[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 253 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:42
In het verkooppraatje worden de oplaas (voor)tenten als stormvast aangeprezen. En hoewel ze door hun flexibiliteit bij storm niet direct stuk zullen gaan, zijn ze bij hevige wind totaal niet vormvast.
Een paar jaar terug heb ik gekampeerd op een evenement, grote vlakte en daar kwam een storm over. Zowel de goedkope koepeltenten als de opblaastenten lagen door de wind nagenoeg "plat".

Doe mij dan maar een stevig frame en een stormband.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:38
Ivow85 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:14:
In het verkooppraatje worden de oplaas (voor)tenten als stormvast aangeprezen. En hoewel ze door hun flexibiliteit bij storm niet direct stuk zullen gaan, zijn ze bij hevige wind totaal niet vormvast.
Een paar jaar terug heb ik gekampeerd op een evenement, grote vlakte en daar kwam een storm over. Zowel de goedkope koepeltenten als de opblaastenten lagen door de wind nagenoeg "plat".

Die ervaring deel ik dan weer niet. dit is onze 2e opblaasbare tent. Daar waar bij noodweer een frame knikt zal dat een opblaasbare tent niet doen (uit ervaring).

Grote nadeel vind ik van onze opblaasbare voortent dat er een wapperluifel aan zit. Die moet er bij wind wel elke keer af.

Verder opletten, de goedkope polyester versies worden bloedheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@JaMaaT Welke voortenten heb je ervaring mee? Die van Obelink heeft toevallig ook een bijpassende luifel met zijwanden en click stormbanden. Al kan je natuurlijk een set van 1500 euro niet vergelijken als alleen de voortent al 3000 euro is.

De stof geldt natuurlijk ook met buizen. Zet toch liever ons polyester(voor)tent op dan een vierseizoenentent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
https://www.obelink.nl/ka...-300-caravanvoortent.html

En de Viera 380 van Obelink. Die heeft ook een luifel, zonder zijwanden als accessoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
JaMaaT schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:24:
https://www.obelink.nl/ka...-300-caravanvoortent.html

En de Viera 380 van Obelink. Die heeft ook een luifel, zonder zijwanden als accessoire.
Die eerste had ik destijds ook op het oog maar helaas nooit de knoop doorgehakt. Heb je met z’n deeltent geen last van windgeluiden door het dreunen op de caravan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Nee, althans hier dreunt niets. Aandrukstangen gebruiken we eigenlijk niet. Dus de kussens van de zijkanten hangen los tegen de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Deveon schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:32:
Net even bij Obelink aan het kijken maar daar heb je voor 1000 euro al een opblaasbare voortent over de volledig lengte. Daarvoor koop je eigenlijk al geen reguliere voortent met stokken voor. Wat zijn tegenwoordig nog de nadelen van een opblaasbare voortent?
Simpson reparatiesetje meenemen is het enige nadeel.

Die had ik altijd bij mij toen ik de Karsten oppomptent had, nooit nodig gehad.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29

Eraser127

Nijkerk

Heb een oplossing gevonden voor een (voor ons) irritant probleem:

Het middenstuk van het pannenrooster van de Cadac Carri Chef 50 is te groot voor een kleine kook-/bakpan:

Afbeeldingslocatie: https://www.vanduinkerken.com/media/63/6b/ca/1710883498/13008_image_1.jpg

Daar heb ik een inzetrooster (Omnia ovenrooster) voor een bakvorm voor gevonden die toevallig precies in de uitsparingen ligt en waarbij het middengat dus een stuk kleiner is:

Afbeeldingslocatie: https://www.vanduinkerken.com/media/8c/4a/ef/1710881658/10074_image_1.jpg

Dat komt er dan zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qiG-2A9hqVxupDnP72MyrbE1Gg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0iRVf0Xjun7MdJc1VdLLFHx.jpg?f=fotoalbum_large

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
Eraser127 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:25:
Heb een oplossing gevonden voor een (voor ons) irritant probleem:

Het middenstuk van het pannenrooster van de Cadac Carri Chef 50 is te groot voor een kleine kook-/bakpan:

[Afbeelding]

Daar heb ik een inzetrooster voor een bakvorm voor gevonden die toevallig precies in de uitsparingen ligt en waarbij het middengat dus een stuk kleiner is:

[Afbeelding]

Dat komt er dan zo uit te zien:

[Afbeelding]
Nice, wil je het type delen? Schaf ik m ook vast aan ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:51
Heeft iemand hier nog goede tips voor campingstoelen?

We hebben nu deze: https://www.anwb.nl/webwi...oel-zijtafel-human-nature maar die kussen zijn al jaren verrot en ze beginnen ook wel erg stroef te gaan. Daarnaast is de pakmaat ook best groot, voor de dikte van 16cm. Daarentegen zitten ze wel comfortabel, dus dat is wel top.

Zit zelf te denken aan een van de Crespo's, maar welke is dan natuurlijk de vraag. Het liefst rij ik even naar Obelink en/of De Wit om ze allemaal te bekijken maar beide zijn aan de andere kant van het land dus dan kost het me meteen 2x 2-2.5uur reizen om even een stoel te testen en te kopen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Wat zijn je eisen? Compact, comfortabel, betaalbaar?

Zelf heb ik ruimte zat onder het dekzeil dus heb van die Crespo XL/238 AirDeluxe. Lekker ruim en zacht maar wel relatief lomp.
Heb je in de buurt geen kleinere kampeerwinkel? Stoelen zijn bij de meesten wel in overdaad te proberen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:38
Gonadan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:24:

Zelf heb ik ruimte zat onder het dekzeil dus heb van die Crespo XL/238 AirDeluxe. Lekker ruim en zacht maar wel relatief lomp.
Heb je in de buurt geen kleinere kampeerwinkel? Stoelen zijn bij de meesten wel in overdaad te proberen.
Volgens mij hebben wij deze ook, gehaald bij Obelink. Moet zeggen dat ik het erg fijne stoelen vindt.
Bij een Obelink hebben ze inderdaad best veel stoelen waar je even op kunt zitten en uit kan proberen.

Snap wel dat het voor velen een dagje uit is, gezien de afstand. Zelf woon ik er 15 minuten vandaan, waardoor ik vaak eind van de dag even ga

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eraser127
  • Laatst online: 13:29

Eraser127

Nijkerk

Hier ook Crespo AP-237 Air-Deluxe, idd wel wat lomp, maar gaan hier de dakkoffer in met camperen.

@ephymerous Toegevoegd aan het bericht, is een Omnia ovenrooster.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Westfield Majestic stoelen, met voetenbankjes :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Hier ook de genoemde Crespo's (237 Air Deluxe). Gaan bij ons ook op de kar onder het dekzeil dus formaat is niet per se een relevante eis.

Ik had laatst wel een moertje los, gek genoeg. Maar die kon vrij eenvoudig weer vastgezet worden.

Verder valt me vooral op hoe 'stil' onze stoelen zijn in vergelijking met de stoelen van vrienden van ons. Als je erop gaat zitten, of gaat verzitten, hoor je niks. De stoelen van vrienden van ons kraken al bij het minst geringste beweginkje. Geeft niet veel vertrouwen. Al met al wel blij met de Crespo's dus.

Voetenbankje is ook wel een aanrader voor de avonduurtjes :P

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 21:51
Gonadan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:24:

Er is wel een lokale kampeerwinkel, maar die is wel echt heel duur. Scheelt zomaar 40-50 euro per stoel.
En qua eisen, moet in ieder geval comfortabel zijn en iets kleinere pakmaat zou fijn zijn.
Maar moet toch maar even gaan kijken naar stoelen in het echt. Die 238's zijn zo te zien ongeveer dezelfde maat als de stoelen die we nu hebben, de 237's zijn iets compacter. Ben dan natuurlijk vooral benieuwd of je dat verschil merkt als je erop zit :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ozzie schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:53:
Er is wel een lokale kampeerwinkel, maar die is wel echt heel duur. Scheelt zomaar 40-50 euro per stoel.
En qua eisen, moet in ieder geval comfortabel zijn en iets kleinere pakmaat zou fijn zijn.
Maar moet toch maar even gaan kijken naar stoelen in het echt. Die 238's zijn zo te zien ongeveer dezelfde maat als de stoelen die we nu hebben, de 237's zijn iets compacter. Ben dan natuurlijk vooral benieuwd of je dat verschil merkt als je erop zit :)
Ja dat merk je zeker, maar het hangt van je eigen lengte en breedte af of het erg is. Voor mij is een 237 te kort, dat vind ik niet lekker zitten. En de extra breedte is ook wel lekker, al is dat niet per se noodzakelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:16
Ivow85 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:14:

Als je in het voorseizoen kampeert dan zou ik een opblaastent ook afraden. Menig opblaastent gezien die bij wat serieuze kou en regen en zeker bij sneeuw als een plumpudding inzakte. De kou laat de lucht krimpen en gewicht van het water en vooral sneeuw is funest.

Maar goed, ook een alu frame zou ik afraden in het voorseizoen. Bij voorkeur lekker ouderwets dik staal nemen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wij gebruiken al 10+ jaar deze stoelen van De Waard, uitstekende stoelen, en naast niet zwaar, en degelijk, ook erg comfortabel.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/joQFcq3HHtkmDqfur2J9cihMjTYf7wJA9spWcf8HkCKL_VVE_nRcSVAZHrF2ZPGIk2OPQh9syWiSpHzBrbmIini1

Model / type? Geen idee... lang geleden... :P

Voor onze trektocht door Engeland hebben we geen extreem lichtgewicht stoeltjes gekocht destijds, maar deze van Decathlon / Quechua.

Prima, en weliswaar wel iets zwaarder dan Helinox, maar op het oog en qua gevoel (monteren/demonteren, voelen hoe stabiel en stijf de materialen waren, in gezeten, etc.) ook veel degeljker gebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p1795021/k$4fca523dacde0b43f63d38351120bd70/sq/lage-campingstoel-xl-grijs-blauw.jpg?format=auto&f=1200x1200

Nog geen 1/3 van de prijs van de Helinox, en weliswaar iets zwaarder dus (dat kan heel erg meetellen), maar ook wel heel comfortabel.

Inmiddels al een paar keer meegenomen op wandeltochten met tent en alles in de rugzak.

[ Voor 57% gewijzigd door Ramzzz op 02-06-2025 12:08 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
In het verleden heb ik al eerder zitten kijken naar vervangende haringen, maar dat gaat toch weer een nieuwe ronde krijgen.
Vroeger gebruikte ik altijd de Tarzans (#1) voor eigenlijk alles. Dat werkt altijd, tenzij je echt losse bosgrond krijgt. Dan voldoet de standaard V-haring (#2) welke ik ook nog wel wat van heb, op zand sta ik nooit dus heb geen hout.

Bij mijn vouwwagen zat een setje van die pennen met een plastic kapje dus die ben ik maar gaan gebruiken. Kan je helemaal de grond in slaan dus minder kans op tenen stoten, daarom schijnen ze populair te zijn.

Ik vind het echter ondingen. Zodra je een haringtrekker gebruikt gaat dat plastic aan puin, dus je moet al je klauwhamer rond die kop zien te krijgen, wat dus lastig is omdat ze helemaal de grond in gehengst zijn.
Daarnaast roesten ze op niks af helemaal de moeder, terwijl de tarzannetjes er nog prima uit zien. Het is gewoon troep.

Dus terug naar de tarzan had ik bedacht, tot ik #4 ineens ergens zag liggen. Een vierklante rotspen met 90-draden kop. Dat ziet er eigenlijk wel prima uit. Die kop zou goed bestand moeten zijn tegen de grond in hengsten, en ook tegen eruit trekken met een haringtrekker (lees: omgekeerde haring).
Of zou dat toch tegen vallen? Iemand ervaring met dat type?

En nee, ik ga niet schroeven. Haringen met een vuistje de grond in hengsten hoort bij de beleving, dat ga ik niet veranderen. ;)

#1 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gquhzW_yCOgEcAUUqY5qo81WCUM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GIt8JKB3hJ3djpJHUvoFmWGb.png?f=fotoalbum_tile#2 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3f2w0_DochNYiBek6--u1IjUQmI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/azbrLTax9FnVlZhPkbseAM4p.png?f=fotoalbum_tile
#3 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZ_6vfaVTYQO9JPOMWdJWwjO8EU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QhupP46RbwvyTUsHNrb7FJIy.png?f=fotoalbum_tile#4 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRL_KmdTjeAaq9MMvsXBvnqcIvE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EZrClSDbyS69t6Y31ObBTMOj.png?f=fotoalbum_tile

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Chielioj schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:27:
[...]

Volgens mij hebben wij deze ook, gehaald bij Obelink. Moet zeggen dat ik het erg fijne stoelen vindt.
Bij een Obelink hebben ze inderdaad best veel stoelen waar je even op kunt zitten en uit kan proberen.

Snap wel dat het voor velen een dagje uit is, gezien de afstand. Zelf woon ik er 15 minuten vandaan, waardoor ik vaak eind van de dag even ga
Ik was zo stom om afgelopen donderdag naar Obelink te gaan _O-

Maar gewoon dagje uit van maken. Restaurant is prima betaalbaar. Zorgen dat je er om een uur of 11 bent, rond half 1 een "twaalf uurtje" pakken en daarna lekker afronden rond 3 uur.
Ozzie schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:53:
[...]

Stoelen áltijd gaan proberen. Op een plaatje kan het er nog zo comfortabel uitzien, in het echt kan het heel anders zijn. Zelf hebben we de Crespo 237 Air DEluxe en een Lafume relaxstoel bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Ozzie schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:14:

We hebben nu deze: https://www.anwb.nl/webwi...oel-zijtafel-human-nature maar die kussen zijn al jaren verrot en ze beginnen ook wel erg stroef te gaan. Daarnaast is de pakmaat ook best groot, voor de dikte van 16cm. Daarentegen zitten ze wel comfortabel, dus dat is wel top.

Zit zelf te denken aan een van de Crespo's, maar welke is dan natuurlijk de vraag. Het liefst rij ik even naar Obelink en/of De Wit om ze allemaal te bekijken maar beide zijn aan de andere kant van het land dus dan kost het me meteen 2x 2-2.5uur reizen om even een stoel te testen en te kopen.
Waar woon je :? In Rotterdam heb je Vervat, boven Amsterdam kan ik je Karsten in Zwaag aanbevelen.
Ik vergeet Hendriks in Ermelo.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:02:

[Afbeelding]

Nog geen 1/3 van de prijs van de Helinox, en weliswaar iets zwaarder dus (dat kan heel erg meetellen), maar ook wel heel comfortabel.

Inmiddels al een paar keer meegenomen op wandeltochten met tent en alles in de rugzak.
Wij hebben deze variant daarvan met een hogere rug: https://www.decathlon.nl/...8?mc=8819856&c=Zwartgrijs

Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p2817262/k$74309c61d2ebe02d3a99f014c176f739/picture.jpg

Echt een aanrader voor als je wat dichter bij de grond wilt zitten. Icm met een voetenbankje ook voldoende chill (voor die paar minuten dat wij 's avonds in rust voor de tent zitten totdat we in slaap vallen na de hele dag met jonge kinderen rondrennen). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:04:
In het verleden heb ik al eerder zitten kijken naar vervangende haringen, maar dat gaat toch weer een nieuwe ronde krijgen.
Vroeger gebruikte ik altijd de Tarzans (#1) voor eigenlijk alles. Dat werkt altijd, tenzij je echt losse bosgrond krijgt. Dan voldoet de standaard V-haring (#2) welke ik ook nog wel wat van heb, op zand sta ik nooit dus heb geen hout.

Bij mijn vouwwagen zat een setje van die pennen met een plastic kapje dus die ben ik maar gaan gebruiken. Kan je helemaal de grond in slaan dus minder kans op tenen stoten, daarom schijnen ze populair te zijn.

Ik vind het echter ondingen. Zodra je een haringtrekker gebruikt gaat dat plastic aan puin, dus je moet al je klauwhamer rond die kop zien te krijgen, wat dus lastig is omdat ze helemaal de grond in gehengst zijn.
Daarnaast roesten ze op niks af helemaal de moeder, terwijl de tarzannetjes er nog prima uit zien. Het is gewoon troep.

Dus terug naar de tarzan had ik bedacht, tot ik #4 ineens ergens zag liggen. Een vierklante rotspen met 90-draden kop. Dat ziet er eigenlijk wel prima uit. Die kop zou goed bestand moeten zijn tegen de grond in hengsten, en ook tegen eruit trekken met een haringtrekker (lees: omgekeerde haring).

En nee, ik ga niet schroeven. Haringen met een vuistje de grond in hengsten hoort bij de beleving, dat ga ik niet veranderen. ;)

#1 [Afbeelding]#2 [Afbeelding]
#3 [Afbeelding]#4 [Afbeelding]
Ik heb vrijwel altijd alleen de lange rotspinnen mee voor onze grote tent (Bardani Villagrande 400), en ondanks dat zelfs die dingen af en toe sneuvelen (dwarsstaafje breekt weleens af) ook wel zó goedkoop dat vervanging ook geen halszaak is.

Voor losse grond wat extra haringen, maar die heb ik echt vrijwel nooit nodig gehad.

De haringen bij onze trekkerstektjes (CAMPZ Torreilles Tent 3P) zijn echt heel licht én goed. De tentjes (3-persoons, want dan passen de rugzakken er ook nog bij... :P) zijn heerlijk licht en groot genoeg, maar ingepakt heel compact.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecCPiJVZW-3_vU7aXFOh2l4oPmE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5wRTo1M041OoBaqGf8oa0S1t.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PF2_TQ205sGtuw_4bKgIXHZCcQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sWe6cp6cpQR2FuduodqwSVxF.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6sq9wcwI06F3c0BdxEw-XZbTSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uDisNZxunwNjqXfhb9ehQLKI.webp?f=fotoalbum_large

Daar ben ik echt heel blij mee... die dingen kostten destijds haast geen drol, bizar goedkoop, ongelooflijke aanbieding: € 78,99 per stuk. _O-

Helaas (daarom?) is de leverende zaak (Campz) inmiddels terziele, en overgenomen door Bergfreunde.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

MrAcid schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:18:
[...]

Wij hebben deze variant daarvan met een hogere rug: https://www.decathlon.nl/...8?mc=8819856&c=Zwartgrijs

[Afbeelding]

Echt een aanrader voor als je wat dichter bij de grond wilt zitten. Icm met een voetenbankje ook voldoende chill (voor die paar minuten dat wij 's avonds in rust voor de tent zitten totdat we in slaap vallen na de hele dag met jonge kinderen rondrennen). :+
Die wij hebben is de variant met de hoge rug (die foto idem).

Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p2579615/k$f04d276912664dda16ee754cf8915658/sq/lage-campingstoel-xl-grijs-blauw.jpg?format=auto&f=1200x1200

We hebben ook 2 met de lage rug, trouwens.

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p2582543/k$911aa032082d5200edd9f393c2184ae7/sq/lage-campingstoel-500-m-compact-opvouwbaar.jpg?format=auto&f=1200x1200

De URLs van Decathlon zijn wel vaker ruk.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 02-06-2025 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ramzzz schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:21:
Ik heb vrijwel altijd alleen de lange rotspinnen mee voor onze grote tent (Bardani Villagrande 400), en ondanks dat zelfs die dingen af en toe sneuvelen (dwarsstaafje breekt weleens af) ook wel zó goedkoop dat vervanging ook geen halszaak is.
Klopt, die dwarsstangetjes heb ik ook wel eens van mijn tarzans afgetikt maar dat was met name toen ik het nog met een klauwhamer deed en dan wat vermoeid was. Dan tik je wel eens mis, met een vuistje geen last meer van.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Drardollan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:06:
Stoelen áltijd gaan proberen. Op een plaatje kan het er nog zo comfortabel uitzien, in het echt kan het heel anders zijn. Zelf hebben we de Crespo 237 Air DEluxe en een Lafume relaxstoel bij ons.
Helemaal mee eens - dat maakte dat ik die paar kilo aan extra gewicht (totaal voor 4 stoelen) wel zag zitten (pun intended), want die van Helinox waren echt héél wankel en voelden heel fragiel aan.

Die van Decathlon wegen bijvoorbeeld wel wat meer maar zijn comfortabeler en - ik heb een technische achtergrond en weet wat vederlicht/stevig kan betekenen - maar ik ben ook liefhebber van dat het stevig aanvoelt, en vooral van dat ik stabiel zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:41
Ramzzz schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:31:
[...]

Helemaal mee eens - dat maakte dat ik die paar kilo aan extra gewicht (totaal voor 4 stoelen) wel zag zitten (pun nintended), want die van Helinox waren echt héél wankel en voelden heel fragiel aan.

Die van Decathlon wegen bijvoorbeeld wel wat meer maar zijn comfortabeler en - ik heb een technische achtergrond en weet wat vederlicht/stevig kan betekenen - maar ik ben ook liefhebber van dat het stevig aanvoelt, en vooral van dat ik stabiel zit.
Het nadeel van de decathlon stoeljes is dat ze op vrij dunne voetjes zijn. Ik ben al meermaals bijna uit de stoel gevallen omdat zo'n pootje langzaam de grond inzakt, als je dan een keer de verkeerde kant op leunt dan val je om. Buiten dat zijn ze inderdaad erg prettig, hebben er al jaren plezier van ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wij stonden afgelopen weekend op een veel te grote camping, met veel te veel seizoensplaatsen waarop veel te grote caravans met nóg grotere voortenten (voortent + voortent + luifel) stonden. Onder de luifel het liefst het gras afgedekt met kneiterstrak grondzeil/worteldoel en daar dan kunstgras op gelegd. 50” tv’s in de voortent (tent 1 of 2), naar buiten gericht. Vakantiepark de Heigraaf (Woudenberg) - verder alles super netjes en goed op orde qua faciliteiten maar qua type camping alles wat we normaal níet kiezen. 😅 Omgeving is prachtig qua bossen en heide en Henschotermeer is top met (kleine en grote) kinderen.

Hier zal ik niet weer boeken, maar alsnog genoten en ik keek m’n ogen uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:26
Ramzzz schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:21:
[...]
Helaas (daarom?) is de leverende zaak (Campz) inmiddels terziele, en overgenomen door Bergfreunde.
Fun Fact: Bergfreunde is sinds vorig jaar dan weer overgenomen door Decathlon ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Hopjesvla79 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:52:
[...]

Fun Fact: Bergfreunde is sinds vorig jaar dan weer overgenomen door Decathlon ;)
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietvoorniets
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
MrAcid schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:18:
[...]

[Afbeelding]

Wij hebben 2 x een Redwood opvouwstoel (ik denk de Javelin) en 2 keer een vergelijkbaar model van een ander merk..
Het nadeel van dit type stoel is dat ze best lastig zijn op uit- en in- te vouwen.

Vraag over de stoelen die je hier boven noemt: Kan je daar een beetje mee aan tafel zitten? (eten / kaarten etc).
Ik vind je zel heel lekker compact, maar zou ik die als vervanger kunnen gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Drardollan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:06:
[...]

Ik was zo stom om afgelopen donderdag naar Obelink te gaan _O-

Maar gewoon dagje uit van maken. Restaurant is prima betaalbaar. Zorgen dat je er om een uur of 11 bent, rond half 1 een "twaalf uurtje" pakken en daarna lekker afronden rond 3 uur.
Ik blijf me verbazen over hoe groot Obelink is, en hoeveel ze hebben staan. Het voelt zo nu en dan als een chaotische winkel (zeker op drukke dagen) maar fijn is wel dat ze werkelijk waar alles verkopen en veel (bijvoorbeeld tenten) echt hebben staan om uit te proberen. Op een steenworp afstand hebben we Van Duinkerken, maar die hebben toch aanzienlijk minder aanbod. Winterswijk is voor ons met 1 uur en 15 minuten best een eindje rijden, maar je moet er idd gewoon een dagje uit van maken.

Over Obelink gesproken: afgelopen weekend hebben we onze nieuwe Miami 6 Easy Air geprobeerd tijdens een korte Hemelvaartvakantie. Echt een top tent hoor. Makkelijk op te zetten, heerlijk ruim en de voorzetwand is echt een toevoeging voor wat extra leefruimte. Door de nieuwe knik kasten en de opblaasbare tent besparen we best heel wat tijd, die we kunnen spenderen aan relaxen (voor zover dat gaat met 3 kinderen :+). En dan duurde het dit keer nog wat langer omdat we even moesten uitzoeken hoe en wat + verpakkingsmateriaal verwijderen :P

Sowieso hebben we een fantastisch weekend gehad. We waren met een stel die voor de eerste keer gingen kamperen (met allemaal geleende spullen), en ze hebben kinderen in de leeftijd van onze kinderen. 1 van die 2 zag het vooraf eigenlijk helemaal niet zitten om te kamperen. Ik had wel het gevoel dat het goed ging komen. En dat deed het. De kinderen hebben heerlijk met elkaar gespeeld en zagen we soms een uur niet omdat ze aan het fietsen, voetballen en in de speeltuin waren. Elke avond samen eten (voornamelijk BBQ uiteraard) was ook erg gezellig en natuurlijk zat het weer ook goed mee. Kortom: gister gaf hij aan dat hij volledig om is en dat ze een tent gaan bestellen :D

Hier gaat de aanhanger vanavond weer de stalling in. Nog een kleine 7 weekjes wachten en dan mogen we er mee op zomervakantie :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:30
We hebben de afgelopen jaren gekampeerd met een Falco Steenarend 4. Heerlijke tent. Superruim en stevig en dus nooit zorgen bij noodweer (we hebben al zelfs een keer mensen op moeten vangen omdat hun tent het toch niet hield :-).

Echter, het is wel een bakbeest qua vervoer, en nu we met opgroeiende kinderen toch steeds meer meenemen, past het niet meer in onze standaard huurauto (Focus SW). Eigenlijk is de tent gewoon te groot zonder karretje of zonder dakkoffer voor ons.

Afgelopen weekend dus een andere tent geleend van een buurman, een gebruikte Coleman 4 deluxe. Dit is een goedkoper model en was voor mij niet probleemloos lastige opening, en wat nadenlekkage. Voor een weekendje weg geen probleem en woog zeker op tegen het probleem van de gigantische homp stof die we anders hadden moeten meenemen.

Nu wil ik voor de zomervakantie eigenlijk nog van tent veranderen, ook met het oog op sowieso een wat kleinere tent voor als de kinderen een eigen tentje willen (mogelijk dit jaar al).

Tijdens ons weekendje weg, hadden vrienden een Quechea 4.2 Air en deze zag er eigenlijk wel ok uit. Ik weet niet wat de kwaliteit is op de lange termijn natuurlijk.

Nu is mijn vraag of er ook andere merken zijn die een redelijk compact op te vouwen tent hebben die van goede kwaliteit is. Qua grootte zitten we te denken aan 3 a 3.20 meter breed en liefst niet veel langer dan 5 meter of zo. Onze huidige tent is polykatoen en dat is fijn, maar polyester is mogelijk een compromis wat we moeten sluiten. Verder lijkt een verduisterbare cabine me wel aardig. Liefst twee slaapcompartimenten, maar een is mogelijk ook wel ok. Omdat we hem ook voor weekendjes weg gebruiken, is een snel opzetbare tent ook wel een pre (met de falco ben je wel even bezig), dus misschien is een luchttent dan handig.

Vanuit duurzaamheidsoogpunt is mijn partner sterk voorstander van een tweedehands tent, dus dat limiteert de keuze een beetje. Ook is het budget enigszins beperkt (max ongeveer 500 tenzij het een echte toptent is, dan is er wel wat flexibilteit). Mogelijk ook in polykatoen als de pakruimte niet te groot is (liefst houden we het pakketje beperkt tot zo'n 130/140 liter maximaal. Dit is volgens mij ongeveer 80x40x40). Een aanritsbare kuip is wel een pre voor in de regen vonden wij.

Concrete vraag is dus, wat voor tenten zouden hier geschikt zijn. Zelf heb ik al zitten kijken naar Outwell, want dit lijkt kwaliteit te zijn, maar dit zijn meestal wel lange tenten zijn. Ook de Bardani Airwave 300/320 ziet er wel ok uit, maar is dit kwaliteit? Vango heeft ook wel leuke tenten, maar wederom hoe is de kwaliteit daar? En zijn er andere merken die kwalitatief goed zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 18-09 21:17

ST10©DE

Dus.............

pascoa341 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:53:
We hebben de afgelopen jaren gekampeerd met een Falco Steenarend 4. Heerlijke tent. Superruim en stevig en dus nooit zorgen bij noodweer (we hebben al zelfs een keer mensen op moeten vangen omdat hun tent het toch niet hield :-).

Echter, het is wel een bakbeest qua vervoer, en nu we met opgroeiende kinderen toch steeds meer meenemen, past het niet meer in onze standaard huurauto (Focus SW). Eigenlijk is de tent gewoon te groot zonder karretje of zonder dakkoffer voor ons.

Afgelopen weekend dus een andere tent geleend van een buurman, een gebruikte Coleman 4 deluxe. Dit is een goedkoper model en was voor mij niet probleemloos lastige opening, en wat nadenlekkage. Voor een weekendje weg geen probleem en woog zeker op tegen het probleem van de gigantische homp stof die we anders hadden moeten meenemen.

Nu wil ik voor de zomervakantie eigenlijk nog van tent veranderen, ook met het oog op sowieso een wat kleinere tent voor als de kinderen een eigen tentje willen (mogelijk dit jaar al).

Tijdens ons weekendje weg, hadden vrienden een Quechea 4.2 Air en deze zag er eigenlijk wel ok uit. Ik weet niet wat de kwaliteit is op de lange termijn natuurlijk.

Nu is mijn vraag of er ook andere merken zijn die een redelijk compact op te vouwen tent hebben die van goede kwaliteit is. Qua grootte zitten we te denken aan 3 a 3.20 meter breed en liefst niet veel langer dan 5 meter of zo. Onze huidige tent is polykatoen en dat is fijn, maar polyester is mogelijk een compromis wat we moeten sluiten. Verder lijkt een verduisterbare cabine me wel aardig. Liefst twee slaapcompartimenten, maar een is mogelijk ook wel ok. Omdat we hem ook voor weekendjes weg gebruiken, is een snel opzetbare tent ook wel een pre (met de falco ben je wel even bezig), dus misschien is een luchttent dan handig.

Vanuit duurzaamheidsoogpunt is mijn partner sterk voorstander van een tweedehands tent, dus dat limiteert de keuze een beetje. Ook is het budget enigszins beperkt (max ongeveer 500 tenzij het een echte toptent is, dan is er wel wat flexibilteit). Mogelijk ook in polykatoen als de pakruimte niet te groot is (liefst houden we het pakketje beperkt tot zo'n 130/140 liter maximaal. Dit is volgens mij ongeveer 80x40x40). Een aanritsbare kuip is wel een pre voor in de regen vonden wij.

Concrete vraag is dus, wat voor tenten zouden hier geschikt zijn. Zelf heb ik al zitten kijken naar Outwell, want dit lijkt kwaliteit te zijn, maar dit zijn meestal wel lange tenten zijn. Ook de Bardani Airwave 300/320 ziet er wel ok uit, maar is dit kwaliteit? Vango heeft ook wel leuke tenten, maar wederom hoe is de kwaliteit daar? En zijn er andere merken die kwalitatief goed zijn?
Karsten heeft mooie tunneltenten. Kwaliteit is top. Bijvoorbeeld de Opera

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MrAcid schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:40:
Wij stonden afgelopen weekend op een veel te grote camping, met veel te veel seizoensplaatsen waarop veel te grote caravans met nóg grotere voortenten (voortent + voortent + luifel) stonden. Onder de luifel het liefst het gras afgedekt met kneiterstrak grondzeil/worteldoel en daar dan kunstgras op gelegd. 50” tv’s in de voortent (tent 1 of 2), naar buiten gericht. Vakantiepark de Heigraaf (Woudenberg) - verder alles super netjes en goed op orde qua faciliteiten maar qua type camping alles wat we normaal níet kiezen. 😅 Omgeving is prachtig qua bossen en heide en Henschotermeer is top met (kleine en grote) kinderen.

Grappig, wij hebben 4 jaar hier op een seizoensplaats gestaan, maar wel op een uniek veldje. Want je verhaal herken ik heel goed. Behalve "ons" laantje waar maar 6 plekken waren. Allemaal mensen met alleen een voortent, geen schreeuwende koters en al helemaal geen TV. De koters namen wij mee. Maar na 4 jaar wilden de kids wat anders. Voor de rest prima camping, je rijdt het terrein af en kan meteen een MTB route op (ik mis de routes nog steeds...) Henschotermeer is heerlijk vertoeven als het warm is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

timmert26 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:37:
[...]

Het nadeel van de decathlon stoeljes is dat ze op vrij dunne voetjes zijn. Ik ben al meermaals bijna uit de stoel gevallen omdat zo'n pootje langzaam de grond inzakt, als je dan een keer de verkeerde kant op leunt dan val je om. Buiten dat zijn ze inderdaad erg prettig, hebben er al jaren plezier van ;)
Ik heb ook zo'n stoeltje en na de eerste keer kamperen met het ding heb ik er gelijk extra grote voetjes voor geprint:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdc61of5t14CLQU5NxnqkIOacf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5gcMMmXwwrBZwebssH1vfzw.jpg?f=fotoalbum_large

En ze werken prima, ik ben tot op heden nog niet omgevallen. En de grond is hier nogal nat op het moment

[ Voor 5% gewijzigd door _Eend_ op 02-06-2025 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
MrAcid schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:40:

Grappig, dat was ook de camping waar wij met Hemelvaart stonden :) En hoewel ik je verhaal zeker herken qua aantal seizoen plaatsen (niet in de TV’s en grootte caravans / voortenten maar misschien was dat een ander veld?), hebben wij echt een top weekendje gehad. En dat terwijl wij normaal ook niet zo snel voor zo’n massale camping als dit gaan. Eerlijk gezegd schrokken we een beetje toen we het park op kwamen rijden, want sinds ons laatste bezoek (ik denk 7-8 jaar geleden) lijkt er een gigantisch stuk bijgekomen te zijn. Maar dat kan ook een verkeerde herinnering zijn.

Verder wat je zegt: super verzorgd, mooie toiletgebouwen, en de vele speeltuinen en het Henschotermeer waren ook een succes bij de kinderen in de leeftijd van 2 t/m 9. We hadden zelf “luxe” plaatsen van 100m2 die mooi ruim opgezet waren. Enig nadeel vond ik het grindpad t.o.v. de asfaltwegen in nagenoeg het hele park. Asfalt stept en fietst toch wat lekkerder :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 13:49

Gallus

Cheesy

JanHenk schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:38:
Hier ook de genoemde Crespo's (237 Air Deluxe). Gaan bij ons ook op de kar onder het dekzeil dus formaat is niet per se een relevante eis.

Ik had laatst wel een moertje los, gek genoeg. Maar die kon vrij eenvoudig weer vastgezet worden.

Verder valt me vooral op hoe 'stil' onze stoelen zijn in vergelijking met de stoelen van vrienden van ons. Als je erop gaat zitten, of gaat verzitten, hoor je niks. De stoelen van vrienden van ons kraken al bij het minst geringste beweginkje. Geeft niet veel vertrouwen. Al met al wel blij met de Crespo's dus.

Voetenbankje is ook wel een aanrader voor de avonduurtjes :P
Hoeveel neem je er dan mee onder het dekzeil? Wij zijn ook in de markt voor nieuwe stoelen, maar ik vraag me af of ik er vier kwijt kan onder het zeil van een Combi Camp Flexi Comfort. Op dit moment zijn de kinderen nog iets te klein voor volwaardige stoelen, maar dat gaat natuurlijk veranderen.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ramzzz schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:31:
[...]

Helemaal mee eens - dat maakte dat ik die paar kilo aan extra gewicht (totaal voor 4 stoelen) wel zag zitten (pun nintended), want die van Helinox waren echt héél wankel en voelden heel fragiel aan.
Wij hebben de luxe dat we niet heel erg op het gewicht hoeven te letten. Ondanks de grote caravan reizen wij zo licht mogelijk. Of een stoel nu 4, 5 of 6kg per stuk is, dat maakt voor ons niet zo heel veel uit uiteindelijk. Al is er altijd het gevaar wat op de hoek ligt: "dit kan wel, dat kan wel, dit er nog bij en dat er nog bij" ;)

Maar 1 van de belangrijkste dingen op vakantie vind ik goed kunnen zitten. Ik ga voor mijn ontspanning en kom graag thuis met een pijnvrije rug. Daar investeer ik dus met plezier in en als ik kilo's moet schrappen dan zou ik nooit aan de stoelen en tafel toekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gallus schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:29:
[...]

Hoeveel neem je er dan mee onder het dekzeil? Wij zijn ook in de markt voor nieuwe stoelen, maar ik vraag me af of ik er vier kwijt kan onder het zeil van een Combi Camp Flexi Comfort. Op dit moment zijn de kinderen nog iets te klein voor volwaardige stoelen, maar dat gaat natuurlijk veranderen.
Mochten de kinderen al groot genoeg zijn om aan tafel te kunnen zitten, dan kan ik je deze stoel van harte aanbevelen: https://www.obelink.nl/ob...k-kinderstoel-429053.html

Vouwbaar, licht en geeft gelijk een goede hoogte voor de kinderen om aan tafel te zitten. Vaak zijn kinderen nog te klein / wispelturig voor een "echte stoel" maar in de reguliere stoelen voor kinderen zitten ze dan onder de "eettafel"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 13:49

Gallus

Cheesy

Drardollan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:34:
[...]

Mochten de kinderen al groot genoeg zijn om aan tafel te kunnen zitten, dan kan ik je deze stoel van harte aanbevelen: https://www.obelink.nl/ob...k-kinderstoel-429053.html

Vouwbaar, licht en geeft gelijk een goede hoogte voor de kinderen om aan tafel te zitten. Vaak zijn kinderen nog te klein / wispelturig voor een "echte stoel" maar in de reguliere stoelen voor kinderen zitten ze dan onder de "eettafel"...
Ha, ja die hebben we nu ook! Zeker een aanrader. Ik wil echter voorkomen dat ik nu twee te grote stoelen voor ons koop, waardoor er straks niet voldoende ruimte is voor twee volwaardige stoelen voor de kinderen.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38

In de camper heb ik echt van alles liggen nog... de 'goedkopere' ijzeren met V vorm (zoiets als 2). Gebruik die alleen als we op zand staan eigenlijk.
Ik heb ook rotspennen zoals 3 erin liggen, maar dan wel van betere kwaliteit ;). Gebruik die eigenlijk alleen als we op grind/ steenachtige ondergrond staan.
Degene die ik eigenlijk doorgaans het meest gebruik zijn de originele plastic haringen die bij de oude voortent zaten. Zijn Dorema haringen, heel stevig en met een X vorm. In het gras/ zand etc. blijven ze eigenlijk altijd goed zitten.
Bij de luifel zitten ook nog een paar simpele 'normale' haringen, beetje zoals 4 maar dan kleiner. Daar zet je de pootjes mee vast. Oh en niet te vergeten nog stormharingen voor de luifel..

Al met al denk ik dat ik wel 30 haringen bij heb... Terwijl we vaak alleen de luifel uit hebben staan. Heb tegenwoordig ook nog een mooi zonnescherm die we in de luifel kunnen hangen, daar zaten ook weer haringen bij..
Als ik eraan denk zal ik eens een stuk of wat haringen eruit halen. Zoveel heb ik er echt niet nodig, maar ben wel op alle ondergronden voorbereid xD.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:03:
[...]

In de camper heb ik echt van alles liggen nog... de 'goedkopere' ijzeren met V vorm (zoiets als 2). Gebruik die alleen als we op zand staan eigenlijk.
Ik heb ook rotspennen zoals 3 erin liggen, maar dan wel van betere kwaliteit ;). Gebruik die eigenlijk alleen als we op grind/ steenachtige ondergrond staan.
Degene die ik eigenlijk doorgaans het meest gebruik zijn de originele plastic haringen die bij de oude voortent zaten. Zijn Dorema haringen, heel stevig en met een X vorm. In het gras/ zand etc. blijven ze eigenlijk altijd goed zitten.
Bij de luifel zitten ook nog een paar simpele 'normale' haringen, beetje zoals 4 maar dan kleiner. Daar zet je de pootjes mee vast. Oh en niet te vergeten nog stormharingen voor de luifel..

Al met al denk ik dat ik wel 30 haringen bij heb... Terwijl we vaak alleen de luifel uit hebben staan. Heb tegenwoordig ook nog een mooi zonnescherm die we in de luifel kunnen hangen, daar zaten ook weer haringen bij..
Als ik eraan denk zal ik eens een stuk of wat haringen eruit halen. Zoveel heb ik er echt niet nodig, maar ben wel op alle ondergronden voorbereid xD.
Welke zijn volgens jou dan betere kwaliteit van die met het groene kapje? Ik ken daar maar één soort van en die zijn uniform ruk, excuseert u mijn Frans. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:14

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Wij hadden vroeger dit soort haringen (je nummer 4). In die tijd (jaren 90) woonden we "op de bouw" of te wel in de eerste huizen die opgeleverd waren van een nieuwe Vinex wijk. we "vonden" deze haringen op de bouwplaats om de hoek waar ze gebruikt werden om daken te monteren op de huizen. Jaren lang plezier van gehad. Wat dat betreft dus zeker een aanrader en goed alternatief voor je tarzannetjes :)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:08
Zijn er mensen die weleens een slaapmat gerepareerd hebben? Die van mij en vrouw zijn allebei lek.

Nu heb k een Nomad XW 10 en deze is lek bij ventielen. Op alle naden lekt deze. Nu heb ik die geplakt en dacht dat daarmee gefixt was. Maar nog steeds lek. Heb laatst hele mat met zeep ingespoten om zo gaten te vinden, maar blijbaar zitten er nog steeds ergens gaatjes.

Die van mijn vrouw is echt helemaal lek. Aan de bovenzijde zeker 10 kleine gaatjes. Weet niet of dat wel optie is om te plakken. Moet dan halve mat plakken.

Slaapmatten zijn nu ongeveer 7-8 jaar oud. Dus ik denk dat ik ze beter kan vervangen.

Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Highfive95 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:36:
Zijn er mensen die weleens een slaapmat gerepareerd hebben? Die van mij en vrouw zijn allebei lek.

Nu heb k een Nomad XW 10 en deze is lek bij ventielen. Op alle naden lekt deze. Nu heb ik die geplakt en dacht dat daarmee gefixt was. Maar nog steeds lek. Heb laatst hele mat met zeep ingespoten om zo gaten te vinden, maar blijbaar zitten er nog steeds ergens gaatjes.

Die van mijn vrouw is echt helemaal lek. Aan de bovenzijde zeker 10 kleine gaatjes. Weet niet of dat wel optie is om te plakken. Moet dan halve mat plakken.

Slaapmatten zijn nu ongeveer 7-8 jaar oud. Dus ik denk dat ik ze beter kan vervangen.

Hebben jullie nog tips?
als je zo veel gaatjes heb moet je je inderdaad afvragen of het de moeite waard is...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Hebben jullie nog tips?
Van dat banden repareerslijm erin spuiten? :+

Ik zou een nieuwe kopen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:46

Je zou eens kunnen kijken bij https://haringboer.nl/. Keuze genoeg qua vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Gallus schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:29:
[...]

Twee. En op dit moment twee van die Obelink kinderstoelen zoals hierboven ook genoemd. Maar zou zo nog een paar van die Crespo's meer mee kunnen nemen. Ik kan behoorlijk wat kwijt bovenop de wagen... Al hou ik dat liefst enigszins beperkt in verband met de pack-and-go gasdrukveer en snelheid van in- en uitklappen. Dus een pootslinger, grondzeil, tafel en stoelen en dat is het wel zo ongeveer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highfive95
Hopjesvla79 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:41:
[...]
als je zo veel gaatjes heb moet je je inderdaad afvragen of het de moeite waard is...
Ik had de hoop dat die van mij alleen bij de ventielen was, maar blijkbaar zitten er nog meer. Die van mijn vrouw is echt een gatenkaas.
_eLMo_ schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:42:
[...]

Van dat banden repareerslijm erin spuiten? :+

Ik zou een nieuwe kopen.
Als ge ut nie meer wit, pur of kit? >:)

Denk dat vervangen beste optie is. Zie dat de XW bij Obelink in de aanbieding is. Voor mijn vrouw zal wel iets anders worden. Die heeft graag een wat zachter matras.

Moeten ook nog twee nieuwe stoelen. Daar gaat het vakantiegeld...... ;w

[ Voor 4% gewijzigd door Highfive95 op 02-06-2025 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Highfive95 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:57:
[...]

Ik had de hoop dat die van mij alleen bij de ventielen was, maar blijkbaar zitten er nog meer. Die van mijn vrouw is echt een gatenkaas.
Is dat ook op allerlei verschillende plekken? Dan je afvragen hoe die beschadigd geraakt kan zijn. Op steentjesgrond gelegen? De kat er thuis overheen? Of is hij gewoon zo veel gebruikt dat de stof te dun is geworden en dat plannen überhaupt niet zoveel lange termijn zin gaat hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Duclaasie schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:52:
[...]

Je zou eens kunnen kijken bij https://haringboer.nl/. Keuze genoeg qua vormen.
Dat is wel een goede inderdaad. Die Hulk van ze ziet er erg goed uit.
Dit type haringen ken ik eigenlijk wel van lichtere tenten, maar heb ze nooit voor mijn vouwwagen overwogen. Het enige is dat ze iets minder goed tegen de grond in hengsten kunnen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online

Hebben jullie nog tips?
Geen ervaring met repareren slaapmatten. Het reparatiesetje wat bij m’n Expeds zat wel voor het eerst gebruikt afgelopen weekend. Maar dat was dus voor het stel waarmee we waren (voor 1 van de geleende slaapmatten) en ik heb niet gezien hoe hij het uiteindelijk gedaan heeft. Daar heb je dus bijzonder weinig aan :+
Behalve dan dat het 2 gaten / scheuren waren en door wat knippen van het reparatielapje waren die goed te herstellen. Maar met 10 of meer gaatjes weet ik niet of dat nog veel zin heeft.

Nu we toch over slaapmatten bezig zijn: onze Expeds rollen prima op en blijven ook netjes plat. Maar onze Decathlon slaapmatten (Quechua Ultim Comfort 70cm) doen dat niet. Dat wil zeggen: ik ben prima in staat om ze plat te maken (deze zijn plat verpakt i.p.v. rond), maar na verloop van tijd zetten ze weer behoorlijk uit. Zoveel dat de ritssluiting van de hoes onder spanning komt te staan.

Naast dat het irritant is (extra ruimte nodig, opnieuw plat maken) zit ik er ook niet op te wachten dat de hoes kapot gaat. Ik doe beide doppen dicht en de bedjes lijken niet lek, want afgelopen zomer was bijpompen (haast) niet nodig. Of zou het net als @Highfive95 op de naden zitten en het zo geleidelijk lekken dat het tijdens verblijf niet op valt? Ik zou overigens verwachten dat de slaapmat met lekken zachter wordt en niet harder. Bovendien doen van onze 5 slaapmatten alleen deze 2 het, waarmee het eerder een "product eigenschap" dan toeval lijkt. Wat kan dit veroorzaken en nog beter; wat kan ik er tegen doen?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Gonadan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:06:
[...]

Is dat ook op allerlei verschillende plekken? Dan je afvragen hoe die beschadigd geraakt kan zijn. Op steentjesgrond gelegen? De kat er thuis overheen? Of is hij gewoon zo veel gebruikt dat de stof te dun is geworden en dat plannen überhaupt niet zoveel lange termijn zin gaat hebben.
Bij de Nomad zitten de ventielen in de hoeken met een plastic harde rand vast in de mat. Op alle hoeken is deze lek. Maar blijkbaar op nog meer onbekende plekken. Waardoor dit komt? Geen idee. Lijkt mij meer een ontwerpfout, want is op alle hoeken. Harde plastic duwt door de stof.

Die van mijn vrouw is denk ik te dun geworden. Zijn allemaal kleine minuscule gaatjes. Ik heb ook geen idee wat de levensduur van zo'n ding is. Kan mij voorstellen dat 7-8 jaar toch aardig op leeftijd is.

@Denman Mijn "gerepareerde mat" is net een te vaak gerepareerde fietsband....en dan nog steeds lek. Denk dat ik er maar geen energie meer ga insteken. Heb ook niet zoveel zin om op de grond te liggen. Dat was afgelopen zomer al niet zo'n fijne ervaring. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Gonadan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:13:
[...]

Welke zijn volgens jou dan betere kwaliteit van die met het groene kapje? Ik ken daar maar één soort van en die zijn uniform ruk, excuseert u mijn Frans. :P
Heb ze niet meer in het koffertje zitten waar ze in kwamen. Zou zomaar kunnen dat ze van Obelink zijn though. Geen idee of die er nu nog steeds zijn want had ze denk ik in 2017 gekocht toen we nog een tent hadden. Ik heb er nooit problemen mee gehad de paar keer dat ik ze gebruikt heb. Eerst altijd met een klauw hamer gedaan, maar daar sloeg ik ook mijn stormharingen mee aan gort. Dus tegenwoordig een grote rubberen hamer waar een haakje aan zit om de haringen eruit te trekken. Werkt prima.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Koop een Holtkamper Haringset (tweedehands) en je bent in 1x klaar voor alle ondergronden.
https://www.marktplaats.n...4311-holtkamper-haringset

Qua hamer en haringtrekker: geologenhamer met punt, bijv estwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:27:
Heb ze niet meer in het koffertje zitten waar ze in kwamen. Zou zomaar kunnen dat ze van Obelink zijn though. Geen idee of die er nu nog steeds zijn want had ze denk ik in 2017 gekocht toen we nog een tent hadden. Ik heb er nooit problemen mee gehad de paar keer dat ik ze gebruikt heb. Eerst altijd met een klauw hamer gedaan, maar daar sloeg ik ook mijn stormharingen mee aan gort. Dus tegenwoordig een grote rubberen hamer waar een haakje aan zit om de haringen eruit te trekken. Werkt prima.
Ja dat zijn dezelfde. Leuk in een lieflijk grasveldje maar zodra ze wat vaster zitten trek je ze met een haakje onherroepelijk aan puin.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Get!em schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:36:
Koop een Holtkamper Haringset (tweedehands) en je bent in 1x klaar voor alle ondergronden.

Nou nee dus, daar zit niets bij wat je in een rotsachtige bodem er lekker in krijgt. Dit zijn de simpele Nederlandse weilandpennetjes.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34

Zit er in de buurt geen andere kleinere camping of wellicht tuinzaak?

In mijn zoektocht kwam ik de hiergenoemde Crespo's ook tegen als best getest. Daar zijn we dus naar opzoek gegaan. De Travel Life Barletta vonden we beide lekkerder zitten, scheelde ook 60eu per stoel dus die zijn het geworden.

De stoelen zijn opgeklapt ook erg compact, maar dat zal bij Crespo ongetwijfeld ook het geval zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Denman schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:19:
[...]

Geen ervaring met repareren slaapmatten. Het reparatiesetje wat bij m’n Expeds zat wel voor het eerst gebruikt afgelopen weekend. Maar dat was dus voor het stel waarmee we waren (voor 1 van de geleende slaapmatten) en ik heb niet gezien hoe hij het uiteindelijk gedaan heeft. Daar heb je dus bijzonder weinig aan :+
Behalve dan dat het 2 gaten / scheuren waren en door wat knippen van het reparatielapje waren die goed te herstellen. Maar met 10 of meer gaatjes weet ik niet of dat nog veel zin heeft.

Nu we toch over slaapmatten bezig zijn: onze Expeds rollen prima op en blijven ook netjes plat. Maar onze Decathlon slaapmatten (Quechua Ultim Comfort 70cm) doen dat niet. Dat wil zeggen: ik ben prima in staat om ze plat te maken (deze zijn plat verpakt i.p.v. rond), maar na verloop van tijd zetten ze weer behoorlijk uit. Zoveel dat de ritssluiting van de hoes onder spanning komt te staan.

Naast dat het irritant is (extra ruimte nodig, opnieuw plat maken) zit ik er ook niet op te wachten dat de hoes kapot gaat. Ik doe beide doppen dicht en de bedjes lijken niet lek, want afgelopen zomer was bijpompen (haast) niet nodig. Of zou het net als @Highfive95 op de naden zitten en het zo geleidelijk lekken dat het tijdens verblijf niet op valt? Ik zou overigens verwachten dat de slaapmat met lekken zachter wordt en niet harder. Bovendien doen van onze 5 slaapmatten alleen deze 2 het, waarmee het eerder een "product eigenschap" dan toeval lijkt. Wat kan dit veroorzaken en nog beter; wat kan ik er tegen doen?
voor lange termijn opslag wordt aangeraden om ze niet opgerold te laten, dat verhelpt wellicht je probleem :+ (ik bewaar al onze matten losjes dubbelgevouwen met de ventielen open in een platte ikeabak, uitgezonderd de megamat die ligt met de ventielen open tegen de muur)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hopjesvla79 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:48:
voor lange termijn opslag wordt aangeraden om ze niet opgerold te laten, dat verhelpt wellicht je probleem :+ (ik bewaar al onze matten losjes dubbelgevouwen met de ventielen open in een platte ikeabak, uitgezonderd de megamat die ligt met de ventielen open tegen de muur)
Hetzelfde geldt voor slaapzakken e.d. maar dat schijnt lastig te onthouden te zijn.

* Gonadan staat elke keer weer op zolder de matjes uit te rollen en de slaapzakken uit de propzak te trekken

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
Hopjesvla79 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:48:
[...]

Ja ik weet dat ze idealiter na het vervoeren meteen uitgerold gestald worden. Maar ondanks dat we geen heel klein huis hebben nemen 5 slaapmatten dan toch behoorlijk wat ruimte in. Laat ik het zo zeggen, ik heb het voorgesteld maar WAF said no :+

Ik dacht overigens dat dit voornamelijk voor het zelfopblazend vermogen was, en niet zozeer tegen lekkages? Dat opblazen vind ik geen probleem, als ze een paar uur liggen is het hooguit nog een paar teugen lucht tot ie vol zit. We hebben de Expeds zo'n 4 jaar langer en die vertonen dit gedrag overigens totaal niet bij hetzelfde gebruik.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Denman schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:01:
[...]

Ja ik weet dat ze idealiter na het vervoeren meteen uitgerold gestald worden. Maar ondanks dat we geen heel klein huis hebben nemen 5 slaapmatten dan toch behoorlijk wat ruimte in. Laat ik het zo zeggen, ik heb het voorgesteld maar WAF said no :+

Ik dacht overigens dat dit voornamelijk voor het zelfopblazend vermogen was, en niet zozeer tegen lekkages? Dat opblazen vind ik geen probleem, als ze een paar uur liggen is het hooguit nog een paar teugen lucht tot ie vol zit. We hebben de Expeds zo'n 4 jaar langer en die vertonen dit gedrag overigens totaal niet bij hetzelfde gebruik.
vroeger lagen ze bij mij onder het bed, passen ze daar niet?

Nu dus in deze bak (4 stuks) https://www.ikea.com/nl/n...sel-transparant-s39440814

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gonadan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:38:
[...]

Nou nee dus, daar zit niets bij wat je in een rotsachtige bodem er lekker in krijgt. Dit zijn de simpele Nederlandse weilandpennetjes.
Mijn ervaring is toch anders. Heb ze prima in de rotsgrond gekregen. De pennen met ronde kop zijn vele malen dikker en sterker dan die gewone pennen die je normaal van dat type hebt.

Heb genoeg andere haringen krom geslagen om het verschil te zien.
Ze zitten meer in de sfeer van deze rotspennen https://www.kampeerwereld...biel-23cm-6-stuks6409100/

Overigens, die vierkante of driehoekige pennen van dezelfde soort die je liet zien, met haakse bocht, zijn ook top. Maar dan wel de dikkere/sterkere variant kopen.
De langere variant daarvan is soms wat moeilijker aan te komen https://www.kampeerwereld...abiel-vlak-18-cm-6409560/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Get!em schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:11:
[...]

Mijn ervaring is toch anders. Heb ze prima in de rotsgrond gekregen. De pennen met ronde kop zijn vele malen dikker en sterker dan die gewone pennen die je normaal van dat type hebt.

Heb genoeg andere haringen krom geslagen om het verschil te zien.
Ze zitten meer in de sfeer van deze rotspennen https://www.kampeerwereld...biel-23cm-6-stuks6409100/
Als het de stalen variant is dan scheelt dat al wel. De gewone kan je met je blote handen buigen, kan ook een voordeel zijn als je ze krom slaat. ;)
Toch is een ronde kop niet prettig als je ze de grond in moet slaan, die gaan uiteindelijk altijd krom. Je wilt het liefst op de pen van de haring kunnen slaan, niet op een gevormde kop.
Overigens, die vierkante of driehoekige pennen van dezelfde soort die je liet zien, met haakse bocht, zijn ook top. Maar dan wel de dikkere/sterkere variant kopen.
De langere variant daarvan is soms wat moeilijker aan te komen https://www.kampeerwereld...abiel-vlak-18-cm-6409560/
Ja diegene die ik zag zijn serieuze vierkante van staal, alleen nog even flinker dan wat je linkt. Dat trok mij juist zo aan, dan sla je wel op de pen en hij kan vrij goed egaal met de grond.
En ook bij trekken trek je gewoon aan staal dus kan er niets zomaar afbreken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Get!em schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:36:
[...]

Of een krathamer / steigerhamer.

Aanvullend is een verstelbare moersleutel met een gat ook erg prettig om rotspennen te trekken. Kop van de pen door het gat en zo trek je hem schuin omhoog. Werkt fabelachtig en je hebt meteen gereedschap voor noodgevallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:38:
[...]

In dit specifieke marktplaats exemplaar niet, maar in de originele (althans die ik heb gekregen bij aankoop) zitten die er zeker wel in. Ik heb vier soorten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34

Sowieso testen. Wij kwamen uit op de Travellife Barletta Comfort L. Zat voor ons het allerfijnste. Toen zagen we dat er ook een M variant was. Precies hetzelfde, maar kortere rugleuning. Daarvan 1 besteld, maar die zat meteen een stuk anders. Uiteindelijk online de L besteld, maar er werd een oudere variant geleverd (toen er nog geen M/L/XL bestond denk ik) met hele kleine verschillen in de afmetingen. Had ik niet gezien, maar ging er op zitten en ik merkte het direct. Online stonden wel de juiste afmetingen, maar op het label dat aan de stoelen hing dus niet. Mocht ze dus netjes terugsturen.

Lang verhaal kort: super persoonlijk en zelfs kleine verschillen kunnen heel anders aanvoelen. Dus proefzitten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Highfive95 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:57:
[...]

Moeten ook nog twee nieuwe stoelen. Daar gaat het vakantiegeld...... ;w
Grapje op een ander caravanforum: ze gingen voor een koffiezetapparaat naar Obelink en kwamen thuis met een nieuwe caravan :P

Het kan altijd erger O-) _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
nietvoorniets schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:31:
[...]

Wij hebben 2 x een Redwood opvouwstoel (ik denk de Javelin) en 2 keer een vergelijkbaar model van een ander merk..
Het nadeel van dit type stoel is dat ze best lastig zijn op uit- en in- te vouwen.

Vraag over de stoelen die je hier boven noemt: Kan je daar een beetje mee aan tafel zitten? (eten / kaarten etc).
Ik vind je zel heel lekker compact, maar zou ik die als vervanger kunnen gebruiken?
Wat mij betreft: ja. Het zijn onze enige stoelen. Als je echter rechtop zit om bijv. te eten dan zit je met je knieën en beetje omhoog/in een hoek en met je rug niet tegen de leuning. Ik vind het alsnog lekker zitten en voldoende comfortabel - maar kan me wel voorstellen dat dit erg persoonlijk is.

Let wel op qua zithoogte icm je tafel. Als die op 60-70cm hoogte zit en niet lager kan dan wil je deze stoelen niet. 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:26:
[...]

Die wij hebben is de variant met de hoge rug (die foto idem).

[Afbeelding]

We hebben ook 2 met de lage rug, trouwens.

Deze dus:
[Afbeelding]

De URLs van Decathlon zijn wel vaker ruk.
Wij hebben er ook twee met de lage rug - het “oude” model dat je linkt/waar de plaatjes van zijn.

Verschil tussen het oude en nieuwe modellen (zowel laag als de XL): de zijkanten bij het nieuwe model eindigen lager, daardoor zit je niet meer zo klem met je schouders. Grote verbetering qua zitcomfort (vind ik)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:24
[quote]Gonadan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:04:

Sinds een jaar of 4 100% nummer 4.
Rotspennen, maar dan geen teen-nagel-slopers.
Makkelijk erin te hengsten, bijna niet krom te krijgen en makkelijk te trekken met een haring trekker.
Goed voor alle ondergronden, behalve zand.
Daarvoor heb ik nog een setje houten haringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:48

#4 [Afbeelding]
Jep ik, echt top dingen. Gebruik niks anders meer. Ram ze overal in heb langere en korte. Flinke zak van het tent kamperen nog. Je moet je best doen om ze krom te slaan. Rots grond geen probleem. In een weiland doen ze het ook aardig, pak ik meestal de langere variant. Maar daar zijn V haringen sterker. Maar die gebruik ik eigenlijk nooit, sla je zo snel krom. En die tarzans vind ik ook niks, heb al veel te veel kapotte tenen gezien vooral van kinderen, vind het enge klote dingen. Ook al zeg je het 100x tussen de scheerlijnen doorrennen heeft iets ofzo. Tot het een keer mis gaat. Maar nummer 4, vind ik echt super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

g00gle schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:59:
[...]

Jep ik, echt top dingen. Gebruik niks anders meer. Ram ze overal in heb langere en korte. Flinke zak van het tent kamperen nog. Je moet je best doen om ze krom te slaan. Rots grond geen probleem. In een weiland doen ze het ook aardig, pak ik meestal de langere variant. Maar daar zijn V haringen sterker. Maar die gebruik ik eigenlijk nooit, sla je zo snel krom. En die tarzans vind ik ook niks, heb al veel te veel kapotte tenen gezien vooral van kinderen, vind het enge klote dingen. Ook al zeg je het 100x tussen de scheerlijnen doorrennen heeft iets ofzo. Tot het een keer mis gaat. Maar nummer 4, vind ik echt super.
Ik zet naast de haringen van mijn stormscheerlijn Thule dakluifel, ook een tuinlantaarn op zonnecellen die als een haring zo de grond in druk. Setje van 6 gekocht bij Jysk (kassakoopje) voor een €10.-. (meen ik)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 20:09
Ik heb V-haringen gekocht bij Esvo. Fantastisch!

Die dingen zijn van relatief dik staal gemaakt en zo gevormd dat ik er nog niet één heb gesloopt. Geen roest. Ideaal voor zachtere grasvelden of bos. Liefst gebruik ik overal lange spijkers van de bouwmarkt. De lusjes van de tent blijven daar prima aan hangen. Alleen bij de combinatie van zachte grond en harde wind is dat onvoldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Kevinns schreef op maandag 2 juni 2025 @ 22:09:
Ik heb V-haringen gekocht bij Esvo. Fantastisch!

Die dingen zijn van relatief dik staal gemaakt en zo gevormd dat ik er nog niet één heb gesloopt. Geen roest. Ideaal voor zachtere grasvelden of bos. Liefst gebruik ik overal lange spijkers van de bouwmarkt. De lusjes van de tent blijven daar prima aan hangen. Alleen bij de combinatie van zachte grond en harde wind is dat onvoldoende.
Ik zweer bij de Peggy Peg haringen samen met mijn Bosch 18V accuboormachine :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 20:09
aReaRe schreef op maandag 2 juni 2025 @ 22:23:
[...]

Ik zweer bij de Peggy Peg haringen samen met mijn Bosch 18V accuboormachine :P
Ik heb nog een setje schroefharingen liggen maar ik heb me tot nu toe nog niet lui genoeg gevoeld om ze echt te gebruiken. De commentaren bij het bestellen waren al van dien aard dat ik me er nog even toe moet zetten haha!

En eerlijk is eerlijk, een paar haringen slaan vind ik helemaal prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hopjesvla79
mag ik ook meedoen met mijn titanium spijkerharingen van 8 gram/stuk? :-)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:54
Ik had vorig jaar een Exped mat waar de kat op had gespeeld. Allemaal kleine gaatjes van de nageltjes. Ik heb drie tubetjes lijm in 6x plakken gebruikt en hij is weer heel. Ik denk wel 25 gaatjes. Volgens mij heb ik dat ook ergens in dit forum gepost. De naden waren wel nog helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13

Hebben jullie nog tips?
Tear Aid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revisto123
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 04-06 16:34
*knip* spam

[ Voor 94% gewijzigd door Gonadan op 03-06-2025 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JanHenk schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:07:
[...]

In dit specifieke marktplaats exemplaar niet, maar in de originele (althans die ik heb gekregen bij aankoop) zitten die er zeker wel in. Ik heb vier soorten :)
Dat jouw set prettig is geloof ik maar die staat niet op marktplaats, wat ik nu aangeboden krijg maakt mij verre van enthousiast. Dan kan ik beter gewoon los de haringen kopen die ik denk nodig te hebben. :)
Hopjesvla79 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 23:00:
Absoluut, zat ik stiekem ook al naar te kijken. Maar met een vouwwagen is dat wat overkill en loopt ook aardig in de papieren als ik ze voor alle punten ga gebruiken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
g00gle schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:59:
Dat vind ik juist het voordeel van Tarzans, dat ze mensen die het nodig vinden om dwars over je kampeerplek te lopen bestraffen met verkreukelde tenen. Ik kan daar geen medelijden mee hebben. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g00gle
@Gonadan Dan heb je zelf geen kinderen zeker? Of wel? Wat betreft volwassenen boeit het me ook niks, die weten wel beter mag je hopen.. Maar kinderen zijn kinderen. En die mogen kind zijn en lekker rennen en vliegen op een camping met vriendjes en vriendinnetjes. Vind dat altijd super leuk om te zien, hoe druk ze met elkaar kunnen zijn. (En letterlijk alles vergeten)

En als die een keer over m'n kampeerplek heen rennen maak ik me daar niet druk om en zou ik het juist heel naar vinden als ze een voeten open halen aan zo'n tarzan pen. Wanneer ik me er wel aan irriteer is 1x zeggen vaak genoeg. Soms vergeten ze het, of zie je ze nog net op het laatste moment "remmen" & bedenken owja dat wil die meneer niet, dus moet er even omheen. Maar goed Tarzan haringen komen er bij mij niet in. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

g00gle schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:58:
@Gonadan Dan heb je zelf geen kinderen zeker? Of wel? Wat betreft volwassenen boeit het me ook niks, die weten wel beter mag je hopen.. Maar kinderen zijn kinderen. En die mogen kind zijn en lekker rennen en vliegen op een camping met vriendjes en vriendinnetjes. Vind dat altijd super leuk om te zien, hoe druk ze met elkaar kunnen zijn. (En letterlijk alles vergeten)

En als die een keer over m'n kampeerplek heen rennen maak ik me daar niet druk om en zou ik het juist heel naar vinden als ze een voeten open halen aan zo'n tarzan pen. Wanneer ik me er wel aan irriteer is 1x zeggen vaak genoeg. Soms vergeten ze het, of zie je ze nog net op het laatste moment "remmen" & bedenken owja dat wil die meneer niet, dus moet er even omheen. Maar goed Tarzan haringen komen er bij mij niet in. :)
Denk eraan dat de snelst geleerde les er één is waarbij véél pijn betrokken is.

Je hoeft toch potverdorie andermans kinderen niet te beschermen tegen stommiteiten die hun ouders hen vrijelijk blijken te willen laten ondergaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g00gle
@Ramzzz Oow maar mijn kinderen krijgen het wel te horen hoor, die doen het niet, en weten ook dat het niet mag. Alleen voorkomen is beter als genezen. Ik gun het in ieder geval niemand bedoeld of onbedoeld 😄 Tuurlijk is het eigen schuld als het wel gebeurd. Maar ik gebruik gewoon geen tarzan haringen. Ik zal wel te lief zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Tegen struikelen over tentharingen en pijnlijke tenen kan ik deze aanbevelen:
https://www.obelink.nl/pr...aring-beschermkapjes.html

Werken niet zo goedmet die tarzan haringen, maar wel goed met de overige haringen uit de post van @Gonadan :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Duclaasie
Wat heb je überhaupt rond andermans kampeermiddel te zoeken. Als je struikelt over scheerlijnen of haringen dan heb je de loopgraaf en landmijnen al gekruist, dus is het je eigen schuld.

Overigens hoefde ik het vroeger echt niet in mijn hoofd te halen om over andermans scheerlijnen heen te stappen. Als dat wel gebeurde was struikelen wel mijn laatste zorg..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Duclaasie je kunt natuurlijk ook zelf over je eigen haringen struikelen ;) Of je kinderen, vrouw, etc.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Er klinken hierboven een aantal mensen als zeer ongezellige campingburen. Ik zou lekker prikkeldraad rollen rond je plek neerleggen met camera's en bewegingssensoren, dan komt er niemand aan je stukje gehuurd gras. Lekker ontspannen!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Duclaasie
Yukkie schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:36:
@Duclaasie je kunt natuurlijk ook zelf over je eigen haringen struikelen ;) Of je kinderen, vrouw, etc.
Als mijn vriendin er achter komt dat ik kinderen en een vrouw heb, dan zijn de rapen gaar vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
g00gle schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:58:

Jazeker wel, en die vraag krijg ik elke keer als het over tarzans gaat. Alsof je een slechte ouder bent als je Tarzan's gebruikt. :z

Nou nee, wij hebben zelf geen moeite met het ontwijken van de eigen haringen en scheerlijnen en als anderen dat wel hebben moeten ze niet te dicht bij mijn tent komen.
Als je de ruimte tussen scheerlijnen nodig hebt om te kunnen rennen dan is de de camping gewoon veel te krap, daar zie je mij sowieso niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
MrAcid schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:38:
Er klinken hierboven een aantal mensen als zeer ongezellige campingburen. Ik zou lekker prikkeldraad rollen rond je plek neerleggen met camera's en bewegingssensoren, dan komt er niemand aan je stukje gehuurd gras. Lekker ontspannen!
Ik ben opgevoed met de gedachte dat dwars over andermans standplaats lopen behoorlijk asociaal is en dat je dus als kind niet vlak rondom de tenten gaat rennen en klieren.
Als je dat ongezellig vindt prima, ik noem dat fatsoen.

Ruimte zat op een beetje behoorlijke camping. Het is echt niet nodig om van mij te verwachten dat ik in mijn haringkeuze rekening ga houden met mensen die dat niet hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
Is het een idee dat alle tweakers in dit topic een klein stickertje met daarop zijn/haar nickname op het vakantie onderkomen plakken?

Dan maak ik voor mijzelf wel een lijstje met namen van Tweakers die ik liever niet tref tijdens mijn vakantie :p

Sterker nog, een aantal wil mij ook niet treffen waarschijnlijk. Ik heb twee lieve kleine kinderen, die best rustig en stil zijn maar lawaai zit er wel in. Ze zijn best goed opgevoed, maar kunnen echt wel eens in no time op ontdekkingstocht.

Ik draai de pootjes van mij caravan uit met een boormachine en misschien doe ik daarmee ook wel mijn haringen.

Een airco heb ik (nog) niet, maar wellicht hoor je mij met de ramen open wel zachtjes snurken.

Ohja, de kinderen zijn de laatste tijd rond 6u wakker dus dan hoor je ze misschien al weer. Mij ook trouwens, ik want ik zal ze zeggen dat ze zachtjes moeten doen omdat andere vakantiegangers nog willen slapen (x1000).

Anyway, het bier of iets fris zal wel koud staan misschien kan ik daar het leed enigszins mee verzachten tijdens de middagborrel.

Rest mij niets anders dan op voorhand alvast een welgemeend sorry te zeggen :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:49

Cheezus

Luiaard

Ik had nog nooit van de term tarzan gehoord maar ik gebruik ook altijd die rotspennen. Geen gezeur met krom slaan en zijn er makkelijk weer uit te halen. Ik kom er nu ook pas achter dat ik blijkbaar een kindermishandelaar ben 7(8)7

Serieus? Het is een haring, als je daar tegen aan schopt doet het pijn maar dat geldt voor elke haring.. daar leer je van. Moeten we naast de rubber tegels bij het speeltoestel nu ook rubber haringen gebruiken? Kom op zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57
Ik heb wel eens een briefje op onze tafel gevonden van de buren op de camping, of de kinderen alsjeblieft wat stiller konden zijn in de ochtend want zij moest uitslapen ivm nachtdienst (oid)...

Dat was in de fase dat sommige van de kinderen rond 6u-630 wakker waren. Dan kon ik ze nog wel behoorlijk stil houden tot 730 maar op een gegeven moment houdt het op.

Tja, ik deed echt mn best om ze zo stil mogelijk te houden, maar het blijft een camping... En ik weiger om de kinderen op de camping een scherm te geven om ze stil te houden :D (wat prima lukt trouwens)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58

franssie

Save the albatross

Cheezus schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:19:
Ik had nog nooit van de term tarzan gehoord maar ik gebruik ook altijd die rotspennen. <>
Ik wel maar zou die met geen mogelijkheid de grond in krijgen (en zou ook niet weten waarom) :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:31:
[...]

Ik ben opgevoed met de gedachte dat dwars over andermans standplaats lopen behoorlijk asociaal is en dat je dus als kind niet vlak rondom de tenten gaat rennen en klieren.
Als je dat ongezellig vindt prima, ik noem dat fatsoen.

Ruimte zat op een beetje behoorlijke camping. Het is echt niet nodig om van mij te verwachten dat ik in mijn haringkeuze rekening ga houden met mensen die dat niet hebben.
Ik ook, en dat leer ik mijn kinderen ook. Maar dat kan zonder kinderen (van anderen) “gekreukelde tenen” en “véél pijn” toe te wensen. Die haringkeuze zal me een zorg zijn, ik vind dát vreemde teksten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:47
Hopjesvla79 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 23:00:
Die heb ik ook, meesterlijk. Na 5 jaar kamperen in Frankrijk zijn ze allemaal nog recht _/-\o_

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Pagina: 1 ... 253 ... 277 Laatste