[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 252 253 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:53
In het verkooppraatje worden de oplaas (voor)tenten als stormvast aangeprezen. En hoewel ze door hun flexibiliteit bij storm niet direct stuk zullen gaan, zijn ze bij hevige wind totaal niet vormvast.
Een paar jaar terug heb ik gekampeerd op een evenement, grote vlakte en daar kwam een storm over. Zowel de goedkope koepeltenten als de opblaastenten lagen door de wind nagenoeg "plat".

Doe mij dan maar een stevig frame en een stormband.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:59
Ivow85 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:14:
In het verkooppraatje worden de oplaas (voor)tenten als stormvast aangeprezen. En hoewel ze door hun flexibiliteit bij storm niet direct stuk zullen gaan, zijn ze bij hevige wind totaal niet vormvast.
Een paar jaar terug heb ik gekampeerd op een evenement, grote vlakte en daar kwam een storm over. Zowel de goedkope koepeltenten als de opblaastenten lagen door de wind nagenoeg "plat".

Doe mij dan maar een stevig frame en een stormband.
Die ervaring deel ik dan weer niet. dit is onze 2e opblaasbare tent. Daar waar bij noodweer een frame knikt zal dat een opblaasbare tent niet doen (uit ervaring).

Grote nadeel vind ik van onze opblaasbare voortent dat er een wapperluifel aan zit. Die moet er bij wind wel elke keer af.

Verder opletten, de goedkope polyester versies worden bloedheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@JaMaaT Welke voortenten heb je ervaring mee? Die van Obelink heeft toevallig ook een bijpassende luifel met zijwanden en click stormbanden. Al kan je natuurlijk een set van 1500 euro niet vergelijken als alleen de voortent al 3000 euro is.

De stof geldt natuurlijk ook met buizen. Zet toch liever ons polyester(voor)tent op dan een vierseizoenentent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
https://www.obelink.nl/ka...-300-caravanvoortent.html

En de Viera 380 van Obelink. Die heeft ook een luifel, zonder zijwanden als accessoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
JaMaaT schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:24:
https://www.obelink.nl/ka...-300-caravanvoortent.html

En de Viera 380 van Obelink. Die heeft ook een luifel, zonder zijwanden als accessoire.
Die eerste had ik destijds ook op het oog maar helaas nooit de knoop doorgehakt. Heb je met z’n deeltent geen last van windgeluiden door het dreunen op de caravan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Nee, althans hier dreunt niets. Aandrukstangen gebruiken we eigenlijk niet. Dus de kussens van de zijkanten hangen los tegen de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Deveon schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:32:
Net even bij Obelink aan het kijken maar daar heb je voor 1000 euro al een opblaasbare voortent over de volledig lengte. Daarvoor koop je eigenlijk al geen reguliere voortent met stokken voor. Wat zijn tegenwoordig nog de nadelen van een opblaasbare voortent?
Simpson reparatiesetje meenemen is het enige nadeel.

Die had ik altijd bij mij toen ik de Karsten oppomptent had, nooit nodig gehad.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1 ... 252 253 Laatste