*knip*
[ Voor 89% gewijzigd door Orion84 op 26-04-2023 14:17 . Reden: Houdt het gewoon gezellig a.u.b. zonder bepaalde groepen kampeerders te vergelijken met ernstige ziektes. ]
[ Voor 89% gewijzigd door Orion84 op 26-04-2023 14:17 . Reden: Houdt het gewoon gezellig a.u.b. zonder bepaalde groepen kampeerders te vergelijken met ernstige ziektes. ]
:strip_exif()/f/image/g8bqfxIjT5ziFjSMitPCVKV6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eCLZLZgt7XxF5T5aJbNfOuEw.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuke aankoop, geniet ervan!Bramster schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:03:
Ik mag me ook gaan melden in dit topic, binnenkort gaan wij ook kamperen!
Aantal jaren geleden wel een paar keer met een tent (Esvo Bedouin 280) eropuit geweest maar dat zagen we niet zo zitten met 2 kleine kinderen (bijna 3 en 1), no way dat ik de tent + alles voor de kinderen in de auto ga krijgen. Dus het idee was om de camper van mijn schoonouders te lenen, maar na de ruimte te zien die er over bleef na het opklappen van het 2e bed was dat ook niet echt een optie. Bij minder weer zouden we dan alleen onder de luifel of op het bed kunnen zitten als de kinderen op bed lagen.
Mijn vrouw is vroeger altijd op vakantie geweest met een vouwwagen dus na wat Marktplaatsen een vouwwagen gekocht! Het is een Holtkamper Flyer Expedition geworden, een nieuwere versie van de vouwwagen waar mijn vrouw vroeger altijd mee op vakantie ging (2002 vs 1992)
Het is niet meer de allernieuwste natuurlijk, dus net al een kleine reparatie uitgevoerd aan het doek (plek waar geen spanning op staat en geen regen aan komt) en om het comfort en ventilatie van het bed wat te verhogen een Froli Travel bed in elkaar gepuzzeld:
[Afbeelding]
Gelukkig is onze tuin groot genoeg dus we kunnen de vouwwagen helemaal opbouwen, ook qua stalling is het geen probleem, wagen past mooi onder de overkapping die afgesloten kan worden met een rolluik, daar zitten we in de winter toch nooit en anders is er ook nog een optie aan de zijkant van het huis of de garage
[Afbeelding]
Heb nog 1 plek die ik wil repararen maar weet niet helemaal hoe dat aan te pakken, het gaat om een raam in de hoek, net op een plek waar de meeste spanning op staat. Hebben jullie misschien tips?
[Afbeelding]
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Ik heb o.a. een MSR Alpine RVS set (onverwoestbaar) voor standplaatskamperen met tent. Voor trekken zweer ik bij mijn MSR titanium set (incl een niet meer verkrijgbare 2L pan met deksel) als we met z'n 2-en of meer op pad gaan. Zelf heb ik voor solotochten en evernew titanium pastapot, large (past preciess een 240 gr gasblik in met brander en X-mug)PageFault schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:13:
[...]
Titanium is veel te duur, blijft ook pulverig (net zoals alu, alleen is titanium niet giftig voor je) en de hittespreiding is slechter dan andere materialen.
Ik heb al 2000 jaar een Tangria pannenset (niet de brander!!!) met alu aan de buitenkant en een dun laagje RVS aan de binnenkant. Daar kun je dus met stalen schuursponsen, schuurmiddel etc alles mee doen wat je wilt.
Gewoon een rechthoekige tarp of in de vorm van een soort van dierenvel. Een korte zijde span je over de voorste boog heen met twee of vier lijnen naar schuin naar achteren. Voorste korte zijde een stuk in het midden en eventueel extra stokken aan de linker en rechter uiteinden.Fraaank schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:20:
Dat Tweakers heeft ook overal topics voor, niet normaal, wel superhandig!
Heb onlangs deze tent gekocht, de Stony Pass 260 TC:
[Afbeelding]
En de enige luifel die ik heb kunnen vinden die er enigszins bijpast is Obelink Soleil CoolDark tentluifel:
[Afbeelding]
Deze vind ik er qua kleur echter niet bijpassen. Ik zou ook kunnen gaan voor een Shelter (of gewoon oud-Hollands de Partytent), maar vind die krengen nog best prijzig. Zoiets dus:
[Afbeelding]
Iemand nog tips of ideeën waar ik naar zou kunnen kijken? Of eventueel een alternatief?
Idd met een shelter/partytent kom je niet op de camping waar ik ook actief ben.... dat doe je maar op een andere camping dat soort zooi.Sander schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:20:
[...]
Ik zou met een shelter/partytent even goed kijken waar je wil gaan kamperen. Er is een (groeiende) groep campings die dat actief uitsluiten, met name in NL. Ga je veel naar de gezellige familiecampings, dan zal je dr weinig last van hebben, wat rustigere natuurcampings etc gaat het snel.
Zelf veel plezier gehad van een tarp de afgelopen jaren, vrij flexibel in te zetten als zonnescherm/windscherm of verlenging van de luifel.
Als trekker ben je helaas soms gebonden aan zulke plekjes omdat er niets leukers is in de nabije omgeving. En te voet is je actieradius niet zo groot. Voordeel, de volgende ochtend ben je toch weer weg.Gonadan schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:55:
[...]
Het begint zo mooi en dan geeft die laatste foto mij zo een gevoel van een verdomhoekje op een veld wat eigenlijk vol met caravans hoort te staan.
Zeilmaker, die kan dit wel repareren en evt. verstevigen.Bramster schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:03:
I
Heb nog 1 plek die ik wil repararen maar weet niet helemaal hoe dat aan te pakken, het gaat om een raam in de hoek, net op een plek waar de meeste spanning op staat. Hebben jullie misschien tips?
[Afbeelding]
Ik heb die set incl de grotere pan hier liggen. Mocht je nog een 2e set zoeken.... Stuur dan een PM.zuma schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:14:
[...]
Ik heb o.a. een MSR Alpine RVS set (onverwoestbaar) voor standplaatskamperen met tent. Voor trekken zweer ik bij mijn MSR titanium set (incl een niet meer verkrijgbare 2L pan met deksel) als we met z'n 2-en of meer op pad gaan. Zelf heb ik voor solotochten en evernew titanium pastapot, large (past preciess een 240 gr gasblik in met brander en X-mug)
Met titanium doe ik niet kokkerellen, gewoon droogvoer (hoofzakelijk zelf gedroogd eten opwarmen met veel roeren tot het 1 minuut kookt en dan wegzetten)
Deze set met dus de derde 2L pan met deksel? https://www.kampeerwereld...-pot-set-pannenset-21722/PageFault schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:28:
[...]
Ik heb die set incl de grotere pan hier liggen. Mocht je nog een 2e set zoeken.... Stuur dan een PM.
Moet even kijken hoe groot de 3e is straks, maar die 2 set heb ik met een grotere pan + deksel.zuma schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:37:
[...]
Deze set met dus de derde 2L pan met deksel? https://www.kampeerwereld...-pot-set-pannenset-21722/
Er is maar een grotere gemaakt. Als alles in elkaar zit heb je dus ook de ene extra 'the one that rules them all'. Ben daar maar zuinig op of lekker flink cashen door hem op fleabay te zetten.PageFault schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:38:
[...]
Moet even kijken hoe groot de 3e is straks, maar die 2 set heb ik met een grotere pan + deksel.
Dan is dat de 2Lzuma schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:41:
[...]
Er is maar een grotere gemaakt. Als alles in elkaar zit heb je dus ook de ene extra 'the one that rules them all'. Ben daar maar zuinig op of lekker flink cashen door hem op fleabay te zetten.
Zo'n set gaat een leven mee, dus geen behoefte aan een 2e set.
Ja dat bedoel ik. Veel campingeigenaren die zich meer richten op de luxere kampeerders hebben vaak niet echt een leuk tenten- of trekkersveld. Dan is het meer een stukje gras tussen de schuur en de opslag.zuma schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:22:
Als trekker ben je helaas soms gebonden aan zulke plekjes omdat er niets leukers is in de nabije omgeving. En te voet is je actieradius niet zo groot. Voordeel, de volgende ochtend ben je toch weer weg.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Had het eerder gezegd, vorig jaar onze LMC van precies 25 jaar oud voor 3250 verkocht.Pelle schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:02:
* Pelle meldt zicht ook even in dit topic
Lang het hele topic nog niet kunnen doorspitten, maar op advies van een oom die jaren in caravans heeft gehandeld zijn mijn pijlen nu gericht op een Fendt, LMC of Dethleffs caravan van +/- 25 jaar oud.
En dan ga ik vanzelf wel merken waar ik beter over had moeten nadenken
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
[ Voor 34% gewijzigd door Pelle op 26-04-2023 17:33 ]
Tja, logisch ook.Pelle schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:26:
Het is nu overigens wel echt de verkeerde periode om een tweedehands caravan te kopen. Wilde het eigenlijk in oktober 2022 doen, maar onze verbouwing vroeg toen te veel aandacht.
Prijzen nu in het voorseizoen liggen makkelijk 20-25% hoger dan een half jaar geleden.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
We've got that ring of confidence
Inderdaad, zeker logisch.Ivow85 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:35:
Tja, logisch ook.
Oisterwijkse Vennen? Daar zitten wij momenteel namelijk en lijkt er verdacht veel op. Vannacht was het serieus koud, niet eerder meegemaakt denk ik.
Dit was bij Moergestel. Zit nu ergens stukje buiten Boxtel. Was idd koud vannacht, mijn tent was vanochtend bevrorenCheesy schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:47:
[...]
Oisterwijkse Vennen? Daar zitten wij momenteel namelijk en lijkt er verdacht veel op. Vannacht was het serieus koud, niet eerder meegemaakt denk ik.
Je moet eens opletten hoeveel wagens je van "Ventje" tegenkomt tegenwoordig. Kom geregeld langs het bedrijf gereden en als je ziet wat de snelheid is waarmee er nieuwe wagens "van de band" komen rollen, bizar. Alsof ze gratis zijn.Yukkie schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:37:
In lijn met de post van @Pelle: Toevallig was ik vanmiddag bij de camperdealer voor wat garantie zaken. Mijn oude bus is inmiddels weer verkocht (binnen een maand). De verkoper vertelde dat die wat oudere T4 bussen vooral in het voorjaar goed en snel verkopen. Waarschijnlijk omdat ze flink goedkoper zijn dan de rest van zijn handel en dus sneller als "impulsaankoop" verkocht worden. ("Oh het is eindelijk mooi weer! Laten we een camper/caravan/vouwwagen/etc. kopen, want ik krijg nu echt kampeerkriebels!").
Ik denk daarom dat wanneer je in een iets duurder segment zou zoeken, de prijsstijging misschien meevalt.
Nog een gratis tip, in ieder geval van toepassing op LMC's uit die tijd, check vooral de bodem van de disselbak goed. Dit is gemaakt van plastic met een versteviging onder de plek waar de gasflessen staan. Veel van deze bodems zijn verweerd en vallen er onderuit. Je kan dit wel vervangen door een andere plaat (hout of alu), maar dan moet je wel handig zijn.Pelle schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:26:
Het is nu overigens wel echt de verkeerde periode om een tweedehands caravan te kopen. Wilde het eigenlijk in oktober 2022 doen, maar onze verbouwing vroeg toen te veel aandacht.
Prijzen nu in het voorseizoen liggen makkelijk 20-25% hoger dan een half jaar geleden.
Wilk stond overigens ook op het lijstje van goede merken, maar dat zijn bijna allemaal vrij grote exemplaren. Ik wil lengte en gewicht liefst een beetje beperkt houden om het behapbaar te houden voor de auto.
Dus max 1200kg beladen lijkt me een prima uitgangspunt (auto mag 1500kg).
Onze 23 jaar oude Tec heeft dit ook. Voor nu nog even uitgesteld met een paar hoekijzers om de boel op z'n plek te houden, maar ik zal dit met een paar jaar toch eens wat serieuzer aan moeten pakken.Drardollan schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:33:
[...]
Nog een gratis tip, in ieder geval van toepassing op LMC's uit die tijd, check vooral de bodem van de disselbak goed. Dit is gemaakt van plastic met een versteviging onder de plek waar de gasflessen staan. Veel van deze bodems zijn verweerd en vallen er onderuit. Je kan dit wel vervangen door een andere plaat (hout of alu), maar dan moet je wel handig zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Smurf op 27-04-2023 09:16 ]
)
Moet wel heel eerlijk bekennen dat ik liever een beetje in een verdomhoekje sta (rug tegen de schuur en uitkijken op bosrand of zoiets) dan midden op een veld tussen allerlei luxe caravanners die je elke minuut aanstaren om te zien hoe zo’n krampeerder dat met zn tent doetGonadan schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:17:
[...]
Ja dat bedoel ik. Veel campingeigenaren die zich meer richten op de luxere kampeerders hebben vaak niet echt een leuk tenten- of trekkersveld. Dan is het meer een stukje gras tussen de schuur en de opslag.
Wat dat betreft was ik meer van het semi-trekken. Niet per se elke dag verkassen, soms als het leuks is mag je ook wel even genieten. Maar op zo'n plek is het inderdaad inpakken en door.
Misschien handig om te weten waarom die andere geen succes was. Kan je aangeven wat je wel en wat je niet zoekt? Heb je nog voorkeur qua materiaal, vorm, afmetingen?stok schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:24:
Wij gaan met de 8.4 (https://www.decathlon.nl/...artimenten/_/R-p-X8492638) op pad.
Ik zoek alleen nog een tarp die er goed mee samen gaat. Iemand tips?
Vorig jaar deze (https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8544366?mc=8544366 ) geprobeerd, maar geen succes.
Goeie.Kevinns schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:43:
[...]
Misschien handig om te weten waarom die andere geen succes was. Kan je aangeven wat je wel en wat je niet zoekt? Heb je nog voorkeur qua materiaal, vorm, afmetingen?
Op de bosrand uitkijken is gewoon een mooie plek, geen verdomhoekje. Dan denk ik meer aan muur in de rug en uitzicht op een heg of schutting.mission schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:10:
Moet wel heel eerlijk bekennen dat ik liever een beetje in een verdomhoekje sta (rug tegen de schuur en uitkijken op bosrand of zoiets) dan midden op een veld tussen allerlei luxe caravanners die je elke minuut aanstaren om te zien hoe zo’n krampeerder dat met zn tent doet
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Grinnik, ik betaal 50€ de meter voor de stallingPelle schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:37:
[...]
Inderdaad, zeker logisch.
En over stalling gesproken, da's ook wel anders dan een paar jaar geleden. Veel stallingen hier in de buurt zitten vol of vragen de hoofdprijs (90 euro/meter is geen uitzondering).
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ach, voor een nachtje, waarbij ik er al vroeg inlig (met dit soort tochten en deze koude rond 2100 uur) vind ik het niet zo erg. Zeker niet als de prijs maar 8 euro was. Foto 2 van mij (van vandaag) is idd een tentenveld. Was net zo koud, lag er net zo laat in, 150 meter verder op was een kingsnight feessie toty in de nacht en om 0600 ging de lokale drumband spelen (kan ik nog wel handelen), de faciliteiten waren wat minder en de prijs was ruim 2x duurder, nl 16.50 ipv 8 euro.Gonadan schreef op donderdag 27 april 2023 @ 16:42:
[...]
Op de bosrand uitkijken is gewoon een mooie plek, geen verdomhoekje. Dan denk ik meer aan muur in de rug en uitzicht op een heg of schutting.
Maar dat is wat ik bedoel met een tentenveld wat ik dan zou missen op sommige campings. Als enige tent tussen allemaal caravans is het hem niet.
als thuisbrouwer ben ik nu al benieuwd waar dat ispirke schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:54:
Wij waren na twee dagen alweer teruggekeerd naar huis, dochter van 4 had haar voet gebrokenNa een paar dagen rust gaan we morgen weer op pad. Volgende week doen we een weekje Parijs op de fiets (camping op fietsafstand, kinderen in de fietskar), en over de route naar Parijs gaan we 4 dagen doen zodat we onderweg ook nog wat dingen kunnen zien en doen. De eerste stop wordt een brouwerij waarvan de tap in het restaurant rechtstreeks op de brouwketel is aangesloten
Hi Ha Hopjesvla
https://www.brasseriedesfagnes.com/Hopjesvla79 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:25:
[...]
als thuisbrouwer ben ik nu al benieuwd waar dat is
[ Voor 10% gewijzigd door pirke op 27-04-2023 19:05 ]
ah ja deze brouwerij ken ik wel..Of in ieder geval de bieren van deze brouwerij Ik sla hem oppirke schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:04:
[...]
https://www.brasseriedesfagnes.com/
Gratis overnachten, lekker bier, lekker eten, speeltuinen voor de kinderen, rondleiding door de brouwerij.
Van daaruit nemen we de N2 naar Parijs. Onderweg nog wat middeleeuwse stadjes aandoen: Laon en Soissons. We zijn daar vaker langsgereden, elke keer was het "als we meer tijd hadden zouden we die ook willen bekijken". Nu plannen we er gewoon op.
[ Voor 14% gewijzigd door Hopjesvla79 op 27-04-2023 19:43 ]
Hi Ha Hopjesvla
Nee inderdaadGonadan schreef op donderdag 27 april 2023 @ 16:42:
[...]
Op de bosrand uitkijken is gewoon een mooie plek, geen verdomhoekje. Dan denk ik meer aan muur in de rug en uitzicht op een heg of schutting.
Maar dat is wat ik bedoel met een tentenveld wat ik dan zou missen op sommige campings. Als enige tent tussen allemaal caravans is het hem niet.

)
Hopjesvla79 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:37:
[...]
ah ja deze brouwerij ken ik wel..Of in ieder geval de bieren van deze brouwerij Ik sla hem op
Ik ben elk jaar in de "buurt" voor een lokaal bierfestival (zeer lokaal het is op het schoolplein van de lokale basisschool) en daar zijn altijd de nieuwste bieren van Des Fagnes te proeven
:strip_exif()/f/image/un2cvdSkCFarqi7nLDqlypf4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9d0hJnlqf1zC5y2qqnXTsAFn.jpg?f=fotoalbum_large)
nice! Ja ik doe dit soort dingen ook erg graag als de mogelijkheid er is. Gelukkig Ms Hopjesvla ook (geeft wel altijd een ding met wie terug moet rijden dus in het algemeen proberen dat probleem te vermijden op de een of andere manierpirke schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:57:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het bier is hier erg lekker
Vooral de Triple en de Gold zijn erg smakelijk. De proeverij is leuk om kennis te maken met de andere bieren die ze hebben. Verder heeft het wel wat om letterlijk bij de brouwerij te eten en te drinken.
Hi Ha Hopjesvla
En genoteerd, voor de terugreis uit zuid Frankrijk in julipirke schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:16:
Hier kun je met een zelfvoorzienende camper overnachten op de parkeerplaats. Moet ook wel, want rijden is nu niet meer verstandig of legaal
De kinderen hebben ook de tijd van hun leven hier, ideale combo.
Yep, ze hebben een paar palen staan hier.iAdema schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:43:
[...]
En genoteerd, voor de terugreis uit zuid Frankrijk in juli. Ik lees dat ik zelfs gratis de auto kan volladen!
Mooi hoor! Die elastieken voor het grondzeil betekent dat je een nieuwere serie hebt dus dat is mooi. Alhoewel de ‘oude’ elastieken wat universeler zijn en algemeen verkrijgbaar.twowheeler schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:43:
Even geleden heb ik me gemeld hier met de vraag om ervaringen naar de Falco Havik.
We hebben deze week een mooie tweedehands laatste generatie Havik 3500 kunnen kopen! Prachtige tent in topstaat. Dit weekend gaan we hem op een dagkampeerplaats even goed opzetten. Deze tent heeft ook de modificatie voor de spanbanden al gehad.
Opvallen: Waar ik had verwacht dat het grondzeil met "gewone" elastieken vast zit zat er een zakje met draad elastiek en plastiek dop bij. Even op de sit van Bax gekeken en ja hoor:
[Afbeelding]
Dit zijn wel nette en wat meer duurzame elastieken.
Enige wat deze tent mistte waren de kapstok en raam organiser, deze zijn inmiddels besteld.
Ik verwacht de tent in het voorjaar even te gaan testen, en daarna gaat hij mee op zomervakantie.
We hadden wat vrees dat het hele pakket meer zou zijn dan dat voor onze Redwoon Aspen 320. Echter lijkt dit enorm mee te vallen. De tenzak is bijvoorbeeld langer maar wel veel platter.
Top! Ik zie wel dat er aantal inzitten van een ander merk die precies in een grondzeil passen, maar functie is gelijk.Cheesy schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:54:
[...]
Mooi hoor! Die elastieken voor het grondzeil betekent dat je een nieuwere serie hebt dus dat is mooi. Alhoewel de ‘oude’ elastieken wat universeler zijn en algemeen verkrijgbaar.
Wat bedoel je met de ‘modificatie voor spanbanden’?
Ik was gisteren nog bij Bax![]()
Dit is een klein hoekje:
[Afbeelding]
Gewoon in omgekeerde volgorde. Spanning eraf halen met de powergrips, de ritsen van de stoksleuven open en de boogstokken onderuit halen en zelf richting de uitgang bewegen.twowheeler schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:46:
[...]
Afbreken kan wel nog wat handiger, daarvoor ga ik even bij Bax informeren. Op zetten doe je namelijk door de buitentent op het grondzeil te leggen terwijl de stokken er ook al liggen. Afbreken werkt zo niet handig (denken wij)?
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Ah inderdaad. Er zitten nu soort varkensstaarten aan. Wij hebben al eens zo'n klikgesp vervangen. Er zat namelijk een scheurtje in.twowheeler schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:46:
[...]
Top! Ik zie wel dat er aantal inzitten van een ander merk die precies in een grondzeil passen, maar functie is gelijk.
Modificatie: De "oude" modellen hadden de spanbanden voor opzetten van de tent (waarmee je de boogstokken kan voorspannen) met een klip vast. Deze ging bij een aantal mensen spontaan los, de verkoper van onze tent had het ook gehad. Sindsdien zijn ze over naar een varkenstaart aansluiting. Simpeler en veel sterker.
We hebben de tent voor proef zaterdag even opgezet. Eerste reactie was: die is veel te groot voor ons! Daarna de binnentent erin en toen werd het al beter. Vervolgens tapijt van onze andere tent erin en jawel, de falco is gewoon een cm of 30 korter, maar door de rechte want veel groter.
Afbreken kan wel nog wat handiger, daarvoor ga ik even bij Bax informeren. Op zetten doe je namelijk door de buitentent op het grondzeil te leggen terwijl de stokken er ook al liggen. Afbreken werkt zo niet handig (denken wij)?
Ingebouwde thermometer? Waar is je kampergevoel? Beetje op gevoel doen hoor.pirke schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:59:
Vandaag de Safari Chef 30 voor het eerst uitgeprobeerd. Hij is groot genoeg en zelfs op de laagste stand zat er meer dan genoeg vermogen in (in combinatie met de deksel in ieder geval). Ik had m naast me op de grond staan, en zittend barbecueën heeft ook wel watOftewel hij bevalt prima.
Alleen de deksel is wat karig: geen centraal handvat, geen ingebouwde thermometer en geen haakje om hem even aan de rand te hangen. Is er een alternatieve deksel die hier goed op past die dat wel heeft?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
We've got that ring of confidence
Beetje klussen aan je tweede huisje geeft toch ook wel een beetje vakantiegevoelIvow85 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:59:
Ik kampeer voorlopig even niet.
Na 51 jaar had de Puck écht een nieuwe vloerplaat nodig, dus maken we maar van de gelegenheid gebruik om er direct een volledige restauratie van te maken.
Gisteren ben ik begonnen met het strippen van de caravan. En dat viel niet tegen! Het strippen is al zo goed als klaar en de vloer is er volledig uit. Maar veel belangrijker: het stalen frame ziet er op het eerste oog nog erg goed uit! De volgende stap is het frame echt goed kaal maken, waar nodig herstellen en dan een nieuwe vloer op maat er in leggen.
[Afbeelding]
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
:strip_exif()/f/image/0CgbfnMsotscF6Kttsi8JfaM.jpg?f=fotoalbum_large)
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Wat me niet handig lijkt is dan de tent opvouwen op de boogstukken niet zo handig is. Begrijp ik nu goed dat je de buitentent los ritst, en daarna de boogstokken eruit haalt en daarna de buitentent opvouwt?JanHenk schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:51:
[...]
Gewoon in omgekeerde volgorde. Spanning eraf halen met de powergrips, de ritsen van de stoksleuven open en de boogstokken onderuit halen en zelf richting de uitgang bewegen.
Laat ze daarna gewoon liggen, terwijl je de tent van het grondzeil ritst buitenom.
Wat vind je niet handig?
Bij ons zijn ze dus allemaal vervangen, vorige eigenaar vertelde dat ze bij haar losbrak tijdens opzetten. Dat moet geen pretje zijn geweest, misschien beter als je ze dus allemaal aanpast.Cheesy schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:54:
[...]
Ah inderdaad. Er zitten nu soort varkensstaarten aan. Wij hebben al eens zo'n klikgesp vervangen. Er zat namelijk een scheurtje in.
Afbreken doen wij gewoon in omgekeerde volgorde. We ritsen de voering van de boogstokken open, gaan naar buiten en duwen de tent om.
Inpakken blijft wel altijd een halve strijd, want ik wil de zware onderdelen van de tent onderin de auto en de lichtere zaken bovenop. Maar dat is natuurlijk precies niet handig met in- en uitladen.
Altijd leuk! Wat wij (of ik als ik even alleen wil) vaak doe is een weekendje naar een staatsbosbeheer camping. Dat kan met mooi weer snel met een klein tentje. Bij twijfel kan je altijd een tarp meenemen.mission schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:34:
Poh wat krijg ik toch weer een zin in kamperen zeg
Zoektocht en sparen voor de nieuwe tent loopt nog, maar misschien maar gewoon es met de kleine Elixer weer op pad gaan
Zo heb ik het wel gedaan inderdaad! Als ik me goed herinner kwamen de boogstokken sowieso wel naar buiten steken omdat ze niet meer op spanning staan. Dan kun je ze gewoon eronderuit trekken, gaandeweg opbreken en in de tas doen (gelukkig allemaal losse tassen voor). Daarna de tent dubbel klappen om z'n lengteas en verder opvouwen.twowheeler schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:37:
[...]
Wat me niet handig lijkt is dan de tent opvouwen op de boogstukken niet zo handig is. Begrijp ik nu goed dat je de buitentent los ritst, en daarna de boogstokken eruit haalt en daarna de buitentent opvouwt?
Nee hoor, als je hem met haringen hebt staan kan die spanband ook weg.Moeten de spanband voor de luifel eigenlijk blijven zitten als de tent staat?
Le horreur!!!! Een hete deksel geeft verbrand gras.Gonadan schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:37:
[...]
Je kunt deksel toch gewoon even in het gras zetten als je hem niet gebruikt?
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verbaast mij niets dat je lek gereden hebt, Parijs en vooral de aparte fietspaden liggen vaak vol met stenen en glas. Vooral die langs het kanaal is een garantie op lekrijden.pirke schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:37:
Vandaag een flinke fietstocht door Parijs gemaakt. Ik moet zeggen dat het tegenwoordig erg goed te doen is, veel fietspaden overal. Op de weg er naar toe (16km van camping naar centrum/Arc de Triomf) was 80% ook goed te doen via een fietspad, slechts een relatief klein stukje dat we op de weg hebben gefietst. Je kan wel merken dat de stad nog midden in de transitie zit van autostad naar fietsstad, maar fietsers krijgen overal ruimte en voorrang vd automobilisten, zo'n hoffelijkheid ben ik niet gewend in Frankrijk en al helemaal niet in Parijs
Uiteindelijk hebben we 45km gefietst, met de kinderen in de kar achter ons. Heerlijk, en een stuk fijner dan lopen en metro, zo krijg je veel meer van de stad zelf mee. Dat gezegd hebbende, voor het bezoek aan het Louvre nemen we toch de trein/metro, onze kar heeft een lekke band gekregen op de terugweg... Waarschijnlijk hebben we de velg nu helemaal aan gort gereden om weer thuis te komen
De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk
[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 03-05-2023 09:49 ]
Binnen de boulevard périphérique is Parijs is goed te doen op de fiets. Het is best wel fietsvriendelijk qua aanleg. Maar inderdaad, ook ervaring met lekke banden.Wolly schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:05:
[...]
Verbaast mij niets dat je lek gereden hebt, Parijs en vooral de aparte fietspaden liggen vaak vol met stenen en glas. Vooral die langs het kanaal is een garantie op lekrijden.
[ Voor 14% gewijzigd door mission op 03-05-2023 09:51 ]
Wij hebben nu een aantal jaar de ultim comfort van decathlon. Voordeel/nadeel is dat hij maar 80mm dik is. Dit betekent iets meer afstelwerk, maar ook dat hij wat makkelijker in een kleinere tent past. We gebruiken hem dus ook in ons koepeltentje.devino schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:36:
* devino had een geluksmomentje gister.
We gaan met hemelvaart weer kamperen met de tent en de kleine man van dan 10 maanden. Komt mijn vrouw ineens of het niet beter is om een goed matje te kopen voor ons zelf? Ik nog voorzichtig gewaarschuwd dat het dan wel prijzig kan worden met mijn wensen, maar we gaan straks even langs de outdoor zaak om de exped mega mat te bekijken.
Ik heb zelf voor ik mijn vrouw kende jaren op matjes gelegen (Thermarest) maar dat vond ze te dun en niet lekker liggen en ik was al blij dat ze mee wilde kamperen, maar het luchtbed mag dus waarschijnlijk de deur uit
[ Voor 40% gewijzigd door twowheeler op 03-05-2023 10:03 ]
Wij hebben een ander merk matje maar ik pomp 'm altijd te hard op.twowheeler schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:02:
[...]
Wij hebben nu een aantal jaar de ultim comfort van decathlon. Voordeel/nadeel is dat hij maar 80mm dik is. Dit betekent iets meer afstelwerk, maar ook dat hij wat makkelijker in een kleinere tent past. We gebruiken hem dus ook in ons koepeltentje.
We hebben lang zitten klooien om de druk in dat matje goed te krijgen, misschien dat dat bij exped ook zo is? Onze fout was om het te benaderen als een luchtbed. Veel te hard dus!
Nu ik gewend ben ga ik nooit meer terug naar een standaard luchtbed. Veeeeeel te koud.
Een hele range matjes voor UL gebruik:Justinn1988 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:57:
Hier de Sea To Summit Ether Light XT Insulated. Lichtgewicht en klein pak gewicht was nodig voor backpacken. Deze is toch heel comfortabel, zelfs als zijslaper.
Mooi spul!zuma schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:05:
[...]
Een hele range matjes voor UL gebruik:
TAR Neo Air short (120) voor de zomers
Exped Downmat 7 short UL voor voor en najaar en zelfs winter aangevuld met een opvouwbare dikke EVA mat
Exped downmat 7 M (als ik wat minder UL op pad ga)
Exped Downmat 9 DXL (voor als het echt koud wordt, sneeuwkamperen en gewoon standplaatskamperen)
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
ideaal matje, heb hetzelfde als zijslaper idd!Justinn1988 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:57:
Hier de Sea To Summit Ether Light XT Insulated. Lichtgewicht en klein pak gewicht was nodig voor backpacken. Deze is toch heel comfortabel, zelfs als zijslaper.
Wij zijn overgestapt van een UL Duo naar de 10 cm dikke Megamat Duo. Afgelopen nacht was het 2 graden en hij trok niet koud op. Heel veel meer comfort kun je niet hebben op de camping. Enige nadeel is de pakmaat, zeker als je de UL’s gewend bent.devino schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:36:
* devino had een geluksmomentje gister.
We gaan met hemelvaart weer kamperen met de tent en de kleine man van dan 10 maanden. Komt mijn vrouw ineens of het niet beter is om een goed matje te kopen voor ons zelf? Ik nog voorzichtig gewaarschuwd dat het dan wel prijzig kan worden met mijn wensen, maar we gaan straks even langs de outdoor zaak om de exped mega mat te bekijken.
Ik heb zelf voor ik mijn vrouw kende jaren op matjes gelegen (Thermarest) maar dat vond ze te dun en niet lekker liggen en ik was al blij dat ze mee wilde kamperen, maar het luchtbed mag dus waarschijnlijk de deur uit
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ze hebben allemaal handel genoeg lijkt het wel, daarmee verdwijnt de klantvriendelijkheid vaak ook uit de deur..TgR_KILLER schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:44:
Had een paar weken geleden nog het idee dat we een stalling aan het eind van de straat gevonden hadden. Nou die reageren dus al 2.5 week nergens meer op... Sinds we zijn weesten kijken in de loods 0 contact meer gehad.. lekker dan.
Heb dat de laatste 2 jaar zoveel, met wat voor bedrijven dan ook, die ghosten je ineens gewoon uit het niets. Snap er echt geen klote van maar het frustreert me mateloos -_-
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Waren nog de helft aan plaatsen leeg, was een nieuwe schuur, eerst een week elke dag mail contact, hoop vragen, en dan niks meer.Bommes schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:24:
[...]
Ze hebben allemaal handel genoeg lijkt het wel, daarmee verdwijnt de klantvriendelijkheid vaak ook uit de deur..
Geen boeren camping, maar wel een mooie : Camping Les 2 Rivières: https://www.camping-morvan.fr/en/home/Spykie schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:11:
Goedenavond!
Iemand een tip voor een leuke (boeren) camping in de Morvan regio in Frankrijk?
[ Voor 6% gewijzigd door lost95 op 03-05-2023 22:40 ]
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Dat is inderdaad een belangrijke. Een matje moet zorgen dat je drukpunten (bijv. heup of schouder bij zijligging) de grond niet raken maar dat hij zich nog we kan vormen naar je lichaam anders lig je op een plank. Je moet hem dus zodanig oppompen dat je bij zijligging of draaien dus net niet de grond aantikt. (even los van persoonlijke voorkeur, dus gemiddeld genomen)twowheeler schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:02:
We hebben lang zitten klooien om de druk in dat matje goed te krijgen, misschien dat dat bij exped ook zo is? Onze fout was om het te benaderen als een luchtbed. Veel te hard dus!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je hebt gelijk... Ik heb m'n bericht wat aangepast, het ligt gewoon sowieso voor geen meterGonadan schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:49:
[...]
Dat klopt, maar die zijn een stuk minder goed in het ondersteunen van de drukpunten dus als je die wat zachter doet raak je vrij snel de grond. Daarom liggen die krengen per definitie minder dan een mat (wat in feite natuurlijk ook gewoon een luchtbed is, maar dan met vulling).
[ Voor 64% gewijzigd door JanHenk op 04-05-2023 10:54 ]
Dat klopt, maar die zijn een stuk minder goed in het ondersteunen van de drukpunten dus als je die wat zachter doet raak je vrij snel de grond. Daarom liggen die krengen per definitie minder dan een mat (wat in feite natuurlijk ook gewoon een luchtbed is, maar dan met vulling).JanHenk schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:43:
Maar hetzelfde geldt toch ook min of meer voor luchtbedden? Die moet je ook niet knalhard oppompen, dat ligt net zo goed voor geen meter...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De link doet het bij mij niet helaas.aReaRe schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:54:
Dit kan interessant zijn voor de kampeerders hier
https://www.kampeerzaken....n-met-verwisselbare-accu/
Elect a clown, expect a circus.
Ik vrees dat het probleem aan jouw kant ligt, hier werkt de link prima. Interessant ding!
Ik heb geen antwoord op je vragen, en heb zo het idee dat je dat het beste bij die dealers na kan vragen. Ongeacht wat de ervaringen hier zijn, als de verhuurders die jij ziet gewoon vasthouden aan 2 weken max dan hoef je ook niet verder te zoeken.JanHenk schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:53:
Mijn vriendin en ik hebben het plan opgevat om in augustus 2024 (volgend jaar dus pas..) een trip met een camper door Schotland te maken. Dit staat al lang op de verlanglijst, maar de planning liet het niet eerder toe.
Wij zijn (sinds anderhalve week) een gezin van 4, jonge kinderen. Te zijner tijd zijn ze 1 en 4 jaar.
Nu heb ik 0,0 ervaring met campers en ook niet met huren. Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar tips hieromtrent, er zijn zoveel verschillende indelingen en mogelijkheden. Ik heb een idee van wat bij ons past, maar gezien de vele ervaring hier, ben ik wel benieuwd naar de meningen van de experts.
- Er zijn een paar aanbieders die campers aanbieden net over de grens (in Dld). Dit scheelt toch aanzienlijk en vaak krijg je gloednieuwe campers mee. Nu mag je daar officieel maar beperkt (14 dagen?) mee rijden als Nederlander. Zijn er hier ervaringen met campers huren in Duitsland als Nederlander?
- Een type als de Carado T338 leek ons wel wat. Half-integraal met hefbed en twee enkele bedden achterin. Ook niet al te groot en m.b.t. gewicht nog voldoende laadvermogen zonder de wet te overtreden... Wat me vooral bezig houdt; hoe vervoer je kinderen al rijdende van 1 en 4 jaar? In de auto heb ik stoelen met isofix. Kan dat met ook met een camper? Of werkt dat anders?
Dicht? Wat is er aan de hand? Heb pas ook naar die camping gekeken.TouchOfInsanity schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:19:
Ik wilde binnenkort naar camping De Lakens in Bloemendaal met mijn eigen caravan, helaas zie ik nu dat ze voor dat weekend al dicht zitten. Iemand nog een tip voor een camping aan de Nederlandse kust?
Uit interesse, uit welke regels blijkt dat je maar 14 dagen een Duitse camper mag rijden?JanHenk schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:53:
Mijn vriendin en ik hebben het plan opgevat om in augustus 2024 (volgend jaar dus pas..) een trip met een camper door Schotland te maken. Dit staat al lang op de verlanglijst, maar de planning liet het niet eerder toe.
Wij zijn (sinds anderhalve week) een gezin van 4, jonge kinderen. Te zijner tijd zijn ze 1 en 4 jaar.
Nu heb ik 0,0 ervaring met campers en ook niet met huren. Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar tips hieromtrent, er zijn zoveel verschillende indelingen en mogelijkheden. Ik heb een idee van wat bij ons past, maar gezien de vele ervaring hier, ben ik wel benieuwd naar de meningen van de experts.
- Er zijn een paar aanbieders die campers aanbieden net over de grens (in Dld). Dit scheelt toch aanzienlijk en vaak krijg je gloednieuwe campers mee. Nu mag je daar officieel maar beperkt (14 dagen?) mee rijden als Nederlander. Zijn er hier ervaringen met campers huren in Duitsland als Nederlander?
- Een type als de Carado T338 leek ons wel wat. Half-integraal met hefbed en twee enkele bedden achterin. Ook niet al te groot en m.b.t. gewicht nog voldoende laadvermogen zonder de wet te overtreden... Wat me vooral bezig houdt; hoe vervoer je kinderen al rijdende van 1 en 4 jaar? In de auto heb ik stoelen met isofix. Kan dat met ook met een camper? Of werkt dat anders?
Bedoel je eventuele belasting issues zoals https://www.anwb.nl/exper...-op-vakantie-in-nederland ?JanHenk schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:53:
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq