[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 187 ... 279 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-01 11:46
Gonadan schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:46:
[...]

Ik weet het wel, je mag het er gewoon niet van af trekken. ;)

Hier zie je ook dat ze uitgaan van ermee weg komen bij een controle, niet wat wettelijk overal geldt.
https://caravantrekker.nl...um%20toegestane%20gewicht.

ANWB bevestigt hetzelfde verhaal, dat vaak asdruk gemeten wordt betekent niet dat het ook het wettelijke gewicht is.
Er zijn twee dingen waar het om gaat:
Stel mijn vouwwagen heet een maximaal toegestane massa van 500kg dan ben ik het eens dat ik hem niet 400kg (leeg) + 150kg mag laden want dan is de vouwwagen gewoon overbeladen.
In mijn geval mag de vouwwagen tot 750kg geladen worden, dus dat is geen probleem.

Echter mijn auto mag maar 500kg trekken. Je zou dan denken dat 550kg te zwaar zou zijn, maar als ik het goed begrijp mag je dan die 50kg kogeldruk bij je auto tellen in plaats van je vouwwagen. (mits je natuurlijk daadwerkelijk 50kg kogeldruk hebt) Dit was ook de suggestie van @vso
Jan Steurrijs bevestigt dit ook in het linkje dat jij stuurde.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

savale schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:26:
[...]

Bedankt voor de tips! Gas gaat niet mee :) Ga alles van een 10A aansluiting proberen te doen. Later wellicht nog met accu.D
e koelkast gaat de auto in inderdaad. Hij staat geplanned voor oktober, dus wie weet met een goed naseizoen...

[...]

@vso
Tja dat weet ik dus net zo niet: Ik quote:

[...]

bron: https://caravantrekker.nl/info/maximaal-trekgewicht
Het gaat hier wel om een caravan in plaats van aanhanger / vouwwagen, dus ik weet niet of dat uitmaakt?
De mg4 weegt trouwens ledig 1726 kg, dus ik verwacht niet veel te merken van de vouwwagen. :+ (enkel verbruik)
my bad, zou het veiligste pakken,

overgens je kan ook 2 personen weegschalen pakken (13,- bij de action) plank eroverheen en dan je wiel er rustig op laten zakken .. pootjes zijn niet berekend op "max uitdraaien" dus een krik en paar houtblokjes onder de steunen is wel geadviseerd.. per kant herhalen..

Tja vanalles

• savale
  • Laatst online: 13-01 11:46
vso schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:16:
[...]

my bad, zou het veiligste pakken,

overgens je kan ook 2 personen weegschalen pakken (13,- bij de action) plank eroverheen en dan je wiel er rustig op laten zakken .. pootjes zijn niet berekend op "max uitdraaien" dus een krik en paar houtblokjes onder de steunen is wel geadviseerd.. per kant herhalen..
Dit geldt overigens in Nederland en de "meeste" EU landen... Liever blijf je er dus wel gewoon onder, maarja zal lastig worden. In ons geval niet verkeerd om alles te wegen denk ik. Bedankt!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:21
Plint schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:09:
Wij hebben met een t6 en drie kinderen geen ruimte gebrek :)
Ik heb een overload aan sjorbanden en bevestigingspunten waarmee ik zoveel mogelijk vast zet.

Wel een gebrek aan lucht in ons Nomad allround 10 matje. Na een paar uur slapen. Net met een zopje het gat proberen te vinden, maar die lijkt er niet te zijn. Het lijkt wel alof er duizenden minigaatjes in zitten. Of is dit normaal met een inflatable en zop?

Ding is een jaar oud. Iemand hier ervaring mee?

Onze achtertuin
[Afbeelding]
Gaaf! Waar zit je (ongeveer)?

Bereken je warmteverlies

• vso
  • Niet online

vso

tja...

savale schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:13:
[...]

Stel mijn vouwwagen heet een maximaal toegestane massa van 500kg dan ben ik het eens dat ik hem niet 400kg (leeg) + 150kg mag laden want dan is de vouwwagen gewoon overbeladen.
In mijn geval mag de vouwwagen tot 750kg geladen worden, dus dat is geen probleem.

Echter mijn auto mag maar 500kg trekken. Je zou dan denken dat 550kg te zwaar zou zijn, maar als ik het goed begrijp mag je dan die 50kg kogeldruk bij je auto tellen in plaats van je vouwwagen. (mits je natuurlijk daadwerkelijk 50kg kogeldruk hebt) Dit was ook de suggestie van @vso
je combinatie mag niet zwaarder wegen dan 3500 dus die auto volladen met 3000kg - leeggewicht auto is nog steeds aardig wat laadcapaciteit .. (maar max gewicht auto is ook een ding.) en wat @Gonadan denk ik eerder bedoelt is dat hoewel je het erbij mag optellen, niet elk land (lees diender) is zo makkelijk en de prent is toch vaak zonde geld ..

en wellicht mag je VW bv 600kg maar je auto maar 500 dan is dat best lastig..

om je gewicht gewoon laag te houden zou ik gewoon de meest grote/lichte items in je VW proppen, (start) klein maar zwaar --> kofferbak en vandaaruit gewoon verder werken. om die reden is bv een reserve band niet onderop te leggen zodat je bij regen (duh wet van murphy) alles in de regen moet zetten om erbij te kunnen ..

andere optie is als de VW meer mag tillen maar je auto niet een andere auto te huren/lenen die wat meer opties bied :)

overgens
Afbeeldingslocatie: https://www.bandopspanning.nl/wp-content/uploads/2014/03/bandenspanning.gif
Let wel ff op voordat je vertrekt dat je de banden op de juiste spanning hebt staan, en bij thuiskomst doe je dit voor dagelijkse ritten ;) sticker te vinden in /rond je deurstijl (vaak bij bestuurder als je de deur opendoet)

Tja vanalles

• vso
  • Niet online

vso

tja...

L.N. schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:06:
[Afbeelding]

We staan sinds gisteren in de Jura. Door de nieuwe Ford Focus Station kregen we alles gemakkelijk mee. Zelfs 2 SUP’s en een reserve matje zijn mee, net als veel spullen voor de hond (bench, speeltjes, eten, etc.).

Dit jaar staan we onbedoeld extra luxe, want we hebben privé sanitair (douche, wc, wasbak om af te wassen, koelkast). Dat was niet helemaal de bedoeling, maar was het enige plekje dat nog vrij was. Maar stiekem zijn we er erg blij mee.

We kregen het hondenhekje niet in de harde grond. Dat hebben we opgelost door een rotsharing in de grond te slaan, deze eruit gehaald en in het ontstane gat de pin van het hekje te steken.
een reden om een accutol mee te nemen + boor :) ik heb een dunne / lange boor bij mijn gereedschap liggen..als de grond te hard is .. vuistje werkt ook wel maar daarmee sla je eerder je haring rot.

Tja vanalles

• vso
  • Niet online

vso

tja...

savale schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:21:
[...]

Dit geldt overigens in Nederland en de "meeste" EU landen... Liever blijf je er dus wel gewoon onder, maarja zal lastig worden. In ons geval niet verkeerd om alles te wegen denk ik. Bedankt!
nee zeker niet,

we hebben op een gegeven moment maar een lijstje van de inventaris/belading gemaakt in google keep en onderling gedeelt.. niet alleen scheelt dat in onnodige aankoop maar in een caravan heb je zoveel hoekjes/gaatjes dat je uren kan vullen met "waar ligt dat" ;) of dat je eindigt met 10 kurkentrekkers en 0 wijnglazen .. omdat we ruim onder het max gewicht zitten en steeds meer kijken "do we need it" .. zitten inmiddels de gewichten er niet meer bij ..

bv vrouwlief wilde 4 kasten hebben en alles uitstallen .. dus zodra de tent van de VW/Caravan staat maakt de rest van het gezin zich uit de voeten ... met "we gaan even ijsje halen voordat de kantie dicht is oid" het heeft een paar vakanties gekost maar inmiddels kunnen we met minder kasten af .. ;)

Tja vanalles

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
savale schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:13:
[...]

Je kunt selectief de reacties pakken tot je een ons weegt, als jouw aanhanger meer dan 500 weegt dan weegt hij meer dan 500 en dat mag gewoon niet. Veel moeilijker wordt het echt niet.

Natuurlijk wegen ze vaak de asdruk want dat is veel makkelijker. Plus het geeft wat marge voor meetfouten heb je dat gedoe ook niet. Uiteindelijk zijn ze natuurlijk uit op mensen die er honderden kilogrammen teveel in doen, niet enkele tientallen.
Dus als je daarop wilt gokken prima, zou ik ook doen, gevaarlijk wordt het er ook niet direct van. Maar de regels recht lullen is meer voor je eigen gemoedsrust dan feitelijk denk ik. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
vso schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:32:
[...]

een reden om een accutol mee te nemen + boor :) ik heb een dunne / lange boor bij mijn gereedschap liggen..als de grond te hard is .. vuistje werkt ook wel maar daarmee sla je eerder je haring rot.
Hoe dat dan? Ik overweeg juist over te stappen naar een vuistje omdat de klauwhamer te maken mis slaat en dat kost je die plastic haakjes als je het te vaak doet. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:52
Leuk om alle verschillende reacties op mijn 'ruimtegebrek' in de auto te lezen. Voordat we straks in september weg gaan maar even kieskeurig door de spullen heen.
En ook even een andere paktechniek in de auto uitproberen. Nu al zin in :)!

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,8. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

• pirke
  • Laatst online: 22:38
Gewoon een C rijbewijs voertuig kopen/huren, heb je effectief geen ruimte of gewichtsbeperking meer :)

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Gonadan schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:35:
[...]

Hoe dat dan? Ik overweeg juist over te stappen naar een vuistje omdat de klauwhamer te maken mis slaat en dat kost je die plastic haakjes als je het te vaak doet. :+
rubberenhamer/nylonhamer :) vuistje, boor ..

voor de caravan heb ik voor de poten toch al een accutol bij me, je hebt die schroefharingen (plastic) en sommige gebruiken ook m10 bouten oid .. een boortje onder een hoek voor die rotspennen .. niet te groot / diep maar dat hangt een beetje van de grond af .. natuurlijk

ps waarom denk je dat die haakjes met elastiek worden geleverd :) #HaakjesNietRotSlaan

Tja vanalles

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01 22:55
savale schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 01:04:
[...]
Gelukkig nog 75kg dakbelasting :) Maar voor de rest kloppen de specs helaas. Ben ook alles aan het wegen met de keukenweegschaal en personenweegschaal. Kom nu op 130kg in de vouwwagen. Tikje te zwaar, maar ook weer niet heel erg over de 500kg heen dus.
Ik weet niet of je met de combi in NL blijft of ook ermee naar het buitenland wil. Maar weet gewoon even dat die marge in het buitenland niet overal zo geld ;)
pirke schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:13:
Gewoon een C rijbewijs voertuig kopen/huren, heb je effectief geen ruimte of gewichtsbeperking meer :)
Das wel kort door de bocht he ;), genoeg mensen kopen juist een wat kleiner voertuig zodat ze ook op plekjes kunnen komen waar je met wat groters niet terecht komt.

Ik zie ook die Concordes enzo rijden waar je groot rijbewijs voor nodig hebt. Maar die krijg je nooit bij dat 1e meertje in Zweden. Sterker nog, die mogen niet eens op de meeste campings in NL waar wij afgelopen jaren zijn geweest xD. Juist moeten kiezen wat je meeneemt is deel van het kamperen, hoef niet net als in de USA campers te hebben die meer vloeroppervlakte hebben dan mijn huis van steen :+ ..

[ Voor 42% gewijzigd door TgR_KILLER op 10-08-2023 19:20 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
vso schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:15:
[...]

rubberenhamer/nylonhamer :) vuistje, boor ..

voor de caravan heb ik voor de poten toch al een accutol bij me, je hebt die schroefharingen (plastic) en sommige gebruiken ook m10 bouten oid .. een boortje onder een hoek voor die rotspennen .. niet te groot / diep maar dat hangt een beetje van de grond af .. natuurlijk
Maar dat zegt niets over waarom een vuistje haringen zou slopen.
ps waarom denk je dat die haakjes met elastiek worden geleverd :) #HaakjesNietRotSlaan
Ik doel op die groene plastic haakjes die aan een rotspen zitten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Gonadan schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:19:
[...]

Maar dat zegt niets over waarom een vuistje haringen zou slopen.

[...]

Ik doel op die groene plastic haakjes die aan een rotspen zitten.
oww zo ... omdat je met zoveel kracht erop mept dat het buigt of breekt als je door een steen wilt oid.. (daar gaat mijn boorje ook natuurlijk niet vrolijk van worden) vuistje zou ik spaarzaam gebruiken .. paar m10 bouten klinkt dan beter als ik zo hard moet gaan meppen. die zijn goedkoper bij de lokale bouwmarkt dan nieuwe rotspennen

Die plastic haakjes .. heb gewoon "oude" met een dwars-staafje erop gelast ..

Tja vanalles

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
vso schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:28:
[...]

oww zo ... omdat je met zoveel kracht erop mept dat het buigt of breekt als je door een steen wilt oid.. (daar gaat mijn boorje ook natuurlijk niet vrolijk van worden) vuistje zou ik spaarzaam gebruiken .. paar m10 bouten klinkt dan beter als ik zo hard moet gaan meppen. die zijn goedkoper bij de lokale bouwmarkt dan nieuwe rotspennen

Die plastic haakjes .. heb gewoon "oude" met een dwars-staafje erop gelast ..
Die hebben hetzelfde, dat dwarslatje tingel je er zo af als je de kop mist. :P

Bij een steen gaat hij er wel omheen als erdoor niet lukt, dat merk je omdat hij dan gewoon scheef gaat staan. Is met een boor net zo neem ik aan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Gonadan schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:40:
[...]

Die hebben hetzelfde, dat dwarslatje tingel je er zo af als je de kop mist. :P

Bij een steen gaat hij er wel omheen als erdoor niet lukt, dat merk je omdat hij dan gewoon scheef gaat staan. Is met een boor net zo neem ik aan?
lang verhaal kort zag mensen dat doen, raakte ermee aan de praat .. mental note .. werd werkelijkheid maar daarna nooit nodig gehad :) (boortje that is) .. alleen daar een keer zelf geprobeerd .. toen ..

het is me nooit gelukt om de dwarslat los/eraf te meppen .. wel diverse (v-haringen krom .. :+ en de kop van stormharingen iets platter oid te slaan .. enige waar ik nog over twijfel is houten haringen ..

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 10-08-2023 20:04 ]

Tja vanalles

Verwijderd

Goede reden om in Nederland te kamperen, kun je schroefharingen gebruiken :+ vind dat heerlijk dit jaar. Draai ik zo in en uit de grond met de Makita.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2023 20:11 ]

• pirke
TgR_KILLER schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:17:

[...]

Das wel kort door de bocht he ;), genoeg mensen kopen juist een wat kleiner voertuig zodat ze ook op plekjes kunnen komen waar je met wat groters niet terecht komt.

Ik zie ook die Concordes enzo rijden waar je groot rijbewijs voor nodig hebt. Maar die krijg je nooit bij dat 1e meertje in Zweden. Sterker nog, die mogen niet eens op de meeste campings in NL waar wij afgelopen jaren zijn geweest xD. Juist moeten kiezen wat je meeneemt is deel van het kamperen, hoef niet net als in de USA campers te hebben die meer vloeroppervlakte hebben dan mijn huis van steen :+ ..
In mijn ervaring is het vooral een oud historisch stadscentrum waar we niet kunnen parkeren, bij meertjes via een kleine smalle weg kunnen wij ook gewoon komen, ook in Zweden geen problemen gehad. Hooguit dat tegenliggers een uitdaging vormen :)

Campings hebben meestal niet onze voorkeur, als we er al heengaan kijken we vooraf even of campers toegestaan zijn. Als ze toegestaan zijn kunnen wij er ook staan, we zijn nog nooit tegen een beperking aangelopen dat 7,5m wel kon maar 9m niet.

We staan nu ook weer bij een meer wat via een smalle hobbelweg te bereiken was, weliswaar in Frankrijk. De helft vd campers hier is een buscamper, de andere helft niet. Vaak zijn we de grootste, maar afgelopen meertje waren er twee grotere :)

In Zweden zagen we regelmatig kleinere campers die niet door durfde te rijden toen de weg smal werd en daar dan op een veel minder mooi plekje gingen staan. Ik rij dan eigenwijs gewoon door totdat we daar zijn waar we willen zijn. Slechts 1x gehad dat ik even een stuk (50m) achteruit moest bij het wegrijden omdat keren geen optie was, maar achteruitrijden is niet moeilijk, we zijn er ook gekomen dus we kunnen ook weer weg ;)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Ik zag hier van die leuke plekken in de duinen en maar daar stonden dan wel tig aanwijzingen dat het verboden was voor campers.
Maar ja, zoals een rechtgeaarde Nederlander betaamt ben je een hork in het buitenland dus ik zag al vrij snel een Nederlandse camper schijt hebben aan dat verbod. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• pirke
Verboden voor campers is meestal ook niet rechtsgeldig, ook in het buitenland niet (in Frankrijk zie ik ze veel).

Een camper is over het algemeen gewoon een personenauto, dus als een personenauto er mag staan of in mag rijden dan mag een camper dat ook. Hooguit dat ze beperkingen kunnen opvoeren als "max 2m hoog" of "max 4 meter lang", maar een bord '"verboden voor campers" of "camping-car interdit" heeft geen wettelijke status en geeft hooguit een intentie weer, geen wettelijke beperking.

Verder: als je er mag parkeren mag je er ook overnachten. Je mag dan geen luifel uitklappen, stoelen buiten zetten of wiggen onder je banden leggen, dus gewoon parkeren. In een geparkeerde auto mag je dan weer slapen, daar is geen verbod op.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:55:
Verboden voor campers is meestal ook niet rechtsgeldig, ook in het buitenland niet (in Frankrijk zie ik ze veel).

Een camper is over het algemeen gewoon een personenauto, dus als een personenauto er mag staan of in mag rijden dan mag een camper dat ook. Hooguit dat ze beperkingen kunnen opvoeren als "max 2m hoog" of "max 4 meter lang", maar een bord '"verboden voor campers" of "camping-car interdit" heeft geen wettelijke status en geeft hooguit een intentie weer, geen wettelijke beperking.

Verder: als je er mag parkeren mag je er ook overnachten. Je mag dan geen luifel uitklappen, stoelen buiten zetten of wiggen onder je banden leggen, dus gewoon parkeren. In een geparkeerde auto mag je dan weer slapen, daar is geen verbod op.
Ga dat maar in je beste Frans uitleggen, midden in de nacht, in je onderbox, als de Gendarmerie aan je deur staat te bonken..
Ik pas wel ff, als het hun intentie is dat ik er niet ga staan, dan ga ik het niet opzoeken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-01 11:12
gehaktstaaf schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:02:
Leuk om alle verschillende reacties op mijn 'ruimtegebrek' in de auto te lezen.
Heb de isabella ' thor's ' thuisgelaten en de isabella ' modi's ' als volwaardig alternatief voor goed zitten aangeschaft .
5 stuks in de dakkoffer ( 3 onder 2 erop ) in de hapro 6.4 is ~ 50% gevuld .

Voor €58 p stuk een aanrader .

Modi Pakmaat LxBxH 93 x 25 x 30 cm
Thor Pakmaat LxBxH 118 x 63 x14 cm

https://www.kampeerwereld...c826964003432333431323572

• TgR_KILLER
pirke schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:20:
[...]
In mijn ervaring is het vooral een oud historisch stadscentrum waar we niet kunnen parkeren, bij meertjes via een kleine smalle weg kunnen wij ook gewoon komen, ook in Zweden geen problemen gehad. Hooguit dat tegenliggers een uitdaging vormen :)

Campings hebben meestal niet onze voorkeur, als we er al heengaan kijken we vooraf even of campers toegestaan zijn. Als ze toegestaan zijn kunnen wij er ook staan, we zijn nog nooit tegen een beperking aangelopen dat 7,5m wel kon maar 9m niet.
Leuke van kamperen, ieder zijn ding toch? ;)

Wij zijn juist van Auto+ caravan naar camperbus gegaan omdat in Noorwegen zoveel smalle weggetjes waren, en reed daar gewoon niet comfortabel. We zijn nu bijna 30 cm minder breed en bijna 6 meter minder lang...

Overigens heeft onze favo camping waar we met Pasen altijd staan (en zo ken ik er wel meer) een verbod op campers langer dan 7 meter =) en daar kunnen wij straks gelukkig nog steeds staan met ruimte te over :p.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
pirke schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:55:

Dat past wel precies in mijn vooroordeel van de Nederlander die het beter denkt te weten dan de aanwijzingen. :D

Overigens waren die beperkingen aan hoogte en afmetingen er verderop ook. En qua gewicht wat gezien de staat van het wegdek geen gekke beperking was. Aangezien er verderop een fysieke beperking was hebben ze die camper vast gewoon even in de berm geprakt, wat dus ook niet mocht.

En wat mijn vooroordeel betreft, dat is niet specifiek op jou hoor maar ons volkje heeft daar wel erg een handje van. Naast de genoemde camper kwam ik tegen:
Mensen die als enige de lange wachtrij voorbij lopen of er niet toch een manier is waarop het wachten voor hen niet op zou gaan, en dan boos als dat er echt niet is.
Mensen die ondanks een verbod toch met de hond de begraafplaats bij Omaha Beach op gaan, in discussie gaan als ze weggestuurd worden, daarna opnieuw proberen de hond leeg te laten lopen op een andere grasstrook na een onmeunig groot bord. En geïrriteerd als ze daar alsnog weggestuurd worden.
Je kampeerplek zo opbouwen dat je auto op de plek ernaast moet parkeren, tot die plek ook bezet wordt en dan uit chagrijn maar je tafel en stoelen op het doorgaande pad naar de uitgang zet.
Mensen die bij een restaurant de wachtplek voor plaatsing willen omzeilen en dan boos worden als het niet mag en het mooie terras alleen is als je ook komt lunchen.
Stuk voor stuk Nederlanders, welke het zichzelf en anderen zoveel makkelijker zouden maken door gewoon richtlijnen en wensen van personeel te volgen. Ook al zijn het niet direct wettelijke bepalingen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:02
Plint schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:09:
Wij hebben met een t6 en drie kinderen geen ruimte gebrek :)
Ik heb een overload aan sjorbanden en bevestigingspunten waarmee ik zoveel mogelijk vast zet.

Wel een gebrek aan lucht in ons Nomad allround 10 matje. Na een paar uur slapen. Net met een zopje het gat proberen te vinden, maar die lijkt er niet te zijn. Het lijkt wel alof er duizenden minigaatjes in zitten. Of is dit normaal met een inflatable en zop?

Ding is een jaar oud. Iemand hier ervaring mee?

Onze achtertuin
[Afbeelding]
Poreus geworden kan. Maar dan is het wel een productiefout (ik heb verschillende therm a rest matten, variërend van ruim 10 jaar tot bijna 25 jaar oud, vrijwel geen verlies van lucht. Wel altijd uitgerold opgeborgen) . Kun je 'm in een zwembad gooien op de camping? En dan zien waar de lucht verdwijnt.

• Adam1980
Gonadan schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:35:
[...]

Koop een houten (meubelmakers) hamer, meer dan voldoende zwaar en mept een stuk prettiger. Op elk soort haring. Is ook een stuk vriendelijker voor de haringen.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Adam1980 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:45:
Koop een houten (meubelmakers) hamer, meer dan voldoende zwaar en mept een stuk prettiger. Op elk soort haring. Is ook een stuk vriendelijker voor de haringen.
Nou als ik echt steen tegen kom heb ik toch wel graag ijzer denk ik. Rotspennen moeten dat ook gewoon kunnen hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Adam1980
Gonadan schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:52:
[...]

Nou als ik echt steen tegen kom heb ik toch wel graag ijzer denk ik. Rotspennen moeten dat ook gewoon kunnen hebben.
Ik heb deze (en vorige) vakantie een hele lading rotspennen er in gemept met m'n houten hamer. In rotsige bodem. Geen probleem. En omdat ie niet zo heel zwaar is, kun je lekker vlot doormeppen.
Een verademing vergeleken met die rubberen ondingen. Bij mij was die na 3 jaar 'op'. Maar een houten hamer is vervolgens niet in een kampeerwinkel te vinden, heden ten dage.

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:04:
[...]

Mensen die ondanks een verbod toch met de hond de begraafplaats bij Omaha Beach op gaan, in discussie gaan als ze weggestuurd worden, daarna opnieuw proberen de hond leeg te laten lopen op een andere grasstrook na een onmeunig groot bord. En geïrriteerd als ze daar alsnog weggestuurd worden.
Hebben ze dat veranderd dan? Laatste keer (2017) dat wij bij de begraafplaats waren moest je toch echt door dat visitor center + check in... Kom je toch niet zomaar met een hond doorheen lijkt mij xD

We gaan t zien in September, dan gaan we weer 5 nachtjes die kant op.

• pirke
[...]

Dat past wel precies in mijn vooroordeel van de Nederlander die het beter denkt te weten dan de aanwijzingen. :D
In dit geval is het de NKC die de wettelijkheid van dergelijke verboden heeft uitgezocht en heeft geholpen bij de juridische strijd. Was een interessant artikel.

Zelf heb ik er ook geen zin in hoor, en 9 vd 10 keer is er een prima alternatief expliciet bedoeld voor campers waar wij dankbaar gebruik van maken. We zijn op vakantie, hebben geen haast, willen niemand tot last zijn en zijn blij met alle faciliteiten die overal aangelegd zijn.

Verder ben ik het met de strekking van je post wel eens :)

• gehaktstaaf
nuffy schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 21:22:
[...]

Voor €58 p stuk een aanrader .

Modi Pakmaat LxBxH 93 x 25 x 30 cm
Thor Pakmaat LxBxH 118 x 63 x14 cm

https://www.kampeerwereld...c826964003432333431323572
Die stoeltjes zien er wel leuk uit, prima prijs ook!
Hier de Crespo-AL213. Die doen 90*64*6. Qua volume scheelt het niet zo veel, al zal de Isabella wat praktischer te pakken zijn.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,8. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Adam1980 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:11:
[...]

Ik heb deze (en vorige) vakantie een hele lading rotspennen er in gemept met m'n houten hamer. In rotsige bodem. Geen probleem. En omdat ie niet zo heel zwaar is, kun je lekker vlot doormeppen.
Een verademing vergeleken met die rubberen ondingen. Bij mij was die na 3 jaar 'op'. Maar een houten hamer is vervolgens niet in een kampeerwinkel te vinden, heden ten dage.
Rubber is ellende inderdaad, gebruik ik alleen bij straten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:25:
Hebben ze dat veranderd dan? Laatste keer (2017) dat wij bij de begraafplaats waren moest je toch echt door dat visitor center + check in... Kom je toch niet zomaar met een hond doorheen lijkt mij xD

We gaan t zien in September, dan gaan we weer 5 nachtjes die kant op.
Yep misschien omdat het bijna sluitingstijd was maar je kon overal zo doorlopen. En dus ook via de uitgang naar binnen sneaken en op zo'n mooi aangelegde grasstrook die je dus _niet_ betreed gaan zitten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Overigens waren die beperkingen aan hoogte en afmetingen er verderop ook. En qua gewicht wat gezien de staat van het wegdek geen gekke beperking was. Aangezien er verderop een fysieke beperking was hebben ze die camper vast gewoon even in de berm geprakt, wat dus ook niet mocht.

En wat mijn vooroordeel betreft, dat is niet specifiek op jou hoor maar ons volkje heeft daar wel erg een handje van. Naast de genoemde camper kwam ik tegen:
Mensen die als enige de lange wachtrij voorbij lopen of er niet toch een manier is waarop het wachten voor hen niet op zou gaan, en dan boos als dat er echt niet is.
Je kampeerplek zo opbouwen dat je auto op de plek ernaast moet parkeren, tot die plek ook bezet wordt en dan uit chagrijn maar je tafel en stoelen op het doorgaande pad naar de uitgang zet.
Mensen die bij een restaurant de wachtplek voor plaatsing willen omzeilen en dan boos worden als het niet mag en het mooie terras alleen is als je ook komt lunchen.
Stuk voor stuk Nederlanders, welke het zichzelf en anderen zoveel makkelijker zouden maken door gewoon richtlijnen en wensen van personeel te volgen. Ook al zijn het niet direct wettelijke bepalingen. :)
Top tip, let wat en erger je minder aan andere mensen. Je bent op vakantie :)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-01 23:05
gehaktstaaf schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:19:
[...]

Ik lees dit soort berichten regelmatig en kom toch elke keer tot de conclusie dat wij wel heel veel spullen meenemen. Met 2 personen, een Focus Wagon 2012 (niet de ruimste in zn klasse, maar gaat toch behoorlijk wat in) en krijg de klep nauwelijks dicht.

Al zit het hem voornamelijk in de uitrusting , niet in de persoonlijke spullen.
- Obelink Hudson tent, ding heeft echt een gigantische pakmaat voor een 4p tent. (Al had de tent van mij kleiner gemogen)
- Mobicool B40. Een bakbeest van een koelkast, al is de ruimte wel lekker :).
- 2 stoelen + voetenbankjes. Inmiddels wel Crespo AL-215, die zijn wel lekker compact.
- Tafel van 100x80, is met de Cadac 2 Cook erbij op toch wel lekker.
- 2 slaapmatjes van 10cm dik. Dat telt toch ook flink aan in de kofferbak.

Het is toch behoorlijk Tetris. Ik zou het wel fijn vinden als het er allemaal iets makkelijker in gaat, dat is zeker als je een keer van camping naar camping gaat wel praktischer.
Ik krijg toch ook alles mee in ons kleine bagagewagentje, ok de stoelen zitten voor op de dissel in een zelfgemaakte roltas maar verder zit er in de aanhanger. Die zou je zelf ook op een trekhaak zal mee kunnen nemen.

Ten Cate katoen Esvo bedoein 300 tent met binnentent, zijflappen en tentshort.
TC (technisch katoen) Tarp 4x4 met 2 stokken.
Safarica Kenia 190 TC tent
300x150 tenttapijt
Westfield Tafel Performance Superb 115
3x BARDANI VERMILLION ERGO 3D COMFORT stoelen
2x vrijbuiter stretch limousine 10
1x nomad dreamzone de 10
3x Coleman Heaton peak 220 slaapzak (in de winter nog de nomad blazer 220)
Matrashoezen, debkbedovertrek voor voor de warme avonden
Mobicool mcf40 koelkast.
Ikea skub hangopberger +extra dwarsstang
3 led tl balkjes
20 & 15 meter neopreen kabel +eec verloop
3x sporttas met kleding (ieder een eigen)
1 grote tas met handdoeken
3 toilettassen
Koeltasje Decathlon
Coleman 413 2 pits benzine brander
Coleman 226 benzine lamp
Coleman camp oven
2 lage 2 hoge pannen, 3 Mepal glazen,3 Mepal borden. Normale bestekset voor 3 personen en ander kookgerei.
Weber go anywhere BBQ gevuld met briketten starter en ecobrasa en de andere helft zitten de spelletjes in (uno yathtzee Rummikub enz)
Alles in de aanhanger op 2 sporttassen na, die gaan in het zijspan de rest van de ruimte daar is voor de motorkleding en eten onderweg.
In de motor zitten dan ook nog alle elektronica 2x switch 1x tablet 2 camera's en de hele kabelbende en verdeeldozen om het weer op te laden.

We zijn gisteren noordelijker gegaan naar een ritje van 400km (stukje omgereden km Sedlec Ossuarium te zien)
Staan nu op minicamping harta met wel 13
Staplekken en een vrij veldje. Maar de motor wil ik altijd bij de tent en dat ging niet op het veldje. Dus dan maar een plekje. Was even passen en meten maar we staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjXrE0dURkdSu8HejVdIdN6_Txs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ng3Je3KWmEAwxbj9WURs5Wse.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door harley op 11-08-2023 09:09 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:29
Jelte schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:46:
[...]

Ik denk dat de strekking van @Gonadan is, dat Nederlanders gewoon een asociaal volk zijn als ze op vakantie zijn.
En daar ben ik het wel mee eens, je pikt ze er vaak zo tussen uit.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
harley schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:54:
[...]

Ik krijg toch ook alles mee in ons kleine bagagewagentje, ok de stoelen zitten voor op de dissel in een zelfgemaakte roltas maar verder zit er in de aanhanger. Die zou je zelf ook op een trekhaak zal mee kunnen nemen.

Ten Cate katoen Esvo bedoein 300 tent met binnentent, zijflappen en tentshort.
TC (technisch katoen) Tarp 4x4 met 2 stokken.
Safarica Kenia 190 TC tent
300x150 tenttapijt
Westfield Tafel Performance Superb 115
3x BARDANI VERMILLION ERGO 3D COMFORT stoelen
2x vrijbuiter stretch limousine 10
1x nomad dreamzone de 10
3x Coleman Heaton peak 220 slaapzak (in de winter nog de nomad blazer 220)
Matrashoezen, debkbedovertrek voor voor de warme avonden
Mobicool mcf40 koelkast.
Ikea skub hangopberger +extra dwarsstang
3 led tl balkjes
20 & 15 meter neopreen kabel +eec verloop
3x sporttas met kleding (ieder een eigen)
1 grote tas met handdoeken
3 toilettassen
Koeltasje Decathlon
Coleman 413 2 pits benzine brander
Coleman 226 benzine lamp
2 lage 2 hoge pannen, 3 Mepal glazen,3 Mepal borden. Normale bestekset voor 3 personen en ander kookgerei.
Weber go anywhere BBQ gevuld met briketten starter en ecobrasa en de andere helft zitten de spelletjes in (uno yathtzee Rummikub enz)
Alles in de aanhanger op 2 sporttassen na, die gaan in het zijspan de rest van de ruimte daar is voor de motorkleding en eten onderweg.
In de motor zitten dan ook nog alle elektronica 2x switch 1x tablet 2 camera's en de hele kabelbende en verdeeldozen om het weer op te laden.

We zijn gisteren noordelijker gegaan naar een ritje van 400km (stukje omgereden km Sedlec Ossuarium te zien)
Staan nu op minicamping harta met wel 13
Staplekken en een vrij veldje. Maar de motor wil ik altijd bij de tent en dat ging niet op het veldje. Dus dan maar een plekje. Was even passen en meten maar we staan.
[Afbeelding]
Ik was bijna zeker 'mijn' bardani stelvio te spotten.

Mooie setup zo.

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Wij hebben dit matras, vrouw slaapt top, ik vorig jaar ook, maar dit jaar toch echt minder. Werd vanochtend wakker en wist niet waar ik het moest zoeken van de rugpijn… Misschien niet hard genoeg opgeblazen? Of juist te hard?

• Jelte
  • Niet online
205Gutmann schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:02:
[...]

Ik denk dat de strekking van @Gonadan is, dat Nederlanders gewoon een asociaal volk zijn als ze op vakantie zijn.
owh, die strekking had ik er zeker uit gehaald.

Het is alleen zonde als je tijdens je vakantie zo ergert aan anderen. Mijn strekking, geniet van je vakantie.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-01 23:05
Bertus schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:09:
[...]

Ik was bijna zeker 'mijn' bardani stelvio te spotten.

Mooie setup zo.
Nee is echt een safarica, 3 weken geleden 2e hands gekocht vandaar de "oude" kleurstelling. Nieuwe heeft donkere kleuren vooral voor de binnentent wel fijner, maar €260 vs €100 voor een 1 weekend gebruikte vond ik te groot verschil.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Jelte schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:46:
[...]

Ah ja, krijgen we die dooddoener weer. Misschien moet je zelf iets minder gaan projecteren. Elke keer als asociaal gedrag beschreven wordt lees je dat men zich flink ergert, dat vul je zelf in. Afwijkend gedrag valt gewoon op. :)

In navolging van de herrie die onze Franse buren twee nachten geleden maakten heb ik ze vannacht ook maar laten gaan. Vanuit de vakantie gedachte heb ik me niet proberen te ergeren aan het luidkeels rommelen en praten in de camper, met raam open.
Heeft me wel de halve nacht gekost, ze waren tegen vijf uur stil.
En vanochtend klonk de wekker een half uur lang over de camping, want die kreeg hen uiteraard niet wakker. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
[...]

Inderdaad, hoef je je niet eens aan te ergeren. Eerder plaatsvervangende schaamte.
Maar asociaal kan elke nationaliteit zijn hoor, wij zijn met name slecht in het volgen van regels en gebruiken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ozzie
  • Laatst online: 21:43
Wij hebben twee jaar geleden 2 matjes gekocht bij de Decathlon, de Ultim Comfort 70, en die slapen echt heerlijk. Alleen was die van mij drie weken geleden lek, maar geen gaatje te vinden, toen we nog in Nederland waren dus naar de Decathlon gereden en die is daar meteen omgeruild voor een nieuwe. Ik wilde eigenlijk een nieuwe kopen maar toen zag ik op de zak staan dat er 5 jaar garantie op zat. en twee weken later toen we in Frankrijk waren was die van mijn vrouw ook lek dus daar ook naar de dichtstbijzijnde Decathlon gereden en daar ook netjes omgeruild voor een nieuwe.

Het viel me wel op dat de nieuwe anders zijn dan de oude dus misschien zat er in die oude een productie fout en zijn ze daarom zo makkelijk met ruilen. We vonden het sowieso wel apart dat ze beide op nagenoeg hetzelfde moment lek gingen zonder dat we een gaatje konden vinden.

Maar in ieder geval goede service van Decathlon en heel fijn dat ze door heel Europa zitten.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:30:
[...]

Yep misschien omdat het bijna sluitingstijd was maar je kon overal zo doorlopen. En dus ook via de uitgang naar binnen sneaken en op zo'n mooi aangelegde grasstrook die je dus _niet_ betreed gaan zitten.
Respect hebben is ook een ding, je gaat daarheen omdat je weet welke geschiedenis eraan hangt lijkt mij. Maar goed.. Sommige mensen :|
Gonadan schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:44:
[...]
In navolging van de herrie die onze Franse buren twee nachten geleden maakten heb ik ze vannacht ook maar laten gaan. Vanuit de vakantie gedachte heb ik me niet proberen te ergeren aan het luidkeels rommelen en praten in de camper, met raam open.
En vanochtend klonk de wekker een half uur lang over de camping, want die kreeg hen uiteraard niet wakker. :')
Heb ook ooit zo op een camping gezeten met een hele berg Fransen, gelukkig maar 1 nacht..
Met de camper gaan we toch straks wat minder bespreken dan we met de caravan deden. Als we dan zo'n plek treffen met van dat soort volk start ik de motor en gaan we door :+
Al moet ik zeggen dat de caravan an sig best goed isolerend werkte, ben benieuwd hoe dat met de camper is. Stonden vorig jaar september op een veld en het veld ernaast waren letterlijk 80 tentjes met groep 7/8 kids.. Maar eigenlijk geen last van gehad gelukkig.

[ Voor 53% gewijzigd door TgR_KILLER op 11-08-2023 11:27 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54

mutsje

Certified Prutser

Na onze fijne vakantie vlakbij Losser met 2 huurfietsen a duur bedrag toch maar besloten te investeren in een fietsendrager op onze smitveld. Vandaag is die gemonteerd. Hierop komen nog twee thule dragers en daarop onze electrische advanced ebikes. We hebben even door gerekend en twee vakanties met fietsen mee en het is terug verdiend. De drager is zo hoog omdat deze voor de opvolger van onze smitveld reubist ontworpen is. Die heeft dus een veel dikker matras grrr.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvLQD6dHxFNF-bLAtizf2O9mxu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0yhaajAj4UUUzQ3K1bBe84jj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door mutsje op 11-08-2023 12:50 ]

• Jelte
  • Niet online
[...]

Ah ja, krijgen we die dooddoener weer. Misschien moet je zelf iets minder gaan projecteren. Elke keer als asociaal gedrag beschreven wordt lees je dat men zich flink ergert, dat vul je zelf in. Afwijkend gedrag valt gewoon op. :)

O+

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
mutsje schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:49:
Na onze fijne vakantie vlakbij Losser met 2 huurfietsen a duur bedrag toch maar besloten te investeren in een fietsendrager op onze smitveld. Vandaag is die gemonteerd. Hierop komen nog twee thule dragers en daarop onze electrische advanced ebikes. We hebben even door gerekend en twee vakanties met fietsen mee en het is terug verdiend. De drager is zo hoog omdat deze voor de opvolger van onze smitveld reubist ontworpen is. Die heeft dus een veel dikker matras grrr.

[Afbeelding]
Dan kun je ze in ieder geval mee nemen na een upgrade 8)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Dat liet ik niet tot 5 uur duren, ik liet ze al eerder kennismaken met mijn iets minder vriendelijke kant >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:21

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

mutsje schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:49:

[Afbeelding]
Ik hoor een upgrade van de vouwwagen aankomen ;)

We've got that ring of confidence

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54

mutsje

Certified Prutser

Yukkie schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:31:
[...]

Ik hoor een upgrade van de vouwwagen aankomen ;)
Als ik een geldboom op me rug had gelijk, ze hebben heel veel punten verbeterd. Kan ook informeren als je nieuwe framewerk erin zet kost dat dan. Tentdoek etc is zelfde gebleven :+ maar de vrouw gaat daar echt niet mee akkoord haha.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Bommes schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:29:
Dat liet ik niet tot 5 uur duren, ik liet ze al eerder kennismaken met mijn iets minder vriendelijke kant >:)
Heb ik overwogen, maar dan had waarschijnlijk mijn zaklamp meegenomen en dan de gendarmerie op mijn dak gehad. :+

Het zijn drie of vier generaties bij elkaar, waarschijnlijk uit een kamp met een bijzondere stamboom. Spreken geen woord Engels en hun Frans is ook geen ABF zullen we maar zeggen. En mijn Frans is weer niet goed genoeg om ze er even flink verbaal van langs te geven zo midden in de nacht. :P

Overigens wil ik vaak bij dat soort dingen wil dat ze eerst mijn vriendelijke kant gezien hebben voordat ik flink ga zeiken. Dus ik heb net even met de oude baas staan keuvelen over zijn hond, worden hondeneigenaren altijd blij van, maar dat was al handen en voetenwerk. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
[...]

Ik was de mooiste anekdote over den 'ollander nog vergeten. :D

Een gezin wat ruzie had met de slagboom voor de auto. Vrouw was bij de balie geweest, man had intussen al het verkeer opgehouden zodat hij wel lekker bij de doorgang stond.
Overal aanduidingen dat voetgangers _niet_ via de slagboom mogen maar via het poortje ernaast. Dame van de balie zegt het er ook nog bij, vrouw loopt toch richting slagboom, dame van de balie loopt naar buiten en zegt het nóg een keer. Vrouw lijkt het nu eindelijk te accepteren.

Oh nee, toch niet, blijkbaar vond ze dat er toch wel even achter de auto aan kon lopen. Onzin zo'n poortje en zo.
Zoonlief komt om aispek vragen, vrouw zit op de grond met buil op haar hoofd omdat ze met de harses tegen de slagboom is gelopen. En daarna is de eerste reactie alsnóg om via de slagboom te gaan, tot de dame van de balie voor de zoveelste keer riep over dat poortje en éindelijk deed den 'ollander wat gevraagd werd.

Daar hebben de baliedame en ik achteraf toch stiekem een beetje smakelijk om moeten lachen. _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://media.netto-online.de/products/2094/487/000/2094487000_prod_001?im=Resize=(450,450),type=downsize,aspect=fit;Crop,size=(450,450),gravity=Center,allowExpansion;BackgroundColor,color=ffffff;UnsharpMask,gain=1.0,threshold=0.05;

Bij de Netto in Duitsland had ik deze opgepikt, 70cl rum voor 7 euro. En hij is nog lekker ook :)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Ken ik nog een liedje van.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 205Gutmann
@pirke Met een scheutje cola d'r bij is elke rum wel te pruimen. :+

@Gonadan Wij staan op een terassencamping, de kampeerplekken zijn erg klein, ik heb voor m'n tent nog 1,5 meter tot het laantje.
Je auto moet naast je kampeermiddel staan, of op de parkeerplaats buiten de camping.
Nu staan wij ergens halverwege het laantje.
Vooraan het laantje staat een Nederlander, caravan, voortent en omdat de luifel niet past, zo'n mooie Coleman shelter, die half op het laantje staat zodat er niemand meer met de auto door kan.
Paar keer vriendelijk gevraagd om dat ding elders te plaatsen, krijg je als reactie 'we zetten hem wel effe aan de kant als je erdoor moet met de auto'.

Uiteindelijk mochten ze van de campingeigenaar kiezen; of dat ding weg, of alles weg van de camping. >:)
En dan is het ineens een klote camping en we komen hier nooit meer terug. oOo

Ondertussen geniet ik nog even van het uitzicht met een biertje Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOj9Vi2Lo9JxarjvTUzxtE_O9lk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYscbdLbFvpZVUuoPQTtZ2NA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door 205Gutmann op 11-08-2023 21:44 ]

• pirke
205Gutmann schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:42:
@pirke Met een scheutje cola d'r bij is elke rum wel te pruimen. :+
Mixen doe ik niet aan...

Ik was vooral verrast, meestal drink ik whisky a 50-75 euro de fles. Ook m'n cognac is aardig aan de prijs. De rum die ik thuis heb staan is nog steeds het drievoudige. Ik was alleen vergeten om iets sterks mee te nemen in de camper en zag dit staan in de supermarkt, met het idee "ach, we zijn op vakantie, simpel borreltje voor 's avonds is goed genoeg". Alsof je oploskoffie koopt om nog maar iets van koffie te hebben als je normale spul nog thuis ligt. Het was een zeer positieve verrassing dat een fles van 7 euro niet alleen te pruimen is maar ook echt lekker :) Qua smaak kan hij prima concurreren met de 20 euro fles van thuis.

De zwoele zomeravonden zullen ook vast helpen ;)

• 205Gutmann
@pirke Ik kan een goed glas drank ook wel waarderen hoor.
Járen geleden eens op de Dominicaanse Republiek geweest, daar heb ik ook goede rum gedronken, één ervan was Brugal, de andere weet ik het merk niet meer van. Ik heb deze in Nederland helaas niet kunnen vinden bij de slijter.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zQrH_86xoLJTXHdbIUz88ScIy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SAWdDYxE7KhwHZekjpKbqvX5.jpg?f=fotoalbum_large
Klaar voor een weekje kamperen, vertrek morgenvroeg.
Bestemming dag 1, zo ver mogelijk Frankrijk in zien te komen.
Hopelijk ergens bij Chambéry in de buurt.

• gehaktstaaf
Bommes schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:18:
Dat is nog een serieuze afstand in één dag op de motor. Goede reis! Ik heb je vorige reisverslag met veel plezier gelezen, kunnen we dit weer verwachten? _/-\o_

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
[Afbeelding]
Banden nagekeken? oOo :> ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 205Gutmann
@Bommes Wat doe je met eten op je motortrips?
Ga je naar een winkel zodra je je tent hebt opstaan, of ga je elke dag uiteten?
Verder wel gave hoor, ik ben stiekem wel een beetje jaloers op die mooie motortrips van je. :9~

• TgR_KILLER
205Gutmann schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:42:
@Gonadan Wij staan op een terassencamping, de kampeerplekken zijn erg klein, ik heb voor m'n tent nog 1,5 meter tot het laantje.
Je auto moet naast je kampeermiddel staan, of op de parkeerplaats buiten de camping.
Nu staan wij ergens halverwege het laantje.
Vooraan het laantje staat een Nederlander, caravan, voortent en omdat de luifel niet past, zo'n mooie Coleman shelter, die half op het laantje staat zodat er niemand meer met de auto door kan.
Paar keer vriendelijk gevraagd om dat ding elders te plaatsen, krijg je als reactie 'we zetten hem wel effe aan de kant als je erdoor moet met de auto'.
Snap dat soort mensen nooit.. Je kijkt toch wat voor soort camping het is als je boekt.. en als je ter plekke komt aan waaien en dan waai je toch verder als het niet groot genoeg is naar je zin...

Ik zorgde toch altijd dat ik minimaal 120 m2 ruimte had ofzo. En als een camping alleen kleine plekjes had, dan kwamen wij er gewoon niet xD. Met de camper straks heel wat minder ruimte nodig, ook geen voortent meer enzo :p
[Afbeelding]
Enjoy! En doe voorzichtig!

Krijg net appje van mijn zwager dat zijn motor is gejat afgelopen nacht bij zijn vriendin voor de deur :/

[ Voor 21% gewijzigd door TgR_KILLER op 11-08-2023 22:41 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

gehaktstaaf schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:22:
[...]

Dat is nog een serieuze afstand in één dag op de motor. Goede reis! Ik heb je vorige reisverslag met veel plezier gelezen, kunnen we dit weer verwachten? _/-\o_
Ja dat is best een stukje rijden, niet verder dan met de auto, maar voor lijf en leden wel wat belastender.
Plan is inderdaad in ook nu weer een verslagje te maken.
Kijken of ik daarmee nu wel een keertje de tweaker award voor best gewaardeerde forumbijdrage kan winnen.
Al 2 jaar op terug rij genomineerd met mijn reisverslagen maar steeds mis ik net een paar duimpjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ex2VIqAkMGl6mkj57V7nOEGdMi0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vaPfRorLx3XPqW33I2bsncla.jpg?f=fotoalbum_large
Check, nog lang niet versleten achterband er af, verse nieuwe noppen er op >:)
Links "oud", rechts nieuw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-4JX1b_3W8HJNmS0K7R5Y2jCXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3ThhEyfrm9oSpckWiBi7Ys3.jpg?f=fotoalbum_large
205Gutmann schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:24:
@Bommes Wat doe je met eten op je motortrips?
Ga je naar een winkel zodra je je tent hebt opstaan, of ga je elke dag uiteten?
Verder wel gave hoor, ik ben stiekem wel een beetje jaloers op die mooie motortrips van je. :9~
Ik kook eigenlijk nooit, heel soms een bakje noodles of zo iets.
Heb ook geen pannen bij, wel een brandertje, en koffie mokka potje. En een flinke rvs mok om wat water te koken.
Ga dus eigenlijk elke avond uit eten.
Maar je maakt mij al gelukkig met elke avond pizza hoor :P
Nee wel door haar wel wat gezonder gaan doen, al was het maar voor het aanvullen van de verbruikte energie. Vetten heb ik genoeg om mijn lijf zitten. Gezonde voeding lijkt me beter.

Heb trouwens wel voor het eerst zo een vriesdroog maaltijd bij me. Voor als ik ergens de kans krijg wild te kamperen.
Add hot water and eat cardboard zo een ding. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 11-08-2023 22:45 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik lees die post even terug:
Ik kook op motor trip bijna nooit..
Thuis regelmatig/vaak.
Niet dat jullie denken dat ik zo een lamme zak ben die heel de avond op de bank ligt te wachten op zijn potje eten.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:40:
Snap dat soort mensen nooit.. Je kijkt toch wat voor soort camping het is als je boekt.. en als je ter plekke komt aan waaien en dan waai je toch verder als het niet groot genoeg is naar je zin...

Ik zorgde toch altijd dat ik minimaal 120 m2 ruimte had ofzo. En als een camping alleen kleine plekjes had, dan kwamen wij er gewoon niet xD. Met de camper straks heel wat minder ruimte nodig, ook geen voortent meer enzo :p
Niet alle campings zijn even eerlijk over het daadwerkelijk bruikbare oppervlak, als je gereserveerd hebt en het klopt toch niet helemaal dan zit je.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• TgR_KILLER
Bommes schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:42:
[...]
Heb trouwens wel voor het eerst zo een vriesdroog maaltijd bij me. Voor als ik ergens de kans krijg wild te kamperen.
Als je de goede hebt zijn die best te eten hoor! Ik heb een heel voorraadje xD dingen zijn eeuwig houdbaar. Eten we regelmatig als we kamperen. Lange dag reizen en dan een makkelijke hap, zonder afwas!
Gonadan schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:47:
[...]

Niet alle campings zijn even eerlijk over het daadwerkelijk bruikbare oppervlak, als je gereserveerd hebt en het klopt toch niet helemaal dan zit je.
Nog nooit meegemaakt gelukkig.. En nu we geen caravan meer hebben denk ik ook niet dat ik het ooit nog mee zal maken xD... We hebben toch wel een camping of 15 gehad in 3 jaar tijd. Altijd voldoende plek. Maar goed we stonden meestal ook gewoon op een vrij groot veld, niet in laantjes oid. Dus dan heb je sowieso al veel meer ruimte.

[ Voor 38% gewijzigd door TgR_KILLER op 11-08-2023 22:50 ]

• pirke
@Bommes Rij voorzichtig! Morgen drukke zaterdag en slecht weer voorspeld.

Wij zijn ondertussen weer een stuk naar het noorden getrokken, leuk meer in Noord Frankrijk.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:48:
Nog nooit meegemaakt gelukkig.. En nu we geen caravan meer hebben denk ik ook niet dat ik het ooit nog mee zal maken xD... We hebben toch wel een camping of 15 gehad in 3 jaar tijd. Altijd voldoende plek. Maar goed we stonden meestal ook gewoon op een vrij groot veld, niet in laantjes oid. Dus dan heb je sowieso al veel meer ruimte.
Op een veld is het makkelijk, daar kan je altijd naar het midden door bouwen en heb je dus altijd de beloofde ruimte wel. Bij afgebakende plekken met een pad ernaast is de limiet veel duidelijker.
Ik kampeer al zo'n veertig jaar en kan je vertellen dat er behoorlijk wat verschillen zijn.

Het is dan alsnog de vraag hoe je dat oplost, over een pad heen bouwen is dat niet lijkt mij.
Andere vraag, waarom reed je niet gewoon over die 'shelter' heen? O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:01
Gonadan schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:47:
[...]

Wij zaten deze vakantie op een camping in Luxemburg. Vanwege de extra ruimte een comfortplek gereserveerd. Die zou minstens 120 m2 moeten zijn, maar was krap aan 80 m2. Terwijl standaardplekken minstens 90 m2 zouden moeten zijn.

Het paste gelukkig allemaal net (inclusief auto), maar wel compensatie gevraagd en gekregen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:55:
@Bommes Rij voorzichtig! Morgen drukke zaterdag en slecht weer voorspeld.

Wij zijn ondertussen weer een stuk naar het noorden getrokken, leuk meer in Noord Frankrijk.
Wat ik zo van het weer zie valt het wel mee, gewoon droog volgens mijn Android.
Drukte, hopelijk valt dat wel mee.
Ik rijd een route afwisselend snelweg en N-wegen.
In 2020 ook gereden, beviel eigenlijk wel goed.
Hoogte Lyon moet dan wel te doen zijn.
Zit net nog even naar de offroad routes daar te kijken.
Misschien tijd ik de eerste dagen wel een flinke ronde door Frankrijk heen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFa72PQpN1P7Ymh4ojUh9ToH2B8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DcSDaM1QtirUEysipViSYDH.jpg?f=fotoalbum_large
Dag of 4 stond daar volgens mij voor.
Dan ben ik ergens woensdag in de hoge Alpen, kan ik nog net een paar daagjes Italië meepakken

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-01 16:55
Sinds vandaag in een huur tent in midden Frankrijk. Er is helaas geen licht in de voortent. Nu was ik toch al van plan om een nieuwe lamp te kopen (barebones forest lijkt mij top), maar er is niet echt een grote kampeer winkel in de buurt hier behalve een decathlon. Dus misschien toch maar een BL200 kopen. Heeft iemand deze lamp toevallig? Ik ben erg benieuwd naar hoe geel het licht is. Meeste lampen in deze categorie geven een soort TL-achting licht af.

• TgR_KILLER
Muncher schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 23:09:
Sinds vandaag in een huur tent in midden Frankrijk. Er is helaas geen licht in de voortent. Nu was ik toch al van plan om een nieuwe lamp te kopen (barebones forest lijkt mij top), maar er is niet echt een grote kampeer winkel in de buurt hier behalve een decathlon. Dus misschien toch maar een BL200 kopen. Heeft iemand deze lamp toevallig? Ik ben erg benieuwd naar hoe geel het licht is. Meeste lampen in deze categorie geven een soort TL-achting licht af.
Linkje doet niks ;(

Wij hebben 2 van die kleine lampjes op batterijen van de Decathlon. Je kan ze neerzetten of ophangen en hebben verschillende lichtstanden. Werkte voor ons prima in de tent. Daarna eigenlijk nooit meer gebruikt.. We hadden ze altijd bij met de caravan maar letterlijk nooit aan gehad, zoveel andere licht opties.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:34
Bommes schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:42:
[...]

een troost: als het naar cardboard smaakt ..geef de moed niet op, er zijn. echt lekkere maaltijden te krijgen hoor, ook als je niet omvalt van de honger ;)

(Heb je Firepot of Adventure Food...ja dan is de kans idd groot dat het niet te hakken is ;) )

Goede reis!

Hi Ha Hopjesvla

• Adam1980
Wij hebben een vergelijkbare. Die van ons kan via micro usb opladen, of draaien. Is eigenlijk voor het kindertentje. Zij vinden het prima. Dit jaar hebben we die niet mee. Nu gebruiken er het rode licht in onze voortent als we de kleinste op het potje zetten als wij gaan slapen. Dat werkt dan heel fijn.
Toevallig vandaag op een doorreis camping en hebben we het witte licht gebruikt buiten op een tafeltje. Het is heel erg wit en als je 'm neerzet niet heel prettig, dan kijk je er tegenaan. Je kan 'm beter ophangen.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 23:23:
[...]

een troost: als het naar cardboard smaakt ..geef de moed niet op, er zijn. echt lekkere maaltijden te krijgen hoor, ook als je niet omvalt van de honger ;)

(Heb je Firepot of Adventure Food...ja dan is de kans idd groot dat het niet te hakken is ;) )

Goede reis!
Geen idee wat het merk is, bij de Decathlon uit het rek gepakt :o

• Hopjesvla79
Bommes schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 23:27:
[...]

Geen idee wat het merk is, bij de Decathlon uit het rek gepakt :o
Decathlon eigen merk..dat is hit and miss, maar wellicht heb je mazzel s:)

Hi Ha Hopjesvla

• Wolly
  • Niet online
Ozzie schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:17:
Wij hebben twee jaar geleden 2 matjes gekocht bij de Decathlon, de Ultim Comfort 70, en die slapen echt heerlijk. Alleen was die van mij drie weken geleden lek, maar geen gaatje te vinden, toen we nog in Nederland waren dus naar de Decathlon gereden en die is daar meteen omgeruild voor een nieuwe. Ik wilde eigenlijk een nieuwe kopen maar toen zag ik op de zak staan dat er 5 jaar garantie op zat. en twee weken later toen we in Frankrijk waren was die van mijn vrouw ook lek dus daar ook naar de dichtstbijzijnde Decathlon gereden en daar ook netjes omgeruild voor een nieuwe.

Het viel me wel op dat de nieuwe anders zijn dan de oude dus misschien zat er in die oude een productie fout en zijn ze daarom zo makkelijk met ruilen. We vonden het sowieso wel apart dat ze beide op nagenoeg hetzelfde moment lek gingen zonder dat we een gaatje konden vinden.

Maar in ieder geval goede service van Decathlon en heel fijn dat ze door heel Europa zitten.
Heb jij je aankoopbewijs dan bij je op vakantie of waren ze super coulant in Frankrijk?

• 205Gutmann
@Gonadan Ik had die shelter inderdaad wlmaar wat graag platgereden. >:)
De kampeerplekken zijn hier wel erg klein, mijn caravan past niet fatsoenlijk op het veldje. Veldje zou 8m breed zijn, mijn caravan is net geen 7 meter lang. Hij past exact tussen de heggetjes in, maar da's niet praktisch. Dus de caravan maar 45° gedraaid.
Daarom heb ik altijd een rolmaat bij me, dan kan ik bepalen hoe ik het spul neer moet zetten. Ik heb al mensen gezien die halverwege het bouwen konden gaan herpositioneren. :P

• Jelte
  • Niet online
ik kan je deze aanraden:
https://www.sofirnlight.c...ustable-color-temperature

Goed en degelijk ding die je, als je de juiste hebt, ook als powerbank dient.
Heel veel mogelijkheden die instelbaar zijn via één knop. Gewoon aan uit een zachter/feller/kleur temperatuur zijn makkelijk. Rest is wat ingewikkelder.

Afbeeldingslocatie: https://img.fantaskycdn.com/bef1ed38e3e5eee4dd68c614b0302158_1080x.jpg

• Hopjesvla79
je kan ook nog kijken of er een locale outdoor winkel in de buurt is.

https://www.auvieuxcampeur.fr/ is een grotere, maar zit maar op een paar plekken. Maar mocht je in een gebied zitten waar veel outdoorsporten gedaan worden of alleen maar veel gewandeld dan kan de locale Intersport je ook al vaak op weg helpen (die hebben itt hier wel vaak ene heel groot kampeer assortiment ). Of als je mazzel heb zit er zo'n klein zaakje met een enorm assortiment.
Anders gewoon even bij de receptie van de camping vragen waar je het beste kan zijn

(as we speak zit ik zelf op mijn Alpenglow 500 lamp te wachten)

[ Voor 10% gewijzigd door Hopjesvla79 op 12-08-2023 10:15 ]

Hi Ha Hopjesvla

• Ozzie
  • Laatst online: 21:43
Wolly schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 08:54:
[...]

Heb jij je aankoopbewijs dan bij je op vakantie of waren ze super coulant in Frankrijk?
Staat gewoon in je Decathlon account dus kan je altijd inzien via de app of website.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Wolly
  • Niet online
Ozzie schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:05:
[...]

Staat gewoon in je Decathlon account dus kan je altijd inzien via de app of website.
Ahh, eindelijk een nuttige toevoeging van al die loyaltyprogramma programma’s (y)

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:47
pirke schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:12:
[Afbeelding]

Bij de Netto in Duitsland had ik deze opgepikt, 70cl rum voor 7 euro. En hij is nog lekker ook :)
Betaal je bij de LIDL Duitsland altijd voor rum. Ergens tussen 6 en 7 euro. Ik trek daar altijd hele dozen weg

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:54
Spykie schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:23:
[...]

Gaaf! Waar zit je (ongeveer)?
Landgut Girtenmuhle.
Morgen weer verder naar het zuiden.

Even kijken of bij de volgende camping het mtje wat beter kan testen op een lek. En informeren of het matje onder garantie valt..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIgOZRnTWhODZSP6jHOqKjaapmo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmbj8iy2H1dxUK4TbQa46O66.jpg?f=fotoalbum_large

• Goofyduck384
  • Laatst online: 20:12
Zojuist tweedehands een mooie Cabanon Sunliner uit 2017 gekocht. Wordt tijd dat wij ook weer eens gaan kamperen (als kind heel veel gedaan, maar als volwassene toch altijd met vrouw en 3 kinderen in een huisje de vakantie doorgebracht).
Even een vraagje: als een kind op de grond slaapt, in zo’n ondertentje onder de klep van de vouwwagen, is dan een luchtbed (zo’n standaard blauwe) kouder dan een dun self-inflatie matje? Zo’n matje heb ik ooit eens gekocht, vind ik zelf fijner dan een luchtbed. Maar wil wel dat m’n kinderen warm genoeg in de slaapzak liggen (het moet natuurlijk wel een succes worden 🤪).

Eerst maar eens de vouwwagen zelf een keer opzetten, om alles eens goed te bekijken

[ Voor 10% gewijzigd door Goofyduck384 op 12-08-2023 19:24 ]

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:43
Houd rekening dat een luchtbed last heeft van optrekkende kou.
Even een isolatie matje onderleggen wil wel helpen.

Oja welkom in de vouwwagen familie ;).

[ Voor 16% gewijzigd door tafmaf op 12-08-2023 19:46 ]

• Goofyduck384
  • Laatst online: 20:12
tafmaf schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 19:44:
Houd rekening dat een luchtbed last heeft van optrekkende kou.
Even een isolatie matje onderleggen wil wel helpen.

Oja welkom in de vouwwagen familie ;).
Ja daarom dacht ik dat een self-inflate matje dat niet had. Of heeft die dat net zo goed als een luchtbed?

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:39
Toevallig eergisteren deze BL200 gekocht, naar Decathlon voor een slaapzak en sportshirt voor de vriendin. Zocht al langer een lampje voor bij de tent en zag deze staan.
Ik moet zeggen dat hij me teleurstelt. Hij heeft 3 helderheid niveaus, de laagste is alleen rood licht. De andere twee een wat minder gezellige (mijn mening) tint wit licht, waarvan de eerste mij al te fel is in de meeste gevallen.
Misschien ben ik iets te verwend omdat mijn ouders een duurder model lamp hadden welke een iets sfeervoller en beter regelbaar licht uitstraalde.
De lamp is ideaal om iets te zoeken in het donker, maar niet om als sfeer lamp in de avond voor de tent te hebben..

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Vanavond kijken: Andere tijden special caravans vanavond 12-8-23 NPO2 20:30 uur

Zie ook https://www.tvgids.nl/informatief/andere-tijden-special :)
Nederland maakte bijna honderd jaar geleden kennis met de caravan. Met de groeiende welvaart kwamen er meer 'sleurhutten' op onze wegen. Na de Denen zijn de Nederlanders de grootste caravanliefhebbers van Europa.

De afgelopen jaren is de camper in Nederland steeds populairder geworden. Begin dit jaar stonden er bijna 175.000 kampeerauto's geregistreerd, ruim 35 procent meer dan in 2019. In dezelfde periode is het aantal caravans licht gedaald, maar nog steeds zijn er meer dan vierhonderdduizend 'sleurhutten' in ons land. Nederland is dus dol op zijn rollende vakantieverblijven. Een special van Andere Tijden laat zien dat die liefde niets nieuws is.
Andere Tijden Special

In 1928 kwam de eerste Nederlandse caravan op de markt en al snel groeide de keuze in merken en modellen. Carrosseriebedrijf Kip uit Hoogeveen begon in 1949 met de productie van kampeerwagens. Dat ging met ups en downs, maar de fabriek bestaat nog steeds. Tijdens de coronacrisis waren de caravans niet aan te slepen.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• 205Gutmann
Goofyduck384 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 19:48:
[...]

Ja daarom dacht ik dat een self-inflate matje dat niet had. Of heeft die dat net zo goed als een luchtbed?
Onze dochter ligt in een tentje, op zo'n self inflate matje, met daar weer een isolatiematje onder.
Ze heeft het tot op heden nog nooit koud gehad.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Nou, voor het eerst de doorreis opstelling maar eens gebruikt. In een kwartiertje stonden we, op het volzuigen van het matje van mijn dochter na.
Blijkt toch maar weer dat verreweg de meeste tijd niet afhankelijk is van kampeermiddel maar van alles wat je wilt aanbouwen en uitstallen. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9WhZwF2BDlUxZsZ9syz1oGQt6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4jfSdbmYw7wkgmoRkLKBqPD.jpg?f=fotoalbum_large

Oh en er ligt een achtertent van mijn dochter te drogen, maar die gebruiken we nu dus niet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

205Gutmann schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 20:11:
[...]

Onze dochter ligt in een tentje, op zo'n self inflate matje, met daar weer een isolatiematje onder.
Ze heeft het tot op heden nog nooit koud gehad.
Dat self inflate matje alleen al (mits goede kwaliteit) is goed geïsoleerd tegen oprukkende koude vanuit de grond.
Nooit koude problemen mee gehad , behalve een lekke :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Goofyduck384 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 19:48:
In principe veel minder inderdaad. Kou trekt op omdat lucht in een luchtbed vrij kan circuleren, die andere matjes hebben meestal schuim dus kan dat niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 205Gutmann
aReaRe schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 20:14:
[...]

Dat self inflate matje alleen al (mits goede kwaliteit) is goed geïsoleerd tegen oprukkende koude vanuit de grond.
Nooit koude problemen mee gehad , behalve een lekke :P
Onze dochter ligt op een matje van 5 cm dik ofzo, voor het gevoel er toch maar zo'n schuimmatje onder gelegd.
Ze ligt tot eind oktober in dat tentje, soms met een beetje vorst aan de grond.

@Gonadan Da's een flinke keuken op je vouwwagen, is dat uitschuifbaar, of is je tent kleiner dan de kar lang is?
Ziet er goed uit zo!

• tafmaf
En een kruik doet wonderen.
Heb onze kinderen nooit horen klagen.

Kan ook zijn dat het bikkels zijn natuurlijk ;)

• tafmaf
Gonadan schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 20:13:
Nou, voor het eerst de doorreis opstelling maar eens gebruikt. In een kwartiertje stonden we, op het volzuigen van het matje van mijn dochter na.
Blijkt toch maar weer dat verreweg de meeste tijd niet afhankelijk is van kampeermiddel maar van alles wat je wilt aanbouwen en uitstallen. :P

[Afbeelding]

Oh en er ligt een achtertent van mijn dochter te drogen, maar die gebruiken we nu dus niet. :P
mooie wagen.
Heeft ook op mijn lijstje gestaan maar vond de holtkamper Aero net iets mooier.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

tafmaf schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 20:22:
[...]
mooie wagen.
Heeft ook op mijn lijstje gestaan maar vond de holtkamper Aero net iets mooier.
Zoveel smaken, ik prefereer een caravan (heeft met opzet gemak als vrijgezel te maken) :>

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
205Gutmann schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 20:21:
@Gonadan Da's een flinke keuken op je vouwwagen, is dat uitschuifbaar, of is je tent kleiner dan de kar lang is?
Ziet er goed uit zo!
Basistent is korter dan de kar lang is inderdaad. Daardoor een vaste keuken die je in feite ook onderweg gewoon even open kunt klappen.
Als we volledig opbouwen zet ik nog een luifel over de keuken en een eigen achtertentje voor mijn dochter aan de basistent vast naast de dissel.
Dan wordt het zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHgUXCWDLrVIMFnzefNbRLDq9us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHemkGERbr3TcvipKTGXncO4.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
aReaRe schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 20:26:
[...]

Zoveel smaken, ik prefereer een caravan (heeft met opzet gemak als vrijgezel te maken) :>
Geef dan gewoon toe dat je lui bent en die mover wel handig is, want zo'n vouwwagen gaat prima in je eentje (eigenlijk beter zelfs maar dat doen ik hier niet hardop te zeggen :+ ). ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 187 ... 279 Laatste