[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 276 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:44
Ozzie schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:21:
Ik wil misschien 19-20 september nog een nachtje kamperen samen met mijn dochter (6 jaar) en een vriend die ook een dochter heeft die even oud is. Hopelijk gewoon op de fiets naar Camping de Ruigenhoek :)

Nou is het voor mijn dochter niet zo spannend een nachtje kamperen want we kamperen al haar hele leven (en daarvoor) maar de dochter van die vriend heeft nog nooit gekampeerd.
Leuk idee. Ik heb hetzelfde gedaan afgelopen juli. Alle spullen in de bakfiets, dochter op haar eigen fiets, naar een camping 8km van huis. Halverwege hebben we gepicknickt.

Echt een leuke ervaring voor ons beide :) .

• Kevinns
zuma schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:26:
[...]

Als je de tent er niet af kan halen om binnen te drogen dan zie ik dat toch echt als een heel groot nadeel van een vouwwagen. Ik kampeer 4 seizoenen door dus.
Klopt, dat is het ook. Het is een compromis. Overigens hebben we thuis ook geen plek om een familietent te drogen denk ik…

Bij onze stalling mag hij wel drogen, maar alleen als er plek is. Juist vroeg en laat in het seizoen staat het daar zo vol dat dat niet gaat.

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 16:46
Ik moet nog kwijt over het gebruik vam een powerstation tijdens standplaats kamperen. Ik had een Xtorm XP500. Ik vond het een fijn dingetje samen met zonnepaneeltje en koelkast. Echter afgelopen vakantie begon hij bij hey gelijjtijdig laden en ontladen toch wel behoorlijk te gillen, alsof de lagers van de fan de draaisnelheid niet aan konden. Ok en het was ook erg warm (boven de 30 graden). Ik vermoed dus het begin van de aftakeling van de lagers in de fan.

Nu heb ik dat apparaat dus terug gestuurd. En je raadt het al, ze kregen het niet gereproduceerd. Ze hadden het apparaat enkel opgeladen. Na aanvullende uitleg, krijg ik wel mijn geld terug. Dus dat is wel netjes van Xtorm

Nu dus weer kijken naar een nieuwe gelijkwaardige. Ik val toch weer op de Xtorm terug maar dan nu een nieuwere versie XP2W600. Bluetti en ecoflow leveren nog vrij veel klachten op qua hoogfrequent fluiten, brommen en zoemen. De Anker is te breed voor mijn kistensysteem.

Iemand nog een ander alternatief met rond de 600wh die ook stil is onder belasting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp
  • Laatst online: 07-10 18:46

bjp

kijk eens bij Fossibot voor een stevige powerbank met zonnepaneel aansluiting

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

• JanHenk
  • Niet online
@zuma Goal Zero dan? Zelf geen ervaring mee, maar heeft vergelijkbare producten.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
zuma schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:00:
[...]

Protip: Piezo kan kapot, lucifers kunnen nat worden en aansteker kan leeg gaan. Enter de fire steel! Dat is pas echt een nuttige prul!
Heb jij geen tondeldoos mee dan? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:04:
Ja maar bedenk wel dat het van de kwaliteit en dikte van het katoen afhangt. Een tent van De Waard is andere koek dan een katoenen tent van Bardani of Obelink
Daar zit zeker verschil tussen. Mijn oude Bardani (niet meer hetzelfde als nu schijnt) heeft die 50 weken makkelijk gehaald en nog geen indicatie dat het binnenkort over zou zijn.

Kan je nagaan wat een De Waard of dat spul op mijn vouwwagen moet kunnen halen. Dan heb je het gewoon over decennia.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:10

_Eend_

🌻🇺🇦

Wil er iemand nog een caravannetje + trekkend voertuig kopen? 25k:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEFwT3cj9SdneOo7u4vQeAleb9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iXMMg7msRoYdRhQvQ65yjPC6.png?f=fotoalbum_large

https://www.marktplaats.n...d-met-fifth-wheel-caravan

Alleen al de caravan weegt 3 ton. De pickup heeft een 5,4L V8 en een LPG tank van 120 liter (waar je 240 km mee kunt rijden, gok ik zo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:07
zuma schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:00:
[...]

Protip: Piezo kan kapot, lucifers kunnen nat worden en aansteker kan leeg gaan. Enter de fire steel! Dat is pas echt een nuttige prul!
Al een paar jaar bij me als enige “aansteker” voor mijn benzinebrander. Echt briljant als je de slag te pakken hebt.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

_Eend_ schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:14:
Wil er iemand nog een caravannetje + trekkend voertuig kopen? 25k:

[Afbeelding]

https://www.marktplaats.n...d-met-fifth-wheel-caravan

Alleen al de caravan weegt 3 ton. De pickup heeft een 5,4L V8 en een LPG tank van 120 liter (waar je 240 km mee kunt rijden, gok ik zo)
Dat interieur is een afknapper voor mij (groen met roze) :X |:(

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Das hier of niet? https://maps.app.goo.gl/WbgEuhZ9Zxhhe7nT6 :+

Ik ben net terug van rondje Fennoscandinavië en traditiegetrouw is m'n matje weer eens kapot. Ik had al een paar lekjes, maar gelukkig! begint nu ook het delamineren dus garantie. Gaat om een Thermarest XLite matje, 20 jaar geleden kocht ik een schuimmatje met levenslange garantie (is niet natuurlijk niet meer) en die is nu denk ik wel 10x onder garantie vervangen vanwege delamineren. Na 5x delamineren met bijbetalen voor de Xlite vervangen. Ok, ik slaap er vrij veel op, denk in totaal 2,5 ~ 3 jaar of iets in die richting gedurende die 20 jaar. De laatste 2 matjes heb ik ook niet meer met de mond opgeblazen ivm vocht, maar ook dat helpt niet. En ik gebruik ze alleen in m'n tent.

Als ik naar de specs kijken zie ik Rab met 20D, Sea to Summit 30/40D en Thermarest heeft ook 30/40D, dus die Rab durf ik eigenlijk al niet aan...

Wat is nu een echt goed matje, wat niet telkens lek gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Aikon schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:00:
[...]

Das hier of niet? https://maps.app.goo.gl/WbgEuhZ9Zxhhe7nT6 :+

Ik ben net terug van rondje Fennoscandinavië en traditiegetrouw is m'n matje weer eens kapot. Ik had al een paar lekjes, maar gelukkig! begint nu ook het delamineren dus garantie. Gaat om een Thermarest XLite matje, 20 jaar geleden kocht ik een schuimmatje met levenslange garantie (is niet natuurlijk niet meer) en die is nu denk ik wel 10x onder garantie vervangen vanwege delamineren. Na 5x delamineren met bijbetalen voor de Xlite vervangen. Ok, ik slaap er vrij veel op, denk in totaal 2,5 ~ 3 jaar of iets in die richting gedurende die 20 jaar. De laatste 2 matjes heb ik ook niet meer met de mond opgeblazen ivm vocht, maar ook dat helpt niet. En ik gebruik ze alleen in m'n tent.

Als ik naar de specs kijken zie ik Rab met 20D, Sea to Summit 30/40D en Thermarest heeft ook 30/40D, dus die Rab durf ik eigenlijk al niet aan...

Wat is nu een echt goed matje, wat niet telkens lek gaat?
Tja alles kan kapot. Gebruik zelf al jaren Exped matjes zonder problemen, maar ook daar zijn verhalen bekend van lasnaden in de banen die loslaten. En ook toen mijn vriendin er een meenam naar de woestijn in Jordanië zat er een klein lekje in door al het fijne zand.

Thermarest vond/vind ik altijd een beetje chipszakjes qua gekraak (zeker de lichtste matjes) en heb ik na de self-inflatbles begin 2000 niet meer gebruikt en toen overgestapt naar Exped.

In de loop van de jaren is er natuurlijk wel meer aanbod in het lichte segment gekomen, de Nemor Tensor matjes schijnen op dit moment wel populair te zijn maar heb er geen ervaring mee.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Tuurlijk, een lekje kan ik plakken, das geen probleem. Maar tegen delamineren doe je weinig, dan is het maar hopen dat je het matje snel ergens kan ruilen want anders kan je er op een gegeven moment niet meer op slapen. Ik kan er nu gewoon niet op vertrouwen dat m'n vervangende matje een lange reis overleefd en dat wil ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
Aikon schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:37:
Tuurlijk, een lekje kan ik plakken, das geen probleem. Maar tegen delamineren doe je weinig, dan is het maar hopen dat je het matje snel ergens kan ruilen want anders kan je er op een gegeven moment niet meer op slapen. Ik kan er nu gewoon niet op vertrouwen dat m'n vervangende matje een lange reis overleefd en dat wil ik niet meer.
dat geloof ik, is ook ontzettend k*t als het tijdens een trip gebeurt. In dat geval...Exped eens proberen? :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Een Nemo Tensor die ik heb bekeken is 20D boven, 40D onder. En R5 thermo. Klinkt goed én Adventure Forever Guarantee™ in the EU! Maar als ik doorklik is Forever dan wel maximaal 2 jaar...

Ik moet zeggen, zeker in het begin, was de garantie van Thermarest wel echt super. Wereldwijd vervanging, zelfs een aantal keer dat ze een nieuw matje vooruitstuurden naar een postkantoor en wij de oude daar retour stuurden. Maar dat wordt wel steeds minder dus.

Exped 5R is 20D... heb jij deze toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
Aikon schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:46:
Een Nemo Tensor die ik heb bekeken is 20D boven, 40D onder. En R5 thermo. Klinkt goed én Adventure Forever Guarantee™ in the EU! Maar als ik doorklik is Forever dan wel maximalaa 2 jaar...

Ik moet zeggen, zeker in het begin, was de garantie van Thermarest wel echt super. Wereldwijd vervanging, zelfs een aantal keer dat ze een nieuw matje vooruitstuurden naar een postkantoor en wij de oude daar retour stuurden. Maar dat wordt wel steeds minder dus.

Exped 5R is 20D... heb jij deze toevallig?
Momenteel heb ik een Exped Ultra 3R voor de zomer (alhoewel die afgelopen IJsland vakantie ook mee was bij temperaturen tot vriespunt, ging eigenlijk prima) en een (oudere) Exped Synmat Winter UL (Daar Exped sneller namen veranderd dan Iron Maiden verzamelalbums uitbrengt zal die tegenwoordig anders heten). Schnozzle bag erbij en gaan (die schnozzle kan dan meteen dubbel fungeren als drybag)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik heb geen idee hoe, maar mijn pompzak ging defect of werkte niet meer iig... Dus ik heb een pompje gekocht, en ik moet zeggen dat is wel echt heel fijn eigenlijk. Ik zag bij Bever een nog veel kleiner pompje: https://www.flextail.com/...mp?variant=44132876124407

Ik zou niet meer zonder willen, vond het altijd onzin, maar het is wel fijn hoor. Ik ga nog eens langs bij Bever om verder te kijken, nog geen haast gelukkig voorlopig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:29

Bommes

Capo del formaggio

Klopt, mijn reisverslag er op nagezocht ? :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:02
Aikon schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:02:
Ik heb geen idee hoe, maar mijn pompzak ging defect of werkte niet meer iig... Dus ik heb een pompje gekocht, en ik moet zeggen dat is wel echt heel fijn eigenlijk. Ik zag bij Bever een nog veel kleiner pompje: https://www.flextail.com/...mp?variant=44132876124407

Ik zou niet meer zonder willen, vond het altijd onzin, maar het is wel fijn hoor. Ik ga nog eens langs bij Bever om verder te kijken, nog geen haast gelukkig voorlopig.
Ik heb die flextail nu een jaar. Super ding. Zak gaat niet meer mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:05:
[...]

Klopt, mijn reisverslag er op nagezocht ? :P
Herkende het gelijk, was er vorig jaar. Mooie locatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
JanHenk schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:42:
@zuma Goal Zero dan? Zelf geen ervaring mee, maar heeft vergelijkbare producten.
Goal Zero geen LiFePo4 accu's, dat is wel een eis van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:38:
[...]

Heb jij geen tondeldoos mee dan? :?
Dat is een beetje ouderwets, beetje met een steen en vuurslag moeten vonkjes moeten kletsen op een verkoold stukje katoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
zuma schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:27:
[...]

Goal Zero geen LiFePo4 accu's, dat is wel een eis van me
Daar was ik niet van op de hoogte, om eerlijk te zijn. Dan zou het voor mij ook afvallen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:05

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Gisteren voor volgend weekend een plekkie gereserveerd in de Harz. Nu duimen dat het enigszins droog blijft :)

We've got that ring of confidence

• zuma
JanHenk schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:44:
[...]

Daar was ik niet van op de hoogte, om eerlijk te zijn. Dan zou het voor mij ook afvallen. :)
Het lijkt dat de nieuwe modellen (6th generation) van GoalZero wel Lifepo batterijen krijgen. Ik zie ze nog niet in NL-winkels.

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:09
Voor volgend jaar mei zijn wij ons al wat aan het oriënteren. Vrouwlief, 2 kinderen (tegen die tijd bijna 1 en 3) en ik gaan dan lekker op pad.
Het plan is 4 weken weg, onder andere naar zuid-toscane. We gaan met de tent. In italië is het altijd een uitdaging om goede plekken te vinden, wij houden niet van hutje mutje. Als de camping ietwat ruimte bied (voor italiaanse begrippen) en een zwemgelegenheid heeft zijn wij al snel tevreden.

Heeft iemand toevallig een goede tip voor ons om is naar te kijken? Campings aangesloten bij de ACSI hebben over het algemeen een streepje voor, daarnaast overwegen we ook boerencampings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:27
ThijsM schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:19:
Voor volgend jaar mei zijn wij ons al wat aan het oriënteren. Vrouwlief, 2 kinderen (tegen die tijd bijna 1 en 3) en ik gaan dan lekker op pad.
Het plan is 4 weken weg, onder andere naar zuid-toscane. We gaan met de tent. In italië is het altijd een uitdaging om goede plekken te vinden, wij houden niet van hutje mutje. Als de camping ietwat ruimte bied (voor italiaanse begrippen) en een zwemgelegenheid heeft zijn wij al snel tevreden.

Heeft iemand toevallig een goede tip voor ons om is naar te kijken? Campings aangesloten bij de ACSI hebben over het algemeen een streepje voor, daarnaast overwegen we ook boerencampings.
https://podereseipoorte.it/

Vorig jaar geweest, erg goed bevallen. Weet niet of het zuidelijk genoeg is voor je. Nederlandse eigenaar, relatief dicht bij zee en heerlijk rustig.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• nietvoorniets
  • Registratie: Februari 2010

Is dit zuid-toscane genoeg: Camping Belsito
https://maps.app.goo.gl/zs2t2W7BGgurviKV6

Hoewel niet in Toscane, maar in de Marken: erg mooi gebied. Erg leuke camping
Camping44
https://maps.app.goo.gl/BQh62eMxUPS449oW8
Beiden hebben wij met onze Karsten 350 bezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Drardollan schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:26:
[...]

https://podereseipoorte.it/

Vorig jaar geweest, erg goed bevallen. Weet niet of het zuidelijk genoeg is voor je. Nederlandse eigenaar, relatief dicht bij zee en heerlijk rustig.
Ook al eens geweest, goede camping inderdaad. Wel wat afgelegen maar goed als je toch de auto bij hebt (y)
Dit is overgings in de Marken niet in Toscane.
Ook een fijne plek, zelfs met prive sanitair als je wil.
Stad beneden met alles wat je aan inkopen zou willen doen, en goede trein verbindingen naar de grotere steden in de buurt, top.

Beide campings overgings 2 keer geweest, beide keren met de camper met motorscooter achterop.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Bommes schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:18:
[...]

Ook al eens geweest, goede camping inderdaad. Wel wat afgelegen maar goed als je toch de auto bij hebt (y)
Dit is overgings in de Marken niet in Toscane.
Ik ga op visite bij de buren met de navigatie, dus vraag mij niks over gebieden en andere topografie :)

Wel wat afgelegen en zonder auto wordt het wel spannend, maar ik ga er vanuit dat de gemiddelde kampeerder met de auto komt. Supermarkt is ongeveer 15 minuten rijden en een goede pizzeria 10 minuten.

En mocht iemand naar Podero sei Porte gaan: sla de zondagse brunch en pizza avond niet over! Zo leuk!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Denk dat ik van die brunch daar nog wel ergens foto's heb zelfs, leuk inderdaad!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cB1PFy0DfARq8nVt9t01_DGRElY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qEUNrTd3I42pcXhzhzRRx5Uj.jpg?f=fotoalbum_large
Ja dus... :P

En van het uitzicht op de camping van bovenop een van de heuvels.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/np69ZLf5KyVSKfTKX-R_AZove-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkpCa0iCr2aRu4I3LhP5cldD.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is overigens al wel 12 jaar terug :+

Mijn toenmalig kampeervoertuig O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKfvWzQwzxGiE4eavJEJqNgSLng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dolpYcY3bTnN6JRGYhatIOXx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 101% gewijzigd door Bommes op 24-09-2025 17:11 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Deze schoot me nog te binnen: https://maps.app.goo.gl/Xcr8RxsaxSR96HKd9
Mooi centraal tussen Florence, Siena, Volterra. Volgens mij wel redelijke ruime plekken.

• Drardollan
Bommes schreef op woensdag 24 september 2025 @ 17:04:
Denk dat ik van die brunch daar nog wel ergens foto's heb zelfs, leuk inderdaad!
[Afbeelding]
Ja dus... :P

En van het uitzicht op de camping van bovenop een van de heuvels.
[Afbeelding]
Dit is overigens al wel 12 jaar terug :+

Mijn toenmalig kampeervoertuig O+
[Afbeelding]
Ik kan precies zien waar wij gestaan hebben op die overzichtsfoto haha.

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:51
Lees dat Obelink voornemens is om "De Wit" over te nemen. Benieuwd wat dat gaat betekenen..

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

kiefty14 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:37:
Lees dat Obelink voornemens is om "De Wit" over te nemen. Benieuwd wat dat gaat betekenen..
Heb je een link naar dit nieuws item :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Afwachten maar wat het daadwerkelijk gaat betekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 12:16
Hogere prijzen, dan hebben ze een vrij grote monopoliepositie...

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:27:
Daarom gaat de ACM de fusie / overname controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Een groot deel van de markt hebben ze dan wel ja, maar geen monopolie toch? Er zijn nog redelijk wat andere kampeerwinkels: hier in de buurt Berger, Campoworld en de Vrijbuiter bijvoorbeeld. Allemaal met een (veel) beperkter assortiment dan zowel de Wit als Obelink, maar toch.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
Neeeee. Ik vind Obelink matig, en de wit geweldig. Niet nog meer eenheidsworst :(

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Artikel uit het lokale sufferdje van Schijndel: https://www.mooischijndel...-krachten-samen-voor-kamp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Kevinns schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:26:
Neeeee. Ik vind Obelink matig, en de wit geweldig. Niet nog meer eenheidsworst :(
Toevallig afgelopen weekend een keer bij Obelink geweest, want wij waren op steenworp afstand op camping de Twee Bruggen. (Met dat overdreven luxe privésanitair, weten we nog..). Afijn, Obelink viel mij best wel tegen. De webshop is beter voor elkaar zeg maar. De Wit is in mijn herinnering, hoewel al wat jaren geleden, een stuk leukere winkel inderdaad.

Niet iedereen zal het met mij eens zijn, maar als noorderling mis ik eigenlijk niets aan de kampeerhal Roden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
De Wit vind ik een fijne winkel, Obelink is meer chaotisch. Webshop van Obelink is dan weer wel prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bij de Wit hebben ze de hele winkel beleving goed voor elkaar. Goede indeling, verlichting, sfeer, horecazaakje er bij.
Echt een hele dikke prima winkel. Ik kwam er 35 jaar geleden al, met mijn moeder, en met de scouting. Zou jammer zijn als het geheel zoals ze er hebben langzaam zou verdwijnen door het samen gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ik verwacht niet dat er direct heel veel gaat veranderen. Wellicht dat ze de sterke punten van beide wat combineren (winkelbeleving van de ene, webshop van de andere).

Obelink haalt wel een behoorlijk deel van de omzet uit Duitsers/Duitsland. Wij waren dus op de Twee Bruggen en daar stonden Duitsers uit München hun compleet nieuwe kampeerinventaris uit te pakken die ze die ochtend bij Obelink hadden opgehaald :+ Enorme kartonnen dozen overal :D

Kleine impressie van afgelopen weekend :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Eou0KbUyAooYpLsxIhKAIiEFk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aj78VBvoz1lYovxH2t5dVQng.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door JanHenk op 26-09-2025 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:16
JanHenk schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:15:
Ik verwacht niet dat er direct heel veel gaat veranderen. Wellicht dat ze de sterke punten van beide wat combineren (winkelbeleving van de ene, webshop van de andere).

Obelink haalt wel een behoorlijk deel van de omzet uit Duitsers/Duitsland. Wij waren dus op de Twee Bruggen en daar stonden Duitsers uit München hun compleet nieuwe kampeerinventaris uit te pakken die ze die ochtend bij Obelink hadden opgehaald :+ Enorme kartonnen dozen overal :D

Kleine impressie van afgelopen weekend :)

[Afbeelding]
Hoe bevalt die hondenlijn? Ik zag hem bij We zijn er bijna. Wij hebben altijd een pin met een los touw, maar de hond weet die om alle scheerlijnen heen te draaien waardoor die zichzelf vast loopt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:23:
[...]

Hoe bevalt die hondenlijn? Ik zag hem bij We zijn er bijna. Wij hebben altijd een pin met een los touw, maar de hond weet die om alle scheerlijnen heen te draaien waardoor die zichzelf vast loopt.
Scherp, en ook wij zagen hem voorbijkomen op tv! :)

Bevalt ons wel goed, onze hond loopt zich eigenlijk nooit vast. Ik zet hem bewust bij een hoek van de luifel, meestal hebben we de zijstukken er nog in en dan heeft ie z'n looppaadjes wel. Zo zonder het zijstuk erin gaat het ook best oké, maar heb ik hem een keer of twee dit weekend even moeten losmaken omdat ie rondjes had gelopen.

Het is wel best een heel stevige stalen lijn. Je kan er flinke honden aan vastzetten als je wil. Dat staal had van mij echter ook wel wat anders gemogen... Voordeel is dat het nooit vies is. Wij kunnen ook gerust een ochtend op pad en hem zo bij de vouwwagen laten, hij gaat lekker op z'n mandje liggen met de lijn nog om, geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10 20:24
Net thuis van 3 nachtjes weg.. ligt er een brief te wachten dat onze camper stalling (in onze straat..) per 31-12 sluit. :(

Begint het zoeken naar een stalling weer van voor af aan. De meeste zitten vol, en anderen hebben echt openingstijden waar we helemaal niks mee kunnen. Sowieso ontgaat mij ergens wel de lol als we voor een weekendje weg 1.5 uur op en neer aan het tijden zijn steeds.

Wat betreft de merge van de Wit en Obelink.. kan er niet mega mee zitten xD. bij beide maar genoeg online besteld, beide liggen niet echt in de buurt dus in de fysieke winkel kom ik praktisch nooit. We hebben veel meer (kleinere) opties in de buurt voor als we gewoon iets nodig hebben. Waar ik Obelink wel veel sterker in vind dan de wit zijn de 'huismerken'. Op de caravan hadden we alle zijwanden van Obelink en ook voor de camper luifel hebben we een Obelink zonnescherm. Perfect spul en veel goedkoper als b.v. Thule eigen merk.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TgR_KILLER schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:55:
Net thuis van 3 nachtjes weg.. ligt er een brief te wachten dat onze camper stalling (in onze straat..) per 31-12 sluit. :(
Dat is balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 18:32
TgR_KILLER schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:55:

Begint het zoeken naar een stalling weer van voor af aan. De meeste zitten vol, en anderen hebben echt openingstijden waar we helemaal niks mee kunnen. Sowieso ontgaat mij ergens wel de lol als we voor een weekendje weg 1.5 uur op en neer aan het tijden zijn steeds.

Wat betreft de merge van de Wit en Obelink.. kan er niet mega mee zitten xD. bij beide maar genoeg online besteld, beide liggen niet echt in de buurt dus in de fysieke winkel kom ik praktisch nooit. We hebben veel meer (kleinere) opties in de buurt voor als we gewoon iets nodig hebben. Waar ik Obelink wel veel sterker in vind dan de wit zijn de 'huismerken'. Op de caravan hadden we alle zijwanden van Obelink en ook voor de camper luifel hebben we een Obelink zonnescherm. Perfect spul en veel goedkoper als b.v. Thule eigen merk.
Balen!
Welke regio zoek je een stalling?
Hier in de buurt ( noord limburg ) heb je nog wel enkele plekken bij Stalling31. ( deze zitten ook door het hele land ) . Misschien kun je daar eens informeren.

De stalling waar ik zit, kan ik onbeperkt halen en brengen. Minimaal 24u van te voren aanvragen.
Op woensdag avond en zaterdag ochtend is het "beheert" , dus dan is er ook daadwerkelijk iemand. Andere dagen is ook mogelijk, maar dan wordt je voortuig achter een poort gezet ( welke jij kan openen tijdens het afgesproken moment )

werkt voor ons prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
pirke schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:27:
Je hebt een monopolie of je hebt een grote marktmacht. Een grote monopoliepositie bestaat niet. Maar goed dit is technisch mededingingsrechtspeak.

ACM gaat waarschijnlijk toetsen of er nog afdoende alternatieven overblijven en daarbij telt dat ze regionaal in totaal verschillende gebieden zitten. Dan zou de regio waarbinnen gekeken moet worden al snel Nederland moeten worden.

Ik noem een rijtje alternatieven:
Vrijbuiter
Bax recreatie
kampeerwereld Hendriks

En er zijn er zat meer te verzinnen met enige omvang. De Wit en Obelink zijn wel de twee grootsten maar of ze door samenvoegen gezamenlijk meer dan 50% van de markt pakken (alleen dan komt marktmacht om de hoek kijken) is maar zeer de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
zuma schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:06:
[...]

Je hebt een monopolie of je hebt een grote marktmacht. Een grote monopoliepositie bestaat niet. Maar goed dit is technisch mededingingsrechtspeak.

ACM gaat waarschijnlijk toetsen of er nog afdoende alternatieven overblijven en daarbij telt dat ze regionaal in totaal verschillende gebieden zitten. Dan zou de regio waarbinnen gekeken moet worden al snel Nederland moeten worden.

Ik noem een rijtje alternatieven:
Vrijbuiter
Bax recreatie
kampeerwereld Hendriks

En er zijn er zat meer te verzinnen met enige omvang. De Wit en Obelink zijn wel de twee grootsten maar of ze door samenvoegen gezamenlijk meer dan 50% van de markt pakken (alleen dan komt marktmacht om de hoek kijken) is maar zeer de vraag.
Teun heb je ook nog, ook al is dat ook weer een samenwerking van enkele dealers. Er zijn stiekem kampeerwinkels genoeg xD, maar niet allemaal het formaat van De Wit en Obelink, maar denk dat ze die 50% echt niet halen... Ze zijn ook vooral in het zuiden/ oosten heel groot.
Androo schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:25:
[...]

Balen!
Welke regio zoek je een stalling?
Hier in de buurt ( noord limburg ) heb je nog wel enkele plekken bij Stalling31. ( deze zitten ook door het hele land ) . Misschien kun je daar eens informeren.

De stalling waar ik zit, kan ik onbeperkt halen en brengen. Minimaal 24u van te voren aanvragen.
Op woensdag avond en zaterdag ochtend is het "beheert" , dus dan is er ook daadwerkelijk iemand. Andere dagen is ook mogelijk, maar dan wordt je voortuig achter een poort gezet ( welke jij kan openen tijdens het afgesproken moment )

werkt voor ons prima.
West Brabant in ons geval.. Stalling31 ken ik goed, onze caravan stond daar jaren gestald. Enkel de dichtstbijzijnde is 35 minuten rijden. Dat was met de caravan nog geen mega probleem, die pikten we op en dan waren we weer door naar de camping. Maar met de camper wordt dat een stuk minder fijn... met de auto de camper ophalen, dan weer naar huis om de auto weg te brengen.. dan ben je zo een dik uur verder :/

Maar ja.. we waren ook gewoon verwend met een stalling op 3 min rijden, waar de auto ook nog eens in de stalling mocht staan. :+ :'(

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:14
Stalling 31 hebben wij ook gehad (of nouja, jaar abbo loopt nog…)
Werkt prima met reserveren e.d.

Niet goedkoop en ook niet altijd even flexibel.
Week van tevoren afspraak maken voor halen en brengen. Dag van te voren kan, maar kost extra. 2x per jaar gratis halen/brengen.
Zal per stalling verschillen, maar niet handig als je wat vaker en/of last minute weg wil.

Nu ook een plek bij de stalling die we als eerste op het oog hadden. 180eu per jaar goedkoper.
Onbeperkt halen/brengen. Zijn woorden: “Als ik thuis ben kun je halen/brengen, anders heb je pech” :P

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Onze caravan staat op 5 auto minuten van huis in een buitenstalling met een hoes er overheen. Halen en brengen zo vaak als we willen, geen extra kosten daarvoor. Dat tijdens hun openingstijden, 5 dagen in de week van 8 tot 18:00 uur. Met iets van 150 euro per jaar ook nog gewoon goed betaalbaar.
En met ook ongeveer 5 minuten van Eindhoven nou niet echt in de middle of nowhere

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:14
Voor ons ook 5 minuten rijden.
150eu is niet goed betaalbaar, maar spotgoedkoop!

Wij betalen 400eu en dat is relatief goedkoop van wat ik hoor, de andere was 580eu en was zo ongeveer de duurste.

Wel voor een caravan van 7,5 meter. Binnenstalling, droog en behoorlijk schoon. Denk dat ik zelfs de accu van de mover nog aan de druppellader zou kunnen zetten, maar die heb ik thuis in de garage gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
aReaRe schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:59:
[...]

Daarom gaat de ACM de fusie / overname controleren.
En die gaan er verder helemaal niets mee doen. Het sterft van de kampeerwinkels. Dat twee grote nu toevallig samen gaan maakt voor het speelveld verder weinig uit, meer dan genoeg alternatieven waar je heen kan.

Gelukkig maar want ik vind die grote de hel op aarde. Druk, chaotisch en ze hebben alsnog niet altijd wat je zoekt. Ben bij allemaal geweest, zo ook Roden, maar gelukkig word ik er niet van. Gezin wil vaak wel even kijken als we in de buurt zijn, dus ontkom er niet aan. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
B-Real schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:09:
Stalling 31 hebben wij ook gehad (of nouja, jaar abbo loopt nog…)
Werkt prima met reserveren e.d.

Niet goedkoop en ook niet altijd even flexibel.
Week van tevoren afspraak maken voor halen en brengen. Dag van te voren kan, maar kost extra. 2x per jaar gratis halen/brengen.
Zal per stalling verschillen, maar niet handig als je wat vaker en/of last minute weg wil.

Nu ook een plek bij de stalling die we als eerste op het oog hadden. 180eu per jaar goedkoper.
Onbeperkt halen/brengen. Zijn woorden: “Als ik thuis ben kun je halen/brengen, anders heb je pech” :P
De eigenaar van de stalling bepaalt de regels.
Stalling 31 regelt de systemen en klantenservice, voor een 'klein' bedragje.

Overigens voeren ze wel druk uit op stallingen om op een bepaalde manier te werken. Zo is mijn stalling juist weggegaan bij Stalling 31 omdat ze het gezeur over 24/7 toegang en een self service slagboom zat waren. Zo willen zij niet werken, ze willen het persoonlijk houden en niet altijd maar 'vreemden' op hun erf hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Onze Stalling 31 was best ok, konden eigenlijk elke dag halen en brengen, dus dat was prima. Maar dat was alleen een caravan stalling en daar stonden geen campers.

Al veranderde in de 3 jaar dat we er waren de regels wel steeds, en de prijzen ook. We hadden het duurste pakket met volledig onbeperkt. En daarna werd het in een jaar 100 euro duurder en max 6 keer halen... dus was ook niet alles.

Maar ach, we betaalde nu 1500 euro voor de stalling van de camper.. Enige reden dat we dat deden is dat het letterlijk in de straat was, de auto ook in de stalling mocht staan (als wij weg waren) en we hadden altijd zelf toegang met eigen sleutel.. Maar ja die luxe is er nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:44
Ik weet niet of mijn vraag hier op de juiste plek is maar ik kan een poging wagen aangezien het kamperen/reizen betreft.

Ik zit momenteel helemaal in de Western setting en vroeg mij af of je hier in West-Zuid Europa ook dergelijke gebieden hebt zoals je vooral in Noord-Amerika hebt. Het spel Red Dead Redemption (2010) is geweldig vanwege deze setting... maar een reis naar Amerika is belachelijk duur. Een trip hier in de 'buurt' is meer haalbaar :) wie weet kennen mensen zulke plekken hier?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMY-d4e4qZPVuKBTUZJnRb32kWM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QMiLf3khBSYTCWALuAemCjgA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JP6_1zSiuFWF3VPmrCqWHUOGPf8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r8fYKFm4X53qtAZcb7TYpi6Z.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Laatst online: 07-10 18:46

bjp

redelijk wat westerns zijn ook opgenomen in Spanje.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Westland1940 schreef op zondag 28 september 2025 @ 20:49:
Ik weet niet of mijn vraag hier op de juiste plek is maar ik kan een poging wagen aangezien het kamperen/reizen betreft.

Ik zit momenteel helemaal in de Western setting en vroeg mij af of je hier in West-Zuid Europa ook dergelijke gebieden hebt zoals je vooral in Noord-Amerika hebt. Het spel Red Dead Redemption (2010) is geweldig vanwege deze setting... maar een reis naar Amerika is belachelijk duur. Een trip hier in de 'buurt' is meer haalbaar :) wie weet kennen mensen zulke plekken hier?
[Afbeelding][Afbeelding]
Gaat t je om de natuur of om de Hollywood western setting?

Hollywood
https://www.spanjevoorjou...ark-woestijn-almeria.html

Dorp

https://theorangebackpack.nl/spanje/el-rocio-spanje/

Natuur

https://duckduckgo.com/?q...hone&ia=images&iax=images

https://masspanje.nl/tabernas-woestijn

Natuur

https://www.wandeleninand...lroutes/caminito-del-rey/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
De natuur, de landschappen. Totaal niet gedacht aan Spanje... ik wist wel dat er meerdere 60s western films zijn opgenomen in Spanje. Ik ben sowieso nog nooit daar geweest, zal eens onderzoek doen. Ik dacht ook aan de Vogezen (al geweest), daar heb je wel wat plekjes die zo'n vibe bieden maar is toch meer typisch Europees gebied.

En nog een soort western setting/landschap wat ik erg mooi vind zijn van die 'great plains', ook typisch western naast de woestijn settings. Ook echt Amerikaans dus of je dat kan vinden in Europa?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fd49B5duYCXjAtHzDf4D7v8mvrM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suLhtS8wEG23Ju9pgPpXjhcn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbuDIkQ2QnAfjMlSWgn8G8AKWtU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tq47cI5IIbf0weK8yYrKo3NG.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilZCyvuwGL8Yr9aN8ECneSeeExU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nBbzIhSNaPZ7OBVc9aUD0jC.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door Westland1940 op 29-09-2025 08:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Westland1940 En even heel dichtbij, de Slufter op Texel heeft ook wel een aparte vibe, niet zoals de woestijn in Spanje maar wel iets wat in de buurt komt van een steppe.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Geen Europa en kamperen wellicht wat lastiger, maar Ouarzazate in Marokko is ook zo’n filmlocatie. Stukken goedkoper dan naar de US. Qua landschap en omgeving ook iets uitgestrekter dan de Slufter op Texel (wat ik wel een creatieve en goede tip vind verder!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Westland1940 schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:51:
De natuur, de landschappen. Totaal niet gedacht aan Spanje... ik wist wel dat er meerdere 60s western films zijn opgenomen in Spanje. Ik ben sowieso nog nooit daar geweest, zal eens onderzoek doen. Ik dacht ook aan de Vogezen (al geweest), daar heb je wel wat plekjes die zo'n vibe bieden maar is toch meer typisch Europees gebied.

En nog een soort western setting/landschap wat ik erg mooi vind zijn van die 'great plains', ook typisch western naast de woestijn settings. Ook echt Amerikaans dus of je dat kan vinden in Europa?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Het Amerika in Europa gevoel...... altijd een leuke..

Bryce Canyon, maar dan groener. (of steenbruggen zoals in Arches, zie Basteibrug)
https://www.google.nl/map...yNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Yellowstone Mud volcano

Devils tower (achtig...)

Seqoia bos

(grootste/dikste staat overigens in Frankrijk, nabij Ribauville, vogezen)

Saltlake of Monolake achtige meren met rood en zout.

Voor Wisenten (de europese bizon) kun je tegenwoordig ook op veel plekken terecht, incl in NL aan de kust en veluwe. (bijv bij Radio Kootwijk https://www.google.nl/map...yNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D)
Maar meer landinwaarts geeft t je wat meer het Plains gevoel
Bij dit park hebben ze de rest van de Amerikaanse dieren er maar bij gezet https://www.google.nl/map...yNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Bij deze mag je je camper op t terrein parkeren voor overnachten.. https://www.google.nl/map...yNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 29-09-2025 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
Westland1940 schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:51:
.….

De poesta's in Hongarije:

Wikipedia: Poesta

Reis naar de US kan trouwens vrij goedkoop als je gewoon de tent meeneemt, al paar keer gedaan maar wordt vaak vergeten dat dat ook een manier is om daar rond te reizen.

[ Voor 47% gewijzigd door Hopjesvla79 op 29-09-2025 09:52 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Thanks voor de suggesties! Ik zal eens meer duiken in Spanje, nooit bij stil gestaan dat The Good, the Bad and the Ugly opgenomen is in Spanje.

@Hopjesvla79 Waar was je heen, hoelang, en wat waren de kosten ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
Westland1940 schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:06:
Thanks voor de suggesties! Ik zal eens meer duiken in Spanje, nooit bij stil gestaan dat The Good, the Bad and the Ugly opgenomen is in Spanje.

1 x van Phoenix via Grand Canyon, Zion, Bryce, Antelope Canyon, Las Vegas, Yosemite naar San Francisco. 3 weken

andere keer vanaf Seattle naar Mount Raineer, Yellowstone, Bryce, Grand Canyon, Las Vegas, Sequoia , Yosemite, Pinnacles naar San Francisco. Ook weer dik 3 weken.

Kosten durf ik je zo niet meer te zeggen maar de grootse uitgaven zijn je vlucht en de auto. De auto kan je zo duur maken als je wil (ik heb 2 x voor de kleinst beschikbare gekozen, prima voor 2 personen). De campsites zelf zijn niet duur en met de aanschaf van een eenmalige toegangskaart voor de nationale parken (of je koopt hem over van iemand...) heb je daar ook geen verdere kosten meer aan.

Moet wel zeggen sinds mijn recente reis naar IJsland alle eerder gemaakte kosten in het niet vallen ;) . Maar nogmaals, de US is prima per tent te doen, je hoeft niet per se in een camper of hotel/motel te zitten.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Westland1940 schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:06:

Ik heb in 2017 een fly-drive-tent naar de Westkust route gedaan. Een maand lang, tentkamperen in de National Parks. Tent en tentuitrusting in 1 koffer, kleren in koffer van partner. Te grote zaken terplekke aangeschaft (koelbox, pepperspray (beren!) , stoelen, gas)

Voordeel: autohuur is goedkoper als je een maand huurt (zijn verschillende kortingscodes vaak). Ik betaalde toen $750 voor een hele maand voor een Nissan 4wieldrive.

De campings in national parks zijn wel echt heel basic, en sommige zelfs zonder stromend water. Best wel veel composttoiletten en geen douche.
Die van Stateparks zijn over algemeen iets luxer.

Je krijgt wel echt de experience, omdat je ook snachts in de parks verblijft en er vaak activiteiten zijn in de parks (waaronder bijv Telescoop kijken, Wild safari, Nighthike etc).

Tent kamperen in National parks is ook veel op first come, first serve (FCFS). In hoogseizoen in de populaire parken kan om 10u sochtens de boel al vol zijn. Kosten zijn laag en vaak contant. Campings buiten de NP zijn duurder en luxer, maar minder berekend op tenten.

Mijn route was grofweg: Salt Lake --> Dinosaur --> Rocky Mtns --> Arches --> Canyonlands --> Capitolreef --> Escalante NM, Bryce, Zion, Valley of Fire, Death Valley, Seqoia NF, Seqoia NP, Kings, Yosemite, Monolake, Bodie, Lake Tahoe, Black Rock desert (Gerlach, Burning Man, Fly Geysir), Lassen Volcanic, Redwood NP, en dan via de 1 terug naar San Francisco.

Kosten vlucht kun je zelf uitrekenen.
Benzine reken je ook zelf uit obv kilometers
Eten, doe wat je gewend bent (als dat uberhaupt verkrijgbaar is) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
@Hopjesvla79 @Get!em Thanks voor de berichten. Dat lijken mij echt toffe reizen die ik ooit in mijn leven eens wil doen, maar voorlopig hou ik het even bij Europa. En als ik ga zou ik o.a. graag Yellowstone meepakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Get!em schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:38:
[...]

Het Amerika in Europa gevoel...... altijd een leuke..

Bryce Canyon, maar dan groener. (of steenbruggen zoals in Arches, zie Basteibrug)

Yellowstone Mud volcano

Devils tower (achtig...)

Seqoia bos

(grootste/dikste staat overigens in Frankrijk, nabij Ribauville, vogezen)

Saltlake of Monolake achtige meren met rood en zout.

Voor Wisenten (de europese bizon) kun je tegenwoordig ook op veel plekken terecht, incl in NL aan de kust en veluwe. (bijv bij Radio Kootwijk https://www.google.nl/map...yNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D)
Maar meer landinwaarts geeft t je wat meer het Plains gevoel
Bij dit park hebben ze de rest van de Amerikaanse dieren er maar bij gezet https://www.google.nl/map...yNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Bij deze mag je je camper op t terrein parkeren voor overnachten.. https://www.google.nl/map...yNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Dank je, zitten wel vette plekken tussen.

Grand Canyon:
https://maps.app.goo.gl/mgNPCx4aCeaqQkB9A

Hét grote verschil tussen Europa en de USA is wel het wijdse gevoel, niet eens perse de natuur zelf, maar wel hoe enorm het is, en hoe afgelegen en vergestrekt. Dat maakt het voor mij wel speciaal. Toevallig heb ik dit in Finland nu voor het eerst ervaren in Europa, maar das dan weer meer als Canada :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Helemaal mee eens @Aikon, precies dat wijdse gevoel. Alsof zo'n natuur gebied nooit ten einde komt. Een natuurpark in de USA is bijvoorbeeld even groot of groter dan Nederland. Een gebied zoals de Ardennen is mooi maar doet mij dan niet veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Aikon schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:31:
[...]

Dank je, zitten wel vette plekken tussen.

Grand Canyon:
https://maps.app.goo.gl/mgNPCx4aCeaqQkB9A

Hét grote verschil tussen Europa en de USA is wel het wijdse gevoel, niet eens perse de natuur zelf, maar wel hoe enorm het is, en hoe afgelegen en vergestrekt. Dat maakt het voor mij wel speciaal. Toevallig heb ik dit in Finland nu voor het eerst ervaren in Europa, maar das dan weer meer als Canada :+
Klopt, dat eindeloze en het gevaar van oneindigheid als je auto stil valt.

Escalante ben ik diep ingeweest. Alles is gravel road en de zijwegen en de bezienswaardigheden worden genoemd naar de afstand vanaf Escalante. Bijv 20-mile dinosaur track, 33mile road, etc
Geen wegwijzers. Gevaar van flasfloods in een droge woestijn. Slotcanyons, zonder paden of wegwijzers.

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 29-09-2025 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Westland1940 schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:19:
@Hopjesvla79 @Get!em Thanks voor de berichten. Dat lijken mij echt toffe reizen die ik ooit in mijn leven eens wil doen, maar voorlopig hou ik het even bij Europa. En als ik ga zou ik o.a. graag Yellowstone meepakken :)
Vervelende is vaak, dat Yellowstone erg mooi is, maar ook ver van de andere bezienswaardigheden in Zuid-West.
Over het algemeen zie je dat de afstand te groot is om Yellowstone en ZuidWest in 1 reis te doen, en je dus Yellowstone combineert met NoordWest/Canada.
Andere valkuil is dat je elk park in een paar uur wilt doen, ipv een paar dagen. Zie ook vaak de tips in het USA trip topic.

[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 30-09-2025 11:25 ]

Pagina: 1 ... 276 277 Laatste