[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 151 ... 275 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-08 17:05
Bommes schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:08:
[...]

Tip van flip: gooi een setje sneeuwkettingen in die enorme garage van die camper.
Dan kom je eigenlijk altijd wel weg.
Mijn idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 11:08
pirke schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:17:
Vandaag ook een leuke, weg proberen te komen op een gras-klei helling... Dat werd m niet.

Het was niet eens een hele erge grote helling, maar de ondergrond was zo glad als het maar zijn kon. De wielen wilde liever kuilen graven dan vooruit komen. Lang leve de hydraulische pootjes, anders was het nooit zelfstandig gelukt _/-\o_

Met de hydraulische pootjes voorwielen optillen, kiezelstenen (lagen verderop op de weg) eronder en ervoor, wegrij plaat onder het wiel, wielen laten zakken, 25cm vooruit komen. En dat een keer of 10 (15?)...

Ik heb ook nog wel een schep bij om me uit te graven indien nodig, maar dat was een nog groter karwei geworden om die helling uit te graven :) En de andere kant op was geen optie ivm obstakels.

Die wegrij platen ( https://www.dewitschijndel.nl/fiamma-grip-system/ ) hebben zeker iets geholpen, maar ik gok dat de kiezelstenen meer deden. Die platen zijn nu ook zo goed als versleten, vol met gaten.

Nu de banden nog een keer klei vrij maken, alle groeven zitten vol.
Als je 'wegrij' platen wil dan moet je aan Maxtrax denken.. wel een 10x zo duur maar dat spul gaat je tenminste helpen :p

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
TgR_KILLER schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 23:01:
[...]

Als je 'wegrij' platen wil dan moet je aan Maxtrax denken.. wel een 10x zo duur maar dat spul gaat je tenminste helpen :p
Dat ziet er inderdaad wel degelijk uit, maar wat een prijs zeg... Dan maar gewoon sneeuwkettingen eronder.

Vanochtend nog eens gekeken, maar ik gok dat de helling richting de 3 a 4% gaat, opmerkelijk dat we er überhaupt zelfstandig uitgekomen zijn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
pirke schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:43:
[...]

Dat ziet er inderdaad wel degelijk uit, maar wat een prijs zeg... Dan maar gewoon sneeuwkettingen eronder.

Vanochtend nog eens gekeken, maar ik gok dat de helling richting de 3 a 4% gaat, opmerkelijk dat we er überhaupt zelfstandig uitgekomen zijn :D
Yep goedkoop is anders.. Je hebt ook 'Treds ' is volgens mij iets goedkoper maar dat merk je ook weer aan de kwaliteit. Je kan MaxTrax ook meteen als leveler gebruiken overigens :p. Maar als je al een hydraulisch systeem hebt is dat ook onnodig haha.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Toch even een korte terugkoppeling omdat er hier prima reacties kwamen op deze post. Afgelopen week teruggekomen uit Schotland na een rondreis van 20 dagen en heb mij zeer goed vermaakt. Grappig om terug te lezen wat het plan was, want dat is toch wat anders geworden, ik heb geen enkele nacht wild gekampeerd, het was te verleidelijk om gebruik te maken van campingvoorzieningen en ben niet echt in the middle of nowhere geweest. Het is niet gelukt een treinreis te combineren in de reis (prioriteiten, I know), en ik heb ook geen golfbaan bezocht.

Campings waren erg rustig, vooral ontbraken tenten want campers en caravans vulden de plekken die toch bezet waren. Ik had vooraf 2 campings in Edinburgh genoteerd maar beide namen ze geen tenten meer aan in oktober, gelukkig is het Schotse volk extreem vriendelijk en werd er door beide gebeld naar een andere waar plek genoeg was. Na Edinburgh ging de reis naar het Noorden, via de Cairngorms door het Speyside gebied naar de Westkust. Bij Ullapool naar het Noorden via Durness en John O'Groats weer richting het Zuiden, via Inverness weer de Highlands door naar Kinlochewe (vanuit daar enkele leuke dagtripjes kunnen maken over de kleine weggetjes naar o.a. Applecross). Daarna enkele dagen naar Skye (dino-voetsporen!), vervolgens naar Fort William (Ben Nevis!) en in 1 regenachtige dag tot vlak bij de Schots-Engelse grens gereden voor een laatste weekend in het teken van Hadrian's Wall).

Al met al een super trip, volgens mij redelijk geluk gehad met het weer (nooit écht koud en slechts 1 dag met 80% regen (wel enkele dagen met erg veel wind), en man wat een natuur. Kosten van de campings vielen me mee, van 10 tot 24 GBP, al is Oktober laagseizoen en zijn er toch wel een aantal kastelen en andere zaken (B&B's) dicht. De rust bevalt me wel en is het risico op "slecht" weer of gesloten attracties wel waard, voor herhaling vatbaar zo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjGdy2Y-xFoTTP6ZXsdCdq_ic6A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zZ8gRzWpdchZDuFclVuQxwDD.jpg?f=user_large
Onderweg op de NC 500

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjEXROoJ0Wuk30YEgxoVzI_bEJE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ToGUXpkxoN8Yv4ykaKjPBshg.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODpgP-C6PaiAZMC2ULPeoAkvoYI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKyBfxMnhE3XYRu8HnWRyz5Q.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sWwYTEwVnfMDQ8lVgzs8KWZclE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zTgS3y9LSPoqEcmlZ2eDDoTo.jpg?f=fotoalbum_small
Van links naar rechts: uitzicht op Ben Nevis / ontbijt op Skye / uitzicht vanaf Ben Nevis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

JohnnieWbl schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:15:
Toch even een korte terugkoppeling omdat er hier prima reacties kwamen op deze post. Afgelopen week teruggekomen uit Schotland na een rondreis van 20 dagen en heb mij zeer goed vermaakt. Grappig om terug te lezen wat het plan was, want dat is toch wat anders geworden, ik heb geen enkele nacht wild gekampeerd, het was te verleidelijk om gebruik te maken van campingvoorzieningen en ben niet echt in the middle of nowhere geweest. Het is niet gelukt een treinreis te combineren in de reis (prioriteiten, I know), en ik heb ook geen golfbaan bezocht.

Campings waren erg rustig, vooral ontbraken tenten want campers en caravans vulden de plekken die toch bezet waren. Ik had vooraf 2 campings in Edinburgh genoteerd maar beide namen ze geen tenten meer aan in oktober, gelukkig is het Schotse volk extreem vriendelijk en werd er door beide gebeld naar een andere waar plek genoeg was. Na Edinburgh ging de reis naar het Noorden, via de Cairngorms door het Speyside gebied naar de Westkust. Bij Ullapool naar het Noorden via Durness en John O'Groats weer richting het Zuiden, via Inverness weer de Highlands door naar Kinlochewe (vanuit daar enkele leuke dagtripjes kunnen maken over de kleine weggetjes naar o.a. Applecross). Daarna enkele dagen naar Skye (dino-voetsporen!), vervolgens naar Fort William (Ben Nevis!) en in 1 regenachtige dag tot vlak bij de Schots-Engelse grens gereden voor een laatste weekend in het teken van Hadrian's Wall).

Al met al een super trip, volgens mij redelijk geluk gehad met het weer (nooit écht koud en slechts 1 dag met 80% regen (wel enkele dagen met erg veel wind), en man wat een natuur. Kosten van de campings vielen me mee, van 10 tot 24 GBP, al is Oktober laagseizoen en zijn er toch wel een aantal kastelen en andere zaken (B&B's) dicht. De rust bevalt me wel en is het risico op "slecht" weer of gesloten attracties wel waard, voor herhaling vatbaar zo!

[Afbeelding]
Onderweg op de NC 500

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Van links naar rechts: uitzicht op Ben Nevis / ontbijt op Skye / uitzicht vanaf Ben Nevis
Mooie plaatjes (y)
En dat met de tent :o

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:56
pirke schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:17:
Vandaag ook een leuke, weg proberen te komen op een gras-klei helling... Dat werd m niet.

Het was niet eens een hele erge grote helling, maar de ondergrond was zo glad als het maar zijn kon. De wielen wilde liever kuilen graven dan vooruit komen. Lang leve de hydraulische pootjes, anders was het nooit zelfstandig gelukt _/-\o_

Met de hydraulische pootjes voorwielen optillen, kiezelstenen (lagen verderop op de weg) eronder en ervoor, wegrij plaat onder het wiel, wielen laten zakken, 25cm vooruit komen. En dat een keer of 10 (15?)...

Ik heb ook nog wel een schep bij om me uit te graven indien nodig, maar dat was een nog groter karwei geworden om die helling uit te graven :) En de andere kant op was geen optie ivm obstakels.

Die wegrij platen ( https://www.dewitschijndel.nl/fiamma-grip-system/ ) hebben zeker iets geholpen, maar ik gok dat de kiezelstenen meer deden. Die platen zijn nu ook zo goed als versleten, vol met gaten.

Nu de banden nog een keer klei vrij maken, alle groeven zitten vol.
Dat zijn altijd frut rijplaten die compacte klere dingen. Op het terrein waar ik vrijwilliger ben hebben wij deze set altijd klaar staan als het hard heeft geregend (onze grasmat is heilig!):

https://www.ho-michielsen...f-road-150x45cm-aluminium

Die zullen vast en zeker nog wel in je schuur van je camper passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Dat moet je niet op ons terrein proberen, dan kom je op de blacklist :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@zuma max 3,5 ton draaggewicht, is dat per wiel? Ook flink aan de prijs helaas, net als die Maxtrax platen.
Dat moet je niet op ons terrein proberen, dan kom je op de blacklist
Moet je maar geen natte gras+klei helling hebben waar campers op moeten gaan parkeren :p

Een gewone auto had daar op een vlakker stuk al moeite om weg te komen met hun caravan, totaalgewicht een stuk lager dan wij. Die hadden handdoeken gebruikt om grip te krijgen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• S-RS
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:44
In de (verlengde) herfst vakantie 12 dagen weg geweest, eerst naar de Cevennen en daarna de Vogezen. Voor het eerst dat wij zijn weg geweest in de herfstvakantie naar het buitenland, maar wat is dat heerlijk zeg! Op de meest toeristische plekken waar je in de zomer gek wordt van alle mensen, loop je nu rond in een verlaten niemandsland :)

De Vogezen vonden we in de herfst mooier dan in de zomer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmbEQv7qSLRqMblLQ6q8fZwbZPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0Qph3tMB8VnnKjPMh0KOmcY.jpg?f=fotoalbum_large

Dit jaar kwam het toevallig zo uit, maar wij gaan zeker vaker in de herfstvakantie naar het buitenland. Iets meer moeite doen op een camping te vinden die open is, maar de rust is geweldig (moet je wel van houden).
Bommes schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:05:
[...]

Maar je kunt best wel eens in de problemen komen als de gewichten daadwerkelijk gewogen worden.
Vergeet ook niet dat je kogedruk met de auto mee gewogen wordt.

[...]

Nogmaals ik twijfel niet aan jou stuurkunsten en/of je rijbewijs of de stabiliteit van de combi.
Maar wel aan de gewichten van je combi.
Zeker vakantie klaar en al helemaal als ik al dingen lees over zonnepanelen, huishoud accu, extra koelkast in de auto, enz.
Weeg de caravan eens zoals hij er nu bij staat.
Gewoon zodat je weet waar je aan toe bent.
S-RS schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:23:
[...]

De resultaten zal ik hier delen, ook als ik er finaal naast zit :)
En dat zat ik... O-) Die caravan lijkt wel van lood haha.

In volledig beladen toestand naar de weegbrug gereden, de caravan zat op 1.500kg en de auto op 1.770kg. Bij een kogeldruk van 90 kg, dus de caravan deed 1.600kg 8)7

En overschrijding van het maximum massa samenstel van circa 120kg bij een volle tank. Procentueel gezien 3,8%, dus daar lig ik niet wakker van.

Maar verrast ben ik zeker, ik zat er ruim 200kg naast. Terwijl ik er al vanuit ging dat het leeggewicht op kenteken(à 1.100kg) wel eens 10% kon tegen vallen, dus daar had ik al 110kg bij opgeteld. Dan heb ik de gasflessen, airco, mover, accu, zakluifel, fietsen, oven, kleding, tafel, stoelen, ect allemaal los daar bovenop geteld. Dan heb ik onder aan de streep een verschil van circa 300kg die ik niet kan verklaren. In maart/april haal ik hem weer op, dan haal ik hem volledig leeg en wil ik hem eens op de weegbrug bij de RDW zetten. Dan alles 1 voor 1 wegen wat er in terug gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
pirke schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:48:
@zuma max 3,5 ton draaggewicht, is dat per wiel? Ook flink aan de prijs helaas, net als die Maxtrax platen.

[...]

Moet je maar geen natte gras+klei helling hebben waar campers op moeten gaan parkeren :p

Een gewone auto had daar op een vlakker stuk al moeite om weg te komen met hun caravan, totaalgewicht een stuk lager dan wij. Die hadden handdoeken gebruikt om grip te krijgen...
Ik denk dat het zeker per wiel is.... Die krengen zijn me een partij dik en zwaar :+
Overigens op deze Poolse 4x4 website geven ze er zelfs 15 ton per plaat voor https://sklep.4x4team.com...y-aluminiowe-dlugiep.html

Dat lijkt me wel de max te zijn als ik aluminium een beetje goed ken qua materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
pirke schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:48:
@zuma
Mooi grasveld op harde loss midden op de veluwe dus water zinkt daar ook niet hard in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:28

Bommes

Capo del formaggio

zuma schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:38:
[...]

Dat moet je niet op ons terrein proberen, dan kom je op de blacklist :+
Heb je liever dat ze blijven proberen en van voor tot achteren je veld omploegen?
Met ketingen er om rijd je vaak zo er af.

@S-RS wat tof dat je er nog op terugkomt (y)
Succes met je zoektocht naar de zwaargewichten in je caravan ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mist iemand hier z'n "bermkeuken"?

Plaatjes in de tweet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Nu is het tenminste echt een bermkeuken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-08 18:33
Hoe merk je dat niet?

Lijkt ook alsof ze het kenteken geblurd hebben, als er een plaat opzit kan je de eigenaar toch vinden?

[ Voor 71% gewijzigd door mission op 03-11-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 11:45
Mits er een juiste plaat op zit, lijkt me toch ook dat de auto te vinden is (mits <750kg of wat waren die regels ook alweer) en indien de aanhanger een eigen plaat heeft, is die ook op naam geregistreerd, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mission schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:38:
Hoe merk je dat niet?

Lijkt ook alsof ze het kenteken geblurd hebben, als er een plaat opzit kan je de eigenaar toch vinden?
Misschien is de eigenaar niet te bereiken en moet die keuken asap daar weggehaald worden.

Of de eigenaar ontkent dat het zijn eigendom is omdat hij bang is voor extra kosten :+

[ Voor 11% gewijzigd door Wolly op 03-11-2022 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Wolly schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:52:
[...]

Misschien is de eigenaar niet te bereiken en moet die keuken asap daar weggehaald worden.

Of de eigenaar ontkent dat het zijn eigendom is omdat hij bang is voor extra kosten :+
Ja dat zou nog kunnen inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

MeltedForest schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:14:
Nu is het tenminste echt een bermkeuken :+
LOL _O-

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 29-08 23:22

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

mission schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:38:
Hoe merk je dat niet?

Onder de tweet wordt dat ook een paar keer gevraagd. Volgens de RWS medewerker is het een niet bestaand kenteken.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Yukkie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:04:
[...]

Onder de tweet wordt dat ook een paar keer gevraagd. Volgens de RWS medewerker is het een niet bestaand kenteken.
Ah check, dat is opzichzelf ook al wel apart natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@mission Dat vond ik ook en waarom zou je dan nog de moeite nemen om het kenteken onherkenbaar te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-08 13:32
Yukkie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:40:
@mission Dat vond ik ook en waarom zou je dan nog de moeite nemen om het kenteken onherkenbaar te maken :)
Standaard procedure denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ja, zoiets denk ik ook inderdaad. Beter zo, dan helemaal niet onherkenbaar maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Ik ben benieuwd of de bermkeuken technisch gezien het overleefd heeft (gas enzo) :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Bommes schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:27:
[...]

Heb je liever dat ze blijven proberen en van voor tot achteren je veld omploegen?
Met ketingen er om rijd je vaak zo er af.
Nope ze moeten gewoon onze rijplaten gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-08 16:42
En zo zit je op je laptop te werken in het restaurant van Obelink omdat ze aan je caravan aan het sleutelen zijn.
Al meer dan een jaar bezig om een verlichtingsprobleem op te lossen maar het lijkt hardnekkig, ondanks dat de juiste onderdelen uit Frankrijk zijn gekomen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-08 19:26
TheOmen schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:00:
En zo zit je op je laptop te werken in het restaurant van Obelink omdat ze aan je caravan aan het sleutelen zijn.
Al meer dan een jaar bezig om een verlichtingsprobleem op te lossen maar het lijkt hardnekkig, ondanks dat de juiste onderdelen uit Frankrijk zijn gekomen.
Ik begreep dat het een grote winkel is, maar het lijkt mij toch een vrij lange periode om al een jaar in Obelink door te brengen. :+

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
LordSinclair schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:03:
[...]

Ik begreep dat het een grote winkel is, maar het lijkt mij toch een vrij lange periode om al een jaar in Obelink door te brengen. :+
lolbroek :P

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zuma
Doet mij denken aan de film 'The terminal' en die Iraniër waar deze film op gebaseerd is, is helaas pas overleden. Hopelijk onderga je geen zelfde lot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Restaurant bij Obelink, zelfs de McDonalds / Burgerking is het beter vreten :+
Welk probleem met je Carevelair precies :?

[ Voor 22% gewijzigd door aReaRe op 14-11-2022 20:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
aReaRe schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:30:
[...]
Restaurant bij Obelink, zelfs de McDonalds / Burgerking is het beter vreten :+
[...]
Ach het broodje was prima en had vast meer voedingswaarde dan een bigmac....
Welk probleem met je Carevelair precies :?
Zit net even het forum door te spitten maar kan niet vinden dat ik het ooit heb gemeld....
Vorig jaar op de terugreis uit Oostenrijk werden we er op de doorreiscamping op gewezen dat een deel van de verlichting knipperde. En inderdaad, bij het wegrijden viel het ons nu ook op.
Dus bij thuiskomst Obelink gebeld en daar langs geweest. Stekker gecontroleerd, contactspray d'r op, zekeringen checken, andere caravan geprobeerd (geen problemen).
Uiteindelijk leek het opgelost maar helaas... Onderweg naar een camping in de buurt toch het zelfde probleem weer.
Uiteindelijk besloot men om dan maar de hele kabelboom te vervangen. Maar ja, die moet wel uit de fabriek in Frankrijk komen. En zoals iedereen hier wel heeft gehoord: door corona waren caravans niet aan te slepen en reserveer onderdelen dus ook niet in grote getale aanwezig....
Maar goed, het werd toch einde seizoen dus we wachten wel, de caravan staat in de stalling. Nou... Dat wachten werd dus bijna een half jaar. En toen moest er nog een datum geprikt worden. Vandaag was het dus zo ver. Na drie mislukte pogingen (ik uit het restaurant gebeld, caravan aanhaken, rondje om de zaak, knipperende lampjes) bleek het uiteindelijk.... Een kortsluiting in een van de ledjes 8)7 . Die vervangen en zonder problemen de caravan weer terug in zijn stal.
Moet zeggen dat ik prima heb kunnen werken, de gratis WiFi was uitstekend👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TheOmen schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:56:
[...]

Ach het broodje was prima en had vast meer voedingswaarde dan een bigmac....

[...]

Zit net even het forum door te spitten maar kan niet vinden dat ik het ooit heb gemeld....
Vorig jaar op de terugreis uit Oostenrijk werden we er op de doorreiscamping op gewezen dat een deel van de verlichting knipperde. En inderdaad, bij het wegrijden viel het ons nu ook op.
Dus bij thuiskomst Obelink gebeld en daar langs geweest. Stekker gecontroleerd, contactspray d'r op, zekeringen checken, andere caravan geprobeerd (geen problemen).
Uiteindelijk leek het opgelost maar helaas... Onderweg naar een camping in de buurt toch het zelfde probleem weer.
Uiteindelijk besloot men om dan maar de hele kabelboom te vervangen. Maar ja, die moet wel uit de fabriek in Frankrijk komen. En zoals iedereen hier wel heeft gehoord: door corona waren caravans niet aan te slepen en reserveer onderdelen dus ook niet in grote getale aanwezig....
Maar goed, het werd toch einde seizoen dus we wachten wel, de caravan staat in de stalling. Nou... Dat wachten werd dus bijna een half jaar. En toen moest er nog een datum geprikt worden. Vandaag was het dus zo ver. Na drie mislukte pogingen (ik uit het restaurant gebeld, caravan aanhaken, rondje om de zaak, knipperende lampjes) bleek het uiteindelijk.... Een kortsluiting in een van de ledjes 8)7 . Die vervangen en zonder problemen de caravan weer terug in zijn stal.
Mooi dat het opgelost is (y)

Welke Caravelair precies, pics :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
Dat zeker. Wel erg netjes dat ze gewoon oplossingen bleven bedenken tot ik met een gerust hart naar huis kon.
Welke Caravelair precies, pics :P
Een Antares 466 Family.
Ergens in de krochten van dit forum kan je waarschijnlijk nog terugvinden dat ik je nog ervaringen heb gedeeld toen jij je aan het oriënteren was....

okay, plaatje van deze zomer, Ried im Oberinntal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bp7-MVe-0DBEhi5g-uBaRItWv9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejOf6PQR9myZqj132jUWSAAM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TheOmen schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:28:
[...]

Dat zeker. Wel erg netjes dat ze gewoon oplossingen bleven bedenken tot ik met een gerust hart naar huis kon.

[...]

Een Antares 466 Family.
Ergens in de krochten van dit forum kan je waarschijnlijk nog terugvinden dat ik je nog ervaringen heb gedeeld toen jij je aan het oriënteren was....
Vergeten :$
okay, plaatje van deze zomer, Ried im Oberinntal.
[Afbeelding]
(y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

@TheOmen Foto van mijn afgelopen vakantie in Zuid Limburg :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2EBgZxrkqCZ457OchRmN2YzX3M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lyh794dvP7gqprxSRYvOVJ77.jpg?f=user_large

• TheOmen
aReaRe schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:00:

[Afbeelding]
Bij Obelink kwam er net een nieuwe voorraad Caravelairs binnen. Heb even bij zo'n Titanium staan kijken. Wat ik me afvroeg, die getinte ramen, hoe donker wordt het daardoor binnen? Beetje licht in de hut is wel prettig.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
aReaRe schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:00:

[Afbeelding]
Jij zet je luifel waterpas? Ik moet altijd een beetje lachen om die mensen die hartje zomer 30+ graden met geen wolkje aan de lucht hun luifel op afschot zetten i.v.m. regen.

Vervolgens elke morgen demonstratief nog aan die poot prutsen zodat iedereen goed kan zien dat ze erover nagedacht hebben :Y)

Maar misschien krijg ik dat ook wel als ik 60+ ben en tijd over heb :)

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 21:15
Cheesy schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:42:
[...]

Jij zet je luifel waterpas? Ik moet altijd een beetje lachen om die mensen die hartje zomer 30+ graden met geen wolkje aan de lucht hun luifel op afschot zetten i.v.m. regen.

Vervolgens elke morgen demonstratief nog aan die poot prutsen zodat iedereen goed kan zien dat ze erover nagedacht hebben :Y)

Oi, niks miepen over 60+. Ben ik ook. En ik pomp bij aankomst en dat is het

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TheOmen schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:56:
[...]

Bij Obelink kwam er net een nieuwe voorraad Caravelairs binnen. Heb even bij zo'n Titanium staan kijken. Wat ik me afvroeg, die getinte ramen, hoe donker wordt het daardoor binnen? Beetje licht in de hut is wel prettig.....
Meer privacy glas dan dat het licht blokkeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Cheesy schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:42:
[...]

Is het niet vanwege de stand van de de zon dat ze hem in een bepaalde hoek willen? Of is dat te logisch? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Jong geleerd is oud gedaan.. O+
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/11/1668941320-600-x-450px-20221120_110351.jpg

Bij gebrek aan lekker weer de tent maar in de huiskamer opgezet, recht voor de TV.. 8)

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/11/1668941495-600-x-450px-20221120_113559.jpg

:+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mission
Bommes schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:52:
Jong geleerd is oud gedaan.. O+
[Afbeelding]

Bij gebrek aan lekker weer de tent maar in de huiskamer opgezet, recht voor de TV.. 8)

[Afbeelding]

Dat zijn later altijd toch wel de mooiste herinneringen :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@mission zeer zeker.. ik neem u even mee 40 jaar geleden naar mijn 6de verjaardag:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/11/1669015254-400-x-332px-20221030_131005.jpg

* Bommes zijn eerste tentje

Door mijn vader gewoon met spijkers in de houten vloer opgezet.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mission
Bommes schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:21:
@mission zeer zeker.. ik neem u even mee 40 jaar geleden naar mijn 6de verjaardag:

[Afbeelding]

* Bommes zijn eerste tentje

Door mijn vader gewoon met spijkers in de houten vloer opgezet.. :+
Geweldig :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
Bommes schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:52:
Oh, dus daarom zit er een TV aansluiting in m'n caravan.... dat hebben de kids van tegenwoordig al vroeg met de paplepel ingegoten gekregen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 17:59
Ik woon er praktisch naast en kom er 4x per jaar ofzo. Zit er een restaurant in de Obelink :? Die kar buiten op de parkeerplaats ofzo?
TheOmen schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:56:

Ja je moet daar ook wel op de wifi want mobiele data heb je daar binnen gewoon nergens

[ Voor 26% gewijzigd door FastFred op 21-11-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 07:42

Flipmo

OMG !!

FastFred schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:25:
[...]

Ik woon er praktisch naast en kom er 4x per jaar ofzo. Zit er een restaurant in de Obelink :? Die kar buiten op de parkeerplaats ofzo?

[...]

Ja je moet daar ook wel op de wifi want mobiele data heb je daar binnen gewoon nergens
ik kom er ook geregeld, vanuit Eibergen is het ook geen wereldreis ;)
op de begane grond bij de vouwwagens (in het hoekje bij de fietsendragers) heb je de koffie hoek.
Op de 1ste verdieping echter is een restaurant met broodjes, soep, hamburgers etc waar je ook rustig kan zitten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mission
Buiten het seizoen ja, tijdens het seizoen durf ik er niet meer naar binnen

Laatste keer in t seizoen was het echt bizar druk, je kon er nauwelijks lopen en iedereen liep overal te duwen en door elkaar te roepen :(

Was wel een van de weinige keren dat ik blij met de paniekaanvallen was, want zonder iets te zeggen kreeg ik ineens alle ruimte en vrije doorgang naar de kassa :+

Maar zo lekker na t seizoen op koopjesjacht naar oude modelletjes die eruit moeten voor de spulletjes van het nieuwe seizoen of inderdaad met een kopje koffie wachten op een reparatie is veel leuker vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 07:42

Flipmo

OMG !!

vol in het seizoen moet je echt niet gaan nee.. helemaal niet op een zaterdag of zondag.
Dan is het bizar druk.

Vanuit het werk is het nog dichterbij, binnen 10 minuten ben ik er dan.
Zo al een paar x na het werk (uurtje voor sluitingstijd Obelink) erheen geweest.
Het is dan compleet uitgestorven, heb je de winkel voor je alleen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik heb er geregeld wat gekocht, maar altijd online. Wil al lang eens erheen maar dik 2 uur rijden vanuit Brabant, ben bijna sneller in Groningen haha.

Binnenkort waarschijnlijk er wel eens langs, een vriendin woont ook ergens in die hoek, dat is dik een uur en 45 min rijden voor ons, vanuit daar nog 30 min naar Obelink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Ja heerlijk, lekker struinen en je gang kunnen gaan.
Mocht je dan een vraag hebben dan heeft men ook echt even de tijd voor je vaak.

De Kampeerhal te Roden begin langzaam maar zeker ook weer een aanrader te worden trouwens. Die moesten nadat de Vrijbuiter omviel echt even ernstig zichzelf opnieuw uitvinden, en ze zijn er naar mijn mening nog lang niet (voor mijn gevoel hebben ze nog niet helemaal door of ze nou een kampeer of caravan hal willen zijn en het aanbod valt voor beiden nu een klein beetje tussen wal en schip) maar ze hebben een aantal hallen nu helemaal aangepakt en opgekapt. Was er een paar week terug en ze gaan nu de complete verdieping met tenten opnieuw indelen. Allemaal nieuwe matten en alles erin. Zag er best wel veel belovend uit

Obelink zou daar wel een beetje naar kunnen kijken, qua sfeer valt er nog wat winst te behalen daar eigenlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mission
TgR_KILLER schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:54:
Ik heb er geregeld wat gekocht, maar altijd online. Wil al lang eens erheen maar dik 2 uur rijden vanuit Brabant, ben bijna sneller in Groningen haha.

Binnenkort waarschijnlijk er wel eens langs, een vriendin woont ook ergens in die hoek, dat is dik een uur en 45 min rijden voor ons, vanuit daar nog 30 min naar Obelink.
Afhankelijk van wat je aan kamperen zoekt weet ik wel een mooi rondje; Obelink, De Zwerkei, Bever Flagshipstore en dan door naar Roden. (vrees wel dat je dat niet in een dag red, laatste keer Zwerfkei zijn we bijna 6 uur geweest. Spaarvarken is nog steeds niet helemaal hersteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 12:25
mission schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:58:
[...]

Afhankelijk van wat je aan kamperen zoekt weet ik wel een mooi rondje; Obelink, De Zwerkei, Bever Flagshipstore en dan door naar Roden. (vrees wel dat je dat niet in een dag red, laatste keer Zwerfkei zijn we bijna 6 uur geweest. Spaarvarken is nog steeds niet helemaal hersteld)
Ben nog niet in de Bever Flagship geweest, maar kan je die niet zo goed als afstrepen als je al bij Zwerfkei bent geweest? Kan me eigenlijk niet echt voorstellen dat ze meer hebben, wel meer van hetzelfde.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:54:

Gewoon een paar dagen https://www.vreehorst.nl/ of https://www.detweebruggen.nl/.
Dan kun je zo'n beetje lopend naar Obelink :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
Flipmo schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:47:
vol in het seizoen moet je echt niet gaan nee.. helemaal niet op een zaterdag of zondag.
Dan is het bizar druk.

Vanuit het werk is het nog dichterbij, binnen 10 minuten ben ik er dan.
Zo al een paar x na het werk (uurtje voor sluitingstijd Obelink) erheen geweest.
Het is dan compleet uitgestorven, heb je de winkel voor je alleen :)
De maandag dat ik er was, was het ook zo goed als leeg.
Wat me wel opviel....ik denk dat (zonder overdrijven) de helft van de klanten een schoothondje in een karretje bij zich had... wtf is dat voor een bevolkingsgroep, hadden die een meeting bij Obelink of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Als ik midden in het hoogseizoen naar de Wit in Schijndel ga staat de parkeerplaats ook goed vol.
Maar in de winkel vind ik de drukte dan nog wel meevallen eigenlijk.
Ik blijf er tenminste niet voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Hopjesvla79 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:02:
[...]

Ben nog niet in de Bever Flagship geweest, maar kan je die niet zo goed als afstrepen als je al bij Zwerfkei bent geweest? Kan me eigenlijk niet echt voorstellen dat ze meer hebben, wel meer van hetzelfde.
Eerlijk gezegd valt na een bezoekje aan Zwerfkei daarna elke outdoorzaak tegen waar je komt.
(Geen aandelen ofzo, maar ik vind de Zwerfkei echt helemaal geweldig :D )

Maar elke winkel heeft zo zijn eigen voor en tegens, en hoewel de Bever toch wel wat massaler en ietwat "schijn outdoor" is hebben ze af en toe best wel leuke dingen in het assortiment en zeker de flagships zijn de moeite wel waard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
mission schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:13:
[...]

Eerlijk gezegd valt na een bezoekje aan Zwerfkei daarna elke outdoorzaak tegen waar je komt.

Maar elke winkel heeft zo zijn eigen voor en tegens, en hoewel de Bever toch wel wat massaler en ietwat "schijn outdoor" is hebben ze af en toe best wel leuke dingen in het assortiment en zeker de flagships zijn de moeite wel waard
eens, kom ook zeer graag bij Zwerfkei, maar was daarom erg benieuwd naar wat de Bever Flagship nog te bieden had. Kom sowieso graag in outdoorwinkels, al is het alleeen maar om te kijken (gelukkig heeft Ms Hopjesvla dezelfde fetish) (met als top trouwens de winkels van REI in de US, Chamonix in het geheel als outdoor-winkel walhalla en nog op het to-do lijstje de Globetrotter Flagshipstore in Keulen. Over flagshipstore gesproken:met kanovijver in de winkel (!))

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mission
Hopjesvla79 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:23:
[...]

eens, kom ook zeer graag bij Zwerfkei, maar was daarom erg benieuwd naar wat de Bever Flagship nog te bieden had. Kom sowieso graag in outdoorwinkels, al is het alleeen maar om te kijken (gelukkig heeft Ms Hopjesvla dezelfde fetish) (met als top trouwens de winkels van REI in de US, Chamonix in het geheel als outdoor-winkel walhalla en nog op het to-do lijstje de Globetrotter Flagshipstore in Keulen. Over flagshipstore gesproken:met kanovijver in de winkel (!))
Pfff ja ga mij ff jaloers maken ofzo :+ Die is wel echt heel erg gaaf.
Ik volg op YT een meisje wat graag wandeld, als ik soms de winkels (geloof ook een Rei inderdaad) zie in die filmpjes dan word ik echt jaloers

Alleen kijken eindigt bij mij altijd als een soort "we gaan alleen eten bij Ikea" weer in de aanschaf van een boel "oh kijk wat handig" spulletjes of reserve delen. (De Zwerkei is echt belachelijk goed in het vinden van onmogelijke reservedelen bijvoorbeeld) (serieus; ik zocht een schroefje voor een dik 20 jaar oude Primus brander. Hadden ze gewoon op voorraad _/-\o_ )

Maar wat mij bij elke Bever waar ik geweest ben altijd zo positief opvalt is het personeel. Ik tref altijd mensen die echt verstand of een passie hebben voor een van de hobby's waar ze het materiaal voor verkopen.

(En soms als als je iemand treft die ergens net de kennis niet van heeft dan doen ze er alsnog alles aan om een goed advies te kunnen geven. Zelfs als dat betekend dat ik een half uur thee zit te drinken terwijl de medewerker een aantal fabrikanten en wat collega's uit bed belt voor advies :)

Ik had een van mijn tenten laatst terug gebracht naar de Bever, 7 jaar oude geval waarvan de coating losliet. Bever vond het garantie, fabrikant niet. Bever heeft vervolgens zelf uit coulance voor half geld een vervanger aangeboden. Vind ik absoluut een pluim waard.

En de Flagshipstores hebben als plus het enorme aanbod. Bij de normale filialen grijp ik regelmatig mis, maar tot nu toe bij de Flagships altijd ruim geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 29-08 21:26
mission schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:13:
[...]

De Bever is een hersenschim van wat het ooit geweest is.... Echt heel triest, vooral afgelopen 5 jaar.

De Zwerfkei is okay, maar niet veel meer dan dat. In de zomer hadden ze aan de andere kant van het water altijd de tenten opgesteld, wel logisch, toch vaak seizoensvraag. Koopjeskelder is wel altijd de moeite waard. Qua hoe de winkel er uit ziet, is het wel erg goed.

Globetrotter in Keulen is leuk, maar nog beter Schuster in Munchen. Globetrotter zit daar ook overigens.

De Vrijbuiter is inderdaad jammer dat die ter ziele ging. In Roermond zat een grote vestiging. Begane grond is nu Decathlon en sinds niet heel lang zit op de 2e weer een uitgeklede versie van de Vrijbuiter. In Roden ben ik al heel lang niet meer geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
PageFault schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:04:
[...]

Globetrotter in Keulen is leuk, maar nog beter Schuster in Munchen.
ik sla hem op :) Alleen al omdat ze een indoor "klettersteig" hebben _/-\o_

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mission
[...]

De Bever is een hersenschim van wat het ooit geweest is.... Echt heel triest, vooral afgelopen 5 jaar.

De Zwerfkei is okay, maar niet veel meer dan dat. In de zomer hadden ze aan de andere kant van het water altijd de tenten opgesteld, wel logisch, toch vaak seizoensvraag. Koopjeskelder is wel altijd de moeite waard. Qua hoe de winkel er uit ziet, is het wel erg goed.

Globetrotter in Keulen is leuk, maar nog beter Schuster in Munchen. Globetrotter zit daar ook overigens.

De Vrijbuiter is inderdaad jammer dat die ter ziele ging. In Roermond zat een grote vestiging. Begane grond is nu Decathlon en sinds niet heel lang zit op de 2e weer een uitgeklede versie van de Vrijbuiter. In Roden ben ik al heel lang niet meer geweest.
Ben met je eens dat het allemaal wat achteruit gaat, maar das eigenlijk met alle fysieke winkels zo.
Mijn eigen ervaring daarintegen is gelukkig nog wel positief, ik hoop dat dat nog even zo kan blijven.

Fysieke winkels vind ik (zolang ze niet te druk zijn) nog steeds leuker dan online plaatjes kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PageFault
mission schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:27:
[...]

Ben met je eens dat het allemaal wat achteruit gaat, maar das eigenlijk met alle fysieke winkels zo.
Mijn eigen ervaring daarintegen is gelukkig nog wel positief, ik hoop dat dat nog even zo kan blijven.

Fysieke winkels vind ik (zolang ze niet te druk zijn) nog steeds leuker dan online plaatjes kijken
Ja dat is zeker waar, computerwinkels bestaan volgens mij al niet eens meer fysiek. Audio/video toko's word ik ook al jaren niet meer blij van. Komt wellicht door het online geweld, maar ik deel je sentiment wel: gewoon een hele dag rondstruinen door wat fysieke winkels, is gewoon leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 17:59
Wij hebben sinds kort een van onze vestigingen in het oude DC van De Wit zitten in Schijndel. Wij zaten er al in toen De Wit nog bezig was met het laatste spul over verhuizen, man hoe vaak ik daar wel niet aan het werk was en er aangebeld werd door een ANWB stel "ja we komen artikel X ophalen" :')

Obelink woon ik in de buurt dus daar ben ik vrij regelmatig. Bever in Doetinchem is een dikke aanrader moet ik zeggen, ook direct de enige Bever waar ik ooit binnen ben geweest, voor het wat serieuzere kampeer materieel. En er loopt 1 jongen rond die echt overal verstand van heeft en kan adviseren etc.

[ Voor 49% gewijzigd door FastFred op 21-11-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
[...]

Dat Vrijbuiter om kieperde verbaasde mij niets. Ze namen een best leuke kampeerwinkel over in onze regio en door ging daardoor hard achteruit. Daarna was het een kwestie van aftellen.

Datzelfde gold voor een écht goede outdoor winkel in de buurt die het helaas heeft afgelegd. De markt voor echt puur outdoor lijkt te klein geworden waarschijnlijk ook omdat het luxe niveau van buitenleven en kamperen gemiddeld enorm gestegen is.
Mensen willen ook graag rond kijken dus je merkt dat de grotere zaken succesvoller zijn want dan heb je van alles wat.
Je ziet dat ook aan Bever bij ons, die was vroeger matig maar nu wel prima. Dat is ook met name omdat ze nu gewoon groot genoeg zijn om serieus aanbod te hebben.

Ben alleen benieuwd hoe lang ze er nog zitten. Er zit een Decathlon tegenover en voor heel veel mensen is prijs nog vaak de primaire drijfveer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Wat mij wel verbaasde was dat de Kampeerwinkel in Eindhoven onderuit is gegaan.
Daar hingen de bergen echt buiten in het seizoen.
Ze hadden een erg divers aanbod, tegen "normale" prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
Bommes schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:25:
Wat mij wel verbaasde was dat de Kampeerwinkel in Eindhoven onderuit is gegaan.
Daar hingen de bergen echt buiten in het seizoen.
Ze hadden een erg divers aanbod, tegen "normale" prijzen.
Ja, helaas. Die hadden echt veel, zowel budget als duur. Qua kleding vond ik daar ook altijd wat. Jammer dat ie ter ziele is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:26

ZenTex

Doet maar wat.

Gonadan schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 08:54:
[...]

De markt voor echt puur outdoor lijkt te klein geworden waarschijnlijk ook omdat het luxe niveau van buitenleven en kamperen gemiddeld enorm gestegen is.
Dan speel je daar toch op in?

Trouwens zag ik hier in Hong Kong tijdens de covid periode een enorme opleving van alles wat met outdoor te maken heeft, in NL zal dat, evt in mindere mate, ook wel gebeurd zijn.

Verder zijn er nog zat mensen die niet van het glamping gebeuren zijn maar gewoon lekker basic.

Bij mij gaat mee:
Tent, matras, dekentje, stoelen, tafel koelbox, een bbq grill (zonder bbq, ik gebruik wel keien) kolen, luchtpomp.

Toen we nog met onze kayaks weggingen was het nog aan ruimtegebrek te wijten, maar nu met een bootje en alle ruimte is het enige dat we meer meenemen 2 stoelen.

Heerlijk om gewoon samen zonder afleiding te kunnen genieten van het hier en nu en de omgeving

Foto's omdat het kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zu-DTy1vI-OrgfFVcaQ5mtmYDTs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fE2hNh6Bnfhm5CA6rDlG7KQ1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljaFc0xfVxMwWwomSDzLrzpnZAY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VlEG0frEYOcyPmCNLMojqwHL.jpg?f=fotoalbum_tile

1: Bootje gemeerd aan de achtertuin, lekker makkelijk.
2: het strand voor ons alleen, heerlijk.
Het tentje is inmiddels vervangen door een wat groter exemplaar.

[ Voor 35% gewijzigd door ZenTex op 28-11-2022 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En kogel door de kerk, de Renault Clio 1,2 TCE gaat voor een krachtkuurtje naar Dekker Motorsport zodat de Caravelair iets beter volgt *O* :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
aReaRe schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:10:
En kogel door de kerk, de Renault Clio 1,2 TCE gaat voor een krachtkuurtje naar Dekker Motorsport zodat de Caravelair de Clio niet inhaalt *O* :+
FTFY. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-08 22:44

NeoflexNL

Forever young

Ik ben opzoek naar een kleine de waard temt en nu krijg ik een nette koningsstern aangeboden voor 475 euro.

Ze staan niet op marktplaats en wil beoordelen of dit een beetje een goede prijs is.

Zijn er hier mensen die daar kijk op hebben?

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@NeoflexNL goedkoper ga je niet snel vinden. Grootste vraag is de staat van de tent? Hoeveel staweken heeft de tent? Hoe groot is het kleurverschil tussen het dak en de onderkant van de vleugels?

Als het een hele bleke tent is, zal die aardig versleten zijn en kun je er niet nog 20 weken bijzetten. Maar verder? Ze zijn waardevast, dus kopen en keuren is ook een mogelijkheid. Bevalt het niet, verkoop je hem weer voor dezelfde prijs. (Heb ik 5 keer gedaan, tot ik het juiste model heb gevonden)

Die kleine De Waard tentjes zijn goud waard. Het is echt wat de gek ervoorgeeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte op 10-12-2022 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Wij hebben recent een (gebruikte) de Waard Papegaaiduiker gekregen maar hebben nog geen tijd gehad om hem op te zetten. Gezien het grote pakformaat betwijfel ik ook of we hem überhaupt gaan gebruiken, maar heeft iemand ervaring met deze? Is die een beetje snel op te zetten?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 09:04
Wat noem je snel?
in en 15-30 minuten moet hij denk ik wel strak staan, afhankelijk van hulp en kunde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-08 22:44

NeoflexNL

Forever young

Jelte schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:13:
@NeoflexNL goedkoper ga je niet snel vinden. Grootste vraag is de staat van de tent? Hoeveel staweken heeft de tent? Hoe groot is het kleurverschil tussen het dak en de onderkant van de vleugels?

Als het een hele bleke tent is, zal die aardig versleten zijn en kun je er niet nog 20 weken bijzetten. Maar verder? Ze zijn waardevast, dus kopen en keuren is ook een mogelijkheid. Bevalt het niet, verkoop je hem weer voor dezelfde prijs. (Heb ik 5 keer gedaan, tot ik het juiste model heb gevonden)

Die kleine De Waard tentjes zijn goud waard. Het is echt wat de gek ervoorgeeft.
Dank voor dit uitgebreide antwoord! Het zou gaan om 5 staweken en er zou nauwelijks kleurverschil zijn. Ik denk dat ik het maar moet doen.

Ga soms een nachtje kamperen met m'n zoontje. We gebruiken daar nu een kleine polyester Coleman voor, maar ik dring mijn eigen jeugdherinneringen graag op aan die kleine :P

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@NeoflexNL dat is dan gewoon een hele nette prijs. Zeker niet over nadenken, doen!
Je kan hem, zoals gezegd, gewoon weer verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:23:
Wij hebben recent een (gebruikte) de Waard Papegaaiduiker gekregen maar hebben nog geen tijd gehad om hem op te zetten. Gezien het grote pakformaat betwijfel ik ook of we hem überhaupt gaan gebruiken, maar heeft iemand ervaring met deze? Is die een beetje snel op te zetten?
Pakmaat is bedrieglijk. Het is dik katoen. Een stuk dikker dan je mogelijk bent gewend van kunststof tenten.
Met wat oefenen moet het zeker lukken om een Papegaaiduiker binnen 30 minuten op te zetten.

Wat info over de Papegaaiduiker: https://wiki.dewaardforum.nl/index.php/Papegaaiduiker

[ Voor 7% gewijzigd door Jelte op 10-12-2022 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Jelte schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:07:
[...]

Pakmaat is bedrieglijk. Het is dik katoen. Een stuk dikker dan je mogelijk bent gewend van kunststof tenten.
Met wat oefenen moet het zeker lukken om een Papegaaiduiker binnen 30 minuten op te zetten.

Wat info over de Papegaaiduiker: https://wiki.dewaardforum.nl/index.php/Papegaaiduiker
pakmaat is in dit geval pakmaat maar ik vind het een flink ding. Dat dat inherent aan de tent is snap ik, maar gezien de beperkte plek in de auto vrees ik dat we hem niet mee gaan nemen. 30 minuten is fors, maar acceptabel, dus dat klinkt dan wel positief. Ach, ik denk dat we eens van het voorjaar gaan kijken hoe die bevalt.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:08:
Wat noem je snel?
in en 15-30 minuten moet hij denk ik wel strak staan, afhankelijk van hulp en ONkunde
O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Even dit topic weer terug uit de winterdood sleuren :p

Iemand hier al bezig met wat zijn / haar volgende kampeermiddel wordt?

Wij hebben van 2017 tot 2019 met de tent gekampeerd, al snel was duidelijk dat we iets meer luxe wilde en een 'vast' dak boven ons hoofd zodat we ook in de randen van het seizoen wat comfortabeler weg konden. En because of reasons was ook een eigen WC een must. We waren eigenlijk al jaren aan het kijken naar een caravan en in november 2019 er uiteindelijk 1 besteld die we in juni 2020 kregen. De eerste 2 jaar in NL gekampeerd door Covid en niet in het buitenland geweest. Dit jaar in juni 2 weken Noorwegen gehad en ons prima vermaakt. Maar daar ook wel een beetje tegen de limieten van een caravan combi aan gelopen. We wilde graag nog veel meer zien maar de vele binnen weggetjes zijn toch niet heel erg gemaakt voor een caravan combi. En zand/grind paadjes vind ie nou ook niet echt geweldig. Dus sinds die vakantie lopen we al te denken hoe we een volgende vakantie in het noorden kunnen doen. Misschien de caravan als basecamp gebruiken en paar nachten ergens afgelegen in de auto verblijven. Maar ja dan wil je eigenlijk wel weer iets van een koelkastje ofzo mee en een wc en... tja de Rav4 is wel een stukje kleiner dan de Land Cruiser was..

Zomer '23 willen we al langer richting Oostenrijk, ik had al een route uitgestippeld van een dag of 14/15 met enkele campings waar we langer bleven. We willen ook langs Wenen want daar woont een vriendin van ons, maar dat is toch wel een uurtje of 5 rijden vanaf de camping waar we eigenlijk heen willen. Nu komt er nog een feestje bij in NL wat we niet willen missen waardoor we de trip in 10 dagen moeten proppen, dat worden langere dagen met de caravan combi en hopen dat je nog op campings terecht kan zo laat.

Al met al, nu de wereld weer wat open gaat, en we eigenlijk gewoon meer willen reizen. Lopen we dus de laatste weken echt te denken om een camper te gaan kopen. Geen klein VW busje want dat is ons te klein, maar ook geen grote integraal, of zelfs maar een integraal. We denken nu aan een mooie buscamper formaatje sprinter (zijn legio merken in dat formaat). Vast bed, eigen wc, keukentje, groot genoeg voor wat luxe en gemak maar ook klein genoeg om er toch wat berg ritten mee te doen. En grootste pluspunten, op de snelweg gewoon doorrijden, als je paar duizend KM rijd op een dag scheelt dat echt wel t.o.v. een caravan combi. En niet gebonden zijn aan campings en makkelijker onderweg op een camperplak blijven.

Laat het sparen dus maar beginnen haha, krengen zijn duur!

En jullie? Nog spannende aankopen in het verschiet of aan het denken aan iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
TgR_KILLER schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:20:
Even dit topic weer terug uit de winterdood sleuren :p

Iemand hier al bezig met wat zijn / haar volgende kampeermiddel wordt?

Wij hebben van 2017 tot 2019 met de tent gekampeerd, al snel was duidelijk dat we iets meer luxe wilde en een 'vast' dak boven ons hoofd zodat we ook in de randen van het seizoen wat comfortabeler weg konden. En because of reasons was ook een eigen WC een must. We waren eigenlijk al jaren aan het kijken naar een caravan en in november 2019 er uiteindelijk 1 besteld die we in juni 2020 kregen. De eerste 2 jaar in NL gekampeerd door Covid en niet in het buitenland geweest. Dit jaar in juni 2 weken Noorwegen gehad en ons prima vermaakt. Maar daar ook wel een beetje tegen de limieten van een caravan combi aan gelopen. We wilde graag nog veel meer zien maar de vele binnen weggetjes zijn toch niet heel erg gemaakt voor een caravan combi. En zand/grind paadjes vind ie nou ook niet echt geweldig. Dus sinds die vakantie lopen we al te denken hoe we een volgende vakantie in het noorden kunnen doen. Misschien de caravan als basecamp gebruiken en paar nachten ergens afgelegen in de auto verblijven. Maar ja dan wil je eigenlijk wel weer iets van een koelkastje ofzo mee en een wc en... tja de Rav4 is wel een stukje kleiner dan de Land Cruiser was..

Zomer '23 willen we al langer richting Oostenrijk, ik had al een route uitgestippeld van een dag of 14/15 met enkele campings waar we langer bleven. We willen ook langs Wenen want daar woont een vriendin van ons, maar dat is toch wel een uurtje of 5 rijden vanaf de camping waar we eigenlijk heen willen. Nu komt er nog een feestje bij in NL wat we niet willen missen waardoor we de trip in 10 dagen moeten proppen, dat worden langere dagen met de caravan combi en hopen dat je nog op campings terecht kan zo laat.

Al met al, nu de wereld weer wat open gaat, en we eigenlijk gewoon meer willen reizen. Lopen we dus de laatste weken echt te denken om een camper te gaan kopen. Geen klein VW busje want dat is ons te klein, maar ook geen grote integraal, of zelfs maar een integraal. We denken nu aan een mooie buscamper formaatje sprinter (zijn legio merken in dat formaat). Vast bed, eigen wc, keukentje, groot genoeg voor wat luxe en gemak maar ook klein genoeg om er toch wat berg ritten mee te doen. En grootste pluspunten, op de snelweg gewoon doorrijden, als je paar duizend KM rijd op een dag scheelt dat echt wel t.o.v. een caravan combi. En niet gebonden zijn aan campings en makkelijker onderweg op een camperplak blijven.

Laat het sparen dus maar beginnen haha, krengen zijn duur!

En jullie? Nog spannende aankopen in het verschiet of aan het denken aan iets anders?
Om die redenen ben ik nooit aan een caravan of vouwwagen begonnen. Heb zat weggetjes gezien inmiddels waar je daarmee echt niet door komt.

Camper: leuk, erg duur. Een vriendin van mij heeft in augustus een Ford Nugget gekocht in Apeldoorn 2e hands voor 23000 euro of zo. Hele mooie camper met alles er op en eraan, vast bed bovenin, keuken etc. Geen toilet, dus porti porti in de kast schuiven. Het is gewoon een 6 meter bus of zo, dus hobbelpaadjes kom je prima door zonder de grond te raken, in tegenstelling tot grotere campers.

Zijn jullie met z'n 2en of zijn er nog kinderen die mee moeten?

Ikzelf weet nog niet komend jaar, wellicht een daktent met harde schaal. Die staan binnen 2 sec en binnen 15 sec weer weggewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Wij gaan volgende week nog een paar dagen kamperen, zo lang het droog is is het prima weer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
PageFault schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:17:
[...]

Om die redenen ben ik nooit aan een caravan of vouwwagen begonnen. Heb zat weggetjes gezien inmiddels waar je daarmee echt niet door komt.

Camper: leuk, erg duur. Een vriendin van mij heeft in augustus een Ford Nugget gekocht in Apeldoorn 2e hands voor 23000 euro of zo. Hele mooie camper met alles er op en eraan, vast bed bovenin, keuken etc. Geen toilet, dus porti porti in de kast schuiven. Het is gewoon een 6 meter bus of zo, dus hobbelpaadjes kom je prima door zonder de grond te raken, in tegenstelling tot grotere campers.

Zijn jullie met z'n 2en of zijn er nog kinderen die mee moeten?

Ikzelf weet nog niet komend jaar, wellicht een daktent met harde schaal. Die staan binnen 2 sec en binnen 15 sec weer weggewerkt.
Wij zijn met zijn 2tjes, komen ook geen kids ;). Maar zo'n klein campertje lijkt ons niks. Willen in het noorden ook gewoon een paar dagen vrij kunnen staan. Ging met de caravan nu 1 nachtje maar niet langer. Met zo'n grotere bus met 100 liter schoon en vuil water en een kleine wc/douche combi ben je wat meer zelf voorzienend. Zonnepaneeltjes op het dak, kleine omvormer van een 1500 watt erbij en je komt ver.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:20:
En grootste pluspunten, op de snelweg gewoon doorrijden, als je paar duizend KM rijd op een dag scheelt dat echt wel t.o.v. een caravan combi.
Hoe hard denk je dat zo'n busje kan? Een paar duizend per dag? :D

Afhankelijk van het land gaat het je hooguit enkele honderden kilometers schelen, maar zo'n rit doe je niet dagen achtereen lijkt mij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
TgR_KILLER schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:06:
[...]

Wij zijn met zijn 2tjes, komen ook geen kids ;). Maar zo'n klein campertje lijkt ons niks. Willen in het noorden ook gewoon een paar dagen vrij kunnen staan. Ging met de caravan nu 1 nachtje maar niet langer. Met zo'n grotere bus met 100 liter schoon en vuil water en een kleine wc/douche combi ben je wat meer zelf voorzienend. Zonnepaneeltjes op het dak, kleine omvormer van een 1500 watt erbij en je komt ver.
Zo klein is de nugget niet, zeker niet voor 2 personen!

Groter gaat op veel plekken echt wel een probleem worden, tenzij je het allemaal flink gaat verhogen. Veel campers zijn ook breder dan een bus en dan loop je soms ook tegen problemen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
Gonadan schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:11:
[...]

Afhankelijk van het land gaat het je hooguit enkele honderden kilometers schelen, maar zo'n rit doe je niet dagen achtereen lijkt mij.
Inderdaad. Ik heb 2 jaar geleden 2340 km gereden in 23 uur met een station auto, maar was eigenlijk niet van plan dat ooit nog te herhalen. Zeker niet omdat het gewoon de 1e 9 uur over ijzel was. Je komt echt gebroken aan, als je onderweg al niks overkomt....

Goed uitgerust is voor mij1600 km een beetje de max op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:11:
[...]

Typo haha, ik zat te denken aan honderden tot max duizend maar dat kan je niet combineren nee :p. Met de caravan hebben we 400/500 KM op een dag gereden, als je dat even omrekent qua KM/u dan rij je best een stukje verder met een busje.
PageFault schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:14:
[...]

Zo klein is de nugget niet, zeker niet voor 2 personen!

Groter gaat op veel plekken echt wel een probleem worden, tenzij je het allemaal flink gaat verhogen. Veel campers zijn ook breder dan een bus en dan loop je soms ook tegen problemen aan.
Een camper bus is ook rond de 2 meter breed, dat valt nog wel mee. Onze caravan nu is 2.3.. een half integraal of integraal camper zijn vaak 2.5 dan wordt het wel heel groot. Ik zou ook geen 2.5 brede caravan willen, heb nu al op campings gereden waar je aan beide kanten bijna in de struiken rijd.

Alles is ergens wel een compromis overigens, in NL staan we nu vaak wel een week op een plek en dat is met een caravan heerlijk, dan heb je de auto nog om gewoon rond te rijden. Met een camper ga je toch wat anders op vakantie. Maar vooral de langere reizen willen we veel meer kunnen zien en meer KM maken en dan is een camper wel handiger dan de caravan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
TgR_KILLER schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:23:

Typo haha, ik zat te denken aan honderden tot max duizend maar dat kan je niet combineren nee :p. Met de caravan hebben we 400/500 KM op een dag gereden, als je dat even omrekent qua KM/u dan rij je best een stukje verder met een busje.
Maar met 20,83km/h gemiddeld klinkt het ook niet dat je met de caravan erg je best gedaan hebt..

Als je met een busje ook 1/4e haalt van de maximale snelheid kom je ook niet zo ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
[...]

[...]

Een camper bus is ook rond de 2 meter breed, dat valt nog wel mee. Onze caravan nu is 2.3.. een half integraal of integraal camper zijn vaak 2.5 dan wordt het wel heel groot. Ik zou ook geen 2.5 brede caravan willen, heb nu al op campings gereden waar je aan beide kanten bijna in de struiken rijd.

Alles is ergens wel een compromis overigens, in NL staan we nu vaak wel een week op een plek en dat is met een caravan heerlijk, dan heb je de auto nog om gewoon rond te rijden. Met een camper ga je toch wat anders op vakantie. Maar vooral de langere reizen willen we veel meer kunnen zien en meer KM maken en dan is een camper wel handiger dan de caravan.
Ja, ik heb wel een paar keer te brede en hoge campers tegen de rotsen zien ketsen met heel veel schade tot gevolg.

Je kunt overwegen om een klein autootje mee te nemen met de camper. Want om inderdaad de hele dag met hebben en houden rond te rijden is ook weer zo wat.

Of een paar ebikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
LordSinclair schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:26:
[...]

Maar met 20,83km/h gemiddeld klinkt het ook niet dat je met de caravan erg je best gedaan hebt..

Als je met een busje ook 1/4e haalt van de maximale snelheid kom je ook niet zo ver.
Ik weet niet waar je de die 20,83km/h vandaan hebt, Maar door de bergen in Noorwegen rij ik geen 14 uur ofzo op een dag. Na een X aantal uren ben ik wel klaar met rijden. Het rijd wat anders dan een 3 baans snelweg..
PageFault schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:26:
[...]

Ja, ik heb wel een paar keer te brede en hoge campers tegen de rotsen zien ketsen met heel veel schade tot gevolg.

Je kunt overwegen om een klein autootje mee te nemen met de camper. Want om inderdaad de hele dag met hebben en houden rond te rijden is ook weer zo wat.

Of een paar ebikes.
Ik heb in Noorwegen ook met de caravan al wat rotsen moeten ontwijken die uitstaken, niet grappig :).
Met een camper met aanhanger met auto erachter ben ik exact waar ik nu met de auto + caravan ook ben, wil juist van de aanhanger af ;). + dat kost helemaal een fortuin haha.

zitten inderdaad wel te kijken om wat (opvouwbare) ebikes aan te schaffen t.z.t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
TgR_KILLER schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:43:
[...]

Ik weet niet waar je de die 20,83km/h vandaan hebt, Maar door de bergen in Noorwegen rij ik geen 14 uur ofzo op een dag. Na een X aantal uren ben ik wel klaar met rijden. Het rijd wat anders dan een 3 baans snelweg..
Tja, als je met een caravan over bergachtig terrein vergelijkt met een busje over een 3 baans snelweg, ja dan kan je met het busje echt super veel meer rijden op een dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
LordSinclair schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:50:
[...]

Tja, als je met een caravan over bergachtig terrein vergelijkt met een busje over een 3 baans snelweg, ja dan kan je met het busje echt super veel meer rijden op een dag.
Dat vergelijk maak ik niet, dat maak jij ervan door ergens uit te rekenen dat ik maar 21 km/u rij.

Als ik op 1 dag 500 km rij met 80 km/u rij dan doe ik er 6.25 uur over. of ik kan 130 rijden, dan rij ik in dezelfde tijd ruim 800 km. Dat is het verschil wat ik probeerde aan te geven.

Anyway, redelijk nutteloze discussie ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]
Dat is eigenlijk ook gewoon de juiste samenvatting. Een camper heeft een ander doel en gebruik dan een caravan. Als ik je verhaal zo lees, had een camper waarschijnlijk beter bij jullie gepast.

Het enige probleem is wellicht het budget, want je kan je geld wel op aan die krengen.

Ik zie mezelf niet zo gauw met een caravan op vakantie gaan (hebben net zelf een gloednieuwe klapper gekocht en ik zie die twee toch gewoon als 'meer van hetzelfde'). Maar, mochten we andere type reizen gaan maken dan zou ik juist best nog wel eens een camper willen kopen.

In het kader van veranderingen/plannen... Wij zijn momenteel in blijde verwachting van spruit #2, die zou zich half april moeten aandienen. Wij hebben de twee zomervakantie al geboekt (o.a. Lemeler Esch, heb er zowel hier in dit topic als elders goede verhalen over gelezen en gehoord). We willen eigenlijk eerder ook wel lange weekendjes meepakken, maar we laten het een beetje afhangen van het weer en hoe het gaat met de kleine.

Ik heb recent al een Bednest gekocht, primair voor thuis, maar secundair ook mooi te gebruiken in onze vouwwagen.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Met een camper vind ik twee uur rijden op een dag wel de max, de eerste en laatste dag vd vakantie uitgezonderd. Alleen maar kilometers maken is niet mijn idee van vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

De caravan heb ik net, voorlopig geen plannen om die in te ruilen voor een camper. Volgend jaar lekker kamperen met de sleurhut, ergens in het Oosten (Achterhoek / Twente) en de vouw e-bike mee.

Laatste aanschaf voor de caravan is de Dometic TCX35 als bier en witte wijn koelbox :9B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TgR_KILLER
pirke schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:05:
Met een camper vind ik twee uur rijden op een dag wel de max, de eerste en laatste dag vd vakantie uitgezonderd. Alleen maar kilometers maken is niet mijn idee van vakantie.
Was het mijne ook nooit, maar toen waren we in Juni in Noorwegen, en als je in de beperkte tijd die je hebt (ik heb helaas niet onbeperkt vakantie dagen). Toch wat van het land wil zien zal je wel je uurtjes moeten maken. Wij zijn niet eens heel diep het land in geweest maar een 4/5 uur per dag maak je zo.

Wat wij meestal deden is 1 dag hoop KM maken, dan 2 nachten zodat je een rust dag hebt en dan weer door. Buiten de eerste en laatste dagen dat was gewoon 3 dagen achter elkaar best wat KM maken.
JanHenk schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:22:
[...]

Dat is eigenlijk ook gewoon de juiste samenvatting. Een camper heeft een ander doel en gebruik dan een caravan. Als ik je verhaal zo lees, had een camper waarschijnlijk beter bij jullie gepast.

Het enige probleem is wellicht het budget, want je kan je geld wel op aan die krengen.

Ik zie mezelf niet zo gauw met een caravan op vakantie gaan (hebben net zelf een gloednieuwe klapper gekocht en ik zie die twee toch gewoon als 'meer van hetzelfde'). Maar, mochten we andere type reizen gaan maken dan zou ik juist best nog wel eens een camper willen kopen.

In het kader van veranderingen/plannen... Wij zijn momenteel in blijde verwachting van spruit #2, die zou zich half april moeten aandienen. Wij hebben de twee zomervakantie al geboekt (o.a. Lemeler Esch, heb er zowel hier in dit topic als elders goede verhalen over gelezen en gehoord). We willen eigenlijk eerder ook wel lange weekendjes meepakken, maar we laten het een beetje afhangen van het weer en hoe het gaat met de kleine.

Ik heb recent al een Bednest gekocht, primair voor thuis, maar secundair ook mooi te gebruiken in onze vouwwagen.
Allereerst gratz met de 2de spruit ;)

En budget, tja die krengen zijn duur. Maar goed wij hebben geen kids en werken beide fulltime. Dus kan er gewoon voor sparen. Onze 2020 Hobby hebben we ook nieuw gekocht, en deze zomer een Rav4 Hybride AWD als trekauto, is ook niet mega goedkoop. Als we zouden switchen naar een camper dan gaat de caravan er natuurlijk uit, en de auto gaat dan 99% zeker ook een wat kleinere worden ;).

[ Voor 52% gewijzigd door TgR_KILLER op 27-12-2022 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:57
@TgR_KILLER Het grote nadeel van een camper is dat je alles mee moet nemen als je een dagje weg gaat / naar de super moet met de auto. Dat is de voornaamste reden dat wij zijn afgestapt van het plan om zelf een camper te bouwen van een busje. Wij rijden vaak vanaf de camping naar plekken in de buurt (max 1 uur rijden) om een dagje ergens door te brengen, dan is een camper heel onhandig lijkt mij.

Wij hebben een Kip Shelter caravan besteld, eigenlijk perfect voor ons. We zijn met 2, en willen net iets meer luxe qua kamperen en vooral makkelijker doortrekken zonder dat we de hele tent weer moeten inrichten. Gewon neerzetten, slapen, en de volgende ochtend weer door. En ook vaker 2 / 3 dagen op een plek staan, en daartussen met de auto wat dingen bezoeken.

Het grote voordeel van de Shelter is dat hij vrij smal is, daardoor hebben we geen extra spiegels nodig en is de impact op de range van onze elektrische auto redelijk beperkt. Met z'n lage gewicht kan je hem met vrijwel elke auto trekken overigens. Verder is het vooral een bed op wielen met een keukenblokje en kastjes. Luifel eraan en dan is het bijna een tent die je niet hoeft op te zetten.

Met z'n kleine formaat ben je ook nog wel redelijk wendbaar gok ik, ze hebben ook een offroad versie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pirke
TheJVH schreef op woensdag 28 december 2022 @ 01:59:
@TgR_KILLER Het grote nadeel van een camper is dat je alles mee moet nemen als je een dagje weg gaat / naar de super moet met de auto.
Nee, met een camper reis je anders. Je gaat naar een camping om daar een paar dagen vd camping te genieten, niet om 3 weken op de camping te staan en van daaruit de omgeving te verkennen (hooguit met fiets).

Na een paar dagen op de camping ga je naar een attractie (kasteel of wat dan ook) en parkeert op een camperplaats 5 minuten lopen vd ingang van het kasteel. Nadat je het kasteel bezocht hebt blijf je daar lekker slapen. Of andersom: lekker slapen, de ochtend erna lekker kasteel bezoeken.

Na de attractie ga je door naar de volgende attractie, of kies je een andere leuke camping uit. Er is geen enkele reden of noodzaak om terug te gaan naar een camping als je daar eenmaal wegrijdt :)

Boodschappen doe je gewoon onderweg als je er toch langs komt. Afgelopen zomer zijn we 6 weken weggeweest. Alleen brood/groente/fruit kopen we lokaal, de rest zit in kratten in de bodem. Afbakbroodjes en een oven zijn ook ideaal om meerdere dagen vers brood te hebben zonder de noodzaak om elke dag een bakker aan te doen :)
Pagina: 1 ... 151 ... 275 Laatste