[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 263 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wij (2+2) kamperen al 3 jaar met een Bardani AirSpace 410 TC, op zich tevreden mee, maar ik ben het sjouwen met de 65kg tent, het opzetten en de mega volle auto (niet handig voor bestemming verder weg) wat zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8qmehU2UgLItPkPbBdjVisVnsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZNVoDS1vCidhBwyS5UZaeWI.jpg?f=fotoalbum_large

Dus we gaan morgen toch kijken voor een vouwwagen. Een Campooz Lazy Jack trekking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2gAsFRaY7Y6pz0mktJPiAM-j6s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xhg1DSVp1j3VSDM76HK8gyUh.jpg?f=user_large

Met de Bardani zaten we eigenlijk altijd onder de luifel + tarp, dus gebruikten we de mega binnenruimte amper (zelfs met de volle week regen in Drente in 2023). Dus we leveren iets in op binnentent, maar winnen op slaapcomfort, slaap privacy en hoeveelheid ruimte om shit mee te nemen (geen nokvolle auto meer), hoeveelheid shizzle op zolder de rest van het jaar.

Een Aart Kok / Holtkamper vinden we nu (als eerste vouwwagen) nieuw te duur, tweedehands zijn ze oubollig (sorry :+) en met mijn 1m95 niet ideaal qua slaapcomfort.

Als de Campooz na een paar jaar nog bevalt kunnen we altijd nog upgraden. Misschien wel kijken naar 1 of 2 zijwandjes, voor de luifel, voor een koudere week met wind.

[ Voor 17% gewijzigd door _eLMo_ op 11-07-2025 22:16 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:11
_eLMo_ schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:12:
Wij (2+2) kamperen al 3 jaar met een Bardani AirSpace 410 TC, op zich tevreden mee, maar ik ben het sjouwen met de 65kg tent, het opzetten en de mega volle auto (niet handig voor bestemming verder weg) wat zat.

[Afbeelding]

Dus we gaan morgen toch kijken voor een vouwwagen. Een Campooz Lazy Jack trekking.

[Afbeelding]

Met de Bardani zaten we eigenlijk altijd onder de luifel + tarp, dus gebruikten we de mega binnenruimte amper (zelfs met de volle week regen in Drente in 2023). Dus we leveren iets in op binnentent, maar winnen op slaapcomfort, slaap privacy en hoeveelheid ruimte om shit mee te nemen (geen nokvolle auto meer), hoeveelheid shizzle op zolder de rest van het jaar.

Een Aart Kok / Holtkamper vinden we nu (als eerste vouwwagen) nieuw te duur, tweedehands zijn ze oubollig (sorry :+) en met mijn 1m95 niet ideaal qua slaapcomfort.

Als de Campooz na een paar jaar nog bevalt kunnen we altijd nog upgraden. Misschien wel kijken naar 1 of 2 zijwandjes, voor de luifel, voor een koudere week met wind.
Campooz nieuw zou ik heel even mee wachten, schijnt dat de fabriek “wegens omstandigheden” gesloten is, en er wordt voor meer info doorverwezen naar MKBFonds Drenthe (investeerder).

Ben lid van wat vouwwagen groepen op FB, en daar kwam dit voorbij. O.a. iemand die hun nieuwe vouwwagen bij de outlet kwam ophalen en voor een dichte deur stond..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:27

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kom je nu mee 2 maanden nadat ik onze Miami Air 6 gekocht heb die ook 65 kg weegt :+

Maar kan het me voorstellen ja. We hebben 600 liter kofferruimte maar met de tent gaat ie al aardig richting vol :P. Dat was met de vorige tent ook wel enigszins zo, maar die was met 3 gelijkwaardige pakketten wat "flexibeler" dan de huidige 2 pakketten waarvan er 1 huge is en de ander klein. Het sjouwen is ook onhandig, maar met z'n tweeën prima te doen. Het is ons de zee aan ruimte in de tent echter wel waard.

Tot nu toe absoluut heel blij mee, maar kan me wel voorstellen dat je dat na wat jaren beu kan worden.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 13:18
voog schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:20:
[...]

Campooz nieuw zou ik heel even mee wachten, schijnt dat de fabriek “wegens omstandigheden” gesloten is, en er wordt voor meer info doorverwezen naar MKBFonds Drenthe (investeerder).

Ben lid van wat vouwwagen groepen op FB, en daar kwam dit voorbij. O.a. iemand die hun nieuwe vouwwagen bij de outlet kwam ophalen en voor een dichte deur stond..
Nakend faillissement dus...

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
@voog Tja, als hij nu voldoet, €8k kost voor alles dat we nodig hebben tweedehands… Ook al kan je geen nieuwe accessoires krijgen, alsnog prima deal imho. Campooz is mega populair, dus stel het valt om kan ik me niet voorstellen dat er geen doorstart komt na herfinanciering.

@Denman Wij zijn 3 jaar geleden van huisjes naar tent gegaan omdat we kids hadden. Dus het was ook een soort inkomen. Nu we weten dat we het leuk vinden met kids is een grotere investering ook te rechtvaardigen. En dat we makkelijker kunnen rondtrekken met vouwwagen vs (mega)tent is ook iets dat telt.

[ Voor 11% gewijzigd door _eLMo_ op 11-07-2025 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Badderbeest schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:52:
Thanks! Onze camping in de Rhône-Alpes heeft op de website staan dat het wel is toegestaan. De campings in de Loire-vallei en de Hautes-Alpes hebben die info niet paraat en heb ik maar even een mailtje gestuurd. Het is handig om te weten wat ik mee moet nemen.
Als er huisjes staan dan zou je kunnen kijken of daar een BBQ bij staat, dan heb je je antwoord.

Toevallig zit ik ook in de Loire streek, en daar is het wel toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 08:26
Anders even kijken bij Trigano (Odyssee) ? Is een hoge vouwwagen dus met je lengte ideaal en kan een enorme hoeveelheid spul in de bak.
Ook hebben ze een luifel als optie bij de vouwwagen met zijflappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 07:47

Shabbaman

Got love?

We hebben een Airspace 350, en ook al is die tien kg lichter, het is een bizar groot en zwaar pakket.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
m181087 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:51:
[...]

Anders even kijken bij Trigano (Odyssee) ? Is een hoge vouwwagen dus met je lengte ideaal en kan een enorme hoeveelheid spul in de bak.
Ook hebben ze een luifel als optie bij de vouwwagen met zijflappen.
Ziet er wat te “klein” uit met de rechte wanden en volledige voortent. Ook slaap je direct naast de kids. Juist de luchtigheid van de trekking luifel op de Campooz trekt (:+) ons. Maar mocht de Campooz te laag / klein zijn of om andere reden niet bevallen houd ik ‘m in het achterhoofd, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:02

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Herkenbaar, ik heb dezelfde tent, maar wij gaan op vakantie met een klein bagage karretje, dan heb je geen nokvolle auto meer maar blijf je nog wel met de zware tent slepen ;-)

Andere vraag: die tarp ziet er wel goed uit, welke is dat precies, en hoe heb je m gemonteerd aan de tent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:07
Denman schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:26:
[...]

Kom je nu mee 2 maanden nadat ik onze Miami Air 6 gekocht heb die ook 65 kg weegt :+

Maar kan het me voorstellen ja. We hebben 600 liter kofferruimte maar met de tent gaat ie al aardig richting vol :P. Dat was met de vorige tent ook wel enigszins zo, maar die was met 3 gelijkwaardige pakketten wat "flexibeler" dan de huidige 2 pakketten waarvan er 1 huge is en de ander klein. Het sjouwen is ook onhandig, maar met z'n tweeën prima te doen. Het is ons de zee aan ruimte in de tent echter wel waard.

Tot nu toe absoluut heel blij mee, maar kan me wel voorstellen dat je dat na wat jaren beu kan worden.
Even goed de tijd nemen met terug opvouwen , dan is hij ( bardani as430) namelijk een stuk compacter in de auto. De 2e tas wisselt hier qua inhoud , in nl met de voorste voorflap en naar spanje blijft die thuis dus alleen luifel. pomp ook los dan is de tweede tas ook compacter .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
japie101 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:23:
[...]

Herkenbaar, ik heb dezelfde tent, maar wij gaan op vakantie met een klein bagage karretje, dan heb je geen nokvolle auto meer maar blijf je nog wel met de zware tent slepen ;-)

Andere vraag: die tarp ziet er wel goed uit, welke is dat precies, en hoe heb je m gemonteerd aan de tent?
Dat is gewoon een 4x3 tarp in katoen, vast aan de scheerlijn clips. Ik heb nu een veel betere oplossing, een Bardani Spitfire RSTC wing tarp, over de eerste balg gespannen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CP8kI9LEyIGK_osaQbGv_MVwVCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aBdIj16AdvHe955OwOJaQXSI.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas geen betere foto van dan dit. De rode stokken horen bij de tarp. Watert beter af, en geen natte strook tussen tarp en tent.

Let bij aanschaf van een tarp goed op de gewenste bevestiging en de plaatsing van de ogen in de tarp daarvoor.

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 12-07-2025 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:16
_eLMo_ schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:56:
[...]

Dat is gewoon een 4x3 tarp in katoen, vast aan de scheerlijn clips. Ik heb nu een veel betere oplossing, een Bardani Spitfire RSTC wing tarp, over de eerste balg gespannen:

[Afbeelding]

Helaas geen betere foto van dan dit. De rode stokken horen bij de tarp. Watert beter af, en geen natte strook tussen tarp en tent.

Let bij aanschaf van een tarp goed op de gewenste bevestiging en de plaatsing van de ogen in de tarp daarvoor.
Ik ben ook nog aan het kijken naar een tarp voor onze airspace. De spitfire tarp is met name genaakt voor de stokversie en niet ideaal voor de airspace omdat deze door kan gaan hangen bij de voorste buis. Aldus de verkoper na navraag.

Ik was daarom al verder aan het kijken naar een gewone goede katoenen tarp. Maar bij jou werkt het naar behoren?

Idealieter ga ik de tarp op hete dagen ook aan de gevel hangen om schaduw in de tuin te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Haha dit vind ik wel lollig, bij mijn weten hebben die merken hun wagens al twintig jaar lang amper veranderd op technische details na. Hoe oud heb je zitten kijken dan? :D
Het zijn wel klassieke modellen, dus ik snap je gevoel.

Ons bed is 200x220, is dat te krap voor je?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Ik ga woensdag naar de Bodensee en ik rij een stukje door Frankrijk. Klopt het dat ik voor de doorgaande snelwegen geen millieusticker nodig heb?

En ik rij vanuit Luxemburg via de A4 richting Straatsburg. Kan ik gewoon betalen aan de tolpoorten? Lees verschrikkelijke verhalen over tolpoorten zonder aanduiding

[ Voor 36% gewijzigd door maartend op 12-07-2025 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:36
Mijn schoonouders hebben ook nog een erfstuk…. Uhhh… Holtkamper Flyer staan. Nieuw gekocht 35 jaar geleden en nog steeds prima bruikbaar. Wel logischerwijs het doek al een paar keer laten repareren op bepaalde punten, maar wel nog altijd het eerste doek.

Kwalitatief dus uitmuntend. Als Holtkamper dat ook bij modellen 10 of 20 jaar jonger heeft weten vol te houden, dan zou ik zo’n ding zeker aandurven.

Al vind ik de Campooz ook mooi om te zien!

Verder heb ik niets met een vouwwagen, daarom hebben wij een caravan :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
@Plint de eerste balg zal het bij flink wind niet leuk vinden, maar tot en met windkracht 4 was het bij ons geen probleem. Je moet hem wel meer naar achter afspannen ipv recht naar beneden.
Keuzes keuzes :)

@Gonadan ik ben lang, dus 2m is zeker niet comfortabel.

-

Het is uiteindelijk de Fat Freddy geworden, daar stond een 2024 demo van. Kleiner dan de Lazy Eddy, maar dan wel: nieuwe katoen, 10cm hoger (overal sta hoog voor mij), dikker pocket vering ipv dunner koudschuim, en lichte kuip. Prijs scheelde weinig met de 2022 Lazy Jack.
Mijn vrouw vond de LJ te breed (10 meter), waardoor je eigenlijk altijd dwars op de plaats moet staan. En de Fat Freddy kan ook zonder voor en zijwanden waardoor hij een stuk luchtiger is.
De LJ is iets sexier met de bamboe stokken, maar denk dat dit de goede keus is voor ons :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/732dNlXjMGQQBkQf64Dhnio_4t0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDAmF0wWzJLduXUrWL8RBkVl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrrMstx6S1FI-_RJNC__E32Ch4I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZkOMTXoeSPmWMlsyhFX5eTES.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@_eLMo_ 220 staat er. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:50

Bommes

Capo del formaggio

Mooie aanwinst @_eLMo_ ga je veel plezier mee hebben (y) :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

maartend schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:09:
Ik ga woensdag naar de Bodensee en ik rij een stukje door Frankrijk. Klopt het dat ik voor de doorgaande snelwegen geen millieusticker nodig heb?

En ik rij vanuit Luxemburg via de A4 richting Straatsburg. Kan ik gewoon betalen aan de tolpoorten? Lees verschrikkelijke verhalen over tolpoorten zonder aanduiding
Volgens mij is dat alles gewoon stikker vrij.
Snelwegen alleen de complete ring bij Parijs en de snelweg door Lyon.

Er zijn secties tolweg in Frankrijk waar geen poortjes meer zijn. Die moet je online of via zo een tolkastje achter je raam betalen.
Ik zou zo niet weten welke snelwegen dit al hebben. Wij hebben zo een Bib&go tol kastje in onze auto/camper.
Even Googlen dus.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ah, nice. De Holtkamper Aero of Kyte komt nog wel over een paar jaar :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCJqHNPMY7eLPem_FytTtWz0IEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rw70ZzIqbC7TxTPsH6DfdXAs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26J9NNm4c3sdju6xDf0ap8L4AR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5DTGgi4YfRo6YgjOPqPBDXmR.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen mooi weer voorspeld, lekker SUPpen en genieten vd natuurdouche :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
B-Real schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:15:
Mijn schoonouders hebben ook nog een erfstuk…. Uhhh… Holtkamper Flyer staan. Nieuw gekocht 35 jaar geleden en nog steeds prima bruikbaar. Wel logischerwijs het doek al een paar keer laten repareren op bepaalde punten, maar wel nog altijd het eerste doek.

Kwalitatief dus uitmuntend. Als Holtkamper dat ook bij modellen 10 of 20 jaar jonger heeft weten vol te houden, dan zou ik zo’n ding zeker aandurven.
Een Flyer in goede staat zou zo nog wel een paar duizend op moeten brengen. Er wordt nog steeds driftig gekampeerd met die dingen! Heb er zelf nooit mee gekampeerd, maar er zijn nog veel liefhebbers voor te vinden dus er moet toch wel iets goed aan zijn.

Zonde om te laten staan in de schuur.. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik heb ook al eens gezegd tegen mijn schoonvader dat hij zich zal verbazen wat het ding opbrengt, hij gaat uit van max een paar honderd euro.
De nostalgische waarde is echter nog te groot, dus weg gaat ie niet en hij wordt ook zeker nog af en toe gebruikt door familieleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 21:22
Waarom sjouwen met een grote katoenen zware tent van 65 kg?
Koop gewoon een polyester decathlon opblaastent met f&b. Licht, ventilerend en staat zo. Denk ik dan... Maar misschien zeg ik wat onnozels..
Ik heb ook geen geld voor een Holtkamper

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:31
Vanochtend zijn wij vertrokken richting Ardèche met tussen overnachting, na 5 kwartier zijn we aan de grens ff nog snel tanken met de tankpas. Zegt dochter: Lus wel een broodje, dus ik loop naar de caravan en wil de sleutels uit mijn zak pakken…. Liggen beide sleutelbossen nog op het aanrecht….. gelukkig kon oma’s tegemoet rijden, maar 2 uur mee verspeeld.

In Luxemburg aangekomen rond het middag uur en rijden een beginnende file in, ff stoppen beetje tanken en weer broodje eten. Stonden 2 uur lang muurvast in het tankstation, was 1 grote chaos. Niet verveeld met kijken naar voordringen en ander gedrag waar je de vraagtekens bijzet. Volgende keer gewoon weer het 2e tankstation.

Hopelijk 🤞 gaat het vervolg beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:10
Harribo schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 21:10:
Koop gewoon een polyester decathlon opblaastent met f&b. Licht, ventilerend en staat zo. Denk ik dan... Maar misschien zeg ik wat onnozels..
Omdat een katoenen tent ademt en een polyester tent niet. Daarnaast zijn bijvoorbeeld de Waard katoenen tenten stormvast, waardevast en gaan ze lang mee. Qua binnenklimaat is katoen onovertroffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Duclaasie schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 21:23:
[...]

Omdat een katoenen tent ademt en een polyester tent niet. Daarnaast bijvoorbeeld de Waard katoenen tenten stormvast, waardevast en n gaan ze lang mee. Qua binnenklimaat is katoen onovertroffen.
Ooit in een f&b tent gelegen van de decathlon?
Vraag me af hoeveel dat werkelijk scheelt qua binnenklimaat.
Stormvast en waardevast is zeker een plus van een de waard.
De prijs, de grootte en het gewicht ook.
Enfin ieder zijn ding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 00:09
Tja, met een groot gezin op vakantie met een katoenen tent lijkt me haast alleen mogelijk met een aanhanger. Met een polyester tent kom je nog wel weg met een dakkoffer. Het is maar net wat je budget is en waar je prioriteiten liggen.

Onze conclusie was dat we sowieso een aanhanger nodig hadden, dus toen maar gelijk voor de vouwwagen met katoenen tentdoek gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duclaasie
Harribo schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 21:25:
[...]

Nee, ik heb nooit specifiek in een Decathlon tent gelegen en de kans dat dat gebeurt is ook niet zo groot. Ervaring met polyester heb ik wel en hoe je het ook wendt of keert, qua comfort wint katoen. Volume en gewicht zijn inderdaad een ander verhaal, maar met z’n tweeën is dat natuurlijk veel minder een issue.

Als je nog nooit katoen hebt ervaren zou ik toch zeggen probeer het eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duclaasie
Kevinns schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 21:47:
Tja, met een groot gezin op vakantie met een katoenen tent lijkt me haast alleen mogelijk met een aanhanger. Met een polyester tent kom je nog wel weg met een dakkoffer. Het is maar net wat je budget is en waar je prioriteiten liggen.

Onze conclusie was dat we sowieso een aanhanger nodig hadden, dus toen maar gelijk voor de vouwwagen met katoenen tentdoek gegaan.
En wat je allemaal meezeult. Ik blijf mij verbazen over wat mensen toch allemaal meenemen. Onze vandaag gearriveerde overburen hebben een vrij compacte tent, zijn met z’n tweeën en hebben een Espace vol mét dakkoffer. Bij het zien van de personenweegschaal en lampjes voor naast het bed moest mijn vriendin mij oprapen van verbazing.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmIW19VCcAvfPpIYybfWMHGAPMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogdQwOBNiAZezMPKSMzLRDab.jpg?f=fotoalbum_large
Vakantie is begonnen, eerste camperplaats voor 1 nachtje bij Emnelshausen
Tegen/in een park, grasje, 10 plekken, 14 euro per nacht. Water en stroom tegen betaling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94phXSDnc8OrNGvZFm_OjVXHVoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k53z9aF7LiCkSccS5gnluc3F.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het belangrijkste volgens onze kleine meid, een dikke vette speeltuin recht voor de camperplaats.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4odd7__q1hG_iIeuQ1MMN4gYUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqBMjPO0DzeceK1Hch6DLyEP.jpg?f=fotoalbum_large
Papa en mama vinden de bierstube in het park ook wel dikke prima.

Morgen verder, niet veel kilometers te gaan, lekker rustig aan. Maar eerst de dag beginnen bij de lokale bakkerij, voor een goede Frühstück.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Over katoen gesproken... Vanochtend gaan kijken bij Karsten, omdat we die tenten toch eerst even in het echt wilden zien. Daar de knoop doorgehakt en een Lacerta tunneltent aangeschaft met enige accessoires.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Mooier, dergelijke, fijner. Heb ik graag extra geld en gewicht voor over.

En ja, ik heb de F&B in het echt ervaren. In mijn optiek toch een wereld van verschil. Heeft weer zijn eigen voordelen, maar niet voor mij.
Zo heeft ieder zijn voorkeur. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Duclaasie schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 22:12:
[...]
Als je nog nooit katoen hebt ervaren zou ik toch zeggen probeer het eens.
Ik heb ook een katoenen tent. Zeker ook heel fijn. Ieder zijn ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 01:27
Gonadan schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 22:43:
[...]

Mooier, dergelijke, fijner. Heb ik graag extra geld en gewicht voor over.

En ja, ik heb de F&B in het echt ervaren. In mijn optiek toch een wereld van verschil. Heeft weer zijn eigen voordelen, maar niet voor mij.
Zo heeft ieder zijn voorkeur. :)
Een familielid waarmee we regelmatig kamperen heeft ook een F&B tent (4 persoons). Echt een prima ding hoor. Maar ik kan het niet helemaal uitleggen, het "slappe" van het polyester vind ik ergens niet prettig ogen en voelen ofzo. Ergens slaat het nergens op dat ik zo denk, maar bij katoen krijg ik zelf toch ook een fijner, degelijker gevoel. Hij staat ook altijd strakker dan polyester tenten.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Denman het is gewoon erg persoonlijk, niet voor niets zijn beide varianten al langer op de markt. De één ergert zich aan het gevoel van een broodzakje in de wind en de ander wordt knetter van een tent met het equivalent van een volwassen persoon qua ruimte en pakmaat. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 11:35
Omdat ik mijn eerste hands Albatros Junior 15.jaar gelden na 11 jaar veel gebruikt kon verkopen aan een Duitse liefhebber voor 750 euro, vervolgens heb ik een 2e hands De Waard Albatros katoenen tent datzelfde jaar ook voor 750 euro kocht, daar 15 jaar fantastisch mee heb gekampeerd in tropische temperaturen en hondenweer, en deze tent nu (24 jaar oud) voor 400 euro aan nieuwe kampeerders konden verkopen die ongetwijfeld daarna ook nooit meer iets anders dan katoen willen 😎

Het enige nadeeltje is het gewicht en pakmaat maar een grote Decathlon tent is qua pakmaat niet heel veel kleiner. Wel veel lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09 15:35
Okee, iemand tips voor een goed camping prullenbak in de voortent voor een gezin van 4? Inmiddels zijn de meeuwen al meerdere keren langsgeweest en mag ik iedere x alle opruimen..

[ Voor 6% gewijzigd door BaBoK op 13-07-2025 08:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:16
BaBoK schreef op zondag 13 juli 2025 @ 08:02:
Okee, iemand tips voor een goed camping prullenbak in de voortent voor een gezin van 4? Inmiddels zijn de meeuwen al meerdere keren langsgeweest en mag ik iedere x alle opruimen..
We gebruiken bewust een kleine afsluitbare inklapbare emmer met een zak erin die we gemiddeld 1 a 2 keer per dagen legen. Eigenlijk exact om dat soort overlast te vermijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Op vakantie gebruiken wij ook het liefst kleine vuilniszakken. Enerzijds vanwege dit probleem, maar ook omdat ik het gezeul met grote zakken, die net te vaak dan ook nog scheuren omdat we er teveel in hebben gedaan.

Dan maar een kleinere zakjes en elke dag/avond even wegbrengen.

De vraag was echter welke houder/prullenbak. Dat weten we zelf ook nog niet. Gebruiken nu nog het kleine ingebouwde bakje in de caravandeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 18:34
ijdod schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 22:34:
Over katoen gesproken... Vanochtend gaan kijken bij Karsten, omdat we die tenten toch eerst even in het echt wilden zien. Daar de knoop doorgehakt en een Lacerta tunneltent aangeschaft met enige accessoires.
Die hebben wij ook. Heerlijke tent.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Enfin ieder zijn ding
Een tent (eigenlijk elke verblijfplaats) is altijd een compromis met vele zijden
- Gewicht
- Omvang (opgezet en ingepakt)
- Materiaal
- Kwaliteit
- Prijs
- layout (o.a. ventilatie aspecten)
(en dan nog beschikbaarheid)

Dit moet je afzetten tegen je type vakantie en waar.

Zo is een decathlon popup tentje echt wel oke op een festival of 4 dagen camping Spanje.

Maar ik ben erg blij geweest met mijn Hillebergs tijdens langere perioden off-grid op IJsland, Isla Navarino of in de buurt van catarac peek en torres del pains danwel op eilandjes bij Vindskydd. Wetende dat welk weer dan ook hij blijft staan en betrouwbaar is, is dan veel waard. En als je hem op je rug moet meezeulen, telt ook nog elke kg.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 21:51
[...]

Enfin ieder zijn ding
Ik had een Decathlon F&B (AirSeconds 5.2) en dat was een prima tent, maar ik heb nu een katoenen tent en die is wel echt veel fijner. Niet dat die polyester slecht was, maar deze is gewoon beter. En een katoenen doek gaat ook veel langer mee dan een polyester doek.

Als het om kleine tentjes gaat ben ik wel een fan van polyester tentjes en zeker de F&B's zijn dan echt chill want mijn F&B popup tentje is echt heerlijk donker binnen en dat is zeker bij festival's e.d. wel heel erg fijn.

Ik vind het ook niet erg om ermee te slepen, dat scheelt.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
Met windkracht 9 op Terschelling was ik erg blij met mijn Falco tent. Geen seintje pijn. Buren hadden een tent van polyester en daar was alles nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09 15:35
J-M-T schreef op zondag 13 juli 2025 @ 08:39:
[...]

We gebruiken bewust een kleine afsluitbare inklapbare emmer met een zak erin die we gemiddeld 1 a 2 keer per dagen legen. Eigenlijk exact om dat soort overlast te vermijden.
Thanks. Over wat voor inhoud in liters heb je het dan over?
Of heb je een verwijzing van de emmer die jullie gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
Het grote issue met vuilnisbakken en het buiten houden van gemotiveerd gedierte wordt goed samengevat met een quote van National Park rangers in de VS: "Er is een aanzienlijke overlap tussen de slimste beer en de domste bezoekers".

Wij gebruiken een emmertje met deksel; kan in geval van nood ook nog dienst doen als toilet. Echter niet bestand tegen dieren die door hebben dat je het om kan gooien.

[ Voor 0% gewijzigd door ijdod op 13-07-2025 11:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
ijdod schreef op zondag 13 juli 2025 @ 10:23:
Het grote issue met vuilnisbakken en het buiten houden van gemotiveert gedierte wordt goed samengevat met een quote van National Park rangers in de VS: "Er is een aanzienlijke overlap tussen de slimste beer en de domste bezoekers".

Wij gebruiken een emmertje met deksel; kan in geval van nood ook nog dienst doen als toilet. Echter niet bestand tegen dieren die door hebben dat je het om kan gooien.
Tijdens het wildkamperen in Canada hadden we het eten in een plastic zak, en die zak met een touw over een hoge tak gehangen, een meter of 30 van onze tent af. Dat heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat die beer niet onze tent ingekomen is, en na wat snuffelen aan de tent weer verder was gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:23
Cyberpope schreef op zondag 13 juli 2025 @ 09:21:
[...]

Een tent (eigenlijk elke verblijfplaats) is altijd een compromis met vele zijden
- Gewicht
- Omvang (opgezet en ingepakt)
- Materiaal
- Kwaliteit
- Prijs
- layout (o.a. ventilatie aspecten)
(en dan nog beschikbaarheid)

Dit moet je afzetten tegen je type vakantie en waar.

Zo is een decathlon popup tentje echt wel oke op een festival of 4 dagen camping Spanje.

Maar ik ben erg blij geweest met mijn Hillebergs tijdens langere perioden off-grid op IJsland, Isla Navarino of in de buurt van catarac peek en torres del pains danwel op eilandjes bij Vindskydd. Wetende dat welk weer dan ook hij blijft staan en betrouwbaar is, is dan veel waard. En als je hem op je rug moet meezeulen, telt ook nog elke kg.
waar ben je in IJsland geweest? Vertrek zelf over dik 2 weken. Eerst Landmanalaugar & Fimmvörduháls lopen met de tent (rustig aan, in 5/6 dagen naar Skogar, dan terug naar Reykjavik om een camper op te pikken voor nog 3 weken rondrijden en ook dan vooral veel lopen (maar minder slapen in de tent)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
ijdod schreef op zondag 13 juli 2025 @ 10:23:
Het grote issue met vuilnisbakken en het buiten houden van gemotiveert gedierte wordt goed samengevat met een quote van National Park rangers in de VS: "Er is een aanzienlijke overlap tussen de slimste beer en de domste bezoekers".

Het is net als met de sloten van je huis. Je moet zorgen dat je het beter doet dan je buren, dan komen ze niet bij jou. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:16
BaBoK schreef op zondag 13 juli 2025 @ 10:17:
[...]

Thanks. Over wat voor inhoud in liters heb je het dan over?
Of heb je een verwijzing van de emmer die jullie gebruiken?
Wij hebben deze :

https://www.karstentravel...et-deksel-l-seagreen.html

Ik denk dat je er niet echt verkeerd in kan gaan, dit zal wellicht niet eens de handigste optie zijn maar wij zijn er wel blij mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Kevinns schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 21:47:
Wij hebben het een paar jaar gedaan met een Bak-rak; een drager op de trekhaak. Qua logistiek ideaal; daar lag bij ons alleen de tent op (één grote zak) en die kan je dan ook makkelijk als laatste inpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 00:38
Omdat technisch katoen geen 65 kilo weegt maar wel ademt, minder doorhangt als het nat wordt en kwalitatief veel beter is dan polyester. En ja, duurder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
@eamelink Heb die trekhaak dragers inmiddels een paar keer gezien. Grootste voordelen lijken me lager verbruik (tov dakkoffer), lage tildrempel, en verwijderbaar op bv de camping. Belasting is vergelijkbaar met dakdragers (beiden varieren nogal per model auto). Vind het een interessante optie.

[ Voor 6% gewijzigd door ijdod op 13-07-2025 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gonadan schreef op zondag 13 juli 2025 @ 11:10:
[...]

Het is net als met de sloten van je huis. Je moet zorgen dat je het beter doet dan je buren, dan komen ze niet bij jou. :+
<knip> What happens in de Huiskamer, stays in de Huiskamer. Het plaatje posten is 1 ding, de link erbij een heel ander ding.

[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 14-07-2025 11:48 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Forum not allowed?

[ Voor 25% gewijzigd door Ardana op 14-07-2025 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Iemand nog last minute ideeën (campings) voor Denemarken?

Heb wel een wat mooie campings gezien met plek over 2 weken, maar prijzen rond de €100/plek/gezin van 4/nacht.

(4p gezin met vouwwagen Jamet Dakota)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hopjesvla79 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 11:10:
[...]

waar ben je in IJsland geweest? Vertrek zelf over dik 2 weken. Eerst Landmanalaugar & Fimmvörduháls lopen met de tent (rustig aan, in 5/6 dagen naar Skogar, dan terug naar Reykjavik om een camper op te pikken voor nog 3 weken rondrijden en ook dan vooral veel lopen (maar minder slapen in de tent)
https://www.ijsland-info.nl/hornstrandir.html
Al weer 20 jaar geleden (ik word oud...). Toch van 2 weken. Met boot gebied ingebracht en na 2 weken weer uit. Prachtige trektocht.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nog even solliciteren voor stamgast…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:23
Cyberpope schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:43:
[...]

https://www.ijsland-info.nl/hornstrandir.html
Al weer 20 jaar geleden (ik word oud...). Toch van 2 weken. Met boot gebied ingebracht en na 2 weken weer uit. Prachtige trektocht.
ah ja daar hebben we ook nog naar gekeken, maar gezien ons eerste bezoek aan IJsland en dat de Landmanalaugar al op ons lijstje stond slaan we deze nu over gezien de tijd. Maybe next time.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

DopdeDouwer schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:30:
Iemand nog last minute ideeën (campings) voor Denemarken?

Heb wel een wat mooie campings gezien met plek over 2 weken, maar prijzen rond de €100/plek/gezin van 4/nacht.

(4p gezin met vouwwagen Jamet Dakota)
Ik hoop last minute een doorrij camping te vinden voor €30 per nacht. Twee jaar geleden ook gelukt ;)

Hij was wel Ved Bysonder….
https://maps.app.goo.gl/rxTjL6Jm7RVE2N7Q8?g_st=ipc

Kinderen vermaakten zich prima. Een volledige zeecontainer met speelgoed tot hun beschikking. De glijbaan werd zo goed als in de tent gesleept.
Genoeg dieren ook, en een mooie zonsondergang boven een graanveld.

[ Voor 50% gewijzigd door Get!em op 13-07-2025 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:18
Iemand nog goede tips voor een leuke bestemming?
We gaan slechts 1 week (met caravan) dus we zoeken eigenlijk iets wat niet al te ver is maar toch (waarschijnlijk) lekker weer heeft.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Wanneer?? Anders is niet te ver weg, Luxemburg zeker leuk.
In de buurt van Beafort. Wel je zeker lekker weer, moet je iets verder weg vrees ik (en dan nog geen garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:18
Cyberpope schreef op zondag 13 juli 2025 @ 16:13:
Wanneer?? Anders is niet te ver weg, Luxemburg zeker leuk.
In de buurt van Beafort. Wel je zeker lekker weer, moet je iets verder weg vrees ik (en dan nog geen garantie).
15-23 Augustus.

Vorige zomer zijn we ook 1 weekje gegaan en zaten we bij Nantes in de buurt. Dat was qua weer wel prima maarja, garantie heb je nooit :X

Zat zelf ook aan de Ardennen te denken. Maar wellicht iets verder weg al wel meer kans op beter weer. Wellicht meer van Annecy, of de Ardeche. (Of Tirol of rond de Moezel) zoveel keus

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Get!em schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:56:
[...]

Ik hoop last minute een doorrij camping te vinden voor €30 per nacht. Twee jaar geleden ook gelukt ;)

Hij was wel Ved Bysonder….
https://maps.app.goo.gl/rxTjL6Jm7RVE2N7Q8?g_st=ipc
Dit heb je gepakt op doorreis naar Zweden? Wij hadden t plan om met de veerpont van Kiel te gaan, maar nu t plan om in Denemarken een aantal Campings + legoland, Lego house, Kopenhagen aan te doen en Zweden misschien te skippen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
FastFred schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:28:
Zelf heb ik een vraagstuk, ik ga dit jaar 2x op scouting kamp. 1 week naar Hellendoorn met mijn huidige groep scouts en een dag na terugkomst vertrek ik voor een week naar de Vogezen met een wat oudere groep.

Ik heb 3 powerbanks van ieder 20.000mah. Ik verbruik 2 van die powerbanks in een week en tussen beide kampen is niet genoeg tijd om ze thuis weer op te laden.

Ik kan nog een powerbank extra kopen, maar misschien bestaat er iets degelijks op zonne energie dat niet de hele dag nodig heeft om net genoeg sap te hebben om mijn telefoon half op te laden?

Iemand tips/ervaringen?
Toch maar een 4e bij gekocht. 80.000mah bij elkaar :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWxIXhDzz0-lz72qpR4VyQyb8Aw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A3igrUAwCCs9ww7R8Ma0Me62.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

ijdod schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 22:34:
Veel plezier met deze aanschaf (y)

* aReaRe ooit bezitter geweest van een Karsten 240 opblaasbare tent.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

ijdod schreef op zondag 13 juli 2025 @ 12:02:
@eamelink Heb die trekhaak dragers inmiddels een paar keer gezien. Grootste voordelen lijken me lager verbruik (tov dakkoffer), lage tildrempel, en verwijderbaar op bv de camping. Belasting is vergelijkbaar met dakdragers (beiden varieren nogal per model auto). Vind het een interessante optie.
Let er wel op wat je maximale kogeldruk mag zijn van je auto. Zo'n bak weegt ook zeker 10kg en met een tent van 65kg zit je bij menig auto al aan de max.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Topic staat in de Huiskamer (/31) , toegang kan je gewoon aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

FastFred schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:01:
[...]

[Afbeelding]
Volgende keer deze aanschaffen :P

Afbeeldingslocatie: https://www.visser-assen.nl/image/cache/productfotosjm/Europower/aggregaat-honda-inverter-eu10ii-800x600.jpg

Je loopt lang genoeg rond om te weten dat je posts kunt samenvoegen, je hoeft niet voor iedere reactie een nieuwe aan te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 14-07-2025 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

DopdeDouwer schreef op zondag 13 juli 2025 @ 16:47:
[...]

Dit heb je gepakt op doorreis naar Zweden? Wij hadden t plan om met de veerpont van Kiel te gaan, maar nu t plan om in Denemarken een aantal Campings + legoland, Lego house, Kopenhagen aan te doen en Zweden misschien te skippen.
Ja. En dan gewoon over de weg crossen, zonder veerpont. Heb een bizz/oresundpay, dus betaal 60% minder ;)

Vind dat gewacht bij die veerpont maar niks, of je moet reserveren en precies op tijd zijn. En die van puttgarden zit nu ook niet meer in bizz voor zover ik kan nagaan. En de prijzen van die ferries als je met aanhanger rijdt zijn ook niet mals.

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 13-07-2025 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Get!em schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:59:
[...]

Ja. En dan gewoon over de weg crossen, zonder veerpont. Heb een bizz/oresundpay, dus betaal 60% minder ;)

Vind dat gewacht bij die veerpont maar niks, of je moet reserveren en precies op tijd zijn. En die van puttgarden zit nu ook niet meer in bizz voor zover ik kan nagaan. En de prijzen van die ferries als je met aanhanger rijdt zijn ook niet mals.
Yep, Oresundpay bizz hebben wij ook, brug is erg fijn als je geen planning aan wilt houden.

Voorheen hadden we BroBizz, maar die doet het niet meer in Noorwegen. We hebben nu de Oresundpay versie die ook de tol in Oostenrijk voor ons kan afhandelen (indien >3,5t).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

pirke schreef op zondag 13 juli 2025 @ 18:21:
[...]

Yep, Oresundpay bizz hebben wij ook, brug is erg fijn als je geen planning aan wilt houden.

Voorheen hadden we BroBizz, maar die doet het niet meer in Noorwegen. We hebben nu de Oresundpay versie die ook de tol in Oostenrijk voor ons kan afhandelen (indien >3,5t).
Ja, echt oppassen, brobizz apparaatje kost extra, terwijl bizz bij oresundpay + betaald Øresundsbron abonnement , apparaat gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Get!em schreef op zondag 13 juli 2025 @ 18:30:
[...]

Ja, echt oppassen, brobizz apparaatje kost extra, terwijl bizz bij oresundpay + betaald Øresundsbron abonnement , apparaat gratis is.
Ik kwam er een maand geleden achter toen in het OresundGo brug abbonement weer wilde activeren, dat werkte niet meer bij BroBizz. Gelukkig op tijd de nieuwe bizz gekregen voor de huidige vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
aReaRe schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:33:
[...]

Let er wel op wat je maximale kogeldruk mag zijn van je auto. Zo'n bak weegt ook zeker 10kg en met een tent van 65kg zit je bij menig auto al aan de max.
Uiteraard. Maar de dakbelasting zit in dezelfde orde van grootte (75 kg typisch). Vandaar dat ik stelde dat het per auto kan verschillen. Mijn auto mag 75 op het dak, 100 op de trekhaak, bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:05
[...]

[Afbeelding]
:w Hier nog een scout...

Over solarpanelen gesproken. Deze Ecoflow heeft mijn powerbanks (20K mA) in een paar uur vol in de volle zon.
(en dat tijdens mijn vakantie in Schotland)
Alternatief: Xtorm
Maar je powerbanks niet aan je jeugdleden uitlenen is de beste manier om er langer mee te doen 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Voronwë op 13-07-2025 20:38 ]

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
aReaRe schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:37:
[...]

Volgende keer deze aanschaffen :P

[Afbeelding]
Voor dat geld koop ik 18 powerbanks van 20k mah :+
Voronwë schreef op zondag 13 juli 2025 @ 20:35:
[...]

:w Hier nog een scout...

Over solarpanelen gesproken. Deze Ecoflow heeft mijn powerbanks (20K mA) in een paar uur vol in de volle zon.
(en dat tijdens mijn vakantie in Schotland)
Alternatief: Xtorm
Maar je powerbanks niet aan je jeugdleden uitlenen is de beste manier om er langer mee te doen 8)7
Ja kom je nu mee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:05
FastFred schreef op zondag 13 juli 2025 @ 20:41:
[...]

Voor dat geld koop ik 18 powerbanks van 20k mah :+

[...]

Ja kom je nu mee :+
Sorry, was op vakantie in Schotland toen je die vraag stelde. O-)

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmTQylfm-PKqPhm8O8TWfQGx4TI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJcNaEOBevC2tosB067mWS0D.jpg?f=fotoalbum_large
Fijne avond mede kampeerders O+
Campspace overnachtings plek 1, drie kwartier onder Würzburg. Aan de rand van een dorp (nou ja dorp) met 30 inwoners.. Eigenijk geen voorzieningen, nou ja een toilet bij de verhuurster, 100 meter verderop de straat in. Douche?? Volgens de Campspace add ja een koude. Maar in werkelijkheid: zo een douchezak aan een boom : :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ul58YxXILf0EUukLEFLJnGnJSBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPB7fCCjyN77Y2RpLD4qvJNo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woQseNz1bBHYC-Yx5C-3tEgadq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9B7tvAf7evLTMk2bXzNOmXcb.jpg?f=fotoalbum_large

De kinderen wilde weer een vuurtje stoken, papa deed natuurlijk mee. Ruim 3 uur lang zijn ze bezig geweest met takjes zoeken om het vuur aan te houden O+

De natuurdouche hier was verfrissend, had ik misschien eerder op de dag moeten doen toen de zon nog wat harder scheen...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
De Campooz Fat Freddy staat inmiddels op de veluwe. Best strak voor een first timer vind ik :*) Beste nachtrust ooit, hadden we veel eerder moeten doen.

Ook al de eerste plensbui gehad, alles waterdicht *O* De 2024, dus met nieuwe (technisch) katoen ipv ripstop.

Afwachten of Campooz nou failliet is, of met vakantie…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmldweC_EDv5ZMnoit30B9ZoOj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3phquIghZXM4Jbz4notecd1T.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3xR3ig00VE9rHOBp4dGEo8pd3g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LOpoqlnmHKn4wq0Gu5KwqDCM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ug3IdZx4dfVWfl76O1Eq5revH3g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1shix90BrfaBo6zhPUsaCx2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rvhd8NQcPWwagLQ9iQDa_mUr0sg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFJw139jCVLtK6ixheygJ8Dx.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Aangepast.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Met horten en stoten hebben we onze caravan op de camping gekregen. Onze Grand Scenic, met een lichte 1.2 motor had er toch moeite mee, ondanks dat we de zwaarste spullen in de auto en dakkoffer hebben gedaan, zodat we zeker niet boven de 1300 kg uit zijn gekomen.

Betekend gewoon voor volgend jaar een andere auto. Onze Dethleffs mag 1700 kg wegen, maar zoveel hebben we denk ik niet nodig. Er zijn best veel auto's te vinden die 1500 kg mogen trekken, maar waar let ik op? Met name vermogen?

Zelf heb ik wel een Mazda CX-5 op het oog, maar daar occasion aanbod is wel wat beperkter dan bijvoorbeeld een Ford Kuga of Dacia Duster, die ook worden aangeraden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
greatgonzo schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:54:
Met horten en stoten hebben we onze caravan op de camping gekregen. Onze Grand Scenic, met een lichte 1.2 motor had er toch moeite mee, ondanks dat we de zwaarste spullen in de auto en dakkoffer hebben gedaan, zodat we zeker niet boven de 1300 kg uit zijn gekomen.

Betekend gewoon voor volgend jaar een andere auto. Onze Dethleffs mag 1700 kg wegen, maar zoveel hebben we denk ik niet nodig. Er zijn best veel auto's te vinden die 1500 kg mogen trekken, maar waar let ik op? Met name vermogen?

Zelf heb ik wel een Mazda CX-5 op het oog, maar daar occasion aanbod is wel wat beperkter dan bijvoorbeeld een Ford Kuga of Dacia Duster, die ook worden aangeraden
Wat eigen gewicht is ook lekker. Als je 1500kg wil trekken dan is het wel fijn als je beladen auto >1850kg weegt. Bij 1700kg trekgewicht gaat dat naar 2100kg beladen auto.

De rest van het jaar is een zware auto juist een nadeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
[...]

[Afbeelding]
ik zie Anker powerbanks
nieuws: Anker roept wereldwijd meerdere powerbanks terug vanwege brandgevaar

geen idee of dit voor jouw model ook geldt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 20:32
@greatgonzo Voor de motor van de auto maakt het natuurlijk niet zoveel uit of je 200 kg meer in de auto hebt, of in de caravan. Die moet het nog steeds meeslepen.

Voor de stabiliteit wel beter om zoveel mogelijk gewicht in de auto te hebben, dus wel prima om te doen.

Ik zou zelf vooral op zoek gaan naar trek-ervaringen met betreffende auto. Volgens mij test de ANWB nog steeds trekauto's, bijvoorbeeld, en het caravanforum kan ook een goede bron zijn.

Het kan van model tot model/uitvoering erg verschillen hoe de auto rijdt met een aanhanger. Zo reed mijn 2007 Octavia 2 RS 2.0 Tdi veel stabieler met onze caravan (max 1300 kg, zal ca. 1200 zijn in werkelijkheid) dan onze huidige 2013 Octavia 3 Greenline 1.6 Tdi. Los van het vermogen (we hebben de 1.6 laten chippen naar 145 pk, dat is ruim voldoende voor de caravan, 105 was wat karig), was de Octavia RS veel stabieler, vast doordat hij een veel beter (sport)onderstel had.

Daarnaast is caravantrekker.nl erg informatief. (Daar kan je ook een trekrapport laten maken voor een specifieke auto, kost wel een paar euro. (Nadat je die aangevraagd hebt, kan je nog wel met het gewicht van auto en aanhanger en met het vermogen spelen, maar niet meer een andere auto kiezen). In het rapport geeft men ook heel mooi aan wat haalbaar is in welke versnelling, bij welk toerental, bijvoorbeeld.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb afgelopen weekend een volgeladen tandemasser, geen idee wat het gewicht was, achter mijn Focus gehad, die heeft een 1.5 3-cylinder met 182pk en handgeschakeld. Max trekgewicht: 1700kg, ik denk dat de tandemasser daar nog wel onder zat qua kg's. Maar de auto deed alsof het niks was, viel me 100% mee.

Rustig rijden, niet hard willen optrekken dat belast de motor alleen maar zwaarder en wat hoger in toeren blijven rijden dan je normaal zou doen.

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 14-07-2025 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Zaken als een korte overhang achter en dergelijke spelen qua stabiliteit ook wel een rol. Daarom zijn de 'crossover'-modellen vaak wat populairder dan stations als trekkers.

Volgens mij is de stelregel dat je (beladen!) maximaal tot 75% van het beladen gewicht van de trekker wil gaan. Dus als je een caravan (beladen) 1500 kg wil trekken, moet je auto eigenlijk minimaal 2000kg (beladen) zijn.

Plug-in hybrides zijn vanwege hun hoge eigen gewicht (door het accupakket) best goede caravantrekkers. En ze kunnen elektrisch op lage snelheid eenvoudig manoeuvreren c.q. vanuit stilstand vertrekken, wat ook wel fijn kan zijn. Zou ik een caravan hebben dan zou ik sowieso naar een PHEV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:23

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Hallo allen, ik ben op zoek naar een tent met ruime slaapplek voor 2 personen en voldoende leefruimte. Formaat 3x5 meter ongeveer zou kunnen volstaan, luifeltje er bij (evt los) en klaar.

Eisen:
- katoennen doek
- Bisonyl grondzeil
- niet opblaasbaar

Ik kom een stevig (bisonyl) grondzeil alleen tegen bij grotere tenten of bij de waard (= erg prijzig).
Heeft iemand wellicht nog een andere (betaalbare) optie?

Edit; betaalbaar is een ruim begrip, maar onder de 1000 zou fijn zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door frankwopereis op 14-07-2025 11:06 ]

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
frankwopereis schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:06:
Hallo allen, ik ben op zoek naar een tent met ruime slaapplek voor 2 personen en voldoende leefruimte. Formaat 3x5 meter ongeveer zou kunnen volstaan, luifeltje er bij (evt los) en klaar.

Eisen:
- katoennen doek
- Bisonyl grondzeil
- niet opblaasbaar

Ik kom een stevig (bisonyl) grondzeil alleen tegen bij grotere tenten of bij de waard (= erg prijzig).

Tent van Falco, kijk is hier https://www.baxrecreaties...3NTI0ODQyMDkkajYwJGwwJGgw

Buizerd 3000 bv https://www.baxrecreaties...3NTI0ODQyMjIkajQ3JGwwJGgw

Op MP ook prima te vinden. Tent kan bij normaalgebruik makkelijk 10/15 jaar mee.

[ Voor 10% gewijzigd door GoEV6 op 14-07-2025 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:23

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

GoEV6 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:10:
[...]

Tent van Falco, kijk is hier https://www.baxrecreaties...3NTI0ODQyMDkkajYwJGwwJGgw

Buizerd 3000 bv https://www.baxrecreaties...3NTI0ODQyMjIkajQ3JGwwJGgw

Op MP ook prima te vinden. Tent kan bij normaalgebruik makkelijk 10/15 jaar mee.
De Falco had ik inderdaad ook nog gezien. Valt qua budget ook buiten de mogelijkheden om deze nieuw aan te schaffen. Benieuwd of er nog meer alternatieven komen, anders is inderdaad een 2e hands falco of dewaard wellicht een mogelijkheid.

edit; zie trouwens wel dat de genoemde falco (zonder luifel) dik 2 meter groter is dan beoogd.

[ Voor 5% gewijzigd door frankwopereis op 14-07-2025 11:19 ]

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns

Eisen:
- katoennen doek
- Bisonyl grondzeil
- niet opblaasbaar

https://www.esvocampingsh...edouin-240-katoenen-tent/

Is zoiets groot genoeg voor je? Anders is MP een betere optie denk ik. Die katoenen tenten zijn niet stuk te krijgen. Het ligt er een beetje aan hoe ermee omgegaan is maar een De Waard van 20 jaar oud kan vaak best nog 10 jaar mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duclaasie

Eisen:
- katoennen doek
- Bisonyl grondzeil
- niet opblaasbaar

De Waard Papegaaiduiker tweedehands scoren. Moet binnen dat budget heel goed mogelijk zijn om een goede te scoren. Wij hebben voor die van ons inclusief zijflappen, zonneluifel en een schort 750,- betaald. Bij aanschaf had hij ongeveer 10 staweken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYm_sZSiK-gFSRmYYhCNlmOsRxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9oE5ExbEGHNeFsPT7hcd93xR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
frankwopereis schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:15:
[...]

edit; zie trouwens wel dat de genoemde falco (zonder luifel) dik 2 meter groter is dan beoogd.
Afmetingen: 480 x 300 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostga
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23

Eisen:
- katoennen doek
- Bisonyl grondzeil
- niet opblaasbaar

https://www.dewitschijnde...uxe-rstc-tunneltent-beige

Duurder dan 1000 euro, maar weer goedkoper dan de Karstens en de Waards. Wat ik bij deze wel mooi vind is dat je 's avonds vast de luifel kan opruimen, en dat de zijwanden van de luifel weg te rollen zijn zodat het een soort tarp wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Een Falco is overigens niet van katoen. De Falco tenten zijn volledig gemaakt van Ten Cate Residential (mix van polyester en pva).

Voor de liefhebbers hebben ze het merk Baco. Dezelfde tenten, maar de wanden zijn wel van 100% katoen en enkel het dak van de tent van dit "Residential"-doek.

Zou overigens kunnen dat oude Falco's wel (deels) van katoen zijn, maar het genoemde doek gebruiken ze in ieder geval al een handjevol jaar bij nieuwe tenten.

Uiteraard heeft dit doek ook bepaalde voordelen, maar een echte katoen liefhebber zoekt een ander soort tent me dunkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Eisen:
- katoennen doek
- Bisonyl grondzeil
- niet opblaasbaar

Outwell Lanai Reef (is een wat ouder model, maar nog prima verkrijgbaar op MP)
https://www.outdoor-renne...-das-3-personen-zelt.html

Pro: stahoogte, zeer stevige stalen buizen, katoen. Ventilatieopeningen op zo'n manier dat het enorm verkoelend werkt.
Er is ook een extension luifel verkrijgbaar die je afhankelijk van de plek erbij zet of niet.

Bardani Spitfire is ook eenzelfde type.
https://www.outdoorxl.nl/bardani-spitfire-300-rstc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

Eisen:
- katoennen doek
- Bisonyl grondzeil
- niet opblaasbaar

Dit gaat je niet meer lukken tegenwoordig denk ik. Vijftien jaar geleden kocht je voor 1000 een Bardani Villanova 320. Die kocht ik toen met hetzelfde eisenlijstje als jij nu hebt.
Tenten zijn tegenwoordig een stuk duurder geworden en steeds moeilijker van katoen te krijgen. Ook de Bardani's zijn tegenwoordig niet meer van katoen maar technisch katoen (een mengvorm, ofwel gewoon voor de helft plastic). Geen van de genoemde tenten hierboven is zuiver katoen, hoe hard is die eis voor jou?

Met die eisen zou ik serieus een mooie tweedehands overwegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 14-07-2025 12:46 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

greatgonzo schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:54:

Iedereen een zijn (bejaarde) moeder vind die CX-5 helemaal het einde als er een caravan achter moet hangen.
Ik ben totaal niet bekend met de motorisering van die dingen, maar ik dacht dat er ook niet turbo (benzine) versies zijn??
Die zou ik liever vermijden, Ja ze hebben vast pk's genoeg maar dan is het wel flink schakelen en toeren blazen om dat vermogen beschikbaar te hebben.

Bij 1700kg caravan zou ik, zoals ook door andere getipt) zeker voor een trekauto van minimaal gelijk gewicht gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Vriend van mij heeft een hagelnieuwr CX-5. Ding mag 2000kg trekken. Alle luxe, stil, comfortabel. Alleen slechts 120pk en dus niet vooruit te fikken.

Daar zou ik niet graag 2000kg achter hangen als je wat meer heuvelachtig gebied in gaat.
Pagina: 1 ... 263 ... 277 Laatste