[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 143 ... 269 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:47
Harribo schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:45:
[...]

Ik heb dus eerder dit jaar veel in grote afsluitbare bakken gedaan. Ik vind het echt super, pak mijn bakken, kleding, eten en tent, stoel, matras erbij en ik ben weg.
Die bakken hou ik up-to-date en schoon. Zit ook bestek etc in. In elastieken anders rammelt het onderweg.

Nog een voordeel van afsluitbare bakken met deksel is dat je ze als een soort extra tafel kunt gebruiken. Scheelt onnodig spul op de grond. Heb oa mijn pannen erop staan.

Enige nadeel is dat je bij het inpakken iets aan ruimte verliest. Waar je normaal spul, vooral slaapzakken etc, tegen elkaar aandrukt, ben je die flexibiliteit wat kwijt. Een bak bevat sneller wat loze ruimte.
Als ik zie hoe vol jij nu al je auto hebt zitten, zou ik daar goed over nadenken.

Verder wil ik volgend jaar een luifel halen voorzien mijn tent bij de decathlon.
Tarp is mij teveel gedoe.
Dan ziet mijn tent er zo uit :
[Afbeelding]
Bijzonder is dat datzelfde ding bij de decathlon in België 90 euro kost.
Wij hebben een tarp als luifel bij onze bardani spitfire tent. Opzetten en afbreken in 5 minuten. Geeft net wat meer schaduw en net wat meer beschutting als het regent.

Of kan de getoonde luifel ook aan de zijkanten dicht? Anders zou iets anders overwegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
TgR_KILLER schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:59:
[...]
Wat voor weer is het daar nu? Wij hebben 2 weken eigenlijk prachtig weer gehad. Maar ik sprak een Noor via Insta die zei dat het in die regio ongeveer heel juli heeft geregend.
Ja, eerste week van onze vakantie veel regen. Nu stralend weer, 22-27 graden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:31
Met gemiddeld 40km/u de berg af schoot wel op :) We hebben even de 55km/u aangetikt, maar met twee kinderen in de fietskar achter een vouwfiets was dat wellicht iets teveel van het goede :) De hele terugweg misschien maar 300 meter hoeven trappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eoWXJkPqTJ3QzrcDfkfOnDP6S34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1RaLb4tiS3nLcl8vD9omyivD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NY8-MaA-Mof9X270dVwsuB90Dwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CpgDGrcw9aCtHa3FTYWIX55F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MZ398jXOTtjYUFz14FrrDoK-aM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyr2fnV47NABYEwbiaqVAbgA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:11

-tom-562

Oliesjeik

Harribo schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:45:
[...]

Ik heb dus eerder dit jaar veel in grote afsluitbare bakken gedaan. Ik vind het echt super, pak mijn bakken, kleding, eten en tent, stoel, matras erbij en ik ben weg.
Die bakken hou ik up-to-date en schoon. Zit ook bestek etc in. In elastieken anders rammelt het onderweg.

Nog een voordeel van afsluitbare bakken met deksel is dat je ze als een soort extra tafel kunt gebruiken. Scheelt onnodig spul op de grond. Heb oa mijn pannen erop staan.

Enige nadeel is dat je bij het inpakken iets aan ruimte verliest. Waar je normaal spul, vooral slaapzakken etc, tegen elkaar aandrukt, ben je die flexibiliteit wat kwijt. Een bak bevat sneller wat loze ruimte.
Als ik zie hoe vol jij nu al je auto hebt zitten, zou ik daar goed over nadenken.

Verder wil ik volgend jaar een luifel halen voorzien mijn tent bij de decathlon.
Tarp is mij teveel gedoe.
Dan ziet mijn tent er zo uit :
[Afbeelding]
Bijzonder is dat datzelfde ding bij de decathlon in België 90 euro kost.
Ik wilde die luifel ook halen, helaas is die overal uitverkocht. Zelfs hier in Frankrijk. Ik heb nu de F&B tarp (niet de XL), maar het blijft altijd een gekloot. Ik heb die van mij toevallig met een uurtje staan, na de 3e poging (gisterochtend een, gistermiddag een, en net :P).
We hadden vorig jaar een luifeltje van Coleman gekocht, maar die was eigenlijk voor een andere tent. Die past bij onze tent alleen voor de grote opening, maar ook niet optimaal. Die kunnen we dit jaar niet gebruiken omdat we de tent 'dwars' neer hebben gezet, we gebruiken de zijingang nu als hoofdingang, vandaar dus de tarp.

Overigens hadden we voor deze vakantie een koelkast gehuurd op de camping, alleen was die pas vanaf vandaag beschikbaar. Ik was het helemaal vergeten maar vanochtend stond ineens een medewerker van de camping met tafelmodel koelkast op onze plek :D en dan niet zo'n klein lullig ding van IKEA maar echt zo'n ding van 90/100cm hoog :P ideaal 8) dat ga ik (indien beschikbaar) bij iedere kampeervakantie er bij boeken

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-08 18:30
TgR_KILLER schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:59:
[...]
En al die foto's van Noorwegen.... krijg heimwee haha. Gelukkig hebben we de foto's nog.
Wat voor weer is het daar nu?
Ik zit momenteel net onder Noorwegen, om precies te zijn het noorden van Denemarken en het is hier prachtig weer. Graad of 26 in de zon, maar ook een fijn windje en heerlijk afkoelende nachten.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

pirke schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:50:
Met gemiddeld 40km/u de berg af schoot wel op :) We hebben even de 55km/u aangetikt, maar met twee kinderen in de fietskar achter een vouwfiets was dat wellicht iets teveel van het goede :) De hele terugweg misschien maar 300 meter hoeven trappen.
Mooie fietsjes :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Yep, ze doen het goed. Die XL wielen fietsen erg fijn, de normale wielen vond ik te wiebelig / nerveus.

Alleen bij steile hellingen trekt de ondersteuning het ook niet meer, dan is mijzelf (85kg) en fietskar met kinderen en lading (60kg totaal) toch wat te veel voor een 250 Watt motortje. Maar het grootste deel heb ik met ondersteuning standje 6 vd 9 kunnen doen.

Zojuist even op de kaart nagekeken, we zijn zo'n 500 meter omhoog gefietst in 14km lengte. Geen wonder dat het zo zwaar was _O- (helemaal met die 60kg kar erachter...). M'n vrouw had er niet zoveel moeite mee, maar die weegt veel minder en had geen kinderkar. Dan is die 250 Watt ondersteuning inderdaad voldoende om comfortabel boven te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Als je dan toch zelf niet wil trappen kan je dan niet beter het netto gewicht eerlijk verdelen. Dat werkt dan het beste qua vermogen en accu zou ik zeggen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wij hebben de vakantie er bijna op zitten. Drie weken België, Luxemburg, Duitsland en Nederland. Is goed bevallen en de vouwwagen verplaatst inderdaad vrij makkelijk, gelukkig maar want dat was het doel. Het enige wat ik minder vond was lange stukken rijden. Etappe van vier à vijf uur voelt nog als vakantie. Bij zeven/acht of meer vond ik het wat teveel worden. Dat kost je dan gewoon je dag.
Dus met die kennis stelt m'n vriendin voor om volgend jaar gewoon even naar Zweden te rijden. Ik denk dat ik de atlas er eens bij moet pakken of dat we de drie weken wat op moeten gaan rekken want hier gaat iets niet goed. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:39
Gonadan schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:53:
Wij hebben de vakantie er bijna op zitten. Drie weken België, Luxemburg, Duitsland en Nederland. Is goed bevallen en de vouwwagen verplaatst inderdaad vrij makkelijk, gelukkig maar want dat was het doel. Het enige wat ik minder vond was lange stukken rijden. Etappe van vier à vijf uur voelt nog als vakantie. Bij zeven/acht of meer vond ik het wat teveel worden. Dat kost je dan gewoon je dag.
Dus met die kennis stelt m'n vriendin voor om volgend jaar gewoon even naar Zweden te rijden. Ik denk dat ik de atlas er eens bij moet pakken of dat we de drie weken wat op moeten gaan rekken want hier gaat iets niet goed. :D
ach, dat kan je dan toch ook gewoon opknippen in etappes? De Twingo is zo ook tot in Abisko gekomen... waarschijnlijk een van de weinige Twingo's die boven de poolcirkel hebben gereden :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-08 18:07
Drardollan schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:46:
[...]

Ik zit momenteel net onder Noorwegen, om precies te zijn het noorden van Denemarken en het is hier prachtig weer. Graad of 26 in de zon, maar ook een fijn windje en heerlijk afkoelende nachten.
Grappig, wij zijn voor het eerst in scandinavie op pad. Bizar goed weer hier. Zitten op een eiland in de archipel bij Stockholm in de buurt: 27 graden flinke zon die niet echt verbrand (staat te laag) en goed afkoelen in de avond en nacht. Wel in een luxe blokhut, niet meer met de tent.

Maar weet zeker dat het met de tent hier ook fantastisch zou zijn. Enig "nadeel" is dat je je met de boot moet verplaatsen. Even boodschappen doen is er niet bij, dan eerst met de boot naar de haven, auto pakken, boodschappen doen, alles in de motorboot hevelen en weer terugvaren. Zweden zijn zachtaardig en gereserveerd, zeer welbespraakt in het engels en qua kosten: even duur al in NL (behalve alcohol en ijs, dat is flink duurder). Onze 3 kids vinden het ook heerlijk, en een bizar fenomeen: absolute stilte. Dat ben ik niet gewend in NL. Schrik er nu van als de koelkast aanslaat...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@Gonadan Ik heb ook meer beenspieren, dus haar de fietskar de berg op laten sjouwen is dan ook niet eerlijk :)

Ergens komend jaar gaan we over op de aanleunfiets, dan kunnen we allebei 1 kind meenemen die misschien zelf ook nog wat mee trapt. Bij de hellingen boven de 10% mochten ze vandaag uitstappen en zelf lopen ;)

En Zweden is goed te rijden hoor, maar niet in 1 dag...

Als we echt een afstand willen afleggen dan rijden we nog steeds max 3 uur (excl pauzes), langer dan dat en de rugklachten van mijn vrouw beginnen op te spelen. Alleen de eerste (twee) en laatste (twee) dag(en) gaan we richting 5 a 6 uur excl pauzes zodat de transitie van/naar het vakantie gebied wat sneller gaat, maar normaliter rijden we max 1 a 2 uur op een dag. En als we "ver" gereden hebben blijven we de dag erna stil staan. En als we nog niet uitgekeken zijn op die plek dan blijven we ook stil staan :) Het is vakantie, geen race.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zondag weer op een tweedaagse fietsvakantie met m'n middelste dochter van zes :). Morgen even de spulletjes bij elkaar zoeken. Heb helaas een nieuw matje moeten kopen; de twee die ik een krappe twee jaar geleden heb gekocht bleken helaas een productiefout te hebben en poreus te zijn geworden. Nu met een Exped Ultra 3R Duo LW maar een gerenommeerd merk gekozen :)

Gaan wel weer warme daagjes worden vermoed ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:44
Eemshaven haal je binnen die 4-5 uur met een mooie tussenstop. Volgende dag ben je er (heen ‘gereden’) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Kevinns op 12-08-2022 23:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
pirke schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 23:13:
@Gonadan Ik heb ook meer beenspieren, dus haar de fietskar de berg op laten sjouwen is dan ook niet eerlijk :)
Dat is weer het andere uiterste, maar jij het zweet in de naad en zijn gewoon op ondersteuning is ook niet eerlijk. ;)
Ergens komend jaar gaan we over op de aanleunfiets, dan kunnen we allebei 1 kind meenemen die misschien zelf ook nog wat mee trapt. Bij de hellingen boven de 10% mochten ze vandaag uitstappen en zelf lopen ;)

En Zweden is goed te rijden hoor, maar niet in 1 dag...

Als we echt een afstand willen afleggen dan rijden we nog steeds max 3 uur (excl pauzes), langer dan dat en de rugklachten van mijn vrouw beginnen op te spelen. Alleen de eerste (twee) en laatste (twee) dag(en) gaan we richting 5 a 6 uur excl pauzes zodat de transitie van/naar het vakantie gebied wat sneller gaat, maar normaliter rijden we max 1 a 2 uur op een dag. En als we "ver" gereden hebben blijven we de dag erna stil staan. En als we nog niet uitgekeken zijn op die plek dan blijven we ook stil staan :) Het is vakantie, geen race.
Wij willen niet elke dag rijden, ook graag een paar dagen staan en de omgeving in. Deze vakantie was drie locaties in drie weken. Zouden we Zweden doen ga je al naar minimaal zes à zeven stops om überhaupt in Zuid Zweden te komen. Dan gaat drie weken al krap worden als je nog even wilt staan en liefst ook iets verder het land in wilt dan net over de brug. :P
Ach, leuke puzzel voor komend jaar. Niets is onmogelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kevinns schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 23:33:
[...]

Eemshaven haal je binnen die 4-5 uur met een mooie tussenstop. Volgende dag ben je er (heen ‘gereden’) ;)
Vandaag huis maar twee uurtjes dus Zweden, valt mee. :+

Maar zeker goed idee. Één van de richtingen op zo'n manier geeft al snel veel mogelijkheden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
wowly schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 23:11:
[...]

Grappig, wij zijn voor het eerst in scandinavie op pad. Bizar goed weer hier. Zitten op een eiland in de archipel bij Stockholm in de buurt: 27 graden flinke zon die niet echt verbrand (staat te laag) en goed afkoelen in de avond en nacht. Wel in een luxe blokhut, niet meer met de tent.

Maar weet zeker dat het met de tent hier ook fantastisch zou zijn. Enig "nadeel" is dat je je met de boot moet verplaatsen. Even boodschappen doen is er niet bij, dan eerst met de boot naar de haven, auto pakken, boodschappen doen, alles in de motorboot hevelen en weer terugvaren. Zweden zijn zachtaardig en gereserveerd, zeer welbespraakt in het engels en qua kosten: even duur al in NL (behalve alcohol en ijs, dat is flink duurder). Onze 3 kids vinden het ook heerlijk, en een bizar fenomeen: absolute stilte. Dat ben ik niet gewend in NL. Schrik er nu van als de koelkast aanslaat...
Genieten!

Wij ook voor het eerst naar het Noorden. Qua kosten is Denemarken wel erg pittig, simpel hapje eten tussen de 80 en 120 euro voor 3 personen. Alcohol (bier), ijs en benzine vallen ons goed mee. Die hadden we duurder verwacht.

Ook zonder kampeermiddel dit jaar. Heb even geen caravan, die wordt volgende maand geleverd. Dus wij hoppen van hotel naar AirBNB naar vakantiehuisjes. Dat is ook stevig geprijsd, maar voordeel is dat we enkel de auto bij hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-08 13:22
Drardollan schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:46:
[...]

Oost/zuidoost Noorwegen ook heerlijk t/m zondag/maandag. Hadden een route uitgestippeld vooral aan de westkant tot aan Andalsnes, maar na een week veel regen toch maar de boel omgegooid en naar de oostkant van Hardangervida gegaan. Elke keer een zeiknatte tent inpakken en twee mokkende meiden is ook niet helemaal het vakantiegevoel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:55
Joris748 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:40:
[...]

Of kan de getoonde luifel ook aan de zijkanten dicht? Anders zou iets anders overwegen.
Volgens mij niet. Of ik moet zelf creatief zijn. Misschien is dat dan een idee.
Maar dat is inderdaad niet onhandig als de zijkant ook dicht kan.

Toch vind ik deze luifel voor mijn decathlon tent wel heel mooi en is daar oa ook voor gemaakt. Zou niet zo snel ook een betere weten voor dat geld.

Maar allemaal voor volgend jaar. Dingen zijn nu toch bijna overal uitverkocht.

Ik heb trouwens als koukleum een hele dikke slaapzak van een vriendin geleend.
Een gevoerde van de vrijbuiter (chinook) . Superfijn.
Deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvYZxyVc9CnK2maG5U_hJdTwPO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2yMgBAXDzbo8U7Rq90oZznh.jpg?f=fotoalbum_large
Niet meer te krijgen nu, volgend jaar maar een soortgelijke slaapzak kopen.

[ Voor 29% gewijzigd door Harribo op 13-08-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:21
Harribo schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:52:
[...]

Toch vind ik deze luifel voor mijn decathlon tent wel heel mooi en is daar oa ook voor gemaakt. Zou niet zo snel ook een betere weten voor dat geld.

Deze:
[Afbeelding]
Voor dat geld zou ik ook geen andere weten, echter vrienden van ons hebben hem gekocht afgelopen zomer. Best een leuk ding voor wat extra schaduw, maar als het slecht weer wordt geeft hij weinig beschutting tegen de regen.

Zelf heb ik deze op het oog voor volgend jaar voor onze obelink tent. Wellicht past hij ook op de decathlon tenten:
https://www.obelink.nl/ob...-cooldark-tentluifel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
We zijn weer terug van bijna 3 weken op camping Tamaring in Ruurlo.

Heerlijke camping, niet te groot, perfect met kinderen. Minder geschikt voor pubers, maar dat is ideaal met kinderen in basisschoolleeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Wat me wel opviel: wat stinken die oudere campers zeg. Die dingen kunnen een enorme dieselwalm verspreiden. :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02:49
Joris748 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:08:
Wat me wel opviel: wat stinken die oudere campers zeg. Die dingen kunnen een enorme dieselwalm verspreiden. :X
Ben blij dat het warm was... Anders roken ze je ook nog elke avond uit met hun standkachel >:)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Oekiejoekie schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:10:
[...]

Ben blij dat het warm was... Anders roken ze je ook nog elke avond uit met hun standkachel >:)
Haha. Ik zag ook nog zo’n oud barrel met een split-airco achterop geknutseld. Gelukkig niet mijn buren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Joris748 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:06:
We zijn weer terug van bijna 3 weken op camping Tamaring in Ruurlo.

Heerlijke camping, niet te groot, perfect met kinderen. Minder geschikt voor pubers, maar dat is ideaal met kinderen in basisschoolleeftijd.
De term groot is ook al subjectief blijkt maar weer. :D

Maar mooi dat je het lekker hard. Ik kijk daar overigens niet naar uit, dat m'n dochter (nu 6) over gaat naar de puberleeftijd. Dat gaat kamperen vast enigszins bemoeilijken. Al hopen we tegen die tijd de kampeerliefde over gebracht te hebben zodat het vanzelf gaat.
Vandaag was het dikke tranen dat we weer naar huis gingen en verstoppen dus het was weer succesvol <3.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Gonadan schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:18:
[...]

De term groot is ook al subjectief blijkt maar weer. :D
Wat vind jij (te) groot?
Maar mooi dat je het lekker hard. Ik kijk daar overigens niet naar uit, dat m'n dochter (nu 6) over gaat naar de puberleeftijd. Dat gaat kamperen vast enigszins bemoeilijken. Al hopen we tegen die tijd de kampeerliefde over gebracht te hebben zodat het vanzelf gaat.
Vandaag was het dikke tranen dat we weer naar huis gingen en verstoppen dus het was weer succesvol <3.
Hier moest ook afscheid genomen worden van de vakantievriendinnetjes. Leuk om te zien hoe gemakkelijk en onbevangen kinderen vriendjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Andere vraag, hoe lang moet een dissel minimaal zijn om fatsoenlijk 2 fietsen mee te kunnen nemen? De meningen lopen nogal uiteen. Dissel van mijn bagagewagentje is 102 cm (gemeten van hart kogel tot bak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Joris748 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:29:
Andere vraag, hoe lang moet een dissel minimaal zijn om fatsoenlijk 2 fietsen mee te kunnen nemen? De meningen lopen nogal uiteen. Dissel van mijn bagagewagentje is 102 cm (gemeten van hart kogel tot bak).
Hangt af van welke drager je gebruikt en hoe scherp je nog bochten wilt kunnen nemen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:33:
[...]

Hangt af van welke drager je gebruikt en hoe scherp je nog bochten wilt kunnen nemen. ;)
Of nog door een bocht kan :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKfalSNkaL8KpBmECoxbMWv5Uoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYkHvrZ9eqzLw1v9C3uU7LPK.jpg?f=fotoalbum_large

@pirke
Ik was te druk met grabbelen naar mn telefoon, anders had ik wel het enorme duitstalige bord aan de zijkant eerder gezien :+

Ik dacht ff dat ik je zag rijden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Raymond schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:11:
[Afbeelding]

@pirke
Ik was te druk met grabbelen naar mn telefoon, anders had ik wel het enorme duitstalige bord aan de zijkant eerder gezien :+

Ik dacht ff dat ik je zag rijden :D
:D

Mooie camper O-)

Hij heeft er ook iets achter hangen, fietsendrager ofzo, dat hebben wij niet. Maar verder is het dezelfde ja.

Wel jammer van al die reclame. En het lijkt of hij voor flinke schade heeft, of is dat bestikkering?

Wij zitten nu iets boven Sogndal, morgen een dagje binnenzwembad, ook een manier om schoon te worden :)

[ Voor 6% gewijzigd door pirke op 13-08-2022 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:07
Een week geleden een tweedehands caravan gekocht (chateau calista 400), en dit weekend even aan het uitproberen.

We merken dat niet alle kastjes goed geborgd dicht blijven tijdens het rijden (don’t ask how 🫣).

Weet iemand hoe/waar ik deze clips kan vinden? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKk3r4LawAaFcSeNwUlpJs6eMjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5H15yTMONCvASPK3NMVKaPGZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdgs1NVgWqi5T2_o-hv_ANiJX9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVoD325UftM69JH4A7d4a7AI.jpg?f=fotoalbum_large

Twee delen; ‘happertje’ op het deurtje en een ‘cylinder’ op het frame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:24
breew schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:05:
Een week geleden een tweedehands caravan gekocht (chateau calista 400), en dit weekend even aan het uitproberen.

We merken dat niet alle kastjes goed geborgd dicht blijven tijdens het rijden (don’t ask how 🫣).

Weet iemand hoe/waar ik deze clips kan vinden? [Afbeelding]

[Afbeelding]

Het deurbeslag voor caravans is meestal lastig te vinden, je kunt het proberen bij een grote campeerwinkel zoals De Wit of Obelink.

Je kunt ook proberen om de clips op de klepscharnieren te verwarmen met een föhn en ze dan met een tang voorzichtig een beetje dichtknijpen zodat ze weer wat beter klemmen.

En afhankelijk van de diameter van de cilinder kun je ook nog een zadel voor elektra buis gebruiken, die zijn er in de standaard maten 16 en 19mm.

[ Voor 5% gewijzigd door 205Gutmann op 14-08-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:07
205Gutmann schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:39:
[...]

Het deurbeslag voor caravans is meestal lastig te vinden, je kunt het proberen bij een grote campeerwinkel zoals De Wit of Obelink.

Je kunt ook proberen om de clips op de klepscharnieren te verwarmen met een föhn en ze dan met een tang voorzichtig een beetje dichtknijpen zodat ze weer wat beter klemmen.

En afhankelijk van de diameter van de cilinder kun je ook nog een zadel voor elektra buis gebruiken, die zijn er in de standaard maten 16 en 19mm.
Achterste kastje heeft deze clips in zijn geheel niet. Daardoor lag de muesli op de vloer toen we aankwamen 🫣.
De rest lijkt er ook afzetmarkt opgezet.

Ik ga thuis wel even aan de Google. Of aan de 3D print 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

franssie

Save the albatross

breew schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:46:
[...]

Achterste kastje heeft deze clips in zijn geheel niet. Daardoor lag de muesli op de vloer toen we aankwamen 🫣.
De rest lijkt er ook afzetmarkt opgezet.

Ik ga thuis wel even aan de Google. Of aan de 3D print 😎
Als de clips er later opgezet zijn, dan zit het probleem waarschijnlijk in de scharnieren die niet (meer) goed werken. Misschien dat daar wat af te stellen valt vwb weerstand?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
breew schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:05:

Weet iemand hoe/waar ik deze clips kan vinden? [Afbeelding]

[Afbeelding]

Is zelf 3D printen een optie?

Edit: ja dus :)

Overigens is een dergelijk klik systeem altijd aan slijtage en materiaalmoeheid onderhevig. Misschien kun je het vervangen door een robuustere sluiting.

[ Voor 8% gewijzigd door pirke op 14-08-2022 10:05 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Waarom niet gewoon vervangen door een degelijke magneetvariant?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:24
franssie schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:53:
[...]

Als de clips er later opgezet zijn, dan zit het probleem waarschijnlijk in de scharnieren die niet (meer) goed werken. Misschien dat daar wat af te stellen valt vwb weerstand?
De scharnieren hebben veel weg van de klepscharnieren uit mijn vorige caravan.
Die werkten na 12 jaar ook niet meer fatsoenlijk. Het is een systeem dat werkt op veerkracht, daar is weinig aan af te stellen en nieuwe scharnieren kosten een lieve duit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Desnoods een stukje ducttape (de zwarte die niks achterlaat) tijdens het rijden plakken? Niet de mooiste methode, maar wel effectief goedkoop en zonder wachten toe te passen.

De scharnieren zullen ook wel gaar zijn. Dat soort dingen kan je wellicht vinden bij De Wit (niet in de grote hal, maar in de technische hal aan de overkant) of via een caravan onderhoud bedrijf. Het heeft mij jaren geleden verbaasd wat ze voor mijn toen 20 jarige caravan nog konden leveren, tot aan de originele achterlichten aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:33
Drardollan schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:16:
Desnoods een stukje ducttape (de zwarte die niks achterlaat) tijdens het rijden plakken? Niet de mooiste methode, maar wel effectief goedkoop en zonder wachten toe te passen.

De scharnieren zullen ook wel gaar zijn. Dat soort dingen kan je wellicht vinden bij De Wit (niet in de grote hal, maar in de technische hal aan de overkant) of via een caravan onderhoud bedrijf. Het heeft mij jaren geleden verbaasd wat ze voor mijn toen 20 jarige caravan nog konden leveren, tot aan de originele achterlichten aan toe.
Verlichting zijn vaak standaard units van bijvoorbeeld Hella:
https://www.dewitschijnde...2te5Jo4ACgiwaApMWEALw_wcB

Zo zijn er vast meer zaken gestandaardiseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-07 23:10
Tompouce schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:21:
Beste forumleden,

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Mijn vrouw en ik zijn startende kampeerders (althans, met een eigen tent). Deze zomer gaan we naar zuid-frankrijk, hebben er erg veel zin in. We hebben gisteren een tent gekocht (Bardani Spitfire 340 XL RSTC tunneltent). Vanmorgen even geoefend met het opzetten van de tent in het park voor ons huis. Ging eigenlijk best wel goed. Er was alleen 1 ding wat ons niet lukte. Het ingerichte grondzeil was voorin de tent te hoog, hij kwam van de grond af. Als leken lukte het ons niet om te achterhalen waar dit aan kon liggen. Achter in de tent lag het grondzeil gewoon op de grond, maar voorin niet. Hier foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op deze foto's is het deel bij de deur al naar beneden geklapt.
Iemand ideeën?
Hebben jullie dit nog opgelost. Wij hebben inmiddels ook een Spitfire en merken dat de onderkant inderdaad niet echt lekker op de grond komt. We kunnen deze dan ook niet met de lussen vast zetten aan de grond want dat zou enorm veel spanning op de lussen en het grondzeil enz zetten. Ook sluit de deur behoorlijk moeizaam. we moeten de tent echt flink omhoog drukken met onze hand, en dan nog gaat de rits redelijk lastig dicht. staat behoorlijk wat kracht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 11:05
1234567y schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 18:22:
[...]

Hebben jullie dit nog opgelost. Wij hebben inmiddels ook een Spitfire en merken dat de onderkant inderdaad niet echt lekker op de grond komt. We kunnen deze dan ook niet met de lussen vast zetten aan de grond want dat zou enorm veel spanning op de lussen en het grondzeil enz zetten. Ook sluit de deur behoorlijk moeizaam. we moeten de tent echt flink omhoog drukken met onze hand, en dan nog gaat de rits redelijk lastig dicht. staat behoorlijk wat kracht op.
Het probleem wat jij omschrijft lijkt inderdaad overeen te komen met wat wij hadden. Echter: vorige week heb ik hem op de camping opgezet, en toen had ik gekgenoeg het probleem niet. Ik weet niet hoe dit kan, mijn vermoeden is dan toch dat (ongemerkt) de ondergrond de eerste keer niet helemaal gelijk was. Toen hadden we hem namelijk in het park voor ons huis opgezet, gewoon om even te proberen. Ik heb naar mijn weten niks anders gedaan bij het opzetten op de camping. (Ja, enkel een eco gronddoek gebruikt in plaats van wegwerpplastic. Maar dat kan volgens mij geen verschil maken)

Het probleem dat je omschrijft met de deur herken ik eigenlijk niet. De deur gaat bij ons prima open en dicht. Ik ben geen kenner, maar op internet las ik dat het niet goed dichtkrijgen van de deur kan voorkomen wanneer je bij het afspannen van de tent je deur niet dicht hebt. Wellicht heb je daar nog wat aan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

1234567y schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 18:22:
[...]

Altijd je tent opzetten en afspannen met de deur(en) dicht.
Dan voorkom je dit soort problemen (deur die niet goed dicht te ritsen is)

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 14-08-2022 19:46 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vraag over technisch katoenen tent en tarp.

Ik heb de tarp nu voor de tent opgespannen, heel relax. Ik raad iedereen een tarp aan. Gewoon een veranda aan je tent :)

Nu regent het echter in Normandië en merk ik dat er net een natte streep voor de tent ligt. Logisch:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05xxl0mdDdC76pctlud4IGpqO-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JSGhcK44vsPa2NnEpnlvugx.jpg?f=fotoalbum_large

Er zit nog ruimte tussen tarp en tent.

Deze wil ik graag elimineren door de tarp over de eerste boog van de tent heen te spannen (in dit geval een airbeam).

Nu weet ik dat katoen gevoelig is voor doorlekken bij drukplekken. Iemand ervaring met een dergelijke setup?

Voor de rest super tevreden met onze nieuwe Bardani! Eerste keer met kids in tent en alles toppie d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PP134eZUEUAphWwpBJDhkF5LeDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EMBrJW0tpDOe0EIElbzWYUGD.jpg?f=fotoalbum_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
_eLMo_ schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 20:08:

Ik heb de tarp nu voor de tent opgespannen, heel relax. Ik raad iedereen een tarp aan. Gewoon een veranda aan je tent :)

Nu regent het echter in Normandië en merk ik dat er net een natte streep voor de tent ligt. Logisch:

[Afbeelding]

Deze wil ik graag elimineren door de tarp over de eerste boog van de tent heen te spannen (in dit geval een airbeam).

Nu weet ik dat katoen gevoelig is voor doorlekken bij drukplekken. Iemand ervaring met een dergelijke setup?

Voor de rest super tevreden met onze nieuwe Bardani! Eerste keer met kids in tent en alles toppie d:)b

[Afbeelding]
Mag je gewoon eroverheen trekken. Is bij de Bardani Spitfire 340 een standaard manier van tarp monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:37

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hadden ook een tarp een stukje over de (Falco) tent en geen problemen gehad tijdens de regen die is gevallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Bedankt voor de snelle antwoorden met praktijk ervaring! _/-\o_

Ik heb ‘m nu zo opgespannen (nog even overtollige scheerlijnen opruimen), even afwachten hoe het bevalt. Wel wat donkerder! Maar niks dat een lampje niet oplost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TqUBlSUw2fz_vwVVLEMySFVFdoE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhF2HdLF7TUAtfEM3GAlhfrH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96zeRQrS02IY6bGdU0b4ZjIVP5Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15kxtfTjcW8kxb0aucTTbIey.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jix7Hl65V5tWQx8x5HM3rn93Amc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hEKhNOxLXmeU8zaCfleePpVe.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 20% gewijzigd door _eLMo_ op 14-08-2022 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:37
_eLMo_ schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:20:

Ik heb ‘m nu zo opgespannen (nog even overtollige scheerlijnen opruimen), even afwachten hoe het bevalt. Wel wat donkerder!

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou de tarp nog wat verder over je tent hangen en de scheerlijnen een stuk naar achter spannen. Op die manier heb je met een regelbui en wat wind ook nog (plezier van) je tarp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 01-08 16:31

Smurf

Detri

Wolly schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:36:
[...]

Mooie plek.

Hebben ze alle auto’s weggehaald voor de foto’s of mag je je auto niet bij de tent stallen?
Late reactie is laat, maarja er kwam even een vakantie tussendoor en daadwerkelijk vakantie vieren is nog altijd beter dan praten over vakantie vieren :)

De camping was vroeger wel autovrij, maar de parkeerplaats is eigenlijk te krap hiervoor waardoor het elke avond een puzzel was met auto's verplaatsen, in overleg dubbel parkeren, bij uitzondering toch op de plek, etc. Dit hebben ze inmiddels losgelaten.
Nu dus wel wat meer auto's op de camping, maar omdat niet iedereen dat wil en elke plek daar even geschikt voor is blijft de parkeerplaats toch nog goed gevuld (gelukkig).

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zo, ik ben ook weer terug. 2 weken Zuid-Limburg en daarna nog een paar dagen Texel, beide met de tent.
Op vakantie niet op Tweakers gekeken, dus deze dagen even dit topic teruglezen en dan zal ik zelf nog een kleine (foto)update plaatsen.

Op de een of andere manier zijn er deze vakantie wel een aantal kleine dingen stuk gegaan / versleten aan de tent en 'inboedel', maar die zijn gelukkig makkelijk zelf te repareren of te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-07 23:10
Tompouce schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:40:
[...]

Het probleem wat jij omschrijft lijkt inderdaad overeen te komen met wat wij hadden. Echter: vorige week heb ik hem op de camping opgezet, en toen had ik gekgenoeg het probleem niet. Ik weet niet hoe dit kan, mijn vermoeden is dan toch dat (ongemerkt) de ondergrond de eerste keer niet helemaal gelijk was. Toen hadden we hem namelijk in het park voor ons huis opgezet, gewoon om even te proberen. Ik heb naar mijn weten niks anders gedaan bij het opzetten op de camping. (Ja, enkel een eco gronddoek gebruikt in plaats van wegwerpplastic. Maar dat kan volgens mij geen verschil maken)

Het probleem dat je omschrijft met de deur herken ik eigenlijk niet. De deur gaat bij ons prima open en dicht. Ik ben geen kenner, maar op internet las ik dat het niet goed dichtkrijgen van de deur kan voorkomen wanneer je bij het afspannen van de tent je deur niet dicht hebt. Wellicht heb je daar nog wat aan?
Ik ga hem binnenkort weer opzetten en eens kijken of ik er dan wat meer tijd voor kan nemen. Afspannen zonder deur open doen we, echter zet ik sowieso niet heel veel spanning op de scheerlijnen. Trekken jullie de spanbandjes bij de stokken flink aan? Je kunt de stokken zelf natuurlijk ook vrij makkelijk ergens anders in de grond laten uitkomen (bv dichter op de tent, of juist verder weg). Misschien dat dit ook nog iets van verschil maakt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:58
Zo de tent staat weer na een ritje (verdeeld over drie dagen) van ruim 1600km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhAhXlQsCB41w50fE8EgddN9URI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Q7DfIrEsjqLMuUHCi59dB02.jpg?f=fotoalbum_large

We zijn neergestreken in Rome. Camping is goed druk weersvoorspelingen waren goed tot nu :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYgwyGesQQcDuaA5zDaoS_7vF1M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qK7gq1qgqUcLRKd1mKOimjol.jpg?f=fotoalbum_large
Maar wat een hoop idioten op de weg. Inhalen kan toch ook nog best half op de rechter rijbaan vinden behoorlijk wat Italianen. Of (flix) bussen die alweer terug invoegen terwijl ze nog niet voorbij mijn voorwiel zijn.....

Het was wel lekker warm onderweg 10:00 25° 11:00 28° 12;00 32° 14:00 35° tot 17:00 toen Werd het 36° en om 19:00 was het toch alweer 33°
Ook de gothardtunnel was ervoor en erna 22 graden (we waren er vroeg) maar erin was het 36°

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

harley schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:03:

[Afbeelding]

We zijn neergestreken in Rome. Camping is goed druk weersvoorspelingen waren goed tot nu :(
[Afbeelding]
Maar wat een hoop idioten op de weg. Inhalen kan toch ook nog best half op de rechter rijbaan vinden behoorlijk wat Italianen. Of (flix) bussen die alweer terug invoegen terwijl ze nog niet voorbij mijn voorwiel zijn.....

Het was wel lekker warm onderweg 10:00 25° 11:00 28° 12;00 32° 14:00 35° tot 17:00 toen Werd het 36° en om 19:00 was het toch alweer 33°
Ook de gothardtunnel was ervoor en erna 22 graden (we waren er vroeg) maar erin was het 36°
Knap dat je allemaal weet te verplaatsen met een motor, zijspan en een Alpenkreuzer motoraanhanger :p

En wat verbruikt deze combi per 100km :?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:58
Kwestie van goed inpakken, en sommige dingen de lichtgewicht of extra compacte versie van. Andere dingen zijn eigenlijk te groot maar voor de 'grote' vakantie willen we ook wat luxe.
Maar voor je beeldvorming:
DeWaard bosuil inclusief luifel binnentent opbergschort en afsluitwand.
Opbergkast, mobicool koelkast,
3x boxmodel self inflatable mat
200x70x10 (die nemen wel echt veel ruimte in helaas)
3x Decathlon kussen + extra hoes
Slaapzakken en losse lakens + matrashoezen
Tarp, tafel, 3x stoel, +2x 'helinox' stoel voor op het strand, parasol, extra 12v koelbox
Decathlon fresh en black tentje (staat achter de motor)
Coleman 413 fuell stove incl 4 pannen
En ieder een tas kleding zal vast nog wel wat vergeten. Sowieso in de motor zit vrij weinig vakantiespul. Wel grote gereedschapskist, krik, banden reparatie set, 5liter jerrycan (ook vanwege de Coleman) wat reserve onderdelen, jumpstarter/compressor. Zijkoffer was zelfs leeg 😳

Verbruik van deze goldwing is 1 op 13 zonder aanhanger net geen 1 op 12 met de aanhanger alles bepakt. Heb de cruisecontrol vrijwel de hele weg op 100km/h staan.

[ Voor 7% gewijzigd door harley op 15-08-2022 22:35 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Wij hebben de vakantie er bijna op zitten. Drie weken België, Luxemburg, Duitsland en Nederland. Is goed bevallen en de vouwwagen verplaatst inderdaad vrij makkelijk, gelukkig maar want dat was het doel. ...... :D
Ik heb het denk ik gemist, maar welk model heb je nu? Hoeveel tijd ben je gemiddeld kwijt aan in/uitklappen en hoeveel tijd gaat er in de inrichting zitten?

Wij hebben nu een snelklapper (Trigano Odyssee), maar toch houdt het me een beetje tegen om teveel te verplaatsen. Met alles opruimen en opnieuw inrichten kost het best veel tijd en ben je zo een halve dag kwijt en dan moet je nog verplaatsen.

Alles is natuurlijk relatief op vakantie, maar een vakantie actief rondtrekken met de vouwwagen lijkt me ook wel tof. Vooral als er veel te zien en te doen is in een wat groter gebied. Echter moet ik dan wel wat zaken optimaliseren _O- .
- We hebben nu bijv. een losse imperiaal op de vw; super handig om fietsen en een dakkoffer mee te nemen, maar niet handig om snel te klappen.
- Ook de losse luifel is met 4 losse stangen lastig om alleen op te zetten. Met wat hulp staat ie wel in 10 min. maar toch. Bij rondtrekken kunnen we die weglaten. De rest van de wagen zet ik makkelijk alleen op. De basis staat in een half uur.
- Veel spullen zwerven langs de randen van de tent in tassen/kratjes. Het bed is wel opklapbaar, maar de bak is aan de achterkant lastig te bereiken. Ik heb mensen gezien die daar twee grote lades hebben gebouwd en dat lijkt me wel handig. Dan kun je 80% werkelijk in de bak laten.

Voor een wagen van 20 jaar oud is het helemaal prima en oerdegelijk. Ik mis denk ik alleen wat innovaties die de boel net iets sneller, lichter en gemakkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-07 17:38
Harribo schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:52:
[...]

Deze:
[Afbeelding]
Voor redelijk kanppe slaapzakken (niet echt geschikt voor het UL-segment) verwijs ik je graag naar deze Nederlandse produkten (de slaapzakken maken ze zelf): https://www.lowlandoutdoor.nl/nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma

[Afbeelding]
Mijn advies als tarp-specialist: accepteer het. Inderdaad over je tent heen spannen gaat alleen goed met echt waterdicht doek. De airbeams zullen ook ingedrukt worden. Als je het toch persé anders wil (droog en geen natte streep) dan kan je beter een omgekeerde V maken van dikke stalen stokken (tip ESVO) en die om je te tent heen zetten. Deze schuin vanuit de nok naar achteren lafjes afspannen (lijnen mogen de tent niet raken) en dan de tarp daar aan hangen en deze naar voren spannen. Dan komen de lijnen aan de omgekeerde V ook strak te staan.

Impressie van zo'n benadering
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BeGY9yXEAkhVmODsWe0rMAezRYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ym5BpJxD3hUWPqyzGfXZLx2u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-08 14:50
_eLMo_ schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:20:

Ik heb ‘m nu zo opgespannen (nog even overtollige scheerlijnen opruimen), even afwachten hoe het bevalt. Wel wat donkerder! Maar niks dat een lampje niet oplost.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Op de camping waar wij stonden stond ook iemand met een bardani opblaastent en die had deze luifel gekocht. Al vind ik de kleur die jij hebt er wat beter bij passen. Wel hele mooie tenten die bardani opblaastenten. Voor nu volstaat onze obelink familia 6 maar misschien met de tijd vervangen. De bardani’s hebben wat hogere zijkanten ipv een volledige koepel.

https://www.obelink.nl/ob...ZII1WOnZsi8saAmLuEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-08 14:35
harley schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:03:

Klinkt als een relaxte vakantie.. :X
Hopelijk valt het weer een beetje mee!

Wij zijn ook in de buurt van Rome op een camping geweest in 2013 (met mijn ex). Hadden toen wel een stacaravan want we kampeerde zelf niet echt. Maar Italianen op de weg, ja dat ken ik wel ja.

Buiten dat we Rome zelf enorm mooi vonden vind ik aan de rest van Italië maar erg weinig aan, qua alles..

Zuid Europa in zijn geheel staat niet echt hoog op ons lijstje. In juni hebben we Noorwegen gedaan, volgens jaar waarschijnlijk Duitsland misschien Oostenrijk en het jaar daarop waarschijnlijk weer naar de Nordics..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Wij zijn met onze vouwwagen vorig jaar op Corsica geweest (totaal 10 campings bezocht), en dit jaar (weer) 2,5 op dezelfde plek in de Franse Alpen. Heerlijk gehad, al vind ik de warmte inmiddels wat te heftig worden (het zal de leeftijd wel zijn) voor wandelen, en leuke stadjes bezoeken. De bergen in is heerlijk, maar in het dal is het overdag zo heet....

Voor volgend jaar zomer ben ik inmiddels voldoende geinspireerd om naar Zuidwest Engeland, Zweden of Noorwegen te trekken. Ben 15 jaar geleden ook in Noorwegen geweest, vanuit Hemsedal. Fijn gebied.
Maar die bruggen en boten zijn stukken prijziger met een vouwwagen. Eventueel ruil ik dat ding voor een jaartje om voor een tent + dakkoffer. En vrouwlief staat toch liever op een camping dan te wildkamperen met een vouwwagen.

Of .... toch een soort huttentocht in Noorwegen. Hmmmm, voldoende voor de voorpret :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
koelkast schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:48:
Wij zijn met onze vouwwagen vorig jaar op Corsica geweest (totaal 10 campings bezocht), en dit jaar (weer) 2,5 op dezelfde plek in de Franse Alpen. Heerlijk gehad, al vind ik de warmte inmiddels wat te heftig worden (het zal de leeftijd wel zijn) voor wandelen, en leuke stadjes bezoeken. De bergen in is heerlijk, maar in het dal is het overdag zo heet....

Voor volgend jaar zomer ben ik inmiddels voldoende geinspireerd om naar Zuidwest Engeland, Zweden of Noorwegen te trekken. Ben 15 jaar geleden ook in Noorwegen geweest, vanuit Hemsedal. Fijn gebied.
Maar die bruggen en boten zijn stukken prijziger met een vouwwagen. Eventueel ruil ik dat ding voor een jaartje om voor een tent + dakkoffer. En vrouwlief staat toch liever op een camping dan te wildkamperen met een vouwwagen.

Of .... toch een soort huttentocht in Noorwegen. Hmmmm, voldoende voor de voorpret :)
ik vertrek over een kleine 2 weken naar Corsica :) Nog tips? In eerste instantie gaan we de eerste helft van de GR-20 lopen, daarna het eiland verkennen. Hoe zit dat trouwens met de boot, hoe laat van te voren beginnen ze met laden van de auto's? Je moet een 2 uur van te voren aanwezig zijn, maar kan je dan ook al aan boord? Wij varen vanaf Toulon.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
zuma schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:24:
[...]

Mijn advies als tarp-specialist: accepteer het. Inderdaad over je tent heen spannen gaat alleen goed met echt waterdicht doek. De airbeams zullen ook ingedrukt worden. Als je het toch persé anders wil (droog en geen natte streep) dan kan je beter een omgekeerde V maken van dikke stalen stokken (tip ESVO) en die om je te tent heen zetten. Deze schuin vanuit de nok naar achteren lafjes afspannen (lijnen mogen de tent niet raken) en dan de tarp daar aan hangen en deze naar voren spannen. Dan komen de lijnen aan de omgekeerde V ook strak te staan.

Impressie van zo'n benadering
[Afbeelding]
Wat zijn de problemen waar ik tegen aan ga lopen? De airbeam lijkt het echt makkelijk te houden. En doorlekken heb ik nog(?) geen last van gehad.

Jouw oplossing ziet er top uit! Probleempje is wel dat mijn tent 2m35 hoog is (ik ben 1m95). Ik moet dan dus stokken hebben die daar een stuk bovenuit komen. Omdat ik niet (zoals in je voorbeeld) met stokken bij het hoogste punt kan komen.

Ga ik dat redden met 3 meter?

Ik denk dan 1 stok aan elke kant schuin naar achter afgespannen.
Dan een tarp met 5 lussen aan elke zijde zodat ik de punt van de tent het strakst op kan spannen, en dan de twee lussen uit het midden links/rechts wat losser afspannen en naar beneden trekken?
En aan de niet-tent-kant gewoon klassieke omgekeerde V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
koelkast schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:48:

Regio Hemsedal vond ik zelf wat minder, daar waren we gisteren. Vandaag zijn we naar het zuiden getrokken, even de regen ontvlucht.

Maar als je wilt rondtrekken: is een camper niks voor je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
_eLMo_ schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:26:
[...]

Wat zijn de problemen waar ik tegen aan ga lopen? De airbeam lijkt het echt makkelijk te houden. En doorlekken heb ik nog(?) geen last van gehad.

Jouw oplossing ziet er top uit! Probleempje is wel dat mijn tent 2m35 hoog is (ik ben 1m95). Ik moet dan dus stokken hebben die daar een stuk bovenuit komen. Omdat ik niet (zoals in je voorbeeld) met stokken bij het hoogste punt kan komen.

Ga ik dat redden met 3 meter?

Ik denk dan 1 stok aan elke kant schuin naar achter afgespannen.
Dan een tarp met 5 lussen aan elke zijde zodat ik de punt van de tent het strakst op kan spannen, en dan de twee lussen uit het midden links/rechts wat losser afspannen en naar beneden trekken?
En aan de niet-tent-kant gewoon klassieke omgekeerde V?
Tsja als je het vertrouwt dat je tent niet gaat doorlekken dan moet je zeker eerst dat proberen. Immers extra stokken en lijnen is meer zooi meesjouwen. Het geeft namelijk wel het mooiste passende resultaat. Ik wordt daar ook altijd vrolijk van bij een polyester of nylon tent. Zeker als je al de hoogte hebt.

Een omgekeerde V over een 2,35m hoge tent en een aardige breedte ga je het zeker niet redden met 3m meter. Bovendien die dingen bij ESVO zijn denk ik niet de juiste stokken. Ik zie dat ze de dikwandige stalen stokdelen niet meer hebben (alles is 1mm). Dus ik moet ff zoeken waar die 'steigerpijpen' die ik gebruik nog elders te vinden zijn.

Je kan proberen inderdaad met aan iedere zijde van je tent ongeveer 2,5m stok te zetten en die schuin naar achteren afspannen en daar de tarp boven je tent aan ophangen. De middenlijn van de tarp hangt dan in het midden boven de tent loos. Dat gaat toch bungelen. Misschien een lijn tussen die twee stokken waar je alle lussen van de tarp aan hangt die tussen die twee stokken zitten.

een omgekeerde V aan de voorzijde van je tent biedt niet echt veel extra's (behalve extra stevigheid maar als je daar stevige stok hebt staan met een knappe wanddikte dan geeft dat ook geen krimp.)

Kortom ik kom er nog even op terug (qua stokken die ik gebruik), altijd nog leuk voor de voorkant mocht het wel lukken om het over je tent te spannen zonder lekkage

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Phony schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:08:
Ik heb het denk ik gemist, maar welk model heb je nu? Hoeveel tijd ben je gemiddeld kwijt aan in/uitklappen en hoeveel tijd gaat er in de inrichting zitten?

Wij hebben nu een snelklapper (Trigano Odyssee), maar toch houdt het me een beetje tegen om teveel te verplaatsen. Met alles opruimen en opnieuw inrichten kost het best veel tijd en ben je zo een halve dag kwijt en dan moet je nog verplaatsen.

Alles is natuurlijk relatief op vakantie, maar een vakantie actief rondtrekken met de vouwwagen lijkt me ook wel tof. Vooral als er veel te zien en te doen is in een wat groter gebied. Echter moet ik dan wel wat zaken optimaliseren _O- .
- We hebben nu bijv. een losse imperiaal op de vw; super handig om fietsen en een dakkoffer mee te nemen, maar niet handig om snel te klappen.
- Ook de losse luifel is met 4 losse stangen lastig om alleen op te zetten. Met wat hulp staat ie wel in 10 min. maar toch. Bij rondtrekken kunnen we die weglaten. De rest van de wagen zet ik makkelijk alleen op. De basis staat in een half uur.
- Veel spullen zwerven langs de randen van de tent in tassen/kratjes. Het bed is wel opklapbaar, maar de bak is aan de achterkant lastig te bereiken. Ik heb mensen gezien die daar twee grote lades hebben gebouwd en dat lijkt me wel handig. Dan kun je 80% werkelijk in de bak laten.

Voor een wagen van 20 jaar oud is het helemaal prima en oerdegelijk. Ik mis denk ik alleen wat innovaties die de boel net iets sneller, lichter en gemakkelijker maken.
Wij hebben een Aart Kok Livingstone. Bewust gekozen om te kunnen trekken en daarbij ook specifieke eisen op dat vlak gehad. Dus per se geen imperiaal/allesdrager maar gewoon een fietsendrager op de dissel die kan blijven zitten. Een vaste keuken waar ik niet mee hoef te zeulen en een systeem waarbij zoveel mogelijk gewoon tijdens de vakantie in de wagen kan blijven zitten. Heb dus zes grote kratten voor veel spullen waarvan twee voor kleding. Dat gaat thuis vol en blijft de hele vakantie gewoon in de wagenbak staan.

Met de juiste voorbereiding zijn wij nu vanaf het moment dat ik uit bed stap in zo'n anderhalf a twee uur op de weg. Dus inclusief ontbijt en sanitaire zaken.

Die voorbereiding houdt dan in dat ik de luifel er de dag ervoor vast af haal als dat kan en dat zoveel mogelijk losse spullen alvast weer in de kar of krat liggen. Denk aan schoenen of speelgoed, dat soort los geneuzel kost het meeste tijd. Daar hebben we over het algemeen dan ook niet veel van slingeren.

Het valt mij namelijk op dat veel mensen in potentie best efficiënt kunnen zijn maar dat die zo onwijs veel spullen uitstallen of inrichten waardoor geen enkel kampeermiddel nog snel gaat zijn. Kratten, kasten, tafels, hangende organizers, strengen van lampjes, allerlei 'handige' apparatuur en attributen. Dat zijn de dingen die tijd kosten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:04:
[...]

Het valt mij namelijk op dat veel mensen in potentie best efficiënt kunnen zijn maar dat die zo onwijs veel spullen uitstallen of inrichten waardoor geen enkel kampeermiddel nog snel gaat zijn. Kratten, kasten, tafels, hangende organizers, strengen van lampjes, allerlei 'handige' apparatuur en attributen. Dat zijn de dingen die tijd kosten.
Helemaal mee eens. Op ‘onze’ camping had zelfs iemand een grote piratenboot-watertafel meegenomen (deze). Prima natuurlijk, ik hoef het niet op te ruimen en ieder z’n eigen ding.

Het viel me ook op hoeveel mensen een dag eerder vertrekken cq. een nacht extra boeken. Helemaal ‘bont’ maakten onze achterburen het. Die begonnen op woensdag met opruimen, luifel afbreken, etc. Ze vertrokken vrijdag laat in de middag. Dus effectief tot zaterdag geboekt.

Halverwege onze vakantie kwamen de buren naar ons toe: “zo, jullie gaan morgen ook?” “Huh?” “Ja jullie voortent is al opgeruimd.” “Oh, dat is standaard :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

M'n vriendin is op Facebook lid van een groep die 'kamperen met een beetje luxe' o.i.d. heet. Soms laat ze wel eens wat zien wat sommige mensen meeslepen. Echt niet normaal :X koelkasten, ovens, airfryers, airco's, complete opblaasbare loungesets. En dan een kamp opbouwen van een mega (polyester)tent, met daarvoor een mega dagtent/partytent, tarp en bijzettent etc. Complete kermis aan verlichting. Verschrikkelijk :F
Gelukkig is dat wel een bepaald slag volk wat een bepaald type campings op zoekt, waar wij nooit komen :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Wij hebben een Aart Kok Livingstone. Bewust gekozen om te kunnen trekken en daarbij ook specifieke eisen op dat vlak gehad. Dus per se geen imperiaal/allesdrager maar gewoon een fietsendrager op de dissel die kan blijven zitten. Een vaste keuken waar ik niet mee hoef te zeulen en een systeem waarbij zoveel mogelijk gewoon tijdens de vakantie in de wagen kan blijven zitten. Heb dus zes grote kratten voor veel spullen waarvan twee voor kleding. Dat gaat thuis vol en blijft de hele vakantie gewoon in de wagenbak staan.

Met de juiste voorbereiding zijn wij nu vanaf het moment dat ik uit bed stap in zo'n anderhalf a twee uur op de weg. Dus inclusief ontbijt en sanitaire zaken.

Die voorbereiding houdt dan in dat ik de luifel er de dag ervoor vast af haal als dat kan en dat zoveel mogelijk losse spullen alvast weer in de kar of krat liggen. Denk aan schoenen of speelgoed, dat soort los geneuzel kost het meeste tijd. Daar hebben we over het algemeen dan ook niet veel van slingeren.

Wij kunnen met onze Cocoon ook wel binnen die tijd een heel eind op weg zijn met dezelfde voorbereiding. De grootste 'vertraging' zit meestal in de laatste dingen inpakken zoals binnententje van de kinderen met hun slaapgerei en andere zaken die niet de avond ervoor kunnen. Tegelijkertijd is dit ook precies waar ik een hekel aan heb: 2 dagen bezig zijn met vertrekken/reizen, dus sta dan liever wat eerder op en dan maar wat minder vroeg de camping af, of zoals afgelopen week een dagje extra boeken om gewoon in de avond te kunnen vertrekken ipv voor 10:00

Overigens hebben wij wel een 'imperiaal' op de vouwwagen voor 4 fietsen, maar die kun je er bij korte overnachtingen gewoon in zijn geheel met fietsen erop naast zetten, kost eigenlijk weinig/geen tijd. Zou het bij een volgend model niet meer willen, maar dat is meer omdat je dan nog wat meer ruimte hebt onder het afdekzeil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Daar hou ik ook wel van, maar pakken het toch anders aan en staan het liefst vrij in de natuur. "Wildkamperen met een beetje luxe" :)

Ons vertrek ritueel is minder dan 5 minuten, zonder de avond van tevoren dingen te moeten doen. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Sander schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:21:
[...]

Wij kunnen met onze Cocoon ook wel binnen die tijd een heel eind op weg zijn met dezelfde voorbereiding. De grootste 'vertraging' zit meestal in de laatste dingen inpakken zoals binnententje van de kinderen met hun slaapgerei en andere zaken die niet de avond ervoor kunnen. Tegelijkertijd is dit ook precies waar ik een hekel aan heb: 2 dagen bezig zijn met vertrekken/reizen, dus sta dan liever wat eerder op en dan maar wat minder vroeg de camping af, of zoals afgelopen week een dagje extra boeken om gewoon in de avond te kunnen vertrekken ipv voor 10:00

Overigens hebben wij wel een 'imperiaal' op de vouwwagen voor 4 fietsen, maar die kun je er bij korte overnachtingen gewoon in zijn geheel met fietsen erop naast zetten, kost eigenlijk weinig/geen tijd. Zou het bij een volgend model niet meer willen, maar dat is meer omdat je dan nog wat meer ruimte hebt onder het afdekzeil
Dat is dan meer een mentaal dingetje zeker? Want het werk van de dag ervoor is vijf minuten hier, tien minuten daar. Gewoon heerlijk relaxed af en toe wat doen wanneer het je uit komt. Zoveel prettiger dan alles achter elkaar door moeten buffellen. Dat voelt echt niet als twee dagen bezig zijn met opbreken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 23:41
zuma schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:21:
[...]

Tsja als je het vertrouwt dat je tent niet gaat doorlekken dan moet je zeker eerst dat proberen. Immers extra stokken en lijnen is meer zooi meesjouwen. Het geeft namelijk wel het mooiste passende resultaat. Ik wordt daar ook altijd vrolijk van bij een polyester of nylon tent. Zeker als je al de hoogte hebt.
[…]
STOP! overengineering alert! Zet tweakers uit en gewoon afspannen op de tent met de handel en gaan met die banaan. Blijkt prima te werken namelijk! En als de sh&t de f@n gaat hitten snachts haal je hem eraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
[...]

Aart Kok maakt mooie wagens inderdaad! Ziet er inderdaad uit als een efficiente wagen. 1,5 a 2u red ik met de mijne ook wel. Plus erna weer opzetten en dan ben je toch weer een halve dag verder. Maar dan hebben we wel de avond ervoor al de spullen opgeruimd en in de bak gezet, net als jij al aangeeft. Normaal staan de kratjes meestal langs de rand van de voortent.

Ik denk dat jouw laatste alinea het probleem wel goed schetst. Teveel losse meuk + inrichten kost voornamelijk tijd, ookal hebben we niets eens zo gek veel mee. Het is denk ik vooral een optelsom van een aantal dingen dat los niet veel tijd kost, maar waar denk ik veel winst te behalen is.

- kleinere gasfles in de bermkeuken ipv een losse groene 5kg die ik steeds moet aansluiten.
- campingkastje wat toch weer 5 a 10 min in elkaar zetten kost en een hoop ruimte inneemt. Kan slimmer als ik daarvoor iets kan verzinnen met de kratjes die ik toch al heb.
- lampje ophangen binnen en onder de luifel
- vuilniszakhouder in elkaar zetten.
- porta potti uit de disselbak pakken en eventueel vullen met water. (Ideaal met kleine kinderen en als je verder van het sanitairgebouw staat)
- zeil/tentapijt neerleggen. Kun je achterwege laten als je maar 1 of 2 nachtjes staat en er redelijk gras ligt.
- fietsen op de auto of op de dissel is wel slim. Dan kan de imperiaal weg.
- De mobicool B40 moet achterin de auto en is helaas niet te integreren in de keuken, dus dat blijft "slepen".

Het komt er denk ik op neer dat als ik wil trekken met de vouwwagen, ik gewoon minder moet uitstallen. De basis staat al met een half uurtje en 6 haringen en daar doe ik t wel voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Phony schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:29:
Aart Kok maakt mooie wagens inderdaad! Ziet er inderdaad uit als een efficiente wagen. 1,5 a 2u red ik met de mijne ook wel. Plus erna weer opzetten en dan ben je toch weer een halve dag verder. Maar dan hebben we wel de avond ervoor al de spullen opgeruimd en in de bak gezet, net als jij al aangeeft. Normaal staan de kratjes meestal langs de rand van de voortent.
Half dagje opbreken en opbouwen en half dagje rijden is net mooi. Kan je in de ochtend rustig aan doen en aan het eind van de middag ben je al lekker geïnstalleerd. Opbouwen gaat meestal ook nog wel sneller, uurtje of zo.
Het enige wat ik afgelopen vakantie minder vond is lange ritten, zeg zes tot acht uur. Dan is het rustig aan doen er wat af en blijft er aan het eind van de dag minder tijd over waardoor de dag wat meer verloren lijkt. Dan liever vaker verplaatsen maar kortere afstanden.
Ik denk dat jouw laatste alinea het probleem wel goed schetst. Teveel losse meuk + inrichten kost voornamelijk tijd, ookal hebben we niets eens zo gek veel mee. Het is denk ik vooral een optelsom van een aantal dingen dat los niet veel tijd kost, maar waar denk ik veel winst te behalen is.

- kleinere gasfles in de bermkeuken ipv een losse groene 5kg die ik steeds moet aansluiten.
Check. Kraan dicht en gaan, al koppel ik ben soms evengoed af.
- campingkastje wat toch weer 5 a 10 min in elkaar zetten kost en een hoop ruimte inneemt. Kan slimmer als ik daarvoor iets kan verzinnen met de kratjes die ik toch al heb.
Inderdaad, zonde van de tijd en ruimte. Probeer te richten op een inrichting van de wagenbak waardoor kasten en kratten uitstallen minimaal is.
- lampje ophangen binnen en onder de luifel
Hebben we niet, 's avonds kaarsjes. In de wagenbak heb ik stroom aangelegd voor stopcontacten en een ledstrip voor verlichting in de bak.
- vuilniszakhouder in elkaar zetten.
Is niet meer dan een zuignaphaak aan de keuken.
- porta potti uit de disselbak pakken en eventueel vullen met water. (Ideaal met kleine kinderen en als je verder van het sanitairgebouw staat)
Hell no, dan maar op tijd stoppen met bier drinken.
- zeil/tentapijt neerleggen. Kun je achterwege laten als je maar 1 of 2 nachtjes staat en er redelijk gras ligt.
Kuip zit vast aan de tent, buiten heb ik niet meer dan een klein strookje als soort deurmat.
- fietsen op de auto of op de dissel is wel slim. Dan kan de imperiaal weg.
- De mobicool B40 moet achterin de auto en is helaas niet te integreren in de keuken, dus dat blijft "slepen".
Die laat ik thuis, koelkast zit in de keuken.
Het komt er denk ik op neer dat als ik wil trekken met de vouwwagen, ik gewoon minder moet uitstallen. De basis staat al met een half uurtje en 6 haringen en daar doe ik t wel voor :)
Inderdaad, dat is wel de kern. Bij alles nadenken of je het efficiënt kunt houden. Je moet zo weinig mogelijk door je handen hoeven laten gaan en dat is voor mij ook de doelstelling geworden.

Ik heb een hoop 60x40 kratten en die blijven gewoon in de wagenbak staan, onder het bed. Dat is onze 'kast'.
M'n dochter heeft er ook één voor het speelgoed, die mag ze zelf vullen en gaat in één keer zo achterin de auto. Achtertent is dan drie ritsen en drie keer vouwen en die ligt ook in de wagenbak.
En een belangrijk aspect is een beetje discipline in het opgeruimd houden. Het enige op de grond is meestal schoenen of speelgoed de rest zit gewoon in de wagenbak, zorg dat wat je niet meer gaat gebruiken gewoon alvast opgeborgen is, dat scheelt gewoon een hoop extra handelingen.
En werk spreiden geeft voor mij meer vakantiegevoel, anders wordt het snel zo'n groot blok van werk terwijl niet alles per se al gedaan moet zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02:49
Gonadan schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 00:07:

[...]

Hell no, dan maar op tijd stoppen met bier drinken.
He, stop eens met onredelijke eisen stellen... Het is vakantie... ;)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Oekiejoekie schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 00:17:
[...]

He, stop eens met onredelijke eisen stellen... Het is vakantie... ;)
Haha nou dat is wel iets waar ik bewust mee bezig ben. Ik vind het er prettig als m'n blaas het vol houdt tot ik de volgende ochtend daadwerkelijk weer zin heb om uit bed te gaan. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gonadan schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 00:23:
[...]

Haha nou dat is wel iets waar ik bewust mee bezig ben. Ik vind het er prettig als m'n blaas het vol houdt tot ik de volgende ochtend daadwerkelijk weer zin heb om uit bed te gaan. :P
Herkenbaar :') vaak stop ik ook eerder met drinken omdat ik geen zin heb om er 's nachts uit te gaan :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 00:23:
[...]

Goede discussie 8)

Wij hebben alleen een klein plaspotje mee voor de kleine van 2. Ze is al zindelijk, kan het ook behoorlijk lang ophouden, maar dit is nog een oude gewoonte van tijdens de zindelijkheidstraining, volgend jaar zal ie wel thuisblijven. We gebruiken hem bijna niet meer.

Ikzelf merk dat ik minder vaak naar het toilet ga dan anders. Het is ook een kwestie van “trainen”..

Porta potti komt er hier ook niet in, mijn vriendin is gelukkig dezelfde mening toegedaan (“die hadden wij vroeger ook niet”).

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
Grappig, die kijk op sanitair in de tent. Wij hebben dat pas geintroduceerd toen de jongste net zindelijk werd. Uiteraard had een potje ook gekund.
Hier was plaats voor in de disselbak en dan hoef je niet iedere ochtend te legen.
Moet zeggen dat ik t erg prettig vind. Ook nu worden de kinderen wel eens wakker voor een plas en ik laat ze 's nachts niet alleen naar het sanitairgebouw lopen. We staan daar niet altijd dichtbij. Ook 's ochtendsvroeg kruipen ze erna makkelijker het bed in dan wanneer ze een paar minuten gelopen hebben. Om bijv 5u is dat niet relaxed.
Wij kamperen regelmatig in het voor- of najaar wanneer het slechter weer is. Dan geldt voor ons hetzelfde; een nachtelijk plasje en hup, weer verder slapen. Ik heb niets tegen kou en regen, maar dan ben ik wel gelijk klaar wakker. Daar lig je dan...

Achja, misschien wat overdreven luxe, maar voor ons dubbel en dwars waard. En dan niet alleen vanwege het bier, want áls ik al drink, dan is het vaak maar één blikje/flesje.

PS: wij doen alleen de kleine boodschap erin. Spoelen zonder chemische middelen om het even beetje milieuvriendelijk te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Phony op 17-08-2022 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
ah de geneugten van een grote tent en/of kinderen ...bij gebrek aan beiden hobbel ik maar gewoon richting wc. Ik laat er geen biertje voor staan en geniet van de vaak mooie nachten, vaak blijf ik nog even kijken/luisteren (als we er dan toch uit zijn...) Met regen is het inderdaad wat minder, maar goed, voor mij hoort het bij kamperen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:47

Bommes

Capo del formaggio

Ik moet zeker minimaal 1 keer per nacht naar de wc afhankelijk van wat en hoeveel ik drink in de avond zelfs vaker.
En nee dan hoef ik echt geen krat leeg te drinken. Een glas water bij het tanden poetsen zorgt al voor een extra wandeling naar de plee in de nacht.
Ik ben dus erg blij met de Porta poti in onze caravan.
In de camper deden we overigens wel grote boodschappen op de wc in de camper.
Als je om de dag verplaatst dan wordt het genoeg opgelost tijdens het rijden wat het schoonmaken niet erg lastig maakte.
Gewoon leeg kappen, paar keer door spoelen met schoonwater en klaar.

Ik ga dadelijk eens even de koelkast aanzetten in de caravan, de waterleidingen een keer doorspoelen (zit reinigingsvloeistof in) en wat spulletjes opruimen en inpakken.
Aankomend weekend familie weekendje op camping Mareveld in Schimmert (Limburg).
Eerste rit met de nieuwe caravan trekker voor onze Lander.
Hopelijk alles goed want volgende week vrijdag vertrekken we naar de Ardèche met de combinatie.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Hoe ouder hoe wordt hoe vaker je er 's nachts uit mag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:22
pirke schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:12:
Spreek voor je zelf. 61, nooit. :) :) :) :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 15:50

Flipmo

OMG !!

ik moet er ook niet aan denken om 's nachts naar het toiletgebouw te gaan.
Na 1 biertje moet ik er meestal wel 1x uit 's nachts. Mijn vrouw heeft wat meer lichamelijke klachten, die moet vaak wel 2 of soms 3x naar het toilet.
Dan is een wc in de caravan wel een must, 1 stap buiten de caravan en je bent klaarwakker ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:12:
H0ho ik ben pas 46.. en moet er eigenlijk al zolang ik me kan herinneren 1 keer per nacht er uit.
Of ik moet juist echt veel gedronken hebben dan lig ik de hele nacht in een coma.
maartend schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:19:
[...]

Spreek voor je zelf. 61, nooit. :) :) :) :)
Was het maar zo. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpgUcBpTsPPVXjK3wRuABkGvRTo=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/YeIAg547RkGVwcrSvmaMRIvi.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2BQpTkBE2DOnIFnRGV-sZ2pW0k=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/Pv8NwbnqOslz55bmHKgvikyz.gif?f=fotoalbum_large

Zo, dat waren weer twee prima nachtjes. Mooi fietstochtje (met enorme leeuw in de fietstas :P), veel zon, paar buitjes, veel gezwommen, 's nachts onze chips opgegeten door een egel in de voortent.

Tentje is inmiddels 13 jaar oud en begint wel aan het einde van de levensduur te komen. En m'n pompje van de benzinebrander moet ik nog even openmaken; het kraantje sluit niet helemaal goed af dus er blijft heel langzaam benzine uitlopen als hij op druk staat. Enigzins teleurstellend; is weliswaar een brander van marktplaats, maar de brander zelf was al verstopt, er zat al ergens een rubber ring die er niet hoorde in het pompje en nu blijkt dit ook niet helemaal goed. Gelukkig allemaal te repareren bij die MSR brandertjes, maar toch niet helemaal waar je op hoopt; heb er flink wat voor betaald.

Deze tarp is overigens echt geniaal. Afhankelijk van de zon verplaatsen we een of twee stokken zodat je altijd een royaal schaduwvlak hebt, en ook bij regen is het er prima onder toeven :). Zeker als je met kinderen kampeert en dus wat vaker gewoon bij je tent rondhangt haast wel een must als je op zo'n open veld staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-07 15:23
Flipmo schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:20:
Mijn vrouw heeft wat meer lichamelijke klachten, die moet vaak wel 2 of soms 3x naar het toilet.
Dan is een wc in de caravan wel een must, 1 stap buiten de caravan en je bent klaarwakker ;)
Hier ook, maar mijn vrouw wil absoluut niet van de ingebouwde wc gebruik maken 's nachts. Dan nog liever onder een paraplu naar het sanitair lopen....dus eigenlijk is de wc-cabine loze ruimte in onze caravan.
Allen op het hoogtepunt van Corona, toen alle sanitairgebouwen gesloten waren, hebben we er gebruik van gemaakt (dit was tevens de eerste keer dat we met onze sleurhut op pad gingen, trouwens).

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:36
Eergisteren, net uit de ardennen, was de eerste camping vol. Dan 25 km doorrijden naar de volgende. Vraag: hoe laat gaan jullie zoeken naar de camping?
Gisteren bleek de camping nog niet vol en we staan prima bij avignon.
Wel 10 uur gedaan over de voorgespiegelde 6 uur. Zonder peage zou het 10 uur zijn. Nu vraag ik me af of het de €92 waard was?

diskeltische lurker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Wij doen bijna alles op de wc aan boord, en die legen we op speciale plaatsen (die zijn echt overal en gratis in Noorwegen, top land!). Dat vind ik netter dan overal drollen en wc papier in de bosjes achterlaten. We hebben ook een tweede cassette bij omdat de eerste zo snel vol zit :')

Daarnaast is het erg prettig als het regent of koud is. Zeker met kleine kinderen, maar ook gewoon voor mezelf.

Alleen de losse douche cabine gebruiken we weinig, dat is vooral droogruimte en een plek waar de wasmand staat. Met douchen gaat de watervoorraad er zo snel doorheen. Alleen als de kinderen flink in het zand hebben gespeeld spoelen we ze daar even af voordat ze naar bed gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
@technopeuter

Wist je van tevoren dat het langer zou duren? Zo ja, dan had je de peage kunnen ontwijken. Zo nee, dan had je de peage gereden om sneller te zijn.

Wij zijn 2x zonder peage naar FR gereden. Naar de Ardeche en de Dordogne. Prima te doen, leuke routes. De overige 10x daarvoor hebben we btw wel de peage genomen. Ligt een beetje aan hoeveel haast je hebt en de sfeer in de auto denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Phony op 17-08-2022 11:22 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-08 19:46
pirke schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:17:
Dat vind ik netter dan overal drollen en wc papier in de bosjes achterlaten.
Als je geen toilet hebt en toch aan het wildkamperen bent is het wel zo netjes om een kuiltje te graven en het te begraven. Dan blijft dat natuur een stuk schoner. Wel rekening houden dat het type toiletpapier makkelijk verteerd.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Phony schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:38:
Grappig, die kijk op sanitair in de tent. Wij hebben dat pas geintroduceerd toen de jongste net zindelijk werd. Uiteraard had een potje ook gekund.
Hier was plaats voor in de disselbak en dan hoef je niet iedere ochtend te legen.
Moet zeggen dat ik t erg prettig vind. Ook nu worden de kinderen wel eens wakker voor een plas en ik laat ze 's nachts niet alleen naar het sanitairgebouw lopen. We staan daar niet altijd dichtbij. Ook 's ochtendsvroeg kruipen ze erna makkelijker het bed in dan wanneer ze een paar minuten gelopen hebben. Om bijv 5u is dat niet relaxed.
Wij kamperen regelmatig in het voor- of najaar wanneer het slechter weer is. Dan geldt voor ons hetzelfde; een nachtelijk plasje en hup, weer verder slapen. Ik heb niets tegen kou en regen, maar dan ben ik wel gelijk klaar wakker. Daar lig je dan...

Achja, misschien wat overdreven luxe, maar voor ons dubbel en dwars waard. En dan niet alleen vanwege het bier, want áls ik al drink, dan is het vaak maar één blikje/flesje.

PS: wij doen alleen de kleine boodschap erin. Spoelen zonder chemische middelen om het even beetje milieuvriendelijk te houden.
Toen de kleine net zindelijk aan het worden was hadden wij uiteraard ook een potje mee hoor, dat is niet meer dan logisch.
Als je het echter over luxe hebt, gewoon op een plee kunnen zitten en die niet zelf schoon hoeven maken, dat is voor mij juist luxe. Zelf met een bak met je uitwerpselen in de weer moeten staat daar voor mij juist lijnrecht tegenover. Inderdaad grappig dat verschil in zienswijze. Wij gaan echt pas voor een toilet in het kampeermiddel als het écht niet anders meer kan door fysieke problemen. Die incidentele nachtelijke wandeling vind ik juist mooi en rustgevend, ik wil hem alleen liever niet elke nacht. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:57
technopeuter schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:09:
Eergisteren, net uit de ardennen, was de eerste camping vol. Dan 25 km doorrijden naar de volgende. Vraag: hoe laat gaan jullie zoeken naar de camping?
Gisteren bleek de camping nog niet vol en we staan prima bij avignon.
Wel 10 uur gedaan over de voorgespiegelde 6 uur. Zonder peage zou het 10 uur zijn. Nu vraag ik me af of het de €92 waard was?
Maar hoeveel file stond er op de N wegen?
Mijn ervaring is dat als het druk is op de A wegen de N wegen ook redelijk snel vol lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TgR_KILLER
TheOmen schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:48:
[...]

Hier ook, maar mijn vrouw wil absoluut niet van de ingebouwde wc gebruik maken 's nachts. Dan nog liever onder een paraplu naar het sanitair lopen....dus eigenlijk is de wc-cabine loze ruimte in onze caravan.
Allen op het hoogtepunt van Corona, toen alle sanitairgebouwen gesloten waren, hebben we er gebruik van gemaakt (dit was tevens de eerste keer dat we met onze sleurhut op pad gingen, trouwens).
Toch mooi dat iedereen anders op vakantie gaat :p

Het was voor ons juist de hoofdreden om van een tent over te stappen naar een caravan en de vouwwagen over te slaan. Vriendin vind de toilet in de caravan geweldig. Ook afgelopen in juni op lange reisdagen gewoon zon beetje at random kunnen stoppen en lekker op je eigen wc gaan zitten, fantastisch :p.

Je kan ook gewoon van die 'kledingkast stangen' in de wc ruimte ophangen, dan maak je er een enorme hangkast van. is het niet zo'n loze ruimte meer ;).

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dan gaat je kleding alleen zo raar ruiken na een tijdje. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:19:
Dan gaat je kleding alleen zo raar ruiken na een tijdje. :P
Valt mee toch? Als hij zijn wc 100% niet gebruikt? Dan is het gewoon een mooie inloop / hangkast lijkt mij :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:23:
[...]

ik vertrek over een kleine 2 weken naar Corsica :) Nog tips? In eerste instantie gaan we de eerste helft van de GR-20 lopen, daarna het eiland verkennen. Hoe zit dat trouwens met de boot, hoe laat van te voren beginnen ze met laden van de auto's? Je moet een 2 uur van te voren aanwezig zijn, maar kan je dan ook al aan boord? Wij varen vanaf Toulon.
Zeker, een hele hoop tips :)
Gaaf, de GR-20, daar hebben we een stukje van gelopen met de kinderen. Later nog eens een wat groter deel. Best pittige routes daar, wow.

We zijn via Livorno met CF naar Bastia gegaan, 2 uur van tevoren met de dagboot. Bijzondere firma, Corsica Ferries. Bij ons viel er een boot uit (reden onbekend) en we moesten de volgende maar nemen. Maar het gebeurt ook geregeld dat de boot eerder vertrekt dan gepland (daar krijg je dan een paar uur tevoren bericht van) of dat je de volgende dag pas mee kan, ook al heb je alles gereserveerd.
Bij ons resulteerde dat in een nachtelijke campingaankomst, dat gebeurt daar wel vaker, en sommige campings hebben daar voorzieningen voor. Onze vouwwagen kennen we inmiddels goed genoeg om hem in een kwartiertje midden in de nacht op te kunnen zetten met een zaklampje erbij ;)

Op de terugweg hebben ze ons met auto en vouwwagen op de bovenste verdieping laten rijden, zodat ik met de combinatie stil stond op de steile oprijplaat. Grrrr, dat vond mijn koppeling niet fijn. Gestreste Italianen die al laat waren. Voer de boot eerst nog voorbij, en moest het ding in de achteruit naar de goede afmeerplek. Boze italianen op een dek waar het 50+ graden was, met de vraag wat ik daar deed, terwijl iedereen naar z'n auto ging. Ik ben rustig gebleven, maar pfffff, dat viel niet mee.

Heel Corsica vonden we prachtig; de kust, de bergen. We zijn in 3 weken tijd op 10 campings geweest. Van Bastia via Bonifacio en Propriano, terug via het binnenland bij Corte terug naar Cap Corse / Bastia. De westkust gaan we later nog eens doen, dat vonden we met de vouwwagen wat lastiger.
Wij waren er midden in de zomer, vorig jaar was het toen nog vrij rustig begin juli. Maar ik vond het eigenlijk te heet.

Tips: Restonica (Corte), lekker vroeg op pad gaan, de bergen in, merenroute was erg mooi met wat klauterwerk. Verder Bonifacio, ook op tijd zijn, doorrijden tot de achterste parkeerplaats bij de begraafplaats, die ik erg indrukwekkend vond, en natuurlijk alle prachtige stranden waar we met de kinderen gesnorkeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:11:
[...]

Toch mooi dat iedereen anders op vakantie gaat :p

Het was voor ons juist de hoofdreden om van een tent over te stappen naar een caravan en de vouwwagen over te slaan. Vriendin vind de toilet in de caravan geweldig. Ook afgelopen in juni op lange reisdagen gewoon zon beetje at random kunnen stoppen en lekker op je eigen wc gaan zitten, fantastisch :p.

Je kan ook gewoon van die 'kledingkast stangen' in de wc ruimte ophangen, dan maak je er een enorme hangkast van. is het niet zo'n loze ruimte meer ;).
Ik heb in de kofferbak van de auto een mobiel toiletje liggen voor onderweg. Daar kan je op een stopplek prima gebruik van maken 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:23
Gonadan schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 00:07:
[...]

Half dagje opbreken en opbouwen en half dagje rijden is net mooi. Kan je in de ochtend rustig aan doen en aan het eind van de middag ben je al lekker geïnstalleerd. Opbouwen gaat meestal ook nog wel sneller, uurtje of zo.
Het enige wat ik afgelopen vakantie minder vond is lange ritten, zeg zes tot acht uur. Dan is het rustig aan doen er wat af en blijft er aan het eind van de dag minder tijd over waardoor de dag wat meer verloren lijkt. Dan liever vaker verplaatsen maar kortere afstanden.

[...]
Zo hebben wij het dit jaar ook ongeveer gedaan. Eerste dag wel 700km gereden naar Tours, daar rond 5 uur aangekomen. Tasje met zwemspullen uit kofferbak en kinderen (gelukkig oud genoeg nu) naar het zwembad.
Makkie an alles neerzetten en rond 18 uur met een koude rakker onder de luifel.

Rest van de reis stukken van zo'n 4 uur gereden. Dat bevalt goed. De dag van te voren vanaf smiddags af en toe iets inpakken in een kratje of tas. 's Ochtends rustig opstaan, harinkjes eruit trekken, kinderen om half 9 wekken om naar de bakker te gaan, croissantje eten, dan rond 10 uur op pad en ergens tussen 14 en 15 lagen de kinderen op een nieuwe plek in het zwembad. Vouwwagen neerzetten en 's Avonds uit eten.
Zo hebben we 4 stops gedaan, waarbij de reisdagen niet vervelend, zwaar of saai waren. Hebben uiteindelijk zo'n 3800km gereden. Onder anderen Bilbao en San Sebastian aangedaan.
Mega aanrader het Baskenland wat mij betreft. Camping Itxaspe was top bevallen. Ligt binnen 45 minuten van Bilbao, 30 minuten van San Sebastian en een paar minuten lopen vanaf de kust. Geen animatie, maar veel NL kinderen die dan samen weerwolven of Jachtseizoen gingen doen. Dus ook de tussenuurtjes werden goed gevuld. Zwembad met prachtig uitzicht over de zee en heel vriendelijke en behulpzame lui bij de receptie die super hielpen met het aanraden van restaurantjes, goedkope parkeergarages e.d..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@koelkast ik heb Corsica ook ooit (2012) rond gereden met de camper.
Erg toffe vakantie, mooie natuur, heerlijk weer, enz. wilde varkens en loslopende geiten over de wegen in de binnenlanden:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1660745390-600-x-450px-(79).JPG

Bij Corte stonden wij op https://goo.gl/maps/qhPV6jpGudRxJWof9
Ook de wandeling omhoog gedaan naar Lac de Melu

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1660745390-600-x-450px-(259).JPG

Na het rondje rond gedaan te hebben kwamen we weer terug bij Corte en hebben we op camping Santa Barbara gestaan. https://goo.gl/maps/4GXm1KrToWzvuf376
erg leuk langs de landingsbaan van die kleine vliegtuigjes, die af en toe vertrokken een aankwamen.
Leuk om met een boekje en drankje onder een boom naar te zitten kijken.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1660745390-600-x-450px-(505).JPG

In het zuiden bij Bonifacio zijn we nog met zo een rondvaart boot naar de eilandjes daar voor de kust geweest.
Erg leuke uitstap was dat ook.
Al met al erg veel plezier gehad, jammer dat tijdens die trip onze bromscooter stuk ging.
We waren dus ineens niet meer zo mobiel als we gehoopt hadden en moesten voor alle verplaatsingen de camper gebruiken.
We zijn dus ook eerder terug naar het vaste land gegaan (Italië).

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 17-08-2022 16:11 ]

Pagina: 1 ... 143 ... 269 Laatste