vandaag maar eens even de grote brandstoffen test gedaan op de Coleman 424 en Coleman 282-700.
Nou ja test, had Aspen nog nooit gebruikt dus was wel benieuwd hoe die (ont)brandt. Mede dankzij de tips van hier maar eens even een flesje van gehaald. (heb ze dus echt niet vandaag allemaal naast elkaar getest, maar had de flessen toch op tafel staan)
Bovenaan blijft de Colemanfuel, fikt lekker snel en schoon, nadeel is de prijs. Wel een beetje de gouden standaard.
Wasbenzine heb ik altijd op gekookt, ontbrandt wat langzamer (leuk als je dus iemand achter je toestel heb die benzine is gewend en dus denkt dat er iets verstopt zit omdat die niet aan wil), prijs was goedkoop maar de wasbenzineprijs is de laatste jaren flink omhoog gegaan. Brand, als die op temperatuur is, wel schoon. Stinkt wel bij uitwasemen na gebruik. Geen idee hoe die het doet in de lamp trouwens, niet geprobeerd.
Benzine heb ik nooit zelf in mijn brander gehad, maar wel mee gewerkt. Goedkoop, roet vrij snel imho maar fikt ook lekker snel.
De Aspen is mijn nieuwe favoriet, fikt lekker snel en schoon. Duurder dan benzine, goedkoper dan Coleman fuel (maar qua literprijs bij 5 liter bijna net zo duur als wasbenzine).
[
Voor 3% gewijzigd door
Hopjesvla79 op 18-06-2023 17:40
]