[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 164 ... 251 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
pirke schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:21:
Ben voor de Safari Chef 30 gegaan, vooral het inklapgemak vd pootjes en dat de deksel niet constant van het rooster op de grond probeert te schuiven.

Of we er een tafeltje bij gaan zetten voor de grill zien we nog wel, eerst maar eens zonder proberen.

Heb ook de paella pan erbij gedaan, niet dat we ooit paella maken maar vrouwlief houdt van hapjespan gerechten.
Met de pootjes uitgeklapt is ie gewoon op de grond te gebruiken natuurlijk, met een stoel erbij en klaar. Ook al is het in principe meer een tafelmodel. Zelf vind ik de pootjes wat vreemd; op tafel is ie mij te hoog, op de grond is ie mij te laag.

Wij hebben ook nog een Safari Chef 30, maar dan de compact. Met 227gr gasbusjes. Niet echt te gebruiken op de grond, maar zet hem dan 'gewoon' op tafel en dan heeft ie een goede hoogte. En de 227gr gasbusjes zijn heel goedkoop. Laatst weer bij de Action verkrijgbaar.. :)

Moet hem overigens nog voor het eerst gebruiken, vorig jaar met een beursaanbieding op te kop getikt incl. wat accessoires.

De Carri Chef 50 blijft dan thuis (thuis BBQ) en neem ik mee als we met vrienden gaan kamperen.

@Smurf Dat is zeker opgeknapt! Netjes.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 14:32
Ik kijk aankomende meivakantie wat de staat van mijn Campingaz Party Grill is en ga dan waarschijnlijk ook voor een Safari Chef 2. Pootjes uitklappen ipv losdraaien is toch handiger (zet hem meestal op de grond). En dan de pizzasteen erbij.

@Smurf Een nieuwe (moderne) hoes om de kussens hebben wij (lees mijn vrouw) ook gedaan bij aanschaf 2ehands caravan. Niet te geloven hoe hij daarvan opknapt! Wij hebben alle kussens gedaan, ook die nog goed waren. En dan de originele bekleding laten zitten en een nieuwe hoes eroverheen.

https://imgur.com/UOfwbRN
https://imgur.com/vq7MDwE

[ Voor 6% gewijzigd door kleinelievewolff op 20-04-2023 14:50 . Reden: link naar kussen pimp foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:57

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

pirke schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:21:
Ben voor de Safari Chef 30 gegaan, vooral het inklapgemak vd pootjes en dat de deksel niet constant van het rooster op de grond probeert te schuiven.

Of we er een tafeltje bij gaan zetten voor de grill zien we nog wel, eerst maar eens zonder proberen.

Heb ook de paella pan erbij gedaan, niet dat we ooit paella maken maar vrouwlief houdt van hapjespan gerechten.
Gefeliciteerd met je aankoop :) mijn ouders hebben hem altijd op de grond staan, ook zonder tafeltje dus.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:21
Ik ga het ervaren!

Vrouwlief is in ieder geval erg blij dat ik ook een grote pan mee heb genomen, onze huidige camper pannenset is wat kleiner omdat het op het fornuis binnen moet passen. De BBQ zelf geeft ze niet zoveel om, dat is mijn feestje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33
kleinelievewolff schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:36:

[...]
Als ik ze eruit haal om te controleren, zet ik er net zo lief nieuwe voor terug. Dan weet ik tenminste zeker dat ze er weer even tegen aan kunnen.
Jah das ook zo, ik heb ze sowieso nooit eruit gehaald enkel wat opgeschuurd. Mijn caravan was nieuw dus die frictiepads zijn sowieso nog niet op/ aan vervanging toe.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
aReaRe schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:22:
Clio Estate mag 60Kg hebben, maar de originele haak van Renault zegt 75Kg :?
Weet niet of iemand al gereageerd had, ik heb niet alles gelezen vandaag :D
Maar laagste gewicht telt altijd. Trekhaken zijn vaak voor meerdere modellen gemaakt, de auto is vaak de limiterende factor.

Land Cruiser mocht volgens de papieren 100 KG hebben, de trekhaak zelf was voor 130 KG geschikt.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmpie1147
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:27
Tito129 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 07:36:
[...]

Wij zijn met ze 3’en dus wat ruimte over.
Maar in de slaap cabine gebruiken we vaak een aluminium matje en daarover fleece delen en dan het matrasje van campooz voor de kids.
Zo in het voorseizoen blaas ik ook nog wel mijn exped matje op en leg ik daar matras op. Verder zorgen voor goede slaapzakken. Helemaal in voorseizoen. Onze kleine van 6 slaap altijd heerlijk in het donkere tentje.

Wij hebben ook een foetsie. Hij is vooral log en groot. Vind hem eigenlijk minder ideaal.
Ook de aanhanger van de campooz is nog best snel vol. 😇
Net via marktplaats een Foetsie gehaald, die gebruiken we buiten onder de luifel. Goede slaapzakken gekocht en nu alleen nog simpele isolatie matjes voor onder de matrassen. Als de kinderen het dan nog koud hebben trekken ze maar een extra onesie aan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
@Flipmo @kleinelievewolff ik zit ook te denken aan een pizzasteen (pro). Lijkt me fijn om pizzaatjes te kunnen maken maar ook om beter broodjes af te kunnen bakken dan op de grillplaat. (dat doe ik nu met matje ertussen)
Hebben jullie daar ervaring mee?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Broodjes afbakken gaat snel te hard. Ik kan me nog goed die woedende Duitse buurman op de camping herinneren. Net 6km gefietst om afbakbroodjes te kopen bij de super, waren ze in 5 minuten pikzwart. _O- Dus toen kon hij nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Haha ja dat klopt, maar dat is ook een kwestie van het gas op tijd uit zetten. Het is meer dat een steen stabieler is qua warmte en het langer vast houdt.
Dus voordat de steen blafheet is gas al laag en dat hij dan van boven harder gaat dan onder in plaats van andersom.

[ Voor 27% gewijzigd door Gonadan op 20-04-2023 19:38 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:32
Cheesy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:49:
[...]

Leuk! Voor volgende week geven ze gelukkig weer wat beter weer op. Waar ga je heen?
Wij wilden eerst naar de zee maar i.v.m. windkracht 4 + niet al te warm kiezen we waarschijnlijk voor iets in Limburg ofzo.
We hebben nog geen keuze gemaakt eigenlijk. Maar als ik naar het weer kijk voor de komende twee weken in de Benelux, vrees ik toch dat het niet veel gaat worden. Vrij koud en behoorlijk wat regen..

We hebben gelukkig ook nog een week vakantie in juni. Hiervoor hebben we nog niets geboekt, maar zal ook van het weer afhangen waar we heen gaan.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 17:39
Gonadan schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:14:
@Flipmo @kleinelievewolff ik zit ook te denken aan een pizzasteen (pro). Lijkt me fijn om pizzaatjes te kunnen maken maar ook om beter broodjes af te kunnen bakken dan op de grillplaat. (dat doe ik nu met matje ertussen)
Hebben jullie daar ervaring mee?
Ik heb zelf de pro! (verse)pizza gaat heel goed, afbakbroodjes blijft toch wat lastig. De steen is bedoeld om vocht uit het deeg te trekken, bij afbakbroodjes is dat lastig.
Onderkant wordt snel zwart dus beetje zoektocht maar uiteindelijk heb ik er heerlijke broodjes meegebakken.
Gebruik het dus wel als ik geen zin heb om naar de bakker te gaan sochtends

voordeel van de pro is het hitteschild, dat werkt echt goed! beetje meel er op, versie pizza en smullen maar!

[ Voor 7% gewijzigd door Tito129 op 20-04-2023 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Tito129 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:41:
[...]

Ik heb zelf de pro! (verse)pizza gaat heel goed, afbakbroodjes blijft toch wat lastig. De steen is bedoeld om vocht uit het deeg te trekken, bij afbakbroodjes is dat lastig.
Onderkant wordt snel zwart dus beetje zoektocht maar uiteindelijk heb ik er heerlijke broodjes meegebakken.
Gebruik het dus wel als ik geen zin heb om naar de bakker te gaan sochtends

voordeel van de pro is het hitteschild, dat werkt echt goed! beetje meel er op, versie pizza en smullen maar!
Ja het wordt sowieso de pro, die is ook groter. Kampeermeneer gaf ook de tip de boel weer op de bakplaat te leggen, dan heb je helemaal en mooi schild en wordt de steen niet te snel te heet.
Mijn idee van een steen was dat hij ook veel langzamer opwarmt dus als ik er broodjes in leg terwijl de steen nog niet echt heet is ze veel minder snel van onderen zullen verbranden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-05 15:49
harmpie1147 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:37:
[...]

Net via marktplaats een Foetsie gehaald, die gebruiken we buiten onder de luifel.
Heb hier ook nagekeken voor in de voortent, maar uiteindelijk toch voor een gimeg straler op gas, zodat ik geen petroleum hoeft te kopen en waarschijnlijk het niet veel wil gebruiken ;) ben wel benieuwd naar je ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 10:04
Gonadan schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:46:
[...]

Twee volwassenen en één kind. Geen grote vleeseters in principe, maar gaat om even lekker wat kunnen grillen.
De deksel valt inderdaad binnen de haakjes van de grillplaat, en dekt daarmee eigenlijk precies het zinnige deel af. Dat hij er niet overheen valt vind ik erg fijn, want als er dingen spatten of lekken heb ik liever dat het op de plaat valt dan over de knoppen of pootjes. :P

@Flipmo ik heb geen paëllapan, maar nog wel een gewoon pannensetje wat ik er dan wel eens op gebruikte. Die deksel kan handig zijn om iets in te doen, maar is ook niet heel veel meer dan een soort hoge koekenpan. Als ik echt ga koken heb ik al snel meer dan één pan nodig en dan gaat die paëllapan mij ook niet redden. Kost alleen maar weer meer ruimte.

Die pizzasteen lijkt me nog wel lollig en ik zie dat ze een percolatorhouder hebben tegenwoordig, die heb ik ooit zelf maar gemaakt. :D

@pirke let er wel op dat je een LP haalt.
Waar heb je de percolatorhouder gezien? Mijn percolator past net niet op de standaard houder…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
DaDude schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:43:
Waar heb je de percolatorhouder gezien? Mijn percolator past net niet op de standaard houder…
Op de Cadac website bij de accessoires.

Doe het zelf tip welke ik zelf eerder mee kwam:

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Pro is toch alleen met extra deksel? Dezelfde deksel die ook bij de paella pan zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
pirke schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:00:
Pro is toch alleen met extra deksel? Dezelfde deksel die ook bij de paella pan zit?
Pro gaat over de pizzasteen. Dan heb je een aluminium vlamverdeler en tasje erbij, en vijf centimeter extra diameter (voor het Safari Chef model).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
Bommes schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:58:
Net besteld:
https://www.bever.nl/p/ro...FB3B0006.html?colour=1282

Denk dat voor mijn gebruik, 1 keer per jaar een weekje, dit voorlopig een goede opvolger is voor mijn Coleman Darwin 3+ tentje.
Die laatste weegt 4,8kg en deze 2,9.
Misschien dat daar nog iets vanaf kan met lichtere en minder haringen.
Maar vooral het kleine pakformaat is erg welkom op de motor.
Leuk ding!

Wij gebruiken voor de kleine weekendje een fresh and black koepel van decathlon. Ik zag dat ze ook mooie trekkingtenten hebben

[ Voor 9% gewijzigd door twowheeler op 21-04-2023 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:07

Bommes

Capo del formaggio

@twowheeler klopt, dat is best tof spul ook van de Decathlon.
Forclas was het toch?

Zo op het eerste oog, heb het Robens tentje nog niet uitgepakt, is het pakketje maar net kleiner dan mijn Coleman tentje.
Wel wat lichter maar niet waar de site zegt.
3,4 kg gewogen, site zegt 2,9 dacht ik.

Dadelijk als mijn dochtertje even een dutje doet zal ik het tentje eens uitpakken.
Ben erg benieuwd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:12:
[...]

Nee, je moet beter lezen.

[...]

Maar ik ben benieuwd wie dat hier wel gedaan heeft.
Ik wou even een lekker weekend eruit dus ik heb in dat weer gekampeerd.

Was meer regen dan droog incl in de regen opzetten.

2 nachten - incl 1 graad de 2e nacht.

;w

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:26
Bommes schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:09:
@twowheeler klopt, dat is best tof spul ook van de Decathlon.
Forclas was het toch?

Zo op het eerste oog, heb het Robens tentje nog niet uitgepakt, is het pakketje maar net kleiner dan mijn Coleman tentje.
Wel wat lichter maar niet waar de site zegt.
3,4 kg gewogen, site zegt 2,9 dacht ik.

Dadelijk als mijn dochtertje even een dutje doet zal ik het tentje eens uitpakken.
Ben erg benieuwd.
Bij de gewichten wordt vaak het trucje gedaan dat het zonder scheerlijnen en haringen is ;) En zonder de zakken waar die in zit en de haringen en stokken bijvoorbeeld.

*edit* ik zie nu dat dat dan waarschijnlijk 2.5 kilo moet zijn volgens de Robens site. :? Interessant.

Wat ik wel nog zag, en dat kan nog interessant voor je zijn, is een apart grondzeil:
https://www.robens.de/nl-...il-pioneer-en-voyager-2ex

Ik heb dat ook in mijn Xenon UL2+ en dat is wel erg fijn want dan is je vestibule (de "voortent") ook een stuk droger. Ideaal om je spullen droog neer te leggen. (en je kuip is beter beschermt tegen stenen e.d. (ik zie dat dit alleen voor je vestibule is))

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 21-04-2023 11:20 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:34
Bertus schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:10:
[...]

Ik wou even een lekker weekend eruit dus ik heb in dat weer gekampeerd.

Was meer regen dan droog incl in de regen opzetten.

2 nachten - incl 1 graad de 2e nacht.

;w
Lekker hoor, altijd genieten dit soort weer. Ik pook dan de Zibro lekker op in de voortent oOo
Van de week maar weer even 10 liter vloeibare warmte gekocht om de komende weken om te zetten in een behaaglijke voortent O+

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Thanks @Hopjesvla79 dat is wel een goede in weer bij te bestellen.
Anders wordt het een gewoon grondzijltje van de Praxis denk ik.

Net het tentje even uitgepakt.
Hele nette best wel dikke aluminium haringen er bij, stokken ook aluminium, klein reparatie setje voor het doek en dan de binnen een buiten tent.
Denk dat de scheerlijntjes aan het doek vast zitten.
Of niet meegeleverd zijn.

Evengoed.
Zakje haringen: 310 gram
Zak stokken: 500 gram
Binnen een buiten tent: 2150 gram
Totaal. 29160 gram
Zonder het tent zakje, dat lijkt al meer op het opgeven gewicht.
Zit ook erg ruim in het zakje gepakt, stokken zijn lekker kort opgevouwen.
Dat gaat dus wel goed komen, dat kan ik goed klein inpakken.
Dit is wel een blijvertje.
Nou ja ook moet het tentje nog opzetten, misschien is dat een marteling maar ook dat zal wel meevallen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:55:
[...]

Lekker hoor, altijd genieten dit soort weer. Ik pook dan de Zibro lekker op in de voortent oOo
Van de week maar weer even 10 liter vloeibare warmte gekocht om de komende weken om te zetten in een behaaglijke voortent O+
Dat gedeelte vind ik ook heerlijk inderdaad. Opwarmen sochtends met thee, heerlijk!

De middelste dag was echter volledig (tussen 0700 en 1600) verregent, dat was wel zonde. Maargoed ik vermaak mezelf dan wel weer.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Bertus schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:02:
[...]

Dat gedeelte vind ik ook heerlijk inderdaad. Opwarmen sochtends met thee, heerlijk!

De middelste dag was echter volledig (tussen 0700 en 1600) verregent, dat was wel zonde. Maargoed ik vermaak mezelf dan wel weer.
Als je niet voor je plezier in de regen wil zitten is het inderdaad wel zonde. Het voordeel van het hele voorseizoen staan is dat het over het algemeen goede en slechte dagen bevat. Dit soort rotweer is vooral vervelend als je maar een paar dagen hebt.

Maar zoals je terecht opmerkt, het biedt weer kansen op ander vermaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Bommes schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:00:
Thanks @Hopjesvla79 dat is wel een goede in weer bij te bestellen.
Anders wordt het een gewoon grondzijltje van de Praxis denk ik.

Net het tentje even uitgepakt.
Hele nette best wel dikke aluminium haringen er bij, stokken ook aluminium, klein reparatie setje voor het doek en dan de binnen een buiten tent.
Denk dat de scheerlijntjes aan het doek vast zitten.
Of niet meegeleverd zijn.

Evengoed.
Zakje haringen: 310 gram
Zak stokken: 500 gram
Binnen een buiten tent: 2150 gram
Totaal. 29160 gram
Zonder het tent zakje, dat lijkt al meer op het opgeven gewicht.
Zit ook erg ruim in het zakje gepakt, stokken zijn lekker kort opgevouwen.
Dat gaat dus wel goed komen, dat kan ik goed klein inpakken.
Dit is wel een blijvertje.
Nou ja ook moet het tentje nog opzetten, misschien is dat een marteling maar ook dat zal wel meevallen.
Even binnen opzetten?

Wel echt leuke tent en een hele goede aanbieding. Ik heb er nog geen nut voor, maar ik zie mezelf zeker nog wel zo'n tentje kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 21:37
Voor mijn trektochten heb ik deze:

https://www.bever.nl/p/va...FB3Y0005.html?colour=2998

Ideaal, niet mega lichtgewicht maar wel betaalbaar..

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@miel ook een tof tentje als ik het zo zie, niet heel zwaar voor dat geld.
Slaap gedeelte van die is voor mij alleen ruim zat, maar de rest lijkt me wat krap voor mijn motorgear.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
Bommes schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:27:
Slaap gedeelte van die is voor mij alleen ruim zat, maar de rest lijkt me wat krap voor mijn motorgear.
Snap ik. Ik kan mijn 65L rugzak er in met wat spullen uitgestald…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:21
Bommes schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:27:
Voor dat geld heb je zeker wel lichtere tenten. Mijn Lanshan 2 weegt bijna kilo lichter en was stuk goedkoper.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Pseudokoper
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23:54
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en ik vond het tijd om ook eens te reageren, dus zojuist mezelf geregistreerd op dit forum.

In de jaren dat ik op deze aardbol aanwezig ben heb ik al veel ervaring opgedaan met kamperen. Als klein kind al met mijn ouders met de caravan naar Italië, Frankrijk en Kroatië. Als volwassenen begonnen met het kamperen in een tentje (met de auto maar ook met de motor) en later toen er kinderen kwamen een vouwwagen aangeschaft (Holtkamper Kyte S). Die vouwwagen is trouwens flink aan de prijs maar wel een superding!

Een camper was altijd al een droom en vorig jaar kon die droom werkelijkheid worden. Sinds afgelopen zomer heb ik dagelijks marktplaats in de gaten gehouden en mezelf helemaal ingelezen toen er ineens een kandidaat voorbij kwam. Hij stond te koop op een facebook pagina. Hoewel de foto’s erg slecht waren zag ik er toch iets in. Contact opgenomen met Camper Host (bedrijf dat een grondige camperkeuring doet op locatie) en zij konden op korte termijn een keuring uitvoeren. Conclusie van de keuring was dat de camper een pareltje was en dat ik deze niet moest laten schieten! Heel even ging het scenario nog door mijn hoofd dat de keurder en de verkoper het op een akkoordje hadden gegooid, maar die gedachte heb ik laten varen. Uiteindelijk de camper gekocht en bij Holland Camper Service (Hymer specialist) zonnepanelen, omvormer, andere accu en een achteruitrijcamera laten plaatsen. Zelf nog bij de lokale garage 4 nieuwe all season camper banden laten monteren en een onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Helemaal klaar om te gaan reizen dus.

Vorig weekend zijn we voor het eerst wezen kamperen met de camper in Amsterdam (Gaasper camping). Ideale ligging want met 5 minuten lopen ben je bij het metrostation en van daar uit sta je in 25 minuten op Amsterdam Centraal.

Komende zomer is de planning om 3 weken naar noord-Spanje te gaan (San Sebastian, Bilbao, Picos de Europa). Heel veel zin in!

In de meivakantie willen we ook een kleine week weg. Helaas zijn de weersvoorspellingen in de Benelux en Duitsland niet al te fraai. Ik zit er aan te denken om dus maar wat zuidelijker te gaan kijken. Iemand anders ook zulke plannen? Waar ben jij van plan om heen te gaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qCMyLF8CmGgNEpoKBbE2Yhw1T8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVF0cZdnuI3zDmBnf3LZWnNk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Prachtige camper, gefeliciteerd!

Wij gaan volgende week voor 10 dagen naar de Ardèche. Expres een keer niet in de zomer, dat was vorig jaar echt té heet. Hopen nu wat meer te kunnen ondernemen. Voorspelling is 20-23 graden met wat zon. Mooi zat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Wij hebben gepakt op alle temperaturen en weersomstandigheden... We beginnen met een paar dagen in de Biesbosch, geen idee waar we gaan eindigen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4IR-o727mNLbJlof4gXhD3UPhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dErdFMnyz8oMuLn9U00PWLxx.jpg?f=fotoalbum_large

Eind augustus gaan we naar bovenstaande camping in Zwitserland met onze tent. Het is mij recent opgevallen dat op alle plaatsen grind/kiezel is aangebracht.

Hoe kan ik het beste de bodem van de tent beschermen? Het is geen bisonyl zeil maar oxford polyester. Wij hebben nu alleen een worteldoek maar denk dat het niet voldoende is voor zulke plaatsen.

Edit: pvc-grondzeil wellicht?

[ Voor 3% gewijzigd door D. Ninjai op 23-04-2023 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L.N.
  • Nu online
Onze oudste dochter wil niet meer in de vouwwagen (Combi Camp Flexi) meer slapen, waardoor we op zoek waren naar een tentje. Ze heeft de laatste keer in een tweedehands Decathlon pop-up tent geslapen, maar die was versleten. Nu ging mijn voorkeur uit naar een katoenen tent. Deze mocht niet te groot zijn, omdat de vouwwagen al flink wat plaats in neemt. Maar moest wel 3-persoons zijn, zodat de jongste dochter er eventueel bij kan en er dan nog steeds wat ruimte voor spullen is. Er zijn niet zo veel tenten voldoen aan de eisen zonder dat ze flink duur worden. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij een Obelink River.

Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/media/catalog/product/cache/22428780cbde0636b93e1b28439806d6/o/b/obelink_river_1_ecommerce_43bc.jpeg

De tent is binnen en moest natuurlijk gelijk getest worden. Mijn dochter en een vriendin hebben er in geslapen en zijn er erg tevreden over. De eerste buitjes heeft de tent ook weerstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

L.N. schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:37:
Onze oudste dochter wil niet meer in de vouwwagen (Combi Camp Flexi) meer slapen, waardoor we op zoek waren naar een tentje. Ze heeft de laatste keer in een tweedehands Decathlon pop-up tent geslapen, maar die was versleten. Nu ging mijn voorkeur uit naar een katoenen tent. Deze mocht niet te groot zijn, omdat de vouwwagen al flink wat plaats in neemt. Maar moest wel 3-persoons zijn, zodat de jongste dochter er eventueel bij kan en er dan nog steeds wat ruimte voor spullen is. Er zijn niet zo veel tenten voldoen aan de eisen zonder dat ze flink duur worden. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij een Obelink River.

[Afbeelding]

De tent is binnen en moest natuurlijk gelijk getest worden. Mijn dochter en een vriendin hebben er in geslapen en zijn er erg tevreden over. De eerste buitjes heeft de tent ook weerstaan.
Uitstekende tent inderdaad! Wij hebben de vis-a-vis uit deze serie voor onze 9 en 15 jarige kinderen. Ik neem die ook wel eens mee als ik met m'n zoontje ga kamperen. Prima kwaliteit voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-05 18:25
Pseudokoper schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:58:

Komende zomer is de planning om 3 weken naar noord-Spanje te gaan (San Sebastian, Bilbao, Picos de Europa). Heel veel zin in!

In de meivakantie willen we ook een kleine week weg. Helaas zijn de weersvoorspellingen in de Benelux en Duitsland niet al te fraai. Ik zit er aan te denken om dus maar wat zuidelijker te gaan kijken. Iemand anders ook zulke plannen? Waar ben jij van plan om heen te gaan?

[Afbeelding]
Mooie camper!

Wij hadden plannen om Italië, over te steken naar Albanië. Maar door het mindere weer, last minute besloten om toch de boot te pakken naar Barcelona. Nu staan we een stukje onder Valencia, willen richting Portugal en dan via Spanje, Frankrijk weer terug halverwege Juni in NL.

San Sebastian, willen wij ook langs. Daar in de buurt heb je een goede brouwerij van speciaalbier, genaamd Basqueland. Beslist de moeite waard lijkt mij.

Verder omdat wij langere tijd onderweg zijn en weinig voorbereid op Spanje. Was het krijgen van een passende gasfles lastiger. Ipv via Repsol een gasfles aan te schaffen kun je beter kiezen voor Cepsa. Voor 3 weken redt je het waarschijnlijk wel met een eigen gasfles vanaf thuisland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Pseudokoper schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:58:
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en ik vond het tijd om ook eens te reageren, dus zojuist mezelf geregistreerd op dit forum.

In de jaren dat ik op deze aardbol aanwezig ben heb ik al veel ervaring opgedaan met kamperen. Als klein kind al met mijn ouders met de caravan naar Italië, Frankrijk en Kroatië. Als volwassenen begonnen met het kamperen in een tentje (met de auto maar ook met de motor) en later toen er kinderen kwamen een vouwwagen aangeschaft (Holtkamper Kyte S). Die vouwwagen is trouwens flink aan de prijs maar wel een superding!

Een camper was altijd al een droom en vorig jaar kon die droom werkelijkheid worden. Sinds afgelopen zomer heb ik dagelijks marktplaats in de gaten gehouden en mezelf helemaal ingelezen toen er ineens een kandidaat voorbij kwam. Hij stond te koop op een facebook pagina. Hoewel de foto’s erg slecht waren zag ik er toch iets in. Contact opgenomen met Camper Host (bedrijf dat een grondige camperkeuring doet op locatie) en zij konden op korte termijn een keuring uitvoeren. Conclusie van de keuring was dat de camper een pareltje was en dat ik deze niet moest laten schieten! Heel even ging het scenario nog door mijn hoofd dat de keurder en de verkoper het op een akkoordje hadden gegooid, maar die gedachte heb ik laten varen. Uiteindelijk de camper gekocht en bij Holland Camper Service (Hymer specialist) zonnepanelen, omvormer, andere accu en een achteruitrijcamera laten plaatsen. Zelf nog bij de lokale garage 4 nieuwe all season camper banden laten monteren en een onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Helemaal klaar om te gaan reizen dus.

Vorig weekend zijn we voor het eerst wezen kamperen met de camper in Amsterdam (Gaasper camping). Ideale ligging want met 5 minuten lopen ben je bij het metrostation en van daar uit sta je in 25 minuten op Amsterdam Centraal.

[Afbeelding]
Een A644? Alhoewel het achterste raam boven het bed dat net wat te klein voor lijkt.
Enkel bed dwars achterin?
2.8 jtd?

Houd met een gezin op trip en daarbij alle spullen wel je gewicht in de gaten.
Die dingen zijn behoorlijk aan het gewicht.
Voorveren zijn ook niet heel erg opgewassen tegen het meer gewicht van zo een grote opbouw.
https://www.carsupport.nl/
Indien je daar eens naar wil laten kijken of je hebt er vragen over kun je bij hun eens je lichtje opsteken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 10:08

World Citizen

FreeReef.nl

Heerlijk lekker weekendje Ardenne gehad. Een aanrader voor de wat meer outdoor figuren hier.
Camping Auberge Francpole.

Dat ligt tegen het Circuit Spa aan. Een makkelijke camping voor de niet zo luxe persoon. Je mag lekker stoken, rotzooien, ravotten en klooien. De camping doet niet moeilijk en de eigenaar ook niet. Zolang je maar niet jezelf als een debiel gedraagt.

Dat is perfect voor onze scouting. Met een aantal leiding en wat kinderen daar geland, en niks dan plezier gehad. Er lopen paarden ed rond, er komen zwijntjes over het terrein... je kunt lekker kampvuur maken en er is een gebouw waar je kan schuilen en douchen.

We hebben ooit 28 jaar geleden een scoutinggroep opgezet en ik ben er de afgelopen paar jaar even uit geweest om aan de carriere te werken. Maar, nu weer na zo een weekend mis ik het als water. Helemaal afgepeigerd zit ik hier vol trots dit te typen.

Spannend voor de kinderen en erg lachen met de leiding.

Je kunt vanuit die camping makkelijk naar bijvoorbeeld de watervallen van Coo of andere leuke en mooie natuur dingen. Er is ontzettend veel te beleven en alles is binnen een half uurtje te bereiken. Of je nou voor het Circuit gaat of voor de natuur, je komt tevreden thuis.

Het is wel echt een camping waar je met je pannetje en je bord naar de kraan moeten lopen, en waar de grond niet altijd even vlak is. Maar het is echt perfect. In de avond staat iedereen lekker vuur te maken en is het 1 grote gezelligheid. De uitbater is ook echt een toffe gast. Die loopt in de avond ook lekker rond en het is 1 groot feest.

Op naar de volgende!

Hier word je toch helemaal gelukkig van. Een kind van een jaar of 15 wat zich druk aan het maken is over hoe het vuur brand. En dat ook actief aan gaat pakken. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4aRBJbXqwseHNZu9JIIZV74WeM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tg1haCOkjGdi3jFP7zN9hMNp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door World Citizen op 23-04-2023 22:16 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
World Citizen schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:41:

Hier word je toch helemaal gelukkig van. Een kind van een jaar of 15 wat zich druk aan het maken is over hoe het vuur brand. En dat ook actief aan gaat pakken. :)
Afgelopen zomer in Zweden/ Noorwegen, m'n dochters van (toen) 3 en 5 waren hetzelfde, constant het pikdonkere bos inlopen om meer hout te sprokkelen. 's Ochtends kregen ze zelfs het vuur in de korf vd avond ervoor zelfstandig weer aan _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000

The Legend

*Plop*

Afgelopen nacht naar de Ardèche gereden. Pleurisweer onderweg, maar erg rustig natuurlijk. Het niet hoeven overnachten om in 2 dagen te rijden bevalt me wel, snachts rijden an sich niet perse :+ We zijn om 19.30 vertrokken en stonden om 6.45 voor de slagboom, om er achter te komen dat de receptie pas om 8.30 open ging :p Dikke bui gehad vanmiddag, maar de voorspellingen hier zijn prima de komende twee weken :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:55
Lekker @The Legend, Wij gaan komende week ook richting de Ardèche, ben heel benieuwd hoe het daar is buiten het (hoog)seizoen. Normaal gaan wij dan altijd op vakantie. Nu een keertje er buiten, huisje geboekt. Waar wij normaal altijd met de tent gaan.

Voorspellingen zijn inderdaad prima, de omgeving is mooi! Dus we gaan ons zeker wel vermaken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
D. Ninjai schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:06:
[Afbeelding]

Eind augustus gaan we naar bovenstaande camping in Zwitserland met onze tent. Het is mij recent opgevallen dat op alle plaatsen grind/kiezel is aangebracht.

Hoe kan ik het beste de bodem van de tent beschermen? Het is geen bisonyl zeil maar oxford polyester. Wij hebben nu alleen een worteldoek maar denk dat het niet voldoende is voor zulke plaatsen.

Intex zwembadtegels? Is ook fijn aan je voeten als je dan 's ochtends uit je bed stapt. Het weegt geen drol maar heeft wel een enorm volume voor een paar m2...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
The Legend schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:06:
Afgelopen nacht naar de Ardèche gereden. Pleurisweer onderweg, maar erg rustig natuurlijk. Het niet hoeven overnachten om in 2 dagen te rijden bevalt me wel, snachts rijden an sich niet perse :+ We zijn om 19.30 vertrokken en stonden om 6.45 voor de slagboom, om er achter te komen dat de receptie pas om 8.30 open ging :p Dikke bui gehad vanmiddag, maar de voorspellingen hier zijn prima de komende twee weken :)
Geniet ervan!

Ik heb ook wel eens in de nacht gereden, afschuwelijk vond ik het. De dag erna helemaal naar de knoppen, duurt weer 3 dagen om fatsoenlijk in een ritme te komen. Rijden was ook vermoeiend met name door alle koplampen. En aangezien je op de meeste campings pas om 13:00 (of later) kan aankomen bereik je er maar heel weinig mee. Of je moet een dagje extra boeken en die niet gebruiken. En dan heb ik het nog maar niet over dat je werkelijk niets ziet om je heen, ik geniet ook graag van de route (waar mogelijk).

Sinds enige jaren rijden wij in etappes en dat bevalt ons prima. We gaan rond een uur of 9 weg thuis, dan heb je normaal kunnen slapen en ontbijten en rijden dan zo'n 4 a 5 uur in totaal. Dan ben je rond 2 uur op de camping, kan je direct door naar je plek en heb je nog wat aan de dag en locatie. Wij gaan graag in de middag nog lekker naar een stadje in de buurt of iets dergelijks. Pak je toch snel weer iets mee van de omgeving. Soms blijven we een dagje staan en soms gaan we de volgende ochtend weer verder.

Het is cliché en vroeger lachte ik mensen er om uit (bij wijze van spreke!): de reis hoort bij de vakantie.

Maar het is wel de waarheid gebleken voor mij, waar ik vroeger met gierende banden naar Zuid-Frankrijk racete in 15 uur (aan 1 stuk, zonder caravan) en totaal naar de knoppen was doe ik er nu 3 dagen over en heb ik een ontspannen reis waar ik ook nog dingen gezien heb.

Vroeger had ik ook het idee dat ik zo snel mogelijk naar een camping moest racen om daar dan vervolgens 21 dagen te staan. Nu rijden we ook wel naar een soort van eindbestemming, maar met een dag of 14 maximaal op die plek heb ik het over het algemeen wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
D. Ninjai schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:06:
[Afbeelding]

Geen ervaring mee, maar ik neem aan dat het geen scherp grind is? Dan kan je toch prima uit met een worteldoek en normaal zeil? Sowieso veel je schoenen of slippers gebruiken, want voor de tent zal je er ook altijd wel doorheen moeten lijkt mij.

Maar geloof niet dat je iets speciaals hoeft te doen, dan zou het toch bij iedereen mis lopen die daar gaat staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:39:
[...]

Geniet ervan!

Ik heb ook wel eens in de nacht gereden, afschuwelijk vond ik het. De dag erna helemaal naar de knoppen, duurt weer 3 dagen om fatsoenlijk in een ritme te komen. Rijden was ook vermoeiend met name door alle koplampen. En aangezien je op de meeste campings pas om 13:00 (of later) kan aankomen bereik je er maar heel weinig mee. Of je moet een dagje extra boeken en die niet gebruiken. En dan heb ik het nog maar niet over dat je werkelijk niets ziet om je heen, ik geniet ook graag van de route (waar mogelijk).

Sinds enige jaren rijden wij in etappes en dat bevalt ons prima. We gaan rond een uur of 9 weg thuis, dan heb je normaal kunnen slapen en ontbijten en rijden dan zo'n 4 a 5 uur in totaal. Dan ben je rond 2 uur op de camping, kan je direct door naar je plek en heb je nog wat aan de dag en locatie. Wij gaan graag in de middag nog lekker naar een stadje in de buurt of iets dergelijks. Pak je toch snel weer iets mee van de omgeving. Soms blijven we een dagje staan en soms gaan we de volgende ochtend weer verder.

Het is cliché en vroeger lachte ik mensen er om uit (bij wijze van spreke!): de reis hoort bij de vakantie.

Maar het is wel de waarheid gebleken voor mij, waar ik vroeger met gierende banden naar Zuid-Frankrijk racete in 15 uur (aan 1 stuk, zonder caravan) en totaal naar de knoppen was doe ik er nu 3 dagen over en heb ik een ontspannen reis waar ik ook nog dingen gezien heb.

Vroeger had ik ook het idee dat ik zo snel mogelijk naar een camping moest racen om daar dan vervolgens 21 dagen te staan. Nu rijden we ook wel naar een soort van eindbestemming, maar met een dag of 14 maximaal op die plek heb ik het over het algemeen wel gezien.
Snap ik, hier ook soortgelijk. Daarom gaan wij eigenlijk ook niet verder dan 800 / 900 km met ons gezin. Dus meestal noordzijde Alpen. Dan blijft de reis voor ons een feestje wat bij de vakantie hoort en houden de kinderen het goed vol. Ik heb ook geen hekel aan autorijden maar op een gegeven moment is het mooi geweest.

Meestal vertrekken we dan rond 3 a 4 uur en komen we rond 12 a 13 uur aan. Voor je idee ben je dan slechts een ochtend aan het rijden en 's middags kunnen de kinderen even lekker spelen op de camping. Uiteraard als er geen files zijn maar meestal hebben we geluk.

Daarnaast, om een beetje actief te blijven heb ik geen 30 graden nodig. Je hoort me natuurlijk niet klagen maar een vakantie met 20-25 graden is voor mij warm genoeg.

--

Over dat grind, het lijkt me vreselijk... Wij hadden ooit een camping waar de kale plekken met grind ingestrooid waren. Ik kan daar echt van balen en het liefst mijd ik dat soort (caravan)campings >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 24-04-2023 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Yukkie schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:09:
Twee nachtjes in Luxemburg op Camping Woltzdal nabij Clervaux gestaan. Die test heeft de bus prima doorstaan.
Is een stroomaansluiting van 4A niet erg weinig?

Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:03:
[...]

Bron
zolang je geen senseo/airfryer/airco gebruikt is dat ruim voldoende op een camping

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
maartend schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 07:13:
[...]

Voor dat geld heb je zeker wel lichtere tenten. Mijn Lanshan 2 weegt bijna kilo lichter en was stuk goedkoper.
Dat klopt zeker, die heb ik ook bekeken, maar heb voor mijzelf besloten dat ik wat steviger materiaal wil omdat ik een deel van de Kungsleden ga lopen. 15D en 20D is me net wat te dun.

Vriend van me had wel de Lanshan mee en die heeft er idd prima in geslapen.

(en ik heb geen wandelstokken, dus dan zou er ook nog 500 gram of zo bij komen..... maar dat is ook een persoonlijke keuze!)

Dit weekend 48 km gelopen met 15,5 (waaronder 6 km met 17,5) kilo.... ging prima en ook wat lekkere regenbuitjes goed overleefd!

Slaap was echter minder, stonden toch iets te scheef op een helling en iets te veel aan de kop om rustig te slapen.... vriend van me was voor de 1e keer mee in voorbereiding op Zweden..... dat was strompelen na 16 km en dan duurt het nog erg lang voordat je op je bestemming bent....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

[...]

Bron
Geen idee, ik heb geen electra van de camping afgenomen, ik heb 2 huishoudaccu's aan boord :)

Daarnaast denk ik dat het wel voldoende is voor een (compressor)koelkastje en het 1x per dag opladen van m'n telefoon. Zeker nu met dit weer, als de koelkast het niet zo zwaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
miel schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:02:
[...]

Dat klopt zeker, die heb ik ook bekeken, maar heb voor mijzelf besloten dat ik wat steviger materiaal wil omdat ik een deel van de Kungsleden ga lopen. 15D en 20D is me net wat te dun.

Vriend van me had wel de Lanshan mee en die heeft er idd prima in geslapen.

(en ik heb geen wandelstokken, dus dan zou er ook nog 500 gram of zo bij komen..... maar dat is ook een persoonlijke keuze!)

Dit weekend 48 km gelopen met 15,5 (waaronder 6 km met 17,5) kilo.... ging prima en ook wat lekkere regenbuitjes goed overleefd!

Slaap was echter minder, stonden toch iets te scheef op een helling en iets te veel aan de kop om rustig te slapen.... vriend van me was voor de 1e keer mee in voorbereiding op Zweden..... dat was strompelen na 16 km en dan duurt het nog erg lang voordat je op je bestemming bent....
welk deel ga je lopen? Ik zelf heb het stuk Nikkaluokta - Abisko gedaan.. erg mooi :) (en fris)

[ Voor 10% gewijzigd door Hopjesvla79 op 24-04-2023 11:23 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
[...]

Geniet ervan!

Nog even en je gaat ook camperen 8)

Ik moet zeggen dat het weer meevalt, de regen valt vooral 's nachts, slaap je lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Hopjesvla79 schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:16:
[...]

welk deel ga je lopen? Ik zelf heb het stuk Nikkaluokta - Abisko gedaan.. erg mooi :) (en fris)
Ik ga de Fjallraven Classic lopen, dus exact dat stuk inderdaad..... en fris: yep, daarom gaat er genoeg warm spul mee, maar al lopende blijf je vanzelf warm.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
pirke schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:25:
[...]
Ik moet zeggen dat het weer meevalt, de regen valt vooral 's nachts, slaap je lekker op.
Ja, het is de hele ochtend al zalig buiten vandaag. Het was net wel 10 hele minuten droog, net genoeg tijd om alles naar buiten en naar binnen te sjouwen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
miel schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:50:
[...]

Ik ga de Fjallraven Classic lopen, dus exact dat stuk inderdaad..... en fris: yep, daarom gaat er genoeg warm spul mee, maar al lopende blijf je vanzelf warm.....
Ha , ik hem ook met de Classic gelopen toen (2017), erg leuk! (dat was trouwens nog voordat je de boot mocht nemen, toen werd je gediskwalificeerd...). Het was fris (soms rijp op de tent), maar prima weer, behalve dan altijd een regenbui tijdens de lunch. Vriend van ons heeft hem het jaar erop gelopen en had sneeuwbuien in augustus...

De beroemde LapDonalds rendierburger is trouwens een prima burger om te doen :P

In hoeveel dagen wil je hem lopen? Wij hebben hem in 5 gedaan om zo lekker te kunnen genieten. Langste etappes waren 25 km. Wij hadden toen 15kg en 14,5 kg mee (inclusief voedsel, water, gas, tent en de dikke slaapzak etc.).

Mocht je tijd hebben (wij zijn er met de Twingo naartoe gereden) dan is sowieso de LKAB mijn in Kiruna zeker een aanrader.

[ Voor 10% gewijzigd door Hopjesvla79 op 24-04-2023 12:09 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
[...]

Bron
4A is 920Watt.

Dat is genoeg voor je koelkast, verlichting en opladers. En dan kun je ook nog een camping waterkoker of koffiezetapparaat van 500Watt aansluiten.
Eventueel kun je zelfs een klein elektrisch kacheltje op de 500W stand gebruiken om van de ergste kou en klammigheid af te komen.

Je moet alleen niet de waterkoker, koffiezetter en/of het kacheltje gelijktijdig gebruiken.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Hopjesvla79 schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:06:
[...]

Ha , ik hem ook met de Classic gelopen toen (2017), erg leuk! (dat was trouwens nog voordat je de boot mocht nemen, toen werd je gediskwalificeerd...). Het was fris (soms rijp op de tent), maar prima weer, behalve dan altijd een regenbui tijdens de lunch. Vriend van ons heeft hem het jaar erop gelopen en had sneeuwbuien in augustus...

De beroemde LapDonalds rendierburger is trouwens een prima burger om te doen :P

In hoeveel dagen wil je hem lopen? Wij hebben hem in 5 gedaan om zo lekker te kunnen genieten. Langste etappes waren 25 km. Wij hadden toen 15kg en 14,5 kg mee (inclusief voedsel, water, gas, tent en de dikke slaapzak etc.).

Mocht je tijd hebben (wij zijn er met de Twingo naartoe gereden) dan is sowieso de LKAB mijn in Kiruna zeker een aanrader.
5 Dagen, 19-26-27-18-17 of zo.... is de planning...

Die rendierburger voor 20 euro staat wel al gepland ja! Qua bagage zit ik rond de 15,5 kilo met alles inclusief water, eten enz enz.... Maar ik ga met 2 vrienden, dus komt goed! De mijn in Kiruna gaan we niet doen, we nemen een vliegtuig en de trein, dus doen vooraf een tripje Stockholm... ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
miel schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:15:
[...]

5 Dagen, 19-26-27-18-17 of zo.... is de planning...

Die rendierburger voor 20 euro staat wel al gepland ja! Qua bagage zit ik rond de 15,5 kilo met alles inclusief water, eten enz enz.... Maar ik ga met 2 vrienden, dus komt goed! De mijn in Kiruna gaan we niet doen, we nemen een vliegtuig en de trein, dus doen vooraf een tripje Stockholm... ben benieuwd!
oef dat is een flinke inflatie, geloof dat die toen iets van een euro of 12 was (vond ik toen ook al flink).

Anyway, have fun (en zorg voor wat knaken op het einde, in Abisko is een leuk feestje (toch vreemd om boven de poolcirkel in de middernachtzon te dansen op livemuziek van een reggaebandje in je donsjas met een halve liter in je hand ;) )

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Hopjesvla79 schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:20:
[...]

oef dat is een flinke inflatie, geloof dat die toen iets van een euro of 12 was (vond ik toen ook al flink).

Anyway, have fun (en zorg voor wat knaken op het einde, in Abisko is een leuk feestje (toch vreemd om boven de poolcirkel in de middernachtzon te dansen op livemuziek van een reggaebandje in je donsjas met een halve liter in je hand ;) )
was vorig jaar 150 SEK, dus zal dit jaar 180 SEK of zo zijn dus dat is dan 16 euro... maar goed, de snickers in Salka zal vast duurder zijn.... (en ook die kopen we gewoon).

Dat feestje gaan we zien, komt vast in orde, gelukkig geen bierdrinkers hier, dat scheelt weer geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000

The Legend

*Plop*

[...]

Geniet ervan!

Camping waar wij staan vond het niet nodig om een extra nacht te boeken om sochtends vroeg aan te komen dus dat was geen probleem. Je wordt er inderdaad wel ral van, zo’n nacht doorrijden. Maar het rijdt ontzettend rustig en de kinderen slapen het grootste deel. Ik wilde perse mooi weer, anders is voor mij het kamperen weinig aan, en dat zat (zoals wel vaker) nu eenmaal pas stabiel onder Lyon. En overnachten op een camping waar het dan maximaal 10 graden is en regent doe ik ook niet voor m’n lol. Een hotel kost me 2 kamers voor ons gezin dus daar word ik ook niet vrolijk van. Dus voor ons is in 1x rijden in de meivakantie de enige optie.

Ik had ook gedacht dat het de dag erna diepe ellende zou zijn, maar het viel me erg mee. Smiddags aan het zwembad even de ogen dicht gedaan en savonds beetje op tijd er in, was prima.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

[Afbeelding]

Heeft jouw dochter wat te willen dan? :Y)

Maar zoiets ben ik zelf ook naar aan het kijken inderdaad. Niet ter vervanging van de vouwwagen, maar je hebt ook nog wel eens slaapweekendjes of wanneer ik zelf met m'n dochter op stap ga. Dan is zoiets ideaal. Feitelijk wil je precies genoeg ruimte voor twee slaapplaatsen en een beetje bagage, maar dan wel zo klein mogelijk qua totale ruimte. Ben erg benieuwd hoe die van jou op vakantie bevalt.

Deze kwam ik laatst tegen, die vond ik ook wel interessant: https://www.bardani-shop.nl/safarica-kenia-190-tc.html

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:51:
[...]

Heeft jouw dochter wat te willen dan? :Y)

Maar zoiets ben ik zelf ook naar aan het kijken inderdaad. Niet ter vervanging van de vouwwagen, maar je hebt ook nog wel eens slaapweekendjes of wanneer ik zelf met m'n dochter op stap ga. Dan is zoiets ideaal. Feitelijk wil je precies genoeg ruimte voor twee slaapplaatsen en een beetje bagage, maar dan wel zo klein mogelijk qua totale ruimte. Ben erg benieuwd hoe die van jou op vakantie bevalt.

Deze kwam ik laatst tegen, die vond ik ook wel interessant: https://www.bardani-shop.nl/safarica-kenia-190-tc.html
Yes, mijn dochter heeft zeker wat te willen. Ik kan haar wel proberen te forceren in iets, maar dan loop ik de kans dat ze alsnog in de vouwwagen slaapt....

Volgens mij zijn er een aantal fabrikanten die op elkaar lijkende tenten verkopen. Behalve de 2 genoemde merken/modellen zijn er bv ook de Redwood Tupela, Safarica Kenia en de Eurotrail Ontario. Die zijn allemaal net wat anders, maar ik verwacht dat ze allemaal uit dezelfde fabriek komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ivow85 schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:10:
[...]

4A is 920Watt.

Dat is genoeg voor je koelkast, verlichting en opladers. En dan kun je ook nog een camping waterkoker of koffiezetapparaat van 500Watt aansluiten.
Eventueel kun je zelfs een klein elektrisch kacheltje op de 500W stand gebruiken om van de ergste kou en klammigheid af te komen.

Je moet alleen niet de waterkoker, koffiezetter en/of het kacheltje gelijktijdig gebruiken.
Een gemiddelde telefoon lader is toch al 2A+ tegenwoordig? Dan zou je niet eens 2 telefoons op kunnen laden.
Koelkast + boiler + een telefoon opladen en je zit wel aan je max, en nog een (led) lampje aan dan. En dan moet je oppassen als je de WC door trekt en de water pomp aan springt :p

Wij zaten regelmatig op campings waar we maar 6A hadden, en dat vond ik toch wel redelijk t minimale haha.

That asside, afgelopen zaterdag de Hobby naar de camper dealer gebracht. Ook al krijgen we onze camper pas in augustus, als we nu de Hobby inleverden kregen we er gewoon net wat meer voor terug. Tis heel stom, maar de Hobby weg doen deed zelfs nog wat meer pijn dan de Land Cruiser inruilen vorig jaar. Misschien omdat de Cruiser ook wel een beetje 'op' was, en de Hobby was echt perfect en we gaan hem vast nog eens missen. Maar ja kan nou eenmaal niet een camper en caravan houden, dat werd toch beetje te gortig.

Om de pijn wat te verzachten de order voor de camper toch nog maar wat uitgebreid. Buiten de al geplande extra's als een Bearlock en Radio met Android Auto ondersteuning ook maar een zonnepaneel en toebehoren toegevoegd aan de bestellijst.. Komt 230 watt op het dak te liggen wat er dan weer redelijk voor zorgt dat we niet echt stroom nodig gaan hebben op welke camping ook.
Koelkast is 12v, waterpomp is 12v, alle verlichting ook. Boiler is op gas en verwarming ook. Enige waar ik 230 nodig voor zou hebben is voor het opladen van apparaten zoals de laptop etc. Maar ik heb vorig jaar natuurlijk ook nog zo'n 300 watt 'zonnegenerator' gekocht. Die kan ook weer opladen met het zonnepaneel en met 300 watt aan 230 kan ik alles wel opladen wat ik op wil laden.

Enige waar ik zo snel nog stroom voor nodig heb is als een paar dagen regent en te weinig rijden, of als we de elektrische kachel willen gebruiken xD. Maar we krijgen van de 1e na de andere camping door dat je 4kw per dag krijgt, en daarna moet bijbetalen... Als je dan hele dag je kacheltje aan wil hebben dan gaat dat toch ook wel hard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:26
@TgR_KILLER Een telefoonlader verbruikt geen 2A op 230V, dan zou je 460 watt in je telefoon pompen. Dat gaat niet lang goed. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
205Gutmann schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:19:
@TgR_KILLER Een telefoonlader verbruikt geen 2A op 230V, dan zou je 460 watt in je telefoon pompen. Dat gaat niet lang goed. :+
Die telefoonlader verbruikt eerder 0,05 A bij 230 V. 2 A bij (even uit mijn hoofd) 5 V, maakt een schamele 10 W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Mijn inductie kookplaatje gaat van 150 naar 2000 watt.

Met 800W een maaltijd koken gaat lang duren :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Joris748 schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:28:
[...]

Die telefoonlader verbruikt eerder 0,05 A bij 230 V. 2 A bij (even uit mijn hoofd) 5 V, maakt een schamele 10 W.
Ehhh, ik kan gewoon niet goed rekenen he! xD

never mind :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@TgR_KILLER Is de jullie aanstaande camper helemaal nieuw of 2e hands? In dat laatste geval zou ik ook even denken aan eventuele nieuwe huishoudaccu's. Bij mijn vorige bus was-ie helemaal op. Niet handig om daar pas bij 30 graden in de middle-of-nowhere in Frankrijk achter te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Yukkie schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:08:
@TgR_KILLER Is de jullie aanstaande camper helemaal nieuw of 2e hands? In dat laatste geval zou ik ook even denken aan eventuele nieuwe huishoudaccu's. Bij mijn vorige bus was-ie helemaal op. Niet handig om daar pas bij 30 graden in de middle-of-nowhere in Frankrijk achter te komen.
Helemaal nieuw, dus ik doe even de gok dat de accu nog wel goed is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 17:44
Pctje91 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:28:
Iemand nog een tip voor een goede pannenset?
Ik zie zoveel sets dat ik door t bomen het bos niet meer zie.
Zelf was ik wel gecharmeerd van de Bo-camp explorer. Iemand nog andere tips/ervaringen?
Non-stick? Daar blijf ik van weg, puur titanium of anders RVS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
zuma schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 00:06:
[...]

Geanodiseerd aluminium, dat is toch wel oké?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Pctje91 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:28:
Iemand nog een tip voor een goede pannenset?
Ik zie zoveel sets dat ik door t bomen het bos niet meer zie.
Zelf was ik wel gecharmeerd van de Bo-camp explorer. Iemand nog andere tips/ervaringen?
Ik heb al ruim 15 jaar een MSR pannenset in gebruik. Is onverwoestbaar.

https://www.bergfreunde.n...m_content=Marken%20-%20RE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
Drardollan schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:44:
[...]

Geen ervaring mee, maar ik neem aan dat het geen scherp grind is? Dan kan je toch prima uit met een worteldoek en normaal zeil? Sowieso veel je schoenen of slippers gebruiken, want voor de tent zal je er ook altijd wel doorheen moeten lijkt mij.

Maar geloof niet dat je iets speciaals hoeft te doen, dan zou het toch bij iedereen mis lopen die daar gaat staan?
Denk het ook niet, maar hoorde van een familielid dat dergelijke plaatsen gangbaar zijn in Zwitserland/Oostenrijk dus ik dacht misschien zijn hier ook ervaringen.

Voordat we gingen boeken zagen we alleen foto’s van een volle camping en dit viel mij pas later op. Neem voor de zekerheid wel een pvc-grondzeil mee en dan zien we het wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
D. Ninjai schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:10:
[...]

Denk het ook niet, maar hoorde van een familielid dat dergelijke plaatsen gangbaar zijn in Zwitserland/Oostenrijk dus ik dacht misschien zijn hier ook ervaringen.

Voordat we gingen boeken zagen we alleen foto’s van een volle camping en dit viel mij pas later op. Neem voor de zekerheid wel een pvc-grondzeil mee en dan zien we het wel :)
Wij hebben ook op een kiezel ondergrond gestaan met de tent in Duitsland, is daar ook meer gebruikt. Wij hadden er enkel een 'gewoon' worteldoek onder liggen dat beschermde de tent voldoende.
Je zou er nog voor kunnen kiezen om er zo'n buiten tapijt onder te leggen dat hadden we altijd voor de caravan liggen. ( zoiets dus https://www.obelink.nl/ob...0-x-370-cm-patio-mat.html )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 08-05 06:45
zuma schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 00:06:
[...]

Titanium is veel te duur, blijft ook pulverig (net zoals alu, alleen is titanium niet giftig voor je) en de hittespreiding is slechter dan andere materialen.

Ik heb al 2000 jaar een Tangria pannenset (niet de brander!!!) met alu aan de buitenkant en een dun laagje RVS aan de binnenkant. Daar kun je dus met stalen schuursponsen, schuurmiddel etc alles mee doen wat je wilt.

Anodized alu is leuk voor af en toe, uiteindelijk gaat die laag er toch redelijk snel af. Als je voorzichtig bent en niet met metalen voorwerpen roert, kun je het op zich wel redelijk uitzingen.

Kleine spatels koop je niet bij de outdoorzaak, veel te duur. Die plastic of houten spateltjes voor o.a. gourmet sets zijn bij de Hema etc schijtgoedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler

[Afbeelding]

Mag ik vragen wat je deze heeft laten kiezen boven die katoenen met de raampjes? Deze lijkt qua kuip enzo wel wat degelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Nu online
twowheeler schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:51:
[...]

Mag ik vragen wat je deze heeft laten kiezen boven die katoenen met de raampjes? Deze lijkt qua kuip enzo wel wat degelijker.
Die met de raampjes heeft een minder brede binnentent, is minder hoog en is een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Haha dat was precies mijn afweging maar dan andersom. Neemt niet meer dan de ruimte die ik nodig heb om de slaapplaatsen te creëren en komt degelijker over.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solution28
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-05 11:09
Hi All,

Ik ben een vouwwagen kampeerder, al een hele tijd, en dat bevalt meer dan prima. (Met onze Aart Kok Tundra). We hebben echter ook de Nomad Makonde IV tent (4 persoons tent). Onze slaapmatten gaan mee (10 cm dik, 200 lang, en 60 cm breed) x 4) en dan slapen we in de slaapzakken. we nemen een klein tafeltje mee en 4 inklapstoeltjes. Al met al een prima setje om een weekend of een mid weekje even naar de camping te gaan tov de vouwwagen. alles kan mee in een relatief kleine auto met een daktas er op.

Nu mijn uitdaging of vraag waar wellicht oplossingen voor zijn. De vouwwagen heeft plek voor een dometic koelkast, maar in de tent moet ik het doen met een koeltas ivm ruimte. Deze vullen we met koud water flessen om het een beetje koel te houden. Als het warm is moeten we regelmatig wisselen. Het zou leuk zijn als er (usb-c?) powered koel elementje ervoor kan zorgen dat een flesje drinken koud blijft en wat klein spul houdbaar (boter, kaas en eieren enzo)

Zijn er nog tips voor eten en drinken koel te houden in een opvouwbare koeltas?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• maartend
Doe mij dit maar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qs25cAbHhwV8mIMxvto11NxmkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fKfSpSbW1gqkUwKR4phDKiTw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRTkQLh09LXsczXblyZmQfVQHJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wq5i9f0FgQ9DGBz5RH1TsU5m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKi24QEw0ScWua3Nz0NIoAJrE_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t6EPLGE5J8Y9uavgJ0Zs3K0u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05 15:35
Dat Tweakers heeft ook overal topics voor, niet normaal, wel superhandig!

Heb onlangs deze tent gekocht, de Stony Pass 260 TC:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4SmU_-RgNGAJhyHRu4HjCIMd7k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uw59Or7Q4II8XGiYfA9AZvZk.png?f=user_large

En de enige luifel die ik heb kunnen vinden die er enigszins bijpast is Obelink Soleil CoolDark tentluifel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1tB6jQFjfnMd0T_dGUxzYtrLr0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UOsfXdmC08SU5sSyxA8oNQvZ.png?f=user_large

Deze vind ik er qua kleur echter niet bijpassen. Ik zou ook kunnen gaan voor een Shelter (of gewoon oud-Hollands de Partytent), maar vind die krengen nog best prijzig. Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOaqIXsSv4Ps0xpSxETNA_hLHe4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iwMjhyPVUhNuJJ1YFn0UED1E.webp?f=fotoalbum_large

Iemand nog tips of ideeën waar ik naar zou kunnen kijken? Of eventueel een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudokoper
Timmert schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 23:11:
Prachtige camper, gefeliciteerd!

Wij gaan volgende week voor 10 dagen naar de Ardèche. Expres een keer niet in de zomer, dat was vorig jaar echt té heet. Hopen nu wat meer te kunnen ondernemen. Voorspelling is 20-23 graden met wat zon. Mooi zat :)
Thanks!

Wij hebben besloten om ook naar de Ardeche te gaan. We twijfelden om naar camping Le Clou in de Dordogne te gaan maar in de Ardeche zijn de weersvooruitzichten net wat beter. Aanrader trouwens - camping Le CLou - als je kinderen onder de 10 jaar hebt, het niet erg vindt om in een Nederlandse enclave vakantie te vieren en van lekker eten houdt.
Purehz schreef op zondag 23 april 2023 @ 14:34:
[...]

San Sebastian, willen wij ook langs. Daar in de buurt heb je een goede brouwerij van speciaalbier, genaamd Basqueland. Beslist de moeite waard lijkt mij.

Verder omdat wij langere tijd onderweg zijn en weinig voorbereid op Spanje. Was het krijgen van een passende gasfles lastiger. Ipv via Repsol een gasfles aan te schaffen kun je beter kiezen voor Cepsa. Voor 3 weken redt je het waarschijnlijk wel met een eigen gasfles vanaf thuisland.
Bedankt voor de tip!
We hebben een grote fles van Benegas. Daar moeten we het inderdaad wel 3 weken mee uithouden.
Bommes schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:06:
[...]

Een A644? Alhoewel het achterste raam boven het bed dat net wat te klein voor lijkt.
Enkel bed dwars achterin?
2.8 jtd?

Houd met een gezin op trip en daarbij alle spullen wel je gewicht in de gaten.
Die dingen zijn behoorlijk aan het gewicht.
Voorveren zijn ook niet heel erg opgewassen tegen het meer gewicht van zo een grote opbouw.
https://www.carsupport.nl/
Indien je daar eens naar wil laten kijken of je hebt er vragen over kun je bij hun eens je lichtje opsteken.
Een C 644. Bijna goed! Knap dat je dat zo kunt zien!
Een 2.8 Jtd inderdaad en hij heeft een 2-persoon bed achterin.

Gewicht is zeker een punt van aandacht. Ik heb hem nog niet op een weegbrug gehad. Misschien binnenkort maar eens doen. Ik ben wel benieuwd wat hij weegt in operationele toestand.
In de toekomst is aanpassing van de vering wel iets wat ik zou willen. Komende jaar nog niet want ik heb voorlopig even genoeg uitgegeven aan de camper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Pseudokoper schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:58:
[...]

Thanks!

Wij hebben besloten om ook naar de Ardeche te gaan. We twijfelden om naar camping Le Clou in de Dordogne te gaan maar in de Ardeche zijn de weersvooruitzichten net wat beter. Aanrader trouwens - camping Le CLou - als je kinderen onder de 10 jaar hebt, het niet erg vindt om in een Nederlandse enclave vakantie te vieren en van lekker eten houdt
Waar in de Ardèche gaan jullie nu heen? :)

Le Clou schrijf ik op. Klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudokoper
Timmert schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:16:
[...]

Waar in de Ardèche gaan jullie nu heen? :)

Le Clou schrijf ik op. Klinkt goed!
RCN la Bastide en Ardèche

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Pseudokoper schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:58:

Een C 644. Bijna goed! Knap dat je dat zo kunt zien!
Een 2.8 Jtd inderdaad en hij heeft een 2-persoon bed achterin.

Gewicht is zeker een punt van aandacht. Ik heb hem nog niet op een weegbrug gehad. Misschien binnenkort maar eens doen. Ik ben wel benieuwd wat hij weegt in operationele toestand.
In de toekomst is aanpassing van de vering wel iets wat ik zou willen. Komende jaar nog niet want ik heb voorlopig even genoeg uitgegeven aan de camper.
Cool de 2.8 is wel een erg fijne motor.
Ik had de versie net voor de JTD, de 2.8 idTD.
Liep super, lustte wel een aardig slokje diesel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdkPFx7dHf1o9Qj1Gc0s2w3mWR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzSeqKq71fIiJSQw3gX9tZ4A.jpg?f=fotoalbum_large
Dat was mijn voorlaatste, een B644 met grote garage. Waar bij ons een Vespa motorscooter instond.
Veel te zwaar in vakantie klare staat.
3720kg met alleen mij, de scooter, wat water in de tank en de normale inboedel.
Dat was dus nog zonder vrouw, hond, eten, drinken, kleding, enz enz..
In de onderhouds map van de eigenaar voor ons zat een weegbriefje vanuit ergens in Italië: 4230kg.
Nee het was geen C rijbewijs camper.
Dus na 1 lange trip van 2,5 maand naar Italië hebben we het ding snel weer ingeruild.
Op een Hymer Van half integraal met Ford Transit er onder.

Maar de B644 mis ik nog steeds, fijne reis wagen, zee van ruimte, erg degelijke opbouw, enz.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Fraaank schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:20:

[Afbeelding]

En de enige luifel die ik heb kunnen vinden die er enigszins bijpast is Obelink Soleil CoolDark tentluifel:
[Afbeelding]

Deze vind ik er qua kleur echter niet bijpassen. Ik zou ook kunnen gaan voor een Shelter (of gewoon oud-Hollands de Partytent), maar vind die krengen nog best prijzig. Zoiets dus:
[Afbeelding]

Iemand nog tips of ideeën waar ik naar zou kunnen kijken? Of eventueel een alternatief?
Ik zou met een shelter/partytent even goed kijken waar je wil gaan kamperen. Er is een (groeiende) groep campings die dat actief uitsluiten, met name in NL. Ga je veel naar de gezellige familiecampings, dan zal je dr weinig last van hebben, wat rustigere natuurcampings etc gaat het snel.

Zelf veel plezier gehad van een tarp de afgelopen jaren, vrij flexibel in te zetten als zonnescherm/windscherm of verlenging van de luifel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het begint zo mooi en dan geeft die laatste foto mij zo een gevoel van een verdomhoekje op een veld wat eigenlijk vol met caravans hoort te staan. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 08-05 06:45
Bommes schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:42:
[...]

Cool de 2.8 is wel een erg fijne motor.
Ik had de versie net voor de JTD, de 2.8 idTD.
Liep super, lustte wel een aardig slokje diesel.
[Afbeelding]
Dat was mijn voorlaatste, een B644 met grote garage. Waar bij ons een Vespa motorscooter instond.
Veel te zwaar in vakantie klare staat.
3720kg met alleen mij, de scooter, wat water in de tank en de normale inboedel.
Dat was dus nog zonder vrouw, hond, eten, drinken, kleding, enz enz..
In de onderhouds map van de eigenaar voor ons zat een weegbriefje vanuit ergens in Italië: 4230kg.
Nee het was geen C rijbewijs camper.
Dus na 1 lange trip van 2,5 maand naar Italië hebben we het ding snel weer ingeruild.
Op een Hymer Van half integraal met Ford Transit er onder.

Maar de B644 mis ik nog steeds, fijne reis wagen, zee van ruimte, erg degelijke opbouw, enz.
Dan zou je toch het B+ rijbewijs kunnen overwegen? Dat mag tot 4250 kg. C1 of C is meteen weer een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-05 09:24

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik het zo zie is je tent van katoen/polykatoen?
Ik heb zelf ook naar de luifel van Obelink gekeken, maar zij gaven aan dat je het beste hetzelfde materiaal kan gebruiken als die van je tent.
Nu weet ik dat ze bij Obelink de luifel die je nu hebt geselecteerd ook in mei krijgen van polykatoen.
Daar ben ik zelf ook op aan het wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
PageFault schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:33:
[...]

Dan zou je toch het B+ rijbewijs kunnen overwegen? Dat mag tot 4250 kg. C1 of C is meteen weer een stuk duurder.
B+ is alleen voor aanhangwagen combinaties, niet voor alleen het voertuig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Check deze eens:

https://www.dewitschijnde...ing+RSTC+tarp+beige+black

Die gebruiken wij in combinatie met een Bardani Spitfire 340 XL RSTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
[...]

B+ is voor zover ik weet niet zinvol in Nederland om te halen; de rijopleiding is hetzelfde als voor BE. Je mag bij de aanvraag van het rijbewijs na behalen van dat aanhanger-examen dan ook kiezen voor rijbewijs B met code 96 (de "B+") of gewoon BE. Maar je zou wel stom zijn om voor B met code 96 te kiezen...

Het heeft zoals hierboven gezegd verder niets te maken met het voertuig zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Sander schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:20:
[...]

Ik zou met een shelter/partytent even goed kijken waar je wil gaan kamperen. Er is een (groeiende) groep campings die dat actief uitsluiten, met name in NL. Ga je veel naar de gezellige familiecampings, dan zal je dr weinig last van hebben, wat rustigere natuurcampings etc gaat het snel.

Zelf veel plezier gehad van een tarp de afgelopen jaren, vrij flexibel in te zetten als zonnescherm/windscherm of verlenging van de luifel.
Ik heb met dit soort verboden altijd wat moeite. Ook al heb ik zelf ook niets met zo'n shelter, ik heb er geen moeite mee als iemand het gebruikt. Het gedrag van de kampeerder op de camping, daar kan ik wél eens moeite mee hebben. Maar dat staat los van het kampeermiddel, is mijn ervaring.

Je kan best een shelter gebruiken en verder een hele rustige natuurvriendelijke kampeerder zijn, toch?

Neemt niet weg dat ik denk ik ook een tarp mee zou nemen. Wat je zegt; lekker flexibel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
[...]

C was voor mij net zo duur als C1, omdat C aftrekbaar was als opleidingskosten :) (ook zonder code 95 wat je niet nodig hebt om prive een zwaar voertuig te rijden)

En vrachtwagen rijden is echt 100x leuker dan bestelwagen rijden. Ik kan het iedereen aanraden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
[...]

Buiten dat een B+ zoals gezegd is enkel voor een aanhanger geld (en daardoor gewoon nutteloos is, gewoon BE halen). Is het onderstel waarschijnlijk ook 'maar' geschikt tot 3500 KG. Met rijbewijs alleen ben je er niet dan moet je hem ook om laten keuren dan wel om laten bouwen als dat nog niet gebeurd is.

Ben ook heel benieuwd wat onze buscamper straks echt weegt. Weet nu al dat we niet met een volle (100 liter water) tank op pad gaan... Camper zelf weegt rijklaar net geen 3 ton. Dat is dus met gas, wat water, bestuurder. Maar goed we hebben een zonnepaneeltje en automaat extra, weegt ook weer wat. en de 'normale' huisraad is ook dik 100 kilo.. Je sleept stiekem best wat gewicht mee aan borden, bekers, bestek en al dat soort shit.. Als we hem hebben en ingeruimd hebben eens op de weegschaal. Dan weten we waar we aan toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-05 13:12
[...]

B+ is voor een aanhanger, je zou idd moeten naar minimaal C1 in dit geval, maar dan zal de camper ook zodanig gekeurd moeten worden.
C1 (zonder code 95) is niet eens zo gek duur en je kunt volgens mij ook nog iets doen met het zogenaamde stap budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
Pctje91 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:45:
[...]

Als ik het zo zie is je tent van katoen/polykatoen?
Ik heb zelf ook naar de luifel van Obelink gekeken, maar zij gaven aan dat je het beste hetzelfde materiaal kan gebruiken als die van je tent.
Nu weet ik dat ze bij Obelink de luifel die je nu hebt geselecteerd ook in mei krijgen van polykatoen.
Daar ben ik zelf ook op aan het wachten.
Klopt is inderdaad technisch katoen/polykatoen, of hoe ze het ook noemen tegenwoordig. Bedankt voor de tip dat deze ook in polykatoen komt, daar ga ik dan even op wachten nog. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
Joris748 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:49:
[...]

Check deze eens:

https://www.dewitschijnde...ing+RSTC+tarp+beige+black

Die gebruiken wij in combinatie met een Bardani Spitfire 340 XL RSTC
Deze had ik inderdaad ook gezien laatst, bedankt Joris! Ga hem op de lijst zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
Gonadan schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:55:
[...]

Het begint zo mooi en dan geeft die laatste foto mij zo een gevoel van een verdomhoekje op een veld wat eigenlijk vol met caravans hoort te staan. :D
Nog erger. Ok, het was geen verdomhoekje, maar was wel enkel caravans. Met die mensen die in hun badjas en slippers de afwas in de afwas ruimte staan te doen.
Pagina: 1 ... 164 ... 251 Laatste