[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 274 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De la sure, Reisdorf

Paar wandelingen dichtbij, paar op kwartiertje rijden. Alle wandelingen , waaronder B2 berdorf zijn goed bekend, staan op veel kaarten. Berdorf heeft luxe toeristeninformatie bij beginpunt. Daar is overigens ook een camping, maar die is vaak vol en duur.

Let op, er is nog een camping met dezelfde naam in een stadje verderop.

Camping Relax in Haller (svr camping) kan ook. Vlak bij mooi kasteel Beaufort .

[ Voor 50% gewijzigd door Get!em op 19-08-2025 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:10

nwagenaar

God, root. What's the differen

@Ivow85
In Luxemburg ken ik iig Camping La Pinède en Camping Du Barrage Rosport, dicht in de buurt van water en relatief dicht in de buurt van de vele wandelpaden in Mullerthal: op beide campings heb ik mensen met huisdieren gezien en qua verse broodjes doen ze wel wat meende ik (aan de tent of in de winkel).

Wat ook een tip is Campingpark Echternacherbrück, deze ligt net over de grens bij Echternach in Duitsland. Maar met 10 minuten zit je al in Luxemburg/Echternach.

[ Voor 20% gewijzigd door nwagenaar op 20-08-2025 07:09 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVOS82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 11:37
Aantal jaren terug op de camping du Nord in Goebelsmühle gezeten. De camping ligt langs de rivier en vanuit de camping kan je wandelen. https://www.campingdunord.lu/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:14

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Get!em schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 23:48:
De la sure, Reisdorf

(..)
Let op, er is nog een camping met dezelfde naam in een stadje verderop.

(..)
Klopt, in Diekirch. Ook aan het water, honden toegestaan. Van een broodjes service ben ik niet helemaal zeker, maar afgelopen juni tijdens de mars hadden ze die wel. Sowieso ligt de camping direct tegen het centrum van Diekirch aan, naar de supermarkt (ook op zondag open) en restaurantjes is het +/- 10 minuten lopen.
Met de mars lopen we flinke stukken door het bos en er zitten dan pittige klimmetjes in het parcours.

[ Voor 3% gewijzigd door Yukkie op 20-08-2025 09:55 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Yukkie schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:54:
[...]

Klopt, in Diekirch. Ook aan het water, honden toegestaan. Van een broodjes service ben ik niet helemaal zeker, maar afgelopen juni tijdens de mars hadden ze die wel. Sowieso ligt de camping direct tegen het centrum van Diekirch aan, naar de supermarkt (ook op zondag open) en restaurantjes is het +/- 10 minuten lopen.
Met de mars lopen we flinke stukken door het bos en er zitten dan pittige klimmetjes in het parcours.
Die vanuit Reisdorf heeft broodjes service, en een restaurant op de camping en een bakker op 200m lopen aan de overkant van de straat.

En natuurlijk gratis OV, vanuit Reisdorf kun je naar Echternach - Diekirch buslijn, of ook via Beaufort.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ha, als ik jullie opsommingen van campings in Luxemburg zo zie, komt dat aardig overeen met de campings die ik in 1998 met mijn toenmalige vriendin (nu echtgenote) heb aangedaan, tijdens onze rugzak-trekking wandeling langs de Moezel en dwars door Luxemburg.

Ik heb ze bijna allemaal gehad... (en nog een paar andere) _O-

Let wel, op de bonnefooi, met alleen wandelkaarten (1:50.000 en 1:25.000) en de daarop aangegeven plaatsen waar campings zouden moeten zijn. En dat leverde wat verrassingen op, 1x echt 'ooit was hier een camping'... :+

We zijn gestart net onder Luxemburg-stad (auto op 'langparkeren' bij vliegveld), zijn vanaf daar naar de Moezel gelopen, net boven Schengen, en uiteindelijk in Troisvierges geëindigd.

Fantastische vakantie! O+

[ Voor 43% gewijzigd door Ramzzz op 20-08-2025 14:08 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 20:20
Ivow85 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:02:
Iemand nog een leuke tip voor een last minute camping in de Ardennen of Luxemburg?

Vereisten:
- verse broodjes op de camping verkrijgbaar
- honden gaat mee dus moet toegestaan zijn
- liefst een beekje of riviertje op of vlakbij de camping waar de hond in kan zwemmen/afkoelen
- mooie wandelroutes in bosgebied (ivm schaduw)
- liefst wat ruiger terrein in de omgeving

De rest is allemaal niet zo van belang. Prijs maakt me niet zo veel uit. Aanwezigheid van zwembad, animatie, bar of camping restaurant zijn geen must. Mag allemaal wel, maar het gaat echt om het kunnen wandelen met de hond.
Wellicht Camping Berkel, Die ligt wat meer afgelegen. Ik weet alleen niet van de verse broodjes, mogelijk wel verkrijgbaar bij de eigenaren gezien die ook B&B aanbieden.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:35
Martin0 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:12:
[...]

Wellicht Camping Berkel, Die ligt wat meer afgelegen. Ik weet alleen niet van de verse broodjes, mogelijk wel verkrijgbaar bij de eigenaren gezien die ook B&B aanbieden.
Hebben wij ook geboekt voor komend weekend :) Hondje is ook mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:07

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Ivow85 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:02:
Iemand nog een leuke tip voor een last minute camping in de Ardennen of Luxemburg?

Vereisten:
- verse broodjes op de camping verkrijgbaar
- honden gaat mee dus moet toegestaan zijn
- liefst een beekje of riviertje op of vlakbij de camping waar de hond in kan zwemmen/afkoelen
- mooie wandelroutes in bosgebied (ivm schaduw)
- liefst wat ruiger terrein in de omgeving

De rest is allemaal niet zo van belang. Prijs maakt me niet zo veel uit. Aanwezigheid van zwembad, animatie, bar of camping restaurant zijn geen must. Mag allemaal wel, maar het gaat echt om het kunnen wandelen met de hond.
In de Ardennen: https://www.dieupart.be/camping/
Ze bieden zelf geen broodjes, maar de supermarkt is net buiten de ingang van de camping. Honden toegestaan, kampvuur toegestaan, langs de beek en wandelen is goed mogelijk in de omgeving.

Edit: "De bakker is elke dag geopend en biedt ook een ontbijt service (Point Chaud, deze ligt achter de Delhaize)." volgens https://www.dieupart.be/camping/faciliteiten/

[ Voor 8% gewijzigd door Cassettebandje op 20-08-2025 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:19
Dank voor de tips.

@Yukkie de 'gewone' supermarkt valt voor mij dit keer af. Ik ga alleen met de hond. Dan is het niet te doen om hem buiten te laten wachten. Bij een camping winkeltje of een kleine dorpsbakker op loopafstand is het geen probleem om de hond even buiten te laten wachten als ik snel een paar broodjes haal.

Reisdorf kan ik niet boeken voor het komende (lang) weekend dus die valt af. Ook camping Du Nord en La Pinede hebben helaas geen beschikbaarheid.

Camping Berkel lijkt een goede optie en ligt in een deel van Luxemburg wat ik nog niet goed ken. Regio rond het Mullerthal ben ik al veel geweest (en verveelt nooit), maar nieuwe plekken ontdekken is ook leuk!

Ik zie hier tot nu toe alleen maar campings in Luxemburg lange komen. Dank daarvoor.
Maar kamperen er nooit Tweakers in de Ardennen? Want daar ben ik zelf ook veel minder bekend.

[Edit] toch nog iemand met een tip voor de Ardennen!

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Ivow85 ik kan je maandag pas vertellen hoe Camping de Marcourt in Marcourt-en-Ardenne is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 14:04
Camping L'eau Vive in martelange? Geen idee hoe dat met wandelroutes daar zit, maar zal vast in de buurt vrel te vinden zijn.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@Ivow85
Ik spreek even voor mijzelf: maar als het gaat om wandelen vind ik Luxemburg (en dan met name het Müllerthal gedeelte) veel plezieriger en leuker dan de Ardennen/Belgie.

Ik heb redelijk wat tijd doorgebracht in de buurt van enkele brouwerijen in België, erg leuk om te doen met vrienden maar qua wandelen vind ik Luxemburg uitdagender.

Ook een voordeel (voor mij althans) is dat ik Duits kan praten in Luxemburg, mijn Frans is gewoonweg belabberd ;)

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:01
Welke app gebruiken jullie vaak voor het weer? Ik gebruik meestal meteoblue. Deze is tot nog toe bijzonder acuraat en geeft aan hoe de zekerheid van een voorspelling is. Dit is misschien nog wel het beste van de app, ipv gewoon een voorspelling zie je ook hoe betrouwbaar deze is.

Voor frankrijk is meteofrance wellicht ook goed?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

twowheeler schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:08:
Welke app gebruiken jullie vaak voor het weer? Ik gebruik meestal meteoblue. Deze is tot nog toe bijzonder acuraat en geeft aan hoe de zekerheid van een voorspelling is. Dit is misschien nog wel het beste van de app, ipv gewoon een voorspelling zie je ook hoe betrouwbaar deze is.

Die gebruik ik daar ja. Bijv. Weeronline heeft het daar heel vaak mis.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Bergfex voor Oostenrijk en af en toe zelf even omhoog kijken want de voorspelling wil wel eens anders zijn dan de praktijk :+

Strava

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gewoon iOS weather app met soms bij extreem weer Windy erbij. Volgens mij gebruiken alle partijen tegenwoordig toch dezelfde bron. Het verschil zit met name in de grafische schil. Een afwijkende berekening vraagt enorm veel rekenkracht.

• Ivow85
Get!em schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 23:48:
Camping Relax in Haller (svr camping) kan ook. Vlak bij mooi kasteel Beaufort .
Deze is het geworden.
Straks even de Mullerthal kaart bekijken en een mooie lange wandeling uitzoeken voor morgen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ivow85 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:49:
[...]

Deze is het geworden.
Straks even de Mullerthal kaart bekijken en een mooie lange wandeling uitzoeken voor morgen.
Vergeten te zeggen: die is bovenop de heuvel, dus geen beekje voor de hond dichtbij camping. Wel genoeg wandelruimte voor de hond tussen de weilanden daar. Hallerbaach is dichtstbijzijnde beekje.

De app Mapy.com heeft alle routes en op kaart aangemerkte bezienswaardigheden. (Voor de hele wereld, maar Mullerthal staat er ook zeer netjes in).

Voor een stevige maar mooie ronde: Berdorf, mullerthal, consdorf, echternach, Berdorf.

Wordt veelal in delen gedaan vanwege de vele bezienswaardigheden , maar met goede wandelconditie ook in 1 dag te doen zonder uitgebreid alle bezienswaardigheden te doen.

[ Voor 36% gewijzigd door Get!em op 21-08-2025 18:58 ]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:24

Voorheen YR, maar nu ook al jaren Meteoblue.

Hi Ha Hopjesvla

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 16:46
Ramon 73 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 17:33:
[...]

Vandaag een nieuwe Optimus nova ontvangen, omruil door Optimus in Duitsland. De verkoper heeft tot vandaag de dag nog geen bericht gegeven.....
Deze brander ging meteen goed aan na voorverwarmen, brandde direct overal evenredig op halve kracht. Nadat ik de brander rustig op temperatuur had laten komen was het vlambeeld overal gelijk, van 100% tot bijna uit. Dit is hoe ik verwacht dat het werkt.
Fles is nu ook stil, geen krekels meer te horen.
Lekker verlate reactie vanwege mijn 'vakantie'. Fijn dat je nieuwe spullen hebt gekregen! Mijn advies is probeer zoveel mogelijk op alkylaatbenzine of anders wasbenzine te branden. Autobrandstoffen bevatten teveel additieven die de leidingen van een optimus benzinebrander niet zo leuk vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Kevinns schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:35:
[...]

Aluminium ziet er vast mooit uit. Maar als je naar warmere oorden gaat dan wordt dat HEET weet ik uit ervaring :+
Verlate aanvulling, ze zijn ook niet waterdicht onderin. Dus als ze in een plas water staan loopt er door de naad van de bodem water. De gefelste rand is namelijk niet dicht gesoldeerd. Je moet ze op standaarden zetten. Zoiets: https://www.bol.com/nl/nl...ad_campaignid=22294668178

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
rockerpoet schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:56:
Iemand tips voor een praktisch opbergsysteem te gebruiken voor een kampeervakantie met tent? Ik denk aan boxen die ik bij de tent tevens kan gebruiken als tafeltje of iets dergelijks. Compact, praktisch en betaalbaar is key
wederom een late reactie: wij gebruiken deze https://www.manutan.nl/nl/mnl/rako-koffer

• zuma
Uruk-Hai schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:22:
Wie hier kent een lichtgewicht 3-persoons tent waarin rechte stokken gebruikt worden in plaats van gebogen tentstokken?

Zowel onze tunneltent als onze koepeltent gebruiken namelijk tentstokken die gebogen moeten worden en daardoor gaan ze op een gegeven moment scheuren. Die ervaring hebben we al eens gehad met het vorige paar stokken van onze tunneltent (twee van de drie stokken kapot) en dat was geen fijne ervaring.

Ik heb weleens gekeken naar een piramide tent, maar ik vond toen alleen tenten die te zwaar waren om achterop de fiets mee te nemen.

Dit voorbeeld weegt bijvoorbeeld 11,5kg, terwijl wij tenten van maximaal 4kg gewend zijn.

Hier heb ik ook gekeken en dan lees ik het volgende:

[...]

"Maar" 9 kilo... en voor 8 personen... wij zij maar met twee.
Verlate reactie: Kijk naar de Bach tenten en dan met name de tipi-achtige modellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16
Welke app gebruiken jullie vaak voor het weer?
Twee ogen en omhoog kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Een weertouw is in mijn ervaring zeer accuraat middel om het plaatselijke weer te bepalen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:21
ijdod schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:09:
Een weertouw is in mijn ervaring zeer accuraat middel om het plaatselijke weer te bepalen.
Ik heb die zelfde ervaring met weerstenen :+

Maar serieus: de teksten van buienradar neem ik in het buitenland niet langer serieus.
Ik kijk alleen nog naar de radarbeelden in die app, hoewel die ook niet alles zeggen.

[ Voor 26% gewijzigd door Uruk-Hai op 21-08-2025 21:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

ijdod schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:09:
O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5V0u5nYi70rFvVEzyVSEAvksrp4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kl5Z7WEYZmuI0G4Sw9F2SqAP.jpg?f=user_large

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
@Uruk-Hai Ik gebruik de radarbeelden van buienrader idd ook, die werken inderdaad vrij goed. Heb in Frankrijk herhaaldelijk meegemaakt dat die het beter voorspelt dan de weer-app van Meteo-France.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Meteo France app klopt naar mijn idee maar zelden. Lijkt wel alsof die voorspeld voor hele departementen. Als je vervolgens naar de radars kijkt zie je regen bijvoorbeeld 50km verderop. En zit je zelf in de zon en trekt het compleet de andere kant op. Paar keer gezien afgelopen vakantie, toeval? Geluk? Geen idee.

Heb zelf zeer goede ervaringen met weer&radar. Zowel in Frankrijk als Nederland en andere landen. Die had eigenlijk altijd wel de juiste voorspelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 10:08
Welke app gebruiken jullie vaak voor het weer?

Die gebruikte ik ook, deze was doorgaans redelijk accuraat. Daarnaast kreeg ik nog een tip om Meteociel te gebruiken. Uitgebreide app, waarin je zelfs kunt kiezen welk weermodel je wilt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Ik gebruik gewoon de weerapp op mijn telefoon voor een voorzichtige indicatie van het weer icm buienalarm voor regenbuien in de aankomende 2 uur en 24 uur.

Geen idee of deze werkt in Frankrijk, maar in Nederland, Zwitserland, Duitsland en Luxemburg werkte die zo goed als perfect.

Op die manier wist ik redelijk of wij niet beter wat zaken binnen de tent konden plaatsen tijdens het slapen (zoals drogende handdoeken, etc) of dat het gewoon buiten kon blijven. Ook qua wandelen is het wel even fijn om te weten. Als je lekker een hapje aan het doen bent en het gaat over 15 minuten regenen voor een beperkte tijd dan kan dat extra bakje koffie wel genuttigd worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
Even een plaatje
Ik was vorige week op camping de Seedune op Schiermonnikoog.
Mooie camping tussen de duinen.
Toch geen camping voor mij, ik hou van rust. Het was daar vooral de eerste dagen een hoop kindergejank en geschreeuw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGJdo7wM5A5Yf5ndOE9BXcPr1z0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VN4mPPxfC6RXq8IZbk9XlDkg.jpg?f=fotoalbum_large

Veel katoenen de Waard tenten.
Zee was redelijk op temperatuur, heerlijk in gezwommen

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 22-08-2025 21:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 23:14
Seedune! Daar heb toch heel wat uren op een krat bier voor mn tent gezeten :Y En daarna naar de Tox bar. Nooit iets van kindergejank gemerkt 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Harribo schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:24:
Even een plaatje
Ik was vorige week op camping de Seedune op Schiermonnikoog.
Mooie camping tussen de duinen.
Toch geen camping voor mij, ik hou van rust. Het was daar vooral de eerste dagen een hoop kindergejank en geschreeuw.
Buiten de schoolvakanties daar boeken scheelt een hoop geschreeuw :>

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Adam1980 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:48:
Seedune! Daar heb toch heel wat uren op een krat bier voor mn tent gezeten :Y En daarna naar de Tox bar. Nooit iets van kindergejank gemerkt 8)
Haha, mooi ja. Ik ga nog wel eens een dag naar Schier, voor mij een klein stukje rijden en de overtocht is snel.

Lijkt me wel leuk om nog eens met de vouwwagen te doen. Maar zowel Schier als Vlie zijn logistiek wel een operatie :) Dat doe je niet voor een (lang) weekendje.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 23:14
JanHenk schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:54:
[...]

Haha, mooi ja. Ik ga nog wel eens een dag naar Schier, voor mij een klein stukje rijden en de overtocht is snel.

Lijkt me wel leuk om nog eens met de vouwwagen te doen. Maar zowel Schier als Vlie zijn logistiek wel een operatie :) Dat doe je niet voor een (lang) weekendje.
waar moet ik aan denken qua operatie? for old times sakes nog wel 's gedacht om een keer terug te gaan (en dan op kratje alcoholvrij bier voor m'n vouwwagen gaan zitten O-) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:39
Adam1980 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 23:12:
[...]

waar moet ik aan denken qua operatie? for old times sakes nog wel 's gedacht om een keer terug te gaan (en dan op kratje alcoholvrij bier voor m'n vouwwagen gaan zitten O-) )
Auto mag niet mee op de boot, dus je moet iets regelen als trekker. Maar daar zijn ze wel op ingericht. Tenminste, de veerboot had een elektrische steekkar om de wagen aan/van bord te krijgen en op Schier was een taxi met trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 17:43
Geen idee of het wat is en of het een echte aanbieding is maar misschien heeft iemand er wat aan
https://www.ibood.com/nl/...n-met-tomtom-case/2728435

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 17:31

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Speciaal voor alle lampjes-haters:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Dvw-ZARgXy3itEpw0qmGGkbRIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sC43oyIbr0r2VlGsG9KYNkvq.jpg?f=fotoalbum_large
ik vind het fantastisch :p

Groetjes vanuit de Ardennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
aReaRe schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:52:
[...]

Buiten de schoolvakanties daar boeken scheelt een hoop geschreeuw :>
Inderdaad, eigenlijk moet je in de bouwvak op zo'n eiland niet willen zijn.
Of je moet overal enorme drukte fijn vinden.
Maar dit was een leentent en nu konden wij erin.

Wel mooie camping. Groot ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 24-08-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Adam1980 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:48:
Je hebt volgens mij ook wel plekken waar het iets rustiger is daar. Het is net wie er allemaal om je heen staan.
Maar daar zaten wij helaas niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 24-08-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:08
Harribo schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:05:
[...]

Inderdaad, eigenlijk moet je in de bouwvak op zo'n eiland niet willen zijn.
Of je moet overal enorme drukte fijn vinden.
Maar dit was een leentent en nu konden wij erin.

Wel mooie camping. Groot ook.
Met Pasen is het daar goed toeven, dat of net erna is onze periode daar. Sta je soms met maar 6 tentjes op de hele camping.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 03-10 21:21
Yukkie schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 21:49:
[Afbeelding]

Ha naar Marcourt gegaan zo te zien? Benieuwd hoe het bevallen is. Wij vinden het een prettige en simpele camping op een leuk plekje. De laatste 15 jaar daar een keer of 6 met vrienden geweest. Begreep wel dat de camping een paar jaar terug nagenoeg helemaal weggespoeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@JWWhisky klopt! Mooie omgeving, zeker als het weer een beetje mee zit. Gisteren was regenachtig/druilerig. Vandaag volop zon. Op de camping krijg je waar je voor betaalt. Gelukkig had ik nog een toiletrol in de bus liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Brand in een caravanstalling in Aalsmeer. Zuur hoor, moet er niet aan denken. Hoop dat niemand van ons daar wat had staan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:34

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

10 dagen kamperen met 5 personen resulteerde in toch wel veel spullen, maar we hebben alles meegekregen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2IbB0ODpVVwBznm1KWv5Q_cKwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BVGOeFKMueH6BQxhbw32QRRy.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen jaren met 2 auto's geweest i.v.m. 6 personen (1 voor alle spullen met bank plat en 1 voor 5 personen), zonder bagagewagen. Stiekem pak je dan toch best nog wel veel in de auto want nu paste het niet in de bagegewagen (al hebben we ook een veel gebruikt oventje en een niet gebruikte porta potti mee dit keer). Dus maar voor 100 euro een daktas erop en toen het nog niet paste maar de duffel xxl er bij gepakt.

Oja die spanband op de dakkoffer is uiteraard niet zo blijven zitten 8)7 , gewoon zonder gereden.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Zo, vandaag terruggekomen van een weekend kamperen met mijn vrienden. Dit keer in het mooie Noord-Brabant (Beers) bij Camping Landgoed de Barendonk:
Kamperen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhxyBFb9XTOqr6LxqpQqBYFpj1g=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b33s30IWwVPcxV1nbq37S1Ot.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7ivFpKl0s06CURROOVjikOyQZw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUHN2hOtcx3NECkkHXXqIUNG.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbOpUyPHsXudM4k2ZnLtmNTycuo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAhJrgYt3sds8hQJ1RLJJcFr.jpg?f=fotoalbum_small
Gezien het beperkt aantal personen en grootte van de plek nog maar even niet de Boreas 5 uit de verpakking gehaald, dus hebben we het gedaan met 2 koepeltentjes. Onze plek (nummer 6) was met super mooi uitzicht op het weiland (helemaal in de ochtend met dauw/mist) en de buren waren meer dan vriendelijk.

Afgezien van de lekkere lokale kazen en-of speciaalbiertjes (die je voor € 3,75 kunt kopen in het winkeltje) ook wat gewandeld en op zaterdagavond meegedaan met de pizza-avond. Erg leuk bedacht: je kon net zoveel pizza slices eten wat je wilde onder het genot van (wederom) lokale speciaalbiertjes (of Frisdrank natuurlijk :+) met de zonsondergang op de achtergrond.

Al met al een zeer plezierig weekend achter de rug. Het werd in de avond natuurlijk wat frisser, maar daar kun je goed tegen kleden of even opwarmen bij de algemene vuurschaal (door droogte mag/mocht dit niet bij je tent).

Enig minpuntje was het droge gras en de kale plekken. Nu is dat niet de schuld van de camping: dit komt primair door de (aanhoudende) droogte en zelfs een worteldoek oid als ondergrond doet daar op den duur weinig tegen; het gras was daarom op veel stukken behoorlijk droog/geel en meer dan genoeg plekken hadden al kale plekken die erg hard waren (ook voor de tentharingen).

Nu is dit niet specifiek voor de camping, tijdens onze wandeltochten daar zagen wij meer dan genoeg plekken waar je water zou verwachten bijvoorbeeld, maar dat het het gewoon kurk en kurk droog was en dat het gras eromheen gewoon geel was geworden door de aanhoudende droogte en-of te weinig water.

Kortom: de camping zit op een erg mooie locatie, de uitbaters zijn erg vriendelijk en de voorzieningen waren Kmeer dan top. Zodanig dat we eigenlijk al met z'n allen hebben afgesproken om volgend jaar daar een weekje te gaan relaxen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:36
Sinds dit weekend zijn wij de gelukkig eigenaar van een Cabanon Mercury uit 2015 (in tip top conditie).
Héél blij mee en we kijken er naar uit vele mooie herinneringen te maken met onze kids.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gO_3TmJrHzUGtCNBGPJs--97eHA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NV2SKtEwa4SDhvvtids9tHIe.png?f=fotoalbum_large

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Spykie schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:51:
Sinds dit weekend zijn wij de gelukkig eigenaar van een Cabanon Mercury uit 2015 (in tip top conditie).
Héél blij mee en we kijken er naar uit vele mooie herinneringen te maken met onze kids.

[Afbeelding]
Kun je meteen door naar het vouwwagen topic ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 17:31
[Afbeelding]

Fijn hè?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7I9lhPZv38YOiyshkNFa-ewGm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpdE7FJDtBbfm4y7HZqHA3Ay.jpg?f=fotoalbum_large

Kusjes uit de Vogezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:52
[Afbeelding]

Dat snap ik niet, vind het reuze gezellig als alle luifels verlicht zijn!

Wij zijn net een terug van een week kamperen met onze dreumes. Helaas een beetje verpest door het niet handhaven van de nachtrust. En dat kwam niet door onze dreumes of door andere kinderen haha. Het was een niet al te grote familiecamping dus dan verwacht ik ook dat het na tienen/elven rustig is. Meeste ouders moeten vroeg op. Hoeft niet stil te zijn, maar eerst klierende pubers in een hangmat, dan een groep dames op doorreis waar steeds meer wijn in gaat en de lachen scheller worden, dan heeft iemand weer vrienden over en dan moet er lang en luid nageborreld worden met een muziekje op de achtergrond.

Camping gaf aan dat ze wel mensen hebben lopen maar dat hebben wij niet meegemaakt. Waren ook niet echt sympathiek toen ik bij de receptie erover begon. Telkens mochten wij de boeman zijn als het tegen 23:00/23:30 nog niet stil was.

En overdag moest onze buurvrouw weer af en toe muziek opzetten voor de hele camping, maar gelukkig waren dat Franse chansons dus stiekem genoot ik er wel van :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@D. Ninjai dat klinkt als de typische gezellige familiecamping. :P
Als je rust wilt heb je meer aan natuurlijke of sobere campings dan gezellige of familiecampings. Vooral die laatste is heel paradoxaal, je zou inderdaad verwachten dat iedereen goed slapende kinderen zou willen en gunnen maar vaak is het tegendeel waar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 13:49
De familiecamping waar wij stonden (Camping La Garenne in de Ardeche) was het heerlijk rustig 's nachts. Af en toe wat blaffende honden. Wel een paar nachten muziek gehoord maar dat was heel ver weg, ik vermoed dat dat niet op de camping was maar ergens in het dorp. Later dan 22:30 heb ik geen herrie op de camping zelf gehoord.

Behalve dan onze eigen kinderen die nog weleens midden in de nacht krijsend wakker worden, maar de keren dat het gebeurde hebben we de volgende ochtend aan de buren gevraagd of ze iets gehoord hadden maar die waren er telkens gewoon doorheen geslapen.

Er was ook nacht beveiliging die continue rondjes reed in een golfkarretje over de camping. Weet niet tot hoe laat, maar in ieder geval tot 01:00. Later dan dat ben ik niet gaan slapen :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zuma
D. Ninjai schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:17:
[...]

Dat snap ik niet, vind het reuze gezellig als alle luifels verlicht zijn!
Kleine hap dan. Ik ben die notoire lampjes hater :+ De belangrijkste reden, minder is meer zicht op de sterren, geen licht is gewoon de Melkweg kunnen zien. Vier de nacht! Verder lichtsnoeren en zeker van die gekleurde maken van een kampeerterrein een kermis.

Maar goed voor Franse begrippen vind ik de nu aangedragen foto best wel ingetogen. Waar ik stond (Domain haulmé) kwamen zelfs de bouwlampen uit de kampeermiddellen 8)7 Laat ik zo zeggen, ik heb weinig sterren gezien behalve die in mijn ogen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:53
zuma schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:13:
[...]

Kleine hap dan. Ik ben die notoire lampjes hater :+ De belangrijkste reden, minder is meer zicht op de sterren, geen licht is gewoon de Melkweg kunnen zien. Vier de nacht! Verder lichtsnoeren en zeker van die gekleurde maken van een kampeerterrein een kermis.

Maar goed voor Franse begrippen vind ik de nu aangedragen foto best wel ingetogen. Waar ik stond (Domain haulmé) kwamen zelfs de bouwlampen uit de kampeermiddellen 8)7 Laat ik zo zeggen, ik heb weinig sterren gezien behalve die in mijn ogen. ;)
En nachtrust, als tentkampeerder heb ik ook een hekel aan campings waar de straatverlichting zo je tent in schijnt. Dan is gewoon de hele nacht je tent verlicht waardoor het nooit lekker slaapt. Al vaak een vuilniszak overheen getrokken om het donker te krijgen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Dat is wel vervelend inderdaad. Ik heb niet zo'n moeite met wat leuke lampjes zoals die bolletjes hierboven, zolang het maar beperkt is tot de eigen plek en het bij slapengaan gewoon uit gaat. Zelf moet ik het niet, maar dat is gewoon een persoonlijke keuze.

Van die straatverlichting of bouwlampen die aan een caravan hangen vind ik ook wel hinderlijk. Waarom kan dat 's nachts niet gewoon uit? Bang dat ze je klapstoelen jatten als het donker is?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Over jatten gesproken; iemand zoiets wel eens meegemaakt? Heel af en toe lees ik wel eens over een "inbraak" op de camping, maar het lijkt me eerlijk gezegd wel heel gek.

Ik hou meestal de autosleutels en telefoon bij mij in de slaapcabine en dat is het wel zo ongeveer. Meer heb ik niet echt, wat van waarde is.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@JanHenk ooit bij het backpacken in Finland heb ik wel eens gemerkt dat iemand 's nachts de rits open deed en z'n hoofd naar binnen stak. Toen ik hem aansprak was hij rap verdwenen, ik denk niet dat die voor koffie kwam.

Ooit in mijn jeugd heb ik meegemaakt dat de auto van de buren gestolen was, dat was ergens op een camping in Zwitserland of zo.

Zelf heb ik het verder nooit meegemaakt, en ik ga al een tijdje mee qua kamperen. Zelf heb ik ook best vaak dure spullen mee (camera en lenzen bijv.) en die laat ik soms ook gewoon in de vouwwagen liggen. Maar bij voorkeur gebruik ik mijn auto als kluis en zorg ook dat ik niet al te uitbundig met die spullen bezig ben rondom mijn eigen kampeerplek. Als je veel aandacht trekt zal je het krijgen zullen we maar zeggen.

Ik moet wel zeggen dat je mij ook niet vindt op de grote, drukke en toeristische campings waar iedereen veel anoniemer is. Voor mij gevoel ligt de kans daar wel hoger.
En voor afgelopen zomer kwam ik bij het zoeken naar plek ook campings tegen waar dan een doorgaand pad doorheen liep waar het halve dorp langs kwam, die kies ik ook minder snel uit. Niet zozeer vanwege diefstal, maar vanwege het publiek wat je dan steeds hebt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Laatst online: 18:46

bjp

ik heb recent een wielklem tweedehands gekocht… mens verkocht ze omdat zijn caravan gestolen was op natuur camping/bivouac in Zuid Frankrijk, terwijl ze aan het wandelen waren… hij had de klem thuis gelaten. Sindsdien zet ik zelf op de camping het slot op de dissel. Thuis zijn het beide.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zo heb ik nog net voor onze vakantie deze gekocht: https://www.vinzlocks.com...ettingslot-scm-150cm.html
Die ligt nu eigenlijk altijd aan de caravan, voor de deur, op de camping. Slot ligt er zo op.

Alleen bij een benzinepomp zijn we niet verzekerd, maar de kans dat we allemaal weggaan bij de caravan is nihil. We tanken, stoppen bij de vrachtwagens om te eten/plassen (in de caravan) en zijn weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:39
bjp schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:38:
ik heb recent een wielklem tweedehands gekocht… mens verkocht ze omdat zijn caravan gestolen was op natuur camping/bivouac in Zuid Frankrijk, terwijl ze aan het wandelen waren… hij had de klem thuis gelaten. Sindsdien zet ik zelf op de camping het slot op de dissel. Thuis zijn het beide.
Dat lijkt mij zo'n rare gewaarwording, dat je terug komt op de camping en jouw kampeermiddel is weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

JanHenk schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:56:
Over jatten gesproken; iemand zoiets wel eens meegemaakt? Heel af en toe lees ik wel eens over een "inbraak" op de camping, maar het lijkt me eerlijk gezegd wel heel gek.

Ik hou meestal de autosleutels en telefoon bij mij in de slaapcabine en dat is het wel zo ongeveer. Meer heb ik niet echt, wat van waarde is.
Ik heb in Zwitserland in Saas Fee een dief/zakkenroller begeleid naar de uitgang. Die zat te snuffelen in alle voortenten/luifels en rammelde even aan de caravandeuren. Midden op de dag, toen iedereen aan het wandelen was.
Heb de campingbeheerder laten weten dat ik de persoon naar buiten stuurde en laten zien wie t was.

In Rome, camping in de stad, helaas ook zakkenrollers. Waardevolle spullen steeds in de auto (op dat moment beste plek) opgeborgen.
Ook in Rome stad, in de bus, meerdere zakkenrollers bij de pols gepakt terwijl ze met hun handen in andermans tas of jas zaten. Zoek maar eens op de socials, er zijn 10tallen zo niet 100en filmpjes per week van toeristen die live gezakkenrold worden.
Is iets wat in de grotere steden natuurlijk ook veel voorkomt, ook in Amsterdam, ook in de (internationale) treinen. Afgelopen week werd er weer actief gewaarschuwd door de conducteur in alle treinen die langs Amsterdam centraal en Schiphol reden ivm Sail en de extra drukte. Met name de treinen die meer dan 5 minuten stil staan bij Amsterdam Zuid bijv.

Van horen-zeggen, ook bij campers die wildkamperen in Zweden op bepaalde plekken in de buurt van grotere steden, met name aan de grotere wegen langs de kust en rond Stockholm/ Goteborg. Mogelijk ken je ook deze nog https://www.ad.nl/binnenl...brutaal-beroofd~a629ccd5/

Op camperforum is in 2010 een poll gedaan. Toen al best wat response https://camperforum.nl/viewtopic.php?t=8417261&start=28

Jaren terug ( binnen 5 jaar na de val van de muur) kon je kamperen op de middenstip van het Olympisch (Schaats) stadion in Warschau. Toen stonden we daar met caravan, was het best veilig met alle bewaking/camera's en beheerder. Maar op de camping ernaast op de oude voetbalvelden, werd wel gejat toen ook.

Balatonmeer Hongarije, ook op meerdere campings dingen gestolen van "campingburen".

Dus nee, het is niet zo onwaarschijnlijk, maar ook niet schering en inslag (al lijkt de lijst hierboven alsof ik het veel tegenkom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:41

Bommes

Capo del formaggio

Een keer in onze camper een poging tot inbraak.
Terwijl we er met 2 volwassenen en 2 honden in lagen te slapen.
Waarvan 1 van die 2 honden op de bestuurdersstoel lag, en dat was ook de deur die open was gebroken.

Slot geforceerd, en de deur geopend, waarschijnlijk toen de hond gezien en heel zachtjes de deur weer gesloten.
Was in een integraal camper, dus met een hefbed voorin de cabine, onze hoofden, en de honden kop, lagen dus op 20 cm van die deur af.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
Stelen gebeurt daar waar sociale controle minder is en/of waar de situatie minder overzichtelijk is.

Sta je op een kleine boerencamping op een groot open veld, dan weten binnen 15 minuten de andere aanwezige kampeerders jou wel te herkennen en te linken aan de juiste auto en kampeermiddel.

Op een drukke camping, en dan vooral met veel hoog groen, afgebakende plekken etc is het voor veel minder mensen duidelijk wat bij wie hoort en zal een gelegenheidsdief dus veel makkelijker onopvallend een willekeurig (voor)tent kunnen openritsen zonder dat iemand daar wat van denkt.

Zakkenrollen gebeurt vooral in drukte waar iedereen al continue tegen elkaar aan botst. Daar valt die aanraking van die zakenroller niet zo op.

Voor de iets minder gelegenheidsdieven helpt het natuurlijk altijd als je uitgebreid met je waardevolle spullen loopt te pronken. Hoe meer dure gadgets er in zicht zijn, hoe meer kans dat ze jouw spullen eens aan nadere inspectie zullen onderwerpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 22:31
We hebben een kluis in de vouwwagen gemonteerd om daar de duurdere spullen, zoals tablets, in te bewaren. Het zal een professionele dief misschien niet tegenhouden, maar een gelegenheidsdief wel. Mocht je een kluis willen installeren, let dan op de deurmaat en minder op de inhoud. De deur van ons is eigenlijk net te klein, waardoor je altijd zit te klooien om een tablet erin of uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:48

franssie

Save the albatross

L.N. schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:14:
We hebben een kluis in de vouwwagen gemonteerd om daar de duurdere spullen, zoals tablets, in te bewaren. Het zal een professionele dief misschien niet tegenhouden, maar een gelegenheidsdief wel. Mocht je een kluis willen installeren, let dan op de deurmaat en minder op de inhoud. De deur van ons is eigenlijk net te klein, waardoor je altijd zit te klooien om een tablet erin of uit te krijgen.
Wil ik ook nog steeds inbouwen. Beveiliging werkt enkel tijdsvetragend maar inderdaad een gelegenheidsdief gaat verder naar een andere kans.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:48
bjp schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:38:
Ik heb altijd mijn disselslot erop inclusief de bal in de koppeling. Geen garantie, maar behalve dat het een eis was voor de verzekering (nu gek genoeg niet meer) ook gewoon een prettig idee. Men kan de caravan niet zomaar aankoppelen en meenemen. Hoewel dat ik dat nog nooit gehoord of gezien heb op een camping.

Wielklem gaat me te ver, ik sleep al genoeg rotzooi mee. Als mijn caravan staat op de camping dan staat er genoeg aan vast / omheen wat opvalt als je dat ineens om zou trekken.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:50:
Brand in een caravanstalling in Aalsmeer. Zuur hoor, moet er niet aan denken. Hoop dat niemand van ons daar wat had staan.
Als het dan toch moet gebeuren dan zou mijn voorkeur zijn dat het in de stalling gebeurd. Op dat moment zou het alleen mijn caravan en kampeerspullen zijn, dingen die ik in het dagelijks leven niet nodig heb en eenvoudig te vervangen zijn. Als hij geladen voor de deur staat of op de camping dan is het een veel groter probleem en zou ik het een stuk erger vinden.

Wat niet wegneemt dat het ontzettend triest is en veel verdriet zal geven bij veel mensen. Je hecht toch aan je caravan en spullen. En je zou maar net van plan zijn nog even op pad te gaan, dag plannen. Hopelijk geen gewonden verder en dat de meeste mensen maar goed verzekerd mogen zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 13:49
Misschien moet ik ook mijn spullen beter wegstoppen, maar tot nu toe gaat het altijd goed. Ik heb meestal mijn macbook, camera en dure lenzen in de tent liggen...

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:31
frankwopereis schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:47:
10 dagen kamperen met 5 personen resulteerde in toch wel veel spullen, maar we hebben alles meegekregen.
[Afbeelding]
OMG!
neemt iedereen zn eigen 6 pers katoenen tent mee ofzo ?
Een station een dakkoffer en een aanhanger en dan nog past t niet 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik let alleen op miin autosleutels en portemonnee. Voor de rest neem ik weinig dure spullen mee. Telefoon is afgeschreven qua leeftijd en eventuele tablets mogen ze gerust meenemen :+

Ik denk dat e-bikes, downhillfietsen etc. een hoger risico zijn. In Oostenrijk zag ik behoorlijk prijzige varianten/merken staan die met een lullig slotje vast stonden aan een boom.

Dat een caravan er niet meer staat na een dagtrip zou wel een redelijke wtf zijn. Hetzelfde voor een vouwwagen maar hoe vaak zou dat nou echt voorkomen... :+

[ Voor 18% gewijzigd door vhal op 26-08-2025 17:07 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:19
Ozzie schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:48:
Misschien moet ik ook mijn spullen beter wegstoppen, maar tot nu toe gaat het altijd goed. Ik heb meestal mijn macbook, camera en dure lenzen in de tent liggen...
Telefoon, horloge en sleutels gaan altijd mee de slaapcabine van de vouwwagen in. Mijn bril trouwens ook maar dat is praktisch :+

Enige van waarde is de afgeschreven e-reader. Fietsen gaan altijd aan elkaar met een hangslot. Het zijn geen dure (elektrische) fietsen.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
frankwopereis schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:47:
[Afbeelding]

Afgelopen jaren met 2 auto's geweest i.v.m. 6 personen (1 voor alle spullen met bank plat en 1 voor 5 personen), zonder bagagewagen. Stiekem pak je dan toch best nog wel veel in de auto want nu paste het niet in de bagegewagen (al hebben we ook een veel gebruikt oventje en een niet gebruikte porta potti mee dit keer). Dus maar voor 100 euro een daktas erop en toen het nog niet paste maar de duffel xxl er bij gepakt.

Oja die spanband op de dakkoffer is uiteraard niet zo blijven zitten 8)7 , gewoon zonder gereden.
Verbaast mij niets met 5 personen. Grote tent, ieder zijn dingen mee...
Maar serieus... Oventje?...
Ik heb een mini koffiezetapparaat maar daar houdt het bij mij toch echt mee op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:44
vhal schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:04:
Ik let alleen op miin autosleutels en portemonnee. Voor de rest neem ik weinig dure spullen mee. Telefoon is afgeschreven qua leeftijd en eventuele tablets mogen ze gerust meenemen :+

Ik denk dat e-bikes, downhillfietsen etc. een hoger risico zijn. In Oostenrijk zag ik behoorlijk prijzige varianten/merken staan die met een lullig slotje vast stonden aan een boom.

Dat een caravan er niet meer staat na een dagtrip zou wel een redelijke wtf zijn. Hetzelfde voor een vouwwagen maar hoe vaak zou dat nou echt voorkomen... :+
Hier idem, weinig van waarde bij "oude" Ipad e.d. alleen is weer een hoop gedoe met alles aangeven en bedreft uiteraard de vakantie pret.

Wel heb je helaas altijd mensen die niet van andermans spullen af kunnen blijven. Als je in de winter gaat kijken in Oostenrijk staan er bij de apresski ook zo de ski's en snowboard voor het mee pakken. Mogelijk dat in Oostenrijk dit meer normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Vraag voor de accu eigenaren onder ons, wij hebben een 105Ah loodaccu in de garage staan (moest uit caravan) en die wil ik aan een druppel lader hangen.

Nu lees ik alleen her en der dat een laag amperage niet geschikt is voor een 105Ah accu.

Ben ik gek, of is het enige nadeel de langere oplaadtijd? Want die neem ik graag op de koop toe: accu heeft sowieso 6 maanden om op te laden, al komt hij uit een volle caravan.

Ik zou graag een slimme lader willen zodat ik af en toe even kan zien wat de accu doet… maar €170 euro vind ik dan weer teveel van het goede.

Concreet: kan een 5Ah druppellader op een 105A loodaccu of gaat dat problemen geven?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzB3tCpuTovnnSGa7mCIkb8n0lo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yhGxvQA1AJXOyHH4ngZityuH.jpg?f=user_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Voor onderhoud is het prima. En wat je zelf al zegt het laden duurt lang, maar verder is er eigenlijk geen verschil met zwaardere varianten. Behalve de stroom natuurlijk.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

nuffy schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:59:
[...]

OMG!
neemt iedereen zn eigen 6 pers katoenen tent mee ofzo ?
Een station een dakkoffer en een aanhanger en dan nog past t niet 🤣
Haha nee maar ik moet zeggen dat ik het tegen vind vallen wat er in zo'n aanhangertje (oke, het is geen groot model) past.

Maar de tent die wij hebben (active leisure grand 430) heeft al 3 grote zakken, dan nog een bo-camp S shelter, koepeltent, 5 stoelen, tafel en 2 kleine tafeltjes, luchtbedden, 2 kastjes, koelbox, skottel + 2pits kookstel, oventje en dus een overbodig toilet (die gaat volgend jaar niet meer mee). En natuurlijk voor 5 personen kleding, handdoeken, wat speelgoed en 2 kratjes boodschappen (die had ik ook daar kunnen kopen maar het paste dus mee).

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 16:12

ST10©DE

Dus.............

frankwopereis schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:26:
[...]

Haha nee maar ik moet zeggen dat ik het tegen vind vallen wat er in zo'n aanhangertje (oke, het is geen groot model) past.

Maar de tent die wij hebben (active leisure grand 430) heeft al 3 grote zakken, dan nog een bo-camp S shelter, koepeltent, 5 stoelen, tafel en 2 kleine tafeltjes, luchtbedden, 2 kastjes, koelbox, skottel + 2pits kookstel, oventje en dus een overbodig toilet (die gaat volgend jaar niet meer mee). En natuurlijk voor 5 personen kleding, handdoeken, wat speelgoed en 2 kratjes boodschappen (die had ik ook daar kunnen kopen maar het paste dus mee).
Dat met die boodschappen snap ik nooit zo. Dat vind ik een van de charmes van op vakantie gaan; lokaal eten en drinken.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 14:04
ST10©DE schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:40:
[...]

Dat met die boodschappen snap ik nooit zo. Dat vind ik een van de charmes van op vakantie gaan; lokaal eten en drinken.
Wij nemen meestal wel 1 of 2 noodmaaltijden mee, pak pasta en rode saus. Eerste avond eerst soms lekker om gewoon even om de tent te rommelen.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

ST10©DE schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:40:
[...]

In het buitenland snap ik dat, maar met kamperen in Nederland is er weinig lokaals aan, behalve de speciaalbiertjes dan :)

Als het niet mee had gekund had ik dat ook rustig thuis gelaten hoor, we doen toch iedere 2 dagen even boodschappen bij de appie of jumbo.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

lost95 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:43:
[...]

Wij nemen meestal wel 1 of 2 noodmaaltijden mee, pak pasta en rode saus. Eerste avond eerst soms lekker om gewoon even om de tent te rommelen.
Dat begrijp ik helemaal!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

frankwopereis schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:51:
[...]

In het buitenland snap ik dat, maar met kamperen in Nederland is er weinig lokaals aan, behalve de speciaalbiertjes dan :)

Als het niet mee had gekund had ik dat ook rustig thuis gelaten hoor, we doen toch iedere 2 dagen even boodschappen bij de appie of jumbo.
Dan snap ik het nog minder >:) In Nederland zijn de supermarkten 7 dagen in de week open. Verse spullen kan je het beste zo laat mogelijk,jit, kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:34
ST10©DE schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:00:
[...]
Dan snap ik het nog minder >:) In Nederland zijn de supermarkten 7 dagen in de week open. Verse spullen kan je het beste zo laat mogelijk,jit, kopen.
Afhankelijk van waar je staat, heb je de supermarkt niet altijd om de hoek. En elke dag uit eten met het gezin gaat me ook iets te ver.
Tevens vind ik boodschappen doen niet het leukste onderdeel van mijn vakantie; het haalt me zelfs even uit de vakantiesfeer. Ik kampeer met vouwwagen en dus met koelbox; als het even had gekund zou ik het liefst iedere 3-4 dagen boodschappen doen, net als thuis. Door de koelbox kan ik eigenlijk niet meer dan 2 dagen aan eten in huis houden, aangezien ook drinken, broodbeleg ed nog in de koelbox moeten.
Het is wat het is. Dat is ook een van de 'charmes' zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 14:11
m181087 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:38:
[...]

Afhankelijk van waar je staat, heb je de supermarkt niet altijd om de hoek. En elke dag uit eten met het gezin gaat me ook iets te ver.
Tevens vind ik boodschappen doen niet het leukste onderdeel van mijn vakantie; het haalt me zelfs even uit de vakantiesfeer. Ik kampeer met vouwwagen en dus met koelbox; als het even had gekund zou ik het liefst iedere 3-4 dagen boodschappen doen, net als thuis. Door de koelbox kan ik eigenlijk niet meer dan 2 dagen aan eten in huis houden, aangezien ook drinken, broodbeleg ed nog in de koelbox moeten.
Het is wat het is. Dat is ook een van de 'charmes' zullen we maar zeggen.
Om die reden huur ik altijd (als ze worden aangeboden op de camping) een koelkast. Stukje luxe waardoor ik veel minder naar supermarkt ga.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Of een supermarktbezoekje combineren met een trip. Dan is je koelbox ook minder vol en kan je nog wel eens wat anders meenemen wat bedervelijk is. Je eet het tenslotte toch dezelfde dag of direct op. Bovendien ga ik niet 3 dagen vooruit plannen met wat we gaan eten.

Ik moet wel zeggen dat de pindakaas, hagelslag en ander typisch Nederlands beleg wel gewoon mee gaan :+ Verder zijn 1 a 2 noodmaaltijden wel prettig. In Duitsland zijn de winkels op zondag zo goed als allemaal dicht en Oostenrijk kent ook willekeurige "Ruhetagen".

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 28-08-2025 10:21 ]

Strava

• Drardollan
frankwopereis schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:51:
[...]
Je merkt hoe verwend we zijn in Nederland wat dat betreft. Ik drink eigenlijk alleen speciaalbier en een onderdeel van de "hobby" is om overal waar ik kom zo lokaal mogelijk te drinken. Soms krijg je verrassende lekkere biertjes, soms verrassend lokaal (bleek eens per ongeluk 20 meter van de brouwerij te zitten) maar meestal is het om te janken. In Duitsland hoef je helemaal niks te kopen dankzij dat afschuwelijke Reinheitsgebot, hooguit het etiket is een soort van speciaal. In Frankrijk viel het aanbod mij meer dan mee, zeker voor een wijnland. Maar na een rits met biertjes kan ik wel zeggen dat het heel Duits overkomt, vlakke smaken en veel eenheidsworst.

Gelukkig is het dus in Nederland beter voor elkaar, zeker als je af en toe het bierwalhalla (soms wel genaamd België) bezoekt :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Drardollan schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:21:
[...]

Je merkt hoe verwend we zijn in Nederland wat dat betreft. Ik drink eigenlijk alleen speciaalbier en een onderdeel van de "hobby" is om overal waar ik kom zo lokaal mogelijk te drinken. Soms krijg je verrassende lekkere biertjes, soms verrassend lokaal (bleek eens per ongeluk 20 meter van de brouwerij te zitten) maar meestal is het om te janken. In Duitsland hoef je helemaal niks te kopen dankzij dat afschuwelijke Reinheitsgebot, hooguit het etiket is een soort van speciaal. In Frankrijk viel het aanbod mij meer dan mee, zeker voor een wijnland. Maar na een rits met biertjes kan ik wel zeggen dat het heel Duits overkomt, vlakke smaken en veel eenheidsworst.

Gelukkig is het dus in Nederland beter voor elkaar, zeker als je af en toe het bierwalhalla (soms wel genaamd België) bezoekt :9~
Dat is mijn ervaring helemaal niet… :?

Maar goed, N=1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Boodschappen doen hoort erbij. Wij hebben uiteraard ook genoeg aan boord om 2 dagen te overleven als het nodig is, want helaas is dat wel eens serieus nodig geweest. Jaren terug werd het gebied waar wij vertoefden (Franse Var) door overstromingen getroffen, dan is het bittere noodzaak. Ook kan je tijdens de reis stranden of zoveel vertraging oplopen dat het gewoon nodig is.

Maar 9 van de 10 keer gaan deze maaltijden of mee terug naar huis. Tijdens de reis heb ik al helemaal geen zin om te koken (geeft ook zoveel troep) en eten we meestal wat makkelijks op de camping of bij een nabijgelegen horecazaak.

Boodschappen doen we wanneer nodig, maar we hebben de absurde luxe van een 167 liter koelkast waar hele pizza's in passen en hele broden in het vriesvak. Kan met gemak voor 5 dagen eten in als het zou moeten. Maar wij vinden boodschappen doen geen straf dus meestal halen we om de dag verse producten. Maar wij gaan ook wel geregeld uit eten, we hebben de gelukkige situatie dat we dat ons kunnen veroorloven.

• Drardollan
Ramzzz schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:24:
[...]

Dat is mijn ervaring helemaal niet… :?

Maar goed, N=1.
Als je speciaalbier zich beperkt tot een Erdinger Weissbier (lekker hoor!) en Bitburger wellicht. Maar als je wat meer op hebt en op zoek bent naar IPA's, Tripels, dubbels, etc. dan ben je in Duitsland snel klaar. Het bestaat wel, maar het kopen alleen al is een uitdaging. De gemiddelde getrankemarkt of afdeling in de supermarkt heeft het niet.

Als je in Duitsland of Frankrijk biertjes koopt afkomstig uit andere landen, dan heb je een iets andere ervaring natuurlijk ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 28-08-2025 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08
lost95 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:43:
[...]

Dat; en sommige dingen die je van huis klein kunt meenemen, terwijl ze lokaal alleen kiloverpakkingen doen en zo. Broodbeleg willen de kinderen ook van huis, zo veel is dat niet. Verder dingen zoals potjes kruiden, als je dat allemaal daar gaat kopen is ook niet handig.
In Noorwegen kan het soms zomaar zijn dat de winkel ver rijden is.
We nemen ook altijd onze hiking maaltijden mee van huis. 5 á 6 euro per stuk hier, ruim 15 euro daar. Dat weegt niks maar is wel (3x4 stuks) 120 euro gewonnen en we hebben veel meer keus.

Kookspullen voor op de camping overwegen wij steeds vaker om thuis te laten. We gebruiken in Noorwegen eigenlijk altijd de campingkeuken (en ook de koelkast als die er staat).
We hadden dit jaar één 904 tankje bij, wat niet eens vol was. 3x op gekookt. Maar dat was omdat de camping inductie had en wij alu pannen. Dus daar gaan we nog wel iets aan doen ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Zo heeft iedereen zijn of haar eigen voorkeur. Ik kook graag op de camping (zeker na een week in een all-inclusive te hebben gezeten op Rhodos), dus neem graag wat eigen producten / kruiden mee, vers haal ik dan wel in de buurtsuper. Net als lokale speciaalbiertjes om mijn Untappd aan te vullen :)

Goed trouwens om te lezen over hiking maaltijden, dit staat voor komend jaar ook op de planning. Heb mij nog niet verdiept in voedsel tijdens de tocht.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:48

franssie

Save the albatross

Toppe schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:25:
Vraag voor de accu eigenaren onder ons, wij hebben een 105Ah loodaccu in de garage staan (moest uit caravan) en die wil ik aan een druppel lader hangen.

Nu lees ik alleen her en der dat een laag amperage niet geschikt is voor een 105Ah accu.

Ben ik gek, of is het enige nadeel de langere oplaadtijd? Want die neem ik graag op de koop toe: accu heeft sowieso 6 maanden om op te laden, al komt hij uit een volle caravan.

Ik zou graag een slimme lader willen zodat ik af en toe even kan zien wat de accu doet… maar €170 euro vind ik dan weer teveel van het goede.

Concreet: kan een 5Ah druppellader op een 105A loodaccu of gaat dat problemen geven?
[Afbeelding]
Volgens mij heb ik exact die Victron aan mijn boot accu hangen, die is dacht ik 140 ah oid. Werkt prima. En 5A is toch 30 Watt dus een klein koelkastje oid kan ie ook prima aan. Bij twijfel neem je een stapje zwaarder. Voordeel van de Victron is dat mocht je over stappen op lithium, deze dat laadprofiel ook aankan (instellen via Bluetooth)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Drardollan
Dingen als kruiden en poedersuiker nemen wij ook mee, maar dat is meer omdat ik anders na 3 jaar thuis zoveel 6 dubbel heb staan dat ik het weg moet gooien. Maar voor mij valt dat niet onder maaltijden, het is net als bestek. Dat neem je ook mee en koop je niet lokaal. Ook snap ik wel dat mensen open verpakkingen zoals chocopasta meenemen, doen wij ook.

Maar ken er ook genoeg die extra potten met pasta meeslepen (overal te koop), ingesealde kaas en weet ik wat meer. Dat doen wij niet ;)

• bjp

bjp

hoezo nemen jullie geen aardappelen mee voor 3 weken? xD 🤣 grapje.

wij nemen wel redelijk wat mee, feitelijk ook thuis door de koelkast gaan en alles wat gaat vervallen tijdens de vakantie, gaat mee (en dat is wel redelijk wat - yoghurt, beleg, kaas…). koken doen we ook (1/3), maar we gaan ook wel redelijk uit eten (2/3) - zeker hier in Polen valt dat heel goed mee (lekker en redelijk goedkoop). Ontbijt is typisch in de caravan, inclusief ritueel van French press koffie. Street-food nogal eens tijdens uitstapjes.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjp

bjp

update: na contact met onze garage, zou het kunnen dat ze pin 10/11 standaard niet aangesloten hebben - na terugrit mogen we effe ter controle in de garage. het zou door de importeur gebeurt zijn, niet geplaatst in de garage zelf.

[ Voor 19% gewijzigd door bjp op 28-08-2025 11:45 ]

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:31
frankwopereis schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:26:
[...]

Maar de tent die wij hebben (active leisure grand 430) heeft al 3 grote zakken, dan nog een bo-camp S shelter, koepeltent, 5 stoelen, tafel en 2 kleine tafeltjes, luchtbedden, 2 kastjes, koelbox, skottel + 2pits kookstel, oventje en dus een overbodig toilet (die gaat volgend jaar niet meer mee). En natuurlijk voor 5 personen kleding, handdoeken, wat speelgoed en 2 kratjes boodschappen .
Past hier allemaal in V70 + hapro 10.8 met 5 pers. tent airspace 430 , 50x50 koelkast , 5 stoelen etc.
Dus verbaasde me meer dat ook die aanhanger nog vol was en niet genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

nuffy schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:16:
[...]

Past hier allemaal in V70 + hapro 10.8 met 5 pers. tent airspace 430 , 50x50 koelkast , 5 stoelen etc.
Dus verbaasde me meer dat ook die aanhanger nog vol was en niet genoeg.
Ik ben al jaren aan het proberen (...) mijn gezin te laten downsizen in de hoeveelheid tinnef die we elke keer meesleuren. Om te beginnen hebben we een veel te grote (6-persoons 8m x 4m Bardani Villagrande 400) tent die ik al lang wil vervangen. Tent mee betekent halve achterbak vol ('people mover' Opel Zafira, 5-zits is héél ruim), en normaliter is het wel 'overkijkbaar' (eis ik) achterin, maar dan wel met een Hapro 370 l-dakkoffer).

En die tent opzetten / afbreken is een paar uur werk. Mij over het algemeen teveel moeite om vaker dan 1x elk te doen. Dat beperkt toch weer je actiradius. Compromis was vorig jaar 1,5 week kamperen, 1,5 week huisje.

Dit jaar gingen we eens helemaal niet kamperen (alleen accomodaties) i.v.m. eerste keer rondreis over Corsica met oversteek heen/terug, en ik heb van tevoren bepaald: er gaat geen dakkoffer mee ('betere' plekken op de ferry naar Corsica), en ik moet en zal met mijn binnenspiegel goed over de bagage heen kijken.

En dan kan er ineens wel genoeg (als in niet veel te veel) mee.

Qua kleding kon er (hindsight 20/20) nog de helft minder mee, en zo nog meer zooi die amper gebruikt is. We hadden deze keer nog wel de Weber GoAnywhere gas-BBQ met kleine tankjes mee (in plaats van één grote).

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 28-08-2025 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:24
frankwopereis schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:44:

Goed trouwens om te lezen over hiking maaltijden, dit staat voor komend jaar ook op de planning. Heb mij nog niet verdiept in voedsel tijdens de tocht.
kijk daarvoor in het Grote Bergwandel en Outdoor topic, doch uit zeer veel testen kan ik je in ieder geval vertellen (pas op: eigen mening) dat, als je er iets meer aan wil uitgeven, zeer goede maaltijden beschikbaar zijn die écht lekker zijn buiten de bekende groene zakjes van de Bever (daar zijn er ook best wel een paar van die prima zijn, maar t.o.v. Real Turmat vallen ze in het niets...))

Hi Ha Hopjesvla

Pagina: 1 ... 274 ... 277 Laatste