[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 255 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:36
We gaan met kamperen met een kleine caravan (hobby 400) met voortent en luifel.

Daarnaast hebben we een Quechua 3 persoons pop up tent

Deze laatste willen we misschien gaan vervangen voor een bijzettent die wat groter is zodat er ook wat meer ruimte is voor de kids om zich daar ook om te kleden etc.

Ben ook wel erg nieuwsgierig of dat allemaal wel past op een gemiddelde kampeerplaats naast de caravan want de tenten die we op het oog hebben zijn ca. 450 x 220 cm

We hebben nu de volgende tenten op het oog

Bardani airwave 230 TC
Bardani Mustang 220 RSTC
Safarica blackhawk 220 TC

Misschien dat jullie nog tips hebben om uit deze een keuze te maken?

De safarica is een stuk goedkoper, is dit wellicht een wat meer budget tent vergeleken met de bardani?

Ons huidige pop up tentje is fresh & black en dus heerlijk donker van binnen.
We hebben de tenten in een showroom bekeken maar ik vind het zo moeilijk om over de donkerheid van de slaapcabine een mening te vormen

Louzy#2475

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

_Eend_ schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:33:
[...]

Mijn opa zei wel eens "Als een Nederlander niet klaagt dan moet je 'm reanimeren" :+

Laatst op de camping merkte ik ook dat ik me irriteerde ergerde aan mensen die het toegangshek gewoon dicht lieten vallen, want de vogeltjes die om mij heen op de grond zaten/liepen vlogen dan allemaal weg.

Zelf probeer ik altijd zo stil mogelijk te zijn, dus ik sloot zelf dat hek altijd zachtjes.

Een paar maanden geleden ben ik nog met een hele club in de leeftijd van 16 t/m 50+ op een kleine camping geweest. We hadden onze tentjes nog niet uitgepakt of de buurvrouw kwam al langs: "Jullie gaan toch niet keten he?" En ik zag andere mensen ook al kijken.. We moesten wat accu's laden, dus we hebben wat laders tevoorschijn gehaald en die stonden even later ook lekker wat lawaai te maken (ventilatortje in elke lader..) dus de (Nederlandse) buren in een camper gaven daarom ook wat boze blikken, terwijl je die dingen op een paar meter afstand al nauwelijks hoort.

We hebben wel zitten drinken, maar om 22:00 zijn we netjes gaan slapen. En toen ik net lekker in mijn slaapzak lag hoorde ik klik Brrrrrrrrrrrrrrr, de airco van de camper die naast ons stond. :+
IFTFY

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:32
Hier ook in de Ardennen dit weekend. De voorspellingen waren erg slecht maar gisteren viel erg mee, was best lekker. ‘s nachts hoosbuien (of thans, zo leek het) en vandaag wat wisselvallig. We zijn met de (T6) camper weg en hebben voor het eerst een voortentje mee, dat komt nu wel goed uit. We hebben een Vango Sunlight Air gekocht voor als we iets meer willen dan alleen de uitwind luifel. Dat is tot nu toe wel goed bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

Toppe

Oké ✅

Ivow85 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:33:
[...]

Wat is er stuk?
Wordt het element wel warm?
Heb je hem ook al op gas of 12V geprobeerd?

Als alleen het 230V element stuk is, dan is dat relatief eenvoudig te vervangen. Als de koelkast het ook op gas en 12V niet doet, dan is er zit er waarschijnlijk geen koelgas meer in het systeem.

Houdt er ook rekening mee dat het systeem van een absorptie koelkast traag werkt. Voordat het in de koelkast koud wordt, ben je al snel een halve dag verder.
Ik heb er nu een sensor in gegooid en die zegt 1 graad, zo voelt het absoluut niet. Maar dan lijkt het dat de schakelaar defect is, althans, de LED.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
g00gle schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:05:
Vind het zo moeilijk voor te stellen dat mensen zich zo ongelofelijk kunnen irriteren aan geluid op een camping. Dan moet je misschien gaan wild kamperen als je volledige rust wil. Geluid van haringen de grond inslaan, luchtbedden die worden opgeblazen elektrisch, tenten sups, caravan pootjes met de boormachine, het hoort er allemaal bij vind ik. Dat zijn camping geluiden. En wees eerlijk, dat gaat gelukkig niet de hele dag door toch ;-)
Ik kan me niet zo druk maken om het geluid van een pompje, maar dat het erbij hoort deel ik niet als mening.
Wat mij meer verbaast is het fanatisme waarmee velen echt alle mogelijke fysieke arbeid proberen te voorkomen met een elektrisch apparaat. Pompen, pootjes draaien, fietsen, wassen, trekken, duwen of wat dan ook. Voor mij is dat ook gewoon een stukje onderdeel van je lichaam fysiek actief houden, iets wat al lastig genoeg is om de huidige maatschappij.
Wellicht iets off topic maar ook bij kamperen probeer ik kritisch te zijn op wat ik weer die een zoveelste apparaat voor mij laat doen.
Maar deze discussie komt ongeveer elke 6 weken terug, ook wel grappig.
Niet zo gek als er altijd weer iemand op in gaat. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:31
Voor mij gaat het niet om irriteren, maar rekening houden met elkaar. Je zit dicht op elkaar en een tent/caravan/vouwwagen houdt niet veel geluid tegen. Daarnaast heeft ieder een eigen ritme, sommigen slapen tot 11 of 12 uur uit, terwijl anderen kleintjes hebben die van 13.00 tot 15.00 slapen. Anderen staan om 6 uur op, zodat ze die wandeltocht van 8 -10 uur kunnen maken. Daar probeer ik rekening mee te houden door niet onnodig geluid te maken. Ik ben geen stille muis, maar probeer wel vervelende geluiden (zoals van een elektrische pomp) te voorkomen. Mijn dochters doen ook rustig. Natuurlijk zijn die ook wel eens melig en maken dan wat meer geluid. En onze hond blaft ook af en toe. Ik praat ook gewoon en doe mijn ding. Gewoon wat rekening houden met elkaar en dan komt het goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:55
Toppe schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:52:
[...]

Ik heb er nu een sensor in gegooid en die zegt 1 graad, zo voelt het absoluut niet. Maar dan lijkt het dat de schakelaar defect is, althans, de LED.
Zet er eens wat drankjes in en trek er daar morgen eens eentje van open.

Gewoon spul wat je in de voorraadkast heb staan en wat nu nog niet gekoeld is. Is het drankje morgenmiddag ijskoud werkt de koelkast prima. Is het drankje morgen nog op kamertemperatuur dan is er iets mis.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:11
Toppe schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:52:
[...]

Koelkasten werken traag, duurt een paar uur voordat ze koud zijn. Daarnaast voelt een lege koelkast altijd warmer omdat de lucht meteen vervangen wordt als je de deur open doet. Als hij vol zit dan is er veel meer koude massa om de nieuwe lucht direct weer af te koelen. Een sensor die 1 graad aangeeft zou ik gewoon geloven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

irriteren is een synoniem van ergeren?

Hoe dan ook, mensen krijgen steeds kortere lontjes dus ook op hutjemutje campings helaas - gelukkig worden dat allemaal stacaravans chalets waarbij iedereen de hele dag binnen zit TV te kijken :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

franssie schreef op zondag 8 juni 2025 @ 18:30:
[...]

Hoe dan ook, mensen krijgen steeds kortere lontjes dus ook op hutjemutje campings helaas - gelukkig worden dat allemaal stacaravans chalets waarbij iedereen de hele dag binnen zit TV te kijken :P
Nee irriteren is niet wederkerend te gebruiken.

https://taaladvies.net/irriteren-of-ergeren/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
[...]

Met het weer van dit weekend was ik erg blij dat ik in een chalet zat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Bommes schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:49:
@g00gle ik gebruikt en Alfa wifi adapter met daaraan een losse antenne. (Linkje is niet waar ik het ding vandaan had)
Die antenne zat op een voetje met 3 kleine zuignapjes, maar daarvan kan ik online echt niets meer terug vinden, sorry.
Wat ik wel zo snel even vind:
[Afbeelding]
Dat ziet eruit als een aangepaste gsm houder voor op je autoruit.
Dat lijkt me wel iets wat bruikbaar is.
Bron: https://www.campertv.nl/n...usb-outdoor-antenne-9dbi/
Bij afbeeldingen staat dat fototje.
Kan je die verbinden met een openbaar wifi netwerk waarbij je akkoord moet gaan met van die voorwaarden of met een wachtwoord? Ik zoek daar (nog) een oplossing voor…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:30
Toppe schreef op zondag 8 juni 2025 @ 22:08:
[...]

Kan je die verbinden met een openbaar wifi netwerk waarbij je akkoord moet gaan met van die voorwaarden of met een wachtwoord? Ik zoek daar (nog) een oplossing voor…
Ik gebruik deze: klik die kan dat sowieso. Die kan ook je eigen device "faken" of een custom Mac adres. Werkt perfect. Zou er misschien nog wel een externe wifi antenne voor willen die wat meer/beter bereik heeft. Maar over het algemeen scoor ik een prepaid simkaart in het land van bestemming. Dat is meestal goedkoop, en werkt beter als de wifi van welke camping ook. Sluit er dan een mifi op aan via USB kabeltje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
[...]

En dan liefst met de deur open en geluid hard genoeg om de pompjes en kinderen te overstemmen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 21:45
Vorig jaar op de camping waren er een zooi kinderen die walkie-talkie's mee hadden en de godganse dag op het 'bel'-knopje van die walkie-talkie drukte zodat die aan de andere kant ging bellen. Dat is de enige keer in 20+ jaar kamperen dat ik geluiden irritant vond op een camping. Ow ja en het bereik was slecht op die camping maar precies voor ons was een plek waar toevallig wel bereik was en een vrouw ging daar elke dag ruim een uur staan bellen, op zich niet heel veel last van maar zou zelf niet zo snel 2 meter voor iemand anders tent zo lang gaan staan.

Voor de rest zijn we zelf qua geluid denk ik redelijk gemiddeld. De kinderen maken sowieso redelijk wat herrie, maar als ze echt gaan schreeuwen naar elkaar zeg ik er wel wat van. Het hoeft niet allemaal op hun maximale stem-volume. Ik heb wel schroefharingen die ik er met de boormachine indraai, heerlijk :) maar de tent pomp ik dan wel weer met de handpomp op. Toch nog een beetje beweging gehad bij het opzetten.

Er zijn vast ook mensen die zich ergeren aan ons op de camping. We hebben wel lichtjes aan de tent hangen bijvoorbeeld en sommige mensen kunnen daar al niet tegen en ik ga ook niet stipt 22:00 naar bed zoals sommige mensen. Vaak genoeg nog tot 01:00 op de tablet een film gekeken met een lekker glas bier of wijn erbij. Al doe ik dat dan wel met een koptelefoon op.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Na aanleiding van mijn vermoedelijke koelkast defect:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Sjv3iHjiarwO0bLvIkH_0ceuf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CuulSvbINH6Na44GIw5NRCdA.jpg?f=fotoalbum_large

Hij doet het dus wel, alleen belachelijke tijd nodig om koud te worden en dan is het qua weer ook nog wel ‘gunstig’

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96dp72VyP0EQA6rxw-XeHm_5xL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2Oi6zQcZ4FgqU3GNhrB349p.jpg?f=fotoalbum_large

Weer thuis van een heerlijke week Texel. Na een drukker Hemelvaart werd het rustiger en met de weersvoorspelling voor Pinksteren bleven ook vele thuis. Maar het weer is reuze meegevallen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:55
Toppe schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:53:

[Afbeelding]

Hij doet het dus wel, alleen belachelijke tijd nodig om koud te worden en dan is het qua weer ook nog wel ‘gunstig’
De trage werking is normaal voor een absorptie koelkast.

Daarom gebruiken wij de koelkast in de caravan meestal voor producten die echt koud moeten zijn en die ook al gekoeld verkocht worden, dus vlees, zuivel etc. Dan kan hij het makkelijk bijbenen. En doordat er eigenlijk alleen producten staan die bij de maaltijd gebruikt worden, gaat de deur ook niet de hele dag open en dicht.

En dan in de voortent of onder de luifel een koelbox waarin met name drankjes staan. Drinkwater/fris/sap/bier/wijn. Lekker als het gekoeld is, maar geen probleem als het daar door het vele openen of door het bijvullen met dranken op 'kamer'temperatuur of en toe tijdelijk veel warmer in de koelbox is dan 4 graden.

Hier speelt mee dat onze caravan koelkast ook maar half zo groot is als die van jou, waardoor een extra koelbox sowieso gewenst is.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:46
Wij zijn het Pieterpad aan het lopen (in weekend etappes maar, gaan binnenkort een week achter elkaar) en zijn dus wat spullen aan het verzamelen op ons gemak.

Nieuwe lichtgewicht tent gekocht en, we weten sinds dit weekend in ieder geval zeker dat die waterdicht is :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqYfRRkbHMmQ3ZycoxVHiUAtOwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x48A7m1cLXvs9ucCKJNXDoan.jpg?f=fotoalbum_large

Het is deze: https://seatosummit.eu/en...estanding-ultralight-tent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
Ik vind het leuk om een sup mee te gaan nemen op vakantie van de zomer. Maar ik heb werkelijk geen idee waar ik op moet letten. En wat een beetje kwaliteit is. Ik zag bijvoorbeeld deze:
Klik
Of deze:
Klik

Het hoeft geen spectaculair ding te zijn, het is voor 3 weken zomer vakantie om op zee of een meer een beetje te rommelen op het water. Was niet van plan hele tour tochten te gaan doen. Iemand hier die een beetje weet waar je dan op moet letten en wat een prima sup board is voor dit doel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online

[Afbeelding]

Dat is geen belachelijke tijd, dat is nu eenmaal hoe een absorptiekoelkast functioneert. Zeker 1 uit het jaar kruik zoals jij hebt. De moderne versies werken gelukkig een stuk beter. Qua weer is het ook niet heel gunstig, tenzij je de afdekplaat voor de winter erop hebt zitten. Een absorptiekoelkast doet het het beste tussen de 10 en 30 graden (ruwweg). In de nachten in het nu nog kouder helaas.

Wij hebben zelf een modernere variant, die koelt echt zoveel beter dan onze vorige van 25 jaar oud. Om die reden is vervangen geen slechte keuze. Als het voor een dubbeltje moet dan zou je ook fans kunnen overwegen, die maken hem ook een stuk beter qua koelen. Maar dan vooral als het wat warmer is buiten :)

Een absorptiekoelkast moet je bij voorkeur voorzien van kleinere hoeveelheden warmte producten. Dus niet ineens 6 1,5 flessen frisdrank van 25 graden erin. Probeer een soort van stabiele hoeveelheid producten erin te hebben en zorg dat het er zo koud mogelijk in gaat. Al is dat op vakantie lastiger om te regelen, je kan dan eventueel wat voorkoelen in een koelbox of zorgen dat je koude producten meeneemt uit de supermarkt.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:28
ex87 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:41:
Wij zijn het Pieterpad aan het lopen (in weekend etappes maar, gaan binnenkort een week achter elkaar) en zijn dus wat spullen aan het verzamelen op ons gemak.

Nieuwe lichtgewicht tent gekocht en, we weten sinds dit weekend in ieder geval zeker dat die waterdicht is :D

[Afbeelding]

Het is deze: https://seatosummit.eu/en...estanding-ultralight-tent
leuk, paar jaar geleden ook zo gedaan: combinatie van dag etappes, weekendjes met tent, langere weekendjes met tent en in de winter met B&B's.

Leuke tent ook, lijkt een beetje op onze Big Agnes Coppur Spur. (wil je trouwens weten wat die echt weegt, dan even zelf wegen . Vaak is het opgegeven gewicht berekend zonder opberghoes, haringen e.d. ;) )

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:28

[Afbeelding]

lijkt erg op het gedrag van mijn koelbox. Duurt even voordat die op temperatuur is maar daarna gaat het goed. Zet hem daarom ook altijd al een avond/dag van te voren aan.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:51

[Afbeelding]

Is normaal. Absorprtiekoelkasten zijn traag, maar voordeel is dat ze ook op 12V en gas werken. Verder zijn ze stil.

Reguliere compressorkoelkasten zijn een stuk sneller, maar maken geluid. En als die al op 12V werken is dat een peltier die erg afhankelijk is van buitentemperatuur.

Heb zelf overigens in mijn vouwwagen geen absorptiekoelbox, ik wil gewoon dat het ding écht koud is op de camping, dus een compressorkoelbox.Van het geluid heb ik geen last.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke

[Afbeelding]

Prima absorptie koelkast. Was hij leeg of vol?

Wij zetten de onze altijd een paar uur vantevoren aan, en vullen hem daarna met spul wat uit onze koelkast thuis komt. En een paar extra koelelementen voor als hij leger wordt, dan heb je nog iets van koude massa. Eenmaal vol en koud kun je er ook prima een paar warme dingen in zetten, die koelen dan prima.

Ook bij 30 graden koeler hij bij ons prima, en het vriesvak blijft mooi bevroren. Heerlijk stil ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
g00gle schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:55:
Ik vind het leuk om een sup mee te gaan nemen op vakantie van de zomer. Maar ik heb werkelijk geen idee waar ik op moet letten. En wat een beetje kwaliteit is. Ik zag bijvoorbeeld deze:
Klik
Of deze:
Klik

Het hoeft geen spectaculair ding te zijn, het is voor 3 weken zomer vakantie om op zee of een meer een beetje te rommelen op het water. Was niet van plan hele tour tochten te gaan doen. Iemand hier die een beetje weet waar je dan op moet letten en wat een prima sup board is voor dit doel?
Wij hebben een Gladiator Pro 12'6T touring sup, heerlijk ding. Ik heb geen ervaring met goedkope modellen, maar deze ligt goed stabiel in het water, ook als ik er 2 kinderen voorop heb zitten. Fijne draag/rolkoffer, goede pomp, lichtgewicht paddle, oftewel veel sup plezier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:40:
[...]

Reguliere compressorkoelkasten zijn een stuk sneller, maar maken geluid. En als die al op 12V werken is dat een peltier die erg afhankelijk is van buitentemperatuur.
Yes, de meesten wel. Maar er zijn ook compressor koelboxen die op 12-24VDC werken, zoals de Mestic MCC serie (wij hebben de 35). Die koelen top, ook op 12v. Ik neem de onze regelmatig mee in de auto, op de boot, etc. Nadeel is dat je dan weer een aparte adapter nodig hebt voor op 230VAC.

Of je neemt de MCCP-serie, die heeft die adapter ingebouwd en heeft zowel een 230VAC als 12VDC ingang.

Wel zijn de 12v compressors behoorlijk prijzig..

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:59
pirke schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:19:
[...]

Prima absorptie koelkast. Was hij leeg of vol?

Wij zetten de onze altijd een paar uur vantevoren aan, en vullen hem daarna met spul wat uit onze koelkast thuis komt. En een paar extra koelelementen voor als hij leger wordt, dan heb je nog iets van koude massa. Eenmaal vol en koud kun je er ook prima een paar warme dingen in zetten, die koelen dan prima.

Ook bij 30 graden koeler hij bij ons prima, en het vriesvak blijft mooi bevroren. Heerlijk stil ook.
Correct me if im wrong, maar volgens mij heeft het weinig nut een lege koelkast vast van te voren aan te zetten..

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L.N.
g00gle schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:55:
Klik
Of deze:
Klik

Tja, lastig te zeggen zo omdat het afhankelijk is van wat je er mee doet. Wil je alleen dobberen of toch ook wat peddelen (zonder echte tours te maken). Ga je er alleen op of met kinderen? Ben je 75 kg of 110? Heb je veel gevoel voor evenwicht of niet?

Los van het bovenstaande zou ik voor een 12'6 gaan met een breedte van 30 of 32". Dan heb je wel wat glide (dus gemakkelijker peddelen) en toch wat stabiliteit. Die van een supermarkt zou ik links laten liggen. Die zijn veel te slap en buigen door. Hierdoor kom je niet vooruit en zijn ze instabiel. Als opties zou ik kijken naar:

- Itiwit 12'6 (€350)
- Gladiator Origin 12'6 (€475)
- Aqua Marina Hyper 12'6 (€525)

Deze Starboard kan ook, want van alle sup is dit de beste. Her is een ouder model, vandaar dat het goedkoper is (€499).

De JP Australia (€399) is ook een goede optie. Wederom een ouder model, waardoor goedkoper. En even nagaan of er een tas, peddel en pomp bij zitten. Ik dacht dat ze deze alleen als pakket verkochten, maar vraag het voor zekerheid na.

Zelf ik 2 sups, namelijk een Starboard Deluxe Lite in 11'9 en 12'6. Het voordeel van deze sups is dat ze veel minder doorbuigen en veel kleiner dan gemiddeld ingepakt kunnen worden. Ze zijn wel een stuk duurder (>€800).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

LordSinclair schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:53:
[Afbeelding]

Weer thuis van een heerlijke week Texel. Na een drukker Hemelvaart werd het rustiger en met de weersvoorspelling voor Pinksteren bleven ook vele thuis. Maar het weer is reuze meegevallen.
Ziet eruit als een relaxte plek! Welke camping?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
Timmert schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:13:
[...]

Ziet eruit als een relaxte plek! Welke camping?
Het is een van de terreinen van de NTKC. Dat is een kampeerclub met eigen terreinen. Daarom moet lid zijn om ze te kunnen gebruiken. De club is niet voor iedereen weggelegd. Er zijn wat specifieke regels waarmee je moet kunnen leven. Het is een club waarbij de leden alles draaiende houden en er enkel (als nieuw lid) in tenten van beperkte afmetingen gekampeerd mag worden. Oudgediende mogen na goedkeuring in een (kleine) caravan ook op de terreinen staan. Zaken als corvee of de administratie moet je soms ook op je nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

LordSinclair schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:24:
[...]

Het is een van de terreinen van de NTKC. Dat is een kampeerclub met eigen terreinen. Daarom moet lid zijn om ze te kunnen gebruiken. De club is niet voor iedereen weggelegd. Er zijn wat specifieke regels waarmee je moet kunnen leven. Het is een club waarbij de leden alles draaiende houden en er enkel (als nieuw lid) in tenten van beperkte afmetingen gekampeerd mag worden. Oudgediende mogen na goedkeuring in een (kleine) caravan ook op de terreinen staan. Zaken als corvee of de administratie moet je soms ook op je nemen.
Dit lijkt haast wel op werken :X Niet mijn club.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
aReaRe schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:27:
[...]

Dit lijkt haast wel op werken :X Niet mijn club.
Daarom niet voor iedereen weggelegd. Maar ik heb het er voor over om zo lekker rustig tussen andere tenten te staan ipv tussen de heggetjes en de witte huisjes op wielen.

Iets wat er op lijkt, maar minder inzet vereist zijn de campings van het groene boekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:36
louzy82 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:02:
We gaan met kamperen met een kleine caravan (hobby 400) met voortent en luifel.

Daarnaast hebben we een Quechua 3 persoons pop up tent

Deze laatste willen we misschien gaan vervangen voor een bijzettent die wat groter is zodat er ook wat meer ruimte is voor de kids om zich daar ook om te kleden etc.

Ben ook wel erg nieuwsgierig of dat allemaal wel past op een gemiddelde kampeerplaats naast de caravan want de tenten die we op het oog hebben zijn ca. 450 x 220 cm

We hebben nu de volgende tenten op het oog

Bardani airwave 230 TC
Bardani Mustang 220 RSTC
Safarica blackhawk 220 TC

Misschien dat jullie nog tips hebben om uit deze een keuze te maken?

De safarica is een stuk goedkoper, is dit wellicht een wat meer budget tent vergeleken met de bardani?

Ons huidige pop up tentje is fresh & black en dus heerlijk donker van binnen.
We hebben de tenten in een showroom bekeken maar ik vind het zo moeilijk om over de donkerheid van de slaapcabine een mening te vormen
Vandaag de knoop doorgehakt en de bardani airwave 230 TC besteld

Ik zal over een week of 7 een update geven hoe deze bevallen is

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

louzy82 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:38:
[...]

Vandaag de knoop doorgehakt en de bardani airwave 230 TC besteld

Ik zal over een week of 7 een update geven hoe deze bevallen is
Slagje kleiner dan de Airwave 320 die ik heb gehad, leuke tent.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

LordSinclair schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:34:
[...]

Daarom niet voor iedereen weggelegd. Maar ik heb het er voor over om zo lekker rustig tussen andere tenten te staan ipv tussen de heggetjes en de witte huisjes op wielen.

Iets wat er op lijkt, maar minder inzet vereist zijn de campings van het groene boekje.
Dat is een goede tip, naast dat ik lid ben van de NCC.

Hopelijk volgend jaar weer op pad als moeder in een verzorgingshuis verblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
aReaRe schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:49:
[...]

Dat is een goede tip, naast dat ik lid ben van de NCC.
Da's een zuster club, voor de caravans (en campers?) . 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Devian schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:40:
[...]

Correct me if im wrong, maar volgens mij heeft het weinig nut een lege koelkast vast van te voren aan te zetten..
Dan kan het hele mechanisme en de wanden vast afkoelen. Is het het meest efficiënt? Nee, vast niet, maar het zorgt er wel voor dat de levensmiddelen die we erin zetten niet eerst opwarmen. De koelkast heeft nu eenmaal een paar uur nodig om goed af te koelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:59
pirke schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:35:
[...]

Dan kan het hele mechanisme en de wanden vast afkoelen. Is het het meest efficiënt? Nee, vast niet, maar het zorgt er wel voor dat de levensmiddelen die we erin zetten niet eerst opwarmen. De koelkast heeft nu eenmaal een paar uur nodig om goed af te koelen...
Je bent alleen maar stroom aan het verbruiken. Een koelkast ontrekt warmte. Een lege koelkast zit niks in om warmte aan te onttrekken.

Je levensmiddelen warmen ook niet eerst op.. De koelkast begint gelijk met warmte onttrekken..

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:44
In de meeste caravan/camper koelkasten zit een vriesvakje waarin het koude element zit, ik kan me voorstellen dat het zeker wel een verschil maakt als die op voorhand alvast de kans krijgt om af te koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Drardollan schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:00:
[...]

Dat is geen belachelijke tijd, dat is nu eenmaal hoe een absorptiekoelkast functioneert. Zeker 1 uit het jaar kruik zoals jij hebt. De moderne versies werken gelukkig een stuk beter. Qua weer is het ook niet heel gunstig, tenzij je de afdekplaat voor de winter erop hebt zitten. Een absorptiekoelkast doet het het beste tussen de 10 en 30 graden (ruwweg). In de nachten in het nu nog kouder helaas.

Wij hebben zelf een modernere variant, die koelt echt zoveel beter dan onze vorige van 25 jaar oud. Om die reden is vervangen geen slechte keuze. Als het voor een dubbeltje moet dan zou je ook fans kunnen overwegen, die maken hem ook een stuk beter qua koelen. Maar dan vooral als het wat warmer is buiten :)

Een absorptiekoelkast moet je bij voorkeur voorzien van kleinere hoeveelheden warmte producten. Dus niet ineens 6 1,5 flessen frisdrank van 25 graden erin. Probeer een soort van stabiele hoeveelheid producten erin te hebben en zorg dat het er zo koud mogelijk in gaat. Al is dat op vakantie lastiger om te regelen, je kan dan eventueel wat voorkoelen in een koelbox of zorgen dat je koude producten meeneemt uit de supermarkt.
Ik zou hem graag willen vervangen, maar het is even de vraag welk model moet ik dan nemen? De nieuwe modellen hebben geen ‘ruimte’ voor een gasstel boven op. Er uithalen kan, maar zou even niet weten hoe ik hem dicht moet krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:59
@Toppe Lekker laten zitten en een compressor versie kopen voor in de voortent. Dubbele capaciteit en in de voortent snel je spulletjes voorhanden.

[ Voor 3% gewijzigd door JaMaaT op 09-06-2025 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:00

aerofreak

Steve Jobs

Ivm met de jongste telg, die slecht slaapt in de auto, ziet mn vrouw het niet zitten om 12 uur in de auto te zitten, wat ik wel begrijp. 7 uur vindt ze wel de max, maar ze wil eigenlijk ook wel naar bergen/heuvels, tevens zijn we ook wel Frankrijk gericht.
Shortlist is nu:
  1. Vogezen
  2. Normandie
  3. Zwarte Woud
.

Mis ik nog gebieden? Vroeger als kleine jongen wel eens gekampeerd in de Vogezen, maar mn ouders zeggen nog steeds dat het daar altijd regent, waardoor ik een beetje twijfel om daarheen te gaan. Via dit topic Belle Hutte gevonden, wat voor ons een prima camping lijkt. Maar het weer?

Iemand nog tips voor leuke camping/ gebied met 3 kinderen (7,5 &1)?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
aerofreak schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:31:
Ivm met de jongste telg, die slecht slaapt in de auto, ziet mn vrouw het niet zitten om 12 uur in de auto te zitten, wat ik wel begrijp. 7 uur vindt ze wel de max, maar ze wil eigenlijk ook wel naar bergen/heuvels, tevens zijn we ook wel Frankrijk gericht.
Shortlist is nu:
  1. Vogezen
  2. Normandie
  3. Zwarte Woud
.

Mis ik nog gebieden? Vroeger als kleine jongen wel eens gekampeerd in de Vogezen, maar mn ouders zeggen nog steeds dat het daar altijd regent, waardoor ik een beetje twijfel om daarheen te gaan. Via dit topic Belle Hutte gevonden, wat voor ons een prima camping lijkt. Maar het weer?

Thuringen
Sauerland
Eifel
Mullerthal, Luxemburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Schwabische alb
sachsische Schweiz
Tsjechisch paradijs
Reuzengebergte
Allgau

En wat ik je echt kan aanraden: Interlaken.
Dure omgeving, maar voor kinderen tot 6 veel gratis of flink goedkoper.
Enorm leuke wandelingen met verhaaltjes, opdrachten en heel veel picnichutten met bbq en gratis hout.
Bij ook Hasliberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 22:59
@aerofreak, met sleurhut? Anders niet mogelijk om een nachtje te overblijven ergens?

Wij zijn Oostenrijk gangers. Dus ik zou zeggen ergens in Oostenrijk, dat zal echter (afhankelijk waar je woon in NL) te ver zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• L.N.
Interlaken is inderdaad heel mooi. We gaan dit jaar naar camping Aaregg (Brienz) en dat ligt aan hetzelfde meer. Jaren geleden zijn we naar Lazy Ranchio Interlaken gegaan. Dit is het meer waaraan Interlaken en Brienz liggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcXvcGi_TECLFPdOPFOT7sAd0nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YO08JQXRchD89KXyI5xmuwRc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 21:55
Get!em schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:36:
Schwabische alb
sachsische Schweiz
Tsjechisch paradijs
Reuzengebergte
Allgau

En wat ik je echt kan aanraden: Interlaken.
Dure omgeving, maar voor kinderen tot 6 veel gratis of flink goedkoper.
Enorm leuke wandelingen met verhaaltjes, opdrachten en heel veel picnichutten met bbq en gratis hout.
Bij ook Hasliberg.
Dat zijn gebieden van meer dan 7 uur rijden.

@aerofreak
Luxemburg vind ik zelf ook mooi, evenals Saarburg eo.
Wat dichterbij.

Zelf zit ik nog te kijken naar de Harz.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 09-06-2025 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Shortlist is nu:
  1. Vogezen
  2. Normandie
  3. Zwarte Woud
.

Belle Hütte vorig jaar nog geweest, was prachtweer.

Normandië heeft niet echt bergen, Zwarte Woud is om mooi. Bij Titisee bijvoorbeeld, is wel weer wat verder rijden.

Ardennen/Luxemburg/Eiffel is ook gewoon erg mooi, wat lager maar veel leuke campings bij een riviertje wat voor kinderen leuk spelen is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
Shortlist is nu:
  1. Vogezen
  2. Normandie
  3. Zwarte Woud
.

Lees ik er overheen of zie ik nergens het Teutoburgerwoud terugkomen? :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Of Limburg, heeft ook een heuvel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

pirke schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:39:
Of Limburg, heeft ook een heuvel :)
Dan toch zeker de LemelerBERG of HolterBERG of GrebbeBERG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Harribo schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:01:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, had ik overheen gelezen.

Heb zelf Interlaken met kinderen gewoon in 1 dag gereden door vroeg op de dag te vertrekken, maar verschil is dat onze kinderen uitstekende autoslapers en ook wakker prima reizigers/passagiers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Harribo schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:01:
[...]

Ligt eraan waar je woont. Vanuit Zuid-Limburg is Brienz 665 km. Met korte stops is 7 uur haalbaar als alles meezit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Get!em schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:15:
[...]

Dan toch zeker de LemelerBERG of HolterBERG of GrebbeBERG
Ja net als BERGEN op zoom zeker? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:32

ST10©DE

Dus.............

Shortlist is nu:
  1. Vogezen
  2. Normandie
  3. Zwarte Woud
.

MIsschien een idee om de oudste op een kinderstoel voorin te zetten op de bijrijdersstoel (mits toegelaten in de auto) en een volwassene naast juliie jongste op de achtyerbank?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 08:57
Tijdens vakantie wordt hier afgeweken van de standaard scherm regels.
Zodra we op de autoweg zitten (ivm wagenziek) tot en met 20min voor aankomst mogen ze beide (achterin met hoofdtelefoon) filmpje kijken.

Ze vinden het vaak maar lastig om even te pauzeren voor een plasje tussendoor 🤨
Edit:
Hihi, grappige typo

[ Voor 5% gewijzigd door wienesroa op 10-06-2025 13:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

wienesroa schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:20:
Tijdens vakantie wordt hier afgeweken van de standaard scherm regels.
Zodra we op de autoweg zitten (ivm wagenziek) tot en met 20min voor aankomst mogen ze beide (achterin met hoofdtelefoon) filmpje kijken.

Ze vinden het vaak maar lastig om even te pauzeren voor een plasje tussendoor 🤨
Edit:
Hihi, grappige typo
Hier ook hoor. Werkt prima. De rest van de vakantie zin ze gewoon lekker aan het spelen en worden de tablets hooguit in de ochtend gebruikt zodat papa en mama tot 9u kunnen slapen.

Kids zijn 7 en 11 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 21:18
Wij heb er eentje van 2,5 en mijn vriendin zit er ook naast op de achterbank. Afgelopen weekend 5uur aan een stuk gereden zonder scherm. Mijn vriendin speelt dan met haar en leest boeken, maakt puzzels, speelt spelletjes met wat er buiten te zien is etc. Maar wij zijn nogal anti-scherm, moet ik erbij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 11:44
Ja bij ons gaat het scherm-maximum er op lange reisdagen ook af. De kinderen van 4 en 5 kijken op een normale dag zo’n 15 minuten naar een scherm. Op lange ritten van >1,5 uur proberen we het zo lang mogelijk te rekken zonder, maar als ze echt willen mogen ze na minstens 1 uur rijden wat kijken tot de volgende stop. Daarna gaat het minimale uur weer in.

Kleuren, ik zie ik zie wat jij niet ziet, daar houden ze het wel even mee vol. Maar ze vliegen elkaar na een tijdje gewoon in de haren.

[ Voor 5% gewijzigd door Kevinns op 10-06-2025 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:18
De Ardennen, en dan bij de grotten van Han. Kun je met een tram naar de grotten, en daarna nog leuk wandelen door heuvelachtig bos. Met wolven (achter hek) en beren (achter een slotgracht). Is wandelen toch te veel voor die kleintjes kun je ook nog met zo'n autotrein door het park.
Ik zat op een enigszins saaie camping en buiten het seizoen, maar ik was daar zonder kinderen. In de buurt ook wat grotere campings gezien waar je wel een zwembadje hebt en/of een animatieteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
ephymerous schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 07:22:
[...]

Lees ik er overheen of zie ik nergens het Teutoburgerwoud terugkomen? :)
Hebben ze daar ook een leuke camping dan? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:06:
[...]

Van oudsher al.

Moet je wel van af en toe een hinderlaag houden. :+

Afbeeldingslocatie: https://romanempiretimes.com/content/images/size/w2000/format/avif/2024/07/Teutoburg-forest-arminius-hermann-statue.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Ramzzz op 10-06-2025 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 19:21
wat ook werkt met kleine kinderen in de auto ; wagenziekpilletjes. Slapen ze ong de helft van de reis.
En bijkomend voordeel ; de aoto blijft schoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Gonadan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:06:
[...]

Zo op Google te zien meerdere. Zelf ben ik daar nooit op een camping geweest, vooral met de motor voorals we niet te ver van huis wilden :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
ephymerous schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:54:
[...]

Zo op Google te zien meerdere. Zelf ben ik daar nooit op een camping geweest, vooral met de motor voorals we niet te ver van huis wilden :)
Haha waarom noem je het dan? :D

Zo op Google zag ik wel een aantal campings maar niet per se meteen iets legendarisch dus was wel benieuwd welke je bedoelde.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 21:55
Ik ook.
Op zijn Duits... Dus spreadsheets campings? Vakje naast vakje? Ben benieuwd 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Gonadan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:41:
[...]

Haha waarom noem je het dan? :D

Zo op Google zag ik wel een aantal campings maar niet per se meteen iets legendarisch dus was wel benieuwd welke je bedoelde.
Legendarisch legt de lat wel meteen hoog voor de vraag van @aerofreak die niet zo ver wil rijden maar toch heuvels zoekt. Dan is het Teutoburgerwoud echt een prima optie :)

/edit
Nog even teruggelezen maar hij vraagt toch echt ook om gebieden :P

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 10-06-2025 18:25 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Haha ja zo kun je er een semantische Houdini van maken maar volgens mij wil hij wel leuk kamperen. :D

Niet dat je tip daarmee per se slecht is hoor, voor hetzelfde geld past het heel goed. Maar ergens had ik zelf wel kampeerervaring in het gebied verwacht. Iets meer dan je ziet heuvels als je er doorheen rijdt. Dus ik was wat verrast. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Na ons eerste weekend (proef)kamperen op zoek naar een vervanger voor 2x de Nomad Allround XW 10.0 Ik sliep er goed op, maar mijn vrouw (notoire slechte slaper) had er teveel moeite mee en zoekt iets wat hoger ligt, nu had ze na elke nacht overal last. Ze heeft wel voorheen altijd goed geslapen op luchtbedden, dus we zijn op zoek naar een 2 persoons hoog luchtbed.
Je ziet door de bomen het bos niet meer imho en weinig echt goede reviews te vinden (ook niet op kampeermeneer).
In het kader we willen het wel goed doen en niet meteen een domper kopen waar we in Frankrijk de dupe van zijn, wat zijn nu wel knappe luchtbedden want Intex heb ik altijd het 10tje action gevoel bij maar andere merken zeggen mij helemaal niks.

Of zal een Human Comfort 10/15 cm dikke luchtmat flink beter zijn dan de nomad (die zijn wel alpaar jaar oud namelijk)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:42
Rubman schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:34:
Na ons eerste weekend (proef)kamperen op zoek naar een vervanger voor 2x de Nomad Allround XW 10.0 Ik sliep er goed op, maar mijn vrouw (notoire slechte slaper) had er teveel moeite mee en zoekt iets wat hoger ligt, nu had ze na elke nacht overal last. Ze heeft wel voorheen altijd goed geslapen op luchtbedden, dus we zijn op zoek naar een 2 persoons hoog luchtbed.
Je ziet door de bomen het bos niet meer imho en weinig echt goede reviews te vinden (ook niet op kampeermeneer).
In het kader we willen het wel goed doen en niet meteen een domper kopen waar we in Frankrijk de dupe van zijn, wat zijn nu wel knappe luchtbedden want Intex heb ik altijd het 10tje action gevoel bij maar andere merken zeggen mij helemaal niks.

Of zal een Human Comfort 10/15 cm dikke luchtmat flink beter zijn dan de nomad (die zijn wel alpaar jaar oud namelijk)
Paar varianten bestellen en thuis een nachtje testen? Op papier beoordelen is erg lastig. Of in de winkel kijken of je wat kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:37
dus we zijn op zoek naar een 2 persoons hoog luchtbed.
Ik zou in elk geval zorgen voor gescheiden luchtkamers, zodat je partner niet bij iedere beweging die jij maakt heen-en-weer schommelt....zeker omdat je zegt dat ze een slechte slaper is....
Wij zijn in onze kampeertijd in elk geval om die reden terug gegaan naar gescheiden luchtbedden.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:43

Mijn vrouw is ook een notoir slechte slaper en slaapt meer dan prima op onze Exped Megamat 10. Die is er in 1 persoons (die je met bandjes eenvoudig aan elkaar vast kan maken), of een 2-persoons. Ik zie nu ook dat dat je een 15 variant hebt, die nog wat hoger is.

Moet het dan nog hoger, dan zou je kunnen overwegen om voor een opblaasbaar veldbed te gaan. Maar dat neemt uiteraard wel extra ruimte in beslag bij je bagage.

Ik zou zelf overigens nooit meer terug willen naar een luchtbed na deze ervaring.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ja wat betreft matten vs luchtbedden neig ik toch naar de matten (zeker de wat meer matras achtige varianten. Ook al neemt dat natuurlijk meer ruimte in (die ook al wat beperkt is)
1 of 2 persoons maakt imho niet veel uit want je kan ze vat maken, hadden we nu ook met de matras koppelaar.

Misschien toch nog eens bij de kampeer winkel binnen lopen en de verschillen testen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
@Rubman

Nomad Allround XW10 is ook wel een serieus stevige mat. Heb hem zelf ook (alleen nu lek :'( ). Voor was dit dikke prima. Goede ondersteuning, maar voor mijn vrouw veel te hard. Ook als deze weinig opgeblazen was. Nadeel vond ik zeer gladde stof waardoor iedere nacht ik hoeslaken kwijt was.

Wij hebben nu 2x Nomad Levanto 10 gekocht. We gaan zien of ze bevallen. Lees ook veel over Exped matten, maar die vond ik te duur.

Ga gewoon naar een winkel als Obelink/De Wit/ Bax o.i.d. Dan kun je proef liggen en weet je wat je prettig vindt. De reviews op internet zijn vaak toch gekleurd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Exped is ongeëvenaard in mijn ervaring, maar inderdaad nooit te hard oppompen. Een mat moet ondersteunen en zorgen dat je de grond net niet raakt als je bijvoorbeeld op je zij ligt, het moet geen opblaasbare plank zijn waar je alsnog niet lekker op ligt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:18
Wij zijn inmiddels terug van 3 weken skandinavie. Wat een reis!

Zal een wat langer verslag schrijven, maar het is erg leuk daar met een camper te staan. Noorwegen was volledig ingericht op camperreizen. We hebben veel wild gestaan! LPG bleek uiteindelijk ook geen issue. Zolang je rondrijdt kom je altijd wel binnen die week langs een vulstation, en dat is vaak genoeg. Al hebben we maar 4l gebruikt ongeveer.

Het is ons zo goed bevallen dat we volgend jaar weer gaan. Dan een weekje later en een week langer.

En we huren een andere camper: van bus naar slim-semi integraal. De bus die we mee hadden was nieuw, volgend jaar is die integraal nieuw. Die is ook 5.99m lang en maar 5 cm breder dan een bus. Echter wat meer en slimmere binnenruimte. Zeker bij slechter weer ben ik benieuwd wat dat gaat brengen. Toch leuk zoiets te proberen! Mijn enige "vrees" is de iets grotere overhang aan de achterzijde" Ik wil in de toekomst een camper aanschaffen, en dan is meerdere types huren wel leuk.

We weten inmiddels wel dat een camperbus ons erg bevalt, maar het zal me niks verbazen dat zo'n semi-integraal toch iets meer doelgericht gaat voelen.

Nu weer uitkijken naar onze volgende trip: met de auto en de De Waard. Tussendoor een keertje in de Ford Focus Kamperen. Ook leuk.

[ Voor 4% gewijzigd door twowheeler op 11-06-2025 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 08:09

Smurf

Detri

Timmert schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:03:
[...]

Hier ook hoor. Werkt prima. De rest van de vakantie zin ze gewoon lekker aan het spelen en worden de tablets hooguit in de ochtend gebruikt zodat papa en mama tot 9u kunnen slapen.

Kids zijn 7 en 11 overigens.
2 jongens van 9 en 12 hier en dit is heel erg herkenbaar. Wij doen beide ook.
De hele nacht in de auto mogen ze gamen of wakker blijven zo lang ze willen. Dan zijn ze hopelijk nog een beetje moe als we in de ochtend als het weer drukker wordt op de weg even ergens de pootjes uitdraaien. (We kunnen toch nog niet de camping op als ik in een keer door blijf rijden.)

En op de camping mogen ze in de ochtend gamen tot we zin hebben om op te staan. (ergens tussen 9 en 10 vaak)

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nou de zoektocht is van start. Eerste camping staat vast, nu ben ik bezig me een tweede. Bij voorkeur noordelijke helft van de Ardennen want ik wil niet te ver afzakken.
Liefst bij een riviertje dus zit ook langs de Ourthe te neuzen bijvoorbeeld. Nadeel is wel dat heel veel campings daar immens zijn en dat geeft niet het idee dat een rustig groen plekje daar mogelijk is. Feitelijk zoek ik een beetje naar de stijl van Les Ochay (kijk ook al met een schuin oog naar tintesmühle, die is ook wel vaker genoemd.)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
Gonadan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:22:
Nou de zoektocht is van start. Eerste camping staat vast, nu ben ik bezig me een tweede. Bij voorkeur noordelijke helft van de Ardennen want ik wil niet te ver afzakken.
Liefst bij een riviertje dus zit ook langs de Ourthe te neuzen bijvoorbeeld. Nadeel is wel dat heel veel campings daar immens zijn en dat geeft niet het idee dat een rustig groen plekje daar mogelijk is. Feitelijk zoek ik een beetje naar de stijl van Les Ochay (kijk ook al met een schuin oog naar tintesmühle, die is ook wel vaker genoemd.)
Camping De La Cascade bij Coo?

Kleinschalig, riviertje, groen. Recent gestaan, erg netjes, ontspannen, wel wat leuke dingen te doen in de buurt. Het dorpje is erg toeristisch maar daar heb je op de camping geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
J-M-T schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:47:
[...]

Kleinschalig, riviertje, groen. Recent gestaan, erg netjes, ontspannen, wel wat leuke dingen te doen in de buurt. Het dorpje is erg toeristisch maar daar heb je op de camping geen last van.
Die heeft ook op mijn lijstje gestaan inderdaad, zag er leuk uit. Ben uiteindelijk voor Tonny gegaan, dat zag er ook wel gezellig uit met veel natuur spelen en kampvuurmogelijkheden.
Alleen hopen dat het niet 'te gezellig' is voor me. ;)
Maar genoeg te doen ook in de omgeving dus dat komt helemaal goed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

J-M-T schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:47:
[...]

Heb deze wel in de lijst gezet maar voor het stageld in 't hoogseizoen verwacht je toch wel iets meer wat betreft het sanitair en de bijbehorende douchemuntjes. Of ik ben gewoon verwend....dat kan ook :+

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

vhal schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:57:
[...]

Heb deze wel in de lijst gezet maar voor het stageld verwacht je toch wel iets meer wat betreft het sanitair en de bijbehorende douchemuntjes. Of ik ben gewoon verwend....dat kan ook :+
Ik snap sowieso niet wat een serieuze camping nog doet met een systeem uit het jaar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
vhal schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:57:
[...]

Heb deze wel in de lijst gezet maar voor het stageld in 't hoogseizoen verwacht je toch wel iets meer wat betreft het sanitair en de bijbehorende douchemuntjes. Of ik ben gewoon verwend....dat kan ook :+
Met betrekking tot de 50 cent per 3 minuten heb je wellicht ook wel, maar de sanitair was voor ons dikke prima. Nu was wel de camping 3/5e bezet door het weer dus wellicht is dat anders bij volzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ramzzz schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:02:
Ik snap sowieso niet wat een serieuze camping nog doet met een systeem uit het jaar 0.
Als je ziet wat de reviews zeggen over campings die een moderner systeem hebben dan snap ik het ook wel weer. Muntjes snapt iedereen.

Mijn voorkeur is nog altijd bij de prijs in, maar mét tijdslimiet. Dus een simpele knop en dan opschieten.

[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 12-06-2025 12:32 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:31:
[...]

Als je ziet wat de reviews zeggen over campings die een moderner systeem hebben dan snap ik het ook wel weer. Muntjes snapt iedereen.

Mijn voorkeur is nog altijd bij de prijs in, maar mét tijdslimiet. Dus een simpele knop en dan opschieten.
Die straalonderbreking met herhaalknop is ook irritant, maar vele malen minder irritant dan die archaïsche muntjes-systemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g00gle
Betalen voor een (warme) douche vind ik geen issue, wel wanneer je moet betalen voor een warme douche en het is nog niet warm 😅

Hadden laatst ook een camping met een mooi systeem, daar betaalde je alleen voor het "warme" water onder de douche. Koud douchen kon dus altijd. Het nadeel hiervan was wel, je had niet door wanneer je warmwater werd afgesloten. Dus je kreeg altijd nog net even een plons koud water in je nek.

[ Voor 56% gewijzigd door g00gle op 12-06-2025 12:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ramzzz schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:37:
[...]

Die straalonderbreking met herhaalknop is ook irritant, maar vele malen minder irritant dan die archaïsche muntjes-systemen.
De moderne versie met zo'n pasje watje dan moet delen met je reisgenoten, en die altijd nog in de toilettas van een ander zit vind je dan handiger? Zodat afwassen en douchen tegelijk voor een gezin onmogelijk is?
Die kan je dan lekker opladen maar je krijgt geen geld terug bij vertrek?

Nou nee, doe mij dan maar gewoon 'archaïsche' muntjes.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Ramzzz schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:37:
[...]

Er zijn ook systemen die je 5 minuten laten douchen en dan 2 minuten niet meer ingeschakeld kunnen worden. Werkt perfect. Je gaat namelijk niet 2 minuten staan vernikkelen.

Ik weiger pertinent om naar campings met muntjes of pasjes te gaan. Het zegt vaak ook wat over de beheerders en de overige regels van de camping. Ik betaal graag een tientje per nacht meer om dit gedoe niet te hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Kevinns op 12-06-2025 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Kevinns schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:32:
[...]

Er zijn ook systemen die je 5 minuten laten douchen en dan 2 minuten niet meer ingeschakeld kunnen worden. Werkt perfect. Je gaat namelijk niet 2 minuten staan vernikkelen.
Handig (not) als je je haar wil wassen, daar ben ik altijd langer dan 5 minuten mee bezig.
Maar inderdaad een goed systeem om te voorkomen dat douches lang bezet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Pat911 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:35:
[...]

Handig (not) als je je haar wil wassen, daar ben ik altijd langer dan 5 minuten mee bezig.
Maar inderdaad een goed systeem om te voorkomen dat douches lang bezet blijven.
Ja ok, ik ga volledig uit van mijn eigen situatie met kort haar in 2 minuten wassen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g00gle
Oow het ligt dus niet aan mijn vrouw, lang haar wassen kan dus echt niet binnen die 5 minuten 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
g00gle schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:39:
Oow het ligt dus niet aan mijn vrouw, lang haar wassen kan dus echt niet binnen die 5 minuten 🤣
Haha, nee, dat gaat echt niet. Mijn vriendin en ik hebben ongeveer even lang haar. Wassen gaat nog wel, maar goed uitspoelen duurt zo lang. Helemaal als je een dun straaltje hebt, wat vaak het geval is op campings.
Nou kampeer ik al een tijdje niet meer, maar ik heb nog herinneringen genoeg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Mja, niet iedereen zal het even makkelijk vinden om binnen vijf minuten te kunnen douchen maar het kan wel gewoon. En degenen die zoveel tijd nodig hebben voor het haar dat het niet lukt kunnen die twee minuten wachttijd goed gebruiken om het even grondig in te masseren, daar heb je toch geen water voor nodig. Is nog zuiniger ook. ;)
Overigens kan je dan vaak ook pauzeren, dat vind ik wel een handige optie soms als je even grondig moet boenen.

Campings waar helemaal geen beperking is vind ik over het algemeen een ramp. Dan heb je pubers of kinderen die volkomen zonder toezicht een half uur onder zo'n douche staan te klootviolen.
Dan is zelfs wachten tot buiten spitstijden nog een uitdaging. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Vorig jaar op een camping geweest waar je 4 minuten had om te douchen met een pasje. Per dag 1 x douchen per persoon. Voor we gingen had ik mijn twijfels. Maar was ruim voldoende tijd en voordeel was dat douches niet bezet waren door jeugd die het nodig vond om uren te douchen en weg te spoelen.

Nu was 4 minuten met lang haar misschien wat krap. Gelukkig dit jaar naar camping zonder muntjes of pasjes. Zal soms wel langer wachten zijn, maar dat is dan maar zo.

Hier zijn de voorbereidingen ook alweer begonnen. Je hebt toch ieder jaar weer dingen nodig die je mist of kapot gegaan zijn. Maar gelukkig hebben we nog een aantal weken.

Moet ook nog nieuwe gasfles halen. Oude campingaz is bijna leeg en vullingen zijn erorm duur geworden. Toch maar eens even hier over de grens in Duitsland kijken. Schijnt toch stukje goedkoper te zijn. Wil ook een grotere, twijfel nog wel tussen 5 en 10 kg. Binnenkort maar eens gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
1x per week douchen is ook genoeg als je verder weet hoe een washandje werkt ;)

Of af en toe gaan zwemmen, wordt je ook schoon van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
Elke dag wassen met zeep is sowieso bijzonder slecht voor je huid. Ik douche wel elke dag, maar was niet elke dag met zeep. Deed ik wel, sinds jaar of 2 niet meer, merk oprecht verschil. Maar hier gaat het over kamperen toch?

Ik heb deze units gekocht voor m'n luifel:
Klik
Echt top, zet daar m'n stormbanden aan. Ga ze in rotsgrond er vast niet in krijgen, maar zo in NL perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Highfive95 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:24:
Moet ook nog nieuwe gasfles halen. Oude campingaz is bijna leeg en vullingen zijn erorm duur geworden. Toch maar eens even hier over de grens in Duitsland kijken. Schijnt toch stukje goedkoper te zijn. Wil ook een grotere, twijfel nog wel tussen 5 en 10 kg. Binnenkort maar eens gaan kijken.
Valt wel mee toch? De vullingen zitten al een paar jaar ongeveer op hetzelfde niveau.

Ik weet niet hoeveel gas jij gebruikt maar de winst die ik zou halen door een 5 of 10 propaanfles is tientjeswerk op jaarbasis. (die had ik vroeger, ben er vanaf gestapt omdat ik de compactheid van campingaz vele malen hoger waardeer dan dat kleine beetje geld uitsparen)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Gonadan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:44:
[...]

Valt wel mee toch? De vullingen zitten al een paar jaar ongeveer op hetzelfde niveau.

Ik weet niet hoeveel gas jij gebruikt maar de winst die ik zou halen door een 5 of 10 propaanfles is tientjeswerk op jaarbasis. (die had ik vroeger, ben er vanaf gestapt omdat ik de compactheid van campingaz vele malen hoger waardeer dan dat kleine beetje geld uitsparen)
Verbruik valt inderdaad ook wel mee, maar komt binnenkort ook een pizza oven hier. Dus dan gaat het wat harder :Y) .

Compactheid maakt hier niks uit. Hier gaat er een dakkoffer op de auto en hangt er een aanhanger achter de auto. Anders krijg ik het allemaal niet mee. Dan maakt een fles die wat groter is niet meer zoveel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
Toevallig dezelfde vergelijking gemaakt voor I-Light koop flessen vs Benegas Light ruil flessen.

10 jaar levens duur van I light
€99,95 7,5KG + 37,05€ voor 7,5KG gas

59,95 kost de 7,5KG benegas light.
Dan moet ik die I light in 10 jaar 5x vullen, vanaf de 5e vulling ben je goedkoper uit.

Gebruik heel weinig gas, maar ga dat nu wel in de gaten houden wanneer ik de volgende 7,5KG nodig heb, dan word het of een I light of weer een benegas.

Voordeel is wel, die I light flessen kunnen ze ook bijvullen, die benegas flessen niet. Dus voor een lange vakantie als je twijfelt of je nog genoeg hebt, kun je hem laten af toppen.

[ Voor 16% gewijzigd door g00gle op 12-06-2025 14:52 ]

Pagina: 1 ... 255 ... 277 Laatste