[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 173 ... 254 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pirke schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:38:
[...]

Gezien het volume is dat een peuterbadje van een meter breed en 10cm diep, dat zal het probleem niet zijn.
Is inderdaad zo’n rond ding van ongeveer een meter breed, zodat de kleine een beetje kan spetteren.

Goed om te horen dat het wel mogelijk is (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 21:17
We zijn aan het kijken voor een bagagewagen (gezin van 5 waarvan we voor een 8mnd oud ook nog van alles mee mogen nemen 👍)… so far so good..
maar waar te stallen??

We wonen in Rotterdam-Noord, maar alle reguliere stallingen zijn vol en doen zelfs niet meer aan een wachtlijst.

- Zijn er nog andere out-of-the-box oplossingen?

Het wordt nu waarschijnlijk huren, maar gezien alle trips de komende jaren koop ik eigenlijk liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:33
Pctje91 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:46:
Ha medekampeerders,

Ik heb onlangs een opblaasbare polykatoenen tent gekocht (bij obelink). En ik wil daar graag nog een luifel bij, ook van polykatoen. Nu had Obelink er 1 die in juni leverbaar zou zijn, maar is uitgesteld.

Ik ben dus nu op zoek naar een alternatief, maar zie zoveel. Ik wil iets wat snel op te zetten is. Dus eigenlijk gewoon 1 boog + over de tent heen trekken en met scheerlijnen vast zetten.

Hebben jullie nog ervaringen / tips wat een goede luifel kan zijn?
Ik heb zelf een Decathlon tent en deze arpenaz luifel gekocht
. Weet niet of je hier wat mee kunt? Is voor opblaasbare Decathlon tenten, bijna alle soorten.

Ik weet ook niet hoe groot je tent is etc maar deze Coleman anders een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
JanHenk schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 20:59:
Wij staan ook weer, eerste keer dit jaar.

Valt me wel op dat Duitsers behoorlijk asociaal kamperen. Muziek aan, voetballen. Ben ze nu al zat en ik sta hier nog maar net een paar uur :+.
Dat is dus mijn nachtmerrie. Ik hou van rust, daarom graag een natuurcamping. In de stad waar ik woon, krijg ik het hele jaar al drukte mee.

Weet niet of Duitsers zo kamperen.
Wat ik wel weet, is dat ik naar een natuurcamping zocht in het Teutenburgerwoud maar dat die er niet is.
Duitsers zijn daar van de Familien Camp, lees schreeuwende kids om je heen, niks voor mij.

Waar zit je precies?

[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 10-06-2023 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Harribo schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:05:
[...]

Dat is dus mijn nachtmerrie. Ik hou van rust, daarom graag een natuurcamping. In de stad waar ik woon, krijg ik het hele jaar al drukte mee.

Weet niet of Duitsers zo kamperen.
Wat ik wel weet, is dat ik naar een natuurcamping zocht in het Teutenburgerwoud maar dat die er niet is.
Duitsers zijn daar van de Familien Camp, lees schreeuwende kids om je heen, niks voor mij.

Waar zit je precies?
Ja, ben het met je eens, doen wij normaal gesproken ook. Maar gezien de hitte leek het ons wel een keer leuk om een camping met wat mooie faciliteiten qua zwembad te regelen.

Doen we ook niet weer….

Al vermaakt onze oudste dochter haar prima. We staan op de Zandstuve.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
PaulBloem schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:58:
We zijn aan het kijken voor een bagagewagen (gezin van 5 waarvan we voor een 8mnd oud ook nog van alles mee mogen nemen 👍)… so far so good..
maar waar te stallen??

We wonen in Rotterdam-Noord, maar alle reguliere stallingen zijn vol en doen zelfs niet meer aan een wachtlijst.

Het wordt nu waarschijnlijk huren, maar gezien alle trips de komende jaren koop ik eigenlijk liever.
Garagebox kopen :)
Maar wellicht wat aan de prijzige kant

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 10:04

Voor het eerst ook met z’n vieren. Baby van zeven week. Heb dit keer de CC Country eigenlijk praktisch alleen opgezet. Ging prima, na een uur zat ik aan een koud biertje (die was wel nodig!).

Valt me wel op dat Duitsers behoorlijk asociaal kamperen. Muziek aan, voetballen. Ben ze nu al zat en ik sta hier nog maar net een paar uur :+

Morgen het mooie zwembad maar eens opzoeken.
Hier ook op de Leistert. Maar ook Nederlanders kunnen er wat van. Is volgens mij inherent aan de wat grotere campings met voorzieningen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaulBloem
lost95 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Garagebox kopen :)
Maar wellicht wat aan de prijzige kant
Die schaar ik inderdaad even onder de ‘hmm-iets-te-prijzige-opties-maar-bedankt-voor-het-meedenken’ opties.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
DaDude schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:15:
[...]

Hier ook op de Leistert. Maar ook Nederlanders kunnen er wat van. Is volgens mij inherent aan de wat grotere campings met voorzieningen.
Ik mijd, vanwege de rust, de campings met veel speelvoorzieningen of überhaupt té luxe campings (breed begrip). Daar komen juist de gezinnen op af met kinderen en die de schreeuwende drukte vaak gewend zijn en geen probleem vinden.
Dat zou ik ook doen in hun geval. Leuk voor de kids oa.

Ik heb ook wel eens campings gezien,rissbach aan de Moezel of in Luxemburg, waar de scheerlijnen van je buurman voor je langs lopen.
Ik heb altijd respect voor de mensen die daar willen staan.

Toch kan je storend geluid niet altijd vermijden. Laatste keer stond ik op een veldje grenzend aan een ander tenten veldje met een paar bomen en struiken ertussen. Man vlak achter mij hield elke dag hele werkbesprekingen over de telefoon.
Weer wat geleerd over het zoeken naar een tenten plaats.

Maar als je wat rust zoekt, zoek dan een redelijke (sobere) natuurcamping met ruime plekken zonder drukke wegen of plaatsen er direct aan grenzend.
Mijn camping keuze.

Zit nu te dubben tussen Schinnen (Limburg) of Wehl .

[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 10-06-2023 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 21:15
maar waar te stallen??

Ik weet niet hoe veel ruimte je wel hebt, maar is een opvouwbare trailer misschien iets? https://walltrailernederland.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:36
PaulBloem schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:37:
[...]

Die schaar ik inderdaad even onder de ‘hmm-iets-te-prijzige-opties-maar-bedankt-voor-het-meedenken’ opties.. ;-)
https://www.deboer-aanhan...x117-opvouwbare-bakwagen/

Dan heb je een bagagewagen die je in de schuur kunt zetten...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-06 19:58
maar waar te stallen??

Als je de prijs van de stalling en het onderhoud allemaal mee rekent, zou huren dan niet net zo duur zijn?
(over een jaar of 2 als we richting een nieuwe auto gaan en met trekhaak dit keer, dan zal die zelfde discussie hier thuis ook voorbij komen. Dus ik lees even met grote interesse mee :D )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 14:43
chevsticks schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:24:
[...]

Als je de prijs van de stalling en het onderhoud allemaal mee rekent, zou huren dan niet net zo duur zijn?
(over een jaar of 2 als we richting een nieuwe auto gaan en met trekhaak dit keer, dan zal die zelfde discussie hier thuis ook voorbij komen. Dus ik lees even met grote interesse mee :D )
Aan de hand van mijn onderzoek speel je met 3 weken vakantie quitte. Alleen als je af en toe nog een weekendje weg wil, of überhaupt snel weg wil kunnen dan is het wel heel makkelijk als je alle kampeerspullen in je aanhanger kan stallen. Dan gooi je wat kleren en speelgoed in de auto, haal je de aanhanger en rij je door naar je bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Snel vraagje. Stel dat je een 30liter compressor koelbox wil, wat zijn dan redelijk merken. Mobicool ken ik, maar ik zie voor vavor (?) regelmatig voorbij komen?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Oekiejoekie schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:44:
[...]
https://www.deboer-aanhan...x117-opvouwbare-bakwagen/

Dan heb je een bagagewagen die je in de schuur kunt zetten...
TheJVH schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:44:
[...]
Ik weet niet hoe veel ruimte je wel hebt, maar is een opvouwbare trailer misschien iets? https://walltrailernederland.nl/
Ok, die kende ik nog niet.. maar dat zijn vast geen geremde wagens. Maar wel tof idee zeg, helaas ook daar geen plek voor bij ons thuis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wolly schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:33:
Ik zit met het idee te spelen om een klein opblaaszwembadje mee te nemen om deze op te stellen op onze kampeerplaats. Gaan max 10 emmers water in om de orde van grootte aan te geven.

Heb het alleen nog nooit gezien, is zoiets wel 'done' of wordt het niet geaccepteerd?
Zo’n peuterbadje kan wel. Hebben wij ook een aantal keer gedaan en we zijn nooit raar aangekeken. Meestal nog niet eens 10 emmers, als de kleine maar net in het water zat. Ik zou niet groter doen want dan gaan de liters hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Cyberpope schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:17:
Snel vraagje. Stel dat je een 30liter compressor koelbox wil, wat zijn dan redelijk merken. Mobicool ken ik, maar ik zie voor vavor (?) regelmatig voorbij komen?
Vandaag een zo goed als nieuw mobicool b40 gekocht.
Sinds 17u 12 1.5L flessen erin(kamer temperatuur erin gelegd) Termometer geeft 8gr aan. Water lijkt nog iets warmer, maar met buiten 30+ koelt dat echt enorm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21
Dit is het eerste 30 graden weekend voor onze camper. De absorptie koelkast doet het uitstekend, ook het vriesvak houdt de ijsjes goed bevroren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:16
Harribo schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:02:
[...]

Ik heb zelf een Decathlon tent en deze arpenaz luifel gekocht
. Weet niet of je hier wat mee kunt? Is voor opblaasbare Decathlon tenten, bijna alle soorten.

Ik weet ook niet hoe groot je tent is etc maar deze Coleman anders een optie?
Dank voor je reactie! Dat zijn idd goede voorbeelden, maar ik moet polykatoen hebben. Anders kan je schimmel krijgen tussen tent en het doek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:01
maar waar te stallen??
Herkenbaar, in het kader tweakers helpen tweakers. In welke periode heb je hem nodig? Ik heb een ongeremde plateuwagen van 2m x 1m, die ik mede voor dat werk gebruik. Staat hier in de voortuin in Den Helder.
PaulBloem schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:58:we wonen in Rotterdam-Noord, maar alle reguliere stallingen zijn vol en doen zelfs niet meer aan een wachtlijst.

Ik heb hem dus gekocht inderdaad, en ja als de aanhanger er staat gebruik je hem stiekem vaker dan gepland.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-06 19:52

Voor het eerst ook met z’n vieren. Baby van zeven week weken. Heb dit keer de CC Country eigenlijk praktisch alleen opgezet. Ging prima, na een uur zat ik aan een koud biertje (die was wel nodig!).

Valt me wel op dat Duitsers behoorlijk asociaal kamperen. Muziek aan, voetballen. Ben ze nu al zat en ik sta hier nog maar net een paar uur :+

Morgen het mooie zwembad maar eens opzoeken.
Dat zijn niet alleen Duitsers hoor! Het schijnt dat zelfs sommige Tweakers zo "asociaal' zijn! ;)
Dat soort bedrijvigheid heb je nu eenmaal op familiecampings als de Zandstuve. Maar dat weet je nu voor de volgende keer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:56
pirke schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:12:
Dit is het eerste 30 graden weekend voor onze camper. De absorptie koelkast doet het uitstekend, ook het vriesvak houdt de ijsjes goed bevroren :)
Met of zonder extra ventilatoren?
Ik merk in onze caravan dat de koelkast het met zulke temperaturen niet goed kan bijhouden. Overdag is de temperatuur aan de hoge in kant, als het in de nacht afkoelt dan hikt ie tegen het vriespunt of net eronder. Niet ideaal als je insuline moet bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
barrymossel schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:33:
[...]

Dat zijn niet alleen Duitsers hoor! Het schijnt dat zelfs sommige Tweakers zo "asociaal' zijn! ;)
Dat soort bedrijvigheid heb je nu eenmaal op familiecampings als de Zandstuve. Maar dat weet je nu voor de volgende keer... ;)
Ik zie niet zo goed wat het concept familiecamping met (weliswaar niet heel hard, maar wel verstaanbaar) muziek tot 00:15 te maken heeft, maar wellicht heb je gelijk en waren mijn verwachtingen niet juist.

Ik had eigenlijk een beetje de hoop buiten de échte hoogseizoen-drukte te zijn en gezien de temperaturen was een mooi zwembad ook wel fijn. Misschien klinkt het wat raar, maar we hadden beide nog nooit op zo’n grote familiecamping gestaan en wilden het nu toch eens proberen. Vandaar de keuze.

Afijn, past dus denk ik inderdaad niet bij ons, dus weten we dat inderdaad voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-06 19:52
JanHenk schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:02:
[...]

Ik zie niet zo goed wat het concept familiecamping met (weliswaar niet heel hard, maar wel verstaanbaar) muziek tot 00:15 te maken heeft, maar wellicht heb je gelijk en waren mijn verwachtingen niet juist.

Ik had eigenlijk een beetje de hoop buiten de échte hoogseizoen-drukte te zijn en gezien de temperaturen was een mooi zwembad ook wel fijn. Misschien klinkt het wat raar, maar we hadden beide nog nooit op zo’n grote familiecamping gestaan en wilden het nu toch eens proberen. Vandaar de keuze.

Afijn, past dus denk ik inderdaad niet bij ons, dus weten we dat inderdaad voor de volgende keer.
Hmmm, je hebt het nu over 0:15 en ik quote je comment waar je het hebt over het feit dat je er net een paar uur staat. Maar inderdaad na 22:00 is op geen enkele camping "done". Dan mag je er ook best wat van zeggen. Tegen hen of de beheerders van de camping.
Als je overdag wat muziek en gevoetbal geen probleem vindt moet zelfs een familiecamping geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
@JanHenk Wij hebben 2 jaar terug in de meivakantie op de Zandstuve gestaan.
Ons was het toen goed bevallen, weinig last gehad van de door jou genoemde problemen. Je moet het ooit een beetje treffen met je mede kampeerders.
Wij hadden vorig jaar zo'n slechte ervaring op De Kleine Wolf.
Daar stonden een paar gezinnen die bij elkaar hoorden bij ons op het veld die het ook normaal vonden om onder het genot van een biertje tot diep in de nacht mee blèren met Nederlandse volkszangers. -O-

[ Voor 3% gewijzigd door 205Gutmann op 10-06-2023 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Nu online
Cyberpope schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:17:
Mestic
Dometic
De chinese tour (Zoals Vevor):
Hyckes ('huismerk' De Wit Schijndel)
Homatiq ('huismerk' Obelink) zijn identiek

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
barrymossel schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:07:
[...]

Hmmm, je hebt het nu over 0:15 en ik quote je comment waar je het hebt over het feit dat je er net een paar uur staat. Maar inderdaad na 22:00 is op geen enkele camping "done". Dan mag je er ook best wat van zeggen. Tegen hen of de beheerders van de camping.
Ja dat is ook zo, je hebt gelijk. Maar het ging dus wel even door.

Als ik rond 22:30 naar m’n nest ga (in de hoop dat ze er allemaal wel gauw een eind aan breien), ga ik er ook niet weer uit… In m’n onderbroek. Ben ook niet echt iemand die er wat van gaat zeggen overigens, ik gun iedereen z’n plezier wel. Maar het was gisteravond vooral op het laatst wel wat vervelend. Irritatie groeit ook.

Zal een incident zijn, soms tref je het en soms niet. Zoals @205Gutmann ook zegt. Maar op een kleinere camping is de kans ook veel kleiner.

Vandaag in ieder geval wel lekker gezwommen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
205Gutmann schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:52:
[...]

Ik merk in onze caravan dat de koelkast het met zulke temperaturen niet goed kan bijhouden. Overdag is de temperatuur aan de hoge in kant, als het in de nacht afkoelt dan hikt ie tegen het vriespunt of net eronder. Niet ideaal als je insuline moet bewaren.
Geen idee, volgens de handleiding is het een optionele accessoire, ik zal eens kijken straks of ik hem in het menu kan activeren.

Hij gaat in ieder geval automatisch aan bij temperaturen boven de 32 graden als ik het zo zie, daar zitten we nog net niet op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
[...]

Veel Duitsers hebben een lang weekend vanwege een feestdag afgelopen donderdag, gaan ze vaak massaal gezellig met de hele familie naar de camping :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:38
Sinds kort bezitter van een mooie caravan.
Net reis naar Kroatië geboekt. Max 10 dagen op 1 plek. Andere 2 a 3 dagen.
Nu hebben we 1 twijfel punt, voortent mee of alleen luifel (dorema mondial met sun wings), reizen met 2 kleine kids, dus dat zegt me voortent, maar ruimte, gewicht, snel opzetten en hopelijk overal goed weer zegt luifel.
Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Laatst online: 04-06 22:28
Wolly schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:33:
Ik zit met het idee te spelen om een klein opblaaszwembadje mee te nemen om deze op te stellen op onze kampeerplaats. Gaan max 10 emmers water in om de orde van grootte aan te geven.

Heb het alleen nog nooit gezien, is zoiets wel 'done' of wordt het niet geaccepteerd?
Wij hebben deze wel eens mee.

De meiden vermaken zich daar nog steeds prima mee.
Ze zijn nu 6,5 en bijna 4.

https://amzn.eu/d/iUDoWHt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Laatst online: 04-06 22:28
The Fatal schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:15:
Nu hebben we 1 twijfel punt, voortent mee of alleen luifel (dorema mondial met sun wings), reizen met 2 kleine kids, dus dat zegt me voortent, maar ruimte, gewicht, snel opzetten en hopelijk overal goed weer zegt luifel.
Wij hebben dan geen caravan maar een vouwwagen.
Campooz Lazy Jack)

We hebben er een voortent bij gekocht, maar die hebben we 1x opgezet om te proberen.

De luifel gebruiken we altijd, ook met regen zit je daar prima droog onder. Maar je leeft dan veel meer buiten, waarbij je met een voortent binnen gaat zitten.

We kamperen ook in het voorjaar in Nederland altijd met de luifel, 8 graden en wind+regen is dan soms wel even afzien. Maar zodra de zon tevoorschijn komt wil ik echt niks anders.

Meeste mensen noemen de kinderen de reden om een voortent te nemen.
Maar ik zie altijd kinderen buiten spelen met koud weer of zelfs regen, ze vinden het fantastisch op de camping. Die gaan echt niet de hele dag binnen zitten.

.
Dus ja, ik zou de luifel kiezen.
Zeker omdat het zomer is en het behoorlijk warm is in Kroatië.
In een voortent drijf je dan de tent uit op je eigen zweet.

[ Voor 9% gewijzigd door FRANQ op 11-06-2023 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:48
Wij hebben alleen een voortent, als het richting de 30 gaat gebruiken wij de voortent als soort van luifel en ritsen we de voorkant en zijkanten eruit. Alleen in mei vakantie gebruiken we echt de voortent als het in de ochtend/avond fris is.

Luifel is makkelijker/sneller en minder gewicht maar kan mij er nog niet toe zetten om paar honderd euro uit te geven voor luifel voor meer gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:38
Het heeft echt inderdaad allebei zijn voor en tegens.
De luifel heeft ook nog eens alu stokken ipv staal van de tent.

Buiten leven doen we sowieso.
Koken buiten, eten buiten etc. Caravan is alleen om te slapen. En zeker met een kleine van 1 jaar :-) maar wil wel goede schaduw voor der creëren dus dan kan beide.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Nou, de Cabanon Malawi 2 staat! Ong 1,5 uur voor wagentent, voortent, achtertent en 3 persoonstent voor de mannen. Al met al prima gelukt!
Alleen een productiefout in de rits van het kuipzeil van de voortent. De rits is verkeerd om ingenaaid… dus komende zaterdag op de terugweg weer langs de Wit… :/

Verder hoop ik dat het gros van de Duitsers vandaag weer vertrekken.. man man tot 1 uur vannacht muziek.. ik snap dat Terspegelt een grote familiecamping is, ideaal voor de kinderen, maar man man een beetje fatsoen is wel wenselijk.
Gelukkig van de zomer een kleine camping in het zwarte woud.

Nu genieten met een bak koffie! Wat een heerlijk leventje zo :*)

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:33

Bommes

Capo del formaggio

Memphisto schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:09:
Verder hoop ik dat het gros van de Duitsers vandaag weer vertrekken..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjotc9c4DinEtUeyRhok7nWymXU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N35bPttCi79fha02htD1gzDp.jpg?f=user_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Memphisto
Jep, blijkbaar zitten al die Duitsers hier in Nederland op de camping :+
Dus lekker rustig daar, hoop ik

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:23
Zo eerste nacht in de Coleman Kobuk Valley 4 Plus doorgebracht in uiterst Zuid-Limburg.

De verduistering een black-out in deze tent werkt goed. Ook blijft het binnen wat koeler.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Vz1UeIVIlFu523fjYhFGEAj6r0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Daxq1lnZ4QrhF5OaaYw5sDFC.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond naar Bruce in Landgraaf.
Morgenochtend door naar Cochem ( D. )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4C-KmnBpmqpQ1RxbF0rnDtxM7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ScOc9ozmXPZYb6L5xXO5WTY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kodess schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:25:
[...]

Mestic
Dometic
De chinese tour (Zoals Vevor):
Hyckes ('huismerk' De Wit Schijndel)
Homatiq ('huismerk' Obelink) zijn identiek
Thanks. Maar Vevor is dus wel redelijk? Zal ook een kijken naar Hyckes.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
PaulBloem schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:27:
[...]

[...]

Ok, die kende ik nog niet.. maar dat zijn vast geen geremde wagens. Maar wel tof idee zeg, helaas ook daar geen plek voor bij ons thuis.
Voor zo'n inklapbare aanhanger lijkt het me nog wel makkelijk om een stalling te vinden. Caravanstallingen zijn vol omdat ze geen plekken van 10 meter meer hebben voor een caravan of camper, maar grote kans dat als je het vraagt, zo'n inklapaanhanger wel ergens in een hoekje kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
205Gutmann schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:52:
[...]

In het menu kan ik de ventilator handmatig ook activeren, maar of hij zit er niet in, of hij is heel stil, want ik hoor geen verschil. Maar als hij er niet in zit verwacht ik niet dat ik m kan activeren zonder dat hij een fout geeft... Of is dat mijn verwachting die fout zit? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
nsa1984 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:21:
[...]

Herkenbaar, in het kader tweakers helpen tweakers. In welke periode heb je hem nodig? Ik heb een ongeremde plateuwagen van 2m x 1m, die ik mede voor dat werk gebruik. Staat hier in de voortuin in Den Helder.

[...]

Ik heb hem dus gekocht inderdaad, en ja als de aanhanger er staat gebruik je hem stiekem vaker dan gepland.
Mooi aanbod, erg gewaardeerd! Maar heb wel een geremde variant op het oog gezien de bergen en extra gevoel voor veiligheid die het geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-06 09:47

MeltedForest

Lenny-t

Memphisto schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:09:
Nou, de Cabanon Malawi 2 staat! Ong 1,5 uur voor wagentent, voortent, achtertent en 3 persoonstent voor de mannen. Al met al prima gelukt!
Alleen een productiefout in de rits van het kuipzeil van de voortent. De rits is verkeerd om ingenaaid… dus komende zaterdag op de terugweg weer langs de Wit… :/

Verder hoop ik dat het gros van de Duitsers vandaag weer vertrekken.. man man tot 1 uur vannacht muziek.. ik snap dat Terspegelt een grote familiecamping is, ideaal voor de kinderen, maar man man een beetje fatsoen is wel wenselijk.

Nu genieten met een bak koffie! Wat een heerlijk leventje zo :*)
Hier ook een verse Malawi 2.0 + Voor- en XL achtertent bezitter en het opzetten van het hele spul valt ons inderdaad erg mee.

We hebben met Hemelvaart en Pinksteren al genoten en gaan komend weekend weer 2 nachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-06 09:47

MeltedForest

Lenny-t

maar waar te stallen??

Dakkoffer + trekhaak koffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Als je het in je eentje moet doen luifel, in de vorm van een dak luifel (Thule / Fiamme) vast gemonteerd / verlijmd met de caravan.
Op camping is het dak luifel uitdraaien ,verankeren met haringen en eventueel regen / zon schermen inhangen. Nadeel, je voortent is niet zo diep als met een voortent , varieert van 2m tot 3,5 meter diepte voor de caravan ingang.

Voordeel: in je eentje ben je max 30 minuten kwijt om dit op te zetten (naast het levelen van je caravan).

* aReaRe heeft een Thule Omnistor 6300 dakluifel.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3ETTa0Q2MwM4VLdq5zYSlznzIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ILuyvLPrrGxBj16NPLiFK4P.jpg?f=fotoalbum_large

Dit weekend ook wezen kamperen.
Ook de vrijstaande luifel grand canyon tahuta 5 voor het eerst kunnen opzetten. Maar die is echt VEEL te groot voor ons. Dacht dat het wel handig zou zijn lekker veel ruimte maar ik kan de tent eronder opzetten, de motor eronder parkeren en dan nog kunnen we eronder zitten. Beetje overdreven voor 3 personen. Die gaat dus op marktplaats. Houd het wel bij de oude tarp voor dit jaar.

Ook de Weber go anywhere (kolen versie) met 2 kleine aanpassingen voor het eerst meegenomen. Dat beviel goed. Wil er alleen nog een opbergtas voor hebben ivm as wat er toch uit kan komen langs de luchtsleuven. En die zooi wil ik niet in het zijspan of de aanhanger hebben.
De originele tas is te groot want ik heb. Het handvat afneembaar gemaakt met 2 vleugelmoeren, formaat moet zo klein mogelijk ivm bepertke ruimte op de motor.

[ Voor 8% gewijzigd door harley op 12-06-2023 13:40 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Imposante club op de achtergrond :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:13
In Koningslust toevallig?

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
MeltedForest schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:49:
[...]

Dakkoffer + trekhaak koffer
Nice, past mooi als alternatieve optie inderdaad. Helaas bregen we ook graag onze twee wielrenfietsen mee.. dus die gaan of op de trekhaak of op de bagagewagen.
Thanks though! Mooie optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
aReaRe schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:52:
[...]

Als je het in je eentje moet doen luifel, in de vorm van een dak luifel (Thule / Fiamme) vast gemonteerd / verlijmd met de caravan.
Op camping is het dak luifel uitdraaien ,verankeren met haringen en eventueel regen / zon schermen inhangen. Nadeel, je voortent is niet zo diep als met een voortent , varieert van 2m tot 3,5 meter diepte voor de caravan ingang.

Voordeel: in je eentje ben je max 30 minuten kwijt om dit op te zetten (naast het levelen van je caravan).

* aReaRe heeft een Thule Omnistor 6300 dakluifel.]
Hier ook een Omnistor 6300, afgelopen Pinksteren gebruikt in combinatie met de Thule Residence G3 luifeltent.
Binnen één uur hadden we alles staan, voor ons (2 volwassenen en 2 kinderen) genoeg ruimte voor een lang weekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHsw2mCJZuFwMbvf14fW55g0os0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2TJXtmSyDQo4BAJoMO8KWHRE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
pirke schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:11:
[...]

In het menu kan ik de ventilator handmatig ook activeren, maar of hij zit er niet in, of hij is heel stil, want ik hoor geen verschil. Maar als hij er niet in zit verwacht ik niet dat ik m kan activeren zonder dat hij een fout geeft... Of is dat mijn verwachting die fout zit? :)
Geen idee, de ventilator hoeven niet veel geluid te maken, voel je ook geen verschil qua airflow bij het bovenste rooster?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
205Gutmann schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:52:
[...]

Geen idee, de ventilator hoeven niet veel geluid te maken, voel je ook geen verschil qua airflow bij het bovenste rooster?
Ik heb niks gemerkt, maar het kan zijn dat hij op dat moment niet actief aan het koelen was omdat de temperatuur goed was? Een compressor koelkast slaat regelmatig aan en uit, zou zomaar kunnen dat een absorptie koelkast dat ook doet en dat de ventilator - als hij er al in zit - dan dus ook niet geactiveerd wordt.

Hoe dan ook, met een temperatuur van 31 graden buiten, 32 graden binnen hebben we bevroren ijsjes en koud bier :) Dometic RMD 10.5T

Hij staat ook nog maar op standje 4 vd 5. In de winter is standje 2 meestal wel genoeg, in de lente zet ik m op 3, voor de zomer nu voor het eerst op 4. Meer uit voorzorg dan uit experimentele data wat nodig is... Ik wil nog een keer een simpel thermometertje halen om er in te leggen.

De airco hebben we vandaag ook voor het eerst gebruikt, uurtje voordat de kinderen op bed gingen. Dat was ook wel een verademing :) Het maximale stroomverbruik zou 4,8A zijn, maar de startstroom is kortstondig (0,15s) 18A. De 6A zekering aan de paal werd in ieder geval niet getriggerd, ook fijn om dat geverifieerd te hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door pirke op 12-06-2023 00:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 14:11
Hier een oude caravan met zo'n standaard koelkastje. Volgens mij is dat een absorptie. Ik heb daar een paar jaar geleden zelf 2 120mm fans in gemonteerd bij het bovenste rooster (de uitlaat). Die gaan aan en uit via een aliexpress temperatuurvoeler gemonteerd op de koelribben. Dat werkt prima. Waar we voorheen nog wel eens zachte ijsjes hadden op warme dagen, blijft alles nu prima koud. Overdag hoor (vooral zie eigenlijk doordat er een ledje op de fan zit) je de ventilators geregeld even 10 minuten aangaan om de warme lucht af te voeren. 's avonds en 's nachts doen ze niets.

Wat betreft koelboxen: wij hadden een koelbox van de Lidl met ventilator en peltier element. Die deed het aardig als extra koelkastje voor drinken en een paar kleine spulletjes. Je moet dan alleen zorgen dat je 's avonds je drinken bijvult en de koelbox vult, zodat hij 's nachts kan koelen. Dan heb je overdag koel drinken.

De ventilator ging echter steeds meer herrie maken, waardoor we onlangs een compressor koelbox hebben aangeschaft. Daar kan net iets meer in en die koelt geruisloos en koeler. Dit weekend gebruikt voor een feestje. Hij is echter wel een stukje groter en vooral veel zwaarder.

Het betreft deze(Obelink eigen merk). Kan ook nog op 12V voor onderweg, maar weet niet of dat nodig is. Vorige week zondag in de aanbieding voor €219, normaal €239.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:07
PaulBloem schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:23:
[...]

Nice, past mooi als alternatieve optie inderdaad. Helaas bregen we ook graag onze twee wielrenfietsen mee.. dus die gaan of op de trekhaak of op de bagagewagen.
Thanks though! Mooie optie.
Als je een wat smallere (lange) dakkoffer neemt, kunnen er zeker wel 2 racefietsen nog naast staan. Wij hebben voor op ons dak de Thule Polar 500. Alweer een wat oudere variant, maar mooi smal en 2 fietsen kunnen er dan nog wel naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 12:34
kleinelievewolff schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:43:
Hier een oude caravan met zo'n standaard koelkastje. Volgens mij is dat een absorptie. Ik heb daar een paar jaar geleden zelf 2 120mm fans in gemonteerd bij het bovenste rooster (de uitlaat). Die gaan aan en uit via een aliexpress temperatuurvoeler gemonteerd op de koelribben. Dat werkt prima. Waar we voorheen nog wel eens zachte ijsjes hadden op warme dagen, blijft alles nu prima koud. Overdag hoor (vooral zie eigenlijk doordat er een ledje op de fan zit) je de ventilators geregeld even 10 minuten aangaan om de warme lucht af te voeren. 's avonds en 's nachts doen ze niets.

Wat betreft koelboxen: wij hadden een koelbox van de Lidl met ventilator en peltier element. Die deed het aardig als extra koelkastje voor drinken en een paar kleine spulletjes. Je moet dan alleen zorgen dat je 's avonds je drinken bijvult en de koelbox vult, zodat hij 's nachts kan koelen. Dan heb je overdag koel drinken.

De ventilator ging echter steeds meer herrie maken, waardoor we onlangs een compressor koelbox hebben aangeschaft. Daar kan net iets meer in en die koelt geruisloos en koeler. Dit weekend gebruikt voor een feestje. Hij is echter wel een stukje groter en vooral veel zwaarder.

Het betreft deze(Obelink eigen merk). Kan ook nog op 12V voor onderweg, maar weet niet of dat nodig is. Vorige week zondag in de aanbieding voor €219, normaal €239.
Hmm ga ik misschien ook proberen. Wij hebben ook een oudje, koelt eigenlijk wel prima (afgelopen weekend niet boven de 7,8 graden geweest) echter duurt het wel lang voordat de koelkast koel is. De stroom van de ventilatoren heb je gewoon aangesloten op de bedrading van de koelkast achter het rooster?

Zou het met de ventilatoren ook iets sneller koud zijn?

Zit ook nog in mijn hoofd om tijdens de rit van de vakantie de koelkast op gas te laten draaien, mag en of kan dit uberhaupt?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:51
JanHenk schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:35:
Imposante club op de achtergrond :o
Ivow85 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:17:
[...]
In Koningslust toevallig?
Klopt was een rit met het zijspan voor mensen met een verstandelijke beperking zie : Savelbergrun voor foto's van het hele zooitje ;)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/353804311_3653192005006859_3756285724104585057_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=ad2b24&_nc_ohc=Cc9lirzGcA0AX8snIJo&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AfB82Qg8iCsKPb8notuwj64EzIfxha_UhH_RbnjfuEVqvg&oe=648C86B0

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 14:11
JaMaaT schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:48:
[...]

Hmm ga ik misschien ook proberen. Wij hebben ook een oudje, koelt eigenlijk wel prima (afgelopen weekend niet boven de 7,8 graden geweest) echter duurt het wel lang voordat de koelkast koel is. De stroom van de ventilatoren heb je gewoon aangesloten op de bedrading van de koelkast achter het rooster?

Zou het met de ventilatoren ook iets sneller koud zijn?

Zit ook nog in mijn hoofd om tijdens de rit van de vakantie de koelkast op gas te laten draaien, mag en of kan dit uberhaupt?
De stroom moet 12V zijn voor de ventilatoren. De koelkast heeft 220V. Dus je kunt óf een omvormer 220>12V nemen (die voor led verlichting kan) óf je haalt ergens anders 12V vandaan. Dat heb ik gedaan vanuit de keuken.

Als het warm weer is, zal hij ook sneller koud zijn, omdat hij zijn warmte beter kwijt kan.

Ik heb de koelkast zelf nog nooit op gas gebruikt, lijkt mij rijdend niet aan te bevelen. In geval van een ongeluk heb je dan een grotere kans op ontploffingsgevaar omdat je gasfles open staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 09:33
Er bestaan ventilatoren op alle denkbare spanningen.
(In onze caravan voor warmteafvoer van de koelkast op 230VAC en die draait -praktisch- altijd)

[ Voor 15% gewijzigd door Rob Z op 12-06-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-06 16:46
vraagje voor de caravan bezitters onder ons, of iemand die verstand heeft van Gasfles aansluitingen.
Ik zit een beetje in een dilemma:

In de caravan zit een "normale" Gas aansluiting is de disselbak. Deze aansluiting wordt gebruikt voor zowel het keukentje, koelkast en de verwarming.

Daarnaast kook ik voornamelijk op de skottel, maar het komt ook regelmatig voor dat ik het keukentje & de skottel tegelijk gebruik.

Ik wil eigenlijk niet 2 grote gasflessen meenemen.
Ik zat dus te denken om de keuken tijdens de vakantie aan te sluiten via een kleine campinggaz gasfles ( 904 o.i.d ). Maar ik wil niet beperkend zijn dat ik dan de verwarming bijv. niet meer kan gebruiken.

Vraag aan de heren / dames hier:
Kan ik de "normale" gas aansluiting in de disselbak vervangen door een gasdrukregelaar welke op de campinggaz gasfles past? kan dit gas ook werken voor de koelkast / verwarming?

Of:
Bestaat er een soort van splitter; dat ik op de aansluiting van de disselbak ( makkelijk ) een andere gasdrukregelaar op kan zetten? ( switch tussen campinggaz / en "normaal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Kan niet gewoon zoiets gebruiken? https://www.obelink.nl/ba...RoCI6QQAvD_BwE#2973=20105

En dan op 1 uitgang wellicht nog zo'n cadac snelkoppeling

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
harley schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:11:
[...]

[...]

Klopt was een rit met het zijspan voor mensen met een verstandelijke beperking zie : Savelbergrun voor foto's van het hele zooitje ;)

[Afbeelding]
Ik zag vrijdagmiddag het begin van jullie 'kampement' al staan bij de voetbalclub.

Goed bezig, zo'n rit d:)b

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
kleinelievewolff schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:22:
[...]

Ik heb de koelkast zelf nog nooit op gas gebruikt, lijkt mij rijdend niet aan te bevelen. In geval van een ongeluk heb je dan een grotere kans op ontploffingsgevaar omdat je gasfles open staat.
daar heb je dan weer speciale beveiligingen voor:
https://www.acsifreelife....gas/crashsensor-inbouwen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Rijden met open gasfles is in Nederland toegestaan mits je zo'n crashsensor hebt. In Frankrijk is het daarmee nog steeds verboden. Niet dat veel mensen zich daar iets van aantrekken maar dat is een andere discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@Androo is een buitengasaansluiting geen optie?

https://www.obelink.nl/bade-gas-inbouwdoos.html

Kun je die ene grote gasfles gebruiken voor zowel binnen als buiten, ook tegelijkertijd.

Hebben wij ook in de camper, met een 3 meter gasslang naar de BBQ zodat we lekker in de schaduw kunnen blijven.

[ Voor 23% gewijzigd door pirke op 12-06-2023 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
@Androo

De splitters die ze eerder aangeven werken inderdaad perfect. Zo doe ik het ook. Toch bemerk ik dat ik voor de BBQ iets flexibeler wil zijn (koken buiten de tent en thuis voor de BBQ).

Daar heb ik nu een Powerpack voor aangeschaft.

----------

Rijden met gas lijkt mij inderdaad ook niet aan te bevelen. Zo'n vermoeden had ik dus al. Ik ga eerst de ventilatoren testen.
Rob Z schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:26:
Er bestaan ventilatoren op alle denkbare spanningen.
(In onze caravan voor warmteafvoer van de koelkast op 230VAC en die draait -praktisch- altijd)
Dat ga ik denk ik ook maar doen. Verbruik van die dingen is te verwaardelozen. Bijvoorbeeld deze modelletjes: https://www.amazon.nl/Ven...lator%2Caps%2C124&sr=8-11

Heb ook de optie om de koelbox op 12v te laten draaien gezien de knopjes. Echter heb ik een verloop op de trekhaak zitten van 13 naar 7 polig. Gisteren toevallig gecheckt achter de auto, knopje gaat in ieder geval niet aan op de koelkast.

Las nog een stukje ergens om te testen met verlichting. Deze aan doen en dan checken of ze zwakker gaan branden indien je de koelkast aanzet. Indien dan de verlichting zwakker gaat branden slaat de koelkast aan. Dat ga ik nog een keertje checken.

Verder hebben we gewoon een mini tafelmodel koelkast bij ons. Deze is in no-time goed koud en staat in de voortent. Echter heb je deze niet bij je bij korte weekendjes. Dan zou de 12v optie nog een mooie zijn.

Of gewoon thuis lekker koud stoken (inclusief inhoud). Paar ingevroren elementen erin en op de plek van bestemming zo snel mogelijk aan het stroom. De korte weekenden reizen we vaak niet meer dan een uurtje.

[ Voor 20% gewijzigd door JaMaaT op 12-06-2023 13:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@JaMaaT
Vorig jaar thuis de caravan koelast koud laten worden met inhoud.
De hele reis dag niet aan gehad want ik heb ook geen constante spanning naar de caravan vanuit de auto.
In de avond waren pilsjes nog koud die er uit kwamen.
Nachtje weer met stroom op temperatuur laten komen, volgende dag weer reizen, in de avond ja hoor weer koude pilsjes.
Alleen de bevroren ijsjes in het vriesvak waren dat niet meer..bevroren dus niet. :P
Gelukkig waren het van die waterijs slurp dingetjes in de zakjes. Die kunnen gewoon ontdooien en weer bevriezen. Ideaal voor zo in de caravan dus.
Stel je van de 12 volt werking van die absorptie koelkasten niet te veel voor.
Je hebt zoveel kabel lengte, in vaak te dunne uitvoering daar heb je zoveel verlies over dat er niet veel meer overblijft bij het 12 volt verwarmingselement achter de koelkast.
Wil je het goed doen trek je een goed dikke kabel rechtstreeks vanuit de accu, met een relaistje geschakeld naar achteren. Eigen losse stekker verbinding en weer recht door naar de koelkast.
Zo min mogelijk overgangen, goede diameter enz.
Helaas houden de meeste auto's tegenwoordig met al die CAN systemen daar niet zo van.

@Androo
Gas splitten:
Ik had in de gasslang na de drukregelaar een messing T-stukje tussen gezet in de camper.
Daaraan een stukje slang met een afsluiter kraantje aan de ene kant en de camper aansluiting aan de andere kant.
Daarop niets.
Voor de bbq gewoon 3 meter slang die ik dan daarop stak met een slangklem met vleugelmoer.
Wil je het mooi maken maak je daar zo een snelsluiting aan voor in de caravan wand.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Oh ps @JaMaaT ik heb 2 PC ventilatoren achter het bovenste koelkast rooster gemaakt.
Er is overal wel 12 volt te vinden in de meeste caravans, waterpomp is bijvoorbeeld ook al 12 volt.
Klein extra schakelaartje aan de voorkant van de koelkast en hop met het handje aan zetten.
Als je een beetje grote ventilatoren neemt hoor je er echt niets van op 12 volt.

Daarmee en gewoon op 230 volt de koelkast aan maakt onze originele Electrolux koelkast in onze caravan uit 1986 nog gewoon ijsblokjes in het vriesvakje ook met 30 graden buiten temperatuur. O+ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
[...]

Heb die camping eens opgezocht en wat lees ik: park, nee kampeedorp, accomodaties, glamping, binnenspeeltuin, animatie, nog meer vermaak, etc.
Hoeveel alarmbellen wil je hebben? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 13:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Wolly schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:41:
[...]

Is inderdaad zo’n rond ding van ongeveer een meter breed, zodat de kleine een beetje kan spetteren.

Goed om te horen dat het wel mogelijk is (y)
Haha dat is nogal selectief antwoorden lezen, ik vond die van @maartend realistischer. ;)

Uiteindelijk is alles mogelijk, mits het niet recht tegen het campingreglement in gaat en dat gehandhaafd wordt. Verder is het vaak waar je je goed bij voelt en hoeveel je je aan trekt van eventuele omgeving. De een is heel ingetogen maar ik heb ook mensen gezien die zonder blikken of blozen een bad van meerdere meters bij meerdere meters op het veld neerplempen.

Zelf ben ik meer van het gezond verstand. Als er de ruimte voor is dan is wat verkoeling voor de kinderen helemaal niet raar (ik zet bijvoorbeeld de wasbak met water en wat waterpistolen neer), maar een meerpersoonsbad van meerdere meters zal je je mij niet zien meenemen naar een camping.
En als je in een gebied staat waar een watertekort heerst dan gewoon überhaupt niet natuurlijk.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:29:
[...]

Haha dat is nogal selectief antwoorden lezen, ik vond die van @maartend realistischer. ;)

Uiteindelijk is alles mogelijk, mits het niet recht tegen het campingreglement in gaat en dat gehandhaafd wordt. Verder is het vaak waar je je goed bij voelt en hoeveel je je aan trekt van eventuele omgeving. De een is heel ingetogen maar ik heb ook mensen gezien die zonder blikken of blozen een bad van meerdere meters bij meerdere meters op het veld neerplempen .

Zelf ben ik meer van het gezond verstand. Als er de ruimte voor is dan is wat verkoeling voor de kinderen helemaal niet raar (ik zet bijvoorbeeld de wasbak met water en wat waterpistolen neer), maar een meerpersoonsbad van meerdere meters zal je je mij niet zien meenemen naar een camping.
En als je in een gebied staat waar een watertekort heerst dan gewoon überhaupt niet natuurlijk.
Ik waardeer de bijdrage van @maartend hoor, heb het zelfs geplust. Maar er is op die plek geen sprake van droogte en qua regels zijn ze niet zo moeilijk 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:22:
[...]

Heb die camping eens opgezocht en wat lees ik: park, nee kampeedorp, accomodaties, glamping, binnenspeeltuin, animatie, nog meer vermaak, etc.
Hoeveel alarmbellen wil je hebben? :D
Haha, als je het zo stelt… Van al die faciliteiten ook geen gebruik gemaakt, behalve het best grote zwembad.

Het was op zondag een complete leegloop. Daarna nog heerlijk gekampeerd, wij zijn vanochtend thuis gekomen.. ;)

Ik denk nog steeds dat we dit type campings niet opnieuw gaan doen met ons gezin, maar ik ben op zich wel blij dat we het een keer gedaan hebben.

Een ervaring rijker :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Memphisto
JanHenk schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:24:
[...]

Haha, als je het zo stelt… Van al die faciliteiten ook geen gebruik gemaakt, behalve het best grote zwembad.

Het was op zondag een complete leegloop. Daarna nog heerlijk gekampeerd, wij zijn vanochtend thuis gekomen.. ;)

Ik denk nog steeds dat we dit type campings niet opnieuw gaan doen met ons gezin, maar ik ben op zich wel blij dat we het een keer gedaan hebben.

Een ervaring rijker :)
Hier idem op Terspegelt. Eigenlijk enkel geboekt omwille van de extra vakantieweek in juni en dus verwachting dat het lekker zou zijn. En idd, na de valse start op zaterdag is het na de leegloop op zondag heerlijk rustig!
Eigenlijk zoals we het ons voorstelde.. veel “zelf doen dingen” te doen voor de kinderen ( dus geen animatie oid).

We zitten hier nog tot zaterdag, en zoals nu had dat nog wel wat langer gemogen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaDude
  • Laatst online: 16-05 10:04
Memphisto schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:49:
[...]

Hier idem op Terspegelt. Eigenlijk enkel geboekt omwille van de extra vakantieweek in juni en dus verwachting dat het lekker zou zijn. En idd, na de valse start op zaterdag is het na de leegloop op zondag heerlijk rustig!
Eigenlijk zoals we het ons voorstelde.. veel “zelf doen dingen” te doen voor de kinderen ( dus geen animatie oid).

We zitten hier nog tot zaterdag, en zoals nu had dat nog wel wat langer gemogen 😉
Hetzelfde bij de Leistert... ik vind de afwisseling wel leuk eigenlijk. In het weekend volle bak, veel te doen m.b.t. animatie, en doordeweeks heerlijk rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:53
Ik schrok al. Wij vertrekken komende Vrijdag op vakantie en wij zijn vanaf 25-06 op TerSpegelt en veel gedoe met Duitsers heb ik niet perse zin in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Nu online
2x op de Leistert gestaan, beide keren in meivakantie.
Beste optie om van beide werelden te profiteren. Neem een plekje links naast/onder het meertje, dan ben je wellicht ietsje verder van speeltuin, is wel goed voor de beweging. Maar zit je niet tussen de schreeuwende kinderen.

Kleine disclaimer, moeten je eigen kinderen zich wel weten te gedragen, want toen wij er waren, waren er niet veel gezeinnen met kinderen aan die kant.

EDIT: Leistert moet uiteraard te spegelt zijn....

Op leistert ook wel eens geweest, maar dat is wel beduidend een mindere "luxe" camping....

[ Voor 14% gewijzigd door wienesroa op 13-06-2023 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
TerSpegelt hadden we ook naar gekeken afgelopen weekend, maar die zat vol. De Achterste Hoef ligt daar vlakbij en had nog genoeg plek. Heel veel seizoensplekken, maar we hebben ons prima vermaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Voor diegene die wat fun zoeken met de caravan en facebook niet schuwen: https://fb.watch/l82PBRMx-6/

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Ivow85
Een tijdje geleden begon ik aan het avontuur om mijn Puck op te knappen vanwege een bodemplaat die het na 51 jaar begeven had.
Een vakantie (zonder Puck) en drukke werkweken tussendoor, is er nu toch wel wat zichtbare progresssie.

Raamrubbers moesten ook vervangen, dus ramen er uit gehaald. En daar kwam toch wel wat roest op het frame in zicht. Dus dan maar de hele binnenbekleding er uit halen, om goed zicht op het frame te krijgen. Waar de bodem er juist bijzonder goed uit zag met slecht wat oppervlakkige roest, is met name rond het voorraam het staal toch wat verder aangetast. Nergens door, maar wel zodanig dat ik toch maar even ga overleggen met een lasser wat nu verstandig is.

Intussen ben ik druk doende om het hele frame kaal te maken. Maar met de huidige warmte werk ik geen uren achter elkaar door. Dus de voortgang is niet zo geweldig. Geeft ook niet, het moet niet teveel op werken gaan lijken!

Gezien de huidige 'toestand' heb ik inmiddels wel besloten om er een volledige restauratie van te maken. Ook het hefdak-doek wil ik vervangen door verduisterend doek. Het polyester dak opnieuw in de coating. Het aluminium plaatwerk opnieuw lakken (onderste helft in de toekomstige kleur van de klassieke Mini die er voor komt) en dan dat kleurspectrum doorzetten in het interieur. Om het af te maken ook 'even' alle biesjes van de afwerkstrips vernieuwen.
En als laatste natuurlijk de techniek goed na laten kijken. Waarschijnlijk meteen maar een as-reviese laten uitvoering, oplooprem en remschoenen of remmerij volledig vernieuwen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7p-BrtxKKO6SytIxndP_8u5YgOs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUu2z68ONOFPvFHMVng60jnp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggSXnSpt0GebiAaLqGXz_1HVX6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t7n1qshRUOxNQp78BFfELqIG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXRvNhZN0FnK00rO4cQhU6vVW0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7hybABcNNezSVSsGAltLQoIY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPA1cNELM1hSk9iUXRfBW7nrAaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U60Yw86YYDmz07h5i3j2M7nZ.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdens het struinen naar slimme en handige ideeën voor het nieuw te bouwen interieur van mijn Puck, stuitte ik op marktplaats voor een goed prijsje op een iets nieuwer exemplaar. Bod gedaan, bod geaccepteerd en mijn inspectie doorstaan. Dus ik hoef komende kampeer weekenden niet in een oud tentje te liggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6dSqvkY9YsMneSm4mCZO6uvkQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHfWYfLsBL5dg6OTtxAQHZKB.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk zal deze jaren '80 Puck weer in de verkoop gaan, zodra de 'echte klassieker' weer gebruikt kan worden om te kamperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 11:26

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Wat zijn die Puckjes toch waanzinnig vet zeg. Echte cult dingen. Het is dat ik al een camperbus heb...

Heel veel succes met de renovatie @Ivow85 ! En hou ons zo nu en dan op de hoogte!

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Laatst online: 01-06 20:45

Badderbeest

De enige echte

Yukkie schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:43:
Wat zijn die Puckjes toch waanzinnig vet zeg. Echte cult dingen. Het is dat ik al een camperbus heb...

Heel veel succes met de renovatie @Ivow85 ! En hou ons zo nu en dan op de hoogte!
Heeft je camperbus geen trekhaak dan? :+

De enige echte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Yukkie veel betere kwaliteit en zo mogelijk nog leuker om te zien: Lander Graziella 474
Geen last van doorgerotte houten bodems en of vocht in wanden met bij behorende roestende frames.
Ook wat meer ruimte, slapen in de breedte bijvoorbeeld.

Okay wat minder bekend dan de Puckjes maar net zo cult ondertussen, met een grote groep liefhebbers.

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 13-06-2023 22:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 11:26

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Badderbeest jawel hoor, maar ook nog een Puck meesleuren is misschien wat overkill voor mezelf alleen :P

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Heeft iemand van jullie een goede ervaring met een MiFi routertje? Ik heb in mijn telefoon een sim met een ruime databundel en ik heb daarnaast nog een datasim die uit diezelfde databundel put.

Wat ik wil bereiken;

• Omdat het 4G netwerk in de Franse binnenlanden vaak maar matig/slecht bereik geeft lijkt het mij handig als ik een MiFi router ergens kan plaatsen waar het bereik "optimaal" is

• Omdat ik een ruime databundel heb en mijn vrouw niet is het prettig voor haar als zij daar ook uit kan putten met haar eigen apparaten

• De kinderen hebben tablets en een switch welke wij kunnen inperken via de apps Family Link en Switch ouderlijk toezicht, die maken echter gebruik van een gedeeld WiFi netwerk. De kinderen mogen best elke dag een poosje paar elektronica staren, maar er moet ook buiten worden gespeeld. Het is handig als de app de tijd in de gaten houdt en wij als we gaan eten ofzo de apparaten met een swipe van de vinger kunnen vergrendelen. Tijdens de lange autoritten gebruiken wij bijvoorbeeld ook Teamviewer om de tablet van de kleinsten te kunnen bedienen zonder dat de bijrijder de gordel hoeft los te klikken om achterstevoren hangend tablets in en uit de houder te halen. De vorige auto had een ingebouwde WiFi router, de nieuwe helaas niet.

• De databundel is ruim, maar niet unlimited. Daarom wil ik de internettoegang van de apparaten van de kinderen kunnen blokkeren, terwijl ze wel met WiFi verbonden blijven.

Ik heb ook nog wel een oude telefoon liggen (een Galaxy Note 4)

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Badderbeest schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:30:
Heeft iemand van jullie een goede ervaring met een MiFi routertje? Ik heb in mijn telefoon een sim met een ruime databundel en ik heb daarnaast nog een datasim die uit diezelfde databundel put.
Loop even in Frankrijk een winkel van SFR binnen, en je hebt er een voor 39 euro met een prepaid kaart. Of een Orange winkel, daar verkopen ze die dingen met een prepaid kaart voor 46 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door Oekiejoekie op 14-06-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
@Badderbeest Die Teamviewer tip is een goede. Nooit aan gedacht!

Heb ook wel eens gekeken, ik kan echter wel duo sim aanvragen maar dan doet mijn telefoon niets meer. Dus ik hou het maar met WiFi Hotspot vanaf m'n telefoon. Heb onbeperkt KPN. Daarmee mag ik 50GB uitdelen aan m'n vrouw (die ook in het buitenland geldig is) En zelf mag ik dan ook nog 50GB verstoken. Daarmee moet ik het makkelijk kunnen redden.

Voor de kids zet ik een paar dingen al offline op de tablet.

Betreffende de data, je kunt ook een data limiet of schermtijd limiet instellen. Wellicht is dat een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

@Oekiejoekie Dat is op zich best een goede mogelijkheid, maar ik heb al een "eigen" abonnement data-sim zonder vaste kosten, want die betaalt mijn werkgever reeds en geen behoefte aan een prepaid pakketje ernaast. Ik weet niet of die routertjes van die providers simlock hebben, maar op basis van de lage prijs verwacht ik van wel. Ik wil in ieder geval een eigen apparaatje.

@JaMaaT Ik had er nog niet over nagedacht dat ik wellicht ook vanaf de zijde van de tablet de internettoegang (desnoods per app) kan afsluiten. Daar ga ik eens naar kijken. Op mijn telefoon (Samsung Galaxy Note 10+) zie ik zo 1-2-3 niet hoe ik WiFi aan kan laten maar de internettoegang kan ontzeggen. Wel is er een optie waarin ik kan aangeven dat bepaalde apps juist niet via WiFi het internet mogen benaderen, maar verplicht via mobiele gegevens. Ik kan vanavond eens testen of de Lenovo tablets dat ook hebben, want die hebben überhaupt geen LTE. Het zou vreemd zijn als de optie er is, maar het zou het probleem wel oplossen waarmee iedere MiFi router kan volstaan. Anders hebben de Lenovo's wellicht wel de mogelijkheid tot het uitzetten van de internettoegang per App (of in totaal)

thanks voor deze tip!

[ Voor 10% gewijzigd door Badderbeest op 14-06-2023 14:50 ]

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14

Wat ik wil bereiken;

• Omdat het 4G netwerk in de Franse binnenlanden vaak maar matig/slecht bereik geeft lijkt het mij handig als ik een MiFi router ergens kan plaatsen waar het bereik "optimaal" is

• Omdat ik een ruime databundel heb en mijn vrouw niet is het prettig voor haar als zij daar ook uit kan putten met haar eigen apparaten
Mijn telefoon staat bijna de hele vakantie op hotspot modus vanwege onbeperkt data bundel. Krijgen ook altijd rond de zomer periode nog een extra mail als je de zakelijke telefoon ook prive gebruikt dat je niet met hotspots of wifi netwerken moet verbinden maar gewoon via de 4G/5G.

Mijn ervaringen zijn met de Mifi routers niet al te best bij slecht/matig bereik, dan is deze ook slecht op de Mifi router, vaak is het Wifi signaal ook niet al te best en werkt het alleen op paar meter afstand. Zijn op Youtube best veel reviews te vinden over de verschillende modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
@kiefty14

Weet niet of je een zakelijk abonnement hebt maar volgens mij zijn er geen particuliere abonnementen die ook in het buitenland onbeperkt zijn.

Indien wel, welke provider heb je in dit geval :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Badderbeest schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:46:
@Oekiejoekie Dat is op zich best een goede mogelijkheid, maar ik heb al een "eigen" abonnement data-sim zonder vaste kosten, want die betaalt mijn werkgever reeds en geen behoefte aan een prepaid pakketje ernaast. Ik weet niet of die routertjes van die providers simlock hebben, maar op basis van de lage prijs verwacht ik van wel. Ik wil in ieder geval een eigen apparaatje.
SFR geeft aan dat ze al sinds januari 2015 niet meer aan simlocks doen:
A savoir. Depuis janvier 2015, les téléphones mobiles SFR sont désimlockés. Dans le cas contraire, nous vous invitons à suivre les étapes ci-dessous.
Je kunt dus veilig zo'n ding kopen en je Nederlandse simkaart er in steken. In Frankrijk is dat spul veel gangbaarder en dus goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:05
Yes, kijk eens op https://www.gl-inet.com/. YouTube: You NEED this if you use public WiFi - GL-iNet Slate Plus

Ook te verkrijgen met sim mogelijkheid (Cellular Router)

Pluspunten zijn; adguard ingebrepen, vpn, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kiefty14
JaMaaT schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:04:
@kiefty14

Weet niet of je een zakelijk abonnement hebt maar volgens mij zijn er geen particuliere abonnementen die ook in het buitenland onbeperkt zijn.

Indien wel, welke provider heb je in dit geval :D
Heb zakelijk en is voor in de EU onbeperkt. Zo wordt het iig gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

@JL-IP(!) Best een geinig routertje, maar niet wat ik zoek. Ik zoek er 1 met ingebouwde LTE-modem met stevige ontvangst, zodat ik er een simkaart in kan proppen. Scheelt weer een extra apparaatje.

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:05
Badderbeest schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:59:
@JL-IP(!) Best een geinig routertje, maar niet wat ik zoek. Ik zoek er 1 met ingebouwde LTE-modem met stevige ontvangst, zodat ik er een simkaart in kan proppen. Scheelt weer een extra apparaatje.
Hebben ze ook. Klik. Zo ook op accu

[ Voor 4% gewijzigd door JL-IP(!) op 14-06-2023 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik ben hier wel skeptisch over, waarom zou je verwachten dat zo'n apparaat een betere antenne heeft dan je telefoon a 500 tot 1000 euro waar waarschijnlijk 20x meer research in zit?

In Frankrijk is het vaak drama met 3G / 4G / 5G, soms helpt het om handmatig een andere provider te kiezen. Het enige waar ik naar zou zoeken is een router met een dikke antenne - maar ik weet niet hoe de 4G techniek werkt en of dat überhaupt gaat uitmaken.

Ik heb wel eens gekeken naar Starlink, maar het grootste bezwaar daartegen is de enorme hoeveelheid troep die de ruimte in wordt geschoten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
Is internet zoveel waard dan op vakantie? Of gaan jullie nog aan het werk?

Als ik bereik heb voor WhatsApp en ff weerbericht kan checken vind ik t prima. Ff nieuw Netflix film voor de kids downloaden doe ik wel ff bij de receptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik zie overigens dat Ubiquiti binnenkort (?) ook met een mobiele router komt: https://eu.store.ui.com/e...tegrations-mobile-routing

Dat lijkt mij wel interessant, goede ervaring met hun producten thuis en je kan losse antennes aansluiten.

Op vakantie kijken we wel eens een serie en ook op vakantie moet natuurlijk de F1 gekeken worden ;) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
TheJVH schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:20:
[...]

Ik ben hier wel skeptisch over, waarom zou je verwachten dat zo'n apparaat een betere antenne heeft dan je telefoon a 500 tot 1000 euro waar waarschijnlijk 20x meer research in zit?

In Frankrijk is het vaak drama met 3G / 4G / 5G, soms helpt het om handmatig een andere provider te kiezen. Het enige waar ik naar zou zoeken is een router met een dikke antenne - maar ik weet niet hoe de 4G techniek werkt en of dat überhaupt gaat uitmaken.
Ik koop zelf wel eens 4G-routers met externe antennes voor plekken met weinig ontvangst, maar als je die prijzen ziet, dan kun je van die prijs ook een hele leuke camping met dekkende WiFi boeken...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvbZBMDZxY1GKnF4Gd45x2WUqs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzCijFoVYPID34wfoqonpZVm.jpg?f=fotoalbum_large
Afgelopen weekend heerlijk op Texel gekampeerd. Was daar goed vertoeven dankzij de wind uit het noorden, de Noordzee is nog niet zo warm.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

@TheJVH een dure telefoon zal best meer research in zitten, maar deze is al snel in het nadeel t.o.v. een 4G routertje. Een dedicated apparaat kan bijvoorbeeld een externe antenne hebben en ook de behuizing kan worden gevormd om de interne antennes heen. Ook kun je een routertje ergens neerleggen waar het 4G bereik optimaal is, dan kun je zelf over WiFi gaan internetten waar het comfort optimaal is.

En ook hier staat de F1 op het wensenlijstje 😀

De enige echte

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik dacht ook niet echt gehecht te zijn aan internet op de camping, maar als je een keer een plek hebt met slecht bereik, merk je pas hoe vaak je zo’n ding gebruikt. We trekken er vaak op uit, dus eigenlijk check ik best veel websites voor toeristische informatie zoals openingstijden, aanraders in de buurt, Google maps, parkeerplaatsen, openbaar vervoer, etc. Ik ga graag goed voorbereid ergens heen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zo’n extern ding dan weer wat overkill vind voor onze situatie.
Pagina: 1 ... 173 ... 254 Laatste