[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 257 ... 276 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:07
Androo schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:41:
[...]

Absorptie koelkasten werken wat dat betreft een beetje 'andersom' .
Bij Koud weer -> stand hoger
Bij warm weer -> stand lager

zie bron: https://brugginkcaravans....per-koelt-niet-voldoende/

Dit plaatje is een goede leidraad om mee te nemen:
[Afbeelding]
Meestal zetten we de onze op de middelste stand (3 van 5). Zowel bij vorst als bij 25 graden. Bij 35 hebben we hem op 4 gezet, inderdaad met het idee dat hij harder moet koelen en ook dat werkte prima (tegenstrijdig aan dit overzicht). Vriesvak bleef gewoon bevroren.

Misschien moet ik stand 2 eens gaan proberen, kijken wat dat doet, maar eerlijk gezegd merk ik weinig verschil tussen de standen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

vhal schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:11:
[...]

Grappig, we hebben deze ook en ik vind deze gewoon 'stil', het is niet dat het ding continue draait/aan slaat.
Maar goed, het kan dus nog stiller maar ik vond tot dus ver 1 tutorial op youtube en de fan zelf zal ook wel een paar tientjes kosten :+
Ik heb ook een MCF40, ja je hoort de compressor(blijkbaar ventilator?) als hij aanslaat maar verder ook niet, vind het geen hinderlijk geluid om daar nu iets aan te doen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bakkenist schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:03:
Iemand ervaring met het aansluiten van zijn caravan of camper op de oprit via je eigen EV laadpaal? Om je huishoudaccu op te laden en/of je kampeermiddel simpelweg van 230V te voorzien (koelkast op temperatuur houden etc.).

Ik was voornemens een aparte wandcontactdoos aan de buitenzijde van ons huis te gaan maken, tot ik eens ging zoeken op verloopstekkers voor EV laadkabel naar CEE. En dat blijkt zowaar te bestaan.

https://www.evservice.eu/adapter-type-2-cee

Nog wel even uitzoeken hoe het gaat met het automatisch vergrendelen van die verloopstekker aan de kabel van de laadpaal, want een auto communiceert natuurlijk met dat ding, maar ik vermoed dat een "dom" verloopstuk gewoon op slot wordt gezet en daar niet vanaf gaat tenzij je de spanning van je laadpaal haalt. Niet handig.

Enfin, als iemand dit al in de praktijk in gebruik heeft hoor ik graag of het de moeite waard is. Scheelt me weer een wcd aanleggen. :)
Je hebt ze ook met ontgrendeling
https://www.laadkabelfabr...en-overstroombeveiliging/

https://www.laadkabelfabr...tekker-met-ontgrendeling/

En uiteraard als V2L op specifieke auto's. Hoef je die dure campingstroom niet meer af te nemen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 16-06-2025 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Get!em schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:28:
[...]

Je hebt ze ook met ontgrendeling
https://www.laadkabelfabr...en-overstroombeveiliging/

https://www.laadkabelfabr...tekker-met-ontgrendeling/

En uiteraard als V2L op specifieke auto's. Hoef je die dure campingstroom niet meer af te nemen :)
Maar hoe kom je dan thuis? Beter een zonnepaneeltje meenemen.

Overigens heb ik wel adapters voorbij zien komen om fietsen via openbare laadpalen op te laden, die gaan ook via een stekker en misschien meer succes. @Bakkenist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:50
Kent er iemand camping parken Nederland die redelijk van formaat zijn en dus ook mooie zwembaden hebben maar ook een goed rookbeleid voeren?

We lopen er constant tegen aan nu we ook jonge kinderen hebben. Camping de Krim op texel campings van de keten Capfun.

Allemaal leuke campings, maar verschrikkelijk slecht rookbeleid. Daarmee bedoel ik dus totaal geen rekening houden met de algemene norm dat men roken op speeltuinen verbied en ook steeds meer op terrassen. Helemaal voor kinder campings ergeren we ons er kapot aan dat de ene na de andere peuk wordt opgestoken bij een speeltuin of terras op een kindercamping.

Wie heeft wellicht wel positieve ervaringen mee en zo ja op welke camping(s) in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37
Deveon schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:34:
[...]

Maar hoe kom je dan thuis? Beter een zonnepaneeltje meenemen.

Overigens heb ik wel adapters voorbij zien komen om fietsen via openbare laadpalen op te laden, die gaan ook via een stekker en misschien meer succes. @Bakkenist
Je blijft makkelijk onder de 1kWh per dag met alleen een koelkast, wat verlichting en het opladen van je telefoon. Ter vergelijking, daar kan je zo’n 6km mee rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Draakje5 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:59:
Kent er iemand camping parken Nederland die redelijk van formaat zijn en dus ook mooie zwembaden hebben maar ook een goed rookbeleid voeren?

We lopen er constant tegen aan nu we ook jonge kinderen hebben. Camping de Krim op texel campings van de keten Capfun.

Allemaal leuke campings, maar verschrikkelijk slecht rookbeleid. Daarmee bedoel ik dus totaal geen rekening houden met de algemene norm dat men roken op speeltuinen verbied en ook steeds meer op terrassen. Helemaal voor kinder campings ergeren we ons er kapot aan dat de ene na de andere peuk wordt opgestoken bij een speeltuin of terras op een kindercamping.

Wie heeft wellicht wel positieve ervaringen mee en zo ja op welke camping(s) in NL?
Deze i.i.g. rondom zwembad https://www.zandstuve.nl/zwemmen-in-hardenberg

Verder zijn er meerdere rookvrije campings te vinden. In combinatie met zwembad wel lastig inderdaad

Frankrijk , maar daar mag campers caravans en vouwwagens ook niet…. >:) ;w https://junora.fr/ontdekken/camping-junora/wat-niet/

[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 16-06-2025 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Kevinns schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:29:
[...]

Je blijft makkelijk onder de 1kWh per dag met alleen een koelkast, wat verlichting en het opladen van je telefoon. Ter vergelijking, daar kan je zo’n 6km mee rijden.
Met 2,5 koelkast (koelbox op 230), koffie en arsenaal aan schermpje gingen wij met z’n 6e ruim over de 4 kWh heen hoor. Gelukkig kregen we 6 per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:27

Smurf

Detri

pirke schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:50:
[...]

Meestal zetten we de onze op de middelste stand (3 van 5). Zowel bij vorst als bij 25 graden. Bij 35 hebben we hem op 4 gezet, inderdaad met het idee dat hij harder moet koelen en ook dat werkte prima (tegenstrijdig aan dit overzicht). Vriesvak bleef gewoon bevroren.

Misschien moet ik stand 2 eens gaan proberen, kijken wat dat doet, maar eerlijk gezegd merk ik weinig verschil tussen de standen...
Ik vergat telkens of het nu harder of zachter zetten was bij warm weer, en geen zin om op dat moment op te zoeken, want vakantie. Dus zette de knop ook maar gewoon halverwege. Ik heb wel een paar fans erin gezet, maar de koelkast zit wel aan de kant van de voortent dus als we overdag weg zijn kan het qua temperatuur wel erg oplopen daar.

)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Soms moet iets gewoon zo zijn:
Wij hadden toen we de caravan 5 jaar terug kochten al een mover er onder zitten. Alleen die is waarschijnlijk net zo oud of bijna net zo oud als de caravan zelf (Bouwjaar 2000). Ding deed het prima, alleen als hij een wat steilere helling op moest viel hij soms in storing in moest je hem even resetten. Ook was het nog zo'n handmatige mover zonder tussenstang, dus beide rollen moesten apart op de wielen gezet worden.

Vooral dat laatste vond ik een groot nadeel, zeker nu we een EV hebben en onderweg ongetwijfeld wel een paar keer af- en aangekoppeld zou moeten gaan worden.
Dus na lang wikken en wegen vorige week het vakantiegeld stukgeslagen op een volautomatische mover. Gisteren was deze binnen dus uit werk gelijk aan de gang. Ik heb altijd wel wat klushout liggen en een maar mooie dikke balken waar ik de caravan op wilde zetten zodat ik iets meer werkruimte zou hebben. Idee was om een trapje te maken met pallethout plankjes en daar de caravan dan op te rijden. Alleen de oude mover dacht daar duidelijk anders over: Halverwege kapte hij ermee, en waar ik normaal na een reset ver verder kon lijkt het nu over en uit te zijn. Caravan uiteindelijk maar met een garagekrik op de balken gezet. Oude mover nog een laatste keer getest, maar waar ik normaal de relais hoorde klikken bij het inschakelen hoorde ik nu helemaal niks meer. Motoren zullen dus nog wel werken, maar die schakelkast is klaar.
Precies op tijd vervangen dus! Gelukkig gebeurde dit niet op een camping, of bij thuiskomst. (moet een klein stoeprandje op en daar gebruik ik ook altijd een trapje van planken voor omdat hij het zonder ook niet trok)

De nieuwe mover gisterenavond geplaatst, aangesloten en getest, en vanmiddag/vanavond schakelkast en bedrading in de caravan zelf nog even netjes wegwerken/ophangen.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 16:01

greatgonzo

schit-te-rend!

We denken erover om tijdens Sail Amsterdam ergens op (max 3 kwartier) afstand van Amsterdam een camping te boeken voor onze caravan.
Iemand nog tips? Ik zie wel Europarc het Amsterdamse Bos, maar
a) Beoordeling zeer mager (maar kan ook aan de accomodatie liggen, die schijnen verouderd te zijn)
b) Het zal dan echt wel mega druk zijn daar, maar dat is het misschien ook wel het hele jaar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 16:56
greatgonzo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:23:
We denken erover om tijdens Sail Amsterdam ergens op (max 3 kwartier) afstand van Amsterdam een camping te boeken voor onze caravan.
Iemand nog tips? Ik zie wel Europarc het Amsterdamse Bos, maar
a) Beoordeling zeer mager (maar kan ook aan de accomodatie liggen, die schijnen verouderd te zijn)
b) Het zal dan echt wel mega druk zijn daar, maar dat is het misschien ook wel het hele jaar door.
Een aantal weken geleden hadden we besloten om met Hemelvaart weg te gaan. Beetje aan de late kant, maar goed, wie niet schiet, raakt niet ;)

Zo goed als alle campings die ik zocht, waren volledig vol. Behalve Europarks Amsterdamse Bos..
Daar hebben ze volgens mij +/- 25 staandplaatsen, waarvan er nog ruim 20 beschikbaar waren.

Dit vonden wij raar, en op basis van de reviews uit eindelijk niet voor gekozen.

Er kwam gelukkig nog 1 plekje vrij op RCN het grote Bos ( Doorn - Utrecht ) , en hebben we het zeer naar ons zin gehad!

Deze Camping is echt wel een aanrader, en zo te zien ook binnen 3 kwartier van Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:18
Europarks Amsterdamse Bos is ook gewoon een dikke pauper camping met een drol van een vent (campinghouder)
In het verleden (en volgens mij nog steeds) erg veel verhuurd aan arbeidsmigranten & de soort toeristen die een weekend los gaan in A'dam. Geen sfeer, geen fijne camping om je spullen onbeheerd achter te laten.

Ik zou persoonlijk kijken naar een andere camping meer richting de kust en niet te ver van openbaar vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:25

franssie

Save the albatross

@greatgonzo ben je afhankelijk van OV? Indien niet, Dit is een half uur met de auto (leuke rustige camping)
https://www.camping-almer...ad_campaignid=22441997964

Je kan ook kijken of er iets is in Waterland (de regio boven Amsterdam), daar zijn goede busverbindingen naar Amsterdam, al zal je waarschijnlijk met de fiets naar het busstation moeten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 09-09 16:01

greatgonzo

schit-te-rend!

OV kan, auto ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21:44
Dank allen voor de reacties!
Een vraag voor mij als n00b, is dit een absorptiekoelkast?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VuiJXP-mMO8amlnWAEG4aKv225c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9HdG9MtgTt54hsD25ueA0nf.jpg?f=fotoalbum_large

Inc. buitenkant Caravan tpv koelkast
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHLNwFzpwdscy_DhHP3R4qwzQ5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2SbHSoUwDQ9jGlbl6FE4xfWj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
jazeker...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:25
Icephase schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:11:
[...]

Heb je een route die jullie gereden hebben? Ik ga in juli/augustus ook 3 weken, wil ook af en toe wildkamperen (daktent, eigen stroomvoorziening, etc) en ben wel benieuwd naar tips
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCFiTfepTOrxEPJhcj2dOD1XSeo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ddqLGPGHzJ0TdA0zPlSYxyYK.png?f=fotoalbum_large

Wij zijn zo gegaan. Vrij stevig doorgereden, dus bijna elke dag wel op pad. Dat was ook ons doel: we wilden het land ontdekken. Het weer zat niet overal mee anders waren we langer gebleven.

Wij waren met een 6m camperbus, volgend jaar met een 6m small integraal.
We hebben redelijk veel wild gestaan, maar ook wel op campings als de voorzieningen nodig waren of we geen zin hadden wat te zoeken. Volgend jaar gaan we daarom een week langer en weten nu beter wat we zoeken. Waarschijnlijk iets hoger ook.

Hou er rekening mee dat de campings duur zijn. In jouw periode zou ik meer drukte verwachten. Vooral als de noren zelf op vakantie gaan. Ik vond de campings totaal niet geschikt om met onze tent heen te gaan. Sommige waren ook opvallend ouderwets als je de rest van het land er mee vergelijkt. Daarentegen ook juist een paar super mooie gezien. Maar verwacht geen franse tentplaatsen. Die charme is er niet.
Als je je er toe zet kan je best veel afstand afleggen, wij vonden de claim dat 80 gaan enzo ervoor zorgt dat je daar langzaam verplaatst echt onjuist. We gingen in 2 uur van groen naar sneeuw naar hoogte naar een meer,
Wildkamperen kan op veel plekken. Park4Night is super handig maar reken wel op elke plek op een duitser van die app.
Als je chemisch toilet mee hebt kan je die op veel plekken lozen (daar is die app erg handig voor).
Ik heb via Flyt een tol tag genomen. Deze is erg goed bevallen, was vooral bij de pont erg makkelijk en gaf wat korting.
Let goed op het weer, dat wisselt daar heel veel!
Campinggas hebben ze daar niet dus zorg voor de juiste verloopnippel of koop iets anders.
Tanken kan overal
Water uit de kraan is heerlijk en als je goed zoekt zie je veel publieke tappunten.
Terugreis met de pont was fijn, maar wij hebben wel van zweden genoten. Je rijdt zo echt langzaam de rust in.

Check bij wildstaan vooral op of als er mensen langskomen of ze groeten. Vraag desnoods of het oke is dat je er staat als je twijfelt. Even groeten en respectvol zijn en iedereen vindt het prima.

[ Voor 13% gewijzigd door twowheeler op 17-06-2025 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:50
BaBoK schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:52:
Dank allen voor de reacties!
Een vraag voor mij als n00b, is dit een absorptiekoelkast?
[Afbeelding]

Inc. buitenkant Caravan tpv koelkast
[Afbeelding]
Ja, want ik heb ook een Hobby met dezelfde koelkast.
Waarschijnlijk heb je dan ook twee roosters aan de buitenzijde, een boven en een beneden.

Ik ga volgende maand meemaken hoe deze functioneert in warmere omstandigheden. We wilden juist een caravan met een grote koelkast om zo niet ook nog een koelbox mee te hoeven nemen. Daarnaast hoop ik dat de techniek ook niet stil heeft gestaan en dat deze koelkasten (zitten in veel caravans) inmiddels ook goed hun werk doen in de zuid Europese hitte.

Mocht het niet werken op elektra, dan probeer ik gas en anders ga ik kijken of ik er voor volgend jaar ventilators in kan bouwen. Achter de roosters is er genoeg plek voor in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
B-Real schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:30:
[...]

Ja, want ik heb ook een Hobby met dezelfde koelkast.
Waarschijnlijk heb je dan ook twee roosters aan de buitenzijde, een boven en een beneden.

Ik ga volgende maand meemaken hoe deze functioneert in warmere omstandigheden. We wilden juist een caravan met een grote koelkast om zo niet ook nog een koelbox mee te hoeven nemen. Daarnaast hoop ik dat de techniek ook niet stil heeft gestaan en dat deze koelkasten (zitten in veel caravans) inmiddels ook goed hun werk doen in de zuid Europese hitte.

Mocht het niet werken op elektra, dan probeer ik gas en anders ga ik kijken of ik er voor volgend jaar ventilators in kan bouwen. Achter de roosters is er genoeg plek voor in elk geval.
Klopt inderdaad 2 roosters.
Bij ons was het dus afgelopen weekend al niet best, laat staan als we richting Kroatie gaan.
Caravan van ons is uit 2019.

Omzetten naar Gas, moet ik toch echt eens gaan kijken hoe ik dat moet gaan doen gezien ik het voor het eerst dat moet gaan proberen.

Iemand tips hoe een ventilator bij het bovensta gat te krijgen van de koelkast zonder dat ik het nu al gelijk kan laten inbouwen? Statiefje of ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 21:35
Smurf schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:30:
Soms moet iets gewoon zo zijn:
Wij hadden toen we de caravan 5 jaar terug kochten al een mover er onder zitten. Alleen die is waarschijnlijk net zo oud of bijna net zo oud als de caravan zelf (Bouwjaar 2000). Ding deed het prima, alleen als hij een wat steilere helling op moest viel hij soms in storing in moest je hem even resetten. Ook was het nog zo'n handmatige mover zonder tussenstang, dus beide rollen moesten apart op de wielen gezet worden.

Vooral dat laatste vond ik een groot nadeel, zeker nu we een EV hebben en onderweg ongetwijfeld wel een paar keer af- en aangekoppeld zou moeten gaan worden.
Dus na lang wikken en wegen vorige week het vakantiegeld stukgeslagen op een volautomatische mover. Gisteren was deze binnen dus uit werk gelijk aan de gang. Ik heb altijd wel wat klushout liggen en een maar mooie dikke balken waar ik de caravan op wilde zetten zodat ik iets meer werkruimte zou hebben. Idee was om een trapje te maken met pallethout plankjes en daar de caravan dan op te rijden. Alleen de oude mover dacht daar duidelijk anders over: Halverwege kapte hij ermee, en waar ik normaal na een reset ver verder kon lijkt het nu over en uit te zijn. Caravan uiteindelijk maar met een garagekrik op de balken gezet. Oude mover nog een laatste keer getest, maar waar ik normaal de relais hoorde klikken bij het inschakelen hoorde ik nu helemaal niks meer. Motoren zullen dus nog wel werken, maar die schakelkast is klaar.
Precies op tijd vervangen dus! Gelukkig gebeurde dit niet op een camping, of bij thuiskomst. (moet een klein stoeprandje op en daar gebruik ik ook altijd een trapje van planken voor omdat hij het zonder ook niet trok)

De nieuwe mover gisterenavond geplaatst, aangesloten en getest, en vanmiddag/vanavond schakelkast en bedrading in de caravan zelf nog even netjes wegwerken/ophangen.
Begin dit jaar met een caravan achter de EV naar Italie gereden maar nooit gebruik gemaakt van de mover en wel bijna 2 op de 3 laadplekken de caravan er achter weg moeten halen. Maar je staat op mooi asfalt en dan is duwen meestal veel sneller. Kon na het laden in ca 90seconden de caravan er weer achter hangen en weer onderweg.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
BaBoK schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:36:
[...]

Klopt inderdaad 2 roosters.
Bij ons was het dus afgelopen weekend al niet best, laat staan als we richting Kroatie gaan.
Caravan van ons is uit 2019.

Omzetten naar Gas, moet ik toch echt eens gaan kijken hoe ik dat moet gaan doen gezien ik het voor het eerst dat moet gaan proberen.

Iemand tips hoe een ventilator bij het bovensta gat te krijgen van de koelkast zonder dat ik het nu al gelijk kan laten inbouwen? Statiefje of ...?
Oke, dat belooft dan ook niet veel goeds voor die van ons. Die komt uit 2021 en zal dus technisch vrijwel hetzelfde zijn :P
Ik ga er dit weekend achterkomen, dan gaan we er mee weg en wordt het ook hier in NL warm.

Overzetten naar gas is niet lastig. Knop op je koelkast op gas zetten, knop indrukken tot hij ontsteekt (net als bij je kachel) en hij werkt op gas. Is ook te zien aan het groen/rode metertje er naast.

Ik heb een tijdje terug de roosters verwijderd, daarachter zat best wat ruimte waar iets van een ventilator zou moeten kunnen passen. Hoe/wat/waar exact heb ik ook nog niet uit gedokterd.
Overigens zou ik een ventilator bij het onderste rooster plaatsen. Warme lucht wil graag omhoog, dus dan blaas je dit er bij het bovenste rooster uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:26

Bommes

Capo del formaggio

@B-Real afzuigen van lucht werkt altijd beter/efficiënter dan er doorheen blazen.
Dus ventilators achter het bovenste rooster.
Zijn gewoon complete setjes voor te krijgen bij de betere kampeer winkel.

@BaBoK je kunt de roosters er makkelijk uit pakken. Even een snelle fix is het bovenste rooster er uit halen en laten bij echt warme dagen.
Wil je toch iets met een ventilator dan kun je die toch wel met wat tywraps aan dat bovenste rooster vast beunen, snoertje naar een 12 volt punt een het werkt.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Gelijk maar even gezocht en ook gelijk maar even bestellen. Die paar tientjes is mij de zekerheid van koud bier wel waard :9B
Via Obelink vond ik deze twee:
https://www.obelink.nl/ob...-koelkast-ventilator.html
https://www.obelink.nl/br...-koelkast-ventilator.html

Montage lijkt niet zo moeilijk, moet ik mij nog in verdiepen maar dit moet ik er wel in kunnen krijgen voor volgend weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
B-Real schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:02:
Gelijk maar even gezocht en ook gelijk maar even bestellen. Die paar tientjes is mij de zekerheid van koud bier wel waard :9B

Montage lijkt niet zo moeilijk, moet ik mij nog in verdiepen maar dit moet ik er wel in kunnen krijgen voor volgend weekend :)
Thanks zal ook is wat gaan bestellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
En dan dacht ik dat Noctua dure fans had..

Overigens wel eens de opmerking gekregen om te kijken naar een caravan waar de keuken (koelkast) aan de achterkant zit zodat je niet met warme lucht uit de voortent hoeft aan te zuigen. Helaas is er nog geen model gezien waar de lucht aanvoer vanaf de onderkant aangezogen wordt. Ging er daarom eigenlijk vanuit dat dit bij moderne koelkasten geen probleem zou zijn, onze Kip van ‘99 heeft standaard een ventilator maar eigenlijk nog nooit gebruikt (koelkast aan de achterzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

B-Real schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:02:

De 2de had ik voor de vorige camper gekocht, easy install.
Meeste werk daarbij was het rotte hout in de wand rondom het rooster te vernieuwen :N

In de huidige camper nog niks hiervan geregeld, we gaan pas het weekend van 12/13 juli op pad, dus ik heb nog ff.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Deveon schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:13:
En dan dacht ik dat Noctua dure fans had..
nooit gebruikt (koelkast aan de achterzijde).
Als caravan of camper is toch gewoon met een stuk duurder :X
In dit geval betaal je ook voor de voor gemonteerde kabeltjes, schakelaar en in geval van de duurste optie voor de thermoschakeling.
Waarbij de ventilators op de temperatuur van de koelribben achterop de koelkast schakelen.
Volgens mij hebben beide ook de mogelijkheid om met een pot metertje het toerental te regelen.

Oh trouwens tip van Flip: Monteer de ventilators het liefste met iets van rubbertjes er tussen of zo. Voorkomt dat er een bron/resonantie ontstaan in de wand van je caravan/camper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik vind die https://www.obelink.nl/br...-koelkast-ventilator.html eigenlijk nog best wel betaalbaar voor wat je krijgt. Ook bij mijn compressor koelkast in de camper kan de temperatuur oplopen als die kant vol in de zon staat. Wel met een 10" pc ventilator op 5V lopen spelen maar deze zal ik ook eens proberen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
franssie schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:19:
Ik vind die https://www.obelink.nl/br...-koelkast-ventilator.html eigenlijk nog best wel betaalbaar voor wat je krijgt. Ook bij mijn compressor koelkast in de camper kan de temperatuur oplopen als die kant vol in de zon staat. Wel met een 10" pc ventilator op 5V lopen spelen maar deze zal ik ook eens proberen.
Waarom heeft deze je voorkeur boven de andere variant van 34,95? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

BaBoK schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:09:
[...]

Waarom heeft deze je voorkeur boven de andere variant van 34,95? :)
Heb geen dee eigenlijk, zal ze eens vergelijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ga toch nog een poging wagen met een compressorkoelbox/-koelkast voor erbij in de vouwwagen. De kast die we hebben is maar 30L en vorig jaar vond ik de 40L die we toen hadden al best krap. Met de specifieke wensen die ik heb was het echter niet eenvoudig om wat te vinden, maar ik denk dat het nu toch gelukt is.

Ik zocht:
- 20+L maar wel zo compact mogelijk;
- Niet hoger dan 37-38cm: dan past ‘ie in de vouwwagenbak;
- Liefst ook een klein vriesvak mits los in te stellen qua temperatuur;
- Niet teveel herrie.

Wat ik nu besteld heb is de Alpicool T36 op Amazon. Die krijgt goede reviews en voldoet (als enige?!) aan alle criteria. Het vriesvak is wat groot tov het koelvak, maar ik moet überhaupt nog zien hoe veel we het vriesvak gebruiken (hoewel volstorten met ijsjes me alleen al top lijkt 😅). Ook voor thuis is dit een prima formaat wat ik in ons kleine schuurtje kwijt kan.

Geluid moet ik gaan ervaren, maar het ziet er op papier goed uit. Ding wordt ook verkocht onder andere merknamen (o.a Bodega) waar ik uiteindelijk een “Tweaker-stijl review” van vond:

Denk dat ‘ie net te laat komt voor de kampeertrip van dit weekend (té lekker weer om niet te gaan 😎) maar daarna snel proberen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:43
Hoe weet je dat de zomervakantie voor de deur staat? De jaarlijkse koelkast discussie in het kampeertopic :Y)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

LordSinclair schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:28:
Hoe weet je dat de zomervakantie voor de deur staat? De jaarlijkse koelkast discussie in het kampeertopic :Y)
Niets erger dan lauw bier (of willekeurig welke frisdrank) bij het inrichten van je kampeerplaats - dus ja het heeft terecht prioriteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:11
Weet iemand of dagcamping Austerlitz nu open is? Ik zie op Google reviews dat deze voor even gesloten is geweest maar kan nergens vinden of dit nog het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
J-M-T schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 06:04:
Weet iemand of dagcamping Austerlitz nu open is? Ik zie op Google reviews dat deze voor even gesloten is geweest maar kan nergens vinden of dit nog het geval is.
Waarom niet gewoon even bellen ipv online zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:11
pirke schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 06:24:
[...]

Waarom niet gewoon even bellen ipv online zoeken?
Ik heb er geen telefoonnummer van kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
J-M-T schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 06:26:
[...]

Ik heb er geen telefoonnummer van kunnen vinden.
Dan wordt het lastig ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:01
franssie schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:45:
[...]

Niets erger dan lauw bier (of willekeurig welke frisdrank) bij het inrichten van je kampeerplaats - dus ja het heeft terecht prioriteit :P
En ook onderweg vind ik koude frisdrank en bijvoorbeeld wat verse aardbeien of gewoon een "eigen" broodje met wat beleg wel zo lekker.

Als ik een koelkast/box mee sleep, moet die het goed doen. Dus kan ik me heel goed voorstellen dat mensen bij wie de koeling het niet zo goed doet daar over beginnen in dit topic met mede-ervaringsdeskundigen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:30
MrAcid schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:41:
Ik ga toch nog een poging wagen met een compressorkoelbox/-koelkast voor erbij in de vouwwagen. De kast die we hebben is maar 30L en vorig jaar vond ik de 40L die we toen hadden al best krap. Met de specifieke wensen die ik heb was het echter niet eenvoudig om wat te vinden, maar ik denk dat het nu toch gelukt is.

Ik zocht:
- Niet teveel herrie.

Wat ik nu besteld heb is de Alpicool T36 op Amazon. Die krijgt goede reviews en voldoet (als enige?!) aan alle criteria. Het vriesvak is wat groot tov het koelvak, maar ik moet überhaupt nog zien hoe veel we het vriesvak gebruiken (hoewel volstorten met ijsjes me alleen al top lijkt 😅). Ook voor thuis is dit een prima formaat wat ik in ons kleine schuurtje kwijt kan.

Geluid moet ik gaan ervaren, maar het ziet er op papier goed uit. Ding wordt ook verkocht onder andere merknamen (o.a Bodega) waar ik uiteindelijk een “Tweaker-stijl review” van vond:

[Video: Not Gonna Lie…This Is Pretty Sweet! - Bodega T36 12V Cooler Review and Testing]

Denk dat ‘ie net te laat komt voor de kampeertrip van dit weekend (té lekker weer om niet te gaan 😎) maar daarna snel proberen.
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen!
Een klein vriesvakje spreekt me toch wel erg aan. Wij hebben nu de mobicool mb40 + een absorptie koelkast in de vouwwagenkeuken en dat bied ons voldoende ruimte. De mobicool hoor je ook aanslaan en draaien, zeker overdag als hij harder moet werken. Heel storend is het niet, maar zeker niet stil. Het is een geluid wat makkelijk in de achtergrond verdwijnt zullen we maar zeggen.
Deze koelkast ziet er best goed uit. Ook het draingat is erg handig en mis ik in de mobicool, want er verzameld zich toch flink wat vocht onderin de koelkast.
Zou je wat ervaringen willen posten met betrekking tot het geluid? Desnoods in een thuissituatie. Wij gaan half juli weg dus ik zou hem eventueel nog voor die tijd aan kan schaffen en de mobicool de deur uit doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:10

ST10©DE

Dus.............

MrAcid schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:41:

Ik zocht:
- Niet teveel herrie.

[Video: Not Gonna Lie…This Is Pretty Sweet! - Bodega T36 12V Cooler Review and Testing]

Ziet er goed uit! Ik ben zelf voor een "Steamy-e" gegaan met twee kleppen: https://www.steamycool.nl/steamy-secud45-compressor-koelbox

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
LordSinclair schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:28:
Wel even benieuwd (en niet zozeer naar jou gericht overigens), wat mag hier dan wel besproken worden?

De afgelopen weken ging het over airco's, die maken teveel lawaai en hebben we het te vaak over.
Het gaat over haringen en dus ook over schroefharingen, dat maakt teveel lawaai en daar hebben we het te vaak over.
Het gaat over opblaasbare tenten, dat zijn ondingen je kunt beter voor het 10-voudige iets beters kopen want dat gaat langer mee.
Aansluiten daarop gaat het over de juiste elektrische pompjes voor deze opblaasbare tentjes, dat maakt teveel lawaai en daar hebben we het te vaak over.
Dan gaat het over supboarden (in een vakantie topic), daar zijn elektrische pompjes niet voor geschikt. Dat maakt teveel lawaai en daar hebben we het te vaak over.
Tussen deze onderwerpen door ging het ook over het geluid van kinderen. Hebben we het ook te vaak over en maken teveel lawaai.
Het ging een tijdje over slaapzakken en luchtbedden/matjes, daar kwam eigenlijk geen commentaar op. Is dat dan het juiste onderwerp? Moeten we het topic hernoemen wellicht?

Nu staat het warme weer voor de deur, voor velen ook de vakantie gaan en er een handvol reacties, over koelkast en koeling hiervan. Heb nog niet gelezen dat het teveel lawaai maakt, maar ook dit onderwerp past hier dus niet?

Ik ben echt even zoekende wat hier in het vakantie/kamperen/algemeen topic dan wel? De topicstart bied geen antwoord en ik zie ook geen topicwarning over wat wel/niet hier thuis hoort.

let op, bovenstaand met een dikke knipoog he. Niet te serieus met dit lekker weer ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:43
B-Real schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:18:
let op, bovenstaand met een dikke knipoog he. Niet te serieus met dit lekker weer ;)
Wellicht heb je de :Y) gemist met dit warme weer, mijn post ook niet te serieus nemen graag ;)
Ik vond het gewoon een grappige graadmeter (pun intented) die hele discussie weer, dat de vakantie voor de deur staat.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 23:13
Wij kwamen er vorige week bij toeval achter dat er een koelkast in het privé sanitair gebouwtje zit, dus dit jaar hoeven we niet eens na te denken over de koelkast :P

En hoewel ons tafelmodelletje koelkast het echt prima doet, is het altijd wel een aanslag op de ruimte in de aanhanger. Ik hoef dit jaar dus iets minder te passen en te meten. Ook wel eens lekker. En nee… er gaat geen andere zooi mee :+

Enige waar ik nu wel even aan moet denken is een koeltas met koel elementen mee te nemen om er voor te zorgen dat we direct na het opzetten kunnen genieten van een koud biertje, wijntje en frisdrankje (normaal leg ik dat in de koelkast, met of zonder koelelementen).

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:10
[...]

Wel even benieuwd (en niet zozeer naar jou gericht overigens), wat mag hier dan wel besproken worden?

De afgelopen weken ging het over airco's, die maken teveel lawaai en hebben we het te vaak over.
Het gaat over haringen en dus ook over schroefharingen, dat maakt teveel lawaai en daar hebben we het te vaak over.
Het gaat over opblaasbare tenten, dat zijn ondingen je kunt beter voor het 10-voudige iets beters kopen want dat gaat langer mee.
Aansluiten daarop gaat het over de juiste elektrische pompjes voor deze opblaasbare tentjes, dat maakt teveel lawaai en daar hebben we het te vaak over.
Dan gaat het over supboarden (in een vakantie topic), daar zijn elektrische pompjes niet voor geschikt. Dat maakt teveel lawaai en daar hebben we het te vaak over.
Tussen deze onderwerpen door ging het ook over het geluid van kinderen. Hebben we het ook te vaak over en maken teveel lawaai.
Het ging een tijdje over slaapzakken en luchtbedden/matjes, daar kwam eigenlijk geen commentaar op. Is dat dan het juiste onderwerp? Moeten we het topic hernoemen wellicht?

Nu staat het warme weer voor de deur, voor velen ook de vakantie gaan en er een handvol reacties, over koelkast en koeling hiervan. Heb nog niet gelezen dat het teveel lawaai maakt, maar ook dit onderwerp past hier dus niet?

Ik ben echt even zoekende wat hier in het vakantie/kamperen/algemeen topic dan wel? De topicstart bied geen antwoord en ik zie ook geen topicwarning over wat wel/niet hier thuis hoort.

Dit is een mooie aanvulling voor de topicstart >:)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BaBoK
Topic naar mijn hart dit! Ben nog op zoek naar een SUP board en een dakairco

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
BaBoK schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:52:
Topic naar mijn hart dit! Ben nog op zoek naar een SUP board en een dakairco
Misschien kan je je SUP opblazen met de luchtstroom uit de dakairco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
L.N. schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:12:
[...]

Tja, lastig te zeggen zo omdat het afhankelijk is van wat je er mee doet. Wil je alleen dobberen of toch ook wat peddelen (zonder echte tours te maken). Ga je er alleen op of met kinderen? Ben je 75 kg of 110? Heb je veel gevoel voor evenwicht of niet?

Los van het bovenstaande zou ik voor een 12'6 gaan met een breedte van 30 of 32". Dan heb je wel wat glide (dus gemakkelijker peddelen) en toch wat stabiliteit. Die van een supermarkt zou ik links laten liggen. Die zijn veel te slap en buigen door. Hierdoor kom je niet vooruit en zijn ze instabiel. Als opties zou ik kijken naar:

- Itiwit 12'6 (€350)
- Gladiator Origin 12'6 (€475)
- Aqua Marina Hyper 12'6 (€525)

Deze Starboard kan ook, want van alle sup is dit de beste. Her is een ouder model, vandaar dat het goedkoper is (€499).

De JP Australia (€399) is ook een goede optie. Wederom een ouder model, waardoor goedkoper. En even nagaan of er een tas, peddel en pomp bij zitten. Ik dacht dat ze deze alleen als pakket verkochten, maar vraag het voor zekerheid na.

Zelf ik 2 sups, namelijk een Starboard Deluxe Lite in 11'9 en 12'6. Het voordeel van deze sups is dat ze veel minder doorbuigen en veel kleiner dan gemiddeld ingepakt kunnen worden. Ze zijn wel een stuk duurder (>€800).
Wat vind je van dit ding?
https://www.decathlon.nl/...8c-4cc0-8f78-280f4349f41e

Ik zal het hooguit tijdens mijn 3 wekende durende zomervakantie per jaar een aantal x gebruiken.
Zelf weeg ik 75kg, wel wat gevoel voor evenwicht en zal ik dan ook mijn dochtertje van 7 en in de toekomst wellicht andere dochter van nu nog 5 ook meenemen en beetje aan"kloten" in het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
Kevinns schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:55:
[...]

Misschien kan je je SUP opblazen met de luchtstroom uit de dakairco.
Stijgt ie dadelijk op door de warme lucht, dat moeten we niet hebben ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Denman schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:31:
Wij kwamen er vorige week bij toeval achter dat er een koelkast in het privé sanitair gebouwtje zit, dus dit jaar hoeven we niet eens na te denken over de koelkast :P
Over privé sanitair gesproken. Zal vast ook een onderwerp zijn dat de meer hardcore kampeerders in het topic raakt :Y)

Een jaar of 10 terug ben ik met mijn vriendin naar een camping geweest in Italië. We hadden toen een mooie plek mét privé sanitair. Dat was mijn eerste echte tent-kampeerervaring eigenlijk (ben er niet mee opgegroeid).

Sindsdien hebben we het voor zover ik me kan heugen niet weer gehad. Afhankelijk van de opzet ervan voegt het ook niet altijd wat toe. Doe mij maar een fijn toiletgebouw.

Nu zag m'n vriendin dit luxe privé-sanitair op een bekende camping in Winterswijk. Heeft ze dat meteen geboekt voor een weekend in september :+ Had van mij niet gehoeven, maar is ook geen straf..

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 21:35
BaBoK schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:57:
[...]

Ik zal het hooguit tijdens mijn 3 wekende durende zomervakantie per jaar een aantal x gebruiken.
Zelf weeg ik 75kg, wel wat gevoel voor evenwicht en zal ik dan ook mijn dochtertje van 7 en in de toekomst wellicht andere dochter van nu nog 5 ook meenemen en beetje aan"kloten" in het water.
Ik zou de AliExpress merken een beetje links laten liggen. Persoonlijk zou ik in de 250-350 range kijken naar een AquaMarina, Mistral, BlueFin (als dat lukt) of ITIWIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
JanHenk schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:06:
[...]

Over privé sanitair gesproken. Zal vast ook een onderwerp zijn dat de meer hardcore kampeerders in het topic raakt :Y)

Een jaar of 10 terug ben ik met mijn vriendin naar een camping geweest in Italië. We hadden toen een mooie plek mét privé sanitair. Dat was mijn eerste echte tent-kampeerervaring eigenlijk (met er niet mee opgegroeid).

Sindsdien hebben we het voor zover ik me kan heugen niet weer gehad. Afhankelijk van de opzet ervan voegt het ook niet altijd wat toe. Doe mij maar een fijn toiletgebouw.

Nu zag m'n vriendin dit luxe privé-sanitair op een bekende camping in Winterswijk. Heeft ze dat meteen geboekt voor een weekend in september :+ Had van mij niet gehoeven, maar is ook geen straf..
Poeh, dat is wel privé sanitair next level, dat is gewoon een wellness :o

Ik moet eerlijk zeggen: privé sanitair is dan wellicht geen hardcore kamperen, maar wij boeken de zomervakantie in principe niet meer zonder. Met 3 jonge kinderen is het gewoon ideaal dat je een WC, douche en wasbak zo dichtbij hebt.

Vorig jaar hadden we er een vaatwasser in zitten en dit jaar dus een koelkast. Hier hebben we niet op geboekt en het hoeft ook niet perse, maar we klagen ook niet dat het er in zit :+
Met een korte vakantie als Hemelvaart doen we dit niet en nemen we onze Porta Potti mee :)

Overigens zie je volgens mij steeds meer plekken met privé sanitair volgens mij. De camping waar we 2 jaar geleden stonden had zelfs geen plekken zonder meer.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wij hadden vorig jaar privesanitair tijdens pasen op de Kleine Wolf.
Met kouder/natter weer en koude donkere avonden is dat echt ideaal.

In de zomer hoeft het niet zo nodig van mij. Dan vind ik een tochtig douchegebouw misschien wel lekkerder dan een klamme eigen badkamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

Ach joh, dit is voer voor recreatie ondernemers. Die zien stuk voor stuk een gat in de markt.....

Hondenvrij
https://campingkidz.nl/hondenvrij.html

Kindvrij
https://www.eurocampings....-only-campings-nederland/

Rookvrij
https://grootbesselink.nl/rookvrije-camping/

Kledingvrij
https://www.naturistencamping.com/

Alcohol vrij
https://www.spoek.nl/

En zo nog tig meer ;) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:54
Denman schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:17:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen: privé sanitair is dan wellicht geen hardcore kamperen, maar wij boeken de zomervakantie in principe niet meer zonder. Met 3 jonge kinderen is het gewoon ideaal dat je een WC, douche en wasbak zo dichtbij hebt.

Vorig jaar hadden we er een vaatwasser in zitten en dit jaar dus een koelkast. Hier hebben we niet op geboekt en het hoeft ook niet perse, maar we klagen ook niet dat het er in zit :+
Met een korte vakantie als Hemelvaart doen we dit niet en nemen we onze Porta Potti mee :)

Overigens zie je volgens mij steeds meer plekken met privé sanitair volgens mij. De camping waar we 2 jaar geleden stonden had zelfs geen plekken zonder meer.
Heb al veel verschillende manieren van privé sanitair gezien, van een veredelde toilet wagen tot eigen "badkamer" in sanitair gebouw. Vooral de veredelde toilet wagen is goed zweten bij 25+ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Himalaya schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:49:
[...]

Begin dit jaar met een caravan achter de EV naar Italie gereden maar nooit gebruik gemaakt van de mover en wel bijna 2 op de 3 laadplekken de caravan er achter weg moeten halen. Maar je staat op mooi asfalt en dan is duwen meestal veel sneller. Kon na het laden in ca 90seconden de caravan er weer achter hangen en weer onderweg.
Misschien heb ik het onderweg niet nodig inderdaad, maar beter mee verlegen dan om verlegen. Ben toch ook wel wat parkeerplaatsen in (vooral) zuid Duitsland tegen gekomen waar het toch allemaal net-niet recht is. Wat het duwen wel gelijk een stuk lastiger maakt. En omdat ik de inbouwkosten uitspaarde door het zelf te doen kon ik mezelf wel ook wel "belonen" met de upgrade naar een volautomaat.

Thuis (en op onze vaste zomerstek in Oostenrijk) heb ik sowieso wel een goed werkende mover nodig. In beide gevallen moet ik een helling op waar je met duwen toch wel een paar man voor nodig hebt.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 16:32

Flipmo

OMG !!

[...]

Een jaar of 10 terug ben ik met mijn vriendin naar een camping geweest in Italië. We hadden toen een mooie plek mét privé sanitair. Dat was mijn eerste echte tent-kampeerervaring eigenlijk (met er niet mee opgegroeid).

Dit is wel echt next level prive sanitair :o
En het "normale" sanitair gebouw is ook al knetter luxe met grote regendouche en veel ruimte.
Al paar x daar gestaan, naar volle tevredenheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietvoorniets
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 17:47
Als ik dan ook een duit in het (koel) zakje mag doen:

Wij hadden een Dometic Coolfun CK40D, een hybrid koelbox van 38 liter.

Ik vond deze wat teveel lawaai maken en heb deze vervangen door de Totalcool TF-Xtreme 50.
We hebben deze opgehaald in de shop in Hoogeveen.
Hij heeft 2 vakken (1 grote en 1 kleine) die in totaal 50 liter inhoud hebben.
Deze vakken kan je onafhankelijk van elkaar (ook via een app!) regelen.
Die app is natuurlijk een must have, want je wilt vanaf je luie stoel wel weten hoe koel je biertje is.
Hij koelt / vriest in tegenstelling tot de Dometic ook volledig op 12V.

Wat betreft de werking: We hebben hem 1 weekend gebruikt en toen was het 25 graden en hij werkte goed en stil.

We gaan het zien de komende zomervakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
nietvoorniets schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:16:
Als ik dan ook een duit in het (koel) zakje mag doen:

Wij hadden een Dometic Coolfun CK40D, een hybrid koelbox van 38 liter.

Ik vond deze wat teveel lawaai maken en heb deze vervangen door de Totalcool TF-Xtreme 50.
We hebben deze opgehaald in de shop in Hoogeveen.
Hij heeft 2 vakken (1 grote en 1 kleine) die in totaal 50 liter inhoud hebben.
Deze vakken kan je onafhankelijk van elkaar (ook via een app!) regelen.
Die app is natuurlijk een must have, want je wilt vanaf je luie stoel wel weten hoe koel je biertje is.
Hij koelt / vriest in tegenstelling tot de Dometic ook volledig op 12V.

Wat betreft de werking: We hebben hem 1 weekend gebruikt en toen was het 25 graden en hij werkte goed en stil.

We gaan het zien de komende zomervakantie.
Wij hebben een mcf40 van mobicool. Veel gedane upgrade is de koelvin vervangen. Moet ik nog doen, maar het boeit me eerlijk gezegd te weinig. Wel leuk als piel project. Die koelkast is idioot. Staat gewoon op 4 graden, en dat haalt hij ongeacht de buitentemperatuur. Altijd een lekker koud biertje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:55

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Niet te druk over maken. In principe kan hier alles besproken worden wat met kamperen te maken heeft, zolang het maar een beetje een directe relatie is. Iets als 'welke surfplank moet ik hebben' of 'welke EV werkt lekker' is toch echt iets voor ergens anders op het forum.
Maar discussies over een dakairco of campingkoelkast zijn prima.

En daarbij zijn er inderdaad altijd discussies die periodiek terug komen. Omdat mensen nu eenmaal verschillende meningen hebben en die ook bij nieuwe vragen nog een keer willen geven. Vinden we ook helemaal niet erg want zonder discussies is er geen topic. Houd je het alleen bij de feiten dan is alles wel gezegd en zou je met een FAQ af kunnen, maar dat is helemaal niet gezellig.
Dus ja, als mensen klagen dat een onderwerp alwéér langs komt, gewoon lekker scrollen. Dat hoort nu eenmaal bij langlopende topics.

Het enige wat ik persoonlijk verdelend vind is de jaarlijkse toename van vraagdumps van 'welke camping in regio x' of 'wat voor tent' waaruit nul komma nul eigen inzet blijkt. Ik verwacht dan op zijn minst dat men even de zoekfunctie gebruikt en al met een voorzetje komt, dan kunnen we ook veel gerichter advies geven.
Maar ook die jaarlijkse periode overleven we wel. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Denman schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:17:

Dat hangt wel heel erg af van wat voor type campings je op zoekt denk ik. Voor mij is het een uitzondering dat ze het het hebben en als het er is dan is het hooguit enkele plekken. Maar je ziet het in algemene zin wel meer dan vroeger inderdaad.

Met kleine kinderen kan ik het mij best voorstellen dat het makkelijk is. Wij hebben het één keer gehad, dat was met Pinksteren in de coronatijd want dat was de enige manier om met tent te kunnen kamperen en wel naar het toilet te kunnen. Met toen een peuterdochter die op randje zindelijk was zal ik niet ontkennen dat het erg makkelijk was. Maar makkelijk betekent niet dat ik het altijd wil. Wij hebben ook gewoon geen pispot of wat dan ook in de tent/vouwwagen. Kinderen kunnen prima naar het toilet gebouw en ja, als ze wat jonger zijn dan moet je dus eventueel 's nachts even mee.
Dat noem ik dan maar de 'charme van kamperen', moet je ook liggen denk ik. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:32
Toevallig heb ik net voor mijn caravan koelkast, een Dometic RML10.4T een fan kit besteld. Deze om precies te zijn: klik (TITAN TTC SC2 met 2x 120x120mm fans)

Ik hoop dat ik daarmee met name het vriesvak wat kouder kan houden. Deze blijft wel ronde de -8 / -10. Alleen als je er dan ijsjes in bewaard is dit merkbaar niet koud genoeg. Van de zomer weer naar warme orde, dus hopelijk kan ik met deze fan kit de absorptie koelkast toch nog net iets beter z'n werk laten doen. Ga hem ook op gas draaien dit jaar. Dat gaat hopelijk ook iets betere resultaten geven dan op elektra.

Voordeel van deze fankit is toch wel de haak bevestiging. Dan kan ik hem zonder schade(boren) monteren in de caravan. En ook er weer uithalen en meenemen naar een volgende caravan wanneer we iets anders kopen.

Iemand ervaring met een (deze) fankit, heeft dit echt merkbaar verschil gegeven? De berichtgeving/reviews op internet zijn best lovend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Prive sauna, regendouche, zwembad, fine dining restaurant, ... Dat klinkt meer als een All Inclusive Resort.

Nu nog een schoonmaakservice die elke dag de bedden opmaakt en een box spring ipv luchtbed. Al hebben vouwwagens, caravans en campers natuurlijk al goede bedden mee.

Klinkt als een prima vakantie, maar om dat kamperen te noemen :?

Waar is het kampvuur gebleven???

Anders kun je een cruise vakantie ook "kamperen op zee" noemen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Gonadan schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:31:
[...]

Niet te druk over maken. In principe kan hier alles besproken worden wat met kamperen te maken heeft, zolang het maar een beetje een directe relatie is. Iets als 'welke surfplank moet ik hebben' of 'welke EV werkt lekker' is toch echt iets voor ergens anders op het forum.
Maar discussies over een dakairco of campingkoelkast zijn prima.

En daarbij zijn er inderdaad altijd discussies die periodiek terug komen. Omdat mensen nu eenmaal verschillende meningen hebben en die ook bij nieuwe vragen nog een keer willen geven. Vinden we ook helemaal niet erg want zonder discussies is er geen topic. Houd je het alleen bij de feiten dan is alles wel gezegd en zou je met een FAQ af kunnen, maar dat is helemaal niet gezellig.
Dus ja, als mensen klagen dat een onderwerp alwéér langs komt, gewoon lekker scrollen. Dat hoort nu eenmaal bij langlopende topics.

Het enige wat ik persoonlijk verdelend vind is de jaarlijkse toename van vraagdumps van 'welke camping in regio x' of 'wat voor tent' waaruit nul komma nul eigen inzet blijkt. Ik verwacht dan op zijn minst dat men even de zoekfunctie gebruikt en al met een voorzetje komt, dan kunnen we ook veel gerichter advies geven.
Maar ook die jaarlijkse periode overleven we wel. ;)
Dat is ook hoe ik er in sta hoor. Niet alleen hier, maar het hele forum en ook andere fora. Leven en laten leven. Vooral doorscrollen als iets niet in mijn straatje past.

Toch heb ik hier, als beginnend caravanner, wel een hoop informatie vandaan gehaald. Ook door bijvoorbeeld de vraag over de ventilatoren voor koelkasten.
Had daar zelf niet bij stil gestaan. Redelijk jonge caravan, grote koelkast. Ik ging er vanuit dat de techniek het inmiddels wel aan kon. Wist wel dat bij warmere omstandigheden het allemaal beter werkte op gas.

Nu gisteren toch even een korte Google actie op andere gedachte gekomen. Nav een tip hier erachter gekomen dat er kant en klare setjes zijn en dus voor 35eu een setje besteld.
Komt volgens mij morgen binnen. Te laat om nog voor dit weekend te monteren, maar dat is niet erg dan kan ik het ook ervaren zonder :)
g00gle schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:50:
Toevallig heb ik net voor mijn caravan koelkast, een Dometic RML10.4T een fan kit besteld. Deze om precies te zijn: klik (TITAN TTC SC2 met 2x 120x120mm fans)

Ik hoop dat ik daarmee met name het vriesvak wat kouder kan houden. Deze blijft wel ronde de -8 / -10. Alleen als je er dan ijsjes in bewaard is dit merkbaar niet koud genoeg. Van de zomer weer naar warme orde, dus hopelijk kan ik met deze fan kit de absorptie koelkast toch nog net iets beter z'n werk laten doen. Ga hem ook op gas draaien dit jaar. Dat gaat hopelijk ook iets betere resultaten geven dan op elektra.

Voordeel van deze fankit is toch wel de haak bevestiging. Dan kan ik hem zonder schade(boren) monteren in de caravan. En ook er weer uithalen en meenemen naar een volgende caravan wanneer we iets anders kopen.

Iemand ervaring met een (deze) fankit, heeft dit echt merkbaar verschil gegeven? De berichtgeving/reviews op internet zijn best lovend.
Ik heb deze besteld: https://www.obelink.nl/ob...-koelkast-ventilator.html
Heb er geen hele studie van gemaakt. Obelink heeft ook nog een duurder setje, maar kon niet zo snel vinden wat deze beter/anders deed. Bij deze goedkope versie zat wel een montage handleiding, maar die heb ik ook digitaal gevonden en zo spannend is het niet.

Wat ik er van gevonden heb is dat het niet heel veel uitmaakt wat je hebt. Net dat beetje extra luchtstroom maakt het verschil.
Zorg daarnaast dat je geen highspeed fans hebt, dan word je gek van het geluid. Beste monteer je de fans bij de uitgang en zorg je dat deze de warme lucht eruit blaast, dat werkte het beste. (ik dacht, dus voor het Googlen, dat het inblazen van "frisse" lucht het beste was).

Heb gisteren nog even gekeken hoe ik het kwijt kan. Had in gedacht dat ik meer ruimte had, dus ga het meemaken. De paar schroefjes erin zetten dat overleef ik wel, die zitten toch uit het zicht. Heb al wel een mooi bestaande kabeldoorvoer gevonden, met wat pielen komt deze precies in een mooi hoekje van de keuken uit voor het bedieningspaneel. Dus geen gaten boren verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
B-Real schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:04:
Wist wel dat bij warmere omstandigheden het allemaal beter werkte op gas.
Huh? Bij mijn weten werkt het op gas juist minder goed, omdat dat zelf meer warmte genereert en bij veel typen niet thermostaat gestuurd is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• g00gle
pirke schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:58:
Prive sauna, regendouche, zwembad, fine dining restaurant, ... Dat klinkt meer als een All Inclusive Resort.

Nu nog een schoonmaakservice die elke dag de bedden opmaakt en een box spring ipv luchtbed. Al hebben vouwwagens, caravans en campers natuurlijk al goede bedden mee.

Klinkt als een prima vakantie, maar om dat kamperen te noemen :?

Waar is het kampvuur gebleven???

Anders kun je een cruise vakantie ook "kamperen op zee" noemen 8)7
Zegt de man met de grootste camper van dit topic :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
Gonadan schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:34:
[...]

Dat hangt wel heel erg af van wat voor type campings je op zoekt denk ik. Voor mij is het een uitzondering dat ze het het hebben en als het er is dan is het hooguit enkele plekken. Maar je ziet het in algemene zin wel meer dan vroeger inderdaad.

Met kleine kinderen kan ik het mij best voorstellen dat het makkelijk is. Wij hebben het één keer gehad, dat was met Pinksteren in de coronatijd want dat was de enige manier om met tent te kunnen kamperen en wel naar het toilet te kunnen. Met toen een peuterdochter die op randje zindelijk was zal ik niet ontkennen dat het erg makkelijk was. Maar makkelijk betekent niet dat ik het altijd wil. Wij hebben ook gewoon geen pispot of wat dan ook in de tent/vouwwagen. Kinderen kunnen prima naar het toilet gebouw en ja, als ze wat jonger zijn dan moet je dus eventueel 's nachts even mee.
Dat noem ik dan maar de 'charme van kamperen', moet je ook liggen denk ik. :+
Oh ja, daar heb ik niet bij stil gestaan. Het type camping waar we op zoeken zal zeker meespelen in het aantal campings wat we terug krijgen inclusief privé sanitair. En ja, ik snap die charme zeker wel, maar die voel ik ook wel als ik 1 van de kinderen ’s nachts zelf naar de WC hoor gaan zonder dat ik er zelf uit hoef :+

Overigens zit de charme er voor ons vooral in hoe de kinderen het kamperen ervaren; vrijheid, er zelf op uit gaan, andere kinderen ontmoeten. We hebben ook wel eens op een camping gestaan maar in een mobile home. Dan blijven ze toch meer bij het huisje hangen dan wanneer je met een tent zou gaan. Bijzonder is dat toch wel :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
@Gonadan Heb uit ervaring al ondervonden dat gas beter werkt bij een absorptie model. Zeker als het warm is buiten. Scheelt zomaar een paar graden (kouder). Wat ook wel goed werkt hoe tegenstrijdig ook, is je koelkast niet op volvermogen zetten. Hij werd bij mij ook wat kouder op halve kracht. Wel erg raar, je zou toch verwachten met een vrij nieuw model koelkast dat dit wat beter uitgedacht / aangestuurd word.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

g00gle schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:09:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HhS_ojcaafaDwqi3f3woLByHPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uacXT1EpFbTPMhHvnDupkxqJ.jpg?f=fotoalbum_large
Check... :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Luuk84 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:52:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen!
Een klein vriesvakje spreekt me toch wel erg aan. Wij hebben nu de mobicool mb40 + een absorptie koelkast in de vouwwagenkeuken en dat bied ons voldoende ruimte. De mobicool hoor je ook aanslaan en draaien, zeker overdag als hij harder moet werken. Heel storend is het niet, maar zeker niet stil. Het is een geluid wat makkelijk in de achtergrond verdwijnt zullen we maar zeggen.
Deze koelkast ziet er best goed uit. Ook het draingat is erg handig en mis ik in de mobicool, want er verzameld zich toch flink wat vocht onderin de koelkast.
Zou je wat ervaringen willen posten met betrekking tot het geluid? Desnoods in een thuissituatie. Wij gaan half juli weg dus ik zou hem eventueel nog voor die tijd aan kan schaffen en de mobicool de deur uit doen :)
Zal ik doen.

@ST10©DE die heb ik ook bekeken en heeft een betere groot/klein verdeling maar was voor ons te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Wij dachten dit weekend even laagdrempelig te gaan kamperen. Mega veel is al volgeboekt (de kleine en boerencampings).

Verbaasd me, enkel vanwege het weer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik denk het inderdaad, het wordt natuurlijk ook wel schitterend kampeerweer. Wij gaan dit weekend ook weer op pad, combinatie van studiedagen van school (vrijdag én maandag) en de voorspellingen. Ivm 'verplichtingen rond huis' blijven we (weer) in de buurt van huis, dit keer in Zeist (de Krakeling) wat er leuk uit ziet - de Bosplaatsen althans. Al minstens 100x langsgefietst/gereden maar nog nooit geweest, ik ben benieuwd.

Stiekem best leuk om steeds met lange weekendjes net 10-20km van huis te zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
g00gle schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:17:
@Gonadan Heb uit ervaring al ondervonden dat gas beter werkt bij een absorptie model. Zeker als het warm is buiten. Scheelt zomaar een paar graden (kouder). Wat ook wel goed werkt hoe tegenstrijdig ook, is je koelkast niet op volvermogen zetten. Hij werd bij mij ook wat kouder op halve kracht. Wel erg raar, je zou toch verwachten met een vrij nieuw model koelkast dat dit wat beter uitgedacht / aangestuurd word.
Dat is dan vreemd, want juist online wordt ook gezegd dat gas minder goed werkt als hij zijn warmte niet kwijt kan omdat de vlam zelf meer warmte genereert voor de omgeving. Elektrisch is wat dat betreft efficiënter met de warmte afgeven aan de kolom zelf en niet de omgeving. Ook omdat de vlam altijd brandt en elektrische verwarming op de thermostaat uitgeschakeld kan worden.
Maar wellicht heb jij dan een moderner model wat de vlam ook daadwerkelijk uit kan schakelen, daarmee veranderen een hoop 'wetmatigheden' weer.

Het stukje van absorptie op halve kracht kwam de afgelopen dagen al voldoende lang, dat heb ik wel meegekregen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
g00gle schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:09:
[...]

Maar die wel van in de natuur wildkamperen met kampvuurtjes houdt O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Denman schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:17:
[...]

Oh ja, daar heb ik niet bij stil gestaan. Het type camping waar we op zoeken zal zeker meespelen in het aantal campings wat we terug krijgen inclusief privé sanitair. En ja, ik snap die charme zeker wel, maar die voel ik ook wel als ik 1 van de kinderen ’s nachts zelf naar de WC hoor gaan zonder dat ik er zelf uit hoef :+

Overigens zit de charme er voor ons vooral in hoe de kinderen het kamperen ervaren; vrijheid, er zelf op uit gaan, andere kinderen ontmoeten. We hebben ook wel eens op een camping gestaan maar in een mobile home. Dan blijven ze toch meer bij het huisje hangen dan wanneer je met een tent zou gaan. Bijzonder is dat toch wel :)
Die ervaring deel ik wel. Hoe meer je de overnachtingsplek inricht als een huis hoe meer het voelt als een thuis om te blijven hangen. En tot op zekere hoogte wil je dat juist ook, maar ik vind het inderdaad ook het lekkerst als je het als uitvalsbasis voor buiten gebruikt en niet als plek om je hele vakantie door te brengen. Maar ook dat is weer heel persoonlijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 14:11

vhal

ಠ_ಠ

MrAcid schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:27:
Ik denk het inderdaad, het wordt natuurlijk ook wel schitterend kampeerweer. Wij gaan dit weekend ook weer op pad, combinatie van studiedagen van school (vrijdag én maandag) en de voorspellingen. Ivm 'verplichtingen rond huis' blijven we (weer) in de buurt van huis, dit keer in Zeist (de Krakeling) wat er leuk uit ziet - de Bosplaatsen althans. Al minstens 100x langsgefietst/gereden maar nog nooit geweest, ik ben benieuwd.

Stiekem best leuk om steeds met lange weekendjes net 10-20km van huis te zitten!
die bosplekken zien er wel leuk uit.

Nu ik dit zo zie, eigenlijk wil ik ook wel een weekend weg maar indirect levert dit ook wel redelijk wat 'werk' op voor die paar nachten (vooral na afloop met de bergen aan was en de boel weer opruimen)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
vhal schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:16:
[...]

die bosplekken zien er wel leuk uit.

Nu ik dit zo zie, eigenlijk wil ik ook wel een weekend weg maar indirect levert dit ook wel redelijk wat 'werk' op voor die paar nachten (vooral na afloop met de bergen aan was en de boel weer opruimen)
Dat vind ik eigenlijk ook meteen het grootste nadeel van kamperen: of je nou 2 weken weg gaat of 3 dagen, je hebt (aan kampeerspullen) eigenlijk altijd nagenoeg hetzelfde nodig. En in ons geval ook weer de aanhanger uit de stalling halen e.d.

Ik heb met Hemelvaart echt een heerlijk lang weekend gehad, maar eigenlijk is het absurd wat een werk het allemaal is voor die paar dagen. Maar ja, deel van de charme zegmaar ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
Daarom is hier het standpunt. Alles zit startklaar in de caravan.
Alleen kleding erin, wellicht wat speelgoed en natuurlijk eten/drinken.

Ik heb geen zin om telkens na te denken wat er ook al weer in moet en na afloop weer uit moet. Vroeg of laat vergeten we wat. Nu zal dat geen ramp zijn, maar voorkomen is beter dan genezen :)

Wij gaan aanstaande vrijdag ook weg. Hebben nog niets ingepakt, vanavond maar eens een start mee maken :P

En ach, de was. Die moet je thuis ook doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Vorig weekeinde ook last minute een weekeinde weggeweest, leuke camping aan een iets te drukke weg in de buurt van het TT circuit, maar wel naast een recreatieplas met prima horeca.

Was de eerste trip dit jaar gek genoeg, maar redelijk veel spul hebben we in kratten klaar staan, dus veel dubbel, op dekbed en hoofdkussens na (ik had eerder al geschreven dat we die hoofdkussens regelmatig vergeten maar dit keer niet).

Na de trip alles terug in het krat, door de vaatwasser en wasmachine en ready to go.

Meeste werk is inderdaad caper uit de stalling halen, maar gelukkig kan ik die op eigen terrein ook kwijt dus daar staat ie nu.
Al ga ik dit weekeinde met weer die hitte lekker thuis in de tuin doorbrengen, iets reserveren op Texel was eerst het plan maar voor nu is het wel even goed, mede ook door het verkeersinfarct dat ik zie aankomen door onderhoud her en der en het feestje van Amsterdam op de ring.

wel hebben we altijd een survival pakket mee, dat wil zeggen, alles om broodjes knakwordt te kunnen maken, of een tonijn-pasta-salade, dat kan dan ook een heel seizoen ongebruikt aan boord blijven, maar is altijd heerlijk om te weten dat je altijd iets kan eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat heb ik inderdaad vaak ook, zeker op een reisdag. Liefst haal ik gewoon vers eten maar als dat niet lukt of ik heb geen zin meer dan heb je altijd iets achter de hand.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Beste wat ik ooit at denk ik was net onder Le Havre, kleine franse mosseltjes, per liter (!) gekocht op de markt, met wat ui, zwarte peper en een dot lokale witte wijn. Lang leve de IKEA hapjespan (denk dat mijn liefde voor die pan daar ook begonnen is). Sergio was ooit van plan om die mosseltjes ook in NL verkrijgbaar te krijgen maar daar heb ik helaas niets meer van vernomen.

Vers lokaal heeft mijn absolute voorkeur, maar als de energie op is (lange reisdag, te warm of het bier smaakte te goed) dan ergens iets eten in een brasserie/strandtent en anders inderdaad het noodpakket aanspreken.

Wil nog eens uitzoeken hoe ik pasta ragu kan wecken, dat is natuurlijk helemaal ideaal om buiten de koelkast makkelijk eten mee te nemen, maar daar hebben we andere topics voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

[...]

Bekende camping, mooie uitvalbasis voor een bezoekje aan Obelink :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 09-09 14:42
[...]

Willik willik willik!

Als het koud is in de vouwwagen kun je nog binnen gaan liggen! :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Wanneer de badkamer op de camping luxer is dan thuis... :+

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:10
in de volgende iteratie gaan ze kampeermiddelen aanbieden zodat je je eigen niet meer hoeft mee te nemen. Een soort van caravan zonder wielen..je weet wel zo'n soort huis...oh..wacht..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Of de opzetservice.

"U wilt kamperen in de natuur maar u heeft geen zin in gedoe? Laat uw kampeermiddel opzetten door 1 van onze specialisten. Hierbij heeft u de keuze tussen 3 pakketten namelijk budget, classic en premium"

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 18-06-2025 19:55 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

vhal schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:54:
Of de opzetservice.

"U wilt kamperen in de natuur maar u heeft geen zin in gedoe? Laat uw kampeermiddel opzetten door 1 van onze specialisten. Hierbij heeft u de keuze tussen 3 pakketten namelijk budget, classic en premium"
Marketing, hè - die doen dat met opzet.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ramzzz schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:58:
[...]

Marketing, hè - die doen dat met opzet.
Is er al een markt voor? Want ik verzin dit uit m'n losse pols :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

vhal schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:59:
[...]

De tent kan al opgezet zijn ('glamping') , en de faciliteiten gaan van 'barebone' (alleen slapen) tot 'premium' (incl. eigen toilet, keuken, etc.), dus ja.

Maar ik vertel niemand iets nieuws, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ramzzz schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:04:
[...]

De tent kan al opgezet zijn ('glamping') , en de faciliteiten gaan van 'barebone' (alleen slapen) tot 'premium' (incl. eigen toilet, keuken, etc.), dus ja.

Maar ik vertel niemand iets nieuws, toch?
Nee maar ik bedoel eerder zo'n handige Harrie die de 8 meter diepe voortent van Truus en Henk voor hen op zet.
Maar ik heb zulke mannetjes dus al gevonden na een korte search :P Die bouwen blijkbaar ook alle tenten op bij de diverse kampeerwinkels, grappig wel :)

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 18-06-2025 20:09 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

vhal schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:06:
[...]

Nee maar ik bedoel eerder zo'n handige Harrie die de 8 meter diepe voortent van Truus en Henk voor hen op zet.
Maar ik heb zulke mannetjes dus al gevonden na een korte search :P Die bouwen blijkbaar ook alle tenten op bij de diverse kampeerwinkels, grappig wel :)
Ja, aangezien er al jaren mensen zijn die zelfs hun sleurhut sleuren en opzetten al te veel werk vinden... 'not really a stretch to imagine'... 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik kan echt balen van zo'n grasmat woestijn.

Ik stond met pinksteren op een camping met delen kunstgras en een paar stoeptegels. Je kun je voorstellen hoe dat voelt onder een tent :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Cheesy schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:00:
[...]

Ik kan echt balen van zo'n grasmat woestijn.

Ik stond met pinksteren op een camping met delen kunstgras en een paar stoeptegels. Je kun je voorstellen hoe dat voelt onder een tent :/
Vorig jaar stonden wij met de vouwwagen op een stuk kunstgras. Ik vond het uiteindelijk wel ideaal. Na een enorme onweersbui waren wij de enige op de camping die niet in de blubber stonden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010

bjp

vhal schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:03:
Wanneer de badkamer op de camping luxer is dan thuis... :+
soms is dat zo op hotel ook ;) zeker op business-trip in wat luxere dingen.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kevinns schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:30:
[...]

Vorig jaar stonden wij met de vouwwagen op een stuk kunstgras. Ik vond het uiteindelijk wel ideaal. Na een enorme onweersbui waren wij de enige op de camping die niet in de blubber stonden :+
Dat kan ik me voorstellen. Het is meer de mix van verschillende materialen en bijbehorende richels die het minder leuk maakt. Meestal let ik er wel op met boeken dat we specifiek een tent-plek boeken, maar ditmaal was het algemeen “kampeerplek”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:50
B-Real schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:38:
Daarom is hier het standpunt. Alles zit startklaar in de caravan.
Alleen kleding erin, wellicht wat speelgoed en natuurlijk eten/drinken.

Ik heb geen zin om telkens na te denken wat er ook al weer in moet en na afloop weer uit moet. Vroeg of laat vergeten we wat. Nu zal dat geen ramp zijn, maar voorkomen is beter dan genezen :)

Wij gaan aanstaande vrijdag ook weg. Hebben nog niets ingepakt, vanavond maar eens een start mee maken :P

En ach, de was. Die moet je thuis ook doen.
Zo hebben wij het ook. Alles zit er al in. Kleding, wat eten/drinken en de geocache spullen. Caravan staat op 800m van huis gestald en ik mag hem zelf pakken en wegzetten
Heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:54
vhal schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:59:
[...]

Ja hier is markt voor… zijn bedrijven die dit als service verlenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
vhal schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:54:
Of de opzetservice.

Bijna elke caravanstalling in Spanje bied dit aan. Je betaald toch al voor stalling en transport dus als ze er toch zijn kunnen opbouwen en zelfs je koelkast vullen. Uurloon ligt daar natuurlijk ook wat lager als in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
BaBoK schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:57:
[...]

Ik zou die links laten liggen. Het is een noname chinees model, waarvan ik twijfel of de specs wel kloppen. Er wordt gesproken over een 3 lagen PVC, terwijl boards er normaal 1 of 2 hebben. De inhoud zou 240 liter zijn, terwijl een board met vergelijkbare afmetingen van nadere merken >300 L inhoud hebben. En dan zijn er nog beschrijvingen als van "militaire kwaliteit stof om de weerstand te vergroten". Dat is natuurlijk een automatische vertaling, maar wat is "militaire kwaliteit stof"? En je wilt met een SUP juist zo weinig mogelijk weerstand. Als je er 1 wilt met een kayak seat, ga dan bv voor deze of deze. Die zijn niet top (bouw, lengte), maar waarschijnlijk een heel stuk beter dan degene uit jouw link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

Een jaar of 10 terug ben ik met mijn vriendin naar een camping geweest in Italië. We hadden toen een mooie plek mét privé sanitair. Dat was mijn eerste echte tent-kampeerervaring eigenlijk (ben er niet mee opgegroeid).

Dat is wel erg extreem moet ik zeggen. Maar ja, de lange termijn trend is aardig voorspelbaar denk ik.
In de coronatijd zijn ineens heel veel mensen gaan kamperen, want dat moest wel en was eigenlijk wel leuk. Vaak ook financieel gedreven.

Onderhand zie je echter dat campings met grote stappen steeds luxer worden en steeds minder met een camping te maken hebben. Trek die lijn door en uiteindelijk zijn al die campings gewoon weer bungalowparken geworden en is de grote groep die dacht te gaan kamperen gewoon weer in een huisje beland.
De prijzen zijn in ieder geval al die kan op aan het gaan voor een huurtentje. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 257 ... 276 Laatste