@
JaMaaT
Vorig jaar thuis de caravan koelast koud laten worden met inhoud.
De hele reis dag niet aan gehad want ik heb ook geen constante spanning naar de caravan vanuit de auto.
In de avond waren pilsjes nog koud die er uit kwamen.
Nachtje weer met stroom op temperatuur laten komen, volgende dag weer reizen, in de avond ja hoor weer koude pilsjes.
Alleen de bevroren ijsjes in het vriesvak waren dat niet meer..
bevroren dus niet.
Gelukkig waren het van die waterijs slurp dingetjes in de zakjes. Die kunnen gewoon ontdooien en weer bevriezen. Ideaal voor zo in de caravan dus.
Stel je van de 12 volt werking van die absorptie koelkasten niet te veel voor.
Je hebt zoveel kabel lengte, in vaak te dunne uitvoering daar heb je zoveel verlies over dat er niet veel meer overblijft bij het 12 volt verwarmingselement achter de koelkast.
Wil je het goed doen trek je een goed dikke kabel rechtstreeks vanuit de accu, met een relaistje geschakeld naar achteren. Eigen losse stekker verbinding en weer recht door naar de koelkast.
Zo min mogelijk overgangen, goede diameter enz.
Helaas houden de meeste auto's tegenwoordig met al die CAN systemen daar niet zo van.
@
Androo
Gas splitten:
Ik had in de gasslang na de drukregelaar een messing T-stukje tussen gezet in de camper.
Daaraan een stukje slang met een afsluiter kraantje aan de ene kant en de camper aansluiting aan de andere kant.
Daarop niets.
Voor de bbq gewoon 3 meter slang die ik dan daarop stak met een slangklem met vleugelmoer.
Wil je het mooi maken maak je daar zo een snelsluiting aan voor in de caravan wand.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.