-MD- schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:06:
Euh, dat jij het verschil niet kent wil niet zeggen dat er geen verschil is. Ik noem het gemakshalve normaliter ook vouwwagen, vandaar ook de smiley. Campooz is niet de enige, er zijn meerdere merken dus het heeft niets met de marketingafdeling van Campooz te maken maar alles met de manier waarop de wagen in elkaar is gezet. Had jij niet een Holtkamper? Kijk maar eens naar de titel van hun website.
Het is in beginsel niet meer dan de Engelse term voor vouwwagen. Elke fabrikant gebruikt termen om daar een eigen draai aan te geven, maar dat maakt het eerder gebruikte vouwwagen niet incorrect of niet specifiek genoeg. Veel fabrikanten gebruiken de termen ook gewoon door elkaar, want dan vind je hun website namelijk op beide termen. En ze proberen er een draai aan te geven om speciaal te lijken, lees: marketing.
Campooz is de enige die ik ken die het zo hard probeert te scheiden als term, zo te zien met de gedachte dat de tent erop ligt in plaats van erin. Dat onderscheid is echt zuiver aan hen voorbehouden, die heb ik een ander merk nooit zien gebruiken.
Ik heb zelf een Aart Kok, die noemen alles een vouwwagen maar hebben wel een 'Tent & Trailer' uitvoering wat bij hen inhoudt dat de tent eraf geschroefd kan worden en je echt een losse aanhanger kunt gebruiken (kan bij Campooz ook).
Holtkamper gebruikt de termen zo te zien door elkaar. Bij het overzicht van de modellen heet alles vouwwagen, in de configurator heten dezelfde modellen ineens tenttrailer.
Dat bedoel ik een beetje. Het is geen duidelijk onderscheid zoals bij kampeermiddelen als caravan/klapcaravan/vouwcaravan/vouwwagen/tent, het is een Engelse term pakken en daarmee spelen.
Neem bijvoorbeeld een Smitveld, die pretenderen dat een 'tenttrailer' een stoere versie is van een vouwwagen en hun trailers zijn natuurlijk extra stoer. Maar de website titel en inhoud refereert toch wel weer heel vaak naar vouwwagen.
Ach ja, laat ze maar lekker hobbyen die marketeers (weer zo'n Engelse term

). Ik ging even af op een correctie die niet per se terecht was.