Ik heb in 2017 een fly-drive-tent naar de Westkust route gedaan. Een maand lang, tentkamperen in de National Parks. Tent en tentuitrusting in 1 koffer, kleren in koffer van partner. Te grote zaken terplekke aangeschaft (koelbox, pepperspray (beren!) , stoelen, gas)
Voordeel: autohuur is goedkoper als je een maand huurt (zijn verschillende kortingscodes vaak). Ik betaalde toen $750 voor een hele maand voor een Nissan 4wieldrive.
De campings in national parks zijn wel echt heel basic, en sommige zelfs zonder stromend water. Best wel veel composttoiletten en geen douche.
Die van Stateparks zijn over algemeen iets luxer.
Je krijgt wel echt de experience, omdat je ook snachts in de parks verblijft en er vaak activiteiten zijn in de parks (waaronder bijv Telescoop kijken, Wild safari, Nighthike etc).
Tent kamperen in National parks is ook veel op first come, first serve (FCFS). In hoogseizoen in de populaire parken kan om 10u sochtens de boel al vol zijn. Kosten zijn laag en vaak contant. Campings buiten de NP zijn duurder en luxer, maar minder berekend op tenten.
Mijn route was grofweg: Salt Lake --> Dinosaur --> Rocky Mtns --> Arches --> Canyonlands --> Capitolreef --> Escalante NM, Bryce, Zion, Valley of Fire, Death Valley, Seqoia NF, Seqoia NP, Kings, Yosemite, Monolake, Bodie, Lake Tahoe, Black Rock desert (Gerlach, Burning Man, Fly Geysir), Lassen Volcanic, Redwood NP, en dan via de 1 terug naar San Francisco.
Kosten vlucht kun je zelf uitrekenen.
Benzine reken je ook zelf uit obv kilometers
Eten, doe wat je gewend bent (als dat uberhaupt verkrijgbaar is)