Handige jongens zijn het inderdaad, om een slordige 30k te vangen voor een stuk katoen en stokken op een aanhanger.elastiek schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:48:
[...]
En de handige marketingjongens zitten achter deze twee adressen: trailertent.nl en tenttrailer.nl.
(Goud in handen had ik gehad, als ik er 6 jaar geleden eentje had gekocht.)
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Linkje?aReaRe schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:29:
Zie net de Lacrosse reclame voor de opvouwbare fiets op NPO 2, lachen![]()
/tagt @pirke
AL-KO Safety Premium. Dat is een behoorlijk fors ding inderdaad, helaas. Moet SCM goedgekeurd zijn voor de verzekering en dit is het officiële slot van AL-KO voor de AKS3004.205Gutmann schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:06:
@Drardollan Wat voor disselslot heb jij?
Met 5kg moet dat een fors ding zijn?
:fill(white):strip_exif()/f/image/pO4b7hoyia9MnM0MY8FMycVx.png?f=user_large)
https://www.obelink.nl/al...-3004-koppelingsslot.html
Er zijn wel 2 lichtere varianten, maar die zijn niet SCM goedgekeurd en worden door de verzekering dan ook niet geaccepteerd.
[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 08-03-2023 09:44 ]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit slot gaat in zijn geheel om de koppeling heen, geen bouten te vervangen volgens mij.
Klopt. Gewoon over de koppeling heen en vastzetten.djiedjee schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:59:
@Gonadan
Dit slot gaat in zijn geheel om de koppeling heen, geen bouten te vervangen volgens mij.
Wij moesten ook een SCM-goedgekeurd slot hebben vanwege de verzekering op de (nieuwe) caravan.
Had eerst een uitverkoop-model gekocht voor een paar tientjes, maar die bleek niet te passen (diameter van de as was niet gelijk aan die van de dissel).
Toen maar deze gekocht. Kost een berg, maar aangezien we de caravan ook wel eens een paar dagen op de oprit hebben staan toch een veilig gevoel.
Onderweg ga ik 'm er niet op zetten. Zoals iemand al opmerkte, het valt wel erg op als iemand op een raststatte een caravan staat los te koppelen en binnen het half uur dat we even toiletteren zijn pleite is...
Op de camping zet ik 'm er dan wel weer op. Applaus voor de dief die de voortent eraf haalt en 'm zonder mover van z'n plek krijgt zonder dat iemand argwaan krijgt, maar ja, als de verzekering het wil, dan doe ik het maar.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Df4fiIditT8gSHYNxELT9we0.webp?f=user_large)
https://www.obelink.nl/al...scm-ak161-ak270-slot.html
Geen idee of het goedkoper kan, eerste DuckDuckGo linkje dat ik vond.

Zie dat zie die ook los verkopen voor nog geen tientje....
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Net even nagekeken, schijnt ook SCM gekeurd te zijn. Is bij ons ook een voorwaarde vanuit de verzekering.
[ Voor 7% gewijzigd door JanHenk op 08-03-2023 11:02 ]
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
edit ; zit me net te bedenken, ik heb voor thuis zo'n slot voor rond het wiel. Dus toch een slot
[ Voor 52% gewijzigd door maartend op 08-03-2023 11:53 ]
Als je verzekering het vereist maakt het niet uit of je een kleine of goedkope caravan hebt....maartend schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:21:
Wij hebben gewoon een goedkope/kleine caravan
Onze relatief goedkope Caravelair moet van de verzekering ook een SCM-slot.
Zoals gezegd, nee daar hoeft niets voor vervangen te worden. Valt er helemaal overheen.Gonadan schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:53:
@Drardollan heb je dan ook de bouten van de koppeling moeten vervangen? Dat staat vaak als eis bij zo'n slot om hem daadwerkelijk SCM goedgekeurd te maken. Heb me daar zelf nog niet toe kunnen zetten om eerlijk te zijn.
Het ligt aan je koppeling, jij hebt blijkbaar een AK270. Ik een AKS3004. Daar zit wel verschil in helaas.-MD- schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:41:
Disselsloten (SCM-goedgekeurd) zijn helaas fors. Ik gebruik zelf deze, vond ik toch wat minder fors, met name omdat het twee losse delen zijn die eventueel ook makkelijk los op te bergen zijn als de ruimte wat kleiner is in een zijvak van de kofferbak bijvoorbeeld.
[Afbeelding]
https://www.obelink.nl/al...scm-ak161-ak270-slot.html
Geen idee of het goedkoper kan, eerste DuckDuckGo linkje dat ik vond.
Klopt, die ballen zijn niet duur. Voorkomen dat ze met een geprepareerde kogel (stuk afgeslepen) alsnog snel de caravan mee kunnen nemen en ergens achteraf op het gemak het slot eraf slijpen.TheOmen schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:43:
Hmm, zo'n bal is wel een goeie toevoeging....kan er niets in de koppeling gehaakt worden.
[Afbeelding]
Zie dat zie die ook los verkopen voor nog geen tientje....
Zelf gebruik ik een dergelijke bal ook als het disselslot erop gaat en de caravan niet aangekoppeld is (wat dus vrijwel altijd het geval is). Ook die bal is wel weg te krijgen voor dieven, maar dat kost zoveel werk en herrie dat ze, hopelijk, liever een andere caravan stelen.
@Drardollan Ah, ja anti-slinger e.d.. Dat is wel een complicatie ja.
Dan nog kan je er goed aan gehecht zijn toch? Ik had hiervoor een caravan van 25 jaar oud (en daarvoor 1 van 20 jaar oud) en ook die voorzag ik van een deugdelijk slot. Geen SCM goedgekeurde omdat ik hem niet all-risk verzekerd had, maar zeker een goed slot.maartend schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:21:
Wij hebben gewoon een goedkope/kleine caravan
Al is het maar omdat mijn dierbare spullen erin zitten zoals kleding, apparatuur en weet ik wat meer. Zou het heel vervelend vinden als de caravan met inhoud zomaar vertrekt. Dat vond ik bij de 25 jarige caravan en ook zeker bij mijn nieuwe caravan.
Ja, uitgebreide koppeling in mijn geval. Niet echt een keuze overigens, zit er standaard op. Maar dat maakt het helaas wel iets gecompliceerder. Mijn vorige caravan had een ander type koppeling en daar zat ook een veel lichter slot bij. Dat mis ik nu wel-MD- schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:45:
Mijn goedkope budget en niet waar voor zijn geld zijnde Campooz heeft ook een SCM verplichting van de verzekering... Maar ik ben er blij mee, dus prima.
@Drardollan Ah, ja anti-slinger e.d.. Dat is wel een complicatie ja.
Zo gebruik ik hem ook inderdaad. Wanneer de kar los of op de oprit staat bal erin en SCM disselslot voor de verzekering. Verder nog een relatief simpele wielklem om de boel af te schrikken. Allemaal prima te verhelpen als je hem écht wilt stelen, maar ik hoop dat het genoeg ontmoedigt om de moeite te nemen.Drardollan schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:44:
[...]
Klopt, die ballen zijn niet duur. Voorkomen dat ze met een geprepareerde kogel (stuk afgeslepen) alsnog snel de caravan mee kunnen nemen en ergens achteraf op het gemak het slot eraf slijpen.
Zelf gebruik ik een dergelijke bal ook als het disselslot erop gaat en de caravan niet aangekoppeld is (wat dus vrijwel altijd het geval is). Ook die bal is wel weg te krijgen voor dieven, maar dat kost zoveel werk en herrie dat ze, hopelijk, liever een andere caravan stelen.
Die ballen koop je inderdaad voor een paar euro bij de kampeerzaak.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is vooral een afschrikmiddel voor gelegenheidsdiefstal. Als ze hem mee willen nemen (op bestelling ofzo) dan lukt dat toch wel.
Ligt eraan. Sommige verzekeringen willen liefst een certificaat zien. Maar omdat dat niet altijd mogelijk is is eenmalig een foto van het slot op de caravan + de sleutels bij diefstal ook voldoende.pirke schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:22:
En voor de verzekering heb je alleen de sleutels nodig, controleren of hij op slot stond gaat toch lastig...
Het is vooral een afschrikmiddel voor gelegenheidsdiefstal. Als ze hem mee willen nemen (op bestelling ofzo) dan lukt dat toch wel.
Sowieso zegt het niets zoals je terecht opmerkt, ik kan een caravan en een slot hebben. Als ik die niet met elkaar verbindt dan heeft het 0 nut. En toch heb ik dan 2 sleutels, certificaten en een foto. Maar ik denk dat eigenlijk iedereen de sloten wel gebruikt, al is het maar omdat je gehecht bent aan de spullen in de caravan
Ik denk dat je het slot er veel vaker op zet als dat makkelijk gaat. Daarom ga ik denk ik voor zo'n DoubleLock Fixed B slot - ook SCM gekeurd en het op en afkoppelen heb je alleen een hangslot wat je makkelijk even in je zak kan stoppen. Dan loop je niet met die twee grote delen in je hand. Ook is hij goedkoper dan de AL-KO Safety SCM, scheelt toch weer.
Ook bij het uitlenen van de caravan is het wel fijn dat zo'n slot er eigenlijk altijd gewoon op zit en iedereen ook snapt hoe het werkt.
Ik neem niets mee, ik ben stroomloos als ik kampeer.Drardollan schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:54:
[...]
Wees eens eerlijk, hoeveel meter heb je normaal nodig (15-20 denk ik?) en je legt de kabel toch zo neer dat er niet de hele tijd overheen gereden wordt?
Tenzij je een full electric caravan hebt zou ik altijd kiezen voor 1,5mm2. Voordelen wegen op tegen de nadelen van 2,5mm2.
toch wel een goedgekeurd haringslot om je tent te borgen en je hangslot voor je rits?zuma schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:53:
[...]
Ik neem niets mee, ik ben stroomloos als ik kampeer.
Hi Ha Hopjesvla
LOL. zekers aan mijn 700 grams tent met carbon haringen van 7 gram per stuk hangt een hangslot van 1,5 kg jaHopjesvla79 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:56:
[...]
toch wel een goedgekeurd haringslot om je tent te borgen en je hangslot voor je rits?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
anderhalve stok? Nee joh zijn 2 aan elkaar geknoopte wandelstokken (ook carbon). En ja dat boterhamzakje is ook een tent want er zit een rits in, hij kan dicht.Gonadan schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:05:
Noem je dat zeiltje met anderhalve stok nu nog steeds tent?
Ik meen mij een houten stok te herinneren anders, of beter gezegd: tak.zuma schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:06:
anderhalve stok? Nee joh zijn 2 aan elkaar geknoopte wandelstokken (ook carbon). En ja dat boterhamzakje is ook een tent want er zit een rits in, hij kan dicht.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Leugens!. Wat zit er op je hoofd?zuma schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:53:
[...]
Ik neem niets mee, ik ben stroomloos als ik kampeer.
zuma schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:44:
[...]
[Afbeelding]
Wel eens met je maar, iedere kampeergelegenheid is anders.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Welke haringen heb jij precies? En voldoen ze?zuma schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:04:
[...]
LOL. zekers aan mijn 700 grams tent met carbon haringen van 7 gram per stuk hangt een hangslot van 1,5 kg ja
https://www.youtube.com/r...ickinglawyer+trailer+lockTheJVH schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:43:
Wat mij vooral opvalt is dat veel sloten echt dramatisch slechte sleutels / sloten hebben die je volgens mij in 2 seconde kan openen als je een beetje geoefened bent.
Ik denk dat je het slot er veel vaker op zet als dat makkelijk gaat. Daarom ga ik denk ik voor zo'n DoubleLock Fixed B slot - ook SCM gekeurd en het op en afkoppelen heb je alleen een hangslot wat je makkelijk even in je zak kan stoppen. Dan loop je niet met die twee grote delen in je hand. Ook is hij goedkoper dan de AL-KO Safety SCM, scheelt toch weer.
Ook bij het uitlenen van de caravan is het wel fijn dat zo'n slot er eigenlijk altijd gewoon op zit en iedereen ook snapt hoe het werkt.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Website, misschien Youtube. Ik zag het toevallig op NPO 2 reclameblok voor Nieuwsuur.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ik heb hem ook. Verlies de sleutels niet, ik heb er een na moeten bestellen via de lokale sleutelboer (met sleutelkaart erbij) en uiteindelijk €80 afgetikt.Drardollan schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:41:
[...]
AL-KO Safety Premium. Dat is een behoorlijk fors ding inderdaad, helaas. Moet SCM goedgekeurd zijn voor de verzekering en dit is het officiële slot van AL-KO voor de AKS3004.
[Afbeelding]
https://www.obelink.nl/al...-3004-koppelingsslot.html
Er zijn wel 2 lichtere varianten, maar die zijn niet SCM goedgekeurd en worden door de verzekering dan ook niet geaccepteerd.
Als ik er weer één verlies, hal ik wel een nieuw Alko slot, is goedkoper
Mijn stallingsboer heeft het liever niet, anders kan hij niet de caravan verslepen met zijn gemodificeerde scootmobielDrardollan schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:44:
[...]
Als de caravan op de oprit staat staat hij met de dissel + Alko disselslot naar de carport met erachter een Panda of de Clio geparkeerd
.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TYEOo4H006G0sNvzSDF9Kclx.jpg?f=user_large)
Plaatje op camping 2 jaar terug in Koudum:
Bij de meeste stallingen (zo niet alle) mag er geen disselslot op. Logisch, want dan kunnen ze hem niet fatsoenlijk verplaatsen. Zie je het al gebeuren dat ze een paar honderd caravans met de hand moeten gaan verplaatsenaReaRe schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:42:
[...]
Mijn stallingsboer heeft het liever niet, anders kan hij niet de caravan verslepen met zijn gemodificeerde scootmobiel(op plaats zadel dikke steigerpijp met trekhaak).
Bij mij staat het in de stallingsvoorwaarden dat dit niet mag en die heb ik moeten aanleveren bij de verzekeraar om het rond te krijgen voor de all-risk.
[ Voor 12% gewijzigd door Drardollan op 08-03-2023 19:37 ]
Ben je aardig genaaid. Ik heb ook geen certificaat (slot 2e hands gekocht) en heb direct 2 sleutels besteld bij Swier in IJmuiden ( https://www.swier.nl/caravansleutels/ ). Betaal je 22,50 per stuk plus wat verzendkosten, certificaat niet nodig.aReaRe schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:35:
[...]
Ik heb hem ook. Verlies de sleutels niet, ik heb er een na moeten bestellen via de lokale sleutelboer (met sleutelkaart erbij) en uiteindelijk €80 afgetikt.
Als ik er weer één verlies, hal ik wel een nieuw Alko slot, is goedkoper
Heb er nu dus 4, 2 voor in de kluis thuis en 2 voor op vakantie. Daarmee heb ik alle risico’s daarmee afgedekt en in totaal was ik nog steeds goedkoper uit dan een nieuwe
[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 08-03-2023 19:37 ]
Bookmarked voor nader onderzoek.Drardollan schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:35:
[...]
Ben je aardig genaaid. Ik heb ook geen certificaat (slot 2e hands gekocht) en heb direct 2 sleutels besteld bij Swier in IJmuiden ( https://www.swier.nl/caravansleutels/ ). Betaal je 22,50 per stuk plus wat verzendkosten, certificaat niet nodig.
Heb er nu dus 4, 2 voor in de kluis thuis en 2 voor op vakantie. Daarmee heb ik alle risico’s daarmee afgedekt en in totaal was ik nog steeds goedkoper uit dan een nieuwe
Grappig hoe onze ervaringen toch vaak 180 graden gedraaid lijken te zijn.Drardollan schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:31:
[...]
Bij de meeste stallingen (zo niet alle) mag er geen disselslot op. Logisch, want dan kunnen ze hem niet fatsoenlijk verplaatsen. Zie je het al gebeuren dat ze een paar honderd caravans met de hand moeten gaan verplaatsen![]()
Bij mij staat het in de stallingsvoorwaarden dat dit niet mag en die heb ik moeten aanleveren bij de verzekeraar om het rond te krijgen voor de all-risk.
Ik weet niet anders dan dat het wel verplicht is in de stalling, juist ook vanwege verzekering. Heb nooit anders gezien. Je mag er alleen niet zo'n bal in stoppen. Maar ze gaan echt niet elke kar die ze weg moeten rijden aan- en weer afkoppelen hoor. Dat gaat gewoon met zo'n pin in je koppeling en gas erop, geen last van een disselslot.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In mijn stalling is een disselslot ook niet toegestaan.Gonadan schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:47:
[...]
Grappig hoe onze ervaringen toch vaak 180 graden gedraaid lijken te zijn.
Ik weet niet anders dan dat het wel verplicht is in de stalling, juist ook vanwege verzekering. Heb nooit anders gezien. Je mag er alleen niet zo'n bal in stoppen. Maar ze gaan echt niet elke kar die ze weg moeten rijden aan- en weer afkoppelen hoor. Dat gaat gewoon met zo'n pin in je koppeling en gas erop, geen last van een disselslot.
Van de verzekering is dit ook geen eis als de caravan binnen in de stalling staat.
Het is vanuit de stalling aangegeven, niet de verzekering. De stalling leunt volledig op mijn verzekering dus om gedoe te voorkomen moet hij gewoon op slot. Anders moet je weer aan gaan tonen dat hij inderdaad op een goed afgesloten locatie staat en dat is misschien weer lastig bij een derde partij.205Gutmann schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:50:
In mijn stalling is een disselslot ook niet toegestaan.
Van de verzekering is dit ook geen eis als de caravan binnen in de stalling staat.
Zelf ik het ook wel een prettig idee dus doe hem er met alle liefde om. Ga daar niet moeilijk om doen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb zelf zo'n rode ALKO (voorbeeld) en heb die eigenlijk altijd erop zitten. Alleen tijdens het aan-en afkoppelen mag hij er even af. Kan ik hem ook niet kwijt raken
Ik ken mezelf een beetje, wij hebben een oudere caravan met ditto mover die per wiel handmatig erop gezet moet worden. Hebben we zo'n uitschuifbare sleutel voor met dopje 17 erop. Ik ben nog in staat om dat ding kwijt te raken tijdens het naar de andere kant van de caravan lopen.
[ Voor 26% gewijzigd door Smurf op 08-03-2023 22:40 ]
)
Mag ik vragen waar je deze vouwwagen gehuurd hebt? Goboony ken ik wel maar heeft enkel caravans/campers te huur.DaDude schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:51:
[...]
Leuk hoor! We hebben vorig jaar de Lazy Jack Camping gehuurd. Is erg goed bevallen!
Wij hadden een nieuwe te huur, bij de eerste regenbui waren er maar een paar kleine druppels, daarna heeft het tentdoek zich gezet.
Veel kampeerplezier gewenst!
Tsja de wandelstokken zijn om mijn tent op te kunnen zetten en om de tarp eraan te kunnen hangen moet ik nog even een extra stok uit het bos pakken. Maar die draag ik dus niet meeGonadan schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:09:
[...]
Ik meen mij een houten stok te herinneren anders, of beter gezegd: tak.
mijn neus is zo lang als die van Pinokkio
http://rutalocura.com/?page_id=5930maartend schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:23:
[...]
Welke haringen heb jij precies? En voldoen ze?
De lange altijd, de korte meestal
Maar ik denk dat Josh er mee gestopt is. Een andere bron is:
https://enlightenedequipm...carbon-fiber-tent-stakes/
Soms komt een kop los, maar thuis met 2 componenten lijm vastzetten en dan gebeurd dat niet meer. Zitten origineel vast met seconde (acrylaat) lijm.
[ Voor 16% gewijzigd door zuma op 09-03-2023 10:51 ]
Bij de vouwwagen dealer. In mijn geval Ridderbeks in Echt, Limburg.Ryan_ schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:03:
[...]
Mag ik vragen waar je deze vouwwagen gehuurd hebt? Goboony ken ik wel maar heeft enkel caravans/campers te huur.
Ik heb mijn haring liever iets vetterzuma schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:04:
[...]
LOL. zekers aan mijn 700 grams tent met carbon haringen van 7 gram per stuk hangt een hangslot van 1,5 kg ja
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Ja, als dat de definitie van stroomloos kamperen is, dan kan je met je caravan ook best een paar dagen stroomloos. Nog uitbreidbaar ook...zuma schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:39:
[...]
mijn neus is zo lang als die van PinokkioHoofdlamp op drie AAA batterijen. Maar ik bedoel meer dat ik niet aan een stroomaansluiting hoef te hangen als ik kampeer. Hooguit om de paar dagen even een powerbank opladen.
Heb ooit hier gekeken maar kreeg de vrouw niet in een vouwwagenRyan_ schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:03:
[...]
Mag ik vragen waar je deze vouwwagen gehuurd hebt? Goboony ken ik wel maar heeft enkel caravans/campers te huur.
https://vouwwagenspecialist.nl/
Je moet hem eerst openklappen, hèkiefty14 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:49:
[...]
Heb ooit hier gekeken maar kreeg de vrouw niet in een vouwwagen
spuit 11
[ Voor 89% gewijzigd door -MD- op 09-03-2023 14:20 ]
met PV paneel(en) ?Wild Chocolate schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:57:
[...]
Ja, als dat de definitie van stroomloos kamperen is, dan kan je met je caravan ook best een paar dagen stroomloos. Nog uitbreidbaar ook...
Afgezien van een koelkast is er niks elektrisch wat ik echt nodig heb, teminste dat verschilt per persoon natuurlijk
Alhoewel ik helemaal wild ben van de LED verlichting optie(s) het zou tof wezen als je een paar ledstrings met persoonsdetectie/ aanwezig licht .. dus alleen de leds aan waar je staat of als je snachts even eruit moet om wat te lozen net genoeg om je omgeving te zien.
Tja vanalles
ligt geheel aan de vakantie eisen van jullie .. is bv een tv een harde eis dan eindig je snel met een caravan.kiefty14 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:49:
[...]
Heb ooit hier gekeken maar kreeg de vrouw niet in een vouwwagen
ik zou toch liever een popup (usa style, zoals coleman ) hebben dan een caravan of europese vouwwagen.
alleen vrouwlief heeft als "eis" een voortent .. en dat ervaar ik zelf ook wel als prettig om eerlijk te zijn.
Caravan tja .. afgezien van de spullen die erin zitten mag die op de brandstapel
Tja vanalles
Ik vind buiten 2 koelkasten (1 voor eten, 1 voor drinken), mijn espresso-apparaat eigenlijk ook een soort van onmisbaar... En ik game ook wel graag onder de luifel, dus de laptop gaat ook mee...vso schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:05:
[...]
met PV paneel(en) ?dingen lijken me wel "te zwaar" gezien gewicht wat je meeneemt altijd een dingetje is.
Afgezien van een koelkast is er niks elektrisch wat ik echt nodig heb, teminste dat verschilt per persoon natuurlijk
Alhoewel ik helemaal wild ben van de LED verlichting optie(s) het zou tof wezen als je een paar ledstrings met persoonsdetectie/ aanwezig licht .. dus alleen de leds aan waar je staat of als je snachts even eruit moet om wat te lozen net genoeg om je omgeving te zien.
Zonnepanelen kan, maar ze hebben ook een Smart-Generator
Ik heb overigens een caravan gekocht met ruim voldoende laadvermogen (390 kg), dus zou serieus over dit soort dingen na kunnen denken, biijvoorbeeld voor naar Le Mans.
Maar ik kan ook kamperen met de motor, met iets minder luxe, hoor
zelfde setup kan ook 390 meenemen, en 2 koelkasten .. maar geen espresso dingus .. gewoon filterkoffieWild Chocolate schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:23:
[...]
Ik vind buiten 2 koelkasten (1 voor eten, 1 voor drinken), mijn espresso-apparaat eigenlijk ook een soort van onmisbaar... En ik game ook wel graag onder de luifel, dus de laptop gaat ook mee...
Zonnepanelen kan, maar ze hebben ook een Smart-Generator![]()
Ik heb overigens een caravan gekocht met ruim voldoende laadvermogen (390 kg), dus zou serieus over dit soort dingen na kunnen denken, biijvoorbeeld voor naar Le Mans.
Maar ik kan ook kamperen met de motor, met iets minder luxe, hoor. Maar ben ook dan nog wel op mijn comfort gesteld, met een niet te dun matje, stoeltje, opvouwbare BBQ en versgemalen koffie...
laptop .. liever niet .. maar meh comforts we must have
We zetten onze caravan te koop .. wat ervoor terugkomt .. weten we nog niet .. ik zou liever een VW hebben rijd prettiger achter de auto maar de versie die ik wil is niet te koop c.q wordt niet meer geproduceert (la boheme) next best thing is de usa style pop-ups
5k voor een "Smart generator" pff betaal wel een luxe plek op de camping
Tja vanalles
De holtkamper staat te trappelen in de garage.
@vso misschien eens kijken naar een opus.
Niet zoals de la boheme maar komt wel aardig in de buurt.
M'n broer kocht 10 jaar geleden een bus om naar camper om te bouwen, en had het er toen over om er een brandstofcel in te bouwen. Maar in het tempo waarmee het gaat, denk ik dat hij kernfusie in kan bouwen wanneer dat ding klaar is
Is zoiets, trouwens, en hij maakt hem zo dat er niks boven de ramen uitkomt, dus geen bovenkastjes en zo:
Met uitjes en een augurk
Geef mij maar een Honda generatorWild Chocolate schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:57:
[...]
Ja, als dat de definitie van stroomloos kamperen is, dan kan je met je caravan ook best een paar dagen stroomloos. Nog uitbreidbaar ook...

Willekeurig voorbeeld,
Wat mij dan wel weer gaaf lijkt is om een auto met V2L te gebruiken. Dan trekt je elektrische auto eerst je caravan naar de camping, en vervolgens gebruik je hem als grote powerbankWild Chocolate schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:57:
[...]
Mee eens, Hyundai Ioniq5 en Kia EV6 kunnen op die manier 3,5 KW leveren, dan kun je je caravan zelfs nog elektrisch verwarmennooberke schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:30:
[...]
Wat mij dan wel weer gaaf lijkt is om een auto met V2L te gebruiken. Dan trekt je elektrische auto eerst je caravan naar de camping, en vervolgens gebruik je hem als grote powerbank
Uit interesse, hoe doen ze een vochtmeting? En hoe vind je dan een lek? Cabine in overdruk en zeepsop op de buitenkant?pirke schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:06:
Net de eerste jaarlijkse vochtmeting gehad... Meteen een lek gevonden. Waarschijnlijk fabricagefoutje. Gedoe
Klopt zeker, kwestie van goed instellen van je verbruik. Wat op gas kan op gas zetten en wat dan overblijft zal minimaal je huishoudaccu belasten die je weer kan bijladen met een druppelaar en paneel. Dan hoef je ook niet aan een aansluiting te hangen. Ik ken er legio die het zo doen zonder aansluiting.Wild Chocolate schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:57:
[...]
Een of twee panelen op je dak weegt niet zoveel extra hoor. Maar beter zorg je dat de panelen extern aankan sluiten want dan kan je ze beter richten en plaatsen voor meer efficiëntie. En een koelkast laat je in een caravan op gas lopen anders vreet het je accu leeg als je geen stroomaansluiting wil of kan gebruiken.vso schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:05:
[...]
met PV paneel(en) ?dingen lijken me wel "te zwaar" gezien gewicht wat je meeneemt altijd een dingetje is.
Is gewoon een klein apparaatje wat ze bij diverse plekken van je caravan/camper houden.Kevinns schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:59:
[...]
Uit interesse, hoe doen ze een vochtmeting? En hoe vind je dan een lek? Cabine in overdruk en zeepsop op de buitenkant?
(en dan niet zo'n model dat gaatjes in het materiaal moet prikken om een meting tedoen
[ Voor 12% gewijzigd door TheOmen op 10-03-2023 17:05 ]
Met een vochtmeter. Een klein elektronisch kastje wat je tegen het dak of de zijwand aan houdt, knopje indrukt en dan slaat de meter wel of niet uit.Kevinns schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:59:
[...]
Uit interesse, hoe doen ze een vochtmeting? En hoe vind je dan een lek? Cabine in overdruk en zeepsop op de buitenkant?
Er zit 10 jaar waterdichtheidsgarantie op, daarvoor moet hij jaarlijks door een dealer op 97 plekken gemeten worden. Op 96 plekken was het goed, op 1 plek sloeg de meter uit. Je zag daar ook dat de wand niet helemaal egaal was (paar kleine bobbeltjes van een mm groot), oftewel die zijwand mag vervangen worden daar. En dan mogen ze ook nog kijken waar het lek vandaan komt.
Het gebeurt niet vaak dat een camper van 1 jaar oud al een lekkage heeft, maar goed, beter nu gevonden en gedekt door de garantie dan dat het nog een paar jaar door gaat en alles rot wordt en vol met schimmel komt. De dealer dacht wellicht een montage fout van een dakplaat of ergens slechte kit op een naad. Het zit bovenin de alkoof ergens, daar staat ook geen plas water als het regent omdat het daar schuin afloopt. Hopelijk wordt het geen lange soap vol ellende.
Elke KG is er 1 .. paneel wellicht het minst ten opzichte van een accu en/of generator waar ik meer op doeldezuma schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:06:
[...]
Een of twee panelen op je dak weegt niet zoveel extra hoor. Maar beter zorg je dat de panelen extern aankan sluiten want dan kan je ze beter richten en plaatsen voor meer efficiëntie. En een koelkast laat je in een caravan op gas lopen anders vreet het je accu leeg als je geen stroomaansluiting wil of kan gebruiken.
je kan ook onder je sleur-dingus dingen koel bewaren .. het zal niet extreem koud zijn maar koud genoeg.
zeker als je rondom een afsluitende zeilen hebt om de sleurdingus ..
Stroomloos zal ik niet zo snel doen, het is meer een sport om meer met minder te doen.
ps deze https://www.lightshiprv.com/ (AD had er een artikel over) klinkt ook wel leuk maar 125K zal het wel een nice to have dingetje zijn.
Tja vanalles
Succes, mijn caravan staat ook al ruim 2 maanden bij de dealer voor vochtproblemen. Ze zijn nu het complete voorfront aan het vervangen.pirke schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:07:
[...]
Met een vochtmeter. Een klein elektronisch kastje wat je tegen het dak of de zijwand aan houdt, knopje indrukt en dan slaat de meter wel of niet uit.
Er zit 10 jaar waterdichtheidsgarantie op, daarvoor moet hij jaarlijks door een dealer op 97 plekken gemeten worden. Op 96 plekken was het goed, op 1 plek sloeg de meter uit. Je zag daar ook dat de wand niet helemaal egaal was (paar kleine bobbeltjes van een mm groot), oftewel die zijwand mag vervangen worden daar. En dan mogen ze ook nog kijken waar het lek vandaan komt.
Het gebeurt niet vaak dat een camper van 1 jaar oud al een lekkage heeft, maar goed, beter nu gevonden en gedekt door de garantie dan dat het nog een paar jaar door gaat en alles rot wordt en vol met schimmel komt. De dealer dacht wellicht een montage fout van een dakplaat of ergens slechte kit op een naad. Het zit bovenin de alkoof ergens, daar staat ook geen plas water als het regent omdat het daar schuin afloopt. Hopelijk wordt het geen lange soap vol ellende.
Volg op insta iemand, die had vorig jaar een wiel wat eraf was gevlogen (vervangen door een shop, prutswerk..) is al 12 maanden geleden.. Staat nu bij een dealer om de wand te vervangen. Zag ik vandaag dat het een verkeerde wand was en moet ie weer langer wachten op de juiste wand. Hij is er nog maar 1x mee weg geweest.205Gutmann schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:38:
[...]
Succes, mijn caravan staat ook al ruim 2 maanden bij de dealer voor vochtproblemen. Ze zijn nu het complete voorfront aan het vervangen.
Wachttijden is om gek van te worden momenteel..
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Ik wil de aankomende zomer weer op solo trip met de motor.
De laatste jaren heb ik daarbij de lijn in gezet om steeds minder mee te nemen.
Maar wat er toch altijd mee moet zijn een matje, slaapzak en een tentje.
Ja en inderdaad wat extra kleding, paar slippers, toiletspulletjes, enz.
Al meer al is het vaak toch nog best een stapeltje rommel wat er zo mee gaat.
Nou zal de gedachten kunnen zijn:
Je gaat op de motor wat maken die paar kilo bagage nou uit?
Iets meer uitleg:
Daarbij wil ik wel eens omvallen, en dan moet ik dat ding ook weer optillen.
Ook heb ik al ongeveer 15 tot 20kg kunnen besparen aan nutteloze onderdelen van de motor die ik er dus af heb geschroefd.
Alle beetjes helpen om het rijden prettiger te maken bij offroad rijden.
Wat ik al heb:
Exped matje, nog kleiner en veel lichter is er niet te krijgen
Oude dons slaapzak, dekenmodel, lang en breed, slaapt heerlijk. Maar wel zwaar en redelijk lomp groot om mee te nemen. Compressie zak die er omheen zit helpt wel bij het laatste.
Opblaaskussentje van de Decathlon.
Tentje, Coleman Darwin 3, weegt 3,5kg redelijk groot pakformaat ook. Meer dan ruim genoeg voor mij alleen en mijn spullen.
Ik had tot nu toe ook altijd extra bij me:
Een brandertje, campinggas priktankjes ding.
Koffie potje, aluminium mokapotje en wat koffie.
Een bestek setje (landmacht spul) voor beood te maken onderweg.
En wat losse zooi zoals gopro, accu's daarvoor, powerbank, Leatherman.
Een paar slippers voor tijdens het douchen op de camping ( vloeren van douches op campings
Een paar Sketchers lichtgewicht sneakers voor wanneer ik niet op de motor zit. Ik rijd met enorme crosslaarzen, daar is echt niet mee te lopen.
Nou zal ik vast wel weer wat vergeten her en der.
Echt premium lichtgewicht spulletjes kosten een arm en een been, of je rechter nier en je beide ogen.
Dat vind ik het niet waard
Het verminderen van spullen heeft me al doen terug gaan van:
2 zijtassen, topkoffer, bagage rol en de tent daar weer bovenop.
Naar:
2 zijtassen, bagage rol met daarin de tent, toiletspullen en slippers + Sketchers.
En een klein rugzakje met snacks en drinken voor onderweg.
Even goed de vraag:
Tips voor betaalbare oplossingen voor bijvoorbeeld de tent, de slaapzak.
Eventueel zooi die ik zou kunnen besparen, of vervangen?
Ik koop graag gebruikt, behalve de slaapzak, om hygiënische redenen.
Dus een top tip voor een zoekopdracht in marktplaats voor een specifieke tent of andere gear is erg welkom.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Tent kun je halveren, zit je wel op 2-persoons.Bommes schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:48:
Gewicht dieet op een budget.
Slaapzak kan onder kilo, deze bijv. https://www.campz.nl/robens-glacier-i-slaapzak-M799214.html
Je hebt de verkeerde afslag genomen en bent op een MTB route terechtgekomenBommes schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:48:
Iets meer uitleg:
[YouTube: Little bit of singletrack on my Moto Guzzi V85TT]
Ook heb ik al ongeveer 15 tot 20kg kunnen besparen aan nutteloze onderdelen van de motor die ik er dus af heb geschroefd.
HotelBommes schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:48:
/rent
Nee hoor, stonden nergens ATB route bordjes.Anton2610 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:18:
[...]
Je hebt de verkeerde afslag genomen en bent op een MTB route terechtgekomen
Klopt tent kan zeker kleiner, daarom vroeg ik ook wat tips.maartend schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:29:
[...]
Tent kun je halveren, zit je wel op 2-persoons.
Slaapzak kan onder kilo, deze bijv. https://www.campz.nl/robens-glacier-i-slaapzak-M799214.html
Er is genoeg te vinden maar het kost best veel geld allemaal.
Ik heb nu MSR als zoekopdrachtje in MP zitten.
Maar een simpel Forclas tentje van de Decathlon kan ook wel al een oplossing zijn om de helft aan tent gewicht te besparen.
Of een tipi tentje?? Dat weegt volgens mij echt helemaal niets.
Slaapzak ben ik nog niet over uit, nadeel van de lichtgewicht opties is dat de binnen voering eigenlijk altijd polyester is.. Dat vind ik echt wel MEH
* Bommes wijst naar topic titel
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Leger des Heils
Beviel ons heel prima op de voorseizoensplek, 2 jaar geleden!rikislief schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:41:
Hier is de isabella vloer binnen, 60 tegels. Kijken hoe dat bevalt dit voorseizoen, nog minder dan 3 weken wachten!
YouTube: Goldwing Motocross
Hij rijdt ook minder sloom
Ik zou investeren in goede spullen waar je lang mee doet. Ieder jaar koop je iets.Bommes schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:48:
Iets meer uitleg:
Wat ik al heb:
Oude dons slaapzak, dekenmodel, lang en breed, slaapt heerlijk. Maar wel zwaar en redelijk lomp groot om mee te nemen. Compressie zak die er omheen zit helpt wel bij het laatste.
Tentje, Coleman Darwin 3, weegt 3,5kg redelijk groot pakformaat ook. Meer dan ruim genoeg voor mij alleen en mijn spullen.
Een paar slippers voor tijdens het douchen op de camping ( vloeren van douches op campings)
Een paar Sketchers lichtgewicht sneakers voor wanneer ik niet op de motor zit. Ik rijd met enorme crosslaarzen, daar is echt niet mee te lopen.
Echt premium lichtgewicht spulletjes kosten een arm en een been, of je rechter nier en je beide ogen.
Dat vind ik het niet waarden om gerekend naar Euro's vind ik het al snel veel te duur worden.
Naar:
2 zijtassen, bagage rol met daarin de tent, toiletspullen en slippers + Sketchers.
Even goed de vraag:
Dus een top tip voor een zoekopdracht in marktplaats voor een specifieke tent of andere gear is erg welkom.
hoe koud moet de slaapzak kunnen? Want in het algemeen is het hoe lichter en compacter en warmer de slaapzak: hoe duurder de prijs. Dons heeft de beste verhoudingen voor alles..behalve de prijs.Bommes schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:48:
Iets meer uitleg:
Wat ik al heb:
Een paar slippers voor tijdens het douchen op de camping ( vloeren van douches op campings)
Dat vind ik het niet waarden om gerekend naar Euro's vind ik het al snel veel te duur worden.
Naar:
Even goed de vraag:
Je tent kan sowieso kleiner ( en lichter), dan gaat vaak de pakmaat ook omlaag, maar ook daar geldt dan dat de prijs ook vaker omhoog gaat.
Hi Ha Hopjesvla
realiseer je wel dat dat een zomerslaapzak is, oftwel dun ding..maartend schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:29:
[...]
Tent kun je halveren, zit je wel op 2-persoons.
(en dan nog steeds flink aan gewicht: mijn vergelijkbare zomer slaapzak weegt iets van 350 gram, mijn winterslaap weegt zelfs net iets minder als deze zomerslaapzak...(en dan kan het nog lichter maar aangezien ik niet kan slapen in een mummie heb ik een semi-rec, die zijn iets zwaarder))
Hi Ha Hopjesvla
Voor de tips voor de slaapzak haak ik graag even aan. Ik wil ook een slaapzak met een kleiner pakformaat. Volgens mij kom je dan uit bij dons omdat dat kleiner inpakt dat katoen of synthetisch
Ik zie zomer staan, maar ik gebruik hem tot rond het vriespuntHopjesvla79 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:25:
[...]
realiseer je wel dat dat een zomerslaapzak is, oftwel dun ding..
(en dan nog steeds flink aan gewicht: mijn vergelijkbare zomer slaapzak weegt iets van 350 gram, mijn winterslaap weegt zelfs net iets minder als deze zomerslaapzak...(en dan kan het nog lichter maar aangezien ik niet kan slapen in een mummie heb ik een semi-rec, die zijn iets zwaarder))
ah ja ik zie nu bij de specs comfort temperatuur 6°C staan, dat is imho eerder een 3 seizoenen slaapzak dan (maar kan zeker nog lichter qua gewicht).maartend schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:42:
[...]
Ik zie zomer staan, maar ik gebruik hem tot rond het vriespunt
Hi Ha Hopjesvla
Klopt, maar het mag niet veel kostenHopjesvla79 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 07:45:
[...]
ah ja ik zie nu bij de specs comfort temperatuur 6°C staan, dat is imho eerder een 3 seizoenen slaapzak dan (maar kan zeker nog lichter qua gewicht).
-Alpkit slaapzakken. Let op ze vallen een beetje kort en smal uit. Ben je wat langer of een beetje breder neem dan een L versieBommes schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:48:
Even goed de vraag:
- Veel opties op Ali express. Je hebt dat tentje van mij gezien van 700 gram? Dat is een balzaal. Als je daar een losse 1 of 2 persoons nest (binnententje van gaas) in hangt heb je nog steeds veel ruimte en dat nest weegt ook niet echt meer dan nog een keer 700 gram. Je hebt ook mooie 2P tentjes o.a. 3FUL gear van 2 personen die aardig zijn qua budget en licht van gewicht. Op MP zoek in de groep tenten op de term ultralight.
Het gaat pas echt ledematen en organen kosten als je aan de cuben fiber (DCF) en carbon begint. Maar in de normale UL nylon wereld is nog veel te vinden qua budget.
Dat gaat je zeker bevallen, ik gebruik ze al jaren. Zo fijn om gewoon een harde en redelijk vlakke vloer te hebben. Scheelt ook een hoop kou uit de grond.rikislief schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:41:
Hier is de isabella vloer binnen, 60 tegels. Kijken hoe dat bevalt dit voorseizoen, nog minder dan 3 weken wachten!
Ik leg altijd eerst een anti-worteldoek neer (en laat die uitsteken buiten de tent tegen opspattende modder en zand). Dan de Isabella tegels erop. Daarbovenop verhuisdekens en als laatste het normale tenttapijt.
Voor het voorseizoen zweer ik erbij. Het is een belachelijke ballast om mee te slepen. Voorheen kwakte ik ze in de caravan, maar nu deze vervangen is wordt het een extra ritje met de auto. Ik heb er ook een stuk of 70 denk ik, maar gebruik ze niet allemaal en heb recent nog een paar bijgekocht via MP voor een leuke prijs.
Jaar of 12 geleden schade gehad aan mijn caravan. Stond bij een reparatie tent in Zeist. Duurde even maar op een gegeven moment kon ik hem ophalen. Reparatie goed gegaan, netjes betaald en gedag gezegd. Dag later, reparatie tent faillietTgR_KILLER schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:27:
[...]
Volg op insta iemand, die had vorig jaar een wiel wat eraf was gevlogen (vervangen door een shop, prutswerk..) is al 12 maanden geleden.. Staat nu bij een dealer om de wand te vervangen. Zag ik vandaag dat het een verkeerde wand was en moet ie weer langer wachten op de juiste wand. Hij is er nog maar 1x mee weg geweest.
Wachttijden is om gek van te worden momenteel..
Alles wat nog op het terrein stond werd achter slot en grendel gezet door de curator, zie je caravan maar eens terug te krijgen dan.
Je gaat een keer extra op en naar naar huis om je vloertegels en de rest van je inrichting op te halen voor op de camping?Drardollan schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:10:
[...]
Dat gaat je zeker bevallen, ik gebruik ze al jaren. Zo fijn om gewoon een harde en redelijk vlakke vloer te hebben. Scheelt ook een hoop kou uit de grond.
Ik leg altijd eerst een anti-worteldoek neer (en laat die uitsteken buiten de tent tegen opspattende modder en zand). Dan de Isabella tegels erop. Daarbovenop verhuisdekens en als laatste het normale tenttapijt.
Voor het voorseizoen zweer ik erbij. Het is een belachelijke ballast om mee te slepen. Voorheen kwakte ik ze in de caravan, maar nu deze vervangen is wordt het een extra ritje met de auto. Ik heb er ook een stuk of 70 denk ik, maar gebruik ze niet allemaal en heb recent nog een paar bijgekocht via MP voor een leuke prijs.
Zeker. Past bij lange na niet allemaal in de auto. En ik ga geen vloertegels of een koelkast in mijn gloednieuwe caravan proppen, veel te grote kans op schade. Enig idee hoeveel dat is, 60 vloertegels van Isabella?Anton2610 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:20:
[...]
Je gaat een keer extra op en naar naar huis om je vloertegels en de rest van je inrichting op te halen voor op de camping?
Sowieso ben ik de laatste 2 weekenden van het voorseizoen bezig om de zooi weer naar huis te slepen, ongemerkt neem je meer en meer mee gaandeweg de weken
[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 14-03-2023 16:28 ]
Inhakend op Ali express en binnententjes, wij zijn voor ons zoontje op zoek naar een los binnententje waarin hij kan slapen in voortent van de vouwwagen. We hebben daar een slaapcabine waar de jongste 2 in slapen en hij is nog wat te jong om in eigen tentje te slapen en dus deze oplossing.zuma schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:59:
[...]
-Alpkit slaapzakken. Let op ze vallen een beetje kort en smal uit. Ben je wat langer of een beetje breder neem dan een L versie
- Veel opties op Ali express. Je hebt dat tentje van mij gezien van 700 gram? Dat is een balzaal. Als je daar een losse 1 of 2 persoons nest (binnententje van gaas) in hangt heb je nog steeds veel ruimte en dat nest weegt ook niet echt meer dan nog een keer 700 gram. Je hebt ook mooie 2P tentjes o.a. 3FUL gear van 2 personen die aardig zijn qua budget en licht van gewicht. Op MP zoek in de groep tenten op de term ultralight.
Het gaat pas echt ledematen en organen kosten als je aan de cuben fiber (DCF) en carbon begint. Maar in de normale UL nylon wereld is nog veel te vinden qua budget.
Heeft er iemand ervaring met de kwaliteit en degelijkheid van dit soort oplossingen: https://nl.aliexpress.com/item/1005004033203445.html
Anders kom je namelijk snel uit bij zoiets: https://www.deryan.com/nl/reisklamboe-1-persoons.html alleen helaas al tijdje uitverkocht.
De prijs alleen al kan je geen bult aan vallen. Desnoods koop je er 2Sander schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:37:
[...]
Inhakend op Ali express en binnententjes, wij zijn voor ons zoontje op zoek naar een los binnententje waarin hij kan slapen in voortent van de vouwwagen. We hebben daar een slaapcabine waar de jongste 2 in slapen en hij is nog wat te jong om in eigen tentje te slapen en dus deze oplossing.
Heeft er iemand ervaring met de kwaliteit en degelijkheid van dit soort oplossingen: https://nl.aliexpress.com/item/1005004033203445.html
Anders kom je namelijk snel uit bij zoiets: https://www.deryan.com/nl/reisklamboe-1-persoons.html alleen helaas al tijdje uitverkocht.
Ik weet het! De stapel komt net iets boven de buffetkast uit. Ik geloof dat 1 tegel 3,5 cm is, dus 60*3,5 = 210cm... (bij 50 bij 50, dus een halve kuub)Drardollan schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:27:
[...]
Zeker. Past bij lange na niet allemaal in de auto. En ik ga geen vloertegels of een koelkast in mijn gloednieuwe caravan proppen, veel te grote kans op schade. Enig idee hoeveel dat is, 60 vloertegels van Isabella?
Wij hebben indertijd een ondertent gekocht voor onder de klep van de vouwwagen (jamet arizona geloof ik). kostte indertijd bij onze vrienden van obelink 35 euro.Sander schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:37:
[...]
Inhakend op Ali express en binnententjes, wij zijn voor ons zoontje op zoek naar een los binnententje waarin hij kan slapen in voortent van de vouwwagen. We hebben daar een slaapcabine waar de jongste 2 in slapen en hij is nog wat te jong om in eigen tentje te slapen en dus deze oplossing.
Die 5,71 is voor 5 muggen netjes voor op je kop… die tentjes zijn 35…zuma schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:58:
[...]
De prijs alleen al kan je geen bult aan vallen. Desnoods koop je er 2
Kun je die ook los gebruiken? Wij hebben dus geen ruimte onder klep oid gewoon een ruime voortent waar het in komt te staan of evt hangenrikislief schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:01:
[...]
Wij hebben indertijd een ondertent gekocht voor onder de klep van de vouwwagen (jamet arizona geloof ik). kostte indertijd bij onze vrienden van obelink 35 euro.
:strip_exif()/f/image/Fv230kTA6aJH6pSHRoO1E2fK.jpg?f=fotoalbum_large)