[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 163 ... 258 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 00:42

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Bommes je zou je vraag ook nog eens kunnen stellen in de Lander Facebook groep: https://nl-nl.facebook.com/groups/landergroep/ wellicht dat daar iemand een adresje heeft voor een vervangend achterlicht. :)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Smurf schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:44:
[...]

@Bommes De achterkant is toch gewoon (redelijk) vlak? Ik zoek net even op Lander Graziella's en zie een veelvoud aan verschillende achterlichten op die dingen zitten, en bijna allemaal gewoon van die "standaard" aanhanger lampen.

Het is wel zuur dat je dan je originele lampen er niet meer op hebt zitten, maar voor een paar tientjes heb je bijvoorbeeld 2 van deze: https://vrachtwagens.auto...XjJqa4Qr4PWhoCSxoQAvD_BwE
En nog tal van andere modellen rond die prijs. Alleen even zorgen dat ze iets groter zijn dan je oude zodat je geen kleurverschil ziet in de lak van de caravan rondom de nieuwe lampen.

Ik mocht dit weekend ook opeens op zoek naar een 3e remlicht voor mijn ook alweer ruim 20 jaar oude TEC Tourer. Originele lamp was nog wel te krijgen, maar met zo'n 130 euro best aan de prijs. Dan maar een iets nieuwere LED versie voor 50 euro die qua maat bijna hetzelfde is. 3mm verschil met de oude schroefgaten.

Geluk bij een ongeluk dat ik dit weekend een paneel van de wand bij de dinette achterin er afhaalde om de bekleding te vervangen. Het 3e remligt was dus gaan lekken. Vocht liep tussen het rode glas en plastic de lamp in, en in de wand, bij de lamphouder de lamp weer uit.. rechtstreeks in het houtwerk. Nu gelukkig nog maar een relatief kleine plek en alleen een kwestie van goed drogen. Maar als ik dat paneel niet verwijderd had was ik hier pas veel later achter gekomen vrees ik.
Let wel even op de driehoekige reflectoren, die missen in dit voorbeeld.
Veel websites melden dat dit verplicht is. Dat geloof ik graag maar ik zie graag een wettelijke onderbouwing maar kan het zo snel niet vinden dus ik zoek nog even verder ;)

Volgens RDW zouden 2 reflectoren voldoende zijn. Dus niet per se driehoekig.
https://apk-handboek.rdw....chten-en-retroreflectoren

Edit:

En deze regels komen voort uit: Artikel 5.12.51 https://wetten.overheid.n...z=2021-01-21&g=2021-01-21
Dus zal wel niet meer verplicht zijn. Misschien wel ooit geweest. Sorry voor m'n overbodige post :D

[ Voor 12% gewijzigd door Cheesy op 17-04-2023 13:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 06:48
Drardollan schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:48:
[...]

Ik sta nooit op kampeerplekken van minder dan 100m2, je moet goed je best doen om dat vol te zetten.

Buiten leven is het belangrijkste van kamperen, maar helaas is het niet altijd weer om buiten te leven. Op vorige week zaterdag en zondag na was het geen weer om buiten de voortent te verblijven om maar wat te noemen over dit voorseizoen.
Same, met de tent niet, met de caravan niet en straks met de camper ook niet haha. een 100m2 plekje is wel mooi als je wat buiten wil zitten en niet op de nek hoeft te zitten bij de buren.

Wij hadden ook een 4 persoons decathlon tent, en dat voelde nooit als te groot. Dat slaap deel zouden 4 slaapzakken in moeten passen. In praktijk lagen er 2 luchtbedden in en hadden we nog mooi plek voor wat kisten en tassen met camping spullen. En in het voordeel hadden we sta ruimte, 2 stoeltjes, een tafel, kastje met kookspullen en een koelkastje. Was voor ons meer dan prima en ook nog meer dan zat ruimte op de camping plekken over gehad. Maar ook lekker binnen ruimte voor een regenachtige dag.

Of een tent te groot of te klein is is mega persoonlijk, en dat is zo met alles. Sommige mensen hebben met zijn 2en een Eribatje en andere rijden een 9 meter dubbelasser.. Niks is fout of goed, gewoon bekijken wat je zelf nodig vind en hebt.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:18
Gonadan schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:55:
[...]

Dat hangt dan maar sterk af van wat je eisen zijn voor buiten verblijven denk ik. :)
Ik denk dat er in dit topic geen mensen zijn die met het weer van 2 weken geleden (miljoen miljard liter regen op vrijdag en zaterdag) voor hun tentje gaan zitten in de buitenlucht om lekker een boekje te gaan lezen…

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10
Drardollan schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:04:
[...]

Ik denk dat er in dit topic geen mensen zijn die met het weer van 2 weken geleden (miljoen miljard liter regen op vrijdag en zaterdag) voor hun tentje gaan zitten in de buitenlucht om lekker een boekje te gaan lezen…
vorige week nog een weekje heerlijk gevist en gekampeerd in de Franse Ardennen

Volgende week naar Wallonie, en 2 weken later weer naar de Franse Ardennen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Twee dagen regen gaan de vakantie van een kampeerder niet verpesten. Maar dat is weer totaal iets anders.
Wat jij stelde is dat er dit jaar nog maar twee dagen geschikt waren voor buitenleven. Ik denk dat er buiten mij wel meer mensen in dit topic zijn die dat niet met je eens zijn. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:47
Hoppa. Aankomende week packraften en een paar dagen Brabants vennenpad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik moest packraften helemaal opzoeken. Zeg dan gewoon dat je op pad gaat met een opblaasboot. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:59
TgR_KILLER schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:06:
[...]
Of een tent te groot of te klein is is mega persoonlijk, en dat is zo met alles. Sommige mensen hebben met zijn 2en een Eribatje en andere rijden een 9 meter dubbelasser.. Niks is fout of goed, gewoon bekijken wat je zelf nodig vind en hebt.
Hey, vergeet de hond niet ;)

Maar daarmee gaan we hooguit weekendjes weg. Voor een langere vakantie is het Eribatje echt te klein met z'n binnen-afmetingen van 1m50 breed en 2m95 lang. Te weinig opbergruimte en als de volledige loop/sta ruimte 's nachts bezet gehouden wordt door een hond is uit bed klimmen om `s ochtends een sanitaire boodschap te doen een acrobatische tour.
Dat mijn partner niet echt dol is op kamperen helpt hierbij natuurlijk niet.

Toen ik nog alleen was, kon ik het makkelijk langere tijd uithouden in het Puckje.
Misschien dat er in de toekomst een wat grotere Eriba komt met toiletruimte en iets meer bergruimte (320 of 430). Maar deze zomer wordt de Puck eerst eens goed opgeknapt.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:44
Komende zomer (aug-sep) willen wij met onze kleine man (dan ongeveer 8 maand) op vakantie gaan. Voorheen gingen we altijd kamperen, echter dit jaar hebben we geen zin om onze eigen spullen mee te nemen/op te zetten.

We zoeken een huurtent, chalet of huurcaravan op max 800km van Groningen. Het liefst een beetje in een groene omgeving met een zwemmogelijkheid op het terrein. We willen wel op een camping verblijven.
We denken aan de Belgische Ardennen, Vogezen, het Zwart Woud, Luxemburg oid.

Heeft iemand nog een leuke tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
ThijsM schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:23:
Komende zomer (aug-sep) willen wij met onze kleine man (dan ongeveer 8 maand) op vakantie gaan. Voorheen gingen we altijd kamperen, echter dit jaar hebben we geen zin om onze eigen spullen mee te nemen/op te zetten.

We zoeken een huurtent, chalet of huurcaravan op max 800km van Groningen. Het liefst een beetje in een groene omgeving met een zwemmogelijkheid op het terrein. We willen wel op een camping verblijven.

Ik weet niet of je vaker in Luxemburg geweest bent, maar dat is echt een aanrader vind ik. Bijna alles is heel netjes en ook verschillende mooie camping dus veel keus. Daarnaast veel toeristische bestemmingen en omdat het land vrij klein is nooit lang onderweg. Ik ben er 5x geweest dus zo’n beetje alles wel gezien, maar ben er nog steeds heel enthousiast over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-06 11:10
ThijsM schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:23:

Ik weet niet of je het te dichtbij vindt, maar toen ze bij mij rond die leeftijd waren, toen vonden ze de Holle Bolle Boom/camping de Bongerd in Tuitjenhorn (Noord-Holland) geweldig. Je hebt daar een baby/peutervriendelijk binnenzwembad (enkelhoogte diep, speelgoed meenemen hoeft niet, dat was er al genoeg), een binnenspeeltuin en een buitenspeeltuin. Maar die laatste 2 zijn meer gericht op iets oudere kinderen. Er is een kleinschalige dierentuin in de buurt, en je zit er dicht bij zee. Wij waren met de caravan, maar ze hebben ook huurtenten en chaletjes geloof ik.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmpie1147
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 14:39
Cheesy schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:41:
[...]
Ik weet niet of je vaker in Luxemburg geweest bent, maar dat is echt een aanrader vind ik. Bijna alles is heel netjes en ook verschillende mooie camping dus veel keus. Daarnaast veel toeristische bestemmingen en omdat het land vrij klein is nooit lang onderweg. Ik ben er 5x geweest dus zo’n beetje alles wel gezien, maar ben er nog steeds heel enthousiast over.
Sinds kort hebben we een Campooz vouwwagen. Uiteraard willen we in de mei vakantie gelijk een weekje kamperen, en dachten ook aan Luxemburg. Lijkt ons een mooie bestemming, en ook niet te ver weg.
Heb je toevallig nog een camping aanrader voor ons? Een ruime plek is wel een pre.

Komende week eerst maar eens wat opbergkratten bij de Hornbach halen. Begreep dat die precies in de bak passen.

Verder benieuwd of er andere Campoozers zijn met tips voor slaapmatjes in de Ugly Betty en de extra slaapcabine. Het lijkt mij, dat het begin mei nog best wel fris kan worden s nachts, en dat de standaard matjes (te) koud zijn. Ik dacht zelf aan goede inflatable slaapmatten op of ipv de standaardmatrassen. Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 00:50

ralpje

Deugpopje

@harmpie1147 Wij staan deze zomer met onze Lazy Jack op https://www.nommerlayen-e...acamping-nommerlayen.html

Voor wat betreft de matjes: ik gebruik in de slaapcabine (we hebben geen ugly betty) gewoon de meegeleverde matrassen. Ik denk dat vooral een goede slaapzak belangrijk is.

Die kratten van de Hornbach schijnen inderdaad erg fijn te zijn. Ik heb zelf een stel eurokratten ergens online gekocht, die zijn qua maat ook perfect.

Welke Campooz heb je gekocht? En met welke opties?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Afgelopen winter m’n naden opnieuw geseald. Na meerdere kampeervakanties was hij hier en daar al goed gebruikt. Daar kwam een nachtje in een plas water bij. Dat vond m’n MSR Elixer niet erg grappig.

Leuk proces en ook best wel goed resultaat al zeg ik het zelf. Goedkoop om zelf te doen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntQtUGWuyRpGNY34OYnye9pwdwE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kkMv7qCrtPUXSA1O7grQrXjo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

harmpie1147 schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:35:
[...]

Sinds kort hebben we een Campooz vouwwagen. Uiteraard willen we in de mei vakantie gelijk een weekje kamperen, en dachten ook aan Luxemburg. Lijkt ons een mooie bestemming, en ook niet te ver weg.
Heb je toevallig nog een camping aanrader voor ons? Een ruime plek is wel een pre.
Heb hier wel eens op een klein hoekje gestaan:
Camping Officiel La Pinède Asbl

Verder was ik wel te spreken ode het restaurantje wat er zit. Op paar kilometer paar leuke plekjes met (niet te) jonge kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ivow85 schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:09:
[...]

Hey, vergeet de hond niet ;)

Maar daarmee gaan we hooguit weekendjes weg. Voor een langere vakantie is het Eribatje echt te klein met z'n binnen-afmetingen van 1m50 breed en 2m95 lang. Te weinig opbergruimte en als de volledige loop/sta ruimte 's nachts bezet gehouden wordt door een hond is uit bed klimmen om `s ochtends een sanitaire boodschap te doen een acrobatische tour.
Dat mijn partner niet echt dol is op kamperen helpt hierbij natuurlijk niet.

Toen ik nog alleen was, kon ik het makkelijk langere tijd uithouden in het Puckje.
Misschien dat er in de toekomst een wat grotere Eriba komt met toiletruimte en iets meer bergruimte (320 of 430). Maar deze zomer wordt de Puck eerst eens goed opgeknapt.
Ik ken mensen die met zo'n Puck hele weken rond trekken haha xD maar mij ook niet gezien hoor..

Wij hebben vanavond even in de stalling rond gekeken die we op het oog hebben. Moet nog even onderhandelen welk plekje van ons zou zijn, want sommige zijn wat handiger in te komen dan anderen. Maar 7 dagen in de week tussen 6 smorgens en 11 savonds toegang. Beheerder woont ook voor op het terrein, dat is ook wel handig just in case / voor bewaking :p

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:21
ksi schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:11:
Afgelopen winter m’n naden opnieuw geseald. Na meerdere kampeervakanties was hij hier en daar al goed gebruikt. Daar kwam een nachtje in een plas water bij. Dat vond m’n MSR Elixer niet erg grappig.

Leuk proces en ook best wel goed resultaat al zeg ik het zelf. Goedkoop om zelf te doen.[Afbeelding]
ik moest even goed kijken naar wat ik zag. Maar ik denk dat je schilderstape heb gebruikt en dan Seamsil oid?. Buitenkant of binnenkant?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmpie1147
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 14:39
ralpje schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:50:
@harmpie1147 Wij staan deze zomer met onze Lazy Jack op https://www.nommerlayen-e...acamping-nommerlayen.html

Voor wat betreft de matjes: ik gebruik in de slaapcabine (we hebben geen ugly betty) gewoon de meegeleverde matrassen. Ik denk dat vooral een goede slaapzak belangrijk is.

Die kratten van de Hornbach schijnen inderdaad erg fijn te zijn. Ik heb zelf een stel eurokratten ergens online gekocht, die zijn qua maat ook perfect.

Welke Campooz heb je gekocht? En met welke opties?
Hoe lang heb jij de LJ al? Nog tips / tricks?

We hebben een Lazy Jack Trekking + Ugly Betty. Lijkt ons indeaal met 4 kinderen in de leeftijd van 7 t/m 11 :)
De volgende opties er maar direct bijgenomen:
  • Froli
  • Keuken
  • Schokbrekers / tempo 100
  • 2 zijwanden
  • bamboe treden
Ik heb het vermoeden dat het dit jaar begin mei nog best wel fris is, dus nog goede slaapzakken kopen en eventueel extra matjes voor de kinderen. Ik twijfel nog over een Foetsie kachel voor onder de luifel. In de vouwwagen zelf hebben we een klein elektrisch kacheltje.

Zin in kamperen *O*

[ Voor 5% gewijzigd door harmpie1147 op 18-04-2023 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:41
harmpie1147 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 06:55:
[...]

We hebben een Lazy Jack Trekking + Ugly Betty. Lijkt ons indeaal met 4 kinderen in de leeftijd van 7 t/m 11 :)
  • Froli
  • Keuken
  • 2 zijwanden
  • bamboe treden
Ik heb het vermoeden dat het dit jaar begin mei nog best wel fris is, dus nog goede slaapzakken kopen en eventueel extra matjes voor de kinderen. Ik twijfel nog over een Foetsie kachel voor onder de luifel. In de vouwwagen zelf hebben we een klein elektrisch kacheltje.

Zin in kamperen *O*
Wij zijn met ze 3’en dus wat ruimte over.
Maar in de slaap cabine gebruiken we vaak een aluminium matje en daarover fleece delen en dan het matrasje van campooz voor de kids.
Zo in het voorseizoen blaas ik ook nog wel mijn exped matje op en leg ik daar matras op. Verder zorgen voor goede slaapzakken. Helemaal in voorseizoen. Onze kleine van 6 slaap altijd heerlijk in het donkere tentje.

Wij hebben ook een foetsie. Hij is vooral log en groot. Vind hem eigenlijk minder ideaal.
Ook de aanhanger van de campooz is nog best snel vol. 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:34
Tito129 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 07:36:
[...]

Wij hebben ook een foetsie. Hij is vooral log en groot. Vind hem eigenlijk minder ideaal.
Een foetsie? Wat is dat?

Ik ken alleen dat iets foetsie is, dan is het weg... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mr. Detonator schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:44:
[...]

vorige week nog een weekje heerlijk gevist en gekampeerd in de Franse Ardennen
En toen heb je voor je tent in de regen een boek zitten lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:05:
[...]

Twee dagen regen gaan de vakantie van een kampeerder niet verpesten. Maar dat is weer totaal iets anders.
Wat jij stelde is dat er dit jaar nog maar twee dagen geschikt waren voor buitenleven. Ik denk dat er buiten mij wel meer mensen in dit topic zijn die dat niet met je eens zijn. :)
Nee, je moet beter lezen.
[...]

Maar ik ben benieuwd wie dat hier wel gedaan heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
In de zomer is een regenbui lekker als je zelf droog buiten kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:06
pirke schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:17:
Inderdaad, lekker onder het luifel om een boekje te lezen. En de kinderen spelen dan fijn in de binnentent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
pirke schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:17:
Joris748 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:27:
[...]

Inderdaad, lekker onder het luifel om een boekje te lezen. En de kinderen spelen dan fijn in de binnentent.
Dan zit je niet echt buiten, dan zit je onder een luifel. En dat was precies mijn punt.
Drardollan schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:43:
[...]

Voor mij is de stelregel dat ik bij minder weer veel binnenruimte wil hebben en bij goed weer meer buitenruimte. Vandaar dat wij in het voorseizoen de voortent neerzetten en in het hoogseizoen een luifel meenemen zodat je toch droog kunt zitten bij een regenbui.

[ Voor 26% gewijzigd door Drardollan op 18-04-2023 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Joris748 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:27:
[...]

En de kinderen spelen dan fijn in de binnentent.
Daar had de camping afgelopen zomer ook wat moois voor:
https://goo.gl/maps/hDuoHYMJDPonfWSh7
Handig met zon én met regen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Drardollan schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:34:
[...]

[...]

Dan zit je niet echt buiten, dan zit je onder een luifel. En dat was precies mijn punt.

[...]
Een luifel is gewoon buiten zitten hoor, lekker in de schaduw zodat je niet de hele tijd plakkerige zonnebrand hoeft te smeren. Je kan ook onder een boom gaan zitten, maar die staan niet overal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
pirke schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:09:
[...]

Een luifel is gewoon buiten zitten hoor, lekker in de schaduw zodat je niet de hele tijd plakkerige zonnebrand hoeft te smeren. Je kan ook onder een boom gaan zitten, maar die staan niet overal...
Lees je mijn posts überhaupt wel of roep je maar gewoon wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10
Drardollan schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:12:
[...]

En toen heb je voor je tent in de regen een boek zitten lezen?
nee ik kees geen boeken, maar heb wel voor mijn tent gezeten in het zonnetje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:06
Drardollan schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:57:
[...]

Lees je mijn posts überhaupt wel of roep je maar gewoon wat?
Misschien kun je gewoon een beetje duidelijker zijn. Luifel, slaapcabine en leefruimte zijn gangbare begrippen.

Als ik voor mijn tent zit, zit ik niet in de leefruimte. Als ik voor mijn tent zit, zit ik buiten ... al dan niet onder een luifel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mr. Detonator schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:21:
[...]

nee ik kees geen boeken, maar heb wel voor mijn tent gezeten in het zonnetje
Waarom reageer je dan precies dat je bent wezen vissen? Ik mis de relatie met een boek lezen in de regen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Joris748 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:32:
[...]

Misschien kun je gewoon een beetje duidelijker zijn. Luifel, slaapcabine en leefruimte zijn gangbare begrippen.

Als ik voor mijn tent zit, zit ik niet in de leefruimte. Als ik voor mijn tent zit, zit ik buiten ... al dan niet onder een luifel.
Ik begrijp echt niet wat er niet duidelijk is aan onderstaand bericht:
Drardollan schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:43:
[...]

Voor mij is de stelregel dat ik bij minder weer veel binnenruimte wil hebben en bij goed weer meer buitenruimte. Vandaar dat wij in het voorseizoen de voortent neerzetten en in het hoogseizoen een luifel meenemen zodat je toch droog kunt zitten bij een regenbui.
Ik benoem specifiek een luifel om droog te kunnen zitten en dat dit bij mijn buitenruimte hoort. Leefruimte of slaapcabines heb ik nooit genoemd. Ik heb het over binnen en buitenruimte.

Zal het proberen te verduidelijken:
1) In het voorjaar, als het dus slechter weer is over het algemeen, wens ik meer BINNENRUIMTE. Dit verkrijg ik door mijn VOORTENT te gebruiken zodat ik bij slechter weer BINNEN voldoende ruimte heb.

2) In de zomer, als het dus beter weer is over het algemeen, wens ik meer BUITENRUIMTE. Dit verkrijg ik door mijn LUIFEL te gebruiken zodat ik bij een regenbuitje toch BUITEN kan zitten zonder nat te worden.

[ Voor 55% gewijzigd door Drardollan op 18-04-2023 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 16:44
Bommes schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:59:
Iemand ervaring met Robens tentjes?
Kwam er eentje tegen in een leuke aanbieding.
Maar ben een beetje bang dat het gewoon een veredelde Nomad tent is.
Niets mis mee, maar die heb ik nu al, en ik wil juist iets wat een verbetering is.
Robens is altijd een goede keuze als je tussen budget en premium in wil zitten. De materialen en fabricage methodes zijn gewoon ok. Je kan er echt geen bult aan vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksi

ksi

Hopjesvla79 schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:47:
[...]
ik moest even goed kijken naar wat ik zag. Maar ik denk dat je schilderstape heb gebruikt en dan Seamsil oid?. Buitenkant of binnenkant?
Dit is aan de binnenkant geseald met gear aid seam grip. Bedoeld voo een silnylon tent. Kunt er ook makkelijk paar kleine gaatjes mee plakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
ksi schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:36:
[...]

Dit is aan de binnenkant geseald met gear aid seam grip. Bedoeld voo een silnylon tent. Kunt er ook makkelijk paar kleine gaatjes mee plakken
ah ja die bedoelde ik ook ;-) Heb er recent nog wat tapjes mee vastgezet in mijn Gore-Tex jas (met de SeamGrip +WP). Prima spul.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nee, je moet beseffen waar op gereageerd wordt, zoals ik al aangaf. Je doet een stelling, daar reageer ik op, en dan kom je ineens met een andere totaal ongerelateerde stelling om toch gelijk te krijgen of zo? :?
Drardollan schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:48:
Buiten leven is het belangrijkste van kamperen, maar helaas is het niet altijd weer om buiten te leven. Op vorige week zaterdag en zondag na was het geen weer om buiten de voortent te verblijven om maar wat te noemen over dit voorseizoen.
Hier stel je vrij letterlijk dat er maar twee dagen geschikt waren voor buiten, daar ben ik het niet mee eens en daar reageerde ik dus op. Meer hoeven we er ook niet van te maken want dat gaat toch nergens over. :)

Overigens ben ik het met @pirke eens dat onder een luifel zitten met regen heerlijk is, ook in het voorjaar. Maar goed, ik besef mij ook wel dat niet iedereen dat leuk vindt. Mijn vriendin wil bijvoorbeeld nog niet echt graag kamperen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Buiten zitten als het regent is alleen fijn als het goed warm is :) Koud en nat gaan wat mij betreft niet goed samen, dan steek ik liever de haard aan thuis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 00:50

ralpje

Deugpopje

harmpie1147 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 06:55:
[...]

Ik heb vorig jaar in de zomer nog m'n heule oude Roadmaster gebruikt, maar was die toen zo zat ik dat nog op vakantie een nieuwe LJ heb besteld. Een paar weken later heb ik die één weekje opgezet om te testen, verder nog niet :) Dit voorjaar ga ik nog een weekje in de hoop op een beetje goede regen, zodat het doek alvast kan zetten voor ik er écht mee op vakantie ga.
  • Froli
  • Keuken
  • 2 zijwanden
  • bamboe treden
Hier een LJ, zonder de UB. In camping uitvoeren, met wel de trekking luifel er nog voor. Als opties het froli systeem meebesteld, de bamboe tredes en een gaaswand voor de voorkant van de voortent. Ik kan dus kiezen of ik de 'gewone' voorkant erin rits, of de gaaswand. Oh, en ik heb afgelopen week nog de buitenmat besteld voor onder de trekking luifel. Verder hadden we gewoon nog veel zooi, dat scheelt :p
Keukentje ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken, ik heb een los kastje waar ik wat spullen op en in kan zetten. Moet nog even bedenken of ik die in de voortent ga zetten, of buiten onder de luifel.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
pirke schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:55:
Buiten zitten als het regent is alleen fijn als het goed warm is :) Koud en nat gaan wat mij betreft niet goed samen, dan steek ik liever de haard aan thuis...
Warm en koud zijn relatief. Die discussie hebben we thuis ook nog nooit weten te beslechten. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-06 14:06
JanHenk schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:05:
[...]

Falco's zijn wel toptenten, als je dit eenmaal hebt gezien en het lijkt je wat, is er niet echt gauw een goed alternatief behalve bijv. De Waard, Esvo, Karsten. Maar die zijn toch allemaal anders van opzet.

Als je met z'n tweeën bent zou ik kijken naar de Buizerd 3000 of Havik 3200 (qua formaat), maar zoals hierboven gezegd, formaat is persoonlijk.

Verschil tussen de Buizerd en de Havik is trouwens de 'fullsize' luifel die je bij de Havik standaard krijgt. Die is ook niet op te rollen of iets dergelijks, die is gewoon dicht mét windhoeken aan de zijkant. Als je vaak in wat minder weer kampeert is dit prima. Zoek je juist vaak het mooie weer op, zou ik zelf voor de Buizerd gaan. Die heeft namelijk standaard geen luifel (is ook een stukje goedkoper), maar wel standaard de mogelijkheid voor een dakluifel welke is uit te breiden met zijstukken links en rechts. Dat zou persoonlijk mijn voorkeur hebben ten opzichte van de grote fullsize luifel. Een dakluifel kan bij de Havik overigens ook (tegne meerprijs met de koppelkit ook op de basistent), maar die is dan weer niet uit te breiden met zijstukken.

Kortom, met de Buizerd ben je iets flexibeler. En hij is (mening) ruim zat voor twee personen.

Laat ons even weten wat je hebt gekocht 8)
Precies! Nu zijn we in de luxe positie dat we nog een redwood hebben die in goede staat is en van hoge kwaliteit. Toch hebben de Falco's me altijd aangesproken.

Ga je in dat kaliber kijken dan blijft er inderdaad weinig over. Zeker als je (zoals wij) een echte binnentent wil, dan wordt de spoeling nog dunner.

Wat ons tegenstaat in de buizerd is dat de voorwand redelijk schuin is, dit is vooral bij slecht weer een nadeel. De luifel bij onze huidige tent is ongeveer hetzelfde. Perfect tegen de zon, maar in de regen schiet het toch snel tekort. Wij hebben afgelopen zomer meermaals naar binnen moeten verhuizen omdat de regen onder de luifel kwam. Met zijschermen is de buizerd wel erg interessant inderdaad. Afgezien daarvan vind ik de Havik gewoon een hele mooie tent.

Wat wel grappig is. Onze huidige tent is een 320, en is qua grondvorm langer dan de havik 3500. Echter, onze voorwand is heel schuin waardoor weinig nuttige ruimte overblijft, en de buitenruimte van de havik is veel groter. Qua pakmaat en gewicht ontlopen ze elkaar dan ook niet veel, echter gaat de havik veel slimmer met de ruimte om. (zelfde als je hem met een staartmees vergelijkt) Ik denk zelf dat een 3200 ook prima is. Alleen zie je dat, als je tweedehands wil, de 3500 veel vaker voorkomt. Dan is het mogelijk verstandiger om de grotere tweedehands te kopen dan de kleinere nieuwe. Mocht het na een seizoen toch te groot zijn: dan gaat hij gewoon weer in de verkoop.

Wat betreft buiten kamperen: Wij zijn zeker zoveel mogelijk buiten, maar kamperen ook vaak in de tijd dat je in de avond toch naar binnen gaat of/en dat het meer regent. Afgelopen zomer hebben we in de avonden zelfs de verwarming aan gehad, en zijn we met stevige buien binnen blijven zitten. Dan is wat ruimte toch wel prettig. Voor de mooi weer weekenden gebruiken we een Iglo tent, we hebben dat ook voor doorreis gedaan. Bevalt de havik echter zo goed, dan zou deze ook zomaar geschikt kunnen zijn als doorreis tent.

Mijn ideale tent zou een Havik 3000 zijn met binnentent tussen de 3200 en 3500 in en de luifel van 3500.

[ Voor 3% gewijzigd door twowheeler op 18-04-2023 15:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
met die tentnamen denk ik er altijd aan dat er via google heel wat verwarde mensen langskomen opzoek naar informatie over bepaalde vogels :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
pirke schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:55:
Vaak genoeg onder mijn tarp gezeten met een lekker vuurtje terwijl het koud is en zeikt. Zolang het niet naar binnen waait is dat prima te doen, En met wat afspankunsten si dat zo te remediëren. Thuisblijvers hebben altijd ongelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Leipo schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:25:
met die tentnamen denk ik er altijd aan dat er via google heel wat verwarde mensen langskomen opzoek naar informatie over bepaalde vogels :+
Vooral De Waard heeft er een houtje van. Gelukkig hebben ze nog een Apollo 3 https://dewaardtenten.nl/product/apollo-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:41
ralpje schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:01:

[...]

Hier een LJ, zonder de UB. In camping uitvoeren, met wel de trekking luifel er nog voor. Als opties het froli systeem meebesteld, de bamboe tredes en een gaaswand voor de voorkant van de voortent. Ik kan dus kiezen of ik de 'gewone' voorkant erin rits, of de gaaswand. Oh, en ik heb afgelopen week nog de buitenmat besteld voor onder de trekking luifel. Verder hadden we gewoon nog veel zooi, dat scheelt :p
Keukentje ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken, ik heb een los kastje waar ik wat spullen op en in kan zetten. Moet nog even bedenken of ik die in de voortent ga zetten, of buiten onder de luifel.
Hier lazy Jack nu sinds 3 jaar. Hebben dit jaar via marktplaats een voortent er bijgekocht. Zodat we in voorseizoen wat meer ruimte hebben.
De trekking is ideaal voor in de zomer.

Als tip heb ik breng stroom rond de wagen en bij het bed aan. Ideaal. Verlengsnoer aansluiten en stroom bij de wagen.

Het buitenkleed, past ook in de voortent.

Qua opzetten goed kijken naar afspannen van de luifel boven de zijtent. Blijft wat ongelukkig.

Alles beredeneren denk ik dat de lazy Jack voor ons niet de ideale wagen is(groot in oppervlak, iets te weinig binnenruimte, veel condens door geen binnentent, voortent te veel stokken, zwaar en onhandig, trekking luifel niet storm en regenproof )
Maar tussen prijs en functionaliteit een goede keuze is.

Misschien een holtkamper aero of combicamp/aart kok. Compleet andere prijscategorie waar we nu een nieuwe lazy Jack hadden tegen een 2de handse holtkamper.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• twowheeler
  • Laatst online: 20-06 14:06
Leipo schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:25:
Vooral als mensen er zonder context over praten.

"Er stond een prachtige bosuil en een albatros op deze camping, onze havik paste er goed tussen. Volgende keer toch wel een poolvos meenemen hoor"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 07:59
Drardollan schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:42:
[...]

Ik begrijp echt niet wat er niet duidelijk is aan onderstaand bericht:

[...]

Ik benoem specifiek een luifel om droog te kunnen zitten en dat dit bij mijn buitenruimte hoort. Leefruimte of slaapcabines heb ik nooit genoemd. Ik heb het over binnen en buitenruimte.

Zal het proberen te verduidelijken:
1) In het voorjaar, als het dus slechter weer is over het algemeen, wens ik meer BINNENRUIMTE. Dit verkrijg ik door mijn VOORTENT te gebruiken zodat ik bij slechter weer BINNEN voldoende ruimte heb.

2) In de zomer, als het dus beter weer is over het algemeen, wens ik meer BUITENRUIMTE. Dit verkrijg ik door mijn LUIFEL te gebruiken zodat ik bij een regenbuitje toch BUITEN kan zitten zonder nat te worden.
Heb je dan aan je voortent ook nog een luifel? En telt die luifel in dat geval mee met de binnenruimte of de buitenruimte? Als je dan in het voorjaar zowel de voortent als de luifel opzet, heb je én meer binnenruimte én meer buitenruimte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
kleinelievewolff schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:36:
[...]
Heb je dan aan je voortent ook nog een luifel?
Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik denk dat die discussie nu wel mooi geweest is toch? :)

Wat ik mij ineens zat af te vragen, wat doen jullie eigenlijk aan het begin van het seizoen? Vaak wil je toch je kar even nalopen en seizoensklaar maken. Ga je hem daarvoor speciaal uit de stalling halen dat het alvast gebeurd is of komt hij de eerste ronde gewoon op tijd eruit zodat je de tijd nog hebt voor wat poetsen of eventuele aanpassingen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Aan het begin van het seizoen denk ik aan de zolder waar alles klaar ligt om meteen te pakken ;)
Hoogstens moeten er wat spulletjes geupgrade/vervangen worden..

Wel spray ik af en toe eens de tent in met een UV-blocker als die voor het eerst opgezet wordt. Kan gewoon op locatie.

[ Voor 27% gewijzigd door Hopjesvla79 op 19-04-2023 12:24 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Met de tent niet zoveel last van. Soms wat kleine onderdelen zoals elastiekjes of haringen die aan vervanging toe zijn, daarvoor gaan we vaak even voor de gezelligheid naar een grote kampeerwinkel. Verder staat alles op zolder klaar voor vertrek. En ik mag van mezelf geen extra dingen kopen anders past het niet meer in de auto. Een bagage-karretje wil ik niet zolang het kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Ik bedenk me vaak dat ik iets moet repareren, maar weet dan niet precies wat ik moet bestellen. Dus haal hem uit de stalling en kijk tijdens de vakantie wat ik nodig heb. Dan repareer ik hem na de vakantie en gaat hij de stalling weer in. Zo moet ik nu de krakende koppeling aanpakken. Waarschijnlijk een kwestie van de frictieloos vervangen, maar weet niet precies welke ik nodig heb. Dat komt dus komende meivakantie wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Ik heb net mijn Lanshan 2 gemodificeerd,. Want ik vertrek aankomend wknd een week.

Verder bezig met zelf dehydraten van maaltijden. Ook die gaan nu mee (heb een backupplan, nl de coordinaten van supermarkten waar ik in geval van nood langs kan).

Verder 1ste keer packraften, dus deze nog een keer in elkaar gezet net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Heeft iemand nog een tip voor een gas BBQ die we mee kunnen in de camper en op de buitengasaansluiting kunnen klikken? Het aanbod op internet is zo enorm...

Het liefst geen tafelmodel maar iets met eigen pootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:52:
Ik heb net mijn Lanshan 2 gemodificeerd,. Want ik vertrek aankomend wknd een week.

Verder bezig met zelf dehydraten van maaltijden. Ook die gaan nu mee (heb een backupplan, nl de coordinaten van supermarkten waar ik in geval van nood langs kan).

Bij elke alinea moest ik even op Google kijken wat het precies is. "Lanshan", "dehydraten" en "packraften". Oké, bij die tweede had ik wel iets een idee ;)

Uit interesse, vanwaar coördinaten. Hele vakantie zonder mobiel of zit er een bepaalde gedachte / uitdaging achter? Lijkt wel een beetje op bushcraften zo, of zeg ik dan iets heel raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
maartend schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:52:

benieuwd naar je ervaringen met de Lanshan. Heb er ook wel eens met een half oog naar gekeken maar na een review over de superwaterdichtheid en dus dito niet-ademend vermogen (met als gevolg alsnog nat van de condens) toch maar even links laten liggen.

Kan zijn trouwens dat het ook een andere Lanshan was, dat weet ik niet meer zo goed.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Cheesy schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:27:
[...]
Bij elke alinea moest ik even op Google kijken wat het precies is. "Lanshan", "dehydraten" en "packraften". Oké, bij die tweede had ik wel iets een idee ;)

Uit interesse, vanwaar coördinaten. Hele vakantie zonder mobiel of zit er een bepaalde gedachte / uitdaging achter? Lijkt wel een beetje op bushcraften zo, of zeg ik dan iets heel raars?
ha ha eindelijk weer eens wat tegenwicht tegen al het andere kampeergeweld op wielen en Lowlands formaat tenten :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
Cheesy schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:27:
[...]

Lol.

Ik loop altijd op GPS, zet daar naast mijn route bijv ook de campings in en de supermarkten om eten te kopen. En soms ook de waterpunten of hutten.
Oja, en de geocaches natuurlijk die ik onderweg tegenkom.

En nee hoor, is zeker geen bushcraften, enkel LAW's lopen. Of andere meerdaagse routes.

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 19-04-2023 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Hopjesvla79 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:46:
[...]

benieuwd naar je ervaringen met de Lanshan. Heb er ook wel eens met een half oog naar gekeken maar na een review over de superwaterdichtheid en dus dito niet-ademend vermogen (met als gevolg alsnog nat van de condens) toch maar even links laten liggen.

Kan zijn trouwens dat het ook een andere Lanshan was, dat weet ik niet meer zo goed.
Ik vermoed dat dat de Lanshan Pro is geweest. Die is Singlewall. Ik heb de Lanshan 2 (voo rin mijn uppie, maar dan kan ik mijn rugzak binnen leggen). En vorig jaar al meerdere keren gebruikt en nu was het dus tijd om hem wat te modificeren. Gaat dan vnl om de loop van de scheerlijnen.

Ben zelf heel tevreden over deze tent, heb echt al meerdere solo lichtgewicht tenten gehad, maar het was het net altijd niet. Deze is de eerste die ik na 1 seizoen niet door verkoop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:54

Bommes

Capo del formaggio

Net besteld:
https://www.bever.nl/p/ro...FB3B0006.html?colour=1282

Denk dat voor mijn gebruik, 1 keer per jaar een weekje, dit voorlopig een goede opvolger is voor mijn Coleman Darwin 3+ tentje.
Die laatste weegt 4,8kg en deze 2,9.
Misschien dat daar nog iets vanaf kan met lichtere en minder haringen.
Maar vooral het kleine pakformaat is erg welkom op de motor.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Bommes schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:58:
Net besteld:

Denk dat voor mijn gebruik, 1 keer per jaar een weekje, dit voorlopig een goede opvolger is voor mijn Coleman Darwin 3+ tentje.
voor die prijs heb je een goede deal :) En anders verkoop je hem gewoon weer door als die de eerste keer niet bevalt.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Bommes schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:58:
Net besteld:

Leuke tent. Heb ik ook voor als ik met de fiets weg ga. Of samen met de fiets. Of samen met de auto als het klein is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 05:48
@Bommes Benieuwd hoe hij gaat bevallen, lijkt me dat je wel een stuk breedte gaat inleveren. Daarentegen wel een flinkere(?) voortent voor je gear dus misschien is breedte in de inner dan helemaal niet nodig.

Edit: zie dat de binnentent wel 220cm lang is, dat lijkt mij ook wel fijn.. (heb nu 210 wat net wat te krap is).

Zelf zoals hier eerder gemeld een Darwin 2+ en qua breedte is die perfect voor matje + koffertje/tas ernaast (140 cm), weet niet hoe leuk ik het zou vinden om daar 20 / 40cm van te moeten missen..

Om ook nog kampeer-gerelateerd te blijven, die Darwin +2 is na Schotland in Oktober nog enkele keren gebruikt waaronder in temperaturen net onder het vriespunt in december. Zelfs zonder de voorste scheerlijnen (glad vergeten, viel pas op bij het inpakken) blijft hij prima staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArRQ095mmP1FrM245kciQ3Hf2nk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O72crZz20cBa3AfZLlORVd4m.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 5% gewijzigd door JohnnieWbl op 19-04-2023 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-06 10:33
Iemand nog een tip voor een goede pannenset?
Ik zie zoveel sets dat ik door t bomen het bos niet meer zie.
Zelf was ik wel gecharmeerd van de Bo-camp explorer. Iemand nog andere tips/ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Pctje91 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:28:
Zelf was ik wel gecharmeerd van de Bo-camp explorer. Iemand nog andere tips/ervaringen?
Wat zijn überhaupt je voorkeuren en gebruiksscenario? Je hebt hele goede en fijne pannen (die zware van thuis) en licht en compact spul wat ze zelfs bij een visitatie niet terug gaan vinden en alles er tussenin. Wat zijn überhaupt je eisen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
Gonadan schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:43:
[...]

Wat zijn überhaupt je voorkeuren en gebruiksscenario? Je hebt hele goede en fijne pannen (die zware van thuis) en licht en compact spul wat ze zelfs bij een visitatie niet terug gaan vinden en alles er tussenin. Wat zijn überhaupt je eisen?
Goed punt, had ik er natuurlijk bij moeten zetten. :X We kamperen met een tent. Maar gaan van de zomer door Noorwegen heen rijden. Dus compact in de zin van, het moet in de auto passen. Hoeft dus niet heel licht gewicht te zijn. Wel goed bruikbaar, en voor 2 personen.
En wel kwaliteit. Ik wil liever niet met een afklik handvat, maar handvatten die vastzitten aan de pannen.

Koken op een mobiel gasstelletje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

pirke schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:15:
Heeft iemand nog een tip voor een gas BBQ die we mee kunnen in de camper en op de buitengasaansluiting kunnen klikken? Het aanbod op internet is zo enorm...

Het liefst geen tafelmodel maar iets met eigen pootjes.
Hele volksstammen zweren bij een skottelbraai: https://www.cadacinternational.com/nl/skottelbraai/ die kun je (volgens Cadac zelf) ook middels een lange gasslang op je buitengas aansluiting aansluiten: https://www.cadacinternat...-met-quick-release-300cm/

Mijn ouders hadden vroeger ook zo'n skottelbraai. Inmiddels zijn ze al jaren fan van een Safari chef: https://www.cadacinternational.com/nl/safari-chef-lp/ die je ook met zo'n gasslang kunt aansluiten blijkbaar.
Zelf zit ik daar ook naar te kijken, als een wat meer completere barbecue naast mijn Skotti en in plaats van een Weber Go Anywhere. Die laatste is een kolen barbecue, maar dat doe ik bijna nooit meer, dus hij neemt al een jaar ongeburikt ruimte in beslag in mijn bus. Barbecueën op de Weber is wel lekker, maar dat mag niet overal ivm brandgevaar en blijft gehannes. De Skotti is daarom handiger, maar niet om een pannetje op te zetten als ik eens wat anders wil dan iets van de grill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Pctje91 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:54:
[...]

Goed punt, had ik er natuurlijk bij moeten zetten. :X We kamperen met een tent. Maar gaan van de zomer door Noorwegen heen rijden. Dus compact in de zin van, het moet in de auto passen. Hoeft dus niet heel licht gewicht te zijn. Wel goed bruikbaar, en voor 2 personen.
En wel kwaliteit. Ik wil liever niet met een afklik handvat, maar handvatten die vastzitten aan de pannen.

Koken op een mobiel gasstelletje.
Wij hebben zoiets als die bo-camp die je voorstelt enkel dan wel met afklikbare handvaten. Die hebben we in 2018 gekocht toen we met de tent gingen kamperen, en ondertussen zijn ze met de caravan mee geweest en gaan ze straks ook gewoon weer met de camper mee. Ruimte blijft altijd een dingetje met kamperen ;) ik kan de set die wij hebben niet zo snel meer vinden. Maar wij hebben verschillende dingen van bo-camp, tenzij je het echt mishandeld is het echt meer dan prima. Afgelopen jaren met de caravan +/- 20x weg geweest in totaal een nacht of 80 denk ik en meeste dagen zelf gekookt.

Wij hebben er ondertussen ook nog wel los een 'wok' bij (deze volgens mij https://www.obelink.nl/bo-camp-sprint-eco-hapjespan.html) omdat we veel 1 pansgerechten eten, en dat past dan prima.
Eerlijkheid gebied te zeggen dat we er ook nog 1 los kookpannetje bij hebben tegenwoordig. Want we kwamen voor sommige dingen een goede pan te kort, en dat kookpannetje heeft in het deksel afgietgaten, wat echt perfect is voor b.v. rijst.
Yukkie schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:04:
[...]
Hele volksstammen zweren bij een skottelbraai: https://www.cadacinternational.com/nl/skottelbraai/ die kun je (volgens Cadac zelf) ook middels een lange gasslang op je buitengas aansluiting aansluiten: https://www.cadacinternat...-met-quick-release-300cm/
Ik heb juist daar nooit echt het leuke van gezien xD. Sowieso wil ik niks wat aan de buitengas aansluiting hangt (sowieso heb je dat niet met een tent, maar dat terzijde).
Wij hebben vorig jaar wel een Campingaz Partygrill gekocht, die op zijn eigen 470g gasbusjes draait. Die gebruiken we (ook thuis) om op te BBQen, maar er kan ook gewoon een pannetje op etc. Heb expres 1 met losse gasbusjes zodat die mooi als backup kan dienen. Vorig jaar nog gebruikt toen om wat voor reden dan ook het gas in de caravan niet wilde werken, konden we toch gewoon koken wat we van plan waren op de Partygrill.

*edit* zie nou pas dat je op wat anders reageert :D. Als de usecase juist wel is om op de buitengas aansluiting te gebruiken, ja dan is zo'n Skottlebraai misschien wel de oplossing haha.
kleinelievewolff schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:24:
Zo moet ik nu de krakende koppeling aanpakken. Waarschijnlijk een kwestie van de frictieloos vervangen, maar weet niet precies welke ik nodig heb. Dat komt dus komende meivakantie wel.
Ik weet niet hoe erg hij kraakt of wat kraakt. Maar vaak helpt opschuren van de kogel + de frictiecups in je stabilisatiekoppeling al heel veel. Onze kraakt bijna altijd, vind het niet zo erg, weet ik tenminste dat ie werkt :D

[ Voor 35% gewijzigd door TgR_KILLER op 19-04-2023 20:16 . Reden: Lezen is een kunst ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:54

Bommes

Capo del formaggio

JohnnieWbl schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:17:
@Bommes Benieuwd hoe hij gaat bevallen, lijkt me dat je wel een stuk breedte gaat inleveren. Daarentegen wel een flinkere(?) voortent voor je gear dus misschien is breedte in de inner dan helemaal niet nodig.

Edit: zie dat de binnentent wel 220cm lang is, dat lijkt mij ook wel fijn.. (heb nu 210 wat net wat te krap is).

Zelf zoals hier eerder gemeld een Darwin 2+ en qua breedte is die perfect voor matje + koffertje/tas ernaast (140 cm), weet niet hoe leuk ik het zou vinden om daar 20 / 40cm van te moeten missen..

Om ook nog kampeer-gerelateerd te blijven, die Darwin +2 is na Schotland in Oktober nog enkele keren gebruikt waaronder in temperaturen net onder het vriespunt in december. Zelfs zonder de voorste scheerlijnen (glad vergeten, viel pas op bij het inpakken) blijft hij prima staan.

[Afbeelding]
Denk dat de ruimte voor mij voldoende is.
Ik heb waterdichte tassen, die blijven nu ook al samen met mijn boots is de voortent.
Met inhoud.
In 1 zijtas heb ik al mijn slaap gear zitten, die is dus sowieso al leeg.
De kleding die ik aan heb (motorbroek, onderkleding en motorjas) leeg ik naast mijn matje. Helm en handschoenen ook in de binnentent.
En dat was het wel.

Ik vind nu mijn Coleman meer dan ruim genoeg, maar voor het fijne is hij net te kort.
Ik ga dus diagonaal liggen, hoofd richting de opening. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4Z6xTHlRt95YKQX0n1Znpb_Y-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QPMXY7TYNrawae7dSsuXloE1.jpg?f=fotoalbum_large
Voordeel is wel dat de Coleman een grondzeiltje in de voortent heeft.
Je stapt dus niet meteen alle zooi naar binnen

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@TgR_KILLER Zo'n Partygrill heb ik ook gehad, toen ik net mijn vorige camperbus kocht. Die heb ik verkocht toen ik de Skotti tegenkwam, met het idee dat ik maar 1 gas barbecue nodig had. Nu wel spijt van, want die Partygrill is toch een completere barbecue. Vandaar dat ik nu naar zo'n Safari Chef zit te kijken.

Die old skool Skottelbraai zou ik zelf ook niet zo snel kiezen hoor, is sowieso veel te groot voor mijzelf alleen of als je met z'n tweeën bent. Maar een (groot) gezin kun je er wel mee voeden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pctje91
TgR_KILLER schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:08:
[...]

Wij hebben zoiets als die bo-camp die je voorstelt enkel dan wel met afklikbare handvaten. Die hebben we in 2018 gekocht toen we met de tent gingen kamperen, en ondertussen zijn ze met de caravan mee geweest en gaan ze straks ook gewoon weer met de camper mee. Ruimte blijft altijd een dingetje met kamperen ;) ik kan de set die wij hebben niet zo snel meer vinden. Maar wij hebben verschillende dingen van bo-camp, tenzij je het echt mishandeld is het echt meer dan prima. Afgelopen jaren met de caravan +/- 20x weg geweest in totaal een nacht of 80 denk ik en meeste dagen zelf gekookt.

Wij hebben er ondertussen ook nog wel los een 'wok' bij (deze volgens mij https://www.obelink.nl/bo-camp-sprint-eco-hapjespan.html) omdat we veel 1 pansgerechten eten, en dat past dan prima.
Eerlijkheid gebied te zeggen dat we er ook nog 1 los kookpannetje bij hebben tegenwoordig. Want we kwamen voor sommige dingen een goede pan te kort, en dat kookpannetje heeft in het deksel afgietgaten, wat echt perfect is voor b.v. rijst.
Thnx! Een skottlebraai kan mij niet echt bekoren. Maar die hapjespan is ook een goede tip. Zit vrouwlief al hele tijd om te vragen… :*)

Verder goed te horen dat bo-camp wel kwalitatief spul is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Wij zweren bij gsi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik moest even aan een Opel denken, maar dat is mooi spul inderdaad. Echt kampeerkookwaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Gonadan schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:29:
[...]

Ik moest even aan een Opel denken, maar dat is mooi spul inderdaad. Echt kampeerkookwaar.
Idd. Is me een partijtje fijn spul. We hebben dit in de caravan, we hebben andere set voor de tent en dan ook nog een soloset. En het spateltje van gsi. Lang zoekende geweest naar goed spul. Lang rvs gebruikt, maar dit is fijner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
maartend schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:31:
[...]

Idd. Is me een partijtje fijn spul. We hebben dit in de caravan, we hebben andere set voor de tent en dan ook nog een soloset. En het spateltje van gsi. Lang zoekende geweest naar goed spul. Lang rvs gebruikt, maar dit is fijner
Ik loop al heel lang met een tefalsetje. Niet heel briljant en de grijper is kwijt maar het doet al dik tien jaar z'n ding en gaat maar niet stuk. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Gonadan schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:15:
Ik denk dat die discussie nu wel mooi geweest is toch? :)

Wat ik mij ineens zat af te vragen, wat doen jullie eigenlijk aan het begin van het seizoen? Vaak wil je toch je kar even nalopen en seizoensklaar maken. Ga je hem daarvoor speciaal uit de stalling halen dat het alvast gebeurd is of komt hij de eerste ronde gewoon op tijd eruit zodat je de tijd nog hebt voor wat poetsen of eventuele aanpassingen?
Komende vrijdag met een aantal forumleden van het Kampeer forum de caravan uitlaten op een camping in Vessem *O*

Zin in :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-06 13:27
Ik ben fan van de primus campfire large set.
Zijn heel fijn in gebruik en je kan ze niet verpesten.
Pannenset voor je leven, kinderen en kleinkinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Sleurhut is al langs de dealer geweest voor vochtkeuring (Caravelair garantieplan), Bovag onderhuidsbeurt en onderbouw reservewiel houder vlak achter de as zodat reservewiel uit de disselkast verdwijnt (-20kg) en de kogeldruk onder de 80 kg zakt. Clio Estate mag 60Kg hebben, maar de originele haak van Renault zegt 75Kg :?

Met de hulpveren en de anabolen kuur van de Clio geeft mij meer vertrouwen in de combinatie.

Denkt aan jaren terug dat pa een Hobby 500 achter de CX Diesel 2,5 non turbo haakte (75pk ofzo) :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

FRANQ schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:13:
[...]

Ik ben fan van de primus campfire large set.
Zijn heel fijn in gebruik en je kan ze niet verpesten.
Pannenset voor je leven, kinderen en kleinkinderen.
Dank, ik was de naam kwijt maar die gebruik ik ook in de caravan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Als de kampeerkrat mee gaat gebruiken we een in de Franse Supermarche gekochte Tefal koekenpan en een Sea-to-Summit X-Pot (medium) en een Sea-to-Summit X-Kettle. Meer hebben we niet nodig. Voordeel van dat StS X-spul is dat het mooi plat gemaakt kan worden, neemt dus bijna geen ruimte in en alles past in elkaar

Met de rugzak gaat alleen de titanium Toaks 750 ml pot mee, genoeg voor 2 personen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Hopjesvla79 op 19-04-2023 22:45 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Yukkie schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:04:
[...]

Mijn ouders hadden vroeger ook zo'n skottelbraai. Inmiddels zijn ze al jaren fan van een Safari chef: https://www.cadacinternational.com/nl/safari-chef-lp/ die je ook met zo'n gasslang kunt aansluiten blijkbaar.
Zelf zit ik daar ook naar te kijken, als een wat meer completere barbecue naast mijn Skotti en in plaats van een Weber Go Anywhere. Die laatste is een kolen barbecue, maar dat doe ik bijna nooit meer, dus hij neemt al een jaar ongeburikt ruimte in beslag in mijn bus. Barbecueën op de Weber is wel lekker, maar dat mag niet overal ivm brandgevaar en blijft gehannes. De Skotti is daarom handiger, maar niet om een pannetje op te zetten als ik eens wat anders wil dan iets van de grill.
De Weber Go Anywhere is er ook in gas variant. Er is ook nog een Weber Traveler, inklapbaar op wieltjes. Wel aan de prijs... Minder compact maar dat is minder een issue, ik heb liever dat mn eten hoger op pootjes staat :)

Ik heb alleen ervaring met een oude Weber kolen BBQ voor thuis (zoiets), doet het al 15 jaar. Maar als we toch 2 grote gasflessen in de camper hebben kan ik net zo goed daar gebruik van maken. Geen asresten, veel minder brandgevaar, en geen zwarte stof troep van kolen/briketten. Een houtvuur in een stenen cirkeltje met een rooster erop geeft natuurlijk de meeste charme, maar op veel plekken niet mogelijk.

Maar ik ben dus nieuw op gas BBQ gebied. De Skottelbraai lijkt een grote platte wok te zijn ipv een rooster? De safari chef of zijn broertje op pootjes de Carri Chef spreekt me dan meer aan.

Misschien toch maar eens een tripje naar De Wit morgen... Even kijken hoe ze in het echt aanvoelen. En of die Weber Traveler zijn meerwaarde waard is (2x zo duur...).

Koken in een pan doen we wel binnen op het fornuis, en onder het fornuis zit ook al een oven, het is echt voor buiten grillen op een rooster waar ik niet even zelf een vuurtje mag maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35
Vandaag is dan de dag, dat ik eindelijk de vouwwagen ophalen mag ;)

Hier ook een tripje naar de Wit vandaag. Vouwwagen afnemen en de rest van de boodschappenlijst afwerken.
Fijn om eindelijk weer met eigen materiaal te gaan kamperen ipv te huren/lenen.

Kinderen staan te springen om in de komende schoolvakantie al weg te gaan. Hoop dat het weer nog wat verbetert!

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 18-06 16:44

Flipmo

OMG !!

De caravan staat hier ook weer een paar dagen naast het huis om e.e.a. schoon te maken en vast in te pakken voor aankomende vakantie.
We gaan ook maar liefst 5km van huis, zodat ik vanaf de camping gewoon naar het werk kan fietsen.
Bent er dan toch ff uit, vrouw en dochter hebben 2 weken vakantie dus die vermaken zich wel.
Zelf met Koningsdag t/m 2 mei vrij, dus ook dan een lang weekend op de camping.

De caravan blijft daarna 10 dagen staan op de camping, met Hemelvaart / Pinksteren kunnen we er dan zo in :)

Hopelijk werkt het weer nog een beetje mee de aankomende periode.. Heb er in ieder geval zin in om weer op pad te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Memphisto schreef op donderdag 20 april 2023 @ 06:09:
Vandaag is dan de dag, dat ik eindelijk de vouwwagen ophalen mag ;)

Hier ook een tripje naar de Wit vandaag. Vouwwagen afnemen en de rest van de boodschappenlijst afwerken.
Fijn om eindelijk weer met eigen materiaal te gaan kamperen ipv te huren/lenen.

Kinderen staan te springen om in de komende schoolvakantie al weg te gaan. Hoop dat het weer nog wat verbetert!
Leuk! Voor volgende week geven ze gelukkig weer wat beter weer op. Waar ga je heen?
Wij wilden eerst naar de zee maar i.v.m. windkracht 4 + niet al te warm kiezen we waarschijnlijk voor iets in Limburg ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@pirke Ik heb de Carri Chef 50. Die is wel aardig aan de maat voor 4 personen, ik zet hem niet graag op voor één nachtje. Maar in principe voldoet die voor jou; een mooie grillplaat, goede gaspit met genoeg vermogen, kan uiteraard ook gewoon op de gasfles in de camper aangesloten.

Je had voorheen ook de Grillo Chef 40, ook een staand model op hoogte maar wat compacter. Ik zie nu dat ze die hebben vervangen voor een nieuwe Carri Chef 40. Die lijkt me wat steviger qua ontwerp.

Zoek niet verder, ik denk dat die wel aan je wensen voldoet :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Ik heb de Campingaz Party Grill https://www.campingaz.nl/...estel/SAP_2000030685.html
Vergelijkbaar met de Safari Chef. Heb deze nu een jaar of 3-4 en eigenlijk is hij aan vervanging toe, want krijg hem niet goed meer schoon en de wok/deksel brandt steeds meer aan. Dat vind ik ook het grootste nadeel, het schoonmaken als je hem als bbq gebruikt hebt. Ik gebruik dan het rooster (die zit volgens mij niet bij de Safari Chef) en dan doe je een klein laagje water in de opvangbak/ring eronder. Die zit dan vol met vettig water en kun je eigenlijk niet met goed fatsoen schoonmaken bij de afwasbakken. Dus eerst met keukenpapier leegschrapen en dan afwassen. Ook het rooster en de ring eronder krijg je niet goed schoon.

De grillplaat is ideaal voor hamburgers bakken etc, misschien moet ik die voortaan gebruiken ipv het bbq rooster.

De deksel/wok doet het prima voor éénpans gerechten.

Ook de bakplaat doet het goed. Ik maak er zelfs wel eens een verse pizza uit de supermarkt op. Dan stook ik hem goed warm met de bakplaat en het deksel erop, leg de pizza erin met het karton van de verpakking er nog onder tegen het aanbranden en dan gaat het verrassend goed en snel.

Verder gebruik ik hem ook gewoon om een eigen pan op te zetten om bijvoorbeeld het vlees te bakken. Dit om de kookluchtjes in de caravan tot het minimum te beperken, daar koken we eigenlijk allen pasta en eieren.

Misschien toch eens kijken ter vervanging of de Cadac versie beter is, die van Campingaz heeft afschroefbare pootjes, waardoor je hem makkelijk kunt opbergen, dat is volgens mij bij Cadac niet zo. Ik zie nu dat je die van Cadac kunt inklappen ;)
TgR_KILLER schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:08:
[...]
Ik weet niet hoe erg hij kraakt of wat kraakt. Maar vaak helpt opschuren van de kogel + de frictiecups in je stabilisatiekoppeling al heel veel. Onze kraakt bijna altijd, vind het niet zo erg, weet ik tenminste dat ie werkt :D
Als ik ze eruit haal om te controleren, zet ik er net zo lief nieuwe voor terug. Dan weet ik tenminste zeker dat ze er weer even tegen aan kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door kleinelievewolff op 20-04-2023 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik sta nu in De Wit, maar die Carri Chef 40 is nog best lomp. Ik zie geen eenvoudig inklap mechanisme voor de pootjes, dat doet die Safari Chef beter. Die is wel iets kleiner, maar voor 4 personen waarschijnlijk nog steeds prima. BBQ doen we toch in meerdere rondes ipv alles meteen erop gooien...

Ik verbaas mezelf dat ik een tafelmodel overweeg :D

Edit. Pootjes zijn uitdraaibaar blijkbaar :)

[ Voor 6% gewijzigd door pirke op 20-04-2023 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@pirke Safari Chef 2, prachtding. Dat is ook mijn 'barbecuetje' voor op de camping. Heb er een middelmaat fles voor, even koppelen en je kunt grillen op een plek die je zelf handig vindt. Neemt ook lekker weinig ruimte in als je hem inpakt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@Gonadan met hoeveel personen gebruik je hem? Wij zijn met twee volwassenen en twee kinderen.

Ik zag bij de Carri Chef 40 on dat de deksel niet past als het grillrooster er op ligt... De rand valt binnen de BBQ ipv eroverheen. Raar ontwerp. Of beide showroom modellen gebruiken verkeerde onderdelen, is ook een optie.

[ Voor 26% gewijzigd door pirke op 20-04-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Laatst online: 23:13
Gonadan schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:20:
@pirke Safari Chef 2, prachtding. Dat is ook mijn 'barbecuetje' voor op de camping. Heb er een middelmaat fles voor, even koppelen en je kunt grillen op een plek die je zelf handig vindt. Neemt ook lekker weinig ruimte in als je hem inpakt.
De naam is veranderd naar Safari Chef 30 om de maat de verduidelijken. Ik gebruik hem naar volle tevredenheid. Heb de paella pan erbij gekocht. Echt een aanrader.

Ik gebruik hem voor 2 volwassenen en 1 kind. Ja hij is wat klein, maar vind het geen probleem om 2x te braaien. Deksel past als de gril erop zit. (En deksel is meteen een pan)

[ Voor 14% gewijzigd door DaDude op 20-04-2023 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:05

Peetman

Tjah....

pirke schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:12:
Ik sta nu in De Wit, maar die Carri Chef 40 is nog best lomp. Ik zie geen eenvoudig inklap mechanisme voor de pootjes, dat doet die Safari Chef beter. Die is wel iets kleiner, maar voor 4 personen waarschijnlijk nog steeds prima. BBQ doen we toch in meerdere rondes ipv alles meteen erop gooien...

Ik verbaas mezelf dat ik een tafelmodel overweeg :D

Edit. Pootjes zijn uitdraaibaar blijkbaar :)
Wij hebben ook een Safari Chef en werkt prima voor 4 personen als je een beetje geduld hebt.
Voor thuis hebben een een Weber Q, ook een tafelmodel.

Maar dat is dus eenvoudig opgelost met zoiets: https://www.vrijbuiter.nl...mpingtafel-grijs-cdcb0051

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Ik moet na het werk nog even langs Obelink om een gasfles om te wisselen.
Hebben nu ook zo'n lompe eazi chef met een 50cm paella pan.

Door jullie berichten aan het overleggen geweest met de baas, en zijn er over uit dat ik straks ook een safari chef 30 mee neem :)
Voor 3 personen meer als voldoende..

Is een paella pan ervoor aan te raden, of kan je je prima redden met het deksel voor bijv. spaghetti saus, nasi etc..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
pirke schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:40:
@Gonadan met hoeveel personen gebruik je hem? Wij zijn met twee volwassenen en twee kinderen.

Ik zag bij de Carri Chef 40 on dat de deksel niet past als het grillrooster er op ligt... De rand valt binnen de BBQ ipv eroverheen. Raar ontwerp.
Twee volwassenen en één kind. Geen grote vleeseters in principe, maar gaat om even lekker wat kunnen grillen.
De deksel valt inderdaad binnen de haakjes van de grillplaat, en dekt daarmee eigenlijk precies het zinnige deel af. Dat hij er niet overheen valt vind ik erg fijn, want als er dingen spatten of lekken heb ik liever dat het op de plaat valt dan over de knoppen of pootjes. :P

@Flipmo ik heb geen paëllapan, maar nog wel een gewoon pannensetje wat ik er dan wel eens op gebruikte. Die deksel kan handig zijn om iets in te doen, maar is ook niet heel veel meer dan een soort hoge koekenpan. Als ik echt ga koken heb ik al snel meer dan één pan nodig en dan gaat die paëllapan mij ook niet redden. Kost alleen maar weer meer ruimte.

Die pizzasteen lijkt me nog wel lollig en ik zie dat ze een percolatorhouder hebben tegenwoordig, die heb ik ooit zelf maar gemaakt. :D

@pirke let er wel op dat je een LP haalt.

[ Voor 26% gewijzigd door Gonadan op 20-04-2023 11:50 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaDude
  • Laatst online: 23:13
Flipmo schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:43:

Door jullie berichten aan het overleggen geweest met de baas, en zijn er over uit dat ik straks ook een safari chef 30 mee neem :)

Is een paella pan ervoor aan te raden, of kan je je prima redden met het deksel voor bijv. spaghetti saus, nasi etc..
Het nadeel van het deksel gebruiken als pan is dat je geen deksel hebt..als je begrijpt wat ik bedoel ;) . Ik vind de paella pan wel een handige toevoeging. Gebruik hem meer dan ik dacht. Maargoed, ik had ook geen andere pan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:31
Flipmo schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:43:

Ik ben zo te spreken over de Safari Chef 2 dat ik er twee heb :P Neem er twee mee met de helft van de accessoires, aangesloten op een 2.5kg gasfles.

Deksel is in mijn ervaring prima te gebruiken als pan voor bv nasi. Heb ook nog setje andere pannen mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 20-04-2023 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

tnx voor de snelle reacties!
Ga eerst de deksel maar gewoon gebruiken.
Hebben ook nog een 2 pittertje met een aantal pannen. Denk dat we ons eerst zo wel redden dan.
En anders volgende week uit het werk maar weer ff naar Obelink :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:31
* Rukapul gaat hopelijk vreemd dit jaar: ipv tent met de auto richting noordkaap met verblijf in hutten. Hangt alleen nog op beschikbaarheid op de Lofoten... De Safari Chef(s) kan/moet mee :P

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 20-04-2023 12:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pirke
Ben voor de Safari Chef 30 gegaan, vooral het inklapgemak vd pootjes en dat de deksel niet constant van het rooster op de grond probeert te schuiven.

Of we er een tafeltje bij gaan zetten voor de grill zien we nog wel, eerst maar eens zonder proberen.

Heb ook de paella pan erbij gedaan, niet dat we ooit paella maken maar vrouwlief houdt van hapjespan gerechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

pirke schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:21:
Ben voor de Safari Chef 30 gegaan, vooral het inklapgemak vd pootjes en dat de deksel niet constant van het rooster op de grond probeert te schuiven.

Of we er een tafeltje bij gaan zetten voor de grill zien we nog wel, eerst maar eens zonder proberen.

Heb ook de paella pan erbij gedaan, niet dat we ooit paella maken maar vrouwlief houdt van hapjespan gerechten.
Ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen.
Ik haal er straks de pizzasteen bij, af en toe een pizza erop gooien zien we wel zitten.
Dat deden we met de (gekregen) eazi chef ook al. Alleen past die steen niet op de safari :)

Extra tafeltje hebben we geloof ik nog wel, maar is idd wel iets om over na te denken. De eazi chef is uit zichzelf al hoog zat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 20-06 14:41

Smurf

Detri

@pirke Hier nog een stem voor de Safari Chef. Lekker compact tijdens vervoer en groot zat voor ons als gezin van 4. Paar extra eters erbij lukt ook nog wel, en anders wachten ze maar wat langer. Gaat toch ook om de gezelligheid :P
aReaRe schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:22:
Sleurhut is al langs de dealer geweest voor vochtkeuring (Caravelair garantieplan), Bovag onderhuidsbeurt en onderbouw reservewiel houder vlak achter de as zodat reservewiel uit de disselkast verdwijnt (-20kg) en de kogeldruk onder de 80 kg zakt. Clio Estate mag 60Kg hebben, maar de originele haak van Renault zegt 75Kg :?
Bij ons staat de caravan inmiddels alweer voor de deur. Als het goed is komt vandaag de beugel binnen zodat ik ook van dat reservewiel in de disselbak af ben. Sinds ik vorig jaar de voorste dinette omgebouwd heb naar vast bed (omhoog te klappen dmv gasveren) ligt er natuurlijk standaard veel meer spul onder dat bed opgeslagen. Dat en het extra gewicht aan hout van het bed zelf zorgt ervoor dat ik nu echt moeite moet doen om de kogeldruk laag genoeg te krijgen. Maar dat is dus straks weer voorbij.

Verder de achterste dinette opnieuw bekleed. Dat is er aardig door opgeknapt al zeg ik het zelf. De hoezen hebben we alleen toch iets te ruim gemaakt, dus waarschijnlijk ga ik die nog een klein stukje innemen op de naad aan de achterkant. Dan ziet het er nog net iets strakker uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEKponnTJLv6BmrwbNRJ15T6y_0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/d7zN13mfF0giiBPttjAry3oJ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykryy9RSEqNS4lQUnJIhSCjeYNw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lgvFcbtbqsZjr4U6XI9xjF6X.png?f=fotoalbum_tile
OudNieuw

En met het weghalen van dat achterscherm nog een beginnende lekkage vanaf het 3e remlicht gevonden. Vocht liep de lamp zelf in via een scheur die ontstaan was tussen het glas en het frame van de lamp zelf. En via de achterkant van de lamphouder door het hout van de binnenwand in. En om een idee te geven welk deel van de wand dit is: Aan de schroefgaten die je ziet zat de alu-rail waarin je de tafel hangt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yCGe_k1MGY8HgYwmetz0-P3qdE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P25PfEU8eKr5RVFgOndzoc6p.png?f=fotoalbum_large
Schade valt mee. Behalve een lelijke vlek die je straks toch niet meer ziet is het hout zelf nog in redelijke staat dus ik hoefde er geen stuk uit te gaan zagen gelukkig.
Remlicht gelijk geupgrade naar een LED exemplaar van dezelfde vorm. Dat scheelde meer dan de helft dan dat exact hetzelfde model lamp terugplaatsen zou kosten. De inbouw gleuf aan de buitenkant was nu niet meer nodig omdat led's natuurlijk veel dunner zijn, dus die is ook gelijk goed dicht gemaakt. En voor de zekerheid nog een rand extra flexibele kit rondom de lamp. Dat moet iig de komende jaren goed gaan.

Ben wel blij dat dit nu net afgelopen winter (buitenstalling) ontstaan is. Normaal kom je nooit achter die gestoffeerde wand, dus dan had ik het pas gezien als het al veel erger was geworden.

)

Pagina: 1 ... 163 ... 258 Laatste