[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 199 ... 248 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:09
Na afgelopen weekend een nachtje gekampeerd te hebben ben ik met een schuin oog aan het kijken naar hot tents, bij voorkeur tipi-style. Nu schrik ik wel wat van de prijzen, een tent + stove van Polomy of Onetigris kost al snel 8-900 euro (plus importkosten?). Aan de andere kant mag kwaliteit wellicht wat kosten. Zie ik logische merken (of winkels / plaatsen) over het hoofd voor een bang for your buck hot tent tipi + stove?

Om een idee te geven van wat ik zoek: ik weet nog niet welk formaat me handig lijkt omdat ik twijfel over prijs, opzetgemak en makkelijk met een kleinere stove te verwarmen versus leefruimte / comfort. Zoiets leek me wel iets in combi met een halve binnentent en bijbehorende stove:

Polomy Hex

Polomy Manta

Onetigris Northgaze

Zal voor een solokampeerder met auto zijn in de wintermaanden, voornamelijk in NL. Mocht iemand tips (of ervaringen) hebben hoor ik het graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04 15:56
JohnnieWbl schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:21:
Na afgelopen weekend een nachtje gekampeerd te hebben ben ik met een schuin oog aan het kijken naar hot tents, bij voorkeur tipi-style. Nu schrik ik wel wat van de prijzen, een tent + stove van Polomy of Onetigris kost al snel 8-900 euro (plus importkosten?). Aan de andere kant mag kwaliteit wellicht wat kosten. Zie ik logische merken (of winkels / plaatsen) over het hoofd voor een bang for your buck hot tent tipi + stove?

Om een idee te geven van wat ik zoek: ik weet nog niet welk formaat me handig lijkt omdat ik twijfel over prijs, opzetgemak en makkelijk met een kleinere stove te verwarmen versus leefruimte / comfort. Zoiets leek me wel iets in combi met een halve binnentent en bijbehorende stove:

Polomy Hex

Polomy Manta

Onetigris Northgaze

Zal voor een solokampeerder met auto zijn in de wintermaanden, voornamelijk in NL. Mocht iemand tips (of ervaringen) hebben hoor ik het graag :)
Zoek niet verder: https://luxeoutdoor.de/en/Stove-tents/

Verder als je echt lichtgewicht wil en wat dan ook in je rugzak past dan moet je wel diep investeren: https://seekoutside.com/

En als het toch echt alleen met de auto is kijk dan ook even naar de Helsport Varanger reeks.

Kachels winnerwell is thans de shit.

[ Voor 4% gewijzigd door zuma op 16-01-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 13:27

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Bommes schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:20:

Maar goed ontopic:
Heb je al een nieuwe slaapzak uitgezocht @Ardana en zo ja ook al besteld en getest?
Koffer is teruggevonden \o/

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06

Bommes

Capo del formaggio

Ardana schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:10:
[...]

Koffer is teruggevonden \o/
Ja maar nu wil je toch zeker wel een nieuwe slaapzak..?? :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
zuma schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:54:
[...]

Zoek niet verder: https://luxeoutdoor.de/en/Stove-tents/

Verder als je echt lichtgewicht wil en wat dan ook in je rugzak past dan moet je wel diep investeren: https://seekoutside.com/

En als het toch echt alleen met de auto is kijk dan ook even naar de Helsport Varanger reeks.

Kachels winnerwell is thans de shit.
Lichtgewicht is niet nodig, ben (nog) niet van plan een kachel mee te zeulen :P Ik neem je tips mee.

Zijn deze tipi's ook in het echt ergens te bekijken? Ik vind het erg lastig in te schatten hoeveel ruimte ik wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:56
Geen idee of iemand er hier ervaring mee heeft, maar heeft er iemand wel eens een (betaalbare) topper ergens besteld voor een Frans bed? Heb wel wat adressen gevonden, maar ik vind 300 tot 400 euro voor een simpele topper van 5 cm toch wel behoorlijk stevig geprijsd. Die op het bed thuis, wat een stuk groter is, was stukken voordeliger.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Drardollan wij hebben in onze caravan een topper van de Lidl.
Via hun webshop allerlei maten en diktes beschikbaar.
https://www.lidl.nl/h/top...IRpk19pN-afhoCj58QAvD_BwE

Misschien zit daar wat tussen voor jullie?
Aanpassen naar Fransbed maten kun je misschien zelf doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 16-01-2024 15:06 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Bommes schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:05:
@Drardollan wij hebben in onze caravan een topper van de Lidl.
Via hun webshop allerlei maten en diktes beschikbaar.
https://www.lidl.nl/h/top...IRpk19pN-afhoCj58QAvD_BwE

Misschien zit daar wat tussen voor jullie?
Aanpassen naar Fransbed maten kun je misschien zelf doen?
Goede tip, dank! Ik zie mijzelf helaas geen matrassen knippen/snijden en tijk naaien om eerlijk te zijn. Denk niet dat het er comfortabel van wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Heel moeilijk is dat niet, maar Check dat snap ik.

Juist omdat de vorm zo specifiek is, wordt er echt serieus en in mijn ogen belachelijk geld voor gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
JohnnieWbl schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:39:
[...]

Lichtgewicht is niet nodig, ben (nog) niet van plan een kachel mee te zeulen :P Ik neem je tips mee.

Zijn deze tipi's ook in het echt ergens te bekijken? Ik vind het erg lastig in te schatten hoeveel ruimte ik wil
Een titanium kachel met pijp van Seekoutside weegt ongeveer 1 kg....

Luxe outdoor ergens te bekijken? Nee er zijn geen retailers met fysieke winkels die dit merk voeren. Wellicht dat iemand hier zo'n ding heeft of anders op hiking-site. Ik heb enkel seekoutside....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 13:27

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Bommes schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:15:
[...]

Ja maar nu wil je toch zeker wel een nieuwe slaapzak..?? :P
Ja, maar zolang de oude het nog doet, ga ik daar geen geld aan uit geven. Moet wel zeggen dat ik na m'n initiele boosheid en teleurstelling wel zoiets had van "ow, misschien wel fijn, deze slaapzak is ook al bijna 20 jaar oud". Maar goed, hij gaat nog wel even mee.

M'n andere slaapzak is ruim 35 jaar oud en doet het ook nog steeds.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
zuma schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:34:
Een titanium kachel met pijp van Seekoutside weegt ongeveer 1 kg....

Luxe outdoor ergens te bekijken? Nee er zijn geen retailers met fysieke winkels die dit merk voeren. Wellicht dat iemand hier zo'n ding heeft of anders op hiking-site. Ik heb enkel seekoutside....
Bedoel meer tipi's in het algemeen, vooral om even de verschillende formaten te kunnen vergelijken. En daarna in dit topic lurken totdat iemand een goede deal voorbij ziet komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Drardollan schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:45:
Geen idee of iemand er hier ervaring mee heeft, maar heeft er iemand wel eens een (betaalbare) topper ergens besteld voor een Frans bed? Heb wel wat adressen gevonden, maar ik vind 300 tot 400 euro voor een simpele topper van 5 cm toch wel behoorlijk stevig geprijsd. Die op het bed thuis, wat een stuk groter is, was stukken voordeliger.
De mijne heb ik gekocht bij Jysk, meen €100 ofzo dat ik betaald heb.

Weliswaar geen Frans bed, maar gewoon 140cm bij 200cm.

[ Voor 5% gewijzigd door aReaRe op 16-01-2024 19:27 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ardana schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:36:
[...]

Ja, maar zolang de oude het nog doet, ga ik daar geen geld aan uit geven. Moet wel zeggen dat ik na m'n initiele boosheid en teleurstelling wel zoiets had van "ow, misschien wel fijn, deze slaapzak is ook al bijna 20 jaar oud". Maar goed, hij gaat nog wel even mee.

M'n andere slaapzak is ruim 35 jaar oud en doet het ook nog steeds.
Ik heb nog een Nomad Alaska dons deken slaapzak.
Gekocht toen ik nog hopman bij de scouts was.. :o
Ik was toen 21 of 22 denk ik, ben nu 47 en die slaapzak gebruik ik nog steeds.
Heerlijk ding, nog heel, groot, zacht.. wat wil je nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Drardollan schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:45:
heb je een hoesdingus met rits hoef je niet te naaien, en met een stanleymes en bv ikea is ook vaak een goeie bron voor bed materiaal.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
vso schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:02:
[...]

heb je een hoesdingus met rits hoef je niet te naaien, en met een stanleymes en bv ikea is ook vaak een goeie bron voor bed materiaal.
Dan moet ik er een rits innaaien? Kan toch niet zomaar een hoek uit een topper snijden?

Maar dat ga ik niet doen, moet gewoon 1 geheel en kant en klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

als je "met" erbij zet .. + een woord vervangt door kopen
Kan toch niet zomaar een hoek uit een topper snijden?
why nut?

of je koopt er 1 voor die veel $$$$ meer kost .. jou keuze

[ Voor 10% gewijzigd door vso op 17-01-2024 00:56 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 21:01

vhal

ಠ_ಠ

Deze zomervakantie gaan we 3 weken naar Oostenrijk (Salzburg en Karinthië), campings zijn al uitgezocht en geboekt maar voor op de terugreis overwegen we nog om Legoland Duitsland te bezoeken. Ze hebben een eigen camping (lees: parkeerplaats met grind) maar ik ben benieuwd of er mensen hier ooit zijn geweest. Een ander alternatief is in de buurt zou ook kunnen maar over het algemeen lijken de Duitse campings een beetje oudbollig over te komen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-04 14:34
vhal schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:21:
Deze zomervakantie gaan we 3 weken naar Oostenrijk (Salzburg en Karinthië), campings zijn al uitgezocht en geboekt maar voor op de terugreis overwegen we nog om Legoland Duitsland te bezoeken. Ze hebben een eigen camping (lees: parkeerplaats met grind) maar ik ben benieuwd of er mensen hier ooit zijn geweest. Een ander alternatief is in de buurt zou ook kunnen maar over het algemeen lijken de Duitse campings een beetje oudbollig over te komen
Wij doen dezelfde combi: regio Salzburg en "iets" in Karinthië. In die laatste streek hebben we nog geen leuke camping kunnen vinden. Tips wellicht? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:33
Drardollan schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:32:
[...]

Dan moet ik er een rits innaaien? Kan toch niet zomaar een hoek uit een topper snijden?

Maar dat ga ik niet doen, moet gewoon 1 geheel en kant en klaar zijn.
Ik snap ook niet helemaal waar @vso op aanstuurt met 'met' toevoegen en een woord vervangen voor kopen. Zou fijn zijn als het even uitgeschreven wordt wat je bedoelt. :)

Maar goed, een topper is niks anders dan schuimplastic wat makkelijk te snijden is. Dan kan je daarna ermee naar een naaiwinkeltje in de buurt om de hoes te laten vermaken. Die doen dat soort dingen voor zeer schappelijke bedragen over het algemeen.

En als je daar geen zin in hebt, dan kan je de keuze keuze maken om meer geld uit te geven in ruil voor gemak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
JohnnieWbl schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:39:
[...]

zelf in het verleden naar Tentipi gekeken, die hebben ook regelmatig demo dagen ergens op een locatie in het oosten van het land zodat je ze in het echt kunt bekijken.
Daar viel ons vooral op hoe groot de tipi wel moet zijn wil je een beetje leefruimte hebben binnen. vooral als je ook nog wat ruimte rondom de kachel over wilt houden.
De opgegeven diameters klinken natuurlijk imposant, maar dat is natuurlijk alleen op de grond zo. het wordt al snel kleiner hoe hoger je meet :P

ik zou zelf, als ik toch weer voor een tent zou kijken waar ook een kachel in zou kunnen, gaan kijken voor een koepel tent met stove jack zoals zoiets

Afbeeldingslocatie: https://us03-imgcdn.ymcart.com/48281/2022/11/22/a/f/afca478508caff90.jpg?x-oss-process=image/quality,Q_90/auto-orient,1/resize,m_lfit,w_1500,h_1500

veel meer leefruimte binnen + geen stok precies in het midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Kevinns schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:22:
[...]

Ik snap ook niet helemaal waar @vso op aanstuurt met 'met' toevoegen en een woord vervangen voor kopen. Zou fijn zijn als het even uitgeschreven wordt wat je bedoelt. :)
Ik snap er ook helemaal niks van helaas.
Maar goed, een topper is niks anders dan schuimplastic wat makkelijk te snijden is. Dan kan je daarna ermee naar een naaiwinkeltje in de buurt om de hoes te laten vermaken. Die doen dat soort dingen voor zeer schappelijke bedragen over het algemeen.

En als je daar geen zin in hebt, dan kan je de keuze keuze maken om meer geld uit te geven in ruil voor gemak.
Ik heb geen enkele moeite met iets meer geld uitgeven, maar ik vind 400 euro dan wel weer erg overdreven voor schuim in een hoes. Euro of 100 geen enkel probleem, maar daarvoor lijk ik enkel toppers voor normale bedden te kunnen kopen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
JohnnieWbl schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:06:
[...]

Bedoel meer tipi's in het algemeen, vooral om even de verschillende formaten te kunnen vergelijken. En daarna in dit topic lurken totdat iemand een goede deal voorbij ziet komen :)
Moosecamp in zaltbommel heeft veel staan om indruk te kunnen krijgen van maten.

Mijn ervaring is 5m diameter is prima voor 4 tot 5 personen. 4,5m diameter 3 a 4 personen maar daar neig ik solo eigenlijk ook naar ivm gebruik van een hoog veldbed, 4m diameter 2 personen. Minder solo

Wat praktischer een tentipi 9 prima voor 4p, een tentipi 7 2 personen, een tentipi 5 solo. Tentipi's zijn schreeuwend duur maar prima om een gevoel van maatvoering te krijgen bij Moosecamp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:05
Bakkenist schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:05:
[...]

Wij doen dezelfde combi: regio Salzburg en "iets" in Karinthië. In die laatste streek hebben we nog geen leuke camping kunnen vinden. Tips wellicht? O-)
Camping Neubauer, aan de Millstattersee. Ik ben er inmiddels een paar keer geweest en het bevalt me erg goed. Mooie familie camping, niet groot en altijd super schoon en verzorgd sanitair.

Wij gaan eind juli daar 3 weken naar toe *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Ik google ff 2 seconden en ik vind 2 acceptabele plekken (naar mijn standaarden)

https://spots.roadsurfer....se-beim-bauernhof~p181723
https://www.stubenweiher.de/camping/#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
[...]

Wederom ik google ff 2 seconden en vindt deze plekken die wel aan mijn maatstaven van redelijke camping voldoen:

https://www.peterbauernhof.at/index.php/de-de/
https://www.camp-ram.at/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Leipo schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:35:
[...]

zelf in het verleden naar Tentipi gekeken, die hebben ook regelmatig demo dagen ergens op een locatie in het oosten van het land zodat je ze in het echt kunt bekijken.
Daar viel ons vooral op hoe groot de tipi wel moet zijn wil je een beetje leefruimte hebben binnen. vooral als je ook nog wat ruimte rondom de kachel over wilt houden.
De opgegeven diameters klinken natuurlijk imposant, maar dat is natuurlijk alleen op de grond zo. het wordt al snel kleiner hoe hoger je meet :P

ik zou zelf, als ik toch weer voor een tent zou kijken waar ook een kachel in zou kunnen, gaan kijken voor een koepel tent met stove jack zoals zoiets

[Afbeelding]

veel meer leefruimte binnen + geen stok precies in het midden
Klopt dat je meer ruimte op de grond hebt dan op zithoogte, we leven dan ook voornamelijk op de 'grond' of in lage stoelen in onze grote gezinstipi. Die grote gezinstipi gebruik ik ook wel eens met z'n tweeën en dan zitten we wel op hoge stoelen.

Nog iets over Pomoly die je toont. lastig te krijgen in Europa zonder importkosten. Maar ik zag laatst dat Amazon Duitsland ze wel verkoopt in euro prijzen, dus er is een mogelijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 21:01

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Altijd afhankelijk van persoonlijke keuzes maar we hebben daar gekozen voor Camping Maltatal (op de weide ipv de vaste plekken welke krapjes zijn)
...en daar ga je al met de acceptabele standaarden voor de eerste suggestie :+ :X
Al zou de 2e een mogelijkheid kunnen zijn voor die 2 nachten...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
vso schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 00:54:
[...]

als je "met" erbij zet .. + een woord vervangt door kopen

[...]

why nut?

of je koopt er 1 voor die veel $$$$ meer kost .. jou keuze
Als ik er een hoek uitsnijd dan werkt de rits toch niet? Ik zal sowieso aan het naaien moeten dan. En dat kan ik niet en wil ik niet. Ik wil gewoon iets wat 1 geheel is en zo op bed gegooid kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
vhal schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:51:

...en daar ga je al met de acceptabele standaarden voor de eerste suggestie :+ :X
Al zou de 2e een mogelijkheid kunnen zijn voor die 2 nachten...
Hé, hoe minder luxe hoe beter in mijn maatstaven. Ik heb een hekel aan gelikte campings. :+ Kamperen is juist ontsnappen aan zulks, anders ga ik wel in een 4 of 5 sterren hotel zitten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04 17:20
Drardollan schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:59:
[...]

Als ik er een hoek uitsnijd dan werkt de rits toch niet? Ik zal sowieso aan het naaien moeten dan. En dat kan ik niet en wil ik niet. Ik wil gewoon iets wat 1 geheel is en zo op bed gegooid kan worden.
Je hoeft niet zelf te naaien. Hier in het dorp zit een kleermaker/verstel/reparatie-winkeltje met stomerij, en daar kunnen ze zoiets prima. Ze kunnen een nieuwe rits in een jas zetten, en dan zie je niet dat er een nieuwe rits in zit, en als ze dat kunnen, kunnen ze dat ook met een topper. En dat soort zaakjes vind je overal. Kosten ? Een goedkope topper, plus een paar tientjes voor het aanpassen.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
zuma schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:33:
[...]

Nog iets over Pomoly die je toont. lastig te krijgen in Europa zonder importkosten. Maar ik zag laatst dat Amazon Duitsland ze wel verkoopt in euro prijzen, dus er is een mogelijkheid!
het was maar een willekeurig voorbeeld, ik heb verder geen ervaring met Pomoly behalve dat je ze veel ziet in (gesponserde) youtube filmpjes :+

ging me meer om de vorm die meer leefbare ruimte oplevert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Drardollan schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:59: Ik wil gewoon iets wat 1 geheel is en zo op bed gegooid kan worden.
Geen enkel probleem, dan doet iemand anders het voor je een vraagt daar geld voor.
De Franse matras topper verkoper bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Bommes schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:00:
[...]

Geen enkel probleem, dan doet iemand anders het voor je een vraagt daar geld voor.
De Franse matras topper verkoper bijvoorbeeld.
Zeker, en dat is ook prima. Maar ik kwam hier vragen of iemand een tip had voor een betaalbare en betrouwbare tent. Het resulteert in snij en naaiadvies, en daar heb ik niks aan. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:40

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Drardollan schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:15:
[...]

Zeker, en dat is ook prima. Maar ik kwam hier vragen of iemand een tip had voor een betaalbare en betrouwbare tent. Het resulteert in snij en naaiadvies, en daar heb ik niks aan. Helaas.
Een tent :? volgens mij ging je vraag toch echt over een topper voor een frans bed?

Overigens heeft Obelink ze voor 129,- https://www.obelink.nl/ob...rans-bed-oplegmatras.html

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
Yukkie schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:21:
[...]

Een tent :? volgens mij ging je vraag toch echt over een topper voor een frans bed?

Overigens heeft Obelink ze voor 129,- https://www.obelink.nl/ob...rans-bed-oplegmatras.html
Tent als in bedrijf. Beetje gek gekozen benaming van mij in deze context, sorry.

Dank voor de tip. Dat wordt meten dan binnenkort :)

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 17-01-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Leipo schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:35:
Die zag ik inderdaad bij Pomoly en ik snap je opmerkingen mbt leefruimte, maar toch lijkt een tipi wellicht een optie voor mijzelf als solo-kampeerder. Met zn 2-en wil je toch wat om elkaar heen kunnen bewegen etc, voor mij zou een slaapruimte, stoel, stove en wat opbergruimte voldoende zijn. De grond is toch de plaats waar ik veel spul heb liggen, het zou alleen wel lekker zijn als je "even" kunt staan op een regenachtige avond oid.
zuma schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:49:
Moosecamp in zaltbommel heeft veel staan om indruk te kunnen krijgen van maten.
Zal eens kijken als ik in de buurt ben, bedankt voor de tip! (mocht je nog iets in het Noorden weten zou helemaal mooi zijn ;))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:55
Wij zijn er vorig jaar geweest. Het is inderdaad niet meer dan een parkeerplaats met grind.
Zorg dat je een lange stroomkabel bij hebt, de kans is groot dat je aan je standaard kabel van 20 meter niet genoeg hebt.
Het sanitair is redelijk, rond sluitingstijd van het park is het wel erg druk als je op dat moment wil gaan douchen.

Verder is er op de camping zelf weinig te beleven.
Als je iets te eten wilt halen ben je aangewezen op het restaurant in het hotel.
Er stonden wel wat food trucks op het terrein, maar die waren tijdens ons verblijf allemaal gesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
[b]JohnnieWbl schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:51:Zal eens kijken als ik in de buurt ben, bedankt voor de tip! (mocht je nog iets in het Noorden weten zou helemaal mooi zijn ;))
Helaas niet. De kampeerhal in Rhoden is ook niet meer wat het is geweest. In Winterswijk bij Obelink staat wel het een en ander om gevoel voor maatvoering te krijgen (Obelink bell tenten en Skandika tipi-achtige prutzooi)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Inmiddels tent en kachel besteld, buitentent is binnen en de rest volgt hopelijk in loop van de week. In Drachten stond nog een Bach Wickiup willow die qua formaat overeenkomt, wellicht aan de kleine kant maar daarmee wel makkelijker om op te zetten en binnenshuis te drogen.

Helaas Amazon niet kunnen willen ontlopen, qua prijzen wordt importeren of fysiek in NL uit de winkel halen een stuk duurder voor zover ik heb kunnen zien. Dit is het geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/scug8S4bYyGVa5t59ngpgb1Qgiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VMJ4TBQhiB464rAd13ZTQ2ye.jpg?f=fotoalbum_large
Tent: Onetigris Northgaze (met halve binnentent);
Kachel: Winnerwell RVS Nomad (Toegegeven, die had ik bij Moosecamp kunnen moeten bestellen of halen)
Plus verdere benodigdheden zoals brandwerende onderdoek en stove jack. Benieuwd hoe het gaat bevallen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:59
JohnnieWbl schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:35:
Inmiddels tent en kachel besteld, buitentent is binnen en de rest volgt hopelijk in loop van de week. In Drachten stond nog een Bach Wickiup willow die qua formaat overeenkomt, wellicht aan de kleine kant maar daarmee wel makkelijker om op te zetten en binnenshuis te drogen.

Helaas Amazon niet kunnen willen ontlopen, qua prijzen wordt importeren of fysiek in NL uit de winkel halen een stuk duurder voor zover ik heb kunnen zien. Dit is het geworden:
[Afbeelding]
Tent: Onetigris Northgaze (met halve binnentent);
Kachel: Winnerwell RVS Nomad (Toegegeven, die had ik bij Moosecamp kunnen moeten bestellen of halen)
Plus verdere benodigdheden zoals brandwerende onderdoek en stove jack. Benieuwd hoe het gaat bevallen!
Bedankt voor je uitgebreide info, je hebt me geïnspireerd om ongeveer hetzelfde te gaan bestellen en doen. Wel ga ik Amazon vermijden -O- .

Ga je nog deze winter ermee weg?

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Spykie schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:10:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide info, je hebt me geïnspireerd om ongeveer hetzelfde te gaan bestellen en doen. Wel ga ik Amazon vermijden -O- .
Leuk, vast veel plezier!
Ga je nog deze winter ermee weg?
Dat is wel het plan, gewoon een weekendje in NL om even te testen in ieder geval. Wellicht naar Zweden in September/Oktober maar dat zie ik tzt wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:22
Rednas_N schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:17:
[...]

Beetje een late reactie maar beter laat dan nooit! We zijn net bij De Wit in Schijndel wezen kijken, de kans is groot dat we voor de Bardani Spitfire 340 XL gaan. Tent heeft iets meer “woonruimte” binnen en is wat lichter dan de Airspace. Nog even over slapen en dan de knoop doorhakken.
Afgelopen weekend zijn we naar Outdoor XL geweest en hebben we de Bardani Spitfire 340 XL aangeschaft. Nu langzaamaan de rest van de spulletjes (stoelen, tafel, kook- en slaapattributen, koelbox, etc) verzamelen. Inmiddels ook geboekt op camping de Pampel op de Veluwe.

Just do it.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-04 21:00
Afgelopen weekend zijn wij bij de dealer op bezoek geweest omdat ze (eindelijk) een 2024 model als demo binnen hadden. Ondanks dat de specs qua opties iets anders is, en de onze grijs wordt ipv zwart is hij verder wel zoals de onze. En ik zou er toch bijna niet meer op durven hopen. Maar de productie datum van onze camper staat nog steeds op week 9, daar staat hij nu al een tijdje. Volgens de dealer wordt hij eigenlijk nooit meer verplaatst als hij op minder dan 8 weken van de productie zit, dus we hebben ook een afleverdatum gepland en hij staat ingepland voor de werkplaats voor de bestelde opties te monteren (zonnepaneel, radio etc.)

De donderdag voor Pasen zouden we hem moeten krijgen! Dat is dan ook een jaar geleden sinds dat we gekampeerd hebben. Afgelopen jaar met Pasen waren we voor het laatst weg met de caravan, toen al een heel dubbel gevoel, en terugkijkend op het lange wachten nog veel meer. Maar aan het wachten lijkt dan toch bijna echt een eind te komen!

Bijgaand 2 fotootjes van de demo van zaterdag..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15iAoRkYM7GF6HMrRZva65CgBxk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UqI3mM8TuA7iTsUAeUbMS0sT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdyGzH1_OUBQF31AJFoZdmHhpeY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vnU3zxZBcOdXSJR0MM6K4FF0.jpg?f=fotoalbum_tile

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@TgR_KILLER Ziet er mooi uit zo! Wat voor eentje is/wordt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Yukkie schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:38:
@TgR_KILLER Ziet er mooi uit zo! Wat voor eentje is/wordt het?
Ty

Sunlight Cliff 640 Adventure Edition.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Oh Nice. Het is helaas voor mij niet praktisch om mijn California in te ruilen voor zoiets. Het is mijn enige auto en zo'n grotere buscamper is niet praktisch als dailydriver ( nou ja, meer weekly- of monthlydriver, woon-werk doe ik op de fiets of met het OV). Maar soms kijk ik wel een beetje jaloers naar zo'n bus. Het wel hebben van een toilet en een badruimte geeft je meteen zoveel meer vrijheid om te kunnen gaan en staan waar je wil. Ik kwam gisteren toevallig https://vansite.eu/ tegen, een duitse site waar je volgens mij best wel unieke plekjes kunt vinden/boeken. Park4night ken je wellicht al, dat is een vergelijkbare site cq app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TgR_KILLER schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:40:
[...]

Ty

Sunlight Cliff 640 Adventure Edition.
De bestelde camper of de demo van de dealer :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
aReaRe schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:06:
[...]

De bestelde camper of de demo van de dealer :?
Beide! ;) die hebben wij besteld, en demo is dezelfde basis uitvoering. Enkel andere opties, en kleur.. Maar van binnen is de onze hetzelfde.
Yukkie schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:51:
Oh Nice. Het is helaas voor mij niet praktisch om mijn California in te ruilen voor zoiets. Het is mijn enige auto en zo'n grotere buscamper is niet praktisch als dailydriver ( nou ja, meer weekly- of monthlydriver, woon-werk doe ik op de fiets of met het OV). Maar soms kijk ik wel een beetje jaloers naar zo'n bus. Het wel hebben van een toilet en een badruimte geeft je meteen zoveel meer vrijheid om te kunnen gaan en staan waar je wil. Ik kwam gisteren toevallig https://vansite.eu/ tegen, een duitse site waar je volgens mij best wel unieke plekjes kunt vinden/boeken. Park4night ken je wellicht al, dat is een vergelijkbare site cq app.
Jah zon kleine buscamper is praktischer, wij hebben ook tijdje getwijfeld over wat we wilde. Hadden een caravan, ook zitten kijken naar half integraal. Maar zijn uiteindelijk op een bus geland. Niet te groot/ breed maar wel ruim genoeg om met zijn 2en lekker wat ruimte te hebben.

Park4night heb ik inderdaad al wat jaar op mijn telefoon staan. Ook met de caravan in Noorwegen gebruikt in 2022. Heb van de week ook kampercontact maar eens gedownload, zie daar vooral op youtubefilmpjes van vloggers altijd veel site codes van langs komen. Vansite kende ik nog niet, zal daar eens spieken!

[ Voor 68% gewijzigd door TgR_KILLER op 24-01-2024 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-04 09:19
Zo, de tent is gekocht.

Hebben jullie nog tips voor kleine campings in Frankrijk met een zwembad (afhankelijk van de regio overdekt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zo, de camping voor de zomer is ook geboekt dus de voorpret kan beginnen. Het is Luxemburg geworden. Ken ik bijna op m'n duimpje, maar wel een heel mooi land. Tegenwoordig gratis OV, leuk voor de kids. Bij nieuwe bestemmingen heb ik vaak een "must see"-lijstje, dat hoeft nu niet. Dus gaat echt een relax-vakantie worden en wat minder actief waarschijnlijk.

Voor mezelf had ik voor de Alpen gekozen, maar voor de kinderen heeft dat momenteel geen meerwaarde. Die spelen net zo lief op een gezellige camping. Scheelt ook weer 2 dagen reizen in de drukste weekenden van het jaar.

Gezien ik aan de bouwvak vast zit, kan ik wel schuiven naar bijvoorbeeld een dinsdag als reisdag maar daar wordt evenredig de vakantie korter van. Dus meestal 'moeten' we aansluiten bij de meute.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-04 03:46
Wij zijn uitgekomen op kamperen in Piemonte, Italië komende zomer. We zijn helaas dit jaar beperkt tot de periode augustus. We gaan met een kleintje van bijna 2 tegen die tijd, dus met een tussenstop heen en terug.

We zien in dit gebied leuke Agriturismo's, met kleinschalige campings en wat voorzieningen voor de kleine. Hebben jullie nog tips voor dingen om te doen of plekken om te overwegen? We hebben nog niet geboekt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

DennisCle schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:21:
Wij zijn uitgekomen op kamperen in Piemonte, Italië komende zomer. We zijn helaas dit jaar beperkt tot de periode augustus. We gaan met een kleintje van bijna 2 tegen die tijd, dus met een tussenstop heen en terug.

We zien in dit gebied leuke Agriturismo's, met kleinschalige campings en wat voorzieningen voor de kleine. Hebben jullie nog tips voor dingen om te doen of plekken om te overwegen? We hebben nog niet geboekt.
Ik heb in 2016 7 weken en in 2017 4 maanden in de Piemonte gewoond en gewerkt.
Hier om precies te zijn: https://www.brusagio.com/
Niet iets om te kamperen (tenzij je lekker primitief met je tentje in het bos achter hun huis wilt staan.
Nou is de regio Piemonte erg groot, heb dus niet duidelijk waar jullie heen willen.
Van de buurt waar ik heb gezeten heb ik wel wat tips.

Camping: https://www.tenutasquaneto.it/ die vind je hier https://maps.app.goo.gl/7S55bmMNgTpp2Efh7
Best wel een NL enclave, overal de auto voor nodig maar wel een van de weinige in de regio die groot, ruim, netjes en van zwembad is voorzien.

Zondags lunch: https://maps.app.goo.gl/4ycDqxeCxZi1TSmJ8 kost je je halve zondag maar dan heb je ook wel wat, het eten is uitmuntend, de sfeer echt lokaal, gewoon echt super.

Leuk stadjes:
Acqui Terme, 2 keer per week markt met veel lokale verse groenten, fruit en dergelijke.
Alba, niet de moeite om uren voor in de auto te zitten om er te komen, maar wel leuk om te bezoeken als je in de buurt bent.
Asti, stuk groter, moderner maar ook leuk!.
Zit je meer richting de bergen: Cuneo, ik vond het een erg toffe stad.
Camping in de buurt: Il Melo: https://maps.app.goo.gl/ohgB8x9NuoYbPnwC7

Dagje naar zee:
Noli: leuk dorpje, simpel maar okay (grind) strand. https://maps.app.goo.gl/h1hzDBZBEMeoMsF98
Dan kun je ook Final Borgo bezoeken: https://maps.app.goo.gl/RdFZ9Ev5XxBeyyLn6

De echte insider tips:
Hier parkeren: https://maps.app.goo.gl/RU54tGJX3gnDSKsJ8
Om hier te gaan zwemen en spelen in het riviertje: https://maps.app.goo.gl/cyxzs4S4y7bn6sZv6
Of hier kun je ook tof een beetje plonzen: https://maps.app.goo.gl/QmNdDyp5gNkQkxuY6
HIer parkeren: https://maps.app.goo.gl/gz5Wz33EMUcngXYi6
Om te wandelen met zicht op de zee, heerlijk rusitg in de bergen/heuvels.

Ik zal eens ophouden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Yukkie schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:51:
Maar soms kijk ik wel een beetje jaloers naar zo'n bus. Het wel hebben van een toilet en een badruimte geeft je meteen zoveel meer vrijheid om te kunnen gaan en staan waar je wil.
Doe ik ook met mijn tentje hoor... gewoon beetje water in pannetje en zo'n licht hydrofiel washandje. Behoefte ff een gat graven en hoppetee. Of als je toch met bus bent, een emmer met pedaalzakjes is ook een prima droge poepdoos. Noem mij maar gek, maar men doet gewoon te moeilijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:39

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Misschien toch hier weer eens vragen. Ik loop tegen de uitdaging aan dat veel campings in Spanje alleen maar reserveringen aannemen voor zaterdag tot zaterdag.
En ik kan dus niks vinden in de buurt van het plaatsje Vigo voor 4 nachten.

We reizen met een Caravan dus wellicht is dit iets moeilijker dan met de Camper.

Maar misschien is hier iemand met de gouden Tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

knutsel smurf schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 17:35:
Misschien toch hier weer eens vragen. Ik loop tegen de uitdaging aan dat veel campings in Spanje alleen maar reserveringen aannemen voor zaterdag tot zaterdag.

We reizen met een Caravan dus wellicht is dit iets moeilijker dan met de Camper.

Is dat de uitkomst als je via de site van de campings probeert te boeken? Zo ja, probeer ze gewoon eens te bellen of mailen. Vaak is er dan meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Laatst online: 16:39

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Timmert schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 17:37:
[...]

Is dat de uitkomst als je via de site van de campings probeert te boeken? Zo ja, probeer ze gewoon eens te bellen of mailen. Vaak is er dan meer mogelijk.
Naja ik heb iedere camping die ik kon vinden op google Maps, de ACSI, ANWB etc gemaild of gebeld en helaas allemaal de reactie dat ik van zaterdag tot zaterdag moet boeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

knutsel smurf schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 17:48:
[...]

Naja ik heb iedere camping die ik kon vinden op google Maps, de ACSI, ANWB etc gemaild of gebeld en helaas allemaal de reactie dat ik van zaterdag tot zaterdag moet boeken :(
Hm dat is wel schraal. Hebben wij nog niet echt vaker meegemaakt eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 22:16
Zijn er nog goede tips voor noord Frankrijk? Gezin van 3. Onze zoon die echt wel campings gewent is met goede zwembaden en glijbanen. Goed vermaak is ook belangrijk. We hadden een obelink familia 6 en gaan voor de komende jaren voor de opblaasbare variant dus veel m2 is wel vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Camping Domaine Drancourt is bij ons wel goed bevallen met kleine kinderen.
Heel goed aan te rijden vanuit NL.
Wij zaten toen wel in chalet.
Later ook met vouwwagen geweest.

Grote pluspunt was leuke speeltuin waar je vanaf terras toezicht op had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

DopdeDouwer schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:48:

+1 voor deze tip.
Wij hebben hier 2x overnacht. Fijne camping. Completer ga je ze in Noord Frankrijk denk ik niet vinden, waarmee ik eigenlijk wil zeggen dat er meer naar het zuiden veel mooiere campings te vinden zijn. Of althans, campings met meer faciliteiten en vermaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

janvanmil schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:38:
Zo, de tent is gekocht.

Hebben jullie nog tips voor kleine campings in Frankrijk met een zwembad (afhankelijk van de regio overdekt)?
Wat heb je zelf al gevonden? Een beetje inzet mag ook in een wat losser topic ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:00

The Legend

*Plop*

Cheesy schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:57:
Zo, de camping voor de zomer is ook geboekt dus de voorpret kan beginnen. Het is Luxemburg geworden. Ken ik bijna op m'n duimpje, maar wel een heel mooi land. Tegenwoordig gratis OV, leuk voor de kids. Bij nieuwe bestemmingen heb ik vaak een "must see"-lijstje, dat hoeft nu niet. Dus gaat echt een relax-vakantie worden en wat minder actief waarschijnlijk.

Voor mezelf had ik voor de Alpen gekozen, maar voor de kinderen heeft dat momenteel geen meerwaarde. Die spelen net zo lief op een gezellige camping. Scheelt ook weer 2 dagen reizen in de drukste weekenden van het jaar.

Gezien ik aan de bouwvak vast zit, kan ik wel schuiven naar bijvoorbeeld een dinsdag als reisdag maar daar wordt evenredig de vakantie korter van. Dus meestal 'moeten' we aansluiten bij de meute.
Welke camping? Luxemburg is hier misschien wel een optie voor de meivakantie :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
DopdeDouwer schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:48:

Deze camping gebruiken wij af en toe als tussencamping, niks mis mee. Zeker niet nu ze een paar jaar terug het zwembad overdekt hebben.

Heb hier halverwege jaren 90 al gestaan met mijn ouders, heb nog prachtige foto’s met mijn oma op de camping.

Qua omgeving zou ik er denk ik niet snel voor kiezen om meerdere dagen of weken te staan, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 23-04 09:19
Outerspace schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 22:00:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden? Een beetje inzet mag ook in een wat losser topic ;)
Daar heb je gelijk in. Ik heb zelf al een hele waslijst, maar echte aanraders haal ik niet uit de websites. Ik ben dus op zoek naar wat jullie pareltjes zijn.

Vorig jaar zijn we op La Turelure in de Ardechè terecht gekomen via tips. Die is goed bevallen. Verder op een Huttopia in de Elzas na nooit in Frankrijk wezen kamperen. Ik zit nu te kijken naar campings rondom de Tarn. Bijvoorbeeld Camping Canoë Gorges Du Tarn en Flower Camping Le Peyrelade. Al neig ik ook naar de Lot of de Dordogne als regio of misschien de Auvergne. Te veel keus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Laatst online: 01-05 12:02
Ook hier begint langzaamaan de voorpret voor de zomervakantie.

Vorig jaar zijn we opweg geweest met een Falco Havik 3500, na een Redwoon aspen 320.
De kwalitieve upgrade en opzetgemak zijn ons goed bevallen. De grootte echter niet, dus we verwachten de havik weer te verkopen en wat kleiners te zoeken. Zo is tenten proberen leuk!

We hebben een kleine decathlon koepeltent als reistentje, werkt ook top!

Nu zit ik zelf naar bijvoorbeeld een De Waard Papegaaiduiker te kijken (nieuwe model dat is iets langer).
Bij slecht weer gaan we een keertje bij De waard kijken.

Iemand nog andere tips?

We zijn met z'n tweeen.
Eisen: Degelijke katoenen/polykatoen tent (liefst hollandse kwaliteit)
Kuip (van bysonyl het liefst)
Relatief makkelijk op te zetten.
Ruime binnen voor slechtweer
Luifel voor slecht en mooi weer.
Binnentent (dit ivm kamperen in kou en warmte, karsten valt dus eigenlijk af).

We hebben altijd tunneltenten gehad, deze zijn doorgaans erg makkelijk. Maar zoals ik al zei, een slimme papegaaiduiker spreekt me ook aan.
Bardani ook mogelijk?
Buizerd 3000?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Laatst online: 01-05 09:59
Ookal bij Karstens gekeken?
https://www.karstententen.nl/

Ben zelf heerl tevreden met mijn lacerta, maar ze hebben verschillende soorten/groottes

Sorry las totaal over je karsten opmrking heen. Onze heeft wel een scheidingswand tussen voor en slaapcabine. Scheelt echt wel in temperatuur ook.

[ Voor 33% gewijzigd door lost95 op 30-01-2024 13:52 ]

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:35
Goedemiddag, even een vraag voor de ervaringsdeskundigen. We gaan deze zomer in Augustus met een huur camper naar duitsland. 1ste keer ooit met een camper....

Is reserveren nodig, of zijn er over het algemeen wel plekken op camperplekken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@joppe113 camperplaatsen kun je (meestal) niet reserveren.
Ervaring leert: rond een uurtje of 10 in de ochtend gaan de meeste op pad, naar de volgende plek of wat dan ook.
Einde middag is het camper volk wel weer echt geland.
Daar tussen in is de meeste kans op een vrij plekje.
Weekenden zijn altijd drukker, er zijn camperplaatsen die veel "lokale, echte fans" bevatten. Die, meestal dus vriendjes enzo, staan er vaak heel lang, en kun magisch genoeg wel reserveren.

Zorg dat je eventueel de camper contact app of site bij de hand hebt, je wat alternatieven weet en gewoon gaan.
Lekker genieten.
Ja de ene nacht sta je misschien op niet zo een mooi plekje, net schreef, achteraan naast de kliko's. Maar de volgende dag kun je gewoon dat ding gewoon weer starten en opzoek gaan naar de volgende fantastische plek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:18
het glazenbolseizoen is hierbij weer geopend :o

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:36
twowheeler schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:27:

Vorig jaar zijn we opweg geweest met een Falco Havik 3500, na een Redwoon aspen 320.
De kwalitieve upgrade en opzetgemak zijn ons goed bevallen. De grootte echter niet, dus we verwachten de havik weer te verkopen en wat kleiners te zoeken. Zo is tenten proberen leuk!

Nu zit ik zelf naar bijvoorbeeld een De Waard Papegaaiduiker te kijken (nieuwe model dat is iets langer).

Iemand nog andere tips?

We zijn met z'n tweeen.

We hebben altijd tunneltenten gehad, deze zijn doorgaans erg makkelijk. Maar zoals ik al zei, een slimme papegaaiduiker spreekt me ook aan.
Bardani ook mogelijk?
Buizerd 3000?
Waarom is de Havik 3500 dan te groot? Voldoet namelijk aan al je andere wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:41:
het glazenbolseizoen is hierbij weer geopend :o
Over mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Bommes schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:12:
@joppe113 camperplaatsen kun je (meestal) niet reserveren.
Ervaring leert: rond een uurtje of 10 in de ochtend gaan de meeste op pad, naar de volgende plek of wat dan ook.
Einde middag is het camper volk wel weer echt geland.
Daar tussen in is de meeste kans op een vrij plekje.
Weekenden zijn altijd drukker, er zijn camperplaatsen die veel "lokale, echte fans" bevatten. Die, meestal dus vriendjes enzo, staan er vaak heel lang, en kun magisch genoeg wel reserveren.

Zorg dat je eventueel de camper contact app of site bij de hand hebt, je wat alternatieven weet en gewoon gaan.
Lekker genieten.
Ja de ene nacht sta je misschien op niet zo een mooi plekje, net schreef, achteraan naast de kliko's. Maar de volgende dag kun je gewoon dat ding gewoon weer starten en opzoek gaan naar de volgende fantastische plek.
Bedankt, die app staat al op mijn telefoon! De voorpret is al begonnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
yup, en velen zullen vast weer volgen met de vraag 'ik ga naar land x, moet ik reserveren in *insert brede periode als zomer*?'.

Het maakt voor het antwoord altijd wel gemakkelijk als een bepaald gebied (in dit geval is heel Duitsland erg groot) en iets preciezere periode gedefinieerd is om een wat meer preciezer antwoord te krijgen.
Ik durf wel te stellen namelijk dat er in de hele zomerperiode op een willekeurig moment wel ergens in Duitsland een plek vrij is ;)

Maar als je bv op zoek bent naar de camperplek in augustus in München dicht bij de Theresienwiese omdat je graag daar wil staan dan is dat iets specifieker.

Excuses als het als een sneer over gekomen is, dat was niet de bedoeling.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

twowheeler schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:27:

Iemand nog andere tips?

We zijn met z'n tweeen.

Bardani ook mogelijk?
Buizerd 3000?
Ik zou ook naar de Karsten Tunneltenten kijken. Hollandse kwaliteit en degelijk katoen met bisonyl kuip.

Afbeeldingslocatie: https://www.karstententen.nl/wp-content/uploads/2019/09/opera-1.jpg

Meer op Karstententen.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:08:
[...]
Excuses als het als een sneer over gekomen is, dat was niet de bedoeling.
Als je dit zelf over je bijdrage toevoegt dan twijfel ik of het niet toch als sneer was bedoeld ;)

Dat jij meer gerichte vragen nodig hebt kan, maar de vraag van @joppe113 was voor mij specifiek genoeg om wat algemene tips te geven.
Als joppe113 toch nog meer info nodig heeft zal hij vast een vervolg vraag stellen.
Daar heb jij dan misschien wel een antwoord op.

Dat is toch wel een beetje de insteek van een topic als dit?
Er staat namelijk nog steeds algemeen in de topic titel (y)

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 30-01-2024 17:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

franssie

Save the albatross

@joppe113 Hangt er ook erg vanaf wat voor plekken je wil bezoeken. Voor weinig of gratis op een stukje asfalt op een echte camperplaats? Die staan vaak continue vol en het is mijn ding niet. Wij bezoeken meer stadscampings en die houden vaak trekkersplekken vrij (dus zijn per definitie niet te reserveren). Een dag van tevoren bellen (helpt als je de lokale taal spreekt of in ieder geval je best doet) om te vragen wat de vooruitzichten zijn voor wat betreft drukte leidt soms ook wel tot een 'ik hou wel een plekje voor je vrij". Nu hebben wij een minicamperbus (Nugget) als je met een bus van 8 meter rijdt is dat ook vast weer anders (maar ben je ook zelfvoorzienender). En het seizoen (hoog laag etc) speelt natuurlijk ook een grote rol.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Bommes schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:53:
Dat is toch wel een beetje de insteek van een topic als dit?
Er staat namelijk nog steeds algemeen in de topic titel (y)
We verwachten op Tweakers wel altijd enige vorm van eigen inzet, ook in een wat algemener topic.
Los van deze specifieke vraag zou ik het zonde vinden als dit het 'dump je vraag over welke camping je moet en of je moet reserveren'-topic wordt. Daar neigt het af en toe onderhand wel naar. Terwijl er al zoveel handige informatie geschreven is die je zo op kunt zoeken. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Laatst online: 23:55
Komende zomer willen wij met zijn drieën gaan kamperen. Het idee is de Italiaanse Dolomieten, maar een ander bergachtig gebied in Italië vinden wij ook meer dan prima. Als het maar Noord-Italie is.

We gaan voor het eerst met een kind wat verder weg. Hij is dan 1.5 jaar. Kijk er ontzettend naar uit.

Campings waar wij normaal plezier aan beleven zijn niet extreem massaal, maar wel een beetje leven, hebben een buitenzwembad en zijn groen opgezet. En een dorpje in de buurt doet het altijd goed.

De laatste vakantie samen was bij het iseomeer in de buurt. Die regio is ons ook goed bevallen, maar nu willen we iets meer de bergen in.

Iemand een leuke camping die je te binnen schiet? Alle tips zijn welkom.

[ Voor 10% gewijzigd door ThijsM op 30-01-2024 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Gonadan eensch.
Beetje eigen huiswerk is altijd prettig (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

ThijsM schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:39:
Komende zomer willen wij met zijn drieën gaan kamperen. Het idee is de Italiaanse Dolomieten, maar een ander bergachtig gebied in Italië vinden wij ook meer dan prima. Als het maar Noord-Italie is.

We gaan voor het eerst met een kind wat verder weg. Hij is dan 1.5 jaar. Kijk er ontzettend naar uit.

Campings waar wij normaal plezier aan beleven zijn niet extreem massaal, maar wel een beetje leven, hebben een buitenzwembad en zijn groen opgezet. En een dorpje in de buurt doet het altijd goed.

De laatste vakantie samen was bij het iseomeer in de buurt. Die regio is ons ook goed bevallen, maar nu willen we iets meer de bergen in.

Iemand een leuke camping die je te binnen schiet? Alle tips zijn welkom.
Zie aReaRe in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"

Samenvatting:

Camping Belvedere aan het Idro meer kan ik je aanraden. Klein peuterbadje en anders zwemmen in het Idro meer.

Kleine aanvulling: kampeerplekken ruim, sanitair netjes en een niet te grote camping. Restaurant met beperkte kaart en 's ochtends verse broodjes in een mini market.

Camping eigenaar spreekt Duits, Engels.

Linkje naar hun site https://www.camping-belvedere.com/nl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

aReaRe schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:50:
[...]
Camping Belvedere aan het Idro meer kan ik je aanraden. Klein peuterbadje en anders zwemmen in het Idro meer.
Een halve eeuw geleden (zo voelt het tenminste)) ook gestaan, erg fijne camping ook toen al (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:53:
[...]

Een halve eeuw geleden (zo voelt het tenminste)) ook gestaan, erg fijne camping ook toen al (y)
Hopelijk komende zomer weer eens bezoeken als de thuissituatie het toelaat.

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 30-01-2024 21:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 01:40
@joppe113 Wij rijden met een 9m camper, reserveren nooit.

Let wel op: de grootste "fout" van een nieuwe camperaar is veel te veel km willen rijden. Dan zit je voornamelijk op de weg ipv dat je vakantie viert ;)

Het andere uiterste: als je 3 weken op camping X wilt staan kun je beter een caravan nemen zodat je ook nog een auto hebt om de omgeving mee te verkennen.

Wij reizen meer van attractie / bezienswaardigheid naar attractie / bezienswaardigheid. De overnachtingsplek is puur dat: een plek om te overnachten. Voor 1 nacht boeit het ons echt niet waar we slapen, het liefst op loopafstand van het kasteel wat we gaan bekijken. Faciliteiten gebruiken we niet, simpele parkeerplaats is al snel voldoende.

Als we wel gebruik willen maken vd faciliteiten dan filteren we bijvoorbeeld op een plek met speeltuin voor de kinderen, op aanwezigheid van een wasmachine, aan een meer met leuk strandje of we doen 2 a 3 nachtjes camping. Maar op de gemiddelde camping krijgen we een claustrofobischer gevoel dan op een gemiddelde camperplaats.

Camperplaatsen heb je van 0 voorzieningen tot best uitgebreid, en van krappe parkeerplekken tot iedereen een flinke lap grond naast/om de camper. Qua prijs varieert het tussen de 0 euro en 25 euro per nacht, afhankelijk van voorzieningen en locatie. Meestal is stroom, schoon drinkwater en een loosplek voor vuil water en wc cassette inbegrepen in de prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joppe113
Gonadan schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:23:
[...]

We verwachten op Tweakers wel altijd enige vorm van eigen inzet, ook in een wat algemener topic.
Los van deze specifieke vraag zou ik het zonde vinden als dit het 'dump je vraag over welke camping je moet en of je moet reserveren'-topic wordt. Daar neigt het af en toe onderhand wel naar. Terwijl er al zoveel handige informatie geschreven is die je zo op kunt zoeken. :)
Ik zou het toch prettig vinden, en ben dat op tweakers ook gewend om mijn vraag niet over 1 kam te scheren met dat soort vragen..Dat zou ik zonde vinden...

Mijn vraag was specifiek genoeg, tijdsperiode van een maand in een land waar ik ga rond trekken.
Ik snap ook best dat dat per gebied kan verschillen naar gelang toeristische actracties en stedelijke gebieden.

Verder toch een aantal fijne antwoorden gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
pirke schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:43:

Let wel op: de grootste "fout" van een nieuwe camperaar is veel te veel km willen rijden. Dan zit je voornamelijk op de weg ipv dat je vakantie viert ;)

Het andere uiterste: als je 3 weken op camping X wilt staan kun je beter een caravan nemen zodat je ook nog een auto hebt om de omgeving mee te verkennen.

Wij reizen meer van attractie / bezienswaardigheid naar attractie / bezienswaardigheid. De overnachtingsplek is puur dat: een plek om te overnachten. Voor 1 nacht boeit het ons echt niet waar we slapen, het liefst op loopafstand van het kasteel wat we gaan bekijken. Faciliteiten gebruiken we niet, simpele parkeerplaats is al snel voldoende.

Als we wel gebruik willen maken vd faciliteiten dan filteren we bijvoorbeeld op een plek met speeltuin voor de kinderen, op aanwezigheid van een wasmachine, aan een meer met leuk strandje of we doen 2 a 3 nachtjes camping. Maar op de gemiddelde camping krijgen we een claustrofobischer gevoel dan op een gemiddelde camperplaats.

Camperplaatsen heb je van 0 voorzieningen tot best uitgebreid, en van krappe parkeerplekken tot iedereen een flinke lap grond naast/om de camper. Qua prijs varieert het tussen de 0 euro en 25 euro per nacht, afhankelijk van voorzieningen en locatie. Meestal is stroom, schoon drinkwater en een loosplek voor vuil water en wc cassette inbegrepen in de prijs.
Dank voor je antwoord. We hebben een 6 meter camper gehuurd dus jij stijl spreekt me wel aan. En we hebben geen kinderen dus dat maakt het nog makkelijker. >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
joppe113 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:07:
Ik zou het toch prettig vinden, en ben dat op tweakers ook gewend om mijn vraag niet over 1 kam te scheren met dat soort vragen..Dat zou ik zonde vinden...

Mijn vraag was specifiek genoeg, tijdsperiode van een maand in een land waar ik ga rond trekken.
Ik snap ook best dat dat per gebied kan verschillen naar gelang toeristische actracties en stedelijke gebieden.

Verder toch een aantal fijne antwoorden gekregen.
Volgens mij schreef ik het toch duidelijk in algemene vorm richting @Bommes en niet specifiek over jouw vraag, maar toch denk ik dat wij nogal verschillen van mening hoe concreet 'Duitsland in het hoogseizoen' is. Dat is van hetzelfde niveau als 'ik wil kamperen in Frankrijk, tips voor campings?'.

Ik vind het helemaal niet erg als aanvullend op daadwerkelijk eigen onderzoek extra input of tips gevraagd wordt, maar dan wel met wat meer context en details zodat het daadwerkelijk gerichte antwoorden kunnen zijn. Zeker bij dingen die honderden hits geven in een zoekmachine wanneer je daar wat naar zoekt.
Soms is dat echter het merendeel van de posts en dan zou je misschien kunnen gaan denken aan een losstaand 'tips voor campings topic', al weet ik niet of de lokale crew zouden zitten te wachten op zo'n opsomtopic. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:39
Gonadan schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:23:
[...]

Ik beheer een fb pagina over tent kamperen, en in deze tijd van het jaar neigt dat ook altijd zo'n pagina te worden, waar dan ook nog regelmatig campingeigenaar gewoon hun camping plempen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:43:

Check te veel rijden is inderdaad een valkuil als je voor het eerst met een camper op pad bent.
Maar let wel, dat kan ook juist het doel zijn.
Roadtrip idee waarbij je je slaapkamer bij je hebt.

Onze eerste camper trip was naar Oostenrijk, Salzburg camping in die buurt ergens.
Oh dan kunnen we ook wel ff naar Wenen op en neer, wacht we hebben ook nog vrienden in Basel, he dat stukje Frankrijk is ook tof..
Vroem vroem vroem.
Wel leuk maar wel veel in dat ding achter het stuur gezeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het is met een camper wel makkelijker om de reis leuk te houden denk ik, lekker stoppen of pauzeren op mooie plekken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
Ja dat trekt ons ook, de vrijheid, staat het je ergens niet aan, dan ga je weer verder, is het ergens geweldig dan blijf je wat langer....

Wij doen het persoonlijk ook niet goed op hitte, afhankelijk van het weer is het juiste klimaat ook op te zoeken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 01:40
Gonadan schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:49:
Het is met een camper wel makkelijker om de reis leuk te houden denk ik, lekker stoppen of pauzeren op mooie plekken.
Ja en nee. Als je via de Franse tolweg naar het zuiden rijdt zie je al die mooie plekjes niet, je moet ze wel bewust opzoeken. En even naar een meertje klinkt leuk, maar kun je er ook parkeren?

Gelukkig heb je genoeg apps (CamperContact, Park4Night) die je daarbij helpen, ook met de vraag of overnachten daar is toegestaan.

En je bent lekker flexibel. Afgelopen zomer zuid-Duitsland gedaan, maar na een week toch richting zuid-Frankrijk afgezakt omdat het echt slecht weer was. Prachtig plekje bij Lyon gevonden voor 14 euro/nacht midden in het hoogseizoen. Stroom, water, 200-300m2 gras pp en bewaakt strand bij het meer inbegrepen. Eerste keer dat we ergens 4 nachten zijn gebleven :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Voor dat laatste heb je natuurlijk niet alleen maar een camper nodig, zo kampeer ik met de tent ook. ;) Reserveren doe ik trouwens ook zelden, hoogstens voor de eerste nachten en daarna zien we het wel. Maar met een camper zou ik dat laatste denk ik al helemaal niet meer doen. (Hopjesvla gaat eens op zoek naar een oprit met huis om ook eens een camper te kunnen stallen)

[ Voor 19% gewijzigd door Hopjesvla79 op 31-01-2024 12:14 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
knutsel smurf schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 17:35:

Wellicht in het hoogseizoen? Deze kust is heel populair bij surfers e.d. Kan me best wel voorstellen dat ze dit vragen in het hoogseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Deef_K schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:21:
Zijn er nog goede tips voor noord Frankrijk? Gezin van 3. Onze zoon die echt wel campings gewent is met goede zwembaden en glijbanen.
Voor ons zijn zulke campings een gruwel. Hier zo'n gruwel nabij Verdun. https://www.camping-grand-est.fr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
maartend schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:59:
[...]

Ik beheer een fb pagina over tent kamperen, en in deze tijd van het jaar neigt dat ook altijd zo'n pagina te worden, waar dan ook nog regelmatig campingeigenaar gewoon hun camping plempen
het scheelt enorm als je zo'n groep gewoon dicht gooit, members only (ik doe ook zoiets maar dan voor kamperen in tipi's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Hopjesvla79 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:03:
Voor dat laatste heb je natuurlijk niet alleen maar een camper nodig, zo kampeer ik met de tent ook. ;) Reserveren doe ik trouwens ook zelden, hoogstens voor de eerste nachten en daarna zien we het wel. Maar met een camper zou ik dat laatste denk ik al helemaal niet meer doen. (Hopjesvla gaat eens op zoek naar een oprit met huis om ook eens een camper te kunnen stallen)
Mijn modus operandi, reserveren eerste camping (en een doorreiscamping op de heenreis). Vanaf de camping de een na laatste dag zoeken naar de volgende en deze weer reserveren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepknook
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-05 07:35
Zo'n camper is toch wel iets wat ik in de toekomst zeker zou willen. Echter zijn die dingen zo absurd duur geworden. En zeker de modellen waar er nog meerdere kids meekunnen zijn echt niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:39
zuma schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:23:
[...]

het scheelt enorm als je zo'n groep gewoon dicht gooit, members only (ik doe ook zoiets maar dan voor kamperen in tipi's).
Is ook members only en ook campings mogen lid worden, maar niet spammen. Maar ja, ze kunnen zich vaak niet inhouden en dan gaan ze er weer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Zo zijn we ook al een keer door Duitsland met de caravan getrokken en een keer door normandie.
Mooi op de bonnefooi, alleen was dat wel steeds buiten het hoogseizoen om.
Hopjesvla79 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:03:
Pagina: 1 ... 199 ... 248 Laatste