Wij zijn zo gegaan. Vrij stevig doorgereden, dus bijna elke dag wel op pad. Dat was ook ons doel: we wilden het land ontdekken. Het weer zat niet overal mee anders waren we langer gebleven.
Wij waren met een 6m camperbus, volgend jaar met een 6m small integraal.
We hebben redelijk veel wild gestaan, maar ook wel op campings als de voorzieningen nodig waren of we geen zin hadden wat te zoeken. Volgend jaar gaan we daarom een week langer en weten nu beter wat we zoeken. Waarschijnlijk iets hoger ook.
Hou er rekening mee dat de campings duur zijn. In jouw periode zou ik meer drukte verwachten. Vooral als de noren zelf op vakantie gaan. Ik vond de campings totaal niet geschikt om met onze tent heen te gaan. Sommige waren ook opvallend ouderwets als je de rest van het land er mee vergelijkt. Daarentegen ook juist een paar super mooie gezien. Maar verwacht geen franse tentplaatsen. Die charme is er niet.
Als je je er toe zet kan je best veel afstand afleggen, wij vonden de claim dat 80 gaan enzo ervoor zorgt dat je daar langzaam verplaatst echt onjuist. We gingen in 2 uur van groen naar sneeuw naar hoogte naar een meer,
Wildkamperen kan op veel plekken. Park4Night is super handig maar reken wel op elke plek op een duitser van die app.
Als je chemisch toilet mee hebt kan je die op veel plekken lozen (daar is die app erg handig voor).
Ik heb via Flyt een tol tag genomen. Deze is erg goed bevallen, was vooral bij de pont erg makkelijk en gaf wat korting.
Let goed op het weer, dat wisselt daar heel veel!
Campinggas hebben ze daar niet dus zorg voor de juiste verloopnippel of koop iets anders.
Tanken kan overal
Water uit de kraan is heerlijk en als je goed zoekt zie je veel publieke tappunten.
Terugreis met de pont was fijn, maar wij hebben wel van zweden genoten. Je rijdt zo echt langzaam de rust in.
Check bij wildstaan vooral op of als er mensen langskomen of ze groeten. Vraag desnoods of het oke is dat je er staat als je twijfelt. Even groeten en respectvol zijn en iedereen vindt het prima.
[
Voor 13% gewijzigd door
twowheeler op 17-06-2025 12:24
]