Toon posts:

[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 152 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:26
Met een camper "moet" je dus als je graag wandelt, maar niet altijd vanaf dezelfde plek wilt starten (de camping) dus elke dag "verkassen".

Een tent/caravan kan je meer als basecamp gebruiken. Een camper is meer een rugzak die mee moet elke etappe.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:04
TheJVH schreef op woensdag 28 december 2022 @ 01:59:
@TgR_KILLER Het grote nadeel van een camper is dat je alles mee moet nemen als je een dagje weg gaat / naar de super moet met de auto. Dat is de voornaamste reden dat wij zijn afgestapt van het plan om zelf een camper te bouwen van een busje. Wij rijden vaak vanaf de camping naar plekken in de buurt (max 1 uur rijden) om een dagje ergens door te brengen, dan is een camper heel onhandig lijkt mij.

Wij hebben een Kip Shelter caravan besteld, eigenlijk perfect voor ons. We zijn met 2, en willen net iets meer luxe qua kamperen en vooral makkelijker doortrekken zonder dat we de hele tent weer moeten inrichten. Gewon neerzetten, slapen, en de volgende ochtend weer door. En ook vaker 2 / 3 dagen op een plek staan, en daartussen met de auto wat dingen bezoeken.

Het grote voordeel van de Shelter is dat hij vrij smal is, daardoor hebben we geen extra spiegels nodig en is de impact op de range van onze elektrische auto redelijk beperkt. Met z'n lage gewicht kan je hem met vrijwel elke auto trekken overigens. Verder is het vooral een bed op wielen met een keukenblokje en kastjes. Luifel eraan en dan is het bijna een tent die je niet hoeft op te zetten.

Met z'n kleine formaat ben je ook nog wel redelijk wendbaar gok ik, ze hebben ook een offroad versie.
Ja dagjes weg ga je anders in moeten richten. Maar denk dat we dan ook in NL meer gaan 'trekken' in plaats van een week op een camping doorbrengen. In het buitenland willen we vooral veel zien en zijn we praktisch dagelijks onderweg, dus dan zie je dingen onderweg en niet vanuit een camping.

Kip Shelter heb ik ook gezien of van die teardrop caravans. Maar aangezien wij vanaf maart tot in de herfst kamperen lijkt mij dat niks. Ik wil aan het begin van het seizoen en aan het einde wel iets van ruimte hebben binnen om lekker knus een filmpje te kijken. Dus een bed op wielen valt voor ons af.

In een wereld waar geld geen rol zou spelen zouden we een camper hebben voor de lange zomer vakantie en een caravan voor de rest van het jaar, maar goed ik heb geen geldboom. Dus zullen we ergens een compromis moeten maken :p

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:29

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Topicstarter
pirke schreef op woensdag 28 december 2022 @ 02:13:
[...]

Nee, met een camper reis je anders. Je gaat naar een camping om daar een paar dagen vd camping te genieten, niet om 3 weken op de camping te staan en van daaruit de omgeving te verkennen (hooguit met fiets).

Na een paar dagen op de camping ga je naar een attractie (kasteel of wat dan ook) en parkeert op een camperplaats 5 minuten lopen vd ingang van het kasteel. Nadat je het kasteel bezocht hebt blijf je daar lekker slapen. Of andersom: lekker slapen, de ochtend erna lekker kasteel bezoeken.

Na de attractie ga je door naar de volgende attractie, of kies je een andere leuke camping uit. Er is geen enkele reden of noodzaak om terug te gaan naar een camping als je daar eenmaal wegrijdt :)

Boodschappen doe je gewoon onderweg als je er toch langs komt. Afgelopen zomer zijn we 6 weken weggeweest. Alleen brood/groente/fruit kopen we lokaal, de rest zit in kratten in de bodem. Afbakbroodjes en een oven zijn ook ideaal om meerdere dagen vers brood te hebben zonder de noodzaak om elke dag een bakker aan te doen :)
Dat is ook wel weer ietwat geromantiseerd voor mijn gevoel. ;)

Wanneer je in de buurt van een gemiddeld uitstapje wilt overnachten dan is vijf minuten lopen echt geluk hebben, maar de kern blijft hetzelfde. Zoek iets in de buurt zodat het onderdeel van de reis kan zijn. Echter heeft niet iedereen zo'n rijdende bungalow met alles erop en eraan, het ging eerder bij over buscampers, en dan is iets als sanitair bij je plek toch ook wel weer prettig.

Veel mensen zien logischerwijs op tegen het anders reizen en ook wel tegen het rijden met zo'n groot ding. Maar als je dat wat vaker gedaan hebt ben je net zo gewend als je eigen auto en zijn die wat krappere straatjes helemaal zo erg niet meer.
Het hangt ook erg van het land en specifieke stad af. De ene keer is het geen enkel probleem maar ik heb ook pittoreske centrumpjes gezien waar het met een stationwagen al een uitdaging wordt. :D

Afgelopen zomer stonden wij een paar dagen naast een gezin met een Volkswagen camperbus. De kinderen hadden een tentje en boodschappen doen was daadwerkelijk een hoop inpakken en even rijden. Dan ga je echt niet voor een uitstapje ergens op een parkeerplaats overnachten.
Maar die deden het ook inderdaad wat slimmer. Op drie kwartier rijden stond een kasteel wat wij als uitstapje gedaan hadden, zij maakten daar een tussenstop van op weg naar de volgende camping. Scheelt je extra rijden en je overnacht toch gewoon weer op een camping met voorzieningen.

Waar een wil is is een weg. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:02
LordSinclair schreef op woensdag 28 december 2022 @ 07:52:
Met een camper "moet" je dus als je graag wandelt, maar niet altijd vanaf dezelfde plek wilt starten (de camping) dus elke dag "verkassen".

Een tent/caravan kan je meer als basecamp gebruiken. Een camper is meer een rugzak die mee moet elke etappe.
Dit dus. Voor ons de reden om (nadat we 25 jaar geleden een grote camper hadden) nu een caravan aan te schaffen. Hadden 3 jaar terug een kleine camper gehuurd (de kinderen het huis uit, wilde dus weer een aanschaffen)maar doordat we tegenwoordig geocachen moetsen we dus elke dag de camper inpakken. En dan stond deze ook nog eens op godsverlaten plekken met alles er in (en dat weet iedereen). Na 2 dagen besloten, we kijken voor een kleine caravan waarmee we net zo snel hebben opgebroken als met de camper. En dat is gelukt

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:14
TgR_KILLER schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:31:
[...]

Kip Shelter heb ik ook gezien of van die teardrop caravans. Maar aangezien wij vanaf maart tot in de herfst kamperen lijkt mij dat niks. Ik wil aan het begin van het seizoen en aan het einde wel iets van ruimte hebben binnen om lekker knus een filmpje te kijken. Dus een bed op wielen valt voor ons af.
Wij hebben eind september een weekendje gedaan met een huur versie en dat was goed te doen, veel buiten nog gezeten met een dekentje (of kampvuurtje ofzo). Binnen heb je wel de mogelijkheid om een bed om te bouwen naar een zitje. Dat kan je best snel doen en dan heb je een best knus huisje. Geen idee hoe het verhoud met andere caravans / campers maar ik vind het mooie van kamperen juist het vele buiten zijn :).

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die Shelters doen me altijd denken aan de oerversie ervan: de Kip Compact.
Die hadden mijn ouders en we zijn ermee onder andere naar Engeland geweest.

Ik en mijn broer in een tent naast de Kip Compact. Keuken aan de achterkant gehangen in een kleine voortent (echt klein). Hefdak omhoog om ons lange mannen de ruimte te geven. Ging best prima.

En tegenwoordig dus weer helemaal hip onder de naam Shelter (wel betere kleurstelling gelukkig).

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:46
TgR_KILLER schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:20:
Iemand hier al bezig met wat zijn / haar volgende kampeermiddel wordt?
Dat zou wat wezen, mijn caravan is september dit jaar geleverd en linea recta de stalling in gegaan _O-

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:46
TheJVH schreef op woensdag 28 december 2022 @ 01:59:
@TgR_KILLER Het grote nadeel van een camper is dat je alles mee moet nemen als je een dagje weg gaat / naar de super moet met de auto. Dat is de voornaamste reden dat wij zijn afgestapt van het plan om zelf een camper te bouwen van een busje. Wij rijden vaak vanaf de camping naar plekken in de buurt (max 1 uur rijden) om een dagje ergens door te brengen, dan is een camper heel onhandig lijkt mij.
Met een camper ga je heel anders op vakantie. Bijvoorbeeld je boodschappen pak je mee als je je verplaatst van plek naar plek. Daar ga je niet apart voor naar de supermarkt. Eventuele kleine dingen die je nodig hebt zijn in een gemiddelde campingwinkel ook goed verkrijgbaar. Ook overbrug je wat makkelijker kleine afstanden en blijf je vervolgens op die plek staan, waarom elke keer 2x100 kilometer rijden als je ook gewoon alles mee kan nemen en 1x100 kilometer kan rijden en vanaf daar je route vervolgt? Een camper is een ideaal kampeermiddel als je graag rondreist.
Tevens nemen de meeste camperaars een fiets mee (of een step of een brommer of zelfs een complete auto, maar dat is voor velen boven budget ;)) voor iets meer mobiliteit (vaak is er wel een winkel op fietsafstand).

Dat gezegd hebbende, mijn vakantie en kampeermiddel is het ook niet. Ik hecht erg aan een basecamp idee waar ik per dag kan bepalen wat ik ga doen en wat meer de tijd heb om de omgeving te ontdekken. Ik heb een gruwelijke hekel aan vooruit plannen en fietsen om maar wat te noemen. Hang ook regelmatig lekker op de camping met een goed boek en een lekker biertje.

Wellicht ooit in de toekomst een keer een rondreis door Amerika, Canada of Spanje (om maar iets te noemen). Dan kan je ervoor kiezen om voor vaste plekken zoals B&B's of hotels (dit jaar gedaan in Denemarken, prima bevallen!) of met een camper. Maar aangezien ik nooit zoveel vrije dagen heb om het de moeite waard te maken zal ik eerst maar eens op mijn pensioen wachten.

En als globale noot, ik zie mijzelf ook nooit in een vouwwagen of tent op vakantie gaan. Dat is mij té basic. Ik ben erg gehecht aan een caravan met voldoende leefruimte, een fatsoenlijke slaapplek en enige beschutting om mij heen. Luxe paardje voor een deel hier, maar voor mij is een caravan echt het ideale kampeermiddel.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:09
Meestal zit er op max een half uurtje rijden niet superveel om te bekijken of te doen. Half uur heen en terug is alweer een uur reizen. Met de camper kun je een uur reizen en dan daar blijven.

Maar ieder zn ding, dat is het mooie! Lekker reizen zoals je het zelf wilt.

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• maartend
pirke schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:08:
Meestal zit er op max een half uurtje rijden niet superveel om te bekijken of te doen.
Dit is natuurlijk pure klets. Hangt er maar net vanaf wat je zoekt.

Alks wij ergens 3 weken zitten hoef ik niet vaak langer dan 20 minuten te rijden om datgene te doen wat we willen doen. Nl ; wandelen, geocahcen, mtb'en. En klein dorp met teraas ois er altijd wel.

Maar dat komt mogelijk door datgene wat wij doen op vakantie

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:04
TheJVH schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:44:
[...]
Wij hebben eind september een weekendje gedaan met een huur versie en dat was goed te doen, veel buiten nog gezeten met een dekentje (of kampvuurtje ofzo). Binnen heb je wel de mogelijkheid om een bed om te bouwen naar een zitje. Dat kan je best snel doen en dan heb je een best knus huisje. Geen idee hoe het verhoud met andere caravans / campers maar ik vind het mooie van kamperen juist het vele buiten zijn :).
Ja het vele buiten zijn is inderdaad wel het mooie. Maar helaas hebben wij de laatste 3 jaar al een paar keer gehad dat we tijdens onze vakantie een dag of 2 24/7 regen hadden. Dan zit ik toch echt niet lekker buiten en dan vind ik zon teardrop / kipje toch echt te klein. Wil minimaal fatsoenlijk kunnen staan in mijn kampeermiddel. Zelfs in onze tent kon ik staan :p

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

En als je ouder wordt veranderen je kampeerwensen dan wel eisen.
Vroegâh vond ik het tentkamperen met zo min mogelijk spullen leuk, nu moet ik er niet aan denken als ik naar mijn slaapmatje kijk (ik heb nog wat tentspullen op zolder liggen zoals een klein polyester tentje en matje).

Renault Clio Estate 1.2 TCE EDC 120pk Zen met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390
gambieter schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:51 Stelletje idioten zijn bezig met de dekstoelen van de Titanic te reorganiseren terwijl het schip zinkt.

• maartend
aReaRe schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:30:
En als je ouder wordt veranderen je kampeerwensen dan wel eisen.
Vroegâh vond ik het tentkamperen met zo min mogelijk spullen leuk, nu moet ik er niet aan denken als ik naar mijn slaapmatje kijk (ik heb nog wat tentspullen op zolder liggen zoals een klein polyester tentje en matje).
Welnee. Ben 61 jaar en ga nog het liefst met tentje/rugzak de hort op

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

maartend schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:49:
[...]

Welnee. Ben 61 jaar en ga nog het liefst met tentje/rugzak de hort op
Smaken verschillen gelukkig, ik moet er met mijn 56 jaar niet meer aan denken.
Ik haak de caravan (geen ultra luxe ding) wel aan de auto :P

Renault Clio Estate 1.2 TCE EDC 120pk Zen met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390
gambieter schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:51 Stelletje idioten zijn bezig met de dekstoelen van de Titanic te reorganiseren terwijl het schip zinkt.

• TheJVH
TgR_KILLER schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:18:
[...]

Ja het vele buiten zijn is inderdaad wel het mooie. Maar helaas hebben wij de laatste 3 jaar al een paar keer gehad dat we tijdens onze vakantie een dag of 2 24/7 regen hadden. Dan zit ik toch echt niet lekker buiten en dan vind ik zon teardrop / kipje toch echt te klein. Wil minimaal fatsoenlijk kunnen staan in mijn kampeermiddel. Zelfs in onze tent kon ik staan :p
In de Shelter kan je wel staan, maar het is klein ja. De Kompakt (die nieuwe dus) is ook wel leuk, net zo breed (dus geen extra zijspiegels en redelijk ok aerodynamica) maar wel een stuk langer. Is wel veel meer een echte caravan en daarmee zou ik niet zo snel van de verharde wegen gaan.

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:05
TgR_KILLER schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:20:

En jullie? Nog spannende aankopen in het verschiet of aan het denken aan iets anders?
Een nieuw tentje voor onze fietstochten, de oude begint nu toch wat plakkerig te worden op de coating. En we willen wel iets meer comfort/ruimte dus lekker een 3 of wellicht zelfs 4-persoons koepeltje met een gewicht rond de 4kg. Elke keer weer een hele zoektocht, de Eureka! El Capitan die we nu hebben is helaas niet meer verkrijgbaar in de EU. Ondanks dat we beide 50+ zijn willen we nog beslist niet anders dan een klein tentje waar je niet in kunt staan. Zo’n grotere tent hebben we ook wel maar dat voelt toch echt anders… :Y

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:01

Bommes

Capo del formaggio

Ik lees al weer genoeg vooroordelen over campers ;)

Eerste 2 jaar met de camper hadden wij 2 fietsen achterop bij ons
Nog ver voor het elektrische fietsen tijdperk.
In NL goed te doen, België aan de kust lukt ook nog wel.
Maar in de Alpen niks mee te beginnen :P
Dus 3de jaar bromscooter achterop, paar jaar later een motorscooter.

Leuke rustige camping ergens in het midden van een gebied dat we willen bezoeken.
Met de scooter op pad, reikwijdte van een uurtje op dat ding wat goed te doen is.
Na een paar dagen verder naar een andere leuke plek, daar weer het zelfde idee.
Geen gezeur met dure parkeerplaatsen in de populaire steden of bij bezienswaardigheden.
Gewoon die scooter ergens op de stoep of in het gratis motor vak.

Heb eigenlijk nooit vervoer ter plaatse gemist doordat we die scooter bij hadden.
Buiten de grote vakantie gingen we elke maand wel een weekendje weg, Moezel, Eiffel, ergens in NL. Dan ging het scootertje meestal niet mee
Tenzij we wisten dat het allemaal wat verder van de overnachting plek weg was.
Of als het rijden met de scooter juist het doel was dan ging het ding natuurlijk wel mee :+

[Voor 8% gewijzigd door Bommes op 28-12-2022 22:31]

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:34
Maar nog ff over kamperen hè :P Meer mensen al geboekt voor de zomer? Hier hoogseizoen-ganger, dus ben gewend om vroeg te reserveren. Dit jaar voor het eerst met de HK Kyte naar het buitenland (afgelopen seizoen alleen in het voorjaar in NL gekampeerd). We hadden eerst een Europa Camper Suncruiser, en met dat opzetwerk (icm echt kleine kinderen 0-5) wilde ik niet verkassen en deden we 3 weken dezelfde camping. Dit jaar dus naar 2 campings en regio’s, benieuwd hoe dat gaat bevallen :) Eerst 10 dagen aan het meer van Annecy op camping Le Lac Bleu en daarna naar de Hautes Alpes bij Barcelonette camping Domaine de l’Ubaye. Aanbevolen voor tips over de regio’s :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:40
Toevallig net geboekt :D

Gaan volgend jaar zomer 2 weken richting De Paalberg in Ermelo, voornamelijk omdat het een leuke camping voor de kinderen is. Als onze jongste wat ouder is (nu 5) gaan we vast ook Europa verkennen, maar voorlopig houden we het nog even bij Nederland. Zijn voor de komende 2 jaar ook nog aangewezen op onze elektrische auto zonder echt bereik of snellaad mogelijkheden, dus een flinke roadtrip zit er nog even niet in. :D
Rijden nu met 2 auto's die kant op en dan krijgen we net alles mee (tent inclusief inrichting).

[Voor 9% gewijzigd door chevsticks op 29-12-2022 10:02]

• LordSinclair
Bommes schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:28:
Ik lees al weer genoeg vooroordelen over campers ;)

Eerste 2 jaar met de camper hadden wij 2 fietsen achterop bij ons
Nog ver voor het elektrische fietsen tijdperk.
In NL goed te doen, België aan de kust lukt ook nog wel.
Maar in de Alpen niks mee te beginnen :P
Dus 3de jaar bromscooter achterop, paar jaar later een motorscooter.

Leuke rustige camping ergens in het midden van een gebied dat we willen bezoeken.
Met de scooter op pad, reikwijdte van een uurtje op dat ding wat goed te doen is.
Na een paar dagen verder naar een andere leuke plek, daar weer het zelfde idee.
Geen gezeur met dure parkeerplaatsen in de populaire steden of bij bezienswaardigheden.
Gewoon die scooter ergens op de stoep of in het gratis motor vak.

Heb eigenlijk nooit vervoer ter plaatse gemist doordat we die scooter bij hadden.
Buiten de grote vakantie gingen we elke maand wel een weekendje weg, Moezel, Eiffel, ergens in NL. Dan ging het scootertje meestal niet mee
Tenzij we wisten dat het allemaal wat verder van de overnachting plek weg was.
Of als het rijden met de scooter juist het doel was dan ging het ding natuurlijk wel mee :+
Dus omdat de camper zo lekker werkt neem je een extra vervoersmiddel mee? ;)

Dat is dan hetzelfde als een auto + caravan, behalve dat je je het omgekeerd meeneemt. Je neemt je vervoersmiddel mee met je kampeermiddel ipv je kampeermiddel met je vervoersmiddel.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
chevsticks schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:01:
Toevallig net geboekt :D

Gaan volgend jaar zomer 2 weken richting De Paalberg in Ermelo, voornamelijk omdat het een leuke camping voor de kinderen is. Als onze jongste wat ouder is (nu 5) gaan we vast ook Europa verkennen, maar voorlopig houden we het nog even bij Nederland. Zijn voor de komende 2 jaar ook nog aangewezen op onze elektrische auto zonder echt bereik of snellaad mogelijkheden, dus een flinke roadtrip zit er nog even niet in. :D
Rijden nu met 2 auto's die kant op en dan krijgen we net alles mee (tent inclusief inrichting).
Ik huur nu al drie jaar een auto voor de vakantie periode (mei tot augustus) wat meestal nog best een uitdaging is met een caravan van 1500 kg en B rijbewijs, met twee auto's lijkt mij echt niets.

Voor mei staat de vakantie alweer gepland, alleen van de zomer gaan we verhuizen dus denk dat we de vakantie maar even laten. Misschien in het najaar er nog even erop uit.

• chevsticks
Deveon schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:18:
[...]

Ik huur nu al drie jaar een auto voor de vakantie periode (mei tot augustus) wat meestal nog best een uitdaging is met een caravan van 1500 kg en B rijbewijs, met twee auto's lijkt mij echt niets.

Voor mei staat de vakantie alweer gepland, alleen van de zomer gaan we verhuizen dus denk dat we de vakantie maar even laten. Misschien in het najaar er nog even erop uit.
Huren hebben we ook wel eens over nagedacht, maar dat zou de kosten van de vakantie verdubbelen. Wellicht een optie als we ooit verder weg in Europa willen kamperen. Nu lenen we de 2e auto van m'n ouders en kost het niks extra.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

LordSinclair schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:03:
[...]

Dus omdat de camper zo lekker werkt neem je een extra vervoersmiddel mee? ;)

Dat is dan hetzelfde als een auto + caravan, behalve dat je je het omgekeerd meeneemt. Je neemt je vervoersmiddel mee met je kampeermiddel ipv je kampeermiddel met je vervoersmiddel.
:o
Je zegt het zelf ook al, auto + caravan of tent.
Dan heb je toch ook een vervoermiddel los van je kampeermiddel bij je?

Maar toch wordt er in die soort discussies altijd gezegd: ja een camper dan moeten we dat ding steeds mee nemen als we ergens heen willen :D Met onze auto caravan combinatie hoeft dat toch niet, dus veel makkelijker.

Dat is toch geen "eerlijk" vergelijk?

Een camper met fietsen, scooter, of een paar e-steps vergelijken met een auto + los kampeermiddel wel.
En op die manier vind ik een camper veel fijner reizen.
Je hebt alles meteen bij de hand, het rijd ontspannen, geen kar er achter. Aankomen is meteen klaar, okay misschien ff wat stoelen buiten pleuren en de luifel uitdraaien.

Overigens, ik heb nu ook een caravan + auto om op vakantie te gaan.
Nieuwe relatie, andere wensen en ondertussen een andere gezinssamenstelling.
Voor ons nu werkt de caravan auto combinatie het beste.

Maar ben je met zijn 2en, wil je graag vaak weg, ook in en om eigen land, stadjes bezoeken.
Er zijn overal wel camperplaatsen te vinden die het hele jaar open zijn en een fractie van een camping kosten.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
En met tent of vouwwagen heb ik auto én fietsen mee dus kan ik gewoon kiezen. Het is geen wedstrijd hè, het hoeft niet eerlijk te zijn.
De argumenten voor de een zijn wellicht helemaal niet herkenbaar voor de ander, ieder zijn stijl.

Recent noemde iemand een vouwwagen basic. Dat is voor mij hilarisch want is het met afstand het meest luxe kampeermiddel wat ik ooit in bezit gehad heb. En waarschijnlijk ook de absolute bovengrens van luxe die ik nog wil accepteren.
Wellicht op een campervakantie na, maar dat zou dan zijn omdat ik echt een rondreis zou willen.
Kwestie van perspectief. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• pirke
Tja, 3 weken op een camping staan is natuurlijk ook geen kamperen, dat is verblijven in een luxe dorp met minder luxe slaapplek.

Met de camper zijn we 6 weken in de vrije natuur geweest, slechts 2 nachten op een camping doorgebracht. Dat is pas kamperen! :P

spoiler:
Sarcasme...

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zes weken met je gezin, hoe houd je het uit? Dat is toch geen vakantie meer? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• maartend
Bommes schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:46:
[...]

Je hebt alles meteen bij de hand, het rijd ontspannen, geen kar er achter. Aankomen is meteen klaar, okay misschien ff wat stoelen buiten pleuren en de luifel uitdraaien.
Met onze caravan niet anders. Als we besluiten te vertrekken, dus alles nog moeten doen, zijn we op 20 minuten van de camping af.
Dus het aankomen en meteen klaar kan ook met caravan.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@maartend we zijn toch niet nog steeds aan het ver plassen hè??

>:) :+

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
pirke schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:05:
Tja, 3 weken op een camping staan is natuurlijk ook geen kamperen, dat is verblijven in een luxe dorp met minder luxe slaapplek.

Met de camper zijn we 6 weken in de vrije natuur geweest, slechts 2 nachten op een camping doorgebracht. Dat is pas kamperen! :P

spoiler:
Sarcasme...
Sommige campers zijn campings op zich :+

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
ach als je verblijft in iets met wielen wat meer dan 2 kilo weegt is het toch sowieso maar vluchtgedrag voor mensen die eigenlijk liever in een hotel willen zitten maar nog in de ontkenningsfase zitten })

*Hopjesvla rent snel weg*

ieder z'n ding toch. Maar nieuw seizoen, weer dezelfde vragen, opmerkingen en ver-pis wedstrijden. :)
Wanneer zal de eerste 'welk matje moet ik nemen' vraag weer komen? :P

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-02 08:32

Gallus

Cheesy

Wij zijn ons ook aan het oriënteren op volgend jaar zomer. Het wordt met de vouwwagen naar Zuid-Frankrijk, want we willen wel een soort garantie op mooi weer bij het kamperen. :) Dit jaar voor het eerst in het hoofdseizoen met een kleuter van vier en een baby van acht maanden. Liever niet al te massaal/commercieel.

We zijn vorig jaar naar https://www.campingcharmant.com/ in de Aquitaine geweest.Dat is heel goed bevallen. Kleinschalig en netjes. Een jaar eerder waren we naar https://www.campinglescharmilles.eu/ (eerder hier voorbij gekomen) en dat is ook een topper met kleine kinderen.

Heeft er iemand nog aanraders voor vergelijkbare campings in het midden/zuiden van Frankrijk? :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• pirke
Gallus schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:37:

Heeft er iemand nog aanraders voor vergelijkbare campings in het midden/zuiden van Frankrijk? :)
ACSI app, filter op zwembad, speeltuin en score 8+. Kom je meestal wel goed uit.

• maartend
Bommes schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:27:
@maartend we zijn toch niet nog steeds aan het ver plassen hè??

>:) :+
Nope. Maar al die gemeende voordelen van een camper zijn gewoon allemaal persoonlijk en geen algemene waarheid. Zelfde geldt voor een caravan of een tent. Een ieder haalt er die voordelen uit die hij wil

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:04
Gallus schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:37:
Wij zijn ons ook aan het oriënteren op volgend jaar zomer. Het wordt met de vouwwagen naar Zuid-Frankrijk, want we willen wel een soort garantie op mooi weer bij het kamperen. :) Dit jaar voor het eerst in het hoofdseizoen met een kleuter van vier en een baby van acht maanden. Liever niet al te massaal/commercieel.

We zijn vorig jaar naar https://www.campingcharmant.com/ in de Aquitaine geweest.Dat is heel goed bevallen. Kleinschalig en netjes. Een jaar eerder waren we naar https://www.campinglescharmilles.eu/ (eerder hier voorbij gekomen) en dat is ook een topper met kleine kinderen.

Deze is een goede.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:14
@The Legend Wij hebben onze vakantie eind oktober al geboekt. We gaan 2 weekjes naar Oostenrijk, Karinthië.
Met op de terugweg nog een tussenstop bij Legoland in Duitsland.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

Gonadan schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:14:
Meer een relatietest, of masochisme :+

• ronk1961
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:15
Je moet nooit een camperaar proberen te overtuigen dat een caravan beter is.
En dat geld ook andersom.
Probeer een caravaner ook nooit te overtuigen dat een camper beter is.
Dat geld ook voor tenten en vouwwagen liefhebbers.
Het zijn totaal verschillende manieren van vakantie vieren.
Een ander doel .
De enige overeenkomst is dat je op vakantie bent met je eigen bed.
En vrij bent om te gaan wanneer je wil.

Als ik de pecunia zou hebben zou ik graag beide willen.
En aangezien ik dat niet heb, dan maar het kampeer middel wat ons het meeste past.
En dat is een caravan.

Fijne jaarwisseling en een mooi kampeer jaar 2023 iedereen.

En wat de voorlopige plannen voor 2023 zijn
voorjaar 2 weken Frankrijk. ergens in het midden
Juni naar de 24H van le Mans met de hut.
Augustus September bestemming nog onbekend.
Ergens tussen Denemarken en Italie.
En waarschijnlijk nog hier en daar ergens in Nederland in de rest van het jaar.

• pirke
ronk1961 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:51:
Als ik de pecunia zou hebben zou ik graag beide willen.
Een caravan achter je camper?

• maartend
ronk1961 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:51:
Je moet nooit een camperaar proberen te overtuigen dat een caravan beter is.
En dat geld ook andersom.
Probeer een caravaner ook nooit te overtuigen dat een camper beter is.
Dat geld ook voor tenten en vouwwagen liefhebbers.
Het zijn totaal verschillende manieren van vakantie vieren.
Een ander doel .
De enige overeenkomst is dat je op vakantie bent met je eigen bed.
En vrij bent om te gaan wanneer je wil.
Lol
Ik heb 4 tenten (klein 1 persoons, 1 kilo tot groot 2-persoons 20 kilo) 1 kleine caravan maar idd geen camper meer. En alles heeft zo zijn eigen inzet. Dus het kan ook van alles wat zijn

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
pirke schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:08:
[...]

Ik zou voor een vouwwagen gaan. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ronk1961
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:15
pirke schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:08:
[...]

Nee voor de ene vakantie een camper .
En weer een andere vakantie heerlijk met de caravan.

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-02 23:43
Heeft iemand van jullie nog goede tips?

Wij zoeken voor de zomervakantie een fijne, mooie camping in NL; voorkeur voor 3 weken.
We zijn de afgelopen jaren nogal verwend met o.a. de Kleine Wolf, Beerze Bulten en Ter Spegelt.
Als je zoekt binnen Nederland dan denk ik dat je niet heel veel beters kunt vinden dan hierboven genoemd.

Wat we gezien hebben zijn vooral vakantieparken (huisjes in combi met camping) zoals Leistert en Boshoek (en nog anderen), maar reviews daarvan zijn niet heel best; met name scheve balans tussen capaciteit van faciliteiten en aantal bezoekers.

We hebben 2 kids: 8 en 10 jaar en er moet minimaal een fijn zwembad (binnen en buiten) bij zitten en voldoende speel faciliteiten.

Eigenlijk kom je dan weer terug bij Beerze Bulten / Kleine Wolf, maar helaas zijn die (logisch) allemaal al vol.

Dus iemand nog dé tip die ik nog niet ontdekt heb?

OF: een camping buiten de grenzen van NL, maar wel binnen redelijke afstand van NL (zeg maximaal 600 - 700 km vanaf Gelderland).
Frankrijk staat hierbij (gevoelsmatig) onderaan onze wensenlijst.

Alvast dank!

• chevsticks
nrdnmg schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:27:

Wij zoeken voor de zomervakantie een fijne, mooie camping in NL; voorkeur voor 3 weken.
We zijn de afgelopen jaren nogal verwend met o.a. de Kleine Wolf, Beerze Bulten en Ter Spegelt.
Als je zoekt binnen Nederland dan denk ik dat je niet heel veel beters kunt vinden dan hierboven genoemd.

Wat we gezien hebben zijn vooral vakantieparken (huisjes in combi met camping) zoals Leistert en Boshoek (en nog anderen), maar reviews daarvan zijn niet heel best; met name scheve balans tussen capaciteit van faciliteiten en aantal bezoekers.

We hebben 2 kids: 8 en 10 jaar en er moet minimaal een fijn zwembad (binnen en buiten) bij zitten en voldoende speel faciliteiten.

Eigenlijk kom je dan weer terug bij Beerze Bulten / Kleine Wolf, maar helaas zijn die (logisch) allemaal al vol.

OF: een camping buiten de grenzen van NL, maar wel binnen redelijke afstand van NL (zeg maximaal 600 - 700 km vanaf Gelderland).

Alvast dank!
Toevallig op dezelfde zoektocht geweest de afgelopen week. We hebben een paar jaar op de Pampel in Hoenderloo gestaan, maar dat is vooral leuk voor de wat kleinere kinderen. Die van ons (5 en 7) begonnen er een beetje op uitgekeken te raken.

Aankomend jaar gaan we naar https://www.vdbholiday.com/nl/recreatie/depaalberg , nog niet eerder geweest dus kan je nog niks uit eigen ervaring vertellen. Begreep van vrienden wel dat er genoeg te doen was, zowel op de camping als in de omgeving. En vorige week nog plek zat.

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:35

Alvast dank!
Ben afgelopen jaar tijdens de mei vakantie naar de Leijstert geweest met de sleurhut (gezin 1,5jr & 4jr ). Dit is in mijn optiek een mega camping + vakantie park. Tijdens goed weer merk je dat niet echt. Is het weer slecht dan puilt het zwembad en de kidsclub uit, maar dit is denk ik op iedere camping met binnenbad.

Nadeel vond ik wel dat de oudste van 4jr je goed in de gaten moet houden anders ben je er zo kwijt als ze ging rond fietsen.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

ronk1961 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:30:
[...]

Nee voor de ene vakantie een camper .
En weer een andere vakantie heerlijk met de caravan.

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-02 23:43
chevsticks schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:45:
[...]

Toevallig op dezelfde zoektocht geweest de afgelopen week. We hebben een paar jaar op de Pampel in Hoenderloo gestaan, maar dat is vooral leuk voor de wat kleinere kinderen. Die van ons (5 en 7) begonnen er een beetje op uitgekeken te raken.

Aankomend jaar gaan we naar https://www.vdbholiday.com/nl/recreatie/depaalberg , nog niet eerder geweest dus kan je nog niks uit eigen ervaring vertellen. Begreep van vrienden wel dat er genoeg te doen was, zowel op de camping als in de omgeving. En vorige week nog plek zat.
Thanks!
Deze had ik nog niet gespot.
Twijfel wel of 3 weken niet wat te lang is, maar ga m zeker in overweging nemen.

• 205Gutmann

Alvast dank!
Camping De Paal zijn je kids wellicht te oud voor?
Wij zijn ook eens naar De Zandstuve geweest, ook een hele leuke camping.
De Bongerd hoor ik ook goede verhalen over, maar ik weet niet hoe de verhouding campingplekken / huisjes is.

Een paar jaar geleden zijn we ook op Goolderheide geweest, in mijn ogen is dat een beetje vergane glorie.
Sanitair is oud en versleten, evenals een hoop speeltoestellen.

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:46
Wij gaan al jaren naar Camping de Paal, mijn kids waren afgelopen vakantie 7,9 en 11 en die hebben zich zoals altijd kostelijk vermaakt.

Het animatieprogramma heeft voor alle leeftijden activiteiten al is er wel iets meer voor de jongere jeugd dan voor de ouderen, logischerwijs.

Louzy#2475

• pirke
Paalberg is prima inderdaad, leuke speeltuintjes, zwembad, ...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:57

Flipmo

OMG !!

Alvast dank!
De Twee Bruggen in Winterswijk zal je dan ook niet tegenvallen.
Kan alleen zijn dat het al volgeboekt is.. HePi weekend was na een week al vol..

• Adam1980
  • Laatst online: 17:13
Gonadan schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:14:
2019 11 weken met gezin
2022 5 weken met gezin
Fantastisch was het.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

Flipmo schreef op zondag 1 januari 2023 @ 13:54:
[...]

De Twee Bruggen in Winterswijk zal je dan ook niet tegenvallen.
Kan alleen zijn dat het al volgeboekt is.. HePi weekend was na een week al vol..
Lekker dichtbij Obelink oOo :+

• 205Gutmann
aReaRe schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:57:
[...]

Lekker dichtbij Obelink oOo :+
Alsof op vakantie gaan nog niet duur genoeg is. Die winkel kun je niet uit lopen zonder wat te kopen. :+

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

205Gutmann schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:21:
[...]

Alsof op vakantie gaan nog niet duur genoeg is. Die winkel kun je niet uit lopen zonder wat te kopen. :+
Sectie caravans zal ik overslaan :+ In principe heb ik alles voor de sleurhut, morgen komt de Samsung Galaxy TAB 8+ 4/5 G als TV, en verder alleen nog tabletten voor Thetford toilet.

• maartend
aReaRe schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:27:
[...]
verder alleen nog tabletten voor Thetford toilet.
En die hebben enkel 3G?

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

Gewoon 12V :+

• pirke
De ALDE verwarming doet het weer goed :)

De warmtewisselaar die de motorwarmte kan gebruiken voor de verwarming tijdens het rijden werkt ook prima. Bij aankomst was het binnen een aangename 21 graden.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27
louzy82 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:29:
Wij gaan al jaren naar Camping de Paal, mijn kids waren afgelopen vakantie 7,9 en 11 en die hebben zich zoals altijd kostelijk vermaakt.

Het animatieprogramma heeft voor alle leeftijden activiteiten al is er wel iets meer voor de jongere jeugd dan voor de ouderen, logischerwijs.
Wij gaan voor 2de jaar naar camping de Paal.
Ook de kleine wolf, berenkuil zijn leuk.

Wij komen uit het noorden. Dus we doen een week camping de paal en rijden dan door naar Frankrijk. Dit jaar wordt het annecy.
Ik denk zelf dat de Paal voor iets ouder is dan kleine Wolf

Beerze Bulten is trouwens ook een leuke camping!

@nrdnmg

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:28
Tito129 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:17:
[...]

Wij gaan voor 2de jaar naar camping de Paal.
Ook de kleine wolf, berenkuil zijn leuk.

Wij komen uit het noorden. Dus we doen een week camping de paal en rijden dan door naar Frankrijk. Dit jaar wordt het annecy.
Ik denk zelf dat de Paal voor iets ouder is dan kleine Wolf

Beerze Bulten is trouwens ook een leuke camping!

@nrdnmg
Smaken verschillen gelukkig. Wij stonden vorig jaar op Beerze Bulten en zijn eerder vertrokken. Vonden het te massaal, douches/afwassen is onder de grond, veel plekken met hekken ivm honden, en het publiek sloot niet aan bij hoe wij in het leven staan.

Hebben ook op de Paal gestaan en dat was top. Kleine wolf ook geweest. Toen nog in een huur accommodatie. Dat viel tegen maar de camping en faciliteiten zijn super.

Volgend jaar weer naar een mini camping op de eilanden. Heerlijk die rust. Geen animatie, geen zwembad. Kinderen vermaken zich daar beter en vragen niet steeds 'wanneer gaan we hierheen, wanneer gaan we daarheen' ;)

[Voor 11% gewijzigd door GoEV6 op 03-01-2023 17:27]

• Tito129
GoEV6 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:25:
[...]

Volgend jaar weer naar een mini camping op de eilanden. Heerlijk die rust. Geen animatie, geen zwembad. Kinderen vermaken zich daar beter en vragen niet steeds 'wanneer gaan we hierheen, wanneer gaan we daarheen' ;)
Klopt. Dat laatste herken ik. Onze dochter is alleen. Dus beetje vermaak is ook wel makkelijk!
Welke mini camping gaan jullie?
Zoiets zoeken we vaak voor de mei vakantie!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:41
GoEV6 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:25:
[...]

Smaken verschillen gelukkig. Wij stonden vorig jaar op Beerze Bulten en zijn eerder vertrokken. Vonden het te massaal, douches/afwassen is onder de grond, veel plekken met hekken ivm honden, en het publiek sloot niet aan bij hoe wij in het leven staan.
Stond je zeker ergens links-onderin? Als je niet van honden houdt, zou ik daar ook niet willen staan. Wij gaan elk jaar in herfstvakantie naar Beerze Bulten, is lang zo druk niet. Is toch wel de beste camping qua facilteiten/plekken/sanitair en ik heb best wat plekjes met de kinderen al gezien! Heb nog niet in zomervakantie daar gezeten, is volgens mij helemaal vol dan, zal dan wel stuk massaler zijn.

• GoEV6
Red devil schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:28:
[...]

Stond je zeker ergens links-onderin? Als je niet van honden houdt, zou ik daar ook niet willen staan. Wij gaan elk jaar in herfstvakantie naar Beerze Bulten, is lang zo druk niet. Is toch wel de beste camping qua facilteiten/plekken/sanitair en ik heb best wat plekjes met de kinderen al gezien! Heb nog niet in zomervakantie daar gezeten, is volgens mij helemaal vol dan, zal dan wel stuk massaler zijn.
We waren er midden in de zomervakantie en stonden aan de rand van het stand/water (veld Konijn). Was een mooi plekje, wel wat klein.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:41
GoEV6 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:31:
[...]

We waren er midden in de zomervakantie en stonden aan de rand van het stand/water (veld Konijn). Was een mooi plekje, wel wat klein.
Ah en dan vlakbij het honden gedeelte? Want volgens mij mogen er op veld konijn geen hondjes komen. Ik wil eigenlijk niet meer reclame maken voor die camping, want ik zie het elk jaar drukker worden. Dus ik ga nu stoppen met mijn promo-praatje 8)

• GoEV6
Red devil schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:34:
[...]

Ah en dan vlakbij het honden gedeelte? Want volgens mij mogen er op veld konijn geen hondjes komen. Ik wil eigenlijk niet meer reclame maken voor die camping, want ik zie het elk jaar drukker worden. Dus ik ga nu stoppen met mijn promo-praatje 8)
Idd geen honden op dat veld. Ik zal niet de camping opgeven waar in volgend jaar weer heen ga omdat het daar ook elk jaar vol is. We moesten in september al een boeking doen en hebben het laatste plekje dat beschikbaar is. 90% van de plekken wordt in de zomervakantie ter plekken gelijk voor het jaar erna geboekt.

• Tito129
GoEV6 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:37:
[...]

Idd geen honden op dat veld. Ik zal niet de camping opgeven waar in volgend jaar weer heen ga omdat het daar ook elk jaar vol is. We moesten in september al een boeking doen en hebben het laatste plekje dat beschikbaar is. 90% van de plekken wordt in de zomervakantie ter plekken gelijk voor het jaar erna geboekt.
Nu maak je ons natuurlijk wel nieuwsgierig.

• pirke
Ondanks dat het winter is wordt de gratis camperplaats bij Hoek van Holland goed gebruikt.

Heerlijk ff uitwaaien en de kinderen in de branding laten spelen met laarzen aan.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Iemand hier een tip voor een leuke (naseizoen) camping aan het Gardameer of toch daar in die omgeving?
Wensen: huisjes/stacaravan verhuur en toerplekken voor caravans, zwemgelegenheid voor kleine kindjes, dorpje op loopafstand zo een dikke plus zijn.
Liever geen mega park of zo iets.
Mag ook aan een van de andere meren zijn, mits het niet te klein is (geen Idro of d'Ortha bijvoorbeeld).
Iets van het water af is ook tof mits met zwembad en een leuke camping.

• TheJVH
Bommes schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:53:
Iemand hier een tip voor een leuke (naseizoen) camping aan het Gardameer of toch daar in die omgeving?
Wensen: huisjes/stacaravan verhuur en toerplekken voor caravans, zwemgelegenheid voor kleine kindjes, dorpje op loopafstand zo een dikke plus zijn.
Mag ook aan een van de andere meren zijn, mits het niet te klein is (geen Idro of d'Ortha bijvoorbeeld).
Iets noordelijker richting Zwitserland kan je aan het Luganomeer zitten, heb je een aantal campings zoals deze: https://goo.gl/maps/PP867JZh9vNMwuqL9

Como een stukje duurder maar daar is wel veel te doen: https://goo.gl/maps/MLgCux6wTaKwMcyz5

Zelf daar nooit gekampeerd, wel in een huisje gezeten op de internationale camping: https://goo.gl/maps/eWbrTmXqRNb5fes66 (die huisjes kan je huren, heb eventueel een adresje voor je van Nederlandse eigenaren. Dan kan je in de camping ervoor kamperen met een camper eventueel: https://goo.gl/maps/2tfqeU1SNvcNWZJN6).

• S-RS
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:08
Wij zaten afgelopen zomer in Piano Porlezza, toen zijn wij een paar keer bij m'n zus op visite geweest die op Camping Darna stond in Porlezza aan het Lugano meer. ( https://campingdarna.com/nl/ ). Is echt pachtig gelegen aan het meer tussen de bergen en heeft alle faciliteiten die jij zoekt :)

In het hoogseizoen zou ik er zelf never nooit gaan staan in verband met de drukte en vele kids, maar in het naseizoen lijkt het mij heerlijk vertoeven.

M'n vriendin en ik vinden dat gebied met het Comomeer om de hoek prachtig. Als het weer in april een beetje mee zit willen wij die camping ook proberen.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

Niet aan het Gardameer maar vlak ernaast aan het Idro meer , camping Belvedere . Meerdere jaren gestaan met tent, eigenaar spreekt meerdere talen.

Link: https://www.google.nl/map...C4AEA!16s%2Fg%2F12hlx69ky

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

En bedankt, deze camping staat nu ook mijn shortlist :> :P

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

aReaRe schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:35:
[...]

Niet aan het Gardameer maar vlak ernaast aan het Idro meer , camping Belvedere . Meerdere jaren gestaan met tent, eigenaar spreekt meerdere talen.

Link: https://www.google.nl/map...C4AEA!16s%2Fg%2F12hlx69ky
Lol oude bekende, daar ben ik ugh jaar geleden ook al eens geweest met de camper, toen was er nog geen zwembad.
Inderdaad een leuke plek.
Thanks.

Lugano meer vind ik dan net weer wat te veel uit de richting.
Comomeer zijn we 2 jaar terug ook geweest, toffe plek. We zaten toen op een camping helemaal in het zuiden van het meer. Bergamo nog bezocht hele gave stad.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

Bommes schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:16:
[...]

Lol oude bekende, daar ben ik 20 jaar geleden ook al eens geweest met de camper, toen was er nog geen zwembad.
Inderdaad een leuke plek.
Thanks.
Ik krijg nog wel eens een verdwaalde papieren kerstkaart van hem (laatste jaren ook via email).
Spreekt zijn talen redelijk (EN / FR / DU)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

Nieuwe aanschaf voor de caravan: Samsung Galaxy Tab S8+ 5G, 128GB opslag Grafiet *O*

Nieuwe tablet voor thuis maar ook voor in de caravan om daar ook als TV te gebruiken met ZiggoGo app. Naast Got, internet.

Lekker met 5G, geen last van slechte Wifi :Y

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1GeheugenkaartenKingston Canvas Select microSDXC 256GB + SD-adapter€ 39,90€ 39,90
1TabletsSamsung Galaxy Tab S8+ 5G, 128GB opslag Grafiet€ 894,-€ 894,-
Totaal€ 933,90

Hopelijk gaat het lukken met de gratis bookcover actie (incident ingeschoten bij leverancier, blijkbaar is de EAN code niet correct) :/

Bookcover met keyboard op de foto niet te vinden in de Tweakers database maar komen bij de Bol vandaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:12

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Voor de mei vakantie ben ik dus ik ben opzoek naar een tip voor een goede camping in Limburg of de Belgische ardennen.
Ik wil er ook gaan werken dus er moet goede wifi zijn, en voor de kids een zwembad.

Mijn ervaring vooral met België is dat het 4/5g signaal slecht is, daar wil ik dus niet op vertrouwen.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

knutsel smurf schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:22:
Voor de mei vakantie ben ik dus ik ben opzoek naar een tip voor een goede camping in Limburg of de Belgische ardennen.
Ik wil er ook gaan werken dus er moet goede wifi zijn, en voor de kids een zwembad.
Je zou camping "t Hemeltje in Hulsberg kunnen proberen, alleen geen overdekt zwembad. Leuke camping, goed sanitair.

• Adam1980

Mijn ervaring vooral met België is dat het 4/5g signaal slecht is, daar wil ik dus niet op vertrouwen.
Kampeerterrein Oosterberg, ruime (boerderij)camping, paardjes, relaxte sfeer. Goed verwarmd sanitair. Geen zwembad, maar lijkt me dat buitenbaden in mei te koud zijn. Ben er in de zomer geweest en in de herfst. Ik beide seizoenen hadden m'n kinderen (basisschool leeftijd) het er naar hun zin.
Als je toch een buitenbad proberen, europarcs Gulperberg. Heeft een buitenbad. Zelf niet geweest, maar een paar keer voorbij getreden. Volgens mij een moderne camping en heeft een mooie ligging. Het binnenbad van Gulpen is dichtbij (met auto).

[Voor 3% gewijzigd door Adam1980 op 08-01-2023 20:20]

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:12

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Adam1980 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:18:
[...]

Kampeerterrein Oosterberg, ruime (boerderij)camping, paardjes, relaxte sfeer. Goed verwarmd sanitair. Geen zwembad, maar lijkt me dat buitenbaden in mei te koud zijn. Ben er in de zomer geweest en in de herfst. Ik beide seizoenen hadden m'n kinderen (basisschool leeftijd) het er naar hun zin.
Als je toch een buitenbad proberen, europarcs Gulperberg. Heeft een buitenbad. Zelf niet geweest, maar een paar keer voorbij getreden. Volgens mij een moderne camping en heeft een mooie ligging. Het binnenbad van Gulpen is dichtbij (met auto).
Thnx, ik ga eens kijken bij europarcs. Zwembad op de camping is wel handig, wil de kids gewoon erheen kunnen sturen terwijl ik werk. En niet eerst een eind rijden.

Andere tips zijn nog steeds welkom :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:23

loewie1984

music addict! pizza monster!!

knutsel smurf schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:38:
[...]

Thnx, ik ga eens kijken bij europarcs. Zwembad op de camping is wel handig, wil de kids gewoon erheen kunnen sturen terwijl ik werk. En niet eerst een eind rijden.

Andere tips zijn nog steeds welkom :)
Camping Benelux in La Roche en Ardenne, vraag wel op tijd om een rustige plek, de camping heeft in het verleden wel last gehad van rumoer, daarom adverteren ze nu ook dag grote groepen niet wenselijk zijn. We hebben helaas 2 van de 6 keer pech gehad toen we er waren. Fijne plekken zijn de G plekken aan het water. Dan lig je wel ver weg van de horeca en zwembad (verwarmd) maar lekker rustig.

discogs

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 16:32
Himalaya schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:20:
[...]

Een nieuw tentje voor onze fietstochten, de oude begint nu toch wat plakkerig te worden op de coating. En we willen wel iets meer comfort/ruimte dus lekker een 3 of wellicht zelfs 4-persoons koepeltje met een gewicht rond de 4kg. Elke keer weer een hele zoektocht, de Eureka! El Capitan die we nu hebben is helaas niet meer verkrijgbaar in de EU. Ondanks dat we beide 50+ zijn willen we nog beslist niet anders dan een klein tentje waar je niet in kunt staan. Zo’n grotere tent hebben we ook wel maar dat voelt toch echt anders… :Y
Ik wordt altijd vrolijk als ik weer een mooie tent uit fietstassen zie verschijnen. Gek op Hilleberg tentjes, alhoewel het nu tegenwoordig vooral MSR is wat uit die tassen komt.

Acties:
  • +16Henk 'm!

• zuma
Heerlijke vakantie achter de rug. Donderdag voor kerst vertrokken en afgelopen zarerdag weer thuis.

Tussen de buien door lekker gewandeld en paddenstoelen gespot. Ik heb ook een paar keer lekker gekookt en de vrouw vrij gegeven. Verder veel lekkere biertjes.

• pirke
@zuma stook je de tent de hele dag/nacht warm? Gaat veel hout doorheen lijkt me

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-02 20:12
Hilleberg is absoluut mooi, maar voor het geld van een Hilleberg heb ik 3 MSR tenten. Mijn MSR Elixer 2 heeft 7 jaar aan fietstochten en wat noodweer overleeft voordat de coating de geest gaf. Wat MSR onder garantie heeft opgelost.

Volgende tent word zo goed als zeker gewoon weer een MSR

@zuma Heerlijke vakantie zo te zien :)

• zuma
pirke schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:24:
@zuma stook je de tent de hele dag/nacht warm? Gaat veel hout doorheen lijkt me
Ha Peerke,

We stoken de kachel alleen warm als er mensen in de tent zijn die wakker zijn en aan het klussen (breien, pijlen maken, haken en/of tekenen), spelletjes spelen of lezen zijn. 's Nachts als er geslapen wordt gaat hij sowieso uit. Dat is een kwestie van goede slaapspullen hebben. Een kenner herkent op een van de foto's wel waarmee we slapen....

En ach als de kachel aanstaat dan kan er ook op gekookt worden (dubbel gebruik).

's avonds zitten we meestal aan een kampvuurtje onder de tarp, kids binnen een van de tenten met een kachel aan totdat ze slapen gaan.

Normaliter koken we op een Coleman 2-pitter benzine brander of soms ook buiten bovenop de vuurschaal. Verlichting zijn 3 olielampen (Feurehand, geen Chinese rommel) en een drietal Coleman benzine lampen (een unleaded 1 voor binnen in de tent die het meest en langst wordt gebruikt, een kleine/mini unleaded voor bij het koken op de benzinebrander buiten en een Northstar voor als er echt een bak licht nodig is ('s avonds hout hakken, afwassen etc.). In 2 weken tijd ruim 9 liter alkylaat benzine en een kleine 3 liter petroleum voor de olielampen.

Met twee gezinnen dit jaar gezien de houtprijzen wel rustig aan gedaan. Waar we normaliter er zo'n ruim 2 kuub doorheen draaien in 2 weken hebben we het nu met 1 kuub gedaan.

• zuma
@mission Mijn eerste Hilleberg gaat nu al zo'n kleine 30 jaar mee.... (alleen gebruikt op trektochten). Grondzeil mag wel een keer een nieuwe ingezet worden (Hilleberg service) en de elastieken aan de binnentent ook een keer vervangen. .

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:15
Onze DeWaard bosuil is inmiddels verkocht. We gaan verder met onze ESVO Bedoein 300. Puur omdat deze een heel stuk sneller staat en onze zoon toch niet meer bij ons in de tent wil slapen ( maar het nog wel kan indien nodig)

De planning is om uiteindelijk een keer al "trekkend" met de motor en tent naar Griekenland te gaan. Maar dat is lange termijn.

Voor dit jaar willen we een keer naar Tsjechië. We hebben nog niks vastgelegd en vraag me af of het nodig is. Ga liever op de bonnefooi zodat als het bevalt we een dag langer kunnen en als het niet bevalt we de hele boel weer inpakken en doorrijden.
We hebben wel wat campings/bezienswaardigheden op de kaar gezet. Maar tips zijn altijd welkom ;)

...

• Himalaya
mission schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:25:
Hilleberg is absoluut mooi, maar voor het geld van een Hilleberg heb ik 3 MSR tenten. Mijn MSR Elixer 2 heeft 7 jaar aan fietstochten en wat noodweer overleeft voordat de coating de geest gaf. Wat MSR onder garantie heeft opgelost.

Volgende tent word zo goed als zeker gewoon weer een MSR

@zuma Heerlijke vakantie zo te zien :)
Die MSR staat inderdaad ook hoog op ons lijstje. Was altijd heel tevreden met de Eureka! maar amper meer te krijgen. Hilleberg ook erg mooi maar vooral in de tunneltenten en dat willen wij niet. Zoeken beslist een tent waarvan de binnentent zelfstandig en ook zonder haringen kan staan. Heeft Hilleberg ook wel maar dan toch net niet zoals ik het graag heb.

We zetten vaak bij aankomst eerst de binnentent op en ruimen hem dan in. Als dan de zon later wat zakt trekken we de buitentent er pas overheen en zetten we de boel strak. We bepalen dan ook pas wat de ingang wordt en waar we de tassen neer zetten :)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Adam1980
harley schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:27:
Onze DeWaard bosuil is inmiddels verkocht. We gaan verder met onze ESVO Bedoein 300. Puur omdat deze een heel stuk sneller staat en onze zoon toch niet meer bij ons in de tent wil slapen ( maar het nog wel kan indien nodig)

De planning is om uiteindelijk een keer al "trekkend" met de motor en tent naar Griekenland te gaan. Maar dat is lange termijn.

Voor dit jaar willen we een keer naar Tsjechië. We hebben nog niks vastgelegd en vraag me af of het nodig is. Ga liever op de bonnefooi zodat als het bevalt we een dag langer kunnen en als het niet bevalt we de hele boel weer inpakken en doorrijden.
We hebben wel wat campings/bezienswaardigheden op de kaar gezet. Maar tips zijn altijd welkom ;)
https://www.dolnivitkovic...ce-and-technology-centre/
techniek en wetenschap museum in het oosten van Tsjechie. Het museum is zeer de moeite waard. Enorm complex met verschillende musea. Erg geschikt voor kinderen. Toen ik in de zomer op de camping de website zat te bestuderen vond ik het wat verwarrend, maar je hebt ruim de tijd om je voor te bereiden :)

Misschien ter overweging: met de autoslaaptrein vanuit dusseldorf naar insbruck, rijden naar ancona, met de boot naar igoumenitsa. Als je een en ander op elkaar aan laat sluiten ben je in 3 dagen in noord-west griekenland. Kun je vandaar uit de regio ontdekken, terugrijden, of deze optie als terugreis gebruiken.
Deze route hebben wij met onze vouwwagen gebruikt tijdens onze 3 maanden reis door ZO-Europa.

Zie dat je ook het reuzengebergte, Snezka, er op hebt gezet. Is de moeite waard, maar dan moet je wel de drukte voor lief nemen. Wij zijn er deze zomer eind juli (meen ik) (vanuit Polen) geweest: file lopen naar de top (neem aan dat je daar naartoe wilt) en aan de Poolse kant weer naar beneden. Ontzettend veel binnenlands toerisme (van 2 landen) in dat natuurgebied.

[Voor 10% gewijzigd door Adam1980 op 09-01-2023 16:03]

• mission
Himalaya schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:38:
[...]

Die MSR staat inderdaad ook hoog op ons lijstje. Was altijd heel tevreden met de Eureka! maar amper meer te krijgen. Hilleberg ook erg mooi maar vooral in de tunneltenten en dat willen wij niet. Zoeken beslist een tent waarvan de binnentent zelfstandig en ook zonder haringen kan staan. Heeft Hilleberg ook wel maar dan toch net niet zoals ik het graag heb.

We zetten vaak bij aankomst eerst de binnentent op en ruimen hem dan in. Als dan de zon later wat zakt trekken we de buitentent er pas overheen en zetten we de boel strak. We bepalen dan ook pas wat de ingang wordt en waar we de tassen neer zetten :)
Voordeel van de Elixer vind ik dat je 2 ingangen hebt dus het maakt weinig uit hoe je hem opzet.
De twee vestibules zijn ook ideaal, zowel als je alleen bent (zoals ik) of met zn 2tjes.

En lekker flexibel in het opzetten, in geval van noodweer kan je hem ook verkeerd om bouwen (eerst buitendoek en daarna de binnentent). En bij lekker weer zonder regen gewoon buitendoek weglaten en dan hoef je ook geen scheerlijnen neer te zetten.

En aardig bombestendig, heb hem in de wind eens plat tegen de grond gehad en niks gescheurd of verbogen :)

• zuma
Himalaya schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:38:
[...]

Mooi weer kampeerder dus :+

Mijn eis is simpel. Buitentent eerst, dan pas binnentent. Ideaal voor winter en slecht weer kamperen met de rugzak of fiets.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:15
Adam1980 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:55:
[...]

https://www.dolnivitkovic...ce-and-technology-centre/
techniek en wetenschap museum in het oosten van Tsjechie. Het museum is zeer de moeite waard. Enorm complex met verschillende musea. Erg geschikt voor kinderen. Toen ik in de zomer op de camping de website zat te bestuderen vond ik het wat verwarrend, maar je hebt ruim de tijd om je voor te bereiden :)
Allereerst bedankt voor de tip gaat zeker op de kaart !

Is het ook nog interessant voor een dan 13-jarige die alleen nog maar gamed ;)
Of is het ook voor volwassenen wel interessant ?
Misschien ter overweging: met de autoslaaptrein vanuit dusseldorf naar insbruck, rijden naar ancona, met de boot naar igoumenitsa. Als je een en ander op elkaar aan laat sluiten ben je in 3 dagen in noord-west griekenland. Kun je vandaar uit de regio ontdekken, terugrijden, of deze optie als terugreis gebruiken.
Deze route hebben wij met onze vouwwagen gebruikt tijdens onze 3 maanden reis door ZO-Europa.
Dit jaar gaat griekenland hem nog niet worden, maar we waren wel van plan een stukje met de boot te doen. Puur omdat we niet meer dan 3 weken aaneengesloten vakantie kunnen nemen.
Zie dat je ook het reuzengebergte, Snezka, er op hebt gezet. Is de moeite waard, maar dan moet je wel de drukte voor lief nemen. Wij zijn er deze zomer eind juli (meen ik) (vanuit Polen) geweest: file lopen naar de top (neem aan dat je daar naartoe wilt) en aan de Poolse kant weer naar beneden. Ontzettend veel binnenlands toerisme (van 2 landen) in dat natuurgebied.
Helaas ontkom je bij dit soort uitstapjes niet aan de drukte tijdens het hoogseizoen. Ben er ook niet allergisch voor dat scheelt misschien iets ;)

...

• zuma
mission schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:59:
[...]

Voordeel van de Elixer vind ik dat je 2 ingangen hebt dus het maakt weinig uit hoe je hem opzet.
De twee vestibules zijn ook ideaal, zowel als je alleen bent (zoals ik) of met zn 2tjes.

En lekker flexibel in het opzetten, in geval van noodweer kan je hem ook verkeerd om bouwen (eerst buitendoek en daarna de binnentent). En bij lekker weer zonder regen gewoon buitendoek weglaten en dan hoef je ook geen scheerlijnen neer te zetten.

En aardig bombestendig, heb hem in de wind eens plat tegen de grond gehad en niks gescheurd of verbogen :)
Tsja dat buitentent eerst bij de Elixer is ook maar betrekkelijk. Je moet de footprint gebruiken waarop dan gelijk een plens water op komt.... Niet echt ideaal dus zoals bij Hilleberg waar je zelfs de footprint erin kan hangen nadat je de buitentent hebt opgezet. en je kan ook de footprint dus thuis laten om wat gewicht te besparen.

• Adam1980
harley schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:10:
[...]

Allereerst bedankt voor de tip gaat zeker op de kaart !

Is het ook nog interessant voor een dan 13-jarige die alleen nog maar gamed ;)
Of is het ook voor volwassenen wel interessant ?
Mn partner en ik vonden het erg gaaf. Ik denk ook zeker dat het voor een 13 jarige interessant is. Er is zeker overlap met Nemo in Amsterdam, dat zou je als referentie kunnen nemen. Met name voor hal 4 https://www.dolnivitkovice.cz/en/dov-map/. Hal 3 is een wat gekke verzameling met matige vertaling, toch leuk om doorheen te wandelen. Object 1, Bolt tower, was vol op de dag dat wij er waren, op tijd reserveren. Voor de rest van het (indrukwekkende oostblok industrie) terrein hadden we geen tijd. Enerzijds omdat we terug moesten rijden naar de camping in Polen, anderzijds omdat de kinderen er na een langde dag klaar mee waren (hoewel, ze moesten de auto ingesleept worden :) ).

• mission
zuma schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:13:
[...]

Tsja dat buitentent eerst bij de Elixer is ook maar betrekkelijk. Je moet de footprint gebruiken waarop dan gelijk een plens water op komt.... Niet echt ideaal dus zoals bij Hilleberg waar je zelfs de footprint erin kan hangen nadat je de buitentent hebt opgezet. en je kan ook de footprint dus thuis laten om wat gewicht te besparen.
Nee dat is zo, is wel de afweging voor ieder natuurlijk. Die natte footprint vind ik zelf niet zo erg,met rotweer word toch alles al nat en als ik ergens maar 1 nacht sta dan valt het te overzien dat die laag nat is (ideaal is wel anders)

Die Hilleberg zijn wel echt super mooi trouwens, elke keer op de beurs sta ik wel een beetje jaloers te kijken hoor. Maar dat heb ik met een boel mooie spulletjes :o

Geld is nu eerst even in fiets gegaan :)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

mission schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:26:
[...]

Geld is nu eerst even in fiets een bodemloze put gegaan :)
O-)

• Himalaya
zuma schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:08:
[...]

Mooi weer kampeerder dus :+

Mijn eis is simpel. Buitentent eerst, dan pas binnentent. Ideaal voor winter en slecht weer kamperen met de rugzak of fiets.
Ach, ook wel met -15 in de sneeuw in ons Lowland Conquest tentje gestaan, maar dan lopend met de rugzak in Alpen, Zuid Chili, Peru en Nepal. Fietsen doen we tegenwoordig meestal lekker in Frankrijk of Denemarken, en liefst met mooi weer 8)

Wij zijn zo op elkaar ingespeeld dat we ons tentje meestal zo snel op kunnen zetten dat het weinig uitmaakt in welke volgorde we het doen, en dus kiezen we voor een tent met de stokken door de binnentent. Vaak is bij dit soort tenten de binnentent ook nog best een beetje waterafstotend en anders droogt het wel weer.

Kou of regen houdt ons niet tegen maar droog weer maakt het voor ons met een klein tentje wel een stuk leuker. Maar we mogen ook graag aan de randen van het jaar nog eens een weekendje meepikken, liefst op de fiets. Naar een van de Waddeneilanden oid.

[Voor 36% gewijzigd door Himalaya op 09-01-2023 23:58]

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:02

Camping la Colline, Virton. Ligt bijna tegen de Franse grens aan.
Ruime plekken, openluchtzwembad.
Aantal jaren geleden gestaan, mooie omgeving.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Wijnand1980
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:45
Wij zitten te denken om van de zomer met de vouwwagen circa 3 weken richting Zweden/Noorwegen te trekken.
Circa 5 a 6 campings. Liefst regel ik alles van tevoren, zodat ik in de vakantie alleen hoef te pakken en rijden.
Heeft iemand inspiratie voor een trip en/of een vergelijkbare trip gemaakt?

• LordSinclair
Wijnand1980 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:44:
Wij zitten te denken om van de zomer met de vouwwagen circa 3 weken richting Zweden/Noorwegen te trekken.
Richting? Of door?

• Wijnand1980
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:45
Liefst 2,5 weken door Zweden en/of Noorwegen trekken. 3 weken met de heen en terugreis.
Pagina: 1 ... 152 ... 155 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee