[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 159 ... 279 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-01 08:53
Sander schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:11:
[...]

Die 5,71 is voor 5 muggen netjes voor op je kop… die tentjes zijn 35…
Is nog steeds geen geld.... vergelijk het maar eens met deze dingen (en dan heb je de stokken er nog niet eens bij) https://hilleberg.com/eng/shelters/mesh-inner-tents/

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:38
rikislief schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:59:
[...]

Ik weet het! De stapel komt net iets boven de buffetkast uit. Ik geloof dat 1 tegel 3,5 cm is, dus 60*3,5 = 210cm... (bij 50 bij 50, dus een halve kuub)
Ik weet het, sjouw ze al een paar jaar regelmatig van boven naar beneden haha.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:52
Drardollan schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:05:
[...]

Ik weet het, sjouw ze al een paar jaar regelmatig van boven naar beneden haha.
Hoe lang ben je dan ongeveer bezig om alles op te bouwen / in te richten?

Mijn vrouw heeft het er ook al eens over gehad om die tegels aan te schaffen omdat we altijd 2 maanden een naseizoen plek hebben. Maar mij lijkt het ontzettend veel werk voor die 2 maanden en ik vraag me af of het echt meer comfort biedt?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
zuma schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:39:
[...]

Is nog steeds geen geld.... vergelijk het maar eens met deze dingen (en dan heb je de stokken er nog niet eens bij) https://hilleberg.com/eng/shelters/mesh-inner-tents/
Tov die pop-up van Deryan is het weer weinig verschil, en zo zie je ze van andere merken ook wel. Ga nog ff verder zoeken want bij Ali is terugsturen geen optie

• Drardollan
205Gutmann schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:31:
[...]

Hoe lang ben je dan ongeveer bezig om alles op te bouwen / in te richten?

Mijn vrouw heeft het er ook al eens over gehad om die tegels aan te schaffen omdat we altijd 2 maanden een naseizoen plek hebben. Maar mij lijkt het ontzettend veel werk voor die 2 maanden en ik vraag me af of het echt meer comfort biedt?
Het comfort is geweldig, ik mis ze in de zomer.

Het werk is echt minimaal, naar beneden sjouwen misschien half uurtje en leggen van de vloer van 5m bij 2,5m (dus 50 tegels) is nog geen een uur werk. Eerste keer wat langer als je ook wat op maar moet zagen en puzzelen. Het is verder gewoon aan elkaar klikken/schuiven, je hoeft nergens over na te denken kan maar op 1 manier.

Dat is even los van verder opbouwen, dat kost ons normaal misschien een uur of 4 schat ik. Maar dat was met de vorige caravan en tent die we al 10 jaar hadden. Nu is alles nieuw, vooral de quick lock van de voortent, dus dat is even afwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 14-03-2023 19:41 ]

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42
@Sander ik zou gewoon een Fresh en Black tentje schoren bij decathlon, je kan er dan altijd voor kiezen alleen de binnentent op te zetten, die laten tenminste ook bijna geen licht door. Dat slaapt mogelijk wat makkelijker.

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-01 07:24
Bommes schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:41:
[...]

Nee hoor, stonden nergens ATB route bordjes.

[...]

Klopt tent kan zeker kleiner, daarom vroeg ik ook wat tips.
Er is genoeg te vinden maar het kost best veel geld allemaal.
Ik heb nu MSR als zoekopdrachtje in MP zitten.
Maar een simpel Forclas tentje van de Decathlon kan ook wel al een oplossing zijn om de helft aan tent gewicht te besparen.
Of een tipi tentje?? Dat weegt volgens mij echt helemaal niets.

Slaapzak ben ik nog niet over uit, nadeel van de lichtgewicht opties is dat de binnen voering eigenlijk altijd polyester is.. Dat vind ik echt wel MEH

[...]

* Bommes wijst naar topic titel >:)
Wij hebben sinds kort ook een MSR tent (Mutha Hubba voor 2-3 personen) en bevalt erg goed. _/-\o_
Gekocht ter vervanging van een ruim 2x zo zware Coleman, omdat we veelzijdiger willen kunnen kamperen (mogelijkheid voor backpacken / fietsvakantie e.d.). Ik sta te kijken van de kwaliteit, eenvoud van het opzetten en het gewicht (2,27 kg voor de driepersoons). Als je een beetje zoekt kan je deze voor een 'prima' prijs vinden (570 euro, bij Bever kost ie 200 euro meer).

Helaas zijn de aspecten lichtgewicht, kwaliteit/comfort én betaalbaar niet goed te verenigen. Ik zie het als investering in de toekomst. Een goede slaapmat en slaapzak zou ik persoonlijk ook niet te veel op willen besparen, maar het wordt inderdaad gauw (erg) duur. Lichtgewicht slaapmat hebben we van Sea To Summit, en een lichtgewicht donzen slaapzak van Thermarest.

[ Voor 7% gewijzigd door Justinn1988 op 15-03-2023 08:16 ]

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wij hebben sinds een jaar quilts van thermarest: nog veel lichter als een volledige slaapzak.
https://www.thermarest.co...2f0c-quilt/vesper-32.html

slaapt heerlijk :P veel meer ruimte dan een mummie slaapzak en ook lekker super klein mee te nemen
het gebrek aan stof/isolatie aan de onderkant missen we totaal niet omdat de quilt aan de zijkanten goed afsluit en ook goed blijft liggen door de 2 elastische banden die onder je matje door gaan.

voor een tent: persoonlijk zou ik nooit meer voor een tent gaan waarbij je eerst de binnentent los op moet zetten. dat is echt een crime als het regent en je binnentent nat wordt. Snelste en makkelijkste tent die we hebben gehad was een nordisk tunneltent waar de binnentent al in hing => 3 stokken erin schuiven, aan beide uiteinden van de tent 1 haring er in en hij stond al :P
Terwijl ik dan alle andere haringen en scheerlijnen ging regelen kon mijn vrouw al binnenin de matjes en slaapzakken organiseren :)

[ Voor 34% gewijzigd door Leipo op 15-03-2023 08:47 ]

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Voor licht heb ik de Hilleberg Nallo 2 (niet de GT, heb de voortent niet nodig), 1300 gram voor dubbeldaks 2 persoonstent met ruimte voorin. Makkelijk op te zetten, binnentent kan er in blijven tijdens opzetten.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
helemaal een mooie tent! helaas ben ik te lang en zou ik steeds een natte slaapzak hebben bij mijn voeten :P
omdat we ook in storm en winter op pad gaan zijn we zelf voor de Allak 3 gegaan. Een stuk zwaarder dus dat was een flink compromis...

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Justinn1988 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:13:
[...]

Wij hebben sinds kort ook een MSR tent (Mutha Hubba voor 2-3 personen) en bevalt erg goed. _/-\o_
Gekocht ter vervanging van een ruim 2x zo zware Coleman, omdat we veelzijdiger willen kunnen kamperen (mogelijkheid voor backpacken / fietsvakantie e.d.). Ik sta te kijken van de kwaliteit, eenvoud van het opzetten en het gewicht (2,27 kg voor de driepersoons). Als je een beetje zoekt kan je deze voor een 'prima' prijs vinden (570 euro, bij Bever kost ie 200 euro meer).

Helaas zijn de aspecten lichtgewicht, kwaliteit/comfort én betaalbaar niet goed te verenigen. Ik zie het als investering in de toekomst. Een goede slaapmat en slaapzak zou ik persoonlijk ook niet te veel op willen besparen, maar het wordt inderdaad gauw (erg) duur. Lichtgewicht slaapmat hebben we van Sea To Summit, en een lichtgewicht donzen slaapzak van Thermarest.
Die MSR heb ik toevallig van de week gezien bij de Wit.
Daar stonden ook een hele zwik Vango tentjes, ook lichtgewicht en ook weer wat lager geprijsd.
Maar het merendeel kon ik niet eens rechtop in zitten.
Bijvoorbeeld:
https://www.dewitschijnde...ade-200-lichtgewicht-tent
of deze:
https://www.dewitschijnde...2-lichtgewicht-tunneltent

Nou wil ik best wat in leveren aan comfort. En ruimte kan ook een flink stuk minder dan ik nu heb met mijn Coleman.
Maar ik wil wel rechtop op bed kunnen zitten om me aan en uit te kunnen kleden, keertje uitrekken, enz.
Evengoed e MSR Hubba Hubba NX 2 persoons uitvoering stond daar voor €499,-.
Wat echt een klap geld is, maar ik denk zomaar dat dit hem wel eens kon worden.
1,72kg super klein pakketje, enz.
Ideaal ook als ik in de toekomst met mijn dochtertje op hike ga of zo fiets vakantie of zo iets. Kunnen we nog wel met zijn 2tjes inliggen.

Matje heb ik al het beste gekocht wat ik kon vinden in mijn budget: Exped Synmat 7 LW
Geen ultra light want ik ga/ging niet hiken, maar met die paar honderd gram die dat ding weegt dikke prima.
Maar goed geïsoleerd ook voor de koudere tijden, ruim en dik genoeg voor om heerlijk te slapen.

Slaapzak zag ik gisteren ook nog wel een goede optie bij de Wit.
Vango Cobra 200, Mummy model, 700 gram, ganzen dons, super klein in te pakken, comfort tot 2 graden €250
Maar eventueel met een goede lakenzak is dat wel te verhogen.
Voor het voor/hoog en naseizoen lijkt me dit wel voldoen, mits ik niet te hoog de bergen in ga.
https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/slaapzak-cobra-200

Even zo snel gerekend een investering van 750 euro voor een beetje gewichtsbesparing (enkele kilo's) en een veel kleiner pakformaat . :o

Toch ook maar eens even MP in de gaten houden voor een tentje.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 15-03-2023 13:50 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:48
Bommes schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:09:
[...]

Even zo snel gerekend een investering van 750 euro voor een beetje gewichtsbesparing (enkele kilo's) en een veel kleiner pakformaat . :o
ach, je moet eens in het Het Grote Outdoor- en Bergwandeltopic - Deel 2 komen kijken. Dat er hier sommige 2 keer moeten rijden om alle shit spullen op bestemming te krijgen is ook weer een uiterste he ;) En een besparing van enkele kilo's is zeer netjes! Nu kan je nog grote sprongen maken, straks ben je hetzelfde kwijt voor mischien max een kilo...

Voordeel is wel dat dit investeringen zijn die je altijd weer kan doorverkopen als het moet, en anders heb je er gewoon lang plezier van (wat soms ook weer een nadeel is als je eens een keer iets anders wil..maar goed..dan is optie 1 - doorverkopen - weer een optie :) )

Van dat Vango tentje heb ik de verlengde versie trouwens ( F10 Xenon UL2+), prima tentje voor die prijs. Maar inderdaad krapjes..

Verder ook nog afgelopen jaar heel snel deze gekocht:
https://www.campz.nl/camp...ight-tent-2p-M780344.html
(ook krap trouwens)

Mijn eerste 'niet dure onbekend merk' tent. (kwam erachter dat voor de GR-20 een zelfdragende tent met kleine footprint handiger is dan de Vango F10, dus snel maar even deze besteld voor (toen 129 euro). Moet zeggen dat het me niet tegen valt. Moet nog 1 seizoen mee, misschien daarna de verkoop in.

Vergeet trouwens de Decathlon niet, die hebben inmiddels ook best geinige lichtgewicht tentjes voor leuke prijzen.

[ Voor 25% gewijzigd door Hopjesvla79 op 15-03-2023 14:35 ]

Hi Ha Hopjesvla

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Bommes schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:09:
[...]

Die MSR heb ik toevallig van de week gezien bij de Wit.
Daar stonden ook een hele zwik Vango tentjes, ook lichtgewicht en ook weer wat lager geprijsd.
Maar het merendeel kon ik niet eens rechtop in zitten.
Bijvoorbeeld:
https://www.dewitschijnde...ade-200-lichtgewicht-tent
of deze:
https://www.dewitschijnde...2-lichtgewicht-tunneltent

Nou wil ik best wat in leveren aan comfort. En ruimte kan ook een flink stuk minder dan ik nu heb met mijn Coleman.
Maar ik wil wel rechtop op bed kunnen zitten om me aan en uit te kunnen kleden, keertje uitrekken, enz.
Evengoed e MSR Hubba Hubba NX 2 persoons uitvoering stond daar voor €499,-.
Wat echt een klap geld is, maar ik denk zomaar dat dit hem wel eens kon worden.
1,72kg super klein pakketje, enz.
Ideaal ook als ik in de toekomst met mijn dochtertje op hike ga of zo fiets vakantie of zo iets. Kunnen we nog wel met zijn 2tjes inliggen.
Misschien heel erg out of the box en totaal niet wat je wil; een hangmat met een tarp er boven?

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

@Anton2610 dat gaat me net wat te ver.
Na een dag rijden wil ik graag "plat" op een bedje kunnen liggen, motorkleding, helm en dergelijke droog en veilig binnen in de tent.
Goed out of the box gedacht maar net iets te voor mij. Net als enkel een tarp met wat scheerlijnen aan mijn motor vast gemaakt.
Zo iets:
Afbeeldingslocatie: https://motorrijders.nl/wp-content/uploads/2020/08/P1866083.MOV.16_44_47_29.Still001-scaled.jpg

Super hipster maar voor mij echt te veel buiten.
Die tijd heb ik wel gehad vroeger bij de scouting in de frietpunt tentjes.
Afbeeldingslocatie: https://scoutingoisterwijk.nl/content/photos/83/2.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Bommes schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:42:
@Anton2610 dat gaat me net wat te ver.
Na een dag rijden wil ik graag "plat" op een bedje kunnen liggen, motorkleding, helm en dergelijke droog en veilig binnen in de tent.
Goed out of the box gedacht maar net iets te voor mij. Net als enkel een tarp met wat scheerlijnen aan mijn motor vast gemaakt.
Zo iets:
[Afbeelding]

Super hipster maar voor mij echt te veel buiten.
Die tijd heb ik wel gehad vroeger bij de scouting in de frietpunt tentjes.
[Afbeelding]
Beetje masochisme mag :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• JR1966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-01 00:02
Mijn vrouw en ik (55+) hebben bedacht dat we ipv hotels en dat soort in het vervolg samen willen gaan kamperen. Een beetje de omgekeerde weg geloof ik waar mensen met kindertjes volgens mij vaak kiezen voor kamperen en oudere jongeren als wij voor hotels, huisjes enzo.

Anyway.. We zoeken nu een fijne tent om zo nu en dan long-weekends of midweekjes mee op stap te gaan, voornamelijk in Nederland of directe buurlanden. We zijn er wel uit dat het geen polyester moet worden maar iets van technisch katoen. Ademend in iedergeval. Zelf heb ik de afgelopen jaren regelmatig fietsvakanties gedaan met een polyester tent. Maar voor vakanties waar de tent een centrum is waarnaar we dagelijks terugkeren en overdag ook langer verblijven is die (Nordisk Oppland 3) niet geschikt. Beetje makkelijk opbouwen is wel fijn maar hoeft denk ik niet persé stokken òf luchtbuizen te zijn. Tent gaat mee in de auto. We zij met z'n tweetjes. Nageslacht heeft het ouderlijk nest ruimschoots verlaten.

Karstens of De Waard geld willen we er niet aan spenderen. We denken aan tenten als
Tunneltenten als:

bardani spitfire 300 rstc
safarica pacific reef 310 tc
obelink familia 4

Mij komt voor dat deze modellen best wel uitwisselbaar zijn. Ook al zit er tussen de duurste en goedkoopste een paar honderd euro. Qua functionaliteit vind ik die obelink erg interessant (groot net voor voorluifel, heel (te?) grote leefruimte van 2,7m diep ipv ca 1,6m bij de anderen. Maar ook een donkere slaaptent. Niet alleen binnentent maar ook buitentent dat [hopelijk] het licht goed buiten houdt). Is dat überhaupt wat, zo'n donkere slaaptent of is dat vooral marketing buzz?

Verder zijn we ook gecharmeerd van de Kampa Hayling 4 air Tc. Maar die is wel weer heel basic vergeleken met de anderen.

Mijn vraag: zijn die modelletjes idd uitwisselbaar, zijn er nog zaken waar ik specifiek op moet letten als ik deze met elkaar vergelijk en natuurlijk... Zie ik nog modellen over het hoofd die ik zeker mee moet nemen in de overweging? Ik wil niet meer dan € 1500,- uitgeven. € 1000,-- is ook prima. Niet persé fan om een ander z'n ellende over te nemen en daarmee een bloeiende kampeercarriere in de knop te laten sterven. Dus richten we ons vooralsnog op nieuw.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
JR1966 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:27:
Mijn vrouw en ik (55+) hebben bedacht dat we ipv hotels en dat soort in het vervolg samen willen gaan kamperen. Een beetje de omgekeerde weg geloof ik waar mensen met kindertjes volgens mij vaak kiezen voor kamperen en oudere jongeren als wij voor hotels, huisjes enzo.

Anyway.. We zoeken nu een fijne tent om zo nu en dan long-weekends of midweekjes mee op stap te gaan, voornamelijk in Nederland of directe buurlanden. We zijn er wel uit dat het geen polyester moet worden maar iets van technisch katoen. Ademend in iedergeval. Zelf heb ik de afgelopen jaren regelmatig fietsvakanties gedaan met een polyester tent. Maar voor vakanties waar de tent een centrum is waarnaar we dagelijks terugkeren en overdag ook langer verblijven is die (Nordisk Oppland 3) niet geschikt. Beetje makkelijk opbouwen is wel fijn maar hoeft denk ik niet persé stokken òf luchtbuizen te zijn. Tent gaat mee in de auto. We zij met z'n tweetjes. Nageslacht heeft het ouderlijk nest ruimschoots verlaten.

Karstens of De Waard geld willen we er niet aan spenderen. We denken aan tenten als
Tunneltenten als:

obelink familia 4

Mij komt voor dat deze modellen best wel uitwisselbaar zijn. Ook al zit er tussen de duurste en goedkoopste een paar honderd euro. Qua functionaliteit vind ik die obelink erg interessant (groot net voor voorluifel, heel (te?) grote leefruimte van 2,7m diep ipv ca 1,6m bij de anderen. Maar ook een donkere slaaptent. Niet alleen binnentent maar ook buitentent dat [hopelijk] het licht goed buiten houdt). Is dat überhaupt wat, zo'n donkere slaaptent of is dat vooral marketing buzz?

Verder zijn we ook gecharmeerd van de Kampa Hayling 4 air Tc. Maar die is wel weer heel basic vergeleken met de anderen.

Mijn vraag: zijn die modelletjes idd uitwisselbaar, zijn er nog zaken waar ik specifiek op moet letten als ik deze met elkaar vergelijk en natuurlijk... Zie ik nog modellen over het hoofd die ik zeker mee moet nemen in de overweging? Ik wil niet meer dan € 1500,- uitgeven. € 1000,-- is ook prima. Niet persé fan om een ander z'n ellende over te nemen en daarmee een bloeiende kampeercarriere in de knop te laten sterven. Dus richten we ons vooralsnog op nieuw.
Ik kan alleen zeggen dat ik fijne ervaringen met Bardani heb. Ik heb zelf een Stelvio (meeer dan genoeg voor mij alleen) en dit zijn iets grotere modellen natuurlijk.

Heeft ook een computer!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:55
JR1966 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:27:

Tunneltenten als:

obelink familia 4

Tja, wij zijn ook 55/50+ en kamperen ook nog steeds lekker met het tentje. Wij hebben voor als we niet met de fiets aan het kamperen zijn een Robens Double Dreamer 4 bij ons, en dan de niet de TC versie. Juist als je maar zo kort staat, midweekje of lang weekend, dan willen wij geen natte katoenen tent moeten inpakken.

Ik ben toen echt op zoek gegaan, mede ook voor Schotland, Ierland en andere gebieden met steekbeesten, naar een tent waar ook de voortent een volledig gesloten grondzeil heeft en dat was nog al lastig. Maar de Robens heeft dat, net als een deur aan de zijkant waar geen regen naar binnen komt.

Maar zo veel tenten, zo veel ervaringen. Als ik in de afgelopen 40 jaar iets geleerd heb is dat een tent heel persoonlijk is en dat wat de een perfect vind de ander een mislukt ontwerp vind. Dus iets tweedehands vinden en voor je eerste vakantie accepteren dat het een beetje zoeken is wat voor je werkt en alles noteren wat je niet/wel fijn vind zorgt e voor dat je dan goed beslagen ten ijs komt voor een mooie nieuwe tent.

En ik ben door schade en schande wijs geworden en heb de afgelopen 5 jaar al twee tenten vervroegd afgeschreven of weer weg gedaan die er op papier ideaal uitzagen.

Maar kamperen met de tent (buiten de schoolvakanties om) *O*

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:20
Wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van koelelementen die je dagelijks wisselt op de camping? Zou graag een mobicool willen halen maar dat is best een grote unit die veel ruimte vraagt in de auto en ook een aardig prijskaartje heeft. Bij de Decathlon zag ik een opblaasbare koeltas die je kunt vullen met koelelementen met redelijke reviews.

We gaan eind augustus voor twee weken naar Zwitserland met de tent en als de temperaturen hoog blijven ben ik bang dat je misschien 2x per dag moet wisselen. Toch proberen puzzelen in de kofferbak met een mobicool of is er een andere praktische oplossing? Dit wordt onze eerste echte kampeeravontuur. Goedkoop is duurkoop wil ik natuurlijk ook voorkomen.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

D. Ninjai schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:31:
Wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van koelelementen die je dagelijks wisselt op de camping? Zou graag een mobicool willen halen maar dat is best een grote unit die veel ruimte vraagt in de auto en ook een aardig prijskaartje heeft. Bij de Decathlon zag ik een opblaasbare koeltas die je kunt vullen met koelelementen met redelijke reviews.

We gaan eind augustus voor twee weken naar Zwitserland met de tent en als de temperaturen hoog blijven ben ik bang dat je misschien 2x per dag moet wisselen. Toch proberen puzzelen in de kofferbak met een mobicool of is er een andere praktische oplossing? Dit wordt onze eerste echte kampeeravontuur. Goedkoop is duurkoop wil ik natuurlijk ook voorkomen.
Wel letten of de camping die service bied (vrieskast) en je koelelementen etiketteren.
Anders gewoon voor het gemak gaan en kiezen en een piëzo elektrische koelbox aanschaffen (Mobicool) of el cheapo kan ook bij Ome Ali / Decatlon kijken.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter

Heb het jaren gedaan en op de meeste campings kan je ze wel invriezen (wel even checken). Ik was er na een tijd wel een beetje zat van. Lang niet alle campings hebben gewoon een knappe vriezer waarin het netjes ligt en lang niet alle gasten gaan er netjes mee om, sta je weer te grabbelen waar jouw elementen dan zijn. Een herkenbare zak erom kan dan helpen maar dat mag ook weer niet altijd.

Na een aantal campings in korte tijd waarin ik bij de receptie moest vragen of twee keer per dag (ja dat is inderdaad nodig bij warm weer) aanbellen bij het woonhuis van de campingeigenaar was ik het wel een beetje zat. :P

Maar heel vaak is het gewoon in een open gebouw en gaat het prima. Als je dat prima vindt dan is het goed te doen. Heb het zelf ook lang volgehouden voordat ik over ging op stroom, met een gezin heb ik al genoeg ongemakken. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hopjesvla79
Ik heb een Dometic koelbox, en die paste mee in de toenmalige Twingo...maar goed, dat is dan wel ten koste gegaan aan de plek voor eventuele kinderen.

We hebben liever een koelbox ;)

Maar goed, zo'n Decathlon opvouwbaar ding heb ik ook een tijdje gebruikt, en werkt niet onaardig. Alles valt of staat met of je genoeg koelelementen heb en kan wisselen. Zo'n piezo ding ook gehad en vond ik eigenlijk nog wel het minste: veel geluid en weinig resultaat. Kan je beter koelelementen gebruiken.

[ Voor 45% gewijzigd door Hopjesvla79 op 20-03-2023 22:13 ]

Hi Ha Hopjesvla

• Bertus
  • Niet online
He, nog een bekend thema. Ik ben ook al een tijd op zoek naar een goede koelbox. Het liefste wil ik niet te afhankelijk zijn van stroom op een plaats. Mijn bevindingen zo ver:

1 - Goedkope koelboxen zijn erg slecht geisoleerd. Je voelt het gewoon aan de behuizing.
2 - Degene met een piezo element hebben datzelfde probleem en moeten eigenlijk altijd aan staan. Ook lijken ze allemaal op elkaar qua bouw (slecht)
3 - Ik dacht dat degene met compressor te groot waren

Vorige week ben ik eens wezen kijken bij de Kampeerhallen in Roden:

1 - Ik heb minder ruimte nodig dan ik dacht
2 - Een compressor koelbox is duuuuur
3 - Ik ben redelijk klaar met het 'gezeik' en gezoek en ga als het nodig is vanaf ~april een Camp Guru RC15 halen met accu. Ik vermoed niet dat die accu 40 uur runtime heeft, maargoed. Ook vrij duur met 300 euro maar kan voor mij alle omstandigheden dan wel aan, plus hij voelde betrekkelijk degelijk.

Heeft ook een computer!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Bertus schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:01:
He, nog een bekend thema. Ik ben ook al een tijd op zoek naar een goede koelbox. Het liefste wil ik niet te afhankelijk zijn van stroom op een plaats. Mijn bevindingen zo ver:

1 - Goedkope koelboxen zijn erg slecht geisoleerd. Je voelt het gewoon aan de behuizing.
2 - Degene met een piezo element hebben datzelfde probleem en moeten eigenlijk altijd aan staan. Ook lijken ze allemaal op elkaar qua bouw (slecht)

3 - Ik ben redelijk klaar met het 'gezeik' en gezoek en ga als het nodig is vanaf ~april een Camp Guru RC15 halen met accu. Ik vermoed niet dat die accu 40 uur runtime heeft, maargoed. Ook vrij duur met 300 euro maar kan voor mij alle omstandigheden dan wel aan, plus hij voelde betrekkelijk degelijk.
als je in de handleiding(en) kijkt van koelboxen is 230 vs 12v altijd een verschil in vermogen oftewel in 12v modus zijn ze minder efficient. dat is wel iets om rekening mee te houden, als je boodschappen doet en het is heet .. loont het soms wel beetje als je gewoon diepvries meuk laat ontdooien in de koelbox om een dag later op te eten.. kan accu schelen als er wat "intelligentie' in zit.

voor 300 euro accu zijn er genoeg goedkopere alternatieven te vinden.. tenzij je het "ingebouwd" wilt hebben ..

USB-c en/of "auto-start hulp" / 20/18/14v li-ion powerbank/accu dingen (elektrische fiets) zijn al dan niet out-of the box 12v voedingsbronnen .. als je niet wilt knutselen is er vast op het web een 12v converter/adapter voor te vinden alleen letten dat ze 3A/4A kunnen leveren.
Als ik stroomloos zou gaan zou ik mijn tools van thuis de accu's pakken en de lader ..stepdown converter ertussen .. go

Sommige mensen plaatsen een 12v/5v ventilator tegen het koelspiraal in dat zou extra / betere koeling opleveren

Anderen die stoppen pakken sap in de winkel in het vriesvak om later op de dag ofzo die op te halen en op die wijze de koelbox van beetje extra koeling te voorzien . (ipv koelelementen)

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 21-03-2023 02:18 ]

Tja vanalles

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
Bertus schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:01:

Op basis waarvan heb je geconstateerd dat die Camp Guru een accu heeft? Want dat kan ik met (5 minuten) googlen zo niet vinden.
Ken het merk niet, maar hij ziet er inderdaad best aardig uit.

• Bertus
  • Niet online
Eddos schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:54:
[...]

Op basis waarvan heb je geconstateerd dat die Camp Guru een accu heeft? Want dat kan ik met (5 minuten) googlen zo niet vinden.
Ken het merk niet, maar hij ziet er inderdaad best aardig uit.
Op basis van mijn handen en ogen :-) Van de unit die ik zag.

Heeft ook een computer!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:12

samo

yo/wassup

Bertus schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:10:
[...]

Op basis van mijn handen en ogen :-) Van de unit die ik zag.
Ik denk wel dat je een accessoire hebt gezien, niet een die standaard bij de unit van €300 zit. Kijk bijvoorbeeld hier.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Bertus
  • Niet online
samo schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:27:
[...]

Ik denk wel dat je een accessoire hebt gezien, niet een die standaard bij de unit van €300 zit. Kijk bijvoorbeeld hier.
Nee, hij is intern. Zie ook de titel hier:

https://www.karstentravel...box-rc15-230-12-accu.html

Trouwens: Hoezo denk je dat ik een accessoire gezien heb? Er staat een koelbox, er zit een accu in, en er word een prijs aangegeven voor de unit.
Goed, het kan zijn dat ie alsnog zonder accu geleverd word.

[ Voor 12% gewijzigd door Bertus op 21-03-2023 09:54 ]

Heeft ook een computer!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
Bertus schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Nee, hij is intern. Zie ook de titel hier:

https://www.karstentravel...box-rc15-230-12-accu.html

Trouwens: Hoezo denk je dat ik een accessoire gezien heb? Er staat een koelbox, er zit een accu in, en er word een prijs aangegeven voor de unit.
Goed, het kan zijn dat ie alsnog zonder accu geleverd word.
Ik geloof direct wat je gezien hebt hoor, ik vind het alleen zo bijzonder dat het dan wel in een titel staat, maar niet in bijv. de kenmerken:
Productkenmerken:

Werkt op 12v en op 230V
Daar zou ik dan ook accu bij verwachten. + het is best een unique selling point. Dan kun/mag je dat promoten in de productkenmerken en/of product-omschrijving toch?

• Bertus
  • Niet online
Eddos schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:16:
[...]

Ik geloof direct wat je gezien hebt hoor, ik vind het alleen zo bijzonder dat het dan wel in een titel staat, maar niet in bijv. de kenmerken:

[...]

Daar zou ik dan ook accu bij verwachten. + het is best een unique selling point. Dan kun/mag je dat promoten in de productkenmerken en/of product-omschrijving toch?
ik ga wel ff kijken. Karsten is hier 5 minuten vandaan :-)

Heeft ook een computer!

• Bertus
  • Niet online
Word geleverd zonder accu. Jammer voor mij dus :-)

Heeft ook een computer!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:20
Gonadan schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:42:
[...]

Heb het jaren gedaan en op de meeste campings kan je ze wel invriezen (wel even checken). Ik was er na een tijd wel een beetje zat van. Lang niet alle campings hebben gewoon een knappe vriezer waarin het netjes ligt en lang niet alle gasten gaan er netjes mee om, sta je weer te grabbelen waar jouw elementen dan zijn. Een herkenbare zak erom kan dan helpen maar dat mag ook weer niet altijd.

Na een aantal campings in korte tijd waarin ik bij de receptie moest vragen of twee keer per dag (ja dat is inderdaad nodig bij warm weer) aanbellen bij het woonhuis van de campingeigenaar was ik het wel een beetje zat. :P

Maar heel vaak is het gewoon in een open gebouw en gaat het prima. Als je dat prima vindt dan is het goed te doen. Heb het zelf ook lang volgehouden voordat ik over ging op stroom, met een gezin heb ik al genoeg ongemakken. :+
Bedankt! We hebben bij de camping nagevraagd en het kan. Omdat wij best wel veel moeten aanschaffen voor een eerste keer lang kamperen gaan we hierop even besparen en zien we het aan. Helpt ook niet dat het zeer duur land is dus alle beetjes helpen :p

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Wij kamperen zonder koelbox of -tas. En nee, we gaan ook bijna niet uit eten. ;) en we kamperen verder ook niet ultra-light ofzo. Wel zonder bagage-karretje.

IJsje eten doen we bij de ijssalon of we zoeken een plekje in de buurt van een supermarkt. Speciaalbiertje voor ‘s avonds gaat in de koelkast van de camping. Avondeten kopen we elke dag vers in. Voor dagen dat winkels gesloten zijn een soepje uit blik of zak. Broodjes bakken we zelf af en zuivel drinken we een weekje niet of nuttigen we ‘s middags ergens. We zorgen dat broodbeleg in de vakantie allemaal houdbaar is buiten de koelkast. Ik mis ‘m nog steeds niet, staat ook niet hoog op m’n verlanglijstje. Voornaamste reden dat we geen koelbox hebben is inderdaad de benodigde ruimte in de auto.

Wij hebben bijvoorbeeld wel een heerlijk dikke slaapmat die veel ruimte inneemt, dat zijn echt persoonlijke keuzes dus doe hierin vooral wat je zelf fijn vindt. Ik vind het leuk om te laten horen dat het ook zonder kan eventueel.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:16
Jarenlang heb ik het ook zonder elektrische koelbox volgehouden, met scouting. Ja het kan, maar het beperkt je wel in de levensmiddelen die je kunt bewaren. Met een grote groep is dat minder een issue. Bij ontbijt gewoon houdbaar beleg op de boterhammen, in de loop van de ochtend boodschappen doen en de 3 pakjes kaas, 6 pakjes vleeswaren en 5 pakken melk gaan wel op bij de lunch van een stel hongerige pubers. In een gewone koelbox kun je dan wel een hoeveelheid vlees voor de avondmaaltijd een paar uur bewaren. Vooral ook omdat het om een aardige hoeveelheid vlees gaat. Massa warmt minder snel op.

Maar een vakantie is voor mij ook gewoon lekker eten en natuurlijk vooral genieten.
Een gekoeld drankje, lekker stukje vlees van een lokale slagerij voor 's avonds en wat vleeswaren voor op verse broodjes hoort daar voor mij ook bij. De pakjes vleeswaren of het pak melk gaan niet in één keer op als je maar met 1 of 2 personen bent. Weggooien is zonde.
En als die ene camping met dat unieke uitzicht wat verder van de bewoonde wereld ligt, wil ik ook niet anderhalf uur per dag kwijt zijn aan boodschappen. Een koelbox/koelkastje op elektriciteit of gas (ja, ik kampeer soms ook zonder aansluiting op elektriciteit) waarin je gegarandeerd je vlees en dergelijke enkele dagen op de juiste temperatuur kunt bewaren is een luxe die ik graag meeneem.
Ondanks dat die luxe veel ruimte in beslag neemt.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 14-01 21:33
D. Ninjai schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:48:
[...]

Bedankt! We hebben bij de camping nagevraagd en het kan. Omdat wij best wel veel moeten aanschaffen voor een eerste keer lang kamperen gaan we hierop even besparen en zien we het aan. Helpt ook niet dat het zeer duur land is dus alle beetjes helpen :p
Ik denk dat je vooral even moet afvragen wat je koel wil houden.. Is het enkel wat drinken dan lijkt het mij niet zo'n issue. Maar ik weet niet of ik vleeswaren en zeker geen zuivel producten zo zou proberen koud te houden, volgens mij gaat dat niet heel lekker op wisselende temperatuur..

Wij hadden geluk gewoon een grote auto te hebben toen we nog met de tent kampeerde en wij kregen met gemak een mobicool achterin..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 17:36
Ooit koelkastje bij de Blokker gekocht. Super ding.
Ga echt mijn tijd niet verspillen om dagelijks boodschappen te doen , ga liever wandelen, mtb'en of kayakken.
Wekelijks boodschappen is voldoende, enkel dagelijks brood regelen.

[ Voor 17% gewijzigd door maartend op 23-03-2023 07:01 ]

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:40
TLDR: Zonder kinderen is het makkelijk te doen zonder koelkast, met kinderen lijkt het me wel wenselijk om er één te hebben.

Toen we met z'n tweeën of met vrienden gingen kamperen namen we een simpele koelbox mee, waar wat koelblokken in gingen voor de reis. Eenmaal aangekomen was dagelijks boodschappen doen prima. Bederfelijke waren blijven in die box prima een dagje goed als je er ook wat ijsjes of diepvriesgroente bij legt, maar meestal deden we gewoon eind van de middag boodschappen voor het avondeten zodat dingen niet de tijd hadden om teveel op te warmen. Vleeswaren aten we weinig, en anders zo snel mogelijk op, al dan niet bewaard onder een bevroren zak doperwten. In mijn ervaring, als je elke dag een uitje hebt (lees: niet de hele dag op de camping hangt) dan kom je altijd wel langs een supermarkt en zijn de boodschappen in een kwartier gepiept.

Nu hebben we kleine kinderen en is het wat lastiger geworden om even langs de winkel te gaan. We hebben sindsdien niet meer gekampeerd maar we gaan het dit jaar weer proberen en zeker een koelkast meenemen (en een aanhanger/vouwwagen :+ ). Voordeel is wel dat we sindsdien vegetarisch zijn gaan eten, dat maakt het leven wel een stuk makkelijker ;) .

• vso
  • Niet online

vso

tja...

diy koelkast is niet lastig, eerder omslachtig een koelbox is ook niet nodig voor (kleine)kinderen maar wat maakt vakantie voor jou en je gezin ?

Tja vanalles

• Kevinns
Precies. Ik hou van kamperen omdat je van dag tot dag kan bepalen waar je wil overnachten, en dat je lekker buiten bent. Een beetje luxe vind ik wel fijn maar niet noodzakelijk. Een koelkast is dus ook niet noodzakelijk, maar het geeft je wat meer flexibiliteit, wat met kinderen wel prettig kan zijn. Het is een persoonlijke afweging maar tot nu toe heb ik het niet gemist :) .

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:13

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wij gaan dit jaar voor het eerst wat ruimer kamperen. Twee kinderen in de auto (octavia combi 3). Maar nu met thule motion XXL dakkoffer (610 liter). In de kofferbak een 6-8 persoons opblaastent

https://cdn.toppy.nl/g/ca..._opblaasbare_tent_11_.jpg

Vorig jaar hadden we een koelkast gehuurd. Dat beviel zo goed, nu hebben we zelf een 50x50x50cm koelkast gekocht. Die gaat in de kofferbak naast de tent.

Bende speelgoed/kasten mee en gaan! En klikaanklikuit uiteraard voor alle verlichting ;)

Op naar de Beerze Bulten deze zomer! :)

Professioneel Heftruck Syndroom

• Drardollan
Kevinns schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:22:
Precies. Ik hou van kamperen omdat je van dag tot dag kan bepalen waar je wil overnachten, en dat je lekker buiten bent. Een beetje luxe vind ik wel fijn maar niet noodzakelijk. Een koelkast is dus ook niet noodzakelijk, maar het geeft je wat meer flexibiliteit, wat met kinderen wel prettig kan zijn. Het is een persoonlijke afweging maar tot nu toe heb ik het niet gemist :) .
En dan de hele dag bezig moeten zijn met plannen van boodschappen en deze ook halen? Een luxe is toch ook dat je kan ontspannen en niet na hoeft te denken over of je nog een bederfelijk artikel moet kopen?

Een grote koelkast is niet perse nodig natuurlijk (en dat zeg ik terwijl ik er zelf net 1 van 140+ liter heb gekocht :D), maar je kan ook een klein koelkastje of koelboxje kunnen meenemen. Wel of niet elektrisch, want koelelementen werken ook prima.

Of je moet altijd ergens gaan eten. Maar dan gebruik je de kampeerplek enkel als slaapplaats. Dan kan je beter in een hotel gaan zitten toch :+

• samo

samo

yo/wassup

Wij huren dit jaar de koelkast op de camping. Dus wel een échte koelkast (tafelmodel, geen SMEG ofzo), maar niet de uitdaging van vervoer.

• JanHenk
  • Niet online
NeFoRcE schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:36:
Wij gaan dit jaar voor het eerst wat ruimer kamperen. Twee kinderen in de auto (octavia combi 3). Maar nu met thule motion XXL dakkoffer (610 liter). In de kofferbak een 6-8 persoons opblaastent

https://cdn.toppy.nl/g/ca..._opblaasbare_tent_11_.jpg

Vorig jaar hadden we een koelkast gehuurd. Dat beviel zo goed, nu hebben we zelf een 50x50x50cm koelkast gekocht. Die gaat in de kofferbak naast de tent.

Bende speelgoed/kasten mee en gaan! En klikaanklikuit uiteraard voor alle verlichting ;)

Op naar de Beerze Bulten deze zomer! :)
Best een prijzige tent voor volledig polyester, lijkt het.

Wat waren voor jou de belangrijkste criteria bij de aanschaf?

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Hopjesvla79
Drardollan schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:40:
[...]

En dan de hele dag bezig moeten zijn met plannen van boodschappen en deze ook halen? Een luxe is toch ook dat je kan ontspannen en niet na hoeft te denken over of je nog een bederfelijk artikel moet kopen?
heb het ook jaren zo gedaan, valt wel mee hoor, dat plannen als je je er op instelt.

Zoveel mensen zoveel wensen (clichemodus), wat voor mij de luxe aan camperen is , is voor velen hier ook al cramperen..

Hi Ha Hopjesvla

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:36
Een omgebouwde brandweerwagen ( Mercedes L608D ) ledig gewicht 3695kg uit 1986 en diesel.

Die nog op kenteken staat als vrachtwagen ( niet camper dus ).

Betaal je dan maar €165 per 3 maanden aan wegenbelasting ?

https://www.belastingdien...per-tijdvak-van-3-maanden

• Drardollan
Hopjesvla79 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:52:
[...]

heb het ook jaren zo gedaan, valt wel mee hoor, dat plannen als je je er op instelt.
Dat kan, maar beperkt je dat niet ontzettend? Want even op maandagmorgen 2 pakjes vlees halen en een pak melk is dan geen optie.
Zoveel mensen zoveel wensen (clichemodus), wat voor mij de luxe aan camperen is , is voor velen hier ook al cramperen..
Dat cliche komt om de paar posts voorbij, zullen we dat laten voor wat het is? Dat weten we ondertussen allemaal wel lijkt mij. Op die manier kan je nergens meer over kletsen, want alles wordt direct onder die noemer afgeserveerd.

• Kevinns
Drardollan schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:17:
[...]

Dat kan, maar beperkt je dat niet ontzettend? Want even op maandagmorgen 2 pakjes vlees halen en een pak melk is dan geen optie.
Voor mij niet hoor. Ik heb bij mijn ontbijt niet per sé melk en vleeswaren nodig. Een camembert overleeft de hogere temperaturen prima (niet in de auto bewaren :+ ) en is heerlijk bij je verse baguette en/of croissant. Een pastasaus maak je prima op basis van wat blikken tomaat en verse groenten van de dag ervoor op de dagen dat je even niet naar de winkel kan. Of je gaat uit eten.

Als je echt niet zonder je cappuccino kan dan loop/fiets/rij je een willekeurig dorp in en doe je daar even een bakkie.
[...]
Haha de hele dag is wel wat overdreven he. En ik vind het juist heerlijk om niet te moeten eten wat er toevallig nog over is. Op vakantie geniet ik ervan dat je tijd hebt om op het moment zelf een gerecht te bedenken en te koken.

Je bedenkt tijdens je dagactiviteit waar je zin in hebt die avond, je rijdt/fietst/loopt op weg van die activiteit naar de camping langs de winkel, haalt de 10 ingrediënten die je nodig hebt, en je gaat koken. Als dat meer dan een half uur kost ergens tussendoor dan gaat er iets verkeerd haha. Juist die weekboodschappen vind ik verschrikkelijk. Dan ben je écht een uur actief aan het plannen én een uur winkelen, en auto inladen, en uitladen, en slepen met veel te zware tassen. En een bijkomend voordeel van kleine boodschappen is dat je geen koelkast nodig hebt ;) .

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:13

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

JanHenk schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:51:
[...]

Best een prijzige tent voor volledig polyester, lijkt het.

Wat waren voor jou de belangrijkste criteria bij de aanschaf?
kwaliteit, veel opties, kleurstelling, veel cablemanagement. Vorig jaar voor het eerst opgezet. Stond letterlijk in een kwartier. Monstertentje!

Professioneel Heftruck Syndroom

• vso
  • Niet online

vso

tja...

[...]

Er zijn genoeg producten die je kan kopen die zonder kou het ook wel overleven, 3 cm aarde/grond om die producten heen is ook een goeie isolator zat opties om zonder koelkast te overleven ..

Thuis zijn pakjes/blikjes en 3 plakken op je brood "luxe" op vakantie is het juist andersom :) dat maakt het voor de kids een feest en voor ons een gemak.

nadat de "tent" staat spreken we het algemene plan door (planbord erbij), bv morgen naar pretpark of wanneer we uit eten gaan. maar dat kan makkelijk veranderen .. niks staat spijkervast.
Of je moet altijd ergens gaan eten. Maar dan gebruik je de kampeerplek enkel als slaapplaats. Dan kan je beter in een hotel gaan zitten toch :+
Enige voordeel van een huisje/hotel kamer is dat je douche / wc relatief schoon is (hopenlijk) enzo .. eigen beddengoed zonder CSI gedachte(s) te hoeven hebben is ook wel fijn ..

of je nu 100,- stuk slaat aan boodschappen of uit eten tja alles kan.. het is gewoon prettig als je als team / gezin zonder morren geniet van het moment samen.

Tja vanalles

• Hopjesvla79
Drardollan schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:17:
[...]

[...]

Dat cliche komt om de paar posts voorbij, zullen we dat laten voor wat het is? Dat weten we ondertussen allemaal wel lijkt mij. Op die manier kan je nergens meer over kletsen, want alles wordt direct onder die noemer afgeserveerd.
ik vind het juist beperkend als je je vakantie laat leiden door het feit dat je maandagochtend die 2 plakjes vlees moet hebben. Voor jou misschien een must, voor mij een beperking om me daar door te laten leiden ( en dat bedoelde ik dus met het aangehaalde cliche).

Daarbij zijn er zat plekken waar op maandagochtend de bakker en slager gewoon vroeg (vanaf 7) open zijn, hobbel je daar even heen. Dat is voor mij juist vakantie (en dan bedoel ik dus niet naar de campingwinkel lopen..)

Hi Ha Hopjesvla

• zuma
Koelen is overrated als het gewoon om voedsel gaat. Je hebt droge worsten, houdbare melk, pate en vis in blik. Boter, neem gewoon tijdelijk roomboter. Als je de roomboter in een botervloot bewaart kan je ‘m tot twee weken ongekoeld bewaren.

• Dentheman
  • Laatst online: 20:32

Dentheman

Zie signature

Ik lees dat veel mensen koelen overrated vinden, maar hoe kom je dan aan een lekkere koude kletser als je voor je tentje zit? :9B

Zie ondertitel

• Kevinns
@Dentheman Daarom zegt @zuma ook "als het gewoon om voedsel gaat". Bier kan in de lokale beek aan een touwtje ;) .

En roomboter is inderdaad prima ongekoeld te bewaren. Smeert ook lekker makkelijk. Je moet wel enigszins oppassen dat je het niet in de zon laat liggen weet ik uit ervaring 'van een vriend'.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Moet er wel een lokale beek zijn. :P
Maar goed, wijn hoeft weer niet koud en als je de hele dag wilt zuupe moet je gewoon naar de camping op Terschelling gaan. O-)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Drardollan
zuma schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:53:
Koelen is overrated als het gewoon om voedsel gaat. Je hebt droge worsten, houdbare melk, pate en vis in blik. Boter, neem gewoon tijdelijk roomboter. Als je de roomboter in een botervloot bewaart kan je ‘m tot twee weken ongekoeld bewaren.
Niets mis met good old:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r57epNxijZw9Tq-qJUkM6mmzqdc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7M8tu5eyVm4DkouEKKLzdDMf.png?f=fotoalbum_large

(al moet je die ook koelen dacht ik om een fatsoenlijke kwaliteit te houden).

• Drardollan
Hopjesvla79 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:17:
[...]

ik vind het juist beperkend als je je vakantie laat leiden door het feit dat je maandagochtend die 2 plakjes vlees moet hebben. Voor jou misschien een must, voor mij een beperking om me daar door te laten leiden ( en dat bedoelde ik dus met het aangehaalde cliche).
Dat heb je dan verkeerd begrepen, ik hoef dat niet op maandag te hebben. Bedoel dat ik het kan halen en dan enkele dagen kan bewaren/gebruiken. Als je steeds moet gaan halen voor je het nodig hebt dan laat je je toch juist leiden?

Dat is ook iets wat mij tegen zou staan met een camper, dat je constant moet nadenken of je voldoende spullen in huis hebt of een winkel op korte afstand (lopen of als je de fiets mee hebt met de fiets). Want even snel iets halen is met een camper geen optie, zeker niet als je graag een beetje afgelegen wil staan en geen campingwinkel hebt voor dat pak rijst of een paprika.
Daarbij zijn er zat plekken waar op maandagochtend de bakker en slager gewoon vroeg (vanaf 7) open zijn, hobbel je daar even heen. Dat is voor mij juist vakantie (en dan bedoel ik dus niet naar de campingwinkel lopen..)
Ik kan je genoeg voorbeelden geven waarbij dat geen optie is. En een financiële voorbeeld kan daar onderdeel van zijn.

Persoonlijk houd ik er van om wakker te worden en dan de broodjes zelf vers af te bakken. Lekker een plakje kaas of worst erop en genieten maar. Daarna ga ik wel een keer buiten kijken hoe het daar gaat 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Drardollan op 23-03-2023 16:23 ]

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16
Met mijn camper vind ik het heerlijk om die voor de supermarkt te zetten en vol te laden, heb altijd teveel eten er in. Altijd koel bier enzo.

diskeltische lurker

• Drardollan
technopeuter schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:25:
Met mijn camper vind ik het heerlijk om die voor de supermarkt te zetten en vol te laden, heb altijd teveel eten er in. Altijd koel bier enzo.
Constant nadenken dus dat je genoeg inlaadt 8)

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:16
zuma schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:53:
Ik geniet graag van lekker eten, zeker op vakantie. Houdbare melk en vis+paté uit blik sla ik dan absoluut over. Ja, het is eet- en drinkbaar. Maar de verse varianten hebben zoveel meer smaak.

Wat betreft even naar de winkel: onze locatie bevindt zich niet altijd dicht bij een winkel. 20 minuten enkele reis met de auto naar een plaatsje waar een bakker, slager én supermarktje/kruidenier te vinden is, komt geregeld voor als je graag in een omgeving met veel rust en natuur verblijft.
En onze dagbesteding bestaat dan veelal wandelen met de hond. In die natuur, waar we geen enkel winkeltje tegenkomen.

Ja, ga je naar een drukke toeristische regio en is er ook een goede campingwinkel, dan ligt het al weer anders. Een kleinigheidje koop je dan in de campingwinkel en voor de rest rij je binnen een paar minuten naar de plaatselijke Lidl. En ja, zeker als je (bijna) dagelijks met de auto uitstapjes maakt, is aan het einde van de dag even een kleine omweg langs de winkel tbv avondeten natuurlijk niet heel tijdrovend. Al is ook dat weer niet altijd een even prettige ervaring als je vermoeide kinderen of een hond bij je hebt.

En zo geniet ieder op zijn eigen manier vakantie. Wat voor de één makkelijk kan of nog acceptabel is, ervaart een ander niet als acceptabel of is door de andere bestemming niet meer 'makkelijk' te doen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:31

franssie

Save the albatross

Margarine is al goor, en dan een campingvariant van dat plastic :N

Ik heb altijd koeling mee, maar ook zonder kom je met olijfolie om te bakken en mayo om te smeren een heel eind/
En inderdaad een blik tonijn, wat droge pasta, potje kappertjes, blikje mais en doperwten en een chorizo kan je al veel maken. Heb ik thuis ook altijd op voorraad als 'noodvoer' als ik geen zin heb om boodschappen te doen.
En juist dat vind ik ook wel het leuke op vakantie, met minimaal voorraad op pad en wat lokaals bereiden, maar soms https://www.nrc.nl/nieuws...e-pasta-11287816-a1115297

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Sander
  • Niet online

Afgelopen zomer met 40+ in Frankrijk was dit totaal drama. Wij hadden naast de koelbox van de vouwwagen die decathlon tas, deels voor onderweg, deels om ook dingen die normaal houdbaar zijn enigszins koel te houden… maar dat was hel, door het extreme weer ging de vriezer op de camping zo vaak open dat die het uiteindelijk ook niet trok en dat ook met drie keer per dag wisselen nog geen echt bevroren elementen had. Ik nam uiteindelijk bij de supermarkt een zak ijsblokjes mee om vlees etc voor die avond koel op de camping te krijgen en koelde daarmee de rest van de spullen ook weer wat bij.

Gelukkig konden we de koelbox van onze vouwwagen gebruiken voor de rest van de spullen want anders was het met drie kleine kinderen echt extreem onhandig geweest.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:00
Daarom hebben wij ook een fatsoenlijke compressor koelkast gehaald. In onze toekomstige caravan (nog1 weekje :D ) hebben we een absorptie koelkastje, maar als we in de zomer weg gaan dan gaat de koelbox wel mee als extra. We willen natuurlijk wel koud bier en (witte) wijn hebben ;) . Geen kinderen, dus plek zat in de auto / caravan.

• Kevinns
@Sander welke vouwwagen gebruik je voor 3 jonge kinderen als ik vragen mag? Wij zitten in hetzelfde schuitje namelijk maar moeten nog kiezen hoe we willen gaan.

• Drardollan
TheJVH schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 23:49:
Daarom hebben wij ook een fatsoenlijke compressor koelkast gehaald. In onze toekomstige caravan (nog1 weekje :D ) hebben we een absorptie koelkastje, maar als we in de zomer weg gaan dan gaat de koelbox wel mee als extra. We willen natuurlijk wel koud bier en (witte) wijn hebben ;) . Geen kinderen, dus plek zat in de auto / caravan.
Leuk vooruitzicht, Kip Shelter toch? Ga je gelijk op pad?

• Sander
  • Niet online
Kevinns schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 23:53:
@Sander welke vouwwagen gebruik je voor 3 jonge kinderen als ik vragen mag? Wij zitten in hetzelfde schuitje namelijk maar moeten nog kiezen hoe we willen gaan.
Wij hebben al een aantal jaar een Holtkamper Cocoon XL, maar dat was van voor de 3 kids. Vorig jaar ging het prima met 3 kids op de 140 x 200 'kidsroom' maar dan dus overdwars. De oudste begint daar nu echt te lang voor te worden dus die schuift op naar een los 1 persoons shelter in de voortent (nog te kiezen welke) en de andere 2 daarin. Op termijn gaan wij ook wel voor een andere vouwwagen, maar ik ben er nog niet uit welke.

• JanHenk
  • Niet online
Een Holtkamper Cocoon als ik de geschiedenis even terugkijk. Een 'enkele' klapper met 1 bed. Met een achtertent (XL) heb je wel ruimte, maar geen vaste slaapplaatsen voor de kinderen.

Ga je vooral oriënteren en probeer het ook een keer uit, het is niet altijd duidelijk wat goed bij je past.

Mijn vriendin was in eerste instantie gecharmeerd van Cabanon (Manga). Dat begrijp ik wel, want ze zien er wel tof uit als ze staan. Ik had echter vanaf begin al twijfels over de kwaliteit en ook het opzetgemak. Ik vond het, een beetje oneerbiedig gezegd, niet een grote meerwaarde ten opzichte van een grote tunneltent met een bagagewagen.

Zodoende hebben we dat dus eerst geprobeerd. Een Falco Havik gekocht. Een fantastische tent. Maar, voor een (lang) weekend vond ik het teveel gesleep met spul. De tent stond inderdaad snel. Maar dan het inrichten nog. Alles heb je door de handen. Datzelfde issue heb je met een Cabanon dubbele klapper.

Dat wilden we niet, dus uiteindelijk een Combi-camp Country gekocht. Een soortgelijke opstelling als de Cocoon. Een vast bed voor ons en voor de kleine de zijtent (of ze slaapt maar op de deksel). Opgroeiende kinderen hebben ook wel een relatief snel wisselende 'slaapbehoefte' waardoor wij niet per se behoefte hadden aan 4 vaste bedden, maar liever de flexibiliteit hou.

We zijn vorig seizoen meteen heel wat nachten en korte weekendjes mee weg geweest. :D
Sander schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:08:
[...]

Wij hebben al een aantal jaar een Holtkamper Cocoon XL, maar dat was van voor de 3 kids. Vorig jaar ging het prima met 3 kids op de 140 x 200 'kidsroom' maar dan dus overdwars. De oudste begint daar nu echt te lang voor te worden dus die schuift op naar een los 1 persoons shelter in de voortent (nog te kiezen welke) en de andere 2 daarin. Op termijn gaan wij ook wel voor een andere vouwwagen, maar ik ben er nog niet uit welke.
Maar ga je naar een andere wagen, in verband met de binnenruimte? Merk je dat je die nodig hebt?

Mijn perceptie is namelijk dat kinderen het leuk vinden om in hun eigen tent te slapen. Ik zal dat ook stimuleren. Dan heb je minder slaapruimte in de wagen zelf nodig..

[ Voor 21% gewijzigd door JanHenk op 24-03-2023 09:20 ]

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-01 07:24
Misschien een stomme vraag, maar hoe kan ik mn kampeerspullen (mn tentspullen) het beste verzekeren tegen diefstal/vandalisme in Nederland en buitenland? Gewoon een (doorlopende) reisverzekering afsluiten of werkt dat heel anders?

• Hopjesvla79
Justinn1988 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:03:
Misschien een stomme vraag, maar hoe kan ik mn kampeerspullen (mn tentspullen) het beste verzekeren tegen diefstal/vandalisme in Nederland en buitenland? Gewoon een (doorlopende) reisverzekering afsluiten of werkt dat heel anders?
zodra je op vakantie bent valt het, afaik, gewoon onder je reisverzekering. Misschien dat er nog inboedelverzekeringen zijn met all-risk buitenshuis die wat doen?

Hi Ha Hopjesvla

• zuma
Dentheman schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:10:
Ik lees dat veel mensen koelen overrated vinden, maar hoe kom je dan aan een lekkere koude kletser als je voor je tentje zit? :9B
Als ik trek met de rugzak, op het terras of bij de laatste winkel vlak voor de camping een koude halen.
Standplaatskamperen, eigenlijk hetzelfde. Soms iets met koelelementen en koeltas idd alleen om het biertje te koelen. De koeltas is overigens een 'kleintje' voor een injectiespuit die gekoeld moeten blijven. Daar passen wel een paar biertjes bij >:)

• zuma
Ivow85 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:37:
[...]

Ik geniet graag van lekker eten, zeker op vakantie. Houdbare melk en vis+paté uit blik sla ik dan absoluut over. Ja, het is eet- en drinkbaar. Maar de verse varianten hebben zoveel meer smaak.

Wat betreft even naar de winkel: onze locatie bevindt zich niet altijd dicht bij een winkel. 20 minuten enkele reis met de auto naar een plaatsje waar een bakker, slager én supermarktje/kruidenier te vinden is, komt geregeld voor als je graag in een omgeving met veel rust en natuur verblijft.
En onze dagbesteding bestaat dan veelal wandelen met de hond. In die natuur, waar we geen enkel winkeltje tegenkomen.
Ik snap je opmerking over vers, maar goed dat is een keuze. Onze prio op vakantie ligt niet op het eten maar op de omgeving en het bewegen. We kunnen prima 2 weken op droogvoer leven (vaak maak ik die zelf met een voedseldroger, dus niet die stomme zakjes). Dat moet je wel als je het moet meedragen in je rugzak. Des te lekkerder is het als je een keer uit eten kan gaan, gewoon een eetcafe is dan al een feestje ;-)

• zuma
Justinn1988 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:03:
doorlopende reisverzekering die dat dekt ja.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:44
We gaan in de meivakantie voor het eerst weg met onze tent. Gekocht in het najaar en toen met mooi weer even proef opgezet om te checken of alles compleet was. We hebben nagenoeg alles gekocht behalve de benodigdheden voor stroomvoorziening. Volgens mij nagenoeg altijd zo'n blauwe CEE kabel nodig toch? Is het dan handig om een losse kabel te kopen van 20 meter 2,5mm² en dan in de tent een reguliere randaarde stekkerdoos of beter een alles in een oplossing waarbij aan de kabel al een aangegoten stekkerdoos zit?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• Hopjesvla79
Bo0bz schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:35:
We gaan in de meivakantie voor het eerst weg met onze tent. Gekocht in het najaar en toen met mooi weer even proef opgezet om te checken of alles compleet was. We hebben nagenoeg alles gekocht behalve de benodigdheden voor stroomvoorziening. Volgens mij nagenoeg altijd zo'n blauwe CEE kabel nodig toch? Is het dan handig om een losse kabel te kopen van 20 meter 2,5mm² en dan in de tent een reguliere randaarde stekkerdoos of beter een alles in een oplossing waarbij aan de kabel al een aangegoten stekkerdoos zit?
Mijn ervaring is juist dat die CEE steeds minder nodig is en ik de laatste tijd vaker gewoon mijn stekker kan inpluggen. Goed, dat is dan wel voornamelijk Frankrijk, geen idee hoe het elders is. Heb dus zelf een kort verloop van CEE naar Schuko mee (hadden de vorige eigenaren eens laten hangen in de stekkerkast op een camping), maar die heb ik eigenlijk nooit nodig.

Hi Ha Hopjesvla

• Hopjesvla79
zuma schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:26:
[...]

Ik snap je opmerking over vers, maar goed dat is een keuze. Onze prio op vakantie ligt niet op het eten maar op de omgeving en het bewegen. We kunnen prima 2 weken op droogvoer leven (vaak maak ik die zelf met een voedseldroger, dus niet die stomme zakjes). Dat moet je wel als je het moet meedragen in je rugzak. Des te lekkerder is het als je een keer uit eten kan gaan, gewoon een eetcafe is dan al een feestje ;-)
interessant die voedseldroger, heb er ook wel eens aan gedacht. Welke heb je? Heb je iets van receptjes (die ook lekker zijn...)? Voor mij is Real Turmat momenteel de gouden standaard, maar wel erg prijzig...

Hi Ha Hopjesvla

• samo

samo

yo/wassup

Ik heb een trigano Oddesey met drie kids (4, 7 en 10 deze zomer). De twee jongsten slapen in het opengeklapte, de oudste krijgt of de zijtent of ligt onder de jongens (afhankelijk van hoe lang we ergens staan).

Toen we nog een jonger kind hadden (de afgelopen jaren) sliep de jongste in een campingbedje in de zij-tent en de oudste twee samen.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Net de caravan weer uit de stalling gehaald.
Daar stond het ding al vanaf September vorig jaar onder zijn hoesje.,
Goede hoes blijkt nu, caravan was kurkdroog en nergens ook maar een spoortje van vocht onder de hoes.

Net ook meteen een camping op Texel de boot geboekt voor het Paasweekend.
Dat wordt ons eerste weekendje kamperen voor dit jaar.
Erg veel zin in weer.
En sowieso erg fijn om de caravan weer op de oprit te hebben,.

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:46
Bo0bz schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:35:
Ik zou altijd gaan voor een verloopstekker van CEE naar een normale Shuko uitgang.
Dan kun je er elk willekeurig verlengsnoer/haspel aan vastmaken.

Op de meeste campingplaatsen is het vermogen wat je kunt verbruiken beperkt en is de 2,5mm2 aders in je verlengsnoer overkill.
Een verlengsnoer met 1,5mm2 aders is vrijwel altijd prima geschikt en dat scheelt weer in het gewicht en formaat van je snoer.
Moet je echt lange stukken overbruggen dan zijn dikkere aders weer fijn ivm het lagere spanningsverlies, maar ik heb op hedendaagse campings nog niet meegemaakt dat dat nodig was.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:36
Afgelopen weekend al weer dat ik de Biolite Campstove 2+ heb kunnen uit proberen en het energie opwekken uit vuur/hitte gaat best wel langzaam. Zo langzaam dat als je in een bos zit waar alleen maar dood/vochtig/verrot takjes te vinden zijn, de fan op stand 3 of 4 moet staan om het vuur aan te houden, maar de fan vraagt dan zoveel power dat de interne powerbank dan niet meer bij laad.

Maar, gebruik je 'm dus niet om je telefoon op te laden maar juist primair voor koken, dan kun je met de fan op stand 3 of 4 dus echt alles verbranden wat je in het bos vinden kunt. Ik kon alleen maar vochtige en verrote takjes vinden namelijk. Maar goed, dan kun je dus net zo goed een lichtere gasbrander aanschaffen en een powerbank meenemen :P

Pakte ik brandhout van binnen en hakte ik dat op maat dan ging de temperatuur drastisch omhoog zelfs met de fan op stand 1 of 2 en werd de interne powerbank bijgeladen.

Oh, en ik dacht dat de buitenkant van de brandkamer wel koel zou zijn omdat er een luchtlaag tussen zit, maar dat is ie dus niet. Dus niet vastpakken als het vuur brand |:(

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 24-03-2023 12:26 ]

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Mijn kampeer stroom aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pu2emLGEwJWvCtFGBjnjOtxDTjs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KAqtdcktifNqfjb0bpa3hKSB.jpg?f=user_large

1 x CEE shuko verloop
1 x Shuko CEE verloop
2 x kabel 3 x 1,5 a 25 meter
1 x oldskool Shuko haspeltje
1 x simplel stekker blokje 3x shuko
1 x looplamp

• Drardollan
Dat is mij een gesleep @Bommes , pfff.

Wanneer heb je de CEE -> Schuko ooit gebruikt? Ik kan mij dat van de afgelopen 30 jaar niet herinneren. Wel andersom, soms in Frankrijk.
Bommes schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:01:
Net de caravan weer uit de stalling gehaald.
Daar stond het ding al vanaf September vorig jaar onder zijn hoesje.,
Goede hoes blijkt nu, caravan was kurkdroog en nergens ook maar een spoortje van vocht onder de hoes.
Staat je caravan in een buitenstalling?

[ Voor 50% gewijzigd door Drardollan op 24-03-2023 12:58 ]

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

@Drardollan gesleep??
het ligt al jaren standaard in een kratje bij elkaar in de camper en nu in de caravan.
CEE Shuko, ja om een extra verlengsnoertje op een 2de aansluiting op de camping te kunnen gebruiken voor een koelbox of zo.
Maar je hebt gelijk die komt niet heel vaak voor.
Wel een paar keer uitgeleend aan mensen die met de fiets kamperen en toch ff wat wilde opladen.

De caravan staat inderdaad bij een buitenstalling, 5 minuten van ons huis.
Halen en brengen zo vaak als ik wil, open op normale bedrijfstijden.
Voor ons echt ideaal.
Tja buiten... had het ding ook liever binnen gehad maar het is wat het is.
Zo bij de grote stad (Eindhoven) is er echt een tekort aan stallingsplekken, dus ben hier al blij mee.
kost ook "maar" 150 euro per jaar, met de hoes er bij van 150 euro staat de caravan toch droog en uit de zon.

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 24-03-2023 13:12 ]

• Drardollan
Bommes schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:11:
@Drardollan gesleep??
het ligt al jaren standaard in een kratje bij elkaar in de camper en nu in de caravan.
CEE Shuko, ja om een extra verlengsnoertje op een 2de aansluiting op de camping te kunnen gebruiken voor een koelbox of zo.
Maar je hebt gelijk die komt niet heel vaak voor.
Wel een paar keer uitgeleend aan mensen die met de fiets kamperen en toch ff wat wilde opladen.
Gesleep als in gewicht, elke kilo die je nutteloos meeneemt kost geld.
2e aansluiting op de camping gebruiken heb ik nog nooit gedaan, dat mag toch helemaal niet normaliter? Zelf pak ik de voeding voor de voortent/buiten de tent vanuit de CEE stekker die jij ook hebt op die kabel die bovenop ligt.
De caravan staat inderdaad bij een buitenstalling, 5 minuten van ons huis.
Halen en brengen zo vaak als ik wil, open op normale bedrijfstijden.
Voor ons echt ideaal.
Tja buiten... had het ding ook liever binnen gehad maar het is wat het is.
Zo bij de grote stad (Eindhoven) is er echt een tekort aan stallingsplekken, dus ben hier al blij mee.
kost ook "maar" 150 euro per jaar, met de hoes er bij van 150 euro staat de caravan toch droog en uit de zon.
Dat verklaart het hoesje. Dat zie je binnen normaal niet (en zou ik zelf ook afraden).
Ben blij dat ik hem wel binnen heb, zie ze her en der wel buiten staan. En hoewel het er allemaal tegen zou moeten kunnen hebben de meesten geen hoes. Met hoes is het al niet ideaal, maar zonder is het toch vernietigen van je kapitaal vind ik.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik meen me te herinneren dat een CEE > Schuko als aansluiting op de paal in dit topic behoorlijk uit de boze was. Maar misschien zijn die personen reeds vertrokken :+

• Sander
  • Niet online
JanHenk schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:13:
[...]

[...]

Maar ga je naar een andere wagen, in verband met de binnenruimte? Merk je dat je die nodig hebt?

Mijn perceptie is namelijk dat kinderen het leuk vinden om in hun eigen tent te slapen. Ik zal dat ook stimuleren. Dan heb je minder slaapruimte in de wagen zelf nodig..
Thanks voor je reactie en daarin paar dingen:
- Binnenruimte is prima: het is even kijken hoe dat wordt als we dr nog 1tje los laten slapen buiten die 'kidsroom'. Effectief kunnen we nu niet binnen zitten zonder de boel te verbouwen en dat zal niet snel anders worden. Tegelijkertijd kamperen we voornamelijk in de zomer en met mooi weer
- Das dan gelijk punt 2, we zouden de cocoon niet snel wegdoen vanwege ruimte, maar wel vanwege de grootte van de luifel want dat is nu wat beperkt bij minder weer en kun je niet echt droog (buiten) zitten of bijv een stuk inritsen.
- Eigen tentje: Zeker maar met krap 6jr vinden we hem nog iets te jong om dat alleen te doen. We hebben al wel een bijzet tentje meegenomen voor spelen/speelgoed en om ook een keer samen in te slapen.

Dus het is voor ons echt meer een toekomst dingetje, waarij bijv een Kyte XL oid een logische opstap zou zijn, maar die zijn inmiddels zo schofterig duur dat we zeker ook breder gaan kijken.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Cheesy schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:34:
Ik meen me te herinneren dat een CEE > Schuko als aansluiting op de paal in dit topic behoorlijk uit de boze was. Maar misschien zijn die personen reeds vertrokken :+
?
Ik heb ook nog wel deze liggen:
Afbeeldingslocatie: https://remotive.nl/wp-content/uploads/rentman/krachtstroomverloop-16a-male-1x-schuko-female-394-600x600.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.wamo.nl//Files/6/86000/86571/ProductPhotos/448/1231949132.jpg

Dan krijgen die mensen daar helemaal jeuk van.. :P

• Kevinns
Ja dit klinkt exact als onze overwegingen haha. Bij ons zouden ze ook snel niet meer zomaar in de kidsroom of kindertent L passen vrees ik. Ik heb ook gekeken naar bijvoorbeeld een aanhangertje met een De Waard Vergrote Zilvermeeuw of grote Karsten of zo, maar die worden zo gigantisch dat je heel beperkt bent in de mogelijke campingplekken. Zeker als je ook nog je aanhanger en auto kwijt moet op de plek. Ook kiezen we nu liefst voor datgene wat op dit moment het beste bij onze wensen past. Als we over 5-10 jaar anders kamperen dan zien we dat dan wel weer.

We zijn van plan om dit jaar een Odyssee of Campooz Lazy Jack te huren, gewoon om te kijken hoe het bevalt. Combi camp is sinds dit jaar niet meer te huur en Aart kok deed daar sowieso al niet aan. Volgend jaar willen we met het gezin 3 maanden door europa trekken voordat de leerplicht begint. Voor zo'n reis is het wel fijn om iets te hebben wat makkelijk klapt en zo comfortabel mogelijk is. Daarvoor kunnen we ook nog wel een redelijk recente Kyte met kindertent L/XL overwegen en eventueel verkopen in 2025, maar 20k+ voor een stuk doek op wielen van 5+ jaar oud blijft bizar.

Voor significant minder geld heb je een nieuwe 1-2-3 vouwwagen zoals Odyssee, Combi Camp Flexi of Aart Kok Kavango, of een Campooz Lazy Jack... Ruimte, gemak of 'lage' prijs, kies er 2...

[ Voor 7% gewijzigd door Kevinns op 24-03-2023 14:29 ]

• Drardollan
Cheesy schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:34:
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom je dat zou willen, maar ik zie er ook geen problemen mee. Hooguit moet je oppassen met regenwater om maar wat te noemen. Een schuko is niet waterdicht.

Het is lang geleden dat ik Schuko naar CEE heb gezien op een camping, toch sleep ik het verloopje al vele jaren mee. Heel vroeger zag je het nog wel eens in Frankrijk meen ik, maar volgens mij hebben ze het daar ook al lang en breed uitgebannen.

• Sander
  • Niet online
Kevinns schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:06:
Ja dit klinkt exact als onze overwegingen haha. Bij ons zouden ze ook snel niet meer zomaar in de kidsroom of kindertent L passen vrees ik. Ik heb ook gekeken naar bijvoorbeeld een aanhangertje met een De Waard Vergrote Zilvermeeuw of grote Karsten of zo, maar die worden zo gigantisch dat je heel beperkt bent in de mogelijke campingplekken. Zeker als je ook nog je aanhanger en auto kwijt moet op de plek. Ook kiezen we nu liefst voor datgene wat op dit moment het beste bij onze wensen past. Als we over 5-10 jaar anders kamperen dan zien we dat dan wel weer.

We zijn van plan om dit jaar een Odyssee of Campooz Lazy Jack te huren, gewoon om te kijken hoe het bevalt. Combi camp is sinds dit jaar niet meer te huur en Aart kok deed daar sowieso al niet aan. Volgend jaar willen we met het gezin 3 maanden door europa trekken voordat de leerplicht begint. Voor zo'n reis is het wel fijn om iets te hebben wat makkelijk klapt en zo comfortabel mogelijk is. Daarvoor kunnen we ook nog wel een redelijk recente Kyte met kindertent L/XL overwegen en eventueel verkopen in 2025, maar 20k+ voor een stuk doek op wielen van 5+ jaar oud blijft bizar.

Voor significant minder geld heb je een nieuwe 1-2-3 vouwwagen zoals Odyssee, Combi Camp Flexi of Aart Kok Kavango, of een Campooz Lazy Jack... Ruimte, gemak of 'lage' prijs, kies er 2...
Ja campooz Lazy jack zou ook op onze shortlist staan, ben benieuwd naar je ervaringen! Wat ik van Combi camp echt raar vindt is dat je geen recente video's of reviews kan vinden online. Er is gewoon 0 online marketing waarin je even goed kan zien hoe het anno 2022 opzet etc. De video's die er zijn, zijn VHS kwaliteit van 10+ jaar oud oid. Toch raar als je zo'n populaire vouwwagen verkoopt. Campooz, Holtkamper en anderen doen dat toch een stuk beter.

Overigens kun je de Kyte al wel iets goedkoper vinden, ik rekende meer op 10/15k afhankelijk van leeftijd op MP. Daarij heb je dan wel een duidelijk voordeel tov veel concurrentie: De keuken van Holtkamper die is wel erg mooi en in de Kyte heb je een 160 x 210 bed, ook dat is wel fijn. Is het 25k nieuwprijs waard: Voor mij absoluut niet, voor dat soort bedragen ga ik liever in een glamping tent of hotel.

• TgR_KILLER
Drardollan schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:17:
[...]

Ik kan geen enkele reden bedenken waarom je dat zou willen, maar ik zie er ook geen problemen mee. Hooguit moet je oppassen met regenwater om maar wat te noemen. Een schuko is niet waterdicht.

Het is lang geleden dat ik Schuko naar CEE heb gezien op een camping, toch sleep ik het verloopje al vele jaren mee. Heel vroeger zag je het nog wel eens in Frankrijk meen ik, maar volgens mij hebben ze het daar ook al lang en breed uitgebannen.
Enige wat ik mij ook kan bedenken is waterdichtheid.. Maar toen we nog een tent hadden hadden we een 'normaal' bouwhaspel met CEE, maar t andere eind van de haspel lag wel in de tent.

Ik sleep het Schuko naar CEE verloopje ook al jaren mee, enkel thuis een paar keer gebruikte. Volgens mij vorig jaar op 1 van de tussenstops in Noorwegen ook nodig gehad. Maar toen dan zit de Schuko aansluiting vaak nog wel in een waterdicht kastje. en dan CEE > CEE is al beter waterdicht (of bestendig, hoe je wil.)

Soms kom ik nog wel mensen tegen die een CEE > Schuko gebruiken.. maar niet heel veel.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:00
Drardollan schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:48:
[...]

Leuk vooruitzicht, Kip Shelter toch? Ga je gelijk op pad?
Als het een beetje weer is wel, maar de huidige vooruitzichten zijn matig. Anders is het ook niet weg, zetten we hem voor het huis neer en kunnen we hem mooi inrichten het eerste weekend :) . Anders een weekend erna uitproberen, in de meivakantie gaan we naar Bordeaux voor een eerste grote vakantie.

• Kevinns
Sander schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:52:
[...]

Ja campooz Lazy jack zou ook op onze shortlist staan, ben benieuwd naar je ervaringen! Wat ik van Combi camp echt raar vindt is dat je geen recente video's of reviews kan vinden online. Er is gewoon 0 online marketing waarin je even goed kan zien hoe het anno 2022 opzet etc. De video's die er zijn, zijn VHS kwaliteit van 10+ jaar oud oid. Toch raar als je zo'n populaire vouwwagen verkoopt. Campooz, Holtkamper en anderen doen dat toch een stuk beter.

Overigens kun je de Kyte al wel iets goedkoper vinden, ik rekende meer op 10/15k afhankelijk van leeftijd op MP. Daarij heb je dan wel een duidelijk voordeel tov veel concurrentie: De keuken van Holtkamper die is wel erg mooi en in de Kyte heb je een 160 x 210 bed, ook dat is wel fijn. Is het 25k nieuwprijs waard: Voor mij absoluut niet, voor dat soort bedragen ga ik liever in een glamping tent of hotel.
Tja, ik vind het fijnste aan kamperen dat je kan gaan of staan waar je wil. Gaat het regenen? Inpakken en wegwezen. Heb je de omgeving na een weekje gezien? idem. Dat is met glamping of hotel toch iets minder makkelijk. En met 3 kleine kinderen is een hotel ook niet echt makkelijk...

Maar goed, ik zou ook geen 20k (of 30k nieuw) neerleggen voor een tweedehands tent op wielen die ik 3 weken per jaar en af en toe misschien een weekend gebruik. Maar als we 3 maanden op stap zijn heb ik daar iets minder moeite mee, ook omdat de afschrijving in een jaar wel mee zal vallen.

• JanHenk
  • Niet online
Sander schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:51:
[...]

Thanks voor je reactie en daarin paar dingen:
- Binnenruimte is prima: het is even kijken hoe dat wordt als we dr nog 1tje los laten slapen buiten die 'kidsroom'. Effectief kunnen we nu niet binnen zitten zonder de boel te verbouwen en dat zal niet snel anders worden. Tegelijkertijd kamperen we voornamelijk in de zomer en met mooi weer
- Das dan gelijk punt 2, we zouden de cocoon niet snel wegdoen vanwege ruimte, maar wel vanwege de grootte van de luifel want dat is nu wat beperkt bij minder weer en kun je niet echt droog (buiten) zitten of bijv een stuk inritsen.
- Eigen tentje: Zeker maar met krap 6jr vinden we hem nog iets te jong om dat alleen te doen. We hebben al wel een bijzet tentje meegenomen voor spelen/speelgoed en om ook een keer samen in te slapen.

Dus het is voor ons echt meer een toekomst dingetje, waarij bijv een Kyte XL oid een logische opstap zou zijn, maar die zijn inmiddels zo schofterig duur dat we zeker ook breder gaan kijken.
Zo'n Kyte is echt heel fraai om te zien, maar dan heb je wel ongeveer de duurste vouwwagen die er te krijgen is te pakken.

Het gaat je dus eigenlijk met name om de buitenruimte/luifel. Dat kan ik op zich wel begrijpen, de luifel van de Cocoon is inderdaad niet enorm. De luifel van de Combi-camp Country is wat groter en kan tot een volledige voortent (zelfs met kuipzuil) omgebouwd worden en daarmee heb je effectief een stuk grotere 'binnenruimte'. Al denk ik niet dat we het kuipzijl veel gaan gebruiken (tot nu toe nog maar 1x). Je kunt er dan zelfs nog een luifel daar weer vóór zetten. Maar die hebben wij niet. Ik zet liever niet al te veel op namelijk, ben een vrij luie kampeerder. Bovendien, als het dagen slecht weer is, pak ik de boel op en gaan we ergens anders naartoe.

Wij hebben de Country gekocht voor 10 tot 15 jaar, met dat in gedachten hadden we liever 1 vast bed, een vaste plaats voor alle spullen en wat meer flexibiliteit qua slaapplaatsen voor de kleine.

Maar ik geef toe, een Jametic, Flexi, dat soort modellen zijn waarschijnlijker handiger met twee of drie kinderen die al wat groter zijn, maar nog niet in een eigen tent slapen.

[ Voor 4% gewijzigd door JanHenk op 24-03-2023 15:46 ]

• Kevinns
JanHenk schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:46:
[...]

Zo'n Kyte is echt heel fraai om te zien, maar dan heb je wel ongeveer de duurste vouwwagen die er te krijgen is te pakken.

Het gaat je dus eigenlijk met name om de buitenruimte/luifel. Dat kan ik op zich wel begrijpen, de luifel van de Cocoon is inderdaad niet enorm. De luifel van de Combi-camp Country is wat groter en kan tot een volledige voortent (zelfs met kuipzuil) omgebouwd worden en daarmee heb je effectief een stuk grotere 'binnenruimte'. Al denk ik niet dat we het kuipzijl veel gaan gebruiken (tot nu toe nog maar 1x). Je kunt er dan zelfs nog een luifel daar weer vóór zetten. Maar die hebben wij niet. Ik zet liever niet al te veel op namelijk, ben een vrij luie kampeerder. Bovendien, als het dagen slecht weer is, pak ik de boel op en gaan we ergens anders naartoe.

Wij hebben de Country gekocht voor 10 tot 15 jaar, met dat in gedachten hadden we liever 1 vast bed, een vaste plaats voor alle spullen en wat meer flexibiliteit qua slaapplaatsen voor de kleine.

Maar ik geef toe, een Jametic, Flexi, dat soort modellen zijn waarschijnlijker handiger met twee of drie kinderen die al wat groter zijn, maar nog niet in een eigen tent slapen.
De country vind ik ook heel mooi en lijkt ook super praktisch. Alleen met 3 kinderen lijkt me dit erg krap. Heb ook geen zin om elke keer een achtertent op te moeten zetten. Dan heb je dus als optie om de gastencabine eraan te hangen voor 2 personen, en 1 naast het bed. Maar dan blijft er erg weinig binnenruimte over om even om te kleden bijvoorbeeld. Of valt dat mee?

En als het na een warme dag wat kouder wordt en je wil beschut zitten, dan moet je alle wanden in je voortent ritsen en de volgende dag weer open, want op de plank ligt een kind te slapen. Zou dat geen gedoe zijn?

• Bertus
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:03:
[...]

?
Ik heb ook nog wel deze liggen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dan krijgen die mensen daar helemaal jeuk van.. :P
Vergeet deze niet om je telefoon op te laden en de kraan aan te sluiten (via moeilijklastig.nl)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eYLdLoG.png

Heeft ook een computer!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Vanmorgen afscheid genomen van mijn fijne, vertrouwde busje :|
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYy6LayuQFLEvPUm_jZAUCFRFnI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c9B3U8sHAMNZGyD6YM0LRtTf.png?f=user_large

Om daarna met deze weer naar huis te rijden B-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQiXS3yTjsWYHS0nvoi8YlmnWCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8wlVXvOjJZUHKOFUHB17T17.jpg?f=fotoalbum_large

We've got that ring of confidence

• pirke
  • Laatst online: 15:10
Bertus schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:56:
[...]

Vergeet deze niet om je telefoon op te laden en de kraan aan te sluiten (via moeilijklastig.nl)

[Afbeelding]
Altijd handig om even het zand en andere vuil uit de camping stoppenkast te spuiten, anders worden je stekkers zo vies. Voorkomt ook weer brandgevaar natuurlijk _O-

• TgR_KILLER
Yukkie schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:58:

Gratz! Mooie upgrade!
Wij zijn stiekem ook met een buscamper bezig, vanmorgen even een dealer gebeld, levering zou augustus worden... Nog even over details babbelen, best een hoop centjes.

• Sander
  • Niet online
Kevinns schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:44:
[...]

Tja, ik vind het fijnste aan kamperen dat je kan gaan of staan waar je wil. Gaat het regenen? Inpakken en wegwezen. Heb je de omgeving na een weekje gezien? idem. Dat is met glamping of hotel toch iets minder makkelijk. En met 3 kleine kinderen is een hotel ook niet echt makkelijk...

Maar goed, ik zou ook geen 20k (of 30k nieuw) neerleggen voor een tweedehands tent op wielen die ik 3 weken per jaar en af en toe misschien een weekend gebruik. Maar als we 3 maanden op stap zijn heb ik daar iets minder moeite mee, ook omdat de afschrijving in een jaar wel mee zal vallen.
Hoe realistisch is het om in het hoogseizoen in te pakken en weg te wezen? Ik zie dat in Frankrijk toch echt als nagenoeg onmogelijk tenzij je echt overal kort gaat staan, maar ergens op de bonnefooi aankomen in hoogseizoen voor een week is in mijn ogen iets van het verleden.
JanHenk schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:46:
[...]

Er zijn maar weinig vouwwagens die snel op te zetten zijn en geschikt voor meer dan 4 personen. Campooz, combi camp etc is dan al vaak meerdere extensies aanzetten etc. Maar ik zie veel dingen ook veel meer als timing: dit jaar is de cocoon misschien niet ideaal maar volgend jaar wil de oudste misschien wel heel graag zelf in een tentje en dan zullen de jongste kids snel volgen vermoed ik. Dus slaapplekken kijk ik (op langere termijn) eigenlijk alleen naar vanuit een tussen overnachting. Luifel en keuken zijn belangrijker, vindt het gemak van een ingerichte keuken echt groot, zeker bij kortere overnachtingen

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Yukkie schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:58:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel gaaf, dikke upgrade ook.
Alhoewel die T4 tdi wel echt onverwoestbaar is/was ;)

• zuma
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:54:
[...]

interessant die voedseldroger, heb er ook wel eens aan gedacht. Welke heb je? Heb je iets van receptjes (die ook lekker zijn...)? Voor mij is Real Turmat momenteel de gouden standaard, maar wel erg prijzig...
Stockli en een Excalibur

Receptjes? daar doe ik niet zo aan. In het begin wel, daarvoor raad ik je de backpacking gourmet aan. https://www.amazon.com/Ba...0?_encoding=UTF8&qid=&sr=

Ik doe tegenwoordig alleen nog maar batchwerk en daarna mixen. De smaakmakers zijn basis sausen met vleessoorten die inkook en daarna droog. De vleessoorten zijn vetarm. Dus denk aan rundertartaar, Kip die fijn is gemaakt (blender of kipgehakt). Als het maar vetarm (ivm houdbaarheid tot 1 jaar). Sausen op basis van tomaten of ook wel eens zwarte bonensaus. Whatever je maar lekker vindt

bladgroenten blancheer ik meestal en ander groenten maak ik bijna gaar en droog ik in bulk. Eveneens pasta's (bijvoorkeur macaroni of korte stukje spaghettie) en rijst gaar koken en dan weer drogen.

Daar maak ik in verhoudiing weer voorverppakte maaltijden van die ik vacuum trek. Het is best wel wat werk maar is goedkoper dan kopen en alles is naar je eigen smaak en dieet.

Sommige dingen is drogen absoluut niet nodig omdat je het prima kan kopen. Denk aan melkpoeder, aardappelpoeder (puree) en eipoeder.

Zo kan je ook een onbijt volledig zelf samenstellen op basis van granen, noten, gedroogd fruit etc.
Pagina: 1 ... 159 ... 279 Laatste