Het gaat om het rijden als inwoner van Nederland met een buitenlands voertuig, in beginsel ben je dan gewoon BPM en Nederlandse MRB verschuldigd.TgR_KILLER schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:42:
[...]
Ik heb geen antwoord op je vragen, en heb zo het idee dat je dat het beste bij die dealers na kan vragen. Ongeacht wat de ervaringen hier zijn, als de verhuurders die jij ziet gewoon vasthouden aan 2 weken max dan hoef je ook niet verder te zoeken.
Er is een 'vrijstelling kortstondig gebruik' voor maximaal 14 dagen, maar ik vraag me oprecht af of dit een reëel risico is voor die paar dagen dat ik niet eens in NL ben...
Heb ik ook naar gekeken en om drie redenen valt dat eigenlijk al af:Maar, ander vraagje, waarom vlieg je niet naar Schotland en huur je daar wat? Of is de reis erheen ook al echt vakantie? Want of je nou met de boot of trein gaat oid, een camper meenemen is ook niet heel goedkoop. Veel echte camper bedrijven verhuren sowieso nieuwe campers van 1 max 2 jaar oud, want daarna gaan ze als occasion de verkoop in en gaan ze als warme broodjes weg.
- We willen graag onze spullen thuis meteen inladen in een camper, met 2 kleine kinderen kan er dan net wat meer mee dan in een vliegtuig (denk aan o.a. onze eigen autostoelen, zie verderop);
- Vliegen met kinderen van 1 en 4 (ik heb het al eens eerder gedaan met alleen de oudste) is m.i. geen pretje;
- Vliegen met 4 personen en ter plaatse huren is wel echt een stuk duurder dan in Nederland huren en een dag-overtocht pakken met bijvoorbeeld Hoek van Holland - Harwich.
Vandaar ook een beetje mijn vraag hoe dat werkt met het vervoeren van jonge kinderen in campers; mooiste zou gewoon twee isofix stoeltjes zijn, dan kan ik m'n eigen stoelen overzetten in de camper en gaan..Kevinns schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:57:
[...]
Ik heb zelf ook gekeken naar campers om volgend jaar een langere reis te maken met ons jonge gezin (3 kinderen dan 3, 3, 4 jaar) maar ik heb er toch van afgezien... De botsveiligheid van een camper laat behoorlijk wat te wensen over blijkt: https://www.autovisie.nl/...test-zo-onveilig-campers/. Zeker op de smalle weggetjes van Schotland lijkt me dat [edit: persoonlijk] niet zo fijn.
Zo'n platform zit ik ook naar te kijken, beetje afhankelijk van wat er in de buurt beschikbaar is voor de ons gewenste periode (vol hoogseizoen, helaas gebonden qua werk) voor een redelijke prijs. En dat is helaas niet heel veel. Alkoof heeft eigenlijk ook mijn voorkeur qua praktisch gebruik, maar een vriend van mij raadde het af i.v.m. het rijden. Ik denk dat ik het af laat hangen van wat er een beetje beschikbaar is.djiedjee schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:54:
@JanHenk
wij hebben wel ervaring met het huren van een camper.
Dat hebben we via een verhuurplatform gedaan. Bijv Goboony. Dat was een stuk goedkoper dan bij een dealer.
We hebben 1 keer een halfintegraal met alkoof gehuurd en 1 keer een integraal met hefbed.
Die alkoof was echt veel praktischer.
Om te rijden voelde hij in het begin veel groter/lomper, maar als je eenmaal gewend bent valt het erg mee.
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
:strip_exif()/f/image/Nhjrz5RUenYn0YRaBWO0HEvv.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/f7HJP7Ol39UMRttk0Eu3glUo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Rtdx2iWSWqC9VB5ePu7PswxS.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/NOJHBSgBFqBcEqUBrqcSEvoU.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/2YQbMTIJ9VCP1KDmPcJBrh1D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VqWtq7eXfJ3PA8YusMV28ib3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Oxxl474vZwyTOtyB7WB3lvTx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/8TQxR1rOxns1r212mLkwZpWY.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/JXV3LjsAFoeOjyqBNWajDMRL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/RS76no2aiPp5Pv7QVpEZ4E4n.jpg?f=fotoalbum_tile)