een kampeermiddel: Yukkie in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"
;)

En dan met name de 3e regel. Als je gaat (her)beginnen als kampeerder, koop dan iets op Marktplaats of leen iets van iemand. Dat alles in verband met regel 1. Als het kamperen an sich bevalt, dan dan is er altijd iets aan te merken op je (eerste) kampeermiddel.

• Hopjesvla79
  • Nu online
ach en is het niets dan kan het altijd weer doorverkocht worden, zo'n ramp hoeft dat ook niet te zijn. Nieuw of tweedehands, goedkoop of duur..vooral doen waar je jezelf goed bij voelt . Maar zou beginnen met oriënteren in winkels, welke dan ook.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:27

Als je een tent in een aanhanger achter je auto gaat stoppen, kan je beter een vouwwagen kopen (mijn bescheiden doch dwingende mening). Wij hebben op MP een Jamet texas voor 450 euro gekocht. Jaar erna weer verkocht voor het zelfde geld en een betere weer gekocht. etc. Mooie van Jamet is dat ze al zo lang bestaan dat je voor elk budget wel iets kan kopen.
Succes in ieder geval.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• Jwlb
  • Laatst online: 05-10 16:35
B-Real schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:02:
Binnenkort even langs dus, inclusief boormachine om vlug de pootjes uit/in te draaien. Hopelijk is er genoeg ruimte dat ik door de deur kan, dan heeft de beste man er zo min mogelijk last van.
Jij draait je pootjes uit om alleen even een pasje te pakken uit de caravan?

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17:10
Kevinns schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:43:
[...]

Ik vind het eerder vreemd dat we het tegenwoordig normaal vinden dat een tent na 15 weken kamperen op is. Als je een katoenen tent koopt, dan gaan ze rustig 40-50 weken of zelfs meer mee.

Er zijn valide redenen om een lichtere of kleinere tent te willen. En als je voor het eerst gaat kamperen zou ik eerder aanraden om een tent te lenen of een goedkope tweedehands kwaliteitstent te kopen, dan er gelijk een bak geld tegenaan te gooien. Maar 'wennen aan het concept dat een tent niet het eeuwige leven heeft' lijkt me niet nodig.

Oh en als je eenmaal gewend bent aan zo'n mooie tent, zoals De Waard, ESVO of Karsten, dan ben je wel voor het leven verpest. Dus weet waar je aan begint ;)
Helemaal mee eens. En een tweedehands De Waard kost echt geen kapitaal en raak je altijd weer voor goed geld kwijt als het na 1 seizoen niet bevalt. Zeker als je nu koopt en vlak voor de zomer weer verkoopt.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Sow, veel reacties!

Tent vs vouwwagen: Mijn vrouw ging met haar ouders/broertjes vroeger altijd met de vouwwagen. Volgens mij sliepen haar ouders dan daarin en hadden de kinderen hun eigen tent. Een vouwwagen is echter aanzienlijk duurder in de aanschaf (al valt zo'n Jamet Texas die @SonOfSam aanhaalt wel heel erg mee) en we hebben geen plek thuis om een vouwwagen te stallen, dus daarvoor zouden we dan uit moeten wijken naar een stalling, wat ook weer de nodige kosten met zich meebrengt. Een tent hebben we wel gewoon opbergruimte voor. Een aanhanger hebben we overigens ook niet, om dezelfde reden, maar die huren is qua kosten prima te doen.

We beginnen helemaal blanco en hebben niks. We hadden wel al bedacht een aantal zaken tweedehands te kopen. Hebben we toen m'n vrouw in verwachting was ook gedaan met wat kinderspul zoals de box en eetstoel, maar doen het nu ook met kinderkleding. Werkt prima. Dus de dingen die je echt nodig hebt, zoals een kookstel (iets als een skottelbraai zweren mijn schoonouders bij), koelkastje, stoelen en dat soort basic dingen willen we op die manier op de kop tikken. Aankloppen bij vrienden of familie is geen optie want niemand in onze omgeving kampeert, behalve onze buren, maar die gaan met de camper op pad.

@Delerium Die protip hoorde we ook toen ons kind op komst was. Je hebt online tal van lijstjes met benodigdheden, maar er is zóveel dat enorm subjectief is. We hebben dus ook vooral de dingen gekocht die wel serieus nodig zijn, en verder inderdaad dingen pas gekocht op het moment dat we ze nodig hadden, en da's niet heel vaak voorgekomen. Qua koken kan ik heel uitgebreid koken, maar ik kan ook prima uit de voeten met beperkte middelen en improviseren is niet zo'n issue. In het dagelijks leven kook ik bijvoorbeeld ook regelmatig one-pot-meals omdat dat met m'n werk makkelijker is.

We willen niet super luxe beginnen en zijn ook totaal niet materialistisch ingesteld ofzo, dus dat scheelt wellicht in wat we nodig hebben of nodig denken te hebben. Het hoeft allemaal niet nieuw te zijn, of het allerbeste wat er te koop is.

@wmeester Een keertje naar een camping in de buurt om te proefdraaien is eigenlijk zo'n gek idee nog niet. Het is makkelijker om hier de puntjes op de i te zetten qua inventaris dan ergens in het buitenland waar je het niet kent.

@Mistraller We zijn van plan gewoon ergens heen te gaan en daar dan te blijven voor een week of 2, dus niet van camping naar camping. Voor de kleine is het denk ik ook leuker om gewoon op één plek te zijn, en daar vriendjes te maken en los te kunnen gaan. Qua formaat of soort tent... geen idee, behalve dat we liever wat meer ruimte hebben dan net genoeg ruimte.

Maar goed, binnenkort dus maar 's naar de Wit gaan en kijken hoe of wat. Ook kijken of we het daarna nog steeds zo'n goed idee vinden :+ Voor nu iedereen bedankt voor de uitgebreide reacties! O+ Ik ga even alles laten bezinken en straks delen met de wederhelft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
SonOfSam schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:40:
[...]

Als je een tent in een aanhanger achter je auto gaat stoppen, kan je beter een vouwwagen kopen (mijn bescheiden doch dwingende mening). Wij hebben op MP een Jamet texas voor 450 euro gekocht. Jaar erna weer verkocht voor het zelfde geld en een betere weer gekocht. etc. Mooie van Jamet is dat ze al zo lang bestaan dat je voor elk budget wel iets kan kopen.
Succes in ieder geval.
@SomerenV Het bericht hierboven kan ik beamen, want wij van WC-eend adviseren ook een vouwwagen. Echt super fijn om niet zo te hoeven zeulen met kilo's tentdoek etc. En je slaapt lekker van de grond, vaak zit er een keukentje in/aan, vaak kan je je bagage onder het bed bewaren terwijl je kampeert, dus je hoeft je spullen minder vaak door je handen te laten gaan, etc. Ook kunnen je kampeerspullen in de wagen blijven liggen wanneer hij ergens gestald staat, dus die hoeven niet naar zolder en weer terug. Je bent daardoor een stuk sneller in- en uitgepakt.

Voor een tent is ook wat te zeggen. Afhankelijk van je situatie is een nat ingeklapte vouwwagen moeilijk thuis te drogen, terwijl je een tent vaak wel ergens opgehangen krijgt. En een vouwwagen moet ergens stallen, in tegenstelling tot een gehuurde aanhanger.

Wat betreft opzetten is het om het even. Wij waren afgelopen zomervakantie met vrienden met Bardani opblaastent op pad. Dat ging grofweg even snel als onze Trigano Odyssee. Ze waren wel wat meer bezweet :X .

Edit: Proefkamperen is inderdaad een goed idee. Wij zijn twee weekenden weggeweest toen we net onze vouwwagen hadden. Toen kwamen we erachter dat we nog het een en ander misten, wat we toen mooi konden aanvullen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kevinns op 04-09-2025 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samo
  • Laatst online: 14:48

samo

yo/wassup

Wij zijn vanuit geen-kampeer-ervaring ook begonnen met de aanschaf van een vouwwagen (Trigano Odyssee). We hebben tenten bekeken, maar ik zag niet hoe we - zelfs met een dakkoffer - tent, spullen, kleding en meubels in de auto mee zouden krijgen. Daarom gekozen voor een vouwwagen én een goede basis-uitzet: stoel met goede leuning (al eerder genoemd) en een fijne tafel.

Nu zijn we 8 jaar verder en nog steeds super tevreden met de vouwwagen. Okay, er zou veel beter kúnnen, maar vooralsnog voldoet de vouwwagen aan onze wensen én budget. Jaar voor jaar kleine upgrades toegepast, waardoor het elk jaar beter wordt.

Maar... Een vouwwagen is niet voor iedereen. Veel vouwwagens hebben verschillende voor- en nadelen, en verschillende opzet-tijden en opzet-moeite. De Trigano Odyssee is redelijk makkelijk en snel opgezet (zelfs door één persoon), maar heeft beperkte leefruimte binnen en je slaapt 20cm van je kinderen af. Hij is niet enorm groot, dus je kan m op de meeste plekken wel neerzetten. Kleding ligt hoog dus blijft ook droog bij dauw. Maar het is wel weer een unit om op te slaan en mee te rijden.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Kevinns
samo schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:01:
Wij zijn vanuit geen-kampeer-ervaring ook begonnen met de aanschaf van een vouwwagen (Trigano Odyssee). We hebben tenten bekeken, maar ik zag niet hoe we - zelfs met een dakkoffer - tent, spullen, kleding en meubels in de auto mee zouden krijgen. Daarom gekozen voor een vouwwagen én een goede basis-uitzet: stoel met goede leuning (al eerder genoemd) en een fijne tafel.

Nu zijn we 8 jaar verder en nog steeds super tevreden met de vouwwagen. Okay, er zou veel beter kúnnen, maar vooralsnog voldoet de vouwwagen aan onze wensen én budget. Jaar voor jaar kleine upgrades toegepast, waardoor het elk jaar beter wordt.

Maar... Een vouwwagen is niet voor iedereen. Veel vouwwagens hebben verschillende voor- en nadelen, en verschillende opzet-tijden en opzet-moeite. De Trigano Odyssee is redelijk makkelijk en snel opgezet (zelfs door één persoon), maar heeft beperkte leefruimte binnen en je slaapt 20cm van je kinderen af. Hij is niet enorm groot, dus je kan m op de meeste plekken wel neerzetten. Kleding ligt hoog dus blijft ook droog bij dauw. Maar het is wel weer een unit om op te slaan en mee te rijden.
Haha de ruimte-ervaring is blijkbaar erg persoonlijk. Wij hebben ook een Odyssee (uit 2022) en ik vind de binnenruimte juist gigantisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002

PoweRoy

funky!

Jwlb schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:45:
[...]

Zou ik ook zeker doen als het niet tussen de wielen of wielen en dissel ligt. Als het achterin ligt gaan we kantelen :D

Heb het nu 2x gehad bij 2 kleine caravan dealers die 2e hand caravans op het terrein hadden staan. Kom maar even kijken, hup er in en gaat ineens de caravan kantelen. Waren ze vergeten de pootjes uit te draaien.

[This space is for rent]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
[b]SomerenV schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:54:
@Mistraller We zijn van plan gewoon ergens heen te gaan en daar dan te blijven voor een week of 2, dus niet van camping naar camping. Voor de kleine is het denk ik ook leuker om gewoon op één plek te zijn, en daar vriendjes te maken en los te kunnen gaan. Qua formaat of soort tent... geen idee, behalve dat we liever wat meer ruimte hebben dan net genoeg ruimte.

Maar goed, binnenkort dus maar 's naar de Wit gaan en kijken hoe of wat. Ook kijken of we het daarna nog steeds zo'n goed idee vinden :+ Voor nu iedereen bedankt voor de uitgebreide reacties! O+ Ik ga even alles laten bezinken en straks delen met de wederhelft.
Wij kamperen al sinds de eerste 4 maanden was. De katoenen tent is een Bardani Salerno 4 (uit 2006 alweer). Poly is een Coleman Vespucci 4. Met tarp /luifel om meer schaduw cq droog te creëren. Maar met stevige wind haal je dat weg uiteraard.
Ik vond het qua binnenruimte altijd prima zo en ook nu kunnen we met 4 man (kids zijn forse pubers geworden) nog altijd binnen zitten met 4 stoelen en een tafel.
We hebben altijd goed naar het pakvolume gekeken; want vaak neem je nog wat meer mee, zoals een plastic onderzeil, tenttapijtje wellicht etc... Verkijk je niet op het volume van die mooie grote tenten bij de wit.
Als ik onze tent uitklap op de camping zelf dan denk ik ook altijd al "man, daar past mijn auto in!" (En dat is ook zo ;) )

Koken doe je in Scandinavië veel leuker en gezelliger in de gezamenlijke keuken, we overwegen om ons kooktoestel zelfs thuis te laten. Koelbox idem dito. Dat scheelt ruimte in de auto, in de tent, en gedoe met koelelementen, stroom/kabels en gas.
Als je een koelkast overweegt dan ben je dus wel gebonden aan een stroompaal.
Omdat je in Noorwegen toch heel lang licht hebt, nemen we niet eens serieuze verlichting mee. Maar ook daarvoor hoef je niet noodzakelijk stroom te nemen.
Nu is Scandinavië wel bij uitstek de plek waar je "tentenvelden" hebt, zo kunt aanwaaien en je zelf je plek kunt uitzoeken. Tentenveldjes vind ik persoonlijk vaak het leukst. In Oostenrijk sta je doorgaans op een vaste plek, heb je dus wel vaak stroom, maar moet je wel vooraf boeken. En je ziet het stevig in de prijs.

We hebben altijd alles in de auto + grote dakkoffer gekregen. Ook toen er een kinderwagen, koelkast en kinderstoeltjes mee moesten; toen we nog naar Oostenrijk gingen.

---------------

• Palomar
  • Niet online
Kevinns schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:06:
[...]

Haha de ruimte-ervaring is blijkbaar erg persoonlijk. Wij hebben ook een Odyssee (uit 2022) en ik vind de binnenruimte juist gigantisch.
Ja idd, wij hebben een vergelijkbare Jametic en de binnenruimte is echt wel royaal. Het ligt er ook een beetje aan hoe je de vouwwagen gebruikt. Wij leven buiten, hebben het keukenblok en tafel/stoelen buiten staan onder de luifel en zitten tot 's avonds buiten. Dan gebruik je binnen alleen voor wat opbergkastjes, koelkast en kleding. Dan blijft er nog een balzaal over om je om te kunnen kleden oid.

Voorwaarde is wel dat het warm weer is ;) Daarom kamperen we ook eigenlijk alleen in de zomer en bij het liefst wat zuidelijker. Een enkele keer 's avonds in de voortent gaan zitten omdat het wat te fris werd, maar dan zijn de kinderen al naar bed en heb je alle ruimte. Wij zijn met 5 en als we met tafel en stoelen allemaal binnen zouden gaan zitten dan wordt dat te krap idd. Als je daar ook ruimte voor wilt hebben dan moet je zo'n grote vouwwagen nemen die 3 uur kost om op te zetten ;)

• samo
  • Laatst online: 14:48

samo

yo/wassup

Palomar schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:02:
[...]

Ja idd, wij hebben een vergelijkbare Jametic en de binnenruimte is echt wel royaal. Het ligt er ook een beetje aan hoe je de vouwwagen gebruikt. Wij leven buiten, hebben het keukenblok en tafel/stoelen buiten staan onder de luifel en zitten tot 's avonds buiten. Dan gebruik je binnen alleen voor wat opbergkastjes, koelkast en kleding. Dan blijft er nog een balzaal over om je om te kunnen kleden oid.

Voorwaarde is wel dat het warm weer is ;) Daarom kamperen we ook eigenlijk alleen in de zomer en bij het liefst wat zuidelijker. Een enkele keer 's avonds in de voortent gaan zitten omdat het wat te fris werd, maar dan zijn de kinderen al naar bed en heb je alle ruimte. Wij zijn met 5 en als we met tafel en stoelen allemaal binnen zouden gaan zitten dan wordt dat te krap idd. Als je daar ook ruimte voor wilt hebben dan moet je zo'n grote vouwwagen nemen die 3 uur kost om op te zetten ;)
De binnenruimte is royaal, als je buiten kan leven. Wil je ook binnen kunnen zitten, heb je misschien meer aan een klapper met tussenstuk. Dat maakt dat de ruimte per persoon anders benaderd kan worden. Voor ons gebruik - inderdaad zoeken we de warmte op en is droog toch wel een vereiste - is de ruimte binnen meer dan voldoende. We hebben de keuken bijna altijd binnen staan en dat gaat met 5 personen altijd goed.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Jwlb schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:45:
[...]

Absoluut. Want de deur zit aan de achterkant, zodra ik in stap kiept de caravan achterover ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
Heb je dan een wip-kip?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Palomar
  • Niet online
samo schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:07:
[...]

De binnenruimte is royaal, als je buiten kan leven. Wil je ook binnen kunnen zitten, heb je misschien meer aan een klapper met tussenstuk. Dat maakt dat de ruimte per persoon anders benaderd kan worden. Voor ons gebruik - inderdaad zoeken we de warmte op en is droog toch wel een vereiste - is de ruimte binnen meer dan voldoende. We hebben de keuken bijna altijd binnen staan en dat gaat met 5 personen altijd goed.
Wij hebben, omdat we met vijf zijn, nog wel een zgn. 'gastencabine' aan de voortent geritst. Op die manier hebben de 3 kinderen allemaal een eigen slaapruimte. Maar ook zonder die gastencabine gaat het prima (doen we wel eens op korte tripjes), dan slapen er 2 in het tweede grote bed en 1 in het ondertentje. Maar bij langere vakanties hebben mijn 2 dochters die in het tweede grote bed en de gastencabine slapen een groter bed dan thuis ;) Zoontje slaapt dan in het claustrofobische ondertentje, maar hoor hem nog niet klagen ;)
Pagina: 1 ... 275 ... 277 Laatste