[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 166 ... 279 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:42:
[...]

Ik heb geen antwoord op je vragen, en heb zo het idee dat je dat het beste bij die dealers na kan vragen. Ongeacht wat de ervaringen hier zijn, als de verhuurders die jij ziet gewoon vasthouden aan 2 weken max dan hoef je ook niet verder te zoeken.
Het gaat om het rijden als inwoner van Nederland met een buitenlands voertuig, in beginsel ben je dan gewoon BPM en Nederlandse MRB verschuldigd.

Er is een 'vrijstelling kortstondig gebruik' voor maximaal 14 dagen, maar ik vraag me oprecht af of dit een reëel risico is voor die paar dagen dat ik niet eens in NL ben...
Maar, ander vraagje, waarom vlieg je niet naar Schotland en huur je daar wat? Of is de reis erheen ook al echt vakantie? Want of je nou met de boot of trein gaat oid, een camper meenemen is ook niet heel goedkoop. Veel echte camper bedrijven verhuren sowieso nieuwe campers van 1 max 2 jaar oud, want daarna gaan ze als occasion de verkoop in en gaan ze als warme broodjes weg.
Heb ik ook naar gekeken en om drie redenen valt dat eigenlijk al af:
- We willen graag onze spullen thuis meteen inladen in een camper, met 2 kleine kinderen kan er dan net wat meer mee dan in een vliegtuig (denk aan o.a. onze eigen autostoelen, zie verderop);
- Vliegen met kinderen van 1 en 4 (ik heb het al eens eerder gedaan met alleen de oudste) is m.i. geen pretje;
- Vliegen met 4 personen en ter plaatse huren is wel echt een stuk duurder dan in Nederland huren en een dag-overtocht pakken met bijvoorbeeld Hoek van Holland - Harwich.
Kevinns schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:57:
[...]
Ik heb zelf ook gekeken naar campers om volgend jaar een langere reis te maken met ons jonge gezin (3 kinderen dan 3, 3, 4 jaar) maar ik heb er toch van afgezien... De botsveiligheid van een camper laat behoorlijk wat te wensen over blijkt: https://www.autovisie.nl/...test-zo-onveilig-campers/. Zeker op de smalle weggetjes van Schotland lijkt me dat [edit: persoonlijk] niet zo fijn.
Vandaar ook een beetje mijn vraag hoe dat werkt met het vervoeren van jonge kinderen in campers; mooiste zou gewoon twee isofix stoeltjes zijn, dan kan ik m'n eigen stoelen overzetten in de camper en gaan.. :)
djiedjee schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:54:
@JanHenk

wij hebben wel ervaring met het huren van een camper.
Dat hebben we via een verhuurplatform gedaan. Bijv Goboony. Dat was een stuk goedkoper dan bij een dealer.

We hebben 1 keer een halfintegraal met alkoof gehuurd en 1 keer een integraal met hefbed.

Die alkoof was echt veel praktischer.
Om te rijden voelde hij in het begin veel groter/lomper, maar als je eenmaal gewend bent valt het erg mee.
Zo'n platform zit ik ook naar te kijken, beetje afhankelijk van wat er in de buurt beschikbaar is voor de ons gewenste periode (vol hoogseizoen, helaas gebonden qua werk) voor een redelijke prijs. En dat is helaas niet heel veel. Alkoof heeft eigenlijk ook mijn voorkeur qua praktisch gebruik, maar een vriend van mij raadde het af i.v.m. het rijden. Ik denk dat ik het af laat hangen van wat er een beetje beschikbaar is.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01 22:55
JanHenk schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:12:
[...]

Het gaat om het rijden als inwoner van Nederland met een buitenlands voertuig, in beginsel ben je dan gewoon BPM en Nederlandse MRB verschuldigd.

Er is een 'vrijstelling kortstondig gebruik' voor maximaal 14 dagen, maar ik vraag me oprecht af of dit een reëel risico is voor die paar dagen dat ik niet eens in NL ben...
Oh bedoel je het zo, ik ken de wetgeving niet en heb mij er zeker niet in verdiept. Maar is dit niet een regel die bedoeld is voor auto's die jij bezit? Zodat je niet een Poolse, Duitse, Belgische auto bezit en daar lekker goedkoop 50 jaar mee in NL rijd?
Betwijfel dat dit geld voor een huur camper... die bezit je immers ook helemaal niet.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Kevinns
  • Laatst online: 17:39
TgR_KILLER schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:47:
[...]

Oh bedoel je het zo, ik ken de wetgeving niet en heb mij er zeker niet in verdiept. Maar is dit niet een regel die bedoeld is voor auto's die jij bezit? Zodat je niet een Poolse, Duitse, Belgische auto bezit en daar lekker goedkoop 50 jaar mee in NL rijd?
Betwijfel dat dit geld voor een huur camper... die bezit je immers ook helemaal niet.
Dat dacht ik eerst ook, maar het blijkt toch iets gevoeliger te liggen en ontstaat er dus een probleem als je een camper huurt in DE, ermee naar NL rijdt om je spullen in te pakken, en na je vakantie van 2+ weken weer terugkeert in NL om uit te pakken. Suf natuurlijk, en niet waar de wetgeving voor bedoeld is, maar @JanHenk heeft 'm wel goed gespot.
Als u in Nederland met een auto met buitenlands kenteken zou rijden en in Nederland woont, dan kan er een probleem ontstaan. Voor auto's op Nederlands kentekenen wordt motorrijtuigenbelasting en BPM betaald, bij een buitenlands kenteken is dit niet zo. Bij een kort tijdelijk gebruik (bijvoorbeeld huur) in Nederland mag u rijden met een buitenlands kenteken. Voor dit tijdelijke gebruik is dan wel een veertiendagenvrijstelling nodig. Dit wil zeggen dat u 1x per jaar voor hetzelfde kenteken een vrijstelling kunt aanvragen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kevinns op 04-05-2023 12:53 ]

• powerguy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-12-2025
Spykie schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:11:
Goedenavond!

Iemand een tip voor een leuke (boeren) camping in de Morvan regio in Frankrijk?
Ook leuk is Camping Les Mésanges, vorig jaar 2 weken gestaan, Zorg alleen dat je geen plek beneden bij het speelveld neemt, kan soms ruiken naar riolering, omdat ze zelf het afvalwater zuiveren.

• TgR_KILLER
Kevinns schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:51:
[...]

Dat dacht ik eerst ook, maar het blijkt toch iets gevoeliger te liggen en ontstaat er dus een probleem als je een camper huurt in DE, ermee naar NL rijdt om je spullen in te pakken, en na je vakantie van 2+ weken weer terugkeert in NL om uit te pakken. Suf natuurlijk, en niet waar de wetgeving voor bedoeld is, maar @JanHenk heeft 'm wel goed gespot.

[...]
Naja had het kunnen weten, we leven namelijk in een land wat zijn inwoners het liefst tot elke druppel uitmelkt :D wat een regels....

En dan nog, je huurt hem in DE en rijd er mee in schotland.. Dus wat wil de Nederlandse overheid daar dan mee. Je rijd niet eens in Nederland op de weg met dat ding.

Overigens over die opmerkingen over veiligheid. Denk dat bij nieuwe campers dat wel OK is hoor, geen idee wat voor artikel gelinkt wordt in autovisie, herken die hele camper niet qua vorm en het artikel waar het weer naar door linkt kom ik op een hele andere pagina uit.

Wij krijgen een buscamper op Fiat onderstel, die heeft in de Euroncap 'gewoon' een gold certificaat. Natuurlijk moet je ook wel zelf nadenken bij hoe je je spullen mee neemt. bijvoorbeeld de messenset netjes in de la hebben liggen. Ik zie genoeg campers waar ze de messen dan zo fancy aan een magneet op de achterwand van de keuken hebben hangen. Als je dan een goede klappert maakt heb je 10 messen in je rug..

Then again, als je eens wist hoeveel normale personen wagens ook niet zo heel lekker doen in die testen dan ga je daar ook je kids en jezelf niet in vervoeren :p

[ Voor 5% gewijzigd door TgR_KILLER op 04-05-2023 12:59 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• Kevinns
Ik denk ook dat je in een buscamper een stuk beter zit, aangezien dat gewoon een bus is. Het probleem met de campers met opbouw is dat de botsproeven worden gedaan op de basisvoertuigen. Daarna wordt er een paar ton aan plastic, hout en lullige kastjes en bankjes op geknutseld en hoopt men dat het nog veilig is.

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:12
Vrouwlief en ik zijn aan het kamperen geslagen, zoveel mogelijk back to basic zelfvoorzienend . Gaat lekker, echter slaap ik bijzonder slecht. Vaak wakker met een slapende arm (zijslaper). Mijn buikgevoel zegt dat mijn matje niet de juiste is. Ik heb nu een Mountain Equipment Classic Comfort. Door de bomen is echter het bos niet te zien als het op matjes aankomt.

Hebben jullie wellicht een suggestie die geschikt is voor de grote zijslaper. Bij voorkeur iets wat goed beschikbaar is in NL, maar als het enkel in de US beschikbaar is, dan is dat ook geen probleem. Budget maakt niet zoveel uit. We zijn van plan 3 seizoenen te gaan kamperen.

Gecensureerd.

• TouchOfInsanity
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Cheesy schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:54:
[...]

Dicht? Wat is er aan de hand? Heb pas ook naar die camping gekeken.
Alternatieven die ik bekeken heb: Nivon Wijk aan Zee en Zuidduinen Katwijk.

Kampeermeneer heeft ook nog een lijstje: https://www.kampeermeneer.nl/camping-aan-zee-nederland/
Sorry ik bedoelde dat ze al vol zitten.

Zie overigens steeds meer campings al wel vol lopen dus snel maar iets gaan boeken. Vanavond even naar je tips kijken, thanks.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Hemingr schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:03:
Vrouwlief en ik zijn aan het kamperen geslagen, zoveel mogelijk back to basic zelfvoorzienend . Gaat lekker, echter slaap ik bijzonder slecht. Vaak wakker met een slapende arm (zijslaper). Mijn buikgevoel zegt dat mijn matje niet de juiste is. Ik heb nu een Mountain Equipment Classic Comfort. Door de bomen is echter het bos niet te zien als het op matjes aankomt.

Hebben jullie wellicht een suggestie die geschikt is voor de grote zijslaper. Bij voorkeur iets wat goed beschikbaar is in NL, maar als het enkel in de US beschikbaar is, dan is dat ook geen probleem. Budget maakt niet zoveel uit. We zijn van plan 3 seizoenen te gaan kamperen.
Zeker, zelfs de vorige pagina ging het er nog over, bijvoorbeeld de dikkere van Exped. Maar ik zou gewoon eens beginnen met het gebruiken van de zoekfunctie, er is echt al heel veel over gezegd. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03

-tom-562

Oliesjeik

Exped Megamat d:)b Ik heb 'm vorig jaar gekocht, maar ik had dat ding al 10 jaar geleden moeten kopen.

Vaak bu'j te bang!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:56
Je mag als Nederlander 1x per persoon per jaar per kenteken ontheffing krijgen om 1 onafgebroken periode van 14 dagen met een buitenlands voertuig in Nederland te rijden.

Met twee personen kun je dus ontheffing vragen voor het begin van je vakantie, en de andere persoon voor het einde vd vakantie. Die persoon moet dan ook daadwerkelijk het voertuig besturen.

Voor de tijd dat je in het buitenland rijdt heb je geen ontheffing nodig.

Verder een tip: mensen die voor het eerst met een camper op pad gaan zijn geneigd om veel te veel kilometers te willen maken. Zeker het een baby/peuter wil je vooral stilstaan en uitrusten :) Plan dan om max een uurtje te rijden en daar dan 1 tot 3 nachten te blijven. Elke dag rijden, helemaal elke dag langer dan een uur is echt killing en geeft je niet dat fijne vakantiegevoel.

Verder heb je zitjes die je gewoon aan een autogordel bevestigd, de meeste campers hebben nog geen isofix.

Qua indeling: zorg voor vloeroppervlak voor het babybedje, die wil je niet in een bed leggen waar die uit kan klimmen/vallen. Voor de volwassenen is elk bed wil geschikt, persoonlijk vind ik een queensbed te klein, die zijn vaak erg kort en smal. Een dwarsbed of twee losse lengtebedden zijn prima. In de alkoof kun je ook prima slapen over het algemeen.

Verder moet je goed op het gewicht letten, campers die je met B rijbewijs mag rijden zijn over het algemeen te zwaar. Laat dus zoveel mogelijk thuis...

• Hemingr
-tom-562 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:23:
[...]

Exped Megamat d:)b Ik heb 'm vorig jaar gekocht, maar ik had dat ding al 10 jaar geleden moeten kopen.
Ik ga eens kijken waar ik kan proef liggen. Thanks!

Gecensureerd.

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:40
Mbt isofix, ik heb campers gezien waar die ingebouwd waren op de bank
Dus ik denk even navragen bij je verhuurder

• mattijsier
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-09-2025
Spykie schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:11:
Goedenavond!

Iemand een tip voor een leuke (boeren) camping in de Morvan regio in Frankrijk?
Dit is ook niet echt een boeren camping meer een leuke kastelen camping :D

Château Valogne

Het is een camping met 2 grote velden met daartussen het huisje met wc/douchen en spoelbakken.
Verderop is er ook een Meertje te vinden waar je ook in kan zwemmen.
Btw het zijn nederlandse eigenaren

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@JanHenk om jezelf niet teveel te beperken zou ik (persoonlijk) voor die paar weken niet al te veel concentreren op Isofix. Ik weet niet welke stoeltjes je nu gebruikt of gaat gebruiken maar bijvoorbeeld de Rodifix kun je ook met autogordel vastzetten. Een Maxicosi (ik gebruik even de merknaam voor zo'n zitje met grote draagbeugel) kan ook altijd in de gordel, maar wellicht is je kindje van 1 daar dan net uitgeroeid. Dus dan wellicht even iets lenen bij bekenden of kopen. Voor <100 heb je al zitjes te koop.

• Kevinns
Ik heb laatst op marktplaats 2 Maxi Cosi Tobi stoeltjes gescoord voor 75 euro. Dat zou voor de vakantie dus wel een goede optie kunnen zijn. Prima stoel.

• JanHenk
  • Niet online
Cheesy schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:04:
@JanHenk om jezelf niet teveel te beperken zou ik (persoonlijk) voor die paar weken niet al te veel concentreren op Isofix. Ik weet niet welke stoeltjes je nu gebruikt of gaat gebruiken maar bijvoorbeeld de Rodifix kun je ook met autogordel vastzetten. Een Maxicosi (ik gebruik even de merknaam voor zo'n zitje met grote draagbeugel) kan ook altijd in de gordel, maar wellicht is je kindje van 1 daar dan net uitgeroeid. Dus dan wellicht even iets lenen bij bekenden of kopen. Voor <100 heb je al zitjes te koop.
Wij hebben nu een Cybex Pallas G en Cybex Cloud Z. Ze kunnen ook allebei in de autogordel. Maar de Cloud Z past tzt sowieso niet meer, dus daar moet wat anders voor komen. Vind dat een moeilijke fase qua autostoelen trouwens (±15 maand).

Denk dat het wel goedkomt. Ik vroeg het me alleen af of het gemeengoed was of niet. Blijkbaar niet. Dan kan ik daar rekening mee houden.. :)

@pirke Bedankt voor de tips. We willen drie weken, veel meer dan we normaal op vakantie gaan. Denk dat het wel goed komt met het aantal kilometers per dag.

• pirke
JanHenk schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:10:
[...]

@pirke Bedankt voor de tips. We willen drie weken, veel meer dan we normaal op vakantie gaan. Denk dat het wel goed komt met het aantal kilometers per dag.
Dat dachten wij ook de eerste keer met een huurcamper op pad ;)

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 12:06
Gonadan schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:57:
[...]

Ja het wordt sowieso de pro, die is ook groter. Kampeermeneer gaf ook de tip de boel weer op de bakplaat te leggen, dan heb je helemaal en mooi schild en wordt de steen niet te snel te heet.
Mijn idee van een steen was dat hij ook veel langzamer opwarmt dus als ik er broodjes in leg terwijl de steen nog niet echt heet is ze veel minder snel van onderen zullen verbranden.
Al zo geprobeerd?
Had vanochtend zwarte onderkanten bij onze broodjes.. pizza steen tot 200 verwarmd, daarna broodjes er op met vuur laag.
Verder waren de broodjes wel goed naar 7 minuten.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

TgR_KILLER schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:57:
[...]

Waren nog de helft aan plaatsen leeg, was een nieuwe schuur, eerst een week elke dag mail contact, hoop vragen, en dan niks meer.

Tis waardeloos..
Ik weet wel een goede stalling maar ik denk dat Lelystad een beetje uit de buurt ligt :+
Maar wel zwaar klote zoals een bedrijf niet reageert.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Tito129 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:59:
Al zo geprobeerd?
Had vanochtend zwarte onderkanten bij onze broodjes.. pizza steen tot 200 verwarmd, daarna broodjes er op met vuur laag.
Verder waren de broodjes wel goed naar 7 minuten.
Nee nog niet. Goed dat het het zegt, was het al bijna vergeten en moet hem nog kopen.

Jij beschrijft overigens wel waarom ik de broodjes er al in zou willen vóórdat de steen heet is. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:02
Bedankt allen voor de Morvan tips!

Iemand toevallig ook nog tips voor een boerderij achtige camping in de Champagne streek? Moet een beetje leuk zijn met een ander half jarige :)

Meer specifiek een beetje in dit gebied:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1_Joen-KKmL1ildM3RZV1jAZrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nhjrz5RUenYn0YRaBWO0HEvv.jpg?f=fotoalbum_large

Op Camping23 nog niet iets kunnen vinden.

Alvast bedankt weer!

Bereken je warmteverlies

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:52
Spykie schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:24:
Bedankt allen voor de Morvan tips!

Iemand toevallig ook nog tips voor een boerderij achtige camping in de Champagne streek? Moet een beetje leuk zijn met een ander half jarige :)

Meer specifiek een beetje in dit gebied:

[Afbeelding]

Op Camping23 nog niet iets kunnen vinden.

Alvast bedankt weer!
Flower Camping la Samaritaine.
Wij zijn er 4 jaar geleden geweest, konden niet echt een camping vinden in de regio, tot ik deze tegenkwam.
Simpel, schoon en verse stokbroodjes en croissants bij het ontbijt.
Niet te groot (was toen een wens met 4-jarige erbij), weinig vaste plekken, en goed betaalbaar. (Maar wel basic)

• pirke
Na een lange dag in Parijs nu even lekker buiten zitten, voetjes omhoog en een glas Franse Cognac in mn handen 8)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:18:
Na een lange dag in Parijs nu even lekker buiten zitten, voetjes omhoog en een glas Franse Cognac in mn handen 8)
Ik ben jaloers :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Boete van het CJIB uit Leeuwarden op kenteken van de caravan, na correctie 91 km/h te hard op de A2 O-) _O-

Knap dat een caravan zo hard kan rijden :+

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 04-05-2023 22:04 ]

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-01 16:37
aReaRe schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:03:
Boete van het CJIB uit Leeuwarden op kenteken van de caravan, na correctie 91 km/h te hard op de A2 O-) _O-

Knap dat een caravan zo hard kan rijden :+
Dat ligt nogal aan het voertuig waar de caravan achter hangt. :+

Heb je de foto opgevraagd, ik ben wel benieuwd. _O-

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

205Gutmann schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:06:
[...]

Dat ligt nogal aan het voertuig waar de caravan achter hangt. :+

Heb je de foto opgevraagd, ik ben wel benieuwd. _O-
Geen foto beschikbaar :N Clio was de trekker, die haalt het makkelijk gezien het tijdstip was het een inhaalactie. Mijn fout.

• pirke
Reed je 191+ met je caravan erachter dan? Dat zal ook een flinke draaikolk in je tank zijn geweest :)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:48

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:35:
Reed je 191+ met je caravan erachter dan? Dat zal ook een flinke draaikolk in je tank zijn geweest :)
181 reed @aReaRe dan.. dat lijkt me wel echt sterk.. :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• pirke
Bommes schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:41:
[...]

181 reed @aReaRe dan.. dat lijkt me wel echt sterk.. :o
Oja, caravans mogen maar 90. Wellicht waren er werkzaamheden en was de max snelheid teruggebracht tot 50, ook dat levert nog steeds 141 op wat haalbaar maar asociaal veel te hard is met een caravan, zeker als de rest wel langzamer reed... Dat is geen gewone inhaalmanoeuvre geweest, al snap ik dat je constant mensen aan het inhalen bent als je 91 te hard rijdt ;)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Of een rood kruis, dan rijd je al snel 91 te hard. Of werkt dat niet zo? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Cheesy
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:02:
Of een rood kruis, dan rijd je al snel 91 te hard. Of werkt dat niet zo? :+
Als je zo rekent is die goedkoop (~€ 260)
40 te hard is al ~€480
Bij 90 te hard bepaalt het OM het bedrag.

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 05-05-2023 08:40 ]

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
JanHenk schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:53:
Mijn vriendin en ik hebben het plan opgevat om in augustus 2024 (volgend jaar dus pas..) een trip met een camper door Schotland te maken. Dit staat al lang op de verlanglijst, maar de planning liet het niet eerder toe.

Wij zijn (sinds anderhalve week) een gezin van 4, jonge kinderen. Te zijner tijd zijn ze 1 en 4 jaar.

Nu heb ik 0,0 ervaring met campers en ook niet met huren. Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar tips hieromtrent, er zijn zoveel verschillende indelingen en mogelijkheden. Ik heb een idee van wat bij ons past, maar gezien de vele ervaring hier, ben ik wel benieuwd naar de meningen van de experts.

- Er zijn een paar aanbieders die campers aanbieden net over de grens (in Dld). Dit scheelt toch aanzienlijk en vaak krijg je gloednieuwe campers mee. Nu mag je daar officieel maar beperkt (14 dagen?) mee rijden als Nederlander. Zijn er hier ervaringen met campers huren in Duitsland als Nederlander?
- Een type als de Carado T338 leek ons wel wat. Half-integraal met hefbed en twee enkele bedden achterin. Ook niet al te groot en m.b.t. gewicht nog voldoende laadvermogen zonder de wet te overtreden... Wat me vooral bezig houdt; hoe vervoer je kinderen al rijdende van 1 en 4 jaar? In de auto heb ik stoelen met isofix. Kan dat met ook met een camper? Of werkt dat anders?
Wij hebben vorig jaar begin mei een buscamper (challenger V114) gehuurd voor 2 weken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V6FbImi.jpg

Ik kan wel zeggen dat dat een van onze vetste trips is geweest. Het was echt een mega fijne bus waar we ook zelfvoorzienend mee hebben gestaan. Alles was compact maar ging prima met dingen als douchen. Verwarming op diesel en automatisch, dat zou ik zo weer willen. En onze mazzel: we waren de eerst huurders dus reden met 300km op de klok weg. We zijn richting de alpen regio geweest en hebben een mix gedaan tussen camping en camperplaats. Het voordeel van een camper: je loopt mega weinig risico met je reis. We zijn naar een camping gegaan die dicht was bijvoorbeeld, maar mochten wel voor hun deur staan die nacht. Hebben in de vrieskou gestaan en met korte broek.

Ik zou zorgen dat je niet teveel gaat rijden, maar schuw ook niet om even een stukje verder te gaan en gewoon op avontuur te gaan. We hebben wel altijd met een app als camp4night een soort doel ingesteld. Je bent mobiel met een camper, dus ik zou zelf niet zo snel ergens lang blijven staan. Wij gaan zeker nog eens zo'n trip doen, maar dan naar het noorden en misschien met een halfintegraal voor vergelijk. Het heeft ons wel overtuigd dat we ooit zelf zo'n ding gaan aanschaffen.

Je vraag triggert me ook. Wij gaan in oktober 2 weken naar schotland waarvan eentje "vrij". Dan zouden we dus voor een weekje een camper kunnen huren, kamperen óf hotels en B&B's. We weten dat nog niet zeker. Ik volg het topic dus even. Maar damn, elke keer als ik de foto's zie ben ik er zekerder van dat we ooit een eigen gaan kopen. Jammer dat die krengen zo duur zijn, maar er zal ongetwijfeld een nieuwe stroom van occasions komen

[ Voor 4% gewijzigd door twowheeler op 05-05-2023 15:53 . Reden: Vette foto toegevoegd ]

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:35:
Ik reed 1 km/h te hard na correctie :F (Met 94 km/h of zo geflitst op de A2)

Typfout van mij was ook een :F :X |:(

[ Voor 6% gewijzigd door aReaRe op 05-05-2023 17:58 ]

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 12:06
twowheeler schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:42:
[...]

Wij hebben vorig jaar begin mei een buscamper (challenger V114) gehuurd voor 2 weken.
[Afbeelding]
Waar huur je zo iets moois? Wij willen dit ook al lang proberen. Vouwwagen is toch wel wat anders. Wel ideaal voor de kleine. Maar niet echt onze vakantie.

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzTj9QK0BBYdcTgenwM1h1xsJjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7HJP7Ol39UMRttk0Eu3glUo.jpg?f=fotoalbum_large

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixDXaqO-YbsuR9gudnCeinM7JXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rtdx2iWSWqC9VB5ePu7PswxS.jpg?f=fotoalbum_large

Kinderen liggen op bed, beetje terugschalen naar het schoolritme volgende week. Nu eerst even het lokale biertje proeven. Wat een leven :)

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Tito129 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:53:
[...]

Waar huur je zo iets moois? Wij willen dit ook al lang proberen. Vouwwagen is toch wel wat anders. Wel ideaal voor de kleine. Maar niet echt onze vakantie.
https://www.campercasa.nl/

Volgens mij vernieuwen ze de campers elke 3 jaar.

• Cheesy
  • Niet online
Ik krijg op Facebook de laatste tijd veel reclame van Flextail en vooral voor dit pompje. De meeste reclame op FB is vaak voor allerlei producten die 'handig' zouden zijn, maar tegen een exorbitant hoge prijs door dropshippers verzonden waren. Bij dit product lijkt dat niet zo te zijn. Kent iemand dit merk of ervaringen mee? Ziet er wel handig en lekker compact uit: https://www.flextail.com/products/tiny-pump-2x

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:32
Cheesy schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:23:
Ik krijg op Facebook de laatste tijd veel reclame van Flextail en vooral voor dit pompje. De meeste reclame op FB is vaak voor allerlei producten die 'handig' zouden zijn, maar tegen een exorbitant hoge prijs door dropshippers verzonden waren. Bij dit product lijkt dat niet zo te zijn. Kent iemand dit merk of ervaringen mee? Ziet er wel handig en lekker compact uit: https://www.flextail.com/products/tiny-pump-2x
ha ha "outdoor" bedrijven die hun elektrische pomp presenteren op deze manier neem ik sowieso al zo niet serieus..

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0257/2304/3945/products/TINY-PUMP-2X-HANGING_600x.jpg?v=1680577142

:P :') ;)

Maar goed, ik ken het product niet, prijs is ieg goedkoper dan bv een Exped Widget ( maar doe mij voor de matjes maar gewoon een good old Schnozzle Bag (mits je Exped gebruikt)).

Waar wil je het voor gebruiken? Denk dat die best kan werken, maar vraag me af of die stiller is dan de gemiddelde aerobedpomp, in ieder geval wel compact genoeg om stoer aan je rugzak te hangen ;)

Ik zie trouwens dat je hem gewoon via Ali kan kopen

[ Voor 21% gewijzigd door Hopjesvla79 op 08-05-2023 11:12 ]

Hi Ha Hopjesvla

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-12-2025
TouchOfInsanity schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:19:
Ik wilde binnenkort naar camping De Lakens in Bloemendaal met mijn eigen caravan, helaas zie ik nu dat ze voor dat weekend al dicht zitten. Iemand nog een tip voor een camping aan de Nederlandse kust?
Je kan natuurkampeerterrein Ruigenhoek proberen.

• zuma

Exped matten (gevuld met dons of synthetische isolatie) of Thermarest matten (reflectie isolatie).

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Hopjesvla79 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:00:
[...]

ha ha "outdoor" bedrijven die hun elektrische pomp presenteren op deze manier neem ik sowieso al zo niet serieus..

[Afbeelding]

:P :') ;)

Maar goed, ik ken het product niet, prijs is ieg goedkoper dan bv een Exped Widget ( maar doe mij voor de matjes maar gewoon een good old Schnozzle Bag (mits je Exped gebruikt)).

Waar wil je het voor gebruiken? Denk dat die best kan werken, maar vraag me af of die stiller is dan de gemiddelde aerobedpomp, in ieder geval wel compact genoeg om stoer aan je rugzak te hangen ;)

Ik zie trouwens dat je hem gewoon via Ali kan kopen
De Schnozzle bag is briljant. Rol je zo met het matje mee op en je hebt binnen een minuut je luchtbed gevuld.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Joris748 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:26:
[...]

De Schnozzle bag is briljant. Rol je zo met het matje mee op en je hebt binnen een minuut je luchtbed gevuld.
Bij de thermarest mondoking (en misschien ook andere modellen?) is de zak om het matje ook gelijk zo'n opblaaszak.

• Hemingr
zuma schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:11:
[...]

Exped matten (gevuld met dons of synthetische isolatie) of Thermarest matten (reflectie isolatie).
Thanks!

Na enig proefliggen zijn we gegaan voor de Big Agnes Q Core Deluxe (x-long, x-wide). Deze lag heerlijk en was 50% off bij REI. Gelukkig nam REI de oude matjes terug voor een full refund, DUs we waren kosten neutraal uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Hemingr op 08-05-2023 15:50 ]

Gecensureerd.

• Hopjesvla79
Hemingr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:49:
[...]

Thanks!

Na enig proefliggen zijn we gegaan voor de Big Agnes Q Core Deluxe (x-long, x-wide). Deze lag heerlijk en was 50% off bij REI. Gelukkig nam REI de oude matjes terug voor een full refund, DUs we waren kosten neutraal uit.
Je zit nu dus in de US? Nice! Waar zit je?
Mijn ervaring met REI is dat de service inderdaad erg goed is. Big Agnes heeft mooi spul, hier in NL alleen jammer lastiger te verkrijgen (alhoewel dat langzaamaan aan het veranderen is)

Hi Ha Hopjesvla

• Hemingr
Hopjesvla79 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:03:
[...]

Je zit nu dus in de US? Nice! Waar zit je?
Mijn ervaring met REI is dat de service inderdaad erg goed is. Big Agnes heeft mooi spul, hier in NL alleen jammer lastiger te verkrijgen (alhoewel dat langzaamaan aan het veranderen is)
We zijn bij de familie bij "The Mistake on the Lake". Kort bezoekje dus wel efficient lokaal spul shoppen. Ook een Nemo Dagger 3P gekocht. We dachten aan een BA Copper Spur, maar de Dagger is een slagje ruimer. En ook nog een Nemo Fillo kussen. Hopelijk nu slapen als een baby.

fyi: bergfreunde heeft aardig wat Big Agnes.

Wellicht even een zijslag.

Vorige week in Belgie wezen kamperen. Bij terugkomst....7 teken. Holy damn, het is bijna een decennia gelden dat ik een teek had, dus even schrikken.. Wel gesprayed me deetvrije anti-insect, maar geen relaas. Iemand nog tips om dit de volgende keer te voorkomen?

[ Voor 25% gewijzigd door Hemingr op 09-05-2023 09:51 ]

Gecensureerd.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:04
lost95 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:40:
[...]

Geen boeren camping, maar wel een mooie : Camping Les 2 Rivières: https://www.camping-morvan.fr/en/home/
Ben ik toevallig ook geweest :)
Mooie camping, aan riviertje

• Ozzie
  • Laatst online: 09:46
Wij hebben afgelopen vrijdag een nieuwe tent gekocht. We hadden een Quecha Air Seconds 5.2, wat op zich een fijne tent is maar we vonden hem eigenlijk net te klein door het ontbreken van een luifel en een losse luifel eraan vastmaken was toch altijd een beetje houtje touwtje werk. Bovendien was onze luifel vorige vakantie kapot gewaaid dus die moesten we sowieso gaan vervangen.

Na een maandje of twee twijfelen toch de knoop doorgehakt en een Bardani Airspace 410 TC gekocht. Zaten te twijfelen tussen de Obelink Miami Easy Air, Bardani Airspace 350, 410 en 470. Maar de Miami en de 470 vonden we uiteindelijk te groot en de 350 eigenlijk net te klein. Dus de 410 is een mooie tussen maat. Alsnog echt een mega grote tent, maar ik heb dit jaar ook een flinke bagagewagen gekocht dus kunnen hem makkelijk meenemen. Nu kunnen we hopelijk weer een jaar of 6-8 vooruit met deze tent.

Het is in ieder geval een erg fijne tent om op te zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_N8j9hpYc9PZn4KakNN16cF-gA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOJHBSgBFqBcEqUBrqcSEvoU.jpg?f=fotoalbum_large
Meteen nadat we hem gekocht hadden even uitgeprobeerd bij mijn ouders in de achtertuin en nachtje gekampeerd met de kinderen (een van 3 jaar en baby van 9 maanden). Ging perfect, al wilde de oudste niet slapen maar dat kwam ook omdat wij nog lekker buiten zaten te kletsen dus ze hoorde natuurlijk alles.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• NijN of Spades
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:10
Ozzie schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:19:
Wij hebben afgelopen vrijdag een nieuwe tent gekocht. ...
Mooie tent, we hebben deze zelf ook.

Tip: koop een extra luchtbuis en neem die mee.
Een van onze buizen ging op de eerste vakantie stuk. We hebben deze provisorisch kunnen plakken terwijl DeWit (kosteloos) een nieuwe buis had opgestuurd naar de camping.
Om dit gedoe te voorkomen in de toekomst nemen we een paar reservebuizen mee.

• Ozzie
TouchOfInsanity schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:19:
Ik wilde binnenkort naar camping De Lakens in Bloemendaal met mijn eigen caravan, helaas zie ik nu dat ze voor dat weekend al dicht zitten. Iemand nog een tip voor een camping aan de Nederlandse kust?
Camping de Wulp in Noordwijk misschien? Ik heb er nog nooit gekampeerd, maar woon er vlakbij en heb vaak in het restaurant gegeten. Het restaurant is erg goed en ziet er buiten voor de rest altijd heel netjes uit.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• zuma
Joris748 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:26:
[...]

Tevens dubbelgebruik en dus gewichtsbesparing: Werkt ook prima als droge zak om je slaapzak, liner en wat reserve kleding droog in te pakken in je rugzak.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Grote brand in caravanstalling in Bleiswijk, hopelijk geen Tweakers die hun vakantie zien stranden.

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Wij willen een 10 dagen door Denenmarken gaan rijden langs de Magrietroute. Maar die is ontzettend lang. Mensen die wat tips hebben qua gebieden en of kleine natuurcampings.

We gaan voor het rijden en lekker wandelen. Grote steden hoeven niet perse. 4 of 5 verschillende plekken om te overnachten. Heen/terugrit van 8/9 uur is geen probleem

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• JanHenk
  • Niet online
Wolly schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:24:
Grote brand in caravanstalling in Bleiswijk, hopelijk geen Tweakers die hun vakantie zien stranden.

[Twitter]
De Combi-Camp Country van een fanatieke CCC'er is hier in rook opgegaan, kwam ik vanmorgen achter. Zo aan het begin van het seizoen, de timing kan eigenlijk niet slechter.

Ken hem persoonlijk niet, maar haalde veel informatie uit zijn bijdragen. Net als op een forum als deze, voel je je toch gauw verbonden.

• pirke
Tusk schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:46:
Wij willen een 10 dagen door Denenmarken gaan rijden langs de Magrietroute. Maar die is ontzettend lang. Mensen die wat tips hebben qua gebieden en of kleine natuurcampings.

We gaan voor het rijden en lekker wandelen. Grote steden hoeven niet perse. 4 of 5 verschillende plekken om te overnachten. Heen/terugrit van 8/9 uur is geen probleem
Hij is zeker erg lang. Afgelopen zomer hebben we stukken daarvan meegepikt (zowel met de camper als fietsend). Het landschap is mooi, maar verwacht geen adembenemende uitzichten, het is "gewoon een mooie binnendoorweg".

Als je flinke afstanden wilt afleggen zijn ze niet geschikt, maar als je het niet erg vindt om wat langzamer te rijden en om te rijden geeft het een leuke variatie.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JanHenk schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:59:
De Combi-Camp Country van een fanatieke CCC'er is hier in rook opgegaan, kwam ik vanmorgen achter. Zo aan het begin van het seizoen, de timing kan eigenlijk niet slechter.

Ken hem persoonlijk niet, maar haalde veel informatie uit zijn bijdragen. Net als op een forum als deze, voel je je toch gauw verbonden.
Bij vouwwagenclub ook iemand. Ook al ben je verzekerd, het lijkt me zo zuur als dit je overkomt? Enerzijds omdat je vaak toch veel liefde in de kar hebt gestoken, een zorgvuldig uitgezochte uitrusting er nog in lig en je ook nog eens niet zomaar een nieuwe hebt. Ik moet er niet aan denken. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01 12:15
Ik kwam het topic nu pas tegen:) maar sinds vorig jaar zijn wij ook trotse eigenaren van een Cabanon Monaco :D

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:52:
[...]

Bij vouwwagenclub ook iemand. Ook al ben je verzekerd, het lijkt me zo zuur als dit je overkomt? Enerzijds omdat je vaak toch veel liefde in de kar hebt gestoken, een zorgvuldig uitgezochte uitrusting er nog in lig en je ook nog eens niet zomaar een nieuwe hebt. Ik moet er niet aan denken. :X
Dat, caravan / camper is verzekerd. Maar zie maar eens een vervanger te krijgen. Sowieso hadden wij onze caravan nieuw, en de camper straks ook. Je zoekt toch echt specifiek dat 1e model en uitvoering wat je echt past. Die vind je niet even 2de hands beschikbaar. En voor nieuw kan je tegenwoordig makkelijk een jaar wachten als het niet langer is.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:25
Gonadan schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:52:
[...]

Als je al verzekerd bent. Veel mensen met een oudere caravan of vouwwagen zijn waarschijnlijk niet verzekerd wanneer het object (inclusief de volledige kampeeruitrusting) in vlammen op gaat wanneer deze in de stalling staat.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:28

Gallus

Cheesy

Ivow85 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:19:
[...]

Als je al verzekerd bent. Veel mensen met een oudere caravan of vouwwagen zijn waarschijnlijk niet verzekerd wanneer het object (inclusief de volledige kampeeruitrusting) in vlammen op gaat wanneer deze in de stalling staat.
Je mag toch verwachten dat de eigenaar van de stalling verzekerd is? Of in ieder geval aansprakelijk voor de schade. Je geeft tenslotte iets tegen betaling in bewaring.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:52
Zelfs al ben je verzekerd, de dagwaarde en de huidige (occasion en/of nieuw)prijzen zal wel een groot verschil tussen zitten.

• pirke
DaWayne schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:36:
Zelfs al ben je verzekerd, de dagwaarde en de huidige (occasion en/of nieuw)prijzen zal wel een groot verschil tussen zitten.
Ik heb 10 jaar nieuwwaarde garantie, met inflatiecorrectie als ik me niet vergis. Het is alsnog een zeer vervelende gebeurtenis, en de inboedel zelf is vaak ook niet goedkoop of makkelijk te vervangen (persoonlijke voorwerpen), maar met een goede verzekering zou het financieel geen al te grote ramp moeten zijn.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Gallus schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:34:
Je mag toch verwachten dat de eigenaar van de stalling verzekerd is? Of in ieder geval aansprakelijk voor de schade. Je geeft tenslotte iets tegen betaling in bewaring.
Nee, de verzekering ben je zelf verantwoordelijk voor. Premie voor een volledige stalling met inhoud is onbetaalbaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ivow85
Gallus schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:34:
[...]

Zo werkt het helaas niet.

Althans: niet zolang niet kan worden aangetoond dat de eigenaar van de stalling zijn zaken niet op orde had. Dan valt brand onder 'overmacht' en bij overmacht draagt ieder zijn eigen schade (en kan dus zijn eigen verzekering inschakelen indien verzekerd).

Alleen als verwijtbaar handelen of nalaten kan worden aangetoond, kan er bij brand iemand aansprakelijk gesteld worden. Verwijtbaar handelen kan iets zijn als rommelen met de elektra zonder de juiste kennis, het maken van een opening/doorgang in een brandwerende muur of lassen in een ruimte met veel brandbaar materiaal en zonder aanwezigheid van een brandblusser.

Hetzelfde geldt als jouw huis en inboedel schade oploopt doordat bij de buren brand is ontstaan in bijvoorbeeld de TV. Buren zijn dan niet aansprakelijk voor jouw schade.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:28

Gallus

Cheesy

Ivow85 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:59:
[...]

Zo werkt het helaas niet.

Althans: niet zolang niet kan worden aangetoond dat de eigenaar van de stalling zijn zaken niet op orde had. Dan valt brand onder 'overmacht' en bij overmacht draagt ieder zijn eigen schade (en kan dus zijn eigen verzekering inschakelen indien verzekerd).

Alleen als verwijtbaar handelen of nalaten kan worden aangetoond, kan er bij brand iemand aansprakelijk gesteld worden. Verwijtbaar handelen kan iets zijn als rommelen met de elektra zonder de juiste kennis, het maken van een opening/doorgang in een brandwerende muur of lassen in een ruimte met veel brandbaar materiaal en zonder aanwezigheid van een brandblusser.

Hetzelfde geldt als jouw huis en inboedel schade oploopt doordat bij de buren brand is ontstaan in bijvoorbeeld de TV. Buren zijn dan niet aansprakelijk voor jouw schade.
Ik lees nu inderdaad dat het zo blijkt te werken. Gelukkig heb ik wel zelf een verzekering (al hoop ik hem nooit nodig te hebben...)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• TgR_KILLER
DaWayne schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:36:
Misschien snap ik niet helemaal hoe dagwaarde werkt. Maar omdat occasion en nieuw prijzen zo extreem hoog zijn is de dag waarde toch ook een hoop meer? Ik zag vandaag een occasion uit 2014 (caravan) voor dik 18k. in 2020 kochten wij de onze voor 24... (nu verkocht voor 21..)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:56:
Misschien snap ik niet helemaal hoe dagwaarde werkt. Maar omdat occasion en nieuw prijzen zo extreem hoog zijn is de dag waarde toch ook een hoop meer? Ik zag vandaag een occasion uit 2014 (caravan) voor dik 18k. in 2020 kochten wij de onze voor 24... (nu verkocht voor 21..)
Dat is handelsprijs. Dagwaarde is aanschafprijs min afschrijving.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Voor Pinksteren nog even last minute een camping geboekt.
https://www.janklaassendromenland.nl/

De dag is gekomen dat ik naar een mega kinderen camping ga.
Maar maar maar.. er staat een helikopter en een vliegtuig op de camping..

Afbeeldingslocatie: https://www.janklaassendromenland.nl/wp-content/uploads/2022/06/DJI_0322.jpgklein.png

w00t.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Ivow85
Gonadan schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:58:
[...]

Dat is handelsprijs. Dagwaarde is aanschafprijs min afschrijving.
Dagwaarde is een door verzekeraars verzonnen term waar je je niets van aan moet trekken. Het is alleen bedacht om je te laten geloven dat je geen recht hebt op de volledige herstelkosten of vervangingswaarde.

Bij schade moet een verzekering (indien de schade door de polis gedekt wordt) de herstelkosten of vervangingswaarde vergoeden. Minus een eventueel eigen risico.
De vervangingswaarde is het bedrag waarvoor je bij een handelaar een vervangend vergelijkbaar exemplaar kunt kopen. Daarmee kan de vervangingswaarde hoger zijn dan het bedrag waarvoor je zelf het object hebt gekocht.

• Yukkie
  • Laatst online: 12:39

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Enige tijd geleden (vorig jaar denk ik), zag ik ergens online een apparaatje wat je op lege EN417 gasblikken kan schroeven, waarmee je het ventiel kan activeren en als het blik ècht leeg is, kan doorboren. Uiteraard doe je dit buiten en alleen als je gasbrander er ècht niks meer uitkrijgt en zo. Op die manier mag je het blik bij het PMD of gewone afval doen en hoef je ze niet in te leveren bij de milieu straat.

Er staat mij bij dat dit bij de Decathlon verkocht werd/wordt, maar daar kan ik het inmiddels niet vinden. Mijn Google-skills laten mij ook even in de steek op het moment.

Wellicht weet iemand hier wat ik zoek en vooral waar ik het kan vinden? :P

We've got that ring of confidence

• Hopjesvla79
Yukkie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:05:
Enige tijd geleden (vorig jaar denk ik), zag ik ergens online een apparaatje wat je op lege EN417 gasblikken kan schroeven, waarmee je het ventiel kan activeren en als het blik ècht leeg is, kan doorboren. Uiteraard doe je dit buiten en alleen als je gasbrander er ècht niks meer uitkrijgt en zo. Op die manier mag je het blik bij het PMD of gewone afval doen en hoef je ze niet in te leveren bij de milieu straat.

Er staat mij bij dat dit bij de Decathlon verkocht werd/wordt, maar daar kan ik het inmiddels niet vinden. Mijn Google-skills laten mij ook even in de steek op het moment.

ik wist meteen wat je bedoelde, maar Google met de woorden ' Gas Can Piercer' ook:

https://www.bever.nl/p/je...ling-tool-MECFC80003.html

Hi Ha Hopjesvla

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-12-2025

• Yukkie
  • Laatst online: 12:39

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

_/-\o_ Hulde voor @Hopjesvla79 en @chevsticks *O*

Video ter illustratie:

[ Voor 57% gewijzigd door Yukkie op 12-05-2023 10:22 ]

We've got that ring of confidence

• Ozzie
Ik ben een paar avondjes aan het knutselen geweest en kan nu ook de bakfiets meenemen als we gaan kamperen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJany2TafPSRudbJKv6qQBNfT_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2YQbMTIJ9VCP1KDmPcJBrh1D.jpg?f=fotoalbum_large

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ozzie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:27:
Ik ben een paar avondjes aan het knutselen geweest en kan nu ook de bakfiets meenemen als we gaan kamperen :)

[Afbeelding]
Haha, hele toffie combi zo met die EV ervoor. Gaat wat nekkendraaiers opleveren op de snelweg!

Wel mooie yuppen-checklist heb je trouwens zo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ojjorz op 12-05-2023 10:37 ]

• Ozzie
Ojjorz schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:36:
[...]

Haha, hele toffie combi zo met die EV ervoor. Gaat wat nekkendraaiers opleveren op de snelweg!
Haha ja, toen ik hier even een aantal proefrondjes ging rijden of het wel echt stevig zat merkte ik al dat er veel mensen even op of omkeken als ik voorbij reed. Moest toch even zeker weten of die wel echt goed vast zat als ik er straks 1,5u mee ga rijden, maar dat zit die. Is steviger dan de gewone fietsendrager die ik heb voor een normale fiets ernaast.

a.s. woensdag voor het eerst naar een camping rijden met aanhanger en fietsen mee.
Ja haha, dat dacht ik zelf ook al. Maar ach, ben er wel blij mee :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ozzie op 12-05-2023 10:41 ]

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:38

[Afbeelding]
Tja, da's ook een manier om meer laadruimte te creëren _O-

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ivow85 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 06:56:
Dagwaarde is een door verzekeraars verzonnen term waar je je niets van aan moet trekken. Het is alleen bedacht om je te laten geloven dat je geen recht hebt op de volledige herstelkosten of vervangingswaarde.

Bij schade moet een verzekering (indien de schade door de polis gedekt wordt) de herstelkosten of vervangingswaarde vergoeden. Minus een eventueel eigen risico.
De vervangingswaarde is het bedrag waarvoor je bij een handelaar een vervangend vergelijkbaar exemplaar kunt kopen. Daarmee kan de vervangingswaarde hoger zijn dan het bedrag waarvoor je zelf het object hebt gekocht.
Nou ja, het blijft husselen met terminologie, wat de juridische termen zijn weet ik zo ook niet direct. Ik schreef afschrijving, maar dat is feitelijk iets boekhoudkundigs en daarmee afhankelijk van de eigenaar. Waardevermindering was een betere term geweest.

Ook vervangingswaarde is maar een verzonnen term, maar wat betekent het precies? Als eigenaar betekent het dat je een volledig gelijk object kunt halen met dezelfde opties en uiterlijk wat je had, zodat je echt vervangt wat je verloren hebt. De definitie van een verzekeraar zal zijn dat je een vergelijkbaar object krijgt, maar wat dat precies inhoudt zal per verzekeraar kunnen verschillen. Ook de waardebepaling zal kunnen verschillen want pak je de actuele markt of een gemiddelde over tijd? Precies daarom noemen ze het tegenwoordig liever vervangingswaarde dan dagwaarde, maar daar zit feitelijk weinig verschil tussen anders dan de marge van verkoop. En kijken ze exact naar merk, type, uitvoering, uitrusting of gaan ze uit van categorieën om het wat behapbaar te houden?

Als het om verzekeringen gaat ga ik er nooit vanuit dat je echt alle schade vergoed krijgt, dat scheelt teleurstellingen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Cheesy
  • Niet online

[Afbeelding]
Til je 'm er gewoon af met 2 personen? Is namelijk nog best wat gewicht.
Heb een keer eerder in dit topic zo'n foto gezien, maar de zoekfunctie geeft helaas geen resultaat op 'bakfiets'.

• pirke

[Afbeelding]
Kun je hem niet beter andersom zetten? Op de foto lijkt dit minder gunstig te zijn met de luchtweerstand.

Zit er een hoes op voor in de regen? Kan zomaar wat kilos schelen in een flinke bui :)

• Ozzie
Cheesy schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:56:
[...]

Til je 'm er gewoon af met 2 personen? Is namelijk nog best wat gewicht.
Heb een keer eerder in dit topic zo'n foto gezien, maar de zoekfunctie geeft helaas geen resultaat op 'bakfiets'.
Ik maak een plank vast aan het gootje en dan rij je hem er zo op. Kan zelfs alleen, maar is wel makkelijker als iemand het voorwiel een beetje begeleid. Eraf halen precies hetzelfde. Het gewicht valt best mee, hij weegt 'maar' 40kg.
pirke schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:04:
[...]

Kun je hem niet beter andersom zetten? Op de foto lijkt dit minder gunstig te zijn met de luchtweerstand.

Zit er een hoes op voor in de regen? Kan zomaar wat kilos schelen in een flinke bui :)
Ik denk dat het niet zoveel uit maakt, maar dit is wel veel makkelijker met erop zetten dan achteruit. Want nu druk je het knopje voor 'loopondersteuning' in en rijd die eigenlijk zichzelf erop.

Ik doe er geen hoes omheen, de bak is niet dicht dus de hoeveelheid water die daarin blijft liggen zal wel meevallen. Hij kan in ieder geval niet vollopen met water.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ozzie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:15:
Ik denk dat het niet zoveel uit maakt, maar dit is wel veel makkelijker met erop zetten dan achteruit. Want nu druk je het knopje voor 'loopondersteuning' in en rijd die eigenlijk zichzelf erop.

Ik doe er geen hoes omheen, de bak is niet dicht dus de hoeveelheid water die daarin blijft liggen zal wel meevallen. Hij kan in ieder geval niet vollopen met water.
Ik denk dat @pirke op z'n kop bedoelt en niet achterstevoren, maar dat lijkt mij niet per se makkelijker om erop te krijgen inderdaad. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Zie ik het goed dat jij gewoon een houten constructie hebt gefabriekt? Ik wil namelijk net zoiets op mijn cabanon vouwwagen gaan maken (hebben ook een urban arrow, en voor het geld waarvoor ik er de afgelopen tijden op de camping 1 gehuurd heb kan ik aardig wat fabrieken). Zou je wat meer detaillfoto's kunnen delen?

• JanHenk
  • Niet online
Leuk gedaan! @Ozzie
Sammy_tukker schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:19:
[...]

Zie ik het goed dat jij gewoon een houten constructie hebt gefabriekt? Ik wil namelijk net zoiets op mijn cabanon vouwwagen gaan maken (hebben ook een urban arrow, en voor het geld waarvoor ik er de afgelopen tijden op de camping 1 gehuurd heb kan ik aardig wat fabrieken). Zou je wat meer detaillfoto's kunnen delen?
Met een Cabanon heb je een afdekzeil en geen vaste deksel denk ik? Dat bemoeilijkt het wel behoorlijk lijkt me.

Ben trouwens ook wel benieuwd naar wat meer details.. :D

• Ozzie
Sammy_tukker schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:19:
[...]

Klopt, want ik kon niks bestaands vinden dus toen maar zelf aan het bouwen gegaan. Ik zal eind van de middag even een fotoshoot doen. Staat allemaal bij mijn ouders, behalve de bakfiets, maar daar moet ik vanmiddag toch zijn.

Ik heb van hout een U-profiel gemaakt waar de wielen precies tussen passen, en ergens halverwege zitten twee dwarsplanken waar de standaard van de bakfiets dan op kan staan en waar mee die aan de dragers op de bagagewagen vast zit. Die standaard is vooral handig tijdens het vast zetten want dan blijft de bakfiets gewoon zelf staan en kan je hem rustig met spanbanden vast zetten.

Hij is nog niet helemaal af, maar moet ff wat bouten kopen voordat ik verder kan. Alleen nog geen tijd voor gehad.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03

-tom-562

Oliesjeik

Ojjorz schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:36:
[...]

I.p.v. een mut aardappelen worden er pakken met havermelk meegenomen op vakantie O-)

Toffe combi hoor. Ons bagagewagentje is te klein voor een Urban Arrow, anders had ik 'm ook meegenomen :+
Ozzie schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:19:
Wij hebben afgelopen vrijdag een nieuwe tent gekocht. We hadden een Quecha Air Seconds 5.2, wat op zich een fijne tent is maar we vonden hem eigenlijk net te klein door het ontbreken van een luifel en een losse luifel eraan vastmaken was toch altijd een beetje houtje touwtje werk. Bovendien was onze luifel vorige vakantie kapot gewaaid dus die moesten we sowieso gaan vervangen.

Na een maandje of twee twijfelen toch de knoop doorgehakt en een Bardani Airspace 410 TC gekocht. Zaten te twijfelen tussen de Obelink Miami Easy Air, Bardani Airspace 350, 410 en 470. Maar de Miami en de 470 vonden we uiteindelijk te groot en de 350 eigenlijk net te klein. Dus de 410 is een mooie tussen maat. Alsnog echt een mega grote tent, maar ik heb dit jaar ook een flinke bagagewagen gekocht dus kunnen hem makkelijk meenemen. Nu kunnen we hopelijk weer een jaar of 6-8 vooruit met deze tent.

Het is in ieder geval een erg fijne tent om op te zetten.
[Afbeelding]
Meteen nadat we hem gekocht hadden even uitgeprobeerd bij mijn ouders in de achtertuin en nachtje gekampeerd met de kinderen (een van 3 jaar en baby van 9 maanden). Ging perfect, al wilde de oudste niet slapen maar dat kwam ook omdat wij nog lekker buiten zaten te kletsen dus ze hoorde natuurlijk alles.
Mooie tent. Op dit moment hebben wij een Air Seconds 6.3 F&B, inmiddels 2 vakanties mee gekampeerd, toen ons zoontje 2 (en vorig jaar) 3 jaar oud was. Dit jaar slaan we even over (dochtertje is dan net 4 maanden oud, mij te veel rompslomp), we gaan nu een weekje op een vakantiepark.
Ik zit er aan te denken om in de toekomst ook een andere tent te kopen. Die 6.3 is erg fijn, maar wat je aangeeft, het is het allemaal net niet qua luifel opties, blijft altijd houtje touwtje, en met straks 2 kleine kinderen vind ik 'm ook wat klein als je verplicht binnen moet zitten (met slecht weer).
De Obelink Miami staat op ons lijstje, maar die Bardani is ook wel erg mooi!

[ Voor 73% gewijzigd door -tom-562 op 12-05-2023 13:52 ]

Vaak bu'j te bang!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

[Afbeelding]
Ik zou er nog een crashdummy-kind in de bak doen als je gaat rijden :+

Verzekering technisch vraag ik mij wel af hoe dit gaat werken bij een ongeval/aanrijding. :?

Enjoy!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Ozzie
Falcon schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:51:
[...]

Ik zou er nog een crashdummy-kind in de bak doen als je gaat rijden :+

Verzekering technisch vraag ik mij wel af hoe dit gaat werken bij een ongeval/aanrijding. :?

Enjoy!
Lijkt mij niet anders dan elke lading op een aanhanger? Zolang die goed vast zit, geen probleem.

Ik heb tijdens mijn proefrondjes echt als een gek gereden. Keihard optrekken van 0 naar 100, daarna stukje N-weg en weer idioot hard afremmen op de afrit van 90-80 naar 0. Veel te hard over rotondes en in bochten. Drempels in mijn woonwijk net ff te hard genomen. Was allemaal geen enkel probleem. En als ik straks mijn vrouw naast me heb en 2 kinderen achterin rij ik gewoon normaal.

Ik heb minder vertrouwen in de normale fietsgoot die ernaast komt te staan dan in wat ik zelf gemaakt heb. Dat spul is allemaal zo dun en zit zoveel beweging nog in.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ozzie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:02:
Lijkt mij niet anders dan elke lading op een aanhanger? Zolang die goed vast zit, geen probleem.
Je mag tot vier meter hoog stapelen toch? :P
Falcon schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:51:
Zolang er geen aantoonbare nalatigheid is ga je daar niets van merken.

@Ozzie ik kan het niet goed zien, maar heb je nog iets van een anker wat zorgt dat de balk niet naar voren kan schuiven bij een aanrijding? Daar zou ik persoonlijk wel voor zorgen, al haakt het maar achter de bak. En dan ook iets om de wielen zodat je die echt op één plek fixeert en vooruit rollen écht geen optie is.
Hard remmen is een leuke test, maar wanneer je ergens tegenaan rijdt dan zijn dit soort constructies wel potientiële ballista's die iets door je achterruit heen zeilen. Dat wil je echt niet.

Om diezelfde reden vervoerde ik bijvoorbeeld tentstokken nooit in de lengterichting achter de stoelen.

[ Voor 64% gewijzigd door Gonadan op 12-05-2023 14:32 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ozzie
Gonadan schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:28:
[...]

Je mag tot vier meter hoog stapelen toch? :P

[...]

Zolang er geen aantoonbare nalatigheid is ga je daar niets van merken.

@Ozzie ik kan het niet goed zien, maar heb je nog iets van een anker wat zorgt dat de balk niet naar voren kan schuiven bij een aanrijding? Daar zou ik persoonlijk wel voor zorgen, al haakt het maar achter de bak. En dan ook iets om de wielen zodat je die echt op één plek fixeert en vooruit rollen écht geen optie is.
Hard remmen is een leuke test, maar wanneer je ergens tegenaan rijdt dan zijn dit soort constructies wel potientiële ballista's die iets door je achterruit heen zeilen. Dat wil je echt niet.

Om diezelfde reden vervoerde ik bijvoorbeeld tentstokken nooit in de lengterichting achter de stoelen.
Ja, die balk zit verankerd aan de bagagewagen. Nog niet helemaal perfect maar daar moet ik dus nog wat bouten voor halen. Naar voren schuiven kan niet.

Voor de wielen heb ik bandjes om die vast te zetten, alleen die had ik nog niet toen ik bovenstaande foto maakte. Als ik straks nieuwe foto's heb gemaakt word het vast wel wat duidelijker.

• zuma
Tusk schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:46:

Gooi rugzakken met slaapspullen en klein kookgerei in de auto. Je kunt vaak op een paar kleine kilometers lopen na parkeren nabij een zogenaamde shelterplaats. Zie https://udinaturen.dk/

Normaliter adviseer ik dit alleen voor fietsers en wandelaars omdat je er heel vaak niet met de auto bij kan. maar als je bereid bent een stukje te lopen dan kan er ineens heel veel.

• zuma
Bommes schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:11:
Voor Pinksteren nog even last minute een camping geboekt.
https://www.janklaassendromenland.nl/

De dag is gekomen dat ik naar een mega kinderen camping ga.
Maar maar maar.. er staat een helikopter en een vliegtuig op de camping..

[Afbeelding]

w00t.
Komt ooit wel weer een keer goed. Maar je kan je kinderen ook laten opgroeien op campings zonder vertier en dan leren ze zich zelf wel met de natuur te vermaken. Het is maar hoe je er zelf in staat. Ik zeg altijd, je bent je eigen beperking.

• zuma
Yukkie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:05:

Spijkerharing en hamer...

• zuma

[Afbeelding]
je kan nog meuk in die bak van die bakfiets gooien (wel een bagagenet eroverheen dan... )

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

zuma schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:31:
[...]

Komt ooit wel weer een keer goed. Maar je kan je kinderen ook laten opgroeien op campings zonder vertier en dan leren ze zich zelf wel met de natuur te vermaken. Het is maar hoe je er zelf in staat. Ik zeg altijd, je bent je eigen beperking.
Oh ik vind het geen enkele beperking in naar een natuurcamping te gaan.
Deze kwam voorbij in mijn zoektocht en had nog ruimte voor het Pinksterweekend.
En ook nog eens zonder meteen zo een belachelijk arrangement er an te koppelen:
Pinksterspecial.!1!Einz!1!.: Vrijdag tot en met dinsdag 425 euro..
Nee geen hotel gewoon een camping.
En tot en met dinsdag, was Pinksteren niet zondag en maandag?

Zelfde voor Hemelvaart, veel campings maken daarvan: woensdag tot en met maandag.

Evengoed, dit vond ik wel leuk.
Voor de zomervakantie zoeken we gewoon een "normale" kleinere camping uit.
Als er een schommel of zandbak is is het al ruim voldoende voor ons.

• Ozzie
Speciaal voor @Sammy_tukker en @JanHenk de detail foto's. En voor ieder ander natuurlijk die er behoefte aan heeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_XszIxWgn8-2PbZwiz7LLNVsyk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VqWtq7eXfJ3PA8YusMV28ib3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWBMtJNK_8_8965D3CxvqDUJJuk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oxxl474vZwyTOtyB7WB3lvTx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmZUM3Hk138fRhzz8DHDsFJcuCs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TQxR1rOxns1r212mLkwZpWY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVNAJv2G5HSQQFlh5dc3kyY8Lu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JXV3LjsAFoeOjyqBNWajDMRL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dzAgP4XBwpcrJuipdXrBhZYnFE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RS76no2aiPp5Pv7QVpEZ4E4n.jpg?f=fotoalbum_tile

Het geheel is gemaakt van 2 douglas houten planken. Ik had er nog 1 liggen en nog 1 bijgekocht en wat metalen hoekjes en plaatjes en een hele hoop schroeven. 4 m8 bouten erdoorheen en met een houten plaat eronder aan de drager geklemd.

En dan 4 spanbanden om het helemaal vast te zetten en 2 kleine bandjes om de wielen vast te zetten.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Ozzie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:48:
Speciaal voor @Sammy_tukker en @JanHenk de detail foto's. En voor ieder ander natuurlijk die er behoefte aan heeft:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Het geheel is gemaakt van 2 douglas houten planken. Ik had er nog 1 liggen en nog 1 bijgekocht en wat metalen hoekjes en plaatjes en een hele hoop schroeven. 4 m8 bouten erdoorheen en met een houten plaat eronder aan de drager geklemd.

En dan 4 spanbanden om het helemaal vast te zetten en 2 kleine bandjes om de wielen vast te zetten.
Ik zou de fiets er pas oprijden als de kar aan de trekhaak hangt :+

Pagina: 1 ... 166 ... 279 Laatste